Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 07:23
Roborock S50 voor 313,37 op AliExpress momenteel: https://s.click.aliexpress.com/e/q5j6tzeAJ

360 S6 vanaf vanavond 297,- op Gearbest: https://gearbest.app.link/3UDNv6icwW

Vergeet in beide gevallen de cashback niet 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleine reug
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 11:53
Ook ik zit te kijken naar een robotstofzuiger.
ik volg dit Topic al even en zie dat mijn voorkeur uitgaat naar de 360 S6.
Vanavond inderdaad in de SuperDeal voor 297,-

@J-East, wat bedoel je precies met cashback? zie nergens een referentie hiernaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 16:42
Goh dat is jammer, heb net vorige week de 360 S6 besteld voor iets(20,- oid, valt dus mee) meer, ook op Gearbest.
Maar lijkt alsof ze allemaal tegelijk verstuurd gaan worden ergens rond 20mei.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
Jorn schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:53:
Goh dat is jammer, heb net vorige week de 360 S6 besteld voor iets(20,- oid, valt dus mee) meer, ook op Gearbest.
Misschien kun je nog annuleren en opnieuw bestellen voor de actieprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
kleine reug schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:27:
Ook ik zit te kijken naar een robotstofzuiger.
ik volg dit Topic al even en zie dat mijn voorkeur uitgaat naar de 360 S6.
Vanavond inderdaad in de SuperDeal voor 297,-

@J-East, wat bedoel je precies met cashback? zie nergens een referentie hiernaar?
Zie sites als Shopbuddies, Cashbackxl, etc. Als je je daar registreert en via de link op die site je product bestelt krijg je - afhankelijk van de site - zo’n 3 tot 6% cashback op je bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffoon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:33
Is verzending van die 360 S6 enkel mogelijk vanuit Hong Kong? Vrij reële kans op controle (naar België) waardoor er nog een slordige €100 bovenop komt aan import, BTW en inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
Gaat via Priority Line (via UK), dus kans op douane is nihil. En als ie er wel uit gepikt wordt vergoedt Gearbest de kosten (zie info op forum Fok.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Jorn schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:53:
Volgens mij doen ze dat ook zo. Is natuurlijk goedkoper om alles in één keer te versturen. Ik heb die van mij op 17 april besteld, 30 april verliet deze het warehouse. Vervolgens door naar HK en zoals ik nu zie is deze in Duitsland om verder te worden vervoerd. Ik vermoed vanaf Duitsland naar de rest van Europa.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:53
steffoon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:15:
Is verzending van die 360 S6 enkel mogelijk vanuit Hong Kong? Vrij reële kans op controle (naar België) waardoor er nog een slordige €100 bovenop komt aan import, BTW en inklaringskosten.
Registreer je even op het fok forum en vraag daar aan de support guy of ze dezelfde regeling hanteren voor België als die voor Nederland. Hij reageert binnen 1 werkdag.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
OMX2000 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:24:
[...]

Die 1S zit toch nog in de "crowd funding" fase, en lijkt me alleen nog een Chinese versie voorlopig te zijn. Maar wel interessant apparaat met die extra omgevings sensor.
Waar kan je de status vinden van dit project? Ik zie de 1S ook niet terug op de officiele website van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaze
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-06 16:18
J-East schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:52:
Gaat via Priority Line (via UK), dus kans op douane is nihil. En als ie er wel uit gepikt wordt vergoedt Gearbest de kosten (zie info op forum Fok.nl)
Let wel op dat je bijv. de 360 S6 dan wel besteld via de link die ze via Fok.nl weergeven! Anders krijg je je geld wss niet terug...
steefje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:54:
[...]

Volgens mij doen ze dat ook zo. Is natuurlijk goedkoper om alles in één keer te versturen. Ik heb die van mij op 17 april besteld, 30 april verliet deze het warehouse. Vervolgens door naar HK en zoals ik nu zie is deze in Duitsland om verder te worden vervoerd. Ik vermoed vanaf Duitsland naar de rest van Europa.
Ligt hij op dezelfde stapel als die van mij :P (besteld op 28 april)

Huidige status bij dhl is;

The international shipment has been processed in the export parcel center

[ Voor 44% gewijzigd door Gaaze op 15-05-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21

OMX2000

By any means necessary...

Heeft iemand hier misschien bekeken watvoor internet verkeer de 360 S6 genereerd. Is het zoals bij de roborock dat er veel data naar Xiaomi gestuurd wordt?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Gaaze schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:16:
[...]

Let wel op dat je bijv. de 360 S6 dan wel besteld via de link die ze via Fok.nl weergeven! Anders krijg je je geld wss niet terug...

[...]

Ligt hij op dezelfde stapel als die van mij :P (besteld op 28 april)

Huidige status bij dhl is;

The international shipment has been processed in the export parcel center
Ik denk dat jouw S6 morgen bezorgd wordt, net als de mijne ;) ik had namelijk dezelfde status in de ochtend en nu staat er een levering door de DHL koerier gepland voor vandaag.

Ben benieuwd...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
J-East schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Misschien kun je nog annuleren en opnieuw bestellen voor de actieprijs
Annuleren is gelukt, misschien maar beter ook want ik had hem niet via een speciale link besteld, dus alsnog kans op douane kosten(had nog niet gelezen dat dat niet zonder meer vergoed wordt).
Maar nu kan ik nog nergens zo'n link vinden en reageert Gearbest ook nog niet op mijn vraag op Fok voor een bestellink met garantie dat de eventuele douanekosten terugbetaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
Jorn schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:21:
[...]

Annuleren is gelukt, misschien maar beter ook want ik had hem niet via een speciale link besteld, dus alsnog kans op douane kosten(had nog niet gelezen dat dat niet zonder meer vergoed wordt).
Maar nu kan ik nog nergens zo'n link vinden en reageert Gearbest ook nog niet op mijn vraag op Fok voor een bestellink met garantie dat de eventuele douanekosten terugbetaald worden.
Ik heb ‘m besteld zonder die link en hij is keurig netjes via Priority Line verzonden en zonder extra kosten afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

J-East schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:30:
[...]

Ik heb ‘m besteld zonder die link en hij is keurig netjes via Priority Line verzonden en zonder extra kosten afgeleverd
Maar begreep ik nou goed dat je zowel de link van Fok kunt gebruiken en een cashback site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
OMX2000 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:39:
[...]

Maar begreep ik nou goed dat je zowel de link van Fok kunt gebruiken en een cashback site?
Beide tegelijk gaat niet lukken..

360 s6 is weer verkrijgbaar voor 297,-:
https://m.gearbest.com/ro...0_l52&eo=W31FXC87BMAMF6HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Net besteld. And now we wait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Hier ook besteld, na alle lovende berichten alhier. Tot heden een Aldibot gehad, voor het geld prima, maar kan niet wachten tot ik gewoon no-go areas kan instellen voor bijv speakerkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Nu online
Ik heb m ook blind besteld zonder rekening te houden met douane kosten. Maar hij is binnen zonder enige naheffing.
Overigens geduld hebben. Mijn bestelling ging pas na twee weken echt weg, 16 dagen daarna binnen. Hij heeft net zn eerste rondje gemaakt

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Jorn schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:21:
[...]

Had hem eerder gepost.

http://cutt.us/qleqY

Vandaag de mijne binnen trouwens :D klein testrondje gedraaid, morgen uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaze
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-06 16:18
Mijn 360 S6 heeft het hele huis al gedaan :). Zeer onder de indruk hoe de stofzuiger zijn werk doet. Krappe hoekjes of wat dan ook.. Hij komt gewoon overal. TV meubel en salon tafel hebben 11cm hoge ruimte onder de poten en hieronder wordt probleemloos gezogen.

Wanneer hij ergens tegen aan botst dan onthoud hij dit ook. Hij zal hier ook geen tweede keer tegen aanbotsen op dezelfde plaats.

Gister avond geholpen met kuilen bij een kennis, toen ik thuis kwam lag de hele hal vol met gras wat uit mijn kleren kwam. Vandaag heeft hij dit ook gezogen en er is geen sprietje terug te vinden (zelfs niet op de deurmat waar ik me al hoofdzakelijk uitschudde.

Kortom eerste impressie: Super apparaat, zou het nu al aan iedereen aanbevelen, maar moet uiteraard eerst nog een tijdje draaien voordat ik een conclusie kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Laatst online: 20:37
B-Bandit schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:24:
[...]

Had hem eerder gepost.

http://cutt.us/qleqY

Vandaag de mijne binnen trouwens :D klein testrondje gedraaid, morgen uitgebreid testen.
Ik heb vandaag de 360 S6 besteld via deze link voor circa 294 euro. Ben benieuwd wanneer ie binnen komt en hoe ie bevalt. Heb nog nooit een stofzuigrobot gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:44

Yucon

*broem*

M'n eufje staat al een half jaar stil :(

Het arme ding is al 2x bijna gestikt in loom elastiekjes van m'n kinderen, en nu ligt ze voor haar eigen veiligheid al een hele tijd in winterslaap. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 21:57
Voor degene die al een robotstofzuiger, en in het bijzonder een 360 s6 hebben, hoe doen jullie dat met het lerende vermogen van die dingen en deuren? Laten jullie de deuren openstaan wanneer de robot bezig is of hebben jullie de map zo laten "tekenen" dat de deuren dicht zijn en dat jullie die ruimtes (toilet of hal bijv.) zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
Woonkamer/keuken gebeuren hier ‘s nachts, de deur naar de hal blijft dicht ivm kou (winter) en geluid. Ik heb voor de hal een aparte kaart 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:31

Wokker

De avond wokkel

TRD07 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:09:
Voor degene die al een robotstofzuiger, en in het bijzonder een 360 s6 hebben, hoe doen jullie dat met het lerende vermogen van die dingen en deuren? Laten jullie de deuren openstaan wanneer de robot bezig is of hebben jullie de map zo laten "tekenen" dat de deuren dicht zijn en dat jullie die ruimtes (toilet of hal bijv.) zelf doen?
Wij laten hem vaak 's nachts zijn werk doen. Met de gang deur dicht. Paar keer per week zetten we hem overdag aan als het huis leeg is en zetten we de deur open. Hij past dan zelf zijn route aan en doet dan ook de gang.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Nu online
TRD07 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:09:
Ik heb de deuren dicht staan van de ruimte die moet worden gestofzuigd. Als ik mijn slaapkamer wil schoonmaken, zet ik hem daar neer.

Ik heb een ruimte afgeschermd, dat is mijn barmeubel met barkrukken. Die hebben een schuine voet en op een of andere manier wil die daar in klimmen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:36
Ik was benieuwd hoe de 360 s6 omgaat met dorpels/ drempels. In mijn appartement heb ik tussen de slaapkamer en woonkamer en tussen de hal en woonkamer een dorpel van 1 cm hoog. Gaat de 360 s6 daar makkelijk overheen? Iemand ervaring? Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
123teun123 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:48:
Ik was benieuwd hoe de 360 s6 omgaat met dorpels/ drempels. In mijn appartement heb ik tussen de slaapkamer en woonkamer en tussen de hal en woonkamer een dorpel van 1 cm hoog. Gaat de 360 s6 daar makkelijk overheen? Iemand ervaring? Thx!
Volgens de fabrikant geen problemen tot 1,5 cm.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/24mf75y.jpg

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Hoe zit het met de privacy van de 360 S6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

H.Spuybroek schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:30:
Hoe zit het met de privacy van de 360 S6?
Goede vraag. En ik ben bang dat daar weinig rekening mee gehouden wordt. De Roborocks sturen ook belachelijk veel data terug naar de cloud, en ik vermoed dat het met de 360 even slecht gesteld is. Met de Roborock kun je mog alternatieve firmware draaien (dustcloud) om te voorkomen dat een bak data verstuurd wordt. voor de 360 kan ik niks vinden. Ik heb de mijne vorige week besteld, dus ik ga het merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Nu online
Kan je met je firewall dit verkeer blokkeren? of werkt er dan niks meer?
OMX2000 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:14:
[...]

Goede vraag. En ik ben bang dat daar weinig rekening mee gehouden wordt. De Roborocks sturen ook belachelijk veel data terug naar de cloud, en ik vermoed dat het met de 360 even slecht gesteld is. Met de Roborock kun je mog alternatieve firmware draaien (dustcloud) om te voorkomen dat een bak data verstuurd wordt. voor de 360 kan ik niks vinden. Ik heb de mijne vorige week besteld, dus ik ga het merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Nu online
iemand ervaring met de 360 S5? model zonder dweil. Ben benieuwd of je de dweil ook echt gebruikt bij overige stofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
H.Spuybroek schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:30:
iemand ervaring met de 360 S5? model zonder dweil. Ben benieuwd of je de dweil ook echt gebruikt bij overige stofzuigers.
Heb van de week de S6 laten "dweilen". Vond het opzich wel aardig om hem even rond te laten rijden en even snel onderhoud te doen. Vlekken haalt ie niet weg, maar het is met name oppervlakkig vuil. Zie het als met een licht vochtig doekje over de vloer gaan.

Wat mij betreft nice to have. Zelf dweilen heeft altijd de voorkeur. De S5 heeft wel een grotere afvalbak, iets meer zuigvermogen en de lidar is iets beter gepositioneerd.

Maar ondanks dat ik dat alles wist vond ik het toch de moeite waard om een bot te hebben die ook kan vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:03
B-Bandit schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Heb van de week de S6 laten "dweilen". Vond het opzich wel aardig om hem even rond te laten rijden en even snel onderhoud te doen. Vlekken haalt ie niet weg, maar het is met name oppervlakkig vuil. Zie het als met een licht vochtig doekje over de vloer gaan.

Wat mij betreft nice to have. Zelf dweilen heeft altijd de voorkeur. De S5 heeft wel een grotere afvalbak, iets meer zuigvermogen en de lidar is iets beter gepositioneerd.

Maar ondanks dat ik dat alles wist vond ik het toch de moeite waard om een bot te hebben die ook kan vegen.
Zijn dit de enige verschillen? Wij zijn in de markt voor de S6 maar gaan de dweilen optie niet gebruiken. Dan kan ik net zo goed de S5 bestellen toch? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
harm12nl schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Zijn dit de enige verschillen? Wij zijn in de markt voor de S6 maar gaan de dweilen optie niet gebruiken. Dan kan ik net zo goed de S5 bestellen toch? :)
Sterker nog, dan kan je beter de S5 bestellen want die is in het zuigen beter dan de S6. Ook nieuwer overigens. Heb er ook echt over getwijfeld, majah de S6 doet zijn ding naar tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 20:03
B-Bandit schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Sterker nog, dan kan je beter de S5 bestellen want die is in het zuigen beter dan de S6. Ook nieuwer overigens. Heb er ook echt over getwijfeld, majah de S6 doet zijn ding naar tevredenheid :)
Maar wel de zelfde functies in de app e.d. dus? Dan kan ik idd beter die bestellen :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
harm12nl schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Maar wel de zelfde functies in de app e.d. dus? Dan kan ik idd beter die bestellen :)
Klopt. De S5 is nieuwer dan de S6 met enkele kleine verbeteringen zoals eerder genoemd. Binnenkort wordt de S7 beschikbaar als opvolger van de S6 waarbij de verbeteringen van de S5 zijn geïntegreerd. Die wordt echter ook weer duurder en dan kan de S6 nog steeds interessant blijven.

Kortom S5 is een (iets) betere stofzuiger dan de S6, maar de S6 kan ook 'dweilen' en als je dat prettig vind zijn de verbeteringen in de S5 niet dusdanig noemenswaardig dat je echt iets mist.

Ik heb overigens begrepen dat het bij de S5 mogelijk zou moeten zijn om een specifiek deel van een kamer te programmeren. Bijvoorbeeld elke dag om 09.00 de keuken schoonmaken (na het ontbijt) en dan om 01.00 in de nacht weer de gehele woning.

Maar ik weet niet of dat zo is en ik zou verwachten dat dat een kwestie van firmware is zodat de S6 dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-07 22:19
Ook ik ben op zoek naar een robot zuiger, al flink wat over gelezen en keuzes zijn er genoeg.

Ik zoek een robot zuiger die vooral goed zuigt, hebben maar 1 laag polig speel tapijt de rest laminaat/click vinyl, zou graag meerdere verdieping doen (3), dweilen is leuk maar niet een must, en hebben een kort harige kat, moet 60m2 kunnen doen.

Vooral de optie meerdere maps spreekt me aan, dus dan kom je al snel op:
  • 360 s5
  • viomi V2
  • roborock S6
Of heb een een goede keuze gemist?

Wat ik frustrerend vind dat voor de multi map een nieuw type moet worden gekocht ipv een software/app update..

Ik lees dat er hier vooral de keuze valt op de 360 s5.

Deze werkt dan ook met meerdere verdiepingen, werkt dit handig? Hoeveel maps kan je opslaan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Gaaze schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:02:
[...]

Hmm de 360s6 ziet er wel goed uit en lijkt wel een betere aankoopt te zijn.. Het lijkt alleen lastig om accessoires te verkrijgen. Iemand een idee waar deze weg gehaald kunnen worden? Hiermee bedoel ik een set met filter, borstels en dweil.
Check op Ali express, daar heb je bundels. Gearbest heeft ook losse onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik heb al gemerkt dat ik nie zo goed meer tegen wachten op een bestelling kan. F5 als een malle. De 16e 360 S6 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er komt weer een aanbieding bij Aldi voor een Medion, volgens mij de MH18500.

Hier en daar lees ik (voor de prijs) best goede ervaringen over het apparaat, op Tweakers helaas weinig ervaringen bekend.

Wij hebben een woning met open-trap-structuur. Dus een stofzuiger aansturen met Google Home o.i.d. is leuk, maar onhandig. We zullen het apparaat toch zelf moeten verplaatsen naar beneden. Dat vind ik niet zo'n probleem.

Dus mijn gedachte is: dan kan ik investeren in een geweldig high-tech-apparaat, maar we hebben dus trappen waardoor we Jannie een handje moeten helpen en daarnaast geen honden of kinderen. Dan lijkt mij een apparaat voor nog geen 100 euro een prima eerst aankoop om het eens te gaan proberen met zo'n Medion, toch?

Of denkt men er hier anders over? Ik zie helaas vrij weinig ervaringen...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 17:21
THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:44:
Er komt weer een aanbieding bij Aldi voor een Medion, volgens mij de MH18500.

Hier en daar lees ik (voor de prijs) best goede ervaringen over het apparaat, op Tweakers helaas weinig ervaringen bekend.

Wij hebben een woning met open-trap-structuur. Dus een stofzuiger aansturen met Google Home o.i.d. is leuk, maar onhandig. We zullen het apparaat toch zelf moeten verplaatsen naar beneden. Dat vind ik niet zo'n probleem.

Dus mijn gedachte is: dan kan ik investeren in een geweldig high-tech-apparaat, maar we hebben dus trappen waardoor we Jannie een handje moeten helpen en daarnaast geen honden of kinderen. Dan lijkt mij een apparaat voor nog geen 100 euro een prima eerst aankoop om het eens te gaan proberen met zo'n Medion, toch?

Of denkt men er hier anders over? Ik zie helaas vrij weinig ervaringen...
Ik heb ook een Medion thuis, de MD 18501. Dat is de 18500 met dweilfunctie.

In de tijd dat ik hem kocht waren alle Medion modellen klonen van de iLife stofzuigers die je bijvoorbeeld bij Gearbest kunt kopen. Ik vermoed dat iLife ze produceert. Die van mij is bijvoorbeeld een kloon van de iLife v5s pro. De 18500 is zover ik kan zien een iLife v5. En daar zijn genoeg ervaringen en reviews van te vinden.

Voordeel is dat je nieuwe borsteltjes etc voor weinig geld bij Ali bij kunt bestellen.

Ik heb helaas geen ervaring met robotstofzuigers in het hogere segment, maar voor 100 euro is het een prima stofzuiger. Hij rijd wel compleet random en alles wat een donkere kleur heeft rijd hij tegen aan (ik vermoed dat de sensor geen donkere kleuren kan zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hoe is de dweilfunctie? Is dat wat?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 17:21
Webgnome schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:47:
Hoe is de dweilfunctie? Is dat wat?
Mwoa.. Als je echt geen tijd hebt is het fijn dat het kan. Het maakt wel 'iets' schoon want het doekje eronder is wel vies na de tijd.
Maar omdat hij random rijd gaat hij vaak over dezelfde plekken heen. Bij het stofzuigen is dat niet zo'n ramp omdat hij bij mij elke dag stofzuigt.

EDIT: Dit is met de Medion stofzuiger. Een duurdere Xiaomi heeft een plattegrond waardoor de dweilfunctie natuurlijk wel beter werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door bloblub op 28-05-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De dweilfunctie is niet echt van toepassing voor ons. Doen we zelf wel, maar even snel de stofzuiger door een van de kamers terwijl we ondertussen, ik noem maar iets: afwassen, douchen, aankleden of in de tuin zitten is natuurlijk wel handig.

Ik ga zo'n ding halen, ben erg benieuwd of het wat toevoegt. Enige waar ik dan mee zit is dat Jannie lukraak door de kamer gaat i.p.v. gestructureerd met een plattegrond.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dweilfunctie is niet heel belangrijk aangezien ik van mening ben dat dit nog niet kan werken voor echt vuile vloeren maar was gewoon benieuwd ernaar. Wij gaan onze D7 voorlopig niet vervangen (net nieuw)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:41
wat denken we van deze?
https://www.banggood.com/...232971&cur_warehouse=GWTR

leuke prijs & specs :)

Voor deze prijs wil ik denk wel proberen :p

[ Voor 5% gewijzigd door Nick25 op 28-05-2019 13:25 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Nick25 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:20:
wat denken we van deze?

Good find. En lijkt wel een gerebrande 360 S6. Dat zwart is wel nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
wat denken we van deze?

Is dit nu echt zoveel beter dan zo'n Medion ding waar over ik het had? Ik heb er echt te weinig kaas van gegeten. Wat ik zie is:

- lasertechnoligie
- virtuele muur
- app-bediening

Het enige wat ik echt belangrijk vind is dat het ding goed stof op neemt en niet lukraak door de kamer gaat, maar redelijk gestructureerd. Ik ken van die dingen die diagonaal alle kanten op gaan. Heb het gevoel dat Medion zo'n ding is?

[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 28-05-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
OMX2000 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 00:35:
Ik heb al gemerkt dat ik nie zo goed meer tegen wachten op een bestelling kan. F5 als een malle. De 16e 360 S6 besteld.
Ik ook, maar nog status "Paid" bij jou ook?
Wel vreemd, aangezien hij toch een paar dagen na de bestelling verstuurd zou worden volgens de "Ship between"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
  • Laatst online: 11:32
THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:59:
[...]

Is dit nu echt zoveel beter dan zo'n Medion ding waar over ik het had? Ik heb er echt te weinig kaas van gegeten. Wat ik zie is:

- lasertechnoligie
- virtuele muur
- app-bediening

Het enige wat ik echt belangrijk vind is dat het ding goed stof op neemt en niet lukraak door de kamer gaat, maar redelijk gestructureerd. Ik ken van die dingen die diagonaal alle kanten op gaan. Heb het gevoel dat Medion zo'n ding is?
Ik ben mij nog aan het oriënteren, maar wat ik met name belangrijk vind:
- geluid (zo min mogelijk)
- virtuele muur (zonder iets extra in de ruimte te hoeven plaatsen)
- app-bediening
- formaat (zo klein mogelijk)
- mapping (zo goed mogelijk)

Met name de mapping en virtuele muur kan het voor mij echt een aanwinst of een miskoop maken. Een 'slimme' stofzuiger die om de haverklap vastloopt of stukken overslaat is waardeloos.

De volledige specs van de Medion heb ik nog niet helemaal doorgenomen, maar het lijkt mij een stuk minder slim apparaat dan de 360 S5/6 of de Blitzwolf.

Ik krijg maar één keer de kans om vrouwlief te overtuigen van een robotstofzuiger, dus dan moet het meteen goed zijn O-)

Mijn focus ligt momenteel op de 360 S5. De dweilfunctie van de S6 ga ik toch niet gebruiken en dan lijkt de S5 de betere keuze te zijn én deze is ook nog eens goedkoper *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Die 360 S5 lijkt mij ook wel wat, maar waar halen de Tweakers die vandaan? Die Blitzwolf heeft voor mij nu ook wel een go, maar moet me er iets meer in verdiepen.

Aan de andere kant ben ik wel iemand van de bekende merken, dus een goede Philips of iRobot is ook wel een optie, maar ik besef mij ook dat je dan meer betaalt voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Jorn schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Ik ook, maar nog status "Paid" bij jou ook?
Wel vreemd, aangezien hij toch een paar dagen na de bestelling verstuurd zou worden volgens de "Ship between"
Yep, same here. Maar ik begrijp dat het dan nog zomaar kan zijn dat de postbode voor je deur staat met een pakketje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:40:
Die 360 S5 lijkt mij ook wel wat, maar waar halen de Tweakers die vandaan? Die Blitzwolf heeft voor mij nu ook wel een go, maar moet me er iets meer in verdiepen.

Aan de andere kant ben ik wel iemand van de bekende merken, dus een goede Philips of iRobot is ook wel een optie, maar ik besef mij ook dat je dan meer betaalt voor minder.
De S5 kun je ook bij Gearbest bestellen: https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_009863448424.html
Ik zou het wel bestellen via die Fok! link i.v.m. mogelijke douane kosten.

Ik zou wel een iRobot Roomba 980 willen vanwege de bekende naam, maar die is bijna 2x zo duur en dat is het mij niet waard voor nagenoeg dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisvw schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:06:
[...]

De S5 kun je ook bij Gearbest bestellen: https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_009863448424.html

Ik zou wel een iRobot Roomba 980 willen vanwege de bekende naam, maar die is bijna 2x zo duur en dat is het mij niet waard voor nagenoeg dezelfde specs.
Dank voor je reactie. Wat bedoel je met Fok!-link, kan ik die ook ergens vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:10:
[...]

Dank voor je reactie. Wat bedoel je met Fok!-link, kan ik die ook ergens vinden? :)
Heb even gezocht en kwam deze tegen: http://cutt.us/KzBfL Is van 29 april, dus ik weet niet of die nog geldig is? Wellicht dat iemand daar wat over kan zeggen?

Edit: Met Fok!-link doelde ik op de links die Gearbest op het Fok! forum plaatst. Voor meer info over waarom je via zo'n link zou willen bestellen zie https://forum.fok.nl/topic/2483074/1/25
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee overigens.

[ Voor 25% gewijzigd door deDenDen op 28-05-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:40:
Die Blitzwolf heeft voor mij nu ook wel een go, maar moet me er iets meer in verdiepen.

Probleem is die Blitz is een nieuwe paar weken oud ofzo..

ik twijfel heel hard nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nick25 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:57:
[...]

Probleem is die Blitz is een nieuwe paar weken oud ofzo..

ik twijfel heel hard nu...
Mijn gevoel gaat naar de Blitz. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:39:
[...]

Mijn gevoel gaat naar de Blitz. :)
Hij is besteld hoor 228 met verzekering erbij dikke prima!

Nog nooit bij Banggood besteld zal allemaal wel prima zijn hoop ik :p

[ Voor 14% gewijzigd door Nick25 op 28-05-2019 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
wat denken we van deze?

Allemachtig, als ik die nou iets eerder had gezien. Lijkt dezelfde functies als de S5/S6 te hebben maar dan stuk goedkoper! Vind wel de plaatsing van de stofbak niet zo praktisch als bij 360.

Vroegen een paar mensen naar de Medion aanbieding, maar dat is echt geen vergelijken. Dat zijn 'domme' automatische stofzuigers. Deze van Blitzwolf en 360 mappen de kamer en geven je daarmee opties. Het is zo ideaal om bijvoorbeeld virtuele muren in te kunnen stellen. Heb alle gebieden in de woonkamer waar kabels liggen afgebakend.

Mijn vrouw zei vandaag nog dat dat ding de beste investering ooit is geweest (en dat voor €300, dus dat zegt wat). Ons huis is echt schoon tegenwoordig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Weet iemand of de BlitzWolf® BW-VC1 ook meerdere verdiepingen ondersteunt? Kan ik deze de trap opdragen en herkent hij dan de map (zoals de 360 S6 zou moeten kunnen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
B-Bandit schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:03:
[...]

Allemachtig, als ik die nou iets eerder had gezien. Lijkt dezelfde functies als de S5/S6 te hebben maar dan stuk goedkoper! Vind wel de plaatsing van de stofbak niet zo praktisch als bij 360.

Vroegen een paar mensen naar de Medion aanbieding, maar dat is echt geen vergelijken. Dat zijn 'domme' automatische stofzuigers. Deze van Blitzwolf en 360 mappen de kamer en geven je daarmee opties. Het is zo ideaal om bijvoorbeeld virtuele muren in te kunnen stellen. Heb alle gebieden in de woonkamer waar kabels liggen afgebakend.

Mijn vrouw zei vandaag nog dat dat ding de beste investering ooit is geweest (en dat voor €300, dus dat zegt wat). Ons huis is echt schoon tegenwoordig :D
Ik hou je op de hoogte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Dennisvw schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:30:
[...]

Ik ben mij nog aan het oriënteren, maar wat ik met name belangrijk vind:
- geluid (zo min mogelijk)
- virtuele muur (zonder iets extra in de ruimte te hoeven plaatsen)
- app-bediening
- formaat (zo klein mogelijk)
- mapping (zo goed mogelijk)

Met name de mapping en virtuele muur kan het voor mij echt een aanwinst of een miskoop maken. Een 'slimme' stofzuiger die om de haverklap vastloopt of stukken overslaat is waardeloos.

De volledige specs van de Medion heb ik nog niet helemaal doorgenomen, maar het lijkt mij een stuk minder slim apparaat dan de 360 S5/6 of de Blitzwolf.

Ik krijg maar één keer de kans om vrouwlief te overtuigen van een robotstofzuiger, dus dan moet het meteen goed zijn O-)

Mijn focus ligt momenteel op de 360 S5. De dweilfunctie van de S6 ga ik toch niet gebruiken en dan lijkt de S5 de betere keuze te zijn én deze is ook nog eens goedkoper *O*
Beter voor die prijs blitz :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zojuist de Medion gehaald bij Aldi en linea recta retour. Wat een ding: hij deed wel zijn werk goed, nam goed stof op terwijl wij dachten goed te stofzuigen. Maar Jannie ging alle kanten op en liep helemaal vast tussen de eettafelstoelen.

Toen we hem terug naar zijn Dock stuurde liep hij echt helemaal te tollen. Geen aanrader als je iets meer verwacht.

Nu kijken naar die Blitzwolf. Vind het een beetje spannend op zo'n site te bestellen, als het toch niets is kan het lastiger retour dan via bv. Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:29:
Zojuist de Medion gehaald bij Aldi en linea recta retour. Wat een ding: hij deed wel zijn werk goed, nam goed stof op terwijl wij dachten goed te stofzuigen. Maar Jannie ging alle kanten op en liep helemaal vast tussen de eettafelstoelen.

Toen we hem terug naar zijn Dock stuurde liep hij echt helemaal te tollen. Geen aanrader als je iets meer verwacht.

Nu kijken naar die Blitzwolf. Vind het een beetje spannend op zo'n site te bestellen, als het toch niets is kan het lastiger retour dan via bv. Coolblue.
Met cc bestellen altijd goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nick25 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:31:
[...]

Met cc bestellen altijd goed :)
Ik denk er nog even een nachtje over na. Het is ook een gadget natuurlijk. Ik vraag me af hoe ik hem aan stuur, dat is via een app, neem ik aan? En kan ik dan tijdschema's maken?

Het is jammer dat er geen reviews zijn over dit apparaat. Anders wacht ik wel even op jouw review. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:38:
[...]

Ik denk er nog even een nachtje over na. Het is ook een gadget natuurlijk. Ik vraag me af hoe ik hem aan stuur, dat is via een app, neem ik aan? En kan ik dan tijdschema's maken?

Het is jammer dat er geen reviews zijn over dit apparaat. Anders wacht ik wel even op jouw review. :)
Jup app kijk ff filmpje van blitz zelf staat bij beschrijving of op de website van hun zelf :)
https://www.blitzwolf.com...utine-Cleaning-p-331.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nick25 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:44:
[...]

Jup app kijk ff filmpje van blitz zelf staat bij beschrijving of op de website van hun zelf :)
https://www.blitzwolf.com...utine-Cleaning-p-331.html
Mijn partner wil dat ik het ga kopen, ik denk bij mijzelf 'ik slaap er nog een nachtje over'. Als deze uitverkocht is komt er wel een ander of heeft het zo moeten zijn.

Het nadeel is dat wij in een huis wonen met open-trap-structuur. Beneden woonkeuken, boven woonkamer en daarboven slaapkamers. Dus ik moet dat ding steeds zelf naar een andere verdieping brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:55:
[...]

Mijn partner wil dat ik het ga kopen, ik denk bij mijzelf 'ik slaap er nog een nachtje over'. Als deze uitverkocht is komt er wel een ander of heeft het zo moeten zijn.

Het nadeel is dat wij in een huis wonen met open-trap-structuur. Beneden woonkeuken, boven woonkamer en daarboven slaapkamers. Dus ik moet dat ding steeds zelf naar een andere verdieping brengen.
Jup na de vrouw luisteren deed ik ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog een laatste vraag;

Voor nu een twijfel tussen 360 S5 (die beter zou zijn dan 360 S6 als je niet wilt dweilen) en de Blitzwolf BW-VC1.

Weet iemand zo exact de verschillen tussen deze? Qua zuigkracht, geluid en opties wat betreft mapping en zelflerendheid? En klopt het dat de app van 360 alleen Chinees is?

Verschil is 50 euro en als we dan toch een goede moeten kiezen, dan maar de beste van deze twee. Maar mooi meegenomen als de Blitzwolf dat zou zijn, maar iets zegt me over de enthousiaste reacties hier dat de 360’s beter zijn.

Daarnaast las ik dat de Mi Robot of Roborock S5 vrijwel net zo goed zijn als de twee bovenstaand, maar hoe verhoudt zich dat of kan ik die direct links laten liggen?

[ Voor 17% gewijzigd door THE_BASE op 28-05-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De privacy zal van beide wel, eh, beperkt zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:50:
Nog een laatste vraag;

Voor nu een twijfel tussen 360 S5 (die beter zou zijn dan 360 S6 als je niet wilt dweilen) en de Blitzwolf BW-VC1.

Weet iemand zo exact de verschillen tussen deze? Qua zuigkracht, geluid en opties wat betreft mapping en zelflerendheid? En klopt het dat de app van 360 alleen Chinees is?

Verschil is 50 euro en als we dan toch een goede moeten kiezen, dan maar de beste van deze twee. Maar mooi meegenomen als de Blitzwolf dat zou zijn, maar iets zegt me over de enthousiaste reacties hier dat de 360’s beter zijn.
De 360 S6 heeft een Engelse app. Welke beter is is moeilijk te zeggen omdat er nog weinig bekend is over de Blitzwolf. Persoonlijk zou ik pas voor de Blitzwolf gaan als er meer bekend over is. Ik heb dat zelf zelfs met de 360 S6/S5 vs de Roborock/Xiaomi’s. Die laatste heeft een grotere userbase, integreert ook met Home Assistant, en kan voorzien worden van en alternatieve “non cloud” fimware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
OMX2000 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:04:
[...]

De 360 S6 heeft een Engelse app. Welke beter is is moeilijk te zeggen omdat er nog weinig bekend is over de Blitzwolf. Persoonlijk zou ik pas voor de Blitzwolf gaan als er meer bekend over is. Ik heb dat zelf zelfs met de 360 S6/S5 vs de Roborock/Xiaomi’s. Die laatste heeft een grotere userbase, integreert ook met Home Assistant, en kan voorzien worden van en alternatieve “non cloud” fimware.
Mijn reden dat ik voor Blitzwolf BW-VC1 gegaan ben.
Betere specs & zeker de prijs na 2 jun is die stukje duurder...
De vorige versie van blitzwolf waren prima zoals ik over lees. & data sta als je bij de ah loopt weten ze al meer dan jij denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik heb daarnet een ticket aangemaakt bij gearbest om na te vragen wat de ETA is. Ze geven aan dat 12 juni de dispatch datum zal zijn. Dat is nog binnen de 10-21 business days. Maar wel een tegenvaller. Ik kan nu kiezen om te “exchangen” of te “waiten”. Ik twijfel om alsnog voor de S5 te gaan, maar daar kan het natuurlijk ook heel lang mee gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Zojuist mijn Botvac D85 'ingeruild' voor een Botvac D6 Connected, ik ben benieuwd!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
TommyGun schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:54:
Zojuist mijn Botvac D85 'ingeruild' voor een Botvac D6 Connected, ik ben benieuwd!
heb er geen hele hoge verwachtingen van >:) Het is in principe een D85 in een ander jasje en wat geupgrade software. Wij hebben een tijd terug de D85 vervangen door de D7 Connected en zijn er gewoon weer tevreden over. Het is zoals gezegd in heel veel opzichten exact hetzelfde apparaat maar nu met Wifi.

Dat laatste is op zich wel een handige actie aangezien je daarmee dus een berichtje kunt krijgen dat het apparaat gedaan heeft wat ie had moeten doen maar echt noodzakelijk is het niet. Het is ook handig dat je als je achter je bureau zit je niet naar het apparaat toe hoeft te lopen om hem aan te zetten maar dat via de telefoon kan. Maar het zijn nou niet echt features waar ik achteraf gezien om stond te springen. Verder dus tevreden met de D7 (d6 is niet heel verschillend). Gewoon Neato kwaliteit

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Webgnome schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:22:
[...]

heb er geen hele hoge verwachtingen van >:) Het is in principe een D85 in een ander jasje en wat geupgrade software. Wij hebben een tijd terug de D85 vervangen door de D7 Connected en zijn er gewoon weer tevreden over. Het is zoals gezegd in heel veel opzichten exact hetzelfde apparaat maar nu met Wifi.

Dat laatste is op zich wel een handige actie aangezien je daarmee dus een berichtje kunt krijgen dat het apparaat gedaan heeft wat ie had moeten doen maar echt noodzakelijk is het niet. Het is ook handig dat je als je achter je bureau zit je niet naar het apparaat toe hoeft te lopen om hem aan te zetten maar dat via de telefoon kan. Maar het zijn nou niet echt features waar ik achteraf gezien om stond te springen. Verder dus tevreden met de D7 (d6 is niet heel verschillend). Gewoon Neato kwaliteit
Prima toch :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.bigcommerce.com/server1900/xfluwv/product_images/uploaded_images/wellbots-neato-botvac-d7-connected-comparison.jpg

Belangrijkste voor mij is de verbeterde accuduur en de turbo stand op tapijt, al ben ik ook wel benieuwd naar die No Go feature.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 29-05-2019 09:27 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36
TommyGun schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:25:
[...]

Belangrijkste voor mij is de verbeterde accuduur en de turbo stand op tapijt, al ben ik ook wel benieuwd naar die No Zone feature.
Ik heb de D5.. de turbostand is bij mij niet eens nodig. Hij slurpt (mede door de borstel natuurlijk) genoeg op :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Is er een groot voordeel aan twee roterende borstels aan de voor kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Wij hebben een langharige Duitse herder rond lopen, verhaart niet erg (wij borstelen bijna wekelijks) maar er liggen dagelijks wel genoeg haren wat mij irriteert. Welke robotstofzuiger zou dit aan kunnen?

Er komen verschillende boven in google die beweren dat de robotstofzuiger het aan kan maar heb liever jullie mening en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
deBoulanger schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:44:
Is er een groot voordeel aan twee roterende borstels aan de voor kant?
Hier wel. Zonder de borstels aan de voorkant pakt ie een stuk minder op. De draaiende borstel die iets uitsteekt pakt de randjes mee. De brede borstel onder veegt/trekt alles los.

Ik heb destijds bij m'n oude Neato een test gedaan:
- Stofzuigen met klassieke stofzuiger (zonder borstel)
- Neato laten stofzuigen

Het bakje zat prop- en propvol omdat die borstel alles losborstelt. Daarna nooit meer een stofzuiger ter hand genomen afgezien van de randjes en onder de bank enzo. De randjes zijn met deze nieuwe Neato ook over want deze heeft wel zo'n zijborsteltje en m'n oude niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Korvaag schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Hier wel. Zonder de borstels aan de voorkant pakt ie een stuk minder op. De draaiende borstel die iets uitsteekt pakt de randjes mee. De brede borstel onder veegt/trekt alles los.

Ik heb destijds bij m'n oude Neato een test gedaan:
- Stofzuigen met klassieke stofzuiger (zonder borstel)
- Neato laten stofzuigen

Het bakje zat prop- en propvol omdat die borstel alles losborstelt. Daarna nooit meer een stofzuiger ter hand genomen afgezien van de randjes en onder de bank enzo. De randjes zijn met deze nieuwe Neato ook over want deze heeft wel zo'n zijborsteltje en m'n oude niet.
Oke goed om te weten dat ze wel degelijk hun werk doen, maar bedoelde het voordeel van twee ipv 1, op het filmpje van de blitzwolf ping ponged juist die balletjes weg het ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
TommyGun schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:25:
[...]

[Afbeelding]

Belangrijkste voor mij is de verbeterde accuduur en de turbo stand op tapijt, al ben ik ook wel benieuwd naar die No Go feature.
de accuduur is inderdaad zover wij nu kunnen beoordelen erg goed. Maar dat zal over time wel verminderen. Onze D85 had ongeveer elk half jaar een nieuwe nodig. Dat is dan met elke dag een 100m2 schoonmaken.

De No-Go feature kan ik kort over zijn. Die zuigt bigtimes. Wanneer er in je huis ook maar iets een milimeter is verschoven dan klopt volgens de Neato de ruimte niet meer en kan ie niet meer oriënteren en dus doet ie helemaal niks. Ik gebruik die feature dan ook helemaal niet en heb op bepaalde plekken in huis gewoon die magnetische strips liggen. Dat werkt wel. Zolang je geen zones instelt en dergelijke dan blijft ie doen wat ie moet doen maar als je eenmaal een plattegrond hebt gebruikt om zones in te stellen dan gaat het om de haverklap mis. Dat heb ik aan Neato laten weten maar het is 'works as designed'. Blijkbaar is het niet nodig om iets te implementeren dat gewoon werkt.

De turbo stand is eigenlijk niks anders dan de zuigkracht van de D85. De eco mode is juist dat ze het vermogen terug schroeven. Dus Turbo is de standaard en eco is de nieuwe standaard. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 29-05-2019 10:30 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Nu online
Wat kan de reden zijn dat er geen reviews zijn van de Blitzwolf BW-VC1? Ik twijfel tussen deze of de 360 S5 en de Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019), van de laatste 2 zijn er wel reviews te vinden dus weet je een beetje wat je kunt verwachten..

[ Voor 31% gewijzigd door H.Spuybroek op 29-05-2019 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
H.Spuybroek schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:23:
Wat kan de reden zijn dat er geen reviews zijn van de Blitzwolf BW-VC1?
Omdat die nog amper paar weken oud is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
deBoulanger schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Oke goed om te weten dat ze wel degelijk hun werk doen, maar bedoelde het voordeel van twee ipv 1, op het filmpje van de blitzwolf ping ponged juist die balletjes weg het ik het idee.
1 pakt de randjes niet mee. Bij de eerste Neato's die ik had zelfs een rand van een centimeter of 3-5 niet. De nieuwere hebben een bredere borstel maar komt (logischerwijs) nog steeds niet tot de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Nu online
Ja øke, maar de nieuwe Xiaomi S1 bijvoorbeeld is ook niet heel oud volgens mij. Sommige reviewers verwijzen al naar de BlitzWolf, dus je zou verwachten dat hier snel een review van zou verschijnen.
Nick25 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Omdat die nog amper paar weken oud is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Nu online
Een video van de BlitzWolf VC1: YouTube: Blitzwolf Saugroboter VC1 beim aufsaugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:42
Dit is toch gewoon een rebranding van de xiaomi? Knoppen, laadcontacten alles op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Worsteneter schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:10:
[...]

Dit is toch gewoon een rebranding van de xiaomi? Knoppen, laadcontacten alles op dezelfde plek.
Vind prima scheelt nu wel wat centen tm 2 jun :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:44

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Nick25 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:37:
[...]

Hij is besteld hoor 228 met verzekering erbij dikke prima!

Nog nooit bij Banggood besteld zal allemaal wel prima zijn hoop ik :p
Dat heb ik ook zojuist gedaan.
Betaald via PayPal.
En nu maar wachten...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Zondagskindje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:24:
[...]

Dat heb ik ook zojuist gedaan.
Betaald via PayPal.
En nu maar wachten...
Cool :D leuke specs heh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:17
Weet iemand of je met die Blitzwolf inderdaad meerdere verdiepingen kunt mappen en die maps opslaan? Hoe zou je dan aangeven op welke verdieping de robot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxontherocks
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:49
Dennisvw schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:06:
[...]

Wat is precies je reden om voor de 980 te gaan en niet voor een Chinees model van Xiaomi?

Ik heb gisteren de 980 besteld voor een aanbiedingsprijs van 499 euro.

Beetje in een opwelling gekocht ( ja dom ) omdat er zo weinig nog op voorraad waren. Mag mag het nog terug sturen.

In het verleden hoorde ik veel slechte verhalen maar als ik het zo lees nu komt de Xiaomi in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:50
Mooie prijs (399) voor de T6. Alleen wel wat onduidelijkheid over gebruik met de MiHome app. Heb hier alles op China Mainland staan (50+ sensoren & Lampen), zou niet handig zijn als ik de T6 met ander account moet bedienen...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

linuxontherocks schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Wat is precies je reden om voor de 980 te gaan en niet voor een Chinees model van Xiaomi?

Ik heb gisteren de 980 besteld voor een aanbiedingsprijs van 499 euro.

Beetje in een opwelling gekocht ( ja dom ) omdat er zo weinig nog op voorraad waren. Mag mag het nog terug sturen.

In het verleden hoorde ik veel slechte verhalen maar als ik het zo lees nu komt de Xiaomi in de buurt?
Ik vind het nog steeds lastig om uit te vinden wat nou echt de beste robot zuiger is. Money not an object zeg maar. Heb het idee dat de prijs van de Chinezen dusdanig veel lager is dat er minder wordt gekeken naar echte prestaties in vergelijking met het dure ('europese') spul.

Ook in dit topic lijkt 'bang for buck' soms een beetje de overhand te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 30-05-2019 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
peligro2k schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:43:
Weet iemand of je met die Blitzwolf inderdaad meerdere verdiepingen kunt mappen en die maps opslaan?
Ik stel me dezelfde vraag. Op de productpagina van blitzwolf vind ik onder de comments wel feedback dat deze tot 3 mappen zou moeten ondersteunen. Ik heb het er alvast op gewaagd en het toestel besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door nurdo op 30-05-2019 11:09 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.