[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.984 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

the raptor schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:22:
Heb je m ook echt goed als Opacity map erin gezet uberhaupt?

Ik gebruik voor animaties ook vaak opacity maps. Dan in de vorm van filmpjes van mensen die dan rondlopen door een pre-rendered omgeving. Ik heb er nooit problemen mee eerlijk gezegd, ook met de schaduwen gaat het altijd goed.

Hoe is de schaduw bij jou dan? zie je een vierkant of de bladeren van de varen?
voor zover ik weet heb ik het toch wel goed gedaan, zie afbeeldingen
Afbeeldingslocatie: http://www.koen3d-art.nl/dumpfolder/varenfout_schaduw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.koen3d-art.nl/dumpfolder/diffuse.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.koen3d-art.nl/dumpfolder/opacity.jpg
misschien dat je hier al een fout in ziet, ik weet het echt effe niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je 'zwart' is niet zwart

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het "zwart" heeft een RGB waarde van [55,55,29] inplaats van [0,0,0].

edit:
traag

[ Voor 20% gewijzigd door sdomburg op 28-06-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdomburg schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:57:
Het "zwart" heeft een RGB waarde van [55,55,29] inplaats van [0,0,0].

edit:
traag
bedankt, stom van me 8)7 8)7 en chester ook bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

En nog maar eens iets voor men kantoorgebouw.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/stoel01.jpg

Leuningen zijn niet echt correct bevestigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:55

ko9

Ik ben bezig om een simpele, korte animatie te maken ter ondersteuning van mn afstudeerpresentatie volgende week...
Nu krijg ik de belijning van de weg niet goed gerenderd met de scanline renderer. Deze belijning heb ik dmv een composite material --> Gradient Ramp gemaakt

Dit is en render met Scanline:
Afbeeldingslocatie: http://www.irrigatieproject-kenia.nl/renderscanline.JPG

En dit is hetzelfde, maar nu gerenderd met Metalray:
Afbeeldingslocatie: http://www.irrigatieproject-kenia.nl/rendermetalray.JPG

Je ziet bij de Scanline render de belijning helemaal uiteen lopen achterin het plaatje, dit is wel iets beter gegaan bij de Metalray (hier vervagen ze een beetje) maar hierbij is de rendertijd ook 4x zo lang.
Is dit op te lossen bij de Scanline render????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
ko9 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:41:
Ik ben bezig om een simpele, korte animatie te maken ter ondersteuning van mn afstudeerpresentatie volgende week...
Nu krijg ik de belijning van de weg niet goed gerenderd met de scanline renderer. Deze belijning heb ik dmv een composite material --> Gradient Ramp gemaakt

[afbeelding]

[afbeelding]

Je ziet bij de Scanline render de belijning helemaal uiteen lopen achterin het plaatje, dit is wel iets beter gegaan bij de Metalray (hier vervagen ze een beetje) maar hierbij is de rendertijd ook 4x zo lang.
De enige echt goede oplossing hiervoor is anti-aliasing met lekker veel samples of anisotrophic samplen met mipmaps. Dat laatste is wat de nieuwste videokaarten tegenwoordig kunnen doen tegen flinke performancekosten, dat eerste is wat renderers als Brazil en MentalRay kunnen. Scanline kan allebei niet.

Nou ja, dat was de zeer technische verklaring, nu de bruikbare tip. :) Wat je kunt proberen om een beter resultaat uit scanline te krijgen, is om de blur van je bitmap uit te zetten. Maar dit geeft dan wel weer een korrelig resultaat en ik weet niet 100% zeker of het het oplost.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben weer wat verder gevorderd met mijn Kabelbaanracer:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/CableRacer%20screenshot%20v11.jpg

Hij is nu ook speelbaar:

CableracerV11.zip (2,8mb)

Er is overigens nog weinig aan te spelen: gewoon twee voertuigjes die kunnen racen en botsen, maar nog geen obstakels of echte game. Echter, het racen zelf vind ik al erg leuk. :P Het bovenste scherm is alleen maar voor debugging, dat geeft lekker snel overzicht als ik wil kijken wat er gebeurt.

Als deze versie het bij iemand niet doet, post dan aub even de foutmelding en de specs van je pc en besturingssysteem. Probeer vooral ook even zowel Directx7 als Directx9 als Opengl als hij het niet meteen doet. Dit spelletje is tot nu toe overigens nog volledig multiplatform, alleen heb ik geen compiler voor iets anders dan Windows, dus de Windows-versie is het enige dat voorlopig iemand zal zien. :)

De volgende stap is om niet alleen bezier curves, maar hele scenes uit MAX te exporteren. Mijn exporter moet dus flink uitgebreid worden. Ik kan dus weer lekker aan het MAXscripten morgen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Oogst op 28-06-2005 22:56 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Oogst schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:54:

[afbeelding]

Hij is nu ook speelbaar:

Er is overigens nog weinig aan te spelen: gewoon twee voertuigjes die kunnen racen en botsen, maar nog geen obstakels of echte game. Echter, het racen zelf vind ik al erg leuk. :P Het bovenste scherm is alleen maar voor debugging, dat geeft lekker snel overzicht als ik wil kijken wat er gebeurt.

Als deze versie het bij iemand niet doet, post dan aub even de foutmelding en de specs van je pc en besturingssysteem. Probeer vooral ook even zowel Directx7 als Directx9 als Opengl als hij het niet meteen doet. Dit spelletje is tot nu toe overigens nog volledig multiplatform, alleen heb ik geen compiler voor iets anders dan Windows, dus de Windows-versie is het enige dat voorlopig iemand zal zien. :)

De volgende stap is om niet alleen bezier curves, maar hele scenes uit MAX te exporteren. Mijn exporter moet dus flink uitgebreid worden. Ik kan dus weer lekker aan het MAXscripten morgen. :)
Ik bedenk me net iets; jij had toch zo'n grot-gezicht model gemaakt voor een kabelbaanracer?
Is dat misschien dit spel?

Erg netjes gemaakt trouwens :) Dat doe ik je niet na, respect. Alleen is dit niet nog een beetje te simpel kwa 3d om in het 3d-topic geplaatst te worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Damn....

Ik ben de hele dag leuk aan het spelen met blender, wat oefenen met modeling, kijken wat er allemaal kan, UI een beetje doorzoeken.

Nu wil ik vanavond aan m'n eerste projectje beginnen. Blueprints afhalen, knippen in PS, blender klaar zetten (viewports, backgrounds enzo). Dan begin ik aan de wagen (Ford RS200) met in het midden de omtrek te maken. (met bezier curves, weet niet of het eigenlijk wel zo moet :P) Ik kom aan de onderkant van de achterbumper (ben begonnen aan de onderkant van de voorruit) en poef.... scherm in verticale strepen waar ik een paar kleuren van de blender interface in herken... blender vastgelopen....
Natuurlijk had ik nog niet opgeslaan (een mac loopt toch niet vast :z )
Lekker bemoedigend allemaal...

Ondanks die tegenvaller ga ik natuurlijk verder met m'n auto, alleen ga ik nu wel een tutorial zoeken waar ze een auto maken (liefst in blender natuurlijk) om te kijken of ik wel op de juiste manier bezig was.

Ach, ik ben al lang blij dat ik na slechts 24 uur zoeken de blender UI toch al redlijk goed begrijp, ondanks dat velen zeggen dat die onlogisch is.

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:02

Sharky

Skamn Dippy!

Oogst schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:44:
[...]

De enige echt goede oplossing hiervoor is anti-aliasing met lekker veel samples of anisotrophic samplen met mipmaps. Dat laatste is wat de nieuwste videokaarten tegenwoordig kunnen doen tegen flinke performancekosten, dat eerste is wat renderers als Brazil en MentalRay kunnen. Scanline kan allebei niet.

Nou ja, dat was de zeer technische verklaring, nu de bruikbare tip. :) Wat je kunt proberen om een beter resultaat uit scanline te krijgen, is om de blur van je bitmap uit te zetten. Maar dit geeft dan wel weer een korrelig resultaat en ik weet niet 100% zeker of het het oplost.
supersampling aanzetten voor het betreffende material lijkt me een betere en minder cpu intensieve oplossing, nog sterker; die functie is zelfs hiervoor bedoeld

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
hydrus schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:26:
Ach, ik ben al lang blij dat ik na slechts 24 uur zoeken de blender UI toch al redlijk goed begrijp, ondanks dat velen zeggen dat die onlogisch is.
Onlogisch als in heel anders dan andere programma's, zodat je aan de kennis die je in andere programma's hebt opgedaan nauwelijks iets hebt, terwijl een overgang 3ds --> rhino niet zo heel moeilijk is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

FF heel iets anders nu, ik vind dat dat beest van tellsell tegen de muur moet............

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/blaat5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/blaat4.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 29-06-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
@Oogst: Heb hem even met een collega van me (MADG0BLIN) lopen spelen :P Jammer dat de collision het nog niet doet :D

@Marc1023: Haha leuk gedaan! Textures mogen nog wel wat aandacht IMO, ronde de rand van de schoenen bijvoorbeeld en de bloedvlekken (of paintball?? :P) op de muur zijn ook de "dof". Scherpere randen mogen hier best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AlwinB© schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:45:
Even geheel iets anders:
Ik wil de Mini Render Farm van MAX3400 heel erg bedanken. Ik heb een animatie van een fly-through door mijn museum van 1,4 miljoen poly's van 1400 frames, en MAX3400 is al vanaf gisteravond hard voor me aan het renderen.
MAX3400, bij deze nogmaals bedankt dat je zoveel moeite doet voor een vreemde!

Ik zal als het hele museum klaar is het online gooien, zodat de mede tweakers ook kunnen meegenieten.

AlwinB©
Wat een enorme humor om dit te doen... Niet alleen stond ik verbaasd over de netheid waarme AlwinB zijn project had ontworpen maar je krijgt ook nog de resultaten real-time te zien! En zelf leer ik weer eens wat van MAX7.5; zo was ik initieel vergeten om SSE-rendering aan te zetten en dat scheelt :9
Dexter schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:08:
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar!!

* Dexter agrees dat het een relaxte actie is van MAX3400 dat ie zijn bak voor renderdoeleinden ter beschikking stelt!! Distributed rendering met 3d kan echt veel schelen!
True... Van de 1400 frames in de anim, heb ik er uiteindelijk 900+ moeten renderen zodat de 2 machines tegelijk klaar waren. Laatste transfer van uiteindelijke AVI-files was vanochtend om 7:30.

Alwin; succes op school!!! :Y)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12

[afbeelding]

Hij is nu ook speelbaar:

leuk gedaan! _/-\o_ _/-\o_
zelfs op mijn slome pc blijft die vloeiend lopen. (fps rond de 50 bij 1280x960, k6 450 mhz, 384 mbram en een fx5500 kaart) ;)

[ Voor 31% gewijzigd door -DG- op 29-06-2005 10:26 . Reden: 1 keer quoten is genoeg :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

neejoh schreef op woensdag 29 juni 2005 08:49
Haha leuk gedaan! Textures mogen nog wel wat aandacht IMO, ronde de rand van de schoenen bijvoorbeeld en de bloedvlekken (of paintball?? ) op de muur zijn ook de "dof". Scherpere randen mogen hier best!
Ja ik weet het die textures die zuigen echt bigtime, heb het model ook maar ff snel gevertexpaint.
Maar ben je het er ook mee eens dat dat beest tegen de muur moet?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 29-06-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86400

[afbeelding]

Hij is nu ook speelbaar:

Werkt hier alvast zeer goed... framerate van gemiddeld ergens rond de 266 fps (:P) Zo mogen er meer games zijn :) Kan je misschien ook nog hogere resoluties implementeren? 800*600 ziet er nogal geblokt uit op een 17" lcd.
Is het de bedoeling dat er een soort zwart gat in de "omgeving zit"? Ik weet het, dit zit nog maar in de alpha-fase, maar opmerkingen van begin af aan is dikwijls de beste manier om later problemen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Anoniem: 86400 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:09:
[...]

Werkt hier alvast zeer goed... framerate van gemiddeld ergens rond de 266 fps (:P) Zo mogen er meer games zijn :) Kan je misschien ook nog hogere resoluties implementeren? 800*600 ziet er nogal geblokt uit op een 17" lcd.
Is het de bedoeling dat er een soort zwart gat in de "omgeving zit"? Ik weet het, dit zit nog maar in de alpha-fase, maar opmerkingen van begin af aan is dikwijls de beste manier om later problemen te vermijden.
je kan op het begin op die resolutie klikken en dan kan je hem daaronder veranderen...

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 29-06-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 18:41
MAX3400 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:15:
[...]

Wat een enorme humor om dit te doen... Niet alleen stond ik verbaasd over de netheid waarme AlwinB zijn project had ontworpen maar je krijgt ook nog de resultaten real-time te zien! En zelf leer ik weer eens wat van MAX7.5; zo was ik initieel vergeten om SSE-rendering aan te zetten en dat scheelt :9

[...]

True... Van de 1400 frames in de anim, heb ik er uiteindelijk 900+ moeten renderen zodat de 2 machines tegelijk klaar waren. Laatste transfer van uiteindelijke AVI-files was vanochtend om 7:30.

Alwin; succes op school!!! :Y)
Thx MAX3400, het project zit nu inelkaar en over een anderhalf uur gaan we het bespreken en nakijken. Het is me eindproject voor deze opleiding, en dan door naar de HKU!
M8, zonder je had ik het noooooi gered. Thx again!

AlwinB© ( © hoort erbij, Alwin Brandt Corstius ) ;)

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hup!

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/stoel03.jpg

Ik ga hetgeen ik heb vanavond al eens in mijn scene setup zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Sharky schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:02:
[...]

supersampling aanzetten voor het betreffende material lijkt me een betere en minder cpu intensieve oplossing, nog sterker; die functie is zelfs hiervoor bedoeld
Kan dat ook met textures? Ik dacht dat supersampling alleen werkte op raytraced reflections en refractions. Leuk dat het ook zo kan, wist ik helemaal niet. :)
Anoniem: 115073 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:09:
[...]

Ik bedenk me net iets; jij had toch zo'n grot-gezicht model gemaakt voor een kabelbaanracer?
Is dat misschien dit spel?

Erg netjes gemaakt trouwens :) Dat doe ik je niet na, respect. Alleen is dit niet nog een beetje te simpel kwa 3d om in het 3d-topic geplaatst te worden? :P
Die grot was inderdaad voor dit concept, maar ik ga voor de daadwerkelijke game wel voor een heel andere grafische stijl, dus die grot komt er niet in.
-DG- schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:24:
[...]

leuk gedaan! _/-\o_ _/-\o_
zelfs op mijn slome pc blijft die vloeiend lopen. (fps rond de 50 bij 1280x960, k6 450 mhz, 384 mbram en een fx5500 kaart) ;)
Die framerate vind ik anders erg traag hoor, maar ok. Ik zou de hoeveelheid polies in de baan heel gemakkelijk lager kunnen maken voor tragere pc's, want er zitten nu zo'n 20.000 polies in die baan of zo, dat is niet echt nodig. :P Ook kan de resolutie natuurlijk lager voor zo'n pc en is dat derde scherm natuurlijk nergens voor nodig.
Anoniem: 86400 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:09:
[...]

Resoluties zitten er al in, in die Ogre-window aan het begin kun je je resolutie instellen. En dat zwart aan de onderkant is standaard in de skydome die Ogre doet. De meeste games hebben tenslotte wel een vloer. Ik denk dat ik dus uiteindelijk aan een skybox of zo ga om hier vanaf te zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
ko9 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:41:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ga je de belichting tweaken om het zo realistisch mogelijk te maken of is dat totaal onbelangrijk voor dit project?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11

[afbeelding]

Hij is nu ook speelbaar:

Nice.. Ik merk geen botsen btw..

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9

ko9

SnoeiKoei schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:42:
[...]

Ga je de belichting tweaken om het zo realistisch mogelijk te maken of is dat totaal onbelangrijk voor dit project?
Belichting ga ik zeker nog tweaken, al is deze animatie niet bijzonder belangrijk voor het project (gaat vooral om de technische inhoud). Ik doe dit er als extratje bij, maar wil het natuurlijk wel zo realistisch mogelijk hebben. Ik besteed deze week nog aan het model, en vanaf maandag begin ik met animatie/rendering...
Ik zit alleen een beetje met tijdnood :(

Overigens @Oogst; het uitzetten van de Blur heeft effect gehad, ziet er een stuk beter uit nu... :) thnx

[ Voor 9% gewijzigd door ko9 op 29-06-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-05 19:57
HawVer schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:34:
[...]

Nice.. Ik merk geen botsen btw..
:? Je bedoelt dat je niet kan botsen? Ik wel, al floept mijn karretje er soms wel doorheen.

Snelheid gevoel is wel lekker :D Alleen wat moeten die karretjes voorstellen/ wat moet het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Nou MAX3400, het was het waard! Me eindproduct heeft een 10- opgeleverd! Me gemiddelde cijfer van de hele opleiding is een 8,9

Diploma in de pocket, HKU here i come!

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

AlwinB© schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:17:
Nou MAX3400, het was het waard! Me eindproduct heeft een 10- opgeleverd! Me gemiddelde cijfer van de hele opleiding is een 8,9

AlwinB©
:9 :9 :9

Gefeli!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102014

heeft er iemand nog commentaar op mijn robotje?

wil wel een kickje in de goeie richting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 102014 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:58:
heeft er iemand nog commentaar op mijn robotje?

wil wel een kickje in de goeie richting :P
Niet echt veel commentaar. Ziet er goed uit, mooie details ook. Enige wat ik heb op te merken is, zijn die kabels. Ze zijn allemaal het zelfde, probeer ze allemaal verschillende vormen te geven.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hey, ik wil een Audi TT Quattro gaan modelen, maar ik heb eerst een (heel erg newbie) vraag: hoe zorg ik dat ik in de viewports al textures kan zien? (dit vanwege de blueprints) Ik heb al bij viewport configuration gekeken maar daar staat textures niet gedisabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
jessevl schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:26:
Hey, ik wil een Audi TT Quattro gaan modelen, maar ik heb eerst een (heel erg newbie) vraag: hoe zorg ik dat ik in de viewports al textures kan zien? (dit vanwege de blueprints) Ik heb al bij viewport configuration gekeken maar daar staat textures niet gedisabled.
Met welke 3d progsel werk je?
En waarom volg je niet eerst even een auto-modeling tutorial? Daar leer je veel meer/sneller van dan dat je zelf voor het eerst aan een auto gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Chester schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:29:
[...]

Met welke 3d progsel werk je?
En waarom volg je niet eerst even een auto-modeling tutorial? Daar leer je veel meer/sneller van dan dat je zelf voor het eerst aan een auto gaat beginnen.
3ds max 7.0
Ik heb al eerder met 3ds max gewerkt voor simpele dingen (ook met textures) maar heb de textures nooit nodig gehad in de viewport :) . Ik gebruik ook een tutorial maar daar is de texture gelijk al te zien in de viewport (waarschijnlijk andere versie van 3ds) daarom dat ik het hier vraag ;)

sorry voor de nogal 'beknopte' info in m'n vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraagje over de backburner net renderer. Is het zo dat je eigenlijk met die net renderer gewoon frames afzonderlijk over de computers rendert en dus niet 1 afbeelding door meerdere PC's tegelijk kan renderen?

Het instellen enzo is heel eenvoudig maar als ik 1 image render via men net renderer pakt hij gewoon de eerste server eruit en laat hij die server de afbeelding renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

jessevl schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:42:
[...]

3ds max 7.0
Ik heb al eerder met 3ds max gewerkt voor simpele dingen (ook met textures) maar heb de textures nooit nodig gehad in de viewport :) . Ik gebruik ook een tutorial maar daar is de texture gelijk al te zien in de viewport (waarschijnlijk andere versie van 3ds) daarom dat ik het hier vraag ;)

sorry voor de nogal 'beknopte' info in m'n vorige post
Texture van je auto of texture van je blueprints?

En volgens mij staan hier 3 bekende topics over 3d Modelling waaronder "Pimp my ride".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 103571 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:53:
Ik heb een vraagje over de backburner net renderer. Is het zo dat je eigenlijk met die net renderer gewoon frames afzonderlijk over de computers rendert en dus niet 1 afbeelding door meerdere PC's tegelijk kan renderen?

Het instellen enzo is heel eenvoudig maar als ik 1 image render via men net renderer pakt hij gewoon de eerste server eruit en laat hij die server de afbeelding renderen.
Laat de eerste de beste link hier nou een mooie manual bevatten met allerlei tips... :X Plus dat die manual op pagina 2 al rept over
This set up is often called a “Render Farm”. In a nutshell, one machine will start rendering frame #1, another will start #2, yet another will do frame #3… and so on. When the first machine is done rendering frame #1 it is given a new task (frame to render) that has not been started yet. This method of network rendering, often known as “distributed” rendering, is the way Backburner processes animations and composites. It’s a dream for mass-production of animation frames.

Other network rendering systems commonly use a system known as “bucketed” rendering. With this method, several machines are rendering the same frame concurrently. Two well-known examples of a bucketed, network rendering engines are Brazil and Mental Ray. Bucketed Rendering is not the focus of this paper but is just another way of doing things. Im not saying one is better or worse… they are both merely apples and oranges way of having many computers work on rendering the same job at the same time.
En de handigheid is dus dat je afzonderlijke frames achteraf mooi kan Photoshoppen, kan importeren in proggie's al Premiere Pro en zo zelfstandig je films kan maken, ordenen etc...

[ Voor 55% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:05:
[...]

Texture van je auto of texture van je blueprints?

En volgens mij staan hier 3 bekende topics over 3d Modelling waaronder "Pimp my ride".
Blueprints, maar ik zal is kijkje gaan nemen bij de andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Even een klein testje met mapping :)
Ik heb vandaag geoefent met uwv mapping; of het het ook mag heten.
Er handig; ik moest alleen m'n model wel erg low-poly houden om het overzicht nog te hebben waar wat zat ;)
Express pixelachtig gemaakt; zodat ik niet zoveel detaill in hoefde te tekenen; het gaat immers om de oefening; niet het resultaat. Gemaakt dmv textporter; ook handig.

Nu in 6 kleuren :D
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kuijt153/renderr2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

@features, UVW :P
ennuhm, does it come in black? ;p

waar heb je 't over, ik ben helemaal geen ninja *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87

AlwinB©
Ga je hem nog online gooien? Zou hem graag willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

AlwinB©
Dat doe je erg netjes :)

ben ook erg benieuwd naar het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Dank u allen, na het weekend zal ik hem online gooien. ik laat wel ff weten waar en wanneer!

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 11:31

FrostXL

cool as ice

Mensen ik heb een probleem, ik heb waarschijnlijk op een verkeerd knopje ergens gedrukt. Als ik nu bijvoorbeeld een box convert naar een edit poly dan verdwijnen de edges in de viewports: zie dit
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/geenedges.JPG
Ook zie ik alleen de buitenranden van m'n objecten als ik pan gebruik.
Het zal vast gewoon een shortcut zijn die ik per ongeluk heb ingedrukt, maar ik zou niet weten welke. Is er dus iemand die me kan helpen?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Topicstarter
Ik krijg een bounding box te zien als ik mijn objecten ga verslepen, wat nu?(max)

Druk op 'o'. Dit is de adaptive degeneration toggle. Dit zorgt ervoor dat je objecten vereenvoudigd weergegeven worden als ze bewegen in je viewport. Vooral handig bij veel polygons of langzame videokaarten.

Zie ook hier of kijk in max bij Help -> HotKey Map
bron : startpost

en ff f4 rammen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 30-06-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrostXL schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:22:
Mensen ik heb een probleem, ik heb waarschijnlijk op een verkeerd knopje ergens gedrukt. Als ik nu bijvoorbeeld een box convert naar een edit poly dan verdwijnen de edges in de viewports: zie dit
[afbeelding]
Ook zie ik alleen de buitenranden van m'n objecten als ik pan gebruik.
Het zal vast gewoon een shortcut zijn die ik per ongeluk heb ingedrukt, maar ik zou niet weten welke. Is er dus iemand die me kan helpen?
f4 denk ik dat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 11:31

FrostXL

cool as ice

Anoniem: 30579 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:34:
[...]

bron : startpost

en ff f4 rammen :P
Bedankt beide, excuseer voor niet even goed gezocht te hebben.

Zal straks m'n eerste resultaatje van de Joan d'Arc tut posten.

[ Voor 9% gewijzigd door FrostXL op 30-06-2005 16:41 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké. Ben mijn scene beetje bij elkaar aan het zetten nu:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/office01.jpg

Bounces moeten hoger zodat kamer wat lichter wordt. Daarnaast is er natuurlijk nog niets van muren ofzo getextured, en moet er nog een shitload aan objecten in gepropt worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik ben dus begonnen met het leren van Rhino3D, maar ik krijg nu een raar probleem als ik sweep 1 rail gebruik, zie:

plaatjes zijn klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.chester.speedxs.nl/wtf1m.jpg

En ik krijg dit als resultaat :?
Afbeeldingslocatie: http://www.chester.speedxs.nl/wtf2m.jpg

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110644

[3d studio] Ik heb ook wat :|

Ik ben bezig voor de 3d game contest topic maar denk dat ik hier meer kans maak (algemener). Ik lekker mijn Bubble aan het animeren... krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.dennuz666.com/3d/bubblebobble_ask_01.jpg

Het ene oog is gespiegeld aan de andere. Ik heb al geprobeerd door de gespiegelde weg te halen en dan inverse IK aan en uit te zetten maar het resultaat blijft gelijk. Eén oog blijft de verkeerde kant op bewegen. Omhoog en omlaag gaat wel goed. Ook het 180 graden draaien van de pivot heb ik geprobeerd... maar noppes. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 02-05 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
Vaag :|

Probeer es 'reset pivot', of 'align pivot to world', staat ook in het lijstje opties dat je hebt als je je pivot kunt draaien...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 06:04
Anoniem: 110644 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:32:

Ik ben bezig voor de 3d game contest topic maar denk dat ik hier meer kans maak (algemener). Ik lekker mijn Bubble aan het animeren... krijg ik dit:

[afbeelding]

Het ene oog is gespiegeld aan de andere. Ik heb al geprobeerd door de gespiegelde weg te halen en dan inverse IK aan en uit te zetten maar het resultaat blijft gelijk. Eén oog blijft de verkeerde kant op bewegen. Omhoog en omlaag gaat wel goed. Ook het 180 graden draaien van de pivot heb ik geprobeerd... maar noppes. Iemand enig idee?
Is het andere oog wel unique? Dus geen reference oid? Dat zou je probleem namelijk wel verklaren.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Topicstarter
Anoniem: 110644 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:32:

[afbeelding]

het lijk er op dat je hele oog niet in je bone structuur zit

wat je ook kan doen als oplossing is ze linken aan je mesh van je hoofd

dan past max de positie / rotatie van je ogen aan op het bewegen van je hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131992

een vaag monster.. wipje.. ogen zijn tijdelijk uiteraard :)

Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hopsakee, ik heb weer een nieuwe versie van Cableracer, deze keer met een klein baan-ontwerpje, puur om te proberen hoe het speelt. Ik merk nu wel dat het best lastig is om schaal en snelheid goed in te schatten tijdens het level designen in MAX. Maar gelukkig werkt mijn exporter heel snel, waardoor ik snel kan proberen en weer terug naar MAX om dingen uit te proberen. :)

Download de speelbare versie (2,8mb)

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/CableRacer%20screenshot%20v13.jpg

Ik ben dus een exporter aan het schrijven vanuit 3dsmax. Dat betekent dat dadelijk iedereen dit dat wil levels kan maken voor Cableracer. Mochten er hier mensen zijn die het over een paar dagen (als het wat verder af is) willen proberen, dan moeten die mij overal op MSN even aanspreken daarover. Ik zou het namelijk leuk vinden als mensen willen proberen om er wat mee te maken, kijken wat anderen met het concept doen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:31:
Hopsakee, ik heb weer een nieuwe versie van Cableracer, deze keer met een klein baan-ontwerpje, puur om te proberen hoe het speelt. Ik merk nu wel dat het best lastig is om schaal en snelheid goed in te schatten tijdens het level designen in MAX. Maar gelukkig werkt mijn exporter heel snel, waardoor ik snel kan proberen en weer terug naar MAX om dingen uit te proberen. :)

[afbeelding]

Ik ben dus een exporter aan het schrijven vanuit 3dsmax. Dat betekent dat dadelijk iedereen dit dat wil levels kan maken voor Cableracer. Mochten er hier mensen zijn die het over een paar dagen (als het wat verder af is) willen proberen, dan moeten die mij overal op MSN even aanspreken daarover. Ik zou het namelijk leuk vinden als mensen willen proberen om er wat mee te maken, kijken wat anderen met het concept doen. :)
Geen eenvoudig spelletje. :P
Dat draaien maakte me net ff duizelig. :9

Begint erg leuk te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110644

Bedankt voor de reacties mensen. Ik heb ff zitten rommelen en het is voor elkaar. Ik weet niet precies wat ik gedaan heb maar Michel551813 had het wel goed (TNX! _/-\o_ ). Ik had éém oog gemaakt en die ge-referenced. Dat was iig het probleem. Maar je kunt geen copy of mirror (clone) maken als de skin modifier er op zit. Dus ik moest eerst één oog zonder skin er op zetten. Daar een mirrored copy van maken (mirror IK uit) en dan apart skinnen.

Linken lukte me niet al lijkt me dat de beste oplossing (?). Reset pivot etc. maakte ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Oogst schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:31:

[afbeelding]

Bij het stukje met 3 gele ballen en 4 rode staven kun je door 1 van de rode staven heen rijden :). Misschien even naar kijken. Verder leuk spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Je kan bij heel veel dingen er doorheen (vooral als je achteruit gaat :9 ).

Sommige stukjes zijn wel heel moeilijk om op volle snelheid doorheen te gaan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

updateje

Afbeeldingslocatie: http://www.mech7.net/tmp/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
You're getting there :) IMO iets té veel bump, maar model is best heel leuk :) Benieuwd naar je textures straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113178

Dit is mijn eerste post hier op het tweakers forum, ik zal me gelijk even voorstellen ik ben Lennart en kom uit Almere ben 17 jaar en werk met Maya en Cinema4D ik gebruik Cinema4D nu ongeveer zo een jaar en Maya 2 maanden. Ik heb net een portfolio site gemaakt www.lijpelennie.com daar kan je wat van mijn 3d werk vinden en bij deze post zet ik even 2 van mijn laatste maya werkjes laat me horen wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.lijpelennie.com/RunawayKnight.jpg
De pose van deze moet nog iets getweaked worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.lijpelennie.com/cockroach.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9

ko9

Weet niet of ik hiervoor nou een nieuw topic aan moet maken, maar ik gooi het maar in dit topic neer.

Ik zit met het volgende (grote) probleem, ik heb in de trialversie van VIZ 2005 een model gemaakt voor mijn afstudeerpresentatie (a.s. woensdag). Nu wil ik dit model op meerdere pc's gaan renderen echter kan ik die trial-cd niet meer vinden om VIZ te installen op een paar andere render-pc's. Nu heb ik de MAX7-trial gedownload, maar nu blijken bijna alle textures vernaggeld te zijn als ik het bestand in MAX open, deze zijn opeens groter/kleiner geworden en verschoven.
Is er een mogelijkheid om het Viz-bestand met de juiste textures te laden in Max?
Want zover ik weet is er geen trial van VIZ te downloaden, en alle textures opnieuw te gaan bewerken heb ik eigenlijk geen tijd meer voor.
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor want zit echt ff met mn handen in mn haar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 113178 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:39:
Dit is mijn eerste post hier op het tweakers forum, ik zal me gelijk even voorstellen ik ben Lennart en kom uit Almere ben 17 jaar en werk met Maya en Cinema4D ik gebruik Cinema4D nu ongeveer zo een jaar en Maya 2 maanden. Ik heb net een portfolio site gemaakt www.lijpelennie.com daar kan je wat van mijn 3d werk vinden en bij deze post zet ik even 2 van mijn laatste maya werkjes laat me horen wat jullie er van vinden.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi spul hoor. Ik vind vooral die teleurgestelde blik van die kever erg leuk. :9 Bij dat bovenste plaatje echter is de mapping van die stenen niet echt netjes. In de kantelen zitten gekke halve stenen, das jammer. Je site is ook mooi. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87

[afbeelding]

[afbeelding]
had ze al op cgtalk gezien, maar nogmaals erg vette renders :D Leuke sfeer. Ik zou verder vrij weinig aan de ridder veranderen, in tegenstelling tot wat men op cgtalk je aanraadde.

Kvind hem mooi zo, je kakkerlak is ook vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe die kever is cool man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat beestje O+ O+ O+ O+ O+ O+ :9~ :7 :7 :7 _/-\o_ _/-\o_ kun je die ook even groter posten? mijn vriendin wil hem op haar achtergrond :D

[ Voor 5% gewijzigd door jos_zwa op 03-07-2005 14:52 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 03-05 22:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

jos_zwa schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:51:
[...]

Dat beestje O+ O+ O+ O+ O+ O+ :9~ :7 :7 :7 _/-\o_ _/-\o_ kun je die ook even groter posten? mijn vriendin wil hem op haar achtergrond :D
...zegt-ie, maar stiekem wil hij hem zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben de tutorials van Neil Blevins aan het overlopen (staat ook in startpost, http://www.neilblevins.com/).

Wat zijn dat geweldige dingen zeg. In de meeste tutorials worden gewoon de technieken etc. uitgelecht. Neil maakt altijd de link met de realiteit en geeft je een paar logische oplossingen. Enorm leerrijk en interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wow ik kan het spel van Oogst totaal op fullspeed spelen nu zonder te botsen :+. Verslavend en leuk spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh

[afbeelding]

[afbeelding]
Motion blur op die pijl in de lucht zou ook geen kwaad kunnen :) Models zijn ontzettend leuk! Ben benieuwd naar meer werk van je, wat ik nu zie is erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel mooi. Die modellen vragen om een leuke animatie. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :)

Hier een wat grotere versie van het beestje (1024x768) ik heb geen grotere versie dus ik hoop dat dit groot genoeg is.

GroterBeestje

En ik heb al een walkcycle testje gemaakt met die knight character.
CycleTestje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@LijpeLennie: Welke codec heb je gebruikt? Hier doet hij het niet namelijk.

Ben weer bezig met een interieur, zal nog wel ff duren voor al de materials er op gekletterd worden, nog genoeg te moddelen...
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/tmp/room3_03.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Neejoh op 04-07-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 3ivx D4 4.5.1 Pro Video Codec gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Anoniem: 113178 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:51:
Ik heb 3ivx D4 4.5.1 Pro Video Codec gebruikt
Werkt hier ook niet :S Na installeren vd codec dus wel :*)

Hij loopt er wel stoer bij ;) En nu nog een testje dat ie zo hard rent zoals opt plaatje...

[ Voor 27% gewijzigd door Giant87 op 05-07-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Laatst online: 24-04 10:56
Ik start blender net op op een heeeele oude Windows 98 PC (eigenlijk alleen voor MP3), wil ik een render maken, krijg ik de volgende foutmelding:

BLENDER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module BLENDER.EXE op017f:0053b763.
Registers:
EAX=00000000 CS=017f EIP=0053b763 EFLGS=00010246
EBX=00000018 SS=0187 ESP=00c5f860 EBP=00c5f870
ECX=00002000 DS=0187 ESI=00000000 FS=0fbf
EDX=00000002 ES=0187 EDI=01083580 GS=0000
Bytes in CS:EIP:
8b 46 50 85 c0 74 10 8d 9b 00 00 00 00 8b 76 50
Stackdump:
00000028 00000018 01060dac 00000004 00c5f924 0053c558 0105a2e0 00000174 00000050 00000018 00c5f898 00000000 02580320 00000000 42fee887 41d397d3

Wie o wie weet wat dit inhoudt en weet hoe ik het kan oplossen, toch best vervelend.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Even opnieuw installeren?

mzzl

Giant, Langejan, Gerjan ;) (ben jij centurion op xbw?)

[ Voor 19% gewijzigd door Giant87 op 06-07-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Heb je dezelde render bij elke file? Maak eens een simpele scene met alleen een box oid. Render deze eens?

mzzl

spreek je later

daag

Neejoh, Meester, Ronald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Laatst online: 03-05 09:22
Ondanks de laatste paar drukke school dagen toch nog wat tijd gevonden om me tekening af te maken. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.art3d.nl/show/ht-42tumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Netjes, doet me denken aan Halo 1 :) Lekker sfeertje.

Kga vandaag maar eens de Joan of Arc tutorial doen (beginnen met althans). Ik vond nog een tweede monitor op zolder, dus dan is het probleem van swappen tussen de tutorial en 3dsmax ook eindelijk verholpen _/-\o_ Dat vind ik zo irritant.

Wish me luck :+

[ Voor 72% gewijzigd door Giant87 op 06-07-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Woodster zou t niet veel handiger zijn om dat gelijk in een Map-editor te maken ;) (DoomEDIT bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Woodster schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:13:
Ondanks de laatste paar drukke school dagen toch nog wat tijd gevonden om me tekening af te maken. :9

[afbeelding]
Af? NOOOOooooo :P

Er zit nog veel meer in! Het ziet er nu erg netjes uit, maar het kan veel spannender! Die tentakels enz. uit de tutorial vind ik dan ook weer een beetje overdreven, maar probeer wat te verzinnen. Misschien is een brandende doos al wel voldoende?..

Ok even wat anders, vraag over Vray.
Maakt het uit op welke resolutie ik een Irradiance map maak? Als ik deze op een lage resolutie laat berekenen, maakt dit vervolgens uit op een grote render? Als dit niet het geval is gaat het natuurlijk een BOEL tijd schelen in de animatie.

[ Voor 22% gewijzigd door Neejoh op 06-07-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105052

Woodster schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:13:

[afbeelding]
zelf gemaakt of tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Laatst online: 03-05 09:22
Netjes, doet me denken aan Halo 1 Lekker sfeertje.

Kga vandaag maar eens de Joan of Arc tutorial doen (beginnen met althans). Ik vond nog een tweede monitor op zolder, dus dan is het probleem van swappen tussen de tutorial en 3dsmax ook eindelijk verholpen Dat vind ik zo irritant.

Wish me luck
Thnxs, suc6 met die tut van Joan, Heb em begin van et jaar ook is geprobeerd, maar had een paar dagen al geen zin meer in. Karakters is denk ik niks voor mij :P
@Woodster zou t niet veel handiger zijn om dat gelijk in een Map-editor te maken (DoomEDIT bijvoorbeeld)
Laat ik eerst maar is doom III kopen :P
Af? NOOOOooooo
hahaha, je hebt wel gelijk. loop alleen al 3 dagen met een ander idee rond voor een tekening, die wilde ik graag uitwerken. Maar Ik zal er nog is naar kijken en idd wat spannender maken.

maybe ff Doom III spelen :9
zelf gemaakt of tutorial?
Et is een soort van tutorial maar ook weer niet, kijk zelf ma :P ar : hier.
et is een tut. maar wel erg kort en beknopt. kwam er alleen pas gister achter dat die op zijn site nog een veel uit gebreidere tut heeft staan , met verschillende scene's zitten wel vette dingen tussen. Maarja et is idd niet helemaal me erg ontwerp O+

[ Voor 23% gewijzigd door w00d op 06-07-2005 17:30 . Reden: dingetje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
giant schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:20:
Even opnieuw installeren?

mzzl

Giant, Langejan, Gerjan ;) (ben jij centurion op xbw?)
Jep, ben Centurion op XBW.
Maar het probleem is opgelost, stackdump had te maken met dat de HDD bijna volstond en hij te weinig geheugen had om te renderen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

* kuch * [rml][ Film/3d] Spannend/eng effect maken[/rml]
Hij is eindelijk af :D Voor 1 keer maar een soort van crosspost ;) Please :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126938

He wim dat heb je zeeeer leuk gedaan zo moet ik zeggen. Erg leuk en netjes uitgevoerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

WIPje van een duivel waar ik sinds gisteravond mee bezig ben :)
Hij moet nog iets verder naar achter leunen om zijn evewicht te bewaren ;)

Render:
Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/got/devil1.jpg
Wire:
Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/got/devil1wiretn.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Senzuboon op 07-07-2005 16:51 ]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
of je doet z'n knieen en poten verder naar voren ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Neejoh op 07-07-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 11:38
ik vat heel die benen niet :P

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Volgens mij heeft ie The Arrival gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Laatst online: 02-05 15:28
@oogst:

Ik had even een vraagje, heb jij toevallig Game Design op de UU gevolgd? En zo ja is het een beetje te doen? ben je er veel tijd aan kwijt of valt het mee?

Ik ben nu eerstejaars informatica student op de UU en zat eens te kijken naar volgend jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik heb ook weer eens tijd om wat te 3d'en.

Ik hoop dat ik niet hoef te vertellen wat het wordt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/maverick.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Piano, dat ziet iedereen!
Alleen ene piano heeft meer snaren, moeje nog maar effe aanpassen.
En de vorm klopt ook niet helemaal

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 13:03
ik heb geen idee wat het is.. het is geen piano.. want het heeft niet eens snaren... ik dacht aan een blokfluit?

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Kaasschaaf, zonder twijfel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87464

Het moge toch wel duidelijk wezen dat dit een abstracte voorstelling is van een ongestelde olifant-kangoeroe-kruising?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vette draaitafel man ! maaruhm, maar 1 element ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
dusch... :P

Anyway, volgens mij moet dit een redelijk simpel vraagje zijn maar ik kom er echt niet uit :/
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/tmp/cam_pathconstraint_tn.jpg
*clickable*

Zoals in de afbeelding staat wil ik dat gedeelte graag in slowmotion laten lopen. Het is gewoon een simpele path constraint waarmee de camera "line01" volgt.
Het punt is dat ik nu in de Track View alleen een nieuw keyframe aan kan maken die als corner fungeert en niet als bezier, waardoor er een duidelijk schok in de beweging zit.. Niet cool dus. Als ik een keyframe selecteer zou je normaal gesproken r.muis => bezier kunnen doen, maar dat kan dus niet bij path constraint.

Lekkerrrrrr duidelijk allemaal, hoop dat jullie begrijpen wat mijn probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
MayaFreak schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:37:
Ik heb ook weer eens tijd om wat te 3d'en.

Ik hoop dat ik niet hoef te vertellen wat het wordt :)

[afbeelding]
Zeer net model :D Klasse.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.