Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
De 360 S6 en de Neato D Connected serie (die heb ik specifiek bekeken; veel recente populaire robovacs kunnen dit wel) kan je gewoon op een andere verdieping zetten, handmatig met een druk op de knop starten en die doet dat ook gewoon zijn ding. Heb je niet eens een aparte lader voor nodig (hoewel het wel aangeraden wordt adhv de grote van je woning)janvanduschoten schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:46:
Ik ben aan het kijken naar stofzuiger maar ben benieuwd of je ze ook op meerdere verdiepingen kunt laten werken.
Is er iemand die zoiets al werkend heeft?
Ze herkennen aan visuele markers vanzelf welke verdieping of ruimte ze zijn en doen dan vrolijk hun werk. Zelf wel weer even naar de dockingstation brengen na afloop
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 17-06-2019 17:52 ]
Een loods? Lijkt me kansloos qua hoeveelheid stof en zo'n klein stofzuigertje. Als je dit doet ben ik benieuwd hoe lang je stofzuiger het volhoudt. Misschien ben ik te sceptisch.BB-One schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:16:
Na weer een middagje vegen besloten dat een robotstofzuiger mee kan gaan helpen![]()
Achter mijn huis staat een loods van ongeveer 250 m2. De loods is rechthoekig en in de loods staan de 'gebruikelijke' dingen, caravan, aanhanger, dozen etc. Eens in de zoveel tijd ligt er zoveel zand, stof etc. dat het tijd is om de boel aan te vegen. Nadeel van vegen is dat het stuift (en dat ik ga zweten...). Vloer is van beton. Dus wat mij betreft de ideale ruimte voor een robot stofzuiger.
Mijn eisen:
- goed stofzuigen, aangezien er ook veel 'zand' ligt denk ik dat er een goede zuigkracht moet zijn, ik gok meer dan 1.500 Pa ?
- zelf retour naar oplaadstation
- prijsafhankelijk..: Zelf legen van de opgezogen stof/troep; ik heb al gekeken maar automatisch legen is prijstechnisch niet echt een optie. ik zoek nl tot een maximum van EUR 250
Waar ik tegenaan loop is dat de oppervlakte die bij de specificatie wordt aangegeven er meestal geen echt maximum staat én als die er wel staat is het meer gebaseerd op maximale werkingsduur. Het maakt mij niet uit dat de robotstofzuiger bijvoorbeeld drie dagen doet over de hele loods als de hele loods maar gedaan wordt...
De Xiaomi Mi Smart gaat verder waar ie is gebleven als hij tussentijd moet opladen. Zijn er nog (goedkopere) andere modellen die dit doen?
Het hoeft ook niet in een keer schoon, het is meer zorgen dat het schoon blijft. De loods wordt niet intensief gebruikt.GekkeRipper schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:33:
[...]
Een loods? Lijkt me kansloos qua hoeveelheid stof en zo'n klein stofzuigertje. Als je dit doet ben ik benieuwd hoe lang je stofzuiger het volhoudt. Misschien ben ik te sceptisch.
Maar daar moet ik zelf mee gaan rondlopen en dat was nu juist niet de bedoeling...MikeyMan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:38:
Wellicht dat de Makita stofzuiger dan een idee is? Lijkt me wat meer heavy duty.
Lijkt me een uitdaging met je budget, maar als je dat ding vaak aanzet en er per keer weinig stof ligt lukt het misschien. Mijn robot is vooral veel tijd kwijt aan hoekjes en randen. Een grote loods van 250m2 zou prima lukken denk ik (en anders gaat ie terug naar docking station om tussendoor op te laden).BB-One schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:16:
Na weer een middagje vegen besloten dat een robotstofzuiger mee kan gaan helpen![]()
Achter mijn huis staat een loods van ongeveer 250 m2. De loods is rechthoekig en in de loods staan de 'gebruikelijke' dingen, caravan, aanhanger, dozen etc. Eens in de zoveel tijd ligt er zoveel zand, stof etc. dat het tijd is om de boel aan te vegen. Nadeel van vegen is dat het stuift (en dat ik ga zweten...). Vloer is van beton. Dus wat mij betreft de ideale ruimte voor een robot stofzuiger.
Mijn eisen:
- goed stofzuigen, aangezien er ook veel 'zand' ligt denk ik dat er een goede zuigkracht moet zijn, ik gok meer dan 1.500 Pa ?
- prijsafhankelijk..: Zelf legen van de opgezogen stof/troep; ik heb al gekeken maar automatisch legen is prijstechnisch niet echt een optie. ik zoek nl tot een maximum van EUR 250
Waar ik tegenaan loop is dat de oppervlakte die bij de specificatie wordt aangegeven er meestal geen echt maximum staat én als die er wel staat is het meer gebaseerd op maximale werkingsduur. Het maakt mij niet uit dat de robotstofzuiger bijvoorbeeld drie dagen doet over de hele loods als de hele loods maar gedaan wordt...
De Xiaomi Mi Smart gaat verder waar ie is gebleven als hij tussentijd moet opladen. Zijn er nog (goedkopere) andere modellen die dit doen?
Mijn grootste zorg zou zijn dat de robot vol zit. Ik zou daarom - aangezien de automatisch legen functie door de prijs waarschijnlijk wegvalt - ook kijken naar hoe groot het reservoir is. Het werkt niet zo als bij een gewone stofzuiger dat je 1 keer per maand/maanden dat ding hoeft te legen. Je moet het meer zien als een paar kopjes stof die opgeslagen kunnen worden.
lijkt mij dat je hier een neato toch wel neer kan zetten. Wat je dan het beste kan doen, denk ik, is om de ruimte op te delen in 4 zones en dat je de robot deze in roulatie laat schoonmaken. 250m2 is denk ik teveel voor elke huis tuin en keukenrobot. En om heel eerlijk te zijn met dat budget, 250 euro, kom je echt niet heel ver.BB-One schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:16:
Mijn eisen:
Beton is nou niet een ideale ondergrond is. Is niet egaal en zit enorm veel stof en kleien steentjes tussen. Plus de loods is veel te groot. Accu is dan zo leeg en je reservoir vol. Daarnaast denk ik dat alle onderdelen snel slijten.
PSN ID Binloading_nl
Onafhankelijke veger voor commerciële en industriële toepassingen tot 500m2.
Uitgerust met ultrasonische en bumper sensoren voor het detecteren van obstakels en afgrond.
Twee programma's: willekeurig en via patroon.
Drie borstels voor grof vuil en aanzuiging voor fijn vuil.
Energiezuinig door koolborstelloze motor: standtijd 240 minuten met BL1850.
https://www.makita.nl/artikel/drc200z.html
Ze rijden niet kris-kras maar volgens een mooi patroon dus lekker efficient.
Mijn 2016 Xiaomi stofzuiger kan zo'n 100 m2 op 1 acculading doen. Ik denk wel dat je na iedere complete run het bakje moet omgooien, dat doe ik thuis ook en is 1 minuut werk.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
250m² lijkt veel meer dan dat het is, die stofzuiger heb je zo gevonden.MrAngry schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:46:
Mooi ook als hij zijn basisstation niet heeft gehaald, mag je 250m2 gaan afzoeken
@BB-One
Indien de vloer goed vlak is met weinig tot geen onderbrekingen/dilataties denk ik dat een doorsnee robotstofzuiger wel moet kunnen functioneren, zolang er niet te veel zand e.d. ligt. Bij voorkeur midden in de ruimte zetten en de ruimte in bijvoorbeeld 4 zones verdelen.
Er van uitgaande dat de loods maar weinig bezocht wordt zal de hoeveelheid zand en stof uiteindelijk minimaal zijn. De robot kan dan ook hele dagen de tijd nemen om alles te doen, in tegenstelling tot de vaste uurtjes waarop ze normaal woningen stofzuigen. Ik zou een eerste keer wel met een industriële stofzuiger de hele hal goed schoonmaken, daarna pas de robot aan het werk zetten. Ook rekening houden met grotere stukken rommel, spijkers, etc.
Zelf zou ik overigens voor zo'n situatie geen robotstofzuiger kopen maar gewoon een degelijke industriële stofzuiger. Één keer per maand de hal een half uurtje stofzuigen en je bent klaar lijkt me. Dat lijkt mij minder vervelend dan meerdere keren per week het afvalbakje van de robot legen.
Aha die had ik nog niet gevonden/gezien. Prijs is dan weer wel een uitdaging...KapsalonKip schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:33:
@BB-One Makita heeft ook een robotstofzuiger: Makita DSC200Z.
Dat is dan iets om uit te gaan vinden, hoe vaak ik het reservoir moet gaan legen. Maar als dat inderdaad dagelijks is dan begint het denk ik irritant te worden.Ga er nog eens goed over nadenken.jim7 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:12:
[...]
Lijkt me een uitdaging met je budget, maar als je dat ding vaak aanzet en er per keer weinig stof ligt lukt het misschien. Mijn robot is vooral veel tijd kwijt aan hoekjes en randen. Een grote loods van 250m2 zou prima lukken denk ik (en anders gaat ie terug naar docking station om tussendoor op te laden).
Mijn grootste zorg zou zijn dat de robot vol zit. Ik zou daarom - aangezien de automatisch legen functie door de prijs waarschijnlijk wegvalt - ook kijken naar hoe groot het reservoir is. Het werkt niet zo als bij een gewone stofzuiger dat je 1 keer per maand/maanden dat ding hoeft te legen. Je moet het meer zien als een paar kopjes stof die opgeslagen kunnen worden.
Denk dat ik daar maar eens naar ga kijken op marktplaats ofzo.Dennisvw schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:27:
[...]
Zelf zou ik overigens voor zo'n situatie geen robotstofzuiger kopen maar gewoon een degelijke industriële stofzuiger. Één keer per maand de hal een half uurtje stofzuigen en je bent klaar lijkt me. Dat lijkt mij minder vervelend dan meerdere keren per week het afvalbakje van de robot legen.
Dank!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Kan je uitleggen waarom? Op basis van de beschikbare informatie is het niet nodig. Of vrees je spionage vanuit China? Er is inderdaad wel toegang tot je netwerk.OMX2000 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:16:
Yes! De 360 S6 is binnen! 16 mei besteld. Ik moest nog een apart Vlan + SSID + vpn configureren. Dus hij heeft maar een klein stukje ‘s nachts gezogen. En op amper 15m2 bijzonder veel opgezogen.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
als je daar bang voor zou zijn waarom koop je dan een chinees ding?B-Bandit schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:52:
[...]
Kan je uitleggen waarom? Op basis van de beschikbare informatie is het niet nodig. Of vrees je spionage vanuit China? Er is inderdaad wel toegang tot je netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 19-06-2019 08:19 ]
Paranoïde. De iOS app vraagt niet om gekke dingen, dus das positief. Maar wat de zuiger zelf doet weet ik nog niet. Ik moet nog een keer tcpdumpen.B-Bandit schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:52:
[...]
Kan je uitleggen waarom? Op basis van de beschikbare informatie is het niet nodig. Of vrees je spionage vanuit China? Er is inderdaad wel toegang tot je netwerk.
Maar deze opzet kost me niks extra, dus het kan geen kwaad.
Volgens mij is er geen enkel merk die garanties biedt dat er nooit data verzameld wordt. Chinees of niet. Dus dat is niet de specifieke reden. Ik scheid mijn IoT devices van de rest voor de veiligheid. En via VPN naar buiten omdat ik ze niet wijzer wil maken dan ik wil.Webgnome schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:13:
[...]
als je daar bang voor zou zijn waarom koop je dan een chinees ding?Wat ik wel snap is als je je 'domotica' fysiek van je interne netwerk scheid ongeacht welk merk
Ik kan uiteraard alleen voor mijzelf spreken, maar het is een kleine moeite om de robot buiten je huidige netwerk te houden en e.e.a. te anonimiseren. Zelf ben ik niet van plan de robot binnen mijn domotica systeem te laten draaien, dat had ik overigens ook met een niet-Chinese robot stofzuiger gedaan.Webgnome schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:13:
[...]
als je daar bang voor zou zijn waarom koop je dan een chinees ding?Wat ik wel snap is als je je 'domotica' fysiek van je interne netwerk scheid ongeacht welk merk
Reden voor een Chinees model is uiteraard de flink lagere prijs en de features die je daarvoor krijgt.
Maar waarom specifiek voor de stofzuiger? Doe je dit ook met de slimme oven/deurbel/thermostaat/ noem maar op?Dennisvw schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:51:
[...]
Ik kan uiteraard alleen voor mijzelf spreken, maar het is een kleine moeite om de robot buiten je huidige netwerk te houden en e.e.a. te anonimiseren. Zelf ben ik niet van plan de robot binnen mijn domotica systeem te laten draaien, dat had ik overigens ook met een niet-Chinese robot stofzuiger gedaan.
Reden voor een Chinees model is uiteraard de flink lagere prijs en de features die je daarvoor krijgt.
Niet specifiek voor de stofzuiger, maar zoveel mogelijk apparaten waarbij ik geen meerwaarde zie van het includen in mijn huidige netwerk. Mijn domotica systeem bestaat voornamelijk uit z-wave en 433mhz apparatuur gekoppeld met 'domme' apparaten, draaien dus mooi zonder netwerk (op de controller na dan..). Bewust omgaan met wat je wel en niet deelt met diverse bedrijven vind ik belangrijk en zouden m.i. meer mensen moeten doen. Dat je vervolgens de keuze maakt om bepaalde gegevens alsnog wel te delen kan uiteraard.MikeyMan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:08:
[...]
Maar waarom specifiek voor de stofzuiger? Doe je dit ook met de slimme oven/deurbel/thermostaat/ noem maar op?
Gisteren de 360 S5 besteld. We zullen ons over een jaartje wel zorgen maken over de wisselstukken. Doorslag voor mij was de prijs vs. De RoboRock S50. We hebben de mop functie namelijk echt niet nodig.Dennisvw schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:39:
[...]
Die heb ik helaas ook nog niet gevonden. Er zijn wel wat onderdelen voor de S6 te vinden, wellicht dat deze ook op de S5 passen. Ik weet niet hoeveel de onderdelen van de Xiaomi verschillen me de 360 S5 en S6, wellicht functioneert het allemaal met elkaar. Iemand die dit geprobeerd heeft?
Ik verwacht hem ergens eind juli.
Bedankt voor de Tips!
Vanavond uitpakken en testen in welke mate die werkt met onder andere hondenhaar op een tapijt.
Ik heb toevallig zojuist mijn 360 S5 gecancelled en de Roborock S50 besteld op Aliexpress haha. Nu voor ca. €315 te koop met verzending vanuit Spanje. Weliswaar duurder dan de 360 S5, maar met de garantie dat de douane niet moeilijk doet én zekerheid van wisselstukken. Ik vond de meerprijs nu wel meevallen.Witte_200 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:44:
[...]
Gisteren de 360 S5 besteld. We zullen ons over een jaartje wel zorgen maken over de wisselstukken. Doorslag voor mij was de prijs vs. De RoboRock S50. We hebben de mop functie namelijk echt niet nodig.
Ik verwacht hem ergens eind juli.
Bedankt voor de Tips!
360 S6 is nu bij gearbest 270. De accessoires voor de 360 zijn bij Aliexpress goed verkrijgbaar.Dennisvw schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:02:
[...]
Ik heb toevallig zojuist mijn 360 S5 gecancelled en de Roborock S50 besteld op Aliexpress haha. Nu voor ca. €315 te koop met verzending vanuit Spanje. Weliswaar duurder dan de 360 S5, maar met de garantie dat de douane niet moeilijk doet én zekerheid van wisselstukken. Ik vond de meerprijs nu wel meevallen.
Maar vanuit een Europees warehouse is sowieso sneller. Maar als je bij Gearbest besteld en de “fok forum tips” gebruikt zijn de mogelijke douane kosten ook niet relevanf.
Via de Fok links krijg je inderdaad ook de garantie dat ze eventuele douanekosten vergoeden, zo had ik de 360 S5 ook besteldOMX2000 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:37:
[...]
360 S6 is nu bij gearbest 270. De accessoires voor de 360 zijn bij Aliexpress goed verkrijgbaar.
Maar vanuit een Europees warehouse is sowieso sneller. Maar als je bij Gearbest besteld en de “fok forum tips” gebruikt zijn de mogelijke douane kosten ook niet relevanf.
Ik ben eerlijk gezegd ook gewoon een beetje ongeduldig

Hehe OKDennisvw schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:02:
[...]
Ik heb toevallig zojuist mijn 360 S5 gecancelled en de Roborock S50 besteld op Aliexpress haha. Nu voor ca. €315 te koop met verzending vanuit Spanje. Weliswaar duurder dan de 360 S5, maar met de garantie dat de douane niet moeilijk doet én zekerheid van wisselstukken. Ik vond de meerprijs nu wel meevallen.
Mijn voornaamste rede voor de 360 is niet persé de prijs maar omdat deze meerdere kaarten kan onthouden... dat doet de Roborock (nog) niet denk ik? Of slaag ik de bal nu helemaal mis?
Maar inderdaad qua shipping is Spanje wel beter... ik heb bij gearbest wel die shipping garantie aangekocht. Geen idee of dat iets waard is?
Ach we zien wel... heb nog nooit geen problemen gehad met duane in BE via gearbest in alle geval.
Tja, en qua wisselstukken, ik hoop dat de S5 gewoon nog te nieuw is, hopelijk komen hier op verloop van tijd ook wissel stukken voor en anders idd die van de S6 proberen...
De Roborock kan geen meerdere kaarten opslaan inderdaad, dat is wel een minpunt. Hier wordt het maar op één verdieping gebruikt dus maakt dat niet uit. De 360 lijkt mij nog steeds meer waar voor je geld, maar ik was bereid wat meer uit te geven voor het bekendere merk en snellere levering (hopelijk krijg ik daar geen spijt vanWitte_200 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:05:
[...]
Hehe OK.
Mijn voornaamste rede voor de 360 is niet persé de prijs maar omdat deze meerdere kaarten kan onthouden... dat doet de Roborock (nog) niet denk ik? Of slaag ik de bal nu helemaal mis?
Maar inderdaad qua shipping is Spanje wel beter... ik heb bij gearbest wel die shipping garantie aangekocht. Geen idee of dat iets waard is?
Ach we zien wel... heb nog nooit geen problemen gehad met duane in BE via gearbest in alle geval.
Tja, en qua wisselstukken, ik hoop dat de S5 gewoon nog te nieuw is, hopelijk komen hier op verloop van tijd ook wissel stukken voor en anders idd die van de S6 proberen...

Je krijgt geen spijt. Collega van mij gebruikt hem ook op meerdere verdiepingen, en de maps zijn overrated. Ding scant toch wel.Dennisvw schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:40:
[...]
De Roborock kan geen meerdere kaarten opslaan inderdaad, dat is wel een minpunt. Hier wordt het maar op één verdieping gebruikt dus maakt dat niet uit. De 360 lijkt mij nog steeds meer waar voor je geld, maar ik was bereid wat meer uit te geven voor het bekendere merk en snellere levering (hopelijk krijg ik daar geen spijt van). Gisteren besteld en verzonden, ligt nu bij GLS in Madrid.
Ik zou nu ook de Roborock kopen omdat die te rooten is en custom firmware kan draaien.
De map functies zijn echt ideaal. Dat is voor mij ook de reden geweest dat ik de 360 heb gekocht. Bijvoorbeeld na het eten op de app de eethoek selecteren en alleen dit stukje laten zuigen.
Er zijn echter ook een paar dingen die niet goed gaan. De app geeft aan dat er een firmware klaar staat om te updaten. Deze al een paar keer laten uitvoeren maar na enkele seconden geeft de robot aan dat de update is mislukt.
In de keuken hebben wij zwarte/antraciete tegels liggen. Als hier de zon opschijnt dan gaat de robot rondjes draaien en geeft hij fouten op de valsensors. Voor mij niet een heel groot probleem omdat we hem toch meestal s'avonds of s'nachts laten rijden.
Zijn er meer mensen die deze problemen ondervinden met de 360?
Bij mij worden er inderdaad meerdere kaarten onthouden. Echter ik heb hem al een paar keer de bovenverdieping laten doen maar deze kan ik in de kaarten nog niet terug vinden. Als ik hem boven neerzet zie je wel na 10 sec scannen de gehele map in de app verschijnen.Witte_200 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:05:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Ak.Raider op 21-06-2019 10:08 ]
Ik heb ook een 360 S5 sinds 2 weken, en herken de problemen niet. Update ging vlotjes en was in 1 keer afgerond. Aan de binnenkant van de klep zit een reset button. Ik zou hem proberen een reset te geven en vervolgens nog een keer proberen te updaten?Ak.Raider schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:02:
29 mei de 360 s5 besteld via de fok link welke hier gedeeld was. Afgelopen dinsdag de robot binnen gekregen en nadat deze opgeladen was een rondje laten zuigen. Verbazingwekkend dat ondanks dat er ochtends nog gezogen was, er toch nog zoveel wordt op gezogen door de robot.
De map functies zijn echt ideaal. Dat is voor mij ook de reden geweest dat ik de 360 heb gekocht. Bijvoorbeeld na het eten op de app de eethoek selecteren en alleen dit stukje laten zuigen.
Er zijn echter ook een paar dingen die niet goed gaan. De app geeft aan dat er een firmware klaar staat om te updaten. Deze al een paar keer laten uitvoeren maar na enkele seconden geeft de robot aan dat de update is mislukt.
In de keuken hebben wij zwarte/antraciete tegels liggen. Als hier de zon opschijnt dan gaat de robot rondjes draaien en geeft hij fouten op de valsensors. Voor mij niet een heel groot probleem omdat we hem toch meestal s'avonds of s'nachts laten rijden.
Zijn er meer mensen die deze problemen ondervinden met de 360?
De problemen met de val sensoren ook niet gehad. Wij hebben vrij donker bruine natuurstenen tegels en daar heeft hij geen enkele moeite mee. Als je hem niet op een verdieping gaat gebruiken, kun je de sensoren ook helemaal afplakken. Ik weet alleen niet of hij die sensoren ook gebruikt om de ondergrond te bepalen (tapijt en matjes).
Ik zag hier wat vragen voorbij komen over de vervangende borstels etc.. Ik heb nu een setje sidebrushes van de S6 besteld en een complete set van xiaomi roborock reserve onderdelen. Die hadden namelijk de meeste overeenkomsten (en een stuk voordeliger). Ik ben benieuwd wat er allemaal op de 360 S5 past!
Oh? Ik ben erg benieuwd of deze reservestukken allemaal goed passen.Aksnes schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:13:
[...]
Ik heb ook een 360 S5 sinds 2 weken, en herken de problemen niet. Update ging vlotjes en was in 1 keer afgerond. Aan de binnenkant van de klep zit een reset button. Ik zou hem proberen een reset te geven en vervolgens nog een keer proberen te updaten?
De problemen met de val sensoren ook niet gehad. Wij hebben vrij donker bruine natuurstenen tegels en daar heeft hij geen enkele moeite mee. Als je hem niet op een verdieping gaat gebruiken, kun je de sensoren ook helemaal afplakken. Ik weet alleen niet of hij die sensoren ook gebruikt om de ondergrond te bepalen (tapijt en matjes).
Ik zag hier wat vragen voorbij komen over de vervangende borstels etc.. Ik heb nu een setje sidebrushes van de S6 besteld en een complete set van xiaomi roborock reserve onderdelen. Die hadden namelijk de meeste overeenkomsten (en een stuk voordeliger). Ik ben benieuwd wat er allemaal op de 360 S5 past!
Indien ze passen, wil je mij dan iets laten weten (eventueel met link welke je allemaal gekocht hebt)
Super bedankt alvast!
PS: heb net de melding gehad dat hij verzonden in
Zal ik zeker doen!Witte_200 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:32:
[...]
Oh? Ik ben erg benieuwd of deze reservestukken allemaal goed passen.
Indien ze passen, wil je mij dan iets laten weten (eventueel met link welke je allemaal gekocht hebt)
Super bedankt alvast!![]()
Nadat ik een aantal keer de reset uitgevoerd had, wilde hij nog steeds niet updaten. Toen heb ik even de telefoon van de vrouw gepakt en daar ook de app geïnstalleerd. Verbazingwekkend maar via die telefoon kon ik in 1 keer de robotstofzuiger updaten. Gelijk maar even de app opnieuw geïnstalleerd op mijn telefoon en als er een nieuwe update komt ben ik benieuwd of die het dan wel doet.Aksnes schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:13:
[...]
Ik heb ook een 360 S5 sinds 2 weken, en herken de problemen niet. Update ging vlotjes en was in 1 keer afgerond. Aan de binnenkant van de klep zit een reset button. Ik zou hem proberen een reset te geven en vervolgens nog een keer proberen te updaten?
Sinds deze update heeft die ook geen moeite meer met de stenen vloer en rijd die ook veel gemakkelijker het kleed op wat we verderop in de woonkamer hebben liggen. Dus helemaal top!
Ondanks de zeer valide tegenargumenten hier, toch besloten om een robotstofzuiger te kopen om de loods te gaan 'onderhouden'. Ik heb maar een goedkope gekocht om te kijken hoe het gaat, een Clymens Q7BB-One schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:16:
Tot nu toe gaat het goed, Al drie keer aangezet en de laatste keer was het bakje niet echt vol meer. Het 'arme' ding zat wel helemaal onder het stof. Maar een vochtig doekje er overheen en weer verder...
Ben benieuwd hoe lang het goed gaat.

Mapping werkt perfect
A person who never made a mistake never tried anything new.
Positieve bevindingen:
- Mogelijkheid om in één run alles te doen dankzij de grote accu (niet tussendoor hoeven laden scheelt veel tijd).
- Gaat mooi net onder de bank door, met weinig ruimte over. Binnenkort het basisstation onder de bank proberen te plaatsen.
- Carpet mode lijkt goed te functioneren
- De ruimte wordt zeer snel gescand en de robot ging al snel een mooi zigzag patroon rijden. Ik had verwacht dat het in eerste instantie zou beginnen als een kip zonder kop.
- Ging mooi tussen de stoelpoten door zonder daar lomp tegenaan te botsen. Een no-go zone rondom de tafel creëren lijkt dus niet nodig te zijn, grote plus!
- Stofreservoir zat goed vol! De vrouw des huizes hierop geattendeerd en gevraagd of ze die dag wel écht gestofzuigd had, dit bleef ze volhouden. Ook zij is enthousiast geworden
Overige bevindingen:
- het zigzag patroon is altijd dezelfde kant op, ook wanneer dat niet erg efficiënt is. Zo komt het in sommige ruimtes voor dat de robot 15x over de korte zijde heen en weer rijdt i.p.v. 5x over de lange zijde. Dat maakt voor het resultaat overigens niet uit, het kost alleen wat meer tijd i.v.m. de extra keerpunten.
- halverwege een ruimte besloot de robot ineens om verder te gaan in een andere ruimte, om aan het eind van de route alsnog die eerste ruimte af te maken. Ook dit maakt voor het eindresultaat niet uit, maar logisch lijkt het niet. Wellicht dat het bij een tweede run anders verloopt.
- Tot de conclusie gekomen dat er meer spullen op de grond liggen dan verwacht. Deze van tevoren even opgeruimd zodat de robot goed zijn werk kon doen. Kwestie van mijzelf en de rest van de familie heropvoeden.
Vanochtend de zone cleaning getest in de keuken en ook dat werkte boven verwachting goed!
Het mooie was dat mijn vrouw er om vroeg om Noo-Noo (ref. Teletubbies) even de keuken te laten doen want ze had met muesli lopen strooien, snel ingeburgerd dus!
Al met al zijn wij zeer tevreden met de eerste resultaten
Even een update, afgelopen dagen alle pakketjes binnen gekregen.Witte_200 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:32:
[...]
Oh? Ik ben erg benieuwd of deze reservestukken allemaal goed passen.
Super bedankt alvast!![]()
De side brushes voor de 360 S6 passen niet op de S5. De aansluiting is heel anders. De reserveonderdelen voor de Roborock.. Tjaah.. Ik heb een grote doos binnengekregen, met "iets" erin waarvan ik geen idee heb wat het is. Zeker te weten geen onderdelen voor een robotstofzuiger... https://imgur.com/a/08pc0K2
Alles lijkt goed te vinden op de side brush na, ik ga vanavond weer eens verder op zoek naar reserve onderdelen!
Dat lijkt een setje motoren voor elektrische autoramen te zijnAksnes schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:20:
[...]
Even een update, afgelopen dagen alle pakketjes binnen gekregen.
De side brushes voor de 360 S6 passen niet op de S5. De aansluiting is heel anders. De reserveonderdelen voor de Roborock.. Tjaah.. Ik heb een grote doos binnengekregen, met "iets" erin waarvan ik geen idee heb wat het is. Zeker te weten geen onderdelen voor een robotstofzuiger... https://imgur.com/a/08pc0K2
Alles lijkt goed te vinden op de side brush na, ik ga vanavond weer eens verder op zoek naar reserve onderdelen!
Ik blijf erg benieuwd. Wel gek dat je dat soort onderdelen hebt binnen gekregen...Aksnes schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:20:
[...]
Even een update, afgelopen dagen alle pakketjes binnen gekregen.

Nick25 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:27:
Blitzwolf is binnen dikke prima voor dat geld!
Mapping werkt perfect
ja dikke prima! geen problemen voor de rest
Ik ben eigenlijk op zoek naar een stofzuiger ( met eventueel functie voor nat, maar dit moet niet) die goed kan omgaan met dierenharen. Ik heb namelijk een Golden Retriever die haren verliest alsof hij zijn slaapmand in een kernreactor heeft staan.
Welke stofzuiger rond de 300€-400€ is hier goed in? Zijn de Xiaomi stofzuigers hiervoor geschikt of zijn er robotstofzuigers die dit beter kunnen?
Het maakt me niet uit als ik hem vaak moet leegmaken of hoe lang de batterij meegaat.
Alsook, ik las dat deze stofzuigers uit China komen en vaak dus enkel Chinese tekst in de app hebben staan, is dit ook zo bij de recentere toestellen?
Ik heb sinds een weekje de Xiaomi vacuüm (de eerste versie, circa 200,-) en die zuigt en veegt nu elke dag een partij kattenharen (2 katten) en hondenharen (ruwhaar teckel) zonder eng probleem op. Wel confronterend om te zien hoeveel haren en rommel er toch elke dag weer van de vloer komtjarco5000 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:07:
Ik ben al even aan het lurken in dit forum omdat ik op zoek ben naar een robotstofzuiger. De stofzuigers van Xiaomi lijken me wel goed maar ik heb nog enkele bedenkingen en vragen.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een stofzuiger ( met eventueel functie voor nat, maar dit moet niet) die goed kan omgaan met dierenharen. Ik heb namelijk een Golden Retriever die haren verliest alsof hij zijn slaapmand in een kernreactor heeft staan.
Welke stofzuiger rond de 300€-400€ is hier goed in? Zijn de Xiaomi stofzuigers hiervoor geschikt of zijn er robotstofzuigers die dit beter kunnen?
Het maakt me niet uit als ik hem vaak moet leegmaken of hoe lang de batterij meegaat.
Alsook, ik las dat deze stofzuigers uit China komen en vaak dus enkel Chinese tekst in de app hebben staan, is dit ook zo bij de recentere toestellen?

Ik haal het bakje iig elke dag leeg, hij veegt dan circa 56 m2 volgens de app. Kan makkelijk in 1 keer, batterij is iig nog lang niet leeg dan.
Linkje waar je hem besteld heb?janvanduschoten schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:52:
[...]
Ik heb sinds een weekje de Xiaomi vacuüm (de eerste versie, circa 200,-) en die zuigt en veegt nu elke dag een partij kattenharen (2 katten) en hondenharen (ruwhaar teckel) zonder eng probleem op. Wel confronterend om te zien hoeveel haren en rommel er toch elke dag weer van de vloer komt![]()
Ik haal het bakje iig elke dag leeg, hij veegt dan circa 56 m2 volgens de app. Kan makkelijk in 1 keer, batterij is iig nog lang niet leeg dan.
Levering vanuit Europa ivm importkosten?
https://m.nl.aliexpress.c...Fc0N3m3yglcA1562251301714 met verzending vanuit Polen, geen extra kosten dus en 6% cashback via cashbackxl, levering binnen 1 week.hjs schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:30:
[...]
Linkje waar je hem besteld heb?
Voor ons echt de aankoop van het jaar, zeer tevreden mee. Hij is wat ons betreft slim genoeg, scant de ruimte keurig en veegt alles goed, ook onder deurmat (die ligt een halve centimeter dieper dan de tegelvloer).
Handig te bedienen via de app, ook gekoppeld aan Google home. Als ik "activeer Truus" zeg in de Google assistent, start ze op en gaat ze aan de slag
Ik heb nu een week de Roborock S50, oftewel de v2 versie, in gebruik en ben daar zeer tevreden over. Is regelmatig voor rond de €300-€325 te koop met levering vanuit Spanje.hjs schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:30:
[...]
Linkje waar je hem besteld heb?
Voorbeeld van een leverancier op Aliexpress: https://nl.aliexpress.com/item/32852382914.html
De app en de spraakberichten van de Roborock zijn gewoon in het Engels en werken prima.
Zuigt hier bijna dagelijks de hele benedenverdieping en maakt echt een verschil. Met name nu je met die warme dagen 100x per dag naar binnen en buiten gaat. Ook de keuken blijft nu lekker kruimelvrij
Wat is nu het verschil met zoiets en de S5? Ik zie bij beiden 1800 bij zuigkracht, 5200 bij de batterij, borstels lijken op elkaar en dit heeft ook een fijn lasertje. Waar zit dat prijsverschil hem dan in? Dweilen?janvanduschoten schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:56:
[...]
https://m.nl.aliexpress.c...Fc0N3m3yglcA1562251301714 met verzending vanuit Polen, geen extra kosten dus en 6% cashback via cashbackxl, levering binnen 1 week.
Voor ons echt de aankoop van het jaar, zeer tevreden mee. Hij is wat ons betreft slim genoeg, scant de ruimte keurig en veegt alles goed, ook onder deurmat (die ligt een halve centimeter dieper dan de tegelvloer).
Handig te bedienen via de app, ook gekoppeld aan Google home. Als ik "activeer Truus" zeg in de Google assistent, start ze op en gaat ze aan de slag
Ik overweeg er ook eentje voor alle kattenharen, ben tot nu toe uitgekomen op een e2, s5, S6, of deze.
Integratie met Google home is een belangrijk punt, puur voor de gadget factor
Voornamelijk dweilen, maar heb me er niet verder in verdiept. Het prijsverschil van circa €100 zag ik er niet in, degene die ik nu heb doet alles wat ik wil en doet dat goed. En werkt dus goed samen met Google Homevaagisdenaam schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:21:
[...]
Wat is nu het verschil met zoiets en de S5? Ik zie bij beiden 1800 bij zuigkracht, 5200 bij de batterij, borstels lijken op elkaar en dit heeft ook een fijn lasertje. Waar zit dat prijsverschil hem dan in? Dweilen?
Ik overweeg er ook eentje voor alle kattenharen, ben tot nu toe uitgekomen op een e2, s5, S6, of deze.
Integratie met Google home is een belangrijk punt, puur voor de gadget factorDweilen vind ik vooralsnog onzin.

De dweilfunctie op de S50 stelt in ieder geval niks voor. Gisteren even getest en het doet precies wat je zou verwachten, de vloer aaien met een vochtig doekje. Het doekje was weliswaar een beetje vies geworden, maar het is zeer zeker geen alternatief voor zelf dweilen.vaagisdenaam schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:21:
[...]
Wat is nu het verschil met zoiets en de S5? Ik zie bij beiden 1800 bij zuigkracht, 5200 bij de batterij, borstels lijken op elkaar en dit heeft ook een fijn lasertje. Waar zit dat prijsverschil hem dan in? Dweilen?
Integratie met Google home is een belangrijk punt, puur voor de gadget factorDweilen vind ik vooralsnog onzin.
Thuis heb ik enkele etages (split level) die ik graag schoon (stofzuigen + dweilen) zou willen houden m.b.v. een robotstofzuiger. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Xiaomi Roborock 2 S50 en de 360 S6.
Omdat ik meerdere etages wil schoonhouden en de Xiaomi Roborock 2 S50 maar 1 kaart zou kunnen onthouden ben ik benieuwd of ik deze functie heel erg ga missen. Kan iemand mij uitleggen wat precies het effect is van het gemis van deze functie?
De 360 S6 lijkt mij anders een goed (en goedkoper) alternatief. Ik ken het merk echter niet en hoor dus graag of het net zo betrouwbaar is als Xiaomi qua ondersteuning.
Ik ga even op zoek naar reserve borstels en zo
Als ik hem heb last ik mijn bevindingen weten!
Hoe kan je 'm krijgen voor 300-325?Dennisvw schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:25:
[...]
Ik heb nu een week de Roborock S50, oftewel de v2 versie, in gebruik en ben daar zeer tevreden over. Is regelmatig voor rond de €300-€325 te koop met levering vanuit Spanje.
Voorbeeld van een leverancier op Aliexpress: https://nl.aliexpress.com/item/32852382914.html
De app en de spraakberichten van de Roborock zijn gewoon in het Engels en werken prima.
Zuigt hier bijna dagelijks de hele benedenverdieping en maakt echt een verschil. Met name nu je met die warme dagen 100x per dag naar binnen en buiten gaat. Ook de keuken blijft nu lekker kruimelvrij
Ik ben op zoek naar of een V1 of V2, waarbij ik voor de V1 een prijs rond de 200 zoek en de V2 een rond de 300!
Iemand tips voor betrouwbare verkopers en welke coupons/cashbacks je moet gebruiken? Alvast bedankt!
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Dit heb ik ook, dweilen is voor mij niet nodig. Maar dan blijf ik door het bomen het bos niet meer zien. Welke robotstofzuiger van Xiaomi is niet de beste koop qua kwaliteit/prijs?vaagisdenaam schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:21:
Dweilen vind ik vooralsnog onzin.
Sowieso wacht ik nog even:

[ Voor 24% gewijzigd door Han op 07-07-2019 14:35 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Thanks maar is dit geen goedkoop duurkoop? Die banggood is wellicht iets goedkoper dan via aliexpress, kom nu op 210 euro uit met de coupon. Maar komt wel uit China. Met een latente btw aanslag van 21% en inklaringskosten, is het wellicht handiger om voor 220-230 op aliexpress te kopen met verzending uit een EU warehouse?
Kleine herformulering van mijn vraag dus: Wat is de goedkoopste aanbieder van de Xiaomi v1 met verzending uit een magazijn in de EU?
[ Voor 3% gewijzigd door Worsteneter op 07-07-2019 15:56 ]
Hier zit ik ook mee, is de 1gen dan niet voldoende? Scheelt weer wat euro tov de S50Han schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:27:
[...]
Dit heb ik ook, dweilen is voor mij niet nodig. Maar dan blijf ik door het bomen het bos niet meer zien. Welke robotstofzuiger van Xiaomi is niet de beste koop qua kwaliteit/prijs?
Ik weet dat 1 iemand de robotzuiger al ontvangen heeft, voor de rest helemaal niemand nog?
Mijn vorige heb ik gekocht in 2015 en is nu defect, de Neato Botvac Connected.
Mijn nieuwe is de Neato Botvac Connected D7.
Specificaties laadstation van de Neato Botvac Connected (OUD):
Input: 100-240v AC 50-60Hz 45W 0.4 - 0.8A
Output: 18V 36W 2.0A Backfeed Protected
Specificaties laadstation van de nieuwe Neato Botvac Connected D7 (NIEUW):
Input: 100-240v AC 50-60Hz 45W 1.0A
Output: 19V 40W 2.1A Backfeed Protected
Zal ik het oude laadstation zonder gevaar kunnen gebruiken voor mijn nieuwe Neato? Dan zet ik 1 laadstation boven neer namelijk.
Bedankt.
Maik
Ik heb de 1gen en ga nu nóg een 1gen kopen voor familie (vandaar de recente vraag naar de prijzen). De 2gen heeft als leuke opstapjes o.a. het kunnen aangeven van no-go's, maar anders dan dat is het veel hetzelfde. Die extra sensor, paar decibel minder op 200 Pa zuigkracht gaat 't verschil niet maken.Nurksis schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:34:
[...]
Hier zit ik ook mee, is de 1gen dan niet voldoende? Scheelt weer wat euro tov de S50
Bij Aliexpress zijn regelmatig acties te vinden. Zelf houd ik mij via Pepper op de hoogte van zulke acties. Had daar notificaties ingesteld voor trefwoorden als "robotstofzuiger" "roborock" etc.Worsteneter schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:26:
[...]
Hoe kan je 'm krijgen voor 300-325?
Ik ben op zoek naar of een V1 of V2, waarbij ik voor de V1 een prijs rond de 200 zoek en de V2 een rond de 300!
Iemand tips voor betrouwbare verkopers en welke coupons/cashbacks je moet gebruiken? Alvast bedankt!
Via cashbackXL nog 6% cashback op bestellingen bij Aliexpress.
Zelf heb ik bij deze verkoper gekocht, was toen samen met een paar andere de goedkoopste, maar had de meeste leveringen en reviews.
Ik heb een kleine 3 weken terug €322 betaald, waar ik nog €13,80 cashback van terug krijg via cashbackxl.
Voordeel van die functie is dat je no-go zones kan maken waar de robot niet mag komen, bijvoorbeeld als hij bij een stoel steeds vast loopt.Oli4- schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:52:
Hallo allemaal,
Thuis heb ik enkele etages (split level) die ik graag schoon (stofzuigen + dweilen) zou willen houden m.b.v. een robotstofzuiger. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Xiaomi Roborock 2 S50 en de 360 S6.
Omdat ik meerdere etages wil schoonhouden en de Xiaomi Roborock 2 S50 maar 1 kaart zou kunnen onthouden ben ik benieuwd of ik deze functie heel erg ga missen. Kan iemand mij uitleggen wat precies het effect is van het gemis van deze functie?
De 360 S6 lijkt mij anders een goed (en goedkoper) alternatief. Ik ken het merk echter niet en hoor dus graag of het net zo betrouwbaar is als Xiaomi qua ondersteuning.
Is dat niet nodig dan is die functie zinloos, hij leert niet ofzo met schoonmaakbeurten, hij doet gewoon zijn rondje.
Ik stond voor exact hetzelfde dilemma en heb uiteindelijk de 360 S6 gekocht.Oli4- schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:52:
Hallo allemaal,
Weet natuurlijk niet wat ik mis aan de S50, maar ik weet wel dat ik zéér tevreden ben over de 360 S6!
De zuiger heeft twee plekken waartussen ik hem telkens verhuis. In de woonkamer en de slaapkamer.
Dan is het een kwestie van de juiste kaart selecteren inclusief de no-go zones (onder kasten waar hij net wel, net niet onder past en dan telkens meldingen stuurt dat zijn top cover schoongemaakt moet worden, en de douche die dan eventueel nog nat is.
Sta er echt van te kijken hoe goed hij alle ruimtes rond racet. Zelfs mijn vrouw is er positief door verrast.
Onze schoonmaakster was er minder blij mee.. Maar goed, dan had ze maar beter haar best moeten doen
Degelijk apparaat, prima app en hij dweilt stiekem ook nog best goed. Mijn iRobot Braava dweilt misschien iets beter, maar die rijdt echt als een dronken robot rond waardoor hij erg traag is.. (en ook nog eens mij frustreert als ik hem aan het werk bekijk. De efficiëntie van de S60 is echt een genot om naar te kijken haha.)
Hier kreeg ik meer informatie dan met http://www.10000post.com:8082/en/trackIndex.htm
Uiteindelijk wist ik alleen dat het pakketje bij DPD lag, maar ik heb niet zoals andere kopers een aparte trackingscode gekregen van DPD. Ik kan bevestigen dat de tracking een drama is;) Vandaag heb ik het pakketje binnen gekregen, alleen was leeg

BlazeMuis schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:45:
De datum dat mijn Blitzwolf geleverd had moeten worden is inmiddels verstreken, ook doet de tracking van het pakketje het helaas niet. BangGood weet niks nuttigs te melden anders dan dat het het "warehouse" verlaten heeft.
Ik weet dat 1 iemand de robotzuiger al ontvangen heeft, voor de rest helemaal niemand nog?
Mijne gaat ook met DPD en is onderweg.. Volgens de klantenservice wordt het tussen 13.30 en 14.30 aangeboden aan de deur.H.Spuybroek schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:31:
Heb je de volgende link ook geprobeerd : https://www.trackingmore.com
Hier kreeg ik meer informatie dan met http://www.10000post.com:8082/en/trackIndex.htm
Uiteindelijk wist ik alleen dat het pakketje bij DPD lag, maar ik heb niet zoals andere kopers een aparte trackingscode gekregen van DPD. Ik kan bevestigen dat de tracking een drama is;) Vandaag heb ik het pakketje binnen gekregen, alleen was leeg. Nu met BangGood aan het kijken om dit op te lossen;)
[...]
Mag hopen dat die van mij niet leeg is.
BlazeMuis schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:35:
[...]
Mijne gaat ook met DPD en is onderweg.. Volgens de klantenservice wordt het tussen 13.30 en 14.30 aangeboden aan de deur.
Mag hopen dat die van mij niet leeg is.
Hoi! Toevallig vandaag de BlitzWolf BW-VC1 ontvangen, als ik de QR code scan voor de app krijg ik de volgende link: https://www.lambot.ai/mount/download/app/blitzwolf. Het zou me dus niks verbazen als de Lambot A1 aardig overeenkomt met de BlitzWolf BW-VC1. Echter heeft de Lambot wel Google Home als ik de beschrijving van Amazon mag geloven en de BlitzWolf niet.KapsalonKip schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:30:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Ik ga de Blitzwolf kopen, voldoet denk ik prima aan mijn wensen en heeft nu gewoon een heel mooie prijs.
Zal het even laten weten wanneer hij binnen is
Edit: kan niet zoveel reviews vinden van de Blitzwolf. Maar deze lijkt er wel verdacht veel op. Zou het dezelfde zijn? https://smartrobotreviews.com/buying-guide/lambot-a1.html
Hier inmiddels ontvangen, via https://royalshipments.com kan je de Banggood code gebruiken.BlazeMuis schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:45:
De datum dat mijn Blitzwolf geleverd had moeten worden is inmiddels verstreken, ook doet de tracking van het pakketje het helaas niet. BangGood weet niks nuttigs te melden anders dan dat het het "warehouse" verlaten heeft.
Just do it.
Thanks! Dat is een goede deal, ik houd 't in de gaten. Heb ondertussen een 1gen besteld, maar een 2gen voor mijzelf kan er altijd bijDennisvw schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:46:
[...]
Bij Aliexpress zijn regelmatig acties te vinden. Zelf houd ik mij via Pepper op de hoogte van zulke acties. Had daar notificaties ingesteld voor trefwoorden als "robotstofzuiger" "roborock" etc.
Via cashbackXL nog 6% cashback op bestellingen bij Aliexpress.
Zelf heb ik bij deze verkoper gekocht, was toen samen met een paar andere de goedkoopste, maar had de meeste leveringen en reviews.
Ik heb een kleine 3 weken terug €322 betaald, waar ik nog €13,80 cashback van terug krijg via cashbackxl.
Nu aan het laden..
Had hem ook de boven verdieping al eens laten doen. Al heeft hij de kaart van deze verdieping niet opgeslagen. Geen idee hoe dit komt? het Wifi ontvangst is daar wel niet zo heel goed. Kan dit daar aan liggen?
Dus als je de app opent en de zuiger selecteert, zie je geen kaart?Witte_200 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:09:
[..]
Had hem ook de boven verdieping al eens laten doen. Al heeft hij de kaart van deze verdieping niet opgeslagen. Geen idee hoe dit komt? het Wifi ontvangst is daar wel niet zo heel goed. Kan dit daar aan liggen?
En als je 'select map' opent, staat hij ook niet in die lijst?
Zo ja: Waar heb je de nieuwe besteld? En zijn er nog valkuilen of is het gewoon aansluiten en gaan?
Ik zie dan enkel de kaart van de benedenverdieping. In de kaart lijst ook geen andere kaarten te vinden... En heb zeker gewacht tot ie helemaal klaar was...Ken. schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:17:
[...]
Dus als je de app opent en de zuiger selecteert, zie je geen kaart?
En als je 'select map' opent, staat hij ook niet in die lijst?
Het gekke is wel, terwijl hij boven bezig was kon ik in real time wel zien dat hij de verdieping aan het leren was en ook waar hij zich bevond. Maar toen hij klaar was en ik hem weer beneden aan de charger hing was de kaart verdwenen...
Klinkt buggy... niet?
Ik heb hem de 25e bij Gearbest besteld en sindsdien staat er bij de traceerinfo de hele tijd dat DHL het pakket nog moet ontvangen.
Gearbest houdt mij de hele tijd aan het lijntje, ik heb dus geen idee wanneer ik het pakket kan verwachten.
Ik heb hem 18/06 besteld en 05/07 binnen gekregen. Op 21/06 is hij verzonden en om 02/07 was hij in Duitsland aangekomen. Hierna kreeg ik pas shipping updates van DHL & BPost.perslucht schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:37:
@Witte_200 Wanneer heb jij hem besteld?
Ik heb hem de 25e bij Gearbest besteld en sindsdien staat er bij de traceerinfo de hele tijd dat DHL het pakket nog moet ontvangen.
Gearbest houdt mij de hele tijd aan het lijntje, ik heb dus geen idee wanneer ik het pakket kan verwachten.
Redelijk normaal dus denk ik?
Dat klinkt inderdaad niet zoals het hoort. Ik heb zowel de realtime generatie van de kaarten in beeld als de kaartenhistorie van de laatste zuigbeurt en de volledige historie daarvan.. Wellicht een re-install proberen?Witte_200 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:20:
[...]
Ik zie dan enkel de kaart van de benedenverdieping. In de kaart lijst ook geen andere kaarten te vinden... En heb zeker gewacht tot ie helemaal klaar was...
Het gekke is wel, terwijl hij boven bezig was kon ik in real time wel zien dat hij de verdieping aan het leren was en ook waar hij zich bevond. Maar toen hij klaar was en ik hem weer beneden aan de charger hing was de kaart verdwenen...
Klinkt buggy... niet?
Ja, voor de beneden verdieping werkt dat perfect. Maar de boven verdieping niet... Daarom, dat ik dus aan het slechte wifi ontvangst denk boven...Ken. schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:59:
[...]
Dat klinkt inderdaad niet zoals het hoort. Ik heb zowel de realtime generatie van de kaarten in beeld als de kaartenhistorie van de laatste zuigbeurt en de volledige historie daarvan.. Wellicht een re-install proberen?
Wat bedoel je met een re-install? Hoe doe ik dat?
Ik ga het sowieso nog even afwachten en nog ééns proberen boven. Kijken of ie het nu wel doet.
Leuk! Heb jij ook met regelmaat dat je de melding krijgt dat het apparaat offline is?BlazeMuis schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:35:
Blitzwolf is binnen! Werkt perfect, wel geinig zo'n stofzuiger die praat.
Nu aan het laden..
Just do it.
Nee daar heb ik nog geen last van gehad, de app is ook zeer snel, stofzuiger reageert ook meteen.Rednas_N schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:15:
[...]
Leuk! Heb jij ook met regelmaat dat je de melding krijgt dat het apparaat offline is?
Nu nog opzoek naar de onderdelen:
- Sidebrush, op Ebay en AE te vinden vanaf 90 cent tot 10 euro. (Lijkt de zelfde te zijn als de S7)
- Mainbrush, op Ebay te vinden vanaf 10 euro. De Xiaomi versies op AE lijken er erg op, en een stuk voordeliger. Heeft iemand deze toevallig geprobeerd of deze past?
- Hepa Filter, Op AE 10 euro (Lijkt ook de zelfde te zijn als de S7) Ook lijkt de Xiaomi versie er erg op, maar volgens de maten op AE past is deze 2-4mm kleiner en past deze niet. Iemand hier al ervaringen mee?
- In eerste instantie had ik een Wifi probleem, ik heb het idee dat dat komt omdat er meerdere Wifi signalen waren met hetzelfde SSID. Nadat ik een nieuw SSID had aangemaakt en hem daarmee had verbonden was de verbinding tussen mijn telefoon en de robot een stuk stabieler.
- De robot maakt over het algemeen goed schoon en laat niks liggen, ook onder de bedden in huis wordt goed schoongemaakt.
- Probleem met het terugvinden van het laadstation heb ik niet gehad, dat probleem lijkt opgelost te zijn.
- Ik heb de indruk dat er met regelmaat software updates worden uitgebracht, de laatste update is van 5 juli. Wat dat betreft is de ondersteuning goed.
Al met al erg tevreden, prijs/kwaliteit is naar mijn mening prima (200 euro)
Just do it.
Tof heh voor die prijs ik ben er blij meeBlazeMuis schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:27:
[...]
Nee daar heb ik nog geen last van gehad, de app is ook zeer snel, stofzuiger reageert ook meteen.
Hier hetzelfde, gisteren pakket opgehaald bij de buren en een lege doos. Gelijk Banggood gecontacteerd, maar nog geen reactie mogen ontvangen...H.Spuybroek schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:31:
Heb je de volgende link ook geprobeerd : https://www.trackingmore.com
Uiteindelijk wist ik alleen dat het pakketje bij DPD lag, maar ik heb niet zoals andere kopers een aparte trackingscode gekregen van DPD. Ik kan bevestigen dat de tracking een drama is;) Vandaag heb ik het pakketje binnen gekregen, alleen was leeg. Nu met BangGood aan het kijken om dit op te lossen;)
[...]
DKjordy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:01:
[...]
Hier hetzelfde, gisteren pakket opgehaald bij de buren en een lege doos. Gelijk Banggood gecontacteerd, maar nog geen reactie mogen ontvangen...
Reden was dat ik mijn oude adres had opgegeven. Gelukkig is dit allemaal goed gekomen.
Nu ik de verhalen over lege dozen lees heb ik misschien wel geluk gehad. Ik ben heel benieuwd hoe Banggood dit gaat oplossen.
Een aantal weken geleden heb ik bij een vriend kennis gemaakt met een draadloze Dyson stofzuiger, erg handig dat ding.
Sindsdien ben ik ook naar dit soort stofzuigers aan het kijken maar doordat ik zo twijfel heb ik tot op heden nog niks.
Zo twijfel ik over het volgende:
- Een goedkopere robotstofzuiger zoals een Alfawise v8s (pro) + een Xiaomi draadloze stofzuiger.
- Een wat duurdere robotstofzuiger zoals een Roborock s5 of 360 s6.
- Een draadloze Dyson.
Pff ik ben besluiteloos..
Hij had wat moeite om het laagpolig tapijt op te rijden, en de katten lopen er mee te kloten (side brush is blijkbaar leuk speelgoed), maar uiteindelijk rijdt hij er wel op. Hoeveel side brushes ik ga moeten vervangen is vooralsnog een vraag.
Hij staat nu te laden, morgen met een volle accu en als de firmware is geüpdatet laat ik hem het eerste echte rondje doen. Hopelijk heb ik dan ook een plattegrond.
Tot nu toe positief verrast. Hij ziet er ook een stuk luxer uit dan ik dacht, is een stuk zwaarder, maar ook kleiner. Oh, en hij is stiller dan ik dacht!
Thanks voor de tips hier normaals! Bezorging uit Polen via de eerder geposte link verliep ook vlekkeloos!
Edit: ook even in het bakje gekeken nadat "slave" 10min over het tapijt heeft gereden. Het is zeker niet zo dat er bij ons de stofzuiger niet wordt gebruikt, maar getverdemme wat is het hier blijkbaar goor.
[ Voor 10% gewijzigd door vaagisdenaam op 10-07-2019 21:52 ]
Installatie is eht te simpel, binne 2 minuten was hij al zijn rondje aan het rijden.
Ben er erg tevreden over, in de nacht vliegt hij door huis heen, kom ik 's ochtends beneden dan is het schoon. En stoffilter vol. Verbaas me erover hoeveel hij opzuigt nog!
Met de WAF zit het wel goed, die is erg blij met deze huishoudelijke hulp
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Overigens werkte bij mij locatie China dus niet in de mi home app; dan deed hij alles wel maar kon ik niet bij de settings van de bot en ik kreeg geen plattegrond. Locatie naar Nederland gezet en het werkt. Ze hebben dus flink gewerkt aan de lokalisatie bij Xiaomi zo te zien.
Ik vrees dat ik voor niets mijn vorige batterijen zo snel vervangen heb door lion accu`s.
heeft er iemand toevallig nog een 24 volt adapter over van zijn oude neato? (Om te voorkomen dat ik een nieuwe koop en het blijkt aan het anders te liggen)
En anders kan ik een nieuwe uitgaan zoeken.
Wij hebben een gevlinderde betonvloer, dus perfect terrein voor de Blitzwolf dacht ik. Echter zuigt hij zandkorrels (die de hond meeneemt naar binnen) niet op en zelfs niet alle haren van de hond. Ik had er zelf meer van verwacht.
Ondervindt iemand dezelfde problemen?
Ik ben juist onder de indruk van de Xiaomi Vacuüm (1e gen), die zuigt & veegt dagelijks veel weg. Nu hebben we een donkere hardstenen vloer, dus wellicht valt het bij jou meer op dan bij ons, maar ik heb de indruk dat er erg weinig blijft liggen.joost.schoon88 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:33:
Sinds een week heb ik de Blitzwolf in mijn bezit. Echter vind ik de prestaties tegenvallen. Dit is mijn eerste robotstofzuiger, dus wellicht had ik er teveel van verwacht.
Wij hebben een gevlinderde betonvloer, dus perfect terrein voor de Blitzwolf dacht ik. Echter zuigt hij zandkorrels (die de hond meeneemt naar binnen) niet op en zelfs niet alle haren van de hond. Ik had er zelf meer van verwacht.
Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid rommel die hij dagelijks opzuigt (bakje zit elke dag weer aardig vol), dat bleef in het verleden dus blijkbaar liggen

Op sokken / blote voeten lopen in huis is nu weer heerlijk

Hmm dat is gek ik heb echt het tegen tegenovergestelde.joost.schoon88 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:33:
Sinds een week heb ik de Blitzwolf in mijn bezit. Echter vind ik de prestaties tegenvallen. Dit is mijn eerste robotstofzuiger, dus wellicht had ik er teveel van verwacht.
Hij raced easy over ons laminaat & het vloerkleed af en toe vliegt die erover heen.
Heb je reset uitgevoerd en alles goed ingesteld in de app? (er zijn meerdere zuig snelheden)
Update binnen gehaald van vorige week? (deed het direct stukken beter dan daarvoor)
Conclusie :
Ik ben echt tevreden
[ Voor 10% gewijzigd door Nick25 op 12-07-2019 09:10 ]
haha dat heb ik nu ookjanvanduschoten schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:56:
[...]
Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid rommel die hij dagelijks opzuigt (bakje zit elke dag weer aardig vol), dat bleef in het verleden dus blijkbaar liggen![]()
Op sokken / blote voeten lopen in huis is nu weer heerlijk
Echter als ik voel op plekken waar hij heeft gereden, dan voel ik nog steeds zandkorrels liggen. Ik laat hem al rijden op de hoogste stand qua zuigkracht.
Wellicht komt het door de structuur van onze vloer.
Nick25 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:57:
[...]
Hmm dat is gek ik heb echt het tegen tegenovergestelde.
Hij raced easy over ons laminaat & het vloerkleed af en toe vliegt die erover heen.
Heb je reset uitgevoerd en alles goed ingesteld in de app? (er zijn meerdere zuig snelheden)
Update binnen gehaald van vorige week? (deed het direct stukken beter dan daarvoor)
Conclusie :
Ik ben echt tevreden
Ben opzoek naar een goedkoop goede robotstofzuiger. Nu ik katten heb wil ik graag dagelijks zo'n robot rond laten rijden. Liefst wil ik hem ook soms nog op 2e en 3e verdieping een rondje laten doen.
Dit topic is gesloten.