Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.951 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:09

JB

Cédric roelt!

Ik ben mijn A4 aan het annuleren die vanuit China moet komen. Duurt weer 1-2 dagen. Snap echt geen reet van het verzendproces. Mensen die een week later besteld hebben, is de A4 al bij verstuurd. Nou ja in dit geval voor mij een voordeel hoop ik ivm inklaringskosten. Moet die A4 na 1-2 dagen wel nog op voorraad zijn :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:11
Staar jullie er niet blind op vast dat hij uit Europa komt. Ik heb met 2 orders gehad dat het allemaal verrekte lang duurde met versturen. Na 2 weken maar eens contact opgenomen via de chat. Bleek dat het gewoon vanuit China verzonden werd, maar ik betaalde wel een soort heffing dat het uit Europa kwam.

Ik hoefde geen inklaringskosten te betalen, maar dat was gewoon geluk hebben denk ik en kwam niet omdat ik hem uit een Europees warehouse had besteld. Dit waren geen stofzuigers, maar andere elektronica.

Nadeel was dat het dus dat ik het op een bepaalde datum nodig had en noodgedwongen nog in Nederland het spul moest aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mja ik ga de inklaringskosten toch echt wel verhalen als ze spullen versturen vanuit China. Je betaald niet voor niks iets meer door het EU warehouse te bestellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat zou ik ook doen, maar het is kost wel weer tijd en bewijs aanleveren. Hopelijk verloopt het gewoon smooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:09
Maverick schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:07:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een dirt devil dusion of spider en (laagpolig) tapijt? Ik heb nu een fusion, deze doet zijn werk echt perfect op het laminaat, maar we willen een tapijt onder de tafel leggen. Ik vraag me af of dat een beetje gaat?
Ik vrees dat het lastig wordt.
Ik heb een Fusion (M611) en wij hebben voor ons zoontje van die zachte 'speelpuzzelstukken' liggen waar je een soort van speelmat van maakt. Ik schat dat die ongeveer een centimeter dik zijn, misschien zelfs iets dunner, maar daar loopt ie op vast.

Overigens heb ik sinds een week of 3 de tweede Fusion; die ik voorheen had weigerde steeds vaker als ik hem aanzette. Alsof de accu helemaal leeg was stopte ie er direct weer mee. Keurig vervangen door een compleet nieuwe door Zes in Goes, het bedrijf dat de garantie van Dirt Devil op zich neemt in NL. Repareren was kostentechnisch niet de moeite, dus een week na het opsturen had ik een nieuwe (compleet met alle accesssoires, die ik van de oude niet mee hoefde te sturen) in huis.

Wat me direct opviel was dat de nieuwe vele malen stiller was dan de vorige. Helaas lijkt dit een tijdelijk fenomeen te zijn, want de nieuwe is tegenwoordig al weer net zo'n herriemaker als de oude. TV kijken kan op zich als je die wat harder zet, maar het gaat op den duur irriteren.

Waar ik me ook steeds meer aan begin te ergeren, is aan hoe 'dom' de robotzuiger is. Concreet voorbeeldje: in een hoek van onze woonkamer staat een fauteuil en als de stofzuiger daar onder belandt, kan het soms een tijdje duren voordat hij er weer onder uit is. Dit komt doordat totaal willekeurig de richting wordt gekozen en soms dus ook 3x dezelfde kant op waar hij 2 seconden geleden al tegenaan gebotst was. Een soort van kortetermijngeheugen was wel handig geweest ;) .

Ook het botsen zelf begint me steeds meer te ergeren. Begrijp me niet verkeerd, voor de 140 euro die ik ervoor betaald heb is het echt een super apparaat, maar ik zou nu best bereid zijn om wat meer te betalen voor een robot met mapping van de kamer en met laser zodat ie niet alleen maar omdraait wanneer ie ergens tegenaan botst. Hierdoor is het stofzuigen ook een stuk sneller gebeurd denk ik. De veeg-/zuigkracht van de Fusion is overigens prima. Het duurt even, maar echt de hele vloer is schoon. En dat met een peuter van 1,5, een kat en een hond (houten vloer).

Welke, enigszins betaalbare opvolger, is te adviseren? Mijn oog viel op de Neato XV Signature (pro). Wat is het verschil tussen die twee? Volgens mij alleen de filters en de borstel. Het enige nadeel van dit apparaat vind ik wel weer dat ie geen zijborstel heeft. Ik las eerder in dit topic al dat ie daardoor niet alles meeneemt. Maar het is wel een betaalbare. Een Botvac (die wel een zijborstel heeft) is meteen weer een flink stuk duurder. Vind ik nog niet eens zo heel erg, maar helaas heb ik dan ruzie thuis vrees ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
martijnemmerik schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Ik vrees dat het lastig wordt.
Ik heb een Fusion (M611) en wij hebben voor ons zoontje van die zachte 'speelpuzzelstukken' liggen waar je een soort van speelmat van maakt. Ik schat dat die ongeveer een centimeter dik zijn, misschien zelfs iets dunner, maar daar loopt ie op vast.

Overigens heb ik sinds een week of 3 de tweede Fusion; die ik voorheen had weigerde steeds vaker als ik hem aanzette. Alsof de accu helemaal leeg was stopte ie er direct weer mee. Keurig vervangen door een compleet nieuwe door Zes in Goes, het bedrijf dat de garantie van Dirt Devil op zich neemt in NL. Repareren was kostentechnisch niet de moeite, dus een week na het opsturen had ik een nieuwe (compleet met alle accesssoires, die ik van de oude niet mee hoefde te sturen) in huis.

Wat me direct opviel was dat de nieuwe vele malen stiller was dan de vorige. Helaas lijkt dit een tijdelijk fenomeen te zijn, want de nieuwe is tegenwoordig al weer net zo'n herriemaker als de oude. TV kijken kan op zich als je die wat harder zet, maar het gaat op den duur irriteren.

Waar ik me ook steeds meer aan begin te ergeren, is aan hoe 'dom' de robotzuiger is. Concreet voorbeeldje: in een hoek van onze woonkamer staat een fauteuil en als de stofzuiger daar onder belandt, kan het soms een tijdje duren voordat hij er weer onder uit is. Dit komt doordat totaal willekeurig de richting wordt gekozen en soms dus ook 3x dezelfde kant op waar hij 2 seconden geleden al tegenaan gebotst was. Een soort van kortetermijngeheugen was wel handig geweest ;) .

Ook het botsen zelf begint me steeds meer te ergeren. Begrijp me niet verkeerd, voor de 140 euro die ik ervoor betaald heb is het echt een super apparaat, maar ik zou nu best bereid zijn om wat meer te betalen voor een robot met mapping van de kamer en met laser zodat ie niet alleen maar omdraait wanneer ie ergens tegenaan botst. Hierdoor is het stofzuigen ook een stuk sneller gebeurd denk ik. De veeg-/zuigkracht van de Fusion is overigens prima. Het duurt even, maar echt de hele vloer is schoon. En dat met een peuter van 1,5, een kat en een hond (houten vloer).

Welke, enigszins betaalbare opvolger, is te adviseren? Mijn oog viel op de Neato XV Signature (pro). Wat is het verschil tussen die twee? Volgens mij alleen de filters en de borstel. Het enige nadeel van dit apparaat vind ik wel weer dat ie geen zijborstel heeft. Ik las eerder in dit topic al dat ie daardoor niet alles meeneemt. Maar het is wel een betaalbare. Een Botvac (die wel een zijborstel heeft) is meteen weer een flink stuk duurder. Vind ik nog niet eens zo heel erg, maar helaas heb ik dan ruzie thuis vrees ik ;).
Dat is precies waar ik ook bang voor ben. Dat ik me ga irriteren als hij aan het werk is (ook al neemt hij me werk uit handen), Als ik er niet zou zin dan maakte het niet veel uit, maar in 9 van de 10 gevallen is er iemand thuis.

De Botvac serie is een verbeterde serie van de Signature, zuigen beter langs de pinten (normaal bleef hij 2cm van de rand af), heeft een borstel en de zuigmond zit wat meer naar rechts. Dit heeft ook direct te maken dat hij beter langs de plint zuigt. De signature had wat problemen met sensoren en accus meende ik. Of dat nu nog steeds speelt weet ik niet, de garantieafhandeling is in elk geval goed.
Ik heb de vrouw zover om een Botvac D75 te kopen maar ben nog aan het kijken of ik e.e.a kan aanpassen ivm de hoogte van de Botvac. Waardoor hij niet overal onder door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:09
http://nl.hardware.info/t...otstofzuiger-video-review

In de video melden ze dat juist de slimme stofzuigers soms stukken overslaan, doordat ze slim zijn en dus ook overal maar 1x komen. Geen ervaring of dat echt waar is natuurlijk.

Maar waarom zetten mensen hem uberhaupt aan als ze thuis zijn? ik zet hem aan het werk als ik zelf ga werken. Aanzetten als ik er zelf ben zou ik ook stapelidioot van worden denk ik.

Liever een inefficiënte schoonmaker die wel alles schoonmaakt, dan eentje die er 10 minuten over doet maar stukjes overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Waah schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:36:
http://nl.hardware.info/t...otstofzuiger-video-review

In de video melden ze dat juist de slimme stofzuigers soms stukken overslaan, doordat ze slim zijn en dus ook overal maar 1x komen. Geen ervaring of dat echt waar is natuurlijk.

Maar waarom zetten mensen hem uberhaupt aan als ze thuis zijn? ik zet hem aan het werk als ik zelf ga werken. Aanzetten als ik er zelf ben zou ik ook stapelidioot van worden denk ik.

Liever een inefficiënte schoonmaker die wel alles schoonmaakt, dan eentje die er 10 minuten over doet maar stukjes overslaat.
Omdat er ook mensen zijn die werk aan huis hebben? Mijn vriendin heeft een gastouderopvang. Als zij 's avonds weg is ben ik vaak thuis. 's Nachts zou kunnen natuurlijk maar denk dat ik hem wel ga horen als lichte slaper. Op woensdagavond zijn we er beiden niet, maar 1x per week stofzuigen is met gemiddeld 4-5 kinderen per dag over de vloer niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Waah schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:36:

Daar heb je een punt. Zet hem ook vaak aan als ik bijvoorbeeld een stuk ga lopen met de hond. Maar in de praktijk moet er bij ons meestal 's avonds gestofzuigd worden na het eten omdat dan alles vol kruimels ligt van de kleine en dan is het vaak de keuze zelf stofzuigen of de robot aan. Dan zou ik natuurlijk ook kunnen wachten totdat we naar bed gaan. Al bonkt de Dirt Devil wel dusdanig hard tegen de deur van de gang aan dat je het boven hoort, maar dat is niet onoverkomelijk.

Maar ook 'verbouw' ik altijd eea voordat ik hem aanzet: de eerste rij van de 'speelmatpuzzelstukken' klap ik omhoog, de kinderstoel (we hebben een Stokke met van die extra pootjes waardoor ie niet achterover kan vallen, maar daar loopt de zuiger op vast) zet ik in de bijkeuken, de etens- en drinkbak van de hond weg, de deurmat bij de tuindeuren weg dus dat doe ik dan liever na het eten zodat ik alles weer terug kan zetten voordat we naar bed gaan.

Merk dat ik nu vaak even naar de stofzuiger loop om hem weer goed te zetten, bijvoorbeeld als ie al 5 minuten bezig is om onder de eettafel uit te komen tussen alle stoelpoten door, terwijl dat natuurlijk niet nodig is want het komt altijd wel weer goed. Maar toch stoor ik me er op de een of andere manier aan.

Groot pluspunt van de Fusion is trouwens wel absoluut dat ie zo plat is. Als ik de normale stofzuiger gebruik ben ik meestal zo lui om niet onder de bank, de box en de kasten te stofzuigen, maar daar komt de Fusion wel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Binnetie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:44:
[...]

Omdat er ook mensen zijn die werk aan huis hebben? Mijn vriendin heeft een gastouderopvang. Als zij 's avonds weg is ben ik vaak thuis. 's Nachts zou kunnen natuurlijk maar denk dat ik hem wel ga horen als lichte slaper. Op woensdagavond zijn we er beiden niet, maar 1x per week stofzuigen is met gemiddeld 4-5 kinderen per dag over de vloer niet verstandig.
Bij ons is ook elke dag iemand thuis behalve op donderdag. En met kind + hond + kat moet er elke dag gestofzuigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:09
Zet hem zelf soms s'nachts aan. Maar kan me voorstellen dat dat vervelend kan zijn. Hoor hem zelf alleen als die "op de deur klopt" maar verder hoor ik hem 1 verdieping hoger niet.

Maar als je op 1 verdieping woont, of heel licht slaapt helpt dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

TommyknockerNL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:56:
De BotVac Connected is nu in de aanbieding bij Ibood voor 599,-. http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
Verdomme, die mis ik dan weer i.v.m. vakantie...

De Neato Botvac D85 lijkt ook wat in prijs gedaald, laagste is € 519,00 bij stofzuigerdiscounter.nl

De Connected is volgens de PW het goedkoopste bij CoolBlue en BCC, namelijk 649,-

What to do |:(

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 24-06-2016 17:51 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Razer schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:05:
Welke is eigenlijk beter, die ILife A4 of V7?
Die vraag is moeilijk te beantwoorden. Ik heb zelf de ilife a4 nu een paar dagen en nu ik de a4 aan het werk zie denk ik dat de v7 misschien wel beter is. De a4 heeft meer zuigkracht, maar dat wordt pas gebruikt in de 'max' stand. De a4 heeft twee borstels voor, maar inmiddels ervaar ik dat als een nadeel. Deze borstels slaan kruimels en bijvoorbeeld hagelslag weg waardoor het niet in de zuigmond terecht komt. De v7 is volgens mij dunner, maar wel breder en heeft daardoor meer schoonmaak oppervlak. De v7 heeft een microfiber mop. Op een harde vloer heeft dit denk ik wel meerwaarde voor stofresten. Dus met mijn ervaringen nu gok ik op de v7. Maar zeker weten doe ik het niet omdat ik hem zelf niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 16:13
JPtjeeNL schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:06:
[...]

Ah da's niet verkeerd. Ik blijf er telkens op terugkomen dat ik 600 euro veel geld vind voor een stofzuiger, onlangs dat ik er laatst uit was dat ik 'm zou houden. Heb 'm geannuleerd bij iBOOD. Het scheelt nu maar een paar tientjes met Coolblue. (608 vs 649) Ik heb net een nieuw bankstel gekocht met chrome poten, die de Neato zonder stickers niet kan ontwijken. Zit er ook niet op te wachten om daar straks allemaal krassen op te hebben.
Heb zelf de Roomba 650 die is 330 euro en door de cashback actie nog 300 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Marc3l schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:05:
[...]

Heb zelf de Roomba 650 die is 330 euro en door de cashback actie nog 300 euro :)
Ja die is ook niet verkeerd! Ik heb 'm eigenlijk pas in september nodig, dus misschien wacht ik nog even zodat ik 'm tegen die tijd meteen kan uitproberen en kijken of het aan de wensen voldoet. Scheelt ook weer 3 maanden garantieperiode. Die Roomba is echt zo gek nog niet vergeleken met de Neato Connected. Aan die Connected zitten gewoon nog teveel nadelen waardoor ik niet bereid ben 600 euro te betalen. Als er over een paar jaar een topmodel uitkomt, kan ik die Roomba te koop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kasj schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:36:
[...]

Die vraag is moeilijk te beantwoorden. Ik heb zelf de ilife a4 nu een paar dagen en nu ik de a4 aan het werk zie denk ik dat de v7 misschien wel beter is. De a4 heeft meer zuigkracht, maar dat wordt pas gebruikt in de 'max' stand. De a4 heeft twee borstels voor, maar inmiddels ervaar ik dat als een nadeel. Deze borstels slaan kruimels en bijvoorbeeld hagelslag weg waardoor het niet in de zuigmond terecht komt. De v7 is volgens mij dunner, maar wel breder en heeft daardoor meer schoonmaak oppervlak. De v7 heeft een microfiber mop. Op een harde vloer heeft dit denk ik wel meerwaarde voor stofresten. Dus met mijn ervaringen nu gok ik op de v7. Maar zeker weten doe ik het niet omdat ik hem zelf niet heb.
Nu twijfel ik weer! :D :X Ben aan het wachten totdat mijn annulering gereed is. Ga nog wat filmpjes op Youtube kijken over die V7. De mob kan er ook nog altijd af. Wat bedoel je precies met die borstels dan? Die zitten toch op alle robots 2x? De V7 is een centimeter breder volgens mij.

De V7 komt hier alleen niet echt positief uit de bus tov van de V5

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 24-06-2016 21:02 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
JB schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:43:
[...]

Nu twijfel ik weer! :D :X Ben aan het wachten totdat mijn annulering gereed is. Ga nog wat filmpjes op Youtube kijken over die V7. De mob kan er ook nog altijd af. Wat bedoel je precies met die borstels dan? Die zitten toch op alle robots 2x? De V7 is een centimeter breder volgens mij.

De V7 komt hier alleen niet echt positief uit de bus tov van de V5

[video]
De v7 heeft maar 1 borstel voor. De roombas en de neatos ook.

Kijk anders ook even deze review: YouTube: chuwi iLife roomba vacuum test V5 pro vs V7

De maker heeft meer filmpjes over de ilifes.

Edit: ik kan natuurlijk zelf 1 van de borstels voor op de a4 demonteren 😉

[ Voor 5% gewijzigd door Kasj op 24-06-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kasj schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:18:
[...]

De v7 heeft maar 1 borstel voor. De roombas en de neatos ook.

Kijk anders ook even deze review: YouTube: chuwi iLife roomba vacuum test V5 pro vs V7

De maker heeft meer filmpjes over de ilifes.
Verrek dat me het nu pas opvalt :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TommyGun schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:50:
[...]

Verdomme, die mis ik dan weer i.v.m. vakantie...

De Neato Botvac D85 lijkt ook wat in prijs gedaald, laagste is € 519,00 bij stofzuigerdiscounter.nl

De Connected is volgens de PW het goedkoopste bij CoolBlue en BCC, namelijk 649,-

What to do |:(
Als je de D75 koopt met ander hepafilter en combo borstel dan heb je een D85. Scheelt toch weer wat. Die borstel is voor huisdieren en tapijt dacht ik.

Alleen de kleur is dat wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

JPtjeeNL schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:09:
[...]

Ja die is ook niet verkeerd! Ik heb 'm eigenlijk pas in september nodig, dus misschien wacht ik nog even zodat ik 'm tegen die tijd meteen kan uitproberen en kijken of het aan de wensen voldoet. Scheelt ook weer 3 maanden garantieperiode. Die Roomba is echt zo gek nog niet vergeleken met de Neato Connected. Aan die Connected zitten gewoon nog teveel nadelen waardoor ik niet bereid ben 600 euro te betalen. Als er over een paar jaar een topmodel uitkomt, kan ik die Roomba te koop zetten.
Ik denk dat je in de war bent; de Roomba 650 blijft juist ver achter bij de Botvac D85 en Connected. De Roomba 880 daarentegen komt wel erg in de buurt.
Binnetie schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 00:01:
[...]

Als je de D75 koopt met ander hepafilter en combo borstel dan heb je een D85. Scheelt toch weer wat. Die borstel is voor huisdieren en tapijt dacht ik.

Alleen de kleur is dat wat anders.
Zijn er verder geen verschillen in de software of zo? Qua intelligentie bijvoorbeeld.

EDIT; de pet / combo brush is al bijna 50 euro (zie ook Binnetie in "Robotstofzuigers") en dan zit je al bijna op de prijs van een D85...

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 25-06-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
TommyGun schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat je in de war bent; de Roomba 650 blijft juist ver achter bij de Botvac D85 en Connected. De Roomba 880 daarentegen komt wel erg in de buurt.
Op welke vlakken dan? De Neato doet automatisch hervatten (voor mij niet echt nodig met 56 m²) en is wat stiller (maar die van mij draait toch als ik niet thuis ben): http://www.robotstofzuigerstore.nl/vergelijken/231951/678741

Tevens rijdt de Neato hard tegen chrome objecten aan, terwijl ik een bankstel heb met chrome poten. :) De Roomba schijnt dit wat beter te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Zie dat de Botvac betere specs heeft maar de Roomba 650 doet het hier prima (ook een vloerkleed, dus schijnt beter te zijn dan de Botvac ? )
Enige wat ik nu een voordeel zou vinden is de navigatie van de Botvac maar voor mij is dat het die 250 euro meer nog niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:07

Shunt

Boe

JPtjeeNL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:24:
[...]

Op welke vlakken dan? De Neato doet automatisch hervatten (voor mij niet echt nodig met 56 m²) en is wat stiller (maar die van mij draait toch als ik niet thuis ben): http://www.robotstofzuigerstore.nl/vergelijken/231951/678741

Tevens rijdt de Neato hard tegen chrome objecten aan, terwijl ik een bankstel heb met chrome poten. :) De Roomba schijnt dit wat beter te zien.
De roomba rijd naar mijn ervaring juist "hard" tegen bijna alles aan mijn oude huisgenootje heeft een van de eerdere roomba's van de 600 serie en die heeft een rubber randje tegen de voorkant geplakt (gemakkelijke fix).
De Neato is met chroom inderdaad niet even handig dat reflecteert de lidar gewoon vreemd terug en ziet hij het dus niet. Je zou eigenlijk alle twee de zuigers gewoon eens in huis moeten kunnen proberen voordat je zo'n beslissing maakt. Die krengen zijn gewoon erg duur en als je een verkeerde keuze maakt kan dat best zuur zijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Marc3l schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:35:
Zie dat de Botvac betere specs heeft maar de Roomba 650 doet het hier prima (ook een vloerkleed, dus schijnt beter te zijn dan de Botvac ? )
Enige wat ik nu een voordeel zou vinden is de navigatie van de Botvac maar voor mij is dat het die 250 euro meer nog niet waard.
Betere navigatie? Oké, die Roomba gaat als een gek door het huis heen, maar als ik YouTube bekijk gaat hij wel een aantal keer langs één plek. Waar doet die Neato het dan beter?
Shunt schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:23:
[...]

De roomba rijd naar mijn ervaring juist "hard" tegen bijna alles aan mijn oude huisgenootje heeft een van de eerdere roomba's van de 600 serie en die heeft een rubber randje tegen de voorkant geplakt (gemakkelijke fix).
De Neato is met chroom inderdaad niet even handig dat reflecteert de lidar gewoon vreemd terug en ziet hij het dus niet. Je zou eigenlijk alle twee de zuigers gewoon eens in huis moeten kunnen proberen voordat je zo'n beslissing maakt. Die krengen zijn gewoon erg duur en als je een verkeerde keuze maakt kan dat best zuur zijn.
Ja rubber randje ga ik ook doen als ik een Roomba neem. Goede tip! :) Ja ik kan de zuigers nog niet thuis proberen want ik woon nog niet in m'n nieuwe appartement. Is toch altijd weer een andere omgeving (zonder vloerkleed, andere vloer, andere objecten).

Kun je zo'n stofzuiger nog terugsturen? Lijkt mij dat dat lastiger gaat, omdat het product al zichtbaar gebruikt is. (Verbruiksartikel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JPtjeeNL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:32:
[...]
Ja rubber randje ga ik ook doen als ik een Roomba neem. Goede tip! :) Ja ik kan de zuigers nog niet thuis proberen want ik woon nog niet in m'n nieuwe appartement. Is toch altijd weer een andere omgeving (zonder vloerkleed, andere vloer, andere objecten).

Kun je zo'n stofzuiger nog terugsturen? Lijkt mij dat dat lastiger gaat, omdat het product al zichtbaar gebruikt is. (Verbruiksartikel?)
Volgens mij staan er regelmatig bij cooblue tweede kansjes van mensen die ze terug sturen. Dus ik denk dat het wel mogelijk is. Wellicht even contact op nemen met de leverancier voordat je hem koopt?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 20:46
Ik ben aan het kijken naar een robotstofzuiger die heel mijn appartement kan stofzuigen, maar ik vroeg mij af hoe slim die zijn om door een hal te navigeren en dan kamer per kamer te stofzuigen? Een Roomba 650 bv, gaat die dat mooi kunnen doen of gaat die dom vanuit zijn basisstation vertrekken (die aan 1 kant van het appartement staat, niet mooi centraal) en moet ik dan maar hopen dat hij aan de andere kant is geraakt voor zijn batterij leeg is?
Er is ook zo veel keuze tussen stofzuigers, ik heb geen flauw idee wat ik moet kiezen. Wat ik wil is een stofzuiger die overal komt waar hij "past", en hij het ook goed tot in de kantjes doet. Buiten hier en daar een lage kleine mat zijn het allemaal stenen vloeren. Hoogte maakt niet uit (alles is hier ofwel hoog genoeg ofwel te laag). Ik zoek er zo'n €300-500 aan te geven, en ik zou ook de optie willen hebben dat het kattenharen (in de toekomst) kan wegkrijgen.

edit: ik neig momenteel naar de [url="LG Hom-Bot VR64702LVMT"]https://tweakers.net/pricewatch/460891/lg-hom-bot-vr64702lvmt/specificaties/[/url], goede keuze?

[ Voor 8% gewijzigd door Mee_ op 25-06-2016 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
JPtjeeNL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Betere navigatie? Oké, die Roomba gaat als een gek door het huis heen, maar als ik YouTube bekijk gaat hij wel een aantal keer langs één plek. Waar doet die Neato het dan beter?

[...]

Ja rubber randje ga ik ook doen als ik een Roomba neem.
De Neato scant eerst de kamer, volgens kan hij dan ook van kamer naar kamer lijkt mij.
Roomba gaat idd alle kanten op maar kan dus maar zo dat ie alleen in één ruimte blijft.

Heb er zelf een stootstrip op gezet, deze http://www.cyberhuis.nl/stootstrip-donkergrijs-dubbel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik was het twijfelen / wachten op aanbiedingen zat dus ik ben naar de BCC gegaan en heb de Botvac D85 gehaald! :)

Standaard 2 jaar garantie, voor 70 euro extra 3 jaar erbij (totaal dus 5 jaar), op alle onderdelen (dus ook de accu) en meer voordelen (via BCC zelf dus, http://www.bcc.nl/klantenservice/reparatie-en-garantie zie Service Plus Polis).

Leek me de meerprijs wel waard gezien de reputatie van Neato.

Nu 12 uurtjes laden en dan hopelijk testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Marc3l schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:31:
[...]

De Neato scant eerst de kamer, volgens kan hij dan ook van kamer naar kamer lijkt mij.
Roomba gaat idd alle kanten op maar kan dus maar zo dat ie alleen in één ruimte blijft.

Heb er zelf een stootstrip op gezet, deze http://www.cyberhuis.nl/stootstrip-donkergrijs-dubbel.html
Ai, die multiroom heb ik gemist. Ik dacht dat de Roomba dat ook deed. Stom!

Thanks voor je link! Die zal ik ook bestellen als ik voor de Roomba ga.
Marc3l schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:05:
[...]

Weet jij toevallig wat er gebeurt als je alle deuren openzet voor de Roomba? Gaat hij dan niet gewoon in iedere kamer stofzuigen? Ik lees gemengde berichten online.
Shunt schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:33:
[...]

Volgens mij staan er regelmatig bij cooblue tweede kansjes van mensen die ze terug sturen. Dus ik denk dat het wel mogelijk is. Wellicht even contact op nemen met de leverancier voordat je hem koopt?
Dat is ook weer zo. Zal een Coolblue daar wat minder moeilijk over doen.

[ Voor 47% gewijzigd door JPtjeeNL op 25-06-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TommyGun schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:42:
Ik was het twijfelen / wachten op aanbiedingen zat dus ik ben naar de BCC gegaan en heb de Botvac D85 gehaald! :)

Standaard 2 jaar garantie, voor 70 euro extra 3 jaar erbij (totaal dus 5 jaar), op alle onderdelen (dus ook de accu) en meer voordelen (via BCC zelf dus, http://www.bcc.nl/klantenservice/reparatie-en-garantie zie Service Plus Polis).

Leek me de meerprijs wel waard gezien de reputatie van Neato.

Nu 12 uurtjes laden en dan hopelijk testen :D
Ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik wil hem ook hebben haha :). Je gaat er vast een boel plezier gemak aan hebben.

Die service plus polis kan inderdaad handig zijn, het is een soort verzekering. Is het niet zo dat Consuwijzer ervan uitgaat dat je bij een dergelijk duur apparaat mag verwachten dat hij zonder problemen 5 jaar mee gaat? De economische levensduur zeg maar.

Ooit eens gehad met een laptop die na 2 jaar een defect moederbord had. Dell deed moeilijk maar na wat zeuren en op mijn rechten wijzen hebben ze kosteloos het moederbord vervangen en werkte de laptop weer. Erg netjes.
Als je voor gemak kiest dan is het een makkelijke keus natuurlijk. Maar als ik totaal 600 EU uitgeef aan de stofzuiger dan gaat mijn vriendin moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:29:
[...]

Ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik wil hem ook hebben haha :). Je gaat er vast een boel plezier gemak aan hebben.
Hopelijk goed, zeker met een kat en m'n vriendin laat ook nogal wat haren achter :+ maar dat zal wel goed komen.
Die service plus polis kan inderdaad handig zijn, het is een soort verzekering. Is het niet zo dat Consuwijzer ervan uitgaat dat je bij een dergelijk duur apparaat mag verwachten dat hij zonder problemen 5 jaar mee gaat? De economische levensduur zeg maar.

Ooit eens gehad met een laptop die na 2 jaar een defect moederbord had. Dell deed moeilijk maar na wat zeuren en op mijn rechten wijzen hebben ze kosteloos het moederbord vervangen en werkte de laptop weer. Erg netjes.
Als je voor gemak kiest dan is het een makkelijke keus natuurlijk. Maar als ik totaal 600 EU uitgeef aan de stofzuiger dan gaat mijn vriendin moeilijk doen.
Het is meer het gemak inderdaad, al is het maar afwachten of je (ik) tegen die tijd niet afgewimpeld wordt met "dat is een slijtageonderdeel". Maar goed, er kan van alles mee gebeuren en 70 euro over 3 jaar vind ik acceptabel al is het in een keer (samen met het aankoopbedrag van de robot zelf) erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
JPtjeeNL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:56:
[...]

Ai, die multiroom heb ik gemist. Ik dacht dat de Roomba dat ook deed. Stom!

Thanks voor je link! Die zal ik ook bestellen als ik voor de Roomba ga.

[...]

Weet jij toevallig wat er gebeurt als je alle deuren openzet voor de Roomba? Gaat hij dan niet gewoon in iedere kamer stofzuigen? Ik lees gemengde berichten online.
Hij gaat idd andere kamers in maar hij ging de eerste keer de gang niet in, die gaat naar mijn slaapkamer.
Helemaal achterlijk is hij ook niet want hij weet wel wanneer hij klaar is, blijft niet achterlijk doorrijden tot de accu leeg is.

Heb nu nog steeds delen schoon laten maken om te kijken waar ie eventueel op vastloopt.
Nu kabels enz bij elkaar gebonden of kabelgoten gemaakt. Zal binnenkort even alle kamers openzetten en nog een keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Marc3l schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:34:
[...]

Hij gaat idd andere kamers in maar hij ging de eerste keer de gang niet in, die gaat naar mijn slaapkamer.
Helemaal achterlijk is hij ook niet want hij weet wel wanneer hij klaar is, blijft niet achterlijk doorrijden tot de accu leeg is.

Heb nu nog steeds delen schoon laten maken om te kijken waar ie eventueel op vastloopt.
Nu kabels enz bij elkaar gebonden of kabelgoten gemaakt. Zal binnenkort even alle kamers openzetten en nog een keer testen.
Top, thanks! Ben benieuwd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:45
Binnetie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:42:
Staar jullie er niet blind op vast dat hij uit Europa komt. Ik heb met 2 orders gehad dat het allemaal verrekte lang duurde met versturen. Na 2 weken maar eens contact opgenomen via de chat. Bleek dat het gewoon vanuit China verzonden werd, maar ik betaalde wel een soort heffing dat het uit Europa kwam.

Ik hoefde geen inklaringskosten te betalen, maar dat was gewoon geluk hebben denk ik en kwam niet omdat ik hem uit een Europees warehouse had besteld. Dit waren geen stofzuigers, maar andere elektronica.

Nadeel was dat het dus dat ik het op een bepaalde datum nodig had en noodgedwongen nog in Nederland het spul moest aanschaffen.
Gisteren de tracking binnengekregen, country of origin is UK. Lijkt mij dat zij gewoon een UK warehouse hebben. Mochten zij het met een andere bestelling toch via China sturen dan zullen extra kosten zeker betwist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mee_ schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:17:
Ik ben aan het kijken naar een robotstofzuiger die heel mijn appartement kan stofzuigen, maar ik vroeg mij af hoe slim die zijn om door een hal te navigeren en dan kamer per kamer te stofzuigen? Een Roomba 650 bv, gaat die dat mooi kunnen doen of gaat die dom vanuit zijn basisstation vertrekken (die aan 1 kant van het appartement staat, niet mooi centraal) en moet ik dan maar hopen dat hij aan de andere kant is geraakt voor zijn batterij leeg is?
Er is ook zo veel keuze tussen stofzuigers, ik heb geen flauw idee wat ik moet kiezen. Wat ik wil is een stofzuiger die overal komt waar hij "past", en hij het ook goed tot in de kantjes doet. Buiten hier en daar een lage kleine mat zijn het allemaal stenen vloeren. Hoogte maakt niet uit (alles is hier ofwel hoog genoeg ofwel te laag). Ik zoek er zo'n €300-500 aan te geven, en ik zou ook de optie willen hebben dat het kattenharen (in de toekomst) kan wegkrijgen.

edit: ik neig momenteel naar de [url="LG Hom-Bot VR64702LVMT"]https://tweakers.net/pricewatch/460891/lg-hom-bot-vr64702lvmt/specificaties/[/url], goede keuze?
Bestel hem iig ergens waar je hem kan inruilen. Niet omdat hij slecht is, maar omdat sommige robotstofzuigers op het ene vastlopen, en andere op het andere. Gewoon de mogelijkheid hebben als het niet werkt hem terug te brengen is handig.

Wat betreft kattenharen heb ik geen ervaring. Hij is iig de goedkoopste die beetje fatsoenlijk kan navigeren (hij weet waar hij is, waar hij is geweest en waar hij niet kon komen. Een Neato weet daarnaast ook nog waar hij naartoe wil omdat hij zijn LIDAR sensor heeft, terwijl een Hombot gewoon het onbekende in rijdt om dat te verkennen) en daarbovenop goed randjes en hoekjes kan schoonmaken. Vergeleken iig met bijvoorbeeld mijn oude Aldi bot zie je ook dat allerlei zaken gewoon beter in elkaar zitten, maar ik weet niet of dat ook nog zo is met huidige budget bots.
Zelf zou ik graag een Neato hebben om te vergelijken, maar een Neato met randjesborstel is simpelweg een heel stuk duurder.

In hoeverre een Roomba goed om kan gaan met meerdere kamers zonder lighthouses enzo: Geen flauw idee. En ik heb ook niks op internet kunnen vinden toen ik er naar zocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasj
Kasj schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:19:
Even kort de eerste ervaring met de Ilife A4.

- Besteld bij gearbest. € 53 importkosten moeten betalen. Inmiddels bij DHL bezwaar aangetekend.
- Persoonlijk vind ik het een mooi apparaat om te zien. Oogt zeker niet goedkoop.
- EU plug, engelstalige afstandbediening en engelstalige manual aanwezig.
- Bediening is erg eenvoudig. Spreekt eigenlijk voor zich.
- Apparaat moet eerst enkele uren aan de lader voordat je hem kunt gebruiken.
- 's nachts laten werken en 's morgens vroeg was hij spoorloos. Na een zoektocht bleek ie klem te zitten onder een kastje. Ik heb dus 2 kasten waar hij zich klem onder rijdt.
- Vervolgens nog even onder toezicht zijn ding laten doen. Toen bleek ie zich ook klem te rijden onder de bank. Die buigt in het midden net genoeg door zodat hij er onder blijft steken. Moet ik dus ook wat op verzinnen. Kortom de woonkamer moet nog robotproof worden gemaakt.

Wat valt verder op:
- Geluidsproductie is niet heel luid, maar je kan hem ook niet zijn ding laten doen terwijl je lekker tv aan het kijken bent.
- Rijdt inderdaad kriskras rond. Best frustrerend om te zien.
- Ik heb 2 kleine kinderen, dus er liggen veel kruimels. De kruimeltjes lijken regelmatig te worden 'weggeslagen' door de voorste borstels, ipv binnen te worden gehengeld. Ongetwijfeld komt ie die dan later wel weer tegen.
- Zwarte plinten of donkere meubels lijken moeilijk door de sensoren te worden gedetecteerd. Daar rijdt hij dan ook gewoon tegen aan en door de druksensor snapt hij dan dat hij moet draaien.Dat geeft regelmatig tikken.
- Het is nog te vroeg om iets te zeggen over hoeveel vuil hij verzamelt, daar moet ik hem wat langer voor aan de gang zien.
- Ik heb mijn zoon van 6 aangewezen als 'baasje' van de robot en die vindt het fantastisch. Het is een soort huisdier voor hem. Hij praat er ook tegen, maar dat helpt niet veel :-)
- De jongste van 2 vindt het maar een eng ding en blijft er het liefst ver uit de buurt.
Even een kleine update m.b.t. mijn Ilife A4.

Nu, enkele dagen later, heb ik mijn woonkamer robotstofzuigerproof gemaakt. Ik moest hiervoor enkele kastjes en mijn zitbanken met +/-1cm ophogen. Dat heb ik gedaan door een schraapmat in stukken te knippen en te gebruiken als 'viltjes'. Werkt prima en ook nog eens minder krassen op de vloer. Verder moeten we er aan denken kinderspeelgoed even snel op te ruimen en stoelen even onder de tafel uit te halen.

Maar vannacht was dus de primeur: de A4 heeft om 1:00 zelf zijn oplaadstation verlaten, zijn werk gedaan en stond vanmorgen netjes op te laden in zijn huisje. *O* *O* *O* Ik heb best wel een ruime woonkamer met open keuken (+/-90m2), maar optisch zag de vloer er ook vrij stof- en kruimelvrij uit. Hij lijkt op de meeste plekken dus wel te zijn geweest. Er zijn best wel wat hindernissen aanwezig op die 90m2, maar hij is er toch in geslaagd zijn oplaadstation terug te vinden. Het stofbakje zit vaak ook verbazingwekkend vol. Zie je toch maar dat er vaak meer vuil nog aanwezig is dan je denkt.

Zeker als je hem zonder douanekosten uit een EU warehouse kunt importeren is het toch wel een erg mooi apparaat!

[ Voor 3% gewijzigd door Kasj op 27-06-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:11

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Sissors schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:45:
[...]

In hoeverre een Roomba goed om kan gaan met meerdere kamers zonder lighthouses enzo: Geen flauw idee. En ik heb ook niks op internet kunnen vinden toen ik er naar zocht.
Ik had een tijdje een Roomba. Die lighthouses werken prima. Roomba kwam altijd weer terug op de basis na een rondje huis. Nadeel van die lighthouses, je moet ze toch steeds weer neerzetten, of altijd laten staan. Lelijk! Zonder lighthouse ging dat meestal niet goed, de weg kwijt, batterij leeg.
Roomba ging overigens na 1,5 jaar defect dus ik zou er extra garantie bij kopen.

Ik heb nu een iLife 7. Werkt prima. En lekker goedkoop.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Kasj schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:05:
[...]

Even een kleine update m.b.t. mijn Ilife A4.

Nu, enkele dagen later, heb ik mijn woonkamer robotstofzuigerproof gemaakt. Ik moest hiervoor enkele kastjes en mijn zitbanken met +/-1cm ophogen. Dat heb ik gedaan door een schraapmat in stukken te knippen en te gebruiken als 'viltjes'. Werkt prima en ook nog eens minder krassen op de vloer. Verder moeten we er aan denken kinderspeelgoed even snel op te ruimen en stoelen even onder de tafel uit te halen.

Maar vannacht was dus de primeur: de A4 heeft om 1:00 zelf zijn oplaadstation verlaten, zijn werk gedaan en stond vanmorgen netjes op te laden in zijn huisje. *O**O**O* Ik heb best wel een ruime woonkamer met open keuken (+/-90m2), maar optisch zag de vloer er ook vrij stof- en kruimelvrij uit. Hij lijkt op de meeste plekken dus wel te zijn geweest. Er zijn best wel wat hindernissen aanwezig op die 90m2, maar hij is er toch in geslaagd zijn oplaadstation terug te vinden. Het stofbakje zit vaak ook verbazingwekkend vol. Zie je toch maar dat er vaak meer vuil nog aanwezig is dan je denkt.

Zeker als je hem zonder douanekosten uit een EU warehouse kunt importeren is het toch wel een erg mooi apparaat!
Nice! Van het weekend mijn appartement robotstofzuigerproof gemaakt. Heb al een half jaar kabelgootjes liggen maar nooit echt tijd om het af te maken. Zo'n stofzuiger zet je dus zelf ook aan het werk :+

Morgen overdag als ik op het werk zit laat ik hem ook alleen zijn ronde laten doen. Zal hier en daar wat zooi neerleggen zodat ik hem kan controleren als ik thuis kom })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Roppedop schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Ik heb nu een iLife 7. Werkt prima. En lekker goedkoop.
Gisteren ook de V7 besteld :) De A4 geordered in eerste instantie vanuit China maar na alle berichten met inklaringskosten en gezeur met "stock" heb ik die laten annuleren. Kreeg daardoor flink wat GB points en heb nu de V7 vanuit EU warehouse besteld.

Iemand trouwens bekend met EU-express :? Heb een tracktrace code ontvangen van Gearbest maar die komt niet echt overeen met hetgeen ik bij EU-express.net in moet voeren.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 27-06-2016 13:14 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ik heb mijn Neato Botvac 85 kapot. Accuprobleem. Ik krijg nu een nieuwe Botvac D75. Wat is het verschil? En ga ik er op vooruit (nieuwer type) of achteruit (lager nummer)?
Ik heb zelf proberen te zoeken, maar kom er niet uit. Het verschil tussen oud en D-type is volgens mij alleen de looks, dus dan zou ik er op basis van het getal op achteruit gaan? Maar het enige verschil in nummers is hepafilter en combobrush? Dus als ik dat erbij krijg/houdt van de oude, dan ga ik er wel op vooruit?

Hoe dan ook, weer super service van Neato, zonder problemen krijg ik nu weer een nieuwe (de vorige was van de trap gevallen, deze nu dus accu-probleem).
Ik ben en blijf super blij met mijn robotstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49
Truus01 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:42:
Ik heb mijn Neato Botvac 85 kapot. Accuprobleem. Ik krijg nu een nieuwe Botvac D75. Wat is het verschil? En ga ik er op vooruit (nieuwer type) of achteruit (lager nummer)?
Ik heb zelf proberen te zoeken, maar kom er niet uit. Het verschil tussen oud en D-type is volgens mij alleen de looks, dus dan zou ik er op basis van het getal op achteruit gaan? Maar het enige verschil in nummers is hepafilter en combobrush? Dus als ik dat erbij krijg/houdt van de oude, dan ga ik er wel op vooruit?

Hoe dan ook, weer super service van Neato, zonder problemen krijg ik nu weer een nieuwe (de vorige was van de trap gevallen, deze nu dus accu-probleem).
Via wie heb je een replacement aangevraagd via Neato zelf of via de winkel? Immers een D75 is volgens mij een ouder type dan de 85. Een D-type is behalve de looks ook 'ondersteuning' voor huisdieren en als het goed is heeft de D75 géén sidebrush. En dat is toch wel een verbetering.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
JB schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:43:
[...]
Gisteren ook de V7 besteld :) De A4 geordered in eerste instantie vanuit China maar na alle berichten met inklaringskosten en gezeur met "stock" heb ik die laten annuleren. Kreeg daardoor flink wat GB points en heb nu de V7 vanuit EU warehouse besteld.

Iemand trouwens bekend met EU-express :? Heb een tracktrace code ontvangen van Gearbest maar die komt niet echt overeen met hetgeen ik bij EU-express.net in moet voeren.
Probeer https://www.aftership.com/courier/oneworldexpress of dpd.nl eens. Bij mij was DPD de shipper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Webgnome schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Via wie heb je een replacement aangevraagd via Neato zelf of via de winkel? Immers een D75 is volgens mij een ouder type dan de 85. Een D-type is behalve de looks ook 'ondersteuning' voor huisdieren en als het goed is heeft de D75 géén sidebrush. En dat is toch wel een verbetering.
De D75 is op de speciale pet brush en een paar extra filters exact het zelfde als de D85 en zijn even oud. De getallen geven aan of het een instap model betreft of een hoog model. Zo had je vroeger naast de 75 en 85 een 70 die met nog minder filters geleverd werd. En een Side brush hebben ze allemaal vanaf de botvac serie.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:45
JB schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:43:
[...]

Ik heb mijn Tracking code hier kunnen invoeren, http://www.oneworldexpress.com/
Net de volgende status bereikt: Order information has been transmitted to DPD.
Vanaf deze status kan ik ook terecht bij DPD.

Die van mij komt inderdaad uit GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TommyknockerNL schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:12:
[...]

Ik heb mijn Tracking code hier kunnen invoeren, http://www.oneworldexpress.com/
Net de volgende status bereikt: Order information has been transmitted to DPD.
Vanaf deze status kan ik ook terecht bij DPD.
_O_ Daarmee vind ik 'm! Thnx man :D Komt die van jou ook uit GB?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gisteren heb ik mijn D85 voor het eerst laten spelen, en dat ging de eerste keer nog vrij moeizaam. Haalde de huiskamer + keuken maar net op een accu en deed maar een klein deel van de gang en 1 van de slaapkamers eveneens gedeeltelijk. Hij bleef ook regelmatig rond een bepaalde plek hangen en kwam zelfs een keer vast te zitten. De tweede keer ging het al veel beter, dus ik ben benieuwd in hoeverre de stofzuigrobot nog moet leren. ondanks dat we pas nog gestofzuigd hadden zat toch heel z'n bakje vol dus z'n werk doet 'ie zeker! Overigens heeft 'ie wel moeite met objecten die zich lager dan de LIDAR bevinden, dus inderdaad het gebruikelijke gedoe met poten of de 'trapper' van de prullenbak.

Eerste indruk bij het uitpakken overigens; groot! Wow, met name het base station is enorm. En helaas zowel de stofzuigrobot als base station bevatten glanzende piano lak... Als ik ergens een hekel aan heb... maar goed.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 27-06-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeja36
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:43
Sinds 2 weken een Botvac connected!

Hiervoor een Roomba 630 (met thinking cleaner bovenplaat). De Roomba heb ik vervangen omdat deze toch wel heel hard botst tegen eigenlijk alles. In onze woonkamer hebben we hoge plinten van MDF en deze worden zelfs zo beschadigd dat opnieuw schilderen noodzakelijk is. In eerste instantie dacht ik ook een rubber stripje te gebruiken maar ook de achterkant geeft beschadigingen door schuren over de plint. Hier ook strips bevestigd maar dat zorgde er niet voor dat de buitenhoeken van de plinten nog steeds beschadigden.

Na veel wikken en wegen de Neato besteld bij Coolblue. Na de prijswijziging van vorige week heb ik er maar een mailtje aan gewaagd en direct als reactie een nieuwe factuur gekregen en het verschil is al weer teruggestort!

De Neato maakt met de pet brush minder (irritant) geluid dan de Roomba. Verder is de Neato bij ons in een half uur klaar terwijl de Roomba meer dan een uur bezig was. Van de Roomba heb ik eigenlijk nooit het filter hoeven vervangen. Bij leegmaken was het een gevalletje van haren verwijderen van de borstels en het filter even uitkloppen. Het filter van de Neato is lastiger schoon te maken omdat je hem alleen een beetje kan uitkloppen maar het schoonmaaktooltje dat is bijgeleverd is niet geschikt voor het high performance filter?!

Remote starten werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
Maak een pre-filter! Scheur 2 velletjes van meerlaags toiletpapier af en daarvan dan weer 1 laag afpellen. Dit past exact voor het filter, van de Botvac. Dunne tissues werken ook, en ik heb ook mensen in de weer gezien met panty's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Pff doe niet zo moeilijk. :D
zet er gewoon eventjes de stofzuiger op!
Ik doe dat nu al bijna een jaar en heb bij zowel de botvac als alle XV's nog steeds de originele filters er op zitten. De enige keren dat de stofzuiger aan gaat is voor glas dat gevallen is en om de neato stofzuiger bakjes schoon te zuigen en de filters schoon te zuigen!

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie

Volgens mij is de D-serie nieuwer en meer verbeterd ten opzichte van de 'gewone' serie. Dus D75 en D85 zijn nieuwer dan de 75 en 85. Dus een nieuwer model waar je op vooruit gaat.
Deze had je toch? https://www.bol.com/nl/p/...fzuiger/9200000028870369/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TommyGun schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:13:
Gisteren heb ik mijn D85 voor het eerst laten spelen, en dat ging de eerste keer nog vrij moeizaam. Haalde de huiskamer + keuken maar net op een accu en deed maar een klein deel van de gang en 1 van de slaapkamers eveneens gedeeltelijk. Hij bleef ook regelmatig rond een bepaalde plek hangen en kwam zelfs een keer vast te zitten. De tweede keer ging het al veel beter, dus ik ben benieuwd in hoeverre de stofzuigrobot nog moet leren. ondanks dat we pas nog gestofzuigd hadden zat toch heel z'n bakje vol dus z'n werk doet 'ie zeker! Overigens heeft 'ie wel moeite met objecten die zich lager dan de LIDAR bevinden, dus inderdaad het gebruikelijke gedoe met poten of de 'trapper' van de prullenbak.
Kan hij nu bijvoorbeeld wel gedeeltelijk onder obstakels komen? Dus obstakels waar hij met de voorkant wel onder kan komen, maar met de laser die hoger is niet meer? Dat hij dus tot aan zijn laser bovenop onder obstakels rijdt. Hij zou dan net onder mijn radiatoren kunnen komen namelijk.
Eerste indruk bij het uitpakken overigens; groot! Wow, met name het base station is enorm. En helaas zowel de stofzuigrobot als base station bevatten glanzende piano lak... Als ik ergens een hekel aan heb... maar goed.
Haha, maar dat had je kunnen checken bij de BCC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:32:
Kan hij nu bijvoorbeeld wel gedeeltelijk onder obstakels komen? Dus obstakels waar hij met de voorkant wel onder kan komen, maar met de laser die hoger is niet meer? Dat hij dus tot aan zijn laser bovenop onder obstakels rijdt. Hij zou dan net onder mijn radiatoren kunnen komen namelijk.
Hmm ik heb eigenlijk niets waar 'ie wel zonder laser maar niet met laser onder past. Al mijn meubels zijn of te laag voor uberhaupt welk deel dan ook of hoog genoeg zodat alles eronderdoor past. Als je het nog begrijpt? :D Maar volgens mij moet dat wel kunnen bij bijv. radiatoren, dus inderdaad dat 'ie er tot aan de laser onder rijdt, maar pin me er niet op vast.
Haha, maar dat had je kunnen checken bij de BCC :)
Haha, klopt, maar goed blijft anders weinig keuze over :)

Overigens vind ik 'm nog best veel botsen, met name als 'ie wil draaien en in feite met de achterkant overal tegenaan zwenkt. Maar misschien verwacht ik er gewoon te veel van ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Shunt schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:59:
Pff doe niet zo moeilijk. :D
zet er gewoon eventjes de stofzuiger op!
Ik doe dat nu al bijna een jaar en heb bij zowel de botvac als alle XV's nog steeds de originele filters er op zitten. De enige keren dat de stofzuiger aan gaat is voor glas dat gevallen is en om de neato stofzuiger bakjes schoon te zuigen en de filters schoon te zuigen!
Mwa, een papiertje voor filter doen of de stofzuiger pakken om de filter schoon te zuigen is pakweg evenveel moeite. Ik doe ook na meer dan een jaar nog steeds met het originele filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

4tune schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:42:
[...]

Mwa, een papiertje voor filter doen of de stofzuiger pakken om de filter schoon te zuigen is pakweg evenveel moeite. Ik doe ook na meer dan een jaar nog steeds met het originele filter.
Merk je geen verschil met zuigkracht?
Ik had er eerst een stukje stof voor gedaan maar ik merkte dat hij stomweg minder hard zoog.
Wat voor materiaal is het spul wat je er voor hebt zitten?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Niet echt nee, als het papier maar dun genoeg is. Ik vind het echt handiger. Dit had je al gezien?
http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=20&t=19357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 07-10 21:57
JB schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:13:
[...]

_O_ Daarmee vind ik 'm! Thnx man :D Komt die van jou ook uit GB?
Hier is de V5 Pro ook onderweg vanuit GB! :) Hoop hem morgen of woensdag binnen te hebben! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

4tune schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:48:
Niet echt nee, als het papier maar dun genoeg is. Ik vind het echt handiger. Dit had je al gezien?
http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=20&t=19357
Haha mij te veel moeite ik loop wel eventjes langs de stofzuiger :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
In dat geval moet je het kousje er telkens even afhalen? Geeft dat niet meer stofverspreiding dan als je de stofzuiger pakt? Ik heb wel eens per ongeluk iets opgezogen en moest dan de stofzak buiten boven de container leegmaken. Wat een stofwolken geeft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Binnetie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:27:
[...]

Volgens mij is de D-serie nieuwer en meer verbeterd ten opzichte van de 'gewone' serie. Dus D75 en D85 zijn nieuwer dan de 75 en 85. Dus een nieuwer model waar je op vooruit gaat.
Deze had je toch? https://www.bol.com/nl/p/...fzuiger/9200000028870369/.
Dankjewel voor de reacties (ook de anderen!), ik had inderdaad de oude 85, zonder D en krijg dus een nieuwer model wat officieel zonder filter en comboborstel is, maar die doen ze erbij. Dus krijg ik eigenlijk de D85, lijkt me, en dankzij jullie weet ik dit nu.

Trouwens, ik gebruik ook al een jaar de twee eenlaagswcpapiervelletjes. Werkt super. En die gooi je gewoon weg ipv een panty die je wilt hergebruiken. (Mijn stofzuiger staat te ver weg sinds ik Botje heb om even langs te lopen. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wat mij overigens opvalt is dat de Neato Botvac serie bij minder winkels verkrijgbaar is.
De D85 staat in de pricewatch zonder winkels, bij Kieskeurig zijn er nog wel een paar winkels
De D75 is nog wel verkrijgbaar bij een paar winkels maar ik had gedacht dat het er meer zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:01:
Wat mij overigens opvalt is dat de Neato Botvac serie bij minder winkels verkrijgbaar is.
De D85 staat in de pricewatch zonder winkels, bij Kieskeurig zijn er nog wel een paar winkels
De D75 is nog wel verkrijgbaar bij een paar winkels maar ik had gedacht dat het er meer zou zijn.
Klopt, is al geruime tijd zo... Geen idee waarom. Gewoon bij KiesKeurig kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
418O2 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:07:
[...]

Wehkamp. Was op voorraad en goedkoop.

Ben er erg blij mee. Is er slim en maakt goed schoon. Als test twee keer laten rijden en hij vond erg veel stof, ondanks dat ik twee dagen ervoor nog had gezogen. Geluid valt me alleszins mee.
Update:

Hij rijdt nog steeds dagelijks zijn rondjes in een huis met inmiddels 2 langharige mensen en 2 katten. Deze week nieuwe sidebrushes gemonteerd want ze mistte beiden 1 armpje. Verder blijft hij gewoon rond zoemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Als iemand mijn ALDI bot wil kopen overigens, shoot :) Mag wel weg nu ik de D85 heb :)

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 28-06-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Heb je de oude neato gelijk in moeten leveren?

[ Voor 62% gewijzigd door Shunt op 28-06-2016 18:08 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Shunt schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:25:
[...]

Ik heb (nog) geen Neato ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Binnetie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:59:
[...]

Ik heb (nog) geen Neato ;)
Verkeerde persoon ge quote :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:02
Vandaag mijn nieuwe Neato Signature XV binnengekregen. Maar zoals eerder gemeld in dit topic maakt de standaard (rubber/plastic) borstel nogal veel herrie op een harde vloer. Het lijkt wel alsof de flappen van de borstel tegen de grond kletteren.

Hebben meer mensen hier last van (gehad) en een eventuele oplossing gevonden? Ik zag namelijk mensen kleine stukjes afknippen van de borstel zodat deze niet meer tegen de grond klappert. En anderen kochten de speciale borstel van Neato die geen herrie zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

alex3305 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:57:
Vandaag mijn nieuwe Neato Signature XV binnengekregen. Maar zoals eerder gemeld in dit topic maakt de standaard (rubber/plastic) borstel nogal veel herrie op een harde vloer. Het lijkt wel alsof de flappen van de borstel tegen de grond kletteren.

Hebben meer mensen hier last van (gehad) en een eventuele oplossing gevonden? Ik zag namelijk mensen kleine stukjes afknippen van de borstel zodat deze niet meer tegen de grond klappert. En anderen kochten de speciale borstel van Neato die geen herrie zou maken.
De Pet brush bestellen die heeft een spiraal vorm en half borstel en half lamellen. Deze maakt aanzienlijk minder lawaai.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:02
Shunt schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:36:
[...]

De Pet brush bestellen die heeft een spiraal vorm en half borstel en half lamellen. Deze maakt aanzienlijk minder lawaai.
Dat las ik op meerdere plekken inderdaad. Misschien toch dat ik het nog eerst met een simpele mod ga proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

alex3305 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:01:
[...]

Dat las ik op meerdere plekken inderdaad. Misschien toch dat ik het nog eerst met een simpele mod ga proberen...
Mocht het tegen vallen ik heb hier nog een stapeltje normale rollers / borstels liggen. Niet de beste qua looks maar ze werken wel dus valt de mod tegen kun je me altijd een PM sturen.

Verder kijk uit met te veel verknippen aan die roller hij is niet voor niets zoals hij nu is en in de huidige botvac's is de roller niet veel veranderd dus ik ga er vanuit dat dit met goede reden is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42
Truus01 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:15:
Trouwens, ik gebruik ook al een jaar de twee eenlaagswcpapiervelletjes. Werkt super. En die gooi je gewoon weg ipv een panty die je wilt hergebruiken.
Ik gebruik ook altijd een (deel van een) panty als stoffilter, ook in de pc bijvoorbeeld. Die gooi je na afloop gewoon weg, het is maar een klein stukje, met 1 panty doe ik minstens een jaar. De reden is dat ik het idee heb dat er minder kleine vezeltjes vanaf komen dan van een tissue of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

De D85 doet nu nog maar een half uurtje over de woonkamer (en keuken) + gang. Lekker vlot! :) De slaapkamers zijn vrij onhandig dus die skippen we maar even. Immers moet je toch nog een keer in de week 'echt' stofzuigen. Aantal vierkante meter weet ik zo even niet. Totaal is het een kleine 100 m2 maar hij komt dus niet in alle vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

TommyGun schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:26:
De D85 doet nu nog maar een half uurtje over de woonkamer (en keuken) + gang. Lekker vlot! :) De slaapkamers zijn vrij onhandig dus die skippen we maar even. Immers moet je toch nog een keer in de week 'echt' stofzuigen. Aantal vierkante meter weet ik zo even niet. Totaal is het een kleine 100 m2 maar hij komt dus niet in alle vertrekken.
Hier het zelfde probleem. In een appartement heb je altijd chronisch tekort aan ruimte voor dingen als de droog was en de strijk was. Dus dat staat hier allemaal op e slaapkamer waardoor de stofzuiger alleen mag zuigen als alles van de grond is. Ook vind hij dingetjes als USB kabeltjes heel erg lekker en die liggen er 2 per kant van het bed :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Shunt schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:25:
[...]
Yep, helaas wel, net als de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
JPtjeeNL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:16:
[...]

Top, thanks! Ben benieuwd! :P
Gisteren een test gedaan maar heeft veel overgeslagen, dus zal toch in meerdere delen moeten doen.
Ligt misschien ook indeling/grootte van je appartement. Ik kan bv via 2 deuren de woonkamer in/uit, kan mij voorstellen dat ie dan verdwaald. Wel zat hij netjes in het laadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Marc3l schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:56:
[...]

Gisteren een test gedaan maar heeft veel overgeslagen, dus zal toch in meerdere delen moeten doen.
Ligt misschien ook indeling/grootte van je appartement. Ik kan bv via 2 deuren de woonkamer in/uit, kan mij voorstellen dat ie dan verdwaald. Wel zat hij netjes in het laadstation.
Ah, da's een lastige dan! Ik denk dat ik tegen die tijd gewoon een Roomba probeer. Als dat niet alle kamers pakt, koop ik een stofzuiger en ga ik handmatig stofzuigen totdat er één op de markt is die:
- Chrome objecten ziet
- Meerdere kamers doet
- Aangestuurd kan worden via Domoticz/Apple Home/Google (afhankelijk van welk systeem ik dan heb)
- Minder dan 500 euro kost
- Geen beschadigingen veroorzaakt op plinten en vloeren
- Echt een stofzuiger vervanger is. Ik lees hierover gemixte verhalen.
- Etc.

Denk dat zoiets met de volgende generaties wel op de markt komt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
JPtjeeNL schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Ah, da's een lastige dan! Ik denk dat ik tegen die tijd gewoon een Roomba probeer. Als dat niet alle kamers pakt, koop ik een stofzuiger en ga ik handmatig stofzuigen totdat er één op de markt is die:
- Chrome objecten ziet
- Meerdere kamers doet
- Aangestuurd kan worden via Domoticz/Apple Home/Google (afhankelijk van welk systeem ik dan heb)
- Etc.

Ik kan hem wel gewoon in een andere kamer zetten, dan doet hij daar zijn werk en geeft als ie klaar is een signaal. Chrome ziet hij bij mij wel, pootjes van mijn bank zijn ook van Chrome. Zwart ziet hij soms wel/niet maar heb er toch een bumpertje op.

Wifi is ook mogelijk maar maar dan heb je een Thinking Cleaner (99 euro) uitbreiding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
[...]

- Chrome objecten ziet
- Meerdere kamers doet
- Etc.

Ik heb even mijn blauwe jurk aangetrokken en mijn glazen bol gepakt >:)

Ik denk niet dat die er voor minder dan 500 euro komt. Per huis is het anders. Iemand die heel geordend leeft en niks geen rotzooi op de vloer heeft kan het zien als een echte stofzuigervervanger. Maar iemand met kinderen en rotzooi zal altijd moeten blijven stofzuigen. Waar bepaald een fabrikant dat hij echt een vervanger is?

Beschadigingen is ook erg bepalend qua materiaal. Ik heb bijvoorbeeld plinten waar je al een deukje in hebt als je er hard met je nagel indrukt. De buren hebben plinten van heel hard materiaal daar komen geen deukjes in maar wel dat de verf eraf gaat.

Chrome objecten lijkt me dat dit deels softwarematig op te lossen of door middel van een ander soort sensor.
De rest weet ik zo niet.

De nieuwe zaken zie je eerst in de topmodellen terug en die kosten altijd erg veel. De huidige topmodellen van 800-900 euro zie je nooit zakken naar 400 euro. Ze gaan gewoon end of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49
[...]

- Chrome objecten ziet
- Meerdere kamers doet
- Etc.

De Neato pakt alle kamers die wij hebben ( 100 m2). Weet niet over wat voor oppervlak jij spreekt natuurlijk
Chrome objecten zal altijd een dingetje zijn net als ramen. Het werkt namelijk ( in het geval van de neato ) met lichtweerkaatsing en dat gaat nou eenmaal niet zo heel goed met chrome / glas. De neato is aan te sturen met een android app dus dan zou domitica ook geen probleem moeten zijn. Homey ondersteund standaard al wifi natuurlijk en kan web requests doen dus die zou aan te sturen moeten zijn.

prijs is wel een dingetje. Die zie ik niet zo snel zakken aangezien het hier nog steeds om een niche markt gaat natuurlijk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Boinkie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:57:
[...]

Hier is de V5 Pro ook onderweg vanuit GB! :) Hoop hem morgen of woensdag binnen te hebben! :*)
Heb jij 'm binnen? De V7 legt een flinke route af. Bezoekt nu al het 3e sorting centre in GB. Ben benieuwd wanneer ie Brexit is :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:37:
[...]

De Neato pakt alle kamers die wij hebben ( 100 m2). Weet niet over wat voor oppervlak jij spreekt natuurlijk
Chrome objecten zal altijd een dingetje zijn net als ramen. Het werkt namelijk ( in het geval van de neato ) met lichtweerkaatsing en dat gaat nou eenmaal niet zo heel goed met chrome / glas. De neato is aan te sturen met een android app dus dan zou domitica ook geen probleem moeten zijn. Homey ondersteund standaard al wifi natuurlijk en kan web requests doen dus die zou aan te sturen moeten zijn.

prijs is wel een dingetje. Die zie ik niet zo snel zakken aangezien het hier nog steeds om een niche markt gaat natuurlijk.
Die Neato's vind ik net even wat te duur. Ik had de Connected bij iBOOD besteld voor 600 EUR. Heb 'm na een paar dagen weer geannuleerd omdat ik 'm toch te duur vond en hij tegen de chrome poten van m'n bank aan zou gaan rijden. Als ik de Tweakers PW erbij pak, was hij bij introductie in maart dit jaar 750 euro. Ze worden inmiddels voor 650 aangeboden. Misschien neem ik nu een goedkope (250 EUR) stofzuiger die niet helemaal aan m'n wensen voldoet. Dan brengt wellicht een fabrikant over 2 of 3 jaar een goedkope op de markt die goedkoper is, maar wel alle nieuwe functies bevat. Dán ben ik wel bereid om 600 euro neer te leggen, als het product aan al m'n eisen voldoet.

Domotica is wel een probleem. Android/iOS kunnen op een bepaalde manier bij de stofzuiger kunnen, waar je domotica dat bijvoorbeeld niet kan. Er heeft iemand een API gehobbyd, maar als Neato daar lucht van krijgt heb je kans dat die API zo dichtstaat.
Binnetie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:05:
[...]

Ik heb even mijn blauwe jurk aangetrokken en mijn glazen bol gepakt >:)

Ik denk niet dat die er voor minder dan 500 euro komt. Per huis is het anders. Iemand die heel geordend leeft en niks geen rotzooi op de vloer heeft kan het zien als een echte stofzuigervervanger. Maar iemand met kinderen en rotzooi zal altijd moeten blijven stofzuigen. Waar bepaald een fabrikant dat hij echt een vervanger is?

Beschadigingen is ook erg bepalend qua materiaal. Ik heb bijvoorbeeld plinten waar je al een deukje in hebt als je er hard met je nagel indrukt. De buren hebben plinten van heel hard materiaal daar komen geen deukjes in maar wel dat de verf eraf gaat.

Chrome objecten lijkt me dat dit deels softwarematig op te lossen of door middel van een ander soort sensor.
De rest weet ik zo niet.

De nieuwe zaken zie je eerst in de topmodellen terug en die kosten altijd erg veel. De huidige topmodellen van 800-900 euro zie je nooit zakken naar 400 euro. Ze gaan gewoon end of life.
Pics or it didn't happen! :)

Een robotstofzuiger is voor mij een stofzuigervervanger als hij:
- Voldoende zuigkracht heeft om alles op te ruimen
- Geen resten vuil achterlaat. Dat zie je af en toe nog wel in de filmpjes van YouTube. Er moet toch een soort sensor in kunnen zitten die checkt of het al schoon is.
- Die niet alles uitsmeert over je kamer als er bijvoorbeeld iets is gevallen of een kat per ongeluk z'n behoefte heeft gedaan. :)
- Etc.

Ik las bij een review (volgens mij op Amazon) dat een robotstofzuiger een net nieuwe houten vloer had beschadigd. Ik zie ook foto's van beschadigde banken. Hoeft bij mij niet te gebeuren, maar laat dit nou net een robot zijn voor in m'n nieuwe huis. Dat zou wel heel zuur zijn!

Volgens mij ligt dat aan de sensor. De Roomba registreert dat chrome wel. Ja topmodellen zullen EOL gaan, maar er zullen in de toekomst ongetwijfeld modellen uitkomen die dit allemaal al bevallen. En dan vind ik het niet zo erg om 600 euro te investeren in een nieuw model, als mijn oude model dan niet al te duur is geweest. :)
Marc3l schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:04:
[...]

Ik kan hem wel gewoon in een andere kamer zetten, dan doet hij daar zijn werk en geeft als ie klaar is een signaal. Chrome ziet hij bij mij wel, pootjes van mijn bank zijn ook van Chrome. Zwart ziet hij soms wel/niet maar heb er toch een bumpertje op.

Wifi is ook mogelijk maar maar dan heb je een Thinking Cleaner (99 euro) uitbreiding nodig.
Ja ik ga zo'n Roomba gewoon eens proberen als ik straks in m'n nieuwe appartement zit. Misschien komt dat inderdaad doordat je op meerdere manieren je woonkamer binnen kan. Ik heb straks een vrij eenvoudig appartement. Keuken en woonkamer in 1 groot stuk, alleen losse slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
JB schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:15:
[...]

Heb jij 'm binnen? De V7 legt een flinke route af. Bezoekt nu al het 3e sorting centre in GB. Ben benieuwd wanneer ie Brexit is :+
Nee, Hij is nu in het Orange sorting facility ( Oftewel PostNL) Hij bleef heel lang in GB hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Boinkie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:25:
[...]

Nee, Hij is nu in het Orange sorting facility ( Oftewel PostNL) Hij bleef heel lang in GB hangen :(
Hier staat ie nu al 3 dagen op:

2016-06-29 14:54 United Kingdom Dispatched Ealing Sorting centre

Toch lastiger om in de EU te geraken zo lijkt #Brexit :+ :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
JB schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:26:
[...]

Hier staat ie nu al 3 dagen op:

2016-06-29 14:54 United Kingdom Dispatched Ealing Sorting centre

Toch lastiger om in de EU te geraken zo lijkt #Brexit :+ :/
Hij ligt nu bij DPD bij mij. Wordt maandag dus pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Vrienden,
Ik ben nu ook naar de hippe gadget aan het kijken voor mijn huiskamer omdat ik een dochter heb en het stofzuigen iedere avond zat begin te worden. Ze is aan het kruipen en alle haren van onze labrador blijven netjes aan dr kleren hangen....
Hij moet daar dus goed mee om kunnen gaan en ik ben van plan hem snachts te laten werken.
Hebben jullie nog tips waar ik het beste naar kan kijken?
Ik wil natuurlijk geen fortuin kwijt zijn maar een dirt devil van 150 euro moet ik denk ik ook maar links laten liggen....
Misschien een stomme vraag maar als de hond los heeft gelopen en lekker lang vers gras heeft gegeten komt dat er snachts weleens uit aan de kant dat het er oom ingekomen is.... Enig idee hoe een robot daar mee om gaat? Geen zin om dat natuurlijk sochtends door het hele huis terug te vinden (komt ook water mee dus wellicht ook kortsluiting?)
Bvd!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42
DRuw schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:59:
Misschien een stomme vraag maar als de hond los heeft gelopen en lekker lang vers gras heeft gegeten komt dat er snachts weleens uit aan de kant dat het er oom ingekomen is.... Enig idee hoe een robot daar mee om gaat?
Ik heb daar (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik verwacht dat het een grote smeerboel wordt. De robotjes zijn toch wat meer geschikt voor droge deeltjes op een harde ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Tja dat is ook in 99 van de 100 dagen het geval dus ik denk dat ik het niet als selectiecriteria moet hebben maar wel handig om te weten of ik het ding erna gelijk moet weggooien of niet...
Heeft er eentje bijvoorbeeld al een een omgegooid glas water geprobeerd op te zuigen ter vergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
DRuw schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:25:
Tja dat is ook in 99 van de 100 dagen het geval dus ik denk dat ik het niet als selectiecriteria moet hebben maar wel handig om te weten of ik het ding erna gelijk moet weggooien of niet...
Heeft er eentje bijvoorbeeld al een een omgegooid glas water geprobeerd op te zuigen ter vergelijk?
Sommige chinese robots die hier besproken worden zijn gecombineerde robots die kunnen zuigen en dweilen. Ik neem aan dat die prima tegen lichte hoeveelheden vocht kunnen, zoals de ilife v7s of de ilife v5 Pro. Overigens denk ik dat de gerenommeerde modellen ook niet gelijk stuk gaan van wat vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik zit inderdaad ff naar die ILife v7s te kijken maar die moet je wel "ombouwen" van droog naar nat door een reservoir te plaatsen ipv de zuigbak. Hoewel ik inderdaad dan niet denk dat het motortje stuk zal gaan is het er in ieder geval niet voor bedoeld...
Als ik zou de reviews bekijk is er toch best iets te zeggen over de ILife V7/V5 maar t.o.v. een LG bijvoorbeeld (dubbele prijs) is dat dan geen chinees weggooiding? Hebben jullie hier nog ervaringen mee/adviezen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
DRuw schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:10:
Ik zit inderdaad ff naar die ILife v7s te kijken maar die moet je wel "ombouwen" van droog naar nat door een reservoir te plaatsen ipv de zuigbak. Hoewel ik inderdaad dan niet denk dat het motortje stuk zal gaan is het er in ieder geval niet voor bedoeld...
Als ik zou de reviews bekijk is er toch best iets te zeggen over de ILife V7/V5 maar t.o.v. een LG bijvoorbeeld (dubbele prijs) is dat dan geen chinees weggooiding? Hebben jullie hier nog ervaringen mee/adviezen over?
Ligt een beetje aan je situatie. Hoe wil je de bot gaan gebruiken. Gaat het om 1 ruimte of moet de robot meerdere ruimtes schoonmaken? Heb je voornamelijk harde vloeren of ook veel tapijt? Haren van huisdieren of vooral stof, kruimels, enz? Alleen stofzuigen of ook dweilen? En natuurlijk budget.

Er zijn al wat Tweakers met ILIFE robotzuigers. Zelf heb ik de ilife a4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Kasj schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:24:
[...]

Ligt een beetje aan je situatie. Hoe wil je de bot gaan gebruiken. Gaat het om 1 ruimte of moet de robot meerdere ruimtes schoonmaken? Heb je voornamelijk harde vloeren of ook veel tapijt? Haren van huisdieren of vooral stof, kruimels, enz? Alleen stofzuigen of ook dweilen? En natuurlijk budget.

Er zijn al wat Tweakers met ILIFE robotzuigers. Zelf heb ik de ilife a4.
In principe alleen voor de benedenverdieping maar wellicht dat ik hem af en toe eens oppak om de bovenverdieping een keertje te doen (luilakmodus van de eigenaar;))
Betreft alleen stenen vloer met een mat bij de voor en achterdeur en de eerste verdieping is laminaat.
Stof: JA, kruimels: Ja door dochter, hondenharen: JAAA (40 kilo labrador huppelt hier rond die inmiddels voor de 8ste keer lijkt te verharen dit jaar |:( )
Dweilen is niet echt nodig maar als hij het kan is het grappig (leuke plus maar niet echt extra geld voor over zegmaar).
Budget... tja, ik zie de Iife v7 voor onder de 200 puntjes en een LG of Neato XV Sg voor ook 250 a 300 ongeveer.
Lijkt me een mooi bedrag en lijkt me niet nodig (lees: kan vrouw vast niet overtuigen) om richting de 4 a 500 te gaan.
Geen probleem met chinees spul maar dan wel met goede ervaringen uiteraard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

DRuw schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:40:
[...]

In principe alleen voor de benedenverdieping maar wellicht dat ik hem af en toe eens oppak om de bovenverdieping een keertje te doen (luilakmodus van de eigenaar;))
Betreft alleen stenen vloer met een mat bij de voor en achterdeur en de eerste verdieping is laminaat.
Stof: JA, kruimels: Ja door dochter, hondenharen: JAAA (40 kilo labrador huppelt hier rond die inmiddels voor de 8ste keer lijkt te verharen dit jaar |:( )
Dweilen is niet echt nodig maar als hij het kan is het grappig (leuke plus maar niet echt extra geld voor over zegmaar).
Budget... tja, ik zie de Iife v7 voor onder de 200 puntjes en een LG of Neato XV Sg voor ook 250 a 300 ongeveer.
Lijkt me een mooi bedrag en lijkt me niet nodig (lees: kan vrouw vast niet overtuigen) om richting de 4 a 500 te gaan.
Geen probleem met chinees spul maar dan wel met goede ervaringen uiteraard:)
iLife V7S hier en valt mij niet tegen. Gezien de kleinere prijs (heb 157€ betaald) een goede prijs-prestatieverhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Edgarz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:55:
[...]

iLife V7S hier en valt mij niet tegen. Gezien de kleinere prijs (heb 157€ betaald) een goede prijs-prestatieverhouding
Enig idee hoe die zich verhoud tot deze bijvoorbeeld: http://www.stofzuigerdisc...eato-xv-signature/1812818
Ik ben best gecharmeerd van dat systematische scannen van de kamer bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
DRuw schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:45:
[...]

Enig idee hoe die zich verhoud tot deze bijvoorbeeld: http://www.stofzuigerdisc...eato-xv-signature/1812818
Ik ben best gecharmeerd van dat systematische scannen van de kamer bijvoorbeeld
Het scannen en de efficiëntie die dat oplevert, heeft volgens mij meerwaarde als je een grote ruimte hebt met veel obstakels of meerdere ruimtes.

In Kleinere of enkele ruimtes maakt de inefficiëntie van het niet scannen niet veel uit. Mijn ilife a4 rijdt niet efficiënt, maar rijdt toch snachts in een enkele ruimte en heeft bovendien een goede accuduur. Uiteindelijk komt hij dus overal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01

GforceNL

Out of memory....

Als alles mee zit dinsdag ook mijn iLife V7s binnen, zal hier be bevindingen posten als het zover is.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

- Chrome objecten ziet
- Meerdere kamers doet
- Etc.

De Hombot:
- Gebruikt ultrasound voor zijn primaire sensoren, dus maakt hem niet uit of iets van chrome is.
- Doet meerdere kamers
- Waarom? Maar met wifi mod (kost je eens een 10 euro aan een wifi USB dongle) kan hij met HTTP requests worden aangestuurd.
- Check
- Als het goed is niet
- Tja wat is een stofzuiger vervanger. De Hombot is redelijke borstelaar, en die gaat het echt niet lekker doen op dikke vloerbedekking/tapijt. Op bijvoorbeeld laminaat, vinyl, etc doet hij het prima.

Dan blijft het zo dat ene stofzuiger vastloopt op iets wat een ander prima doet, en vice versa, dus uitproberen zal toch moeten, met WKOA is dat natuurlijk relatief eenvoudig. Het is nog wel zo dat je toch wel je huis een beetje robot veilig moet maken (moet je ook als je zelf stofzuigt, maar dan doe je het tijdens het stofzuigen). En bij de één is dat een kabel even beter wegleggen, bij de ander zou dat nieuw meubilair moeten zijn wat je toch niet snel doet voor een stofzuiger.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 02-07-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

GforceNL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:50:
Als alles mee zit dinsdag ook mijn iLife V7s binnen, zal hier be bevindingen posten als het zover is.
Waar heb je hem besteld (en wanneer) als ik vragen mag? Kan ook via pm als dat niet op prijs wordt gesteld hier;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01

GforceNL

Out of memory....

Natuurlijk! Besteld bij Gearbest, afgelopen zondag. Levertijd 9 dagen als hij dinsdag binnen komt. Heb hem helaas bij Chinese depot moeten bestellen omdat hij bij de eu depots uitverkocht was, dus mocht je hem ook bestellen, hou rekening met een paar tientjes btw / inklaren.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ben benieuwd naar je ervaring! Zie ook de dirt devil van 150 euro dus ben benieuwd of de v7s dan beter is bijvoorbeeld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier ook de V7 besteld maar dan vanuit het EU warehouse. Is vandaag in NL aangekomen dus verwacht 'm begin volgende week in mijn bezit :)

Paar tientjes inklaringskosten is vrij optimistisch. Ik zie hier steeds bedragen rond de 50 euro genoemd staan, dus heb mijn bestelling uit China geannuleerd.

Die Dirt Devil van 150 euro wordt veel over gepraat mbt snel vol raken van stofbakje.

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 02-07-2016 19:48 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 30 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.