O ja excuus, die van mij heeft geen ab
Ik zou toch adviseren hem tegen een vrije muur te plaatsen en dan vooral op een centrale plek in je huis, niet in dode hoeken etc. Liefst met 2 meter vrije ruimte recht voor het station. De ruimte aan de zijkanten maakt niet zo bar veel uit volgens mij. Als de batterij bijna leeg is gaat de Ilife op zoek naar het basisstation door langs muren en obstakels te rijden. Zogauw hij het station detecteert, parkeert hij op ongeveer 1,5m recht voor het laadstation om vervolgens op een slakkengang er netjes recht in te rijden.MrAngry schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:53:
Kan/mag je het basisstation van de A4 en kornuiten onder een bijzettafel of kast plaatsen?
Hier staat ie onder de bank en dat gaat altijd goed. Moet zelfs eerst nog over een tapijt en meestal onder de salon tafel door.Kasj schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:21:
[...]
Ik zou toch adviseren hem tegen een vrije muur te plaatsen en dan vooral op een centrale plek in je huis, niet in dode hoeken etc. Liefst met 2 meter vrije ruimte recht voor het station. De ruimte aan de zijkanten maakt niet zo bar veel uit volgens mij. Als de batterij bijna leeg is gaat de Ilife op zoek naar het basisstation door langs muren en obstakels te rijden. Zogauw hij het station detecteert, parkeert hij op ongeveer 1,5m recht voor het laadstation om vervolgens op een slakkengang er netjes recht in te rijden.
Jup zo doet zijn zus Betsy het ookKasj schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:21:
[...]
Ik zou toch adviseren hem tegen een vrije muur te plaatsen en dan vooral op een centrale plek in je huis, niet in dode hoeken etc. Liefst met 2 meter vrije ruimte recht voor het station. De ruimte aan de zijkanten maakt niet zo bar veel uit volgens mij. Als de batterij bijna leeg is gaat de Ilife op zoek naar het basisstation door langs muren en obstakels te rijden. Zogauw hij het station detecteert, parkeert hij op ongeveer 1,5m recht voor het laadstation om vervolgens op een slakkengang er netjes recht in te rijden.
Mijn boefje is liev!
Leuk berichten om trend de iLife's. Ze zien er eigenlijk ook best goed uit, maar sommigen verbazen zich over de grootte.
Ik zag overigens dat de Botvac D85 weer op voorraad is bij Coolblue, ze waren bij veel winkels niet meer op voorraad, dus ik had even een e-mailherinnering ingesteld wanneer hij weer op voorraad zou komen.
Ik zag overigens dat de Botvac D85 weer op voorraad is bij Coolblue, ze waren bij veel winkels niet meer op voorraad, dus ik had even een e-mailherinnering ingesteld wanneer hij weer op voorraad zou komen.
Dat was hier ook een van de bewuste keuzes om uiteindelijk voor de V7 te gaan. De A4 gaat wel tussen de chrome stoelpoten van onze 6 eetkamerstoelen door en de V7 net nietBinnetie schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:26:
Leuk berichten om trend de iLife's. Ze zien er eigenlijk ook best goed uit, maar sommigen verbazen zich over de grootte.
Mijn boefje is liev!
Ugh ik sta klaar om een iLife V7s te bestellen op Gearbest, maar als ik op proceed to checkout duw dan blijft de site blank. Iemand anders ook problemen hier mee?
Gisteren de A4 besteld en betaald via paypal
geen issues (al keerde hij niet terug op de homepage na het bestellen maar volgens mij klopte dat.)
geen issues (al keerde hij niet terug op de homepage na het bestellen maar volgens mij klopte dat.)
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Probeer eens zonder addons, of op een andere browser.Roydie13 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:44:
Ugh ik sta klaar om een iLife V7s te bestellen op Gearbest, maar als ik op proceed to checkout duw dan blijft de site blank. Iemand anders ook problemen hier mee?
Ik heb zelf de pricewatch: Dirt Devil M607 Spider ik huis gehaald.
Mijn eerste robotstofzuiger ooit.
Hij is vrij "dom" voor een robot, maar wat is dit geweldig zeg.
Ik blijf me elke dag verbazen hoe veel stof ie wel niet vind overal, terwijl het op het oog totaal niet stoffig is.
Heerlijk he! Vind het ook wel mooi onderhandel-waardig "Schat breng jij de kids naar bed, dan doe ik nog even stofzuigen"Stravincy schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:53:
[...]
Hij is vrij "dom" voor een robot, maar wat is dit geweldig zeg.![]()
Ik blijf me elke dag verbazen hoe veel stof ie wel niet vind overal, terwijl het op het oog totaal niet stoffig is.
Mijn boefje is liev!
Uhuh, dat heb ik al geprobeerd zonder resultaat. Misschien later vandaag nog eens proberen.Stravincy schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:53:
[...]
Probeer eens zonder addons, of op een andere browser.
Ik heb zelf de pricewatch: Dirt Devil M607 Spider ik huis gehaald.
Mijn eerste robotstofzuiger ooit.
Hij is vrij "dom" voor een robot, maar wat is dit geweldig zeg.![]()
Ben gewoon ongeduldig nu ik besloten heb om er een te bestellen
De Neato rijdt zo systematisch dat hij zorgt dat hij langs elk randje met die ene zijborstel komt, een tweede heeft dan dus ook geen toegevoegde waarde.JB schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:52:
[...]
Ja geen idee. Is er wel logica waarom de dure merken voornamelijk maar 1 zijborstel hanteren dan?
Zeg, ik zie een hoop informatie langskomen over o.a. de iLifes... zouden we dat niet in de topicstart kunnen gooien? Overzichtje met HomBots, Neato's, iLifes en Roomba's? Het is voor iedere nieuwkomer volgens mij moeilijk om het overzicht te krijgen.
Dat miste ik dus ook waardoor ik zelf ff wat gemaakt en gepost heb gezien ik het ook niet gestructureerd elders vinden kon... Moeten we er wel richtprijzen bij doen want een ilife van 100 euro kunnen we moeilijk vergelijken met een andere unit van 300 tot 500 natuurlijk (en zo wel heb ik helemaal een goede aankoop gedaan haha).Bokkiej schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:09:
[...]
De Neato rijdt zo systematisch dat hij zorgt dat hij langs elk randje met die ene zijborstel komt, een tweede heeft dan dus ook geen toegevoegde waarde.
Zeg, ik zie een hoop informatie langskomen over o.a. de iLifes... zouden we dat niet in de topicstart kunnen gooien? Overzichtje met HomBots, Neato's, iLifes en Roomba's? Het is voor iedere nieuwkomer volgens mij moeilijk om het overzicht te krijgen.
Ook ik ben van plan om een robotstofzuiger te kopen om wat tijd te besparen maar ik ben aan het twijfelen tussen de chinese Ilife v7 en een de LG VR64702LVMT.
Heeft iemand van jullie ervaring met beide of een mening over wat de grote verschillen zouden zijn naast de prijs natuurlijk.
Mocht de lg of een andere stukken beter werken dan geef ik namelijk liever net iets meer uit maar er zijn eigenlijk geen goede vergelijkingen te vinden.
Heeft iemand van jullie ervaring met beide of een mening over wat de grote verschillen zouden zijn naast de prijs natuurlijk.
Mocht de lg of een andere stukken beter werken dan geef ik namelijk liever net iets meer uit maar er zijn eigenlijk geen goede vergelijkingen te vinden.
Zijn er weinig ben ik bang... koop ze anders allebei en verkoop degene die het minst bevalt? En zet je ervaringen hier neer natuurlijkmanmetdehamer schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:55:
Ook ik ben van plan om een robotstofzuiger te kopen om wat tijd te besparen maar ik ben aan het twijfelen tussen de chinese Ilife v7 en een de LG VR64702LVMT.
Haha daar was ik inderdaad ook al bang voor. Mocht ik de staatsloterij winnen dit weekend dan ga ik dat doenBokkiej schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:26:
[...]
Zijn er weinig ben ik bang... koop ze anders allebei en verkoop degene die het minst bevalt? En zet je ervaringen hier neer natuurlijk
Na een paar dagen de Neato XV Signature in huis te hebben dacht ik, laat ik mn eerste bevindingen even delen.
Ik heb 'm na ontvangst een nachtje aan de docking gehangen en de volgende ochtend de eerste testrit gemaakt. Hij lijkt erg systematisch te werk te gaan. Hij doet eerst alle randen en begint daarna baantjes te trekken. Hij produceert aardig wat herrie, maar laat dan ook niets achter. Ik heb hem ook even in de slaapkamer gezet met een halve accu en merk dat tapijt meer energie kost t.o.v een harde vloer. De opvangbak zat tot de nok gevuld na een rondje slaapkamer. Daar schrokken wij best van aangezien er redelijk gezogen word. Blijkbaar pakt de rubberen borstel meer dan de normale stofzuiger. Hij schraapt het tapijt als het ware schoon.
Het is onze eerste robotstofzuiger, dus kan geen vergelijking doen. De bouwkwaliteit en afwerking van de Neato ziet er wel erg robuust uit. De accu lijkt het voor nu prima te houden en lijkt ook steeds langer mee te gaan na de paar laadcycli. Helaas hebben wij nu nog de nodige drempels waardoor ik hem per ruimte laat zuigen. In ons nieuwe huis hoop ik dat hij de hele begane grond (keramische tegelvloer) zal doen.
Misschien dat ik nog een 2e unit aanschaf voor de 1e verdieping. Mijn vriendin is in elk geval erg enthousiast en blij als ze na de boodschappen in een schoon huis terecht komt.
Ik heb 'm na ontvangst een nachtje aan de docking gehangen en de volgende ochtend de eerste testrit gemaakt. Hij lijkt erg systematisch te werk te gaan. Hij doet eerst alle randen en begint daarna baantjes te trekken. Hij produceert aardig wat herrie, maar laat dan ook niets achter. Ik heb hem ook even in de slaapkamer gezet met een halve accu en merk dat tapijt meer energie kost t.o.v een harde vloer. De opvangbak zat tot de nok gevuld na een rondje slaapkamer. Daar schrokken wij best van aangezien er redelijk gezogen word. Blijkbaar pakt de rubberen borstel meer dan de normale stofzuiger. Hij schraapt het tapijt als het ware schoon.
Het is onze eerste robotstofzuiger, dus kan geen vergelijking doen. De bouwkwaliteit en afwerking van de Neato ziet er wel erg robuust uit. De accu lijkt het voor nu prima te houden en lijkt ook steeds langer mee te gaan na de paar laadcycli. Helaas hebben wij nu nog de nodige drempels waardoor ik hem per ruimte laat zuigen. In ons nieuwe huis hoop ik dat hij de hele begane grond (keramische tegelvloer) zal doen.
Misschien dat ik nog een 2e unit aanschaf voor de 1e verdieping. Mijn vriendin is in elk geval erg enthousiast en blij als ze na de boodschappen in een schoon huis terecht komt.
Klinkt goed, ook in ben gecharmeerd van de systematische werkwijze van de Neato's.san.okk schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:28:
Na een paar dagen de Neato XV Signature in huis te hebben dacht ik, laat ik mn eerste bevindingen even delen.
Ik ben zelf net klaar met stofzuigen en tijdens het opruimen vond ik nog van die geurzakjes die een beetje olie-achtig aanvoelen van Brise. Zou je deze nu ook in een robostofzuiger kunnen doen? Heel het huis ruikt lekker nu namelijk.
Lijkt me wel. Zolang het "zakje" niet tegen de filter geplakt zit, want dan verlies je zuigkracht. Wij hebben nog van die stokjes liggen. Zal is kijken of het iets uithaalt.Binnetie schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:59:
[...]
Klinkt goed, ook in ben gecharmeerd van de systematische werkwijze van de Neato's.
Ik ben zelf net klaar met stofzuigen en tijdens het opruimen vond ik nog van die geurzakjes die een beetje olie-achtig aanvoelen van Brise. Zou je deze nu ook in een robostofzuiger kunnen doen? Heel het huis ruikt lekker nu namelijk.
Is er ook een verschil in 'intelligentie' / de programmatuur tussen de ilife's ?DRuw schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:58:
Precies wat ik dacht!!!!
Nu alleen hopen dat mijn hond er niet voor ligt snachts als hij een rondje moet gaan maken;)
Toch blijft het nagenoeg onmogelijk om de verschillende ILife's te vergelijken...
ff klein overzichtje gemaakt ter hulp, hierbij gedeeld (oplopend in prijs):
V5: 7cm hoog, ?Pa, 2 zijborstels, droog, wit, zuigmond
V5pro, 7cm hoog, 850Pa, 2 zijborstels, nat en droog, wit/goud, zuigmond
A4: 7.6cm hoog, 1000pa, 2 zijborstels, droog, ook voor tapijt, grijs, zuigmond+borstel
V7: 8cm hoog, 400Pa, bluetooth, 1 zijborstel, droog, ook voor tapijt, wit/blauw, zuigmond+borstel
V7s: 8cm hoog, 600Pa, 1 zijborstel, nat&droog, ook voor tapijt, wit/roze, zuigmond+borstel
Geef gerust verdere details door dan pas ik deze post wel ff aan:)
Niet kunnen vinden... Volgens mij niethelloitsme schreef op zondag 10 juli 2016 @ 07:11:
[...]
Is er ook een verschil in 'intelligentie' / de programmatuur tussen de ilife's ?
Ik gebruik de V7 op een eiken vloer, dat werkt in ieder geval super! Zover ik weet heeft de A4 dezelfde onderkant (los van de "swiffer") dus dat zit wel goed.AcIDeR schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:35:
Zijn er hier ervaringen met een A4 in combinatie met een eiken houten vloer?
Mijn boefje is liev!
Gewoon een beetje wasmiddel (poeder) strooien.Binnetie schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:59:
[...]
Klinkt goed, ook in ben gecharmeerd van de systematische werkwijze van de Neato's.
Doet hetzelfde, goedkoper, en de stofzuiger kan het gewoon opzuigen.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Goede tip! Ik heb vloeibare wasmiddel maar hiervoor kan je altijd een doosje halen natuurlijk.CeesKees schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:45:
[...]
Gewoon een beetje wasmiddel (poeder) strooien.
Doet hetzelfde, goedkoper, en de stofzuiger kan het gewoon opzuigen.
Alle nieuwe robotstofzuiger eigenaren zijn dit weekend druk aan het observeren geweest?
Die ILIFE V7s dweil, gaat dat goed als je een groot (wollen) vloerkleed hebt liggen? M.a.w.: blijft ie daar vanaf, of of moet je eerst alles van de vloer halen?
Ga er maar vanuit dat hij daar overheen probeer te komen. Als hij blijft hangen dan blijft het water doorlopen met als gevolg een plas bij/op het vloerkleed. Wil je zekerheid dan zul je die weg moeten halen.CyBeRSPiN schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:24:
Die ILIFE V7s dweil, gaat dat goed als je een groot (wollen) vloerkleed hebt liggen? M.a.w.: blijft ie daar vanaf, of of moet je eerst alles van de vloer halen?
ok thanks, ja zou ook niet weten hoe ie dat zou moeten detecteren.Binnetie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:26:
[...]
Ga er maar vanuit dat hij daar overheen probeer te komen. Als hij blijft hangen dan blijft het water doorlopen met als gevolg een plas bij/op het vloerkleed. Wil je zekerheid dan zul je die weg moeten halen.
Andere vraag: hoe werken jullie met meerdere verdiepingen?
Meerdere basisstations (+ robots)? Of robot af en toe loslaten op een andere vloer en dan zelf weer naar basisstation brengen?
Binnetie schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:59:
[...]
Heb zelf een LG HomBot en gooi er van die korrels in van HG. Voordeel daarvan is dat - zeker zolang de opvangbak niet helemaal vol zit - deze in de rondte blijven gaan waardoor je geen zuigkracht verliest.san.okk schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:14:
[...]
Lijkt me wel. Zolang het "zakje" niet tegen de filter geplakt zit, want dan verlies je zuigkracht. Wij hebben nog van die stokjes liggen. Zal is kijken of het iets uithaalt.
Bij het leegmaken van de opvangbak kun je de grove kluwe weggooien en het fijne stof met korrels laten liggen. Als de korrels zijn uitgewerkt maak ik het bakje onder de kraan schoon.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik gooi 'm gewoon in de slaapkamers en breng 'm weer naar beneden.CyBeRSPiN schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:37:
[...]
Meerdere basisstations (+ robots)? Of robot af en toe loslaten op een andere vloer en dan zelf weer naar basisstation brengen?
Mijn boefje is liev!
Ik zet hem elke week even boven neer. En als hij klaar is haal ik hem weer op. Tegelijkertijd doe ik de trap met een kruimeldief.CyBeRSPiN schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:37:
[...]
ok thanks, ja zou ook niet weten hoe ie dat zou moeten detecteren.
Is de V7s alleen in het roze te verkrijgen?
Ding staat uiteindelijk toch in het zicht dus een andere kleur zou fijn zijn?
Klopt, deze is alleen in het roze verkrijgbaar.AcIDeR schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:39:
Is de V7s alleen in het roze te verkrijgen?
Gisteren de Ilife V7S besteld via Gearbest. Vandaag onderstaande mail:
Wanneer ik toezeg om via DHL te laten versturen is de kans vele malen groter dat er inklaringskosten betaald moeten worden.
Iemand die dit ook heeft gehad bij het bestellen van de V7S via Gearbest?Dear Kevin,
Thank you for your reply. We wish to apologize for any inconvenience.
We apologize for not shipping out the order to you yet. Due to the item’s status with Customs,
I regret to inform you the items cannot be shipped via flat rate shipping.
However, we are able to send the order to you via DHL, but it need to pay 8.76usd different shipping fee.
Please contact me as soon as possible and let me know if this is acceptable, so that we can process the order for you.
We are waiting for your soon reply.
Best Regards
Support Center
gearbest Customer Service
Wanneer ik toezeg om via DHL te laten versturen is de kans vele malen groter dat er inklaringskosten betaald moeten worden.
Ja hebben meerdere mensen gehad. Kans is inderdaad erg groot dat je douanekosten mag gaan betalen in dit geval, €53 om precies te zijn. Was er geen Europese voorraad meer?kevinwagenaar schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:22:
Gisteren de Ilife V7S besteld via Gearbest. Vandaag onderstaande mail:
[...]
Iemand die dit ook heeft gehad bij het bestellen van de V7S via Gearbest?
Van de V7S helaas niet. Anders had ik hem uiteraard daar besteld.Kasj schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:26:
[...]
Ja hebben meerdere mensen gehad. Kans is inderdaad erg groot dat je douanekosten mag gaan betalen in dit geval, €53 om precies te zijn. Was er geen Europese voorraad meer?
Gokje dan maar wagen. Thanks.
Heb je de dweilfunctie nodig?kevinwagenaar schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:29:
[...]
Van de V7S helaas niet. Anders had ik hem uiteraard daar besteld.
Gokje dan maar wagen. Thanks.
Niet direct nodig maar wilde het wel eens proberen. Tevens las ik ergens dat de zuigkracht van de V7S hoger is dan die van de V7.
Je hebt voor 99% zeker inklaringskosten.
Mijn boefje is liev!
Anders kun je misschien beter voor de ilife a4 gaan als deze in het Europese beschikbaar is. (Kan me zelf nog niet zoveel voorstellen bij de dweilfunctie )kevinwagenaar schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:36:
[...]
Niet direct nodig maar wilde het wel eens proberen. Tevens las ik ergens dat de zuigkracht van de V7S hoger is dan die van de V7.
En wat doet de dweil op een kleed of deurmat... A4 heeft nog meer zuigkracht volgens de sites dus vandaar dat die naar mij onderweg is
Ik heb hem vrijdag besteld en is nog onderweg (aangemeld bij dpd).
Warehouse is in Londen dus hij zou het eind van de week binnen moeten zijn bij mij/begin volgende week bij jou...
Warehouse is in Londen dus hij zou het eind van de week binnen moeten zijn bij mij/begin volgende week bij jou...
Ik ben mij ook aan het oriënteren op een robotstofzuiger omdat ik volgende maand ga verhuizen. Misschien dat jullie me een beetje kunnen helpen met de keuze?
Ik heb de volgende eisen/wensen:
eis: moet minimaal 70 m2 kunnen volhouden per "rit".
eis: automatisch opladen
eis: programmeerbaar (tijd/dag)
wens: vloerkleed / vloerbedekking (ongeveer 8 mm hoog)
wens: koppelen met domotica (zoals domoticz)
wens: mogelijkheid tot dweilen
budget: tot 400 euro.
Ik zie zoveel verschillende merken en typen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Ik zie zoveel verschillende merken en typen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Uit het topic hier haal ik dat de LG VHOMBOT3 te koppelen is met domotica. Koppelen is een wens van je, maar ik zou hier niet teveel naar zoeken.CSB schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:38:
Ik ben mij ook aan het oriënteren op een robotstofzuiger omdat ik volgende maand ga verhuizen. Misschien dat jullie me een beetje kunnen helpen met de keuze?
70m2 per rit is wel redelijk fors, houdt er rekening mee dat de meeste robots kriskras over de vloer gaan waardoor ze heel wat meer m2's zuigen totdat je gehele ruimt gedaan is. Wil je gestructureerd dan kom je uit op de robots van Neato. De Botvac serie is helaas wel duurder dan 400 euro (vanaf 450 euro), of je neemt de Neato XV Signature (pro). die gaat wat gestructureerder te werk waardoor hij op 1 acculading wel wat meer m2's kan doen.
Nog een tip voor eigenaren van de V7s.
Als je gaat dweilen, maak de doek voor de onderkant nat, maar wring hem wel goed uit. Als de doek te zwaar is, hebben de wieltjes onvoldoende grip en kan hij vaak op de zelfde plek blijven hangen.
Als je gaat dweilen, maak de doek voor de onderkant nat, maar wring hem wel goed uit. Als de doek te zwaar is, hebben de wieltjes onvoldoende grip en kan hij vaak op de zelfde plek blijven hangen.
<Zinloze tekst hier>
Thanks! Die wens is inderdaad niet heel belangrijk, maar het is wel fijn als je alles vanuit één console kunt doen.Binnetie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:47:
[...]
Uit het topic hier haal ik dat de LG VHOMBOT3 te koppelen is met domotica. Koppelen is een wens van je, maar ik zou hier niet teveel naar zoeken.
70m2 per rit is wel redelijk fors, houdt er rekening mee dat de meeste robots kriskras over de vloer gaan waardoor ze heel wat meer m2's zuigen totdat je gehele ruimt gedaan is. Wil je gestructureerd dan kom je uit op de robots van Neato. De Botvac serie is helaas wel duurder dan 400 euro (vanaf 450 euro), of je neemt de Neato XV Signature (pro). die gaat wat gestructureerder te werk waardoor hij op 1 acculading wel wat meer m2's kan doen.
Ik wist overigens niet dat 70 m2 fors is voor zo'n ding. Het betreft dan mijn gehele begane grond, dus incl. hal en keuken. Waarschijnlijk is het oppervlak wat kleiner hoor, maar ik zou het vervelend vinden als hij het niet redt op één acculading als ik bijv. de woonkamer en keuken wil laten doen.
In feite maakt het mij niet uit of de stofzuiger gestructureerd of ongestructureerd werkt, zolang hij maar goed schoonmaakt. Hij gaat toch zijn werk doen als ik niet thuis ben.
Mijn appartement is 80 vierkante meter, staan dan wel wat banken e.d. waar Neato niet onder komt, maar deze gaat in 90% van de gevallen op één lading. Incidenteel gaat die tussendoor bij laden.CSB schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:10:
[...]
Thanks! Die wens is inderdaad niet heel belangrijk, maar het is wel fijn als je alles vanuit één console kunt doen.
Ik wist overigens niet dat 70 m2 fors is voor zo'n ding. Het betreft dan mijn gehele begane grond, dus incl. hal en keuken. Waarschijnlijk is het oppervlak wat kleiner hoor, maar ik zou het vervelend vinden als hij het niet redt op één acculading als ik bijv. de woonkamer en keuken wil laten doen.
In feite maakt het mij niet uit of de stofzuiger gestructureerd of ongestructureerd werkt, zolang hij maar goed schoonmaakt. Hij gaat toch zijn werk doen als ik niet thuis ben.
Maar het maakt toch weinig uit of hij het op 1 lading redt of niet? Je bent toch niet thuis...
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3 je kunt hier EU kiezen, maar je ziet niet of hij op voorraad is. Misschien als je verder de order in gaat, dat het aangegeven staat.Aidacra schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:32:
Ik wil graag de A4 bestellen maar hoe kan ik zien of hij in het EU Warehouse op voorraad is?
Ik zie hier een overzicht met verschillende prijzen en pluggen: http://www.gearbest.com/chuwi-ilife-a4-_gear/
Overigens heb ik nog niet echt foto's en filmpjes voorbij zien komen van jullie nieuwe huishoudelijke hulpjes
[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 12-07-2016 14:44 ]
Bedankt!Binnetie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:43:
[...]
http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3 je kunt hier EU kiezen, maar je ziet niet of hij op voorraad is. Misschien als je verder de order in gaat, dat het aangegeven staat.
Ik zie hier een overzicht met verschillende prijzen en pluggen: http://www.gearbest.com/chuwi-ilife-a4-_gear/
Overigens heb ik nog niet echt foto's en filmpjes voorbij zien komen van jullie nieuwe huishoudelijke hulpjes
Mijne is nog in het sorteercentrum bij Londen.... Dpd is traaaaaaag:(
Als je probeert deze (nu) aan je winkelmand toe te voegen, krijg je even kort een melding dat ie niet op voorraad is ("OUT OF STOCK, only Left 0"). Hij voegt hem vervolgens ook niet toe aan je winkelmand.Binnetie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:43:
[...]
http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3 je kunt hier EU kiezen, maar je ziet niet of hij op voorraad is. Misschien als je verder de order in gaat, dat het aangegeven staat.
De LG Hombot zou in de advertentie de kamer scannen met meerdere camera's en hierdoor een optimaal schoonmaakpatroon berekenen. Is dat niet hetzelfde wat Neato doet? Of werkt die in de praktijk beter?Binnetie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:47:
[...]
Wil je gestructureerd dan kom je uit op de robots van Neato. De Botvac serie is helaas wel duurder dan 400 euro (vanaf 450 euro), of je neemt de Neato XV Signature (pro). die gaat wat gestructureerder te werk waardoor hij op 1 acculading wel wat meer m2's kan doen.
Ik heb sinds korte tijd een Hombot; ik laat hem stofzuigen met de "cell by cell mode". Dan stofzuigt hij telkens in rechthoeken van x maal x meter (geen idee hoe groot de rechthoeken net zijn). Dat doet zijn werk goed; hij komt zo overal en gaat ook mooi van kamer tot kamer. Soms gaat hij eens van de ene kamer naar de andere en dan terug (eigen aan die cell-by-cell methode lijkt mij), maar dat is ook het einde van de wereld niet. Je ziet dat er wel een systeem achter zit, dat hij niet als een idioot rondjes aan het rijden is. Voorlopig ben ik er best tevreden over!Celica_T20 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:31:
[...]
De LG Hombot zou in de advertentie de kamer scannen met meerdere camera's en hierdoor een optimaal schoonmaakpatroon berekenen. Is dat niet hetzelfde wat Neato doet? Of werkt die in de praktijk beter?
Dit bedoel ik met systematisch te werk gaan:Celica_T20 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:31:
[...]
De LG Hombot zou in de advertentie de kamer scannen met meerdere camera's en hierdoor een optimaal schoonmaakpatroon berekenen. Is dat niet hetzelfde wat Neato doet? Of werkt die in de praktijk beter?
De Hombot die ik gezien heb gaat kriskras door de woonkamer heen, uiteindelijk maakt hij alles goed schoon maar komt wel vaak over dezelfde plek. De Neato doet dit in veel minder tijd en kan daardoor misschien wel meer m2 op een accu schoonmaken.
Hier zie je hoe het qua tijd en schoonmaken gaat (vanaf 3.55):
Mijn iLife A4 is binnen, de eerste ervaringen zijn erg goed. Hij zuigt goed alles op, ik schrok van de hoeveelheid stof in het opvangbakje na een half uurtje zuigen. Verder maakt hij weinig geluid en ziet hij de meeste dingen staan, ook als hij iets niet ziet rijdt hij er niet heel hard tegen aan. Hij is ook erg stil (zolang je hem niet op de max stand zet). Hij staat nu op het laadstation wat hij zonder moeite wist te vinden en vanavond gaat hij het hele huis stofzuigen.
Mag ik je vragen hoe lang hij onderweg is geweest naar je? Mijne is vrijdag verzonden en is nu in de laatste 2 dagen 10km verschoven in londen. Als ik niet beter zou weten zou ik zweren dat ze bij ieder postkantoor hem even de benedenverdieping laten doen...
DPD doet nog helemaal niksDRuw schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:06:
Mijne is nog in het sorteercentrum bij Londen.... Dpd is traaaaaaag:(
Herkenbaar... Bestellen in China gaat sneller met DHLDRuw schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:26:
Mag ik je vragen hoe lang hij onderweg is geweest naar je? Mijne is vrijdag verzonden en is nu in de laatste 2 dagen 10km verschoven in londen. Als ik niet beter zou weten zou ik zweren dat ze bij ieder postkantoor hem even de benedenverdieping laten doen...
2016-06-26 Manifest Generate Parcel Data received
2016-06-28 10:06 United Kingdom Received Birmingham Sorting Centre
2016-06-28 15:41 Order information has been transmitted to DPD. DPD data centre
2016-06-28 17:27 United Kingdom Received Hayes Sorting Centre
2016-06-28 17:30 United Kingdom Received Hayes Sorting Centre
2016-06-29 14:53 United Kingdom Received Ealing Sorting centre
2016-06-29 14:54 United Kingdom Dispatched Ealing Sorting centre
2016-06-29 14:54 United Kingdom Dispatched Ealing Sorting centre
2016-07-02 10:01 Netherlands Received Orange Sorting Centre
2016-07-02 10:02 Netherlands Dispatched Orange Sorting Centre
2016-07-04 18:19 In transit. AMSTERDAM (NL)
2016-07-05 5:30 At parcel delivery centre. Best (NL)
2016-07-05 7:25 Out for delivery. Best (NL)
[ Voor 70% gewijzigd door JB op 13-07-2016 23:40 ]
Mijn boefje is liev!
De mijne heb ik vorige week dinsdag besteld en hij is vandaag aangekomen via het EU van Gearbest. In totaal is ie dus 7 dagen onderweg geweest.
Ben benieuwd.. Hij ligt nu ook in ealing...
Duurt hoe dan ook te lang he;)
Duurt hoe dan ook te lang he;)
Zo gisteren ook een Neato Botvac D85 besteld. Een tijdje terug stond Neato Botvac connected in aanbieding bij iBood. Dit heeft mij toch wel even aan het denken gezet. Met een hond in huis en een baby op komst en met 2 gaan werken kan dit misschien toch voor een beetje verlichting zorgen.
De keuze is gevallen op Neato omwille van de gestructureerde manier van opkuisen. Dit lijkt me sneller en efficiënter en ook beter voor je meubels. We zien wel...
De keuze is gevallen op Neato omwille van de gestructureerde manier van opkuisen. Dit lijkt me sneller en efficiënter en ook beter voor je meubels. We zien wel...
Een hombot gaat (vooral in cell by cell mode) niet kriskras door een woonkamer normaal. Het zou kunnen dat hij wel meer dubbel doet dan een Neato, dat durf ik niet te zeggen, maar hij weet gewoon precies waar hij is en waar hij nog niet geweest is. Hij weet echter itt een Neato niet echt wat er is in de gebieden waar hij nog niet geweest is (hij zal mijn zijn ultrasone wel iets vooruit kunnen kijken, maar niet zo goed als de LIDAR van een Neato).Binnetie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:07:
[...]
Dit bedoel ik met systematisch te werk gaan:
[video]
De Hombot die ik gezien heb gaat kriskras door de woonkamer heen, uiteindelijk maakt hij alles goed schoon maar komt wel vaak over dezelfde plek. De Neato doet dit in veel minder tijd en kan daardoor misschien wel meer m2 op een accu schoonmaken.
Hier zie je hoe het qua tijd en schoonmaken gaat (vanaf 3.55):
[video]
Batterij is natuurlijk ook nog afhankelijk hoe snel hij rijdt en hoeveel energie het kost om te zuigen.
Ik heb zelf een hombot en die rijdt zeker niet kriskras, maar juist heel gestructureerd. Het hangt af van de mode waarop je hem instelt, want hij heeft er meerdere:Binnetie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:07:
- learning mode. Dat is als je hem voor het eerst gebruikt, gemeten over meerdere malen. Hij moet natuurlijk wel ontdekken waar de meubels staan en hoe de vorm en grootte van het vertrek is om een optimale route te kunnen berekenen;
- zigzag mode. Het woord zegt het al, dan rijdt hij van muur naar muur in een zigzag patroon, dus zeg maar in banen van ongeveer 25 centimeter, onderweg uitwijkend voor obstakels zoals stoelpoten.
- cell-by-cell mode. Hij verdeelt het vertrek in blokken van ongeveer 3x3 meter en maakt die per cel schoon. Hij onthoudt de route en volgt die nauwgezet de volgende keer weer.
- repeat mode. Dan rijdt hij net zolang tot de accu leeg dreigt te raken. Rijdt dus ook over plekken waar hij eerder al was.
Ik heb een L-vormige kamer, het zitgedeelte is 5x5m en in de andere poot van de L is de open keuken van 5x3m. Die maakt hij beiden schoon in minder dan 30 minuten.
Die informatie kende ik nog niet. De Hombot die ik heb gezien was niet heel erg gestructureerd (al 2 jaar oud). Maar als hij ook gestructureerd is dan kan dat een overweging zijn om voor die te gaan. Hij is goedkoper dan een Botvac.grun93 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:02:
[...]
Ik heb zelf een hombot en die rijdt zeker niet kriskras, maar juist heel gestructureerd. Het hangt af van de mode waarop je hem instelt, want hij heeft er meerdere:
- learning mode. Dat is als je hem voor het eerst gebruikt, gemeten over meerdere malen. Hij moet natuurlijk wel ontdekken waar de meubels staan en hoe de vorm en grootte van het vertrek is om een optimale route te kunnen berekenen;
- zigzag mode. Het woord zegt het al, dan rijdt hij van muur naar muur in een zigzag patroon, dus zeg maar in banen van ongeveer 25 centimeter, onderweg uitwijkend voor obstakels zoals stoelpoten.
- cell-by-cell mode. Hij verdeelt het vertrek in blokken van ongeveer 3x3 meter en maakt die per cel schoon. Hij onthoudt de route en volgt die nauwgezet de volgende keer weer.
- repeat mode. Dan rijdt hij net zolang tot de accu leeg dreigt te raken. Rijdt dus ook over plekken waar hij eerder al was.
Ik heb een L-vormige kamer, het zitgedeelte is 5x5m en in de andere poot van de L is de open keuken van 5x3m. Die maakt hij beiden schoon in minder dan 30 minuten.
Edit:
In dit filmpje zie ik ook de zigzag mode:
Dat doet hij netjes.
[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 14-07-2016 19:49 ]
Ik heb nu een Ilife a4 voor een weekje (van gearbest, eu warenhuis). Totaal ~129 euro kwijt met verzendkosten. Echt een leuk ding! Instellen gaat goed, schoonmaken doet hij goed, na een paar dagen zat dat bakje al vrij vol met stof/haar/etc. De manier hoe hij schoonmaakt komt vrij slim over. Het enige minpunt is dat hij soms vast zit met kabels die op de grond liggen (utp kabel naar pc). Die moeten goed weg gewerkt worden zodat hij ze niet 'op eet'.
Ik heb hem ook binnen nu:)
Jammer dat ik weekend weg ben;)
Jammer dat ik weekend weg ben;)
Afgelopen zondagavond de Ilife V7S besteld bij Gearbest. Dinsdag verzonden en vandaag kon ik hem op het depot van DHL afhalen. Erg snelle levering moet ik zeggen.
Thuis aangekomen de V7S uit de doos gehaald. Hierbij werd een EU stekker en een engelse handleiding, los in de doos, door GB meegeleverd.
Zover alles uit de doos gehaald het oplaadstation aan de stroom aangesloten en de V7S naar zijn oplaadstation laten toegaan d.m.v de homebutton op de afstandsbediening.
Je kunt de V7S ook eerst opladen d.m.v de stroomkabel rechtstreeks aan te sluiten i.p.v. het oplaadstation. Mocht je dit doen vergeet dan niet eerst de On/Off button op On te zetten. Anders kun je lang wachten.
Eenmaal de V7S opgeladen was zijn eerste proefronde laten draaien.
Ik moet zeggen dat de V7S zijn werk goed doet. Vrijwel de hele vloer van zowel woonkamer als keuken gehad en, zover ik kan zien, niks achtergelaten van rotzooi.
Toch zijn er een aantal punten de V7S moeite mee had.
- Plinten waar een kleine opening tussen het laminaat en de plint zit bleef de V7S soms met het borsteltje eventjes hangen. (eventjes opnieuw kitten van de week:) )
- De opening onder de dressoirkast als de tvkast is net wel/niet hoog genoeg. Bovenkant van de V7S schuurt soms langs de bovenkant van de opening. Gelukkig nog de plastic bescherming op de V7S erop zitten.
- De V7S blijft soms wel eens steken op de dorpel tussen de woonkamer en de keuken. Deze is echter niet hoog maar ik denk dat de dorpel zelf te glad waardoor de V7S geen grip heeft.
- De V7S d.m.v de homeknop op de afstandsbediening terug laten gaan naar zijn oplaadstation. Het oplaadstation staat in de woonkamer en de V7S was op dat moment in de keuken. Op 1 of andere manier had hij toch moeite om zijn weg terug te vinden naar zijn oplaadstation.
Na afloop was het opvangbakje van de rotzooi voor zeker driekwart gevuld. Heb geen huisdieren en 4 dagen geleden nog gestofzuigd.
Ik moet zeggen dat ik aardig tevreden ben tot nu toe. De dweil functie zal ik ook nog gaan proberen en kom hier later nog op terug.
Thuis aangekomen de V7S uit de doos gehaald. Hierbij werd een EU stekker en een engelse handleiding, los in de doos, door GB meegeleverd.
Zover alles uit de doos gehaald het oplaadstation aan de stroom aangesloten en de V7S naar zijn oplaadstation laten toegaan d.m.v de homebutton op de afstandsbediening.
Je kunt de V7S ook eerst opladen d.m.v de stroomkabel rechtstreeks aan te sluiten i.p.v. het oplaadstation. Mocht je dit doen vergeet dan niet eerst de On/Off button op On te zetten. Anders kun je lang wachten.
Eenmaal de V7S opgeladen was zijn eerste proefronde laten draaien.
Ik moet zeggen dat de V7S zijn werk goed doet. Vrijwel de hele vloer van zowel woonkamer als keuken gehad en, zover ik kan zien, niks achtergelaten van rotzooi.
Toch zijn er een aantal punten de V7S moeite mee had.
- Plinten waar een kleine opening tussen het laminaat en de plint zit bleef de V7S soms met het borsteltje eventjes hangen. (eventjes opnieuw kitten van de week:) )
- De opening onder de dressoirkast als de tvkast is net wel/niet hoog genoeg. Bovenkant van de V7S schuurt soms langs de bovenkant van de opening. Gelukkig nog de plastic bescherming op de V7S erop zitten.
- De V7S blijft soms wel eens steken op de dorpel tussen de woonkamer en de keuken. Deze is echter niet hoog maar ik denk dat de dorpel zelf te glad waardoor de V7S geen grip heeft.
- De V7S d.m.v de homeknop op de afstandsbediening terug laten gaan naar zijn oplaadstation. Het oplaadstation staat in de woonkamer en de V7S was op dat moment in de keuken. Op 1 of andere manier had hij toch moeite om zijn weg terug te vinden naar zijn oplaadstation.
Na afloop was het opvangbakje van de rotzooi voor zeker driekwart gevuld. Heb geen huisdieren en 4 dagen geleden nog gestofzuigd.
Ik moet zeggen dat ik aardig tevreden ben tot nu toe. De dweil functie zal ik ook nog gaan proberen en kom hier later nog op terug.
Ik heb gisteren de nieuwe Botvac D75 ontvangen, ik heb een combobrush erbij gekregen en ik had zelf nog de hepafilters behouden, dus heb ik er een D85 van gemaakt.Truus01 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:15:
[...]Dankjewel voor de reacties (ook de anderen!), ik had inderdaad de oude 85, zonder D en krijg dus een nieuwer model wat officieel zonder filter en comboborstel is, maar die doen ze erbij. Dus krijg ik eigenlijk de D85, lijkt me, en dankzij jullie weet ik dit nu.
Net een rondje laten rijden. Het valt me op dat dit D model iets minder lawaai maakt, maar ik hoor wel de wielen schuren. Net of ze vast hangen (en dat dus zo uit de doos). Het is niet constant, maar vooral bij het maken van een draai is het goed te horen en dan direct te rechte stukken erna ook.
Is dit normaal, of is er iets mis?
Ik heb overigens dit D model gekregen, omdat de voorraad van de oude modellen te laag was. Deze ziet er iets grappiger uit, wit met zwarte accenten.
Volgens mij kunnen ze allemaal wel je eisen aan. Alleen die 70 m2 misschien niet in een acculading, maar dan gaan ze terug naar hun laadstation en pakken dan de rest.CSB schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:38:
Vloerkleed is lastig, domotica maakt het duur en dweilen is maar de vraag of dat echt lekker werkt bij degene die die optie hebben. Budget lijkt mij iets aan de lage kant, vooral met die eisen.
Zelf Heb ik de Neato Botvac en heel tevreden, dus ik ben niet geheel zeker over andere merken, maar dit is op basis van wat ik gelezen heb hier.
Succes met de keuze!
*Edit:
De Botvac (oftewel Botje 3.0) nog een rondje laten rijden, nu de bovenverdieping. Het lijkt me nu eerder of de wielen stroever lopen en daardoor dat lawaai maken. Ik kan niks geks zien of voelen, maar het klinkt anders en raar en voor mij eigenlijk niet heel goed. Al kan het best zo zijn dat dit normaal is. En het is toch bijna zo goed als constant nu en juist vooral de rechte stukken...
Het zuiggeluid lijkt me lager, maar het geluid van de wielen overstemt dat geluid en maakt deze Botvac eigenlijk wat lawaaiiger.
Wat me ook nog opvalt is dat deze een grotere luchtverplaatsing heeft (of dat lijkt maar zo, maar ik had dat eerder nooit zo gemerkt).
[ Voor 12% gewijzigd door Truus01 op 16-07-2016 13:48 ]
Inmiddels de standaard borstel van mijn Neato XV Signature vervangen door de combiborstel; dat scheelt ontzettend veel en is dus zeker een aanrader. Ook even de benedenverdieping (wij slapen beneden, wonen boven) laten doen en dat ging ook erg goed.
Het enige waar we last van hebben is dat de Neato vaak niet terugkeert naar z'n oplaadstation maar gewoon midden in de kamer blijft staan. Vaak op een 50cm van het oplaadstation met een duidelijke line of sight. Het ding staat niet in één hoek, maar wel schuin voor een tafel op zo'n 60cm afstand. Misschien dat de Neato daar toch last van heeft?
Het enige waar we last van hebben is dat de Neato vaak niet terugkeert naar z'n oplaadstation maar gewoon midden in de kamer blijft staan. Vaak op een 50cm van het oplaadstation met een duidelijke line of sight. Het ding staat niet in één hoek, maar wel schuin voor een tafel op zo'n 60cm afstand. Misschien dat de Neato daar toch last van heeft?
Verplaatsen en eens een weekje testen?alex3305 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:59:
Inmiddels de standaard borstel van mijn Neato XV Signature vervangen door de combiborstel; dat scheelt ontzettend veel en is dus zeker een aanrader. Ook even de benedenverdieping (wij slapen beneden, wonen boven) laten doen en dat ging ook erg goed.
Zucht vandaag besloten om nog een tweede robot in huis te halen, tot nu toe een Aldibo, Neato XV-21 en Neato Botvac 85 in bezit gehad. Ik wilde de iLife A4 nog in huis halen om te kijken hoeveel bang for bucks deze opleverde en om de de Botvac niet altijd mee naar boven te nemen
Maar helaas de iLife A4 is momenteel niet leverbaar vanuit EU Warehouse bij Gearbest, komende tijd maar eenn in de gaten houden.
Bij mijn D85 maken de wielen ook geluid, met name bij het trekken van de rechte banen op het laminaat. Klinkt inderdaad alsof het aanloopt / wringt, maar wellicht is dat dus normaal?Truus01 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:27:
[...]
*Edit:
De Botvac (oftewel Botje 3.0) nog een rondje laten rijden, nu de bovenverdieping. Het lijkt me nu eerder of de wielen stroever lopen en daardoor dat lawaai maken. Ik kan niks geks zien of voelen, maar het klinkt anders en raar en voor mij eigenlijk niet heel goed. Al kan het best zo zijn dat dit normaal is. En het is toch bijna zo goed als constant nu en juist vooral de rechte stukken...
Het zuiggeluid lijkt me lager, maar het geluid van de wielen overstemt dat geluid en maakt deze Botvac eigenlijk wat lawaaiiger.
Wat me ook nog opvalt is dat deze een grotere luchtverplaatsing heeft (of dat lijkt maar zo, maar ik had dat eerder nooit zo gemerkt).
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Blijkbaar. Dankjewel voor je reactie, ben ik weer gerustgesteld.TommyGun schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:46:
[...]
Bij mijn D85 maken de wielen ook geluid, met name bij het trekken van de rechte banen op het laminaat. Klinkt inderdaad alsof het aanloopt / wringt, maar wellicht is dat dus normaal?
Vanmorgen maar weer eens de beide Roomba's volledig gereinigd. Alles eruit en schoongemaakt met een kwast.
Van m'n oudste is de kleine borstel dolgedraaid. Ben bang dat de hele (CHM) unit vervangen moet worden. Hoewel als ik wat rondsneup op internet ik ook wel mensen zien die de hele unit uit elkaar draaien en alleen de versleten onderdelen vervangen. Maar de huidige is een groene en tegenwoordig is het de grijze die iets beter in elkaar zit.
Of toch de hele Roomba vervangen, hij is tenslotte al 6 jaar oud...
Van m'n oudste is de kleine borstel dolgedraaid. Ben bang dat de hele (CHM) unit vervangen moet worden. Hoewel als ik wat rondsneup op internet ik ook wel mensen zien die de hele unit uit elkaar draaien en alleen de versleten onderdelen vervangen. Maar de huidige is een groene en tegenwoordig is het de grijze die iets beter in elkaar zit.
Of toch de hele Roomba vervangen, hij is tenslotte al 6 jaar oud...
Hoe hoog mag de drempel ongeveer zijn voor een iLife A4?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Zit nu ook naar de ilife te kijken. Iemand ervaring om ze te koppelen met domoticz? Omdat het toch deel uitmaakt van huisautomatisering
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Zo, sinds donderdagavond staat "Botje" (Neato D85) bij ons en heeft bijna elke kamer (waar we het vaakst komen) al eens voor de kiezen gehad.
In eerste fase laat ik hem nog niet zonder toezicht ons huis kuisen zodat ik duidelijk kan zien waar de knelpunten zitten om ons huis robotproof te maken:
- Op een aantal plaatsen moeten een aantal meubels iets omhoog, hij kan er onder, maar blijft met de LIDAR module steken
- Bureau moet wat omhoog omdat hij de poten op rijdt en dan vast zit
- Zelfde voor de luidspreker steunen, hij kan er net op rijden en probeert dan verder vooruit te rijden tot hij beseft dat het niet lukt en gaat dan in achteruit.
Ondertussen ook een luidsprekerkabel van een van de surround speakers weggewerkt achter een plint. Dit had al lang moeten gebeurd zijn, maar je kent het...
Een aantal andere opmerkingen/ervaringen/bedenkingen:
- De stofzuigresultaten zijn echt indrukwekkend (hoeveelheid haar en zand dat hij opzuigt is echt opmerkelijk)
- Navigatie verloopt zeer goed, soms heb je de indruk dat hij iets overslaat, maar doet het dan toch
- Filter/opvangbak design zou beter kunnen, bij het opentrekken van de filter moet je wat kracht zetten waardoor die plots los schiet waardoor er soms naast de vuilbak valt/terug in de lucht vliegt
- Om een of andere reden vallen de resultaten in onze berging tegen. Hoe dit komt weten we nog niet (ondergrond, vorm,...)
- In onze slaapkamer keerde hij niet terug naar het startpunt, tot nu ook onbekend waarom dit is (er staat een grote spiegel in de kamer, misschien verwarring voor de LIDAR module?)
In eerste fase laat ik hem nog niet zonder toezicht ons huis kuisen zodat ik duidelijk kan zien waar de knelpunten zitten om ons huis robotproof te maken:
- Op een aantal plaatsen moeten een aantal meubels iets omhoog, hij kan er onder, maar blijft met de LIDAR module steken
- Bureau moet wat omhoog omdat hij de poten op rijdt en dan vast zit
- Zelfde voor de luidspreker steunen, hij kan er net op rijden en probeert dan verder vooruit te rijden tot hij beseft dat het niet lukt en gaat dan in achteruit.
Ondertussen ook een luidsprekerkabel van een van de surround speakers weggewerkt achter een plint. Dit had al lang moeten gebeurd zijn, maar je kent het...
Een aantal andere opmerkingen/ervaringen/bedenkingen:
- De stofzuigresultaten zijn echt indrukwekkend (hoeveelheid haar en zand dat hij opzuigt is echt opmerkelijk)
- Navigatie verloopt zeer goed, soms heb je de indruk dat hij iets overslaat, maar doet het dan toch
- Filter/opvangbak design zou beter kunnen, bij het opentrekken van de filter moet je wat kracht zetten waardoor die plots los schiet waardoor er soms naast de vuilbak valt/terug in de lucht vliegt
- Om een of andere reden vallen de resultaten in onze berging tegen. Hoe dit komt weten we nog niet (ondergrond, vorm,...)
- In onze slaapkamer keerde hij niet terug naar het startpunt, tot nu ook onbekend waarom dit is (er staat een grote spiegel in de kamer, misschien verwarring voor de LIDAR module?)
Okidoki,
Ik heb de A4 even een stuk laten rondknorren en ik zal mijn eerste bevindingen maar eens delen.
Na een week transporttijd vanuit het EU magazijn van Gearbest heb ik mijn Ilife A4 mogen ontvangen.
Netjes verpakt, inclusief extra filter en borsteltjes en met AB waar zelfs batterijen niet ontbraken kon ik de uitgebreide manual bestuderen. Na deze 5 A5jes te hebben doorgenomen;) eerst een nachtje in de oplader (staat ook in de manual btw) om de accu netjes te gebruiken.
Ik kon het niet laten het ding een stukje van de docking af te zetten en op home van de AB te drukken om hem toch even te testen.
Het ding kwam in beweging en vond met kleine correcties naar links en naar rechts de unit en schoof zichzelf erop en begon te laten.
NICE
Helaas had ik er verder geen tijd voor maar vanavond (2 dagen later) laat ik hem rondjes rijden in het huis.
De hond vind het ding niets en gaat weg zodra hij eraan komt (was ik bang voor, hij vind de normale stofzuiger bijna nog leuker dan ballen).
Het ding is stiller dan ik dacht, beetje vergelijkbaar met de laagste stand afzuigkap of onze oven (wel op de normale stand. Max is een stuk harder.
Hij lijkt niet heel erg intelligent te zijn maar nu moet ik zeggen dat wij een open keuken hebben, veel stoel en tafelpoten en een L-vormige bank met salontafel etc. je begrijpt, aardig wat hindernissen om een logisch programma toch goed in de war te brengen.
Hij heeft geen probleem met de speelmat van de kleine of de droogloopt bij de achterdeur (beide niet hoogpolig).
Hij was net te hoog voor de bank (althans, de voorkant... hij kon wel onder de achterkant) en daardoor kreeg hij ineens een hoop haar naar binnen omdat vrouwlief daar blijkbaar was vergeten te stofzuigen.
Dat kan hij dus niet hebben.
Haar liep vast tussen de borstel en de zuigmond en het vervolg zoog hij weinig. Tot hij het kleed opging en op de overgang een dot haar dropte.
Ff helemaal schoongemaakt en hij rijd nu al een half uur in de rondte nadat ik overgebleven plinten onder de bankpoten had gedaan (een klusje wat al 3 jaar op zich liet wachten..).
Drempeltjes tot ongeveer een halve centimeter kan hij volgens mij aan al hen ik er een van een paar millimeter met daarna de drempel naar buiten en daar donderde hij dus mooi overheen en begon het buitenterras te doen.
Geen idee of dat eenmalig was maar slim was het niet (die afgrondsensoren moet ik nog even nakijken)
Ik ben er niet van overtuigt dat hij alles doet maatja, hij doet dan ook niet even de stoelen opzij om erachter te zuigen natuurlijk;)
Voor het feit dat hij 120 euro kostte vind ik het tot nu toe zeker zijn geld waard, al is het alleen al om niet continu te moeten zuigen als je ochtends beneden komt (hond heeft dan zijn nachtvacht uitgedaan lijkt het).
Ik ben benieuwd hoeveel er in het bakje zit straks en of hij makkelijk de docking kan terugvinden en laat over een tijdje wel de bevindingen horen.
Tot nu toe erg positief, zeker voor de relatief geringe investering.
Ik hoor het wel als er specifieke vragen zijn;) (sorry voor de lange post!)
## alvast kleine edit: ondanks dat hij verstopt zat in het huis heeft hij prima zijn dock kunnen vinden. Echter was het bakje bijna leeg?? Tot ik hem optilde en tussen de borstel en de ingang van het bakje een harenmat vond... Er zit dus ergens een weerstandje om de haren de bak in te laten gaan... Binnenkort maar even naar kijken.. (gek genoeg is de vloer wel veel schoner geworden op het zicht!)
Ik heb de A4 even een stuk laten rondknorren en ik zal mijn eerste bevindingen maar eens delen.
Na een week transporttijd vanuit het EU magazijn van Gearbest heb ik mijn Ilife A4 mogen ontvangen.
Netjes verpakt, inclusief extra filter en borsteltjes en met AB waar zelfs batterijen niet ontbraken kon ik de uitgebreide manual bestuderen. Na deze 5 A5jes te hebben doorgenomen;) eerst een nachtje in de oplader (staat ook in de manual btw) om de accu netjes te gebruiken.
Ik kon het niet laten het ding een stukje van de docking af te zetten en op home van de AB te drukken om hem toch even te testen.
Het ding kwam in beweging en vond met kleine correcties naar links en naar rechts de unit en schoof zichzelf erop en begon te laten.
NICE
Helaas had ik er verder geen tijd voor maar vanavond (2 dagen later) laat ik hem rondjes rijden in het huis.
De hond vind het ding niets en gaat weg zodra hij eraan komt (was ik bang voor, hij vind de normale stofzuiger bijna nog leuker dan ballen).
Het ding is stiller dan ik dacht, beetje vergelijkbaar met de laagste stand afzuigkap of onze oven (wel op de normale stand. Max is een stuk harder.
Hij lijkt niet heel erg intelligent te zijn maar nu moet ik zeggen dat wij een open keuken hebben, veel stoel en tafelpoten en een L-vormige bank met salontafel etc. je begrijpt, aardig wat hindernissen om een logisch programma toch goed in de war te brengen.
Hij heeft geen probleem met de speelmat van de kleine of de droogloopt bij de achterdeur (beide niet hoogpolig).
Hij was net te hoog voor de bank (althans, de voorkant... hij kon wel onder de achterkant) en daardoor kreeg hij ineens een hoop haar naar binnen omdat vrouwlief daar blijkbaar was vergeten te stofzuigen.
Dat kan hij dus niet hebben.
Haar liep vast tussen de borstel en de zuigmond en het vervolg zoog hij weinig. Tot hij het kleed opging en op de overgang een dot haar dropte.
Ff helemaal schoongemaakt en hij rijd nu al een half uur in de rondte nadat ik overgebleven plinten onder de bankpoten had gedaan (een klusje wat al 3 jaar op zich liet wachten..).
Drempeltjes tot ongeveer een halve centimeter kan hij volgens mij aan al hen ik er een van een paar millimeter met daarna de drempel naar buiten en daar donderde hij dus mooi overheen en begon het buitenterras te doen.
Geen idee of dat eenmalig was maar slim was het niet (die afgrondsensoren moet ik nog even nakijken)
Ik ben er niet van overtuigt dat hij alles doet maatja, hij doet dan ook niet even de stoelen opzij om erachter te zuigen natuurlijk;)
Voor het feit dat hij 120 euro kostte vind ik het tot nu toe zeker zijn geld waard, al is het alleen al om niet continu te moeten zuigen als je ochtends beneden komt (hond heeft dan zijn nachtvacht uitgedaan lijkt het).
Ik ben benieuwd hoeveel er in het bakje zit straks en of hij makkelijk de docking kan terugvinden en laat over een tijdje wel de bevindingen horen.
Tot nu toe erg positief, zeker voor de relatief geringe investering.
Ik hoor het wel als er specifieke vragen zijn;) (sorry voor de lange post!)
## alvast kleine edit: ondanks dat hij verstopt zat in het huis heeft hij prima zijn dock kunnen vinden. Echter was het bakje bijna leeg?? Tot ik hem optilde en tussen de borstel en de ingang van het bakje een harenmat vond... Er zit dus ergens een weerstandje om de haren de bak in te laten gaan... Binnenkort maar even naar kijken.. (gek genoeg is de vloer wel veel schoner geworden op het zicht!)
[ Voor 6% gewijzigd door DRuw op 17-07-2016 22:33 ]
Aan de bezitters van de Ilife A4: Hebben jullie het idee dat de robot echt plekken consistent overslaat? Ik begrijp dat zijn route nogal chaotisch is, en dat hij daar wel eens stukken kamer mist.
Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn woonkamer, keuken en gang, wat best wel wat genavigeer kan kosten eer het ding alles geraakt heeft. Met een strakke scan en een plan maak ik me daar niet zo'n zorgen over, maar met wat ik nu over de A4 lees word ik wel iets minder enthousiast.
Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn woonkamer, keuken en gang, wat best wel wat genavigeer kan kosten eer het ding alles geraakt heeft. Met een strakke scan en een plan maak ik me daar niet zo'n zorgen over, maar met wat ik nu over de A4 lees word ik wel iets minder enthousiast.
Echt overslaan doet hij niet volgens mij. Ik vond juist dat hij erg vaak overal kwam. Dr zit alleen niet echt een logisch patroon in.
Ja, dat is denk ik wel zo'n beetje het grootste verschil tussen een goedkoop en duur merk: de kwaliteit van de software. Het kost veel geld om de software te ontwikkelen en dat vind je terug in de prijs van het apparaat. Mijn eerste bot, de Aldibot, reed ook ogenschijnlijk maar wat willekeurig rond en veranderde van richting terwijl daar geen enkele reden voor was. Maar toch was alles netjes schoon. Misschien komen ze niet iedere keer overal, maar gemiddeld over een week wel.assasinbats schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:59:
Afgelopen week m’n iLife v7s gekregen en getest!
Unboxen; het viel meteen op dat de ‘deksel’ een beetje scheef zit op de robot. De bouwkwaliteit is niet top, maar dit was ook wel te verwachten. Ik had nog een onderhoud setje met spare parts er bij besteld. Standaard krijg je echter wel redelijk wat reserve onderdelen, dus achteraf gezien was dit niet persé nodig.
Stofzuigen; na het opladen was het tijd voor z’n eerste rondjes! Ondanks dat je al snel merkt dat het geen echt ‘slimme’ robot is doet hij zijn werk goed. Hij crosst wat random door de kamer heen, waardoor hij op sommige plekken meerdere keren komt. Soms komt hij in situaties terecht waar hij wat moeite heeft met eruit komen (bv eettafel + stoelen), maar uiteindelijk lukt het hem toch wel. Het wollen tapijt kon hij vrij moeiteloos opkomen. Toen ik het bakje leeg ging maken zat er flink wat stof in de bak, hij doet zijn werk dus prima! De ronde borstel aan de onderkant had wel aardig wat lange haren van m’n vriendin gevonden (ja..het stofzuigen was weer eens noodzakelijk ;P), dus die moest ik even goed schoon maken. Als de robot wat vaker gaat lopen, dan is dit minder een probleem.
Mopping; na het stofzuigen mocht hij de vloer eens nat boenen! Het was eerst even knoeien om het bakje vol te maken en in de robot te doen, het bakje lekt meteen water (misschien ook wat onhandigheid van mij ;P). Hij laat een mooi nat spoor achter en boent niet verkeerd. De vloer zag er vrij schoon uit. Het tapijt kwam hij met de natte doek niet meer op (gelukkig!). Hij bleef op de rand steken, zette zichzelf daarna in de reverse om zich los te maken en reed daarna verder. Top dus!
Al met al erg tevreden! Hij vangt flink wat stof en maakt weinig lawaai. Een leuke eerste huishoudrobot .
Enige nadeel is dat toen ik m’n telefoon op de robot plakte en rondjes liet gaan om m’n 10km pokemon ei te laten hatchen er geen meters op de teller bij kwamen..KAK :’)
Unboxen; het viel meteen op dat de ‘deksel’ een beetje scheef zit op de robot. De bouwkwaliteit is niet top, maar dit was ook wel te verwachten. Ik had nog een onderhoud setje met spare parts er bij besteld. Standaard krijg je echter wel redelijk wat reserve onderdelen, dus achteraf gezien was dit niet persé nodig.
Stofzuigen; na het opladen was het tijd voor z’n eerste rondjes! Ondanks dat je al snel merkt dat het geen echt ‘slimme’ robot is doet hij zijn werk goed. Hij crosst wat random door de kamer heen, waardoor hij op sommige plekken meerdere keren komt. Soms komt hij in situaties terecht waar hij wat moeite heeft met eruit komen (bv eettafel + stoelen), maar uiteindelijk lukt het hem toch wel. Het wollen tapijt kon hij vrij moeiteloos opkomen. Toen ik het bakje leeg ging maken zat er flink wat stof in de bak, hij doet zijn werk dus prima! De ronde borstel aan de onderkant had wel aardig wat lange haren van m’n vriendin gevonden (ja..het stofzuigen was weer eens noodzakelijk ;P), dus die moest ik even goed schoon maken. Als de robot wat vaker gaat lopen, dan is dit minder een probleem.
Mopping; na het stofzuigen mocht hij de vloer eens nat boenen! Het was eerst even knoeien om het bakje vol te maken en in de robot te doen, het bakje lekt meteen water (misschien ook wat onhandigheid van mij ;P). Hij laat een mooi nat spoor achter en boent niet verkeerd. De vloer zag er vrij schoon uit. Het tapijt kwam hij met de natte doek niet meer op (gelukkig!). Hij bleef op de rand steken, zette zichzelf daarna in de reverse om zich los te maken en reed daarna verder. Top dus!
Al met al erg tevreden! Hij vangt flink wat stof en maakt weinig lawaai. Een leuke eerste huishoudrobot .
Enige nadeel is dat toen ik m’n telefoon op de robot plakte en rondjes liet gaan om m’n 10km pokemon ei te laten hatchen er geen meters op de teller bij kwamen..KAK :’)
Wat mij oveigens wel opvalt aan de MAX stand is dat de uitlaat van de fan volgens mij aan de zijkant zit.
hierdoor blaast hij haren en dergelijke bij zijn rondje opzij als hij erlangs gaat.
Lijkt me niet echt efficient maar ik moet zeggen dat ik de normale stand al prima vind.
Maargoed, ding dus gewoon in je zak en harlopen luilak
hierdoor blaast hij haren en dergelijke bij zijn rondje opzij als hij erlangs gaat.
Lijkt me niet echt efficient maar ik moet zeggen dat ik de normale stand al prima vind.
Hoewel ik echt een enorme aversie tegen pokemon heb vind ik dit toch een geniaal idee van jeRoydie13 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:42:

[ Voor 45% gewijzigd door DRuw op 18-07-2016 08:48 ]
Als ik dat zo hoor ben ik erg blij met de Combo Brush van Neato, daar blijven vrijwel geen haren in vast hangen. Scheelt een hoop gedoe.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Haha ja ik MOEST het gewoon proberenDRuw schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:45:
Hoewel ik echt een enorme aversie tegen pokemon heb vind ik dit toch een geniaal idee van je![]()
[ Voor 30% gewijzigd door Roydie13 op 18-07-2016 09:17 ]
Oeps
[ Voor 100% gewijzigd door assasinbats op 18-07-2016 09:18 . Reden: Niet posten voor je koffie gehad hebt kneus ]
LOL, werkt dat niet nee?
Mijn boefje is liev!
Erg lastig een keuze te maken uit de verschillende merken en typen.
I.v.m. parket met vrij brede naden (grove plank) moet het wel een stofzuiger zijn met wat power denk ik. En ik geloof dat vriendin-lief een vloerkleed in de woonkamer wil, dus ook dat moet 'ie kunnen. Oja en gestructureerd zuigen, want dat kris-kras door je woonkamer crossen is gewoon niet slim en efficient.
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn met een vergelijkbare situatie die mij hier wat feedback over kunnen geven.

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn met een vergelijkbare situatie die mij hier wat feedback over kunnen geven.
Ik weet niet wat voor vloerkleed je van plan bent maar volgens mij is er geen een die hoogpolig trekt...
Wat is er overigens niet slim en efficient aan kris kras door de kamer? Probleem vond ik meer dat degene met meer brains ten eerste veel duurder waren en daarnaast veel meer geluid produceren. Als ik hem snachts laat draaien wordt niemand daar wakker van en dan maakt het niet uit of hij een half uur of 2 uur bezig is.
Wat is er overigens niet slim en efficient aan kris kras door de kamer? Probleem vond ik meer dat degene met meer brains ten eerste veel duurder waren en daarnaast veel meer geluid produceren. Als ik hem snachts laat draaien wordt niemand daar wakker van en dan maakt het niet uit of hij een half uur of 2 uur bezig is.
Vorige week dinsdag avond de A4 besteld, en vandaag in huis via de UK.
Ik heb ook een eikenhoutenvloer met V-groef dus zal mijn bevindingen morgen posten.
Ik heb ook een eikenhoutenvloer met V-groef dus zal mijn bevindingen morgen posten.
Vandaag is ook mijn iLife A4 gearriveerd.Goed verpakt en met een aantal reserve onderdeeltjes in de doos. Zeer netjes
Uiteraard heb ik hem gelijk even aan de tand gevoelt en ik ben eigenlijk aangenaam verrast. Wat gelijk positief opvalt is het bescheiden geluid. Er is prima nog normaal te communiceren of tv te kijken terwijl de A4 zijn werk doet.
Het is uiteraard wel een "domme" robot, geen echt vantevoren uitgestippeld zuigpatroon dus, maar ondanks dat heb ik voor zover ik heb kunnen zien wel het idee dat ie nagenoeg overal komt en weinig tot niks over slaat. Verder beukt ie niet zonder meer tegen objecten aan, maar stopt meestal net voordat hij het object raakt en kiest dan een andere route.
Stofbak zat ook goed vol dus met de zuigkracht zit het wel snor.
Na een half uurtje tevreden snorren door de kamer vond ik het welletjes en liet hem terug naar zijn basestation rijden. Hier ging het echter een beetje mis. Het basestation staat onder de bank tegen een muur. Voor de bank staat een salontafel waar ie net niet tussendoor kan en eindeloos heen en weer bleef draaien om er toch maar op 1 of andere manier door heen te kunnen ipv er om heen
Maar goed, de locate van het basestation is dan ook verre van ideaal. Wellicht gaat dat beter als ik hem ergens anders neer zet. De komende dagen even proberen wat het beste werkt.
Kortom, voor net 120 euro is de A4 absoluut veel bang voor de bucks
.
Uiteraard heb ik hem gelijk even aan de tand gevoelt en ik ben eigenlijk aangenaam verrast. Wat gelijk positief opvalt is het bescheiden geluid. Er is prima nog normaal te communiceren of tv te kijken terwijl de A4 zijn werk doet.
Het is uiteraard wel een "domme" robot, geen echt vantevoren uitgestippeld zuigpatroon dus, maar ondanks dat heb ik voor zover ik heb kunnen zien wel het idee dat ie nagenoeg overal komt en weinig tot niks over slaat. Verder beukt ie niet zonder meer tegen objecten aan, maar stopt meestal net voordat hij het object raakt en kiest dan een andere route.
Stofbak zat ook goed vol dus met de zuigkracht zit het wel snor.
Na een half uurtje tevreden snorren door de kamer vond ik het welletjes en liet hem terug naar zijn basestation rijden. Hier ging het echter een beetje mis. Het basestation staat onder de bank tegen een muur. Voor de bank staat een salontafel waar ie net niet tussendoor kan en eindeloos heen en weer bleef draaien om er toch maar op 1 of andere manier door heen te kunnen ipv er om heen
Maar goed, de locate van het basestation is dan ook verre van ideaal. Wellicht gaat dat beter als ik hem ergens anders neer zet. De komende dagen even proberen wat het beste werkt.
Kortom, voor net 120 euro is de A4 absoluut veel bang voor de bucks
Thanks, mooi om te lezen. Jammer dat ie niet meer in stock is bij Gearbest (EU warehouse). Iemand hem ergens anders gezien voor deze prijs?netvista schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:51:
Kortom, voor net 120 euro is de A4 absoluut veel bang voor de bucks.
Moet je ze ff mailen, voorraad wisselt snel heb ik begrepen (en ze hebben toch een chat:))
Als je gechat of gemaild hebt laat even weten wat ze zeidenvanDaal schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:54:
[...]
Thanks, mooi om te lezen. Jammer dat ie niet meer in stock is bij Gearbest (EU warehouse). Iemand hem ergens anders gezien voor deze prijs?
Ik wil hem ook in EU bestellen, ik heb zondag met ze gechat de hele slimme medewerker gaf aan dat ze niet van plan waren deze in EU warehouse te verzenden en nog nooit in EU gehad hebben *kuch*
Nu aan het chatten. Krijg ook te horen dat er geen plannen zijn 'm weer naar EU warehouse te halen. heb gevraagd of ze die beslissing kunnen heroverwegen..Razer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:27:
[...]
Als je gechat of gemaild hebt laat even weten wat ze zeiden![]()
Ik wil hem ook in EU bestellen, ik heb zondag met ze gechat de hele slimme medewerker gaf aan dat ze niet van plan waren deze in EU warehouse te verzenden en nog nooit in EU gehad hebben *kuch*
Wat is daar de reden voor? Mijn ouders zijn ook enthousiast over mijn v7 maar ik ga geen 50 euro inklaringskosten betalen

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 18-07-2016 22:19 ]
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.