Vandaag bij HP-motoren in Eemnes geweest, en nog eens gekeken naar die CBF 600 S. Het is echt een heel gaaf ding, en volgens de verkoper kon er 250 van af. Dus dan werd het 6250 euro voor een zo goed als nieuwe motor. Meer kon er absoluut niet af, en een slot oid kon er niet bij. De banden zijn nog bijna nieuw, rubber puntjes (hoe noem je die dingen) op de zijkanten zaten er nog op, ketting en tandwielen zagen er keurig uit (Hij had ook nog maar 1750 km gereden)
Meer verder was de verkoper niet echt enthousiast, hij kon me er over vertellen dat hij van een meisje was geweest wat zwanger was geworden, en dat de garage verbouwd moest worden tot kinderkamer. Verdere vragen kon hij eigenlijk niet beantwoorden. Dingen als "Heeft hij zijn 1000km-beurt gehad" (tja, zal hij wel gehad hebben neem ik aan) , "kan het zadel nog versteld worden" (geen idee), "het schermpje, kan dat nog omhoog, of staat hij zo al op zijn hoogst" (is hij verstelbaar dan? jij weet er blijbaar meer van dan ik) , "wat zijn de verschillen tussen deze versie en die van 2005" wist hij eigenlijk allemaal niet. Papieren anders dan de kentekenpapieren waren er niet.
een proefrit, kon wel, maar dan moest ik eigenlijk eerst beslissen dat ik hem wilde, en dan mocht ik hem wel een kwartiertje meenemen, terwijl ik juist wil rijden om een gevoel te krijgen over de motor, en als hij nou superlekker rijd dan heb ik er het geld eventueel wel voor over.
Ik ging eigenlijk weg met een beetje rot gevoel... Het was ook gewoon een nare vent, anders dan "Je moet zelf maar beslissen of je hem kan betalen en of je hem wilt" hoorde ik niet. Onderweg naar huis besloten die motor daar niet te kopen.. niet omdat het persee een slechte deal is, maar omdat ik die vent gewoon een botte l*l vond, en ik heb geen zin daar zaken mee te doen.
Daar na nog even doorgereden naar Van de Kuinder in Hilversum. Daar even een rondje gelopen en gezien dat het ook anders kan. Werd keurig geholpen, en de man daar was erg meedenkend, en kon me eigenlijk de drie fietsen laten zien waar ik interesse in had. (Suzuki bandit 650, Yamaha Faser 600, en de Honda GSF600) Hij heeft me duidelijk geadviseerd, en kom me er veel over vertellen.
Hij vroeg waar ik had gelest, (ik heb daar een bon gekregen dat ik een dag lang een motorfiets mag lenen bij van de Kuinder) en kwam zelf met het voorstel om op die dag gratis rijden in 3en te scheuren, en een dag af te spreken als alledrie de fietsen binnen zijn, dan kan ik bijvoorbeeld van 9 tot 12 de ene motorfiets meenemen, en dan omruilen voor de 2e, en om 15:00 de 3e meenemen tot 18:00.
Lijkt me geweldig (ik denk niet dat ik de hele dag ga rijden, lijkt me niet verstandig) maar het lijkt me wel heerlijk om de 3 fietsen gewoon lekker te rijden en op mijn gemak te kunnen vergelijken. Hij kwam er zelf mee, en het kost me niets. (nouja benzine zal ik wel moeten betalen denk ik, en eventuele verkeersboetes komen ook voor mijn rekening, maar daar kan ik wel mee leven

)
Hij belt me zodra hij de alledrie een dag in huis heeft zodat ik ze op een dag kan rijden (waarschijnlijk zaterdag), en houd ook een oogje op de occasions voor me.
Nu hopen dat het zaterdag een beetje lekker weer is (iig graag droog... duimen jullie voor me mee?)