Toon posts:

[Motor] Beginnersvragen OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 17.432 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 22039

Capoeirist schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:04:
[...]

Vrouw met dure smaak.. i like them :+
Hmm, waar heb ik dat eerder gehoord :+ Dat speeltje kost teveel geld. Maar zodra ik de staatsloterij win, dan staat ie als 1e op de shoppinglist LOL

Fragdaddy -> als je me wat vraagt op de msn, dan moet je wel net zo lang online blijven dat ik antwoord kan geven 8)7 :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Anoniem: 22039 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:42:
[...]
Fragdaddy -> als je me wat vraagt op de msn, dan moet je wel net zo lang online blijven dat ik antwoord kan geven 8)7 :X
vreemd. ik ben niet offline geweest :?

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 22039 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:42:
[...]
Hij is gewoon wat schuchter, geef ons mannen de tijd ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Saus schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:59:
Hij is gewoon wat schuchter, geef ons mannen de tijd ;)
Hij was gewoon weer gaan kneedownen :+

Vandaag eindelijk een pc in de kelder gezet, was het olympisch trappen lopen voor aanhaal momenten beu. Heb inmiddels al 4 gouden medailles gewonnen in dat onderdeel, tijd om het lekker lui aan te doen :+

[Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 31-07-2005 17:30]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-03 17:38
Chevy454 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:27:
Meerdere uren achter elkaar? wat moet ik verwachten? 2 uurtjes of 4 uurtjes?
2 uur per dag is doenbaar als lesser :)
Maar 2 uur lang maneuvres maken met 30 graden in vol ornaat... ask DinX :+
Minimaal 2 uur achter elkaar , omdat ik 12km moet rijden voordat ik er ben.
Aangezien ik toch vakantie heb , kan ik meerdere malen lessen overdag , ipv in het weekend of savonds.

Ik wil wel een paar lessen savonds hebben , merkte met mijn auto rijbewijs dat ik daardoor toch een voordeel had op andere, die het niet hadden gedaan.

Overgens denk ik persoonlijk niet veel lessen nodig te hebben,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:29:
[...]
Hij was gewoon weer gaan kneedownen :+
Om 1 uur 's nachts, in de regen? ik ben wel gek, maar niet zo gek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:01:
Om 1 uur 's nachts, in de regen? ik ben wel gek, maar niet zo gek.
Grenzen moet je verleggen :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Yups heb ik gisteren gedaan.. 260 in de regen... aardig plat de bocht door.. in de regen...

is echt gaaf man. beetje regen racen op de snelweg.. wel heeel goed opletten en anticiperen en je remmen warm remmen anders kom je voor rare verassingen te staan :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:24:
en je remmen warm remmen anders kom je voor rare verassingen te staan :+
en hopenlijk heb je zwevende remschijven :D

• Capo
  • Niet online
ik zweefde boven het wegdek, is dat ook goed ? :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 15:35:
ik zweefde boven het wegdek, is dat ook goed ? :+
Laagvlieger :(
Door jou krijgen we motorrijders een slechte naam. Met 260km/h over snelweg vliegen, met open luide pijpen, inlaatkelken waar oma's, bejaarden, kleine kinderen, honden, katten, gevogelte,... in verdwijnen. En als het blijft hangen dan zorgt de ram air er wel voor dat het door de inlaatkelken gaat zeker? :(
Nee, doe jij maar zo voort met het verneuken voor iedereen :(

:+

Gas verder open trekken Emiel, de 9 haalt 280km/h :P

[Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2005 17:27]

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 21:56

mindcre8r

The Baka Crow..

* mindcre8r meldt gaat dins 9e aug eerste les nemen :D

eind jaar motor kopen denk k.... ga me nu maar orienteren!

Tameguchi kitten ja ney o

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19
Hier nog iemand die toch maar gaat beginnen met lessen.
Heb nog geen rijschool uitgezocht (tips voor omgeving eindhoven zijn welkom)

Vandaag even theorieboekje gehaald, maar dat zal niet zo'n probleem worden (was het met de auto ook niet)

Maar waar ik nog wel wat tips voor kan gebruiken zijn helm en kleding aangezien je die ook al bij het lessen nodig hebt.
Naar jaren scooter rijden en twee ongelukken ga ik mijn huidige nolan helm toch maar niet meer gebruiken. Dus ik heb eigenlijk alles nog nodig. De motor die ik wil ga aanschaffen nadat ik m'n rijbewijs A heb wordt een sport/tour of sport, dus ik zoek ook kleding in die stijl.

Na wat research lijkt een 2 delige leren outfit me het meest practisch, maar qua merken zegt het me allemaal vrij weinig, hetzelfde met helmen, laarzen en handschoenen.

Ik ga komend weekend denk ik eens wat winkels af, maar wat tips zijn zeer welkom (ook qua winkels).

• Saus
  • Niet online
SiErRa schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:10:

Vandaag even theorieboekje gehaald, maar dat zal niet zo'n probleem worden (was het met de auto ook niet)

Maar waar ik nog wel wat tips voor kan gebruiken zijn helm en kleding aangezien je die ook al bij het lessen nodig hebt.
Naar jaren scooter rijden en twee ongelukken ga ik mijn huidige nolan helm toch maar niet meer gebruiken. Dus ik heb eigenlijk alles nog nodig. De motor die ik wil ga aanschaffen nadat ik m'n rijbewijs A heb wordt een sport/tour of sport, dus ik zoek ook kleding in die stijl.

Na wat research lijkt een 2 delige leren outfit me het meest practisch, maar qua merken zegt het me allemaal vrij weinig, hetzelfde met helmen, laarzen en handschoenen.

Ik ga komend weekend denk ik eens wat winkels af, maar wat tips zijn zeer welkom (ook qua winkels).
Eindhoven heeft haar eigen Hein Gericke naar ik meen, zeer fijne instapwinkel. Vooral voor je eerste setje (waar je alles toch nog even bij moet proberen, tenminste ik wel ;)) hoeft er helemaal niet duur te zijn, terwijl ik wel lees dat het je prima beschermt bij een val (natuurlijk, eenmalig en duurdere merken meerdere malen, maargoed, hoe vaak wil je vallen :P)

() <-- overkill ;)

• Chevy454
  • Niet online
SiErRa schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:10:
Dit gaat waarschijnlijk als spam gezien worden maargoed :z
www.rijschoolroy.nl denk ik dat het was :) Daar werkt namelijk user JdM welke een motor instructeur is met de nodige papieren om VRO's te geven
De motor die ik wil ga aanschaffen nadat ik m'n rijbewijs A heb wordt een sport/tour of sport, dus ik zoek ook kleding in die stijl.
Leer is een goede investering, kost wat maar heb je wel jaren plezier van.
Passen :) Zelf vind ik Arlen Ness heel erg goed, kangaroo leer tegen erg scherpe prijzen.
Kangaroo leer is lichter dan runds maar net zo stevig :)
Termaat in Nijmegen doet het altijd wel goed. Maar je woont in de buurt van Eindhoven begrijp ik?
www.apex-motorkledij.be :) Dat is een ZEER kleine zaak met maar een paar pakken maar wel arlen ness verdeler :) Ik zou eerst bij de grotere zaken kijken en passen. Motorhuis Eindhoven is er zeker ook of niet?

edit:
Even een link toegevoegd van Termaat :)

[Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2005 21:46]

• SiErRa
Bedankt voor de tips, Nijmegen is ook niet zo'n probleem hoor, heb een lease koekblik ;)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

Motomoda bij Motorcentrum Eindhoven schijnt ook erg goed te zijn (zitten op de Hurk).

Hmm, ik begin zin te krijgen om die VF te verbouwen, ws frame+achterbrug zwart laten coaten, tank en kappen geel, her en der wat zwarte honda logo's dr op.
Mn VF750F velgen dr in (bling bling goud :P) en andere voorvork dr in.

Bahh, ik haat dat verbouwingsvirus.
Morgen iig mn rbw eens ophalen, mag ik er tenminste legaal op rijden :P.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:10:
Bahh, ik haat dat verbouwingsvirus.
zuigt hard hé :(
Ik moet even op mijn tanden bijten, wil een oude Zed gaan verbouwen maar het geld gaat nu even in mijn opleiding :)

[Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2005 23:15]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Capoeirist schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:24:
Yups heb ik gisteren gedaan.. 260 in de regen... aardig plat de bocht door.. in de regen...

is echt gaaf man. beetje regen racen op de snelweg.. wel heeel goed opletten en anticiperen en je remmen warm remmen anders kom je voor rare verassingen te staan :+
Mhhh... 260 :P

Kan je met zo'n snelheid eigenlijk nog geflitst worden, dacht dat het ergens rond die snelheid was dat er niets meer op de foto stond teminste geen motor of auto.

Wat zou de boete eigenlijk zijn met 260 :?

Ben zelf iig nog lekker aan het lessen, gisteren voor de 2e keer op de snelweg gereden en dat vond ik toch wel erg leuk om te doen, ben niet boven de 130 geweest maar het blijft erg lache :P

• Chevy454
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:17:

Kan je met zo'n snelheid eigenlijk nog geflitst worden, dacht dat het ergens rond die snelheid was dat er niets meer op de foto stond teminste geen motor of auto.
Ja kan je nog geflitst worden. Ik meen dat je "veilig" zat wanneer je meer dan 280 echte km/h zat te maken :)
Fors
Ben zelf iig nog lekker aan het lessen, gisteren voor de 2e keer op de snelweg gereden en dat vond ik toch wel erg leuk om te doen, ben niet boven de 130 geweest maar het blijft erg lache :P
Moet je eens doen: even het gas opentrekken tot 160km/h en dan terug laten zakken tot 120. Goh, wat is 160km/h toch hard werken op zo'n naked :+

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik wil dus beginnen met motorrijlessen (paar pagina's terug), maar het aantal rijscholen in den bosch is beroerd. (3 scholen :X) Geen van allen heeft een site (mag je toch eigenlijk anno 2005 toch wel verwachten) dus concrete informatie heb ik nog niet. Dat word rondbellen dus, maar voor objectieve ervaringen is het natuurlijk zinloos om dát zelf bij de rijschool te vragen O-)

Supersports vind ik echt superstrakke machines, maar dan komt het; daar zit je dan met een 25kw rijbewijs :( Een SS afknijpen tot daar aan toe, maar dat het aanbod minimaal is maakt het voor de beginner al helemaal niet makkelijker. 8)7 Legaal op kenteken kan meestal alleen op jonge motoren, maar als beginner ga ik niet meteen 9 mil neerleggen voor een afgeknepen SS, welk ik hoogstwaarschijnlijk na 2 jaar weer inruil. Ben me dus beetje aan het orriënteren. Op het moment heb ik de ZX-6R (1998-2002, 2002 vink :9~ ) op het oog, maar die gaan ook al richting de te prijzige kant. Hebben jullie nog tips/adviezen voor een 25kw SS? :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 11:28

the-spawn

.: Dark Storm :.

ND schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:53:
Ik wil dus beginnen met motorrijlessen (paar pagina's terug), maar het aantal rijscholen in den bosch is beroerd. (3 scholen :X) Geen van allen heeft een site (mag je toch eigenlijk anno 2005 toch wel verwachten) dus concrete informatie heb ik nog niet. Dat word rondbellen dus, maar voor objectieve ervaringen is het natuurlijk zinloos om dát zelf bij de rijschool te vragen O-)

Supersports vind ik echt superstrakke machines, maar dan komt het; daar zit je dan met een 25kw rijbewijs :( Een SS afknijpen tot daar aan toe, maar dat het aanbod minimaal is maakt het voor de beginner al helemaal niet makkelijker. 8)7 Legaal op kenteken kan meestal alleen op jonge motoren, maar als beginner ga ik niet meteen 9 mil neerleggen voor een afgeknepen SS, welk ik hoogstwaarschijnlijk na 2 jaar weer inruil. Ben me dus beetje aan het orriënteren. Op het moment heb ik de ZX-6R (1998-2002, 2002 vink :9~ ) op het oog, maar die gaan ook richting de te prijzige kant te gaan. Hebben jullie nog tips/adviezen voor een 25kw SS? :)
Geen sites? Ik les ook in DenBosch, kom uit Rosmalen en les bij Hoeze verkeersschool. http://www.hoeze.nl/index0.php?page=home

Ik heb het er super naar mijn zin, goede instructuur in mijn ogen en fijne motoren (Suzuki GS500).
Ik zou zeggen probeer daar eens!

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien is de kawaski zx400 iets voor je, is prima verkrijgbaar in 25kw uitvoering 2ehands en is ook niet echt duur.

Dat ding leek mij ook wel iets alleen dan niet de 25kw uitvoering, maar dat ding schijnt niet echt groot te zijn dus als je lang bent is het niet echt iets, een maat van me heeft er 1 en die is er best tevreden over, ik ga er iig ff op rijden om te kijken of het iets voor mij is.

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:24:
[...]

Laagvlieger :(
Door jou krijgen we motorrijders een slechte naam. Met 260km/h over snelweg vliegen, met open luide pijpen, inlaatkelken waar oma's, bejaarden, kleine kinderen, honden, katten, gevogelte,... in verdwijnen. En als het blijft hangen dan zorgt de ram air er wel voor dat het door de inlaatkelken gaat zeker? :(
Nee, doe jij maar zo voort met het verneuken voor iedereen :(

Gas verder open trekken Emiel, de 9 haalt 280km/h :P
Ik moet kleiner tandwiel steken voor of groter achter..dan haal ik de 285 wel.. hij loopt niet door in z'n 6 dankzij o.a. mijn gewicht >:)
PilatuS schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:17:
[...]

Vind je het erg als ik het niet express wil uitproberen ? :+

Wil ik echt niet weten..ben motor en alles kwijt dan... maarja je moet wel lol hebben.

130 x 2 ... lol :P

• ND863

ND863

PilatuS schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:21:
Misschien is de kawaski zx400 iets voor je, is prima verkrijgbaar in 25kw uitvoering 2ehands en is ook niet echt duur.

Dat ding leek mij ook wel iets alleen dan niet de 25kw uitvoering, maar dat ding schijnt niet echt groot te zijn dus als je lang bent is het niet echt iets, een maat van me heeft er 1 en die is er best tevreden over, ik ga er iig ff op rijden om te kijken of het iets voor mij is.
Hmm, naar de ZXR400 heb ik ook al gekeken maar het aanbod 25KW ZXR400 is op 1 hand te tellen, en meestal ligt de prijs dan een paar honder euro lager dan een ZX6R. (4000-5000,-) Het word dus of een goedkope SS, er lekker mee rijden en ondertussen sparen voor een ZX6R. Of in 1x een 6R.

Opzich is een ZXR400 niet zo duur, maar zodra het om een 25KW model gaat (meestal ook jonger) betaal ik me de pleuris (in verhouding) :(

The-spawn, Rijschool Hoeze! :o over het hoofd gezien! Heb je losse lessen of een pakket?

[Voor 3% gewijzigd door ND863 op 02-08-2005 20:56]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

Zucht, nog een dikke week wachten op de herstelling van m'n gasklepsensor. Was jammer genoeg geen plaatsje meer vrij om hem te plaatsen :(
Maarja, volgende week vrijdag kan ik weer volgas in z'n 2 :p :9 :9~

[Voor 6% gewijzigd door DinX op 02-08-2005 21:05]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chevy454
  • Niet online
ND schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:55:
Opzich is een ZXR400 niet zo duur, maar zodra het om een 25KW model gaat (meestal ook jonger) betaal ik me de pleuris (in verhouding) :(
25kW is inderdaad duurder ja :(
Maar ik weet niet hoe oud jij bent (nog niet in jouw profiel gekeken namelijk) maar moet het een pure SS zijn? Anders zou je wel eens kijken naar een CBR600F, ZZR600,.. die zijn er volgens mij meer in aanbod :)

• teacher
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ND schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:53:
. Dat word rondbellen dus, maar voor objectieve ervaringen is het natuurlijk zinloos om dát zelf bij de rijschool te vragen O-)
alstu :)
http://www.rijschoolgegev...&examenplaats=70&x=20&y=7
Hebben jullie nog tips/adviezen voor een 25kw SS? :)
Tja.. op een 25kw SS kan je ook pret hebben. Maar als beginnersmotorfiets zou ik gewoon een iets "vriendelijker" model kiezen. Wat dacht je van een fazer? Enneh.. zon zxr 400 (met die stofzuigerslangen) vind ik nog steeds een hele leuke fiets :)

Wise enough to play the fool

• the-spawn
  • Laatst online: 31-03 11:28

the-spawn

.: Dark Storm :.

ND schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:55:
[...]

The-spawn, Rijschool Hoeze! :o over het hoofd gezien! Heb je losse lessen of een pakket?
Ik heb eerst een pakket genomen, heb vorige week eerste deel gehaald en moet 6 september op voor 2e deel. Tot die tijd gewoon losse lessen. Ze lessen daar meestal met 2 tegelijk, en meestal 2 uur achter elkaar. Ik vindt het ideaal zo.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• Chevy454
  • Niet online
2 down, 3 to go :(

CBR600f3: Check :)
ZXR750F2: Check :)
Vmax: uncheck ;(

http://got.chevy454.net/operatietafel.jpg

Es kieken wat we van dit schatje kunnen maken :)
Wat dingen gaan polijsten, kleppen stellen, carbs syncen,... wat nog? :P

Als ik volgend jaar op school moet leren hoe ik kleppen moet stellen van een motor dan ga ik de leerkracht doodslaan met de eerste de beste ring-steeksleutel ik kan vinden. En dan hoop ik voor hem dat het een steek-ring is van maat 48 en geen 6 want dan gaat het echt lang duren :+

[Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 02-08-2005 22:59]

• ND863

ND863

Chevy454 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:30:
[...]

25kW is inderdaad duurder ja :(
Maar ik weet niet hoe oud jij bent (nog niet in jouw profiel gekeken namelijk) maar moet het een pure SS zijn? Anders zou je wel eens kijken naar een CBR600F, ZZR600,.. die zijn er volgens mij meer in aanbod :)
Ik ben 18 (over 2 maanden 19) en in het bezit van rijbewijs B. Ik zit hoe dan ook vast aan een licht rijbewijs . CBR600F ook naar gekeken en wederom een handjevol die legaal op 25kw zijn.
teacher schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:51:
Tja.. op een 25kw SS kan je ook pret hebben. Maar als beginnersmotorfiets zou ik gewoon een iets "vriendelijker" model kiezen. Wat dacht je van een fazer? Enneh.. zon zxr 400 (met die stofzuigerslangen) vind ik nog steeds een hele leuke fiets :)
Ik twijfel er ook niet aan dat je met 25kw pret kan hebben, met bijna elke fiets. Een fazer vind ik niks eigenlijk. Het is totaal niet mijn smaak zeg maar. En als ik me niet vergis zijn de 25kw versies ook behoorlijk aan de prijs, zoniet duurder dan de SS-en die ik op het oog heb. Dan ga ik liever voor pret op een SS. :)

Zoals het er nu naar uitziet loont het niet echt de moeite om bv. eerst een zxr400 aan te schaffen en een of 2 jaar later voor dezelfde prijs een 6r te kopen. Dan maar nu wat langer sparen denk ik. Heb ook nog even aan een RS125 zitten denken om tóch te kunnen rijden, maar het lijkt me onverstandig omdat het een 2-takt wat kennelijk onderhoudsgevoelig is, duur in onderhoud (blok revisies) en niet geschikt voor op de snelweg (met pijn en moeite 120 halen is niet fijn). En eigenlijk wil ik de motor ook gebruiken als vervoer naar mn werk in het weekend. (100km verderop, dus de snelweg is onvermijdelijk). Grote voordeel is dat de aanschaf (nieuw) van een RS125 in prijs behoorlijk aantrekkelijk is. (2000,-).

Pfff, zoveel motoren en zoweinig 25kw keus, en toch blijft het kiezen van een motor moeilijk. :Y)

Anoniem: 122648

ik heb wel eens een proefrit gemaakt op een RS125 en dat is heus geen pijn en moeite naar de 120 hoor, liep gewoon lekker door naar de 160.

en ook boven de 100 nog behoorlijk snel, ok het kan niet op tegen mijn gsxf750 98 nu maar goed :+

• ND863

ND863

Hmm, zet me weer aan het twijfelen. (naja, moet zowiezo eerst mn moto rijbewijs halen :P) Maarja een uur op de snelweg met een 2 tact? Bovendien zou ik én op de heenweg, én op de terugweg elke keer moeten tanken :|

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28

WouterG

Dit is geen ondertitel

Net gecrashed :(

Met mn stomme kop een auto in een bocht ingehaald en mn achterwiel gleed weg. Door schrikreactie de voorrem aangeraakt en de berm ingereden en daarna op mn plaat gegaan. Linkse deksel is gebroken en de motor start niet meer. Weet nog niet wat er achter dat linkse deksel zit, bij een brommer is dat de plek waar het vliegwiel zit zeg maar. Ik hoop dat het meevalt.

Verder knippers kapot, een spiegel erafgestoten tijdens het wegduwen van de motor en wat meer schuifschade waar al wat schuifschade zat (vorige eigenaar).

Lichamelijk wat schaafwondjes en spierpijn. Pak is zo goed als onbeschadigd gebleven, helm is wel zeer zwaar beschadigd.

Ik ga stilletjes in een hoekje uithuilen. En me opgeven voor een VRO.

• Chevy454
  • Niet online
Kut voor jou :( De motor eens laten staan en morgen proberen te starten als de vloeistoffen terug op hun plek zitten. Maar links zit normaal je vliegwiel en je alternator :) Deksel kost normaal niet zoveel, tegen de 100 euro. Kuipwerk is natuurlijk wel een andere zaak.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

ND schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:42:
Heb ook nog even aan een RS125 zitten denken om tóch te kunnen rijden, maar het lijkt me onverstandig omdat het een 2-takt wat kennelijk onderhoudsgevoelig is,
Ja, een tweetakt moet erg goed bijgehouden worden, anders loopt het blok vrij snel in de soep, maar ik hoop dat als je een viertakt koopt dat je dan ook het onderhoud volgens het boekje(of beter) doet/laat doen. Die kan namelijk ook kapot binnen relatief korte tijd...
duur in onderhoud (blok revisies)
Niet noodzakelijk, elke motor is duur in onderhoud als je alles moet laten doen, bijvoorbeeld bij een viercilinder 4-takt met veel kuipwerk de kleppen laten stellen kost je ook een rib uit je lijf, waarschijnlijk vrij vergelijkbaar met een preventieve revisie van een eencilinder tweetaktblokje, gewoon omdat er zoveel werk aan is.
en niet geschikt voor op de snelweg (met pijn en moeite 120 halen is niet fijn).
Let wel even op, er zijn 2 versies van de RS125, een 11 kW versie, daar is in sommige landen een aparte categorie motorrijbewijs voor, en die haalt inderdaad maar met veel moeite de 120-130. De vol vermogen versie is een stuk sneller, kan harder naar de 150 dan 99% van de auto's die rondrijden.
En eigenlijk wil ik de motor ook gebruiken als vervoer naar mn werk in het weekend. (100km verderop, dus de snelweg is onvermijdelijk).
of 100 km snelweg te doen is hangt van jezelf af, er zijn mensen die met zo'n ding op vakantie gaan naar het zuiden van Frankrijk, andere rijden er alleen maar mee naar een terrasje...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Saus
  • Niet online
Tomcat schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:18:
Net gecrashed :(

Met mn stomme kop een auto in een bocht ingehaald en mn achterwiel gleed weg. Door schrikreactie de voorrem aangeraakt en de berm ingereden en daarna op mn plaat gegaan. Linkse deksel is gebroken en de motor start niet meer. Weet nog niet wat er achter dat linkse deksel zit, bij een brommer is dat de plek waar het vliegwiel zit zeg maar. Ik hoop dat het meevalt.

Verder knippers kapot, een spiegel erafgestoten tijdens het wegduwen van de motor en wat meer schuifschade waar al wat schuifschade zat (vorige eigenaar).

Lichamelijk wat schaafwondjes en spierpijn. Pak is zo goed als onbeschadigd gebleven, helm is wel zeer zwaar beschadigd.

Ik ga stilletjes in een hoekje uithuilen. En me opgeven voor een VRO.
Kut voor je zeg, toen ik op mijn deksel viel (welliswaar rechts) kostte me dat 60 euro (het zijn onderdelen waar meer vraag naar is........) Dat de motor niet meer start had ik ook, alleen een dag later wilde ie in neutraal ook weer fijn lopen.

Veel succes!

• Steffie
  • Laatst online: 00:58

Steffie

Opaque

Ik heb maandag ook mijn eerste serieuse pech onderweg gehad. Ben laatst wel een keer m'n schakelsteuntje verloren, maar daar kom je nog wel mee thuis. Dit keer deed mijn motor dus echt helemaal niets meer. Dus dat werd een kilometer of vijf duwen om thuis te komen.

Laatst was al een keer een accu stuk gegaan. Ik dacht toen dat het gewoon door ouderdom of slecht onderhoud van die accu kwam. Nieuwe gekocht, maar nu na een kleine twee weken kreeg ik wederom geen stroom. Accu doorgemeten en die deed het nog perfect, maar geen lampje wilde branden. Ik vermoedde dus dat of m'n noodschakelaar of m'n contactslot stuk was. Hele middag bezig geweest met motor uit elkaar halen en spaghetti-brei proberen te begrijpen en doormeten. Uiteindelijk kwam ik deze connector tegen die vanaf het contactslot terug naar de CDI loopt:

http://crew.tweakers.net/steffie/images/20050804_001.jpg

Die zat dus scheef erop waardoor er geen goed contact werd gemaakt. Met als resultaat vonkjes en uiteindelijk is die zo verbrand en gesmolten, dat er helemaal geen stroom meer door ging.

http://crew.tweakers.net/steffie/images/20050804_002.jpg

http://crew.tweakers.net/steffie/images/20050804_003.jpg

http://crew.tweakers.net/steffie/images/20050804_004.jpg

Goed, probleem is dus opgespoord. Daarna maar even naar de lokale DHZ-winkel geweest om kabelschoentjes te halen. Spul eraan gemaakt en afgetaped zodat er niet zo snel water bij kan komen.

http://crew.tweakers.net/steffie/images/20050804_006.jpg

http://crew.tweakers.net/steffie/images/20050804_005.jpg

Nu doet die het weer super goed. Die connector is waarschijnlijk zo komen te zitten nadat de dealer mijn powervalves heeft vervangen. Wellicht heeft die te hard aan een draadje getrokken in een moment van onoplettendheid. Kan de beste overkomen denk ik. In ieder geval weet ik nu wel dat ik lang niet voor alles met een zak geld naar de dealer hoef te gaan en dat ik zelf ook wel wat kan fixen :)

[Voor 4% gewijzigd door Steffie op 04-08-2005 16:39]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Saus
  • Niet online
Steffie schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:28:
Ik heb maandag ook mijn eerste serieuse pech onderweg gehad. Ben laatst wel een keer m'n schakelsteuntje verloren, maar daar kom je nog wel mee thuis. Dit keer deed mijn motor dus echt helemaal niets meer. Dus dat werd een kilometer of vijf duwen om thuis te komen.

Laatst was al een keer een accu stuk gegaan. Ik dacht toen dat het gewoon door ouderdom of slecht onderhoud van die accu kwam. Nieuwe gekocht, maar nu na een kleine twee weken kreeg ik wederom geen stroom. Accu doorgemeten en die deed het nog perfect, maar geen lampje wilde branden. Ik vermoedde dus dat of m'n noodschakelaar of m'n contactslot stuk was. Hele middag bezig geweest met motor uit elkaar halen en spaghetti-brei proberen te begrijpen en doormeten. Uiteindelijk kwam ik deze connector tegen die vanaf het contactslot terug naar de CDI loopt:

[afbeelding]

Die zat dus scheef erop waardoor er geen goed contact werd gemaakt. Met als resultaat vonkjes en uiteindelijk is die zo verbrand en gesmolten, dat er helemaal geen stroom meer door ging.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Goed, probleem is dus opgespoord. Daarna maar even naar de lokale DHZ-winkel geweest om kabelschoentjes te halen. Spul eraan gemaakt en afgetaped zodat er niet zo snel water bij kan komen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu doet die het weer super goed. Die connector is waarschijnlijk zo komen te zitten nadat de dealer mijn powervalves heeft vervangen. Wellicht heeft die te hard aan een draadje getrokken in een moment van onoplettendheid. Kan de beste overkomen denk ik. In ieder geval weet ik nu wel dat ik lang niet voor alles met een zak geld naar de dealer hoef te gaan en dat ik zelf ook wel wat kan fixen :)
Qua onderhoud moet ik alles nog leren hoor, ik las ook op internet over het smeren van mijn ketting etc etc. MAar wat kun je aan onderhoud doen aan je accu dan als ik vragen mag?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bij een niet-onderhoudsvrije accu moet je het vloeistofpeil in de gaten houden (accu moet rechtop staan en dan moet het tussen min en max staan).
Bijvullen met gedestilleerd water.

(voor de duidelijkheid, een onderhoudsvrije accu staat geen vloeistofpeil of niks op, bij een niet-onderhoudsvrije zitten bovenop (6, bij 12V accu's) dopjes.)

[Voor 31% gewijzigd door 4x2 op 04-08-2005 19:57]

leeg

• Saus
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:56:
Bij een niet-onderhoudsvrije accu moet je het vloeistofpeil in de gaten houden (accu moet rechtop staan en dan moet het tussen min en max staan).
Bijvullen met gedestilleerd water.

(voor de duidelijkheid, een onderhoudsvrije accu staat geen vloeistofpeil of niks op, bij een niet-onderhoudsvrije zitten bovenop (6, bij 12V accu's) dopjes.)
Thanks, wellicht mag ik even een lijstje neerknallen van dingen waar ik zo'n beetje op let en waar jullie mij van zeggen: Saus, met je twee linkerhanden, dat kun je zonder dealer af..........(en vadersss ;))

Tanken ;)
Olie
Remvloeistof
Ketting smeren/spannen
Accu dus if nodig
Poetsen/Posen ;)
Bandenspanning

Zullen ongetwijfeld dingen zijn die ik nog niet met genoeg regelmaat doe waarmee ik mijn rijplezier kan verlengen!

• Chevy454
  • Niet online
Dealer, heel zeker van dat jij dat niet kan :+
Olie
Peilen lijkt me simpel ;) Motor recht zetten en kijken op het glas of het tussen de 2 strepen valt.
Bij vullen lijkt me wel duidelijk, langs de olievoldop (dop 710 :+ )

Olie vervangen:
Moet je kijken welke dop je nodig hebt en voor de filter iets wat je om de filter kunt klemmen.
Ik heb daar een speciale oliefiltersleutel voor gekocht (is niet meer dan een stalenband welke je opspant en zo om de filter klemt) en dan zo de filter los maakt.

Volgorde:
olie vuldop EERST los en daarna de aftapplug van onderen ivm vacuum zuigen (ookal heb je carter ventilatie). Nieuwe olie filter verzadigen met nieuwe olie, oude filter demonteren en oppervlak schoonmaken, nieuwe filter monteren als die 100% verzadigd is (je zal hem toch zeker 2 keer moeten vullen eer alle lucht eruit is). Als je de filter monteert komt er een beetje uit, het filter materiaal zuigt de olie namelijk op dus morsen is beperkt)
Een nieuwe afdichtingring op de aftapbout en vastdraaien op ongeveer 30Nm.
Remvloeistof
Tja, hier kun je over vallen of niet. Ik doe het jaarlijks in de winter. Gewoon een sleutel 8 en een stuk leiding voor de oude olie en een pot voor de oude olie op te vangen.

Werkwijze:
Dop van boven losmaken, paar keer voorzichtig knijpen. Ingeknijpt houden, van onder de ontluchtingsnippel lossen maar ingeknijpt houden die hendel! daarna sluiten, voorzichting druk opbouwen, ingeknijpt houden, ontluchtingsnippel, druk opbouwen, ingeknijpt houden.... stoppen wanneer de vloeistof zuiver is.

Potje niet te vol vullen als je remblokken wat versleten zijn.
Ketting smeren/spannen
Meten wanneer JIj erop zit want de ketting spant aan wanneer je erop zit dus daarom controleren wanneer je erop zit. als je er niet op zit ongeveer 2.5cm speling en als je erop zit dan moet je even door de veren gaan en iemand moet voelen of die niet strak staat.
Accu dus if nodig
Winterwerk. Wat gedestileerd water bij voegen is voldoende
Poetsen/Posen ;)
Buurmeisje van 18 jaar met dikke tieten vragen :+
Bandenspanning
2.5 voor, 2.9 achter meestal. Kijken op de site van de fabrikant.
Ik gebruik 2.5 voor en achter.

[Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 04-08-2005 21:04]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Even tijd voor een plaatje van een "echt" blok :D
http://img232.imageshack.us/img232/6513/img21448ct.jpg

• Chevy454
  • Niet online
Is dat de zeemeermin?

Ownee, die 4G van jou heeft een heel ander uiterlijk. Mis namelijk die achterste rij :+
Maar wat voor een oudje is dat dan? een oude Guzzi?

[Voor 112% gewijzigd door Chevy454 op 04-08-2005 22:29]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:00:

Meten wanneer JIj erop zit want de ketting spant aan wanneer je erop zit dus daarom controleren wanneer je erop zit. als je er niet op zit ongeveer 2.5cm speling en als je erop zit dan moet je even door de veren gaan en iemand moet voelen of die niet strak staat.
Nog even een aanvulling:
Draai het achterwiel rond en voel (als het wiel stil staat !!)om de 5-10cm even of de ketting strakker staat, dat gebeurt nl geheid als ie wat ouder is (en is normaal).
En dan spannen op dat strakste punt.

Smeren moet je doen als de rolletjes bijna blinken, ze moeten dof grijs zijn (als ze blinken ben je eigenlijk te laat).
En dan na het rijden, bij voorkeur als je de motor de rest vd dag/nacht laat staan zodat het alle tijd heeft om in te trekken, dat werkt veruit het beste is mijn ervaring.
Smeren wel doen net voor het achtertandwiel aan de binnenkant van de ketting en je moet dus vooral die rolletjes hebben.
1 of 2x ronddraaien is voldoende normaal gesproken.
Als je dit doet gaat de ketting stukken langer mee en dat scheelt (veel) geld en het loopt allemaal een stuk fijner.

En zeker zonder middenbok of ander bokje is het een kutwerkje, maar je kunt altijd nog een garagekrik onder je achterveer oid zetten en 'm ietsjes opkrikken (wel opletten dat ie niet over de standaard valt, is zo lullig :+).

Rest van Chevy's punten ben ik het wel mee eens, oliefilter vul ik zelf van tevoren niet, maar start de motor gewoon heel even (10-20sec max), dan zit het er ook wel doorheen.
Ow en die carterplug: probeer 'm niet kapot te draaien, je zult iig niet de eerste zijn mocht het wel gebeuren :P.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:44:
Smeren wel doen net voor het achtertandwiel aan de binnenkant van de ketting en je moet dus vooral die rolletjes hebben.
Aanvulling @ aanvulling :+

Motor niet op de middenbok zetten en slim proberen te zijn, dat lukt niet.
Gewoon het achterwiel van de grond en even met de hand het wiel ronddraaien en niet de motor in versnelling zetten. Je zou niet de eerste zijn wiens vingers opeens wortelen zijn geworden om het zo maar te stellen :+
Rest van Chevy's punten ben ik het wel mee eens, oliefilter vul ik zelf van tevoren niet, maar start de motor gewoon heel even (10-20sec max), dan zit het er ook wel doorheen.
Ja maar gedurende die tijd heb je wel geen smering :Y)
En aangezien een XR al snel ramgaar is als die geen olie heeft in de kop heb je zware koppijn :)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:21:
Is dat de zeemeermin?

Ownee, die 4G van jou heeft een heel ander uiterlijk. Mis namelijk die achterste rij :+
Maar wat voor een oudje is dat dan? een oude Guzzi?
nee joh... dit is het blok van de ariel (vh500) Gisteren een stukje geplofd en deze fot maakte ik net nadat ik alle olie van het blok had afgepoetst :)

aanvulling over smeren...

Over die 10 seconden zonder smering zou ik mij niet zo druk maken; er blijft immers altijd nog olie achter in de kop.

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:16:
Over die 10 seconden zonder smering zou ik mij niet zo druk maken; er blijft immers altijd nog olie achter in de kop.
Vertel dat maar es tegen een pas gereviseerde XR600 eigenaar :+

Maargoed, ieder hun ding, ik verzadig mijn filter altijd want zo heb ik het geleerd van mijn leermeester :)

[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 05-08-2005 14:19]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:42:
[...]

Aanvulling @ aanvulling :+

Motor niet op de middenbok zetten en slim proberen te zijn, dat lukt niet.
Gewoon het achterwiel van de grond en even met de hand het wiel ronddraaien en niet de motor in versnelling zetten. Je zou niet de eerste zijn wiens vingers opeens wortelen zijn geworden om het zo maar te stellen :+
Aanvulling @ aanvulling @ aanvulling :P

Op de middenbok is geen probleem, want dan kun je het wiel makkelijk ronddraaien.
Motor aanzetten moet je zelf weten, maar ik zou het alleen doen als je zo'n lange tuut aan je spuitbus hebt en je handen dus een flink eind van de ketting kan houden.
En ook dan moet je goed opletten.
Chevy454 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:17:
[...]

Vertel dat maar es tegen een pas gereviseerde XR600 eigenaar :+

Maargoed, ieder hun ding, ik verzadig mijn filter altijd want zo heb ik het geleerd van mijn leermeester :)
Ik heb dus geleerd dat dat niet hoeft, maar goed, dat kunnen van die dingetjes zijn, denk persoonlijk ook dat het wel meevalt, zeker koud kan het nog wel (even) iets hebben.

leeg

Anoniem: 28145

4x2 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:17:
[...]

Ik heb dus geleerd dat dat niet hoeft, maar goed, dat kunnen van die dingetjes zijn, denk persoonlijk ook dat het wel meevalt, zeker koud kan het nog wel (even) iets hebben.
Ik vraag me af van wie je dat geleerd hebt. :? Stel dat je oliefilter nog geheel leeg is, en bij de eerste startpoging loopt de motor meteen 2000 rpm (niet ondenkbaar), dan zijn vooral je krukaslagers erg ondankbaar dat er nog geen oliedruk is.

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:23:
Dan zijn vooral je krukaslagers erg ondankbaar dat er nog geen oliedruk is.
Bingo :)

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

evol

hello world

Ook maar eens reageren hier na veel te lezen.
Ik wil volgend jaar nou toch eens mijn motorrijbewijs halen.
Ben tegen die tijd 26 of 27 dus mag wel een zware machine rijden.
Ben dan, net als nu, 1.95m lang ca. dus t moet geen kleine fiets worden dan, naar mijn mening ziet dat er nie uit.
Zelf ben ik echt weg van een Kawasaki ZZR 1100. Vooral de oranje/paarse of de aqua uitvoering is echt fraai. Is zo'n fiets nou te gek om mee te beginnen of zit t toch echt in je rechterhand?
Verschillende mensen, verschillende meningen, brand los :)

Move along people. Nothing to see here.

ook al heb je een motor met 240 pk, het blijft toch je rechterhand die het open moet draaien...

Anoniem: 127468

Anoniem: 122648 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:16:
ook al heb je een motor met 240 pk, het blijft toch je rechterhand die het open moet draaien...
:D _/-\o_ (doet me denken aan me buurman @ R1)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 05-08-2005 23:23]

Het dillemma van de lange man. Een grotere motor past nou eenmaal beter. Op een ZZR1100 is het prima beginnen, maar je moet je konstant realiseren dat:

- je met een heleboel pekaas onderweg bent, twee strepen gas betekent al snel dat je in theorie je rijbewijs kwijt bent.
- je nog steeds te maken hebt met allerlei vreemde krachten die je motor uit zijn koers willen brengen (al lijken die op een ZZR1100 afwezig).
- je motor een flink stuk meer weegt dan de lesmotor, simpele dingen als een U-turn, slalom etc moet je echt effe gaan oefenen, anders sta je te stuntelen voor de Albert Hein.

Je zou bijvoorbeeld een grote allroad kunnen kopen (Africa Twin, Super Tenere, R1100GS), daar zit je als lang mens ook goed op.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:19
Ik pas best aardig op mijn zx-6r 2001 met 194cm. Maar ik was liever iets kleiner gebleven. :)

• Chevy454
  • Niet online
ZZR1100? Derde drijfstang en 4de krukaslager krukas stuk wegens olie gebrek. Is een speciale modificatie voor te krijgen waarbij er meer olie naar die delen worden gebracht, wordt onder andere gemaakt door PHC Ritzen.

Verder de bekende problemen bij Kawa: dogs van de tandwielen welke te snel slijten en daardoor uit versnelling schiet (vooral de 2de is er ERG gevoelig voor) en daardoor schakelvorm en schakeldrum beschadigen. Ze zijn in 30 jaar tijd niet in staat een goede 2de versnelling te maken :(

Maar voor de rest een heerlijke motor dunkt mij. Ook niet zo agressief zoals Max Kool doet overkomen. Het is wel een koppelrijke motor maar een 12 o clock met zon ZRR1100 op vermogen maken met een beetje snelheid, dat moet ik zien want als je daar een wheely van 40cm hoog maakt is het al een prestatie als ik van anderen hoor.

Verder zou ik wel kijken naar een AT om te beginnen :)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 15:55

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:09:

Verder zou ik wel kijken naar een AT om te beginnen :)
Om te beginnen :(

Africa Twin is idd het begin... van het beste dat je overkomen kan... Voor mij hooguit een Afradero/Twindero na deze Twin maar iets anders, never

http://www.africanqueens.de/html/twindero.html

http://www.africanqueens.de/assets/images/Twindero_freigestellt-200breit.jpg

:9~

Ik ben op vakantie geweest met mijn neef die op een TL1000r rijdt en ik was toch blij met mijn fiets en koffer set-up. Ik kon iig nog lopen toen we op de camping aankwamen na 8 uur rijden.

Veel pk's en allerlei technische kwaliteiten die mijn fiets niet heeft maken eigenlijk dat ik altijd en overal kan rijden en dat het ideaal van het motorrijden constant haalbaar is. Want hij gaat niet zomaar stuk en rijdt door de grote tank etc veel verder. Als motorrijden een sport/hobby is koop een sportfiets ala TL1000r maar ga dan met de trein op vakantie. Ik ben van mening dat met een AT of LC8 je beter kunt leven met een motor en aangezien ik leef voor motorrijden :P 'T is een lifestyle en als je wilt kan het ook echt je leven zijn.

Maar goed chevy jij zal wellicht al zien wat een fiets mankeert door er naar te kijken. Zou je zo de mijne laten reviseren als ie ooit stuk gaat maar aangezien die kans klein is :P

[Voor 50% gewijzigd door ROFLASTC op 07-08-2005 00:07]

And it goes BRAAAAAPP!

• Chevy454
  • Niet online
JA :(
Beginnersfiets :z :Z :z :Z
Echte mannen rijden rond met een Kawa 8-)

Een AT is net als een TA een leuke motor ja, het rijdt heerlijk but so does a zixxer, KLV, gixxer, CBR, Intruder,.. :z Een enduro is een leuke motor maar soms is met 200km/h door de bocht ook wel eens leuk. Verder is een twin wel leuk maar dan moet het wel een een grote twin zijn, iets zoals een highland of een LC8 of beter.. een RC8 :+ Iedereen vindt een andere motor geweldig om andere redenen, doe mij maar een één cilinder enduro, een 4 cilinder racer en een V4 tourmachine, merk en type maakt me geen reet uit zolang ik het maar fijn vind rijden.

En een XL700V wil ik toch zeker wel niet hebben hoor. Pokke dingen :Y)
Voor mij gewoon mooi een sportieve motor nu, al zou ik eigenlijk al beter naar een schakelbrommer overstappen. Je mag toch nergens meer harder dan 30km/h 8)7

een AT is gigantisch lelijk van voor >:)

[Voor 84% gewijzigd door Chevy454 op 06-08-2005 23:49]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28

WouterG

Dit is geen ondertitel

Hoe komen jullie aan vervangende onderdelen voor de wat oudere motoren? Regelen jullie onderdelen via de dealer of via een motorsloop ofzo?

• Chevy454
  • Niet online
Tomcat schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:30:
Hoe komen jullie aan vervangende onderdelen voor de wat oudere motoren? Regelen jullie onderdelen via de dealer of via een motorsloop ofzo?
Motorzaak / dealer PHC Ritzen in mijn geval.
Motorsloop: bij piet / mook in Ell. Toen ik daar was dacht ik bij mezelf: "OMG Paul, waar stuur jij me nu weer naar toe :? Ik hoop dat ik hier nog levend uit de deur geraak :X :X :X " De uitbater van Mook is een zware kerel op eerste zicht ;)

[Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 06-08-2005 23:36]

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

evol

hello world

Een AT of iets soortgelijks om te beginnen lijkt me niets. Dat type fiets trekt me echt niet.

ZZR1100, of ZZR1200, of een Honda CBR1100 XX Blackbird, dat zijn fietsen die me trekken :)

Maar goed, eerst een huis, dan een motor...dus duurt nog zeker een jaar :(

Move along people. Nothing to see here.

• FragDaddy
Het dillemma van de lange man. Een grotere motor past nou eenmaal beter.
Ik ben ook vrij lang, maar ik pas behoorlijk op een moderne 600cc. Na een dag flink kilometers maken (300+km) stap ik wel flink vermoeid af, maar dat maakt me niet uit. Voor toertochtjes heb ik die motor in principe niet. Al doe ik soms wel eens een toertochtje. Als de organisatie me mee willen hebben.
out schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:42:
ZZR1100, of ZZR1200, of een Honda CBR1100 XX Blackbird, dat zijn fietsen die me trekken :)
Zware jongens hoor.. Wat wil je ermee gaan doen? Van Hamburg naar Bern in 2 uur ofzo? Want daar zijn ze goed in.. In hoog tempo grote afstanden afleggen.

Het zijn ook wel redelijk fijne sport/toerfietsen.. Maar net wat te log om echt sportief op te kunnen sturen (al kun je prima met je knie over de grond een klaverblad over.. maar ik wil je wel eens een snelle chicane zien pakken met zo'n ding) En net wat te sportief om in 1x naar zuid-frankrijk te scheuren en uitgerust af te stappen.
Zelf ben ik echt weg van een Kawasaki ZZR 1100. Vooral de oranje/paarse of de aqua uitvoering is echt fraai. Is zo'n fiets nou te gek om mee te beginnen of zit t toch echt in je rechterhand?
Verschillende mensen, verschillende meningen, brand los
Tja. Ik vind zo'n ding spuuglelijk, te zwaar, niet koersvast genoeg door verouderde vering en voor zijn cylinderinhoud een beetje underpowered (maarja, wat wil je van een 15 jaar oud ontwerp)..

Je kunt overal op beginnen.. Ook al koop je een fucking gixxer 1000 K5 met een turbo.. i don't care. Of het verstandig is.. nee.. Je kunt gewoon niet lekker leren rijden op een fiets waar je in principe bang voor bent.. Daarnaast zitten er allerlei gevaren in dat soort krachtige motoren (Want ondanks dat ie niet zo snel is als een moderne 1000cc, heeft ie wel veel koppel. En als je dat allemaal op een ongelukkig moment op die arme achterband loslaat dan kunnen er rare dingen gebeuren.. En een schrikreactie van een onervaren rijder zal de situatie er dan meestal niet beter op maken.)

Het is net zoiets als iemand die net zijn rijbewijs heeft in een hele snelle sportwagen loslaten.. (porsche 911 turbo ofzo).. Alleen kunnen de meeste mensen die net hun autorijbewijs hebben geen dikke porsche betalen en heeft een porsche 4 wielen en een kooiconstructie.. daar kun je hoogstens achterstevoren mee komen te staan (been there, done that, got the f*cking T-shirt..)

dus ik zou rustiger beginnen. Een ZZR 600 ofzo als je dan toch zo'n kawa wilt..

Maargoed. Als je van het type bent dat alleen maar van rustig toeren houdt en eigenlijk toch nooit snel wil optrekken of snel door een bocht wil.. Dan kan het allemaal wel.

[Voor 71% gewijzigd door FragDaddy op 07-08-2005 22:43]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Tomcat schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:30:
Soms zijn er nog NOS of imitatie onderdelen te bestellen.
Verder kan je eea regelen via de merken/type clubs. Via de engelse Ariel club komen er bijv om de zoveel tijd een batch zuigers, of lagers die speciaal gemaakt worden (en daar moet je voor bloeden).

Ook zal je mij weer zien neuzen op de vehikel op zoek naar bruikbaar spul tegen een schappelijke prijs.

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

zow een Allweather pak gekocht met meerder seizoenen binnenwerk (uitneembaar)
Laarsen (Sidi waterdicht) die zaten het beste, goedkope laarzen wouden niet i.v.m. hoge wreef
en leren handschoenen... totaal 535 euro en dan moet ik nog een helm :)

dat wordt btw een Caberg Justisimo.

Weet iemand nog goede sites om in belgie voor motoren te zoeken?

ik ken autoscout24.be maar ik wil ook 2e hands sites hebben...

• Chevy454
  • Niet online

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mindcre8r schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:48:
dat wordt btw een Caberg Justisimo.
Heb er zelf ook een keer mee proef gereden, maar maakte meer herrie dan mn oude helm (Caberg J1 plus) en dat zonneschermpje zat meer in de weg dan dat het goed deed.
Ga dus proefrijden met de helm, voor hetzelfde geld bevalt ie niet (en als de zaak dat weigert gewoon ergens anders heen, het is opzich heel normaal dat je even kan proefrijden met een helm, lijkt mij).

leeg

• Saus
  • Niet online
Ik vroeg me ineens spontaan af wat iedereen zo'n beetje als "warm rijden" beschouwt.

Ik rij standaard de eerste 10 km niet boven de 6000 toeren. Maar meestal (woon/werk) zit ik binnen 2km op de snelweg in de 6......(=120 met 5500 toeren)

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

4x2 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:53:
[...]

Heb er zelf ook een keer mee proef gereden, maar maakte meer herrie dan mn oude helm (Caberg J1 plus) en dat zonneschermpje zat meer in de weg dan dat het goed deed.
Ga dus proefrijden met de helm, voor hetzelfde geld bevalt ie niet (en als de zaak dat weigert gewoon ergens anders heen, het is opzich heel normaal dat je even kan proefrijden met een helm, lijkt mij).
heb je toevallig ook de AiroH opgehad met dat zonnevizier?

Thnx voor url's zit er toch overna te denken om een fiets te importeren, scheelt veel geld

[Voor 9% gewijzigd door mindcre8r op 08-08-2005 20:11]

• SiErRa
Even een updateje, heb inmiddels wat rondgekeken voor kleding en helmen. Maar ik denk dat ik eerst een tryout van 2 uur doe, en de kleding en helm van de rijschool gebruik en dan besluit wat ik qua pak en helm ga doen. Dus ik wilde al beginnen, maar bij de rijschool waar ik van plan was te gaan lessen ze zijn op vakantie :(. Dus nog even een weekje geduld.

Nog even een hele andere vraag, waar hebben ze veel motorkleding voor vrouwen, mijn vriendin vond het aanbod bij safemotors hier in eindhoven namelijk 3x niets.

• Chevy454
  • Niet online
mindcre8r schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:10:
Thnx voor url's zit er toch overna te denken om een fiets te importeren, scheelt veel geld
In duitsland kijken dan bij www.mobile.de :)

• Saus
  • Niet online
Op motor-forum stond ook nog een postcode die je kon invullen zodat je dicht bij de Nederlandse grens kon zoeken, scheelt als je een top motor ziet die in Berlijn staat ;)

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:14:
Op motor-forum stond ook nog een postcode die je kon invullen zodat je dicht bij de Nederlandse grens kon zoeken, scheelt als je een top motor ziet die in Berlijn staat ;)
Meestal is die vijver al leeggevist door andere Nederlanders welke datzelfde idee hadden ;)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mindcre8r schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:10:
[...]

heb je toevallig ook de AiroH opgehad met dat zonnevizier?
Alleen de Caberg, die stond nl op mn werk, dus kon ik zo even uitproberen.
SiErRa schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:12:
Nog even een hele andere vraag, waar hebben ze veel motorkleding voor vrouwen, mijn vriendin vond het aanbod bij safemotors hier in eindhoven namelijk 3x niets.
Motomoda (zit bij motorcentrum eindhoven) schijnt wel aardig te zijn.

leeg

• Saus
  • Niet online
Saus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:58:
Ik vroeg me ineens spontaan af wat iedereen zo'n beetje als "warm rijden" beschouwt.

Ik rij standaard de eerste 10 km niet boven de 6000 toeren. Maar meestal (woon/werk) zit ik binnen 2km op de snelweg in de 6......(=120 met 5500 toeren)
"Weet je zeker dat jejezelf wilt quoten?" Vraagt internet explorer aan mij, JAZEKER IS MIJN ANTWOORD

want ik ben een ongeduldige vlegel ;)

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:06:
"Weet je zeker dat jejezelf wilt quoten?" Vraagt internet explorer aan mij, JAZEKER IS MIJN ANTWOORD

want ik ben een ongeduldige vlegel ;)

De eerste 10km rustig aan doen en bij 15km kan je het gas wel open gooien :)

FragDaddy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:27:
[...]

dus ik zou rustiger beginnen. Een ZZR 600 ofzo als je dan toch zo'n kawa wilt..

Maargoed. Als je van het type bent dat alleen maar van rustig toeren houdt en eigenlijk toch nooit snel wil optrekken of snel door een bocht wil.. Dan kan het allemaal wel.
net alsof een beetje 600 niet snel is ofzo? die doen ook 0-100 in < 4 en lopen ook rustig 220+ dus daarom hoef je het niet te laten...

het gaat er gewoon om of je normaal kan doen met je rechterhand, das alles

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 122648 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:14:
het gaat er gewoon om of je normaal kan doen met je rechterhand, das alles
Met zoveel vermogen onder je kont is het niet enkel normaal doen met je rechterhand maar ook hoe goed jij jouw rechterhand kunt doseren. Hij heeft gelijk dat een 600cc een betere keus is als beginner omdat die onder de 7000rpm erg mak zijn en dan kan je het gas volledig opendraaien zonder dat die echt wegspurt (of toch veel minder hard als een dikke 1000cc)

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 00:52
Chevy454 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:09:
[...]

De eerste 10km rustig aan doen en bij 15km kan je het gas wel open gooien :)
15 km?

Dan ben ik al bijna op me werk dan heb ik nog maar 3 km te gaan. :)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:24:
15 km?

Na 15km zit ik nog niet eens op de autosnelweg om naar school te gaan :(
school is dan ook wel 140km verderop :+

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:21:
[...]

Met zoveel vermogen onder je kont is het niet enkel normaal doen met je rechterhand maar ook hoe goed jij jouw rechterhand kunt doseren. Hij heeft gelijk dat een 600cc een betere keus is als beginner omdat die onder de 7000rpm erg mak zijn en dan kan je het gas volledig opendraaien zonder dat die echt wegspurt (of toch veel minder hard als een dikke 1000cc)
Precies. Ik ben na anderhalf jaar overgeschakeld van een xj600s naar een fjr1300 en ik was erg blij dat ik eerst een tijd op de divi gereden heb. Ik moet er niet aan denken dat ik meteen op m'n fjr was geklommen na het lessen.
Je bepaalt natuurlijk zelf hoe ver je het gas open draait, maar als dat koppel al voor de 2000 rpm volledig losgelaten wordt (http://www.northvalleyhon...o/dyno-03-yam-fjr1300.jpg) dan wil ik je wel eens goed zien doseren als je nog bijna geen rijervaring hebt.
Ja, je geraakt het snel gewoon, maar in het begin is het soms toch schrikken als je de fiets nog niet kent.
En je zal maar eens zo schrikken bij het uitaccellereren van een bocht ...

Anoniem: 22039

Chevy454 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:09:

Verder de bekende problemen bij Kawa: dogs van de tandwielen welke te snel slijten en daardoor uit versnelling schiet (vooral de 2de is er ERG gevoelig voor) en daardoor schakelvorm en schakeldrum beschadigen. Ze zijn in 30 jaar tijd niet in staat een goede 2de versnelling te maken :(
Hee, dit klinkt bekend :(

Heb hierover weleens geklaagd bij de dealer, maar die zei dat 't Kawa eigen was. Weet nog dat ik er geen ene pepernoot van geloofde...blijkt die man gelijk te hebben :/

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 22039 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:39:
Weet nog dat ik er geen ene pepernoot van geloofde...blijkt die man gelijk te hebben :/
Kawa is er het meest gevoelig voor, laat ik het zo zeggen :) Kawa is wat rauwer dan de rest maar ook een suzuki kan er last van krijgen, ik meen dat de gixxers van 2000 er ook wat last van hebben.

Maargoed, daar zijn oplossingen voor. Hint: schnitz ;) Of door iemand anders race cut tandwielen laten maken :X

[Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 08-08-2005 22:55]

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:24:
[...]

15 km?

15 km?

Dan ben ik 2x heen en weer gereden naar mijn werk :D

Anoniem: 6317

Wat is dan "rustig aan" :P

Ik heb een olietempmetertje en bij 80 graden gooi ik het gas gewoon vol open. Maar is onder de 5000 toeren rustig genoeg? Met mijn bandit haal ik dan op de snelweg net 100 km/h (25 KW) :)

Zit hem nog niet eens in de toeren alleen, maar vooral in de belasting van de motor. Op een 600cc viercylinder is volgas bij 4000 toeren misschien wel slechter dan een streepje gas bij 7000. Je moet je motor vooral "licht" berijden tijdens het warmrijden.

• Capo
  • Niet online
Saus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:14:
[...]

monchengladbach is 41061 meen ik

• DinX

DinX

Motormuis

En laat hem zeker niet stationair warmdraaien :X
Hoe vaak je dat ziet.

Kom je ongeveer gelijk met een andere motard aan bij je motor, is het eerste wat hij doet z'n motor starten. Dan op het gemak doppen in de oren, helm op, handschoenen aan, nog eens kijken of z'n koffer goed dicht is, op de motor zitten, een paar keer aan het gas draaien, en dan vertrekken.
Terwijl ik start wanneer ik weg rij.

Natuurlijk hoor je dat type motards ook bijna volgas wegrijden verderop in de straat. Hun motor is natuurlijk "warm gedraaid" :X

Anoniem: 6317

Anoniem: 28145 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:14:
Zit hem nog niet eens in de toeren alleen, maar vooral in de belasting van de motor. Op een 600cc viercylinder is volgas bij 4000 toeren misschien wel slechter dan een streepje gas bij 7000. Je moet je motor vooral "licht" berijden tijdens het warmrijden.
Dat wist ik dus niet :) Voortaan toch maar rekening mee houden B)

• DinX

DinX

Motormuis

Anoniem: 6317 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:32:
[...]

Dat wist ik dus niet :) Voortaan toch maar rekening mee houden B)
Gewoon rijden als je oma :p

• Saus
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:14:
Was ik alweer bang voor ;) Hield mezelf wel altijd voor zo'n beetje rond de 5 te blijven en op de snelweg rustig naar de 130 te gaan (= 6000). Maar heel incidenteel wil ik weleens wat enthousiast optrekken terwijl ie niet super warm is. Maar in principe merk je dat vanzelf (het nog niet goed warm zijn), want dan komt er geen drol vermogen uit de Cat............... :)
DinX schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:19:
En laat hem zeker niet stationair warmdraaien :X
Hoe vaak je dat ziet.

Kom je ongeveer gelijk met een andere motard aan bij je motor, is het eerste wat hij doet z'n motor starten. Dan op het gemak doppen in de oren, helm op, handschoenen aan, nog eens kijken of z'n koffer goed dicht is, op de motor zitten, een paar keer aan het gas draaien, en dan vertrekken.

Natuurlijk hoor je dat type motards ook bijna volgas wegrijden verderop in de straat. Hun motor is natuurlijk "warm gedraaid" :X
Maargoed, mij leek warm draaien op een motor die zich voornamelijk koelt met rijwind geen goed plan, maar wat ik uit je semi sarcastische opmerking opmaak is dat dat dus inderdaad "niet super" is ;).

[Voor 40% gewijzigd door Saus op 09-08-2005 00:10]

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:19:
Lijkt wel op hetgene wat ik doe :+
Motor starten, minuut ofzo stationair zodat de olie helemaal rond is geweest en de motor warm genoeg is dat de choke eraf kan en dan gewoon op gas op toeren houden, naar de straat rijden en dan de straat oprijden. In totaal ongeveer 2 tot 4 minuten dat hij nagenoeg onbelast is :)

Maar dit bij een watergekoeld blok. Bij een luchtgekoeld blok moet je starten en direct wegwezen.

[Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 09-08-2005 00:12]

• Saus
  • Niet online
DinX schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:48:
[...]

Gewoon rijden als je oma :p
hehehe die kwam ik een tijd geleden tegen in de buurt van haar huis op der fietsje. Zag ze me rijden (was in Venlo, niet al te klein stadje dus) knalt ze dwars zonder te kijken een drukke kruising over omdat ze zo enthousiast was om me te zien.

le_vens_ge_vaar_lijk.............

En jij raadt me aan zo te gaan rijden? Nou dan haal ik deel 2 van dit topic niet hoor ;) :+
Chevy454 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:11:
[...]
naar de straat rijden en dan de straat oprijden.
Zeg hoe vermogend zijn jullie thuis, als jij daadwerkelijk "naar de straat moet rijden"........Bij mij is dat voornamelijk de oprit afrollen ;) :D

[Voor 24% gewijzigd door Saus op 09-08-2005 00:13]

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:12:
En jij raadt me aan zo te gaan rijden? Nou dan haal ik deel 2 van dit topic niet hoor ;) :+
Hij bedoelt als een natte dweil, niet als een zuurpruim :+

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:12:
Zeg hoe vermogend zijn jullie thuis, als jij daadwerkelijk "naar de straat moet rijden"........Bij mij is dat voornamelijk de oprit afrollen ;) :D
België :P Oprit van 30m naast het huis :+ Het gaat welliswaar naar beneden maar er ligt kiezel dus dat gaat niet echt zo goed om te rollen, is beetje met koppeling spelen :+

[Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 09-08-2005 12:24]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Saus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:58:

Houd zelf een 15-20km aan op iets minder dan 50% van het maximale toerental (6000 in mijn geval, dan ga je ong 110 in de 6) met mn VF.
Op mn NX houd ik een 10-15km aan met max 5000rpm, dan ga je ong 80 (ding mag er 9000 draaien), die heeft ook een kleinere olievoorraad en warmt dus wat sneller op.

Temperatuurmetertje moet je je niet teveel van aantrekken, het is de olie die warm moet zijn en dat duurt dus wel een aantal kms.
Chevy454 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:11:
Lijkt wel op hetgene wat ik doe :+
Motor starten, minuut ofzo stationair zodat de olie helemaal rond is geweest en de motor warm genoeg is dat de choke eraf kan en dan gewoon op gas op toeren houden, naar de straat rijden en dan de straat oprijden. In totaal ongeveer 2 tot 4 minuten dat hij nagenoeg onbelast is :)

Maar dit bij een watergekoeld blok. Bij een luchtgekoeld blok moet je starten en direct wegwezen.
Die VF krijgt van mij 20sec om warm te draaien (vanaf het moment dat ik m in de tuin start totdat ik op de straat sta) en daarna rijd ik er mee weg.
Gezien het oliedruk/nokkenassen verhaal van dat ding (daarnaas heb ik bij mn NX heel duidelijk gemerkt dat die toch niet warm wil worden met stationair draaien, dus ik doe er gewoon niet aan).

[Voor 37% gewijzigd door 4x2 op 09-08-2005 17:17]

leeg

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
N00b vraag: Waarom is stationair laten warmdraaien eigenlijk zo slecht bij een luchtgekoeld blok?
Je motor moet daar toch tegen kunnen dat er een tijdje geen luchtstroom/afkoeling is...

• Saus
  • Niet online
aaaaahhhhh, vanaf het moment dat ik vermogend genoeg ben om de belastingvruchten bij jullie te komen plukken ben ik Belg.............(met een vakantiehuisje in Nederland natuurlijk).
DieterVDW schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:59:
Je motor moet daar toch tegen kunnen dat er een tijdje geen luchtstroom/afkoeling is...
Misschien dat ie er wel tegen kan, maar wellicht niet iedere dag (als je gaat rijden dus). Bij filerijden spingt bij mij er ook een ventilatortje aan als de temp de 100 graden naderd, dus echt super zal het niet zijn.................

Maargoed, ik ben econoom, geen technicus..............(eigenlijk ook geen econoom, maar hey, anders ben ik niets !? :))

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:54

charrel

Cortisol4life..

Ik heb altijd "geleerd" dat je je motor altijd gewoon moet warmrijden. Stationair draaien wordt ie niet snel/ nauwelijks warm van. Je hebt alleen maar kans dat er benzine bij je olie komt die vervolgens dus je olie verdunt. starten, helmpje op handschoenen aan en voorzichtig gas maar, en zo snel mogelijk de shoke eraf.

Vergeet niet dat een stationair draaiende motor op een verrijkt mengsel loopt. De cylinderwand is nog koud. Benzinedamp uit het mengsel condenseert op de cylinderwand en verdunt de oliefilm. Meer slijtage is het gevolg.

Rustig rijdend zijn de glijlagers al een beetje belast (vinden ze lekker) en warmt de motor -dus ook de cylinderwand- sneller op stationair. Bovendien is de oliedruk bij toerentallen boven stationair ook weer hoger. Dus de aanvoer op de glijlagers is ook weer ietsje beter.

Warm je de motor op zoals bij een racer, dus gecontroleerd stootjes gas geven, langzaam naar hogere piektoerentallen, dan ben je volgens mij al beter bezig. Wisselende toerentallen, lage belasting.

my €0.02...
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee