[Motor] Beginnersvragen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.878 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Grolsch schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:43:
i know, daarom zei ik er ook NOFI bij en een :P
Ik weet het maar sommigen voelen hun toch aangesproken ondanks die NOFI :)
Ik maak er geen probleem van (mijn schaamranden zijn ook weg :+ ) maar sommigen zijn er zo op gebrand om die weg te rijden en zo bij de groep "te horen" dat ze te ver gaan omdat ze er geplaagd mee worden omdat ze er schaamranden hebben. Ik geef er zelf geen zak om zolang de band maar niet vierkant is :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:17
Chevy454 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:47:
[...]

Ik weet het maar sommigen voelen hun toch aangesproken ondanks die NOFI :)
Ik maak er geen probleem van (mijn schaamranden zijn ook weg :+ ) maar sommigen zijn er zo op gebrand om die weg te rijden en zo bij de groep "te horen" dat ze te ver gaan omdat ze er geplaagd mee worden omdat ze er schaamranden hebben. Ik geef er zelf geen zak om zolang de band maar niet vierkant is :)
tsjah, zulke type's zijn gewoon hard leers.
Iedereen die motor rijdt is oud en wijs genoeg om zelf de gedachten erbij te houden.

en vierkante banden krijg je van vakantie's :( al die eeuwige snelweg km's)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

Dan doe je iets niet goed. De vakantie begint toch bij je voordeur? Stel je neemt (om snel in de swing te kunnen komen) de snelweg naar M'streeg, en je gaat lekker binnendoor via de Eiffel, Moezel, Zwarte Woud, etc naar het zuiden. Heel vervelend lijkt me.

Natuurlijk niet gaan autobaanknallen tot Zuid-Frankrijk/Spanje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:08:
Dan doe je iets niet goed. De vakantie begint toch bij je voordeur? Stel je neemt (om snel in de swing te kunnen komen) de snelweg naar M'streeg, en je gaat lekker binnendoor via de Eiffel, Moezel, Zwarte Woud, etc naar het zuiden. Heel vervelend lijkt me.

Natuurlijk niet gaan autobaanknallen tot Zuid-Frankrijk/Spanje...
Nou ik doe dat ook zo op die manier en dan houd je de banden toch ook wel redelijk rond.
Ik rijd naar Eupen via Maastricht (snelweg). dan eraf en de Baraque Michel omhoog naar Malmedy. Dan binnendoor langs trois pont naar Houffalize vervolgens naar Echternach langs Bastogne, Ettelbruck, Merchs. Dan nog naar Vianden en dan naar Malmady via Saint-Vith en dan de autosnelweg van Malmedy naar huis (wel even stoppen in Geleen om te drinken)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik kijk stiekem zo af en toe ook wel eens naar mijn schaamrandjes en het is toch leuk om ze kleiner te zien worden. Maar ik ga geen bochten in terwijl ik aan mijn schaamrandjes denk. Het gaat gewoon vanzelf

[ Voor 11% gewijzigd door WouterG op 12-07-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Probeer eens een bocht in te gaan waarbij je actief oplet op je tegensturen. Wel niet de weg uit het oog verliezen maar moet je eens doen, een zeer krachtige techniek welke je onbewust al toepast maar als je het bewust toepast _/-\o_ . (probeer eens op een recht stuk tegen je rechterstuur helft te duwen. Door actief te gaan tegensturen kan je veel sneller het wiel omgooien) Proberen bij snelheid van rond de 70km/h, dan is de motor stabiel om het te oefenen.

Je gaat dan niet de bocht in, je VALT de bocht in :) Zo snel stuurt de motor dan, wel oppassen met je tenen want die gaan zeker tegen de grond schrapen. Als je dat tegensturen goed onder de knie hebt dan zijn die schaamranden net als sneeuw voor de zon. En in noodgevallen zeer handig, gewoon tegen dat stuur duwen en je rijdt zo om het object, je kan dan zelfs een rotonde tegen 100km/h nemen :) (ik heb er nog moeite mee om snel van links naar rechts te duwen, ik moet wat meer armspieren kweken en wat meer lef hebben om zo hard tegen mijn stuur te duwen)

Ik merk bij mezelf dat wanneer ik niet op mijn sturen let ik de bocht "onzeker" neem. Let ik op mijn tegensturen, dat gaat dan zo soepel :)

[ Voor 74% gewijzigd door Chevy454 op 12-07-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is trouwens dè techniek om met plezier in de bergen te rijden. Tegensturen en inkantelen. Haarspeldjes gaan dan prima, en ja, dan rij je heel snel je steuntjes/laarzen aan de grond. Achterrem erbij en een streepje gas erop houden. Fiets bijft dan lekker stabiel (aandrijflijn blijft strak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 14:15

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:30:
[...]

Ja lach jij maar :(
Maargoed. Ik zal zometeen eens een foto posten hoe mijn motor er nu bijstaat voor het voorbereidende werk op een grote beurt. (weten jullie ook direct waarom een grote beurt ook zo groot kost :+ ).

Tada: de pics
[afbeelding]
[afbeelding]

Moet enkel nog de radiator laten zaken, het inlaatkanaalstuk eruit wringen en dan de bobijnen verplaatsen en dan kan ik aan de kleppendeksel :/ (zit nu al aan 2 uur werk om tot dit punt te komen)

[...]

Succes met het hard insturen ;)
Ik heb links 4mm en rechts 6mm schaamrand van voor. Niet slecht vind ik zelf :+
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62355/thumb.jpg
mijne ging weg om kleppen te late stellen, zover ligt ze nu uit elkaar

dat moest een kawasaki gpx 250r voorstellen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Anoniem: 28145 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:36:
Ik bedoel het niet negatief hoor Chevy, ben zelf ook niet zo vreselijk braaf. Binnen de bebouwde kom wel (kleine kinderen, omaatjes, je weet het nooit), maar eenmaal op de buitenweg? Mwaa....

[afbeelding]

De enige die ik hier pijn kan doen is mezelf. Hier een verslagje van mijn laatste vakantie.
Mooie rit en mooie fotos.

Ik ben zelf net terug van Zuid-Frankrijk en heb met mijn A-T voor het eerst over dergelijke wegen gereden. Ik heb meteen geleerd dat ik mietig stuurde hier in NL, vloog keer of 5 bijna de bocht uit. Ik heb het wel gauw geleerd maar hoe weet ik niet :) De mtVentoux ging iig stuk sneller want ik liet me motor meteen harder werken. Het hangen naar de ene kant en op het tegenover gestelde stepje duwen deed ik nooit maar op en na die bergen wel :P

Als je nog nooit op de Ventoux bent geweest ; de zuid kant naar de rhone vallei is erg mooi en leuk rijden

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Volgens mij heb ik met lessen al eens gepresteerd om een bocht te nemen dmv tegensturen, ik reed dan ook wel iets harder dan de bedoeling was (bv oefenterrein) en gooide de motor zo de hoek om anders had ik rechtdoor de bosjes in gereden. Ging wel hard en het voelde heel apart maar wel goed, de motor voelde ook heel stabiel aan. Wel een techniek die ik tzt onder de knie wil krijgen, als ik mijn papiertje heb :X

Gister ook al een oeps momentje, mijn lesgenoot gaf rechtdoor wel gas om vervolgens zo langzaam een bocht te nemen dat ie bijna omviel. Ik liet daarom steeds een gaatje vallen om vervolgens na de bocht vlak achter hem uit te komen, alleen op een gegeven moment tijdens het insturen zag ik opeens een vuilniswagen de weg blokkeren vlak na de bocht. Lesgenoot zag hem al eerder en ging daardoor nog langzamer waardoor ik wel heel dichtbij kwam, reed iets van 40/50 km/uur, zette zonder erbij na te denken de motor recht en kon zo nog voor de berm alle snelheid eruit remmen.

Geen flauw idee waar ik die dingen geleerd heb maar het geeft wel een leuke ego-boost, en zelfvertrouwen dat ik iig wel een idee heb wat ik kan doen als het spannend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:58:
[afbeelding]
mijne ging weg om kleppen te late stellen, zover ligt ze nu uit elkaar

dat moest een kawasaki gpx 250r voorstellen
Goed bezig :9
Maar al mijn kleppen staan te strak :( Alle zestien kleppen 8)7 :(

0.10 voor de inlaat (normaal 0.13 tot 0.19)
0.15 voor de uit laat (normaal 0.19 tot 0.25)

Straks de nokkenassen lossen (pokke klus denk ik), nu even wat rustig voor de tv hangen en om 20.00 verder :+

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 12-07-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6317

Anoniem: 28145 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:36:
Ik bedoel het niet negatief hoor Chevy, ben zelf ook niet zo vreselijk braaf. Binnen de bebouwde kom wel (kleine kinderen, omaatjes, je weet het nooit), maar eenmaal op de buitenweg? Mwaa....

[afbeelding]

De enige die ik hier pijn kan doen is mezelf. Hier een verslagje van mijn laatste vakantie.
Leuk verslag en mooie foto's :)

Ik vind die BMW GS'en mooie motoren, alleen zou ik hem (nog) niet willen kopen 8-) Ik vind zoveel motoren mooi :P Ik denk dat ik het nog moeilijk ga hebben als ik van m'n 25KW periode af ben en een andere motor kan gaan kopen B)

Ik ga overigens 23 juli een weekje naar Frankrijk op vakantie, samen met m'n broertje en nog 2 andere motorrijders. Voor ons allemaal de eerste keer, ik verheug me d'r al op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Anoniem: 6317 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:07:
[...]

Ik ga overigens 23 juli een weekje naar Frankrijk op vakantie, samen met m'n broertje en nog 2 andere motorrijders. Voor ons allemaal de eerste keer, ik verheug me d'r al op :Y)
Gemiddelde peage was 7,40 en een max van 16,80. Ik had de moeite genomen om een gaspit en perculator te gebruiken voor koffei enzo, dat scheelt pieken. Die Franse tankstations vragen minstens een euro voor een bakje stook olie

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 14:15

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:03:
[...]

Straks de nokkenassen lossen (pokke klus denk ik), nu even wat rustig voor de tv hangen en om 20.00 verder :+
nou goed bezig? het schuim van het luchtfilter was helemaal weg (:?) zat in piepkleine stukjes in het huis, kleppen stonden VEEL te strak en bij het afstellen bleek een kleppenstotertje dermate gesleten te zijn dat deze spontaan afbrak
de koelvloeistof was roestwater, ben 50 minuten aan het spoelen geweest en tis nog niet 100%...
en de kappen zijn ooit slecht opgelapt na een valpartij :(
maja voor 650 euro hoor je mij niet klagen :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26

charrel

Cortisol4life..

Chevy454 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:03:
[...]

Je hebt toch een kawa zx9r? hehe, mijn zrx1200 had hetzelfde probleem, alle 16 te strak :(. Nokkenassen lichten valt opzich wel mee. Probeer die achterlijke stelplaatjes er maar is in te krijgen.
Heeft mij een hele dag gekost, ik heb dan wel 2 framebuizen die er vlakboven zitten.
En die zitten uber in de weg, weet niet of je ze al vaker gestelt hebt, maar je nokken kon je bij mij opzij schuiven, scheelt weer dat je niet de hele assen hoeft los te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 13:35
even een vraagje voor de ervaren sleutelaars.. ik moet eigenlijk morgen mijn voorvork even een stukje verder door de kroonplaat steken. die bouten die ervoor zorgen dat de kroonplaten de vork vastklemmen, kan ik die zonder gebruik van een momentsleutel aandraaien zonder gevaar dat ik ze kapot draai of dat ze onder het rijden los gaan (vooral dat laatste vind ik echt eng)..

ik heb namelijk geen imbus-doppen voor op mijn momentsleutel.. anders moet ik die eerst ergens bestellen :(

iemand tips?

[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 12-07-2005 22:26 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja jeetje, hoe handig ben je? De kracht die je op je gereedschap overbrengt moet een beetje in verhouding staan met het formaat van de bout die je vast zet, en de sleutel die je hanteert. Met je volle gewicht aan een M8 hangen is overkill....

Ik heb een voorvork nog nooit met een momentsleutel vastgezet. Vast is vast, maar ja, niet tè vast dus, want dan sloop je de draad in de kroonplaat... :( Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik bedoelde met het opknappen ;)
Ik heb een ZX-9R in onderhoud, is niet van mij ;) Is van mijn oom :)
Ik heb zelf een CBR600F3. Nu denk ik dat deze bij de 24k beurt de kleppen nog goed had staan maar tegen het minimum maar nu bij de 48k beurt staan ze allemaal mooi strak :(

Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/grote_beurt/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/grote_beurt/4.jpg

Voor die kleine schijfjes (in de rode cirkel) te vervangen ben ik dus tot nu al 8 uur bezig geweest. Nokkenasketting welke dwars lag, hoppa, nokkenasspanner eruit. Hmmm nokkenashouder doet moeilijk... waar ligt mijn tang? toen schoonmaken enzo...

Morgen hoop ik dat er van die shims zijn (nog even bepalen welke dikte ik nodig zal hebben) :)
FragDaddy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:24:
even een vraagje voor de ervaren sleutelaars.. ik moet eigenlijk morgen mijn voorvork even een stukje verder door de kroonplaat steken. die bouten die ervoor zorgen dat de kroonplaten de vork vastklemmen, kan ik die zonder gebruik van een momentsleutel aandraaien zonder gevaar dat ik ze kapot draai of dat ze los gaan (vooral dat laatste vind ik echt eng)..
Is normaal boven 25Nm en onder 40Nm. Dus echt veel kracht is dat niet, probeer eerst iets anders op gevoel vast te zetten en dan controleren of dat 25/40Nm was :)

Maar pas op dat je voorwiel niet te dicht bij jouw radiator komt, je zou niet de eerste zijn welke de poten iets te ver doorsteekt. Kan je beter in een wilbers schokbreker met hoogteregeling investeren :+

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 12-07-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

laat de sleutel erin zitten en draai hem net zoveel slagen terug?
Beetje onnauwkeurige manier, maar lijkt me wel de enigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:15

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:29:
[...]
Bij een 400cc nog veel later.
9,5K in mijn geval (en bij 12,5 is het helaas alweer op...) :P.
Ach voordeel is dat je bewust hard moet gaan, maar dat is ook het nadeel.
Maar voor een klein kutapparaat van 20 jaar oud gaat het nog steeds errug hard (en het is een V4, daar valt ook veel voor te zeggen :))..

En ach, binnen de bebouwde kom rijd ik ook vaak 70-80 op de iets grotere wegen, is gewoon een lekkere toersnelheid :X.
Als je een wat sportievere motor hebt ga je volgens mij vanzelf wel met een tempo rijden wat sociaal wat minder geaccepteerd is :P

Kleppenstellen bij je CBR is idd hetzelfde principe als bij mn NX.
Troost je, daar ben ik er 4 uur mee bezig geweest incl het halen van de andere shims.
Maar daar kon je dr ook wel 'iets' makkelijker bij geloof ik :X

Nog leuker zijn motoren met nokkenaskettingen in het midden, dan krijg je het klepdeksel er 9 van de 10x niet fatsoenlijk vanaf (al is dat bij mn VF doodsimpel, maar heel dat apparaat is echt fantastisch om aan te sleutelen tot nu toe, is gewoon goed over nagedacht).

[ Voor 27% gewijzigd door 4x2 op 13-07-2005 01:01 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:54:
9,5K in mijn geval (en bij 12,5 is het helaas alweer op...) :P.
CBR250RR wil ik eigenlijk wel hebben. Lekker janken tegen 19000 toeren en dan nog voor geen meter vooruit komen _/-\o_
4x2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:54:
Nog leuker zijn motoren met nokkenaskettingen in het midden, dan krijg je het klepdeksel er 9 van de 10x niet fatsoenlijk vanaf.
Vmax :X rampzalige bak wat kleppen stellen betreft.. Kan je beter het blok uitbouwen heb ik de indruk.

[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 13-07-2005 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mjah, zo'n F1 bak met 35PK ofzo :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:02:
Mjah, zo'n F1 bak met 35PK ofzo :P
En dan een groot tandwiel vanachteren zodat je wel 8000 toeren moet draaien in het centrum :D
Dan heb je inderdaad een F1 :D

BTW, wat voor een VFR heb jij? NC24 of NC30?

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 13-07-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

VF, zonder de R (zou wel een NC30/35 willen eigenlijk :P).
Oftewel een NC13.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:08:
VF, zonder de R (zou wel een NC30/35 willen eigenlijk :P).
Oftewel een NC13.
Een VF :o dat is een oud dingetje :o Pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zo'n ding
Afbeeldingslocatie: http://www.studio-sbs.org/images/my-mc/vf400f.jpg

Heb er wel eigen foto's van, maar geen webspace op het moment.

Bandenmaten zijn ook erg indrukwekkend, met 110/80/18 en 100/90/16 :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeej, die ken ik! Jaren geleden had mijn meisje ook zo'n ding.

Heb ik me trouwens kale knokkels op zitten sleutelen. Nokkenaskettingen & spanners vervangen omdat hij nogal ratelde. Leuke fiets. Loopt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:30:
[...]

Ik bedoelde met het opknappen ;)

[...]

Ik heb een ZX-9R in onderhoud, is niet van mij ;) Is van mijn oom :)
Ik heb zelf een CBR600F3. Nu denk ik dat deze bij de 24k beurt de kleppen nog goed had staan maar tegen het minimum maar nu bij de 48k beurt staan ze allemaal mooi strak :(

[afbeelding]
[afbeelding]

Voor die kleine schijfjes (in de rode cirkel) te vervangen ben ik dus tot nu al 8 uur bezig geweest. Nokkenasketting welke dwars lag, hoppa, nokkenasspanner eruit. Hmmm nokkenashouder doet moeilijk... waar ligt mijn tang? toen schoonmaken enzo...

Morgen hoop ik dat er van die shims zijn (nog even bepalen welke dikte ik nodig zal hebben) :)

[...]

Is normaal boven 25Nm en onder 40Nm. Dus echt veel kracht is dat niet, probeer eerst iets anders op gevoel vast te zetten en dan controleren of dat 25/40Nm was :)

Maar pas op dat je voorwiel niet te dicht bij jouw radiator komt, je zou niet de eerste zijn welke de poten iets te ver doorsteekt. Kan je beter in een wilbers schokbreker met hoogteregeling investeren :+
ziet er goed uit chevy..

voor die radiator ben ik niet bang.. het gaat maar om een paar millimeter en ik heb (ook bij volledige compressie van de vork) nog zat ruimte tot die radiator (die zit bij mij flink diep verborgen)

denk dat het toch verstandig is dat ik investeer in een paar 3/8" imbusdoppen, of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 13-07-2005 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
4x2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:47:
Zo'n ding
[afbeelding]

Heb er wel eigen foto's van, maar geen webspace op het moment.

Bandenmaten zijn ook erg indrukwekkend, met 110/80/18 en 100/90/16 :P
kheb wel het idee dat je banden dan beter te betalen zijn :P
Ik heb een 190'er achter, en die kosten wel wat (230 € incl. balanceren) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 08:48:
200 euro voor een complete set :+
160/60-17 en 120/60-17 BT014's :+

* Chevy454 gaat zometeen naar de motorzaak op de trapfiets. 20km heen, 20km terug. Zal snel genoeg weten of ik nog conditie heb :D

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 13-07-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Chevy454 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:05:
[...]

200 euro voor een complete set :+
160/60-17 en 120/60-17 BT014's :+

* Chevy454 gaat zometeen naar de motorzaak op de trapfiets. 20km heen, 20km terug. Zal snel genoeg weten of ik nog conditie heb :D
en hoelang gaat je achterband mee :?
bij mij zo'n 3000 tot 5000 km :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:09:
en hoelang gaat je achterband mee :?
bij mij zo'n 3000 tot 5000 km :(
van mijn trapfiets is het nog steeds de orginele band, ik denk zo'n 1500km :+
Van de motor heb ik nu de Metzeler Roadtec Z6 welke er al op zaten toen ik em kocht, dat zijn dus waarschijnlijk 10 000km geleden geweest en kan er nog 1500 a 2000 mee doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 13-07-2005 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 28145 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 07:57:
Heeej, die ken ik! Jaren geleden had mijn meisje ook zo'n ding.

Heb ik me trouwens kale knokkels op zitten sleutelen. Nokkenaskettingen & spanners vervangen omdat hij nogal ratelde. Leuke fiets. Loopt lekker.
Dat laatste ga ik dus ook doen (naja, de kettingen niet, want dat vind ik onzinnig, ding heeft nog bijna niks gelopen) :P.

Ach, zolang mn nokkenassen en krukas maar heel blijven, gezien de reputatie van die oude V4's.
Grolsch schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 08:48:
[...]

200 euro voor een setje.
Metzeler Lasertec (ME55/ME33), al kreeg ik er toen nog wat extra korting bovenop :P.
En dat was gebalanceerd en gemonteerd (oke, dat deed ik zelf).

[ Voor 30% gewijzigd door 4x2 op 13-07-2005 12:01 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is misschien even zoeken, maar er schijnt een modificatie te zijn waarmee er meer olie naar de nokkenassen gaat. Iets met een boring vergroten. Gebruik in ieder geval supergoede olie in zo'n blok. Die van mijn vriendin had pitting op de nokken en tuimelaars. En dan moet je eigenlijk de hele boel vervangen/reviseren.

Heel veel muntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Nou ik heb een mail terug gekregen van een rijschool hier in Enschede dat ik kan bellen voor een proefles. 8)

Ik zal jullie waarschuwen wanneer ik die proefles heb. Dan kan iedereen veilig binnen blijven :+

Maar alle gekheid op een spiesje... nou zat ik me ineens iets af te vragen... ik ben namelijk brildragend. Is dat een probleem? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:50:
Maar alle gekheid op een spiesje... nou zat ik me ineens iets af te vragen... ik ben namelijk brildragend. Is dat een probleem? B)
dacht je dat geen enkele andere motorrijder brildragend was? B)

Nee dus. :)

* BreadFan is met dit weer zonnebrildragend 8-)

[ Voor 7% gewijzigd door BreadFan op 13-07-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:50:
* FragDaddy rijdt ook vaak met een zonnebril.

gewoon eerst helm opzetten en dan bril op doen.. en bij afzetten ook... eerst bril en dan helm.. eitje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
* pjlgt koopt z'n bandjes altijd 2dehands van lui die ZAC/CUP ed rijden...

Scheelt toch weer wat centjes iedere keer.

Supercorsa's/rennsports zijn geweldig. En voldoen ook prima in de regen

[ Voor 20% gewijzigd door pjlgt op 13-07-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
FragDaddy schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:17:
[...]

* FragDaddy rijdt ook vaak met een zonnebril.

gewoon eerst helm opzetten en dan bril op doen.. en bij afzetten ook... eerst bril en dan helm.. eitje..
Oh oke... ja want ik zat namelijk al te bedenken hoe ik dat zou moeten gaan doen want ik heb natuurlijk wel een probleem met dit mooie weer. Ik heb dan 2 brillen. 1 gewone bril en 1 zonnebril op sterkte. Maar nou weet ik wel even genoeg. Ben een aantal rijscholen hier in Enschede aan het bellen en mailen om te informeren naar een proefles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Neem een systeemhelm, scheelt geklooi met brillen wisselen, dan kun je 'm nl gewoon ophouden met op en afzetten.
Anoniem: 28145 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:09:
Is misschien even zoeken, maar er schijnt een modificatie te zijn waarmee er meer olie naar de nokkenassen gaat. Iets met een boring vergroten. Gebruik in ieder geval supergoede olie in zo'n blok. Die van mijn vriendin had pitting op de nokken en tuimelaars. En dan moet je eigenlijk de hele boel vervangen/reviseren.

Heel veel muntjes.
Ik weet het, maar die mod is volgens mij vooral bedoelt voor de 750/1000, de 400 schijnt het wat minder te hebben.
Maar tot nu toe zien de nokkenassen dr heel goed uit, dus ik duw dr maar fatsoenlijke (Motul 5100) olie in en hoop er het beste van.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:39:
[...]

Oh oke... ja want ik zat namelijk al te bedenken hoe ik dat zou moeten gaan doen want ik heb natuurlijk wel een probleem met dit mooie weer. Ik heb dan 2 brillen. 1 gewone bril en 1 zonnebril op sterkte. Maar nou weet ik wel even genoeg. Ben een aantal rijscholen hier in Enschede aan het bellen en mailen om te informeren naar een proefles.
ik heb een donker vizier, dan hoef ik geen zonnebril op te hebben.
Ik draag wel lenzen, maar geen centje pijn.
pjlgt schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:26:
* Grolsch koopt z'n bandjes altijd 2dehands van lui die ZAC/CUP ed rijden...

Scheelt toch weer wat centjes iedere keer.

Supercorsa's/rennsports zijn geweldig. En voldoen ook prima in de regen
doe ik normalite ook, maar die banden hebben 0,0 grip met regen.
Dus als ik vakantie ga naar het buitenland (waar je het weer niet in de hand hebt) gooi ik er altijd normale BT014's onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
4x2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:32:
Neem een systeemhelm, scheelt geklooi met brillen wisselen, dan kun je 'm nl gewoon ophouden met op en afzetten.
ik heb 1 x zo'n systeemhelm opgehad, maar dat is met een sportieve rijstijl (200+) niet te doen.
Dan kun je veel beter een integraal helm hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
hee 4x2, ook hier..zo spot ik je bij tankstation in geldrop en zo op GoT :P

leuk dat die feits van je te koop staat.. balen dat ik geld niet heb om hem wat op te kalleflateren, leuk spelen :P

Chev : Goed bezig! ben benieuwd of je er straks paar pk bij hebt dankzij het gefiets ;) kreeg gisteren van dirk alweer te horen dat mijn gewicht niet klopt voor op mijn motor :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:43:
[...]
doe ik normalite ook, maar die banden hebben 0,0 grip met regen.
Dus als ik vakantie ga naar het buitenland (waar je het weer niet in de hand hebt) gooi ik er altijd normale BT014's onder.
Laatst de Eifel in geweest op die SC's en dat ging in de stromende regen prima. Zolang je niet te gek doet en in elke bocht koste wat kost wilt kneedownen dan is het best te doen

* pjlgt kan uberhaupt al niet kneedownen en is al geen regenheld dus dat scheelt al een stuk :D

[ Voor 3% gewijzigd door pjlgt op 13-07-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
pjlgt schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:13:
[...]

Laatst de Eifel in geweest op die SC's en dat ging in de stromende regen prima. Zolang je niet te gek doet en in elke bocht koste wat kost wilt kneedownen dan is het best te doen

* Grolsch kan uberhaupt al niet kneedownen en is al geen regenheld dus dat scheelt al een stuk :D
ik ben wel eens stront tekort gekomen met die circuitbandjes :( en ik ga m'n leven niet op het spel zetten om zo nodig geld te moeten besparen.

Vooral met verre vakantie, weet je nooit wat je onderweg voorn weer krijgt.
Een regenbui in bijv. italie gaat er net ff wat heftiger aan toe als hier, en ik praat uit ervaring.

Voor in de buurt zijn die bandjes PERFECT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Capoeirist schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:58:
hee 4x2, ook hier..zo spot ik je bij tankstation in geldrop en zo op GoT :P

leuk dat die feits van je te koop staat.. balen dat ik geld niet heb om hem wat op te kalleflateren, leuk spelen :P
Heb 'm alweer uit de verkoop gehaald, had de wegenbelasting toch al betaald, de verzekering krijg ik het resterende deel vd premie terug als ik 'm stopzet.
En het belangrijkste van alles: ik ben deel 3 kwijt, dus verkopen word sowieso een probleem als ik geen ander kenteken(bewijs) aanvraag :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:58:
Chev : Goed bezig! ben benieuwd of je er straks paar pk bij hebt dankzij het gefiets ;) kreeg gisteren van dirk alweer te horen dat mijn gewicht niet klopt voor op mijn motor :+
Ging niet slecht. Was er in 45 minuten ;) (dus 20km in 45 minuten gefietst)
Maar wat zijn die klepstel plaatjes pokkeduur zeg :( 10 euro per plaatje en dan 16 plaatjes :(
En dan nog 4 pakkingsetjes voor mijn remzuigers, kleppendekselpakking, wat remvloeistof, een carbtune kitje. dat telt mooi door. Denk dat ik aan 320 euro zit.

Grote beurt en ook grote kosten en dan doe ik het ook nog zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 13-07-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 20:58

EraZor

Don't mention the war

Grolsch schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:45:
[...]

ik heb 1 x zo'n systeemhelm opgehad, maar dat is met een sportieve rijstijl (200+) niet te doen.
Dan kun je veel beter een integraal helm hebben
Hahaha gaverd; alsof jij constant 200+ rijdt. Oevrigens: 230 met een Schuberth C2 is geen enkel probleem hoor.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
EraZor schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:22:
Hahaha gaverd; alsof jij constant 200+ rijdt.
:X

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 13-07-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
EraZor schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:22:
[...]

Hahaha gaverd; alsof jij constant 200+ rijdt. Oevrigens: 230 met een Schuberth C2 is geen enkel probleem hoor.... :/
niet constant, maar toch zeer regelmatig.
Vooral als je af en toe op het circuit zit, en 20 km van Duitsland af woont, komt het toch elke tocht menige malen voor.
En ik heb dan geen zin in een helm die begint te klapperen/rammelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 12-05 20:58

EraZor

Don't mention the war

'Tizzer? Jij óók? Rijden jullie dan achter elkaar aan ofzo?
Grolsch schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:30:
[...]

niet constant, maar toch zeer regelmatig.
Vooral als je af en toe op het circuit zit, en 20 km van Duitsland af woont, komt het toch elke tocht menige malen voor.
En ik heb dan geen zin in een helm die begint te klapperen/rammelen O-)
Nogmaals met een goede systeemhelm geen probleem hoor. Maar goed: iedere z'n meug....

[ Voor 56% gewijzigd door EraZor op 13-07-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:54:
[...]
Maar wat zijn die klepstel plaatjes pokkeduur zeg :( 10 euro per plaatje en dan 16 plaatjes :(
kleppendekselpakking
Kon je de shims niet ruilen ?
Heb je ze meestal voor de helft vh geld (schiet nog op, maar is alweer de helft minder).

En de kleppendekselpakking was kapot gegaan ofzo ?
Want die rubberen hoef je toch niet zo vaak te vervangen, die blijven meestal wel heel.

Ik rijd overigens met een Caberg Just1+ systeemhelm en heb er eigenlijk geen klachten over, afgezien van de windruis, maar dat is gewoon meer bij de meeste systeemhelmen (en ik rijd toch met oordoppen).
Begint met 180 (harder gaat de VF niet :P) ook niet te rammelen ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door 4x2 op 13-07-2005 16:46 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caberg, Schubert, Nolan, dat zijn geen toch geen systeemhelmen maar opklaphelmen? Een systeemhelm kun je ombouwen van klaphelm, naar jethelm, naar offroadhelm. Maakt volgens mij alleen maar BMW. En nee, ik draag zo'n ding niet:

Afbeeldingslocatie: http://img339.echo.cx/img339/285/juni050070oo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

10 euro per plaatje is idd erg veel ja, bij mij waren er gelukkig een aantal die van de uitlaatkleppen naar de inlaat konden of andersom.
Dus had totaal maar 8 nieuwe stelplaatjes nodig, die andere waren geloof ik iets van 4 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:45:
Kon je de shims niet ruilen ?
Heb je ze meestal voor de helft vh geld (schiet nog op, maar is alweer de helft minder).
;) Blijft nog steeds flink doortellen maar het moet :)
En de kleppendekselpakking was kapot gegaan ofzo ?
Want die rubberen hoef je toch niet zo vaak te vervangen, die blijven meestal wel heel.
Nou mijn kleppendekselpakking ziet er nog redelijk goed uit, ik zou em direct monteren maar weet je wat het is. Het is zo'n pokke werk om het ding te vervangen als hij zweet en hij heeft er toch bijna 50k opzitten, het is zomer en ik wil rijden dus ik wil niet gaan klooien dus gewoon een nieuwe pakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik wil héél graag beginnen met motorrijlessen. Heb pas 5 maanden mn rijbewijs B. Ik heb echter totaal nog geen kaas gegeten van motoren (bediening etc) maarja, ik moet toch ergens beginnen. Heeft iemand ervaring met motorrijscholen in 's-Hertogenbosch? En hoe gaat het lessen dan, moet je zelf naar de school of word je opgehaald?

Ben trouwens bijna 19, maar het valt me op dat verzekering van een motor echt een stuk betaalbaarder is dan een autoverzekering.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ND schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:49:
Ik wil héél graag beginnen met motorrijlessen. Heb pas 5 maanden mn rijbewijs B. Ik heb echter totaal nog geen kaas gegeten van motoren (bediening etc) maarja, ik moet toch ergens beginnen. Heeft iemand ervaring met motorrijscholen in 's-Hertogenbosch? En hoe gaat het lessen dan, moet je zelf naar de school of word je opgehaald?
Hangt van rijschool tot rijschool af :) Voor ervaringen kan je beter zoeken op motor-forum.nl
En de bediening: easy :+
linkerhand koppeling, rechterhand gas en voorrem
linkervoet schakelpootje (eerste versnelling naar onderen, de rest naar boven. Neutraal tussen 1 en 2 in), rechtervoet achterrem.

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 13-07-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Voor de sleutelaars onder ons: koop je shims online. Procycle verkoopt dus een setje van klepstelplaatjes. Deze bevat van elke maat 3 stuks van 1.20 tot 3.50mm, in totaal 141 shims voor 84 dollar ex verzend :(

* Chevy454 was weer eens te snel met bestellen van shims @ motorzaak :z
6 euro met inruil van 12 klepstelplaatjes dus 72 euro + 40 euro voor de volle mep dus 110 euro voor 16 shims :'(

Aangezien er nog een ZX-9R een beurt moet hebben ga ik daar eens een setje van halen en ga ik eens zoeken naar iemand met een Rockwell C hardheidstestbank om de hardheid van die plaatjes te bepalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 14-07-2005 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ben trouwens bijna 19, maar het valt me op dat verzekering van een motor echt een stuk betaalbaarder is dan een autoverzekering.
Kijk, voor dit soort vragen was dit topic oorspronkelijk bedoeld he!
Ik fiets altijd naar de rijschool, daar ff wat beschermende kleding e.d. aantrekken, helmpie op en dan Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/crossy.gif
Ophalen is toch lastiger met motorles dan met autoles ;) Maar misschien hebben ze daar in Den Bosch wel iets op verzonnen, ik les in Delft.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ga jij dan maar is een supersport verzekeren als je onder de 25 bent, zeker allrisk is dat toch ook niet echt te betalen. Vriend van me heeft een kawa z750 uit 2004, hij is zelf 24 en betaald allrisk geloof ik meer dan 110euro per maand. Hij wou eerst alleen wa + casco nemen vanwege de prijs, heeft ie gelukkig niet gedaan aangezien hij vorige zomer in Frankrijk z'n motortje + zichzelf even op het asfalt liet vallen. Dat was toch echt wel duurder dan die 1200 euro per jaar aan all-risk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
charrel schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:32:
[...]

Ga jij dan maar is een supersport verzekeren als je onder de 25 bent, zeker allrisk is dat toch ook niet echt te betalen. Vriend van me heeft een kawa z750 uit 2004, hij is zelf 24 en betaald allrisk geloof ik meer dan 110euro per maand. Hij wou eerst alleen wa + casco nemen vanwege de prijs, heeft ie gelukkig niet gedaan aangezien hij vorige zomer in Frankrijk z'n motortje + zichzelf even op het asfalt liet vallen. Dat was toch echt wel duurder dan die 1200 euro per jaar aan all-risk.
is te doen hoor.
Ik ben 22, heb 2 jaar schadevrij gereden, en betaal 88 € per maand.
De motor is dan 's winters vanaf december t/m februari WA+ verzekerd.
dit alles bij univé.
Maar ik haal hem komend najaar uit de all-risks, en ga hem wa+ verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
charrel schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:32:
[...]

Ik heb mijn gloednieuwe R6 ook gewoon verzekerd (toen ik 24 was). met 0 schadevrije jaren. was geen probleem. natuurlijk betaal je wel wat (1000 euro per jaar ofzo).. maargoed..

het kost wel wat, maar niemand had ooit gezegd dat motorrijden een goedkope hobby was toch :?
en trouwens bijna 19, maar het valt me op dat verzekering van een motor echt een stuk betaalbaarder is dan een autoverzekering.
Ook niet zo vreemd he..

de WA+ verzekering.. tja. je kunt met een motor nou eenmaal in vergelijking tot een auto nou eenmaal minder schade aanrichten bij een ongeluk.

de allrisk verzekering is wel redelijk te vergelijken.. ondanks dat de nieuwprijs van een motor gemiddelde lager is dan van een auto, claimen motorrijders vaker schade (valpartij is zo gemaakt) dan automobilisen..

[ Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 14-07-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FragDaddy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:05:
[...]

Ik heb mijn gloednieuwe R6 ook gewoon verzekerd (toen ik 24 was). met 0 schadevrije jaren. was geen probleem. natuurlijk betaal je wel wat (1000 euro per jaar ofzo).. maargoed..

het kost wel wat, maar niemand had ooit gezegd dat motorrijden een goedkope hobby was toch :?

[...]

Ook niet zo vreemd he..

de WA+ verzekering.. tja. je kunt met een motor nou eenmaal in vergelijking tot een auto nou eenmaal minder schade aanrichten bij een ongeluk.

de allrisk verzekering is wel redelijk te vergelijken.. ondanks dat de nieuwprijs van een motor gemiddelde lager is dan van een auto, claimen motorrijders vaker schade (valpartij is zo gemaakt) dan automobilisen..
dan heb je geluk dat je 24 bent/was, want dat is de leeftijd dat je uit de risico groep bent.
die is namelijk t/m 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Nee All Risk is indd vergelijkbaar met een auto (in verhouding volgens mij nog duurder ook) maar is het niet onverstandig om een 2e hands motor uit laten we zeggen '95-'99 all risk te verzekeren? Ik zou het bij een auto zonde vinden maar een auto valt ook niet zo snel om.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ND schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:43:
Nee All Risk is indd vergelijkbaar met een auto (in verhouding volgens mij nog duurder ook) maar is het niet onverstandig om een 2e hands motor uit laten we zeggen '95-'99 all risk te verzekeren? Ik zou het bij een auto zonde vinden maar een auto valt ook niet zo snel om.
Tja. omvalschade.. kost je een keer 500 euro.. heb je al eens uitgerekend wat je terugvalt in no-claim als je dat claimt en hoeveel je de komende jaren dan meer premie gaat betalen. die 500 euro betaal je 10x terug dan..

dus dat claim je dan niet. alleen total-loss eigenlijk. (schadebedrag moet iig flink hoog zijn voordat ik bij de verzekering aanklop)..

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 14-07-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 00:13
Zow, ik heb me proefritje op de Buell gemaakt. Wat er beweerd wordt rondom de bouwkwaliteit van de machine kan ik alleen maar bevestigen. Het is echt heel amerikaans afgewerkt en echt heel erg solide voelt het niet aan. Verder was ik wel helemaal weg van de rijeigenschappen, heel erg veel lol, hij doet echt precies wat je van hem vraagt.

Maar na een paar nachtjes slapen toch maar besloten de ZX10 te houden, gewoonweg een veel beter gebouwde machine die weet te overtuigen en ook op hoge snelheden nog leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97225

Grolsch schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:30:
[...]

schaamrandjes zijn voor mietjes :P

[afbeelding]

(NOFI en just joking natuurlijk) :P

Op die circuitdag heb ik gewoon m'n uitlaat aan de grond gereden :(
gelukkig de originele, die zit er anders toch nooit op :P
Werk dan toch es aan je houding joh :+ , ga es verzitten bijvoorbeeld. Stuk meer grondspeling. :Y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 97225 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:54:
[...]

Werk dan toch es aan je houding joh :+ , ga es verzitten bijvoorbeeld. Stuk meer grondspeling. :Y) :)
ja. nog ietsjes verder en je uitlaat komt tegen de grond.. en dan wordt je achterwiel van de grond gedrukt en de rest kun je wel raden.

heb helaas geen poserfoto's van hoe het wel moet :+ rij vaak alleen en als ik met een groep rij moet ik me inhouden.. :( (wheelies trekken terwijl je in het midden van een grote groep rijdt tijdens een toertocht wordt niet gewaardeerd.. laat staan dat ze bochtenwerk gaan fotograferen voor me)

[ Voor 30% gewijzigd door FragDaddy op 14-07-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Anoniem: 97225 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:54:
[...]

ben ik ook druk mee bezig :P ik krijg iig de knie al aan de grond.

Het probleem wat ik op die foto had (en nu nog steeds heb) is dat m'n achterdemper (de pomp van de achterveer) kapot is.

Elke keer als ik ga verzitten etc. wordt de motor heel onstabiel van achteren, dus dan maar strak blijven zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Grolsch schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:00:
[...]

ben ik ook druk mee bezig :P ik krijg iig de knie al aan de grond.

Het probleem wat ik op die foto had (en nu nog steeds heb) is dat m'n achterdemper (de pomp van de achterveer) kapot is.

Elke keer als ik ga verzitten etc. wordt de motor heel onstabiel van achteren, dus dan maar strak blijven zitten :P
ik zeg: Ohlins..

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/varadero/images/liens/amorto-ohlins.jpg

en dan gelijk de voorkant ook maar even..

Afbeeldingslocatie: http://www.slickbiker.com/Slickbiker/Workshop/ImagOhlins%20forkse275.gif

keiharde porno :9~

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 14-07-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FragDaddy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:03:
[...]

ik zeg: Ohlins..

[afbeelding]

en dan gelijk de voorkant ook maar even..

[afbeelding]

keiharde porno :9~
en ik zeg geldboom

Afbeeldingslocatie: http://www.oswald-illustration.nl/lijnw/lijnw01.jpg

het allemaal hartstikke mooi, maar ik ben niet van plan zoveel geld in deze motor te gaan steken.

Het beestje loopt mooi,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik zeg Wilbers :Y) En dan niet de stock wilbers, nee de gefreeste wilbers schokbreker met hydraulische veervoorspanningregeling, hoogteverstelling en voorzien van een titanium low friction laag op de bewegende delen _o_ (kost een beetje geld :X 680 voor de stock en 850 voor gefreesd zonder de poespas erom heen) En dan 50mm poten van Marzochi monteren, PVM remmerij en dan PVM wielen.

Capo heeft (waarschijnlijk) al dat bovenstaande mogen aanschouwen, ik toch al zeker :+
En dat is echt gruwelijk mooi ja :)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/wickedstealthy/pictures/gixxer1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/wickedstealthy/pictures/gixxer2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/wickedstealthy/pictures/gixxer3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/wickedstealthy/pictures/gixxer4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/wickedstealthy/pictures/gixxer5.JPG

Alleen de PVM spullen moeten nog geleverd worden. Dat is me toch een porno fiets aan het worden _/-\o_
Owja, die ohlins voorvork is nog niet eens voorzien voor radiaal gemonteerd remklauwen >:)

Emiel, zijn die pics bij jou genomen of meen ik dat maar?
Grolsch schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:00:
Revisie kost, meen ik, rond de 250 euro :)
Maar ik zou em dan meteen laten reshimmen voor een betere werking. Al zou zo'n gegoten wilbers schokbreker ook wel goed zijn. Meteen voorzien van een andere veer.

[ Voor 84% gewijzigd door Chevy454 op 14-07-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Die 1000 van wicked is idd een hele geile fiets...... zag hem op de bank van de week bij pk-paultje

[ Voor 31% gewijzigd door Capo op 14-07-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:02:
Die 1000 van wicked is idd een hele bloedgeile fiets...... zag hem op de bank van de week bij pk-paultje
Is toch net iets sneller en vinniger dan die van ons hé ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 14-07-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@chevy454

ik heb een goede 2e handse voor 120 euro op de kop getikt :P

deze fiets moet toch een keer moven, kwil graag wat anders, maar ksta nog in dubio.....

vooral deze kijkt mij altijd zo lonkend aan :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.honda-geneve.com/catalog/2004/VTR1000SP4/MVTS22004SRA.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Grolsch op 14-07-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Grolsch schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:30:
@chevy454

ik heb een goede 2e handse voor 120 euro op de kop getikt :P
Dat kan uiteraard ook :)
deze fiets moet toch een keer moven, kwil graag wat anders, maar ksta nog in dubio.....
vooral deze kijkt mij altijd zo lonkend aan :*)
[afbeelding]
VTR1000 SP2.
Valt niet mee te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamn die is vet... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Chevy454 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:37:
[...]

Dat kan uiteraard ook :)

[...]

VTR1000 SP2.
Valt niet mee te rijden :+
ik heb pasgeleden een proefritje gemaakt op een VTR SP1

Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/3843/p10004431xi.jpg

en ik kan inderdaad niet zeggen dat het mooier rijdt ofzo, maar wel heeeel apart.
Echt een karakterfiets zo'n 2 pitter, en super gaaf om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Grolsch schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:35:
[...]

ik heb pasgeleden een proefritje gemaakt op een VTR SP1

[afbeelding]

en ik kan inderdaad niet zeggen dat het mooier rijdt ofzo, maar wel heeeel apart.
Echt een karakterfiets zo'n 2 pitter, en super gaaf om te zien!
Ik heb er ook ooit eens een proefritje op gemaakt.. en het is inderdaad een beul van een fiets met een machtig mooi geluid.. maar hij trilt me teveel en hij is me te zwaar. oh en de toerenteller aflezen is voor iemand van 1.85 problematisch..

maar verder erg gaaf.. je zet hem in zijn 3e versnelling en je kunt de hele dag over dijkjes blazen.. van 60 tot 160km/h zonder te schakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FragDaddy schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:38:
[...]

Ik heb er ook ooit eens een proefritje op gemaakt.. en het is inderdaad een beul van een fiets met een machtig mooi geluid.. maar hij trilt me teveel en hij is me te zwaar. oh en de toerenteller aflezen is voor iemand van 1.85 problematisch..

maar verder erg gaaf.. je zet hem in zijn 3e versnelling en je kunt de hele dag over dijkjes blazen.. van 60 tot 160km/h zonder te schakelen..
ik ben ook niet klein (1.88) ofzo, maar ik vond het niet echt problematisch.

En ik vind dat je met een 2-pitter juist meer moet schakelen.
M'n eigen motor zet ik bijv. nooit in de 1, bij de SP1 met grote regelmaat bij rotonde's en haakse bochtjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Grolsch schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:43:
[...]

ik ben ook niet klein (1.88) ofzo, maar ik vond het niet echt problematisch.

En ik vind dat je met een 2-pitter juist meer moet schakelen.
M'n eigen motor zet ik bijv. nooit in de 1, bij de SP1 met grote regelmaat bij rotonde's en haakse bochtjes etc.
Nou. ik keek meer door de kuipruit naar de toerenteller dan via de normale weg. en dat is met mijn voorliefde voor zwarte ruitjes (nee. geen smoke.. ondoorzichtig ZWART) niet handig.

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 15-07-2005 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Jaaa een twin..

meteen doen..saaie 4 cilinders..damn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

V4 ? :P

Al is een VFR750/800 niet echt supersportief en een RC30/45 is misschien wat onhaalbaar voor de meesten :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23

RKD

hmmm een motortopic op got, tijd om mijne ook maar even te showen :)

Foto is afgelopen zaterdag gemaakt op de dijk tussen wijk bij duurstede en amerongen.

Afbeeldingslocatie: http://img310.imageshack.us/img310/5508/89797410fn.jpg

let maar niet op randjes ed, dat schiet niet op :P

Specjes :

Fzr 600 uit '93 met 29k km

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:07:
V4 ? :P

Al is een VFR750/800 niet echt supersportief en een RC30/45 is misschien wat onhaalbaar voor de meesten :+
gewoon dikke twin!

* Capo is verkocht na ritje op een RSV Mille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:11:
* Chevy454 is verkocht na ritje op een RSV Mille
Wie is de gelukkige? :+

Maar vandaag even een Kwaak ZX-9R op de testbank gehad om af te stellen.
Afbeeldingslocatie: http://www.chevy454.net/motor/zx9r/dynorun%20stock%20vs%20dam.jpg

Aangezien de motor stock iets te rijk liep was er geen aanpassing nodig op de DAM bolt-on demper. Instant 7.2pk winst :+ Hij loopt nu wel een beetje arm maar met een dynojet kit zou je het niet veel beter krijgen waardoor de kosten/baten niet renderen.

Klein filmpje :z

We hebben ook zonder luchtfilter getest met het volgende resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.chevy454.net/motor/zx9r/luchtfilter.jpg
Hieruit blijkt dat op de luchtinlaat van de ZX-9R er geen winst te boeken valt met een K&N filter ofzo. Mogelijk met andere kelken maar dat is voor nu nog niet aan de orde :)

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 15-07-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Capoeirist schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:23:
Jaaa een twin..

meteen doen..saaie 4 cilinders..damn..
Vind een 2 cilinder juist onwijs k*t rijden...
Capoeirist schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:11:
[...]

gewoon dikke twin!

* pjlgt is verkocht na ritje op een RSV Mille
* pjlgt was gelijk genezen na het rijden op een Mille

Een 2 cilinder hoort op het land, dikke tractor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
pjlgt schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:59:
* Chevy454 was gelijk genezen na het rijden op een Mille

Het is maar net wat je wilt, je past het motorkarakter aan naar je wensen. De één heeft graag koppel en dan moet die een 2 cilinder hebben, de andere wilt graag wat minder koppel maar meer toeren dus een 4 cilinder.

* Chevy454 gaat voor een 3 cilinder :+
Maar zo'n GSX-R750 blijf ik leuk vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 15-07-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 13-05 14:34

@r!k

It is I, Leclerq

Zojuist mijn motor eindelijk weggebracht om het ventiel van het achterwiel te laten vervangen (rubberen ventiel, helaas gescheurd). Deze was vorig jaar al gescheurd maar steeds of geen zin, geen tijd om te brengen of geen geld. Nu eindelijk toch maar gedaan, morgen kan ik dus eindelijk weer rijden.

Heb btw een honda cbx750f uit 87, geen prachtige fiets maar ach het is mijn 1e en er komt echt nog wel een keer een mooiere :) . Tot nu toe rijdt deze ook best aardig :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ErikH schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:09:
Heb btw een honda cbx750f uit 87, geen prachtige fiets maar ach het is mijn 1e en er komt echt nog wel een keer een mooiere :) . Tot nu toe rijdt deze ook best aardig :)
who cares? Zolang je maar kan rijden zeg ik maar :)

Vandaag een GS550 van 25 jaar oud gezien. Kerel had die voor 900 euro gekocht, ik had er wel 901 euro voor willen geven :P Was in een heel goede staat voor die zijn leeftijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:10

DinX

Motormuis

ErikH schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:09:
Zojuist mijn motor eindelijk weggebracht om het ventiel van het achterwiel te laten vervangen (rubberen ventiel, helaas gescheurd). Deze was vorig jaar al gescheurd maar steeds of geen zin, geen tijd om te brengen of geen geld. Nu eindelijk toch maar gedaan, morgen kan ik dus eindelijk weer rijden.

Tip: een haaks ventiel laten zetten.

Heb het nu op m'n achterband laten zetten bij de vervanging, erg handig. Kan je er tenminste een beetje fatsoenlijk aan :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
pjlgt schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:59:
[...]

Vind een 2 cilinder juist onwijs k*t rijden...

[...]

* Capo was gelijk genezen na het rijden op een Mille

Ja ik ga hem zondag meenemen de RSV, ga ik es 200km erop rijden, es kijken hoe het bevalt en of het een mogelijke kans hebber is, (lees : of ik nog zo enthousiast ben )

Anders zal het volgend jaar of het jaar erop een bmw worden, allroad model.. 1200 ofzo en dan de gixxer voor circuit gebruik (daar is die op race kuipen na al compleet klaar voor (vering, tuning , rem/schakel set, hoge uitlaat, stalen leidingen, remblokken, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Chevy454 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:21:
[...]

Het is maar net wat je wilt, je past het motorkarakter aan naar je wensen. De één heeft graag koppel en dan moet die een 2 cilinder hebben, de andere wilt graag wat minder koppel maar meer toeren dus een 4 cilinder.

* Chevy454 gaat voor een 3 cilinder :+
Maar zo'n GSX-R750 blijf ik leuk vinden :)
Dat verhaal van koppel en 2 of 4 cilinders gaat niet echt op. Aangezien een dikke 4 cilinder net zoveel koppel levert als een dikke 2 cilinder. Net zoals de amerikanen zeggen : there's no substitute for cubic inches. Veel cc's leveren meer koppel 2 of 4 cilinder maakt verder niet uit. Het toerenbereik kan wel schelen waarin dit koppel gehaald wordt idd. 4cilinders hebben vaak het koppel op hogere toeren dan 2 cilinders, maar dit gaat ook niet altijd op.
Het gaat er meer om welk type je gewoon lekkerder vindt rijden, ik hou niet van 2 cilinders > kan er niet aan wennen dat gestamp :X , geef mij er maar 3 of 4. Maar bv. mijn zrx1200 levert al 100nm bij 3000 toeren en 127nm bij 6000, er zijn maar weinig 2 cilinders die dat nadoen.
En geloof mij,dat voelt echt wel levendig aan })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
charrel schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:09:
Dat verhaal van koppel en 2 of 4 cilinders gaat niet echt op. Aangezien een dikke 4 cilinder net zoveel koppel levert als een dikke 2 cilinder. Net zoals de amerikanen zeggen : there's no substitute for cubic inches. Veel cc's leveren meer koppel 2 of 4 cilinder maakt verder niet uit. Het toerenbereik kan wel schelen waarin dit koppel gehaald wordt idd. 4cilinders hebben vaak het koppel op hogere toeren dan 2 cilinders, maar dit gaat ook niet altijd op.
Ja en nee.
4 zuiger motoren hebben over het algemeen een korte slag waardoor deze meer toeren kunnen maken. En uiteindelijk gaat het allemaal om het oppervlak van de zuiger want dat is uit eindelijk koppel. En aangezien een twin een groter zuigeroppervlak heeft zal deze bij dezelfde cilindervulling en compressie meer agressief koppel geven. Het probleem echter bij een 2 cilinder is dat het koppel komt plots en dan is er een pauze. Bij een 4 cilinder blijft dat koppel continu komen. Dat is ook de reden dat een 2 cilinder veel meer banden vreet dan een 4 cilinder en ook bokkerig kan overkomen.
Het gaat er meer om welk type je gewoon lekkerder vindt rijden, ik hou niet van 2 cilinders > kan er niet aan wennen dat gestamp :X , geef mij er maar 3 of 4. Maar bv. mijn zrx1200 levert al 100nm bij 3000 toeren en 127nm bij 6000, er zijn maar weinig 2 cilinders die dat nadoen.
Nou ik heb een één cilinder en een 4 cilinder, geef mij maar 1 cilinder hoor. Veel agressiever om mee te rijden maar een 4 cilinder is comfortabeler vanwege soepelere motorloop. Maar eigenlijk klopt dat niet wat je zegt. Want zoals ik zeg: dat vermogen van de 4 cilinder is continu. Terwijl dat bij een twin om en om komt.
En geloof mij,dat voelt echt wel levendig aan })
Mjah, jammer dat de ZRX1200 een gewichtsprobleem heeft :)

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 16-07-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

klopt, maar een 2 cilinder levert niet meer koppel, het levert z'n koppel idd gewoon anders.
Zrx-je is idd wat aan de zware kant, vooral als ik 'm me schuurtje in moet duwen :+
Kan je beter de rd350 nemen, die heeft gewoon geen koppel, tikkeltje agressief en weegt absoluut nix 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
_o_ Damn man, als ik zo'n beest kon vinden dan was het :9~

Of de soes RG400 als ik me niet vergis met 4 staande cilinders. stinkende 2takt power is leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nou daar ben ik ook weer (vakantietje), helaas lopen de kosten van mijn hobby nu toch wel op zonder dat ik het graag heb.........
Allereerst ben ik geflitst, afijn, eigen schuld zul je me niet over horen maar zonde geld iig. Boete moet nog komen (vorige week).

En vanmorgen kwam ik bij mijn collega en vond ik mijn achterband wat slapjes, ik ben met 10km/per uur naar het tankstation gereden want ik dacht dat grappemakers de lucht eruit gelaten hadden. Band opgepomp, eventjes aangekeken en toen voorzichtig naar mijn werk gereden (ook een stukje snelweg). Ging allemaal prima en ik was er dus heilig van overtuigd dat ie leeg was gelaten.

Toen ik toch maar ging controleren op spijkers oid zag mijn collega (ik was vanmorgen anderhalf uur te laat op mijn werk door het hele gezeur [ik had me ook nog verslapen]) een dikke schroef in mijn achterband............ :( Die banden zitten er net een maand (1500km +/-) op ofzo.

Iedereen zegt hier meteen: prop erin, maar persoonlijk heb ik het daar niet op.
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd en ben dus weer 295 euries kwijt voor een nieuwe Pilot Power (lag er nu ook op).

Jammer de pammer. Overigens zag ik nog enkele interesante issues de revu passeren na mijn laatste post waar ik vanavond nog even op terug kom (nu eerst maar aan het werk!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

295 euro voor 1 band of een setje? Das wel een hoop geld zeg, zo ff een greep bij een motorzaak hier uit de buurt :
180/55 ZR17 Pilot Power TL-A 177.00
190/50 ZR17 Pilot Power G 199.50
Tel daarbij maximaal een 25 euro bij op voor het monteren. Zit je nog lang niet aan de 295 euro.
Laat staan als je die ene band online bestelt.
Prop kan nooit in een motorband heb ik altijd geleerd ivm. het beschadigen van het karkas/ evt. staalgordel van de band als er wat doorheen geprikt is.
Dus dat zou ik echt alleen in uiterste nood laten doen om bv. met maximaal 80km/u thuis te kunnen komen en daar rustig een vers bandje te scoren.

[ Voor 31% gewijzigd door charrel op 16-07-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
charrel schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:53:
295 euro voor 1 band of een setje? Das wel een hoop geld zeg, zo ff een greep bij een motorzaak hier uit de buurt :
180/55 ZR17 Pilot Power TL-A 177.00
190/50 ZR17 Pilot Power G 199.50
Tel daarbij maximaal een 25 euro bij op voor het monteren. Zit je nog lang niet aan de 295 euro.
Laat staan als je die ene band online bestelt.
Prop kan nooit in een motorband heb ik altijd geleerd ivm. het beschadigen van het karkas/ evt. staalgordel van de band als er wat doorheen geprikt is.
Dus dat zou ik echt alleen in uiterste nood laten doen om bv. met maximaal 80km/u thuis te kunnen komen en daar rustig een vers bandje te scoren.
Ik zat er 100 euries naast ;) 195 kost ie bij mijn bandendealer die er hem dan ook voor opzet :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.