Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Robotstofzuigers

Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste
Acties:
  • 621.855 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

MikeyMan schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:51:
Ook even een vraagje; heb op de eerste verdieping een open trap staan, naar de tweede verdieping. Dit komt er nu op neer dat een robotstofzuiger zo de verdieping af kan rijden.

Wil hier een opstaand randje op maken, maar de vraag is; hoe hoog moet deze zijn om veilig te zijn.
Ik dacht aan 2 centimeter, maar het lijkt erop dat sommige robots eroverheen kunnen.

Kun je een robotstofzuiger die over een hogere drempel kan, instellen dat ie dat niet doet? Heb verder nergens drempels, dus misschien een exemplaar uitzoeken wat sowieso niet over drempels kan.
Volgens mij is dit wel redelijk standaard.
De S50 laat ik boven en op zolder ook gewoon vrij rond zuigen.
Daar is ook een open trap en hij blijft netjes boven. Want hij "ziet" dat er geen ondergrond meer is en stopt netjes voordat hij van de trap af kukelt

Voor mijn gezondheid kijk ik er niet na. Want ik blijf toch altijd beetje met spanning kijken als hij zo richting het trapgat rijdt :9

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09-12 08:19
We hebben ondertussen ook een Robot gekocht. Het is de Ecovacs Deebot 605 geworden, vanwege de hoogte van 7,9cm (max 8cm vereiste). Daarnaast met schematische reiniging en eventueel "dweilen".
Tot nu toe erg tevreden en vragen we ons af waarom we het niet eerder gedaan hebben.
Gelijk ook maar Dusty genoemd.
Mochten er nog mensen vragen hebben, wil ik ze wel beantwoorden.
Heeft er iemand nog een tip voor later eventueel reserveonderdelen? Heb al zitten loeren op Ali.

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 14:14
Koen87 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:08:
We hebben ondertussen ook een Robot gekocht. Het is de Ecovacs Deebot 605 geworden, vanwege de hoogte van 7,9cm (max 8cm vereiste). Daarnaast met schematische reiniging en eventueel "dweilen".
Tot nu toe erg tevreden en vragen we ons af waarom we het niet eerder gedaan hebben.
Gelijk ook maar Dusty genoemd.
Mochten er nog mensen vragen hebben, wil ik ze wel beantwoorden.
Heeft er iemand nog een tip voor later eventueel reserveonderdelen? Heb al zitten loeren op Ali.
Die heb ik ook :Y

Believe. Imagine. Create.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:19
Ik snap er helemaal geen kont meer van alle xiaomi/Rockrobo modellen.. je hebt:

Xiaomi vacuum 1st gen ( de oude 2016 versie)

Xiaomi S50 met mop functie, uitgekomen in 2017 en genaamd "2nd gen" ook wel S5 genoemd?

En dan ben ik het spoor zoek... Dan heb je nog een s6, s4? T6, xiaomi mijia 1S, s55... Weet iemand hoe en wat? 8)7
Dennisvw schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:55:
Heeft iemand hier ervaring met Valetudo op de Roborock?

https://github.com/Hypfer/Valetudo, of nog beter, deze versie: https://github.com/rand256/valetudo

Ik ben met name geïnteresseerd in de scheduled zone cleaning en de integratie met mijn Homey.
Ik draai sinds vandaag Hypfer/Valetudo op mijn S5. Draait prima. Ik heb geen ervaring met rand256/valetudo, wellicht is die nog wat te instabiel?

Aansturing van de stofzuiger kan via de webpagina of MQTT.

Dacuuu wijzigde deze reactie 22-10-2019 21:53 (39%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:07
Dacuuu schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:44:
Ik snap er helemaal geen kont meer van alle xiaomi/Rockrobo modellen.. je hebt:

Xiaomi vacuum 1st gen ( de oude 2016 versie)
[Afbeelding]

Xiaomi S50 met mop functie, uitgekomen in 2017 en genaamd "2nd gen" ook wel S5 genoemd?
[Afbeelding]

En dan ben ik het spoor zoek... Dan heb je nog een s6, s4? T6, xiaomi mijia 1S, s55... Weet iemand hoe en wat? 8)7

[...]

Ik draai sinds vandaag Hypfer/Valetudo op mijn S5. Draait prima. Ik heb geen ervaring met rand256/valetudo, wellicht is die nog wat te instabiel?

De S5 bestaat in 2 varianten, S50 is wit en de S55 is zwart.
De S6 is de opvolger/ nieuwe versie van de S5, verbeterde borstels, sensoren en mogelijkheid tot ruimtes te benoemen.
De S4 is ook nieuw zonder de mop functie.

Kun je bij die custom rom ook ruimtes benoemen?

• Dacuuu
Nuevocasa schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:04:
[...]

De S5 bestaat in 2 varianten, S50 is wit en de S55 is zwart.
De S6 is de opvolger/ nieuwe versie van de S5, verbeterde borstels, sensoren en mogelijkheid tot ruimtes te benoemen.
De S4 is ook nieuw zonder de mop functie.

Kun je bij die custom rom ook ruimtes benoemen?
Thanks!

Ik heb het nog niet getest, maar je kan met Hypfer/Valetudo wel zones oproepen, bedoel je dat?

Dit is dan bijv het MQTT commando.
{"command":"zoned_cleanup","zone_ids":["Flur"]}

De rand256/valetudo versie heeft dus meer, maar die heb ik niet getest..

https://github.com/Hypfer/Valetudo
Live Map View
Go-To
Zoned Cleanup
Configure Timers
MQTT (including TLS support)
MQTT HomeAssistant Autodiscovery
Start/Stop/Pause Robot
Find Robot/Send robot to charging dock
Power settings
Consumables status
Wifi settings
Carpet Mode
Cleaning History
Volume Control

https://github.com/rand256/valetudo
This is a modified version of Valetudo by Hypher, hackishly enhanced by me since I found too many features missing in the original package when I've tried to use it for the first time. So this is a quick list of changes first appeared here:

Ability to select multiple saved zones at once;
Selected zones are then shown at the map tab to see and edit what's actually going to be cleaned;
Renaming zones and spots, since why not?
Configurable virtual walls and forbidden zones, finally!
Scheduled zoned cleaning - when you do not need to clean the whole house;
Ability to specify in webGUI the number of iterations to clean the same zone multiple times;
Showing status of the device on the map;
A set of dynamically appearing buttons on the map to better control device from there;
Experimental ability to save/restore maps;
Random visual changes: using different colors and icons here and there, some behavioral changes when working with

Dacuuu wijzigde deze reactie 22-10-2019 22:10 (7%)

• Nuevocasa
Dacuuu schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:06:
[...]

Thanks!

https://github.com/Hypfer/Valetudo
Live Map View
Go-To
Zoned Cleanup
Configure Timers
MQTT (including TLS support)
MQTT HomeAssistant Autodiscovery
Start/Stop/Pause Robot
Find Robot/Send robot to charging dock
Power settings
Consumables status
Wifi settings
Carpet Mode
Cleaning History
Volume Control

https://github.com/rand256/valetudo
This is a modified version of Valetudo by Hypher, hackishly enhanced by me since I found too many features missing in the original package when I've tried to use it for the first time. So this is a quick list of changes first appeared here:

Ability to select multiple saved zones at once;
Selected zones are then shown at the map tab to see and edit what's actually going to be cleaned;
Renaming zones and spots, since why not?
Configurable virtual walls and forbidden zones, finally!
Scheduled zoned cleaning - when you do not need to clean the whole house;
Ability to specify in webGUI the number of iterations to clean the same zone multiple times;
Showing status of the device on the map;
A set of dynamically appearing buttons on the map to better control device from there;
Experimental ability to save/restore maps;
Random visual changes: using different colors and icons here and there, some behavioral changes when working with
Dat is erg interessant! Vooral het benoemen van ruimtes en het plannen per ruimte mis ik nu erg.
Ga me er ook maar eens in verdiepen.

• danplo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09-12 19:23

danplo

The Force is strong with me

Heeft de Roborock S4 nu wel of niet de mogelijkheid om meerderde maps te programmeren? Volgens mij bij de S5 MAX en S6 kan je 3 maps opslaan. zou fijn zijn als dit met de S4 ook kon, lijkt me handig als je hem op meerdere verdiepingen wilt gebruiken.

Xbox One - NL DarthVader // Twitter - MSFT_Daan // PC - Alienware Area-51 R2 Base 2014 // Tablet - Surface Pro 3 // Telefoon - Iphone 7 Plus 128GB

• Dennisvw
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-12 12:11
alaintje schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:08:
[...]

Heb jij direct een bevestiging gekregen van de shipment.
Bij mij staat die nog tussen de unpaid en tussen to be shipped.
Hij is nu ook niet meer leverbaar in zwart :( .
Gisterenavond bericht gekregen dat de witte variant niet op voorraad zou zijn en pas over twee weken geleverd kan worden. De zwarte variant zou wel snel verzonden kunnen worden.

Ik heb er geen haast mee dus wacht wel op de witte.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:17
Dennisvw schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:05:
[...]

Gisterenavond bericht gekregen dat de witte variant niet op voorraad zou zijn en pas over twee weken geleverd kan worden. De zwarte variant zou wel snel verzonden kunnen worden.

Ik heb er geen haast mee dus wacht wel op de witte.
Hij staat bij mij nog steeds op dat ik moet betalen, maar ook dat die verzonden wordt :+ .
Alvast uitzoeken welke firmware we er op gaan flashen :) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• EvJd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 08:15
Waarom verkiezen jullie de Roborock S5 boven de Xiaomi mijia 1S?

Voor mijn gevoel is de laatst genoemde goedkoper en nieuwer. Mist wel dweil functie, maar zijn er nog andere redenen?

• reiker
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:08

reiker

dan jij!

danplo schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 00:57:
Heeft de Roborock S4 nu wel of niet de mogelijkheid om meerderde maps te programmeren? Volgens mij bij de S5 MAX en S6 kan je 3 maps opslaan. zou fijn zijn als dit met de S4 ook kon, lijkt me handig als je hem op meerdere verdiepingen wilt gebruiken.
Ja, kan. In het overzicht staat de huidige map en twee backup maps, de laatst gebruikten zijn dat. Bij die twee kun je kiezen voor Use this map.
Mijn base station staat beneden, en ik heb m vandaag boven laten rijden. S4 heeft een keurige map gemaakt, die ik heb bewerkt met no-go zones, en die staat keurig in dat rijtje van laatste maps :)
Het is dus wel een probleem als je vier of meer woonlagen hebt en die allemaal wilt opslaan..

reiker wijzigde deze reactie 23-10-2019 21:21 (6%)

Zo gezegd, zo gedaan.

• danplo

danplo

reiker schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:20:
[...]

Ja, kan. In het overzicht staat de huidige map en twee backup maps, de laatst gebruikten zijn dat. Bij die twee kun je kiezen voor Use this map.
Mijn base station staat beneden, en ik heb m vandaag boven laten rijden. S4 heeft een keurige map gemaakt, die ik heb bewerkt met no-go zones, en die staat keurig in dat rijtje van laatste maps :)
Het is dus wel een probleem als je vier of meer woonlagen hebt en die allemaal wilt opslaan..
Top, dit wilde ik even weten.
Dan ga ik hem ook bestellen :9

Xbox One - NL DarthVader // Twitter - MSFT_Daan // PC - Alienware Area-51 R2 Base 2014 // Tablet - Surface Pro 3 // Telefoon - Iphone 7 Plus 128GB

• Dennisvw
EvJd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:56:
Waarom verkiezen jullie de Roborock S5 boven de Xiaomi mijia 1S?

Voor mijn gevoel is de laatst genoemde goedkoper en nieuwer. Mist wel dweil functie, maar zijn er nog andere redenen?
Goede vraag! Ik vind de keuze ook lastig, mede doordat er voor mij nog een aantal zaken niet helemaal duidelijk zijn.

- De 1S heeft volgens mij een extra camera aan boord, voor betere herkenning en navigatie. Deze camerabeelden worden echter geupload naar Xiaomi servers, waar ik geen voorstander van ben.
- De S5 heeft een carpet mode, van de 1S kan ik daar niks over vinden.
- De S5 heb ik al en werkt naar volle tevredenheid, voelde vertrouwd om een tweede aan te schaffen.

De dweilfunctie gebruik ik eigenlijk niet, dus dat heeft weinig meerwaarde voor mij.

De 1S lijkt beter te navigeren en is goedkoper, dus geen slechte keuze denk ik?

• Dennisvw
Ik kreeg zojuist Whatsapp berichten vanuit China, of ik toch niet liever mijn bestelling naar de zwarte S55 wil wijzigen.

Ben maar overstag gegaan :X Ik begon langzaamaan te twijfelen aan de eerder gemelde twee weken levertijd van de witte variant. De prijzen waren inmiddels ook weer wat gestegen, dus een nieuwe order plaatsen zag ik ook niet zitten.

En zo belangrijk is de kleur van een apparaat wat je vrijwel nooit ziet nou ook weer niet :P

• t.coenraad
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-12 22:26
reiker schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:20:
[...]

Ik heb 'm ook boven laten rondrijden om een tweede map te krijgen. Het viel mij op dat de robot een tijdje naar het basestation aan het zoeken was - de plek waar ie vandaan vertrokken was. Daar stond (uiteraard) echter geen station. Hoe ging je hiermee om?

• reiker

reiker

dan jij!

t.coenraad schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

Ik heb 'm ook boven laten rondrijden om een tweede map te krijgen. Het viel mij op dat de robot een tijdje naar het basestation aan het zoeken was - de plek waar ie vandaan vertrokken was. Daar stond (uiteraard) echter geen station. Hoe ging je hiermee om?
Hier ging hij direct na afronden terug naar z’n beginpunt, waar ik de schoonmaak heb gestart. En bleef daar ook. Ik heb ‘m toen meegenomen naar beneden, op de vloer gezet en middels de Charge knop in de app z’n weg laten zoeken naar z’n base station. Dat ging zonder enig probleem.
Jij andere ervaringen?

Zo gezegd, zo gedaan.

• t.coenraad
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-12 22:26
reiker schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

Hier ging hij direct na afronden terug naar z’n beginpunt, waar ik de schoonmaak heb gestart. En bleef daar ook. Ik heb ‘m toen meegenomen naar beneden, op de vloer gezet en middels de Charge knop in de app z’n weg laten zoeken naar z’n base station. Dat ging zonder enig probleem.
Jij andere ervaringen?
Mijn ervaring was dat ie een paar minuten bleef zoeken naar het startpunt zonder dat ie tot een einde kwam :) Misschien dat het niet meehielp dat ik 'm vanaf de trap gestart heb en dat verwarrend werkte.

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12:53

AtlAntA

BANAAN!

Hallo,

Ik hang al een tijdje met mijn vinger boven de koopknop van deze blaupunkt robotzuiger maar ik kan nergens (betrouwbare) reviews vinden.Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee?

https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

Avatar does not reflect reality. *much*

• Dacuuu

• danplo

danplo

knip

danplo wijzigde deze reactie 28-10-2019 18:01 (99%)

• IceM
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07:46
Ik ben verhuisd en wil mijn Roborock S50 aan een ander Wifi netwerk hangen maar ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar, de app op mijn telefoon vind hem niet. Ik heb al meerdere malen de Wifi op de Robotock gereset (resetting Wifi zegt hij dan) maar dit helpt niet. Ook een reset m.b.v. de reset button die erop zit gedaan, hetzelfde probleem.

Is er iemand die dit herkent? Ik kan niet veel andere oplossingen vinden op internet dan het resetten van de Wifi en dat biedt dus geen oplossing.

...

• mstrik
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 13-12 12:48
Zijn er al 360 S5 eigenaren die reserve onderdelen hebben gekocht?
Ik heb al meerdere side brushes besteld via AE, die passen allemaal niet.

Ze lijken allemaal deze variant te verkopen:

Als je goed kijkt is de onderkant anders.
Deze horen er op te zitten:

Ik heb maar 1 aanbieder gevonden die ze lijkt te verkopen, maar deze zijn letterlijk 10x zo duur.

Wie o wie weet waar ze te koop zijn?

• Trisjin
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13-12 00:16
mstrik schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:36:

Ze lijken allemaal deze variant te verkopen: [Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb maar 1 aanbieder gevonden die ze lijkt te verkopen, maar deze zijn letterlijk 10x zo duur.

Die van de s7 zijn het zelfde als het goed is?
https://www.aliexpress.co...057483.0.0.4111359eQ1s26j

• Trisjin
360 s7 is nu in de aanbieding bij gearbest(361,97) zal dit de laagste prijs zijn of met blackfriday nog lager?
Zit te twijfelen om gewoon een roborock s50/55 in NL te kopen zodat ik zeker weet dat garantie goed gaat.
Kan ook nergens een vergelijking van s7 > s50/55 vinden.
lastig lastig.

Trisjin wijzigde deze reactie 01-11-2019 15:34 (10%)

• mstrik
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 13-12 12:48
Ik heb nu inderdaad bij deze leverancier besteld, maar dan komen we op zon 10 euro uit.
Er zijn erg veel aanbieders bijv. https://www.aliexpress.co...ctlist.0.0.569aee2fHfZIre Deze geven aan dat de S5 en de S7 passen, maar deze hebben dus een andere onderkant (opening moet vierkant zijn, maar ze zijn daadwerkelijk 6 hoekig)

• Naamloos001.bmp
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 01:06
Hoi! Net even een account aangemaakt om toch meer informatie te winnen bij jullie :)

Wij zaten thuis te kijken naar de Roborock S4, maar hebben toch wel een heel aantal vragen m.b.t. privacy, het installeren van firmware en alle gevolgen van dien. Voor het leesgemak zet ik de vragen even onder elkaar:

Privacy;
- Hoe groot is het risico dat er iets gebeurt met de data die evt verzamelt wordt, aangezien er blijkbaar dingen opgeslagen worden in de cloud van Xiaomi?
- Wat voor data verzamelt het apparaat überhaupt? Wachtwoord van de Wifi bijvoorbeeld, heeft het daarmee toegang tot andere data binnen het thuisnetwerk?

Firmware:
- Ik lees veel over het rooten van de S5. Zou dit ook kunnen met de S4, en functioneert de bijbehorende app dan nog (zoals met de meerdere plattegronden en no-go zones)?
- Indien er een andere app gebruikt moet worden, is deze dan net zo fijn, handig en zonder gebrek aan functies?
- Is het rooten makkelijk te doen?
- Indien het apparaat met een andere firmware stuk gaat, valt het dan nog onder de garantie?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Naamloos001.bmp helemaal zeker weten doe je het niet, maar zover ik weet heeft niemand iets verkeerds kunnen aantonen. Maar een evt malafide update kan natuurlijk wel een keer binnenkomen die wel meer doet dan je zou willen. Zonder app werkt ie denk ik ook wel maar dan kun je beter voor een veel goedkoper model gaan. Als je paranoïde bent zou ik er niet aan beginnen, of het ding enkel op het gastnetwerk koppelen. Wat ie verzamelt zijn de opgebouwde plattegronden en de status van de sensoren en de instellingen. En natuurlijk elke keer dat je de app gebruikt weten ze dat wanneer je dat doet. Locatievoorziening moet aan tijdens het eenmalig koppelen, daarna kun je de permissie intrekken.
Rooten voor custom firmware van de S4 zal kwestie van tijd zijn. Hij is helaas een stuk beter beveiligd, momenteel is er iemand in geslaagd maar niet zonder fysiek met de printplaat aan de slag te gaan om iets te omzeilen.
Garantie met een Chinees merk lijkt me sowieso tricky, al wordt ie in de EU verkocht, ik zou er niet teveel van verwachten.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 02-11-2019 21:05 (21%)

• Naamloos001.bmp
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 01:06
@CyBeRSPiN
Paranoïde zou ik het niet noemen, het is meer een vraag uit voorzorg gezien de omstandigheden met China e.d. Maar zoals jij het hebt beschreven lijkt het mij best wel mee te vallen. We neigen er in ieder geval naar om de S4 vandaag nog te bestellen.
De vraag over de app was meer gericht op het gebruiken van het apparaat na het rooten, werkt dat met de originele app of een custom app en hoe zit het met het behoud van functies? Voor de S4 is dat wellicht nog niet bekend, maar dat zal uiteindelijk vast vergelijkbaar zijn met de S5?

En wat betreft de garantie. Begrijp ik het goed dat de meesten die hun roborock rooten dan ook bewust de risico nemen op het vervallen van de garantie als er iets mis gaat tijdens of na het rooten?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als je rooten belangrijk vindt dat zou ik of wachten op meer duidelijkheid, of voor een model waarvan rooten sowieso goed werkt. Ik heb er nog geen zicht op wanneer we iets kunnen verwachten, het is duidelijk dat het bij de S4 allemaal een stuk beter beveiligd is.

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-12 12:53
Hoi allen,

Ik zit te kijken naar een vervanger van mijn roomba 880 (na een roomba 780), aangezien ik een wil iets wat intelligentere stofzuiger hebben.

Zelf zit ik te kijken naar een roborock.
Zit alleen te twijfelen tussen een stofzuiger met dweil functie (S5 of S6) of juist zonder (S4).

Alleen de vraag is of iemand ervaring heeft met de dweil functie? Is dat wat of eigenlijk helemaal niks?

Zag dat de deebot ozmo 950 ook wel goed uit de testen komt, maar die kost ook behoorlijk wat.

Wij hebben overal gladde vloeren (plavuizen) en dan 1 kleed.

Wat zouden jullie aanraden?
En wat zouden jullie doen als verschil tussen S4 en S5?
Qua prijs is de S5 zelfs iets goedkoper.
De S4 weer iets nieuwer, maar S5 staat eigenlijk wat hoger in de 'range'.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën.

Ondertussen nu ruim 6 jaar zo'n stofzuiger en zie echt het nut er wel van in.
Alleen de technologie gaat wel snel tegenwoordig.

• Dennisvw
IceM schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:27:
Ik ben verhuisd en wil mijn Roborock S50 aan een ander Wifi netwerk hangen maar ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar, de app op mijn telefoon vind hem niet. Ik heb al meerdere malen de Wifi op de Robotock gereset (resetting Wifi zegt hij dan) maar dit helpt niet. Ook een reset m.b.v. de reset button die erop zit gedaan, hetzelfde probleem.

Is er iemand die dit herkent? Ik kan niet veel andere oplossingen vinden op internet dan het resetten van de Wifi en dat biedt dus geen oplossing.
Ik kreeg mijn nieuwe Roborock S50 ook niet aan het netwerk gehangen. Lag bij mij aan de locatieinstellingen op mijn telefoon (iPhone). Bij locatievoorzieningen van de Xiaomi Home app moest ik aangeven dat locatie gebruiken toegestaan was.

Andere tips die ik op fora ben tegengekomen:
- De Roborock werkt alleen op 2.4Ghz netwerken
- Een wachtwoord met leestekens zou problemen kunnen geven (was bij mij echter geen probleem).

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
stimpyrulez schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:10:
Zelf zit ik te kijken naar een roborock.
Zit alleen te twijfelen tussen een stofzuiger met dweil functie (S5 of S6) of juist zonder (S4).

Alleen de vraag is of iemand ervaring heeft met de dweil functie? Is dat wat of eigenlijk helemaal niks?
Dweilfunctie werkt voor geen meter. De dweil wordt (een klein beetje) vies terwijl je geen verschil ziet op je vloer. Ik had het getest met een vuile schoenafdruk. Gelijk de robot aangezet. Zelfs met 2x schoonmaken blijft de voetafdruk even vuil eruitzien (echt 0 verschil).

Een doekje met heet water zonder enige kracht had geen problemen met de voetafdruk.
Wat zouden jullie aanraden?
En wat zouden jullie doen als verschil tussen S4 en S5?
Qua prijs is de S5 zelfs iets goedkoper.
De S4 weer iets nieuwer, maar S5 staat eigenlijk wat hoger in de 'range'.
Ik heb de S50 (witte versie). De S4 is iets stiller en slimmer qua navigatie (volgens video's Youtube). Hierdoor is hij sneller klaar. Gewoonlijk laat ik de robot stofzuigen als ik niet thuis ben. Soms kan het niet anders; dan is de S50 te luidruchtig op den duur.

S4 zou mijn voorkeur hebben, maar alleen als deze zelfde prijs of goedkoper is. Op dit moment zie ik de S4 alleen op Amazon. Dit voor een hogere prijs dan de S50 via AliExpress uit Europa.

Er zijn wat goede kanalen op Youtube welke stofzuigers vergelijken. Dit incl slimheid van de navigatie etc. Ik raad je aan die video's te bekijken.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Klopt, de Locatievoorzieningen MOET aan staan tijdens het configureren van de wifi. Daar kwam ik ook na een hele lange tijd proberen achter. De app vroeg meteen om locatie en dat weigerde ik, maar bleek dus vereist voor de setup (daarna mag het weer uit). Waarschijnlijk om de tijdzone te bepalen.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 04-11-2019 13:49 (7%)

• mrpink83
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:37
bkor schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:48:
[...]

Dweilfunctie werkt voor geen meter. De dweil wordt (een klein beetje) vies terwijl je geen verschil ziet op je vloer. Ik had het getest met een vuile schoenafdruk. Gelijk de robot aangezet. Zelfs met 2x schoonmaken blijft de voetafdruk even vuil eruitzien (echt 0 verschil).

Een doekje met heet water zonder enige kracht had geen problemen met de voetafdruk.

[...]
Is niet mijn ervaring: dweilen lukt aardig met wat aanpassingen. Met de hand gaat beter uiteraard, maar op onze marmeren keuken vloer krijgen we toch aardig alle vlekken er uit.

• stimpyrulez

S4 zou mijn voorkeur hebben, maar alleen als deze zelfde prijs of goedkoper is. Op dit moment zie ik de S4 alleen op Amazon. Dit voor een hogere prijs dan de S50 via AliExpress uit Europa.
Waar kan je die het beste vandaan bestellen dan (Polen, Tsjechië of Spanje)?
Maak het wat uit qua verzend tijd?

Trouwens, is de S50/S55 nu hetzelfde als de S5?
Ook deze info kan je slecht vinden al zeg ik het zelf.

Er zijn wat goede kanalen op Youtube welke stofzuigers vergelijken. Dit incl slimheid van de navigatie etc. Ik raad je aan die video's te bekijken.
Nou... Ik doe niet anders ;)
Alleen de tijd dat hij over een het zuigen doet, dat boeit me niet.
Mijn Roomba rijdt nu ook 's nachts rond (en ga er vanuit dat een S5 of S4 sneller is dan de Roomba)
mrpink83 schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:51:
[...]
Is niet mijn ervaring: dweilen lukt aardig met wat aanpassingen. Met de hand gaat beter uiteraard, maar op onze marmeren keuken vloer krijgen we toch aardig alle vlekken er uit.
Wat bedoel je met 'aanpassingen'?
Kijk, snap ook wel dat het niet te vergelijken is met zelf dweilen (vind ik met stofzuigen ook), alleen zou het wel praktisch kunnen zijn.
Je zet hem een keer aan als je weg gaat.
Tevens als de S5 (S50 of S55) goedkoper is dan de S4 met meer opties, zou ik het best willen doen.

• bsmpower
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:11
Weet iemand wat de minimale hoogte moet zijn van een object dat bv de Roborock S50 er nog onderdoor wil? De ruimte van onze vloer tot de bank is 11cm. De stofzuiger zelf is 10cm. Gaat dat goed?

• alaintje
  • Laatst online: 14:17
Nu een aantal dagen de S5(5) draaien, bij mij thuis en bij mijn ouders toen ik hem binnen heb gekregen.
Ik had eerlijk gezegd meer verwacht, hij botst soms nog wel eens tegen iets donkers op:
een hele donkere vrij slanke vierkante houten poot,
een zwarte metalen buis als tafel voetje,
Een ijzeren geroeste as van 10mm die op de grond ligt waar die overheen wil kruipen.

Ik moet in mijn huis aardig wat no-go zones zetten, in mijn woonkamer rijdt die een designlamp helaas omver omdat die zo gammel is (een tri-pod ding, misschien die iets steviger maken).
Een speakerkabel die langs de muur van de wand loopt welke hij graag elke keer mee wil nemen en mijn PC die in de hoek staat. Valt op zich allemaal wel mee.
Daarnaast gaat hij onder mijn bank maar zie hij hier vervolgens niks, ik denk dat het vilt/katoen wat onder de bank zit te los hangt waardoor hij geen 'diepte' kan zien, eens dat doek vast nieten/plakken.

Maar nu komt het, ik had gedacht dat hij zijn map wel onthield, mits het docking op dezelfde plek bleef. maar niet dus.
Ik moet dus elke keer als ik deze heb verplaatst van de 1ste etage naar de 2de etage nieuwe no-go zones instellen... en op mijn slaapkamer zijn dat er nog wel wat meer door enorm vervelende plinten voor de roborock, op al mijn muren moet ik een extra virtual wall monteren zodat hij van de muur af blijft, anders loopt hij zichzelf vast tegen de muur (mijn plinten zijn 90 graden gedraaid als het ware, niet hoog maar breed dus).
Een mooie functie zou dan ook zijn om een offset van objecten in te geven. Nu is deze nagenoeg 0 (hij rijdt tegen de muur aan, wat ook logisch is want ja je wil die schoon hebben :+ ).
Maar als hij bij mij 3cm van de muur blijft loopt die niet vast....

Enfin, hij doet zijn werk enorm goed, de vloer voelt gewoon mega schoon aan (wellicht placebo).
Maar in de container zit dan ook gewoon elke keer rommel.
Omdat ik in een monument woon kon ik wel 2-3 x per week stofzuigen om het echt schoon te houden. Dat was ik echt beu. De trap lag om de dag vol met stof, zand, gruis en nog meer.
Dat ik hem sinds vrijdag heb, nog niks gevonden op mijn trap.
Mijn tapijt moest de eerste maal 3 x schoon gemaakt worden voordat de roborock niet in één rondje helemaal vol zat (iets van 20m2).

Al met al nog best tevreden over, heb mijzelf ook een beetje aan moeten passen aan de stofzuiger (geen rond slingerend puin b.v.)

alaintje wijzigde deze reactie 04-11-2019 15:09 (5%)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• bkor
  • Niet online
stimpyrulez schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:32:
Zie Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden (oftewel: perfection technology). Ik zou even wachten tot 11 Nov, dan zal het iets goedkoper zijn. Sommige andere aanbieders doen moeilijk over garantie, deze aanbieder heeft iedereen goede ervaring mee.
Ik weet dat niet zeker. Maar je kan het zien aan het plaatje. Je hebt echt wel de nieuwe versie nodig, deze gaat veel beter over objecten (drempels, tapijt, etc). Ze hebben de manier van rondrijden aangepast waardoor de robot minder snel moeite heeft om over/op een object te rijden. Ik gebruik de robot met langharig tapijt, iets van 2-2.5cm. Dit gaat niet foutloos, werkt wel. Robot kan tot 2cm aan, tapijt is iets hoger.

Ik heb trouwens een review staan op tweakers.net waar je het meeste ook kan lezen.

• Nuevocasa
stimpyrulez schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:32:
[...]

[...]

Nou... Ik doe niet anders ;)
Alleen de tijd dat hij over een het zuigen doet, dat boeit me niet.
Mijn Roomba rijdt nu ook 's nachts rond (en ga er vanuit dat een S5 of S4 sneller is dan de Roomba)

[...]

Wat bedoel je met 'aanpassingen'?
Kijk, snap ook wel dat het niet te vergelijken is met zelf dweilen (vind ik met stofzuigen ook), alleen zou het wel praktisch kunnen zijn.
Je zet hem een keer aan als je weg gaat.
Tevens als de S5 (S50 of S55) goedkoper is dan de S4 met meer opties, zou ik het best willen doen.
De S50 is wit en de S55 zwart. Beide zijn dus de S5 en afgezien van de kleur helemaal gelijk ;)

• hutch
  • Laatst online: 06-12 19:55
Ik ben me inmiddels ook aan het oriënteren op een robotstofzuiger. Concreet gaat mijn interesse uit naar het nieuwe model van Roborock, de S5 Max. Ik heb inmiddels gezien dat er een launch aanbieding aan zit te komen via Aliexpress. Mijn vraag: zijn er essentiële accessoires / onderdelen die verstandig zijn om direct mee te bestellen? Ik heb geen idee over de levensduur van de borstels en dweil, en idealiter bestel ik deze direct mee.

hutch wijzigde deze reactie 05-11-2019 06:38 (0%)
Reden: S5 Max ipv S50 Max

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-12 15:17
mij s360 s5 heeft een draad om het wiel gekregen deze wel grotendeels kunnen verwijderen maar hij draait nu wel een stuk zwaarder dan de ander. Weet iemand een filmpje hoe het wiel uit elkaar te halen of is dit niet mogelijk?

• stimpyrulez
Dacuuu schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:44:

Mag ik vragen wat nu de voordelen zijn van rooten?
Lees wel iets dat je de servers in China niet meer nodig hebt, maar krijg je dan ook extra functionaliteit ten opzichte van de originele firmware?

Vind nergens een website die dat even lekker uitlegt.

Zag wel dat je hem dan in Domotics kan hangen, wat ik dan wel weer handig zou vinden.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja, en dat je veel meer controle hebt. Ik zou bijvoorbeeld af en toe een spot clean willen inplannen. Of dat ie zich meldt bij de prullenbak om geleegd te worden. Of dat je z’n angst voor zwart tapijt onderdrukt voor veilige zones. En dat je niet van een derde partij afhankelijk bent in de toekomst. Mochten ze de servers uitschakelen dan heb jij een half werkend product.

• stimpyrulez
CyBeRSPiN schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:23:
Ja, en dat je veel meer controle hebt. Ik zou bijvoorbeeld af en toe een spot clean willen inplannen. Of dat ie zich meldt bij de prullenbak om geleegd te worden. Of dat je z’n angst voor zwart tapijt onderdrukt voor veilige zones. En dat je niet van een derde partij afhankelijk bent in de toekomst. Mochten ze de servers uitschakelen dan heb jij een half werkend product.
Klinkt goed.
Maar doe je dat via een app dan?
Of allemaal via domotics? (vind de vrouw lastiger, dus app zou een uitkomst zijn).

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

stimpyrulez schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:56:
[...]

Klinkt goed.
Maar doe je dat via een app dan?
Of allemaal via domotics? (vind de vrouw lastiger, dus app zou een uitkomst zijn).
Nee ik doe nog helemaal niks, m’n S4 is nog niet te rooten ;)
Hoop dat dit tzt ook mogelijk wordt: https://github.com/Hypfer/Valetudo

Heb wel een oudere LG HomBot die al wel geroot is. Daar zit standaard geen app bij, maar heb ik via een firmware hack en OpenHAB wel een app mee gemaakt. Ik kan die nu stoppen, starten, accu status monitoren en krijg een pushmelding als ie klaar is op de verdieping.

• Dacuuu
stimpyrulez schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:02:
[...]

Mag ik vragen wat nu de voordelen zijn van rooten?
Lees wel iets dat je de servers in China niet meer nodig hebt, maar krijg je dan ook extra functionaliteit ten opzichte van de originele firmware?

Vind nergens een website die dat even lekker uitlegt.

Zag wel dat je hem dan in Domotics kan hangen, wat ik dan wel weer handig zou vinden.
Je kan je stofzuiger ook aan domoticz koppelen zonder root. Je hoeft alleen het token te verkrijgen en dan kan je hem zo toevoegen aan domoticz / home assistant.

Met de firmware die ik gebruik, heb je geen xiaomi cloud meer, alles werkt lokaal, en je hebt mqtt connectie. Tevens heb je mogelijkheid tot het opslaan van meerdere Maps.

Side note.. De valetudo fw reset zichzelf nog wel eens, al heb ik er zelf nog geen last van gehad.

Dacuuu wijzigde deze reactie 04-11-2019 19:05 (7%)

• IceM
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07:46
Dennisvw schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:37:
[...]

Ik kreeg mijn nieuwe Roborock S50 ook niet aan het netwerk gehangen. Lag bij mij aan de locatieinstellingen op mijn telefoon (iPhone). Bij locatievoorzieningen van de Xiaomi Home app moest ik aangeven dat locatie gebruiken toegestaan was.

Andere tips die ik op fora ben tegengekomen:
- De Roborock werkt alleen op 2.4Ghz netwerken
- Een wachtwoord met leestekens zou problemen kunnen geven (was bij mij echter geen probleem).
Ik heb de app locatiepermissie gegeven (dat had de app al). Heb de app opnieuw geïnstalleerd maar hij vind de Roborock gewoon niet. Ik heb een factory reset uitgevoerd (hij installeert dan de firmware die er default op stond, althans zo was de spraakfeedback) en al 100x een wifi reset op de Roborock uitgevoerd maar het toevoegen in de app lukt niet, het apparaat wordt niet gevonden.

...

• stimpyrulez
CyBeRSPiN schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:03:
[...]

Nee ik doe nog helemaal niks, m’n S4 is nog niet te rooten ;)
Hoe bevalt de S4 verder?
Is de meerprijs t.o.v een S5 het waard?

En heeft deze qua app ook voordelen t.o.v de S5 (bijv. Meerdere plattegronden en zo?)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@stimpyrulez
Schoonmaakprestaties zijn prima. Botst wel tegen plinten en smalle stoelpoten aan. Plinten op hoeken beginnen nu al slijtageplekken te vertonen, de lidar kijkt te te hoog denk ik.
Meerdere plattegronden nog niet getest, boven is de HomBot nog actief. Heb niet de indruk dat dat simpel werkt, dat ie meteen herkent waar ie is inclusief dan toepassen van de no-go zones.
Geen idee hoe ie zich verhoudt tot de S5.

• Thoraxx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-12 23:04
Ben ook aan het zoeken naar een leuke robot stofzuiger.

Ik heb eventjes de Roomba 980 gehad, maar deze teruggestuurd.
Kon vaak zijn home station niet meer vinden, maakte enorm veel lawaai, camera ipv laser (privacy ding) en werkt niet in het donker. Verder vond ik hem ook niet efficient rondrijden in de kamer.

Dweilen is een leuke +, maar niet noodzakelijk.

Wat ik wel belangrijk vind is dat er goede garantie op zit. Dus zal via Amazon kopen worden.
Kandidaten zijn de S4, S55 of S6.
De S4 is nieuwer, heeft dichtere borsteljes, stiller, betere app, betere drive train (kan achteruit). Maar ik zie toch wat negatieve reviews op amazon.de

De S6 is ook nieuw, maar in een vergelijking op youtube won de S55 het nog hiervan op meerdere punten.

De S55 lijkt mij dus de beste keuze, alleen voelt het toch niet zo omdat het een ouder model is.

De 1S heb ik eigenlijk pas net ontdekt en moet ik even verder onderzoeken.

Twijfel twijfel, maar wellicht met black friday gewoon de beste deal zoeken.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:38
Is de S4 nu al een beetje te verkrijgen dan?

Garyu wijzigde deze reactie 05-11-2019 00:42 (7%)

• reiker

reiker

dan jij!

Garyu schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:42:
Is de S4 nu al een beetje te verkrijgen dan?
Via Amazon binnen enkele dagen in huis!

Zo gezegd, zo gedaan.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:38
reiker schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 06:50:
[...]

Via Amazon binnen enkele dagen in huis!
Bij Amazon had ik hem wel gezien inderdaad, maar 100€ meer betalen dan voor de s5 vind ik ook niet het ware.

• Nuevocasa
Garyu schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:31:
[...]
Bij Amazon had ik hem wel gezien inderdaad, maar 100€ meer betalen dan voor de s5 vind ik ook niet het ware.
Dat is ook de reden waarom ik de S55 heb gekocht. Bevalt tot nu toe erg goed!

• stimpyrulez
CyBeRSPiN schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:21:
@stimpyrulez
Schoonmaakprestaties zijn prima. Botst wel tegen plinten en smalle stoelpoten aan. Plinten op hoeken beginnen nu al slijtageplekken te vertonen, de lidar kijkt te te hoog denk ik.
Meerdere plattegronden nog niet getest, boven is de HomBot nog actief. Heb niet de indruk dat dat simpel werkt, dat ie meteen herkent waar ie is inclusief dan toepassen van de no-go zones.
Geen idee hoe ie zich verhoudt tot de S5.
Nou ja, heb dus nu ook last van strepen langs de plinten van de Roomba.
Als dat alleen naar de hoeken gaat is dat bij mij al een vooruit gang ;)
(hoe hoog zit die lidar ongeveer? mijn plinten zijn 10cm hoog volgens mij).

Meerdere platte gronden zou leuk zijn, maar voor mij niet echt een must.
Zou al blij zijn als ik een paar 'no go ' zones zou kunnen opgeven (of stukken waar hij niet onder mag).

Maar zit dus wel te dubben tussen de S5 of de S4.

• bkor
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:21:
Botst wel tegen plinten en smalle stoelpoten aan. Plinten op hoeken beginnen nu al slijtageplekken te vertonen, de lidar kijkt te te hoog denk ik.
Bij mij botst de robot ook overal tegenaan. Het lijkt wel expres om zo veel mogelijk te stofzuigen. Ik heb bijna de hele robot voorzien van vilten, ongeveer die dingen die je onder bijvoorbeeld een stoelpoot zou stoppen. Ik heb een aantal grote vellen bij de So Low gekocht voor +/- 2 EUR. Een Action ofzo heeft ze waarschijnlijk ook goedkoop.

Voordeel vilten: geen krassen meer (krassen waren zowel op robot als op stoelen, etc).
Naddel vilten: gordijnen (en vergelijkbaar) blijven eraan plakken. Dit tot nu maar "opgelost" dat de robot daar niet mag komen. Een beter oplossing zou iets van een gladde stof zijn gok ik.

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
bkor schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:42:
[...]

Naddel vilten: gordijnen (en vergelijkbaar) blijven eraan plakken. Dit tot nu maar "opgelost" dat de robot daar niet mag komen. Een beter oplossing zou iets van een gladde stof zijn gok ik.
Gewoon 10 cm van de onderkant van je gordijnen af knippen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• stimpyrulez
bkor schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:42:
[...]

Bij mij botst de robot ook overal tegenaan. Het lijkt wel expres om zo veel mogelijk te stofzuigen. Ik heb bijna de hele robot voorzien van vilten, ongeveer die dingen die je onder bijvoorbeeld een stoelpoot zou stoppen. Ik heb een aantal grote vellen bij de So Low gekocht voor +/- 2 EUR. Een Action ofzo heeft ze waarschijnlijk ook goedkoop.

Voordeel vilten: geen krassen meer (krassen waren zowel op robot als op stoelen, etc).
Ik heb op mijn Roomba ook zo iets zitten.
Lijkt meer op de 'zachte' kan van klitteband.
werkt wel aardig, maar toch ook best veel donkere strepen langs de plinten.

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:56

Worsteneter

www.starthiking.nl

Thoraxx schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:36:
Ben ook aan het zoeken naar een leuke robot stofzuiger.

Ik heb eventjes de Roomba 980 gehad, maar deze teruggestuurd.
Kon vaak zijn home station niet meer vinden, maakte enorm veel lawaai, camera ipv laser (privacy ding) en werkt niet in het donker. Verder vond ik hem ook niet efficient rondrijden in de kamer.

Dweilen is een leuke +, maar niet noodzakelijk.

Wat ik wel belangrijk vind is dat er goede garantie op zit. Dus zal via Amazon kopen worden.
Kandidaten zijn de S4, S55 of S6.
De S4 is nieuwer, heeft dichtere borsteljes, stiller, betere app, betere drive train (kan achteruit). Maar ik zie toch wat negatieve reviews op amazon.de

De S6 is ook nieuw, maar in een vergelijking op youtube won de S55 het nog hiervan op meerdere punten.

De S55 lijkt mij dus de beste keuze, alleen voelt het toch niet zo omdat het een ouder model is.

De 1S heb ik eigenlijk pas net ontdekt en moet ik even verder onderzoeken.

Twijfel twijfel, maar wellicht met black friday gewoon de beste deal zoeken.
Als garantie belangrijk is, coolblue verkoopt ze ook.

• Thoraxx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-12 23:04
Worsteneter schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:23:
[...]

Als garantie belangrijk is, coolblue verkoopt ze ook.
Ja ga even kijken met black friday, via Amazon.de ofzo :)
Coolblue is iets te duur vaak.

Maar twijfel nog welke, sowieso de Roborock. Maar hangt van de prijs af welke denk ik

• conbla
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 11-12 20:12
Iemand hier ervaring met de Roborock E20/E25?
Hebben onlangs al een nieuwe steelstofzuiger gekocht, dus om nu nog eens >350 voor een S50 neer te leggen vind ik iets te..

• Worsteneter

Worsteneter

www.starthiking.nl

conbla schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:16:
Iemand hier ervaring met de Roborock E20/E25?
Hebben onlangs al een nieuwe steelstofzuiger gekocht, dus om nu nog eens >350 voor een S50 neer te leggen vind ik iets te..
Nee maar die hebben geen mapping sensoren en zou ik daarom niet aanraden.

De xiaomi 1ste generatie is echter nog prima verkrijgbaar voor rond de 200 euro uit een EU warehouse. Die heeft zich zeker bewezen en wordt nu op aliexpress ook als CE model verkocht: alles in 't Engels, voldoet aan Europese regels, geen btw risico, de vervangende onderdelen nog goed verkrijgbaar (en ook in de toekomst, want uitwisselbaar met s50 e.d.).

Als je een e20 overweegt, kies dan de 1ste gen xiaomi. Ten opzichte van de s50 mis je het dweilen wat toch geen succes is, ietsjes zuigkracht en ietsjes snellere navigatie en no-go zones. Maar als je dat dweilen en de no-go zones niet nodig hebt, ga je het verschil niet merken als je 'm aanzet en dan weggaat ;)

• conbla
Worsteneter schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:12:
[...]

Nee maar die hebben geen mapping sensoren en zou ik daarom niet aanraden.

De xiaomi 1ste generatie is echter nog prima verkrijgbaar voor rond de 200 euro uit een EU warehouse. Die heeft zich zeker bewezen en wordt nu op aliexpress ook als CE model verkocht: alles in 't Engels, voldoet aan Europese regels, geen btw risico, de vervangende onderdelen nog goed verkrijgbaar (en ook in de toekomst, want uitwisselbaar met s50 e.d.).

Als je een e20 overweegt, kies dan de 1ste gen xiaomi. Ten opzichte van de s50 mis je het dweilen wat toch geen succes is, ietsjes zuigkracht en ietsjes snellere navigatie en no-go zones. Maar als je dat dweilen en de no-go zones niet nodig hebt, ga je het verschil niet merken als je 'm aanzet en dan weggaat ;)
Bedankt voor je reactie.
Heb geen no-go zones en dweil nodig, inderdaad.
Zou je me een shop / model kunnen aanraden?
Ben niet helemaal bekend in het wereldje.

Edit:
Dit lijkt wel OK, niet?

https://s.click.aliexpress.com/e/fdnZLn1dD

Zie overigens via Bol.com een webshop die 'm verkoopt voor 260 (tenminste, lijkt hetzelfde model te zijn?):
https://www.bol.com/nl/p/...robot-wh/9200000091749910?

conbla wijzigde deze reactie 09-11-2019 18:26 (23%)

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Nuevocasa schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:31:
[...]

De S50 is wit en de S55 zwart. Beide zijn dus de S5 en afgezien van de kleur helemaal gelijk ;)
Deze website heeft toch een aantal verschillen gevonden.
Zo zou de S55 de helft lichter zijn en LDS hebben (hoewel ik het idee heb dat de S50 dat ook heeft). Gezien het prijsverschil (80 euro op Gearbest) kan ik me ook niet voorstellen dat de kleur het enige verschil zou zijn.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Nuevocasa
Pietervs schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:57:
[...]

Deze website heeft toch een aantal verschillen gevonden.
Zo zou de S55 de helft lichter zijn en LDS hebben (hoewel ik het idee heb dat de S50 dat ook heeft). Gezien het prijsverschil (80 euro op Gearbest) kan ik me ook niet voorstellen dat de kleur het enige verschil zou zijn.
Dat gewichtsverschil klopt niet. Bij de Roborockstore op Ali zijn ze even duur. Daarnaast zijn er op meerdere sites vergelijkingen en komen ze daar tot de conclusie dat echt alleen de kleur verschillend is. Je hebt ook nog een versie met een rose tint erin (s51 volgens mij) en een versie van Inter Milaan. Allemaal verder precies het zelfde.

• Worsteneter

Worsteneter

www.starthiking.nl

conbla schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:59:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Heb geen no-go zones en dweil nodig, inderdaad.
Zou je me een shop / model kunnen aanraden?
Ben niet helemaal bekend in het wereldje.

Edit:
Dit lijkt wel OK, niet?

https://s.click.aliexpress.com/e/fdnZLn1dD

Zie overigens via Bol.com een webshop die 'm verkoopt voor 260 (tenminste, lijkt hetzelfde model te zijn?):
https://www.bol.com/nl/p/...robot-wh/9200000091749910?
Ik heb zelf prima ervaringen met xiaomi lifestyle store op Ali. Over perfection technology ook goede verhalen gehoord.

En ja, die bij bol is hetzelfde! Qua garantie misschien makkelijker, maar je kan 'm bij aliexpress denk ik wat goedkoper krijgen.. Waarschijnlijk net boven de 200€ icm gebruik van cashbackxl

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12:10
Ik sta op het punt om de S5 of S5 max te kopen. Mijn drempels zijn tussen de 2 en 2,2 cm hoog.

Specificaties geven aan dat hij max 2 cm aan kan. Iemand ervaring met deze hoogte en stofzuiger? Of kan ik beter voor een ander model gaan?

• Trisjin
Inmiddels is de 360 s7 binnen. Het eerste rondje ging prima doet zijn werk goed. Maar eenmaal bij zijn dock knipperen de lampjes en volgens app is hij aan het opladen. Maar 4 uur later is er maar 1% bij. Robot gereset, charge strips schoon gemaakt en ander stopcontact geprobeerd maar hij wil maar niet goed opladen.
Wat doe ik verkeerd?

• Nuevocasa
KvNwPPr schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:46:
Ik sta op het punt om de S5 of S5 max te kopen. Mijn drempels zijn tussen de 2 en 2,2 cm hoog.

Specificaties geven aan dat hij max 2 cm aan kan. Iemand ervaring met deze hoogte en stofzuiger? Of kan ik beter voor een ander model gaan?
De S5 gaat hier goed over een drempel van 1,9cm. Soms heeft hij 2 pogingen nodig. Dan draait hij iets en lukt het wel. De S5 is op dit moment voor net geen €325 te krijgen bij Amazon.de, je moet dan een coupon aanvinken voor €50 extra korting.

• hutch
De knoop is definitief doorgehakt. Zojuist de allernieuwste Roborock S5 Max besteld. De launch aanbieding stond vandaag op Aliexpress, wat zo'n beetje 170 USD scheelde op de adviesprijs.

• keepitfrosty
  • Laatst online: 09:14
hutch schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:13:
De knoop is definitief doorgehakt. Zojuist de allernieuwste Roborock S5 Max besteld. De launch aanbieding stond vandaag op Aliexpress, wat zo'n beetje 170 USD scheelde op de adviesprijs.
heb je een linkje toevallig? 170 USD vind ik nogal wat namelijk voor een ali express aanbieding.

• hutch
keepitfrosty schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:15:
[...]

heb je een linkje toevallig? 170 USD vind ik nogal wat namelijk voor een ali express aanbieding.
ik heb de S5 Max via deze link besteld

• Tylocke
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:03

Tylocke

[Team Carrack]

Ik heb net de Roborock S4 via amazon.de besteld. Blijkbaar doen zij ook mee met singles day want hij was afgeprijsd van 415 naar 353.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Quartje
  • Laatst online: 13-12 16:59
Thanks. Heb hem daar ook besteld. Inclusief het hele coupon-circus kom je dan uit op $439.99, oftewel ongeveer 398 euro. Mooie deal.
Kwam overigens een eerste uitgebreide review tegen van de nieuwe Roborock S5 Max. Deze is gisteren online gekomen (wel Duitstalig): YouTube: Der Roborock S5 Max im Test - Die neue Nummer 1 am Saugroboter Himmel?

• Pieroman
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12-12 12:34
(jarig!)
Quartje schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:58:
[...]

Thanks. Heb hem daar ook besteld. Inclusief het hele coupon-circus kom je dan uit op $439.99, oftewel ongeveer 398 euro. Mooie deal.
Misschien mis ik een coupon maar ik kom op $ 549,74 uit?
Edit: Inmiddels kan ik ook Tsjechië niet meer selecteren, uitverkocht?

Pieroman wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:22 (10%)

• EvJd
yes! Ik heb zojuist via Aliexpress de Xiaomi Mijia 1S besteld voor 238,12 Euro , waarna er nog 14,99 euro afgaat via shopbuddies. Erg nette prijs zo via coupons op Singles Day! O-)

• Quartje
  • Laatst online: 13-12 16:59
Pieroman schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:20:
[...]

Misschien mis ik een coupon maar ik kom op $ 549,74 uit?
Edit: Inmiddels kan ik ook Tsjechië niet meer selecteren, uitverkocht?
Je moet een hele rits aan coupons inderdaad toevoegen. Lukte mij eerst ook niet. Maar door direct naar die shop te gaan, kwam ik nog coupons tegen. Totaal zou je het volgende moeten verzilveren aan coupons om tot die $439,99 te komen:

- Seller coupons US $ 24.00
- Store Promo Code US $ 12.00
- Across Store Select Coupon US $ 24.00

Ik zie inderdaad dat levering vanuit CZ niet meer mogelijk is. Alleen Rusland momenteel nog beschikbaar.

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:32
EvJd schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:28:
yes! Ik heb zojuist via Aliexpress de Xiaomi Mijia 1S besteld voor 238,12 Euro , waarna er nog 14,99 euro afgaat via shopbuddies. Erg nette prijs zo via coupons op Singles Day! O-)
Kan je vertellen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? :)

• conbla
Ben ook erg benieuwd naar hoe je dat voor elkaar hebt gekregen!

• Asomers
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 08-12 20:14
Ik ook heel benieuwd, en bij welke shop? Uit de EU geleverd? Want alle prijzen die ik zie uit EU is boven de 260

• Pinky-H9
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13-12 10:00
Yupp zal me hier ook melden daar net ook met de 11.11 aktie een S5 Max besteld.
Kwam op een zeer nette prijs uit (392 Euro) met alle coupon tralalala (-24 -24 -20)

Nu maar wachten op ome Ali levering.

• EvJd
Voor degenen die ook interesse hebben in een voordelige Xiaomi 1S:

Ik had eerder een bon via Aliexpress kunnen bemachtigen van 13,28 Euro korting. Die ging er extra vanaf. Ik heb hem besteld via Hurray Store

Die bon was van te voren beschikbaar op Ali, maar momenteel niet.

Even gekeken en goedkoopste is nu om via Hurray Store te bestellen voor 251,40 Euro (verzendig via Polen zodat je geen douanekosten hebt).
Bij afrekenen dan code BUY1111 invullen waardoor prijs uitkomt voor 245,20.

Van te voren via Shopbuddies naar Ali gaan levert nog extra 6,30% korting op (15,44 euro).

Dan zou totaal 229,76 Euro worden.. dat lijkt me nog steeds een erg leuke prijs .

Link naar de Hurray shop: https://s.click.aliexpress.com/e/sX6AiU5X5

EvJd wijzigde deze reactie 11-11-2019 14:51 (17%)

• Sharkoon
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-12 16:23
Stond op het punt om de S4 te bestellen, is er ook een S5 Max. Alleen kan ik de S5 max niet meer bestellen..
Lastig al die keuzes

• conbla
EvJd schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:43:
Voor degenen die ook interesse hebben in een voordelige Xiaomi 1S:

Ik had eerder een bon via Aliexpress kunnen bemachtigen van 13,28 Euro korting. Die ging er extra vanaf. Ik heb hem besteld via Hurray Store

Die bon was van te voren beschikbaar op Ali, maar momenteel niet.

Even gekeken en goedkoopste is nu om via Hurray Store te bestellen voor 251,40 Euro (verzendig via Polen zodat je geen douanekosten hebt).
Bij afrekenen dan code BUY1111 invullen waardoor prijs uitkomt voor 245,20.

Van te voren via Shopbuddies naar Ali gaan levert nog extra 6,30% korting op (15,44 euro).

Dan zou totaal 229,76 Euro worden.. dat lijkt me nog steeds een erg leuke prijs .

Link naar de Hurray shop: https://s.click.aliexpress.com/e/sX6AiU5X5
Bedankt voor de tip, zojuist besteld!

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12:53

AtlAntA

BANAAN!

Net ook maar de Roborock S4 besteld op amazon DE voor 353 euro.

https://www.amazon.de/dp/...mid=A2TE6V6RP974IQ&sr=8-3

Avatar does not reflect reality. *much*

• wouter011
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-12 16:59
Ik ben ook aan het twijfelen tussen de S4 en S5 max. Kan de mopping functie een dweil echt vervangen, of is het eerder een mooie aanvulling?

• xoror
  • Registratie: november 1999
  • Nu online

xoror

Makoto!

Is de roborock ook te gebruiken zonder cloud rotzooi ? Ik heb een hekel aan cloud namelijk.

• hutch
wouter011 schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:28:
Ik ben ook aan het twijfelen tussen de S4 en S5 max. Kan de mopping functie een dweil echt vervangen, of is het eerder een mooie aanvulling?
Ik denk dat het geen volwaardige vervanger is voor een emmer met sop en een goede dweil. Ik denk wel dat mijn tegelvloer er net wat frisser door kan worden, doordat ik 1-2x per jaar dweil, en ik voornemens ben de Roborock een stuk vaker te laten moppen.

• Fua
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:29
mstrik schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:36:

Ze lijken allemaal deze variant te verkopen: [Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb een set met 2 filters, een main brush en een side brush geleverd gekregen van 'Future Lifestyle Store' op Ali. Deze passen op de 360 S5.
Bij de omschrijving staat dat ze zowel op de S5 als de S7 passen. (De S7 heb ik niet, dus dat kan ik niet verifiëren)

Fua

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12:10
Nuevocasa schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:24:
[...]

De S5 gaat hier goed over een drempel van 1,9cm. Soms heeft hij 2 pogingen nodig. Dan draait hij iets en lukt het wel. De S5 is op dit moment voor net geen €325 te krijgen bij Amazon.de, je moet dan een coupon aanvinken voor €50 extra korting.
Ik ga het risico nemen en de S5 max bestellen.
Jammer dat hij niet meer beschikbaar is beschikbaar is in Tjechië via Ali.
Gearbest doe ik liever niet ivm douane.

• Pinky-H9
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13-12 10:00
Iemand tips voor spares voor de S5 Max?
Zoek een mooi pakket bestaande uit 2 x 2019 Main Brush, 2 x 2019 Side brush, 2 x Filter, xx X Mop pad.

Veelal zie je paketten met de oude brush .....

• keepitfrosty
  • Laatst online: 09:14
wouter011 schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:28:
De mopping functie is gewoon een gimmick en je maakt de boel alleen maar smeriger want je smeert het vuil alleen maar uit over de vloer. Het doek word tussentijds niet schoongemaakt dus uiteindelijk ga je met een smerige doek de gehele vloer reinigen.

• greg-a
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:09
De Ecovacs deebot Ozmo 930 is in de aanbieding bij Amazon de. nu voor EUR 299

https://www.amazon.de/Eco...Technologie/dp/B07566MLXF

• bluelion
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-12 23:17
De roborock S50 is verkrijgbaar voor onder 300 (€285) incl vzk vanuit EU warehouse (dus geen extra invoer kosten) bij AliExpress shop Smartech Store en bij Gshopper Lifestyle Store.

Andere stores schrijven dat ze ook onder 300 euro verkopen, maar blijken onmogelijk te kiezen te zijn. Een enkeling is zelfs duurder op de 11.11 sale dan een paar dagen ervoor (zoals Superlative). Ook kom je allerlei coupon en store promotion codes tegen die niet werken of erg weinig korting opleveren, zoals voor ES $30 en NL $7... Je kan overigens hetzelfde apparaat ook voor bijna 600 euro tegenkomen (wie doet dat?) Dus het blijft oppassen

Ik heb 'm voor 285 euro all in aangeschaft. Nu eens kijken hoelang het gaat duren (webshop geeft mixed info)

• bluelion
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-12 23:17
xoror schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:05:
Is de roborock ook te gebruiken zonder cloud rotzooi ? Ik heb een hekel aan cloud namelijk.
Ja, zie Valetudo op github.
(gezien hier in dit topic)

bluelion wijzigde deze reactie 12-11-2019 12:02 (14%)

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-12 08:10
Hé een robotstofzuiger topic. Wij zitten er ook aan te denken om er eentje aan te schaffen. Mede omdat onze zoon wat allergieën heeft. Zo wordt er toch dagelijks gestofzogen en ook op plekken waar je normaal niet makkelijk bijkomt.

• eswa
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13-12 11:20
Ik ben ook een beetje aan het rondkijken naar een robotstofzuiger, met name vanwege kattenharen. Ik ben wel gecharmeerd van de paar die een dock hebben waar hij in geleegd wordt zodat je niet na elke run een bakje moet leeggooien. Ik weet dat de Roomba i7 het kan, maar om daar nou ruim over €1000 voor te vragen vind ik nogal overdreven. Op internet kom ik de Shark IQ tegen, die aantoont dat het in principe voor een fractie van de prijs kan ($400). Ik ben wel geinteresseerd in die Shark, maar weet niet of die in de EU te krijgen is (heb Shark een mailtje gestuurd). Een van de voordelen van de Shark over de i7 is dat je geen zak nodig hebt in de dock.
https://direct.sharkclean...v1001ae/18/microsite/ogv/

Ze hebben momenteel blijkbaar nogal gedoe met Roomba omdat die zeggen dat Shark hun Dockingsysteem gejat heeft (https://www.roboticsbusin...ot-vacuum-patent-dispute/)

Er zijn ook nogal gemengde ervaringen met de Shark, met name op youtube: VacuumWars (die aangeven niet geheel neutraal te zijn mbt Shark: YouTube: Shark IQ Robot Auto Empty - THIS CHANGES EVERYTHING!) is rete positief, en een paar kleinschaliger youtubers zijn vrij negatief (met name over de mapping YouTube: Shark IQ Robot Vacuum R101AE RV1001AE - Self Empty Base Dock - Revie...

Ergens klinkt die dock-met-reservoir super logisch, dus verbaasd het me dat ik maar 2 makers kan vinden, of weten jullie van meer varianten? (of is het echt een Roomba patent?) En hoe denken jullie over die Shark IQ mocht ie leverbaar zijn? :)

• jannus66
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 12-12 14:58
Hallo, ik zie hier heel veel posts over diverse robotstofzuigers uit china, maar mis een beetje info over de Blaupunkt Bluebot XEasy VCBB1XE,
Voor mij een optie omdat hij met 7.8 cm onder de bank en salontafel kan komen. Iemand ervaring met deze zuiger? Aanrader of juist niet?
Ik zit ook te kijken naar de Blaupunkt Bluebot Xboost BPK-VCBB1XB. Deze is ook nog eens "slim" itt tot de bovenstaande, weliswaar iets duurder maar net zo dun. (7.6 cm)
Iemand ervaringen met deze robot?

jannus66 wijzigde deze reactie 13-11-2019 17:24 (26%)

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-12 15:17
@eswa naast de bak legen zul je de borstels ook af en toe schoon moeten maken hetzij preventief hetzij omdat de stofzuiger een raar geluid maakt (en er een sok is verdwenen). Bij mij hij rijd 2 keer per dag en ik heb 2 katten en leeg hem 1 keer per week meer uit gewoonte dan . Verder is het docking station ook niet bepaald klein.
De meerprijs lijkt nu wel mee te vallen.
Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True