Ook ik ben in de markt voor een (goede, met LIDAR, geschikt voor met name harde vloeren met een combinatie van laagpolig tapijt en goed met dierenharen moet kunnen omgaan) robotstofzuiger. Nu zag ik dat vandaag de Neato D5 bij 50five.nl in de aanbieding is voor €399,-.
Nu heb ik flink wat reviews gezocht, maar ik zie niet direct een enorme reden om een D7 boven een D5 te prefereren. De verschillen die ik heb kunnen vinden dusver:
1. Je krijgt er niet standaard een Combiborstel bij (welke voor net geen 35 euro te vinden is)
2. Batterij duur van 90 vs 120 minuten
3. Zone control
1 is te overkomen en maakt het geheel nog steeds goedkoper dan een D7 (€435 vs €600). Nummertje 2 is op zich niet heel erg spannend; de schoon te maken ruimte is totaal net geen 60m². Ik betwijfel ten zeerste dat hij daar meer dan 90 minuten over moet doen En als hij dat wel doet, kan hij zijn werk vervolgens
hervatten na het opladen. En nummer 3 is discutabel of het nu heeft. Ik zou de unit elke dag of om de dag, in de nacht (vandaar ook de voorkeur voor LIDAR vs de camera die bijv. de Roomba gebruikt), zijn werk laten doen. Als ik een specifieke zone zou willen schoonmaken, kan ik of wachten tot de nacht of de handstofzuiger kunnen pakken (die blijf ik toch één keer per week ook gebruiken, naast de robo stofzuiger)
Zie ik een belangrijk verschil over het hoofd dat 200 tot 150 euro verschil het waard maakt?
Edit: en besteld. Alleen nog wat extra filters en een Combo borstel bestellen en ik zit er prima bij.
[
Voor 16% gewijzigd door
Notna op 14-06-2019 12:31
]