Nu een aantal dagen de S5(5) draaien, bij mij thuis en bij mijn ouders toen ik hem binnen heb gekregen.
Ik had eerlijk gezegd meer verwacht, hij botst soms nog wel eens tegen iets donkers op:
een hele donkere vrij slanke vierkante houten poot,
een zwarte metalen buis als tafel voetje,
Een ijzeren geroeste as van 10mm die op de grond ligt waar die overheen wil kruipen.
Ik moet in mijn huis aardig wat no-go zones zetten, in mijn woonkamer rijdt die een designlamp helaas omver omdat die zo gammel is (een tri-pod ding, misschien die iets steviger maken).
Een speakerkabel die langs de muur van de wand loopt welke hij graag elke keer mee wil nemen en mijn PC die in de hoek staat. Valt op zich allemaal wel mee.
Daarnaast gaat hij onder mijn bank maar zie hij hier vervolgens niks, ik denk dat het vilt/katoen wat onder de bank zit te los hangt waardoor hij geen 'diepte' kan zien, eens dat doek vast nieten/plakken.
Maar nu komt het, ik had gedacht dat hij zijn map wel onthield, mits het docking op dezelfde plek bleef. maar niet dus.
Ik moet dus elke keer als ik deze heb verplaatst van de 1ste etage naar de 2de etage nieuwe no-go zones instellen... en op mijn slaapkamer zijn dat er nog wel wat meer door enorm vervelende plinten voor de roborock, op al mijn muren moet ik een extra virtual wall monteren zodat hij van de muur af blijft, anders loopt hij zichzelf vast tegen de muur (mijn plinten zijn 90 graden gedraaid als het ware, niet hoog maar breed dus).
Een mooie functie zou dan ook zijn om een offset van objecten in te geven. Nu is deze nagenoeg 0 (hij rijdt tegen de muur aan, wat ook logisch is want ja je wil die schoon hebben

).
Maar als hij bij mij 3cm van de muur blijft loopt die niet vast....
Enfin, hij doet zijn werk enorm goed, de vloer voelt gewoon mega schoon aan (wellicht placebo).
Maar in de container zit dan ook gewoon elke keer rommel.
Omdat ik in een monument woon kon ik wel 2-3 x per week stofzuigen om het echt schoon te houden. Dat was ik echt beu. De trap lag om de dag vol met stof, zand, gruis en nog meer.
Dat ik hem sinds vrijdag heb, nog niks gevonden op mijn trap.
Mijn tapijt moest de eerste maal 3 x schoon gemaakt worden voordat de roborock niet in één rondje helemaal vol zat (iets van 20m2).
Al met al nog best tevreden over, heb mijzelf ook een beetje aan moeten passen aan de stofzuiger (geen rond slingerend puin b.v.)
[
Voor 5% gewijzigd door
alaintje op 04-11-2019 15:09
]
Absoluut relatief, relatief absoluut.