[Motor] Beginnersvragen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.873 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Btw ik heb dus nu een standaard maat erop (Zr17 160/60) Maar nu las ik dat je er ook grotere maten onder kon leggen (grotere banden zien er wijzer uit). MAar ik kan me voorstellen dat daar:

Limieten aan zijn, en nadelen aan kleven. Iemand die me kan inwijden in de donkere wereld der banden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Saus schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:56:
Btw ik heb dus nu een standaard maat erop (Zr17 160/60) Maar nu las ik dat je er ook grotere maten onder kon leggen (grotere banden zien er wijzer uit). MAar ik kan me voorstellen dat daar:

Limieten aan zijn, en nadelen aan kleven. Iemand die me kan inwijden in de donkere wereld der banden? :)
Je band komt boller te staan welke niet gezond is :) Je kan maar tot een bepaalde maat gaan met een bepaalde velgbreedte. Daarnaast stuurt een smallere band fijner, je hebt een bredere band nodig als je meer vermogen kwijt moet kunnen. Een 180 band is wel mooi om te zien maar als het niet past dan moet je het niet forceren ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 16-07-2005 16:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:07:
[...]

Je band komt boller te staan welke niet gezond is :) Je kan maar tot een bepaalde maat gaan met een bepaalde velgbreedte. Daarnaast stuurt een smallere band fijner, je hebt een bredere band nodig als je meer vermogen kwijt moet kunnen. Een 180 band is wel mooi om te zien maar als het niet past dan moet je het niet forceren ;)
Kijk een duidelijk antwoord, dan blijf ik gewoon bij de standaard aanbevolen maat. Wel focking spijtig ik bedoel, over een 2 weken kan het weer gebeuren en dan blijf je bezig...............

domme pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:15

4x2

lộn xộn quá

Saus schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:31:
Iedereen zegt hier meteen: prop erin, maar persoonlijk heb ik het daar niet op.
Prop moet je niet doen, pluutje kan wel prima (dus van binnenuit, dan moet de band er af), dat werkt echt perfect.
Al vaak zat gedaan, bij verschillende motoren en geen gezeik mee, kan er ook niet uitschieten.
Chevy454 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:09:
[...]

_o_ Damn man, als ik zo'n beest kon vinden dan was het :9~

Of de soes RG400 als ik me niet vergis met 4 staande cilinders. stinkende 2takt power is leuk :D
Pfff, das voor watjes, NS400R moet je hebben, een triple :P
Of een RD500.
Of een waterbuffeltje, wil er dan wel 1 tunen en de rest niet aanpassen, dat je een stuk elastiek met een raketmotor hebt zeg maar :P
2-takten zijn lief, kan veel minder aan kapot (en als het kapot gaat levert het hele leuke foto's op over het algemeen :+).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
4x2 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:33:
[...]

Prop moet je niet doen, pluutje kan wel prima (dus van binnenuit, dan moet de band er af), dat werkt echt perfect.
Al vaak zat gedaan, bij verschillende motoren en geen gezeik mee, kan er ook niet uitschieten.
Helaas het is toch een compleet nieuwe achterband geworden. De bandenmeneer (zo noem ik hem maar ff :)) vertelde me dat als de schroef recht in de band had gezeten hij er nog wel via de binnenkant wat tegenaan had kunnen doen. Maar mijn schroef zat echt \ <-- maar dan veel schuiner erdoor heen. Toen hij eruit gehaald was zat er echt een groter gat dan normaal (hij had een voorbeeldje laten zien van gaten die hij wel dichtte). Hij zei:"Ik doe het iig niet" dus toen heb ik maar een nieuwe besteld.

Komt morgen binnen dus dan kan ik weer rijden.
Btw, als je een andere uitlaat (eindstuk) monteerd voor een voller geluid, dan las ik ergens dat je je motor eigenlijk opnieuw moet laten afstellen. Kan dat bij iedere willekeurige dealer, en wat kost zoiets normaal.
(jaja laatste 2 vragen zou ik ook met 1 telefoontje kunnen oplossen, maar ik wil dit topic enigzins levend houden :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nee je moet je fiets laten afstellen bij een motorzaak met een testbank , zonder testbank zal die nooit optimaal lopen met een nieuwe pijp. 75% zeker dat ie te arm loopt en dat isscahdelijk voor de motor en het kan ook vermogen kosten.

dynojet in goes (zeeland) is een optie

of www.ritzenmotors.nl ( weert , limburg)

ergens bij noord holland ligt geloof ik mad-racing

[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 18-07-2005 19:10 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:09:
Nee je moet je fiets laten afstellen bij een motorzaak met een testbank , zonder testbank zal die nooit optimaal lopen met een nieuwe pijp. 75% zeker dat ie te arm loopt en dat isscahdelijk voor de motor en het kan ook vermogen kosten.
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/stupid.gif
dynojet in goes (zeeland) is een optie
of www.ritzenmotors.nl ( weert , limburg)
ergens bij noord holland ligt geloof ik mad-racing
Ruud Frederiks is inderdaad wel goed ja :)
Mad-racing hoor ik ook veel goeds van :)
Paul Ritzen kan je de komende maand vergeten (laatste week + 3 weken vakantie ;) )

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zat even mn vakantiefoto's van vorig jaar door te bladeren, kom je dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.brommer-forum.nl/bm2k4/harrie/IMG_4910.jpg

Op tijd ketting vervangen valt wel iets voor te zeggen opzich
en dan bedenken dat je daarmee 120 hebt gereden :X

Afbeeldingslocatie: http://www.brommer-forum.nl/bm2k4/harrie/IMG_4913.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.brommer-forum.nl/bm2k4/harrie/IMG_4914.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.brommer-forum.nl/bm2k4/harrie/IMG_4915.jpg
Dit was de volgende dag :P

En nog wat onzinfoto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.brommer-forum.nl/bm2k4/harrie/IMG_4890.jpg
Achterremslang dag voor je op vakantie gaat even moeten vervangen, maar was iets te lang.

Afbeeldingslocatie: http://www.brommer-forum.nl/bm2k4/harrie/IMG_4904.jpg
Hoe blaas je een luchtbed op ?

Afbeeldingslocatie: http://www.brommer-forum.nl/bm2k4/lude/bm2k4_017.jpg
Iemand wekken met een 2-takt (brommer), dat is vrij simpel
Alleen lullig als je er daarna achterkomt dat het slachtoffer astma heeft :X :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:03:
Iemand wekken met een 2-takt (brommer), dat is vrij simpel
Alleen lullig als je er daarna achterkomt dat het slachtoffer astma heeft :X :X
Shit happens ;)
* Chevy454 met ook astma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:42:
[...]

Shit happens ;)
* Chevy454 met ook astma
sterke instelling Chevy, chapeau

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Damn, die ketting, dude, levensmoe ofzo?

Ik weet niet wat anderen doen, maar voordat ik wegrij controleer ik wel altijd even de werking van de remmen, banden en ketting etc.
Wees maar blij dat er geen motoren APK is. :D

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
wimpie schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:58:
Ik weet niet wat anderen doen, maar voordat ik wegrij controleer ik wel altijd even de werking van de remmen, banden en ketting etc.
Ik niet. Ik zorg er gewoon voor dat dat spul in orde is. Als het zover versleten is dat ik het voor elk ritje moet controleren is het al lang vervangen. je moet echt geen risico's nemen met dat soort dingen..

als die ketting breekt kun je geluk hebben dat ie er gewoon afdraait (zonder achterliggers te raken..) maar je kunt ook de pech hebben dat ie om het tandwiel van je blok heen klemt en zo je halve blok sloopt.. of dat 'ie tegen je been aan komt.. :X

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:00

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 08:31:
[...]
als die ketting breekt kun je geluk hebben dat ie er gewoon afdraait (zonder achterliggers te raken..) maar je kunt ook de pech hebben dat ie om het tandwiel van je blok heen klemt en zo je halve blok sloopt.. of dat 'ie tegen je been aan komt.. :X
Of gewoon de hele boel ineens potvast draait :X
Lekker als je tegen 140 over de snelweg kachelt ende boel slaat vast :X

Oja, voor de mensen die nog nooit naar de Eifel geweest zijn, hier een voorsmaakje:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62602/thumb.jpg

Doe dit x 1000 ofzo :9
Zondag maar eens een foto gemaakt van 1 van de bochten daar. Stukje op m'n vaste route :p
Alleen jammer van de vangrails :X

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 19-07-2005 08:42 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja over paar weken ga ik originele demper op mijn motor zetten (even een adapter maken) en dan eens de eiffel in.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

wimpie schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:58:
Damn, die ketting, dude, levensmoe ofzo?
Was onderweg gebeurt, hij liep dr af, heb 'm er maar weer opgelegd en ben wat rustiger teruggereden naar de camping.
En dan kom je dat tegen.
Naja, volgende dag maar meteen een nieuwe ketting en voortandwiel gehaald (achtertandwiel was net 500km oud, dus dat moest maar).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Capoeirist schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:00:
Ja over paar weken ga ik originele demper op mijn motor zetten (even een adapter maken) en dan eens de eiffel in.
db-killer geen optie? Laatst ook de Eifel in geweest en had de db-killer gewoon in m'n tas. Hele weekend niet nodig gehad, zelfs op de Nordschleife niet. En ding is nou niet echt stil te noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Chevy454 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:42:
[...]

Shit happens ;)
* Chevy454 met ook astma
Ik heb het ook daar niet van, laatst gewoon nog in de hangar de lier starten (was tijdens winter onderhoud) en vergeten de slang aan te sluiten hele zooi blauw, kheb volgens mijn half uur geen stap meer kunnen zetten omdat ik te kort ademig was ofsow :+

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
pjlgt schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:53:
[...]

db-killer geen optie? Laatst ook de Eifel in geweest en had de db-killer gewoon in m'n tas. Hele weekend niet nodig gehad, zelfs op de Nordschleife niet. En ding is nou niet echt stil te noemen :P
Mensen die veel herrie gewend zijn zeggen al tegen me : wat maakt dat ding een lawaai..

heb de demper nu opnieuw gevuld want die was compleet leeg.. maar nog is het pfffff.. volgens arrow moet ik op 102db zitten maar daar ga ik ruim over heen.

Daarnaast heb ik DB killer van een laser uitlaat, dat werkt wel, maar dan mis ik nog het E-keur merk...

hoeveel herrrie..

Klik hier maar eens voor testbank sessie

was eigenlijk om de vlammen ten doen maar je hoort de herrie goed. .meneer ritzen vond hem gaaf klinken maar had na 2 runs al zoiets van wat een lawaai.

MaRtin1 bleef verder achter me rijden of ging voor me rijden vanwege de herrie.

Het is nu iets minder maar >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 19-07-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De ZX-9R met DAM klinkt beschaafd maar ik wil er bij stadsverkeer niet graag achterrijden, ernaast of ervoor kan wel maar er vlak achter? dat begint te resoneren in mijn helm dat het niet meer leuk is. Ik meot de CBR zelfs op 8000rpm houden om mijn EIGEN geluid te horen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Capoeirist schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:50:
[...]

Mensen die veel herrie gewend zijn zeggen al tegen me : wat maakt dat ding een lawaai..

heb de demper nu opnieuw gevuld want die was compleet leeg.. maar nog is het pfffff.. volgens arrow moet ik op 102db zitten maar daar ga ik ruim over heen.

Daarnaast heb ik DB killer van een laser uitlaat, dat werkt wel, maar dan mis ik nog het E-keur merk...

hoeveel herrrie..

was eigenlijk om de vlammen ten doen maar je hoort de herrie goed. .meneer ritzen vond hem gaaf klinken maar had na 2 runs al zoiets van wat een lawaai.

da's netjes zeg 124 PK op het achterwiel _/-\o_
1999 model is met injectie toch :?
die van mij had vorige week 115 PK op het achterwiel, maar met een versleten ketting (kwam ik gisteren helaas achter :X :X )
wordt nu vervangen, en achter meteen een paar tandjes groter!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Capoeirist schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:50:
[...]

hoeveel herrrie..

:D Lawaaibak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gisteren mijn derde les gehad en vrijdag mag ik weer. :)

Doe nu sowieso 2x per week lessen dan schiet het teminste een beetje op.

Ben ook al aardig aan het rondzoeken naar een leuke motor, die motor uit de TS lijkt me erg leuk maar is me denk ik toch iets te snel, dat ding heeft toch meer dan 100 pk en waar ik nu op rij heeft er 54 en dat vind ik opzich al best snel.

De lesmotor waar ik op rij is een Honda CB 500, zit er over te denken om die misschien wel te kopen zodra ik mijn rijbewijs heb.

Ik vind die motor opzich niet echt mooi maar vind em wel lekker rijden, niet dat ik het kan vergelijken met andere motoren hoor want dit is de eerste waar ik op rij.

Piccie :)

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/5784/cb500venstre0fj.th.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22

WouterG

Dit is geen ondertitel

PilatuS schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:46:
Gisteren mijn derde les gehad en vrijdag mag ik weer. :)

Doe nu sowieso 2x per week lessen dan schiet het teminste een beetje op.

Ben ook al aardig aan het rondzoeken naar een leuke motor, die motor uit de TS lijkt me erg leuk maar is me denk ik toch iets te snel, dat ding heeft toch meer dan 100 pk en waar ik nu op rij heeft er 54 en dat vind ik opzich al best snel.

De lesmotor waar ik op rij is een Honda CB 500, zit er over te denken om die misschien wel te kopen zodra ik mijn rijbewijs heb.

Ik vind die motor opzich niet echt mooi maar vind em wel lekker rijden, niet dat ik het kan vergelijken met andere motoren hoor want dit is de eerste waar ik op rij.

Piccie :)

[afbeelding]
Snelheid went snel hoor, je moet doen wat je zelf het beste lijkt maar de kans bestaat dat je na verloop van tijd toch een andere motor wilt. En dat kan al snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Grolsch schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:24:
[...]

da's netjes zeg 124 PK op het achterwiel _/-\o_
1999 model is met injectie toch :?
die van mij had vorige week 115 PK op het achterwiel, maar met een versleten ketting (kwam ik gisteren helaas achter :X :X )
wordt nu vervangen, en achter meteen een paar tandjes groter!
ik had er ook 114,5 op het achterwiel (wel met vol zittend luchtfilter)

zijn er inmiddels nog wat meer geworden

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.vanderwielen/gixxer/dyno-gsxr750.jpg

we gaan richting de 130pk over aantal weken >:) (inlaat kelken zijn niet goed genoeg standaard 8) )
i told you >:) maar ja.. is lastig ff naar duitsland of zo.. wel leuk.. met 11.000 toeren plat door de bocht langs een terras af _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Capo op 19-07-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Capoeirist schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:07:
[...]

[afbeelding]

we gaan richting de 130pk over aantal weken >:) (inlaat kelken zijn niet goed genoeg standaard 8) )

[...]

i told you >:) maar ja.. is lastig ff naar duitsland of zo.. wel leuk.. met 11.000 toeren plat door de bocht langs een terras af _/-\o_
Om ff terug te komen naar de bedoeling van dit topic:
Kan er eens iemand goed uitleggen wat nu precies het verschil is tussen power en torque?
Ik snap dat precies nog altijd niet echt goed hoor..

Edit: Torque is ogenblikkelijk en power is over een periode?
Maar dan nog...

[ Voor 6% gewijzigd door DieterVDW op 19-07-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:25

charrel

Cortisol4life..

Hier heb je een heel verhaal over koppel en topvermogen :
http://www.geocities.com/hotsyflotsy/PK-Nm.html

En nog ff voor de pk freaks hier, dit was met alleen een andere uitlaat, dynootje en k&n moesten er hier nog in+ het nodige afstel werk!
Het eind resultaat is 132pk en 129nm })
En ja, m'n zrx1200tje heeft een gewichtsprobleem maar is toch recht door retesnel 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/zrx+akra+vervroeger.jpg

En op de bank volgas maakt me akrapovic 127 decibel, dus ik zou echt niet weten wat hard klinkt. Hehe, die van mij klinkt iig net lekker.......

[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 19-07-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 17:05

Martijn02

/* No Comment */

<superhappy>
Ik ben geslaagd! Vandaag een lekkere examenrit gehad. Op de snelweg was de volgauto me even kwijt :P Maar ik had wel een beetje mazzel... ik had ergens geen voorang verleend waar ik dat wel had moeten doen... achteraf nogal dom eigenlijk... zullen de zenuwen wel geweest zijn denk ik...

Maar: Bijzondere verrichtingen: in een keer, Theorie: In een keer (1 fout) en nu mijn verkeersdeelneming ook in een keer... (en nu durfde ik mijn instructeur eindelijk te vertellen dat ik 5 jaar geleden voor mijn rijbewijs B, 5(!) keer gezakt ben (voornamelijk zenuwen) Nu heb ik zoiets van "Zie je wel dat je het wel kunt"
</superhappy>

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn02 op 19-07-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Feli natuurlijk, heb je al een fiets op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Martijn02 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:35:
<superhappy>
Ik ben geslaagd! Vandaag een lekkere examenrit gehad. Op de snelweg was de volgauto me even kwijt :P Maar ik had wel een beetje mazzel... ik had ergens geen voorang verleend waar ik dat wel had moeten doen... achteraf nogal dom eigenlijk... zullen de zenuwen wel geweest zijn denk ik...

Maar: Bijzondere verrichtingen: in een keer, Theorie: In een keer (1 fout) en nu mijn verkeersdeelneming ook in een keer... (en nu durfde ik mijn instructeur eindelijk te vertellen dat ik 5 jaar geleden voor mijn rijbewijs B, 5(!) keer gezakt ben (voornamelijk zenuwen) Nu heb ik zoiets van "Zie je wel dat je het wel kunt"
</superhappy>
Gefeliciteerd. Alweer een motorrijder erbij.. Gaat hard zo op GoT.

we kunnen wel een keer een Meeting + kleine tocht doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Gefeliciteerd!!!!

meeting is wel strak plan. Met tweakers begin ik er niet aan, maar motor rijdende tweakers is wat anders natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22039

Martijn02 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:35:
<superhappy>

</superhappy>
Hey...dat klinkt bekend!! Ik ben ook 3!! keer gezakt voor mijn autorbw :/ en mijn motorrijbewijs had ik in 1 keer :D

Hoewel ik nu Koos Motorloos ben of beter Sjaan Motorloos :| Maarrrr, het begint weer te kriebelen...mijn financien zien er weer beter uit...Tijd om weer te gaan sparen voor een leuke fiets ;)

Ow ja, gefeli :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Tja, ben al hier en daar wezen kijken... Ik had zo een budget in gedachten van tussen de 4 en 5000 euro, Was eerst een beetje verliefd op de suzuki-bandit 600. Maar ik heb er laatst met mijn rijlesinstructeur erbij even op gezeten, en die was me toc iets te klein... benen zaten wat opgepropt, en het stuur wat dichtbij voor mijn gevoel. Nou weet ik niet hoeveel je er nog aan kan stellen hoor...

Daarna heb ik even op deze gezeten
Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/GoT/cbf600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/GoT/cbf6002.jpg

En alhoewel hij wel wat boven mijn butget is, is het wel een supermooi ding, nauwelijks ingereden, en er zit ABS op, en dat is ook wel een pre... Ik heb het geld wel, maar is het verstandig zoveel uit te geven aan een eerste motor.. hoeveel zou er nog van de prijs afkunnen? (ik heb even bij motoroccasion.nl gekeken naar vergelijkbare motoren, en daar was de gemiddelde prijs toch wel wat hoger nog, dus dit lijkt me een leuke deal)

Volgens mijn instructeur was hij niet gevallen oid, er waren ook geen beschadigingen aan te zien. (heb nog geen verkoper gesproken)

Waar moet ik verder op letten bij de aankoop van een motor? Alle tips en adviezen zijn van harte welkom, want ik ben echt nog een n00b in de motorwereld.

[ Voor 40% gewijzigd door Martijn02 op 20-07-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Prijs moet zo laag mogelijk natuurlijk, denk er aan dat de motormarktop zijn gat ligt, men verkoopt minder als normaal en particulier word je er mee dood gegooid.

Die prijs kan zeker wel omlaag. Daarnaast dingen als pak en zo die ze je met veel korting erbij kunnen doen. Goed handelen en vooral goed rondkijken en niet op 1 zaak focussen.

Je moet overal op letten. lage kmstanden moeten remschijven als nieuw zijn. Lage km standen mogen er 0,0 krasjes op zitten, etc. Balhoofd aanslag altijd bekijken, ook proberen tussen/onder de kappen te kijken, kijken of wiel in lijn staat met voorvork en met achterwiel, kijken of voorvork recht staat, etc. etc. etc. 1001 dingen waar je op moet letten..

nauwelijks ingereden dan ben ik huiverig, want als iemand kort op een fiets rijd waarom zou hij hem inrijden en nie gewoon mee rijden want hij heeft er toch maar kort plezier van.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Capoeirist schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:07:
[...]

[afbeelding]

Mooi om te zien dat die dipjes in vermogen en koppel rond de 5500 rpm zijn weggewerkt. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Martijn02 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:38:
... er zit ABS op, en dat is ook wel een pre...
Want?

Zou lekker een 2dehands CBR600F kopen of zo. Leuk fietsie om mee te beginnen. Kan nog lekker meekomen en zijn de wereld onderdelen voor mocht je hem platleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:00

DinX

Motormuis

pjlgt schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:02:
[...]

Want?

Zou lekker een 2dehands CBR600F kopen of zo. Leuk fietsie om mee te beginnen. Kan nog lekker meekomen en zijn de wereld onderdelen voor mocht je hem platleggen.
Ik ben erg blij dat ik ABS heb, was ook 1 van de vereisten toen ik een nieuwe motor ging kopen. Ik rij in weer en wind, en het laatste wat je dan wil is een blokkerend voorwiel.
Inmiddels is hij al 2 x op 4 maanden ingeschakeld (voel je lekker in je hand, toktoktoktok :p). Moest ik dan geen abs gehad hebben lag ik er misschien weer.

En je kan natuurlijk zo hard remmen als je wil eigenlijk, alleen moet dat nog doordringen tussen m'n oren :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:07:
[...]

Ik ben erg blij dat ik ABS heb, was ook 1 van de vereisten toen ik een nieuwe motor ging kopen. Ik rij in weer en wind, en het laatste wat je dan wil is een blokkerend voorwiel.
Inmiddels is hij al 2 x op 4 maanden ingeschakeld (voel je lekker in je hand, toktoktoktok :p). Moest ik dan geen abs gehad hebben lag ik er misschien weer.

En je kan natuurlijk zo hard remmen als je wil eigenlijk, alleen moet dat nog doordringen tussen m'n oren :P
das allemaal wel leuk enzo, maar je kunt volgens mij geen stoppies maken :( en zo'n ABS systeem draag ook bij aan een hoger gewicht van de motor.

maar eigenlijk zou ik ook wel een ABS systeem op mijn motor willen hebben.. vooral omdat je jezelf niet zo makkelijk meer onderuit remt en je dus gewoon veel harder kunt remmen dan je normaal durft.

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 20-07-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
BreadFan schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:35:
[...]

Mooi om te zien dat die dipjes in vermogen en koppel rond de 5500 rpm zijn weggewerkt. _O_
Ja dat vind ik ook. Word waarschijnlijk nog stuk beter omdat de air/fuel nog niet optimaal is.

Dank voor je compliment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Ik weet niet hoor... maar is ABS dan geen veilig idee op een motor? ik bedoel, het remmen kan in een noodsituatie niet meer zo makkelijk fout gaan. En stoppies hoeven van mij ook niet zo eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb weer een leuke motor gezien, ik vraag me alleen iets af.

Er zit op de tank een slang die naar het stuur gaat en ik vraag me af waar dat ding voor dient, en of het nodig is dat die daar zit, vind het er namelijk niet uitzien.

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/4778/00067745303336414143a5gq.th.jpg

Is zo'n motor als deze met 61 pk een beetje te doen voor een beginner ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:57:

Er zit op de tank een slang die naar het stuur gaat en ik vraag me af waar dat ding voor dient, en of het nodig is dat die daar zit, vind het er namelijk niet uitzien.

[afbeelding]

Stofzuiger :+

Die 61 pk zit hem toch allemaal in de controle van je rechterhand. En alles went

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:08
Ik ben vorig jaar na mijn examen begonnen met een motor met 80 pk (ducati 900cc supersport), en had van te voren geen ervaring met brommers of scooters. Het is op zo'n motor niet moeilijk om als beginneling gedoseerd te gassen, het is niet zo dat ie meteen wegspringt als je een beetje meer gas geeft. Je moet natuurlijk wel je hormonen een beetje in bedwang kunnen houden...

[ Voor 21% gewijzigd door sewer op 20-07-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy

Die 'stofzuigerslangen' (het zijn er twee) zijn om de rijwind op te vangen en door je tank heen naar het luchtfilter te leiden. Die zijn dus niet voor de sier. En tja. Ik vind het persoonlijk wel stoer staan.

Kun jij eigenlijk nog een beetje fatsoenlijk op zo'n ZXR400 zitten? daar zou ik ook even goed naar kijken. zo'n motor is nog kleiner dan mijn R6.. (en veel krapper moet het niet zijn, want dan hou ik het niet lang vol)
ja hoor. beetje rustig aan doen. kun je perfect mee leren sturen met zo'n ZXR400.
Ik weet niet hoor... maar is ABS dan geen veilig idee op een motor? ik bedoel, het remmen kan in een noodsituatie niet meer zo makkelijk fout gaan. En stoppies hoeven van mij ook niet zo eigenlijk.
Ja, het is wel veiliger omdat je je motor niet zo makkelijk meer onderuit remt. Maar je remweg wordt er (zeker op droog wegdek) niet altijd korter van. dus voor supersport machines is het geen standaard omdat je dat op een circuit niet wil hebben. en omdat supersport machines eigenlijk voor het circuit ontwikkeld zijn (althands dat wil de fabrikant ons laten denken) vinden we daar geen ABS op.

en stoppies hoeven van mij inderdaad ook niet zo.. wheelies zijn leuker :P

[ Voor 30% gewijzigd door FragDaddy op 20-07-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kun jij eigenlijk nog een beetje fatsoenlijk op zo'n ZXR400 zitten? daar zou ik ook even goed naar kijken. zo'n motor is nog kleiner dan mijn R6.. (en veel krapper moet het niet zijn, want dan hou ik het niet lang vol)
Nou ik hoop wel dat ik er op pas, ben wel 2 meter lang dus misschien is ie wel te klein.

Gelukkig heeft een vriend van me precies dezelfde alleen dan met 25kw dus ik ga maar ff langs hem om ff er op te rijden en te zien of het een beetje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

Die slangen op een ZXR-400 zijn trouwens puur show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Martijn02 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:03:
Als je leest dat het spul bij BMW af en toe uitvalt omdat de accu net iets leger is of andere grapjes.
Probleem is denk ik dat je dr veel teveel op gaat vertrouwen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:57:
Die 'stofzuigerslangen' (het zijn er twee) zijn om de rijwind op te vangen en door je tank heen naar het luchtfilter te leiden. Die zijn dus niet voor de sier.
Anoniem: 28145 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:16:
Die zijn idd puur voor de looks, die slangen gaan naar de tank en eindigen boven het motorblok als "koeling" De luchtinlaten van de airbox zit aan de zijkanten van de motor, ter hoogte van je benen (zo ongeveer als ik me niet vergis)

Ik moet morgen een ZXR750 nakijken voor iemand en ik heb er geen zin in omdat ik die persoon B niet echt mag maar het is om een andere persoon A te matsen. Persoon A verkocht de ZXR750 aan B maar die had er veel problemen mee en die beweert dat persoon A hem heeft opgelicht..... verkoop nooit motoren aan familie of kennissen. Wat een gezeik altijd :r

Morgen even naar Weert voor een second opinion ivm die motor. Denk zelf dat de nokkenasspanner versleten is (klinkt metaalachtig vanuit de kop en vermindert een beetje wanneer je gas geeft) en dat de kleppen gesteld moeten worden :/
ZXR400 is leuk maar veel toeren blijven jagen :)

[ Voor 97% gewijzigd door Chevy454 op 20-07-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

Owkee, ik ga me er ook maar ff in het gesprek mengen ;) Ik heb nl. ooit ook bijna een zxr400 gekocht...

Euh, lees dat je bijna 2m bent....denk niet dat ie geschikt is voor je...Want je komt gebroken van die fiets af, je knieeen steken teveel buiten de kuip...waardoor je als je hard rijdt gaat knijpen om je benen bijeen te houden...Ik zat er prima op maar vergeleken bij jou ben ik een ur (1.64) :D

Vroegah, werd er met die dingen geraced, dus als ie weinig km heeft gedraaid....dan kan ik je haast wel vertellen wat er mee gebeurd is.... Check vooral je kuipdelen goed en ook je velgen..als het allemaal niet goed aansluit.....1+1=2

Ow ja, die kolere dingen kosten in NLG rond de 18000/19000....wat dus eigenlijk héél erg veel geld was voor een 400cc fietsie..Kawa onderdelen zijn duuuuuuuur.....en euh, als ik mijn persoonlijke mening mag geven....Ik vind die witte kunststof spiegels echt héél erg, maar dan ook héél erg lelijk... O-)

Rijden doet 't iig wel goed! Ik heb ooit een proefrit gedaan en 't reed fantastisch! Vond 'm alleen te duur, dus nog een beetje doorgespaard en uiteindelijk een ZZR600 gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 28145 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:16:
weer wat geleerd...
Nou ik hoop wel dat ik er op pas, ben wel 2 meter lang dus misschien is ie wel te klein.

Gelukkig heeft een vriend van me precies dezelfde alleen dan met 25kw dus ik ga maar ff langs hem om ff er op te rijden en te zien of het een beetje gaat.
Oeh.. das wel krap hoor. tja. een goede zithouding is voor iedereen verschillend. Ik kan je nu al vertellen dat het een raar gezicht gaat zijn, zo'n lange vent op zo'n klein fietsje.. alsof je op een brommertje zit :)

zou je dan niet kijken naar een ZXR750? of (voor de betrouwbaarheid) naar bijvoorbeeld een CBR600F (vraag Chevy maar...). dat zijn iets grotere fietsen en de CBR600F is zelfs nog redelijk comfortabel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:56:
of (voor de betrouwbaarheid) naar bijvoorbeeld een CBR600F (vraag Chevy maar...).
Koop een kawa (aldus de kawa gek :+ )
Een ZZR is ook een leuke fiets of een ZX-6R :)
een ZX-10R anno 2005 is ook leuk hoor O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 20-07-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De ZXR750 vind ik ook zeker wel een mooi ding, ook nog wel te betalen voor mij gelukkig. Alleen wel rond de 120 pk, dat lijkt mij toch wel erg veel om gelijk zo op te stappen.

De ZXR-400 zal vast wel te klein voor mij zijn dan maar ik ga er toch maar ff een rondje op rijden om ff te kijken hoe het rijd.

Toch lijkt de CB500 mij ook nog wel leuk om te gaan halen alleen denk ik toch wel met het nadeel dat ie snel een beetje zal gaan vervelen kwa vermogen.

Ik ben nu toch nog wel ff bezig met het rijbewijs halen dus kan er nog lang genoeg over nadenken maar kom er vast wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

PilatuS schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:33:
De ZXR750 vind ik ook zeker wel een mooi ding, ook nog wel te betalen voor mij gelukkig. Alleen wel rond de 120 pk, dat lijkt mij toch wel erg veel om gelijk zo op te stappen.

De ZXR-400 zal vast wel te klein voor mij zijn dan maar ik ga er toch maar ff een rondje op rijden om ff te kijken hoe het rijd.

Toch lijkt de CB500 mij ook nog wel leuk om te gaan halen alleen denk ik toch wel met het nadeel dat ie snel een beetje zal gaan vervelen kwa vermogen.

Ik ben nu toch nog wel ff bezig met het rijbewijs halen dus kan er nog lang genoeg over nadenken maar kom er vast wel uit :)
Ook al eens aan een Supermotard/enduro gedacht ?
Niet direct praktisch, wel leuk :P
Chevy454 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:17:
[...]

Koop een kawa (aldus de kawa gek :+ )
Een ZZR is ook een leuke fiets of een ZX-6R :)
een ZX-10R anno 2005 is ook leuk hoor O-)
Pff, Kawasaki Heavy Industries, het woord zegt het al, Japanse Ducs :+

Ik ben trouwens bezig om een gat in mn carterpan te maken (en heb er en passant een veer van mn nokkenaskettingspanner uitgevist van een 5cm lang :X).
Gevalletje iets te plat op de rotonde (ik deed het er om zo ongeveer |:() en gezien het feit dat de uitlaatcollector vast zit aan het carter kun je wel nagaan wat er gebeurt als ie op 1 vd dempers valt :| (verder heeft het ding ook niks, kromme koppelingshendel en een kras op het stuurkuipje).
Naja, ga zaterdag pas op vakantie, dus heb alle tijd om het te maken, denk dat ik ook de nokkenaskettingspanner dr nog maar een keer uittrek en nog wat beter probeer te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 21-07-2005 00:51 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Anoniem: 22039 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:54:
[...]

dus nog een beetje doorgespaard en uiteindelijk een ZZR600 gekocht...
* BreadFan heeft er ook zo eentje

Is mijn eerste motor, ik heb hem ook gekocht als beginner, ondanks zijn vermogen van een kleine 100 pk. Het mooie is dat die 100 pk niet direct beschikbaar zijn, maar pas bij de hogere toeren. Als je dus (als beginner) een keertje te hard aan je gas gaat hangen in een bocht, ga je niet meteen op je muil. Tot 5 a 6k rpm is ie gewoon heel rustig en vergevingsgezind. Dat maakt het voor een beginnende motorrijder wel zo fijn.

Je weet alleen niet wat je mee maakt als je voor het eerst VOL doortrekt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ZZR600 is super fijne fiets, zeker voor beginnende motor rijders.

Ik denk dat een fiets met een 85pk op het achterwiel trouwens wel lekker is om eerste 2 jaar mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BreadFan schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:41:

Je weet alleen niet wat je mee maakt als je voor het eerst VOL doortrekt. :D
Owww, wat klinkt dit bekend!! Krijg gelijk weer flashbacks..de 1e keer dat ik 'm op durfde te trekken was een keer 's avonds richting de maasvlakte ...Man o man! Wat een geluid en een vermogen...pff ben er eigenlijk nog steeds van onder de indruk 8)7

Gaat die van jou trouwens ook zo loeihard?? Ik herinner me dat we met z'n 2-en op het gemakkie de 260 aantikten?!

Ik heb 'm trouwens maar een half jaar gehad...daarna is ie ge-upgrade naar een gsxr 600 2003 _/-\o_ Die ik helaas weg heb moeten doen omdat ik weer naar school wilde en cash nodig had ;(
(heb er nog steeds mega veel spijt van! Voor zover je verliefd kan worden op dode materie....was ik verliefd op die fiets :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 19:35
gggg hou op over die verhalen over al die pks en acceleraties...
* marteltor is 25 kw slachtoffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb maar 50 pk, maar ik durf hem op mijn favoriete weggetjes echt niet open te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:11:
Ik heb maar 50 pk, maar ik durf hem op mijn favoriete weggetjes echt niet open te trekken.
jij ook 50pk? :P
Gaat lekker flatslide :+
snelle gasreactie en enorm hard trekken _o_
Even martelor plagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 19:35
enorm hard trekken lukt zelfs met 25 kw wel :P (ja doordenkertje)

[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 21-07-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb injectie, dus geen flatslide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:11:
bedoel je niet 49,9cc ? :+

sommige fietjes ( tweetakt, 1 cilinder) met 50pk zijn deathly :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Deadly, deadly :p

Wil nog steeds eens zo'n CR500/KX500 achtig iets hebben, eens kijken of het echt zo erg is als ze beweren.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
4x2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:28:

Wil nog steeds eens zo'n CR500/KX500 achtig iets hebben, eens kijken of het echt zo erg is als ze beweren.
Nee, is nog erger. Lijkt (klinkt en voelt) net alsof je op een brommertje rijdt, totdat dat ding in de powerband komt. Dan gaat ie zo ongenadig hard omhoog (ja omhoog ja, niet vooruit).. Leuk voor erbij, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

4x2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:28:

Heb er een tijdje een cr500 gehad, trust me. Die zijn erg :X Ben in ijmuiden een keer zo het kanaal er mee ingereden omdat ik dacht dat ik nog wel ff een potje gas kon geven. Ding sprong toch vooruit, hoppa > zo half de plomp in.
Garant voor spectakel, tjees wat heeft dat een hoop "onvoorspelbare" power komt daaruit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Anoniem: 22039 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:28:
[...]
Gaat die van jou trouwens ook zo loeihard?? Ik herinner me dat we met z'n 2-en op het gemakkie de 260 aantikten?!
Define "loeihard" :P

De 230 die ik (op de teller) gereden heb, vond ik best meevallen eigenlijk. Nou kon ie op dat moment nog wel harder, ik had alleen geen zin om met 240-250 de afrit op te duiken :+

Maar goed, loeihard, ik vond het op zich wel meevallen, maar gezien de Nederlandse maatstaven loopt ie loeihard ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Met rijles denk je wanneer je de snelweg op moet dat 120 op de motor loeihard is, maar als je tijdens elk ritje wat je doet 220+ gaat doen dan is zelfs dat niet echt hard meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
pjlgt schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:43:
Met rijles denk je wanneer je de snelweg op moet dat 120 op de motor loeihard is, maar als je tijdens elk ritje wat je doet 220+ gaat doen dan is zelfs dat niet echt hard meer
idd :X :X

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
pjlgt schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:43:
hangt af met welke motor hoor :)
Met een naked is 260km/h toch best wel erg kicken maar vooral zorgen dat je armen geen 10cm langer worden :+

* Chevy454 kan zijn grote beurt niet afmaken :( |:( :'(
Ben 4 koperen ringen vergeten voor mijn banjobouten van mijn remklauwen :(

Maar de kleppen zijn gesteld (2 dagen stellen geweest :/ Op dag 1 was ik blij want de kleppen stond juist, dag 2 even de kwaliteitseis verhoogd en de kleppen nog beter gesteld), luchtfilter schoongemaakt, olie gewisseld, koelvloeistof bijgevuld alleen de remklauw revisie zal op zich moeten laten wachten. Waarschijnlijk gaat dat in de winter gebeuren of op een verloren dag (wanneer het regent)

Moet alleen nog eens uittesten hoe die carbtune 2 nu eigenlijk werkt :X

[ Voor 45% gewijzigd door Chevy454 op 21-07-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:14:
[...]

hangt af met welke motor hoor :)
Met een naked is 260km/h toch best wel erg kicken maar vooral zorgen dat je armen geen 10cm langer worden :+

* Chevy454 kan zijn grote beurt niet afmaken :( |:( :'(
Ben 4 koperen ringen vergeten voor mijn banjobouten van mijn remklauwen :(

Maar de kleppen zijn gesteld (2 dagen stellen geweest :/ Op dag 1 was ik blij want de kleppen stond juist, dag 2 even de kwaliteitseis verhoogd en de kleppen nog beter gesteld), luchtfilter schoongemaakt, olie gewisseld, koelvloeistof bijgevuld alleen de remklauw revisie zal op zich moeten laten wachten. Waarschijnlijk gaat dat in de winter gebeuren of op een verloren dag (wanneer het regent)

Moet alleen nog eens uittesten hoe die carbtune 2 nu eigenlijk werkt :X
Ga morgen ook even mijn voorremmen reviseren, maar heb geen nieuwe (alu/koper) ringen voor de banjobouten gekocht, hij loopt taps toe, niet echt nodig als ze niet al te slecht zijn. Afdichting blijft wel goed hoor.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:14:[...]
Maar de kleppen zijn gesteld (2 dagen stellen geweest :/ Op dag 1 was ik blij want de kleppen stond juist, dag 2 even de kwaliteitseis verhoogd en de kleppen nog beter gesteld)...
Waarom niet in een keer goed? Als je toch bezig bent.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Gemakzucht (mwohh, staat wel goed zo en ik wil onderhand rustig zitten), heel normaal/begrijpelijk eigenlijk :P.

Mn VF lijkt ook weer gefixt te zijn, de achterste nokkenaskettingspanner heb ik gefixt met een uitlaatveer, carterpan dichtgesmeerd met kneedbaar staal.
Net gestart, lekt niet en achterste cilinderpaar is zo te horen stil.
Alleen de voorste ratelt nog, dus daar moet morgen ook maar even het deksel af.
Alleen dat is wat meer werk omdat de radiateur dr af moet en het bijvullen is helemaal een kutwerk omdat die droplullen van Honda de thermostaat na de vuldop hebben gezet waardoor je serieus een half uur bezig bent met vulllen....

Misschien maar eens kijken of ik het zo kan doen dat ik de zooi niet af hoef te tappen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:39
4x2 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:55:
[...]

Als je leest dat het spul bij BMW af en toe uitvalt omdat de accu net iets leger is of andere grapjes.
Probleem is denk ik dat je dr veel teveel op gaat vertrouwen.
Dat was bij de oudere modellen inderdaad het geval dat wanneer je ging starten de accu spanning onder de 9 - 10V dook en het ABS in storing ging.

Tegenwoordig met het I-ABS (Intergraal ABS) is dat dus niet meer het geval.

En denk dat zo'n ABS systeem een kg of 8 weegt in totaal? Dus verwaarloosbaar vind ik.
En er zijn al heel wat val partijen mee vermeden :)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4x2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:08:[...]
Mn VF lijkt ook weer gefixt te zijn, de achterste nokkenaskettingspanner heb ik gefixt met een uitlaatveer, carterpan dichtgesmeerd met kneedbaar staal....
Damn McGuyver! What's next? Helm van een ouwe voetbal? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nu je het zegt :P

Maar hoop dat dat kneedbaar staal het overleeft.
Het kan tot 120 graden hebben, dus als ik niet met 30 graden ga raggen in de stad zal mn olie niet boven de 120 komen denk ik.
Maar toch.....
Zodra het even kan gaat er een andere op denk ik, maar als ie nu mn vakantie heel blijft ben ik allang tevreden :P.
Morgen alleen nog 'even' de voorste spanner dr uit slopen en fixen en wie weet heb ik dan weer een ratelvrije motor (wat een ongelooflijk kutgeluid maakt dat zeg, zo'n kapotte spanner).

en dat gebeun, weinig keus, ga zaterdag op vakantie, onderdelen zijn niet meer nieuw te krijgen en 2de hands ook bijna niet, dus tsjah, dan maar iets verzinnen

[ Voor 16% gewijzigd door 4x2 op 21-07-2005 19:49 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:27:
Waarom niet in een keer goed? Als je toch bezig bent.... :?
Het was laat oké :? :( ;)
Het was goed in de zin van: het viel in de gewenste toleranties... ik wou het eigenlijk zo ruim mogelijk tegen de bovenste tolerantie grens hebben. Nu ben ik daar redelijk goed in gelukt met de klepstelplaatjes welke ik tot mijn beschikking had. Was een beetje puzelwerk ;)
4x2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:08:
Gemakzucht (mwohh, staat wel goed zo en ik wil onderhand rustig zitten), heel normaal/begrijpelijk eigenlijk :P.
Jij snapt em ;) Per keer dat ik de nokkenassen los moet halen en moet demonteren moet je tellen op 1 uur PER nokkenas want ik doe het goed :) Alleen twijfelde ik daarnet of ik wel de nokkenashouder wel op moment had aangetrokken :X Als je 8 keer de nokkenassen heb losgehaald om af te stellen dan is het monteren ervan al serie werk. Maar ik weet dat ik ze had aangetrokken :) Als het niet zo was dan had ik een bak met knikkers :X

Maar hij loopt nu als een klokje, veel soepeler en minder rauw. Maar ik moet nog eens zijn carbs gaan syncen, zit een trilling in de steppies. De blokbouten zijn aangetrokken op moment maar er zit ergens nog wat verkeerd, denk dat de steppies aangetrokken moeten worden 8)7

Maar ik was even een rondje aan het (test)rijden.. begint het te regenen... hmm... Met 10 000rpm die bocht door :? >:) En ja hoor, gebeurde wat ik vreesde. Achterwiel opzij en nog maar meer gas geven om het glijden te corrigeren :)

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 21-07-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Yamy_Daffy schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:11:
[...]

Dat was bij de oudere modellen inderdaad het geval dat wanneer je ging starten de accu spanning onder de 9 - 10V dook en het ABS in storing ging.

Tegenwoordig met het I-ABS (Intergraal ABS) is dat dus niet meer het geval.

En denk dat zo'n ABS systeem een kg of 8 weegt in totaal? Dus verwaarloosbaar vind ik.
Euhm, van de week kwam ik toevallig een filmpje tegen met zo'n mega uber dikke k1200lt uit 2005.
Waar dus gewoon ook de abs + rembekrachting uitviel en je dus met je dik 300kilo zware mastodont gewoon niet meer kan remmen. Geloof dat er zelfs rechtszaken lopen tegen bmw motorrad door een aantal bmw rijders.
Bmw ontkent tot nu toe alles, maar zegt wel dat het in specifieke gevallen waarbij veel geremd wordt dit wel is voor kan komen :X En ik maar denken dat remmen om te remmen zijn :+

http://www.forbes.com/hom...2005/07/05/ap2123760.html
http://www.autoblog.com/entry/1234000537049453/

Maar ja, vriend van me heeft een r1100 s met abs, en het is idd wel erg lekker om gewoon bij regen vol in de remmen te kunnen gaan. We zitten elkaar wel is te stangen en op droog wegdek scheelt het absoluut niks, maar op nat staat ie toch echt wel meters eerder stil.
Gewoon omdat ik zonder abs niet zo hard durf te remmen in de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Yamy_Daffy schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:11:
niet op een motor van 160kg. dan praat je over 5% extra gewicht en dat is dus zeker niet verwaarloosbaar. vooral niet omdat een deel van dat gewicht in het wiel zit en dus niet alleen onafgeveerd is maar ook nog eens draait en dus de gyroscopische werking van het wiel nog eens versterkt waardoor de motor nog minder snel van oor tot oor te gooien is (in chicanes en snelle links/rechts combinaties is het soiezo al hard werken..)

ik ben met je eens dat ABS in panieksituaties en op nat wegdek zeker hele grote voordelen heeft.

Ik rij eigenlijk alleen als de weg kurkdroog is (of als het echt niet anders kan.. maar het aantal keer per jaar dat mijn motor regen of een natte weg ziet is op 1 hand te tellen). Niet zo zeer omdat ik bang ben dat ik nat word, ik heb een regen-overall en waterdichte laarzen.. dus das geen probleem, maar wel omdat de natgeregende motor schoonmaken een klus is waar ik een halve zaterdag aan kwijt ben. Met droog weer haal ik een natte doek over de voorkant en de tank en daarna een zeem en is de motor weer schoon. en 1x per maand was ik hem. maar na regenrijden alles weer schoonkrijgen. das echt een rotklus.

[ Voor 37% gewijzigd door FragDaddy op 21-07-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nou, net even het voorste kleppendeksel dr alsnog afgehaald (je kan het maar klaar hebben) en de spanner bleek nog goed te zijn alleen de uitlaatkleppen stonden wat aan de ruime kant.
Dat bijgesteld, weer gestart (en die klote koelvloeistof bijgevuld) en het klinkt nu naar mijn mening wel aardig.
Ruist en rammelt nog wat, maar stukken minder dan eerst :).

Nog even een koppelingshendeltje zien te versieren, stickertje op mn stuurkuipje plakken (valt de kras minder op, nette oplossing komt later misschien wel) en ik ben klaar om te gaan :).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:48:
Ik rij eigenlijk alleen als de weg kurkdroog is (of als het echt niet anders kan.. maar het aantal keer per jaar dat mijn motor regen of een natte weg ziet is op 1 hand te tellen).
We hebben een
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif M Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif I Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif E Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif T Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif J Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif E Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif
:+

Het mag van mij heus regenen maar ik vind het zonde van de motor :)
Ik heb al een paar keer in de regen gereden wat ik niet ansich niet erg vond maar vind het zonde van de motor. Het enige wat ik niet graag doe is ziek worden door het rijden in de regen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 21-07-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:56:
Het enige wat ik niet graag doe is ziek worden door het rijden in de regen :)
Klinkt bekend....
Nieuwe banden inrijden met regen en 5 graden is ook altijd wel interessant :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Vandaag bij HP-motoren in Eemnes geweest, en nog eens gekeken naar die CBF 600 S. Het is echt een heel gaaf ding, en volgens de verkoper kon er 250 van af. Dus dan werd het 6250 euro voor een zo goed als nieuwe motor. Meer kon er absoluut niet af, en een slot oid kon er niet bij. De banden zijn nog bijna nieuw, rubber puntjes (hoe noem je die dingen) op de zijkanten zaten er nog op, ketting en tandwielen zagen er keurig uit (Hij had ook nog maar 1750 km gereden)

Meer verder was de verkoper niet echt enthousiast, hij kon me er over vertellen dat hij van een meisje was geweest wat zwanger was geworden, en dat de garage verbouwd moest worden tot kinderkamer. Verdere vragen kon hij eigenlijk niet beantwoorden. Dingen als "Heeft hij zijn 1000km-beurt gehad" (tja, zal hij wel gehad hebben neem ik aan) , "kan het zadel nog versteld worden" (geen idee), "het schermpje, kan dat nog omhoog, of staat hij zo al op zijn hoogst" (is hij verstelbaar dan? jij weet er blijbaar meer van dan ik) , "wat zijn de verschillen tussen deze versie en die van 2005" wist hij eigenlijk allemaal niet. Papieren anders dan de kentekenpapieren waren er niet.

een proefrit, kon wel, maar dan moest ik eigenlijk eerst beslissen dat ik hem wilde, en dan mocht ik hem wel een kwartiertje meenemen, terwijl ik juist wil rijden om een gevoel te krijgen over de motor, en als hij nou superlekker rijd dan heb ik er het geld eventueel wel voor over.

Ik ging eigenlijk weg met een beetje rot gevoel... Het was ook gewoon een nare vent, anders dan "Je moet zelf maar beslissen of je hem kan betalen en of je hem wilt" hoorde ik niet. Onderweg naar huis besloten die motor daar niet te kopen.. niet omdat het persee een slechte deal is, maar omdat ik die vent gewoon een botte l*l vond, en ik heb geen zin daar zaken mee te doen.

Daar na nog even doorgereden naar Van de Kuinder in Hilversum. Daar even een rondje gelopen en gezien dat het ook anders kan. Werd keurig geholpen, en de man daar was erg meedenkend, en kon me eigenlijk de drie fietsen laten zien waar ik interesse in had. (Suzuki bandit 650, Yamaha Faser 600, en de Honda GSF600) Hij heeft me duidelijk geadviseerd, en kom me er veel over vertellen.

Hij vroeg waar ik had gelest, (ik heb daar een bon gekregen dat ik een dag lang een motorfiets mag lenen bij van de Kuinder) en kwam zelf met het voorstel om op die dag gratis rijden in 3en te scheuren, en een dag af te spreken als alledrie de fietsen binnen zijn, dan kan ik bijvoorbeeld van 9 tot 12 de ene motorfiets meenemen, en dan omruilen voor de 2e, en om 15:00 de 3e meenemen tot 18:00.

Lijkt me geweldig (ik denk niet dat ik de hele dag ga rijden, lijkt me niet verstandig) maar het lijkt me wel heerlijk om de 3 fietsen gewoon lekker te rijden en op mijn gemak te kunnen vergelijken. Hij kwam er zelf mee, en het kost me niets. (nouja benzine zal ik wel moeten betalen denk ik, en eventuele verkeersboetes komen ook voor mijn rekening, maar daar kan ik wel mee leven :) )

Hij belt me zodra hij de alledrie een dag in huis heeft zodat ik ze op een dag kan rijden (waarschijnlijk zaterdag), en houd ook een oogje op de occasions voor me.

Nu hopen dat het zaterdag een beetje lekker weer is (iig graag droog... duimen jullie voor me mee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 doet zijn best om te duimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:18

Steffie

Opaque

Ik heb vandaag ook nog even door de regen gereden. Ik heb 'em afgelopen maandag een behoorlijk uit elkaar gehaald om de boel schoon te maken en te poetsen enzo. Dus eigenlijk was het wel zonde om er nu alweer mee door de regen te rijden, maar de verleiding was te groot >:)

Na afloop wel even alles weer afgedroogd zodat het niet lelijk opdroogt en er zo min mogelijk kan gaan roesten.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het gaat goed met het onderhouden van de motor. Morgen een ZXR open trekken. Nokkenasspanner is naar zijn grootje en dan zien we nog wel naar de rest. Denk dat zijn kleppen gesteld moeten worden, de carbs gesynced en dan moet het wel goed gaan :) Gaat lekker hier met die beurtjes :/

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 22-07-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
He Martijn02

Weet nog wel wat leuke fietsen te staan voor je waar onderhoud wel bekend is,

Beide in je prijsklasse denk ik en onderhandelbaar ;)

Yamaha Fazer600 , 11,499km, 2001
CR600F, 1999,

Oja en nog een Yamaha R6 maar das meer supersport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6317

Martijn02 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:13:
Daar na nog even doorgereden naar Van de Kuinder in Hilversum. Daar even een rondje gelopen en gezien dat het ook anders kan. Werd keurig geholpen, en de man daar was erg meedenkend, en kon me eigenlijk de drie fietsen laten zien waar ik interesse in had. (Suzuki bandit 650, Yamaha Faser 600, en de Honda GSF600) Hij heeft me duidelijk geadviseerd, en kom me er veel over vertellen.
Honda GSF600? Die bestaat niet :?
GSF600 = Suzuki Bandit, volgens mij bedoelde je CBF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Zal ik jullie eens eerlijk vertellen dat ik mijn motor vrijwel nooit schoonmaak :X :X

Shoot me :+

* BreadFan niet zo'n poetsmiep O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Capoeirist schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:16:
He Martijn02

Weet nog wel wat leuke fietsen te staan voor je waar onderhoud wel bekend is,

Beide in je prijsklasse denk ik en onderhandelbaar ;)

Yamaha Fazer600 , 11,499km, 2001
CR600F, 1999,

Oja en nog een Yamaha R6 maar das meer supersport :)
Vertel maar waar! Als de fazer me bevalt dan ga ik zeker op zoek naar eentje denk ik... CR600F ken ik niet? bedoel je de CB misschien?
Anoniem: 6317 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:20:
[...]

Honda GSF600? Die bestaat niet :?
GSF600 = Suzuki Bandit, volgens mij bedoelde je CBF ;)
Inderdaad... sorry, my bad :) (Soms vliegen bij mij ook alle namen door elkaar door mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Martijn02 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:15:
[...]

Vertel maar waar! Als de fazer me bevalt dan ga ik zeker op zoek naar eentje denk ik... CR600F ken ik niet? bedoel je de CB misschien?
Sorry is de CBR600F , die is eergisteren bij ons op de motorzaak ingeruild , ding is van 99, km stand weet ik zo niet, prijs ligt rond de 5000 euro (op internet staan ze van 5000 tot 7500) zou je ff moeten bellen, maar motorzaak gaat nu eerst 3 weken dicht ivm vakantie.

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1120119801/217139-1-1-2.jpg

Fazer :

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1044623401/39780-1-2-2.jpg

Is nieuw verkocht bij www.ritzenmotors.nl , eigenaar heeft hem jaar later ingeruild want wilde een 1000cc

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 22-07-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Denk dat ik zaterdag toch naar paul moet gaan voor klepstelplaatjes dat ik dan wel even naar de prijs ga kijken.. als ik het niet vergeet :D

[ Voor 89% gewijzigd door Chevy454 op 22-07-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik ben naar die CBR600F gaan kijken bij Paul Ritzen. DIE IS MOOI :9~
Mooie staat en de prijs was rond de 5000 euro. Paul was er nog niet helemaal overuit (maar het hangt rond de 5000 euro) maar hij is morgen voor de laatste dag voor de vakantie nog open. Daarna is pas over 3 weken weer open

Als ik het geld had dan had ik em zelf gekocht :( Vind het een mooie kleurstelling :).

ZXR750 is gefixed. Kleppen gesteld (niet met een hoge kwaliteitseis maar binnen de toleranties van de fabriek) en nokkenasspanner gefixed. Wat betreft onderhoud heeft men het bij Kawa toch beter gedaan in vergelijk met Honda en hun CBR600F2/F3 :( Daar moet je de halve motor slopen dus erg kostelijk zo'n grote beurt.

[ Voor 51% gewijzigd door Chevy454 op 22-07-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Net een paar uurtjes terug weer rijles gehad en dit was tot nu toe echt mijn leukste les.

Had tot vandaag alleen nog maar op een parkeerplaats gereden maar vandaag lekker de weg opgeweest en eens echt kunnen rijden.

Ik had gewoon een oortje in waarmee ik de instructeur kon horen alleen kon niet terug praten, maakt verder ook niet uit, ja knikken kan ook. Het regende dus die kerel ging in de auto zitten ipv. op een motor, kan hem er ook niet echt ongelijk in geven ik zou hetzelfde gedaan hebben.

Eerst een stukje op een weg gereden waar je 60 mocht en toen op een 80 weg, gaat opzich wel aardig hard maar helemaal niet eng ofzo, ik vond het juist erg leuk ! :)

Zegt ie ook van ja geef maar eens flink wat gas als je wilt, nou dat hoef je mij geen 2x te zeggen, dus ik rustig optrekken, zet em in de 2 en trek em vol open. WOEI !!!11! das echt heerlijk om te doen en dan is het nog maar een motor met 54 pk :P

Ik heb me dus vandaag wel aardig vermaakt, maandag weer les en dan gelijk 2 uur achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Ik werd net gebeld door van de Kuinder, en ga morgen lekker de hele dag rijden op de Yamaha Fazer 600, een Honda CBF600 en een Suzuki Bandit 650. Nu moet ik gaan beslissen welke route('s) ik ga rijden, en op welke volgorde ik ze ga meenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
FragDaddy schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:48:
[...]

niet op een motor van 160kg. dan praat je over 5% extra gewicht en dat is dus zeker niet verwaarloosbaar. vooral niet omdat een deel van dat gewicht in het wiel zit en dus niet alleen onafgeveerd is maar ook nog eens draait en dus de gyroscopische werking van het wiel nog eens versterkt waardoor de motor nog minder snel van oor tot oor te gooien is (in chicanes en snelle links/rechts combinaties is het soiezo al hard werken..)

ik ben met je eens dat ABS in panieksituaties en op nat wegdek zeker hele grote voordelen heeft.

Ik rij eigenlijk alleen als de weg kurkdroog is (of als het echt niet anders kan.. maar het aantal keer per jaar dat mijn motor regen of een natte weg ziet is op 1 hand te tellen). Niet zo zeer omdat ik bang ben dat ik nat word, ik heb een regen-overall en waterdichte laarzen.. dus das geen probleem, maar wel omdat de natgeregende motor schoonmaken een klus is waar ik een halve zaterdag aan kwijt ben. Met droog weer haal ik een natte doek over de voorkant en de tank en daarna een zeem en is de motor weer schoon. en 1x per maand was ik hem. maar na regenrijden alles weer schoonkrijgen. das echt een rotklus.
Uhm BMW maakt geen fietsen van 160 kg

En de gemiddelde motorrijder heeft al een overgewicht van 8 kg

Of je kan ongeveer 8 liter minder tanken dan heb je het verschil ook al opgeheven.
Of je haalt het gereedschapsetje eruit dat scheelt ook al een paar ons.

En dat onafgeveerde gewicht sorry hoor maar dat is helemaal gelul van een dronke aardbei.
Het enige wat er extra op zit onafgeveerd is een tandwielkrans van ongeveer 15 gram per wiel.
(die je bij de nieuwe 1200 modellen toch al nodig hebt aangezien je toch wilt weten hoe hard je gaat.)

Als je een band extra goed balanceerd dan heb je dat verschil ook al gecompenseerd.

Dus ik zie nu echt geen nadelen tegenover het extra gewicht.

En over die linkjes tja geen idee wat er mis mee is.
Maar zoals ik even vluchtig lees is het bij veel gebruik van de rem.
En ik weet dat het intergraalpomp gemakkelijk even 20 Ampere slurpt en tja dat is gewoon teveel van het goede wat je dynamo niet bij kan werken dus dan kan ik me voor stellen dat je accu leeg raakt wat alle electrische componenten niet leuk vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een fiets die droog maar effe iets meer weegt dan 160kg, mèt ABS en het is nog een BMW ook:

Afbeeldingslocatie: http://img275.imageshack.us/img275/9899/dscf00021rg.jpg

En ja, van mij had het er niet op hoeven zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:47:
Ik heb een fiets die droog maar effe iets meer weegt dat 160kg, mèt ABS en het is nog een BMW ook:

[afbeelding]

En ja, van mij had het er niet op hoeven zitten...
Dat is geen BMW :)
Als je een BMW motorfiets open trekt dan ben je aan een auto bezig :)
Dat is een BMW frame met een Rotax motorblok erin hangen met een BMW embleem erop geplakt :P

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 22-07-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat weet jij, en dat weet ik, maar dat moet je niet verder vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Chevy454 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:49:
[...]

Dat is geen BMW :)
Als je een BMW motorfiets open trekt dan ben je aan een auto bezig :)
Dat is een BMW frame met een Rotax motorblok erin hangen met een BMW embleem erop geplakt :P
:)

Kijk dat is een hele mooie opmerking. (en nog gelijk ook).
Dingen zijn erg goed trouwens komen heel weinig problemen mee voor.
Die motorblokken ook onverslijtbaar.

En heb jij weleens met een droge motor gereden?

Ik heb me tank toch altijd gevuld hoor en me olie carter.

Met droog gewicht rij ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mierennueker! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:55:
En heb jij weleens met een droge motor gereden?
Ja en nee... ik had em tot het tankstation kunnen duwen want de tank was droog :+
Telt dat ook? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 22-07-2005 23:11 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.