My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
met 28 graden, zon hard aan het schijnen @ 12.00, leren pak, 1.4km duwen..... mwah mwahCapoeirist schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:19:
dan was je zelf ook behoorlijk uitgedroogd.
wat een ellende zo'n bakbeest duwen.

[Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 22-07-2005 23:20]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
same here..met de zxr-r nog..230kg.. geen benzine, diepe ellende.. na 2km duwen paul gebeld , moest er nog 6Chevy454 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:19:
[...]
met 28 graden, zon hard aan het schijnen @ 12.00, leren pak, 1.4km duwen..... mwah mwah

[Voor 4% gewijzigd door Capo op 22-07-2005 23:21]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Meteen maar even wat leuks geregeld; mijn mams krijgt voor haar verjaardag (58) maandag haar eerste rijles van ons

[Voor 6% gewijzigd door teacher op 23-07-2005 10:23]
Wise enough to play the fool
Anoniem: 28145

En bij imageshack vieren ze volgens mij voorjaarsvakantie, partij traag....

Kan je uitleggen waarom jij zo'n mooie boxer voor die funduro hebt ingeruild?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Anoniem: 28145

Die 1100GS mankeerde niets aan, geweldige fiets, laat ik dat voorop stellen. Maar het is nou eenmaal niet de meest geschikte fiets om ook nog eens een zandpad, gravelweg of bospaadje mee te pakken. Ik heb op een offroad cursus van het voorjaar dingen uitgehaald op een XR400 die ik nooit op die 1100GS zou doen. Op deze F650 gaat het aardig de goeie kant op. Die 1100GS-voorvork (die op het asfalt perfect is, begrip me niet verkeerd), werkt in het zand tegen je, remmen is heel weird.. Het gaat wel, ding klaagt niet, maar mij te log met die 260 kilo. Ligt die 1100GS eenmaal op zijn kant.....tja, dan moet je heel sterk zijn.
Ik wilde dus een groter voorwiel, dat is beter in het terrein, en gewoon een wat lichtere fiets, minder kilo's. Toen kwam ineens deze special voorbij. 3 jaar oud, helemaal souped up met WP UPSD, WP achter, 4 x Excel, uitlaat, IMO, roadbook, en nog veel meer. Enfin, the works dus in mijn ogen. Kreeg een mooie prijs voor mijn 1100GS, en toen was de deal rond. De bedoeling is om lekker wat allroad ritten te gaan rijden, en volgend jaar ga ik met een stel vrienden naar Spanje. Een vriend van ons gaat daar de Alto Turia Rally rijden. Ik wil weten wat dat is, hoe de omgeving eruit ziet, en lekker heel de dag gravel rijden. Misschien in 2007 meedoen?
Ik zal de 1100 vast nog wel eens missen, maar dat zien we dan wel weer.
En op deze manier sponsor ik ook nog eens een Dakar 2006 deelnemer.

Ik kon voordelig een RSV Mille kopen van 2000, knal geel, open demper, 25.000km..
het gaat niet gebeuren..
heb 2 uur lang op dat ding gereden, 1 woord :

maar ik was kei en kei kapot daarna, je kunt er niet ontspannen op rijden. Continue goed opletten, niet stotteren in de bochten met gas geven want gas dicht is remmen, goeie peut gas geven op moment dat je gaat sturen en hij word stuk makkelijker wendbaar, beetje gas toe, wat remmend werking en je kunt hem mooi in de bocht laten vallen, kun je mee lezen en schrijven enkel met gas open/gas dicht en sturen..
Ik rijd motor om te ontspannen, en dat lukt niet op zo'n fiets. Teveel lomp geweld, kabaal, uitdaging, etc.
Waar ik erg aan moest wennen bij auto in halen is dat het vermogen niet opbouwend is, je gaat voorbij, je draait toeren en je krijgt meer vermogen bij een 4cyl. Bij een 2 cylinder is het gas open, bruut vermogen en dan zit je te wachten op meer maar dat komt niet echt, dat is echt wennen.
Mijn gixxer is sneller, en dat merk ik toch wel, hij ligt ook veeel stabieler in de bochten (gek he met wp achterschokdemper en wilbers vering + goed afgesteld), maar de keerzijde is dat als de mille echt plat ligt hij heeeel zeker aanvoelt, minder licht/wat zwaarder/meer solide, en dat is wel prettig.
ik blijf het hierbij houden nog tot eind volgend jaar, dan kijken voor iets anders. voor nu is zo'n naai machientje met een ongelovelijke eindsprint kei geweldig, en ik ga over 4 weken weer pk's winnen dus ik klaag echt niet. Maar het is gaaf, herstel, onwijs gaaf speelgoed zo'n mille.

[Voor 4% gewijzigd door Capo op 25-07-2005 09:56]
Anoniem: 6317

En is ze dan ook van plan ermee door te gaan of was het eens maar nooit meer?

teacher schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:41:
As promised:
[afbeelding]
mijn mams haar eerste rijles!
Ging best aardig en ze wist er lekker niets van

Jouw moeder is niet zo groot, of wel?

Gelukkig heb ik zelf niks, maar de hond is RIP .......
PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente
En het belangrijkste vergeet hijGrolsch schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:14:
ik heb gisteren een hond onder de motor gehad
Gelukkig heb ik zelf niks, maar de hond is RIP .......

Hoe is het met de motor?

Toen ik wegreed op het ding voelde het geweldig, onder mijn helm zat een smile van hier tot gunter (nog een wonder dat het ding nog paste) De viercilinder liep heel rustig, en ik had het gevoel volledige controle te hebben. (en dat had ik ook natuurlijk

Leuk tochtje gemaakt over de loosdrechte plassen, stukje A2 (ff 160 gereden, oeps stout) Ring Utrecht (noord) de A27 op. En bij binnendoor over de lage vuursche naar Hilversum terug. Daar was ik even gedesorienteerd en gingen we per ongeluk de snelweg weer op, maar dat was niet erg (wat is er wel erg op zo'n motor, zelfs filerijden is leuk)
Daarna de motor ingeruild voor de volgende. De Honda CBF600 S (600 CC, 2005, met ABS).
Een leuke fiets, hij zat iets minder, maar reed heel behoorlijk. Verder niet super om over naar huis te schrijven oid. Hiermee richting Baarn gereden, stukje snelweg (hoi file!) en daarna de polder bij Eemnes in. Over dijkjes geraast, en daarna nog een stukje snelweg gepakt de stichtse brug over, over de dijk naar almere, daar even geparkeerd, en wat gegeten, en toen over de hollandsche brug terug naar het vaste land, en terug naar hilversum.
Toen de laatste fiets, mijn persoonlijke favoriet: de Suzuki Bandit 650S (656CC 2005)
<-- Dat ben ik niet hoor... is de man van de motorzaak...
Daar hadden we wat problemen mee, we hebben de choke te lang open laten staan waardoor de motor zeer slecht draaide, en steeds afsloeg. Uiteindelijk even gestopt voor de RAF (daar werkt Dennis, ff showen natuurlijk) En toen Stefan hem nog een keertje probeerde te starten sloegen er behoorlijke vlammen uit de (toch al behoorlijke) uitlaatpijp.
(op de achtergrond mijn "andere Suzuki")
Verder nog een stukje langs huis gereden, alwaar mijn zusje hem meteen afkeurde vanwege de uitlaatpijp. Hij reed ook niet zo soepeltjes als de fazer volgens, maar ik weet niet of dat kwam omdat ik de fazer als eerste reed, en die dus de grootste shock teweegbracht, of omdat ik bij de bandit gewoon een beetje moe was, en het daarom wat minder ging. Als het deze week een beetje weer is wil ik dus nog een keer een stukje op de bandit en de fazer rijden, om dit te testen.
Voor nu gaat mijn voorkeur sterk uit naar de fazer, alleen da's dus wel de duurtse van de 2

Ik had dus een 100% topweekend, en een ding weet ik nu zeker... Er gaat snel een motor komen... Als het aan mij ligt deze week nog!
Zeker als het puur gaat om een hobby, niet voor woon-werk verkeer, en je alle rationele factoren kan elimineren, gaan voor wat je wilt!
Meeste tourmotoren vind ik niet zo spannend, maar deze Fazer ziet er zeker blits uit!

Divide and conquer.

[Voor 24% gewijzigd door Martijn02 op 25-07-2005 15:38]
geen centje pijn, alles heel, helemaal geen schadeChevy454 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:19:
[...]
En het belangrijkste vergeet hij![]()
Hoe is het met de motor?

wel jammer voor de hond

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente
Ze wil er echt wel mee doorgaan. Ze was natuurlijk na dat uur helemaal afgedraaid (er komt tenslotte een hoop info in een keer op je af) en moest echt even een shaggie roken..Anoniem: 6317 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:47:
ziet er leuk uit
En is ze dan ook van plan ermee door te gaan of was het eens maar nooit meer?

Maar ze vond het enorm gaaf!
Mijn mams is idd nogal ehh... "mini" (1.60 oid). Ik heb mijn korte beentjes dan ook van haar kantBreadFan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:57:
[...]
Jouw moeder is niet zo groot, of wel?Vond ze het leuk?

En echt.. ze snapte er niets van, zelfs niet toen we vóór de rijschool stonden.

Anoniem: 22039
Hmm, beetje jammer om te lezen dit.....want ik was hier nl. al een beetje bang voor...Ik zal er maar eerlijk voor uitkomen, ik ben een pietsie beetje verliefd op de rsv milleCapoeirist schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:52:
HET RSV MILLE VERHAAL..
Ik kon voordelig een RSV Mille kopen van 2000, knal geel, open demper, 25.000km..
het gaat niet gebeuren..
heb 2 uur lang op dat ding gereden, 1 woord :, ok 3 woorden :
![]()
![]()
maar ik was kei en kei kapot daarna, je kunt er niet ontspannen op rijden. Continue goed opletten, niet stotteren in de bochten met gas geven want gas dicht is remmen, goeie peut gas geven op moment dat je gaat sturen en hij word stuk makkelijker wendbaar, beetje gas toe, wat remmend werking en je kunt hem mooi in de bocht laten vallen, kun je mee lezen en schrijven enkel met gas open/gas dicht en sturen..
Ik rijd motor om te ontspannen, en dat lukt niet op zo'n fiets. Teveel lomp geweld, kabaal, uitdaging, etc.
Waar ik erg aan moest wennen bij auto in halen is dat het vermogen niet opbouwend is, je gaat voorbij, je draait toeren en je krijgt meer vermogen bij een 4cyl. Bij een 2 cylinder is het gas open, bruut vermogen en dan zit je te wachten op meer maar dat komt niet echt, dat is echt wennen.
Mijn gixxer is sneller, en dat merk ik toch wel, hij ligt ook veeel stabieler in de bochten (gek he met wp achterschokdemper en wilbers vering + goed afgesteld), maar de keerzijde is dat als de mille echt plat ligt hij heeeel zeker aanvoelt, minder licht/wat zwaarder/meer solide, en dat is wel prettig.
ik blijf het hierbij houden nog tot eind volgend jaar, dan kijken voor iets anders. voor nu is zo'n naai machientje met een ongelovelijke eindsprint kei geweldig, en ik ga over 4 weken weer pk's winnen dus ik klaag echt niet. Maar het is gaaf, herstel, onwijs gaaf speelgoed zo'n mille.![]()

Alleen was ik dus bang dat de rijeigenschappen zouden tegenvallen...naja tegenvallen, het zou iig een "moeilijke" fiets zijn...En als ik het zo lees, dan is ie dat....Naja, mss dat ik me ooit nog aan een proefrit waag...hoewel met het koppel wat die fiets heeft, ben ik waarschijnlijk na een proefrit hélémaal versleten LOL
Trouwens, die Factory R velgen...je weet wel, die blauwe...Als ik die zie...komt er maar 1 gedachte in mij op.....WIL IK OOK

*Frautie droomt mooi verder over haar zilveren RSV 1000 R*
Niet jammer, het is een geweldige fiets.Anoniem: 22039 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:41:
[...]
Hmm, beetje jammer om te lezen dit.....want ik was hier nl. al een beetje bang voor...Ik zal er maar eerlijk voor uitkomen, ik ben een pietsie beetje verliefd op de rsv mille...Zo van iedere keer dat je er langs loopt, dat je denkt van WOW, die's mooi...lekker kontje etc..Het geluid is meer als prima...je kent 't wel
Alleen was ik dus bang dat de rijeigenschappen zouden tegenvallen...naja tegenvallen, het zou iig een "moeilijke" fiets zijn...En als ik het zo lees, dan is ie dat....Naja, mss dat ik me ooit nog aan een proefrit waag...hoewel met het koppel wat die fiets heeft, ben ik waarschijnlijk na een proefrit hélémaal versleten LOL
Trouwens, die Factory R velgen...je weet wel, die blauwe...Als ik die zie...komt er maar 1 gedachte in mij op.....WIL IK OOK![]()
*Frautie droomt mooi verder over haar zilveren RSV 1000 R*

Maar ik zou eerder voor een factory kijken ivm betere gadgets die erop zitten , scheelt echt wel in stuur gedrag (betere vering, lichtere velgen en natuurlijk weer wat jonger als dit gebakje )
Samen proefritje gaan maken ?

[Voor 3% gewijzigd door Capo op 25-07-2005 18:47]
Nah, ik denk dat het bij mij bij dromen blijft....ik kom denk ik niet eens met mijn voeten bij de grondCapoeirist schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:46:
[...]
Niet jammer, het is een geweldige fiets.ik twijfel toch stiekem wel of ik niet zal ruilen
maar twijfel is bij mij nee.
Maar ik zou eerder voor een factory kijken ivm betere gadgets die erop zitten , scheelt echt wel in stuur gedrag (betere vering, lichtere velgen en natuurlijk weer wat jonger als dit gebakje )
Samen proefritje gaan maken ?sorry als ik hem achteraf toch nog koop dan
Die paarse velgen roepen allerlei gevoelens op

Tja ik wil best voor de Factory R gaan...maar euh, wil jij me sponsoren

Owkee...correct me if I'm wrong...maar euh, je hebt toch al een vrouwtje?? Dan is het nl. niet zo netjes om wildvreemde vrouwen proefritjes aan te bieden

Je mag van mij die gele kanarie

Maar eerst ff goed sparen voor ik mijn grote mond verder open trek

Ik heb ook een keer een uitgebreide proefrit gemaakt op het nieuwste model RSV Mille. Wat het eerste opvalt is dat de motor plankhard is afgeveerd waardoor je ongetwijfeld op een glad circuit een superstabiele motor hebt, maar op een hobbelig dijkje.. nee das niet grappig.Anoniem: 22039 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:56:
[...]
Nah, ik denk dat het bij mij bij dromen blijft....ik kom denk ik niet eens met mijn voeten bij de grondHet dilemma van de niet zo grote (1.64 cm) motorrijdende vrouw
En die zithoogte wordt bij supersports ieder jaar maar hoger
![]()
Tja ik wil best voor de Factory R gaan...maar euh, wil jij me sponsorenEnne paarse??!! velgen...die zijn toch écht blauw!
Owkee...correct me if I'm wrong...maar euh, je hebt toch al een vrouwtje?? Dan is het nl. niet zo netjes om wildvreemde vrouwen proefritjes aan te biedenWant dat aanbod kan ik heel dubbel interpreteren, maar dat zal ook wel aan mij liggen......... A dirty mind is a joy forever
![]()
Je mag van mij die gele kanariebest kopen....als ik er voor ga, dan ga ik wel voor de zilveren 2004 of 2005.
Daarnaast viel het me op dat het ding helemaal niet zo erg trilt als bijvoorbeeld zijn directe concurent de Honda VTR1000 SP1 of SP2. En ik had het gevoel dat ie veel minder koppel had dan bijvoorbeeld een VTR1000. Die honda kun je gewoon in een versnelling (bij voorkeur de 3e) gooien en de hele dag rondrijden in die versnelling (van 30 tot 160km/h) Bij de RSV mille had ik dat niet.
De zithouding vond ik ook vrij krap voor een redelijk grote motor. Mijn R6 zit prettiger en is een stuk kleiner/lichter.
Daarnaast moet je aardig gooien en smijten om die fiets een beetje sportief een bocht in te krijgen (door zijn gewicht) en voelt het allemaal alle maar stabiel aan als het wegdek spiegelglad is.
Tja. Het is een hele mooie motor, maar een echte liefhebbersfiets. Als je hem echt mooi vind en hem echt graag wil hebben kun je waarschijnlijk prima met de tekortkomingen leven.
Ik vond het niet een moeilijke fiets om op te rijden ofzo. Je rijdt er gewoon mee weg. Maar het is echt een hardcore ding voor mensen die dat mooi vinden. Niet iets waar je je direct op thuis voelt. Net als bijvoorbeeld een Ducati 916/996/998 ofzo. Ook een prachtige fiets, maar absoluut geen comfort en niet grappig om bijvoorbeeld een dagje op te gaan toeren. Terwijl dat laatste met bijvoorbeeld mijn R6 bijvoorbeeld wel prima gaat. Dat is natuurlijk ook geen pan european of dikke BMW, maar wel een stuk comfortabeler dan een RSV Mille of VTR1000.
De RSV Mille is wel een van de motoren met een hoge zitpositie. Je zit er echt OP.Het dilemma van de niet zo grote (1.64 cm) motorrijdende vrouw
De meeste motoren kun je wel wat verlagen. Dan wordt de grondspeling wel minder, maar bij de moderne supersports moet je wel serieus hard een bocht door wil je de kuip aan de grond rijden. Dat zal 99% van alle motorrijders ook nooit lukken.
Dus verlagen is vaak wel mogelijk zonder echte problemen. Daarnaast kun je ook het zitje (laten) aanpassen (gedeelte van het foam eruit.. scheelt toch weer 2 cm).
Het is dus niet meteen nodig om een chopper of een Ducati Monster aan te schaffen als je geen vent van 1:90+ bent.

P.S. Frautie, je mag hier wel een proefritje komen maken (je ondertitel spreekt boekdelen)

[Voor 45% gewijzigd door FragDaddy op 26-07-2005 09:10]
Have a wheelie good weekend!
P.S. Frautie, je mag hier wel een proefritje komen maken (je ondertitel spreekt boekdelen)En wees maar niet bang, ik ben vrijgezel
Je hebt alleen de naam veel rubber te verbruiken

Heel lang verhaal van Fragdaddy

Als het weer dit weekend redelijk is, dan ga ik wel ff langs blij de lokale motordealer om er eens op te klimmen. Ff kijken of ik met mijn voeten de grond aan kan tikken

Dan kan ik serieus na gaan denken over een eventuele proefrit...moet ik wel ff al mijn charmes in de strijd gaan gooien, denk ik... Weet nog wat voor ge-oh het was om een proefrit te regelen op een gsxr600

Ehm, volgens mij ben ik wel een liefhebber...vind die achterkant zo mooi

Mijn vorige motoren zijn trouwens nooit verlaagd en ik heb ook geen foam uit mijn zadel gehaald, ik pas mijzelf wel aan

Ducati Monster IEK!! In een vlaag van verstandsverbijstering was ik daar eens voor gaan kijken..ben tot de ontdekking gekomen dat ik een dure smaak heb...Met alle toeters en bellen die ik er bij wilde hebben werd het fietsje ineens 2500 euri's duurder. Nah, laat maar gaan

Ehm, Fragdaddy...voeg me maar toe op de msn, kletsen we wel verder. En dan zien we wel of het tot een proefrit IRL komt

Ja. Dat rubber rookt altijd als een gek. Heeft temaken met mijn 'rijgedrag'BreadFan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:55:
[...]
offtopic:
Je hebt alleen de naam veel rubber te verbruiken

Als jij met je voeten bij de grond kunt komen dan zal een proefritje maken geen probleem zijn denk ik. Daar hoef je geen charmes voor te hebben Kijk maar naar mij.. maak overal proefritjes op en heb de charmes van een baksteenAnoniem: 22039 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:40:
FragDaddy schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:48:
Heel lang verhaal van Fragdaddy
Als het weer dit weekend redelijk is, dan ga ik wel ff langs blij de lokale motordealer om er eens op te klimmen. Ff kijken of ik met mijn voeten de grond aan kan tikken![]()
Dan kan ik serieus na gaan denken over een eventuele proefrit...moet ik wel ff al mijn charmes in de strijd gaan gooien, denk ik... Weet nog wat voor ge-oh het was om een proefrit te regelen op een gsxr600![]()
Ehm, volgens mij ben ik wel een liefhebber...vind die achterkant zo mooiMaar ja, hij kan nog zo mooi zijn....ik moet er wel op kunnen rijden
Mijn vorige motoren zijn trouwens nooit verlaagd en ik heb ook geen foam uit mijn zadel gehaald, ik pas mijzelf wel aan
Ducati Monster IEK!! In een vlaag van verstandsverbijstering was ik daar eens voor gaan kijken..ben tot de ontdekking gekomen dat ik een dure smaak heb...Met alle toeters en bellen die ik er bij wilde hebben werd het fietsje ineens 2500 euri's duurder. Nah, laat maar gaan

Wat een gezeik zeg. Andere motorzaak opzoeken zou ik zeggen. Heeft een motorzaak bij mij ook eens geflikt. Ik wilde een proefrit maken op een CBR600RR (De keuze ging bij mij nog tussen een CBR600RR en een R6) En toen kwam de verkoper met een vaag verhaal dat ze hem dan moesten schoonmaken (ja DUH) en dat ik alleen mocht rijden als ik ook daadwerkelijk de intentie had om de motor te kopen. Hoe weet ik nou of ik die motor wil kopen als ik niet weet hoe 'ie rijdt? Prima joh. Als ze niets aan mij willen verkopen.. dan toch lekker niet. Dus ben ik de deur uit gelopen en heb ik met mijn GSM voor de deur van die motorzaak meteen een andere dealer gebeld. Daar dezelfde middag nog een uurtje op een CBR rondgereden. En voor de R6 gekozen. De zithouding bevalt me net iets beter en ik vond hem wat mooier om te zien.Weet nog wat voor ge-oh het was om een proefrit te regelen op een gsxr600
(Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik bij die motorzaak met een ouwe groen ex-kpn auto aan kwam rijden en die pontificaal voor de zaak parkeerde. Ze zullen wel gedacht hebben dat ik die motor niet kon betalen en alleen maar even een rondje wilde rijden.. oh well. dan niet he.)
Ducati Monster is op zich wel een hele leuke speelfiets (vooral bijvoorbeeld de S4R). Vind ik een beetje in dezelfde categorie vallen als Buell en in mindere mate bijvoorbeeld een kawasaki Z1000 (als is die een stuk meer geciviliseerd en meer een allemansvriendje)
Ok. zal ik vanavond even doen. Komt goed uit dat jij niet zo snel bang bent. Ik ben dat namelijk welEhm, Fragdaddy...voeg me maar toe op de msn, kletsen we wel verder. En dan zien we wel of het tot een proefrit IRL komtFrautie is niet zo gauw bang

[Voor 104% gewijzigd door FragDaddy op 26-07-2005 13:19]
voorvork een stukje in de kroonplaat laten zakken, evt andere link voor de achterbrug. Stukje uit het zadel kan ook. Iemand die daar veel ervaring mee heeft is rob janssen http://www.mmvg.nl/. Hij is bekend vanwege zijn werk om lichamelijk gehandicapten weer op een motor te krijgen. Een fiets een paar CM laten zakken is voor zijn team een peuleschil.
Wat je ook kan doen is een lagere motor een beetje "opleuken" met een ander achterkantje

Dat is inderdaad geen probleem.teacher schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:03:
Dat verlagen is helemaal niet zo ingrijpend als je zou denken.
voorvork een stukje in de kroonplaat laten zakken, evt andere link voor de achterbrug. Stukje uit het zadel kan ook. Iemand die daar veel ervaring mee heeft is rob janssen http://www.mmvg.nl/. Hij is bekend vanwege zijn werk om lichamelijk gehandicapten weer op een motor te krijgen. Een fiets een paar CM laten zakken is voor zijn team een peuleschil.
Wat je ook kan doen is een lagere motor een beetje "opleuken" met een ander achterkantje
Hier een R1 die 8cm omlaag gehaald is door een andere link in de achtervering en door de voorvork te laten zakken. (alles bij elkaar een klusje van nog geen uurtje) Is in amerika heel populair voor het dragracen. Voor bijna elke motorfiets is wel een 'lowering link' te leveren in verschillende maten.
(de motor krijgt er naar mijn mening zelfs een wat 'gemenere' uitstraling door)

maargoed. je kunt natuurlijk niet onbeperkt verlagen omdat op een gegeven moment bij hard remmen je voorspatbord tegen de kuip aan komt en je grondspeling (vooral in bochten) merkbaar beperkt wordt. En na elk ritje je stepjes vervangen omdat ze helemaal weggesleten zijn is ook weer een beetje overdreven.
[Voor 25% gewijzigd door FragDaddy op 26-07-2005 13:26]
blauw.. nouja verontschuldig een kleurenblindAnoniem: 22039 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:56:
[...]
Nah, ik denk dat het bij mij bij dromen blijft....ik kom denk ik niet eens met mijn voeten bij de grondHet dilemma van de niet zo grote (1.64 cm) motorrijdende vrouw
En die zithoogte wordt bij supersports ieder jaar maar hoger
![]()
Tja ik wil best voor de Factory R gaan...maar euh, wil jij me sponsorenEnne paarse??!! velgen...die zijn toch écht blauw!
Owkee...correct me if I'm wrong...maar euh, je hebt toch al een vrouwtje?? Dan is het nl. niet zo netjes om wildvreemde vrouwen proefritjes aan te biedenWant dat aanbod kan ik heel dubbel interpreteren, maar dat zal ook wel aan mij liggen......... A dirty mind is a joy forever
![]()
Je mag van mij die gele kanariebest kopen....als ik er voor ga, dan ga ik wel voor de zilveren 2004 of 2005.

Mijn idee is juist dat supersports steeds kleiner worden, op de gsxr1000 k5 pas ik al niet eens meer, de cbr600rr, same story, past gewoon niet. Ok het is geen aprillia maar toch.
O en nee ik heb geen "vrouwtje" , ben single sinds een tijdje. Dus nu mag ik wild vreemde vrouwen wel proefritjes aan bieden (minder netjes als zij dan niet single is maybe maar ok )

Ach ach grote mond valt wel mee, en een gele kanarie is tenminste zichtbaar, verrek die aprillia was ook geel.................

[Voor 3% gewijzigd door Capo op 26-07-2005 15:27]
door de kroonplaat steken, achter kun je andere plaatjes zetten , ivm tailrisers word het taillowers ofzo

(meteen achterbrug verlengen, lachgas erop, ... * Capo draait door

[Voor 5% gewijzigd door Capo op 26-07-2005 15:26]
Het is meer zoiets als vrouwen mogen niet op een 100pk+ motor rijden ofzoFragDaddy schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:02:
[...]
Als jij met je voeten bij de grond kunt komen dan zal een proefritje maken geen probleem zijn denk ik. Daar hoef je geen charmes voor te hebben Kijk maar naar mij.. maak overal proefritjes op en heb de charmes van een baksteen![]()
[...]
Wat een gezeik zeg. Andere motorzaak opzoeken zou ik zeggen. Heeft een motorzaak bij mij ook eens geflikt. Ik wilde een proefrit maken op een CBR600RR (De keuze ging bij mij nog tussen een CBR600RR en een R6) En toen kwam de verkoper met een vaag verhaal dat ze hem dan moesten schoonmaken (ja DUH) en dat ik alleen mocht rijden als ik ook daadwerkelijk de intentie had om de motor te kopen. Hoe weet ik nou of ik die motor wil kopen als ik niet weet hoe 'ie rijdt? Prima joh. Als ze niets aan mij willen verkopen.. dan toch lekker niet. Dus ben ik de deur uit gelopen en heb ik met mijn GSM voor de deur van die motorzaak meteen een andere dealer gebeld. Daar dezelfde middag nog een uurtje op een CBR rondgereden. En voor de R6 gekozen. De zithouding bevalt me net iets beter en ik vond hem wat mooier om te zien.
(Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik bij die motorzaak met een ouwe groen ex-kpn auto aan kwam rijden en die pontificaal voor de zaak parkeerde. Ze zullen wel gedacht hebben dat ik die motor niet kon betalen en alleen maar even een rondje wilde rijden.. oh well. dan niet he.)
Ducati Monster is op zich wel een hele leuke speelfiets (vooral bijvoorbeeld de S4R). Vind ik een beetje in dezelfde categorie vallen als Buell en in mindere mate bijvoorbeeld een kawasaki Z1000 (als is die een stuk meer geciviliseerd en meer een allemansvriendje)
[...]
Ok. zal ik vanavond even doen. Komt goed uit dat jij niet zo snel bang bent. Ik ben dat namelijk welIk ben lang niet zo erg (eng) als ik lijk

Dus iid maar pislink weggegaan...heb de goede man volgens mij nog een beetje uitgekaffert (ben niet zo tactisch als ik boos ben) en ben bij een andere dealer mijn heil gaan zoeken..En die heb ik verblijd met mijn centjes...en hij mij met een mooie motor

Ik weet niet meer zeker welke het was, heb er iig 2 gezien...een 620 en een special edition van The Matrix alleen de tekens waren in het Chinees ofzo (jeweetwel de broncode) volgens mij een 820?!Echt te lomp vond ik dat...een Italiaanse motor in Nederland met Chinese tekens jaja

Ow, ik heb een keer gereden op een Z1000, vind die uitlaten wel suuuuupermooi

*ff offtopic...Je hebt de charmes van een baksteen, je bent gauw bang...maar hebt wel 't lef om me uit te nodigen voor een proefrit....Je doet dingen met rubber waarvan ik hmmmm denk en je bent niet zo eng als je lijkt....Ehm, I'm confused

back ontopic :
Maatje belde net, hij krijgt zijn rsv mille nergens ingeruild tegen een .. trommelgeroffell... harley.. , dus ik kan hem voor bijna niks nu overnemen, ik ga toch nog maar eens hard nadenken...
De RSV van Rens?Capoeirist schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:16:
Maatje belde net, hij krijgt zijn rsv mille nergens ingeruild tegen een .. trommelgeroffell... harley.. , dus ik kan hem voor bijna niks nu overnemen, ik ga toch nog maar eens hard nadenken...
Het verlagen is geen probleem, het stuurgedrag daarintegen weer welteacher schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:03:
Dat verlagen is helemaal niet zo ingrijpend als je zou denken.

Verlaag je de voorkant dan verkort je de naloop dus minder rechtuit stabiliteit. Verlaag je voor en achter dan neemt je wielbasis een beetje toe en moet je eventueel de veerweg van de voorkant verminderen omdat het spatbord de radiator kan raken,.....
een beetje verlagen is geen probleem, ga je een beetje meer verlagen (wat volgens mij wel moet wil je met de voeten aan de grond komen met 1.60m dan) dan is het niet meer zo eenvoudig ivm het stuurgedrag

[Voor 57% gewijzigd door Chevy454 op 26-07-2005 16:25]
Yups..meneer wil een harley omdat hij na mijn uitstapje weer met zijn neus op de feiten is gedrukt wat gevaar betreft.
Kleurenblind...owkee dat kanCapoeirist schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:23:
[...]
blauw.. nouja verontschuldig een kleurenblindeven goed mooie velgen
Mijn idee is juist dat supersports steeds kleiner worden, op de gsxr1000 k5 pas ik al niet eens meer, de cbr600rr, same story, past gewoon niet. Ok het is geen aprillia maar toch.
O en nee ik heb geen "vrouwtje" , ben single sinds een tijdje. Dus nu mag ik wild vreemde vrouwen wel proefritjes aan bieden (minder netjes als zij dan niet single is maybe maar ok )eerst op de motor wel, naderhand kijken we wel of er dirty toughts zijn
![]()
Ach ach grote mond valt wel mee, en een gele kanarie is tenminste zichtbaar, verrek die aprillia was ook geel.................![]()

Kleiner heb ik niet zo'n probleem mee, past ie makkelijker in de kelder LOL Maar dat ie steeds hoger wordt....Ik bedoel in de landen waar ze gemaakt worden, zijn de mensen nou ook niet echt groot ofzo...ik snap 't niet meer

Oww, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je aan de vrouw was...dan had ik je gedrag niet zo netjes gevonden...Maar, je bent single dus dan mag je idd wild vreemde vrouwen proefritjes aanbieden......

Hmm, ik zou 't wel wetenCapoeirist schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:16:
Ik zie een romance ontstaan hierhow sweet...
back ontopic :

Maar ik ga dit weekend gewoon weer op de mille rijden. Bekijk ik het nog eens even, dus Chev, als ik Wicked weer uit z'n bed rammel met de 2 cylinder.. zet de camera maar klaar

[Voor 83% gewijzigd door Capo op 26-07-2005 18:20]
Nu heb ik rond gebeld , en is het enkel een kwestie van de knoop doorhakken waar.
Maar nu sta ik dus voor het feit 25kw.
Een 125 heeft een maximaal vermogen van 24-25kw , terwijl een 600tje de 25kw aantikt als hij is begrenst.
Welke voordeel heeft het terugschroeven van een 600tje , boven een 125cc?
afgezien van wegligging,remmetjes , en degenlijkheid van blok/cilinders...
is een 600cc @ 25kw kwa motor prestaties leuker?
Een 125 tweetakt heeft onderhoud nodig. Slijt allemaal gewoon hard. En daarbij voelt/rijdt het als een opgevoerd brommertje. Daarbij is het natuurlijk wel een erg licht ding, dus het stuurt wel gemakkelijk. Je moet er wel op letten dat je er wel op mag rijden, want de motor kan wel minder dan 25kw hebben, maar hij moet ook minstens een bepaald gewicht per KW hebben. dus een hele lichte motor met 24kw mag je niet berijden.AcIDeR schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:49:
Ik wil mijn motorrijbewijs halen , omdat ik de vrijheid mis met de auto..die ik op de brommer wel had(schakeltje natuurlijk)
Nu heb ik rond gebeld , en is het enkel een kwestie van de knoop doorhakken waar.
Maar nu sta ik dus voor het feit 25kw.
Een 125 heeft een maximaal vermogen van 24-25kw , terwijl een 600tje de 25kw aantikt als hij is begrenst.
Welke voordeel heeft het terugschroeven van een 600tje , boven een 125cc?
afgezien van wegligging,remmetjes , en degenlijkheid van blok/cilinders...
is een 600cc @ 25kw kwa motor prestaties leuker?
Ikzelf zou gewoon een 400cc viertakt (kawasaki ZXR400) kopen, of als je erg lang bent een 600cc viertakt. Dat voelt teminste als een echte motor.
Laten we dat maar niet doenCapoeirist schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:18:
Bekijk ik het nog eens even, dus Chev, als ik Wicked weer uit z'n bed rammel met de 2 cylinder.. zet de camera maar klaar

Vind het sneu voor hem

Hier zijn weer duivelse plannen in de maak

Toon gaat zich een bouwpakket kopen en ik moet een andere bouwpakket in orde maken.
Voel me net Bob de Bouwer

In hee veel opzichten ben ik het met jouw eens maar toch weer nietFragDaddy schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:10:
Een 125 tweetakt heeft onderhoud nodig. Slijt allemaal gewoon hard.

Onderhoud is relatief als je een beetje kundig bent

En wat de intervallen betreft is het gelijk. Bij een 2takt nieuwe zuiger, bij een 4takt kawa een grote beurt

Ik zou zeker voor een 4takt gaan maar een stinkende 2takt is ook leuk

[Voor 45% gewijzigd door Chevy454 op 26-07-2005 20:22]
Zat zowiezo ook al richting een kawasaki ZXR400 aan te hikken , en dat een 125cc erg snel slijt , was ik me ook van bewust.
Ik ben 1.84 , dus zal ik wel op een ZXR400 passen?
Ik ben overgens ook niet vies van sleutelen , heb mijn eigen en me vaders auto ook in eigen onderhoud(lukt het niet..is er altijd nog een garage

[Voor 29% gewijzigd door AcIDeR op 26-07-2005 20:21]

ik ben benieuwd Chev'ke

Zijn er nog haken en ogen aan die machines?
Ik zit helaas denk ik wel aan de wat oudere bouwjaren , dus km standjes van 25.000 en meer zijn niet bijzonder?
Wat kost zo'n machine ongeveer als je hem wilt verzekeren , 18 jaar en 0 schade vrije jaren.
Ik heb wel een auto all risk op me naam staan , miss dat dat wat uitmaakt?
En hoe verzeker je zoiets? Wa lijkt me?
ik heb een paar pagina's geleden mijn kennis over de zxr400 gedeeld...dus euh, doe je bestAcIDeR schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:42:
Zo'n zxr400 zie ik kwa model wel zitten , heb weleens tegen een 25kw gesport met de auto , maar hield die bij lange niet bij
Zijn er nog haken en ogen aan die machines?
Ik zit helaas denk ik wel aan de wat oudere bouwjaren , dus km standjes van 25.000 en meer zijn niet bijzonder?
Wat kost zo'n machine ongeveer als je hem wilt verzekeren , 18 jaar en 0 schade vrije jaren.
Ik heb wel een auto all risk op me naam staan , miss dat dat wat uitmaakt?
En hoe verzeker je zoiets? Wa lijkt me?

En verzekeringspremie checken?! Ik zou ff op www.unive.nl kijken..dan kan je kijken wat het ongeveer kost. Je moet voor jezelf bepalen hoe je 'm wil verzekeren...Succes iig

Ik heb een motor!!! WHOEI!!!!

Gefeliciteerd man!

Jammer dat het wat minder weer is nu, ik hoop voor je dat het wat droger wordt de komende tijd.
Anoniem: 6317

Maar gefeliciteerd Martijn02

Maar dat was dan ook een tweedehandsje

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 6317 op 27-07-2005 12:04]
Fazer.. fijne motor. Zit in principe een R6 blok inMartijn02 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:41:
Nou.. gisteren nog een ritje gemaakt op de Bandit en de Fazer... en heb toch maar besloten voor de Fazer te gaan... Heb er nog 1 zwaar kettingslot, een schijfremslot, en een motorhoes vanaf geluld, en toen getekend.

ik zou ook het nieuwe model Fazer boven een Bandit verkiezen.. veel modernere techniek een een veel mooiere lijn, alhoewel een bandit ook lekker rijdt en nog het oude bulletproof GSXR blok heeft.
Met zoveel (nieuwe) motorrijders wordt het eigenlijk wel een keer tijd voor een GoT motormeeting..

[Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 27-07-2005 13:01]
Gefeliciteerd en dat betekent picsMartijn02 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:41:
Nou.. gisteren nog een ritje gemaakt op de Bandit en de Fazer... en heb toch maar besloten voor de Fazer te gaan... Heb er nog 1 zwaar kettingslot, een schijfremslot, en een motorhoes vanaf geluld, en toen getekend.

Wij willen bolletje pics, wij willen bolletje pics

Maar de motor goed onderhouden

In de winter eens het plastiek eraf halen en met een doek en WD40 alles schoonmaken

En vooral rustig inrijden

[Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 27-07-2005 13:10]
Jaja, dat wordt zeker poetsen, ik wil er heel zuinig mee doen

Enneuh, hij heeft al 1200km ingereden (het is een demo-model)
[Voor 8% gewijzigd door Martijn02 op 27-07-2005 14:18]
flink korting gehad op je demo model ?
* Chevy454 hoopt hetCapoeirist schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:37:
flink korting gehad op je demo model ?

Ik zou zelf nooit een demo model kopen maar dat is ieder zijn beslissing

Zolang je er maar fijn mee kan rond rijden is het zeker goed

Een goede investering in de motor kan je doen met valblokken

Motoronderdelen zijn kostelijk

[Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 27-07-2005 14:59]
Man o man...mss ben ik een tutje...maar in geen 100 miljard jaar zou ik valblokken op mijn motor doen...Alle sex appeal die de motor dan heeft is zo het raam uitChevy454 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:55:
[...]
Een goede investering in de motor kan je doen met valblokken
Motoronderdelen zijn kostelijk

Gewoon het rubber op de weg houden! (of heel goed verzekerd zijn

Nou er zijn mooie valblokken hoorAnoniem: 22039 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:29:
Man o man...mss ben ik een tutje...maar in geen 100 miljard jaar zou ik valblokken op mijn motor doen...Alle sex appeal die de motor dan heeft is zo het raam uit

Hij had net zijn 1000km beurt gehad, dus dat hoeft dan ook niet meer. En het is bij een goeie dealer, dus gewoon 2 jaar garantie er op enzo.
Ik heb hem all-risk verzekerd (duur!), en ben van plan de kant met het rubber onder te houden. Maar valdoppen was ik ook al naar aan het kijken...
Dat is wel een verrekte lekker brommertjeChevy454 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:32:
[...]
Nou er zijn mooie valblokken hoorBeetje zoeken
[afbeelding]

Hoop dat het vavanond beetje droog blijft, wel weer ff zin om een stukkie te sturen

Kolere...da's een mooie fiets!Chevy454 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:32:
[...]
Nou er zijn mooie valblokken hoorBeetje zoeken
[afbeelding]

is circuit fiets van maatje van chev en mij. Hij heeft nog zo'n geile fiets.. nog iets mooier..
deze 600rr is momenteeel helemaal zwart metaliic met paarse tint erin ivm schuivertje op circuit. Zal es foto's maken voor je.
Maar ik ga dus ook valbloken bestellen, denk toch de LSL blokken van suzuki, maar als ik dan de schade zie aan fietsen met die valblokkern..wil ik toch wel wat grotere waarbij bij harde klap de bout gewoon breekt.
[Voor 25% gewijzigd door Capo op 27-07-2005 16:30]
En van die valblokken die gewoon direct op de motor ophang punten vastzitten en niet via een plaatje zodat je niet in je kuip hoeft te zagen. Die plaatjes zijn de ideale hefboom om het schroefdraad uit je blok te verwijderen bij een valpartij.Capoeirist schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:29:
[...]
is circuit fiets van maatje van chev en mij. Hij heeft nog zo'n geile fiets.. nog iets mooier..
deze 600rr is momenteeel helemaal zwart metaliic met paarse tint erin ivm schuivertje op circuit. Zal es foto's maken voor je.
Maar ik ga dus ook valbloken bestellen, denk toch de LSL blokken van suzuki, maar als ik dan de schade zie aan fietsen met die valblokkern..wil ik toch wel wat grotere waarbij bij harde klap de bout gewoon breekt.
ik gebruik geen valblokken.. bij een lichte schuiver zullen ze de schade wel wat beperken, maar die schade kan ik zelf wel dragen (of als het meer dan een paar honderd euro is: de verzekering). Ik ben nogsteeds bang dat die valblokken zo veel kracht op het frame en op het blok zetten dat er wat echt duurs kapot gaat bij een wat hardere valpartij. (frame of blok bijvoorbeeld) En dat de verzekering dan vervolgens zegt: ja dat is het gevolg van die valblokken.
Daarnaast vind ik het ook niet zo mooi en wil ik pertinent niet in mijn mooie kuip gaan zagen.
Mijn motor (foto was om mijn nieuwe pak te showen.. vandaar de maagdelijke kneesliders)

Motor met vage valblokken:

ziet er toch een heel stuk minder strak uit, twee van die rare uitsteeksels

als iemand nog eens wat weet voor mooie, zichtbare richtingaanwijzers of spiegels met richtingaanwijzers ingebouwd (die passen op mijn motor) dan hou ik me aanbevolen..
[Voor 47% gewijzigd door FragDaddy op 27-07-2005 17:01]
Anoniem: 122648

wat heb jij ervoor betaald? ik 699 euro bij safe in rotterdam

Ik voor 10 euro minder bij Kalsbeek in Zwolle. Maar ik heb hem al weer bijna een jaar. Fijn pak hoor. Voor mij de perfecte pasvorm en blijft ook goed zitten als je zelf stevig gaat verzitten (wat wel erg prettig is voor het snelle werk).Anoniem: 122648 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:29:
haha mooi pak fragdaddy, die heb ik 2 weken geleden ook gekocht
wat heb jij ervoor betaald? ik 699 euro bij safe in rotterdam
Het enige echte voordeel van die valblokken is volgens mij als je bij hele lage snelheid valt (of je motor om laat vallen ofzo). Dan heb je voor 500-1000 euro schade zonder valblokken (krassen in de kuip) en dat claim je niet bij je verzekering (althands ik niet)..Vind die valblokken a. geen gezicht en b. motor is toch allrisk, dus heb liever dat ie TL gaat als ik hem plat leg
[Voor 30% gewijzigd door FragDaddy op 28-07-2005 10:12]
Zonder valblokken .. voeg er kuipwerk, een van je carterdeksels, misschien frame etc. aan toe.
Goede valblokken breken af bij een wat hogere impact want anders word de schade veel erger door die dingen. Genoeg R1's waarbij de steun waaar ze hem op monteren dwars door de kleppendeksel en kop is gegaan...
[Voor 13% gewijzigd door Capo op 28-07-2005 11:44]
Ach, hebben ze een excuus voor de tikkende uitlaatkleppenCapoeirist schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:43:
Genoeg R1's waarbij de steun waaar ze hem op monteren dwars door de kleppendeksel en kop is gegaan...

Je hebt van die gigantisch lange valblokken welke als een hefboom werken en uitermate lelijk zijn en je hebt van die korte welke afschuren en zelfs afbreken en die zijn wel goed en ook nog "mooi" als je ze in een goede kleur hebt. Kijk maar die Guinness CBR welke ik heb gepost.
[Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 28-07-2005 12:48]
Owkee, er bestaan ook mooie valblokken die het uiterlijk van je motor niet verzieken...ik ben overtuigdChevy454 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:46:
[...]
Je hebt van die gigantisch lange valblokken welke als een hefboom werken en uitermate lelijk zijn en je hebt van die korte welke afschuren en zelfs afbreken en die zijn wel goed en ook nog "mooi" als je ze in een goede kleur hebt. Kijk maar die Guinness CBR welke ik heb gepost.

Chevy454 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:46:
[...]
Ach, hebben ze een excuus voor de tikkende uitlaatkleppen

En hefboom werking van die valblokken is wat minder.. echt.. dan krijg je een over de kop slaande motor..
* Capo is blij , gaat hopelij komend weekend leren pakje kopen voor circuit en komende winter toch maar een goedkope circuit fiets
Maar dat zijn volgens mij me cilinders?

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Nee, jij hebt last van hangtietenYamy_Daffy schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:22:
Ik heb ook 2 van die rare uitsteeksels aan de zijkant van me motor?
Maar dat zijn volgens mij me cilinders?

Chevy454 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:34:
[...]
Nee, jij hebt last van hangtietenBeha Mit Wartung

er is iemand op dreef vandaag...

Heb 22 juni me theorie gehaald.
Heb gisteren examen 1 - A-VB gehaald. Wat een kwats eigenlijk, 150euro voor 10minuten rond rijden op zo'n tereintje.
Ik moest op op een slip-terein bij Het Autotron in Rosmalen (mijn werkplaats), heerlijk asfalt en weer werkte gelukkig erg mee

OP NAAR DEEL 2!
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Anoniem: 122648

[Voor 98% gewijzigd door Grrrrrene op 23-01-2013 18:57]

Ik ben de verschrikkelijk crimineel geweest om op een zaterdagavond op de verlaten "rijksweg" A73 151km/h (na correctie) (na gas los

Gelukkig is je foto opvragen wel gratis in Gelderland, dus dat doe ik dan maar (ik ga hem niet aanvechten ofzo, ik heb te hard gereden basta.....)
* Capo zit met brede grijns de laatste 2 posts te lezen..
fuck de regels

Ze rijden zelf ook op motoren , zelfs in de regen.
Kleding kost eenmalig 40 euro , en dan mag je daar onbeperkt gebruik van maken(broek jas en helm en handschoenen...alleen schoenen is eigen.
Theorie is inbegrepen, en ze hebben diverse pakketen.
De 8ste komen ze terug van vakantie , en hoop dan rond die buurt mijn eerste echte les te hebben.
Is het overgens aan te raden om meerdere uren achter elkaar te lessen?

2 uur per dag is doenbaar als lesser

Maar 2 uur lang maneuvres maken met 30 graden in vol ornaat... ask DinX

Bijna te vergelijken met een kilometer naar het tankstation lopen in vol ornaat?Chevy454 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:27:

Wat betaal je per uur eigenlijk? Ik betaalde ong. 38,50 per uur maar daar zat de kleding dan wel bij.
2 uur deed ik, maar dat was meer omdat ik niet eens meer flink kon "stappen" aangezien 80 euro in de week wel fors is voor mij (als arm studentje, met boetes, iemand geintereseerd in mijn giro rekening om er wat op te storten, aaahhh toe?!)

(bijna weekend, alleen morgen nog)
Ja en nee. Tijdens je lessen kan je geen pauze houdenSaus schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:58:
Bijna te vergelijken met een kilometer naar het tankstation lopen in vol ornaat?

Ik heb 2 keer 3 uur na elkaar gedaan, bij mij was het wel geen 30°, maar optimaal is toch wat anders. Ik denk dat een uur of 2 na elkaar eigenlijk redelijk in de buurt komt van het maximum waar je nog wat aan hebt, als het je eerste keer is op een motor is de concentratie daarna toch niet meer wat die zou moeten zijnChevy454 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:27:
Meerdere uren achter elkaar? wat moet ik verwachten? 2 uurtjes of 4 uurtjes?
2 uur per dag is doenbaar als lesser

[Voor 8% gewijzigd door The Bad Seed op 29-07-2005 21:22]
Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Ik heb nog nooit op een schakelbrommer of iets gereden dus moet helemaal van scratch beginnen. Schakelen etc. Wel scooter gehad maar das toch weer heel wat anders

Ik heb op een dag 2x 2uur gehadThe Bad Seed schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:21:
Ik heb 2 keer 3 uur na elkaar gedaan, bij mij was het wel geen 30°, maar optimaal is toch wat anders.

Uur of 8 heb ik gehad_NeMeSiS_ schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:20:
Hoeveel lessen hebben jullie gemiddeld gehad?

Zitten die lessen dan echt alleen in de controle van de fiets?
Zit toch 4 uur maneuvres bij en dan 4 uur rijden op de openbare weg en dan je rijstijl bijschaven._NeMeSiS_ schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:28:
Zitten die lessen dan echt alleen in de controle van de fiets?
Valt me alles mee eerlijkgezegt. Had wel op zo'n 16 uur gerekend oid. Scheelmt me weer wat poenChevy454 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:31:
[...]
Zit toch 4 uur maneuvres bij en dan 4 uur rijden op de openbare weg en dan je rijstijl bijschaven.

Je wil het niet meemaken. Dat was 2 zomers geleden. Toen was er even een hittegolf. Dus meerdere dagen 34-35°.Saus schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:58:
[...]
Bijna te vergelijken met een kilometer naar het tankstation lopen in vol ornaat?
Moet je je inbeeelden, volledig in het pak, helm op, handschoenen aan.
En dan 2 uur manouevres doen op een parkeerterrein die nog vrij moeilijk gaan. Dan zweet je je kapot van de hitte en de inspanning. Ik woog 2.5-3 kilo minder na die 2 uur. Als ik m'n arm naar beneden hield liep het zweet er gewoon uit.
Pauze's kennen ze niet in die 2 uur, want het moet snel gaan hier in België. Je hebt 8 uur de tijd om te kunnen slagen op je examen. Dus 2 uur continue manouvres maken.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Let op: dit was wel België_NeMeSiS_ schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:34:
Valt me alles mee eerlijkgezegt. Had wel op zo'n 16 uur gerekend oid. Scheelmt me weer wat poenAls ik er wel klaar voor ben dan

En dan een droogkloot van een instructeur hebben: Het is wel een beetje warm vandaag héDinX schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:40:
Je wil het niet meemaken. Dat was 2 zomers geleden. Toen was er even een hittegolf. Dus meerdere dagen 34-35°.
Moet je je inbeeelden, volledig in het pak, helm op, handschoenen aan.
En dan 2 uur manouevres doen op een parkeerterrein die nog vrij moeilijk gaan. Dan zweet je je kapot van de hitte en de inspanning. Ik woog 2.5-3 kilo minder na die 2 uur. Als ik m'n arm naar beneden hield liep het zweet er gewoon uit.
Pauze's kennen ze niet in die 2 uur, want het moet snel gaan hier in België. Je hebt 8 uur de tijd om te kunnen slagen op je examen. Dus 2 uur continue manouvres maken.

[Voor 55% gewijzigd door Chevy454 op 29-07-2005 23:43]
Wil je deze zin even uitleggen? Bedoel je dat jullie altijd 8 uur lessen en dan meteen op examen gaan? OF dat jullie examens 8 uur duren!?DinX schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:40:
[...]
Je hebt 8 uur de tijd om te kunnen slagen op je examen. Dus 2 uur continue manouvres maken.
Ik snap het als domme Nederlander iig niet

Ik heb overigens 11 lessen gehad van 2 uur (dus 22 uur les).

Ach ik ben daarna gelijk weer opgestart en heb nog maar eens een noodstop geprobeerd. Ging toen prima. (net iets minder hard geremd)
Wij hebben 4 x 2 uur les (verspreid over 4 dagen) en daarna examen.Saus schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:27:
[...]
Wil je deze zin even uitleggen? Bedoel je dat jullie altijd 8 uur lessen en dan meteen op examen gaan? OF dat jullie examens 8 uur duren!?
Ik snap het als domme Nederlander iig niet
Ik heb overigens 11 lessen gehad van 2 uur (dus 22 uur les).
Ik had nog een uurtje extra nodig voor m'n manouvres (die op examen perfect bleken te gaan

Nooit meteen vol in de remmen gaan. Progressief leren remmen. Dus van zacht naar steeds harder remmen. Zo zorg je eerst dat er gewicht op je voorwiel staat, dan kan dit minder snel blokkeren (waardoor je onderuit gaat). OF een fiets met ABS nemen zoals die van mij, dan kan je remmen zohard je wilmegaleo schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:31:
Kben afgelopen maandag gevallen met lessen. We waren met bijzondere verrichtingen bezig en ik ging een noodstop maken. Het regende en het was een beetje glad. Ik knijp lekker hard m'n voorrem in en HOPPA daar ging ik!! AUTSJ. Viel op m'n rechterkant. Daar heb ik nergens last van wat dan ook en met m'n linkerbeen ben ik over die moter heengeschaaft en heb ik nu een dik scheenbeen en de nodig schaafwonden. Lekker dan 1,5 week voor je examen.
Ach ik ben daarna gelijk weer opgestart en heb nog maar eens een noodstop geprobeerd. Ging toen prima. (net iets minder hard geremd)

[Voor 45% gewijzigd door DinX op 30-07-2005 10:37]
Moet je in geval van een BMW wel geen Batterij Met Werkweigering hebbenDinX schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:35:
OF een fiets met ABS nemen zoals die van mij, dan kan je remmen zohard je wil

* Chevy454 is goed bezig zijn toekomstige werkgever aan het afkraken

[Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 30-07-2005 11:58]
Yamaha for the winChevy454 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:01:
[...]
Moet je in geval van een BMW wel geen Batterij Met Werkweigering hebben
* Chevy454 is goed bezig zijn toekomstige werkgever aan het afkraken![]()

Jij weet verdomd goed dat er maar 1 merk is

Aldus de man welke op een Honda rijdt

Iedereen wilt wel een ZX-10R hebben

[Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 30-07-2005 13:10]
Ben zojuist naar de Hans v Wijk en Safe geweest en ik heb bij Hans v Wijk al mijn moed verzameld....en ben op een 2004 Aprilia RSV 1000R geklommen ( dat klimmen mag je nog al letterlijk nemen

Ik kom met mijn voeten op de grond !!

Vond wel dat de motor een hoop tank had...dus hoger en langer dan ik gewend was....En volgens mij is ie zowiezo langer dan de gsxr600 die ik gehad heb...maar mss is dit psychisch

Het duurt wss nog een week of 2 voordat mijn helm terug is van Arai, maar dan ga ik zeker ff een proefrit los praten

Ow ja, bij Safe stond een 2005 Factory R....heb mijn ogen uit zitten kijken...wat een kunstwerk, 't is haast zonde om er mee te gaan rijden

* Anoniem: 22039 is in luv

Totale kosten iets van 4-500 euro ofzo, maja motor legaal begrenzen is ook snel 2-300 en dan moet je dr vaak 1 hebben die vrij jong (>94) is.
Examinator zei nog dat ik reed als een echte motorrijder, tenminste niet dat truttige.
Heb maar niet gezegd dat ik me een 90-jarige bejaarde in een brommobiel voelde

Maja, nu kan ik (naja, vanaf maandag, moet het rbw nog ophalen) 100% legaal op mn lichtelijk incontinente VF rijden

leeg

Tell me about it. De standaard vering van mijn RS250 valt eigenlijk een beetje tegen. De voorkant voelt erg slap aan zelfs wanneer je de rebound op maximaal instelt. En de achterkant is veel te hard afgeveerd voor mijn gewicht (50kg). Vandaag maakte ik een heftige slide terwijl ik amper 40km/h reed in de tweede versnelling (~5000rpm) bij het wegrijden van een kruispunt waar het een paar uur eerder had geregend.Chevy454 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:40:
Goh, wat is een wereld van verschil om de rebound en de demping op maximaal te zetten op een motor van bijna 10 jaar oudHij ligt nu toch baanvaster in de bocht.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
He... das toppie, want dan zou die fiets niet eens zo schrikbarend veel moeten zakken.Anoniem: 22039 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:48:
Ik kom met mijn voeten op de grond !!![]()
Naja, iig met de bal van mijn voeten...good enough for me!
Overigens heb ik dat al op de K (ik ben een klein ventje), maar heb er nog nooit echt problemen mee gehad.
Vrouw met dure smaak.. i like themAnoniem: 22039 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:48:
Ow ja, bij Safe stond een 2005 Factory R....heb mijn ogen uit zitten kijken...wat een kunstwerk, 't is haast zonde om er mee te gaan rijden![]()
* Anoniem: 22039 is in luv

Dit topic is gesloten.