Hmm, waar heb ik dat eerder gehoord

Fragdaddy -> als je me wat vraagt op de msn, dan moet je wel net zo lang online blijven dat ik antwoord kan geven

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 22039
Hmm, waar heb ik dat eerder gehoord
vreemd. ik ben niet offline geweestAnoniem: 22039 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:42:
[...]
Fragdaddy -> als je me wat vraagt op de msn, dan moet je wel net zo lang online blijven dat ik antwoord kan geven![]()
![]()
Have a wheelie good weekend!
Hij is gewoon wat schuchter, geef ons mannen de tijdAnoniem: 22039 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:42:
[...]
Fragdaddy -> als je me wat vraagt op de msn, dan moet je wel net zo lang online blijven dat ik antwoord kan geven![]()
![]()
Hij was gewoon weer gaan kneedownen
[Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 31-07-2005 17:30]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Minimaal 2 uur achter elkaar , omdat ik 12km moet rijden voordat ik er ben.Chevy454 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:27:
Meerdere uren achter elkaar? wat moet ik verwachten? 2 uurtjes of 4 uurtjes?
2 uur per dag is doenbaar als lesser
Maar 2 uur lang maneuvres maken met 30 graden in vol ornaat... ask DinX
Grenzen moet je verleggenFragDaddy schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:01:
Om 1 uur 's nachts, in de regen? ik ben wel gek, maar niet zo gek.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
en hopenlijk heb je zwevende remschijvenCapoeirist schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:24:
en je remmen warm remmen anders kom je voor rare verassingen te staan
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
LaagvliegerCapoeirist schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 15:35:
ik zweefde boven het wegdek, is dat ook goed ?
[Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2005 17:27]
Tameguchi kitten ja ney o
Eindhoven heeft haar eigen Hein Gericke naar ik meen, zeer fijne instapwinkel. Vooral voor je eerste setje (waar je alles toch nog even bij moet proberen, tenminste ik welSiErRa schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:10:
Hier nog iemand die toch maar gaat beginnen met lessen.
Heb nog geen rijschool uitgezocht (tips voor omgeving eindhoven zijn welkom)
Vandaag even theorieboekje gehaald, maar dat zal niet zo'n probleem worden (was het met de auto ook niet)
Maar waar ik nog wel wat tips voor kan gebruiken zijn helm en kleding aangezien je die ook al bij het lessen nodig hebt.
Naar jaren scooter rijden en twee ongelukken ga ik mijn huidige nolan helm toch maar niet meer gebruiken. Dus ik heb eigenlijk alles nog nodig. De motor die ik wil ga aanschaffen nadat ik m'n rijbewijs A heb wordt een sport/tour of sport, dus ik zoek ook kleding in die stijl.
Na wat research lijkt een 2 delige leren outfit me het meest practisch, maar qua merken zegt het me allemaal vrij weinig, hetzelfde met helmen, laarzen en handschoenen.
Ik ga komend weekend denk ik eens wat winkels af, maar wat tips zijn zeer welkom (ook qua winkels).
Dit gaat waarschijnlijk als spam gezien worden maargoedSiErRa schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:10:
Hier nog iemand die toch maar gaat beginnen met lessen.
Heb nog geen rijschool uitgezocht (tips voor omgeving eindhoven zijn welkom)
Leer is een goede investering, kost wat maar heb je wel jaren plezier van.De motor die ik wil ga aanschaffen nadat ik m'n rijbewijs A heb wordt een sport/tour of sport, dus ik zoek ook kleding in die stijl.
PassenNa wat research lijkt een 2 delige leren outfit me het meest practisch, maar qua merken zegt het me allemaal vrij weinig, hetzelfde met helmen, laarzen en handschoenen.
Termaat in Nijmegen doet het altijd wel goed. Maar je woont in de buurt van Eindhoven begrijp ik?Ik ga komend weekend denk ik eens wat winkels af, maar wat tips zijn zeer welkom (ook qua winkels).
[Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2005 21:46]
leeg
zuigt hard hé4x2 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:10:
Bahh, ik haat dat verbouwingsvirus.
[Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2005 23:15]
Mhhh... 260Capoeirist schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:24:
Yups heb ik gisteren gedaan.. 260 in de regen... aardig plat de bocht door.. in de regen...
is echt gaaf man. beetje regen racen op de snelweg.. wel heeel goed opletten en anticiperen en je remmen warm remmen anders kom je voor rare verassingen te staan
Ja kan je nog geflitst worden. Ik meen dat je "veilig" zat wanneer je meer dan 280 echte km/h zat te makenPilatuS schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:17:
Mhhh... 260
Kan je met zo'n snelheid eigenlijk nog geflitst worden, dacht dat het ergens rond die snelheid was dat er niets meer op de foto stond teminste geen motor of auto.
ForsWat zou de boete eigenlijk zijn met 260
Moet je eens doen: even het gas opentrekken tot 160km/h en dan terug laten zakken tot 120. Goh, wat is 160km/h toch hard werken op zo'n nakedBen zelf iig nog lekker aan het lessen, gisteren voor de 2e keer op de snelweg gereden en dat vond ik toch wel erg leuk om te doen, ben niet boven de 130 geweest maar het blijft erg lache
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Geen sites? Ik les ook in DenBosch, kom uit Rosmalen en les bij Hoeze verkeersschool. http://www.hoeze.nl/index0.php?page=homeND schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:53:
Ik wil dus beginnen met motorrijlessen (paar pagina's terug), maar het aantal rijscholen in den bosch is beroerd. (3 scholen) Geen van allen heeft een site (mag je toch eigenlijk anno 2005 toch wel verwachten) dus concrete informatie heb ik nog niet. Dat word rondbellen dus, maar voor objectieve ervaringen is het natuurlijk zinloos om dát zelf bij de rijschool te vragen
![]()
Supersports vind ik echt superstrakke machines, maar dan komt het; daar zit je dan met een 25kw rijbewijsEen SS afknijpen tot daar aan toe, maar dat het aanbod minimaal is maakt het voor de beginner al helemaal niet makkelijker.
Legaal op kenteken kan meestal alleen op jonge motoren, maar als beginner ga ik niet meteen 9 mil neerleggen voor een afgeknepen SS, welk ik hoogstwaarschijnlijk na 2 jaar weer inruil. Ben me dus beetje aan het orriënteren. Op het moment heb ik de ZX-6R (1998-2002, 2002 vink
) op het oog, maar die gaan ook richting de te prijzige kant te gaan. Hebben jullie nog tips/adviezen voor een 25kw SS?
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Ik moet kleiner tandwiel steken voor of groter achter..dan haal ik de 285 wel.. hij loopt niet door in z'n 6 dankzij o.a. mijn gewichtChevy454 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:24:
[...]
Laagvlieger
Door jou krijgen we motorrijders een slechte naam. Met 260km/h over snelweg vliegen, met open luide pijpen, inlaatkelken waar oma's, bejaarden, kleine kinderen, honden, katten, gevogelte,... in verdwijnen. En als het blijft hangen dan zorgt de ram air er wel voor dat het door de inlaatkelken gaat zeker?
Nee, doe jij maar zo voort met het verneuken voor iedereen
Gas verder open trekken Emiel, de 9 haalt 280km/h
Vind je het erg als ik het niet express wil uitproberen ?PilatuS schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:17:
[...]
Mhhh... 260
Kan je met zo'n snelheid eigenlijk nog geflitst worden, dacht dat het ergens rond die snelheid was dat er niets meer op de foto stond teminste geen motor of auto.
Wat zou de boete eigenlijk zijn met 260
Hmm, naar de ZXR400 heb ik ook al gekeken maar het aanbod 25KW ZXR400 is op 1 hand te tellen, en meestal ligt de prijs dan een paar honder euro lager dan een ZX6R. (4000-5000,-) Het word dus of een goedkope SS, er lekker mee rijden en ondertussen sparen voor een ZX6R. Of in 1x een 6R.PilatuS schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:21:
Misschien is de kawaski zx400 iets voor je, is prima verkrijgbaar in 25kw uitvoering 2ehands en is ook niet echt duur.
Dat ding leek mij ook wel iets alleen dan niet de 25kw uitvoering, maar dat ding schijnt niet echt groot te zijn dus als je lang bent is het niet echt iets, een maat van me heeft er 1 en die is er best tevreden over, ik ga er iig ff op rijden om te kijken of het iets voor mij is.
[Voor 3% gewijzigd door ND863 op 02-08-2005 20:56]
[Voor 6% gewijzigd door DinX op 02-08-2005 21:05]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
25kW is inderdaad duurder jaND schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:55:
Opzich is een ZXR400 niet zo duur, maar zodra het om een 25KW model gaat (meestal ook jonger) betaal ik me de pleuris (in verhouding)
alstuND schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:53:
. Dat word rondbellen dus, maar voor objectieve ervaringen is het natuurlijk zinloos om dát zelf bij de rijschool te vragen
Tja.. op een 25kw SS kan je ook pret hebben. Maar als beginnersmotorfiets zou ik gewoon een iets "vriendelijker" model kiezen. Wat dacht je van een fazer? Enneh.. zon zxr 400 (met die stofzuigerslangen) vind ik nog steeds een hele leuke fietsHebben jullie nog tips/adviezen voor een 25kw SS?
Wise enough to play the fool
Ik heb eerst een pakket genomen, heb vorige week eerste deel gehaald en moet 6 september op voor 2e deel. Tot die tijd gewoon losse lessen. Ze lessen daar meestal met 2 tegelijk, en meestal 2 uur achter elkaar. Ik vindt het ideaal zo.ND schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:55:
[...]
The-spawn, Rijschool Hoeze!over het hoofd gezien! Heb je losse lessen of een pakket?
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
[Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 02-08-2005 22:59]
Ik ben 18 (over 2 maanden 19) en in het bezit van rijbewijs B. Ik zit hoe dan ook vast aan een licht rijbewijs . CBR600F ook naar gekeken en wederom een handjevol die legaal op 25kw zijn.Chevy454 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:30:
[...]
25kW is inderdaad duurder ja
Maar ik weet niet hoe oud jij bent (nog niet in jouw profiel gekeken namelijk) maar moet het een pure SS zijn? Anders zou je wel eens kijken naar een CBR600F, ZZR600,.. die zijn er volgens mij meer in aanbod
Ik twijfel er ook niet aan dat je met 25kw pret kan hebben, met bijna elke fiets. Een fazer vind ik niks eigenlijk. Het is totaal niet mijn smaak zeg maar. En als ik me niet vergis zijn de 25kw versies ook behoorlijk aan de prijs, zoniet duurder dan de SS-en die ik op het oog heb. Dan ga ik liever voor pret op een SS.teacher schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:51:
Tja.. op een 25kw SS kan je ook pret hebben. Maar als beginnersmotorfiets zou ik gewoon een iets "vriendelijker" model kiezen. Wat dacht je van een fazer? Enneh.. zon zxr 400 (met die stofzuigerslangen) vind ik nog steeds een hele leuke fiets
Anoniem: 122648
Ja, een tweetakt moet erg goed bijgehouden worden, anders loopt het blok vrij snel in de soep, maar ik hoop dat als je een viertakt koopt dat je dan ook het onderhoud volgens het boekje(of beter) doet/laat doen. Die kan namelijk ook kapot binnen relatief korte tijd...ND schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:42:
Heb ook nog even aan een RS125 zitten denken om tóch te kunnen rijden, maar het lijkt me onverstandig omdat het een 2-takt wat kennelijk onderhoudsgevoelig is,
Niet noodzakelijk, elke motor is duur in onderhoud als je alles moet laten doen, bijvoorbeeld bij een viercilinder 4-takt met veel kuipwerk de kleppen laten stellen kost je ook een rib uit je lijf, waarschijnlijk vrij vergelijkbaar met een preventieve revisie van een eencilinder tweetaktblokje, gewoon omdat er zoveel werk aan is.duur in onderhoud (blok revisies)
Let wel even op, er zijn 2 versies van de RS125, een 11 kW versie, daar is in sommige landen een aparte categorie motorrijbewijs voor, en die haalt inderdaad maar met veel moeite de 120-130. De vol vermogen versie is een stuk sneller, kan harder naar de 150 dan 99% van de auto's die rondrijden.en niet geschikt voor op de snelweg (met pijn en moeite 120 halen is niet fijn).
of 100 km snelweg te doen is hangt van jezelf af, er zijn mensen die met zo'n ding op vakantie gaan naar het zuiden van Frankrijk, andere rijden er alleen maar mee naar een terrasje...En eigenlijk wil ik de motor ook gebruiken als vervoer naar mn werk in het weekend. (100km verderop, dus de snelweg is onvermijdelijk).
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Kut voor je zeg, toen ik op mijn deksel viel (welliswaar rechts) kostte me dat 60 euro (het zijn onderdelen waar meer vraag naar is........) Dat de motor niet meer start had ik ook, alleen een dag later wilde ie in neutraal ook weer fijn lopen.Tomcat schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:18:
Net gecrashed![]()
Met mn stomme kop een auto in een bocht ingehaald en mn achterwiel gleed weg. Door schrikreactie de voorrem aangeraakt en de berm ingereden en daarna op mn plaat gegaan. Linkse deksel is gebroken en de motor start niet meer. Weet nog niet wat er achter dat linkse deksel zit, bij een brommer is dat de plek waar het vliegwiel zit zeg maar. Ik hoop dat het meevalt.
Verder knippers kapot, een spiegel erafgestoten tijdens het wegduwen van de motor en wat meer schuifschade waar al wat schuifschade zat (vorige eigenaar).
Lichamelijk wat schaafwondjes en spierpijn. Pak is zo goed als onbeschadigd gebleven, helm is wel zeer zwaar beschadigd.
Ik ga stilletjes in een hoekje uithuilen. En me opgeven voor een VRO.
[Voor 4% gewijzigd door Steffie op 04-08-2005 16:39]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Qua onderhoud moet ik alles nog leren hoor, ik las ook op internet over het smeren van mijn ketting etc etc. MAar wat kun je aan onderhoud doen aan je accu dan als ik vragen mag?Steffie schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:28:
Ik heb maandag ook mijn eerste serieuse pech onderweg gehad. Ben laatst wel een keer m'n schakelsteuntje verloren, maar daar kom je nog wel mee thuis. Dit keer deed mijn motor dus echt helemaal niets meer. Dus dat werd een kilometer of vijf duwen om thuis te komen.
Laatst was al een keer een accu stuk gegaan. Ik dacht toen dat het gewoon door ouderdom of slecht onderhoud van die accu kwam. Nieuwe gekocht, maar nu na een kleine twee weken kreeg ik wederom geen stroom. Accu doorgemeten en die deed het nog perfect, maar geen lampje wilde branden. Ik vermoedde dus dat of m'n noodschakelaar of m'n contactslot stuk was. Hele middag bezig geweest met motor uit elkaar halen en spaghetti-brei proberen te begrijpen en doormeten. Uiteindelijk kwam ik deze connector tegen die vanaf het contactslot terug naar de CDI loopt:
[afbeelding]
Die zat dus scheef erop waardoor er geen goed contact werd gemaakt. Met als resultaat vonkjes en uiteindelijk is die zo verbrand en gesmolten, dat er helemaal geen stroom meer door ging.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed, probleem is dus opgespoord. Daarna maar even naar de lokale DHZ-winkel geweest om kabelschoentjes te halen. Spul eraan gemaakt en afgetaped zodat er niet zo snel water bij kan komen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu doet die het weer super goed. Die connector is waarschijnlijk zo komen te zitten nadat de dealer mijn powervalves heeft vervangen. Wellicht heeft die te hard aan een draadje getrokken in een moment van onoplettendheid. Kan de beste overkomen denk ik. In ieder geval weet ik nu wel dat ik lang niet voor alles met een zak geld naar de dealer hoef te gaan en dat ik zelf ook wel wat kan fixen
[Voor 31% gewijzigd door 4x2 op 04-08-2005 19:57]
leeg
Thanks, wellicht mag ik even een lijstje neerknallen van dingen waar ik zo'n beetje op let en waar jullie mij van zeggen: Saus, met je twee linkerhanden, dat kun je zonder dealer af..........(en vadersss4x2 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:56:
Bij een niet-onderhoudsvrije accu moet je het vloeistofpeil in de gaten houden (accu moet rechtop staan en dan moet het tussen min en max staan).
Bijvullen met gedestilleerd water.
(voor de duidelijkheid, een onderhoudsvrije accu staat geen vloeistofpeil of niks op, bij een niet-onderhoudsvrije zitten bovenop (6, bij 12V accu's) dopjes.)
Dealer, heel zeker van dat jij dat niet kan
Peilen lijkt me simpelOlie
Tja, hier kun je over vallen of niet. Ik doe het jaarlijks in de winter. Gewoon een sleutel 8 en een stuk leiding voor de oude olie en een pot voor de oude olie op te vangen.Remvloeistof
Meten wanneer JIj erop zit want de ketting spant aan wanneer je erop zit dus daarom controleren wanneer je erop zit. als je er niet op zit ongeveer 2.5cm speling en als je erop zit dan moet je even door de veren gaan en iemand moet voelen of die niet strak staat.Ketting smeren/spannen
Winterwerk. Wat gedestileerd water bij voegen is voldoendeAccu dus if nodig
Buurmeisje van 18 jaar met dikke tieten vragenPoetsen/Posen
2.5 voor, 2.9 achter meestal. Kijken op de site van de fabrikant.Bandenspanning
[Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 04-08-2005 21:04]
[Voor 112% gewijzigd door Chevy454 op 04-08-2005 22:29]
Nog even een aanvulling:Chevy454 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:00:
Meten wanneer JIj erop zit want de ketting spant aan wanneer je erop zit dus daarom controleren wanneer je erop zit. als je er niet op zit ongeveer 2.5cm speling en als je erop zit dan moet je even door de veren gaan en iemand moet voelen of die niet strak staat.
leeg
Aanvulling @ aanvulling4x2 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:44:
Smeren wel doen net voor het achtertandwiel aan de binnenkant van de ketting en je moet dus vooral die rolletjes hebben.
Ja maar gedurende die tijd heb je wel geen smeringRest van Chevy's punten ben ik het wel mee eens, oliefilter vul ik zelf van tevoren niet, maar start de motor gewoon heel even (10-20sec max), dan zit het er ook wel doorheen.
nee joh... dit is het blok van de ariel (vh500) Gisteren een stukje geplofd en deze fot maakte ik net nadat ik alle olie van het blok had afgepoetstChevy454 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:21:
Is dat de zeemeermin?
Ownee, die 4G van jou heeft een heel ander uiterlijk. Mis namelijk die achterste rij
Maar wat voor een oudje is dat dan? een oude Guzzi?
Vertel dat maar es tegen een pas gereviseerde XR600 eigenaarteacher schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:16:
Over die 10 seconden zonder smering zou ik mij niet zo druk maken; er blijft immers altijd nog olie achter in de kop.
[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 05-08-2005 14:19]
Aanvulling @ aanvulling @ aanvullingChevy454 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:42:
[...]
Aanvulling @ aanvulling
Motor niet op de middenbok zetten en slim proberen te zijn, dat lukt niet.
Gewoon het achterwiel van de grond en even met de hand het wiel ronddraaien en niet de motor in versnelling zetten. Je zou niet de eerste zijn wiens vingers opeens wortelen zijn geworden om het zo maar te stellen
Ik heb dus geleerd dat dat niet hoeft, maar goed, dat kunnen van die dingetjes zijn, denk persoonlijk ook dat het wel meevalt, zeker koud kan het nog wel (even) iets hebben.Chevy454 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:17:
[...]
Vertel dat maar es tegen een pas gereviseerde XR600 eigenaar
Maargoed, ieder hun ding, ik verzadig mijn filter altijd want zo heb ik het geleerd van mijn leermeester
leeg
Anoniem: 28145
Ik vraag me af van wie je dat geleerd hebt.4x2 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:17:
[...]
Ik heb dus geleerd dat dat niet hoeft, maar goed, dat kunnen van die dingetjes zijn, denk persoonlijk ook dat het wel meevalt, zeker koud kan het nog wel (even) iets hebben.
BingoAnoniem: 28145 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:23:
Dan zijn vooral je krukaslagers erg ondankbaar dat er nog geen oliedruk is.
Move along people. Nothing to see here.
Anoniem: 127468
Anoniem: 122648 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:16:
ook al heb je een motor met 240 pk, het blijft toch je rechterhand die het open moet draaien...
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 05-08-2005 23:23]
Om te beginnenChevy454 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:09:
Verder zou ik wel kijken naar een AT om te beginnen
[Voor 50% gewijzigd door ROFLASTC op 07-08-2005 00:07]
And it goes BRAAAAAPP!
JA
[Voor 84% gewijzigd door Chevy454 op 06-08-2005 23:49]
Motorzaak / dealer PHC Ritzen in mijn geval.Tomcat schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:30:
Hoe komen jullie aan vervangende onderdelen voor de wat oudere motoren? Regelen jullie onderdelen via de dealer of via een motorsloop ofzo?
[Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 06-08-2005 23:36]
Move along people. Nothing to see here.
Ik ben ook vrij lang, maar ik pas behoorlijk op een moderne 600cc. Na een dag flink kilometers maken (300+km) stap ik wel flink vermoeid af, maar dat maakt me niet uit. Voor toertochtjes heb ik die motor in principe niet. Al doe ik soms wel eens een toertochtje. Als de organisatie me mee willen hebben.Het dillemma van de lange man. Een grotere motor past nou eenmaal beter.
Zware jongens hoor.. Wat wil je ermee gaan doen? Van Hamburg naar Bern in 2 uur ofzo? Want daar zijn ze goed in.. In hoog tempo grote afstanden afleggen.out schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:42:
ZZR1100, of ZZR1200, of een Honda CBR1100 XX Blackbird, dat zijn fietsen die me trekken
Tja. Ik vind zo'n ding spuuglelijk, te zwaar, niet koersvast genoeg door verouderde vering en voor zijn cylinderinhoud een beetje underpowered (maarja, wat wil je van een 15 jaar oud ontwerp)..Zelf ben ik echt weg van een Kawasaki ZZR 1100. Vooral de oranje/paarse of de aqua uitvoering is echt fraai. Is zo'n fiets nou te gek om mee te beginnen of zit t toch echt in je rechterhand?
Verschillende mensen, verschillende meningen, brand los
[Voor 71% gewijzigd door FragDaddy op 07-08-2005 22:43]
Have a wheelie good weekend!
Soms zijn er nog NOS of imitatie onderdelen te bestellen.Tomcat schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:30:
Hoe komen jullie aan vervangende onderdelen voor de wat oudere motoren? Regelen jullie onderdelen via de dealer of via een motorsloop ofzo?
Heb er zelf ook een keer mee proef gereden, maar maakte meer herrie dan mn oude helm (Caberg J1 plus) en dat zonneschermpje zat meer in de weg dan dat het goed deed.mindcre8r schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:48:
dat wordt btw een Caberg Justisimo.
leeg
heb je toevallig ook de AiroH opgehad met dat zonnevizier?4x2 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:53:
[...]
Heb er zelf ook een keer mee proef gereden, maar maakte meer herrie dan mn oude helm (Caberg J1 plus) en dat zonneschermpje zat meer in de weg dan dat het goed deed.
Ga dus proefrijden met de helm, voor hetzelfde geld bevalt ie niet (en als de zaak dat weigert gewoon ergens anders heen, het is opzich heel normaal dat je even kan proefrijden met een helm, lijkt mij).
[Voor 9% gewijzigd door mindcre8r op 08-08-2005 20:11]
In duitsland kijken dan bij www.mobile.demindcre8r schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:10:
Thnx voor url's zit er toch overna te denken om een fiets te importeren, scheelt veel geld
Op motor-forum stond ook nog een postcode die je kon invullen zodat je dicht bij de Nederlandse grens kon zoeken, scheelt als je een top motor ziet die in Berlijn staatChevy454 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:12:
[...]
In duitsland kijken dan bij www.mobile.de
Meestal is die vijver al leeggevist door andere Nederlanders welke datzelfde idee haddenSaus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:14:
Op motor-forum stond ook nog een postcode die je kon invullen zodat je dicht bij de Nederlandse grens kon zoeken, scheelt als je een top motor ziet die in Berlijn staat
Alleen de Caberg, die stond nl op mn werk, dus kon ik zo even uitproberen.mindcre8r schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:10:
[...]
heb je toevallig ook de AiroH opgehad met dat zonnevizier?
Motomoda (zit bij motorcentrum eindhoven) schijnt wel aardig te zijn.SiErRa schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:12:
Nog even een hele andere vraag, waar hebben ze veel motorkleding voor vrouwen, mijn vriendin vond het aanbod bij safemotors hier in eindhoven namelijk 3x niets.
leeg
"Weet je zeker dat jejezelf wilt quoten?" Vraagt internet explorer aan mij, JAZEKER IS MIJN ANTWOORDSaus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:58:
Ik vroeg me ineens spontaan af wat iedereen zo'n beetje als "warm rijden" beschouwt.
Ik rij standaard de eerste 10 km niet boven de 6000 toeren. Maar meestal (woon/werk) zit ik binnen 2km op de snelweg in de 6......(=120 met 5500 toeren)
Saus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:06:
"Weet je zeker dat jejezelf wilt quoten?" Vraagt internet explorer aan mij, JAZEKER IS MIJN ANTWOORD
want ik ben een ongeduldige vlegel
net alsof een beetje 600 niet snel is ofzo? die doen ook 0-100 in < 4 en lopen ook rustig 220+ dus daarom hoef je het niet te laten...FragDaddy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:27:
[...]
dus ik zou rustiger beginnen. Een ZZR 600 ofzo als je dan toch zo'n kawa wilt..
Maargoed. Als je van het type bent dat alleen maar van rustig toeren houdt en eigenlijk toch nooit snel wil optrekken of snel door een bocht wil.. Dan kan het allemaal wel.
Met zoveel vermogen onder je kont is het niet enkel normaal doen met je rechterhand maar ook hoe goed jij jouw rechterhand kunt doseren. Hij heeft gelijk dat een 600cc een betere keus is als beginner omdat die onder de 7000rpm erg mak zijn en dan kan je het gas volledig opendraaien zonder dat die echt wegspurt (of toch veel minder hard als een dikke 1000cc)Anoniem: 122648 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:14:
het gaat er gewoon om of je normaal kan doen met je rechterhand, das alles
15 km?Chevy454 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:09:
[...]
De eerste 10km rustig aan doen en bij 15km kan je het gas wel open gooien
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Na 15km zit ik nog niet eens op de autosnelweg om naar school te gaanYamy_Daffy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:24:
15 km?
Dan ben ik al bijna op me werk dan heb ik nog maar 3 km te gaan.
Precies. Ik ben na anderhalf jaar overgeschakeld van een xj600s naar een fjr1300 en ik was erg blij dat ik eerst een tijd op de divi gereden heb. Ik moet er niet aan denken dat ik meteen op m'n fjr was geklommen na het lessen.Chevy454 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:21:
[...]
Met zoveel vermogen onder je kont is het niet enkel normaal doen met je rechterhand maar ook hoe goed jij jouw rechterhand kunt doseren. Hij heeft gelijk dat een 600cc een betere keus is als beginner omdat die onder de 7000rpm erg mak zijn en dan kan je het gas volledig opendraaien zonder dat die echt wegspurt (of toch veel minder hard als een dikke 1000cc)
Anoniem: 22039
Hee, dit klinkt bekendChevy454 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:09:
Verder de bekende problemen bij Kawa: dogs van de tandwielen welke te snel slijten en daardoor uit versnelling schiet (vooral de 2de is er ERG gevoelig voor) en daardoor schakelvorm en schakeldrum beschadigen. Ze zijn in 30 jaar tijd niet in staat een goede 2de versnelling te maken
Kawa is er het meest gevoelig voor, laat ik het zo zeggenAnoniem: 22039 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:39:
Weet nog dat ik er geen ene pepernoot van geloofde...blijkt die man gelijk te hebben
[Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 08-08-2005 22:55]
15 km?Yamy_Daffy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:24:
[...]
15 km?
Dan ben ik al bijna op me werk dan heb ik nog maar 3 km te gaan.
Anoniem: 6317
monchengladbach is 41061 meen ikSaus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:14:
[...]
Op motor-forum stond ook nog een postcode die je kon invullen zodat je dicht bij de Nederlandse grens kon zoeken, scheelt als je een top motor ziet die in Berlijn staat
Anoniem: 6317
Dat wist ik dus nietAnoniem: 28145 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:14:
Zit hem nog niet eens in de toeren alleen, maar vooral in de belasting van de motor. Op een 600cc viercylinder is volgas bij 4000 toeren misschien wel slechter dan een streepje gas bij 7000. Je moet je motor vooral "licht" berijden tijdens het warmrijden.
Gewoon rijden als je omaAnoniem: 6317 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:32:
[...]
Dat wist ik dus nietVoortaan toch maar rekening mee houden
Was ik alweer bang voorAnoniem: 28145 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:14:
Zit hem nog niet eens in de toeren alleen, maar vooral in de belasting van de motor. Op een 600cc viercylinder is volgas bij 4000 toeren misschien wel slechter dan een streepje gas bij 7000. Je moet je motor vooral "licht" berijden tijdens het warmrijden.
Maargoed, mij leek warm draaien op een motor die zich voornamelijk koelt met rijwind geen goed plan, maar wat ik uit je semi sarcastische opmerking opmaak is dat dat dus inderdaad "niet super" isDinX schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:19:
En laat hem zeker niet stationair warmdraaien
Hoe vaak je dat ziet.
Kom je ongeveer gelijk met een andere motard aan bij je motor, is het eerste wat hij doet z'n motor starten. Dan op het gemak doppen in de oren, helm op, handschoenen aan, nog eens kijken of z'n koffer goed dicht is, op de motor zitten, een paar keer aan het gas draaien, en dan vertrekken.
Terwijl ik start wanneer ik weg rij.
Natuurlijk hoor je dat type motards ook bijna volgas wegrijden verderop in de straat. Hun motor is natuurlijk "warm gedraaid"
[Voor 40% gewijzigd door Saus op 09-08-2005 00:10]
Lijkt wel op hetgene wat ik doeDinX schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:19:
Kom je ongeveer gelijk met een andere motard aan bij je motor, is het eerste wat hij doet z'n motor starten. Dan op het gemak doppen in de oren, helm op, handschoenen aan, nog eens kijken of z'n koffer goed dicht is, op de motor zitten, een paar keer aan het gas draaien, en dan vertrekken.
Terwijl ik start wanneer ik weg rij.
[Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 09-08-2005 00:12]
hehehe die kwam ik een tijd geleden tegen in de buurt van haar huis op der fietsje. Zag ze me rijden (was in Venlo, niet al te klein stadje dus) knalt ze dwars zonder te kijken een drukke kruising over omdat ze zo enthousiast was om me te zien.
Zeg hoe vermogend zijn jullie thuis, als jij daadwerkelijk "naar de straat moet rijden"........Bij mij is dat voornamelijk de oprit afrollenChevy454 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:11:
[...]
naar de straat rijden en dan de straat oprijden.
[Voor 24% gewijzigd door Saus op 09-08-2005 00:13]
Hij bedoelt als een natte dweil, niet als een zuurpruimSaus schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:12:
En jij raadt me aan zo te gaan rijden? Nou dan haal ik deel 2 van dit topic niet hoor![]()
BelgiëSaus schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:12:
Zeg hoe vermogend zijn jullie thuis, als jij daadwerkelijk "naar de straat moet rijden"........Bij mij is dat voornamelijk de oprit afrollen![]()
[Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 09-08-2005 12:24]
Houd zelf een 15-20km aan op iets minder dan 50% van het maximale toerental (6000 in mijn geval, dan ga je ong 110 in de 6) met mn VF.Saus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:58:
Ik vroeg me ineens spontaan af wat iedereen zo'n beetje als "warm rijden" beschouwt.
Ik rij standaard de eerste 10 km niet boven de 6000 toeren. Maar meestal (woon/werk) zit ik binnen 2km op de snelweg in de 6......(=120 met 5500 toeren)
Die VF krijgt van mij 20sec om warm te draaien (vanaf het moment dat ik m in de tuin start totdat ik op de straat sta) en daarna rijd ik er mee weg.Chevy454 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:11:
Lijkt wel op hetgene wat ik doe
Motor starten, minuut ofzo stationair zodat de olie helemaal rond is geweest en de motor warm genoeg is dat de choke eraf kan en dan gewoon op gas op toeren houden, naar de straat rijden en dan de straat oprijden. In totaal ongeveer 2 tot 4 minuten dat hij nagenoeg onbelast is
Maar dit bij een watergekoeld blok. Bij een luchtgekoeld blok moet je starten en direct wegwezen.
[Voor 37% gewijzigd door 4x2 op 09-08-2005 17:17]
leeg
aaaaahhhhh, vanaf het moment dat ik vermogend genoeg ben om de belastingvruchten bij jullie te komen plukken ben ik Belg.............(met een vakantiehuisje in Nederland natuurlijk).
Misschien dat ie er wel tegen kan, maar wellicht niet iedere dag (als je gaat rijden dus). Bij filerijden spingt bij mij er ook een ventilatortje aan als de temp de 100 graden naderd, dus echt super zal het niet zijn.................DieterVDW schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:59:
Je motor moet daar toch tegen kunnen dat er een tijdje geen luchtstroom/afkoeling is...
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details