Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.156.407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:19

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

joost.schoon88 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:33:
Sinds een week heb ik de Blitzwolf in mijn bezit. Echter vind ik de prestaties tegenvallen. Dit is mijn eerste robotstofzuiger, dus wellicht had ik er teveel van verwacht.

Wij hebben een gevlinderde betonvloer, dus perfect terrein voor de Blitzwolf dacht ik. Echter zuigt hij zandkorrels (die de hond meeneemt naar binnen) niet op en zelfs niet alle haren van de hond. Ik had er zelf meer van verwacht.

Ondervindt iemand dezelfde problemen?
Integendeel, ik ben juist onder de indruk. Niet normaal wat hij opveegt. Bakje zit tot z’n strot vol met kattenharen en zand.
Ik vind het een toppertje!

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sinds gister ook de Xiaomi Vacuüm (1e gen) binnen.

Al wat mee zitten spelen, maar ik heb de indruk dat hij niet zo goed overweg kan met mn Ikea vloerkleed. Hij denkt dat hij gaat vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaMe90
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-03 08:48
Ik heb sinds iets meer dan 2 jaar de LG hombot VR8600OB bij mij in huis, en het apparaat heeft het altijd goed gedaan. Sinds een maand of 2 (tuurlijk net buiten de garantie periode) krijgt het apparaat kuren. Na een minuut of 5 zuigen stopt het er helemaal mee: ik moet het apparaat opnieuw aanzetten om hem verder te laten gaan. Komt dit iemand bekend voor?
Ik heb net vandaag een software update gedaan, dit is mogelijk via de interne USB poort, maar na de update komt het probleem nog steeds voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijn18
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-03 21:50
Trisjin schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:43:
Wat is nu de best Bang for the buck in Nederland? Of is china toch echt beter? Ben alleen bang met garantie in china.
Ben opzoek naar een goedkoop goede robotstofzuiger. Nu ik katten heb wil ik graag dagelijks zo'n robot rond laten rijden. Liefst wil ik hem ook soms nog op 2e en 3e verdieping een rondje laten doen.
Ben je hier al verder mee gekomen? Ik ben ook op zoek naar een goedkope goede robotstofzuiger om eens te kijken hoe het bevalt. We hebben op dit moment een mannetje van 10 maanden door de kamer kruipen en nu komen we erachter dat er wel iets vaker een stofzuiger door de kamer zou mogen.

Mijn vriendin was niet zo'n voorstander van een robotstofzuiger, maar we overwegen nu om een goedkoop instapmodel te proberen. Hij hoeft geen wifi te hebben, geen zones te ondersteunen en dat soort dingen. Gewoon aanzetten, zuigen zonder overal tegenaan te rijden of van de trap af te rijden, en stoppen als hij het idee heeft dat hij de hele kamer heeft gedaan. Inderdaad de mogelijkheid om hem zo nu en dan op een andere verdieping neer te zetten zou fijn zijn.

Nu zag ik dat de Lidl een Silvercrest Robotzuiger in de aanbieding heeft voor 119 euro, maar ik kan niet echt vinden of dat nou een beetje fatsoenlijk ding is.
Daarnaast ben ik benieuwd of er in die prijsklasse (tot 200 euro) nog betere alternatieven te vinden zijn.

LR AWD / Black / Black / Aero, Bestelling 5-10, RN 5-10, VIN 26-11, levering verwacht: 8-15 december

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-04 19:58
marijn18 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:57:
[...]

Ben je hier al verder mee gekomen? Ik ben ook op zoek naar een goedkope goede robotstofzuiger om eens te kijken hoe het bevalt. We hebben op dit moment een mannetje van 10 maanden door de kamer kruipen en nu komen we erachter dat er wel iets vaker een stofzuiger door de kamer zou mogen.

Mijn vriendin was niet zo'n voorstander van een robotstofzuiger, maar we overwegen nu om een goedkoop instapmodel te proberen. Hij hoeft geen wifi te hebben, geen zones te ondersteunen en dat soort dingen. Gewoon aanzetten, zuigen zonder overal tegenaan te rijden of van de trap af te rijden, en stoppen als hij het idee heeft dat hij de hele kamer heeft gedaan. Inderdaad de mogelijkheid om hem zo nu en dan op een andere verdieping neer te zetten zou fijn zijn.

Nu zag ik dat de Lidl een Silvercrest Robotzuiger in de aanbieding heeft voor 119 euro, maar ik kan niet echt vinden of dat nou een beetje fatsoenlijk ding is.
Daarnaast ben ik benieuwd of er in die prijsklasse (tot 200 euro) nog betere alternatieven te vinden zijn.
Hier ook 10 maanden maar dan een dametje ;)

Volgens mij is nagenoeg elke stofzuiger onder de 200 een domme. Ze kijken niet, ze mappen niet, ze rijden maar wat rond. Wel zodanig slim dat ze de weg naar 'huis' kunnen vinden, niet van de trap vallen en ook niet 2x over de zelfde plek gaan, maar dat is het ook.

Heb een week zo een gehad, was wel aardig. Maar vond het niks dat ie zijn route vond door overal tegenaan te botsen.

Voor €260 heb je de 360 S5. En dan heb je een slimme.... Botst doorgaans nergens tegenaan. En ook niet onbelangrijk, is veel sneller klaar. Onze domme was 2 uur bezig met de woonkamer, de slimme 39 minuten. Nu werkt dat ding in de nacht, maar toch fijn als het efficiënt is en komt de levensduur ook ten goede! Want bedenk dat de goedkopere in 1 jaar 365x 2 = 730 uur rond rijdt en de slimme 365x0.66= 240 uur...

Voor ons was het in elk geval de beste investering ooit. Woonkamer al 2.5 maand niet gestofzuigd, en hij is nog nooit zo schoon geweest.

Ohja en onderschat de voordelen van mappen niet hoor. Er zijn diverse gebieden in mijn woonkamer waar ik onze robot niet wil hebben omdat ie zich dan verslikt in de kabels. Die als no go gemarkeerd in de app. Zeer efficiënt...en als je hem op meerdere verdiepingen wilt inzetten is multi-mapping ook erg nuttig.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 13-07-2019 13:44 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 09:32
zojuist mijn review gepubliceerd van de Alfawise v8s pro. Ik vind het zeker een aanrader:
https://gadget-freakz.com...eaner-with-smart-mopping/

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KapsalonKip
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-03 12:22
remcoXP schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:49:
zojuist mijn review gepubliceerd van de Alfawise v8s pro. Ik vind het zeker een aanrader:
https://gadget-freakz.com...eaner-with-smart-mopping/
Ik heb je review gelezen en dit lijkt me wel wat.
De map ziet er inderdaad niet zo goed uit, heeft denk ik ook geen toegevoegde waarde. Ju kunt er verder niets mee toch?

Edit: besteld

[ Voor 10% gewijzigd door KapsalonKip op 14-07-2019 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-04 23:59
[...]

Nee nog niet verder gekomen, heb er ook 0 verstand van nog nooit een robotstofzuiger gehad. maar heb liever iets meer geld voor een "slimme" dan voor een domme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ak.Raider
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-04 23:30
Witte_200 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Ik zie dan enkel de kaart van de benedenverdieping. In de kaart lijst ook geen andere kaarten te vinden... En heb zeker gewacht tot ie helemaal klaar was...

Het gekke is wel, terwijl hij boven bezig was kon ik in real time wel zien dat hij de verdieping aan het leren was en ook waar hij zich bevond. Maar toen hij klaar was en ik hem weer beneden aan de charger hing was de kaart verdwenen...

Klinkt buggy... niet?
Ik heb exact hetzelfde probleem. Zodra ik hem op de benedenverdieping laat zuigen verwijderd die de map van de bovenverdieping. Vandaag of morgen zet ik het oplaad dock ook boven om te kijken of die dan de map wel opslaat. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik ga binnenkort waarschijnlijk even een review erover schrijven, maar vooralsnog ben ik echt boven verwachting tevreden over de 1st gen Xiaomi mijia bot. Bizar hoe systematisch dat ding te werk gaat. We hebben ook net de keuken gedaan, en er missen nog plinten dus hij kan onder de keukenkastjes. Daar zit nu een ruimte zonder isolatie en laminaat, en met kabels en leidingen, maar dat is geen probleem. Ook de stoelen zijn geen probleem, en dat zijn stoelen met zo'n beugels aan de zijkanten, dus als het ware twee horizontale stukken die elk twee poten met elkaar verbinden. Kost soms wat moeite, maar uiteindelijk knalt hij er gewoon overheen.

Samenwerking met Google home is ook prima, en de app is lang zo slecht nog niet als ik dacht.

Wel een vraagje aan andere eigenaren: hij maakt elke keer opnieuw een map. Op zich geen probleem, maar dat betekent dus dat ik geen no-go zones in kan stellen zonder magnetische tape dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04 10:30
Trisjin schreef op zondag 14 juli 2019 @ 01:47:
[...]

Nee nog niet verder gekomen, heb er ook 0 verstand van nog nooit een robotstofzuiger gehad. maar heb liever iets meer geld voor een "slimme" dan voor een domme.
Blitzwolf :) tof ding net onder de 200

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Mijn Blitzwolf geraakt precies niet tot in België. Zijn er nog mensen bij wie de tracking info stuck zit?

2019-07-01 17:10:00 In Transit (HUB UK - LONGDON)
2019-06-01 11:54:12 The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS. (Utrecht (NL))
2019-06-01 11:25:15 System has accepted the order
2019-06-01 11:25:14 System is processing the order
2019-06-01 11:25:14 Request for shipping label

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
[...]

Ik ben 2 jaar geleden ook begonnen met een instapper. Mijn advies....niet doen! Koop er minimaal eentje met lidar. Ik heb zelf de 1st gen. Mija, maar zou nu voor de 1s gaan omdat die de map kan opslaan en zo zones kan creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 11:29
Door amazon prime day ben ik weer opnieuw geïnteresseerd geraakt in robot stofzuigers. De iRobot Roomba kost nu 399 euro. Als ik puur naar de specs kijk is het minder dan de Chinese varianten maar hij heeft wel de mapping features waar ik naar op zoek ben.

De 360 S5 spreekt me ook aan. Enige nadeeltje is dat hij niet via google home werkt (maar waar gaat het over).

Mijn huis is ingewikkeld (rommelig), groot en heeft drempels. Ik denk dat ik een robot wil waar ik op de app gebieden uit kan sluiten. Is er dan nog een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarco5000
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04 13:58
Ikzelf was an het kijken naar de Neato Robotics D450 omdat die ook serieus in korting staat. Dit omdat deze speciaal voor dierenharen zou zijn.
Maar dit zou mijn eerste robotstofzuiger zijn dus een tip zou ik het niet noemen, ik ken er niets van namelijk.

Edit: op deze website staat een vergelijking https://www.allhomeroboti...roomba-960-which-is-best/

[ Voor 20% gewijzigd door jarco5000 op 15-07-2019 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
nurdo schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:41:
Mijn Blitzwolf geraakt precies niet tot in België. Zijn er nog mensen bij wie de tracking info stuck zit?

2019-06-01 11:54:12 The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS. (Utrecht (NL))
check eens orange post :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

TLDR

Is het mogelijk bij de Xiaomi 360 S6 als het ware 2 kaarten te maken: 1 voor droog stofzuigen en 1 voor nat, waarbij die laatste een exclusion zone krijgt voor een kleed wat op de grond ligt?
En doet hij een natte ronde na het droge of moet je bijv instellen dat op de dinsdagen hij droog moet zuigen en de vrijdagen nat?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nurdo
  • Laatst online: 17-11-2024
Nick25 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:50:
[...]

check eens orange post :)
Wat bedoel je met ‘orange post’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
nurdo schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:40:
[...]

Wat bedoel je met ‘orange post’?
Pm me ff de tracking dan kijk ik ff :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:49

BlueTooth76

Let the sun shine!

Na m'n goede ervaringen met de Medion 18500 (iLife v5) vandaag een upgrade binnengekregen.

Het is de Xiaomi S50 geworden.

Na het aanmelden op de WiFi en een update ging hij direct los. De benedenverdieping (hal / kamer / keuken) had hij in 50 minuten klaar (50m2 ook). Werkkamer en bijkeuken is hij nog niet geweest want had de deuren dicht.

Alles is gelijk mooi in kaart gebracht, nergens op vastgelopen en stond weer keurig op z'n basisstation te laden na afloop.

De "oude" Medion gaat voortaan de bovenverdieping doen, incl. overloop.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KapsalonKip
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-03 12:22
Ik heb mijn Alfawise v8s pro inmiddels binnen.

Eerste indruk is zeer goed, hij zuigt echt veel op. En hij doet zijn ronde efficiënt ondanks dat hij geen lidar heeft.

Top voor 150 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rocket23
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-04 13:12
nurdo schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:41:

Ook de mijne blijft al even plakken...

13 Jul 2019
13:25
Outgoing manifest generated ROYAL SHIPMENTS
13 Jul 2019
09:57
In Transit (Nysa) ROYAL SHIPMENTS
12 Jul 2019
22:02
In Transit (Complete customs clearance) ROYAL SHIPMENTS
12 Jul 2019
21:50
In Transit (Arrived in the UK, waiting for customs clearance) ROYAL SHIPMENTS
01 Jul 2019
18:13
In Transit (Leaving Hong Kong) ROYAL SHIPMENTS
19 Jun 2019
09:24
The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS. (Utrecht (NL)) ROYAL SHIPMENTS
19 Jun 2019
08:25
System has accepted the order ROYAL SHIPMENTS
19 Jun 2019
System is processing the order ROYAL SHIPMENTS
19 Jun 2019
Request for shipping label

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
Tallguy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:40:
TLDR

Is het mogelijk bij de Xiaomi 360 S6 als het ware 2 kaarten te maken: 1 voor droog stofzuigen en 1 voor nat, waarbij die laatste een exclusion zone krijgt voor een kleed wat op de grond ligt?
En doet hij een natte ronde na het droge of moet je bijv instellen dat op de dinsdagen hij droog moet zuigen en de vrijdagen nat?
Ja je kan 2 kaarten opslaan met verschillende exclusion zones. Zo doet hij bij ons maar 1x per week de mat in de woonkamer omdat hij elke keer als hij die doet zich helemaal volzuigt met pluis van de mat.

Echter: je kan geen map koppelen aan een schema. Je zal handmatig voor aanvang van de start de kaart moeten wijzigen in de instellingen. Dat kan ruim van tevoren, die kaart wordt dan de actuele kaart en moet je later dus ook weer terug zetten. Het zou mooi zijn als je in de toekomst in het schema ook een kaart kan kiezen.

Tav het dweilen: je hebt een apart dweil opzetstuk. Deze moet je vullen met water en bevestigen aan de onderkant van de stofzuiger. Hij mag officieel met dat opzetstuk ook niet in de lader. Het is mij in elk geval iets te veel gedoe. Heb het slechts 1x gebruikt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:49

BlueTooth76

Let the sun shine!

Wat me opviel aan de Medion 18500 is dat hij op de 1e verdieping (vloerbedekking) bij de eerste keren stofzuigen iedere keer in een half uur helemaal vol zat. Pas bij de 3e volledige run (tot de accu leeg was) zag ik verbetering.

Nu liet ik hem 2x per week de bovenverdieping stofzuigen en dat ging prima. Een hele verbetering t.o.v. gewoon stofzuigen (waar je blijkbaar meer overslaat dan je denkt).

Nu heb ik de Xiaomi S50 eens een run laten doen op die verdieping en.. zit er na 1x stofzuigen een complete grijze mat van stof in het bakje... compleet vol... alsof er nog nooit een stofzuiger overheen is geweest :D

Blijkbaar is er nog een overtreffende trap van "schoon"... en dan staat hij op "balanced" en nog niet eens volle zuigkracht...

[ Voor 13% gewijzigd door BlueTooth76 op 19-07-2019 23:10 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 388752

Mijn oog is ook gevallen op de Xiaomi Roborock S50. Ik wil de robot namelijk zowel op de begane grond als op de eerste etage (slaapkamers) zijn ronde laten doen. Nu heb ik wel de volgende vraag. Heb ik het goed begrepen dat deze stofzuiger één map/plattegrond kan onthouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
Vandaag is mijn 360 S5 binnengekomen maar wat een briljant ding. Het stofzuigen van de kamers in mijn toch ingewikkelde huis gaat behoorlijk goed. Ook het hoogpolige tapijt in de TV kamer vormt geen probleem.

De drempels zijn wel een probleem, misschien iets te hoog. Iemand een tip waar ik een handige rubberen "schans" oid kan kopen om hem eroverheen te krijgen? Of een andere tip.

Als ik hem nu na het zuigen van een kamer terugzet in de kamer met het oplaadpunt kan hij deze niet vinden (ook niet als ik hem er vlak voorzet). Hij herkent de kamer niet. Vervolgens kun je de map handmatig kiezen, maar doe ik wellicht iets niet handig?

Maar echt gaaf: het zou me niet verbazen als er later dit jaar nog eentje bijkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:52
maxtrash schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 01:23:
De drempels zijn wel een probleem, misschien iets te hoog. Iemand een tip waar ik een handige rubberen "schans" oid kan kopen om hem eroverheen te krijgen?
Bol heeft ze onder andere. Die dingen heten drempelhulpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Wat is jullie ervaring met zuigen rond tafel en stoelen? Geraakt hij er wat tussen? En als je stoelen naar achter zou trekken lijkt mij dat hij de ruimte niet meer herkent? Of valt dat wel mee.

De zone die hier het vuilste wordt maar het minst leuke is om te poetsen. Zou een uitkomst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
grun93 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 05:28:
[...]

Bol heeft ze onder andere. Die dingen heten drempelhulpen.
dank, zoiets ja. Alleen vind ik deze te groot en te duur. Eigenlijk zou een driehoekig stuk rubber van 1x1x80 cm al voldoende zijn.
Een mat zou ook kunnen helpen maar die moet dan wel weer een bepaalde dikte hebben. Heb nog wel wat drooploopmatten, ga vanavond eens wat experimenteren. Ben bang dat ze te dun zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
chento12 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:21:
Wat is jullie ervaring met zuigen rond tafel en stoelen? Geraakt hij er wat tussen? En als je stoelen naar achter zou trekken lijkt mij dat hij de ruimte niet meer herkent? Of valt dat wel mee.

De zone die hier het vuilste wordt maar het minst leuke is om te poetsen. Zou een uitkomst zijn.
heb het ding pas een dag maar hij gaat er netjes tussen. Had een eigen video willen posten, maar is wat ingewikkeld en privacy gevoelig. Het ziet er echter ongeveer zo uit:

YouTube: robot vacuum NEATO Botvac D series vs chair leg obstacle course

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:52
chento12 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:21:
Geraakt hij er wat tussen? En als je stoelen naar achter zou trekken lijkt mij dat hij de ruimte niet meer herkent? Of valt dat wel mee.
Of hij er tussen kan, hangt ervan af. Zelf heb ik de meubels eenmalig wat verschoven zodat het nu wel kan waar het voorheen niet mogelijk was. Scheelt niet heel veel, 10 cm was voldoende.

Mijn Hombot houdt niet opeens op omdat hij de grens van de virtuele map in het geheugen herkent, dat valt wel mee. Hij rijdt gewoon door tot er een obstakel herkent wordt. En anders krijgt dat voorwerp een zacht kusje. De sensoren zijn leidend en niet de map in het geheugen. Die laatste is volgens mij dat hij de volgende keer min of meer dezelfde route volgt om de ruimte zo efficient en snel mogelijk schoon te krijgen. De mijne heeft daarna nog een verrassing in petto: hij weet waar de droogloopmat voor de balkondeur ligt (want dan zet hij de turbostand aan en weer uit als hij eraf rijdt), en als allerlaatste gaat hij daar voor de tweede keer overheen, alvorens naar het oplaadstation te rijden. Geen idee waarom dat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNot2
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-04 08:38
Vandaag is mijn 360 S5 binnengekomen maar wat een briljant ding. Het stofzuigen van de kamers in mijn toch ingewikkelde huis gaat behoorlijk goed. Ook het hoogpolige tapijt in de TV kamer vormt geen probleem.

De drempels zijn wel een probleem, misschien iets te hoog. Iemand een tip waar ik een handige rubberen "schans" oid kan kopen om hem eroverheen te krijgen? Of een andere tip.
Hoe hoog zijn die drempels dan precies? En komt hij er dan helemaal niet overheen, of wel maar moeizaam? Zit zelf namelijk met 1 hoge drempel in de keuken, maar kan die drempel ook niet verlagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
maxtrash schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:45:
[...]

dank, zoiets ja. Alleen vind ik deze te groot en te duur. Eigenlijk zou een driehoekig stuk rubber van 1x1x80 cm al voldoende zijn.
Een mat zou ook kunnen helpen maar die moet dan wel weer een bepaalde dikte hebben. Heb nog wel wat drooploopmatten, ga vanavond eens wat experimenteren. Ben bang dat ze te dun zijn.
Vet gedrukte uit je post in google en eerste hit, driehoekig rubber 9mm x 9mm. :)
Misschien is een LED Profiel 45 graden 19mm x 19mm nog een idee, kun je er verlichting in maken.

[ Voor 9% gewijzigd door BenEco op 31-07-2019 11:43 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 17:32
Weet iemand welke robot stofzuiger de grootste opvangbak heeft? ik wil graag een robotstofzuiger die een oppervlakte van 40m2 kan doen (geen huisdieren, voornamelijk alleen stof) waarbij ik het bakje niet elke dag hoef te legen.

edit: ik ken de roomba i7+ en de nieuwe s9+ met het leegstation, maar die liggen wel boven het budget. Maximaal 500€.

[ Voor 21% gewijzigd door Stvn21 op 31-07-2019 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:50
Ik heb nu een jaar of 3-4 een Roomba 866, die kan mijn complete woonkamer makkelijk doen zonder die te hoeven legen en wij hebben een kat. Kamer is ook +- 50m2
Zorgen dat de stofzuiger met een lege bak begint dan heb je dat probleem nooit. :)

Ben nog steeds erg tevreden, beste koop in lange tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stvn21
flyyy schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:19:
Ik heb nu een jaar of 3-4 een Roomba 866, die kan mijn complete woonkamer makkelijk doen zonder die te hoeven legen en wij hebben een kat. Kamer is ook +- 50m2
Zorgen dat de stofzuiger met een lege bak begint dan heb je dat probleem nooit. :)

Ben nog steeds erg tevreden, beste koop in lange tijd!
Ik ben niet elke dag thuis, maar het zou mooi zijn als de stofzuiger wel elke dag zijn rondje kan maken. 1x in de 3 dagen legen ofzo zou wel mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

* nvt * blijkt beter hier thuis te horen.

[ Voor 84% gewijzigd door martinvdm op 02-08-2019 09:32 ]

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Stvn21 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:58:
Weet iemand welke robot stofzuiger de grootste opvangbak heeft? ik wil graag een robotstofzuiger die een oppervlakte van 40m2 kan doen (geen huisdieren, voornamelijk alleen stof) waarbij ik het bakje niet elke dag hoef te legen.

edit: ik ken de roomba i7+ en de nieuwe s9+ met het leegstation, maar die liggen wel boven het budget. Maximaal 500€.
Als er niemand thuis is en je hebt geen dieren dan is er in 1 dag echt niet zoveel stof dat je bakje meteen vol is. Ik heb de Xiaomi versie1 die iedere nacht rijdt en 2 katten, hond, kinderen etc. en leeg doorgaans om de drie dagen. Totale ruimte is 61m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Medione1210 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:45:
[...]

Als er niemand thuis is en je hebt geen dieren dan is er in 1 dag echt niet zoveel stof dat je bakje meteen vol is. Ik heb de Xiaomi versie1 die iedere nacht rijdt en 2 katten, hond, kinderen etc. en leeg doorgaans om de drie dagen. Totale ruimte is 61m2.
Thanks voor je reactie. Welk model is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-04 17:57

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Rubbermagazijn.nl heeft werkelijk alle rubberprofielen die je wenst.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Stvn21 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:14:
[...]

Thanks voor je reactie. Welk model is dat precies?
Deze Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstrik
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-07-2023
mstrik schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:45:
Ik heb inmiddels de 360 S5 binnen via GB, wij zijn er zeer blij mee.

Nu nog opzoek naar de onderdelen:

- Sidebrush, op Ebay en AE te vinden vanaf 90 cent tot 10 euro. (Lijkt de zelfde te zijn als de S7)
- Mainbrush, op Ebay te vinden vanaf 10 euro. De Xiaomi versies op AE lijken er erg op, en een stuk voordeliger. Heeft iemand deze toevallig geprobeerd of deze past?
- Hepa Filter, Op AE 10 euro (Lijkt ook de zelfde te zijn als de S7) Ook lijkt de Xiaomi versie er erg op, maar volgens de maten op AE past is deze 2-4mm kleiner en past deze niet. Iemand hier al ervaringen mee?
Heb zojuist een filter en mainbrush binnen van de Xiaomi versie, maar deze past niet.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:43
Deze week mijn 360 S5 ontvangen. Besteld via de fok/gearbest link, levertijd was ca. 4 weken, viel me alleszins mee. Eerste ervaringen zijn positief, "floormapping" levert echt goede resultaten op en het toevoegen van no-go areas ook. Bij mij doet het ongeveer 1m2/min en met ca. 70m2 redt hij dat net op 1 acculading. Dit weekend eens testen hoe hij omgaat met de multiple floor functionaliteit.

En misschien wel het mooist van allemaal, wie hoort er nu niet graag "Master, the cleaning is complete"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31
Tazzios schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:44:
Mijn neato xv25 laad niet meer op ik vermoed dat het aan de 24 volt adapter ligt (die piept en kraakt).
Ik vrees dat ik voor niets mijn vorige batterijen zo snel vervangen heb door lion accu`s.
heeft er iemand toevallig nog een 24 volt adapter over van zijn oude neato? (Om te voorkomen dat ik een nieuwe koop en het blijkt aan het anders te liggen)

En anders kan ik een nieuwe uitgaan zoeken. :9
Een hele tijd niet in dit topic geweest. Mijn Neato XV heeft tijden trouwe dienst gedaan maar deze gaat binnenkort naar de recycling als niemand onderdelen wil.

Defect zijn :
- accu's
- linker wiel als je van voren kijkt. De steun is afgebroken na een val van de trap. Ooit een keer gelijmd maar nu weer stuk. Motortje doet het nog wel
- de sensor voor het bakje was niet fijn meer, ik heb deze schoongemaakt maar besloten de Neato niet meer te assembleren gezien de andere problemen

Ben je dus op zoek naar reserve onderdelen voor deze Neato serie, geef even een gil. De rest is nog goed, incl de borstel, en ik heb geloof ik nog wat nieuwe HEPA filters die ik erbij doe.

[ Voor 27% gewijzigd door asing op 03-08-2019 19:08 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:35

Tazzios

..

@asing Ik heb sinds zaterdag de 360 S5 rond rijden. :*)

Met de nieuwe adapter is hij 1 keertje succesvol geboot en kon ik de tijd instellen.
de condensators heb ik zelf 2 jaar geleden vervangen verder geen problemen gehad.
Ik ga hem nog te koop zetten voor een paar eurotjes. De Nastima lion accu`s zijn net meer dan een jaar oud en verder geen kapotte onderdelen. Misschien dat iemand hem met een moederbord switch weer tot leven krijgt (bv de jouwe >:) ).

[ Voor 15% gewijzigd door Tazzios op 04-08-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Tazzios schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:37:
@asing Ik heb sinds zaterdag de 360 S5 rond rijden. :*)

Met de nieuwe adapter is hij 1 keertje succesvol geboot en kon ik de tijd instellen.
de condensators heb ik zelf 2 jaar geleden vervangen verder geen problemen gehad.
Ik ga hem nog te koop zetten voor een paar eurotjes. De Nastima lion accu`s zijn net meer dan een jaar oud en verder geen kapotte onderdelen. Misschien dat iemand hem met een moederbord switch weer tot leven krijgt (bv de jouwe >:) ).
Dat is een idee, de mijne blijkt inmiddels 7 jaar oud te zijn dus ik orriënteer me op een nieuwe.

Voor de handige tweaker is het leuk.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Mensen hier de blitz al ontvangen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ja, er zijn er hier een aantal met een BlitzWolf. Gebruik de zoekfunctie als je wilt weten wie.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
EWK schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:44:
Ja, er zijn er hier een aantal met een BlitzWolf. Gebruik de zoekfunctie als je wilt weten wie.
dat snap ik ;) ik heb hem allang.
vroeg me meer af waren wat mensen die problemen met verzending hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekk
  • Laatst online: 26-04 16:53
maxtrash schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:33:De 360 S5 spreekt me ook aan. Enige nadeeltje is dat hij niet via google home werkt (maar waar gaat het over).
Via een draadje op Reddit kwam ik iemand tegen die claimde dat hij het wel kan integreren met Alexa. Hij heeft code gepubliceerd op GitHub. Ik heb zelf geen idee wat ik hier dan weer mee kan, maar misschien dat iemand anders er z'n voordeel mee kan doen.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chento12
360 S7 te koop op gearbest

De verbeteringen:The improvements to the predecessor model S6 at a glance:
- Map storage of several floors incl. No-Go zones
- Carpet detection while using the wipe function (does not drive on it)
- Single and multi-room cleaning
- Targeted scheduling of working times for each room (order of cleaning can be specified)
- increased suction power (from 1800 pa to 2000 pa)
- larger dust chamber (from 0.42 l to 0.57 l)

Voor mezelf de meerprijs niet waard momenteel (€418 tov €280) (ik zie wel iets staan van €360 met coupon)

[ Voor 4% gewijzigd door chento12 op 05-08-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 16:43
Misschien dat er hier iemand nog een idee heeft :) Heb, blijkbaar, een laag bankstel waardoor zo'n beetje iedere robot afvalt.
Is er iemand bekend met een "slimme" robot die onder een bank past van 6.2 cm hoog? Heb nu de Deebot slim, doet zijn ding maar niet goed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
chento12 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:50:
360 S7 te koop op gearbest

De verbeteringen:The improvements to the predecessor model S6 at a glance:
- Map storage of several floors incl. No-Go zones

Voor mezelf de meerprijs niet waard momenteel (€418 tov €280) (ik zie wel iets staan van €360 met coupon)
Nu was ik in de veronderstelling dat de S5 en S6 reeds over maps van verschillende verdiepingen konden beschikken, en dat je no go zones kon aangeven. Als ik dit zo lees kan je dus op de S5 en S6 geen twee verdiepingen (maps) hebben met ieder eigen no go zones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
asing schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:20:
[...]

Nu was ik in de veronderstelling dat de S5 en S6 reeds over maps van verschillende verdiepingen konden beschikken, en dat je no go zones kon aangeven. Als ik dit zo lees kan je dus op de S5 en S6 geen twee verdiepingen (maps) hebben met ieder eigen no go zones?
Het is me ook niet helemaal duidelijk ... meerdere verdiepingen gaat inderdaad op S6. No go zones blijkbaar ook.

https://china-gadgets.com/360-s7-vacuum-robot/

S7 : ,- Mapping with map storage (several maps with no-go zones, single and multi-room cleaning)
- No-Go Zones and Zoned Cleanup

S6: - Mapping with map storage
- No-Go Zones and Zoned Cleanup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 22:22
Sinds afgelopen vrijdag eigenaar van mijn eerste robotstofzuiger "Henkie" (Roomba 980). Ik was altijd redelijk sceptisch over die dingen, maar die mening is wel 180 graden bijgesteld. Henkie zuigt beter dan mijn huidige stofzuiger en pakt werkelijk alles mee.

Totaal geen moeite om mijn 75m2 appartement grondig te boenen. In de slaapkamer, voorzien van (laag)tapijt, zet hij zichzelf gewoon wat harder.

Wij hebben alleen een hoogpolig kleed waar die zichzelf letterlijk in vastzuigt, dus daarvoor is die niet geschikt. Daar hebben we de "bissell multireach ion xl 36v" (tip: ing winkel) voor aangeschaft om de lastige hoekjes en gaatje mee te kunnen pakken. Die mag tevens mijn 10 jaar oude stofzuigert vervangen.

Via een dagdeal site voor €600 inclusief een dwijlrobot (iRobot Braava Jet 240) aangeschaft, genaamd Ingrid, een gouden combinatie :). Als Henkie klaar is met ze rondje maakt Ingrid de vloer spik en span. Kortom, helemaal happy! Dat we de komende jaren er maar schoon bij mogen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
Interessant, een echte dweilrobot.
Is het resultaat daarbij wél zoals zelf dweilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
chento12 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:01:
Interessant, een echte dweilrobot.
Is het resultaat daarbij wél zoals zelf dweilen?
Ik zou zeggen dat als het een dweilrobot is, er ook een schoonmaakmiddel in kan, en dat je aan het einde van de rit een bakje vies water hebt. Anders is het alleen een beetje nat gemaakt :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 22:22
asing schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:04:
[...]

Ik zou zeggen dat als het een dweilrobot is, er ook een schoonmaakmiddel in kan, en dat je aan het einde van de rit een bakje vies water hebt. Anders is het alleen een beetje nat gemaakt :9 .
Najah, dat is de grap. Er mag geen schoonmaakmiddel in, dit zou de robot aantasten. Ze zouden deze wel in ontwikkeling hebben (gerucht). Maar hij maakt wel echt goed schoon, zelfs de vlekken waarbij je zelf normaal flink voor moet boenen haalt die weg. Weet niet of ik hem zelf had gekocht als die er niet bij had gezeten, maar moet zeggen dat het echt goed werkt. Leuke aanvulling voor het schoonmaken.

*Edit, lees net op de site zelf dat de doekjes die eronder zitten het reinigingsmiddel bevatten die geactiveerd worden als dit nat wordt. Dus ja, het wordt inderdaad schoongemaakt :*).

[ Voor 11% gewijzigd door Diversity op 05-08-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-04 23:59
mstrik schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:45:
Ik heb inmiddels de 360 S5 binnen via GB, wij zijn er zeer blij mee.

Nu nog opzoek naar de onderdelen:

- Sidebrush, op Ebay en AE te vinden vanaf 90 cent tot 10 euro. (Lijkt de zelfde te zijn als de S7)
- Mainbrush, op Ebay te vinden vanaf 10 euro. De Xiaomi versies op AE lijken er erg op, en een stuk voordeliger. Heeft iemand deze toevallig geprobeerd of deze past?
- Hepa Filter, Op AE 10 euro (Lijkt ook de zelfde te zijn als de S7) Ook lijkt de Xiaomi versie er erg op, maar volgens de maten op AE past is deze 2-4mm kleiner en past deze niet. Iemand hier al ervaringen mee?
Hier al verder mee gekomen? Ik overweeg een 360 s5 maar wil er wel onderdelen voor kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstrik
Trisjin schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

Hier al verder mee gekomen? Ik overweeg een 360 s5 maar wil er wel onderdelen voor kunnen vinden..
Ik heb de mainbrush en de filters besteld van de Xiaomi's maar deze passen niet.
Helaas heb ik nog geen "goedkope"alternatieve kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Onze Samsung powerbot VR9000 heeft het inmiddels begeven (ga hem nog wel proberen te maken maar de brush die lijkt aan te lopen).

Maar ikwas ondertussen ook aan het kijken naar een nieuwe en mijn oog was gevallen voor de Xiaomi Roboroc S6 / S60, alleen hij is heel slecht te krijgen (deels omdat hij ook relatief nieuw is) maar zijn er hier mensen die al ervaringen met deze stofzuiger hebben?

Met name op het gebied van tapijt lijkt hij "average" te zijn volgens uitgebreide testen op youtube.

YouTube: Roborock S6 Robot Vacuum Tests & Review - Vacuum Wars

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
mstrik schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:24:
[...]
Ik heb de mainbrush en de filters besteld van de Xiaomi's maar deze passen niet.
Helaas heb ik nog geen "goedkope"alternatieve kunnen vinden.
ik heb ergens 2 keer side brush gekocht voor een euro per stuk of zo.

de main brush is rond 12 euro en 2 filters rond de 18. In Nederland zou je het waarschijnlijk fluitend kopen, voor Ali express voelt het wat duur aan maar goed als je er een robot stofzuiger van 260 euro mee aan de praat houdt is het toch goed besteed....

https://www.aliexpress.co...1602_5,searchweb201603_52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ronaldmathies schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:24:
Onze Samsung powerbot VR9000 heeft het inmiddels begeven (ga hem nog wel proberen te maken maar de brush die lijkt aan te lopen).

Maar ik was ondertussen ook aan het kijken naar een nieuwe en mijn oog was gevallen voor de Xiaomi Roboroc S6 / S60, alleen hij is heel slecht te krijgen (deels omdat hij ook relatief nieuw is) maar zijn er hier mensen die al ervaringen met deze stofzuiger hebben?

Met name op het gebied van tapijt lijkt hij "average" te zijn volgens uitgebreide testen op youtube.

YouTube: Roborock S6 Robot Vacuum Tests & Review - Vacuum Wars
Voor nu heb ik toch de powerbot kunnen repareren. Gisteravond uit elkaar gehaald, blijkt dat de riem tussen de motor en de borstel te soepel was geworden :'(

Twee oplossingen toegepast, de eerste is de huidige riem inkorten, twee nokjes ertussenuit gehaald en met seconde lijm de riem weer vast gemaakt en aan de buitekant op de naad een klein stukje stof met seconde lijm toegepast. Hij doet het weer prima zonder geluid te maken.

Het oorspronkelijke probleem was namelijk dat hij het wel deed maar bij het zuigen gaf hij een enorm kabaal.

Andere oplossing is door op AliExpress een paketje riemen (10 stuks) te bestellen voor 8 euro _/-\o_ . Deze worden over ongeveer 8 dagen geleverd. Zodat wanneer de riem stuk is ik deze kan vervangen (de gerepareerde riem ga ik sowiezo vervangen als ze binnen zijn).

Tip hierbij is dat er vaak op de riem staat welke je moet hebben, in mijn geval ging het om 2M-130-6:

https://www.aliexpress.com/item/32804562742.html

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 14:55

icecreamfarmer

en het is

Ik wil er ook een aanschaffen. is de Roborock 2 S50/55 nog steeds the way to go of zijn er ondertussen betere?

Ik lees dat de S6 de opvolger is, maar biedt die veel meerwaarde?

[ Voor 23% gewijzigd door icecreamfarmer op 07-08-2019 11:51 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 22:42
Wat is volgens jullie ervaringen de betere, de blitzwolf of de 360 S5? Het prijsverschil is niet erg groot dus vraag ik mij af wat de beste koop zou zijn. Wij hebben een laminaat vloer en lage drempels en 1 hoogpolig tapijt van de Ikea. Verder uiteraard een assortiment aan kabels etc langs de muren.

Wat is volgens de ervaringsdeskundige nu een goede keus. En waar kopen jullie deze? Neem aan dat er geen Nederlandse winkels zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-04 15:48
icecreamfarmer schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:07:
Ik wil er ook een aanschaffen. is de Roborock 2 S50/55 nog steeds the way to go of zijn er ondertussen betere?

Ik lees dat de S6 de opvolger is, maar biedt die veel meerwaarde?
Wat heb je zelf al gevonden als je roborock s5 vs s6 intikt in Google?

Ik heb zelf de s5 en die bevalt uitstekend! Het dweilen is niet meer dan een gimmick, maar het zuigen gaat prima. Ook goed langs de randen, maar niet in de hoeken, maar dat doet geen enkele ronde stofzuiger.

Mapping gaat prima. 'Voordeel' van de s6 is dat je hem 1 kamer kan laten schoonmaken, maar je kan ook gewoon de deur dicht doen en de s5 aan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ravocs schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:19:
[...]

Ik heb zelf de s5 en die bevalt uitstekend! Het dweilen is niet meer dan een gimmick, maar het zuigen gaat prima. Ook goed langs de randen, maar niet in de hoeken, maar dat doet geen enkele ronde stofzuiger.

Mapping gaat prima. 'Voordeel' van de s6 is dat je hem 1 kamer kan laten schoonmaken, maar je kan ook gewoon de deur dicht doen en de s5 aan zetten...
Ik heb verschillende dingen gevonden en zie nu 4 kanshebbers:

De roborock s6
Duur maar dweilfunctie

De 360 S7
Duurder maar dweilfuncties

De roborock S50
Gemiddelde prijs en kan dweilen. Plus heb hem eens getest van een vriend van mij en hij doet het goed.

De xiaomi S1
Goedkoopste maar mist dweilfunctie is qua aansturing wel beter dan de s50.

De vraag is dus is de dweilfunctie extra geld waard. De S50 heb ik al eens getest meer dan een jaar geleden en dat werkte goed. Vroeg me af of de anderen nu echt siginificant beter/handiger zijn.

Als plus info: ik heb domoticz en Alexa draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-04 15:48
icecreamfarmer schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:45:
[...]

Ik heb verschillende dingen gevonden en zie nu 4 kanshebbers:

De roborock s6
Duur maar dweilfunctie

De 360 S7
Duurder maar dweilfuncties

De roborock S50
Gemiddelde prijs en kan dweilen. Plus heb hem eens getest van een vriend van mij en hij doet het goed.

De xiaomi S1
Goedkoopste maar mist dweilfunctie is qua aansturing wel beter dan de s50.

De vraag is dus is de dweilfunctie extra geld waard. De S50 heb ik al eens getest meer dan een jaar geleden en dat werkte goed. Vroeg me af of de anderen nu echt siginificant beter/handiger zijn.

Als plus info: ik heb domoticz en Alexa draaien.
Het dweilen is echt maar een gimmick. Het is leuk om zo nu en dan een beetje bij te houden, maar echt schoonmaken gaat de robots niet lukken. En als je elke dag zuigt met de robot loop je ook al minder vuil 'in' je vloer, dat scheelt ook al een hoop. Ik zou met de kennis van nu nooit meer extra betalen voor een dweilfunctie.

De s5(0) zuigt wel harder dan de Xiaomi S1, (200 Pa verschil), maar dat moet het verschil niet maken lijkt me... Het handige van de s5 is wel dat hij een kaartje maakt die hij opslaat (beta functie nog, maar toch). Je kan dan in de software een no-go-zone aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ravocs schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:50:
[...]

Het dweilen is echt maar een gimmick. Het is leuk om zo nu en dan een beetje bij te houden, maar echt schoonmaken gaat de robots niet lukken. En als je elke dag zuigt met de robot loop je ook al minder vuil 'in' je vloer, dat scheelt ook al een hoop. Ik zou met de kennis van nu nooit meer extra betalen voor een dweilfunctie.

De s5(0) zuigt wel harder dan de Xiaomi S1, (200 Pa verschil), maar dat moet het verschil niet maken lijkt me... Het handige van de s5 is wel dat hij een kaartje maakt die hij opslaat (beta functie nog, maar toch). Je kan dan in de software een no-go-zone aangeven.
Allebei 2000 toch?
https://china-gadgets.com/xiaomi-mi-robot-1s-vacuum-robot/
https://china-gadgets.com...6-robotic-vacuum-cleaner/

De 1s 2000 om 1800 voor de s50? En kaarten zou hij ook moeten maken.
Overigens overal harde oppervlakken en heb de nogo zone nodig. De s50 reed tegen de schuine tafelpoten omhoog.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 07-08-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

De Xiaomi 360 S6 is momenteel in de aanbieding (nog 3 dagen) bij Gearbest voor €282. Via Messenger met Gearbest NL gechat ivm het douaneverhaal (kosten). Heb netjes een aparte link gekregen zodat ik daar geen last van zou mogen hebben. Mocht het wel zo zijn, dan vergoeden zij die kosten.

De S7 vond ik niet veel toegevoegde waarde bieden voor de meerwaarde, dus die overgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:33
Na tijdje zoeken en vergelijken toch de 360 S7 besteld bij Gearbest op dit moment ook in de aanbieding met voucher 370 euro. Wordt "verscheept" vanuit Duitsland als ik naar de trekking kijk.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Laatst online: 17-04 06:50
Tallguy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:02:
De Xiaomi 360 S6 is momenteel in de aanbieding (nog 3 dagen) bij Gearbest voor €282. Via Messenger met Gearbest NL gechat ivm het douaneverhaal (kosten). Heb netjes een aparte link gekregen zodat ik daar geen last van zou mogen hebben. Mocht het wel zo zijn, dan vergoeden zij die kosten.

De S7 vond ik niet veel toegevoegde waarde bieden voor de meerwaarde, dus die overgeslagen.
Via welke verkoper? Had de aanbieding ok gezien, maar dan kan er direct weer verzendkosten bij waardoor het niet meer super interessant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

lutj schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Via welke verkoper? Had de aanbieding ok gezien, maar dan kan er direct weer verzendkosten bij waardoor het niet meer super interessant was.
Zoals ik schreef: via Gearbest zelf. Zo te zien lijkt het dan uit Duitsland te komen, dus wellicht is de 'levergarantie' (waar je voor moet betalen) dan niet meer zo interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Tribunus schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:35:
Wat is volgens jullie ervaringen de betere, de blitzwolf of de 360 S5? Het prijsverschil is niet erg groot dus vraag ik mij af wat de beste koop zou zijn. Wij hebben een laminaat vloer en lage drempels en 1 hoogpolig tapijt van de Ikea. Verder uiteraard een assortiment aan kabels etc langs de muren.

Wat is volgens de ervaringsdeskundige nu een goede keus. En waar kopen jullie deze? Neem aan dat er geen Nederlandse winkels zijn?
Ik heb echt plezier van de Blitzwolf voordat geld :)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:14

OMX2000

By any means necessary...

Thekk schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

Via een draadje op Reddit kwam ik iemand tegen die claimde dat hij het wel kan integreren met Alexa. Hij heeft code gepubliceerd op GitHub. Ik heb zelf geen idee wat ik hier dan weer mee kan, maar misschien dat iemand anders er z'n voordeel mee kan doen.
Ik heb die software gecompileerd en draaiend gekregen. Helaas klaagt de 360Smart software op mijn iPhone. Zie dit issue op Github : https://github.com/bmachu...0RequestRecorder/issues/4
Eigenlijk doet die software een man in the middle, door een certificaat op je telefoon te installeren, waardoor https verkeer is af luisteren. Dit om commands te “leren”.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
lutj schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Is dat deze die je bedoelde
found a very interesting goods in Gearbest:360 S6 Robotic Vacuum Cleaner for Wet Dry Use - White https://gearbest.app.link/ACQI1TxFaZ

Wat is eigenlijk het verschil tussen deze en de s50 of de s1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Laatst online: 09:25

Whaam

Meer beter

...ik zie door de bomen het bos niet meer joh. We willen graag een medium/high end robostofzuiger, en denken nu aan de Ecovacs 605 of Neato D3 Connected. Maar alles is tegenwoordig met een app en data naar de cloud? Dat hoef ik helemaal niet. Ik heb wel interesse in een PiHole maar zou eigenlijk liever gewoon een robovac kopen die het huis lekker poetst maar mijn data nergens naartoe stuurt.

TLDR: zijn de huidige "connected" robotzuigers ook te gebruiken als je ze niet op het web aansluit? Kan de wifi ook echt uit, zodat als er perongeluk een onbeveiligd netwerk van de buren opgezet wordt, mijn data niet alsnog wordt verzonden?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
Ravocs schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:19:
[...]

Zijn er nu al betere stofzuigers ze hebben nu ook de mija 1S das een 2019 model wat is dan het grootste verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 27-04 23:53
Zojuist een gebruikte Botvac connected gekocht via Marktplaats en binnen gekregen.
Ik wil deze koppelen aan mijn WiFi maar zodra ik met het WiFinetwerk van de Neato op mijn telefoon verbonden ben, dan geeft de app aan dat ik juist Niet verbonden ben met de neato. Ik kan ook niet naar de volgende stap in het app menu. Iemand hier een idee?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
Mijn 360 S5 is zopas toegekomen.

Ik heb twee vraagjes waarvoor ik hoop dat iemand mij kan helpen:

- Hoe maak ik meerdere kaarten aan. De eerste kaart, waarbij er wordt vertrokken van het laadstation, staat er in, maar een van een andere verdieping lukt niet...

- Waar kunnen er wisselstukken worden verkregen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstrik
Tommi4444 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:14:
Mijn 360 S5 is zopas toegekomen.

Ik heb twee vraagjes waarvoor ik hoop dat iemand mij kan helpen:

- Hoe maak ik meerdere kaarten aan. De eerste kaart, waarbij er wordt vertrokken van het laadstation, staat er in, maar een van een andere verdieping lukt niet...

- Waar kunnen er wisselstukken worden verkregen?

Alvast bedankt!
Hij maakt pas een kaart aan als hij terug rijd naar het laadstation. Je moet het laadstation dan ook verplaatsen naar de andere verdieping zover ik weet.

Wisselstukken heb ik via AE kunnen vinden, https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5f3e4c4df5g8It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:51
Kijk ik net in de mi home app zag ik de Roborock s4 staan.

Denk dat dit een alternatief is voor de
Mi robot 1s dus zonder dweil functie las ergens dat ie rond de €260 gaat kosten

Filmpje
YouTube: Xiaomi Robot Vacuum Cleaner Roborock T4

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-04 15:58
Zijn er mensen die wellicht al een Braava Jet M6 hebben kunnen proberen?Ik ben erg benieuwd naar ervaringen!

Ik overweeg om er een aan te schaffen maar wacht wel op een deal. Zag hem via Amazon al voor 599 verleden week en dat ding is net een week uit dus er komt vast nog wel een goeie deal langs. We hebben antraciet plavuizen en ben eigenlijk benieuwd of het ook werkelijk zichtbaar iets doet. Nergens nog before/after foto's kunnen vinden, wel video's waarin een schone vloer nogmaals wordt geboend.

Enkele weken terug een Roomba 960 aangeschaft (Prime Day deal voor 389,-), zeer tevreden mee een duidelijke verbetering ten opzicht van mijn 6,5 jaar oude Roomba 770. Zelf zat ik eraan te denken om ze gewoon via IFTTT te koppelen, als stofzuigen klaar is, dan de Braava starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Laatst online: 27-04 23:14
Heeft er iemand ervaring met de Philips SmartPro Active Robotstofzuiger FC8822/01?

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 20:49
masterant schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:38:
Zijn er mensen die wellicht al een Braava Jet M6 hebben kunnen proberen?Ik ben erg benieuwd naar ervaringen!

Ik overweeg om er een aan te schaffen maar wacht wel op een deal. Zag hem via Amazon al voor 599 verleden week en dat ding is net een week uit dus er komt vast nog wel een goeie deal langs. We hebben antraciet plavuizen en ben eigenlijk benieuwd of het ook werkelijk zichtbaar iets doet. Nergens nog before/after foto's kunnen vinden, wel video's waarin een schone vloer nogmaals wordt geboend.

Enkele weken terug een Roomba 960 aangeschaft (Prime Day deal voor 389,-), zeer tevreden mee een duidelijke verbetering ten opzicht van mijn 6,5 jaar oude Roomba 770. Zelf zat ik eraan te denken om ze gewoon via IFTTT te koppelen, als stofzuigen klaar is, dan de Braava starten.
Wij hebben ook een 960 en ik kijk ook naar een Jet M6. Ook hier antraciet plavuizen en het idee beiden te koppelen middels IFTTT. Ik ben benieuwd naar de eerste Jet M6 ervaringen!

• krizzziz
  • Laatst online: 27-04 23:53
krizzziz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:12:
Zojuist een gebruikte Botvac connected gekocht via Marktplaats en binnen gekregen.
Ik wil deze koppelen aan mijn WiFi maar zodra ik met het WiFinetwerk van de Neato op mijn telefoon verbonden ben, dan geeft de app aan dat ik juist Niet verbonden ben met de neato. Ik kan ook niet naar de volgende stap in het app menu. Iemand hier een idee?
Uiteindelijk gelukt. Mijn iPhone X met beta iOS 13 vond de neato app niet zo leuk. Uiteindelijk met een iPhone 7 en iOS 12 gedaan en kon hem zo koppelen. Uiteindelijk stond de Neato daardoor ook gekoppeld met de iPhone X.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dacht gister na een weekje vakantie wel in een schoon huis terug te komen, had bewust een zuigrondje op zaterdagochtend geplanned. Maar helaas, zonder wifi doet de Xiaomi mi robot blijkbaar erg weinig :+

(trek altijd zoveel mogenlijk stekkers eruit als ik wat langer van huis gaat, dus ook modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Whaam schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:33:
...ik zie door de bomen het bos niet meer joh. We willen graag een medium/high end robostofzuiger, en denken nu aan de Ecovacs 605 of Neato D3 Connected. Maar alles is tegenwoordig met een app en data naar de cloud? Dat hoef ik helemaal niet. Ik heb wel interesse in een PiHole maar zou eigenlijk liever gewoon een robovac kopen die het huis lekker poetst maar mijn data nergens naartoe stuurt.

TLDR: zijn de huidige "connected" robotzuigers ook te gebruiken als je ze niet op het web aansluit? Kan de wifi ook echt uit, zodat als er perongeluk een onbeveiligd netwerk van de buren opgezet wordt, mijn data niet alsnog wordt verzonden?
Blijkbaar is er niemand hier die de wifi niet wil gebruiken :+

Ik heb uiteindelijk op de gok de Ecovacs Deebot 605 gekocht, en de online inititalisatie gewoon niet uitgevoerd. Hij zuigt super, redt zich keurig over ons medium-polige tapijt, en weet zijn weg prima te vinden zonder wifi. Wat niet kan, is een zuigrooster instellen, dat kan alleen via de app (die zo ongeveer alle android permissies wil hebben die er zijn). Dit mis ik niet, en in verband met een kattenbak op de benedenverdieping is het ook niet veilig om hem unsupervised te laten rijden.

Wat wel een dingetje is, is dat de zon/schaduw tekening op onze (lichtgekleurde) laminaatvloer de val-sensors in de war brengt, waardoor de Deebot stopt en aangeeft dat ie het niet meer weet. Gordijnen dicht lost dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04 20:11
Whaam schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:30:
[...]

Ik heb uiteindelijk op de gok de Ecovacs Deebot 605 gekocht, en de online inititalisatie gewoon niet uitgevoerd. Hij zuigt super, redt zich keurig over ons medium-polige tapijt, en weet zijn weg prima te vinden zonder wifi. Wat niet kan, is een zuigrooster instellen, dat kan alleen via de app (die zo ongeveer alle android permissies wil hebben die er zijn). Dit mis ik niet, en in verband met een kattenbak op de benedenverdieping is het ook niet veilig om hem unsupervised te laten rijden.

Wat wel een dingetje is, is dat de zon/schaduw tekening op onze (lichtgekleurde) laminaatvloer de val-sensors in de war brengt, waardoor de Deebot stopt en aangeeft dat ie het niet meer weet. Gordijnen dicht lost dit op.
Ik gebruik een connected robot, zo'n xiaomi botje.
Je gaf aan dat je geen pihole wou, dus nam aan dat je geen technische verhalen wou :P

Mijn robot draait Ubuntu, dus ik heb intern gewoon al zijn chinese adresjes uitgezet. Ook heb ik er nu een andere webapp op draaien, dus ik kan hem nog besturen, roosters instellen, locaties aanmaken.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
[...]

Heb sinds enkele dagen ook de Deebot 605, echt een top ding voor die prijs. Krijg hem echter alleen niet geïntegreerd in HA. Dus dat moet ik nog uitzoeken.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Kodess schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:38:
[...]

Ik gebruik een connected robot, zo'n xiaomi botje.
Je gaf aan dat je geen pihole wou, dus nam aan dat je geen technische verhalen wou :P

Mijn robot draait Ubuntu, dus ik heb intern gewoon al zijn chinese adresjes uitgezet. Ook heb ik er nu een andere webapp op draaien, dus ik kan hem nog besturen, roosters instellen, locaties aanmaken.
Ik wil juist wel een PiHole! Die heb ik alleen nog niet, dus hoopte ik op ervaringen van mensen die een non-connected slimme zuigbot hadden.

Dus je kon andere firmware installeren? Is dat Xiaomi-specifiek? Ik heb daar nog niet eerder iets over gevonden! Dat klinkt wel interessant!
Troetelbeer schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:22:
[...]

Heb sinds enkele dagen ook de Deebot 605, echt een top ding voor die prijs. Krijg hem echter alleen niet geïntegreerd in HA. Dus dat moet ik nog uitzoeken.
Wat ik daarover gevonden had zou dat moeten werken, maar ik heb het zelf niet ingesteld en ben het ook niet van plan voorlopig. Heb je je robot ook een naam gegeven? Wij twijfelen nog, Tuvac of Vackotay :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
[...]
Hoe rijdt hij rond? Probeert hij eerst de rand te bepalen en gaat hij dan zig-zaggen?
ik vind deze best wel goedkoop voor Nederlandse begrippen!
herkenbaar. Ons tapijt heeft zwarte vlekken en vanwege het contrast denkt hij dat daar een gat zit (360 S5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:33
blavlaa schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:03:
Na tijdje zoeken en vergelijken toch de 360 S7 besteld bij Gearbest op dit moment ook in de aanbieding met voucher 370 euro. Wordt "verscheept" vanuit Duitsland als ik naar de trekking kijk.
Update:
Hij is vandaag binnen gekomen, levertijd 19 dagen, nadat hij stiekem toch niet uit duitsland kwam, maar gewoon China.
Wat problemen om hem in de app te krijgen via mijn 1+7Pro, dat lukte gewoon niet. Toen via mijn tablet geprobeerd en dat ging bij de 1ste keer.
Waar dat aan lag geen idee. Ik had mijn Pihole uitgezet, AdAway op mijn tel uitgezet, maar dat hielp allemaal niet.
Morgen om 1100 gaat hij zijn eerste "ronde" doen.
En dan van het weekend eens de dweil proberen.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:03

JanB

Het ken rotter !!!

blavlaa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:06:
[...]

Update:
Hij is vandaag binnen gekomen, levertijd 19 dagen, nadat hij stiekem toch niet uit duitsland kwam, maar gewoon China.
Wat problemen om hem in de app te krijgen via mijn 1+7Pro, dat lukte gewoon niet. Toen via mijn tablet geprobeerd en dat ging bij de 1ste keer.
Waar dat aan lag geen idee. Ik had mijn Pihole uitgezet, AdAway op mijn tel uitgezet, maar dat hielp allemaal niet.
Morgen om 1100 gaat hij zijn eerste "ronde" doen.
En dan van het weekend eens de dweil proberen.
Zet op je mobiel de mobiele data even uit en probeer het dan nog eens.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04 20:11
Whaam schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:05:
[...]

Ik wil juist wel een PiHole! Die heb ik alleen nog niet, dus hoopte ik op ervaringen van mensen die een non-connected slimme zuigbot hadden.

Dus je kon andere firmware installeren? Is dat Xiaomi-specifiek? Ik heb daar nog niet eerder iets over gevonden! Dat klinkt wel interessant!
Ah, ik dacht dat je die moeite juist niet wou doen. Gewoon een werkend systeem wou. :+

In ieder geval de xiaomi robots zijn ubuntu based ja. En dan kan je gewoon commandos geven, dus heeft iemand een webschilletje geschreven die draait op de robot. (Heet Valetudo)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

maxtrash schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:41:
[...]

Hoe rijdt hij rond? Probeert hij eerst de rand te bepalen en gaat hij dan zig-zaggen?
ik vind deze best wel goedkoop voor Nederlandse begrippen!
Ja, inderdaad. Niet door eerst de rand te volgen of iets in die geest, maar hij begint vanuit zijn dock rechtdoor, tot 'ie tegen een rand zit (lijkt alsof er een zicht sensor inzit, hij gaat langzamer op ongeveer 5cm van een object), en er zit voorop een drukgevoelige bumper. Daarna zig-zagt 'ie het huis door.

Ik weet niet of hij offline ook aan mapping doet, want om zijn dock terug te vinden lijkt het alsof het ding gewoon rondjes rijdt totdat ie het infrarood signaal van zijn thuisbasis vindt, om er dan netjes op af te rijden. Wel "weet" hij dat er ergens een obstakel staat, want het voorzichting rijden doet hij ook rondom een object, waarna hij weer full speed verder gaat zodra er niet gebotst wordt.
Kodess schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Ah, ik dacht dat je die moeite juist niet wou doen. Gewoon een werkend systeem wou. :+

In ieder geval de xiaomi robots zijn ubuntu based ja. En dan kan je gewoon commandos geven, dus heeft iemand een webschilletje geschreven die draait op de robot. (Heet Valetudo)
Ah, dat is wel interessant dan. Ik ga er voor de uiteindelijke opvolger van de Deebot naar kijken, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik heb gisteren mijn 360 S6 binnengekregen. Hij heeft z'n 1e rondje gemaakt nadat ik 'm had aangesloten. Het koppelen aan mijn netwerk kostte even wat tijd want hij ondersteunt alleen 2,4GHz (ik heb Ubiquiti thuis en die zend via 1 SSID zowel 2,4GHz als 5GHz uit en moest de 5GHz dus even uitzetten).

Ik ben tot nu toe wel tevreden over de geluidsproductie in vergelijk met mijn oude Roomba 7xx serie.

Ik heb alleen een vraag aan de 360 S6 bezitters (@B-Bandit?): Ik heb nu 1 map van de benedenverdieping. Daar ligt echter een kleed onder de koffietafel.
Hoe kan ik een 2e map daarvan maken waar ik een no-go zone mbt dat kleed heb? Kan ik een map kopiëren of??? Hoe werkt dat? Ik kan dat in de handleiding nl niet terugvinden. Want ik wil die 2e map dan gebruiken als de 360 met zijn dweil aan de slag gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
Tallguy schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:20:
Ik heb gisteren mijn 360 S6 binnengekregen. Hij heeft z'n 1e rondje gemaakt nadat ik 'm had aangesloten. Het koppelen aan mijn netwerk kostte even wat tijd want hij ondersteunt alleen 2,4GHz (ik heb Ubiquiti thuis en die zend via 1 SSID zowel 2,4GHz als 5GHz uit en moest de 5GHz dus even uitzetten).

Ik ben tot nu toe wel tevreden over de geluidsproductie in vergelijk met mijn oude Roomba 7xx serie.

Ik heb alleen een vraag aan de 360 S6 bezitters (@B-Bandit?): Ik heb nu 1 map van de benedenverdieping. Daar ligt echter een kleed onder de koffietafel.
Hoe kan ik een 2e map daarvan maken waar ik een no-go zone mbt dat kleed heb? Kan ik een map kopiëren of??? Hoe werkt dat? Ik kan dat in de handleiding nl niet terugvinden. Want ik wil die 2e map dan gebruiken als de 360 met zijn dweil aan de slag gaat.
Je plaatst nu een no go zone op de huidige kaart en laat hem zijn ronde doen. Na afloop van deze ronde heb je 2 mappen staan in je mappenoverzicht :) Namelijk de nieuwe map met no go zone en de oude map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@B-Bandit Bedankt! Dat gaat dan wel lukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Whaam schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:34:
[...]

Ja, inderdaad. Niet door eerst de rand te volgen of iets in die geest, maar hij begint vanuit zijn dock rechtdoor, tot 'ie tegen een rand zit (lijkt alsof er een zicht sensor inzit, hij gaat langzamer op ongeveer 5cm van een object), en er zit voorop een drukgevoelige bumper. Daarna zig-zagt 'ie het huis door.

Ik weet niet of hij offline ook aan mapping doet, want om zijn dock terug te vinden lijkt het alsof het ding gewoon rondjes rijdt totdat ie het infrarood signaal van zijn thuisbasis vindt, om er dan netjes op af te rijden. Wel "weet" hij dat er ergens een obstakel staat, want het voorzichting rijden doet hij ook rondom een object, waarna hij weer full speed verder gaat zodra er niet gebotst wordt.

[...]

Ah, dat is wel interessant dan. Ik ga er voor de uiteindelijke opvolger van de Deebot naar kijken, thanks :)
HIj leert per keer dat hij rijdt waar alles staat, dus met en met gaat hij minder botsen en vindt hij de weg ook sneller terug naar het laadstation.

Believe. Imagine. Create.

Pagina: 1 ... 69 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.