[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.988 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Neejoh schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:58:
dusch... :P

Anyway, volgens mij moet dit een redelijk simpel vraagje zijn maar ik kom er echt niet uit :/
[afbeelding]
*clickable*

Zoals in de afbeelding staat wil ik dat gedeelte graag in slowmotion laten lopen. Het is gewoon een simpele path constraint waarmee de camera "line01" volgt.
Het punt is dat ik nu in de Track View alleen een nieuw keyframe aan kan maken die als corner fungeert en niet als bezier, waardoor er een duidelijk schok in de beweging zit.. Niet cool dus. Als ik een keyframe selecteer zou je normaal gesproken r.muis => bezier kunnen doen, maar dat kan dus niet bij path constraint.

Lekkerrrrrr duidelijk allemaal, hoop dat jullie begrijpen wat mijn probleem is.
Ah, deze vraag heb ik pas ook al gezien. Om de een of andere reden is in nieuwe max-versies de standaard controller voor het percentage van een path-animatie een lineair. Je moet die controller even veranderen in bezier.
Neejoh schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:08:
...
Ok even wat anders, vraag over Vray.
Maakt het uit op welke resolutie ik een Irradiance map maak? Als ik deze op een lage resolutie laat berekenen, maakt dit vervolgens uit op een grote render? Als dit niet het geval is gaat het natuurlijk een BOEL tijd schelen in de animatie.
De irradiance map wordt standaard altijd ge-undersampled, dus wordt die altijd op een lagere resolutie berekend dan je plaatje. Tenzij je dat met de hand aanpast. Als je min = -2 en max = -1 neemt op 640*480, dan is dat ongeveer hetzelfde als min = -3 en max = -2 op 1280*960. Je hoeft dus niet moeilijk te doen met resoluties hiervoor en kunt gewoon instellen hoe je het wilt hebben. Het enige is dat rond randen de sampling verhoogd wordt, maar dat doet Vray volgens mij sowieso, ook met jouw trucje.
CyberHunter schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:07:
@oogst:

Ik had even een vraagje, heb jij toevallig Game Design op de UU gevolgd? En zo ja is het een beetje te doen? ben je er veel tijd aan kwijt of valt het mee?

Ik ben nu eerstejaars informatica student op de UU en zat eens te kijken naar volgend jaar :P
Ik begin volgend jaar pas aan mijn Informatica-master Game & Media Technology en daar hoort dat vak bij, dus ik heb het nog niet gevolgd. Je kunt wel master-vakken doen tijdens je bachelor, maar ik heb dat niet gedaan. Overigens heb ik dus net afgelopen donderdag mijn bachelor informatica gescoord.

[ Voor 45% gewijzigd door Oogst op 09-07-2005 14:26 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148933

goeie morgen.
ik ben nieuw en een blender noob.
kheb de werken wat bekeken en er zitten echt mooie dingen tussen. als iemand zin heeft om me te helpen: jacco_goris@hotmail.com

hoe plaats je plaatjes want met dat url dinges word ik niet echt wijzer.
dankje doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
@Oogst: Bedankt voor de info! Ga het gelijk proberen. Real time saver die irridiance map :)
edit:
Hoe simpel, gewoon een Bezier float controller erbij en het werkt :D Thnx!

@THRYNOPHIX: Welkom :w Helaas weet ik niets van Blender, dus kan je daar niet mee helpen.
Als je afbeeldingen wilt plaatsen zal je echt met dat url dinges moeten gaan werken ;) Zodra je een plaatje geupload hebt kan je hem plaatsen met deze code:
code:
1
[url=http://www.blaat.nl/originelegrote.jpg][img]http://www.blaat.nl/kleineversie.jpg[/img][/url]
Let er wel op dat wij er hier van uit gaan dat je zelf een kleine afbeelding maakt van max 600px, zodat hij netjes in de layout van GoT past :)

Oh, als dit allemaal als hocus pocus klinkt, probeer je afbeelding dan te uploaden bij www.imagehigh.com of www.imagevenue.com, die maken hem automatisch met thumbnail en de code wordt ook gelijk gemaakt zodat je hem gelijk kan plaatsen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Neejoh op 09-07-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh heh leuk...dus moetjenem uploaden daar en dan de url van waar je pic staat geupload hier invullen....hmm nou dat vind ik wel. bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aset goed gaat zieje hier een pic van saturnus...
Afbeeldingslocatie: http://66.118.185.12/imagehigh/s/09072005114544_Im_saturn03.JPG
ja tis k*k maar mijn andere goeie waren niet bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Werkt ;) alleen is "[img=160,120]" niet nodig hoor.. Het is al voldoende om alleen [img] te gebruiken bij afbeeldingen kleiner dan 600px ;)

Anyway, heb je een grotere render? Zo te zien is de ring iets te massief. Misschien kun je een opacity map toevoegen met een noise map erin, zodat hij gedeeltes doorzichtiger maakt (geeeen idee of dat ook zo gemakkelijk gaat in Blender, vast wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoiets?
nou hij wilm niet groter doen met imagehigh...op dees url ziejem wel wat groter
http://www.imagehigh.com/view.php?image_id=894815
erm ik kan trouwens nix meer doen aan de ring omdatik et bestand redelijk kwijt ben eheh...
ksit wel zonder inspiratie om iets te doen...op mijn niveau dan:(

btw als iemand zich afvraagt waar de achterste ring van die pic zich bevind : dat hoort zo!
omdat het gedeeldte van de ringen die zich achter saturnus bevinden niet belicht worden door de zon en dus ook niet zichbaar en dus zwart zijn :)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 148933 op 09-07-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
ik heb ook weer eens wat hoor :P
moet dus een gun gaan unwrappen, nouja fijn, dat doen we even.. not
al heel de avond aan het zoeken zonder resultaat, wat is dan het probleem?!

ik heb mijn mesh, gooi er vrolijk een uvw unwrap op, ram op edit, en daarna flatten ik het hele spul. Dit gaat altijd goed, nu ook zo lijkt het, maarr... Al de cirkels die erin zitten, worden tot ovalen vervormd! Ik kan niks vinden om in te stellen dat de aspect ratio behouden moet blijven. Snap er helemaal niks van... En om nu alle cirkels zelf weer terug te gaan scalen is ook zo wat, wie zegt dat ze dan weer rond zijn zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

men sturnus foto bugt en de blenderdotorg tutorials trekken op de r*k
kan iemand me helpen ommet goed onder de knie te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
nou, een mooie workaround gevonden, is misschien nog makkelijker ook.
Ik unwrap gewoon alle losse onderdelen apart, die geen cirkels bevatten. Dingen met cirkels ook apart. Dan blijven ineens de cirkels wel goed :P Als dat geunwrapped is, modifier stack collapsen, alles attachen, uvw unwrap eroverheen, en alles staat nog steeds goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hé..slim :) veel geluk nog met je gun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Schuey schreef op zondag 10 juli 2005 @ 09:59:
nou, een mooie workaround gevonden, is misschien nog makkelijker ook.
Ik unwrap gewoon alle losse onderdelen apart, die geen cirkels bevatten. Dingen met cirkels ook apart. Dan blijven ineens de cirkels wel goed :P Als dat geunwrapped is, modifier stack collapsen, alles attachen, uvw unwrap eroverheen, en alles staat nog steeds goed :)
Sowieso is het aan te raden om per logisch stuk te unwrappen. Gewoon een aantal polies selecteren, unwrap-modifier, netjes maken, collapsen, en zo verder met het volgende stuk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:21

Flapmo

and back is gigi!

Even voor ik op vakantie ga:

@Oogst, bedankt voor al je tutorials (die je gemaakt hebt) ik heb ze nu allemaal gedaan en begin een idee te krijgen hoe alles werkt. Zit nu in boeken te snuffelen die ik ooit gekocht had op de HCC over hoe NURBS en SPLINES werken. Zoals je ooit hebt aangeraden aan mij.

@THRYNOPHIX
Dit is een forum waar over het algemeen mensen zitten die er van houden als er normaal (abn) nederlands wordt gesproken en gepost. Het is niet heel hard bedoeld maar ik irriteer mij in ieder geval al aan dat breezer taaltje van je. Just a tip ;).

De rest, fijne vakantie!

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Oogst schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:04:
[...]

Sowieso is het aan te raden om per logisch stuk te unwrappen. Gewoon een aantal polies selecteren, unwrap-modifier, netjes maken, collapsen, en zo verder met het volgende stuk.
ja heb ik nu wel gemerkt. Werkt een heel stuk lekkerder ook, maar vooral veel overzichtelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@THRYNOPHIX
Dit is een forum waar over het algemeen mensen zitten die er van houden als er normaal (abn) nederlands wordt gesproken en gepost. Het is niet heel hard bedoeld maar ik irriteer mij in ieder geval al aan dat breezer taaltje van je. Just a tip ;).

De rest, fijne vakantie!
srry man kben van west-vlaanderen...
maar ksal derop letten. als nog iemand problemen heeft hoeftiet maar te zeggen hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Anoniem: 148933 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 16:13:
[...]

srry man kben van west-vlaanderen...
maar ksal derop letten. als nog iemand problemen heeft hoeftiet maar te zeggen hé
ok ok vertaling:
Sorry man, ik ben van west-Vlaanderen...
Maar ik zal er op letten, als nog iemand problemen heeft hoeft hij het maar te zeggen hè. :P

Ik heb er niet echt problemen mee, kost wat meer moeite om te lezen, dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ei...moetje maar wat moeite doen. wij doen ook moeite.
en stop dat ondertitelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 19:38

KneoK

Not in a million lightyears

Edit: laat trouwens ook maar...

[ Voor 90% gewijzigd door KneoK op 10-07-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan nou iemand me helpen met blender...?

dank u alvast

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 148933 op 10-07-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 14:55

André

Analytics dude

THRYNOPHIX, wij zijn hier niet je lokale helpforum om je met alles te helpen. Je kunt wel een paar vragen stellen over zaken waar je tegenaan loopt maar ga niet lopen zeuren dat je hulp nodig hebt. Ga gewoon met blender bezig en stel gerichte vragen.

Verder zoals al eerder gezegd is: type normaal nederlands want "ksal" is ook geen vlaams maar gewoon fonetisch getyped. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

En als je het wil weten: ik heb ook een hekel aan die manier van schrijven

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank u voor de tip. vanaf nu zal ik correct nederlandse zinnen typen zodat niemand er problemen mee heeft. met helpen oogde ik trouwens op tutorials ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Weten jullie een programma om een .mov te verkleinen in resolutie? Op het moment is hij namelijk 720x405 met 40mb in z'n rugzak... Wil hem hier wel laten zien maar dan moet hij toch echt eerst even wat lichter zijn. Probleem is dat Quicktime Pro steeds crashed als ik hem in een lagere resolutie probeer om te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Neejoh op 10-07-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135680

ik heb even een vraagje over de tutorial van Oogst van het huisje,

ik ben bij dat kozijn van het raam het raam heb ik al, maar als ik die kozijn wil maken wil er iets niet

als ik dan zo'n blok wil maken dan word begint hij altijd bij de dikke hoofdlijnen, als ik dan dus een kozijn wil maken wordt hij heel dik, weet iemand hoe ik die kozijn goed kan maken (ik heb max3d 7) ik hoop dat iemand het snapt ik denk het niet maar ik hoop het :9

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ik neem aan dat je bedoelt dat hij "snapt" naar de edges van je grid in je viewport? Als dit het geval is moet je even op "S" drukken, dan zet je "snap" uit en kan je gemakkelijker zelf de dikte bepalen (je ziet dan ook een knopje in je main toolbar (bovenste balk) verspringen van geel => grijs ;) je kan daar natuurlijk ook gewoon op klikken, maar als je de sneltoetsen weet werkt dat 12x sneller/fijner :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neejoh schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:16:
Ik neem aan dat je bedoelt dat hij "snapt" naar de edges van je grid in je viewport? Als dit het geval is moet je even op "S" drukken, dan zet je "snap" uit en kan je gemakkelijker zelf de dikte bepalen (je ziet dan ook een knopje in je main toolbar (bovenste balk) verspringen van geel => grijs ;) je kan daar natuurlijk ook gewoon op klikken, maar als je de sneltoetsen weet werkt dat 12x sneller/fijner :+)
nee dat bedoel ik niet,

misschien kan ik het zo beter uitleggen,

ik moet midden in de muur een blok maken die los van de vloer afstaat, maar dat lukt mij niet, ik krijg altijd dan een blok die vanaf de vloer omhoog gaat, ik hoop het nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-05 20:59

Sharky

Skamn Dippy!

Neejoh schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:47:
Weten jullie een programma om een .mov te verkleinen in resolutie? Op het moment is hij namelijk 720x405 met 40mb in z'n rugzak... Wil hem hier wel laten zien maar dan moet hij toch echt eerst even wat lichter zijn. Probleem is dat Quicktime Pro steeds crashed als ik hem in een lagere resolutie probeer om te zetten.
radtools :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147891

ik ben bezig met een robot.

en nu wil ik deze voorzien van een doorzichtig snoer gevuld met een licht gloeiende vloeistof
dit lukt mij dus niet

weet iemand waar ik hier voor een tut. kan vinden de meeste moeite heb ik nog met het materiaal voor de vlioestof. HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:17
Hey ik ben ook weer eens met 3DsMax begonnen. Nu loop ik tijdens het maken van een gebouw tegen het volgende op. Ik heb net een stuk uit de muur geextrude en dat ziet er op de render heel erg vaag uit. Weet iemand hoe dat gefixt kan worden?

Hier 2 plaatjes.

Render:
Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/2567/probleempje9gh.jpg

Viewport:
http://img235.imageshack....849/3dsmaxprobleem1mt.jpg
Deze in linkvorm, te groote resolutie.

Hmm Nevermind, na wat geklooi met verts en edges is het al gelukt.

[ Voor 8% gewijzigd door Heaget op 11-07-2005 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ouch, render van 2 dagen naar de knoppen....

Ik denk al wel te weten wat het probleem is, maar ik wil het even zeker weten. Het punt is dat het een animatie is van 800 frames op HDTV resolutie (1280x720), aardig groot dus :P. Omdat het een animatie is heb ik hem laten renderen naar een uncompressed AVI, zodat er nog geen kwaliteit verlies is voordat hij bewerkt kan worden.

Nu is de render klaar na meer dan 48uur, maar het .avi bestand is precies 1gb groot en maar 290frames lang ipv de volledige 800. Klopt het dat MAX in het geval van een .avi eerst alles naar zijn geheugen renderd en er vervolgens een .avi van maakt? Er zit namelijk 1gb geheugen in de render computer, so that makes sense...

Zou ik hem het beste naar .bmp kunnen renderen en hem vervolgens in Premiere (of wat dan ook) als sequence aan elkaar plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kben( ik ben) begonnen met men mp3 te moddelen. nu nog de oortjes en een iets wat op een scéne gelijkt rond maken en voila. maar sry mensen nog geen foto die volgt een dezer dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:07

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Neejoh: waarom geen Tiff ofzo gebruiken, ondersteunt ook meteen alpha enzo (weet niet of je veel postwerk moet doen of met meerdere laagjes wilt renderen maar kan handig zijn!)

Wel k*t dat zoveel tijd voor nix gerenderd is... Wat voor projectje ben je bezig?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 10:19
Anoniem: 148933 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:45:
kben( ik ben) begonnen met men mp3 te moddelen. nu nog de oortjes en een iets wat op een scéne gelijkt rond maken en voila. maar sry mensen nog geen foto die volgt een dezer dagen
wat is een mp3? ik ken dat alleen als muziekbestanje... in ieder geval iets zonder oortjes... :)

[ Voor 61% gewijzigd door party42 op 11-07-2005 10:51 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Neejoh:
Ten eerste nooit naar een avi renderen. Nevernevernever. Altijd naar losse afbeeldingen (targas doe ik). Dan kan je altijd verder als hij fout gaat, of als je wilt stoppen.

Ten tweede kan max idd geen files groter dan 1 gig aan. Heb ik ook last van gehad. Weet niet hoe het kan, maar ik heb ook 1 gig ram, dus het zou kunnen.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@ SnoeiKoei & XLerator: Aldoende leert men, dit keer op de harde manier :D De animaties die ik tot nu toe gedaan had gingen gemakkelijk in een uncompressed .avi, verder nooit aan gedacht dat dit je in problemen zou kunnen brengen. Vanaf nu zal ik nevernevernever meer direct naar .avi toe renderen! Bedankt in ieder geval voor de informatie.

De animatie is redelijk simpel, een flythrough door een straatje met een 8tal huisjes voor m'n werk. Later vanavond ga ik even met Radtools aan de slag (thnx for the tip Sharky!) zodat ik een animatie die ik voor school gemaakt heb kan laten zien :)

[arnold]I'll be back[/arnold]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

party42 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:51:
[...]

wat is een mp3? ik ken dat alleen als muziekbestanje... in ieder geval iets zonder oortjes... :)
euhm...waar ik vandaan kom(weet niet waar jij vandaan komt...) noemen we een mp3 zo'n bakje waar er mp3 bestanden op staan. je gebruikt het om mp3 bestanden af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ah, een zogenaamde MP3-speler dus eigenlijk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helemaal juist! hier noemt dat gewoon: mijn mp3. dus niemand denkt aan een mp3 bestand als je mp3 zegt;)
zo zietie der ongeveer uit. enkel isset van mij een ander model:
http://www.imagehigh.com/public_html/galleries/1121074491.73.html
wel in link vorm wan de foto dinges van imagehigh bugt.
zieje de oortjes party?

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 148933 op 11-07-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Hier zeggen de leken dat ook. :+

Maar eh, wat heeft het voor nut om twintig aankondigen te doen voordat je eindelijk wat post? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik zie in dit topic liever een hoop renders dan gelul over van alles en nog wat. Daarvoor zal je toch echt naar een website als FOK! moeten gaan (wel voorzichtig zijn, ze vinden tweakers een beetje eng daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou iemand op mijn vraag willen andwoorden ?

"ik ben bezig met een robot.

en nu wil ik deze voorzien van een doorzichtig snoer gevuld met een licht gloeiende vloeistof
dit lukt mij dus niet

weet iemand waar ik hier voor een tut. kan vinden de meeste moeite heb ik nog met het materiaal voor de vlioestof. HELP!!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

raytraced material, opacity/transparency en self illumination
Moet lukken dacht ik zo
Sorry dat ik niet meteen reageerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Knight_Core: post eens wat relevante info. Zoals: met welke software werk je? Welke render engine wil je gebruiken? Wat wil je maken (animatie/still?) Wat heb je al geprobeerd? Moet het snoer helemaal vol vloeistof zitten, of moet je het oppervlak ervan zien? Wat wil je precies bereiken (heb je een schets of een screenie ofzo om je idee toe te lichten?)

Verder: de GoT community is geen 24/7 helpdesk, het kan best zo zijn dat het even duurt voordat mensen je vraag gelezen hebben, nagedacht hebben over het antwoord, een antwoord hebben geformuleerd en sommige mensen willen eerst een idee uitproberen voor ze een antwoord geven. En niet iedereen leest ieder uur de nieuwe posts... Dus wees nou niet gealarmeerd als je binnen een halve dag nog geen antwoord hebt...

Tenslotte: verwacht geen standaardoplossing (tutorial oid) maar meer een tip in welke hoek je zoiets moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.langeslag/house.jpg

Tja, je moet ergens beginnen :) zitten nog geen dakpannen op, geen textures, geen belichting, helemaal niks... ook vind ik de deur te klein .... maar op zich ging het me wel redelijk af volgens mij :P

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

H2opoloër schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:47:
[...]

nee dat bedoel ik niet,

misschien kan ik het zo beter uitleggen,

ik moet midden in de muur een blok maken die los van de vloer afstaat, maar dat lukt mij niet, ik krijg altijd dan een blok die vanaf de vloer omhoog gaat, ik hoop het nu
laat maar ik heb het al :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Topicstarter
iznogood schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:50:
[afbeelding]

Tja, je moet ergens beginnen :) zitten nog geen dakpannen op, geen textures, geen belichting, helemaal niks... ook vind ik de deur te klein .... maar op zich ging het me wel redelijk af volgens mij :P
je deur is in verhouding tot je huis te breed

ook is het kozijn wat je in je wand hebt ingebouwd een beetje overscaled

kozijnhout is namelijk 112mmx67mm
" lees verder voor duidelijkheid : hier komt ook een sponning in overigens "

bij het maken van een huis moet je goed op je maatvoering letten zo is een verdieping van vloer tot plafond ongeveer 380cm hoog

verhoudingen binnen die ruimte qua lengte van een kozijn is variabel maar een kozijn word vaak tegen de 220 cm hoog gemaakt

een deur is dan ook ofwel 202cm bij 77 cm of 212cm bij 87cm
dat is dan dus exclusief het kozijn die lengte/breedte de zelfde afmetingen heeft als een raamkozijn

dan komt daar dus nog een sponning in waar je deur in komt te hangen,
ik ken deze afmetingen helaas niet uit mn hoofd en je zult daar even voor moeten googlen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 11-07-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:26:
Knight_Core: post eens wat relevante info. Zoals: met welke software werk je? Welke render engine wil je gebruiken? Wat wil je maken (animatie/still?) Wat heb je al geprobeerd? Moet het snoer helemaal vol vloeistof zitten, of moet je het oppervlak ervan zien? Wat wil je precies bereiken (heb je een schets of een screenie ofzo om je idee toe te lichten?)
ok hier komt het : ik gebruik max 7 ik wil met brazil renderen het is de bedoeling dat dit een animatie word,het snoer moet volledig gevuld zijn, ik zal proberen een screenie bij te voegen als ik thuis ben.
[b][message=23764575,noline]Verder: de GoT community is geen 24/7 helpdesk, het kan best zo zijn dat het even duurt voordat mensen je vraag gelezen hebben, nagedacht hebben over het antwoord, een antwoord hebben geformuleerd en sommige mensen willen eerst een idee uitproberen voor ze een antwoord geven. En niet iedereen leest ieder uur de nieuwe posts... Dus wees nou niet gealarmeerd als je binnen een halve dag nog geen antwoord hebt...

Tenslotte: verwacht geen standaardoplossing (tutorial oid) maar meer een tip in welke hoek je zoiets moet zoeken.
ok ok sorry voor mijn aandringen ik baalde alleen sterk van mijn onvermogen om zelf met een oplossing te komen ik zit nog altijd vreselijk te miezeren met materialen dus excuseer me svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Niet online
Thanks for the input. Ik houd hier ook nog niet veel rekening mee aangezien ik een beginner ben en ik doe alles op het oog. Ook op verhoudingen heb ik niet gelet omdat ik simpelweg "vergeten" was dat hier inderdaad ook regels voor gelden.

Was weer een leermoment :)

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

@Neejoh: Als je hem renderd met Sorensen als codec is hij al een stúk kleiner. Verder kan je proberen hem in After Effects weg te schrijven met dezelfde codec. Het schelt echt een heleboel :)

Oeps, vergeten dat ik een pagina ervoor zat. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Senzuboon op 11-07-2005 16:29 ]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 30579 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:12:
[...]

je deur is in verhouding tot je huis te breed

ook is het kozijn wat je in je wand hebt ingebouwd een beetje overscaled

kozijnhout is namelijk 112mmx67mm
" lees verder voor duidelijkheid : hier komt ook een sponning in overigens "

bij het maken van een huis moet je goed op je maatvoering letten zo is een verdieping van vloer tot plafond ongeveer 380cm hoog

verhoudingen binnen die ruimte qua lengte van een kozijn is variabel maar een kozijn word vaak tegen de 220 cm hoog gemaakt

een deur is dan ook ofwel 202cm bij 77 cm of 212cm bij 87cm
dat is dan dus exclusief het kozijn die lengte/breedte de zelfde afmetingen heeft als een raamkozijn

dan komt daar dus nog een sponning in waar je deur in komt te hangen,
ik ken deze afmetingen helaas niet uit mn hoofd en je zult daar even voor moeten googlen
sorry, dit moet even ;)

volgens het nieuwe bouwbesluit moeten deuren nu 2315 mm hoog zijn. gaat 15 mm sponninng vanaf dus je houdt 2300 mm over (grofweg, bij de onderdorpel gebeurd ook nog vanalles)
de plafondhoogten voor gebruiksruimten (woonkamer, keuken, slaapkamer enz) moeten ook minimaal 2600 mm hoog zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 148933 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:39:
dank u voor de tip. vanaf nu zal ik correct nederlandse zinnen typen zodat niemand er problemen mee heeft. met helpen oogde ik trouwens op tutorials ;)
Aha, vraag dat dan meteen. :) Ik weet niet hoe beginner je bent, maar dit zijn wat plekken waar tutorials staan. Kijk zelf maar of er iets voor je bijstaat:

http://www.blender3d.org/Education/index_old.php?sub=
http://membres.lycos.fr/bobois/Liens_Links/big_list.html

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je oogst. ik was net ook wat tutorials aan het browsen. toch bedankt ik vond niet echt veel.
straks edit ik dit wel met een nieuw plaatje van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@Juggernaut: Zozo, we hebben hier met een heuze prof te maken :D
Senzuboon schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:25:
@Neejoh: Als je hem renderd met Sorensen als codec is hij al een stúk kleiner. Verder kan je proberen hem in After Effects weg te schrijven met dezelfde codec. Het schelt echt een heleboel :)

Oeps, vergeten dat ik een pagina ervoor zat. :P
Normaal gesproken doe ik het ook altijd in .mov formaat met Sorensen 3 :) Goede kwaliteit/mb verhouding en lekker hanteerbaar op het net :) Maar op bepaalde momenten heb ik liever een makkelijker bewerkbare animatie waardoor ik tot voorheen op uncompressed avi uitkwam, geen kwaliteitsverlies en in elk programma te openen/bewerken.
Maar bedankt voor de tip in ieder geval :)

[ Voor 10% gewijzigd door Neejoh op 11-07-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Kleine update van mn draaitafel :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/maverick2.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Wat een prachtig model!

Als je laagje textures van dezelfde kwaliteit wordt. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heftig. ik ga een gitaar kopen. bijna net zo een...wel MET snaren :P
voor de rest _/-\o_ man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Bij deze de beloofde animatie.
Verhaal hier achter is eigenlijk niet zo heel boeiend maar goed :P Here goes.
Voor mijn eerste 3d project op school moesten wij voor een externe opdracht gever een promotie filmpje maken voor een bordspel die hij ontwikkeld heeft. Het spel is een doorontwikkeling van het welbekende schaken volgens de maker. In dit spel draait het er niet zo zeer om dat je de tegenstander verslaat maar dat je door zo strategisch mogelijke zetten een hoge score te krijgen.. Het hele spel draait om statistieken (:O)... IMO zwaar kutspel, maar daar heb ik niets mee te schaften.

Sit back, turn up the volume and enjoy for a minute (letterlijk in dit geval ;))! *click*
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/tacticon_still.jpg

In mijn concept probeer ik door de oranje wiskundige tekens het strategische inzicht van taction(.nl) weer te geven. Schaakstukken vliegen in de lucht, wiskundige tekens worden toegevoegd => mixen in de blender => Hops, tacticon stukken => de stukken vliegen uit de blender en op hun eigen speelbord..

Zijn nog wel een aantal punten waar ik nog verandering in aan wil brengen (voornamelijk belichting, zat in tijdsnood), maar dat komt allemaal nog. Punten voor school heb ik met gemak binnen, maar ik wil hem nog verbeteren omdat het IMO gewoon lelijk is ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Neejoh op 12-07-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm mijn media player, noch quicktime wil dat mov bestand afspelen. o ja, waar vind je trouwens die avi file's die worden gesaved als je een animatie animed? hmm...ik ben nou al de hele tijd aant browsen over tutorials over hoe je een object zo meerdere keren op een pad to extruden...hmm iemand een id? dankje

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 148933 op 11-07-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hmm, is een heel normale Sorenson 3 codec (zit standaard bij elke .mov speler), iemand anders hetzelfde probleem?
Ik neem aan dat je zelf wel een path kan aangeven in Blender waar je de animatie heen wil schrijven, even in je instellingen zoeken dus.. Anders op F1 rammen => "render path"

Hoe bedoel je precies met een object meerdere malen op een pad extruden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou als je in blender SPACE>ADD>CURVE>PATH dat krijg jen een pad dat je kan moddellen zoals je wilt. dan kun je normaal een object maken en dat volgen dat gevormde pad extruden bv een vorm van een rail: als je die dan zo extrude dan krijg je een voledige rail. alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
filmpje doet t bij mij ook niet, k kreeg melding dat er iets ontbrak wat ook niet op de quicktime server aanwezig was. geluid doet het wel, maar beeld niet

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Laatst online: 21:26

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Neejoh schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:13:
Hmm, is een heel normale Sorenson 3 codec (zit standaard bij elke .mov speler), iemand anders hetzelfde probleem?
Hier ook compleet wit. Wel geluid.

Edit:
En hier @Werk:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62338/full.gif

:?

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 12-07-2005 12:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hmmz, zal hem straks even omgooien naar het oh-zo-mooie Cinepack codecje... Zit nu op m'n werk, als ik ff tijd heb zien jullie het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Juggernaut schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:45:
[...]

sorry, dit moet even ;)

volgens het nieuwe bouwbesluit moeten deuren nu 2315 mm hoog zijn. gaat 15 mm sponninng vanaf dus je houdt 2300 mm over (grofweg, bij de onderdorpel gebeurd ook nog vanalles)
de plafondhoogten voor gebruiksruimten (woonkamer, keuken, slaapkamer enz) moeten ook minimaal 2600 mm hoog zijn
klopt
ik werk al sinds 2001 niet meer in de bouw dus ik loop wat achter
plafond klopt was een klein typfoutje en was bedoeld als 2800 mm |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil niet opdringereig zijn maar ik heb nog eens zitten browsen en ze leggen echt nergend uit hoe je een object langs een pad moed extruden...ze doen alsof we dat al allemaal weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 148933 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:52:
ik wil niet opdringereig zijn maar ik heb nog eens zitten browsen en ze leggen echt nergend uit hoe je een object langs een pad moed extruden...ze doen alsof we dat al allemaal weten :P
Je doet wel opdringerig. Vraag aub dezelfde vraag niet nog eens binnen 24 uur. Als na 24 uur nog steeds niemand heeft gereageerd, dan kun je het nog eens proberen. Veel mensen kijken dit forum niet tussen 11 uur 's avonds en 11 uur 's ochtends, dus het is zinnig om nog even te wachten op reacties.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

eerste hit in google! :( :(
[google=blender extrude path]

waarschijnlijk komt het door je zorgvuldigheid van typen, dat je niets kan vinden met google!
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ze doen alsof we dat al allemaal weten :P
Niet dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

Hallo mensen van dit super topic hier!

Ik ben sinds een weekje ook eens begonnen met 3D tekenen! k vind het heel gaaf, dat wil ik wel even zeggen. Ben meteen begonnen met een project nl. ons konijnenhok:
Afbeeldingslocatie: http://martijn.atlantux.net/zooi/konijnenhok-thumb.jpg

Op het gaas na klaar

Afbeeldingslocatie: http://martijn.atlantux.net/zooi/K750-3D-thumb.jpg

nog niet klaar zoals je kan zien

Wat vinden jullie hiervan? Begin ik goed? Of kloppen er dingen niet?
Ik werk met het programma SolidWorks 2005 Office Pro. Volgens m'n broer één van de uitgebreidste (en duurste :O ) programma's om te tekenen. Ik hoor hier over 3DSMax 6. Is dit een beter programma om mee te tekenen? Of juist niet?

btw: pic's zijn klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 21:37
Hey ook bezig met tacticon! We moeten ook echt aan de slag, ben nu alleen bezig. Als het allemaal een beetje lukt dan halen we de deadline nog :)

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Anoniem: 145909 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:53:
..

Ik werk met het programma SolidWorks 2005 Office Pro. Volgens m'n broer één van de uitgebreidste (en duurste :O ) programma's om te tekenen. Ik hoor hier over 3DSMax 6. Is dit een beter programma om mee te tekenen? Of juist niet?
view > display > perspective

;)

Solidworks is een engineer pakket, dus niet noodzakelijk voor de mooie plaatjes!

Daarvoor zijn andere programma's beter geschikt, zoals 3ds Max / cinema 4D etc.

[ Voor 52% gewijzigd door tie-rep op 12-07-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok hier komt het : ik gebruik max 7 ik wil met brazil renderen het is de bedoeling dat dit een animatie word,het snoer moet volledig gevuld zijn, ik zal proberen een screenie bij te voegen als ik thuis ben.
hier is het dan het groede gedeelte zou vervangen moeten worden door buizen/slangen die gevuld zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.knight.0nyx.com/robo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:00
Ik heb hier een 10tal oudere pc's staan. De meeste pentium 2 350 mhz met 128 of 256 mb ram.

Ik en een collega (Neejoh) zaten te denken of we die niet in een klein netwerkje konden hangen zodat ze dienst kunnen doen als klein renderfarmpje. Zou dat kunnen of wordt het allemaal gewoon heel erg traag? Als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Laatst online: 06:21
MADG0BLIN schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:04:
Ik heb hier een 10tal oudere pc's staan. De meeste pentium 2 350 mhz met 128 of 256 mb ram.

Ik en een collega (Neejoh) zaten te denken of we die niet in een klein netwerkje konden hangen zodat ze dienst kunnen doen als klein renderfarmpje. Zou dat kunnen of wordt het allemaal gewoon heel erg traag? Als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag. :)
Tsja, een renderfarm is erg leuk natuurlijk maar het moet wel een toegevoegde waarde hebben. Bij het renderen heb je veel aan pure rekenkracht en werkgeheugen. Denk niet dat de systemen die jij noemt nou die toegevoegde waarde kunnen bieden.... PII met 128 RAM, aiaiaiaiaiai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tie-rep schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:17:
[...]

eerste hit in google! :( :(
[google=blender extrude path]

waarschijnlijk komt het door je zorgvuldigheid van typen, dat je niets kan vinden met google!
>:)
als jet wilt weten die had ik al en daar ben je niets mee. als je begrijpt wat ik bedoel dan klopt dat niet met wat ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:00
Folkert schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:10:
[...]

Tsja, een renderfarm is erg leuk natuurlijk maar het moet wel een toegevoegde waarde hebben. Bij het renderen heb je veel aan pure rekenkracht en werkgeheugen. Denk niet dat de systemen die jij noemt nou die toegevoegde waarde kunnen bieden.... PII met 128 RAM, aiaiaiaiaiai
Dachten we dus al. Maar je kan het altijd vragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Hey gasten, ik had even een vraagje. Hoe kon je er ookalweer voor zorgen dat je bij een spline heel de binnekant dicht kreeg? Zodat je zegmaar een plane van je spline maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Anoniem: 148933 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:17:
[...]

als jet wilt weten die had ik al en daar ben je niets mee. als je begrijpt wat ik bedoel dan klopt dat niet met wat ik zoek :)
Je kunt beter een tutorial zoeken over DupliVerts of DupliFrames, daarmee lukt het wel.
Ik zit nu op mijn werk dus ik kan er ff niet bij komen maar er is een hele goede tutorial over van een Fransman (ja ook in het engels :9 ).

Stiekem toch gevonden:
http://membres.lycos.fr/bobois/index_anglais.html
(Wellicht ook iets voor de startpost?

En de juiste opdracht is trouwens: BevOb (klik)

[ Voor 19% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 12-07-2005 16:35 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Heaget schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:11:
Hey gasten, ik had even een vraagje. Hoe kon je er ookalweer voor zorgen dat je bij een spline heel de binnekant dicht kreeg? Zodat je zegmaar een plane van je spline maakt.
een extrude van 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZipoBibrok5-108 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:21:
[...]

Je kunt beter een tutorial zoeken over DupliVerts of DupliFrames, daarmee lukt het wel.
Ik zit nu op mijn werk dus ik kan er ff niet bij komen maar er is een hele goede tutorial over van een Fransman (ja ook in het engels :9 ).

Stiekem toch gevonden:
http://membres.lycos.fr/bobois/index_anglais.html
(Wellicht ook iets voor de startpost?

En de juiste opdracht is trouwens: BevOb (klik)
hé bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 145909 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:53:
Hallo mensen van dit super topic hier!

Ik ben sinds een weekje ook eens begonnen met 3D tekenen! k vind het heel gaaf, dat wil ik wel even zeggen. Ben meteen begonnen met een project nl. ons konijnenhok:

Op het gaas na klaar

nog niet klaar zoals je kan zien

btw: pic's zijn klikbaar
Leuk dat je ermee begonnen bent en het leuk vindt! Solidworks is een heel goed programma, maar is bedoeld voor industrieel ontwerp. Machines aansturen en zo om dingen te maken. Als je puur voor mooie plaatjes of voor mooie filmpjes of voor spul voor in games gaat, dan zijn 3dsmax, Maya, Softimage, Cinema 4D en Lightwave allemaal veel beter dan Solidworks. Het is dus maar net waar je het voor nodig hebt. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

Ah Okeej! TnQ voor de info! k zal eens kijken of ik 3dsmax kan regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
updated: Tacticon

getest @ 2 verschillende computers :P

[ Voor 36% gewijzigd door Neejoh op 12-07-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ohja dat was het :) Ik wist het :P

Nu heb ik gelijk nog een vraagje, ik heb 2 spline's, nu wil ik 1 verticle van de ene aan een verticle van de andere maken zodat het 1 (!) spline word. Dus die 2 verticles worden er 1 en de spline word er ook 1. Is dat mogelijk?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Neejoh schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:12:

En hij draait hier nog niet :X

Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal doen voor tacticon, als wij wat hebben post ik het hier ook wel.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Werkt hier nog steeds niet. Zelfde probleem.

BTW: Hans Zimmer en James Newton Howard met Barbastella? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
NOVA_TheCrew schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:57:
[...]

En hij draait hier nog niet :X

Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal doen voor tacticon, als wij wat hebben post ik het hier ook wel.
Zit je ook @ CMD dan?

lol... had de link wel aangepast maar het bestand er niet neergezet :D Is nu wel in orde

[ Voor 21% gewijzigd door Neejoh op 12-07-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van mij gaatie wel. prachtig trouwens. 3hoeraatjes voor neejoh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

Neejoh schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:22:
[...]

Zit je ook @ CMD dan?

lol... had de link wel aangepast maar het bestand er niet neergezet :D Is nu wel in orde
hier werkt hij nu wel i.e.g. en vind het best een leuk filmpje, het is wel geen knallend vuurwerk of zo, maar ik kan me wel voorstellen dat je er toch best een tijdje mee bezig bent. het modelleer werk ziet verder goed uit, maar de gebruikte shaders vind ik wel onder de maat, moet jij toch beter kunnen? _/-\o_ maar dat zal lijkt me wel met de rendertijden te maken hebben of niet? verder nette uitwerking en nu maar hopen voor die gast dat het spel een beetje verkoopt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Neejoh schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:22:
[...]

Zit je ook @ CMD dan?

Yupz student@CMD Onze groep werkt voor het eerst met max (mij als uitzondering), het wordt denk ik zelfs wat teveel werk voor de andere 2. We zien wel hoever we komen, zolang ik mijn punten maar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Anoniem: 91399 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:57:
[...]

hier werkt hij nu wel i.e.g. en vind het best een leuk filmpje, het is wel geen knallend vuurwerk of zo, maar ik kan me wel voorstellen dat je er toch best een tijdje mee bezig bent. het modelleer werk ziet verder goed uit, maar de gebruikte shaders vind ik wel onder de maat, moet jij toch beter kunnen? _/-\o_ maar dat zal lijkt me wel met de rendertijden te maken hebben of niet? verder nette uitwerking en nu maar hopen voor die gast dat het spel een beetje verkoopt :7
Het was de bedoeling om dit in een kleine groep te doen, maar uiteindelijk moest ik het in mijn eentje doen omdat de rest nog achterstanden op hun propedeuse en dat gaat voor (dit was een project waarin we vooruit werken op volgend jaar).
Anyway, dit project ging echt over de basis van MAX, té simpel... Ging meer om een simpel model te maken en een korte animatie. Er is wel een wedstrijd aan verbonden die tot eind september loopt (maar waarschijnlijk niet door gaat), als hij nog wel door gaat heb ik dus nog ff de tijd voor materials/PFlow en belichting :)
NOVA_TheCrew schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:14:
[...]

Yupz student@CMD Onze groep werkt voor het eerst met max (mij als uitzondering), het wordt denk ik zelfs wat teveel werk voor de andere 2. We zien wel hoever we komen, zolang ik mijn punten maar krijg.
Ik wil niet lullig over komen :P Maar voor de punten ben je te laat. Ik ben de enige die wat ingeleverd heb en nu weten ze niet zeker of de wedstrijd op 23sept nu wel door gaat voor die 2.000€! Dit omdat ik de enige ben die wat ingeleverd heb :'(

offtopic:
Was jij niet die kerel die ik in een lokaal een keer gesproken heb toen ik snel weg moest naar de trein? Jij deed de animatie en zou de stukken nog in stukken hakken?

[ Voor 59% gewijzigd door Neejoh op 13-07-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heaget schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:57:
[...]

Ohja dat was het :) Ik wist het :P

Nu heb ik gelijk nog een vraagje, ik heb 2 spline's, nu wil ik 1 verticle van de ene aan een verticle van de andere maken zodat het 1 (!) spline word. Dus die 2 verticles worden er 1 en de spline word er ook 1. Is dat mogelijk?!?!
Spline selecteren, attach, andere spline aanklikken, zitten ze aan elkaar. Daarna kun je vertices welden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand nog ideen gehad over mijn probleem?
Anoniem: 147891 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:38:
[...]

hier is het dan het groede gedeelte zou vervangen moeten worden door buizen/slangen die gevuld zijn
http://www.knight.0nyx.com/robo.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 147891 op 13-07-2005 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
werkt mischien wat beter als je em even goed linkt :P
ik wil namelijk geen download als ik em aanklik ?:P

edit:
? kan het niet direct linken aan [img] voor een nogal vreemde reden

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 13-07-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
HOST: www.0nyx.com
ACCESS DENIED.
SITE: www.knight.0nyx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
copypasten van de link werkt wel overigens ..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 13-07-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107298

Ik ben sinds ong. een 14dagen bezig met Lightwave 3D ( 8 ), maar zit met enkele vraagjes:

Als ik in layout een scene maak, incl surfaces en SkyTracer etc, -en ik sla deze scene op-, dan moet ik de surfaces en andere tools helemaal opnieuw toepassen op die scene wanneer ik deze opnieuw inlaad.
(ja ik kan mn Surfaces apart opslaan als .rsf, maar dan moet ik telkens weer laden)

Kan dat niet ingesteld worden dat't mee opgeslagen wordt?

'k Heb tevens ook gisteren enkele prutswerkjes op mn space gezet:
http://customers.syn3.net/~caroline/_temp/_lightwave/

Het overgrote deel is tutorial werk en dan zelf aangepast, waarvan de dino 't meest 'homemade' is.
Ik ben me er volkomen bewust van dat't nog niet veel voorstelt, maar ik ben nog veel aan't leren, dus elke kritiek is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

Leuk gedaan, mooi gemonteerd. :)

Ik heb er wel één stuk commentaar op dat ik wel echt belangrijk vind voor deze animatie: je belichting is vermoord. Je hebt alleen een skylight/dome-of-light gebruikt en dan ook nog eens een vrji zwakke, waardoor het allemaal erg donker en vaal is. Dat maakt de beelden vrij saai om naar te kijken. Een combinatie van één direct met raytraced shadows en skylight is al veel mooier, denk ik. Dan krijg je schaduwen en veel meer contrast en vorm in het beeld. Ik denk dat dat het echt veel mooier zou maken. Aangezien de animatie leuk is om naar te kijken, is het zonde om de belichting niet op hetzelfde niveau te doen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Heb je 100% gelijk in, eerst had ik best leuke belichting met een skylight en een direct light, maar door een zware crash had ik maar 1 avond en nacht om het een en ander aan te passen en te renderen, niet zo slim getimed dus ;)

Dit is ook één van de redenen dat ik er zelf totaal niet tevreden over ben, ik zie het ook nog als WIP en totaal niet als een final :) Bedankt voor je tip in ieder geval.
Anoniem: 107298 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:45:
Ik ben sinds ong. een 14dagen bezig met Lightwave 3D ( 8 ), maar zit met enkele vraagjes:

Als ik in layout een scene maak, incl surfaces en SkyTracer etc, -en ik sla deze scene op-, dan moet ik de surfaces en andere tools helemaal opnieuw toepassen op die scene wanneer ik deze opnieuw inlaad.
(ja ik kan mn Surfaces apart opslaan als .rsf, maar dan moet ik telkens weer laden)

Kan dat niet ingesteld worden dat't mee opgeslagen wordt?

'k Heb tevens ook gisteren enkele prutswerkjes op mn space gezet:
http://customers.syn3.net/~caroline/_temp/_lightwave/

Het overgrote deel is tutorial werk en dan zelf aangepast, waarvan de dino 't meest 'homemade' is.
Ik ben me er volkomen bewust van dat't nog niet veel voorstelt, maar ik ben nog veel aan't leren, dus elke kritiek is welkom :)
Nog niet veel voorstelt? Je bent 14 dagen bezig joh! Super netjes gedaan!
Zelf heb ik niet met Lightwave gewerkt, dus kan je daar niet mee helpen, wou alleen ff kwijt dat ik het erg leuk gemaakt vind. Je leert er trouwens veel meer van om aan de hand van een tutorial te werken ipv. letterlijk een te volgen.

[ Voor 61% gewijzigd door Neejoh op 13-07-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je leert meer van het niet volgen van tutorials dus :Y)
ik heb ook maar zelden in een tutorial gedoken
ik zoek stuff liever zelf uit mischien niet de snelste manier om iets te leren maar het werkt wel :)

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 13-07-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Neejoh schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 08:45:
[...]

Ik wil niet lullig over komen :P Maar voor de punten ben je te laat. Ik ben de enige die wat ingeleverd heb en nu weten ze niet zeker of de wedstrijd op 23sept nu wel door gaat voor die 2.000€! Dit omdat ik de enige ben die wat ingeleverd heb :'(

offtopic:
Was jij niet die kerel die ik in een lokaal een keer gesproken heb toen ik snel weg moest naar de trein? Jij deed de animatie en zou de stukken nog in stukken hakken?
Yupz dat was ik. Je bent trouwens nooit telaat voor de punten, gewoon een assesment aanvragen. Je bent nu eenmaal competent of niet.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.