Ze hebben inderdaad zo te zien alleen de V5 nog in de EU warehouse zo te zien. De rest is allemaal out of stock in EU. De V5 kan je voor 101 euro in huis hebben zo te zien en de reviews van deze zijn ook best lovend.
Neato Botvac Connected robotstofzuiger
€ 749,00
20% korting
Nu! € 599,00
http://www.ibood.com/nl/n...cted-robotstofzuiger.html
€ 749,00
20% korting
Nu! € 599,00
http://www.ibood.com/nl/n...cted-robotstofzuiger.html
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wat er niet slim en efficient is aan kris kras lijkt me een enorme inkopper. Maar de vraag is wel of het veel uitmaakt. Ik zou zeggen: Een beetje. De random rijders stofzuigen sommige gebieden gewoon veel meer dan andere, als die andere alsnog voldoende gezogen worden maakt dat weinig uit. En ze kunnen vaker problemen hebben met het basisstation terug vinden.DRuw schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:31:
Ik weet niet wat voor vloerkleed je van plan bent maar volgens mij is er geen een die hoogpolig trekt...
Wat is er overigens niet slim en efficient aan kris kras door de kamer? Probleem vond ik meer dat degene met meer brains ten eerste veel duurder waren en daarnaast veel meer geluid produceren. Als ik hem snachts laat draaien wordt niemand daar wakker van en dan maakt het niet uit of hij een half uur of 2 uur bezig is.
Geluid heeft niks te maken met brains natuurlijk. Een hombot is behoorlijk stil. Maar dat hangt er gewoon aan vast dat hij meer van het borstelen moet hebben (wat op veel ondergronden geen enkel probleem is, maar sommige wel), terwijl een Neato meer geluid maakt omdat hij harder zuigt.
Als je eentje die gestructureerd werkt en flink kan zuigen wil kom je dus ook automatisch op een Neato uit. Een hoogpolig tapijt zal het dan alsnog een slecht idee zijn waarschijnlijk, maar een wat minder dikke zal waarschijnlijk wel goed gaan.
Overigens weet ik ook niet of voor de groeven echt zuigkracht nodig is of dat borstels er nog wel in komen. Zal vast van de diepte afhangen.
Mijn A4 is woensdag 13 juli verzonden vanuit het EU Warehouse.
Maar de tracking gegevens zeggen nog steeds alleen maar dat het pakket is aangeboden (op de site van DPD).
Volgens mij hadden de meeste mensen hem hier binnen een week binnen. Ik ga me toch afvragen of hij wel echt uit het EU Warehouse komt.
Maar de tracking gegevens zeggen nog steeds alleen maar dat het pakket is aangeboden (op de site van DPD).
Volgens mij hadden de meeste mensen hem hier binnen een week binnen. Ik ga me toch afvragen of hij wel echt uit het EU Warehouse komt.
Thx! Hier kan ik wat mee.Sissors schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:38:
[...]
Wat er niet slim en efficient is aan kris kras lijkt me een enorme inkopper. Maar de vraag is wel of het veel uitmaakt. Ik zou zeggen: Een beetje. De random rijders stofzuigen sommige gebieden gewoon veel meer dan andere, als die andere alsnog voldoende gezogen worden maakt dat weinig uit. En ze kunnen vaker problemen hebben met het basisstation terug vinden.
Geluid heeft niks te maken met brains natuurlijk. Een hombot is behoorlijk stil. Maar dat hangt er gewoon aan vast dat hij meer van het borstelen moet hebben (wat op veel ondergronden geen enkel probleem is, maar sommige wel), terwijl een Neato meer geluid maakt omdat hij harder zuigt.
Als je eentje die gestructureerd werkt en flink kan zuigen wil kom je dus ook automatisch op een Neato uit. Een hoogpolig tapijt zal het dan alsnog een slecht idee zijn waarschijnlijk, maar een wat minder dikke zal waarschijnlijk wel goed gaan.
Overigens weet ik ook niet of voor de groeven echt zuigkracht nodig is of dat borstels er nog wel in komen. Zal vast van de diepte afhangen.
Sowieso waren we van plan een laagpolig vloerkleed te nemen (als er al één komt) en dat de zuiger herrie maakt, dat geeft niks. Ik stel hem toch in om te stofzuigen als we niet thuis zijn.
Overigens zag ik in één van de hier eerder geposte filmpjes het verschil tussen gestructureerd en ongestructureerd en je kon duidelijk zien dat de ongestructureerde soms gewoon bepaalde plekken niet doet.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ik kreeg gistermiddag van de chat-meneer te horen dat ze de A4 over 7-15 werkdagen weer op voorraad verwachten te hebben in het EU warehouse. Als het goed is krijg ik een e-mail als het zover is.helloitsme schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:33:
[...]
Nu aan het chatten. Krijg ook te horen dat er geen plannen zijn 'm weer naar EU warehouse te halen. heb gevraagd of ze die beslissing kunnen heroverwegen..
Denk dat ik daar toch maar op ga wachten en hopen
Waarom wordt er vooral voor de A4 gekozen terwijl de A7(s) op papier de betere is en het prijsverschil klein is?
Het wordt mijn eerste robot, we hebben 2 honden, dus het wordt een gokje.
waarom de betere?BlackShadow schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:15:
Waarom wordt er vooral voor de A4 gekozen terwijl de A7(s) op papier de betere is en het prijsverschil klein is?
Ik heb de a4 genomen omdat hij stiller is, lager, meer kracht heeft, goedkoper is en ik geloof niet in de dweilfunctie bij mijn tegels veel relief erin, ik heb een industriele boenmachine met borstel eens per jaar).
heeft ook 2 zijborstels enz. zie mijn post een tijdje geleden in dit forum waar ik een opsomming heb gemaakt.
Wat maakt volgens jou de v7(s) de betere?
hij doet het nu overigens prima tegen de haren lijkt het:) (1 zwaar verharende bruine labrador van 4 kilo..)
[ Voor 35% gewijzigd door DRuw op 19-07-2016 13:27 ]
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Inderdaad, je hebt gelijk.DRuw schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:26:
[...]
waarom de betere?
Ik heb de a4 genomen omdat hij stiller is, lager, meer kracht heeft, goedkoper is en ik geloof niet in de dweilfunctie bij mijn tegels veel relief erin, ik heb een industriele boenmachine met borstel eens per jaar).
heeft ook 2 zijborstels enz. zie mijn post een tijdje geleden in dit forum waar ik een opsomming heb gemaakt.
Wat maakt volgens jou de v7(s) de betere?
hij doet het nu overigens prima tegen de haren lijkt het:) (1 zwaar verharende bruine labrador van 4 kilo..)
Nog even wachten tot hij op vooraad is in de EU en dan bestel ik ook een A4.
Bedankt voor het overzichtje!
Aha! Dus de jouwe heet ook Botje. Moet ik die van mij misschien toch gaan hernoemen. Ook aangezien dit al de derde is en die anders misschien jaloers wordt dat die eerdere twee ook al zo heetten.DinoBe schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:41:
Zo, sinds donderdagavond staat "Botje" (Neato D85) bij ons en heeft bijna elke kamer (waar we het vaakst komen) al eens voor de kiezen gehad.
Maar ik weet zo snel geen nieuwe naam de verzinnen. R2D85?
Wie weet er een goede naam voor Botje 3.0? (Neato Botvac D85, wit/zwart)
Oh, misschien Dotje?
Ik denk er nog even over na, anders houd ik het toch ook weer gewoon op Botje.
De borstels komen toch niet onder Botvac uit?! Dan gaan die ook niet de groeven in, lijkt me. Dus toch een kwestie van zuigkracht.Sissors schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:38:
[...]
Stoffie?Truus01 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:10:
[...]
Aha! Dus de jouwe heet ook Botje. Moet ik die van mij misschien toch gaan hernoemen. Ook aangezien dit al de derde is en die anders misschien jaloers wordt dat die eerdere twee ook al zo heetten.
[b]Wie weet er een goede naam voor Botje 3.0/]? (Neato Botvac D85, wit/zwart)
Oh, misschien Dotje?
[...]
De borstels komen toch niet onder Botvac uit?! Dan gaan die ook niet de groeven in, lijkt me. Dus toch een kwestie van zuigkracht.
James?
Wat dacht je van:Truus01 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:10:
[...]
Oh, misschien Dotje?
- ZuigenKreng
- Diene
- Tante Botje
- de geit, als in: de geit loslaten = stofzuigen
De goedkope Chineesjes hebben zo te lezen in elk geval veel Bang fot the Buck, goed om te horen.
Ik heb geen Botvac, maar die hebben dus sowieso beter zuigkracht al dan veel andere. Maar die borstels moeten toch de grond raken, anders doen ze weinig. Dus ergens moet dan een grens zijn hoe diep een groef mag zijn voordat de borstels hem niet meer pakken. En geen flauw idee hoe diep dat isTruus01 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:10:
[...]
De borstels komen toch niet onder Botvac uit?! Dan gaan die ook niet de groeven in, lijkt me. Dus toch een kwestie van zuigkracht.
Als je overigens dan dus het over vloerbedekking/(laagpolig)tapijt gaat hebben doen borstels denk ik sowieso weinig en moet je het hebben van het zuigen.
Ik ben net als sommige andere het overzicht een beetje kwijt tussen de stofzuigers.
Ergens een overzicht zou wel handig zijn. Misschien in de openingspost?
Of zou het een optie zijn om er een aparte categorie in de pricewatch van te maken?
Dan kunnen onzinnige opties zoals snoerlengte / telescoopstang er uit en andere opties zoals
Ergens een overzicht zou wel handig zijn. Misschien in de openingspost?
Of zou het een optie zijn om er een aparte categorie in de pricewatch van te maken?
Dan kunnen onzinnige opties zoals snoerlengte / telescoopstang er uit en andere opties zoals
- Type batterij (ik wil li-ion anders kan ik elke 2 jaar op zoek naar een nieuwe zuiger)
- Aantal horizontaal roterende borstels (0/1/2)
- Aantal verticaal roterende borstels (zijn er met meer dan 1?)
- Valbeveiliging
- Schoonmaak patroon (random/slim)
- Contactloos 'botsen' of echt botsen
- Geschikt voor huisdieren (Misschien te subjectief)
- Toegestane drempel hoogte [mm]
Ah, natuurlijk, net als je geen geduld meer hebt: hij word vandaag geleverd!Aidacra schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:26:
Mijn A4 is woensdag 13 juli verzonden vanuit het EU Warehouse.
Ik laat in de loop van volgende week de resultaten van Stoffel weten :-)
Ik heb de V7 nou enige tijd in huis en ben er zeer tevreden mee. Ik ben voor de V7 gegaan omdat de V7S niet uit een EU warehouse leverbaar was (is?) en ik sowieso niet heel veel verwacht van de dweilfunctie. Tussen de A4 en V7 heb ik nog even getwijfeld maar gezien dat de V7 een veel grotere zuigmond heeft en maar 1 borstel aan de zijkant ben ik voor die gegaan.BlackShadow schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:15:
Ik heb de stofzuiger vooral genomen om het grit van de kattenbak op te zuigen. De gedachtengang was dat met 2 borstels het grit vooral verplaatst wordt i.p.v. opgezogen te worden. Kan het nu natuurlijk niet met de A4 vergelijken maar gezien die ene borstel het grit al aardig verspreid ben ik blij met mijn keuze. Als ik thuiskom van werk zijn in ieder geval alle haren en het grit opgezogen.
Als ik kijk bij de productinformatie dan doet de A4 65dB en de V7 50 (super mute) of 60 dB (smart)DRuw schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:26:
[...]
waarom de betere?
Ik heb de a4 genomen omdat hij stiller is, lager, meer kracht heeft, goedkoper is .....
Waar haal jij dan je info vandaan? Misschien kijk ik verkeerd.
@ risp:
Jij hebt nu dus de roze in huis?
Zie geen andere kleur
[ Voor 8% gewijzigd door A4-tje op 20-07-2016 17:12 ]
Ik ben ook super tevreden over mijn v7 aka Betsy. Elke morgen weer mooi terug in haar hok en de onderverdieping mooi schoon
Mijn boefje is liev!
Bij deze nog even mijn ervaringen met de A4 na een paar dagen gebruik.
Pro:
- goede zuigkracht.
- Redelijk stil
- Komt in praktisch alle hoeken en gaten.
Con:
- In het donker blijkt de A4 toch een beetje nachtblind te zijn. Hij botst aanzienlijk vaker en harder tegen objecten aan dan overdag, wat hem wat minder geschikt maakt om s'nachts te schedulen. Als je nog een beetje wil slapen tenminste :-). Kan misschien opgelost worden met een betere "stootstrip/bumper" aan de voorkant.
- Er is voor zover ik weet geen tijdsduur in te stellen. De A4 gaat net zolang door totdat de batterij bijna leeg is en dat is ergens tussen de 2 en 3 uur.
- Hij heeft duidelijk moeite met het vinden van zijn basestation als hij op meer dan 2 a 3 meter afstand is. Maar goed, dit kan liggen aan de plaatsing van het basestation ( onder bank ).
Al met al toch zeer tevreden over dit apparaat. Voor het geld eigenlijk een nobrainer. Het huis is in ieder geval nog nooit zo schoon geweest
Pro:
- goede zuigkracht.
- Redelijk stil
- Komt in praktisch alle hoeken en gaten.
Con:
- In het donker blijkt de A4 toch een beetje nachtblind te zijn. Hij botst aanzienlijk vaker en harder tegen objecten aan dan overdag, wat hem wat minder geschikt maakt om s'nachts te schedulen. Als je nog een beetje wil slapen tenminste :-). Kan misschien opgelost worden met een betere "stootstrip/bumper" aan de voorkant.
- Er is voor zover ik weet geen tijdsduur in te stellen. De A4 gaat net zolang door totdat de batterij bijna leeg is en dat is ergens tussen de 2 en 3 uur.
- Hij heeft duidelijk moeite met het vinden van zijn basestation als hij op meer dan 2 a 3 meter afstand is. Maar goed, dit kan liggen aan de plaatsing van het basestation ( onder bank ).
Al met al toch zeer tevreden over dit apparaat. Voor het geld eigenlijk een nobrainer. Het huis is in ieder geval nog nooit zo schoon geweest
Kleine toevoeging die waarschijnlijk voor alle robots geldt maar mij opvalt aan de a4:
Het niet aangedreven wieltje is van harder kunstof en bij mijn stenen vloer met voegen hobbelt hij best hard moet ik zeggen. Misschien eens kijken of ik dat wieltje kan modden:)
Het niet aangedreven wieltje is van harder kunstof en bij mijn stenen vloer met voegen hobbelt hij best hard moet ik zeggen. Misschien eens kijken of ik dat wieltje kan modden:)
Dat is bij de Neato ook het geval inderdaad. Als hij door de badkamer raced dan is dat dus ook een kabaal van je welste. Is volgens mij ook een weak point van de diverse systemen.DRuw schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:03:
Kleine toevoeging die waarschijnlijk voor alle robots geldt maar mij opvalt aan de a4:
Aan de Neato eigenaren: heeft iemand wel eens gemeten wat de hele tijd het laadstation met Botje er aan nou trekt aan stroom? Gratis zal t niet zijn, gezien het groene lampje blijft branden.
Nee, kan m'n energiemeter wel 's opsporen ...assasinbats schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:11:
Aan de Neato eigenaren: heeft iemand wel eens gemeten wat de hele tijd het laadstation met Botje er aan nou trekt aan stroom? Gratis zal t niet zijn, gezien het groene lampje blijft branden.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb het een keer gedaan maar de meter gaf toen geen meetbare waarde weer. Ben wel benieuwd. Ben namelijk van plan om er een klik aan klik uit tussen te zetten die ik via Homey aan/uit zet zodat alleen snachts geladen wordt.assasinbats schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:11:
Betekent dat het niveau verwaarloosbaar is, behalve als de rollende rakker aan t laden is? Dat zou op zich gunstig zijn.Webgnome schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:20:
[...]
Ik heb het een keer gedaan maar de meter gaf toen geen meetbare waarde weer. Ben wel benieuwd. Ben namelijk van plan om er een klik aan klik uit tussen te zetten die ik via Homey aan/uit zet zodat alleen snachts geladen wordt.
Ik vermoed dat je daar maar een paar euri's per jaar mee bespaart. Maar goed, als ik er aan denk zal ik het eens meten.Webgnome schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:20:
[...]
Ik heb het een keer gedaan maar de meter gaf toen geen meetbare waarde weer. Ben wel benieuwd. Ben namelijk van plan om er een klik aan klik uit tussen te zetten die ik via Homey aan/uit zet zodat alleen snachts geladen wordt.
Nu lijkt hij ook in China niet meer op voorraad aan deze prijs? 
http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3
[ Voor 5% gewijzigd door BlackShadow op 22-07-2016 15:06 ]
Elke euro is er een4tune schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:43:
[...]
Ik vermoed dat je daar maar een paar euri's per jaar mee bespaart. Maar goed, als ik er aan denk zal ik het eens meten.
Dinsdag was het verhaal dat er binnen 7-10 dagen alles aangevuld werd.BlackShadow schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:06:
het vreemde is dat hij er meerdere keren op de site vermeld staat.BlackShadow schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:06:
hier is nog wel voorraad:
http://www.gearbest.com/cleaning-appliances/pp_353567.html
iets hogere prijs, maar veel lagere shipping cost?!
[ Voor 5% gewijzigd door helloitsme op 22-07-2016 17:59 ]
Is dat ook EU warehouse? Zie het nergens staan.helloitsme schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:57:
[...]
het vreemde is dat hij er meerdere keren op de site vermeld staat.
hier is nog wel voorraad:
http://www.gearbest.com/cleaning-appliances/pp_353567.html
iets hogere prijs, maar veel lagere shipping cost?!
Zojuist de Neato XV signature binnen. Netjes even de datum en tijd ingesteld en hop, in zijn bedje. 12 uurtjes slapen volgens de handleiding en dan gaan we eens een testritje doen. Heb ook meteen maar een "pro" borstel en filter besteld, het schijnt dat 'ie dan ook stiller zou zijn.
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
nee, is china (zie je als je op netherlands via standard shipping klikt)vanDaal schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:49:
[...]
Is dat ook EU warehouse? Zie het nergens staan.
Is dit een nieuwe? De x5DRuw schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:58:
Precies wat ik dacht!!!!
Nu alleen hopen dat mijn hond er niet voor ligt snachts als hij een rondje moet gaan maken;)
Toch blijft het nagenoeg onmogelijk om de verschillende ILife's te vergelijken...
ff klein overzichtje gemaakt ter hulp, hierbij gedeeld (oplopend in prijs):
V5: 7cm hoog, ?Pa, 2 zijborstels, droog, wit, zuigmond
V5pro, 7cm hoog, 850Pa, 2 zijborstels, nat en droog, wit/goud, zuigmond
A4: 7.6cm hoog, 1000pa, 2 zijborstels, droog, ook voor tapijt, grijs, zuigmond+borstel
V7: 8cm hoog, 400Pa, bluetooth, 1 zijborstel, droog, ook voor tapijt, wit/blauw, zuigmond+borstel
V7s: 8cm hoog, 600Pa, 1 zijborstel, nat&droog, ook voor tapijt, wit/roze, zuigmond+borstel
Geef gerust verdere details door dan pas ik deze post wel ff aan:)
http://www.gearbest.com/robotic-vacuum-cleaner/pp_366723.html
is trouwens in eu verkrijgbaar
http://www.gearbest.com/robotic-vacuum-cleaner/pp_391459.html?wid=3
spaanse review: https://www.youtube.com/watch?v=pIuIUr8tmgs
[ Voor 12% gewijzigd door helloitsme op 22-07-2016 19:00 ]
Mijn Neato XV Signature heet Pluisje.Truus01 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:10:
[...]
Aha! Dus de jouwe heet ook Botje. Moet ik die van mij misschien toch gaan hernoemen. Ook aangezien dit al de derde is en die anders misschien jaloers wordt dat die eerdere twee ook al zo heetten.
Oh, misschien Dotje?
[...]
Onlangs de combo brush besteld en erin gepropt waardoor ie nu een Pro series is.
Ongelofelijk wat een verschil in kabaal dat maakt.
Moet zeggen dat ik zit te wachten tot er weer wat in de eu komt. Scheelt toch weer kosten...
Ik hou het in de gaten en als er weer iets is laat ik het weten (ik ga denk ik voor V7 ga)
@ risp; in de vraag/antwoord melden ze dat bij de v7 geen eu plug bij zit. hoe zat dat bij jou?
Ik hou het in de gaten en als er weer iets is laat ik het weten (ik ga denk ik voor V7 ga)
@ risp; in de vraag/antwoord melden ze dat bij de v7 geen eu plug bij zit. hoe zat dat bij jou?
[ Voor 20% gewijzigd door A4-tje op 22-07-2016 21:12 ]
Hmm. Eerste test was verre van succesvol. Sterker nog, ik ben bang dat ik een defecte unit heb. Na een kleine minuut zuigen gaf de Neato al aan dat de batterij leeg was! Hebben andere Neato gebruikers ervaring met dit euvel?
Edit: Ik heb hem gewoon zijn gang laten gaan, hij is nu 3x zijn dock terug in gegaan en heeft alsnog de hele woonkamer en keuken gezogen op zijn laatste ronde.
Moet zegge, ben verrast door zijn "maneuverability", hij jast zo over kleine drempeltjes heen. En om obstakels zoals tassen en schoenen. Hij maakt alleen een pokkeherrie op laminaat! Ik heb gelukkig die "pro" borstel erbij besteld, die zal ik eerdaags eens monteren, dat schijnt een stuk minder te zijn.
Al met al, toch nog tevreden met het eerste rondje.
Edit: Ik heb hem gewoon zijn gang laten gaan, hij is nu 3x zijn dock terug in gegaan en heeft alsnog de hele woonkamer en keuken gezogen op zijn laatste ronde.
Moet zegge, ben verrast door zijn "maneuverability", hij jast zo over kleine drempeltjes heen. En om obstakels zoals tassen en schoenen. Hij maakt alleen een pokkeherrie op laminaat! Ik heb gelukkig die "pro" borstel erbij besteld, die zal ik eerdaags eens monteren, dat schijnt een stuk minder te zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door CSB op 23-07-2016 16:01 ]
Doe dat maar meteen, want het verschil bij laminaat is belachelijk grootCSB schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:05:
Ik heb gelukkig die "pro" borstel erbij besteld, die zal ik eerdaags eens monteren, dat schijnt een stuk minder te zijn.

Heb je de aanwijzingen rondom opladen de eerste keren gevolgd? Als dat mislukt is kan je online vinden hoe je de batterij kan resetten.CSB schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:05:
Hmm. Eerste test was verre van succesvol. Sterker nog, ik ben bang dat ik een defecte unit heb. Na een kleine minuut zuigen gaf de Neato al aan dat de batterij leeg was! Hebben andere Neato gebruikers ervaring met dit euvel?
27,91 kWh (€ 5,88) sinds 1 januari. Gemeten met Plugwise.assasinbats schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:11:
Aan de Neato eigenaren: heeft iemand wel eens gemeten wat de hele tijd het laadstation met Botje er aan nou trekt aan stroom?
l'art pour l'art
Weet je zeker dat dit klopt. Dat zou betekenen dat een Neato opladen per dag 0,135436893 kWh kost.. Is dat niet een beetje veel?art schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:17:
[...]
27,91 kWh (€ 5,88) sinds 1 januari. Gemeten met Plugwise.
Voor elke dag een rondje stofzuigen vind ik dat wel meevallen
Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker
Ok, ik heb onlangs ook de V5 ontvangen, dus hierbij ook een korte review van de iLife V5.
Deze robot heeft ook de functie van passief dweilen. ( dwz, geen reservoir oid).
Zuigen:
Zuigkracht is aanzienlijk minder dan de A4, maar nog wsl steeds afdoende. Het aantal db's ligt echter wel hoger. Verder heeft de V5 de neiging om vooral rechtsom te draaien. De A4 doet het in dat geval wat beter door geen voorkeur te hebben voor linksom of rechtsom.
Dweilen:
Hoewel passief en gevoelsmatig eigenlijk meer een gimmick dan werkelijk functioneel, voldoet dit boven verwachtingen goed. De (laminaat) vloer ziet er na een paar uurtjes rond tuffen van de V5 aanzienlijk schoner en frisser uit.
Het enige daadwerkelijke probleem van de V5 is de trap. Het is niet zo dat hij naar beneden stort, maar hij loopt er simpelweg gewoon op vast. De A4 heeft hier geen problemen mee.
Deze robot heeft ook de functie van passief dweilen. ( dwz, geen reservoir oid).
Zuigen:
Zuigkracht is aanzienlijk minder dan de A4, maar nog wsl steeds afdoende. Het aantal db's ligt echter wel hoger. Verder heeft de V5 de neiging om vooral rechtsom te draaien. De A4 doet het in dat geval wat beter door geen voorkeur te hebben voor linksom of rechtsom.
Dweilen:
Hoewel passief en gevoelsmatig eigenlijk meer een gimmick dan werkelijk functioneel, voldoet dit boven verwachtingen goed. De (laminaat) vloer ziet er na een paar uurtjes rond tuffen van de V5 aanzienlijk schoner en frisser uit.
Het enige daadwerkelijke probleem van de V5 is de trap. Het is niet zo dat hij naar beneden stort, maar hij loopt er simpelweg gewoon op vast. De A4 heeft hier geen problemen mee.
interessante apparaten, die ilife's.
Die A4 lijkt het interessantst met onze laminaatvloer en kleed in de woonkamer. Hopelijk komt'ie snel weer op voorraad in de EU.
Dit is wel een handig vergelijk:
http://www.bestcordlessva...-robot-vacuum-comparison/
Die A4 lijkt het interessantst met onze laminaatvloer en kleed in de woonkamer. Hopelijk komt'ie snel weer op voorraad in de EU.
Dit is wel een handig vergelijk:
135 Watt voor een zuigbeurt is niet zo gek toch?Webgnome schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:26:
[...]
Weet je zeker dat dit klopt. Dat zou betekenen dat een Neato opladen per dag 0,135436893 kWh kost.. Is dat niet een beetje veel?
De vervang-batterijen die ik voor Neato kan vinden zijn ca 4000mAh*7,2Volt = 30Wattuur418O2 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:31:
[...]
135 Watt voor een zuigbeurt is niet zo gek toch?
Dus dan betekent (bij 1 volle batterijlading per dag) 135Wh een efficiency van minder dan 30/135=23%
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Erger nog, het is praktisch alleen voor het opgeladen houden van de accu:Webgnome schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:26:
Weet je zeker dat dit klopt. Dat zou betekenen dat een Neato opladen per dag 0,135436893 kWh kost.

De tien piekjes zijn de keren dat de stofzuiger dit jaar daadwerkelijk de verdieping heeft gezogen. We komen er niet zo vaak en ik start 'm met de hand.
l'art pour l'art
Dan zou ik wel willen weten hoelang een Neato nodig heeft om helemaal op te laden. Dan kan misschien toch iets spelen met kika connectorart schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:02:
[...]
Erger nog, het is praktisch alleen voor het opgeladen houden van de accu:
[afbeelding]
De tien piekjes zijn de keren dat de stofzuiger dit jaar daadwerkelijk de verdieping heeft gezogen. We komen er niet zo vaak en ik start 'm met de hand.
Dat duurt niet zo lang, uurtje of twee. Ik liet 'm vroeger twee keer per week stofzuigen en liet een plugwise schakelschema na het herladen de stroom er af halen tot een paar minuten vóór de volgende zuigbeurt. Ik dacht zuinig met stroom te zijn, maar de accu was hierdoor al snel morsdood. Nu laat ik de robot dus permanent op de lader.
l'art pour l'art
Nog even gechat vandaag:Boinkie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:28:
[...]
Dinsdag was het verhaal dat er binnen 7-10 dagen alles aangevuld werd.
Josie at 14:29, Jul 25:
We are sorry that this item is no available now, there is no estimated date to be in stock again.
Ik had inderdaad hetzelfde met de neato D75, heb hem volledig laten laden en toen in het menu 'nieuwe batterij' geselecteerd, sindsdien nergens last meer van. Ja behalve dat hij zich overal klem rijdt omdat hij de magneetstrip meesleurt, die moet ik nog vast plakken.CSB schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:05:
Na een kleine minuut zuigen gaf de Neato al aan dat de batterij leeg was! Hebben andere Neato gebruikers ervaring met dit euvel?
Verwijderd
Ben hier nu zelf ook naar een stofzuiger aan het kijken, ik twijfel een beetje tussen deze LG en de Neato Robotics XV Signature. Waar ik niet uitkom is of de LG nu ook een (werkende) valdetectie heeft zodat ik hem op de eerste verdieping kan zetten zonder dat hij een "vlieg, kan ik niet, te laat" uithaalt. Beiden hebben hun voors en tegens... lastig lastig
Die valdetectie heeft de Neato ook. Gisteren nog getest.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:51:
Ben hier nu zelf ook naar een stofzuiger aan het kijken, ik twijfel een beetje tussen deze LG en de Neato Robotics XV Signature. Waar ik niet uitkom is of de LG nu ook een (werkende) valdetectie heeft zodat ik hem op de eerste verdieping kan zetten zonder dat hij een "vlieg, kan ik niet, te laat" uithaalt. Beiden hebben hun voors en tegens... lastig lastig
Hou er rekening mee dat als je een signature koopt je een zeer oud model koopt (in de basis is de signature exact het zelfde als de XV series) Er zijn volgens mij 3 generaties van de XV series en de signature. En ondertussen zitten we al weer op de derde generatie Botvac.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:51:
Persoonlijk zou ik niet meer voor een signature gaan tenzij die goedkoper is dan 200 euro.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Over de Ilife A4:
Tip: If you need more agitation or if you have pets at home, you can swap out the bristled type of this to the combo brush of the V7S.
Wat zouden ze precies hiermee bedoelen? Replacement kit bestellen van de V7S en dan installeren op mijn A4?
Tip: If you need more agitation or if you have pets at home, you can swap out the bristled type of this to the combo brush of the V7S.
Wat zouden ze precies hiermee bedoelen? Replacement kit bestellen van de V7S en dan installeren op mijn A4?
Waar haal je dat vandaan? Zo te zien een v7s borstel los bestellen...Deures schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:04:
Over de Ilife A4:
Wel interesse naar want hij houd af en toe een verzameling haar bij de ingang van de opvangbak tegen (waardoor hij nog wel prima zuigt gek genoeg)
Verwijderd
Bedankt voor de tip, het wordt dan of de LG VR64607LV of de Botvac75, de laatste is hier overigens niet duur: https://robocleaners.nl/h...tics/neato-botvac-75.htmlShunt schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:49:
[...]
Hou er rekening mee dat als je een signature koopt je een zeer oud model koopt (in de basis is de signature exact het zelfde als de XV series) Er zijn volgens mij 3 generaties van de XV series en de signature. En ondertussen zitten we al weer op de derde generatie Botvac.
Persoonlijk zou ik niet meer voor een signature gaan tenzij die goedkoper is dan 200 euro.
Waar ik me bij de LG enigszins zorgen om maak zijn de accessoires. Ebay staat vol met Neato spul, maar de reserveonderdelen van de LG zijn nauwelijks te vinden..
Dat probleem had ik vorig jaar ook en heb toen het hele internet afgezocht. Het resultaat staat hier en in de twee berichtjes daarna.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:13:
Waar ik me bij de LG enigszins zorgen om maak zijn de accessoires. Ebay staat vol met Neato spul, maar de reserveonderdelen van de LG zijn nauwelijks te vinden..
Iemand hier al de gelukkige eigenaar van een Dyson 360 Eye?
Via import wel te verstaan, want hij lijkt vooralsnog alleen beschikbaar in Japan, UK, Frankrijk, etc.
Via import wel te verstaan, want hij lijkt vooralsnog alleen beschikbaar in Japan, UK, Frankrijk, etc.
Duur dingetje zeker?MaZo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:45:
Iemand hier al de gelukkige eigenaar van een Dyson 360 Eye?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Holy shit...

voor de uitzondering maar eens mezelf quoten.DRuw schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:46:
[...]
Waar haal je dat vandaan? Zo te zien een v7s borstel los bestellen...
Wel interesse naar want hij houd af en toe een verzameling haar bij de ingang van de opvangbak tegen (waardoor hij nog wel prima zuigt gek genoeg)
Hier kwam de quote vandaan (leve goegel) en wellicht voor anderen ook een handige link:
en mocht je hem willen proberen, dit is de goedkoopste:
http://nl.aliexpress.com/...560.html?isOrigTitle=true
[ Voor 16% gewijzigd door DRuw op 26-07-2016 11:14 ]
Ze schijnen er jaren en miljoenen in geinvesteerd te hebben, vandaar de prijs. Mag wel hopen dat die vroeg of laat naar beneden gaat.
Moet zeggen dat hun andere producten (ik heb zo'n snoerloze stofzuiger) ook wel erg goed zijn. Dus misschien is dit ook een geweldige robot-stofzuiger! Ben benieuwd naar de eerste reviewsMaZo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:57:
[...]
Ze schijnen er jaren en miljoenen in geinvesteerd te hebben, vandaar de prijs. Mag wel hopen dat die vroeg of laat naar beneden gaat.
of je koopt voor hetzelfde bedrag 9 Ilifes, plakt er een ballon achterop en een keukenmes voorop en LET THE BATTLE BEGIN:)
Heb je nog lol ook! (en je huisdieren wat minder
)
sorry beetje offtopic

Heb je nog lol ook! (en je huisdieren wat minder
sorry beetje offtopic
Of je betaald natuurlijk gewoon voor het merk. Immers dyson apparaten zijn altijd al duur. Maakt niet uit welk spul je van dyson koopt.MaZo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:57:
[...]
Voor iedereen die de Ilife A4 heeft, replacement kit is nu bij Gearbest te bestellen
.
http://www.gearbest.com/brushes/pp_415377.html
das inderdaad de originele.TommyknockerNL schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:14:
Voor iedereen die de Ilife A4 heeft, replacement kit is nu bij Gearbest te bestellen.
De brushes van de V7s zijn deze: http://nl.aliexpress.com/...560.html?isOrigTitle=true
als het goed is passen die ook op de A4 en gaat hij het nog wat beter van doen tegen haren schijnt het (zie de eerdere posts in dit topic vandaag
Stukje terug kijken in dit forumruud2all schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:04:
Kent iemand de Ilife X5?
Die 2 borstels lijken mij nu toch dezelfde...DRuw schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:21:
[...]
das inderdaad de originele.
De brushes van de V7s zijn deze: http://nl.aliexpress.com/...560.html?isOrigTitle=true
als het goed is passen die ook op de A4 en gaat hij het nog wat beter van doen tegen haren schijnt het (zie de eerdere posts in dit topic vandaag
Volgens mij is het verschil dat de V7s-borstel (naast de borstel-haren) ook een soort van rubber strip heeft. Dat laatste kun je hier wel goed zien. Op de afbeeldingen van de standaard A4-brush heb ik die strip niet kunnen ontdekken.BlackShadow schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:56:
[...]
Die 2 borstels lijken mij nu toch dezelfde...
Inderdaad, het was mij niet opgevallen: die zwarte rubberen strip tussen de borstels.lxz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:25:
[...]
Volgens mij is het verschil dat de V7s-borstel (naast de borstel-haren) ook een soort van rubber strip heeft. Dat laatste kun je hier wel goed zien. Op de afbeeldingen van de standaard A4-brush heb ik die strip niet kunnen ontdekken.
Zal deze er dan sowieso bijbestellen als de A4 beschikbaar komt.
Edit:
Hier is hij trouwens apart te bestellen aan een lage prijs:
http://www.gearbest.com/cleaning-appliances/pp_356386.html
Onderaan staat wel het volgende:
Question:
Is this compatible with the iLife A4 model?
Reply:
Hello Bazso-Dombi,
It is suitable for ILIFE V7 and it is not compatible with the iLife A4 model.
[ Voor 23% gewijzigd door BlackShadow op 27-07-2016 09:37 ]
V7 is anders dan v7s volgens mij...
Linkje was voor de v7 en die schijnt niet compatible te zijn.
Linkje was voor de v7 en die schijnt niet compatible te zijn.
Inderdaad zeg! wat een verschil.4tune schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:31:
[...]
Doe dat maar meteen, want het verschil bij laminaat is belachelijk groot
hmm interessant topic. Aardig stukje bijgelezen en de rest ga ik eens volgen. Ik mis alleen een beetje een startpost met een overzicht dat bijvoorbeeld iLife heel veel bang for bucks levert met daarin de link naar de verschillende types en verschillen die ik voorbij heb zien komen http://www.bestcordlessva...-robot-vacuum-comparison/ en het merk Neato wel een van de beste is maar duurder.
(is dit een beetje een goede samenvatting?)
(is dit een beetje een goede samenvatting?)
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Omdat ik al een V5 heb staan en deze uit EU kon krijgen dus geen importkosten. Daarnaast ben ik tevreden over de V5 en zijn manier van werken.Raymond schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:49:
Waarom die ipv de A4?
Deze site is interessant als je op zoek bent naar een robotstofzuiger:
http://www.akku-und-roboter-staubsauger.de/ (wel in het duits, maar google translate werkt prima)
Over de V5 pro zijn ze behoorlijk enthousiast, wordt aangeraden als beste koop onder de 200 euro.
Maar volgens mij zijn ze weer out of stock in het EU warehouse van Gearbest, of kijk ik niet goed?
http://www.akku-und-roboter-staubsauger.de/ (wel in het duits, maar google translate werkt prima)
Over de V5 pro zijn ze behoorlijk enthousiast, wordt aangeraden als beste koop onder de 200 euro.
Maar volgens mij zijn ze weer out of stock in het EU warehouse van Gearbest, of kijk ik niet goed?
Zo te zien wel, ook de A4 waar ik toch wel erg veel interesse in heb. Zal ze eens mailen om te vragen wanneer ze ze weer op voorraad denken te hebben in het EU warehousejuandelcampo schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:43:
Deze site is interessant als je op zoek bent naar een robotstofzuiger:
Eindelijk een Neato Signature gekocht inclusief combiborstel! Vanmiddag komt ie binnen! Om de één of andere reden was ie ineens óveral uitverkocht behalve bij Wehkamp.nl. Iemand enig idee waarom? Is dit de laatste voorraad oid?
Signature is opzich al een ouder exemplaar, de botvacs zullen deze plek vermoedelijk innemen nu de nieuwe versie connect er is. Is en blijft allemaal overigens goede stofzuigers, je zal er geen spijt van hebben :-)
Pimmeh schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:35:
Eindelijk een Neato Signature gekocht inclusief combiborstel! Vanmiddag komt ie binnen! Om de één of andere reden was ie ineens óveral uitverkocht behalve bij Wehkamp.nl. Iemand enig idee waarom? Is dit de laatste voorraad oid?
Wij hebben twee katten en onze Botvact D85 (ook met zo'n combiborstel dus) heeft er totaal geen moeite mee. Verbaasde ons in de eerste week hoeveel haar er elke dag weer opgezogen werdt. Wij laten onze stoffie elke ochtend een rondje doen.
En dat kun je zien. We zijn hem twee keer een tijdje kwijt geweest (RMA) en dan is het heel duidelijk wat voor impact zo'n stofzuiger heeft
En dat kun je zien. We zijn hem twee keer een tijdje kwijt geweest (RMA) en dan is het heel duidelijk wat voor impact zo'n stofzuiger heeft
Verwijderd
Ik heb gisteren de LG binnengekregen en hij doet het behoorlijk goed! Hij heeft wat moeite met losse snoeren (die moet ik wegwerken) en de buizen van de stoelpoten wil 'ie overheen rijden maar ik heb het idee dat hij nog aan het leren is. De tweede keer ging het aanmerkelijk soepeler en je ziet dat 'ie om objecten heen rijdt waar 'ie de vorige keer de mist in ging.
Leuk spul, ik heb er geboeid naar zitten kijken
Boven ging het helemaal goed, hij is niet van de trap gelazerd en ging keurig netjes onder het bed en alles door. Het is bizar hoe weinig marge hij houdt qua hoogte, als er 2mm ruimte is, hop eronder door. Super
Leuk spul, ik heb er geboeid naar zitten kijken
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 12:52 ]
Ik ben benieuwd naar het antwoord, ik zie zo'n apparaat ook wel zittenBlizzarD schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:08:
[...]
Zo te zien wel, ook de A4 waar ik toch wel erg veel interesse in heb. Zal ze eens mailen om te vragen wanneer ze ze weer op voorraad denken te hebben in het EU warehouse
Ik overweeg voor V5 pro. Op zich heb ik alleen in de slaapkamer tapijt liggen, en ben ik er toch niet goed in, mijn kleding en schoenverzameling ordelijk te houden. Dus daarvoor hoef ik het eigenlijk niet te laten.
Ik vind het trouwens bizar dat die X5, met zelfde accu maar een werktijd van 90 minuten zou hebben. Why?
Ik vind het trouwens bizar dat die X5, met zelfde accu maar een werktijd van 90 minuten zou hebben. Why?
Even een vraagje over het verschil qua stofzuigen tussen de Botvac D85 en de Botvac Connected. Dus niet qua connectiviteit maar qua zuigkracht, batterij, etc.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Geen verschil, zijn identiek daaraanOMX2000 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:03:
Even een vraagje over het verschil qua stofzuigen tussen de Botvac D85 en de Botvac Connected. Dus niet qua connectiviteit maar qua zuigkracht, batterij, etc.
Dat zou ik niet zeggen. De D85 heeft een NiMH accu, de connected een Li-ion. Ook heeft de connected 2 zuigstanden: eco en turbo.
Oeps verkeerd gelezen4tune schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:13:
[...]
Dat zou ik niet zeggen. De D85 heeft een NiMH accu, de connected een Li-ion. Ook heeft de connected 2 zuigstanden: eco en turbo.

Hmmm die batterij was mij ook niet opgevallen. Ik weet dat review land inmiddels niet echt objectief is, maar ik lees in sommige reviews zelfs dat de D85 minder is dan het vorige model de 85.Razer schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:25:
[...]
Oeps verkeerd gelezen. Ik doelde eerder op navigatie en verschil in stofzuigen. Die is niet wezenlijk anders, en heb ook geen testen gezien waaruit bleek dat de Connected betere stofzuigprestaties had. Batterij e.d. heb je uiteraard gelijk in
Dus de hamvraag is voor 520 euro de BotVac D85 een no-brainer?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Als je dan toch in die prijsklasse zit, dan zou ik de connected nemen, die staat af en toe in de aanbieding voor 599.OMX2000 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:44:
[...]
Hmmm die batterij was mij ook niet opgevallen. Ik weet dat review land inmiddels niet echt objectief is, maar ik lees in sommige reviews zelfs dat de D85 minder is dan het vorige model de 85.
Dus de hamvraag is voor 520 euro de BotVac D85 een no-brainer?
Verwijderd
Okay de LG vindt RVS stoelpoten en lamppoten niet heel fijn, ik vermoed dat z'n detectie niet werkt omdat het ronde reflectieve oppervlakten zijn. Voor de keukenstoelen is de enige oplossing om ze omgekeerd op de tafel te zetten (op zich uberhaupt niet onverstandig, deed ik sowieso al wel eens) en bij de lampen ben ik wat aan het experimenteren met een stukje tape rondom de poten. Eens kijken wat er minimaal nodig is om de detectie te laten werken.
Op de eerste verdieping kan ik hem inmiddels gewoon loslaten en boodschappen gaan doen. Ideaal
Op de eerste verdieping kan ik hem inmiddels gewoon loslaten en boodschappen gaan doen. Ideaal
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 11:44 ]
al een antwoord?BlizzarD schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:08:
[...]
Zo te zien wel, ook de A4 waar ik toch wel erg veel interesse in heb. Zal ze eens mailen om te vragen wanneer ze ze weer op voorraad denken te hebben in het EU warehouse
Heb met ze gechat, maar ze wisten helaas geen concreet antwoord te geven.. Ben ondertussen voorzien van een Roomba
en het resultaat stemt ook tevreden?Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:44:
Okay de LG vindt RVS stoelpoten en lamppoten niet heel fijn, ik vermoed dat z'n detectie niet werkt omdat het ronde reflectieve oppervlakten zijn. Voor de keukenstoelen is de enige oplossing om ze omgekeerd op de tafel te zetten (op zich uberhaupt niet onverstandig, deed ik sowieso al wel eens) en bij de lampen ben ik wat aan het experimenteren met een stukje tape rondom de poten. Eens kijken wat er minimaal nodig is om de detectie te laten werken.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dit topic is gesloten.