Ah, deze vraag heb ik pas ook al gezien. Om de een of andere reden is in nieuwe max-versies de standaard controller voor het percentage van een path-animatie een lineair. Je moet die controller even veranderen in bezier.Neejoh schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:58:
dusch...
Anyway, volgens mij moet dit een redelijk simpel vraagje zijn maar ik kom er echt niet uit
[afbeelding]
*clickable*
Zoals in de afbeelding staat wil ik dat gedeelte graag in slowmotion laten lopen. Het is gewoon een simpele path constraint waarmee de camera "line01" volgt.
Het punt is dat ik nu in de Track View alleen een nieuw keyframe aan kan maken die als corner fungeert en niet als bezier, waardoor er een duidelijk schok in de beweging zit.. Niet cool dus. Als ik een keyframe selecteer zou je normaal gesproken r.muis => bezier kunnen doen, maar dat kan dus niet bij path constraint.
Lekkerrrrrr duidelijk allemaal, hoop dat jullie begrijpen wat mijn probleem is.
De irradiance map wordt standaard altijd ge-undersampled, dus wordt die altijd op een lagere resolutie berekend dan je plaatje. Tenzij je dat met de hand aanpast. Als je min = -2 en max = -1 neemt op 640*480, dan is dat ongeveer hetzelfde als min = -3 en max = -2 op 1280*960. Je hoeft dus niet moeilijk te doen met resoluties hiervoor en kunt gewoon instellen hoe je het wilt hebben. Het enige is dat rond randen de sampling verhoogd wordt, maar dat doet Vray volgens mij sowieso, ook met jouw trucje.Neejoh schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:08:
...
Ok even wat anders, vraag over Vray.
Maakt het uit op welke resolutie ik een Irradiance map maak? Als ik deze op een lage resolutie laat berekenen, maakt dit vervolgens uit op een grote render? Als dit niet het geval is gaat het natuurlijk een BOEL tijd schelen in de animatie.
Ik begin volgend jaar pas aan mijn Informatica-master Game & Media Technology en daar hoort dat vak bij, dus ik heb het nog niet gevolgd. Je kunt wel master-vakken doen tijdens je bachelor, maar ik heb dat niet gedaan. Overigens heb ik dus net afgelopen donderdag mijn bachelor informatica gescoord.CyberHunter schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:07:
@oogst:
Ik had even een vraagje, heb jij toevallig Game Design op de UU gevolgd? En zo ja is het een beetje te doen? ben je er veel tijd aan kwijt of valt het mee?
Ik ben nu eerstejaars informatica student op de UU en zat eens te kijken naar volgend jaar
[ Voor 45% gewijzigd door Oogst op 09-07-2005 14:26 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress