http://www.comet-cartoons.com/toons/3ddocs/charanim/
(wel iets minder overdrijven met sommige dingen als het geen cartoon is wat je wil maken
)
LiToKi schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 21:43:
Dat effect ken ik, wat daarbij helpt; gewoon je boeltje exporteren en renderen in <vul-hier-willekeurig-3d-pakket-in>. Je maakt dan vanzelf wat lampen + materials en voordat je 't weet zit je weer tijden te rommelen, gewoon omdat 't ook leuk is om te rommelen met dat soort dingen

.
Je hebt gelijk, dat is inderdaad erg leuk om te doen
Ik denk dat ik dat dan maar ga doen nadat ik nog wat extra krulletjes voor het bootscheepje heb gemaakt (en een echt jasje + riem voor het piraatje), anders vaart dit piraatje straks ook weer het archief in.
Ik kan daarbij Cinema4D van harte aanbevelen

. Interface is lekker straight-forward. En pasgeleden is de demo voor de laatste versie uitgekomen (R9.5), waar weer allerlei leuke nieuwe render-dingen inzitten (ambient occlusion, snelle area-lights e.d.).
Heh, nog steeds zo'n grote fan van C4D?
Maar als het echt zoveel beter is geworden wil ik het graag nog eens een keertje proberen!
* Anoniem: 105830 surft met z'n vuurvosje naar maxon.com en downloadt de demo...
Het zal je vast niet verbazen wanneer ik zeg dat ik al meerdere pogingen heb gedaan om een website in elkaar te zetten en dat deze inderdaad allemaal half af zijn
Ik zal eens kijken of er van een van die pogingen nog wat te maken is...
Bozozo schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:30:
Vandaag en gisteren heb ik een ideetje uitgewerkt waar ik al een tijdje mee rondliep:
[
afbeelding]
Ik heb het vrij druk met mijn studie dus ik heb alles vlug vlug in elkaar geflanst; het ging uiteindelijk toch om het idee. Modellen twee uur, texturen+belichting 1 uur en photoshoppen + renderen + weer photoshoppen enz half uur. Ik was van plan hem te posten in de contest maar de deadline verstreek gisteren zag ik
Ik hoop dat jullie hem mooi vinden

Mooi hoor
Ik vind alleen wel dat je sommige dingen wat overdreven hebt (voor een realistische scene zoals deze). Zo zijn de lampe(n)kappen te dik en de hobbeltjes (bumpmap) op de muur te groot (procedurele textures kan je trouwens beter niet alleen gebruiken. icm andere/meerdere lagen is het resultaat vaak mooier).
Ook mis ik op veel plaatsen de glimmertjes (speculars) die je in dit soort situaties zou kunnen zien op bv. de 'lamphouders' (waar de kappen trouwens los boven lijken te hangen en waar niet veel licht uit lijkt te komen?).
Verder dacht ik eerst dat het een spiegel was, maar toen zag ik dat je afbeelding opgeslagen was als 'schilderijfinal.jpg'

Om zo'n schilderij er echt als een schilderij uit te laten zien zou ik het op de volgende manier doen:
• render je scene
• gooi er met photoshop een schilderfiltertje overheen (niet overdrijven)
• plaats hem in de lijst
• renderen (met deze afbeelding zou je deze stap ook over kunnen slaan omdat je het er toch zo in kunt plakken)
Als laatste opmerking nog even iets over de kleur. Het zou allemaal wel wat lichter mogen en minder geel. Met photoshop (ja ja ja, ik

van dat programma

) zou je na het renderen nog wat kunnen frutsen met levels en curves. Ook de kleurverzadiging zou nog wat omlaag kunnen, want de kleurtjes zijn wel heel erg vrolijk voor een scene als deze
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 105830 op 11-09-2005 15:43
]