FFies in de startpost kijken, staat een heel rijdje met van die dingen en meestal kan je een trial downloaden of je koopt uhm.Anoniem: 147262 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:59:
Hoe kun je eiglijk aan al die leuke renderaars (VRay, maxwell, brazil) komen? ik heb alleen maar mental ray erin zitten.
Kopen en dan zit er een handleiding bij waarin staat hoe je ze moet installeren.Anoniem: 147262 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:59:
Hoe kun je eiglijk aan al die leuke renderaars (VRay, maxwell, brazil) komen? ik heb alleen maar mental ray erin zitten.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Woei, ik heb een stageplaats gevonden! Ik ga vanaf 15 augustus vier maanden modellen in MAYA bij Collision Studios en ik zal voornamelijk omgevingen maken voor de game die ze aan het bouwen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 22-06-2005 11:09 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
W00t! Gefeli, Oogst!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Yay... netjes oogst!!!! feli!
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Anoniem: 146674
ey
nadat ik deze pics gezien heb wil ik dit natuurlijk ook kunnen, en wil dus eigelijk es weten met welk programma ik gemakkelijkst begin, om niet direct een boek van 1000 blz te moeten blokken... ben gewend om als ik iets in 3D nodig heb SolidWorks te gebruiken, maar dat heeft eigelijk niet veel mogelijkheden... dermee zou ik toch graag es wat nieuws leren.
nog een vraagje... als ik zwaardere tekeningen maak, kan mijn FX5700 256mb mee, of kijk ik ineens beter naar een nieuw videokaartje (had aan een PCIx RX600Pro gedacht)? Hangen wel 21inch lcd's aan...
nadat ik deze pics gezien heb wil ik dit natuurlijk ook kunnen, en wil dus eigelijk es weten met welk programma ik gemakkelijkst begin, om niet direct een boek van 1000 blz te moeten blokken... ben gewend om als ik iets in 3D nodig heb SolidWorks te gebruiken, maar dat heeft eigelijk niet veel mogelijkheden... dermee zou ik toch graag es wat nieuws leren.
nog een vraagje... als ik zwaardere tekeningen maak, kan mijn FX5700 256mb mee, of kijk ik ineens beter naar een nieuw videokaartje (had aan een PCIx RX600Pro gedacht)? Hangen wel 21inch lcd's aan...
check the TS
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Anoniem: 66556
Gewoon beginnen met 3DSMax, is IMHO de meest gebruiksvriendelijke van de 'grote' programma's. Die videokaart kan het perfect hebben hoor, wordt toch amper belast, grote van het interne geheugen maakt wel een groot verschilAnoniem: 146674 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:24:
ey
Voor 3DsMax zijn veel tutorials te vinden en dat maakt het een geschikte keuze. Het is niet het meest gebruiksvriendelijk imho, Cinema4D is een stuk inuitiever. En vergeet Silo niet
das ook een lekkere tool
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Daar heb je gelijk in maar mede door de goeie documentatie en een grote community is Max het makkelijkst om mee te beginnen. Ook zal je hier sneller een oplossing voor je Max probleem vinden dan voor je C4D probleem.
zit momenteel 512mb ram Corsair in, maar moet als het eens minder warm is en de auto-airco evt hersteld is achter een ander latje... zal dus 1024 ram inzitten. Genoeg of direct de 2048 pakken? (moet vlot draaien, koop liever 1 gig ram meer dan eens 5 minuten te moeten zitten wachten)Anoniem: 66556 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:47:
[...]
Gewoon beginnen met 3DSMax, is IMHO de meest gebruiksvriendelijke van de 'grote' programma's. Die videokaart kan het perfect hebben hoor, wordt toch amper belast, grote van het interne geheugen maakt wel een groot verschil
tja, hoe meer geheugen hoe beter ^^
1Gb is prima werkbaar, maar 2 is natuurlijk wel beter
1Gb is prima werkbaar, maar 2 is natuurlijk wel beter
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
heb dus besloten om ff 3DsMax te downloaden en te bekijken, maar ik vind gelijk geen demo en bijna 4000€ leggen om eens voor het eerst een programmatje te bekijken vind ik wel redelijk extreem... wil dat wel betalen, maar toch eerst ff een eindje op een demo draaien om te zien of het effectief wel mijn ding is...
weet iemand een demo staan ergens? heb op autodesk zijne site gekeken en staat er niet op. Heb een officiele licentie voor de Inventor 9 serie, zou dit evt beetje korting kunnen opleveren? (was ook al niet echt een goedkoop pakket)
weet iemand een demo staan ergens? heb op autodesk zijne site gekeken en staat er niet op. Heb een officiele licentie voor de Inventor 9 serie, zou dit evt beetje korting kunnen opleveren? (was ook al niet echt een goedkoop pakket)
http://www4.discreet.com/3dsmax/ Daar staat een 30-day free trial.Anoniem: 146674 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:48:
heb dus besloten om ff 3DsMax te downloaden en te bekijken, maar ik vind gelijk geen demo en bijna 4000€ leggen om eens voor het eerst een programmatje te bekijken vind ik wel redelijk extreem... wil dat wel betalen, maar toch eerst ff een eindje op een demo draaien om te zien of het effectief wel mijn ding is...
@ oogst gefeliciteerd.
@ devega s goew zal je zo ff toevoegen op msn.
Of je komt op IRC, zit hij ookrobin222 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:57:
[...]
@ devega s goew zal je zo ff toevoegen op msn.
hehe, ben nu bezig met de trial te downen, en lijkt me toch wel interessant om een volledige versie te hebben... trial is maar 80 megabyte en ik vraag me af of dat wel een volledige versie is... solidworks was al niet al te groot van mogelijkheden en zette toch rap 2 gig neer... klein verschil...
kheb morge toch den auto dus alster evt iemand is die ff een demo zou kunnen geven? plaats maakt niet uit, kijk niet echt op 100 km...
kheb morge toch den auto dus alster evt iemand is die ff een demo zou kunnen geven? plaats maakt niet uit, kijk niet echt op 100 km...
De hele versie is 3CD's, eentje met de install, eentje met tutorials en eentje met partner plugins en samples. Mijn install dir is 1.31GB (haal daar 300MB aan plugins en troep vanaf en je hebt de grote van een clean install). En voor die demo ; zoek eens wat video tutor's of timelapse video's, scheelt je weer 100km
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 66556 op 22-06-2005 13:32 ]
die demo bestaat uit verschillende dingen
3dsmax zelf 80 mb
help en tuts 130 ofso
enz enz. t geheel is bij mij een 900 MB
3dsmax zelf 80 mb
help en tuts 130 ofso
enz enz. t geheel is bij mij een 900 MB
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
@Oogst: gefeliciteerd. I eny you 
Voor de mensen die het nog kunnen herinerren of het niet weten
, ik ben bezig met Commander Keen en gister heb ik heb gerigd. Eerste keer dat het gelukt is
.
Ik heb een filmpie met een biped van Quake 3 gemaakt. Hij is wat snel, maar ik ben ben tevreden over het resultaat.

Klik hier voor de animatie
Voor de mensen die het nog kunnen herinerren of het niet weten

Ik heb een filmpie met een biped van Quake 3 gemaakt. Hij is wat snel, maar ik ben ben tevreden over het resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Senzuboon op 22-06-2005 13:42 ]
dus da zou de volledige versie zijn? bizar, volgens wat ik opmaak uit andere bronnen lijkt het me dat de set bestaat uit 3 cd's van toch wel 600meg per stuk... iemand die een (hm) gekochte set heeft en dan ook weet hoeveel die in totaal bedraagt?
de cd's hoeven niet helemaal vol te staan heAnoniem: 146674 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:42:
dus da zou de volledige versie zijn? bizar, volgens wat ik opmaak uit andere bronnen lijkt het me dat de set bestaat uit 3 cd's van toch wel 600meg per stuk... iemand die een (hm) gekochte set heeft en dan ook weet hoeveel die in totaal bedraagt?
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
1 CD voor programma, incl. directx etc.
1 CD voor referentie materials en bonus etc.
1 CD voor nog meer troep.
In feite heb je alleen CD1 nodig.
Maar als ik mijn 3D spullen van mijn HDD bekijk, heb ik ongeveer 8GB.
(textures, HDRI images, scenes etc)
1 CD voor referentie materials en bonus etc.
1 CD voor nog meer troep.
In feite heb je alleen CD1 nodig.
Maar als ik mijn 3D spullen van mijn HDD bekijk, heb ik ongeveer 8GB.
(textures, HDRI images, scenes etc)
[ Voor 28% gewijzigd door FragNeck op 22-06-2005 13:47 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
1.91GB alle 3 CD's bij elkaar.Anoniem: 146674 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:42:
@Senzuboon; hoe durf je mijn jeugdheld zo te mishandelen?
whoops 
[edit]
Aaahhhh, dan ik ook nog maar ff. Congrats Oogst, leuk dat je eindelijk wat leuks gevonden hebt! Je was al aardig lang op zoek of niet?
[edit2]
@ Snoei: Mja, had niet door dat er inmiddels weer een hele doos posts op volgende pagina waren
[edit]
Aaahhhh, dan ik ook nog maar ff. Congrats Oogst, leuk dat je eindelijk wat leuks gevonden hebt! Je was al aardig lang op zoek of niet?
[edit2]
@ Snoei: Mja, had niet door dat er inmiddels weer een hele doos posts op volgende pagina waren
[ Voor 216% gewijzigd door Neejoh op 22-06-2005 15:45 ]
Ja klopt, maar ik las later ergens dat je voor die $500 later wel ook de definitieve versie van Maxwell krijgt, dus het is niet alleen de beta waar je voor betaalt.
Edit: was reactie op het bericht van Neejoh, dat nu is weggehaald hierboven
Edit: was reactie op het bericht van Neejoh, dat nu is weggehaald hierboven
[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-06-2005 14:45 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Duitsland lijkt me eigenlijk zeker zo leuk als Engeland qua land. Wel zitten in Engeland bekendere bedrijven, maar ja, hoe groter het bedrijf, hoe minder gevarieerd het werk voor een individue. Dus ik wilde juist niet bij een écht grote jongen terecht komen.Anoniem: 30579 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:00:
@oogst waarom naar duitsland ?
doe het dan meteen goed en ga naar engeland
anyway Gefeli
Ik heb al in maart mijn eerste mails gestuurd ja, maar dit was al best lang bijna zeker. Het wachten was alleen op definitief groen licht.Neejoh schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:42:
...
...
[ Voor 30% gewijzigd door Oogst op 22-06-2005 16:05 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
das het nadeel van organisch modelwerkOogst schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:04:
[...]
Duitsland lijkt me eigenlijk zeker zo leuk als Engeland qua land. Wel zitten in Engeland bekendere bedrijven, maar ja, hoe groter het bedrijf, hoe minder gevarieerd het werk voor een individue. Dus ik wilde juist niet bij een écht grote jongen terecht komen.
[...]
Ik heb al in maart mijn eerste mails gestuurd ja, maar dit was al best lang bijna zeker. Het wachten was alleen op definitief groen licht.
Lekker kleurtje... misschien pakt het wel leuk uit als je het water blauw maakt..Anoniem: 147262 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:04:
FF wat 3D stuff om de topic wat op te vrolijken, dit plaatje heb ik alweer tijdje geleden gemaakt toen gebruikte ik 3D Viz nog. En het moet iets futuristisch voorstellen.
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/
Anoniem: 103571
Aah, examens voorbij. Nu kan ik terug 3D'eren. 

Een combinatie van mijn photonmapping belichtingstestje en mijn 2 objecten voor mijn kantoorgebouw. Was eigenlijk eens om te testen of die objecten er ook goed uit zien bij zulke belichting.

Een combinatie van mijn photonmapping belichtingstestje en mijn 2 objecten voor mijn kantoorgebouw. Was eigenlijk eens om te testen of die objecten er ook goed uit zien bij zulke belichting.
He, de Brazil tutorial,Anoniem: 103571 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:10:
Aah, examens voorbij. Nu kan ik terug 3D'eren.
[afbeelding]
Anoniem: 14841
Ik zit nu al een tijdje te klooien met de tutorial van Devega alleen kom ik er niet uit. De particles blijven er gerenderd uitzien als particles, of geometrische vormen. Hoe maak ik het zo dat het er bijv. uitziet als rook? Of met ander woorden, hoe pas ik de materials goed toe?
Die materials komen op je Ghost Trails, de particles zie je niet. En je particles er als rook laten uitzien is een heel ander onderwerp, die rook maak je met particles namelijk.
Ghosttrail is een leuke plugin, als je met particles weet te werken. Verdiep je daar eerst wat in voordat je een bezoekje doet aan plugins.
[edit]
Misschien niet helemaal eerlijk om te zeggen, omdat het eigelijk 2 verschillende dingen zijn. Ghosttrails is alleen een toevoeging op de verschillende methodes in MAX om met particles te werken.
Daarnaast zullen er een boel zijn die "even" wat leuks willen maken en niet uren hoeven te lezen of te testen om iets goed te leren.
Anyway, als je wél veel wil leren, begin dan niet gelijk met allemaal leuke en vooral makkelijke plugins, begin bij de basis en bouw vanuit daar verder
[edit]
Misschien niet helemaal eerlijk om te zeggen, omdat het eigelijk 2 verschillende dingen zijn. Ghosttrails is alleen een toevoeging op de verschillende methodes in MAX om met particles te werken.
Daarnaast zullen er een boel zijn die "even" wat leuks willen maken en niet uren hoeven te lezen of te testen om iets goed te leren.
Anyway, als je wél veel wil leren, begin dan niet gelijk met allemaal leuke en vooral makkelijke plugins, begin bij de basis en bouw vanuit daar verder
[ Voor 65% gewijzigd door Neejoh op 23-06-2005 16:05 ]
Weet je zeker dat je de goede quote? Wat bedoel je precies?Anoniem: 30579 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:51:
[...]
das het nadeel van organisch modelwerk
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
uit mijn ervaring bij redelijk grote bedrijven model je organisch vaak delen van en non organisch een geheel objectOogst schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:03:
[...]
Weet je zeker dat je de goede quote? Wat bedoel je precies?
Anoniem: 94113
Ik heb even een vraag.
Hoe kan ik er voor zorgen dat lijnen zo als hier
Zie screen.
http://img249.echo.cx/my.php?image=battledroid4xm.jpg
Als ik dat doe en ik doe er dan een nurms subdivision aan
dan vervormen me lijnen helemaal of lopen ze niet mooi soepel.
Die lijne maak ik trouwen gewoon me bevel of exstrude.
Weet iemand hoe ik dat mooi en soepel krijg zo als op dat plaatje.
Zie screen.
Ik ben altijd met wat anders bezig.
Ik ben nu bezig in C++ met de Ogre-engine een kabelbaanracer te maken. Dit is wat ik tot nu toe heb:

De spline en lofting over de spline zijn zelf gecode bezier splines (zoals dat in max ook werkt). Splitscreen werkt ook al goed. Het bovenste scherm is om te kunnen debuggen, dat blijft er niet in. Belangrijke volgende stappen zijn collisions en een exporter vanuit 3dsmax om daar splines en levels in te kunnen maken.
Ik krijg hier overigens weer studiepunten voor op school, maar dit is een individueel project dat ik toch al wilde gaan doen en het voordeel van Game Design & Development studeren is dat ik daar dan studiepunten voor kan krijgen.

De spline en lofting over de spline zijn zelf gecode bezier splines (zoals dat in max ook werkt). Splitscreen werkt ook al goed. Het bovenste scherm is om te kunnen debuggen, dat blijft er niet in. Belangrijke volgende stappen zijn collisions en een exporter vanuit 3dsmax om daar splines en levels in te kunnen maken.
Ik krijg hier overigens weer studiepunten voor op school, maar dit is een individueel project dat ik toch al wilde gaan doen en het voordeel van Game Design & Development studeren is dat ik daar dan studiepunten voor kan krijgen.
Daartoe moet je in je mesh goed rekening houden met de richting van je edges. Dit moet wel echt mooi rondlopen om het te laten werken. Maar meshsmooth is er idd wel de juiste manier voor. Post anders eens een wire, dan kunnen we daar concreet commentaar op geven.Anoniem: 94113 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:38:
Ik heb even een vraag.
Zie screen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik zoek blueprints van een Griffon 2000 (TDX) hovercraft, maar ik kan ze nergens vinden. Weet iemand anders ze wel te vinden of heeft iemand die toevallig?
[ Voor 18% gewijzigd door -DG- op 25-06-2005 18:09 ]
@ Oogst: Leuk idee
Jammer dat de spline zo weinig segs heeft! Verder neem ik aan dat je 360 graden rond die spline kan draaien en daardoor kan inhalen oid?
Zie hier voor een langzamere versie. Tevens met ranzige texturesAnoniem: 66556 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:49:
[...]
1.91GB alle 3 CD's bij elkaar.
@Senzuboon; hoe durf je mijn jeugdheld zo te mishandelen?Verder ziet het er goed uit, zou je anders een wat minder snelle online kunnen zetten?
Weinig segs kwam door een bug die door hulp op het Ogre-forum nu zojuist is opgelost.Neejoh schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:56:
@ Oogst: Leuk ideeJammer dat de spline zo weinig segs heeft! Verder neem ik aan dat je 360 graden rond die spline kan draaien en daardoor kan inhalen oid?
Overigens begin ik ervaren te worden met exporters/importers. Ik heb net voor mijn eigen bezier spline file-format in een half uur een exporter vanuit MAX geschreven met MAXscript. En vervolgens in nog een half uur ook de importer voor in mijn game. Het is niet moeilijk wat ik heb gemaakt, maar het is toch wel handig dat het maar een half uurtje kostte.
[ Voor 35% gewijzigd door Oogst op 25-06-2005 20:30 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Nou ik heb even een wire renden gemaakt en pijltje bij gezet welke lijne het zijn.Oogst schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:03:toon volledige bericht
Ik ben altijd met wat anders bezig.Ik ben nu bezig in C++ met de Ogre-engine een kabelbaanracer te maken. Dit is wat ik tot nu toe heb:
[afbeelding]
Ik krijg hier overigens weer studiepunten voor op school, maar dit is een individueel project dat ik toch al wilde gaan doen en het voordeel van Game Design & Development studeren is dat ik daar dan studiepunten voor kan krijgen.![]()
[...]
Daartoe moet je in je mesh goed rekening houden met de richting van je edges. Dit moet wel echt mooi rondlopen om het te laten werken. Maar meshsmooth is er idd wel de juiste manier voor. Post anders eens een wire, dan kunnen we daar concreet commentaar op geven.
Het zijn de ronde lijne om het gezicht.
Screen
http://img14.echo.cx/my.php?image=fram4jf.jpg
Ah, kijk, dit is dus een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.Anoniem: 94113 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:46:
[...]
Nou ik heb even een wire renden gemaakt en pijltje bij gezet welke lijne het zijn.
Het zijn de ronde lijne om het gezicht.
Screen
http://img14.echo.cx/my.php?image=fram4jf.jpg
Daarnaast zitten er door die splitsing die je aanmaakt op een aantal plekken driehoeken en vijfhoeken in. Wanneer je meshsmooth gebruikt, mag je eigenlijk alleen maar vierhoeken gebruiken, tenzij je goed weet wat je doet.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Commander Keen :D:D, link werkt niet:(Senzuboon schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:41:
@Oogst: gefeliciteerd. I eny you
Voor de mensen die het nog kunnen herinerren of het niet weten, ik ben bezig met Commander Keen en gister heb ik heb gerigd. Eerste keer dat het gelukt is [afbeelding].
[afbeelding]
Nog iets nieuw voor mijn kantoorgebouw.
Achterkant van men kast:

Textures trekken op niet veel vindik.
Voorkant onderweg.
Achterkant van men kast:

Textures trekken op niet veel vindik.

Voorkant onderweg.
Anoniem: 15528
Hierbij nog wat laatste shit van mij. Eerste huisje is een klein projectje wat ik heb gedaan voor een oom van me, hij wilde wel eens weten hoe zijn huis eruit zou komen te zien na de verbouwing.
Je kan klikken voor een grote versie.

Hieronder een apparaatje wat ik voor school gemaakt heb (ID), het concept erachter is een lang verhaal.

Ik verveelde me een keer en heb ik effe snel een BT dongletje gemodelt wat in mn etui zat. I know the texture is in spiegelbeeld.
Je kan klikken voor een grote versie.

Hieronder een apparaatje wat ik voor school gemaakt heb (ID), het concept erachter is een lang verhaal.

Ik verveelde me een keer en heb ik effe snel een BT dongletje gemodelt wat in mn etui zat. I know the texture is in spiegelbeeld.

Heb jij meschien een renden met een voorbeeld hoe het wel moet.Oogst schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:02:
[...]
Ah, kijk, dit is dus een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.Het effect van meshsmooth is heel erg afhankelijk van de grootte van polygonen. Die lijnen gaan er nu dwars doorheen en zorgen zo voor telkens wisselende polygoongroottes langs de rand. Dat levert verschillende resultaten van meshsmooth op langs de rand. En dat is niet wat wilt. Om het netjes te krijgen, zul je dus je mesh helemaal anders op moeten bouwen, waarin de edges op een betere manier de vormen volgen.
Daarnaast zitten er door die splitsing die je aanmaakt op een aantal plekken driehoeken en vijfhoeken in. Wanneer je meshsmooth gebruikt, mag je eigenlijk alleen maar vierhoeken gebruiken, tenzij je goed weet wat je doet.
Dan kan ik een meetje zien hoe het er dan uit moet zien.
Ja ik heb hem veranderd. Zie www.daanboon.nl/ani/keen_ani1.mov
Van specifiek zo'n object heb ik geen voordelen voor je, sorrie. Echter, hier geldt eigenlijk hetzelfde als voor een gezicht: de richting van de edges moet de belangrijke vormen volgen. Als je kijkt bij onderstaand gezicht, dan zie je dat de edges heel mooi de belangrijke vormen volgen. Kijk bijvoorbeeld eens naar al die cirkels rond ogen en mond, ook nog op vrij grote afstand. Zo moeten ook in jouw mesh de edges de vorm beter volgen. (plaatje is niet van mij, maar van een tutorial. overigens zie ik hier nog wat zeshoekige polygonen, maar ok, die mag je dan dus even negeren, want die moeten hier nog gefixed worden)Anoniem: 94113 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:50:
[...]
Heb jij meschien een renden met een voorbeeld hoe het wel moet.

[ Voor 20% gewijzigd door Oogst op 26-06-2005 20:27 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hey grappig, ik las "ID" ik denk, die moet ik kennen
Hebben wij trouwens niet in een heel grijs verleden (4-5jaar geleden) samen met Oogst en nog een aantal anderen geprobeerd een groepsproject op te zetten via zo'n lullige msn-groep?
Leuk huisje
Kijk eens naar die randne in een van de vele cartutorials, gaat op eenzelfde wijze.Anoniem: 94113 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:50:
[...]
Heb jij meschien een renden met een voorbeeld hoe het wel moet.
Ik doe maar weer eens een poging tot het maken van een semi-realistisch menselijk hoofd. Ben begonnen met de kin en die is nu voor 70% af :

Hier ben ik weer!!
Carre te Barendrecht visualisatie.
weer W.I.P.jes graag commentaar
Voor de VRay kenner, de renders staan met een lage G.I. aan, dus er zitten aardig wat belichtingsfoutjes in. Licht kan natuurlijk niet door de muur
daar even dus niet naar kijken 
Voor de VRay kenner, de renders staan met een lage G.I. aan, dus er zitten aardig wat belichtingsfoutjes in. Licht kan natuurlijk niet door de muur

Hmm, ja, inderdaad, dat klinkt bekend! Welk project zou dat geweest zijn? Die online rpg misschien? Of iets anders dat er ook nooit is gekomen?handige_harrie schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:02:
[...]
Hey grappig, ik las "ID" ik denk, die moet ik kennen. Je hebt me volgens mij nooit verteld dat jij zo aardig met Max kunt werken.
Hebben wij trouwens niet in een heel grijs verleden (4-5jaar geleden) samen met Oogst en nog een aantal anderen geprobeerd een groepsproject op te zetten via zo'n lullige msn-groep?
Leuk huisjetrouwens.
Ow, dat ziet er heel mooi uit zeg! Krijg je dit mooie effect op de muren nou al zonder texturing, of zit er wel een spannende shader op die muren? Ik krijg dit namelijk nooit zo goed en ik vraag me af of dat komt door de belichting of door de materials.the raptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:36:
Hier ben ik weer!!
Voor de VRay kenner, de renders staan met een lage G.I. aan, dus er zitten aardig wat belichtingsfoutjes in. Licht kan natuurlijk niet door de muurdaar even dus niet naar kijken
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Mijn eerste ervaring met 3D modeling:

Dit is het resultaat van 1 nachtje zoeken hoe blender nu eigenlijk werkt. De GUI is precies dezelfde als op x86 maar de shortcuts dus niet. ( en ik heb slechts 1 tutorial gevonden die de shortcuts van mac os x gebruikt)
Voorlopig is het nog met een texture, maar het is de bedoeling dat ik alles ga renderen. Nu zou het wel handig zijn moest ik weten hoe je een gat in een face kan maken.
Kan iemand mij daarbij helpen? (liefst zonder shortcuts, maar via de GUI)
Weet iemand waar je de grid kan aanpassen van blender? (afmeting, snap to enzo)

Dit is het resultaat van 1 nachtje zoeken hoe blender nu eigenlijk werkt. De GUI is precies dezelfde als op x86 maar de shortcuts dus niet. ( en ik heb slechts 1 tutorial gevonden die de shortcuts van mac os x gebruikt)
Voorlopig is het nog met een texture, maar het is de bedoeling dat ik alles ga renderen. Nu zou het wel handig zijn moest ik weten hoe je een gat in een face kan maken.

Kan iemand mij daarbij helpen? (liefst zonder shortcuts, maar via de GUI)
Weet iemand waar je de grid kan aanpassen van blender? (afmeting, snap to enzo)
</onzin>
Anoniem: 116962
Ik neem aan dat je Blender3D bedoeld. Als dit zo is dat kun je in het menu "Help" een optie vinden waar je de alle shortcuts van Blender kunt vinden.hydrus schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:11:
Mijn eerste ervaring met 3D modeling:
[afbeelding]
zeker als ie onderin die post ook nog eens vraagt hoe je een grid aanpast in blenderAnoniem: 116962 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:53:
[...]
Ik neem aan dat je Blender3D bedoeld. Als dit zo is dat kun je in het menu "Help" een optie vinden waar je de alle shortcuts van Blender kunt vinden.
idd Blender 3D, maar de shortcuts staan gerangshikt per toetsen, niet per functie, dat zorgt ervoor dat het nogal moeilijk zoeken is.Anoniem: 116962 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:53:
[...]
Ik neem aan dat je Blender3D bedoeld. Als dit zo is dat kun je in het menu "Help" een optie vinden waar je de alle shortcuts van Blender kunt vinden.
</onzin>
Ik heb even een vraagje tussendoor. Ik ben (net) begonnen met 3DS Max v. 6 en ik was even een beetje aan het stoeien met wat cilinders en dergelijke. Maar nu wilde ik een flexibele slang gaan namaken. Je weet wel zo'n slang die je ook aan je wasdroger of aan je afzuigkap hebt hangen voor de afvoer van (warme) lucht. Sommigen zijn van aluminium, PVC en weer anderen van RVS. Maar ze zijn in ieder geval flexibel. Nu heb ik dus ook wat gemaakt alleen krijg ik 1 ding niet voor elkaar. In de PVC slang die ik hier heb liggen zie ik heel duidelijk het draad er door heen lopen. Alleen datzelfde effect krijg ik nu niet voor elkaar.
Oke.. 1 plaatje zegt meer dan :

En dan nu nog een wire

Wat ik dus graag zou willen zien is dat het "draad" er echt goed door heen komt. Nu lijkt het net als er een soort van "smoothing" over deze slang zit. En in werkelijkheid is dat niet zo natuurlijk...
het is voor mij een beetje moeilijk uitleggen zo maar ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel... zo niet dan hoor ik het wel

En dan nu nog een wire

Wat ik dus graag zou willen zien is dat het "draad" er echt goed door heen komt. Nu lijkt het net als er een soort van "smoothing" over deze slang zit. En in werkelijkheid is dat niet zo natuurlijk...
het is voor mij een beetje moeilijk uitleggen zo maar ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel... zo niet dan hoor ik het wel
Ik heb ff wat abstracte dingen gemaakt met 3ds max
wel leuk als bureaubladachtergrond
...
allemaal klikbaar

C&C welkom
allemaal klikbaar

C&C welkom
[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 27-06-2005 14:42 ]
Nee geen online rpg maar een animatie van een race door een onderwaterstad...als ik het me goed kan herinneren.Oogst schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:09:
Hmm, ja, inderdaad, dat klinkt bekend! Welk project zou dat geweest zijn? Die online rpg misschien? Of iets anders dat er ook nooit is gekomen?
gaat opzich wat handiger lukken als je het handmatig modeled zo kun je die draden direct in je model werken ipv het er uit te persien via een bend en twist modifierQui-Gon Jinn schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:31:
Ik heb even een vraagje tussendoor. Ik ben (net) begonnen met 3DS Max v. 6 en ik was even een beetje aan het stoeien met wat cilinders en dergelijke. Maar nu wilde ik een flexibele slang gaan namaken. Je weet wel zo'n slang die je ook aan je wasdroger of aan je afzuigkap hebt hangen voor de afvoer van (warme) lucht. Sommigen zijn van aluminium, PVC en weer anderen van RVS. Maar ze zijn in ieder geval flexibel. Nu heb ik dus ook wat gemaakt alleen krijg ik 1 ding niet voor elkaar. In de PVC slang die ik hier heb liggen zie ik heel duidelijk het draad er door heen lopen. Alleen datzelfde effect krijg ik nu niet voor elkaar.
[afbeelding]
En dan nu nog een wire
[afbeelding]
Ja oke dat is een mogelijkheid... maar het draad mag niet zichtbaar zijn...snap je? Ja het moet wel zichtbaar zijn..maar niet het draad zelf... Ik post even een foto van een echte pvc slang. Dan kan je zien wat ik met het draad bedoel...

Je ziet hier dus duidelijk het draad door de slang heen lopen. En dat effect wil ik dus ook bereiken in 3DS max.

Je ziet hier dus duidelijk het draad door de slang heen lopen. En dat effect wil ik dus ook bereiken in 3DS max.
[ Voor 3% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 27-06-2005 15:43 ]
Wat devega bedoelt is dat je gewoon moet modelen. De vorm(doorsnee) kan je gewoon tekenen en dan via een spriral loften oid.Qui-Gon Jinn schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:42:
Ja oke dat is een mogelijkheid... maar het draad mag niet zichtbaar zijn...snap je? Ja het moet wel zichtbaar zijn..maar niet het draad zelf... Ik post even een foto van een echte pvc slang. Dan kan je zien wat ik met het draad bedoel...
[afbeelding]
Je kan overigens ook de 'hose' eens proberen. Daar kan je op een eenvoudige manier hele goeie resultaten bereiken. Moet je eingelijk 2 blokken maken en daarover heen een hose waar je kan aangeven wat het begin en eind punt is.
Oke .. ga ik dat eens proberen. Bedankt voor de tips in ieder geval. Morgenvroeg ga ik er weer mee verder en dan zal ik wel even wat posten.
Noise textureOogst schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:09:
[...]
Ow, dat ziet er heel mooi uit zeg! Krijg je dit mooie effect op de muren nou al zonder texturing, of zit er wel een spannende shader op die muren? Ik krijg dit namelijk nooit zo goed en ik vraag me af of dat komt door de belichting of door de materials.

2de interieur voor dezelfde opdrachtgever. Zoals gewoonlijk moet hier nog photoshop overheen om de uiteindelijke impressie te maken. Achtergrondje, wat curves om schaduwen en highlights te maken,
niet te vergeten, het witte vlak word een schilderij uiteraard
Bij de vorige thread staat de onbewerkte render.
het is zo vreemd dat al die mensen hier denken dat je kunt modelen met modifiersQui-Gon Jinn schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:24:
Oke .. ga ik dat eens proberen. Bedankt voor de tips in ieder geval. Morgenvroeg ga ik er weer mee verder en dan zal ik wel even wat posten.
wil je het goed doen zul je toch echt een segment dus een bedekte ring / stuk pijp moeten modelen
deze in een aray gooien
vervolgens attachen en welden tot je de juiste lengte hebt
en dan deze via path deform langs een spline laten lopen om de juiste curves er in te krijgen
[ Voor 69% gewijzigd door André op 27-06-2005 19:09 ]
Bepaalde vormen zijn met bepaalde modifiers heel goed te doen hoor. In mijn barokke-landhuis, dat hier op tweakers toch zeer positief werd ontvangen, zijn de meeste vormen combinaties van een spline met lathe en cap holes. Heel wat modifier-werk. Waarom zou het niet kunnen? Editable poly is voor veel dingen enorm veel meer werk dan allerlei andere technieken.Anoniem: 30579 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:14:
[...]
het is zo vreemd dat al die mensen hier denken dat je kunt modelen met modifiers
wil je het goed doen zul je toch echt een segment dus een bedekte ring / stuk pijp moeten modelen
deze in een aray gooien
vervolgens attachen en welden tot je de juiste lengte hebt
en dan deze via path deform langs een spline laten lopen om de juiste curves er in te krijgen
Ah, ja, daar heb ik ook nog eens aan meegedaan. Lang geleden.handige_harrie schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:15:
[...]
Nee geen online rpg maar een animatie van een race door een onderwaterstad...als ik het me goed kan herinneren.
[ Voor 25% gewijzigd door André op 27-06-2005 19:09 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Kan je dit in het 2D topic posten? Buiten dat het met een 3D applicatie gemaakt is heeft het niet zoveel met 3D modelen (enz.) te maken.-DG- schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:42:
Ik heb ff wat abstracte dingen gemaakt met 3ds maxwel leuk als bureaubladachtergrond
...
allemaal klikbaar![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
C&C welkom
Het is wel degelijk 3D want ik kan het van alle kanten laten zien enz.Anoniem: 66556 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:41:
[...]
Kan je dit in het 2D topic posten? Buiten dat het met een 3D applicatie gemaakt is heeft het niet zoveel met 3D modelen (enz.) te maken.

Doe maar niet in het 2D topic. Hoewel dit niet gemoddeld is maar met modifiers gemaakt is het toch echt 3D, in hoe simpele vorm dan ook. In het 2D topic past het in ieder geval een stuk minder dan hierAnoniem: 66556 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:41:
[...]
Kan je dit in het 2D topic posten? Buiten dat het met een 3D applicatie gemaakt is heeft het niet zoveel met 3D modelen (enz.) te maken.
Dit topic is imho om je kwaliteiten in het maken van 3D models/scenes te laten zien. Dus je maakt een mooie model van een auto en vraagt om crits. Als jij hier 3 renders van een cube met een noise modifier eroverheen gaat neerplempen en vervolgens om commentaar vraagt zit je mijns inziens echt verkeerd. Waar je wel goed zit weet ik niet maar ik weet ook dat ik geen design voor een simpel logo ga uitwerken in Max om hem vervolgens hier te laten zien. Ik mag het dan wel met een 3D applicatie gemaakt hebben maar zinvolle kritiek over mijn 3D technieken geven is onmogelijk. Dat geldt ook voor dit soort 'abstracte' meuk. Jammer dat André het nodig vond om al mijn posts hierover te trashen, dan was het je wel duidelijk geworden denk ik.-DG- schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:58:
[...]
Het is wel degelijk 3D want ik kan het van alle kanten laten zien enz.Op die manier kun je alles wel in een 2D topic plaatsen want plaatje van bijv. een 3D auto in is ook altijd "plat". Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Kan jij mij dan uitleggen hoe hier zinvolle kritiek op te geven valt en hoe dit met 3D modelen te maken heeft? Want behalve de applicatie zie ik de link niet.sdomburg schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:58:
[...]
Doe maar niet in het 2D topic. Hoewel dit niet gemoddeld is maar met modifiers gemaakt is het toch echt 3D, in hoe simpele vorm dan ook. In het 2D topic past het in ieder geval een stuk minder dan hier
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 66556 op 27-06-2005 20:08 ]
Niet, maar dat heeft met de kwaliteit van het werk te maken. In het 2d topic kan dat nog minder, daar herkennen 'we' niet eens een kubus met noise modifierAnoniem: 66556 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:06:
[...]
Kan jij mij dan uitleggen hoe hier zinvolle kritiek op te geven valt en hoe dit met 3D modelen te maken heeft? Want behalve de applicatie zie ik de link niet.
Maar 'jullie' kunnen wel zinnige C&C geven over die wallpapers. Het heeft helemaal niks met de kwaliteit van het werk te maken, ik kan het mooiste logo in Max maken en dan kan het nog niks met 3D te maken hebben.
Het lijkt erop dat jij een andere mening toegedaan bent dan de meesten hier, inclusief mods voor zover ik begrepen heb. Aan de hand van hun definitie wordt bepaald of iets in het 2d of 3d topic thuishoort. Als je het niet met die definitie eens bent, kun je beter in LA een topic openen om dat beleid te veranderen dan het topic hier 'vervuilen' met deze discussie
[ Voor 24% gewijzigd door André op 28-06-2005 00:12 ]
Anoniem: 115073
Laat je maar niet gek maken door 'm; ik vind dat er niks mis is met het feit dat je hier post.
Wel moet je idd begrijpen dat we hier de kwaliteit van de models graag hoog willen houden
Ik vind het leuk dat je begonnen bent met 3d; en ik zal je dan ook graag helpen met je problemen
Sla er wat tutorials op na; en ik weet zeker dat we gewoon een hele goeie 3d-collega hier hebben; dus ik snap eerlijk gezegt niet waar de gehele discussie over gaat
[ Voor 31% gewijzigd door André op 28-06-2005 00:13 ]
betekend dit dan dat ik er helemaal niks van kan?:

nog een WIP, en let niet op die lelijke texture van die muur en de grond, en de mooie geen schaduw
...
verder heb ik ook nog een keer voor een vriend van mij voor z'n eindpresentatie (over kabelbanen) een animatie gemaakt (zal ik nog een keer posten) maar hier is wel een plaatje ervan:
trouwens.. alleen die eerste was met noise gedoe gemaakt... maja.

nog een WIP, en let niet op die lelijke texture van die muur en de grond, en de mooie geen schaduw
verder heb ik ook nog een keer voor een vriend van mij voor z'n eindpresentatie (over kabelbanen) een animatie gemaakt (zal ik nog een keer posten) maar hier is wel een plaatje ervan:

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 27-06-2005 23:24 ]
Kijk, dat is al beter, hier valt gewoon C&C op te geven en het ziet er nieteens super slecht uit. Mijn eerste advies ; probeer eens wat met een skylight en Light Tracer te doen, dan zien je renders er al snel een stuk gaver en minder plastic uit.-DG- schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:21:
[afbeelding]
nog een WIP, en let niet op die lelijke texture van die muur en de grond, en de mooie geen schaduw...
[afbeelding]
[ Voor 24% gewijzigd door André op 28-06-2005 00:13 ]
Mochten er nog steeds onduidelijkheden bestaan over bepaalde zaken als niveau en dergelijke kan er een nieuw topic in W&G geopend worden waarin je het beleid van dit 3D topic bespreekt. Verder is het zo dat iedereen, jong en oud, beginner en gevorderde van harte welkom is om hier te posten. We kunnen allemaal van elkaar leren, iedereen is ook ooit beginner geweest.
Ook wil ik de TR functie nog even onder de aandacht brengen.
Over dit onderwerp word in dit topic niet meer gediscussieerd, dus voor de 2de maal: nu ontopic.
[ Voor 6% gewijzigd door André op 28-06-2005 00:15 ]
het is dat de koplampen erin zitten, anders had ik niet gezien dat het een murcielago is, maar voor een wip ben je goed op weg-DG- schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:21:
[afbeelding]
nog een WIP, en let niet op die lelijke texture van die muur en de grond, en de mooie geen schaduw...
Even geheel iets anders:
Ik wil de Mini Render Farm van MAX3400 heel erg bedanken. Ik heb een animatie van een fly-through door mijn museum van 1,4 miljoen poly's van 1400 frames, en MAX3400 is al vanaf gisteravond hard voor me aan het renderen.
MAX3400, bij deze nogmaals bedankt dat je zoveel moeite doet voor een vreemde!
Ik zal als het hele museum klaar is het online gooien, zodat de mede tweakers ook kunnen meegenieten.
AlwinB©
Ik wil de Mini Render Farm van MAX3400 heel erg bedanken. Ik heb een animatie van een fly-through door mijn museum van 1,4 miljoen poly's van 1400 frames, en MAX3400 is al vanaf gisteravond hard voor me aan het renderen.
MAX3400, bij deze nogmaals bedankt dat je zoveel moeite doet voor een vreemde!
Ik zal als het hele museum klaar is het online gooien, zodat de mede tweakers ook kunnen meegenieten.
AlwinB©
"Life is unblockable"
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar!!
* Dexter agrees dat het een relaxte actie is van MAX3400 dat ie zijn bak voor renderdoeleinden ter beschikking stelt!! Distributed rendering met 3d kan echt veel schelen!
* Dexter agrees dat het een relaxte actie is van MAX3400 dat ie zijn bak voor renderdoeleinden ter beschikking stelt!! Distributed rendering met 3d kan echt veel schelen!
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ik heb nog een vraagje, want als ik bij m'n murcielago bijv. de ramen een material met een opacity van iets onder de 100 geef dan kijk je er meteen helemaal doorheen en lijkt het alsof er "gaten" zitten, terwijl als ik een nieuwe file maak en daar een plane een opacity van bijv. 50 geef ik er maar half doorheen kan kijken. 
Wat moet ik dan doen?
Wat moet ik dan doen?
[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 28-06-2005 10:04 ]
Hij's gephotoshopped!

Het is nogal een groot verschil tussen de kale render en de gephotoshoppte render.
Ik wilde eerst 'de schreeuw' van Munch ophangen, maarja.. mocht niet, dan maar een ander schilderijtje van m.

Het is nogal een groot verschil tussen de kale render en de gephotoshoppte render.
Ik wilde eerst 'de schreeuw' van Munch ophangen, maarja.. mocht niet, dan maar een ander schilderijtje van m.
[ Voor 5% gewijzigd door Heuving op 28-06-2005 11:03 ]
Anoniem: 102014
Ok, ff een beginnetje gemaakt aan een robotje:

http://spider-net.nl/3d/robot.jpg voor groter plaatje
comments?

http://spider-net.nl/3d/robot.jpg voor groter plaatje
comments?
edit:
whoops, ff resize
whoops, ff resize
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 102014 op 28-06-2005 14:44 ]
@TheRaptor: ik vind je schaduwen er niet hard genoeg doorkomen. Zeker de stoelen op je terassen hebben er blijkbaar zelfs geen. Nor the less mooie scene man. 
Ik ben ook verder aan men interieur aan het werken. Voorkant kast. Up next: paar kleinere objecten.
Ik ben ook verder aan men interieur aan het werken. Voorkant kast. Up next: paar kleinere objecten.

Ik weet dat de ramen teveel doorschijnen en te blauw zijn, dat de velgenmaterial er niet uitzien , dat het iets donkerder mag en het achterste raam nog helemaal verkeerd is
Maar verder wordt het inderdaad mooier met skylight en light tracer, maar m'n pc is daar een beetje te sloom voor...
Deze render duurde ook anderhalf uur.
Haha maar het is echt wel een stuk mooier/realistischer. Speel anders wat met de instellingen of eventueel Brazil ofzo. En anders raad ik je echt aan om te updaten want dit soort renders kosten hoogstens 2 minuten.
aahhh 2 minuten?Anoniem: 66556 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:14:
Haha maar het is echt wel een stuk mooier/realistischer. Speel anders wat met de instellingen of eventueel Brazil ofzo. En anders raad ik je echt aan om te updaten want dit soort renders kosten hoogstens 2 minuten.
Zodra ik geld heb was ik ook van plan om dat te gaan doen hoor
Eerst maar eens een baantje vinden.

50 sec rendortijd op mn crappy kut PC. Normale PC is 2x sneller en dan gebruik ik Brazil dus dat kost dan iets van 20sec ofzo
Is mij ook opgevallen ja. Ik heb de schaduw versterkt en een grotere reflectie toegekend aan de vloer. De vloer is van natuursteen. Bedankt voor de C & C!!Anoniem: 103571 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:03:
@TheRaptor: ik vind je schaduwen er niet hard genoeg doorkomen. Zeker de stoelen op je terassen hebben er blijkbaar zelfs geen. Nor the less mooie scene man.
...
[afbeelding]
Anoniem: 91399
ik zit met een klein probleempje; ik wil een varen maken, maar heb probleempjes met de opacity map.
Ik heb dit probleem al vaker gezien, maar ik kan het niet vinden.
je ziet de specular nog, al staat die helemaal uit. wie oh wie kan mij helpen
Ik heb dit probleem al vaker gezien, maar ik kan het niet vinden.

Heb je m ook echt goed als Opacity map erin gezet uberhaupt?
Ik gebruik voor animaties ook vaak opacity maps. Dan in de vorm van filmpjes van mensen die dan rondlopen door een pre-rendered omgeving. Ik heb er nooit problemen mee eerlijk gezegd, ook met de schaduwen gaat het altijd goed.
Hoe is de schaduw bij jou dan? zie je een vierkant of de bladeren van de varen?
Ik gebruik voor animaties ook vaak opacity maps. Dan in de vorm van filmpjes van mensen die dan rondlopen door een pre-rendered omgeving. Ik heb er nooit problemen mee eerlijk gezegd, ook met de schaduwen gaat het altijd goed.
Hoe is de schaduw bij jou dan? zie je een vierkant of de bladeren van de varen?
Dit topic is gesloten.