Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Robotstofzuigers

Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste
Acties:
  • 635.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:21
JanB schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:42:
[...]

Zet op je mobiel de mobiele data even uit en probeer het dan nog eens.
Bedankt voor de tip.
Maar nadat ik hem via mijn tablet had toegevoegd, verscheen hij ook op mijn mobiel.

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 09:08
Gisteren was er een software update voor mijn 360 S5 robot (1.6.7_1907). Sindsdien praat hij Chinees? Er lijkt geen setting in de app om dat te veranderen. Heeft iemand anders dit ook?

• blavlaa
maxtrash schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:07:
Gisteren was er een software update voor mijn 360 S5 robot (1.6.7_1907). Sindsdien praat hij Chinees? Er lijkt geen setting in de app om dat te veranderen. Heeft iemand anders dit ook?
Ik heb deze versie gisteren ook gehad op mijn 360 S7.
Out of the box praatte ze engels na de update opeens ook Chinees.
In de app bij mij onder "More">"Voice Package" kan ik weer Engels instellen.

• maxtrash
blavlaa schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:50:
[...]

Ik heb deze versie gisteren ook gehad op mijn 360 S7.
Out of the box praatte ze engels na de update opeens ook Chinees.
In de app bij mij onder "More">"Voice Package" kan ik weer Engels instellen.
Ok dank, toch een optie. Had er overheen gekeken.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:26
Ik heb het even niet gevolgd. Mijn ilife a4 is na goede prestaties inmiddels gestopt. De bumper is kapot en niet meer te krijgen.
Wil graag wat nieuws, maar liefst wel iets met wat betere support. Zo zonde om het hele apparaat weg te moeten gooien.

Welke apparaten rond de 100/150 zijn goede keuzes?

Edit:
Toch maar eens even gekeken, de Alfawise V8S wordt genoemd, 125 euro. Vraag is hoe support is bij issues.

Maar het jeukt toch ook om een stapje hoger te gaan; dan komen de 360 S5 in zicht of de Blitzwolf. Nog iemand dtips?

I-King wijzigde deze reactie 07-09-2019 08:50 (28%)

• Kromatic
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 21:53
Goedenavond mede-Tweakers! Is er iemand die mij wegwijs kan maken in de wonderlijke wereld van robotstofzuigers? Ik lees veel positieve verhalen over de 360 S6, maar vind deze zelf nog wat aan de prijs.

Mijn woonsituatie is vrij eenvoudig: alleenstaand, 90 m2 gelijkvloers en geen huisdieren. Ik hoef dus geen robot die meerdere verdiepingen kan onthouden of goed is in het opzuigen van kattenharen etc. Mijn enige wens is dat de robot te programmeren is voor een tijdschema, Google Home en zelf naar het oplaadstation rijdt en weer verder gaat indien nodig.

Hoor het graag van jullie :)

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Kromatic schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:42:
Goedenavond mede-Tweakers! Is er iemand die mij wegwijs kan maken in de wonderlijke wereld van robotstofzuigers? Ik lees veel positieve verhalen over de 360 S6, maar vind deze zelf nog wat aan de prijs.

Mijn woonsituatie is vrij eenvoudig: alleenstaand, 90 m2 gelijkvloers en geen huisdieren. Ik hoef dus geen robot die meerdere verdiepingen kan onthouden of goed is in het opzuigen van kattenharen etc. Mijn enige wens is dat de robot te programmeren is voor een tijdschema, Google Home en zelf naar het oplaadstation rijdt en weer verder gaat indien nodig.

Ik ben voor de eerste generatie van de Xiaomi Mi gegaan, zo rond de 230,- euro.
Weet alleen niet of die samen werkt met Google home, maar verder bevalt die prima.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
@Kromatic de eerste generatie van de Xiaomi Mi werkt hier met Google home, tijdsschema en gaat automatisch terug naar docking station.

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 00:41
Nou.. Mijn Blitzwolf is net van de trap gedonderd, hoorde ineens een bult lawaai en ja hoor, stofzuiger lag beneden.

Veel krassen maar gelukkig geen barsten. Geen idee of er van binnen iets kapot is.

Stofzuiger werkt nog wel, maar voor hoelang..

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone 11 Pro Max 64GB

• Kromatic
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 21:53
Bedankt voor de reacties mannen (of vrouwen). Zelf zocht ik liever iets onder de EUR 200,-. Zijn daar nog redelijke alternatieven of is dat budget simpelweg niet toereikend?

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:51
Kromatic schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:42:

Wat voor soort vloer heb je? (Laminaat/pvc/glad of tapijt)
Wat voor kleur? (Licht/donker)
Moet hij ook drempels over kunnen?
Wat wil je bereiken met Google Home koppeling?

Ik ben nu al een paar maanden zeer tevreden over de Aldi (Medion) robotstofzuiger van €99.
Heel simpel, werkt prima op een lichte, gladde vloer zonder drempels. Geen app, geen Google Home of dat soort onzin, wel programmeerbaar op een vast tijdstip elke dag. Gaat een random patroon de kamer door en vind (meestal) vanzelf z’n oplaadstation weer terug.

• mgroen
  • Registratie: februari 2013
Ik overweeg een robotstofzuiger te kopen. Het merk iRobot spreekt mij wel aan omdat deze ook met een app komt.

Echter, ik zit met de volgende vraag:

Ik heb vrij hoge drempels in mijn huis, van 19 mm hoogte. Is de IRobot in staat deze drempels te nemen?

Ook zou ik graag de hoogte van de robotstofzuiger willen weten aangezien ik dan kan inschatten of deze onder mijn bank en bed door kan en deze kan reinigen.

Ik vind hierover helaas niets in de online gebruikershandleidingen...

wellicht kan iemand hier iets daarover zeggen?

Mvrgr,
Mathijs Groen

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 26-01 13:11
Kromatic schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:27:
Bedankt voor de reacties mannen (of vrouwen). Zelf zocht ik liever iets onder de EUR 200,-. Zijn daar nog redelijke alternatieven of is dat budget simpelweg niet toereikend?
Deebot 605 heb ik in de aanbieding gekocht voor 219 euro...

Believe. Imagine. Create.

• maxtrash
Ik heb de 360 S5. De app slaat een verdieping/kamer pas op als hij een rondje maakt en terugkeert naar het laadstation. Daarom de lader in de slaapkamer gezet en een rondje laten doen. Vervolgens wilde ik bij "select map" een hartje zetten bij de betreffende map waardoor ik die later handmatig kan selecteren (ook als de lader alweer beneden staat).
Hij staat er echter niet tussen en ook niet onder history. Iemand anders deze ervaring ook, doe ik iets verkeerd of zijn er bepaalde limieten waar ik nu tegenaan loop?

• displaciamento
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 25-01 09:29
Heeft iemand toevallig ervaring met de Medion Dweilrobot MD 18379? Ik heb al een iRobot 390T, naar tevredenheid, maar het concept met een roller en een schoon- én vuilwatertank spreekt tot de verbeelding. Mijn boerenverstand zegt dat dit grondiger schoon zou moeten maken, maar geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is.

Overigens lijkt het itt tot de 390T een 'dom' exemplaar, dus hij is zeker niet beter op alle vlakken.

Voor de eventuele mede-geïnteresseerden: vanaf zaterdag is de Medion bij de Aldi in de aanbieding.

• JoostTheHost
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 28-01 13:39
Tallguy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:02:
De Xiaomi 360 S6 is momenteel in de aanbieding (nog 3 dagen) bij Gearbest voor €282. Via Messenger met Gearbest NL gechat ivm het douaneverhaal (kosten). Heb netjes een aparte link gekregen zodat ik daar geen last van zou mogen hebben. Mocht het wel zo zijn, dan vergoeden zij die kosten.

De S7 vond ik niet veel toegevoegde waarde bieden voor de meerwaarde, dus die overgeslagen.
Tot op heden heb ik nog geen succes om een link te krijgen om de S6 aan te schaffen zonder (extra) importkosten. Via de Gearbest chat op hun eigen website kwam het erop neer dat mijn enige optie is om het risico op importkosten maar gewoon te accepteren... Vreemd dat dit per geval lijkt te verschillen.

• Troetelbeer
displaciamento schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:09:
Heeft iemand toevallig ervaring met de Medion Dweilrobot MD 18379? Ik heb al een iRobot 390T, naar tevredenheid, maar het concept met een roller en een schoon- én vuilwatertank spreekt tot de verbeelding. Mijn boerenverstand zegt dat dit grondiger schoon zou moeten maken, maar geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is.

Overigens lijkt het itt tot de 390T een 'dom' exemplaar, dus hij is zeker niet beter op alle vlakken.

Voor de eventuele mede-geïnteresseerden: vanaf zaterdag is de Medion bij de Aldi in de aanbieding.
Geen ervaring mee, maar als ik de info lees en het promotiefilmpje zie dan vind ik hem zelfs duur voor wat je krijgt...Hij lijkt inderdaad "dom" te zijn...

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

JoostTheHost schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:16:
[...]

Tot op heden heb ik nog geen succes om een link te krijgen om de S6 aan te schaffen zonder (extra) importkosten. Via de Gearbest chat op hun eigen website kwam het erop neer dat mijn enige optie is om het risico op importkosten maar gewoon te accepteren... Vreemd dat dit per geval lijkt te verschillen.
Ik had ze benaderd nadat ik hun facebook account had gelezen. https://nl-nl.facebook.com/GearBestNetherlands/ Daar een NL mailtje via Messenger naar gestuurd en kreeg ook NL antwoord terug. Ging verder prima.

specs | 3360wP met SE3000

• Whaam
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:45
Ik geloof dat wij de trotse eigenaars zijn van een Deebot 605 "Special" edition :')

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:16

Notna

Where are you?®

Whaam schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:53:
Ik geloof dat wij de trotse eigenaars zijn van een Deebot 605 "Special" edition :')

[YouTube: Ecovacs Deebot 605 "SPECIAL" EDITION]
Mijn Neato D5 kon ook geen soep maken van een stel IKEA stoelen die wij hadden. Blijf hij ook eindeloos op los gaan. Oplossing was dat als een no go zone in te stellen en handmatig te zuigen :+

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Whaam
Notna schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:55:
[...]

Mijn Neato D5 kon ook geen soep maken van een stel IKEA stoelen die wij hadden. Blijf hij ook eindeloos op los gaan. Oplossing was dat als een no go zone in te stellen en handmatig te zuigen :+
Voor zover ik kan zien zijn er bij de Ecovacs alleen geen no-go zones in te stellen helaas. Als wij een stuk van de kamer niet gedweild willen hebben blokkeren we de boel met stoelen :')

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:16

Notna

Where are you?®

Whaam schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:59:
[...]

Voor zover ik kan zien zijn er bij de Ecovacs alleen geen no-go zones in te stellen helaas. Als wij een stuk van de kamer niet gedweild willen hebben blokkeren we de boel met stoelen :')
Één van de redenen om een systeem te kiezen met een virtuele no-go zone :X :')

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:38
Ik kom me even melden. Heb zojuist de 360 S6 besteld. Nu nog eventjes wachten :)

• Fugitive2008
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 12:31
Incolumis schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:48:
Ik kom me even melden. Heb zojuist de 360 S6 besteld. Nu nog eventjes wachten :)
Meld me dan ook maar bij dit illustere clubje. Ik heb de Deebot 605 aangeschaft welke ik dinsdag ga ophalen bij coolblue. Dan even testen of deze fatsoenlijk over de dorpels gaat zo niet dan moet ik em terug brengen en zal ik mezelf verwijderen van dit forum.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:45

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Fugitive2008 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:59:
[...]

Meld me dan ook maar bij dit illustere clubje. Ik heb de Deebot 605 aangeschaft welke ik dinsdag ga ophalen bij coolblue. Dan even testen of deze fatsoenlijk over de dorpels gaat zo niet dan moet ik em terug brengen en zal ik mezelf verwijderen van dit forum.
Welnee, dan haal je een andere die dat wel kan. Ik heb een Xiaomi gekocht dit jaar en dat is toch wel m'n beste aankoop van 2019. Het scheelt veel tijd aan stofzuigen en als je ziet hoeveel rommel er toch elke dag weer van de vloer komt, dan wil je niet meer zonder ;)

You've mistaken me for someone who really cares.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:19
Nog steeds op zoek naar een roborock S55 na mijn vorige bestelling van Juli helaas niet is geleverd.
Heeft iemand nog een tip voor een EU levering, ben nu even te huiverig voor een china bestellen ;( .
Ik zie nergens echt een optie hem voor onder de 300 te krijgen, waar ik hem vorige keer voor 315 had besteld. Ik heb hem geloof ik wel eens onder de 300 gezien geloof ik.

alaintje wijzigde deze reactie 20-09-2019 12:55 (29%)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-01 10:58

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Zelf met smacht aan het wachten op mijn Roborock S55.

Besteld via Aliexpress (Zou verstuurd moeten zijn) en zou als het goed is in de loop van volgende week binnen moeten komen.

Bij nader inzien had ik hem waarschijnlijk beter gewoon in Nederland kunnen bestellen .. Het scheelt niet veel aan kosten, en dan heb je het wel de volgende dag in huis en betere afhandeling ivm garantie en zo :') ..

Oops.

Naja, hopen dat alles goed gaat.

Heb voorheen een Roomba 555 gehad. Daar heeft de batterij het echter van begeven.
Misschien dat ik bij 123accu.nl daar nog een vervanging voor haal, en die oude Roomba op de bovenverdieping laat rondracen ^^

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Whaam
Huh, net perongeluk een github gevonden die de ecovacs command line scripts kan sturen. Toch maar even kijken :+
Fugitive2008 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:59:
[...]

Hoe hoog zijn je dorpels? De onze kruipt mooi over de sledepoten van de bank heen, maar drempels hebben we niet. Eerder in dit topic werden geloof ik van die ramps genoemd, driehoekige stukken hout.

• IceM
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:14
alaintje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:55:
Nog steeds op zoek naar een roborock S55 na mijn vorige bestelling van Juli helaas niet is geleverd.
Heeft iemand nog een tip voor een EU levering, ben nu even te huiverig voor een china bestellen ;( .
Ik zie nergens echt een optie hem voor onder de 300 te krijgen, waar ik hem vorige keer voor 315 had besteld. Ik heb hem geloof ik wel eens onder de 300 gezien geloof ik.
Ik heb hem vorige week hier besteld. Was met coupon codes 325,-. Binnen een week binnen.

Edit: zie dat je zoekt naar een EU verkoper, excuus.

IceM wijzigde deze reactie 21-09-2019 11:46 (4%)

...

• Troetelbeer
Whaam schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:09:
Huh, net perongeluk een github gevonden die de ecovacs command line scripts kan sturen. Toch maar even kijken :+
Linkje?

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:49
IceM schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:46:
[...]

Ik heb hem vorige week hier besteld. Was met coupon codes 325,-. Binnen een week binnen.

Edit: zie dat je zoekt naar een EU verkoper, excuus.
Roborock store levert vanuit Spanje, dus Europa ;) Ik heb daar een tijdje terug ook besteld. Kan prima!

• Troetelbeer
Oeh, eindelijk mijn Deebot 605 werkend gekregen in HA. *O*

• alaintje
Nuevocasa schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:49:
[...]

Roborock store levert vanuit Spanje, dus Europa ;) Ik heb daar een tijdje terug ook besteld. Kan prima!
Dus op aliexpress de spain warehouse kiezen, daar is die nu 325 zie ik. Dus met EU shipping. Dat is wel mooi.
Wel nog maar 2 leverbaar vanuit spanje zie ik...

Of bedoel je een andere website?

alaintje wijzigde deze reactie 22-09-2019 13:59 (6%)

• Nuevocasa
alaintje schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:58:
[...]

Dus op aliexpress de spain warehouse kiezen, daar is die nu 325 zie ik. Dus met EU shipping. Dat is wel mooi.
Wel nog maar 2 leverbaar vanuit spanje zie ik...

Of bedoel je een andere website?
Ja roborock store op Ali en dan verzending Spanje. Heb je m in 3-5 dagen vanuit Madrid door GLS bezorgd.

• alaintje
Ik zie net dat hij dan uiteinddlijk 335 is en er nog eens 14 euro paypal kosten bijkomen van Ali?
Uiteindelijk 343 euro na aftrek coupons en toevoeging paypal kosten.
Dat had ik niet verwacht. Het feit dat er nu staat 1 available is ook niet al te positief (net nog 2).

alaintje wijzigde deze reactie 22-09-2019 14:26 (15%)

• IceM
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:14
alaintje schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:24:
Ik zie net dat hij dan uiteinddlijk 335 is en er nog eens 14 euro paypal kosten bijkomen van Ali?
Dat had ik niet verwacht. Het feit dat er nu staat 1 available is ook niet al te positief (net nog 2).
Ik heb hem uit polen laten komen, was 2 dagen na versturen binnen geloof ik.

...

• Nuevocasa
alaintje schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:24:
Heb daarom met creditcard betaald :) O-) dat is 'gratis'

• user549890
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 19:09
Ik ben nu al een jaar in het bezit van de Deebot Slim 2 en dat voor slechts 150€! (ondertussen gezakt naar 111€)

Wifi, automatisch opladen, het belangrijkste zit erbij! Vloer bestaat uit tegels, geen huisdieren en appartement is zo'n 60 m².

Met andere woorden, ik snap niet dat mensen robots kopen van gemiddeld 400€ terwijl je voor meer dan de helft er ook kan kopen.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

• Troetelbeer
user549890 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:35:
Met andere woorden, ik snap niet dat mensen robots kopen van gemiddeld 400€ terwijl je voor meer dan de helft er ook kan kopen.
Omdat iedereen voor zichzelf bepaalt welke opties hij of zij belangrijk vindt bij een robotstofzuiger. Bij de jouwe(maar ook de mijne) heb je bijvoorbeeld geen mogelijkheid om een no-go zone in te stellen. Voor mij dus niet belangrijk, voor anderen onmisbaar...

En dat is maar een voorbeeld...

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:26
Ik ben nu al een jaar in het bezit van de Deebot Slim 2 en dat voor slechts 150€! (ondertussen gezakt naar 111€)

Wifi, automatisch opladen, het belangrijkste zit erbij! Vloer bestaat uit tegels, geen huisdieren en appartement is zo'n 60 m².

Thanks voor de tip, ik was ook al tijdje aan 't kijken om mijn iLife a4 te vervangen. Was aan 't twijfelen tussen een goedkope 'domme' unit of een wat duurdere slimme, toch weer voor de 'domme' gegaan. Prima prijs lijkt me. Eens kijken of de aftersales van Amazon beter is dan die van iLife, daar was nog geen klein onderdeel meer voor te krijgen. Voor een defecte bumper 't hele ding afgeschreven :/

• Whaam
In eerste instantie deze gevonden, maar lijkt niet compatible (nog niet getest, maar op basis van de Readme) https://github.com/wpietri/sucks

En daarna ook nog een github collection gevonden, en vooral Bumper interesseert me enorm! Ik gebruik bewust de app niet, en mis dus toch een aantal functies die me handig leken. https://github.com/topics/ecovacs

• Troetelbeer
@Whaam Was al niet meer nodig, maar toch bedankt. :)

• maxtrash
Heb een 360 S5 robot stofzuiger en was zeer tevreden over het ding. Nu lijkt echter al dagen de server overbelast. De app toont dan "acquiring status" maar die status komt nooit. Je kunt hem dus niet meer bedienen met de app. Zeer irritant, hebben meer mensen hier last van?

• JanB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 28-01 13:13

JanB

Het ken rotter !!!

Hier hetzelfde verhaal. Er staat ook al even een nieuwe versie van de app in de playstore, maar die krijg ik ook niet geïnstalleerd.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Dennisvw
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 27-01 13:07

Mijn Roborock doet 120m² in minder dan 2 uur, zonder tussentijds nog eens te hoeven opladen. Ik zie een 'domme' robotzuiger dat niet nadoen. Mocht de domme robotzuiger er twee keer zo lang over doen om hetzelfde resultaat te bereiken dan verdien ik die meerprijs deels terug dankzij het lagere energieverbruik :P

Per situatie zal bekeken moeten worden hoe 'slim' de robotzuiger moet zijn om aan de wensen te voldoen.

• x0r
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 27-01 13:50

x0r

dus ik

JanB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:39:
Hier hetzelfde verhaal. Er staat ook al even een nieuwe versie van de app in de playstore, maar die krijg ik ook niet geïnstalleerd.
Hier ook een eigenaar van een 360 S5, maar hier geen problemen met de verbinding richting de S5, ik maak gebruik van de iOS app (misschien dat het een Android app issue is?).

There can be only one.... en ik dan ??

• PhrancK
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 28-01 14:19
Hier ook sinds paar dagen eigenaar van de ecovacs deebot 605, tot op heden erg tevreden. Doet het gaat op onze begane grond en weet redelijk goed met de meubels om te gaan

• maxtrash
JanB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:39:
ik ben er achter dat je de robot wel kunt laten rebooten vanuit de app en dat hij dan wel weer benaderbaar is.

De app heb ik volgens mij via een apk geïnstalleerd omdat hij (tijdelijk) niet in de app-store beschikbaar was. Updaten lukte mij ook niet dus heb de app toen gedeïnstalleerd en opnieuw geinstalleerd via de appstore. Dat lukte.
Hij lijkt nu meer op de IOS-versie. Er wordt toch wel aardig doorontwikkeld, alhoewel deze update meer visueel lijkt te zijn dan dat er functioneel veel veranderd is. Hopelijk is het probleem met acquiring status nu ook verleden tijd.

• Fugitive2008
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 12:31
janvanduschoten schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:49:
[...]

Welnee, dan haal je een andere die dat wel kan. Ik heb een Xiaomi gekocht dit jaar en dat is toch wel m'n beste aankoop van 2019. Het scheelt veel tijd aan stofzuigen en als je ziet hoeveel rommel er toch elke dag weer van de vloer komt, dan wil je niet meer zonder ;)
Ik moet iedereen hier toch teleurstellen. De robotstofzuiger komt niet ons appartement in (insert quote van een bebaarde man uit LOTR), ik heb de bestelling moeten annuleren. Mijn dorpels zijn maar liefst 2.5-3cm hoog (dit wist ik nog niet zeker aangezien we gisteren de sleutels van ons nieuwe appartement hebben gekregen), ipv daarvan heb ik bergschoenen aangeschaft ;). 1-0 voor de terrazzo vloeren. Dus gewoon maar met het handje.

• JoostTheHost
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 28-01 13:39
maxtrash schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:23:
Heb een 360 S5 robot stofzuiger en was zeer tevreden over het ding. Nu lijkt echter al dagen de server overbelast. De app toont dan "acquiring status" maar die status komt nooit. Je kunt hem dus niet meer bedienen met de app. Zeer irritant, hebben meer mensen hier last van?
Is de 360 S5 (mogelijk geldt dit ook voor de andere modellen) alleen te bedienen via een app die communiceert met een centrale server? Dit klinkt qua ondersteuning/werking en ook privacytechnisch en als een enorm minpunt... :/

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:35
Sinds kort is ook de roborock S4 op de markt. Een soort mix van de S5 en de S6 maar zonder mop functie.
Ben erg gecharmeerd van deze en voor mij eigenlijk een instabuy. Helaas nog geen plekje gevonden waar ik hem kan kopen.
Iemand tips?

Reviewtje:

White_Collar wijzigde deze reactie 26-09-2019 23:30 (17%)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• maxtrash
JoostTheHost schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:01:
[...]
Is de 360 S5 (mogelijk geldt dit ook voor de andere modellen) alleen te bedienen via een app die communiceert met een centrale server? Dit klinkt qua ondersteuning/werking en ook privacytechnisch en als een enorm minpunt... :/
je maakt een account aan (waarbij je overigens niet veel data hoeft op te geven). Wat er precies naar de servers gestuurd wordt weet ik niet.
De robot werkt ook zonder app, je hebt een knop waarmee je hem kunt starten. Echter, de pluspunten van een meer geavanceerdere robot is juist dat je via de app van alles kunt doen. Bijvoorbeeld een kamer aanwijzen die hij moet schoonmaken, gebieden blokkeren, gebieden aanwijzen om schoon te maken, schedule instellen etc.
ik vind het zelf ook erg satisfying om de robot op de app te volgen en een mooi patroontje te zien :)

• Kpt Bierbuik
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 27-01 18:53
Ik heb dit weekend goedkoop een Philips stofzuigrobot (FC8812/01B) op de kop kunnen tikken. Ik heb hem vol enthousiasme in de woonkamer gezet en helaas moeten concluderen dat hij als een botsauto langs de mat antraciete plinten gaat.
De stofzuiger maakt gebruik van IR en mijn vermoeden is dat de plinten alle IR absorberen waardoor hij op deze plekken blind is, hij kan een pak beter langs licht gekleurde objecten navigeren.
Nu heb ik mijn inziens 2 keuzes, ofwel alle plinten verven of een andere robot stofzuiger kopen (ik zat zelf te denken aan de Xioami Mi Vacuum, deze zou volgens de specs gebruiken maken van een laser detectie).
Nu is mijn vraag, denken jullie dat laser detectie hetzelfde probleem gaat hebben met deze kleur plinten en kijk ik beter naar een alternatieve vorm van navigatie?
Een zoektocht op internet levert voornamelijk hits op met problemen waarbij er zwarte/donkere tapijten op de grond liggen en de valdetectie in werking treed, op donkere plinten vind ik niet 1 2 3 iets terug.

Alvast bedankt!

• Eppo ©
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Heb al een tijdje een Neato Botvac 75 rond rijden, maar na een lange tijd stil te hebben gestaan werkt hij niet meer. Als hij spot gaat schoonmaken, dan haalt hij net een vierkantje en geeft aan dat hij leeg is. Verwachting is dat de batterij gewoon op is, dus een nieuwe besteld op Ali. Helaas is dat geen succes, want hij geeft nu het volgende aan als hij aan het opladen is:

'Open de opvang en druk omlaag = aan'

Op zich had ik de melding niet gelijk geassocieerd met de batterij, dus ben ik online gaan zoeken wat dit probleem kan zijn. het kan het schakelaartje zijn onder de opvangbak, dus dat heb ik gecontroleerd en schoongemaakt. Helaas loste dit niks op. Na alles na gelopen te hebben heb ik de oude batterij terug geplaatst en daar doet hij alles goed op (alleen dan voor max 2 á 3 minuten stofzuigen).

Iemand een idee waardoor hij zo van slag kan zijn door zijn nieuwe batterij? En heeft iemand ervaring met een nieuwe batterij die wel goed werkt? Of heeft het geen nu meer om hier veel tijd/geld in te investeren en moet ik gewoon een Xiaomi robot halen?

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:12

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kom me, na maanden twijfelen, ook even melden in dit topic.

Deze week een S55 gehaald. En eerste indrukken zijn positief:
  • Blij dat er nu gewoon elke dag gestofzuigd kan worden (ik vergeet het vaak als ik thuis kom of heb er geen zin in). En met een hond is het wel zo fijn.
  • Na een week in gebruik is het merkbaar schoner in huis en dat zonder er moeite voor te doen.
  • Hij vindt zijn weg goed en lijkt ook voorzichtig te zijn om niet te hard ergens tegen aan te botsen.
  • Dweil functie is "geinig". vervangt niet het echte dweilen. Maar lijkt verder prima om zo af en toe te doen.
  • De app werkt prima. En zelfs via google home nog enige vorm van bediening.
  • De eerste keer toen ik hem boven neerzette maakte hij een melding dat hij geen virtuele muur kon vinden (logisch, dat is de kaart van beneden). Maar ging toen wel grondig alle kamers boven schoonmaken. Na afloop was de kaart ook ingedeeld zoals ik boven e.e.a. heb staan.
  • Eenmaal beneden had hij weer de woonkamer kaart geladen. En de volgende schoonmaakbeurt beneden ging prima.
  • De tweede keer boven kreeg ik geen melding van missende virtuele muren. En ging hij meteen aan de slag. Met als gevolg dat hij sneller klaar was, maar wel kamers gemist had!.
  • Moet nog een keertje boven testen. Om te kijken hoe hij daarmee omgaat.
Voor nu blij met de aanschaf. Ik neem merkbaar minder troep/stof mee de trap op.
En de vloer is merkbaar schoner.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• t.coenraad
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 28-01 15:57
DarkSide schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:19:
  • ...
  • Dweil functie is "geinig". vervangt niet het echte dweilen. Maar lijkt verder prima om zo af en toe te doen.
  • ...
Wat bedoel je met "geinig"? Ik vraag me af of de dweilfunctie voldoende is voor bijvoorbeeld ranjavlekken, moddersporen en ander kleinigheden. Kun je hier iets over zeggen?

t.coenraad wijzigde deze reactie 01-10-2019 11:46 (3%)

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:17
@t.coenraad een modderspoor is wel heftiger als een klein vlekje 🤭
Denk dat als ik her en der lees over dweil functies van robot zuigers kan het het vergelijken met een simpel doekje over de vloer halen.
Dus een modderspoor zal dan niet lukken maar kleinigheden wel.
Ook omdat de mop/dweildoek enkel steeds wat opnieuw nat word gemaakt en niet echt schoon gemaakt word in een sopje zoals met dweilen met een emmer en een mop.

Roos79 wijzigde deze reactie 01-10-2019 12:00 (22%)

• DarkSide

DarkSide

t.coenraad schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:46:
[...]

Wat bedoel je met "geinig"? Ik vraag me af of de dweilfunctie voldoende is voor bijvoorbeeld ranjavlekken, moddersporen en ander kleinigheden. Kun je hier iets over zeggen?
Nee. Daar is het zeker niet voor bedoeld.
Dweilen kost toch wat kracht, druk op de ondergrond om vlekken etc te verwijderen.

Wat de dweil functie doet is idd even een kleine laag over de vloer. En hij neemt de laatste kleine vuiltjes mee.

Het is nog steeds nodig om zelf te gaan dweilen en boenen.
Maar eens in de week even een "natte" stofzuigbeurt lijkt voor nu prima.

Als je echter een kunt vinden zonder dweil functie die stukken goedkoper is, is het zeker geen must have optie (voor mij dan)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• giancarlo_f
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 27-01 12:27
White_Collar schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:29:
Sinds kort is ook de roborock S4 op de markt. Een soort mix van de S5 en de S6 maar zonder mop functie.
Ben erg gecharmeerd van deze en voor mij eigenlijk een instabuy. Helaas nog geen plekje gevonden waar ik hem kan kopen.
Iemand tips?

Reviewtje:
[YouTube: Roborock S4 Review - Our New Favorite Roborock!]
Vanaf 9 oktober a.s. via Amazon.de met een prijs-indicatie van € 416,-

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:35
giancarlo_f schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:10:
[...]

Vanaf 9 oktober a.s. via Amazon.de met een prijs-indicatie van € 416,-
:o

Heb je een directe link? het zal wel aan mij vinden maar ik kan hem niet vinden 8)7

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• giancarlo_f
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 27-01 12:27
White_Collar schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:42:
[...]

:o

Heb je een directe link? het zal wel aan mij vinden maar ik kan hem niet vinden 8)7
https://www.amazon.de/Sau...07W91174V?ref_=ast_sto_dp

let op : zeer waarschijnlijk beschikbaar vanaf 9 oktober !

giancarlo_f wijzigde deze reactie 02-10-2019 07:28 (8%)

• Njay
  • Laatst online: 25-01 15:41
De S7 is onderweg, via de mail contact gehad met de maker en zij hebben google en siri spraak besturing in de panning na alexa nog geen ETA.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:44
Hmmm ik weet niet of ik in de toekomst nog iemand een Neato zou aanbevelen. Sinds afgelopen periode de volgende klachten met de Botvac Connected.

-Piepende wielen
-WiFi doet het niet meer

En sinds gisteren een vrij cruciale uitval:

-Laadt niet meer op

Nog 20 dagen garantie, maar ik zou behoorlijk depri zijn als dit één maand later had plaatsgevonden. De kwaliteit staat niet in verhouding met de prijs bij Neato.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-01 23:33
Wij willen er thuis ook aan wagen om een robot stofzuiger aan te schaffen voor in huis. Nu zou het mooi zijn dat hij ook onder de bank kan komen. Helaas is de hoogte 8cm. Nu zaten we te kijken naar een Ecovacs deebot slim 10. Maar wellicht hebben de mensen hier nog wel een goed idee? Zelf zouden we omwille van de functionaliteit wel een roborock willen aanschaffen, maar die past niet onder de bank.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:10
wopper schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:50:
Hmmm ik weet niet of ik in de toekomst nog iemand een Neato zou aanbevelen. Sinds afgelopen periode de volgende klachten met de Botvac Connected.

-Piepende wielen
-WiFi doet het niet meer

En sinds gisteren een vrij cruciale uitval:

-Laadt niet meer op

Nog 20 dagen garantie, maar ik zou behoorlijk depri zijn als dit één maand later had plaatsgevonden. De kwaliteit staat niet in verhouding met de prijs bij Neato.
Ja hier ook, een Neato Botvac Connected die mij te vaak kapot is gegaan en nu geen garantie meer heeft, terwijl dat ding best veel kuren heeft gehad. Ben nu weer aan het kijken voor een nieuwe, maar dat zal geen Neato meer worden, al is het alleen al om de kwaliteit en de service die daarna best wel te wensen over laat.

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gister mn LG Hombot gefixt. Een van de motoren deed het niet meer waardoor ie alleen nog maar rondjes kon draaien.
Bleek een draadje geknapt, ff gesoldeerd en hij is weer good to go.
Draadjes intern zijn niet van een beste kwaliteit en omdat die bedrading meebeweegt met de motor is dat iets wat uitendelijk bij veel anderen zal gebeuren. De bedrading van de andere motor vertoonde ook al slijtage.
Tis best goedkoop allemaal aan de binnenkant. Ook slechte scheiding van de binnenkant van het inkomende vuil. Staat bij ons in de kamer met kattenbakken en het kattengrit is overal in terecht gekomen.. :/

• DanTm
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Koen87 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:02:
Wij willen er thuis ook aan wagen om een robot stofzuiger aan te schaffen voor in huis. Nu zou het mooi zijn dat hij ook onder de bank kan komen. Helaas is de hoogte 8cm. Nu zaten we te kijken naar een Ecovacs deebot slim 10. Maar wellicht hebben de mensen hier nog wel een goed idee? Zelf zouden we omwille van de functionaliteit wel een roborock willen aanschaffen, maar die past niet onder de bank.
wij hebben de deebot slim exact om die reden, een van de weinige die plat genoeg is om onder de bank en de kasten door te gaan. Verder is het niet persee de slimste stofzuiger.

pvoutput 3600wp

• Koen87
DanTm schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:27:
[...]

wij hebben de deebot slim exact om die reden, een van de weinige die plat genoeg is om onder de bank en de kasten door te gaan. Verder is het niet persee de slimste stofzuiger.
Maar hij bevalt wel neem ik aan?

• DJustin
  • Laatst online: 22:03
Ik heb een ilife A9s waar ik relatief tevreden over ben. Nu moet ik toegeven dat de Roborock beter navigeert, maar die Ilife kon ik kopen voor €200. Ook dweilt de A9s redelijk

Belangrijkste was dat hij bij ons overal onderdoor gaat.

• DarkSide

DarkSide

Ken de functionaliteit niet van de deebot slim 10.
Maar welke functionaliteit van de roborock hebben dan jullie voorkeur t.o.v. de deebot?

Zelf hier een roborock en die gaat ook niet onder de bank.
Dat is idd jammer. Maar had zelf een goed gevoel over de roborock. De roomscanning, aan te sluiten op google home, en goede reviews.

Hij stofzuigt bij mij dagelijks. En in het weekend doe ik boven.
Ik merk dat ik veel minder stof en hondenharen heb op de trap naar boven nu.
Maar, behalve de trap, zijn er nog meer plekken die nog een traditionele stofzuiger vergen.
Dus als die plekken even gedaan moeten worden, neem ik de bank ook even mee.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:30
Zelf zouden we omwille van de functionaliteit wel een roborock willen aanschaffen, maar die past niet onder de bank.
De bank ophogen? Ik zou geen stofzuiger kopen die je eigenlijk niet wilt, maar alleen omdat hij laag genoeg is.

• Koen87
DarkSide schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:55:
[...]

Ken de functionaliteit niet van de deebot slim 10.
Maar welke functionaliteit van de roborock hebben dan jullie voorkeur t.o.v. de deebot?

Zelf hier een roborock en die gaat ook niet onder de bank.
Dat is idd jammer. Maar had zelf een goed gevoel over de roborock. De roomscanning, aan te sluiten op google home, en goede reviews.

Hij stofzuigt bij mij dagelijks. En in het weekend doe ik boven.
Ik merk dat ik veel minder stof en hondenharen heb op de trap naar boven nu.
Maar, behalve de trap, zijn er nog meer plekken die nog een traditionele stofzuiger vergen.
Dus als die plekken even gedaan moeten worden, neem ik de bank ook even mee.
De roomscanning idd, zodat hij veel slimmer overal heen gaat en dat je zeker weet dat ook alles gehad is. Aangezien we nogal veel obstakels hebben en een l vormige kamer met woonkamer, eetkamer en keuken met een kookeiland en alles, heb ik het gevoel dat we de robot ook vaak weer moeten zoeken als deze het station niet meer terug kan vinden.

Maar dat hij wel onder de bank kan komen is wel een groot pluspunt. Als hij vervolgens daar dan blijft staan weer een groot nadeel. Maar dat weet ik niet.

• DarkSide

DarkSide

Hij ziet dat hij niet onder de bank kan.
En hij blijft niet ergens staan. Hij zal altijd een weg zoeken.

Hij is best slim. TIjdens stofzuigen stond de hond opeens in de weg. Een weg die volgens de robot vrij was.
Nadat de hond weggelopen was. Zag je dat de robot "denken" van "Hey ik kon hier net toch prima zonder problemen langs" En dan gaat hij voorzichtig kijken of hij er voorbij/omheen kan.
Als hij merkt dat de weg weer vrij is, dan gaat hij weer rustig zijn weg zoals eerst.

• Koen87
DarkSide schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:40:
Hij ziet dat hij niet onder de bank kan.
En hij blijft niet ergens staan. Hij zal altijd een weg zoeken.

Hij is best slim. TIjdens stofzuigen stond de hond opeens in de weg. Een weg die volgens de robot vrij was.
Nadat de hond weggelopen was. Zag je dat de robot "denken" van "Hey ik kon hier net toch prima zonder problemen langs" En dan gaat hij voorzichtig kijken of hij er voorbij/omheen kan.
Als hij merkt dat de weg weer vrij is, dan gaat hij weer rustig zijn weg zoals eerst.
De roborock wel ja, de Ecovacs deebot slim 10 waarschijnlijk niet.
Als die stil staat onder de bank is dan weer zuur.
Ik weet niet of dit gebeurt, maar hij past er met gemak onderdoor.

Koen87 wijzigde deze reactie 05-10-2019 18:28 (4%)

• TRD07
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 28-01 13:31
360 s6 gebruikers hier die een extra charging dock hebben aangeschaft voor een andere verdieping?

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:48
Onze deebot R95 is twee weken na het verlopen van de garantie overleden :( en dat aan een euvel waar hij afgelopen februari ook al voor gerepareerd was: laser distance malfunction. Ze hebben toen de laser distance assembly vervangen, maar blijkbaar is dat een onbetrouwbaar onderdeel. De geschatte reparatiekosten waren ruim meer dan de oorspronkelijke nieuwprijs, en een veelvoud van de huidige nieuwprijs 8)7

Ach, nu weer op zoek naar de vervanger. Met twee langharige golden retrievers kunnen we hier echt geen dag zonder stofzuigen...

Weet iemand nog een goede zonder borstels aan de onderkant? Zo'n zijborsteltje is prima, maar de hoofdborstels raken veel te snel verstrikt in al die hondenharen. Bij de R95 kon ik de hoofdborstel vervangen door een directe zuigmond, dat was ideaal. Dat ding kon maanden tussen twee onderhoudsbeurten waarbij ik alleen dat zwenkwieltje even haarvrij moest maken.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is Xiaomi nu hetzelfde als Roborock? Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die types en versies.
Je hebt dus de Xiaomi Mijia 1S en de Roborock S4, wat is daar precies het verschil tussen? Beiden geen dweilfunctie (prima), beiden lidar en multiroom support, beiden (helaas) verplicht verbonden met Chinese servers.
Wat maakt de S4 de 100 euro extra waard voor de S4? Minder lawaai?

Toch maar de S4 besteld net, ben benieuwd :)

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 09-10-2019 07:57 (6%)

• Njay
Vraag voor de S360 S6 of S7 gebruikers ... het laden van de map duurt na het cleanen wel erg lang in de iphone app ongeveer 3 minuten daarna kan ik nog steeds geen specify the room kiezen of de map opslaan hij blijft zeggen dat een full clean nodig is terwijl deze al 2 x heeft gelopen. of moet ik meer geduld hebben?

• alaintje
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:14:
Is Xiaomi nu hetzelfde als Roborock? Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die types en versies.
Je hebt dus de Xiaomi Mijia 1S en de Roborock S4, wat is daar precies het verschil tussen? Beiden geen dweilfunctie (prima), beiden lidar en multiroom support, beiden (helaas) verplicht verbonden met Chinese servers.
Wat maakt de S4 de 100 euro extra waard voor de S4? Minder lawaai?

Toch maar de S4 besteld net, ben benieuwd :)
Waar heb je deze s4 besteld, in Nederland?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

alaintje schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

Waar heb je deze s4 besteld, in Nederland?
Amazon.de, bezorgt ook gratis in NL
https://www.amazon.de/Sau...e-selektive/dp/B07W91174V

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 09-10-2019 17:01 (12%)

• Njay
Update over de S7 en de kaart issues blijkbaar wil de unit eerst helemaal opgeladen zijn voordat hij de kaarten update :) R2Clean2 werkt perfect!

• Lonestander
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:55
Sinds eergisteren heb ik een Roomba 981 (980 zwart) in huis gehaald.

Ik hou mijn huis volgens mij normaal schoon met stofzuigen en stoffen (1x in de week/ 2weken), maar ik schrok toch wel van de hoeveelheid stof die nog in de robot zat..

Ben er tot nu toe ( na twee schoonmaaksessies) super tevreden mee! Enige jammere vind ik dat je met deze versie niet per kamer kan selecteren om schoon te maken, wat wel met de i7 kan. Weet iemand of het mogelijk is om een software update op de 980 te zetten, gezien de i7 eigenlijk de 980 is maar dan alleen met andere software?

Lonestander wijzigde deze reactie 10-10-2019 11:27 (3%)

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:17
@Lonestander Ben je er nog achter gekomen of dat mogelijk is?

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 12:32
Heeft iemand ervaring met de Xiaomi Mijia STYJ02YM?

Te koop op Aliexpress

Review:
https://smartrobotreviews...m-lds-edition-review.html

Is deze aan te bevelen over de Roborock S4?

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:38
Heb sinds een week een 360 S6. Was er zeer tevreden over, maar gister wilde ie niet meer opladen. Het ledje van de oplader werkt ook niet, dus die zal wel kapot zijn. Nu dus met GearBest in gesprek over een oplossing...

• Lonestander
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:55
Roos79 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:36:
@Lonestander Ben je er nog achter gekomen of dat mogelijk is?
Helaas nog niks gevonden, ben zelf ook nog aan het speuren naar mogelijkheden.
Mij lijkt het wel mogelijk, gezien de hardware niet enorm afwijkt.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:02

MsG

Forumzwerver

Dag allemaal. Ik heb een Roomba 500 series stofzuiger gekregen van mijn zwager. Uit mijn hoofd is het de Roomba 564 Pet Serie. Helaas heeft hij deze een tijd in de kast laten liggen, waardoor de NiMh accu's zo goed als dood zijn. (Ze laden even op, maar na het laden gaat hij meteen na 1 seconde rijden al bliepen dat hij opgeladen moet worden).

Ik zie op YouTube heel veel mensen die er een Lithium Ion accu voor gehaald hebben, en dat prima werkt. Weliswaar klopt de laadindicatie dan niet meer, de voltages zitten behoorlijk in de buurt. Ik vroeg me dus af, zijn er Tweakers die goede en wellicht slechte ervaringen hebben met bepaalde modellen lithium ion accu's?

Ik zie dat mijn 500 series ook een seriële poort heeft, waar leuke dingen mee te doen zijn, die ik er tzt ook mee wil gaan doen:

Daarnaast vroeg ik me af, of er nog mogelijkheden zijn om de firmware naar de nieuwste bij te werken. Ik lees dat je destijds een Osmo tool daar voor had. Bestaat er wellicht een PC-tool tegenwoordig om die firmware op die manier te upgraden?

MsG wijzigde deze reactie 20-10-2019 15:26 (5%)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Dennisvw
Gisteren een tweede Roborock S50 besteld op Aliexpress (€304 excl. nog te ontvangen cashback) met levering vanuit Tsjechië. Ik wilde eerst wachten tot Black friday, maar vond dit al een mooie prijs.

Gaat bij ons op de tweede verdieping aan het werk. Met twee babies en volle weekenden werd er eigenlijk te weinig gestofzuigd boven. 's Avonds is niet prettig vanwege de kleine slapers, de huidige Roborock tijdelijk naar boven verplaatsen gebeurde ook vrijwel nooit.

Het verschil in stof op de begane grond en eerste verdieping was duidelijk te zien, dat is dadelijk mooi verleden tijd :)

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:49
Dennisvw schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:27:
Gisteren een tweede Roborock S50 besteld op Aliexpress (€304 excl. nog te ontvangen cashback) met levering vanuit Tsjechië. Ik wilde eerst wachten tot Black friday, maar vond dit al een mooie prijs.

Gaat bij ons op de tweede verdieping aan het werk. Met twee babies en volle weekenden werd er eigenlijk te weinig gestofzuigd boven. 's Avonds is niet prettig vanwege de kleine slapers, de huidige Roborock tijdelijk naar boven verplaatsen gebeurde ook vrijwel nooit.

Het verschil in stof op de begane grond en eerste verdieping was duidelijk te zien, dat is dadelijk mooi verleden tijd :)
Wat voor een cashback is dat?

• Dennisvw
Garyu schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:47:
[...]
Wat voor een cashback is dat?
Geen cashback vanuit de leverancier, maar van een cashback site.

6,3% via bijvoorbeeld shopbuddies.nl (of andere cashback sites).

Edit: Cashback komt neer op € 18,89

Totaalprijs is daarmee € 286,- geworden.
Prima prijs vind ik.

Dennisvw wijzigde deze reactie 21-10-2019 12:36 (16%)

• alaintje
Dennisvw schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

Geen cashback vanuit de leverancier, maar van een cashback site.

6,3% via bijvoorbeeld shopbuddies.nl (of andere cashback sites).

Edit: Cashback komt neer op € 18,89

Totaalprijs is daarmee € 286,- geworden.
Prima prijs vind ik.
Heb jij direct een bevestiging gekregen van de shipment.
Bij mij staat die nog tussen de unpaid en tussen to be shipped.
Hij is nu ook niet meer leverbaar in zwart :( .

• Dennisvw
alaintje schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:08:
[...]

Heb jij direct een bevestiging gekregen van de shipment.
Bij mij staat die nog tussen de unpaid en tussen to be shipped.
Hij is nu ook niet meer leverbaar in zwart :( .
Ik heb nog geen shipment bevestiging gekregen, status is nog "awaiting shipment". Mijn betaling is wel geregistreerd. Status is "The supplier is processing your order"
Ik heb besteld bij Superlative Store. Had al in de reviews gelezen dat het in sommige gevallen pas na een aantal dagen verzonden wordt.
Ik wacht nog even geduldig af :)

• MrStiffler
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19:02
Lonestander schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:53:
[...]

Helaas nog niks gevonden, ben zelf ook nog aan het speuren naar mogelijkheden.
Mij lijkt het wel mogelijk, gezien de hardware niet enorm afwijkt.
De I7 heeft toch een aparte camera die objecten herkend en aan de hand daarvan de kamers? Ik zou deze functie ook wel willen op mijn 980 :P

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 28-01 15:40

Richh

HODL

Ik heb onlangs mijn Roomba 696 ingewisseld voor de Xiaomi Roborock S55. Jammer genoeg wel een paar euro teveel betaald tov hierboven maargoed :)

Ben er heel tevreden mee _/-\o_

Ik weet niet of het door de verhoogde zuigkracht of de dweil komt, maar hij laat de vloer echt heel netjes achter. Nog meer tevreden dan over de Roomba 696 waar ik ook al heel happy mee was.
Het meest tof is toch wel die laser mapping, met een plattegrondje in de app. Heel tof, en je kan precies volgen waar 'ie rijdt. Hij komt overal! En door de efficiëntere pathfinding heeft hij m'n appartement in een half uurtje gedaan, waar Roomba 1.5 uur bezig was.

Wel heeft deze wat meer moeite met gordijnen (hij durft niet door de lasers, waar de Roomba er gewoon onderdoor reed tot hij botste) en ziet mijn plattegrond er heel gek uit op de plek waar een lage spiegel is geplaatst (hij denkt dat daarachter dezelfde kamer ligt :P).

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja zo'n LIDAR heeft ook zo zn beperkingen. Heb een Roborock S4 en een glazen schuifpui waar de laser over het kozijn kijkt, een stuk van de tuin brengt ie ook in kaart.
Heb er maar een no-go area van gemaakt zodat ie niet steeds tegen de schuifpui aan botst. Dat werkt prima.

Ben er alleen nog niet uit hoe je meerdere kaarten kunt maken als je hem een keer in een andere ruimte zet.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook even een vraagje; heb op de eerste verdieping een open trap staan, naar de tweede verdieping. Dit komt er nu op neer dat een robotstofzuiger zo de verdieping af kan rijden.

Wil hier een opstaand randje op maken, maar de vraag is; hoe hoog moet deze zijn om veilig te zijn.
Ik dacht aan 2 centimeter, maar het lijkt erop dat sommige robots eroverheen kunnen.

Kun je een robotstofzuiger die over een hogere drempel kan, instellen dat ie dat niet doet? Heb verder nergens drempels, dus misschien een exemplaar uitzoeken wat sowieso niet over drempels kan.

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:24
MikeyMan schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:51:
Ook even een vraagje; heb op de eerste verdieping een open trap staan, naar de tweede verdieping. Dit komt er nu op neer dat een robotstofzuiger zo de verdieping af kan rijden.
Mijn 1ste generatie Roomba had een valbeveiliging, en is nooit de trap afgekukeld. Ik verwacht dat nieuwere modellen ook zoiets hebben.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Ered
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 28-01 11:41
Ik zou graag een robovacuum willen aanschaffen, maar er zijn er zoveel dat ik geen idee heb welke goed zijn. Hebben jullie misschien tips? Het is voor een studio van 43 vierkante meter dus boven de 300 is mij te duur. Geluid maakt mij niet zoveel uit zolang je maar via een app een tijd in kan stellen.

• Dennisvw
Heeft iemand hier ervaring met Valetudo op de Roborock?

https://github.com/Hypfer/Valetudo, of nog beter, deze versie: https://github.com/rand256/valetudo

Ik ben met name geïnteresseerd in de scheduled zone cleaning en de integratie met mijn Homey.

• UTMachine
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 27-01 08:04
Dennisvw schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:55:
Heeft iemand hier ervaring met Valetudo op de Roborock?

https://github.com/Hypfer/Valetudo, of nog beter, deze versie: https://github.com/rand256/valetudo

Ik ben met name geïnteresseerd in de scheduled zone cleaning en de integratie met mijn Homey.
Ja, ik heb deze draaien op mijn Roborock S55 (was ook de reden waarom ik de S55 kocht :+ ). Er zijn nog wel problemen met 'random firmware resets', dan is je Roborock weer op stock firmware en moet je hem opnieuw flashen (ik draai nu RE, die zou er minder last van moeten hebben?).

Je kan MQTT gebruiken om hem te schedulen, alleen ik ken Homey niet (ik gebruik Home Assistant).
Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True