Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Webgnome schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:22:
[...]

heb er geen hele hoge verwachtingen van >:) Het is in principe een D85 in een ander jasje en wat geupgrade software. Wij hebben een tijd terug de D85 vervangen door de D7 Connected en zijn er gewoon weer tevreden over. Het is zoals gezegd in heel veel opzichten exact hetzelfde apparaat maar nu met Wifi.

Dat laatste is op zich wel een handige actie aangezien je daarmee dus een berichtje kunt krijgen dat het apparaat gedaan heeft wat ie had moeten doen maar echt noodzakelijk is het niet.
Krijg je ook een berichtje als hij vast zit?
Dat zou handig zijn.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Heb zelf een Xiaomi S50 en zit nu naar een Ilife W400 dweil robot te kijken. Ziet er wel aardig uit. Iemand ervaring mee hier?
Staat bij dat die niet voor marmeren vloeren is, dat is wel jammer, aangezien dat onze keuken en eetkamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:42
MrMonkE schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:00:
[...]

Krijg je ook een berichtje als hij vast zit?
Dat zou handig zijn.
omdat de D7 Connected is krijg je inderdaad een berichtje als ie vast zit maar ook als ie klaar is met zijn rondje. dan krijg je in de app een plattegrond te zien van wat ie gedaan heeft. Zo kun je dus precies zien of ie dingen niet heeft gedaan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Webgnome schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:27:
[...]

omdat de D7 Connected is krijg je inderdaad een berichtje als ie vast zit maar ook als ie klaar is met zijn rondje. dan krijg je in de app een plattegrond te zien van wat ie gedaan heeft. Zo kun je dus precies zien of ie dingen niet heeft gedaan.
Hmm.. klinkt goed.
Gaan die berichten dan via de server van de fabrikant van de D7?

[ Voor 31% gewijzigd door MrMonkE op 30-05-2019 11:41 . Reden: weet niet precies maar 2x hetzelfde :) gefixed ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
MrMonkE schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Hmm.. klinkt goed.
Gaan die berichten dan via de server van de fabrikant van de D7?
ja.. Je moet hem koppelen aan je Neato account en daar log je mee in op de app. Zover ik de privacy policy lees worden die data niet met anderen gedeeld. Maar zeker weten doe je dat natuurlijk nooit

[ Voor 17% gewijzigd door Webgnome op 30-05-2019 11:52 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Webgnome schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:45:
[...]

ja.. Je moet hem koppelen aan je Neato account en daar log je mee in op de app. Zover ik de privacy policy lees worden die data niet met anderen gedeeld. Maar zeker weten doe je dat natuurlijk nooit
Nederlands gezegde (bron: MrMOnkE)
Ook als bedrijven niet delen kunnen de hackers je data stelen.

Zou een nieuwe nederlands gezegde moeten worden, bij deze coin ik deze phrase!

Ik ga er toch maar 1 bestellen denk ik. Die kan mooi in de slaapkamer gaan roamen.
Bedank voor je toelichting.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zie de blitzwolf op pepper staan en in het commentaar een verwijzing naar dit filmpje

YouTube: Saugroboter Saugtest zwischen Roborock, Xiaomi Mi, 360 S6, Viomi V2 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 12:56
Dankje! ik twijfel weer;)
hjs schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:58:
Zie de blitzwolf op pepper staan en in het commentaar een verwijzing naar dit filmpje

YouTube: Saugroboter Saugtest zwischen Roborock, Xiaomi Mi, 360 S6, Viomi V2 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
Heeft iemand ervaring met de Xiaomi Mijia 1S (2019)?

https://www.gearbest.com/...77063488.html?wid=1349303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:17
Deze zou ik ook willen bestellen maar ik vind de prijs nog te hoog. De Blitzwolf is 120 euro goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dat topic staat er natuurlijk niet voor niets. Lees even daar wat er tot nu toe over de stofzuiger besproken is en stel dan eventueel aanvullende vragen. Enkel je vraag neer dumpen op de plek met de meeste activiteit zonder zelf wat moeite te doen is niet de bedoeling.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
We gaan off topic;) ik heb een vraag gesteld in dat forum en tot op heden geen antwoord ontvangen. Dat kan ook zijn omdat dit forum actiever is. Vandaar mijn vraag in dit forum. Dumpen en geen moeite doen is dus niet juist;)
Zeehond schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:44:
[...]

Dat topic staat er natuurlijk niet voor niets. Lees even daar wat er tot nu toe over de stofzuiger besproken is en stel dan eventueel aanvullende vragen. Enkel je vraag neer dumpen op de plek met de meeste activiteit zonder zelf wat moeite te doen is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

H.Spuybroek schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:54:
We gaan off topic;) ik heb een vraag gesteld in dat forum en tot op heden geen antwoord ontvangen. Dat kan ook zijn omdat dit forum actiever is. Vandaar mijn vraag in dit forum. Dumpen en geen moeite doen is dus niet juist;)

[...]
Ah, dat had ik niet direct in de gaten. Waarschijnlijk heb je in dit geval met jouw vraag een beetje de pech dat de 1S pas op 1 april is uitgebracht. Dat is nog heel gek lang geleden. Beschikbare reviews over het model zijn helaas ook nog mager tot nu toe.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:41

Vind prima voor de helft van het geld :)
En blij dat ik geen tapijt heb.

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k

Toch wel een aardig verschil. Ik denk dat ik nog even wacht op de huidige Xiaomi koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
Wat is er onduidelijk dan?
MasterMaceMichu schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:19:
Mooie prijs (399) voor de T6. Alleen wel wat onduidelijkheid over gebruik met de MiHome app. Heb hier alles op China Mainland staan (50+ sensoren & Lampen), zou niet handig zijn als ik de T6 met ander account moet bedienen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:50
Of hij wel goed werkt met de app op China Mainland, zonder dat je de tijd moet verzetten. Meerdere kopers melden dat als je dat niet doet, hij niet werkt met de Mi Home app.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:15
Die kortingen voor de 360 S6 en 360 S5 beginnen elke week opnieuw volgens mij.. Iedereen hun bestelling al binnen? En tevreden?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Sinds dat we eigenaar zijn van een huis met meerdere verdiepingen ben ik op zoek naar een robotstofzuiger. In eerste instantie was het plan om voor de Roborock S50 te gaan, echter kwam ik er al vrij snel achter dat meerdere verdiepingen niet ondersteund wordt. Iets wat de Roborock S6 wel doet maar die vind ik op dit moment te duur (550,-). Volgens de Facebook pagina van Roborock komen die mapping features ook niet naar de S50.

Via Pepper is de Blitzwolf BW-VC1 voor 198,71 in de "aanbieding", ik vraag me alleen af hoe het support is en de beschikbaarheid van reserveonderdelen. Laatstgenoemde heb ik nog niet kunnen vinden. De specificaties op papier van de VC1 zijn wel erg goed! Dan blijft de 360 S6 of de S7 (nog nergens te koop?) nog over.

Zijn er hier inmiddels al mensen die ervaring hebben met de BlitzWolf BW-VC1?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:55

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Rednas_N schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:32:
Sinds dat we eigenaar zijn van een huis met meerdere verdiepingen ben ik op zoek naar een robotstofzuiger. In eerste instantie was het plan om voor de Roborock S50 te gaan, echter kwam ik er al vrij snel achter dat meerdere verdiepingen niet ondersteund wordt. Iets wat de Roborock S6 wel doet maar die vind ik op dit moment te duur (550,-). Volgens de Facebook pagina van Roborock komen die mapping features ook niet naar de S50.

Via Pepper is de Blitzwolf BW-VC1 voor 198,71 in de "aanbieding", ik vraag me alleen af hoe het support is en de beschikbaarheid van reserveonderdelen. Laatstgenoemde heb ik nog niet kunnen vinden. De specificaties op papier van de VC1 zijn wel erg goed! Dan blijft de 360 S6 of de S7 (nog nergens te koop?) nog over.

Zijn er hier inmiddels al mensen die ervaring hebben met de BlitzWolf BW-VC1?
Nog niet. De mijne staat in bestelling en wordt pas 22 juni verwacht.
Nog even geduld hebben dus.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Laatst online: 11:32
linuxontherocks schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Wat is precies je reden om voor de 980 te gaan en niet voor een Chinees model van Xiaomi?

Ik heb gisteren de 980 besteld voor een aanbiedingsprijs van 499 euro.

Beetje in een opwelling gekocht ( ja dom ) omdat er zo weinig nog op voorraad waren. Mag mag het nog terug sturen.

In het verleden hoorde ik veel slechte verhalen maar als ik het zo lees nu komt de Xiaomi in de buurt?
Ik ben niet zo'n voorstander van apparatuur van de grote Chinese merken zoals een Xiaomi. Om de één of andere reden heb ik daar geen gevoel bij en vertrouw ik ze niet helemaal, alsof ik iets koop bij de Chinese overheid. Slaat nergens op, dat weet ik 8)7 Ik zal mij er eens wat meer in gaan verdiepen zodat ik wat vooroordelen kan laten vallen. Ik koop nu alleen een keer een Chinees alternatief als deze echt heel veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik weet niet of advies hier ook mag, maar ik ben op zoek naar een vervanger voor onze pieter Roomba 581.

Ik ben uiteraard erg gecharmeerd van de jongens met Lidar zoals de 360 en de blitzwolf echter wil ik er niet zoveel aan uit geven.

Nu heb ik enkele andere gevonden, maar zou niet weten wat nu wel of niet te doen.

Wat we willen is:
- Tijdschema, X* in de week starten om Y uur.
- Automatisch terug naar laadstation
- Geen probleem met laagpolig tapijt
- als hij over een 2cm hoge stoelpoot kan is het een plus
- geen dweilfunctie ivm tapijt.
- Kattenhaar geen issue

Prijsrange waar ik in zit te zoeken is ergens vanaf de 100 tot 200 euro, is dat totaal niet realistisch dan moet ik maar eens gaan kijken naar een nieuwe accu voor de Roomba. Die is al eens vervangen, maar geeft nu constant errors.

Leuke extra's zoals app, mapping e.d. zijn natuurlijk een plus maar voor mij geen paar honderd euro extra waard

Welke ik al gevonden heb.

Xiaomi Roborock C10

Ilife A4s

Blaupunkt XEasy

Echter door het grote aanbod zie ik vast wat zaken en merken over het hoofd.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 03-06-2019 15:16 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Dit weekend de Irobot 980 gekocht voor € 525,- en ik ben er erg tevreden mee. Wij hebben een langharige Duitse herder en een Franse bull en de 980 heeft geen problemen met de haren. Hij heeft ong. 40 min. nodig om ons beneden verdieping te doen, na deze 40 min. is zijn afvalbak wel vol. Hij heeft geen moeiten met het karpet wat er ligt en de optie om de plinten nog na te doen vindt ik een + punt. Ik was wat sceptisch mede door de prijs maar daar moet ik op terug komen.

Ik ben wel benieuwd hoelang de rubbers mee gaan met 2x per dag zijn rondje.

Coolblue biedt hem aan voor €499,-. Is wel uitverkocht en wordt niet meer verwacht. mede door de prijs van Coolblue en MM is de winkel waar ik vaak mijn spullen koop gezakt van € 599,- waar hij als actie voor stond naar € 525,-. Dus vandaar de prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door LichtBruisend op 03-06-2019 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Nu online
Inmiddels toch voor de Blitzwolf BW-VC1 gegaan. Via https://nl.pepper.com/aanbiedingen/blitzwolf-bw-vc1-104836 kwam ik uit op 200,- inclusief verzekering.

Just do it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Webgnome schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:22:
[...]

heb er geen hele hoge verwachtingen van >:) Het is in principe een D85 in een ander jasje en wat geupgrade software. Wij hebben een tijd terug de D85 vervangen door de D7 Connected en zijn er gewoon weer tevreden over. Het is zoals gezegd in heel veel opzichten exact hetzelfde apparaat maar nu met Wifi.

Dat laatste is op zich wel een handige actie aangezien je daarmee dus een berichtje kunt krijgen dat het apparaat gedaan heeft wat ie had moeten doen maar echt noodzakelijk is het niet. Het is ook handig dat je als je achter je bureau zit je niet naar het apparaat toe hoeft te lopen om hem aan te zetten maar dat via de telefoon kan. Maar het zijn nou niet echt features waar ik achteraf gezien om stond te springen. Verder dus tevreden met de D7 (d6 is niet heel verschillend). Gewoon Neato kwaliteit
Nou, ik ben positief verrast :)

+ Stuk stiller
+ Radar lijkt een stuk beter te werken
+ "Gentle" mode
+ Accu
+ App werkt prima voor zover ik het gebruikt heb
+ Mooier design

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:37

OMX2000

By any means necessary...

harm12nl schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:52:
Die kortingen voor de 360 S6 en 360 S5 beginnen elke week opnieuw volgens mij.. Iedereen hun bestelling al binnen? En tevreden?
nope hier niet. 16 juni besteld. En gisteren shipping notificatie gehad, en t&t waar ik niet per se slimmer van wordt, behalve dattie vanuit Duitsland naar Nederland komt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 16:15
OMX2000 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:55:
[...]

nope hier niet. 16 juni besteld. En gisteren shipping notificatie gehad, en t&t waar ik niet per se slimmer van wordt, behalve dattie vanuit Duitsland naar Nederland komt.
Ik neem aan dat je 'mei' bedoeld? :X :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-07 22:19
Benieuwd naar de prijs van de 360 S7.

https://smart.360.cn/cleanrobot/en/s7/index.html

Hoeveel maps kan je opslaan met de S5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

harm12nl schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:59:
[...]

Ik neem aan dat je 'mei' bedoeld? :X :)
Oeps ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Rednas_N schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:50:
Inmiddels toch voor de Blitzwolf BW-VC1 gegaan. Via https://nl.pepper.com/aanbiedingen/blitzwolf-bw-vc1-104836 kwam ik uit op 200,- inclusief verzekering.
Mooie prijs! Gezien de reviews twijfel ik wel nog een beetje.. De robot schijnt ook wat problemen te hebben met het vinden van het dockingstation, wat overigens verholpen zou kunnen worden middels het plakken van wat witte tape in het docking station.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar voor €200,- lijkt het een goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
TommyGun schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:01:
[...]

+ Stuk stiller
+ "Gentle" mode
+ Accu
+ Mooier design
wij zijn ook positief over onze stofzuiger hoor laat daar geen misverstand over bestaan. De zaken die jij aangeeft zijn ook de zaken die ons opvielen. Echter 'mooier design'. Het is in feite een d85 in andere kleurtjes ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TommyGun schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:01:
[...]

+ Stuk stiller
+ "Gentle" mode
+ Accu
+ Mooier design
En wat is de reden dat je niet voor een goedkope Chinees gegaan bent? Krijg er nog steeds de vinger niet achter wat het beste apparaat is, ongeacht de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MikeyMan schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:04:
[...]

En wat is de reden dat je niet voor een goedkope Chinees gegaan bent? Krijg er nog steeds de vinger niet achter wat het beste apparaat is, ongeacht de prijs.
Navigatie, navigatie, navigatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
lijkt mij zaken als

garantie
garantie
garantie
garantie

;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TommyGun schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:04:
[...]

Navigatie, navigatie, navigatie :)
Dat is, evenals de garantie, natuurlijk een goed punt. Maar hoeveel beter heb je het dan over? Directe vergelijkingen kan ik lastig vinden.

Weet wel dat als dat ding elke dag vast loopt, ik hem snel in de vijver plant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MikeyMan schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:19:
[...]

Dat is, evenals de garantie, natuurlijk een goed punt. Maar hoeveel beter heb je het dan over? Directe vergelijkingen kan ik lastig vinden.

Weet wel dat als dat ding elke dag vast loopt, ik hem snel in de vijver plant ;)
Die vergelijkingen zijn inderdaad lastig te vinden. Ik ben van een ALDI bot naar een Neato gegaan dus ik kan niets zeggen over andere modellen. Die willekeurige bots-dingen hoeven voor mij in ieder geval niet meer, dat is alles behalve effectief.

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 04-06-2019 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:49
LichtBruisend schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:11:
Ik ben wel benieuwd hoelang de rubbers mee gaan met 2x per dag zijn rondje.
Ik heb een 640 al zeker 6 jaar nu (ff gezocht: april 2013 gekocht). Deze draait 2x per week, en de accu is nog uitstekend, maar onlangs heb ik het voorwiel en de borstels/rubbers vervangen. De rubbers waren aardig verrot doordat lange haren (vrouw/dochter/hond/kat) rondom erin snijden na verloop van tijd. Het voorwiel was kapot omdat er ook steeds haren rond de as draaien, en om die te verwijderen moet dat deel los en wordt lam na een tijdje, dus bij optillen viel steeds het voorwieltje eruit. Op de gok een setje van Ali-Express besteld voor 16euro (1 voorwiel, 2 filters, 2x2 borstels, 2 van die ronddraai-vegertjes). Hij doet het weer uitstekend (resultaat was erg matig met kapotte rubbers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

phYzar schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Ik heb een 640 al zeker 6 jaar nu (ff gezocht: april 2013 gekocht). Deze draait 2x per week, en de accu is nog uitstekend, maar onlangs heb ik het voorwiel en de borstels/rubbers vervangen. De rubbers waren aardig verrot doordat lange haren (vrouw/dochter/hond/kat) rondom erin snijden na verloop van tijd. Het voorwiel was kapot omdat er ook steeds haren rond de as draaien, en om die te verwijderen moet dat deel los en wordt lam na een tijdje, dus bij optillen viel steeds het voorwieltje eruit. Op de gok een setje van Ali-Express besteld voor 16euro (1 voorwiel, 2 filters, 2x2 borstels, 2 van die ronddraai-vegertjes). Hij doet het weer uitstekend (resultaat was erg matig met kapotte rubbers).
Na 6 jaar en dan nog zo tevreden? Top! En dat de borsteltjes dan pas vervangen moeten worden vindt ik ook nog mee vallen. In de winkel gaven ze aan dat je ze na 2 jaar al zou moeten vervangen met lange haren om het beste uit de rubbers te halen. Dus dan valt 6 nog mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:49
LichtBruisend schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:37:
[...]

Na 6 jaar en dan nog zo tevreden? Top! En dat de borsteltjes dan pas vervangen moeten worden vindt ik ook nog mee vallen. In de winkel gaven ze aan dat je ze na 2 jaar al zou moeten vervangen met lange haren om het beste uit de rubbers te halen. Dus dan valt 6 nog mee ;)
Eerlijk is eerlijk, met jouw schatting van 2x per dag (ipv 2x per week bij mij) plus het feit dat ik ze eigenlijk wel erg ver heb laten aftakelen is 2 jaar ook geen heel slecht uitgangspunt. Maar ik ben nog steeds erg tevreden over de Roomba. Ik verzorg hem wel goed, af en toe alles los wat los kan en dan echt alles met de compressor stof- en vuil vrij maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:15
Vinze schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:06:
Ik heb inmiddels de Alfawise V8S binnen en tot nu toe ben ik erg tevreden over het schoonmaak resultaten en de efficiënte manier van navigeren door de kamer, zeker voor die 135 euro! Echter heb ik wel één probleem welke ik maar niet op kan lossen. Hij vind de dock/lader niet.. Na veel trail en error ben ik erachter dat er twee infrarood ledjes op de dock zitten welke de robot nodig heeft om terug te keren. Alleen nu is (volgens mij) het probleem dat die IR ledjes nooit branden, wanneer ik de stroom erop zet gaan ze voor een milliseconde aan en daarna weer uit. Ook als ik de robot start of terugstuur naar de dock gaan de IR ledjes op de dock niet branden.

Nu vraag ik me af of de dock niet gewoon kapot is, branden die IR ledjes op de dock van andere robots altijd? Of gaan die alleen aan wanneer de robot ook daadwerkelijk de opdracht heeft om terug naar de dock te gaan?

Inmiddels ook al een support mailtje naar Alfawise gedaan, maar mochten jullie nog tips hebben dan zijn die zeer welkom! (geen zin om van alles terug te moeten sturen)
Even mezelf quoten, mogelijk heb ik een oplossing gevonden voor het probleem waarbij de Alfawise de dock niet meer terug kan vinden. Het schijnt dat de Blitzwolf ook weleens moeite heeft met het terugvinden van de dock en daar helpt het om witte stickers op de binnenkant te plakken. (zie ook) Ik heb hetzelfde gedaan bij de Alfawise dock en hij heeft de dock nu al 3 keer achter elkaar terug weten te vinden. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bms50Zb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
jim7 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:18:
Hi, ik zie dat de Neato D5 in de aanbieding is voor EUR 399 bij 50five.nl en ben aan het twijfelen tussen deze enerzijds en de Roborock/Xiaomi anderzijds.

De aanbieding lijkt me vrij aardig, maar ik twijfel wat door deze review: productreview: Neato Robotics Botvac D5 review door hondapower

Iemand ervaring met/verdere inzichten over de D5 (lees er verder wel prima berichten over nl).
Heb je de Neato uiteindelijk gekocht? Ik zie dat op amazon.de de Neato D5 voor 379,- in de aanbieding is, 'sehr gut' Warehouse deals al voor 315,-

Iemand ervaring met deze robot, in vergelijking met de Xiaomi's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Is dit niet hetzelfde als de Roborock S6? https://m.gearbest.com/ro...ly_1002_190604_1559661670

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:55

BlueTooth76

Let the sun shine!

THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:29:
Zojuist de Medion gehaald bij Aldi en linea recta retour. Wat een ding: hij deed wel zijn werk goed, nam goed stof op terwijl wij dachten goed te stofzuigen. Maar Jannie ging alle kanten op en liep helemaal vast tussen de eettafelstoelen.

Toen we hem terug naar zijn Dock stuurde liep hij echt helemaal te tollen. Geen aanrader als je iets meer verwacht.

Nu kijken naar die Blitzwolf. Vind het een beetje spannend op zo'n site te bestellen, als het toch niets is kan het lastiger retour dan via bv. Coolblue.
Ik heb de 18500 ook gehaald. Hij loopt hier alleen af en toe vast onder de subwoofer (op pootjes) aangezien daar nog een deurstop in de vloer zit om te voorkomen dat de deur de muur raakt.

Voor de rest gaat hij inderdaad als een kip zonder kop door de kamer maar het wordt wel schoon, hij komt wel overal en wat hij vandaag mist, doet hij morgen wel.

Basisstation vinden gaat inderdaad slecht, de dock schuift daarbij alle kanten op.
Dat vind ik echter niet zo belangrijk, ik zet 'm toch handmatig aan en als hij leeg is til ik 'm zelf wel naar de dock.

Omdat m'n fretten er bovenop springen en 'm daarmee kunnen starten (touch button) heb zet ik 'm met de schakelaar aan de zijkant uit :+

Ik vind 'm vooral ideaal omdat hij onder de bank en kastjes door kan, scheelt al een hoop rommel waar je zelf niet altijd 100% goed zuigt. Hij veegt een hoop op, eerste keer zat hij na een uur compleet vol, nu is gaat het wat minder snel omdat het schoner is :*)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Nu online
Dennisvw schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Mooie prijs! Gezien de reviews twijfel ik wel nog een beetje.. De robot schijnt ook wat problemen te hebben met het vinden van het dockingstation, wat overigens verholpen zou kunnen worden middels het plakken van wat witte tape in het docking station.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar voor €200,- lijkt het een goede deal.
De problemen met het dockingstation schijnt inderdaad opgelost te kunnen worden met stickers, dus dat is fijn. Voor de rest zijn er nog maar weinig reviews, de reviews die er zijn zijn over het algemeen positief.

Ik laat het wel weten als hij binnen is. :)

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Rednas_N schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 06:12:
[...]

De problemen met het dockingstation schijnt inderdaad opgelost te kunnen worden met stickers, dus dat is fijn. Voor de rest zijn er nog maar weinig reviews, de reviews die er zijn zijn over het algemeen positief.

Ik laat het wel weten als hij binnen is. :)
Same here :) btw iemand idee waar je die stickers kan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

360 S6 wordt nu via mail voor 271 aangeboden. Toch weer een kleinde 30 euro goedkoper dan waar ik hem voor heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

OMX2000 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:13:
360 S6 wordt nu via mail voor 271 aangeboden. Toch weer een kleinde 30 euro goedkoper dan waar ik hem voor heb gekocht.
En dan de 360 S5 voor 245,- ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

hjs schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:34:
[...]

En dan de 360 S5 voor 245,- ???
Niet dat ik zo snel zie.

GearbestMailAanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim7
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-09 00:02
peligro2k schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:42:
[...]

Heb je de Neato uiteindelijk gekocht? Ik zie dat op amazon.de de Neato D5 voor 379,- in de aanbieding is, 'sehr gut' Warehouse deals al voor 315,-

Iemand ervaring met deze robot, in vergelijking met de Xiaomi's?
Gekocht en hij werkt fantastisch. Echt onder de indruk van wat ie meeneemt vloe (incl. kleed) meteen vrij van kattenharen. Enige dat ik jammer vind is dat de spot-cleaning functie niet beschikbaar is bij de D5 (heb je een D7 voor nodig). Je hebt wel no-go lines die goed werken. De spot-cleaning zou alleen net wat handiger zijn om een kleiner stukje schoon te maken (wat weer echt niet uitmaakt als je hem alles laat schoonmaken terwijl je weg bent, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
jim7 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:17:
[...]

Gekocht en hij werkt fantastisch. Echt onder de indruk van wat ie meeneemt vloe (incl. kleed) meteen vrij van kattenharen. Enige dat ik jammer vind is dat de spot-cleaning functie niet beschikbaar is bij de D5 (heb je een D7 voor nodig). Je hebt wel no-go lines die goed werken. De spot-cleaning zou alleen net wat handiger zijn om een kleiner stukje schoon te maken (wat weer echt niet uitmaakt als je hem alles laat schoonmaken terwijl je weg bent, maar toch).
Thanks! De D5 heeft trouwens geen zone cleaning toch? Geen idee of dat inmiddels met een software update wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Mensen die de blitzwolf hebben besteld via banggood (week geleden) hebben die al een update van de tracking?

De tracking van mijn werkt niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Nu online
Die van mij is afgelopen maandag verzonden, tracking werkt hier ook nog niet. Support zei dat ik nog even geduld moest hebben...

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:55
Nick25 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:06:
Mensen die de blitzwolf hebben besteld via banggood (week geleden) hebben die al een update van de tracking?

De tracking van mijn werkt niet... :(
Ik heb een hele boel cijfers als tracking gekregen, ook geen enkel idee met welk vervoersbedrijf het gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20
Gisteren mijn Xiaomi Mi Vacuum (Gen 1) binnen gekregen.
1e indrukken na een rondje zijn goed :-)
De navigatie en bewegingen vind ik tot nu toe erg netjes...voorzichtig afremmen bij obstakels etc. Leuk om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Pffff ziet erna uit dat de 360 S6 er nog een week of 4 over gaat doen... Dan zou het bijna 2 maanden tussen bestellen en levering zijn.

En hoe meer ik lees hoe meer ik twijfel over privacy van het ding. Ik neig erna om de 360 S6 meteen te koop te zetten en nu een D7 te bestellen. Ding is nu iets over de 500 op Amazon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
misschien heel flauw maar iets "met goedkoop... "

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Webgnome schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:21:
Helemaal mee eens. Maar de D7 was 600 en 2x zo duur. Maar dit gedoe, privacy en onzekerheid over garantieafhandeling is mij die meerprijs wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Webgnome schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:21:
Trouwens, ik zag dat jij de D7 gereviewed hebt. Heb je hem nog en ben je nog tevreden? Voor het mappen van de kaarten en de botvac die niet tegen verandering kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@OMX2000 we hebben de D7 nog steeds en we zijn er tevreden over. Zoals ik ook al tegen @TommyGun zei is de D7 eigenlijk een nieuwe versie van de D85. De vorm is hetzelfde en alles zit op dezelfde plek alleen zit er dus geen schermpje meer op en is het apparaat een stuk stiller ( in eco modus ). Verder lijkt het algoritme een stuk beter te zijn dan wat we gewend waren.

Maar ik blijf er bij dat het connected deel heel erg teleursteld. Het is leuk om te weten dat je stofzuiger klaar is als je op kantoor bent maar daar heb je feitelijk natuurlijk niks aan. Ook heb je er niks aan dat je weet dat ie ergens vast zit. Daar kun je dan toch niks aan doen.

Het gebruik van de kaarten en de zones heb ik geprobeerd maar werkt gewoon belabberd. Zoals ik ook al heb geschreven als je in de ruimte een stoel ook maar iets verschuift dan snapt ie het al niet meer en dat is erg erg jammer want het bied wel mogelijkheden.

Besturen via de app is leuk maar heb ik tot nu toe alleen even in het begin gebruikt. De functie voegt niks toe. Ik kan net zo goed het apparaat even naar de keuken brengen (of welke andere ruimte) en 't een vierkantje laten rijden dat werkt net zo goed als niet beter.

Ondanks deze tegenvallende punten is het gewoon een goed apparaat. Doet wat het moet doen en valt niet tegen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Webgnome schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:54:
@OMX2000 we hebben de D7 nog steeds en we zijn er tevreden over. Zoals ik ook al tegen @TommyGun zei is de D7 eigenlijk een nieuwe versie van de D85. De vorm is hetzelfde en alles zit op dezelfde plek alleen zit er dus geen schermpje meer op en is het apparaat een stuk stiller ( in eco modus ). Verder lijkt het algoritme een stuk beter te zijn dan wat we gewend waren.

Maar ik blijf er bij dat het connected deel heel erg teleursteld. Het is leuk om te weten dat je stofzuiger klaar is als je op kantoor bent maar daar heb je feitelijk natuurlijk niks aan. Ook heb je er niks aan dat je weet dat ie ergens vast zit. Daar kun je dan toch niks aan doen.

Het gebruik van de kaarten en de zones heb ik geprobeerd maar werkt gewoon belabberd. Zoals ik ook al heb geschreven als je in de ruimte een stoel ook maar iets verschuift dan snapt ie het al niet meer en dat is erg erg jammer want het bied wel mogelijkheden.

Besturen via de app is leuk maar heb ik tot nu toe alleen even in het begin gebruikt. De functie voegt niks toe. Ik kan net zo goed het apparaat even naar de keuken brengen (of welke andere ruimte) en 't een vierkantje laten rijden dat werkt net zo goed als niet beter.

Ondanks deze tegenvallende punten is het gewoon een goed apparaat. Doet wat het moet doen en valt niet tegen.
Dat zou voor mij geen positieve review maken.
Basale functie van zo’n apparaat is volgens mij om om te gaan met de ruimte. Als ie bij elke verschoven stoel in paniek raakt, doet ie dat dus niet goed. Deur open/dicht is ook een probleem dus?
Zelfde verhaal voor de zones.
Heb zelf bijvoorbeeld een ‘T’ vormige woonkamer. Hierbij wordt een L vrij veel gebruikt en de rest wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:03:
[...]

Dat zou voor mij geen positieve review maken.
Basale functie van zo’n apparaat is volgens mij om om te gaan met de ruimte. Als ie bij elke verschoven stoel in paniek raakt, doet ie dat dus niet goed. Deur open/dicht is ook een probleem dus?
Zelfde verhaal voor de zones.
Heb zelf bijvoorbeeld een ‘T’ vormige woonkamer. Hierbij wordt een L vrij veel gebruikt en de rest wat minder.
Je leest niet goed :(

Dat is alleen in combinatie met het gebruik van de zones op de app. Aleen dan gaat het niet goed. Als je die niet gebruikt en het apparaat zijn ding laat doen werkt het echt ontzettend goed. Of het met open deuren ook fout gaat met die zone app weet ik niet eigenlijk. Die functionaliteit heb ik tot op heden niet meer gebruikt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Webgnome schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:16:
[...]

Je leest niet goed :(

Dat is alleen in combinatie met het gebruik van de zones op de app. Aleen dan gaat het niet goed. Als je die niet gebruikt en het apparaat zijn ding laat doen werkt het echt ontzettend goed. Of het met open deuren ook fout gaat met die zone app weet ik niet eigenlijk. Die functionaliteit heb ik tot op heden niet meer gebruikt.
Nou, zo expliciet staat dat onderscheid er niet.
Maar dat doet niet af aan het feit dat dit m.i. basisfunctionaliteit is, en zeker in de situatie waar ik nu in zit eigenlijk noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim7
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-09 00:02
peligro2k schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:23:
[...]

Thanks! De D5 heeft trouwens geen zone cleaning toch? Geen idee of dat inmiddels met een software update wel kan.
Zone cleaning is hetzelfde als spot cleaning. Kan idd (nog) niet. Maar kan me voorstellen dat ze dat alleen bij de D7 willen? Software-update lijkt namelijk zo simpel (is gewoon dezelfde app natuurlijk) dat ze het waarschijnlijk met een reden niet beschikbaar hebben gemaakt voor de D5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:58:
[...]

Nou, zo expliciet staat dat onderscheid er niet.
Maar dat doet niet af aan het feit dat dit m.i. basisfunctionaliteit is, en zeker in de situatie waar ik nu in zit eigenlijk noodzakelijk is.
Als je de zones daadwerkelijk nodig hebt dan is het inderdaad basisfunctionaliteit. Voor ons is het dus puur een gimmick.
jim7 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Zone cleaning is hetzelfde als spot cleaning. Kan idd (nog) niet. Maar kan me voorstellen dat ze dat alleen bij de D7 willen? Software-update lijkt namelijk zo simpel (is gewoon dezelfde app natuurlijk) dat ze het waarschijnlijk met een reden niet beschikbaar hebben gemaakt voor de D5.
Tuurlijk is het puur een software ding. Ik geloof nooit dat de D3, D5 of D7 hardwarematig zoveel van elkaar verschillen dat ze het daadwerkelijk niet aan zouden kunnen. Is een 'slimme' marketing truc. Niets meer en niets minder.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_one_12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-09 06:46
Hallo allemaal, ik heb inmiddels ook 3 dagen de Xiaomi rondzoeven door het huis! Ben er erg blij mee, maar ik heb een firmware probleempje waar ik ondanks grondig google werk en tweakers zoeken geen oplossing voor heb. De Mi-Home app blijft mij vertellen dat er een update klaar staat (3.3.9_003468) Maar wanneer ik wil updaten blijft de app hangen op 0% en even later zegt hij update failed. Dit is op iOS én Android het geval.

Via profile->settings->firmware update gaat ‘ie tot 100%, maar doet verder niks en blijft aangeven dat er een update klaarstaat.

Wanneer ik de stofzuiger van de dock haal en het dan probeer, zegt ie dat hij minstens 20% opgeladen moet zijn, ondanks zijn 100% charge...

Doe ik iets verkeerd of?

[ Voor 10% gewijzigd door One_one_12 op 11-06-2019 14:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
groggy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:03:
Gisteren is mijn Neato XV Signature pro (bijna 5 jaar oud, maar heeft ivm wereldreis 2 jaar opgeslagen gestaan) van de trap gevallen. Met als gevolg dat mijn trap aanzienlijk beschadigd is, wat extra teleurstellend is omdat ik die net 3 maanden geleden volledig heb gerenoveerd. Met enige regelmaat maakte ik de senoren van de robot schoon.

[Afbeelding]

Contact gehad met de Nederlandse neato helpdesk, waar ik zeer vriendelijk te woord ben gestaan. Helaas was het antwoord dat de robot natuurlijk niet van de trap mocht vallen, maar doordat deze uit de garantie is ze inprincipe niks vergoeden. Vanuit de Nederlandse helpdesk gaan ze het nog escaleren naar het hoofdkantoor. Ik ben benieuwd of dit juridisch stand houd, want dit zou betekenen dat je na 2 jaar je apparatuur anders of misschien niet meer moet gebruiken wil je safe zijn.

Ik zal advies inwinnen bij de rechtsbijstand.
Neato heeft de afgelopen periode mijn schade beoordeeld en uiteindelijk hebben zij positief besloten. Zij hebben de stofzuiger retour genomen en aan mij het aankoopbedrag + schadevergoeding uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
iemand al een update van Banggood -> Blitzwolf?

Ik wel net via banggood een tracking gevraagd van DPD :)

[ Voor 41% gewijzigd door Nick25 op 12-06-2019 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
Ik heb de 360 S5 besteld. 6 tientjes duurder dan de Blitzwolf, maar ik heb meer vertrouwen in de 360.
- meer reviews te vinden (logisch, bestaat al langer) en komt goed uit de tests
- kan meer hoogte overbruggen, handig bij ons vloerkleed
- kleur = wit. Oogt beter bij het interieur

Waarom geen S6?
- S6 dweilfunctie heb ik niet nodig
- S6 heeft minder zuigkracht
- S6 heeft een kleinere afvalbak
- S6 kan minder goed "klimmen"
- S6 is iets duurder

Ik houd wel rekening met 2 maanden levertijd.. shipping staat gepland tussen 1 en 6 juli, dus dat duurt nog even.

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstrik
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-09 08:01
Hoi,

Ik zit te twijfelen ook de 360 S5 aan te schaffen.
Helaas kan ik nergens vinden of je makkelijk onderdelen kan kopen.

Via Ali krijg ik veel onderdelen voor andere zuigers maar niet voor de 360 S5. Heeft iemand tips?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
Wanneer komt hij binnen? Die van mij is vandaag pas verzonden. Officieel was hij 4 juni al verzonden, maar de tracking pagina zegt nu vandaag pas;)
Nick25 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:10:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:55
Nick25 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:10:

Is al wel verzonden, maar de tracking werkt helaas nog niet.. Op 2 juni besteld.

Ik zie wel staan "Shipped Jun/12/2019 11:00:44" wat dus vandaag betekend, echter was de stofzuiger volgens de banggood email al op 5 juni verzonden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Nu online
BlazeMuis schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:35:
[...]

Is al wel verzonden, maar de tracking werkt helaas nog niet.. Op 2 juni besteld.

Ik zie wel staan "Shipped Jun/12/2019 11:00:44" wat dus vandaag betekend, echter was de stofzuiger volgens de banggood email al op 5 juni verzonden :?
Hier precies hetzelfde, Banggood zegt dat het postbedrijf het vertraagd heeft. Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:33
One_one_12 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:04:
Hallo allemaal, ik heb inmiddels ook 3 dagen de Xiaomi rondzoeven door het huis! Ben er erg blij mee, maar ik heb een firmware probleempje waar ik ondanks grondig google werk en tweakers zoeken geen oplossing voor heb. De Mi-Home app blijft mij vertellen dat er een update klaar staat (3.3.9_003468) Maar wanneer ik wil updaten blijft de app hangen op 0% en even later zegt hij update failed. Dit is op iOS én Android het geval.

Via profile->settings->firmware update gaat ‘ie tot 100%, maar doet verder niks en blijft aangeven dat er een update klaarstaat.

Wanneer ik de stofzuiger van de dock haal en het dan probeer, zegt ie dat hij minstens 20% opgeladen moet zijn, ondanks zijn 100% charge...

Doe ik iets verkeerd of?
Je kan dmv een knoppen combi op je stofzuiger de stofzuiger resetten, zodat je hem opnieuw kan toevoegen in de app. Maar er is ook een combi, ik heb het zelf eens gedaan maar weet het zo niet uit m'n hoofd, dat je de stofzuiger terugzet naar de firmware waarmee die gemaakt werd. Wellicht kan je hem via deze manier downgraden, en vervolgens weer updaten via de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 22:43
Eerste keer dat jullie iets uit China bestellen?

Heb gewoon geduld. Die spullen worden in groep opgestuurd naar Europa zonder tracking, ingeklaard voor douane door een Europese forwarder en dan pas apart verzonden. Dan pas zie je de tracking veranderen.
:z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ook ik ben in de markt voor een (goede, met LIDAR, geschikt voor met name harde vloeren met een combinatie van laagpolig tapijt en goed met dierenharen moet kunnen omgaan) robotstofzuiger. Nu zag ik dat vandaag de Neato D5 bij 50five.nl in de aanbieding is voor €399,-.

Nu heb ik flink wat reviews gezocht, maar ik zie niet direct een enorme reden om een D7 boven een D5 te prefereren. De verschillen die ik heb kunnen vinden dusver:

1. Je krijgt er niet standaard een Combiborstel bij (welke voor net geen 35 euro te vinden is)
2. Batterij duur van 90 vs 120 minuten
3. Zone control

1 is te overkomen en maakt het geheel nog steeds goedkoper dan een D7 (€435 vs €600). Nummertje 2 is op zich niet heel erg spannend; de schoon te maken ruimte is totaal net geen 60m². Ik betwijfel ten zeerste dat hij daar meer dan 90 minuten over moet doen En als hij dat wel doet, kan hij zijn werk vervolgens hervatten na het opladen. En nummer 3 is discutabel of het nu heeft. Ik zou de unit elke dag of om de dag, in de nacht (vandaar ook de voorkeur voor LIDAR vs de camera die bijv. de Roomba gebruikt), zijn werk laten doen. Als ik een specifieke zone zou willen schoonmaken, kan ik of wachten tot de nacht of de handstofzuiger kunnen pakken (die blijf ik toch één keer per week ook gebruiken, naast de robo stofzuiger)

Zie ik een belangrijk verschil over het hoofd dat 200 tot 150 euro verschil het waard maakt?

Edit: en besteld. Alleen nog wat extra filters en een Combo borstel bestellen en ik zit er prima bij.

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 14-06-2019 12:31 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:02
OMX2000 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:52:
Pffff ziet erna uit dat de 360 S6 er nog een week of 4 over gaat doen... Dan zou het bijna 2 maanden tussen bestellen en levering zijn.

En hoe meer ik lees hoe meer ik twijfel over privacy van het ding. Ik neig erna om de 360 S6 meteen te koop te zetten en nu een D7 te bestellen. Ding is nu iets over de 500 op Amazon.
Ik lees nu pas jouw opmerking, maar wat bedoel je met privacy icm 360 S6? Ik ben oprecht benieuwd waar je op doelt?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Balen, nieuw huis met nieuwe meubels, maar de Neato D85 loopt continu vast op het draadframe van de eettafelstoelen. Nu kan ik natuurlijk wat extra magneetstrip halen en dat om de tafel en stoelen leggen, maar dat moet beter kunnen. Onder de houten vloer aanbrengen is geen optie helaas.

Zijn er robotstofzuigers te koop waarbij je in de app (oid) softwarematig gebieden kunt aanduiden als no-go zone? Dan kan deze mooi Marktplaats op :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

rik schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:26:
Balen, nieuw huis met nieuwe meubels, maar de Neato D85 loopt continu vast op het draadframe van de eettafelstoelen. Nu kan ik natuurlijk wat extra magneetstrip halen en dat om de tafel en stoelen leggen, maar dat moet beter kunnen. Onder de houten vloer aanbrengen is geen optie helaas.

Zijn er robotstofzuigers te koop waarbij je in de app (oid) softwarematig gebieden kunt aanduiden als no-go zone? Dan kan deze mooi Marktplaats op :-)
Neato D1 t/m 7 en de Roomba 960 en 980 series kunnen dit o.a. Heb zelf vandaag de Neato D5 aangeschaft die dit kan. Nu in de aanbieding voor 399 euro bij 50five.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
rik schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:26:

Alle Xiaomi's kunnen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Blitzwolf kan dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Neato D5 Connected is vandaag afgeleverd; wat ene tof ding! Heeft wel moeite met het semi hoogpoligtapijt wat we hebben, maar gelukkig kan ik dat als een no-go zone instellen.

Tenminste; als de firmware wilt updated naar 4.4 (nu 4.2). Kreeg steeds een foutmelding dat hij geen interneverbinding had. Van alles geprobeerd; DMZ, onbeveiligd netwerk etc. Niets hielp.
Chat gestart met support; de laatste update van de app zorgt ervoor dat je de stofzuiger niet kan updaten; wordt aan gewerkt :') :+

Scheelt weer!

Edit: uiteindelijk zelf opgelost door de 2.9.0 app te deïnstalleren, de voorgaande versie (2.8.1) te downloaden en installen, de bot te updaten en vervolgens de app weer naar 2.9.0 te updaten. Fijn, kan ik tenminste virtuele no-go zones instellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 16-06-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 23:19
Ik ben me een beetje aan het inlezen in de robotstofzuigers van pak 'm beet 300 euro. Het zou fijn zijn als ie ook een beetje kan dweilen (tegelvloer, ik verwacht geen wonderen) en over onze mat heen kan (ongeveer 15mm dik). Wil 'm ook wel ooit op een andere verdieping neerzetten, maar hij zal met name op de begane grond gaan leven;). Ik was zelf een roborock s5 aan het overwegen gezien de reviews en positieve ervaringen van bekenden met een roborock/xiaomi robotstofzuiger, maar dit is inmiddels een wat ouder model.

Zijn er nog andere merken/types die ik zou kunnen overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Hadden net met onze D7 connected (neato) toch iets raars. Het apparaat ging zijn rondje doen en vervolgens knalde die naast de deurpost en wilde er koste wat kost doorheen. DAt ging natuurlijk niet. Oplossing: even helemaal uitzetten ( aan/uit knop 10 seconden in houden) en weer aanzetten en dan handmatig starten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KapsalonKip
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-03 12:22
@Bastard Een 360 s6 is misschien wel iets voor jou.

Ik twijfel zelf nog tussen de 360 s6 en de Blitzwolf bw-vc1.

De Blitzwolf komt op net geen 200,- euro uit. De 360 komt op 270,-.

Echter kan de 360 ook dweilen, al betwijfel ik of ik de dweilfunctie wel zou gebruiken. Uit reviews zijn de ervaringen verdeeld.. Aan de mensen die een dweilfunctie op hun robot hebben; gebruiken jullie deze in de praktijk ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
KapsalonKip schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:46:

Echter kan de 360 ook dweilen, al betwijfel ik of ik de dweilfunctie wel zou gebruiken. Uit reviews zijn de ervaringen verdeeld.. Aan de mensen die een dweilfunctie op hun robot hebben; gebruiken jullie deze in de praktijk ook?
Bedankt voor de tip. Ik was net toevallig een vergelijking tussen beiden aan het lezen; https://smartrobotreviews...m-vs-xiaomi-roborock.html
Maar daaruit kwam niet echt een harde conclusie, maar beiden zijn gewoon prima opties in mijn budget als ik het zo zie. Of dweilen ook nut heeft vroeg ik me ook af inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023

Ik heb een 360 s6 en de dweilfunctie 1x gebruikt op zeil maar dat leek niet heel veel uit te halen. Heb vlak daarna het zeil vervangen voor laminaat maar denk niet dat ik het anders nog een keer zou proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KapsalonKip
Bastard schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik was net toevallig een vergelijking tussen beiden aan het lezen; https://smartrobotreviews...m-vs-xiaomi-roborock.html
Maar daaruit kwam niet echt een harde conclusie, maar beiden zijn gewoon prima opties in mijn budget als ik het zo zie. Of dweilen ook nut heeft vroeg ik me ook af inderdaad.
Gezien de specificaties liggen ze erg dicht bij elkaar en van beide lees je veel goede reviews.

De 360 lijkt stiller, de Roborock heeft een grotere accu.. gezien het prijsverschil zou ik denk ik voor de 360 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapsalonKip
xh3adshotx schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:08:
[...]

Ik heb een 360 s6 en de dweilfunctie 1x gebruikt op zeil maar dat leek niet heel veel uit te halen. Heb vlak daarna het zeil vervangen voor laminaat maar denk niet dat ik het anders nog een keer zou proberen.
Bedankt voor je reactie!

Ik ga de Blitzwolf kopen, voldoet denk ik prima aan mijn wensen en heeft nu gewoon een heel mooie prijs.

Zal het even laten weten wanneer hij binnen is

Edit: kan niet zoveel reviews vinden van de Blitzwolf. Maar deze lijkt er wel verdacht veel op. Zou het dezelfde zijn? https://smartrobotreviews.com/buying-guide/lambot-a1.html

[ Voor 14% gewijzigd door KapsalonKip op 16-06-2019 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
KapsalonKip schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:30:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik ga de Blitzwolf kopen, voldoet denk ik prima aan mijn wensen en heeft nu gewoon een heel mooie prijs.

Zal het even laten weten wanneer hij binnen is

Edit: kan niet zoveel reviews vinden van de Blitzwolf. Maar deze lijkt er wel verdacht veel op. Zou het dezelfde zijn? https://smartrobotreviews.com/buying-guide/lambot-a1.html
Heb geen ervaring met de genoemde Blitzwolf, wilde nog wel toevoegen dat ik over de stofzuig functie van de 360 S6 wél heel tevreden ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Ja regelmatig.

Na afloop is het doekje best vies, dus hij ruimt wel degelijk wat op. Komt het in de buurt van normaal dweilen? Neu, echt niet. Maar gezien hij vies wordt en dus wel wat opruimt, en het weinig werk is, laat ik hem de meeste weekenden wel een rondje dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

steefje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Ik lees nu pas jouw opmerking, maar wat bedoel je met privacy icm 360 S6? Ik ben oprecht benieuwd waar je op doelt?
https://smart.360.cn/cleanrobot/en/privacy.html

Zo’n beetje alles wordt eventueel naar the mothership teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:02
OMX2000 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:51:
[...]

https://smart.360.cn/cleanrobot/en/privacy.html

Zo’n beetje alles wordt eventueel naar the mothership teruggestuurd.
Ik heb het even doorgenomen, maar ik zie hier niets bijzonders. Het lijken mij allemaal vrij normale zaken als je een robotstofzuiger gebruikt met een app. Je kan je alleen afvragen of je deze info wilt toevertrouwen aan een Chinees bedrijf.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

steefje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:28:
[...]

Ik heb het even doorgenomen, maar ik zie hier niets bijzonders. Het lijken mij allemaal vrij normale zaken als je een robotstofzuiger gebruikt met een app. Je kan je alleen afvragen of je deze info wilt toevertrouwen aan een Chinees bedrijf.
Klopt wat je zegt. Ik ben na ik dat van de 360 gelezen had gaan uitzoeken wat andere zuigers doen. Maar da’s echt niet beter. Ook niet de Amerikaanse zuigers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
Bastard schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Indien je denkt geen gebruik te maken van de dweilfunctie zou ik de 360 S5 overwegen i.p.v. de S6.
- meer zuigkracht
- grotere afvalbak
- iets betere batterijduur
- iets goedkoper

Zie ook: https://www.gearbest.com/...d-how-to-choose-them-3945

Het Gearbest artikel vermeld dat de S5 betere mapping zou hebben, maar dat neem ik met een korreltje zout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
Dennisvw schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Indien je denkt geen gebruik te maken van de dweilfunctie zou ik de 360 S5 overwegen i.p.v. de S6.
- meer zuigkracht
- grotere afvalbak
- iets goedkoper

Het Gearbest artikel vermeld dat de S5 betere mapping zou hebben, maar dat neem ik met een korreltje zout.
Bedankt voor je respons. Gezien de reviews op het www en onze vloer heb ik besloten dat dweilen wel een toevoeging zou kunnen zijn. In de reviews zag ik dat de roborock net wat beter zou moeten zijn met hoge matten t.o.v. de 360 en deze op max vermogen ook iets beter zou zijn met matten. Dat in combinatie met goede ervaringen van bekenden/reviews met de roborock en het beperkte prijsverschil heeft me doen besluiten toch gewoon de roborock te bestellen. Nu was hij in ieder geval wel ergens op gebaseerd ipv achteloos kopen wat de rest ook al heeft ;) . Bedankt allen voor de info/meedenken _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Na weer een middagje vegen besloten dat een robotstofzuiger mee kan gaan helpen :P

Achter mijn huis staat een loods van ongeveer 250 m2. De loods is rechthoekig en in de loods staan de 'gebruikelijke' dingen, caravan, aanhanger, dozen etc. Eens in de zoveel tijd ligt er zoveel zand, stof etc. dat het tijd is om de boel aan te vegen. Nadeel van vegen is dat het stuift (en dat ik ga zweten...). Vloer is van beton. Dus wat mij betreft de ideale ruimte voor een robot stofzuiger.
Mijn eisen:
- goed stofzuigen, aangezien er ook veel 'zand' ligt denk ik dat er een goede zuigkracht moet zijn, ik gok meer dan 1.500 Pa ?
- zelf retour naar oplaadstation
- prijsafhankelijk..: Zelf legen van de opgezogen stof/troep; ik heb al gekeken maar automatisch legen is prijstechnisch niet echt een optie. ik zoek nl tot een maximum van EUR 250

Waar ik tegenaan loop is dat de oppervlakte die bij de specificatie wordt aangegeven er meestal geen echt maximum staat én als die er wel staat is het meer gebaseerd op maximale werkingsduur. Het maakt mij niet uit dat de robotstofzuiger bijvoorbeeld drie dagen doet over de hele loods als de hele loods maar gedaan wordt...
De Xiaomi Mi Smart gaat verder waar ie is gebleven als hij tussentijd moet opladen. Zijn er nog (goedkopere) andere modellen die dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:46
Dennisvw schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:27:
[...]

- meer zuigkracht
- grotere afvalbak
- iets goedkoper

Ik overweeg momenteel de 360 S5 maar weet jij waar ik wisselstukken (filters, borstels, ...) vind voor dit toestel? Of is hij gewoon nog te nieuw dat deze nog niet beschikbaar zijn? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Witte_200 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:28:
[...]

Ik overweeg momenteel de 360 S5 maar weet jij waar je wisselstukken (filters, borstels, ...) vind voor dit toestel? Of is hij gewoon nog te nieuw dat deze nog niet beschikbaar zijn? Thanks!
Die heb ik helaas ook nog niet gevonden. Er zijn wel wat onderdelen voor de S6 te vinden, wellicht dat deze ook op de S5 passen. Ik weet niet hoeveel de onderdelen van de Xiaomi verschillen me de 360 S5 en S6, wellicht functioneert het allemaal met elkaar. Iemand die dit geprobeerd heeft?
Pagina: 1 ... 67 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.