Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.951 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

snap ik, de v7s lijkt alleen exculsief uit china te komen zo te zien.
Tja, ik ben er nog niet helemaal uit.. heb een dirt devil gehad (normale zakloze cycloonzuiger) maar dat ding was met een jaar echt slecht door de bouwkwaliteit (splinterend plastic en wielen piepend bijvoorbeeld).
Ik weet wel dat ik er een stofzuiger bij moet houden maar het gaat even om het gemak en daar heb ik dus ook de 500 euro niet voor over:)
ik vraag me dan dus af of er echt een groot verschil tussen de 150 euro modellen en de 300 zit...
Maargoed, zo te zien is de markt al aardig volwassen aan het worden gelukkig!
Ik hoor graag jullie ervaringen! (de v7s is toch wel een maandje wachten zie ik en wat als je gebruik moet maken van de garantie?)

ecit: valt mee die levertijd: http://www.aliexpress.com...ce-4ef3-8b3f-073409905512

[ Voor 17% gewijzigd door DRuw op 02-07-2016 20:21 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

DRuw schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:45:
[...]

Enig idee hoe die zich verhoud tot deze bijvoorbeeld: http://www.stofzuigerdisc...eato-xv-signature/1812818
Ik ben best gecharmeerd van dat systematische scannen van de kamer bijvoorbeeld
Op een of andere manier komt de V7s vrijwel overal. Systematiek hierin heb ik nog niet ontdekt maar dankzij de goede batterij redt hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Edgarz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:25:
[...]

Op een of andere manier komt de V7s vrijwel overal. Systematiek hierin heb ik nog niet ontdekt maar dankzij de goede batterij redt hij het.
heb jij hem al ff?
kun je wat voor en nadelen noemen misschien?
geluid/dweilfunctie/accuduur/omgang met haren/kleinere ruimten(tussen stoelen)/geweld tegen meubels/goede retour naar basis/timerfunctie bijvoorbeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

DRuw schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:32:
[...]

heb jij hem al ff?
kun je wat voor en nadelen noemen misschien?
geluid/dweilfunctie/accuduur/omgang met haren/kleinere ruimten(tussen stoelen)/geweld tegen meubels/goede retour naar basis/timerfunctie bijvoorbeeld :+
Hij manoeuvreert mooi rond stoelpoten, onder de stoelen en onder de bank.Wij hebben 7 indoorkatten en een vogel die een bende maakt van zijn voerbak. De robot heeft er totaal geen moeite mee. Alles wordt netjes opgezogen.

Hij redt met gemak 20 minuten zuigen en zolang de drempel niet te hoog is gaat hij door naar de volgende ruimte.

Zuigresultaat is prima. Een robot zal nooit een volledige vervanger worden van zijn grote broer, maar het ruimt wel goed op. Meerdere keren gedurende de week de robot er doorheen laten gaan scheelt behoorlijk.

Dweilen is niet zijn sterkste punt, maar het werkt wel. Met onze huisdieren stomen wij regelmatig, dus niet is een mooie oplossing voor wat plaatselijke vlekken.

De robot gaat in principe zelf terug naar het laadpunt, maar soms ook niet. Een druk op de 'home' knop is dan genoeg.

Nadelen: erg leuk speelgoed voor de katten. Kom regelmatig 's morgens vroeg een zuigende robot tegen die door de katten is geactiveerd :9

En ik zal wel geluk hebben steeds, maar heb nog steeds geen last van invoerkosten vanuit China, ook bij de iLife niet via Gearbest. Waarde op de sticker van het grote pakket was $20 :+

[ Voor 11% gewijzigd door Edgarz op 02-07-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
DRuw schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:13:
snap ik, de v7s lijkt alleen exculsief uit china te komen zo te zien.
Tja, ik ben er nog niet helemaal uit.. heb een dirt devil gehad (normale zakloze cycloonzuiger) maar dat ding was met een jaar echt slecht door de bouwkwaliteit (splinterend plastic en wielen piepend bijvoorbeeld).
Ik weet wel dat ik er een stofzuiger bij moet houden maar het gaat even om het gemak en daar heb ik dus ook de 500 euro niet voor over:)
ik vraag me dan dus af of er echt een groot verschil tussen de 150 euro modellen en de 300 zit...
Maargoed, zo te zien is de markt al aardig volwassen aan het worden gelukkig!
Ik hoor graag jullie ervaringen! (de v7s is toch wel een maandje wachten zie ik en wat als je gebruik moet maken van de garantie?)

ecit: valt mee die levertijd: http://www.aliexpress.com...ce-4ef3-8b3f-073409905512
Gearbest heeft ze regelmatig op voorraad in hun Europees magazijn. Dit scheelt je 53€ douanekosten. Gewoon even contact met ze zoeken.

Of het wat dichter bij huis zoeken:
Http://zoefrobot.nl - model Sien (Seebest d730)
Http://myrobotcenter.eu - bijvoorbeeld deebot slim

[ Voor 5% gewijzigd door Kasj op 02-07-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 11:44

GforceNL

Out of memory....

JB schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:47:
Hier ook de V7 besteld maar dan vanuit het EU warehouse. Is vandaag in NL aangekomen dus verwacht 'm begin volgende week in mijn bezit :)

Paar tientjes inklaringskosten is vrij optimistisch. Ik zie hier steeds bedragen rond de 50 euro genoemd staan, dus heb mijn bestelling uit China geannuleerd.

Die Dirt Devil van 150 euro wordt veel over gepraat mbt snel vol raken van stofbakje.
Klopt, heb net nog even gekeken en het was totaal EUR 58.

Grootste deel is BTW en die kan ik terug vragen dus dan valt het mee. Als ik de BTW niet terug had kunnen vorderen, had ik vrijwel zeker gewacht op voorraad bij de EU warehouses...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Kasj schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:51:
[...]

Gearbest heeft ze regelmatig op voorraad in hun Europees magazijn. Dit scheelt je 53€ douanekosten. Gewoon even contact met ze zoeken.

Of het wat dichter bij huis zoeken:
Http://zoefrobot.nl - model Sien (Seebest d730)
Http://myrobotcenter.eu - bijvoorbeeld deebot slim
IS er nog een reden dat je deze twee niet vaak terug ziet komen in dit topic?
ze zien er best aardig uit (en dan de namen van de eerste _O- pas goed bij Patrick, onze vaatwasser)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:56
DRuw schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:12:
IS er nog een reden dat je deze twee niet vaak terug ziet komen in dit topic? ze zien er best aardig uit (en dan de namen van de eerste _O- pas goed bij Patrick, onze vaatwasser)
Waarschijnlijk zijn dit dusdanig onbekende merken en types dat iemand er ooit van gehoord heeft. Tja, dan worden ze ook niet gekocht.

Bekende merken zijn Roomba, Neato, LG, in willekeurige volgorde. Dat zijn drie bekende merken die al langere tijd in dit segment werkzaam zijn, daar een hoop ervaring in opgedaan hebben en die ervaring meenemen in de ontwikkeling van nieuwe, en hopelijk betere, modellen. Daar betaal je als klant wel een prijs voor.
Anderen proberen misschien een graantje mee te pikken door op een rijdende trein te springen, met het risico dat ze net zo snel weer verdwijnen als ze gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:11
DRuw schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:12:
[...]

IS er nog een reden dat je deze twee niet vaak terug ziet komen in dit topic?
ze zien er best aardig uit (en dan de namen van de eerste _O- pas goed bij Patrick, onze vaatwasser)
Volgens mij is er iemand in het topic die de deepbot slim gekocht heeft. Omdat hij zo laag is en onder de bank door kan. Is 5,5cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik denk dat je daar de Chinese ILIFE inmiddels ook wel aan kunt toevoegen. Voor mijn gevoel krijg je voor die 100-150 euro echt wel meer bang for buck dan hetzelfde bedrag uitgeven in Nederland voor een Dirt Devil bijvoorbeeld. Garantie is wellicht iets uitdagender maar aangezien die Chinezen geen slechte reclame willen ben ik daar niet zo bang voor.

Wat ik nog wel vaker lees is het enkele of dubbele borsteltje aan de voorkant. Bij een dubbele versie lijken de kruimeltjes enz iets makkelijker weg te schieten ipv naar binnen te worden geveegd. Alhoewel die uiteindelijk ook ergens anders wel in de stofzuiger belanden is dat voor mij mede doorslaggevend geweest om de V7 te pakken ipv de A4. De grote namen hebben volgens mij ook allemaal een enkel borsteltje.

Verder blijft het lastig vergelijken omdat de meesten niet meerdere varianten in huis hebben. Op YouTube staan wel verschillende reviews maar in hoeverre die objectief zijn is altijd de vraag. Het vervangt je "echte" stofzuiger gewoonweg niet en daar kan ik dus echt geen 500-1000 euro aan uitgeven.

[ Voor 53% gewijzigd door JB op 03-07-2016 08:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
grun93 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:49:
[...]

Waarschijnlijk zijn dit dusdanig onbekende merken en types dat iemand er ooit van gehoord heeft. Tja, dan worden ze ook niet gekocht.

Bekende merken zijn Roomba, Neato, LG, in willekeurige volgorde. Dat zijn drie bekende merken die al langere tijd in dit segment werkzaam zijn, daar een hoop ervaring in opgedaan hebben en die ervaring meenemen in de ontwikkeling van nieuwe, en hopelijk betere, modellen. Daar betaal je als klant wel een prijs voor.
Anderen proberen misschien een graantje mee te pikken door op een rijdende trein te springen, met het risico dat ze net zo snel weer verdwijnen als ze gekomen zijn.
Ik snap wat je wil zeggen, maar ik ben het toch niet helemaal met je eens. Met jouw redenatie zou je ook alleen maar een TV van Philips moeten kopen of een telefoon van Nokia. Ik heb momenteel een Xiaomi telefoon en dat is een perfect toestel voor een vierde van de prijs van een Samsung of Apple.

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je van een highend model van Neato, roomba, lg meer mag en kunt verwachten. Of dat met de instapmodellen ook zo is vraag ik me wel af.

Ook ben ik het met je eens dat er veel onzekerheid is over modellen waar weinig informatie over te vinden is, zoals Sien. Qua specs echt een mooi model, maar weinig reviews over te vinden. Qua prijs alweer dicht in de buurt van instapmodellen van de bekende merken.

Van de Ilifes is inmiddels best wel wat informatie te vinden en prijstechnisch zijn ze 1/3de van de prijs van een Neato/roomba/lg. Juist prima om kennis te maken met het fenomeen van robotzuigers. Ik ben tot dusver positief verrast door mijn Ilife!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
JB schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:42:
Wat ik nog wel vaker lees is het enkele of dubbele borsteltje aan de voorkant. Bij een dubbele versie lijken de kruimeltjes enz iets makkelijker weg te schieten ipv naar binnen te worden geveegd.
Sorry, maar de logica achter die redenering snap ik niet. Het is ook niet mijn ervaring. Mijn hombot met dubbele zijborstels doet het wat dat betreft net zo goed of slecht als de aldibot met een enkele zijborstel.
Kasj schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:48:
Ik snap wat je wil zeggen, maar ik ben het toch niet helemaal met je eens. Met jouw redenatie zou je ook alleen maar een TV van Philips moeten kopen of een telefoon van Nokia. Ik heb momenteel een Xiaomi telefoon en dat is een perfect toestel voor een vierde van de prijs van een Samsung of Apple.
[...]
Van de Ilifes is inmiddels best wel wat informatie te vinden en prijstechnisch zijn ze 1/3de van de prijs van een Neato/roomba/lg. Juist prima om kennis te maken met het fenomeen van robotzuigers. Ik ben tot dusver positief verrast door mijn Ilife!
Mijn voorkeur voor een bekend merk is niet alleen gebaseerd op de kwaliteit, maar vooral ook op de verkrijgbaarheid. Servicegevoelige producten koop ik bij voorkeur bij een leverancier die een vestiging in Nederland heeft. Een telefoon wil nog wel eens stuiteren, dat kan gebeuren, maar als je hem dan naar China moet sturen, vind ik dat een serieus probleem. De transportkosten zijn torenhoog en je bent hem wekenlang kwijt. Als je Xiaomi in NL gekocht is, heb ik niks gezegd.

Zelfde geldt in mijn optiek voor de Ilife. Als prijs een issue is, zou ik een aldibot of een dirt devil kopen. Dan heb je service om de hoek. Mijn eerste botje was een aldibot trouwens, de tweede en huidige is een tweedekansje Hombot van coolblue.

[ Voor 15% gewijzigd door grun93 op 03-07-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:46:
[...]

De Hombot:
- Gebruikt ultrasound voor zijn primaire sensoren, dus maakt hem niet uit of iets van chrome is.
- Doet meerdere kamers
- Waarom? Maar met wifi mod (kost je eens een 10 euro aan een wifi USB dongle) kan hij met HTTP requests worden aangestuurd.
- Check
- Als het goed is niet
- Tja wat is een stofzuiger vervanger. De Hombot is redelijke borstelaar, en die gaat het echt niet lekker doen op dikke vloerbedekking/tapijt. Op bijvoorbeeld laminaat, vinyl, etc doet hij het prima.

Dan blijft het zo dat ene stofzuiger vastloopt op iets wat een ander prima doet, en vice versa, dus uitproberen zal toch moeten, met WKOA is dat natuurlijk relatief eenvoudig. Het is nog wel zo dat je toch wel je huis een beetje robot veilig moet maken (moet je ook als je zelf stofzuigt, maar dan doe je het tijdens het stofzuigen). En bij de één is dat een kabel even beter wegleggen, bij de ander zou dat nieuw meubilair moeten zijn wat je toch niet snel doet voor een stofzuiger.
Ah, ik ben eigenlijk deze nog vergeten: "Het HEPA 11-filter is niet krachtig genoeg voor mensen met een stofallergie." :)

Op TechZine las ik dit over de Hombot als stofzuigervervanger:

"Als je denkt dat je met een robotstofzuiger nooit meer zelf hoeft te stofzuigen dan heb je het mis. De vraag is alleen hoe vaak je nog zelf moet stofzuigen. In het geval van de Hombot zal je zelf vaker moeten stofzuigen dan bij de duurdere Roomba 880 die we vorig jaar hebben getest. Reden hiervoor is dat de zuigkracht van de Hombot duidelijk wat te wensen overlaat. "

Dus de technologie is er. Het moet alleen nog allemaal gecombineerd worden tot 1 robotstofzuiger die alles heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

Het vervangt je "echte" stofzuiger gewoonweg niet en daar kan ik dus echt geen 500-1000 euro aan uitgeven.
Het vervangt 'm niet inderdaad, maar we hoeven nu nog maar 1x in de week te stofzuigen terwijl dat anders vrijwel om de dag moest. Dus voor mij is het zeker de prijs van de D85 waard geweest. Regelmatig even aanzetten en een half uur tot drie kwartier later zijn alle (gewenste) vertrekken weer gezogen. En het stofbakje zit elke keer weer schrikbarend vol.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Precies mijn doel. Vervelende combi: kruipende dochter van 10 maanden en een verharende labrador...
Hij moet de functie overnemen die mijn dochter momenteel vervuld zegmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

grun93 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Sorry, maar de logica achter die redenering snap ik niet. Het is ook niet mijn ervaring. Mijn hombot met dubbele zijborstels doet het wat dat betreft net zo goed of slecht als de aldibot met een enkele zijborstel.
Ja geen idee. Is er wel logica waarom de dure merken voornamelijk maar 1 zijborstel hanteren dan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
Hier sinds vrijdag de iLife V5 pro binnen. Natuurlijk gelijk getest en ik moet zeggen dat hij lekker zijn best doet. Her en der loopt die op wat kabels vast maar dat is natuurlijk op te lossen door deze weg te werken. Ook het hoogpolige tapijt rijdt die met gemak op, maar hier werken de borsteltjes natuurlijk niet op dus het kleed moet gewoon nog even met de grote stofzuiger gedaan worden.

Voor de rest is mijn huis alleen maar laminaat waar die lekker over zoeft. Echt een systeem zit er alleen niet in het zuigen maar daar heb ik niet zo'n problemen mee. Waar ik wel achter ben gekomen is dat als je hem inplant dat de afstandsbediening wel gericht moet zijn naar de stofzuiger. Iemand die dit kan bevestigen?

Dat dweilen is ook wel leuk, verwacht alleen geen wonderschoonmaak. Hij veegt een doekje erover en dat is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:45
DRuw schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:53:
Precies mijn doel. Vervelende combi: kruipende dochter van 10 maanden en een verharende labrador...
Hij moet de functie overnemen die mijn dochter momenteel vervuld zegmaar...
Ik kan morgen de Ilife A4 oppikken bij het dpd punt, wij hebben thuis een labrador(verhaart op dit moment ook als een malle) en een kleuter rondhuppelen. Ik zal van de week mijn eerste bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Boinkie schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:30:
Voor de rest is mijn huis alleen maar laminaat waar die lekker over zoeft. Echt een systeem zit er alleen niet in het zuigen maar daar heb ik niet zo'n problemen mee. Waar ik wel achter ben gekomen is dat als je hem inplant dat de afstandsbediening wel gericht moet zijn naar de stofzuiger. Iemand die dit kan bevestigen?
Klopt, tenminste, alleen bij het instellen hoef je hem te richten op de stofzuiger, zodra de stofzuiger piepjes geeft is de instelling opgeslagen op het apparaat en hoef je 'm dus niet meer in het zicht, gericht naar de iLife te leggen.
quote: Uit de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Ik ben erg geïnteresseerd in de ilife A4, maar ik heb een natuurstenen vloer en het is dus belangrijk dat de wieltjes niet krassen. Is er hier iemand met een A4 die mij kan vertellen hoe de wieltjes zijn en of dat deze zullen krassen op mijn vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
chielisdenaam schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:36:
Ik ben erg geïnteresseerd in de ilife A4, maar ik heb een natuurstenen vloer en het is dus belangrijk dat de wieltjes niet krassen. Is er hier iemand met een A4 die mij kan vertellen hoe de wieltjes zijn en of dat deze zullen krassen op mijn vloer?
Ik heb een natuurstenen vloer en heb absoluut niet het idee dat mijn ilife a4 krast. Nog geen bewijs voor gevonden in ieder geval

Edit: net gecheckt, het zijn zacht rubberen banden

[ Voor 5% gewijzigd door Kasj op 04-07-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verder blijft het lastig vergelijken omdat de meesten niet meerdere varianten in huis hebben.
Inderdaad, vooral ook omdat er meer is dan puur de specs en hoe hij navigeert. Als ik mijn Hombot vergelijk met mijn vorige aldi bot (en dus geen idee in hoeverre dat representatief is voor nieuwe aldi bots, of zo'n chinese), dan zit de Hombot gewoon beter uitgedacht in elkaar. Zijn stofbak is niet alleen veel groter, maar wordt ook veel efficienter gebruikt en is eenvoudiger te legen. Zijn zijborstels zitten niet vlak op de grond, zodat ze niet zoals mijn Aldi bot de neiging hebben om onder een mat te gaan ipv eroverheen. En zo nog een hoop zaken waarbij je gewoon 1 op 1 moet vergelijken.

Wat ook een probleem blijft is dat de ene woning de ander niet is. Als je drempels hebt is een robot die geen 5mm drempel kan nemen niet de ideale oplossing, maar als je geen drempels hebt is het geen nadeel bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Kasj schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:46:
[...]

Ik heb een natuurstenen vloer en heb absoluut niet het idee dat mijn ilife a4 krast. Nog geen bewijs voor gevonden in ieder geval

Edit: net gecheckt, het zijn zacht rubberen banden
Bedankt voor het nakijken! Dan ga ik hem vanavond bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

chielisdenaam schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:07:
[...]

Bedankt voor het nakijken! Dan ga ik hem vanavond bestellen :)
Mag ik vragen vanwaar de a4 en niet de v5 of v7(s)?
ik ben ook nog in de markt (en wacht even de ervaringen van de medetweakers af die hem vandaag/morgen binnen krijgen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
DRuw schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:10:
[...]

Mag ik vragen vanwaar de a4 en niet de v5 of v7(s)?
ik ben ook nog in de markt (en wacht even de ervaringen van de medetweakers af die hem vandaag/morgen binnen krijgen O-) )
De a4 heeft het meeste zuigkracht van allemaal, iets wat ik toch wel belangrijk vind aangezien er hier veel vuil binnenkomt. De v7(s) heeft een dweilfunctie maar daar zie ik de toegevoegde waarde niet zo van in. Verder is de a4 nu maar €111 bij gearbest. Als ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Top! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

chielisdenaam schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:41:
[...]

De a4 heeft het meeste zuigkracht van allemaal, iets wat ik toch wel belangrijk vind aangezien er hier veel vuil binnenkomt. De v7(s) heeft een dweilfunctie maar daar zie ik de toegevoegde waarde niet zo van in. Verder is de a4 nu maar €111 bij gearbest. Als ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen wel delen.
EU warehouse? Anders tik je nog zeker 50 euro extra af :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
JB schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:51:
[...]
EU warehouse? Anders tik je nog zeker 50 euro extra af :)
Ja in het eu-warehouse, in China waren ze op. Enige nadeel is dat terugsturen €35 kost als ik niet tevreden ben maar aan de andere kant is het meeste Nederlandse spul veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Mijn V7s is zojuist binnen gekomen. :)

Hij staat nu op te laden en daarna zie ik hem hopelijk nog in actie vanavond. Eerst zuigen, morgen ochtend mag hij ook even dweilen. O-)

Hij is een stuk groter dan ik had verwacht. Hij vervangt mijn stokoude Siemens Sensor Cruiser, hier onder naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qBtWaY6PlhHSTE3WK2q8N7Nb/thumb.jpg

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
GforceNL schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:05:

Hij staat nu op te laden en daarna zie ik hem hopelijk nog in actie vanavond. Eerst zuigen, morgen ochtend mag hij ook even dweilen. O-)

Hij is een stuk groter dan ik had verwacht. Hij vervangt mijn stokoude Siemens Sensor Cruiser, hier onder naast elkaar:

[afbeelding]
Gaaf, hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zojuist de Neato XV Signature besteld. Mede dankzij dit topic. Erg benieuwd naar het resultaat. Het is onze eerste robot stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Vandaag de eerste keer de planning laten lopen. Maar toen ik thuis kwam stond hij stil onder de tafel. Na hoeveel tijd stopt de V5 met zuigen als je hem inplant? Kan dat nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Boinkie schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:20:
Vandaag de eerste keer de planning laten lopen. Maar toen ik thuis kwam stond hij stil onder de tafel. Na hoeveel tijd stopt de V5 met zuigen als je hem inplant? Kan dat nergens terugvinden.
Huh, laadstation niet terug gered? Hij zat niet klem? Was de batterij leeg?

Volgens mij is het idee dat de batterij wordt leeggereden en daarna wordt het laadstation terug gezocht.

Heb je het laadstation op een goed bereikbare plek staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Kasj schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:30:
[...]

Huh, laadstation niet terug gered? Hij zat niet klem? Was de batterij leeg?

Volgens mij is het idee dat de batterij wordt leeggereden en daarna wordt het laadstation terug gezocht.

Heb je het laadstation op een goed bereikbare plek staan?
Nee, hij stond in slaap modus wat het juist zo raar maakte. Laadstation kan die zonder moeite bereiken. Ga het morgen eens aankijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Leuk topic, gebookmarked :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

san.okk schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:18:
Zojuist de Neato XV Signature besteld. Mede dankzij dit topic. Erg benieuwd naar het resultaat. Het is onze eerste robot stofzuiger.
Benieuwd naar je ervaring!
Morgen ff delen hier? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
DRuw schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:19:
[...]

Benieuwd naar je ervaring!
Morgen ff delen hier? :9~
Zal ik doen. Uiteraard eerst even wat ervaring opdoen. We hebben hem vooral gekocht voor ons nieuwe huis in oktober maar ga m zeker even testen

Hier alvast een review van een mede-tweaker die mij heeft geholpen in de uiteindelijke keuze

[ Voor 22% gewijzigd door san.okk op 04-07-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Het gaat bij mij nu ook tussen de A4. V7s en de XV Signature.
A4 door zijn hoogte (past PRECIES onder de bank door) geluid en de prijs,
V7s door de verschillende functies (nat/droog) en ook beetje de prijs,
XV door zijn navigatiemogelijkheden en het feit dat hij "om de hoek"verkrijgbaar is, voor garantie eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 16:47
Enig tijd geleden de Neato Botvac D75 gehaald, heeft een klein maandje goed zijn ding gedaan. Alleen begon het linker wiel steeds vast te lopen.

Na wat wisselvallig contact met Neato hebben ze een nieuwe opgestuurd en mocht ik de oude houden!

Nu wil ik de oude natuurlijk proberen te fixen, iemand ervaring hier met een wiel vervangen of schoonmaken? Hoop zelf dat er op 1 of andere manier een haar van mijn vriendin of de kat is tussen gekomen en ik t wiel alleen moet schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
TheBoef schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:17:
Nu wil ik de oude natuurlijk proberen te fixen, iemand ervaring hier met een wiel vervangen of schoonmaken?
Op youtube staan veel filmpjes over dit onderwerp, zoek maar even op 'neato disassembly'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Enig tijd geleden de Neato Botvac D75 gehaald, heeft een klein maandje goed zijn ding gedaan. Alleen begon het linker wiel steeds vast te lopen.

Na wat wisselvallig contact met Neato hebben ze een nieuwe opgestuurd en mocht ik de oude houden!

Nu wil ik de oude natuurlijk proberen te fixen, iemand ervaring hier met een wiel vervangen of schoonmaken? Hoop zelf dat er op 1 of andere manier een haar van mijn vriendin of de kat is tussen gekomen en ik t wiel alleen moet schoonmaken.
Er zijn wel filmpjes over te vinden op Youtube. volgens mij moet dat niet moeilijk zijn om deze los te maken. Anders voorzichtig te werk gaan en stapsgewijs werken en kijken wat er gebeurd. Zo deed ik dat vroeger met andere elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 16:47
Binnetie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:44:
[...]

Er zijn wel filmpjes over te vinden op Youtube. volgens mij moet dat niet moeilijk zijn om deze los te maken. Anders voorzichtig te werk gaan en stapsgewijs werken en kijken wat er gebeurd. Zo deed ik dat vroeger met andere elektronica.
Klopt had al 2 filmpjes gezien en je moet een tijdje demonteren voordat je de bij de wielen bent. Voor zo ver ik kon vinden in de filmpjes.

Ga het dit weekend zelf proberen, had gehoopt dat er misschien een Tweaker was die dit al eerder had gedaan en wat pointers had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 14:36

Shunt

Boe

Vaak is de volledige motor dan aan gort.
Ik zoek nog een neato als donor voor mijn eigen Neato 70e die beschadigingen heeft.
TheBoef schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Klopt had al 2 filmpjes gezien en je moet een tijdje demonteren voordat je de bij de wielen bent. Voor zo ver ik kon vinden in de filmpjes.

Ga het dit weekend zelf proberen, had gehoopt dat er misschien een Tweaker was die dit al eerder had gedaan en wat pointers had :)
Schoef hem uit elkaar ( bodem plaat er af) verwijder de motor units. Haal de wielen er af en dis assamble de motor behuizing. Haal de motor er af. Kijk of het mechaniek intern nog goed draait. En of de motor nog netjes draait. Als die niet netjes draait kost het een euro of 30 / 40 om een nieuwe motor te kopen volgens mij via MP.

[ Voor 33% gewijzigd door Shunt op 05-07-2016 12:08 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

san.okk schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:18:
Waar heb je hem besteld?
Kan het zijn dat hij eruit gaat ofzo?
Stofzuigerdiscounter verkoopt hem ineens sinds vandaag nooit (!) meer volgens de website en ook coolblue heeft alleen de signature nog maar de pro is ook nooit meer leverbaar zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:37
DRuw schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:30:
[...]

Waar heb je hem besteld?
Stofzuigerdiscounter verkoopt hem ineens sinds vandaag nooit (!) meer volgens de website en ook coolblue heeft alleen de signature nog maar de pro is ook nooit meer leverbaar zo te zien?
Ik denk dat er een foutje op de site van coolblue staat. Via deze link kun je nog wel een signature kopen

http://www.robotstofzuige...6/neato-xv-signature.html

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Coolblue heeft de signature nog maar de pro niet meer.
Overige neatos zijn in de aanbieding toevalligerwijs en de Discounter heeft hem ook niet meer.
Ik vond het even opvallend:)
ben erg benieuwd naar de ILife A4 ervaring... gezien de hoogte gaat die als een van de weinigen wel onder mijn bank door en dat is wel een erg grote plus (anders ben ik bang dat de route in mijn huis wel heel gecompliceerd wordt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
DRuw schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:04:
Coolblue heeft de signature nog maar de pro niet meer.
Overige neatos zijn in de aanbieding toevalligerwijs en de Discounter heeft hem ook niet meer.
Ik vond het even opvallend:)
ben erg benieuwd naar de ILife A4 ervaring... gezien de hoogte gaat die als een van de weinigen wel onder mijn bank door en dat is wel een erg grote plus (anders ben ik bang dat de route in mijn huis wel heel gecompliceerd wordt..)
Beetje offtopic, maar als ik jou was zou ik de signature doen... waarom? Omdat het ook in je handtekening onder elk bericht staat :)

Ontopic: het viel mij ook al op dat de winkel met bepaalde modellen Neato's ineens een stukje minder werden. Maar er is niks nieuws aangekondigd, dus waarom dat is? Ik denk dat schaarste creëren een beetje te ver gegrepen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Binnetie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:09:
[...]

Beetje offtopic, maar als ik jou was zou ik de signature doen... waarom? Omdat het ook in je handtekening onder elk bericht staat :)

Ontopic: het viel mij ook al op dat de winkel met bepaalde modellen Neato's ineens een stukje minder werden. Maar er is niks nieuws aangekondigd, dus waarom dat is? Ik denk dat schaarste creëren een beetje te ver gegrepen is.
Of zou het slecht gaan met Neato?? :|

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Webgnome schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:12:
[...]

Of zou het slecht gaan met Neato?? :|
Nee dat denk ik niet. Kan zo geen jaarcijfers van hun vinden. Als het minder met ze zou gaan dan denk ik dat het eerder in de service te verwachten valt. Ze hebben een hele goede service daar zouden ze dan eerst gaan snijden.

Ik zag net deze site: http://robot-vacuum-review.toptenreviews.com/ met beste robotstofzuigers, er staan een paar bekende exemplaren tussen maar ook totaal onbekende varianten.
Ook hier: http://heavy.com/tech/201...-iclebo-oduster-infinuvo/ Zie bijvoorbeeld de Infinuvo CleanMate QQ6 voor een leuke prijs (heb me er verder niet in verdiept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
DRuw schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:30:
[...]

Waar heb je hem besteld?
Ik heb hem gister via stofzuigerdiscounter besteld voor 249 en zojuist binnengekregen. Ik had m'n mailadres achtergelaten en kreeg gisteravond een alert dat die weer beschikbaar was. Die link doet het nu niet meer (?) in de alert stond wel dat die "beperkt" beschikbaar was. Misschien hadden ze er nog 1. Hij was in elk geval netjes geseald, dus geen omruil oid

Upgrade naar pro kan met de borstel a 20 euro altijd nog. Die schijnt ook wat stiller te vegen.

[ Voor 9% gewijzigd door san.okk op 05-07-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Yeah ik weet het.
Hij is nu in ieder geval van de site en is de goedkoopste 269.
Maargoed ik ben benieuwd naar je bevindingen en van die van de ILife4 (en anderen natuurlijk)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

De XV / Signature line is al lang uit productie.
Als je een jaar geleden problemen met je XV kreeg kreeg je automatisch een Signature terug.
Krijg je op het moment problemen met je Signature krijg je of een Neato voorraad model of een Botvac terug.
De Botvac 70/e 75 en 85 gaan ook langzaam uit productie of worden nog vanuit grote voorraad geleverd want deze zijn al een tijdje vervangen door de D75 en D85 en de Botvac connect is er ook bij gekomen.

Verder maakt Neato volgens mij ook nog een duitse super steroide variant van de Botvac,
De vorwerk kobold vr200. Deze heeft naast een aangepaste zuig inrichting vegers en Lion accu betere sensoren op de bumper zitten lijkt een beetje op die van auto's. En meer zuigkracht volgens mij. (deze zal trouwens chroom gewoon zien. De prijs is er alleen ook wel naar. Alhoewel hij bijna even duur is als de Botvac D85 connected.

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 05-07-2016 21:39 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
Ik heb vandaag de A4 opgehaald en uitgepakt. Eerste indruk, nette doos, goed verpakt en prima bouwkwaliteit. Valt me niet tegen.

Hij staat nu te pruttelen op de lader, volgens de manual minimaal 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Shunt schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:34:
Verder maakt Neato volgens mij ook nog een duitse super steroide variant van de Botvac,
De vorwerk kobold vr200. Deze heeft naast een aangepaste zuig inrichting vegers en Lion accu betere sensoren op de bumper zitten lijkt een beetje op die van auto's. En meer zuigkracht volgens mij. (deze zal trouwens chroom gewoon zien. De prijs is er alleen ook wel naar. Alhoewel hij bijna even duur is als de Botvac D85 connected.
Die ben ik ook tegengekomen: https://robocleaners.nl/vorwerk-vr200.html
Een soort verbeterde D85, maar hij is wel een stuk duurder als een D85 helaas. Dacht als hij nu echt net zo duur is als een D85 (die zitten op 520 euro geloof ik) dan was het het overwegen waard. Maar hij kost 749 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:50:
[...]

Een soort verbeterde D85, maar hij is wel een stuk duurder als een D85 helaas. Dacht als hij nu echt net zo duur is als een D85 (die zitten op 520 euro geloof ik) dan was het het overwegen waard. Maar hij kost 749 euro.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Binnetie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:50:
[...]

Je kunt hem volgens mij meer met de connected vergelijken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Denk dat het eerder is als iemand veel chrome in huis heeft en veel tapijt (grotere zuigkracht) dat hij dan vergelijkbaar is met de Botvac connected qua prijs en los gezien van de bedieningsopties van de Connected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

70 decibel aangenaam stil.... Right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DRuw schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:12:
70 decibel aangenaam stil.... Right...
Als geluid een belangrijke overweging is, dan kan ik de Hombot aanbevelen. Ik was aangenaam verrast te ontdekken dat die behoorlijk stil is, en het er toch schoon uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

GforceNL schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:05:

[afbeelding]
Ik woon sinds kort in een appartement. Ben razend benieuwd naar jouw ervaringen met de V7s. Als hij bevalt ga ik hem waarschijnlijk ook direct bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Gezien de v7s niet in europa ligt (risico 50 euro bijbetalen) vind ik het verschil met de a4 wel erg veel. Ik heb daarnaast ook tegels met een relief erin dus ik denk dat het dweilen niet heel erg goed gaat werken bij mij...
Benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Mr.Nash schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:53:
[...]

Ik woon sinds kort in een appartement. Ben razend benieuwd naar jouw ervaringen met de V7s. Als hij bevalt ga ik hem waarschijnlijk ook direct bestellen.
Mijn eerste indruk tot dusver:

Degelijk apparaat, bouw kwaliteit is dik in orde.

Stofzuigen doet hij erg goed en ook best snel. Eerste keer zou ik er even bij blijven om zeker te weten dat hij nergens vast komt te zitten. Zo kwam ik er achter dat er bij mij onder de bank toch wat losse kabels lagen die hij erg lekker vond.

Dweilen gaat ook prima. Het is meer een natte doek over de vloer, maar in ieder geval lekker fris. Als je een dopje allesreiniger er bij gooit, ruikt alles ook gelijk lekker. :)

Wat me wel opviel is dat hij in dweil modus niet over drempels heen komt. aangezien ik er meerdere heb in mijn appartement moest ik hier wel bij blijven en even in de andere kamer zetten als hij klaar was.

Ook is het raadzaam om bij het dweilen een oogje in het zeil te houden. als hij vast loopt, blijft hij wel gewoon water afgeven. Dit kan resulteren in een plas water als je het niet in de gaten hebt.

Ik ben er dik tevreden mee, weer twee klusjes die ik van mijn lijst kan schrappen.

*vraagt zich af wanneer er een robot komt die de badkamer tegels schrobt.... 8)7 "

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

[b][message=47507275,noline]GforceNL schreef op woensdag 06

*vraagt zich af wanneer er een robot komt die de badkamer tegels schrobt.... 8)7 "
Zuignapwieltjes monteren? ;)

Wat is trouwens jullie ervaring vwb de levertijden van de ilife?

[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 06-07-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

had hem na 9 dagen in huis vanuit China, best vlot dus.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TommyknockerNL schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:38:
Ik heb vandaag de A4 opgehaald en uitgepakt. Eerste indruk, nette doos, goed verpakt en prima bouwkwaliteit. Valt me niet tegen.

Hij staat nu te pruttelen op de lader, volgens de manual minimaal 12 uur.
Mijn V7 is ook afgeleverd. Straks met gierende banden naar huis.

Hebben andere ILIFE gebruikers de robot ook eerst 12 uur aan de lader gehangen? Is toch niet meer van deze tijd?
GforceNL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:30:
had hem na 9 dagen in huis vanuit China, best vlot dus.
Das sneller dan vanuit EU warehouse :+ Maar goed de inklaringskosten maken het wachten wel waard.

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 06-07-2016 15:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
JB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:08:
[...]

Mijn V7 is ook afgeleverd. Straks met gierende banden naar huis.

Hebben andere ILIFE gebruikers de robot ook eerst 12 uur aan de lader gehangen? Is toch niet meer van deze tijd?

[...]

Das sneller dan vanuit EU warehouse :+ Maar goed de inklaringskosten maken het wachten wel waard.
Bij mij was die 3/4 vol toen die aankwam. Opgeladen tot die vol aan gaf en toen gas gegeven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Ik heb hem voor de zekerheid wel helemaal opgeladen.

Pro tip: vergeet de unit niet aan te zetten (knopje aan de onderkant). Duurde bij mij even voor ik door had dat je hem ook nog aan moest zetten, dacht even dat ik een unit had die het niet deed. 8)7

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
GforceNL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:16:
Ik heb hem voor de zekerheid wel helemaal opgeladen.

Pro tip: vergeet de unit niet aan te zetten (knopje aan de onderkant). Duurde bij mij even voor ik door had dat je hem ook nog aan moest zetten, dacht even dat ik een unit had die het niet deed. 8)7
Dat probleem had ik bij de Neato in het begin ook. Daar zit de aan/uit knop bij de opvang bak... en dan spaans benauwd krijgen omdat je denkt een kapot veel te duur apparaat in huis te hebben..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

V7 hangt aan de lader... De app van ILIFE die middels de QR code op de doos te downloaden is, kan ik alleen niet in Engels vinden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

JB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:58:
V7 hangt aan de lader... De app van ILIFE die middels de QR code op de doos te downloaden is, kan ik alleen niet in Engels vinden.
Mag is vragen wat je overweging is geweest voor de V7 te kiezen en niet de A4 of de V7s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

DRuw schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:43:
[...]

Mag is vragen wat je overweging is geweest voor de V7 te kiezen en niet de A4 of de V7s?
De A4 was niet op voorraad nadat ik 'm besteld had (ook niet in het EU warehouse, daar was ie helemaal niet te bestellen). Daar was ik teleurgesteld over want op moment van bestellen stond op de site meer dan 50 pieces left. Daar heb ik uiteindelijk een klacht over ingediend bij support omdat de verzendindicatie meer als een week later zou gaan zijn. Daarbij kwamen hier steeds meer signalen van inklaringskosten waarop ik besloten heb de order te annuleren. Ik kreeg daarop bij GB een aantal opties:

1. Terug storten op Paypal
2. Terug storten op Creditcard
3. Het bedrag in de GB wallet gestort met een heleboel extra credits

Op dat moment was de V7 bij het EU warehouse erg scherp geprijsd en heb ik voor keuze 3 gekozen. Hierdoor had ik voor hetzelfde geld de V7 omdat ik die extra credits kreeg en zekerheid op geen inklaringkosten :)

De V7 staat mooi gescheduled voor vannacht 2 uur. Ben eens benieuwd waar/hoe ik 'm morgenvroeg aantref :D

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/07/06/imagef19fe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/07/06/image.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 06-07-2016 20:27 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Iemand een idee voor het volgende probleem? Ik heb tafelstoelen met chromen poten die de v5 niet detecteert. Hij rolt er overheen waardoor die vast komt te zitten :( kan niks vinden op internet erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Boinkie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:43:
Iemand een idee voor het volgende probleem? Ik heb tafelstoelen met chromen poten die de v5 niet detecteert. Hij rolt er overheen waardoor die vast komt te zitten :( kan niks vinden op internet erover.
Ik vermoed dat het niks te maken heeft met het feit dat de poten verchroomd zijn, maar met de (te kleine) hoogte van deze poten. Hij probeert er waarschijnlijk ook op te klimmen als ze van hout waren. Immers, hij ziet geen verschil tussen een stoelpoot of een lage drempel waarbij je juist wilt dat hij over die laatste wel heen rijdt om in een ander vertrek aan het werk te gaan.

Bij mij wil hij nog wel eens op de grond liggende stekkerdozen beklimmen. Tenminste, in het begin, nu staat er iets voor zodat hij de kans niet meer krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 06-07-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

grun93 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:58:
[...]

Ik vermoed dat het niks te maken heeft met het feit dat de poten verchroomd zijn, maar met de (te kleine) hoogte van deze poten. Hij probeert er waarschijnlijk ook op te klimmen als ze van hout waren. Immers, hij ziet geen verschil tussen een stoelpoot of een lage drempel waarbij je juist wilt dat hij over die laatste wel heen rijdt om in een ander vertrek aan het werk te gaan.
Het detecteren van chroom en zwart vind de V7 hier ook lastig. Daar rijd ie tegen aan omdat ie het niet ziet maar dat hebben alle merken volgens mij :?

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 06-07-2016 21:02 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Boinkie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:43:
Als het poten zijn die aan elkaar vast zitten met liggers op de grond (zoals ik het nu lees) dan is het zeer waarschijnlijk omdat deze te laag is en dat hij er dus over probeerd te komen wat niet lukt. Daar kun je niet veel aan doen. Tenzij er magneetstrip te krijgen is voor voor de v5 kun je er niet veel aan doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
JB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:01:
[...]

Het detecteren van chroom en zwart vind de V7 hier ook lastig. Daar rijd ie tegen aan omdat ie het niet ziet maar dat hebben alle merken volgens mij :?
Ik zie dat die V7 IR sensoren gebruikt als botssensoren. Dan pakt hij zwart inderdaad slecht (reflecteert niet, dus hij ziet het niet), en chrome, maar ook al het andere wat spiegelend is, ook slecht (reflecteert wel, maar tenzij hij er recht voor staat niet terug zijn sensor in).

Dit hebben verder niet alle merken omdat veel IR sensoren enkel als valsensoren gebruiken (en daarom soms wel hebben dat ze bijvoorbeeld een zwarte mat niet op rijden omdat ze denken dat het een gat is).

Snelle google leert me dat bij een Roomba er wel ééntje op zit maar blijkbaar primair om muren te kunnen volgen enzo. De Neato heeft LIDAR waarvan ik niet weet hoe die om zal gaan met zulk soort zaken. Hombot gebruikt ultrasoon dus maakt het geen drol uit van welk materiaal het gemaakt is, al is het iig in theorie mogelijk dat ook de geluidsgolven onder een hoek weggekaatst worden van een object.

Maar het ligt dus aan de sensoren die worden gebruikt, en ook of hij nog een backup mechanische botssensor heeft of niet.

Overigens heeft mijn Hombot verder wel hetzelfde probleem: Heeft bij mij iig niks te maken met het niet kunnen detecteren van die liggende stoelpoten, maar dat hij ze als drempels ziet waar hij graag overheen wil rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 06-07-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Kon het trouwens echt niet laten om ook een zakje van deze dingen te bestellen. :)

Afbeeldingslocatie: http://img2.shanghai-zhuting.com/img/img201504/ebay/TOY/SH-TOY-307/ebay%281%29/SH-TOY-307_02.jpg

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
Eerste run van de A4 zit er op, testronde in onze afgesloten keuken. Resultaat schone vloer en flinke plok haar van de hond en kruimels in het opvangbakje. Zelfs de droogloopmat was schoon. Wel op de Max stand laten rondrijden.

Conclusie: dit had ik veel eerder moeten doen.

Nu gaat Olaf(aldus dochter) terug in de doos i.v.m. aanstaande verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Ik ga eens kijken of ik de stoelen kan verhogen zodat die er tegenaan rijdt met de botssensor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Boinkie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:28:
Ik ga eens kijken of ik de stoelen kan verhogen zodat die er tegenaan rijdt met de botssensor!
Dat heb ik zelf ook gedaan, gewoon andere viltjes eronder gedaan (en zelfs twee op elkaar). Bij mij gemixte resultaten: Het helpt wel, maar niet volledig. Gezien de originele rubbertjes die de rol van viltjes hadden ook wel heel weinig voorstelde is het er iig beter van geworden ook bij normaal gebruik van de stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

TommyknockerNL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:01:
Eerste run van de A4 zit er op, testronde in onze afgesloten keuken. Resultaat schone vloer en flinke plok haar van de hond en kruimels in het opvangbakje. Zelfs de droogloopmat was schoon. Wel op de Max stand laten rondrijden.

Conclusie: dit had ik veel eerder moeten doen.

Nu gaat Olaf(aldus dochter) terug in de doos i.v.m. aanstaande verhuizing.
Olaf haha, mooie!
Wat vond je van het geluid op die max stand?
Heeft hij nog een beetje een patroon gevolgd door de keuken of heeft hij "bij toeval" alles schoon gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hier ook een V7 aka Betsy die vanmorgen keurig in haar huisje stond op te laden. Betsy was vannacht om 2 uur gestart met werken (ivm daltarief :+) Mooi bakje vol stof :D Kon nergens "rommel" detecteren. Tot dusverre helemaal tevreden!

Wellicht nog eens de webcam in de woonkamer zetten om te kijken wat ie 's nachts allemaal uitspookt *O*

[ Voor 28% gewijzigd door JB op 07-07-2016 08:31 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

plak er dan gewoon een gopro op haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
offtopic:
verkeerde forum

[ Voor 79% gewijzigd door Webgnome op 07-07-2016 09:09 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
DRuw schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 07:33:
[...]

Olaf haha, mooie!
Wat vond je van het geluid op die max stand?
Heeft hij nog een beetje een patroon gevolgd door de keuken of heeft hij "bij toeval" alles schoon gekregen?
Geluid op de Max stand is erg aanwezig, als je tv aan het kijken bent dan zou ik de standaard modus gebruiken. Het patroon is random, wel heb ik gezien dat als hij een tafelpoot tegenkomt dat hij er netjes omheen schoonmaakt en dan weer verdergaat. Enige intelligentie lijkt toch wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Kasj schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:39:
[...]

Edit: Op een forum over de A4 staat een afbeelding van waar de stofzuiger allemaal is geweest. Dan zie je inderdaad wel een beetje dat sommige ruimtes heel goed zijn gedaan en andere minder.
Afbeeldingslocatie: https://i1144.photobucket.com/albums/o491/sumbeam7/Captura_zpssq6u5ap2.png
Hoe doen ze dit? Plakken ze een GPS op dat ding?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Hoe regelen jullie de stroomvoorziening op de Ilife V7. Ik zie dat hij met amerikaanse plug komt. Gewoon een omvormer of een aparte 24V voeding met EU stekker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

zero_cool89 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:37:
Hoe regelen jullie de stroomvoorziening op de Ilife V7. Ik zie dat hij met amerikaanse plug komt. Gewoon een omvormer of een aparte 24V voeding met EU stekker ?
Komt gewoon een verloop mee die op de US plug gaat :)

edit:
Natuurlijk wel het EU model bestellen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 07-07-2016 10:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17
Kan/mag je het basisstation van de A4 en kornuiten onder een bijzettafel of kast plaatsen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

JB schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:06:
[...]
Hoe doen ze dit? Plakken ze een GPS op dat ding?
Nope, een of ander random programma vermoed ik.
"Rijden->als boem dan 30graden links->als geen boem rijden" of iets dergelijks vermoed ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 08:16
DRuw schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:59:
[...]

Nope, een of ander random programma vermoed ik.
"Rijden->als boem dan 30graden links->als geen boem rijden" of iets dergelijks vermoed ik:)
Denk dat hij bedoelde hoe ze tot die plattegrond kwamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Razer schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:34:
[...]

Denk dat hij bedoelde hoe ze tot die plattegrond kwamen ;)
ehh ohja.... moet wat vroeger naar bed geloof ik...
Je hebt daar software voor op basis van een marker op het ding en een camera die dat registreert.
Details weet ik niet maar het is geen huis-tuin-keuken gadget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Laatst online: 07-10 20:03

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

MrAngry schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:53:
Kan/mag je het basisstation van de A4 en kornuiten onder een bijzettafel of kast plaatsen?
Heb ik gedaan met mijn V7. Werkt prima.

[ Voor 2% gewijzigd door Roppedop op 07-07-2016 15:29 . Reden: V7 dus. ]

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Roppedop schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:20:
[...]

Heb ik gedaan. Werkt prima.
Ga ik ook nog testen met de V7 :) Kan ie mooi parkeren onder de bank :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Precies wat ik dacht!!!!
Nu alleen hopen dat mijn hond er niet voor ligt snachts als hij een rondje moet gaan maken;)
Toch blijft het nagenoeg onmogelijk om de verschillende ILife's te vergelijken...
ff klein overzichtje gemaakt ter hulp, hierbij gedeeld (oplopend in prijs):

V5: 7cm hoog, ?Pa, 2 zijborstels, droog, wit, zuigmond
V5pro, 7cm hoog, 850Pa, 2 zijborstels, nat en droog, wit/goud, zuigmond
A4: 7.6cm hoog, 1000pa, 2 zijborstels, droog, ook voor tapijt, grijs, zuigmond+borstel
V7: 8cm hoog, 400Pa, bluetooth, 1 zijborstel, droog, ook voor tapijt, wit/blauw, zuigmond+borstel
V7s: 8cm hoog, 600Pa, 1 zijborstel, nat&droog, ook voor tapijt, wit/roze, zuigmond+borstel

Geef gerust verdere details door dan pas ik deze post wel ff aan:)

[ Voor 12% gewijzigd door DRuw op 07-07-2016 20:10 . Reden: details toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17
Kerel, koop er ondertussen gewoon eens 1. Je zoekt naar zekerheid die je niet gaat krijgen en het is nou ook geen wereldschokkend bedrag wat je gaat uitgeven...

e; Vraag me af of die features als bv 800 Pa zuigkracht uberhaupt betrouwbaar zijn bij die Chinezen.

[ Voor 24% gewijzigd door MrAngry op 07-07-2016 16:14 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
DRuw schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:58:
Precies wat ik dacht!!!!
Nu alleen hopen dat mijn hond er niet voor ligt snachts als hij een rondje moet gaan maken;)
Toch blijft het nagenoeg onmogelijk om de verschillende ILife's te vergelijken...
ff klein overzichtje gemaakt ter hulp, hierbij gedeeld (oplopend in prijs):

V5: 7cm hoog, ?Pa, 2 zijborstels, droog
V5pro, 7cm hoog, 850Pa, 2 zijborstels, nat en droog
A4: 7.6cm hoog, 1000pa, 2 zijborstels, droog
V7: 8cm hoog, 400Pa, bluetooth, 1 zijborstel, droog
V7s: 8cm hoog, 600Pa, 1 zijborstel, nat&droog

Geef gerust verdere details door dan pas ik deze post wel ff aan:)
Je kan nog aanvullen of het type geschikt is voor tapijt of niet (a4 en v7, v7s). En de prijs is ook een factor. Verder vind ik zelf het uiterlijk ook nog wel van belang. De a4 vind ik veruit het mooist en minst besmettelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

MrAngry schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:13:
Kerel, koop er ondertussen gewoon eens 1. Je zoekt naar zekerheid die je niet gaat krijgen en het is nou ook geen wereldschokkend bedrag wat je gaat uitgeven...

e; Vraag me af of die features als bv 800 Pa zuigkracht uberhaupt betrouwbaar zijn bij die Chinezen.
Ik heb mijn keuze al gemaakt hoor (een A4) maar ik heb het lijstje meer voor anderen gemaakt nu omdat ik bij de specs iedere keer een andere layout zag en het dus lastig te vergelijken vind.
Iemand die net het form leest ziet alle verschillende voorbij komen en ik dacht dat een overzichtje wel handig was.
Inderdaad zal de zuigkracht wel uit de lucht gegrepen zijn (pun intended) maar ik zie wel ook bij de types dat de sterkeren ook meer geluid maken dus er zal wel een verband in zitten.
En wat het wereldschokkende bedrag betreft.... als je een prul koopt zak de WAF de grond in en een 2e krijg je niet meer thuis verkocht :+

@ Kasj, post aangepast met tapijt en kleurtjes:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 16:13
JB schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:23:
[...]

Ga ik ook nog testen met de V7 :) Kan ie mooi parkeren onder de bank :D
Moet je dan niet zelf onder de bank kruipen om het opvangbakje te legen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Marc3l schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:38:
[...]

Moet je dan niet zelf onder de bank kruipen om het opvangbakje te legen? ;)
Ja of je laat 'm er eerst onderuit rijden ;)

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 31 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.