[Motor] Beginnersvragen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.292 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor uitlaat demper raden jullie aan voor mijn 98 GSXF750?

Wil wel lekker sportief geluidje hebben, tot max 400 euro ongeveer..

Ik hoorde dat superpole wel goede zijn, wat denken jullie daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:21:
Wat jij het lekkerste vind klinken :P
Ik ga vanavond even een filmpje schieten van de ZX-9R met de nieuwe demper (vanavond ophalen namelijk)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15

4x2

lộn xộn quá

Superpole heeft The Saint op MF erg 'goede' ervaringen mee geloof ik :X

En ik heb mn bijzondere verrichtingen voor zwaar rbw binnen, nu nog verkeersdeelname (28 juli) en ik mag legaal op mn VF rijden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capoeirist schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:44:

Gisteren afspraak bij het vroegere wp, nu HK suspension en hun hebben hem basis afgesteld op mijn gewicht.
:? Waar ik werk is het gewoon nog WP Suspension hoor, ze zijn alleen aan het reorganiseren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:47:
:? Waar ik werk is het gewoon nog WP Suspension hoor, ze zijn alleen aan het reorganiseren ..
het is nu HK suspension hoor :) kijk maar naar het adres :)
http://www.hksuspension.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 29-06-2005 22:20 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[...]
Misschien heb je geen HK access.
/flauw
Meer ontopic: ik kan van een vriend van me zijn Suzuki GS500 overnemen :9 Schijnt wel een prima beginnersmotor te zijn, dus ik moet vooral even gaan opschieten met mijn rijbewijs halen!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JanPedaal schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:02:
Meer ontopic: ik kan van een vriend van me zijn Suzuki GS500 overnemen :9 Schijnt wel een prima beginnersmotor te zijn, dus ik moet vooral even gaan opschieten met mijn rijbewijs halen!
Met een GS500 rijd je de knie aan de grond, zeker wel een goede fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]

Ben vorige week dus bij Edgar geweest in Uden. Dat was WP .. dat is nu HK Suspension.. doen nu Wilbers ipv WP etc. etc.

Of wat zie ik verkeerd ?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
Chevy454 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:32:
[...]

Met een GS500 rijd je de knie aan de grond, zeker wel een goede fiets :)
en wheelies maken (beetje koppeling erbij). leuke fiets. lekker licht, goede wegligging, redelijke grondspeling, betrouwbaar en goedkoop.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:14:
[...]

het is nu HK suspension hoor :) kijk maar naar het adres :)
http://www.hksuspension.nl/
... http://www.wpsuspension.nl/ ... ?

Die foto op de frontpage, dat is de vestiging in Malden, daar werk ik ... En daar staat met Grote letters op het gebouw WP Suspension ...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:15

WouterG

Dit is geen ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:21:

Ik hoorde dat superpole wel goede zijn, wat denken jullie daarover?
Ik heb zelf een BSM Vampire, erg mooi geluid. Smaken verschillen uiteraard.

Voel me alleen 's ochtends om 6 uur een beetje klote als ik naar mijn werk vertrek. Halve straat wakker :/

Edit: ben wel op zoek naar een dbkiller om het geluid ook voor de omwonenden wat dragelijker te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door WouterG op 30-06-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Tomcat schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:08:
[...]

Ik heb zelf een BSM Vampire, erg mooi geluid. Smaken verschillen uiteraard.

Voel me alleen 's ochtends om 6 uur een beetje klote als ik naar mijn werk vertrek. Halve straat wakker :/

Edit: ben wel op zoek naar een dbkiller om het geluid ook voor de omwonenden wat dragelijker te maken.
Dan is een Laser duotech eigenlijk perfect.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

DinX schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:20:
[...]

Dan is een Laser duotech eigenlijk perfect.
Klopt, maar kost weer een hoop geld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:45:
[...]

... http://www.wpsuspension.nl/ ... ?

Die foto op de frontpage, dat is de vestiging in Malden, daar werk ik ... En daar staat met Grote letters op het gebouw WP Suspension ...
Nou die reorganisatie is mooi kut,v ertel ze dat maar, ik had graag WP vering gekocht maar ben noodgedwongen op iets anders over moeten stappen. Lekkere klere bende in iedergeval bij WP op dit moment dat je niet eens ergens iets kunt bestellen omdat men niet weet of het wel aankomt. Zelfs de man in duitsland vertelde me niet te kunnen helpen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuk zo passeerd alles rustig in dit topic wat je allemaal nodig hebt. Ik ben stiekem ook aan het kijken naar een tweedehands eindstuk met een leuk geluidje. Als ik mijn Cat vergelijk met andere machines (ook Catten) dan klinkt mijn Kater behoorlijk als een snorrende poes ;)

MAar ik meende dat op je kentekenbewijs stond hoeveel DB het geval mocht maken, maar dat zal dan wel niet op dat deel staan dat je bij je moet hebben (of ik heb de verkeerde bij me :D)

Vandaag heb ik een bok gekocht zodat als ik er doordeweeks niet op rij (ivm stalling, woonde er hier niet iemand in Wychen waar ik hem [gegen erzahlung] kan stallen? Is minder ver dan limburg) het beestje tenminste recht staat. Ook het smeren van de ketting gaat stukken makkelijker, en het grote voordeel is dat je dit ding in je eentje (ik tenminste wel) kan bedienen :).

Genoeg geleuterd want pics doen het woord. Ik heb der 45 euries voor betaald:

Afbeeldingslocatie: http://pics.composthoop.nl/motorpics/motoropbok.jpg
Nu kunnen de fietsers er van achter tenminste ook weer door :) (Als die blauwe oldtimer op de achtergrond niet in de weg staat :))

Afbeeldingslocatie: http://pics.composthoop.nl/motorpics/motoropbok2.jpg
Pas gewassen ;)

Afbeeldingslocatie: http://pics.composthoop.nl/motorpics/motoropbok3.jpg
Gruwelijk handy :)

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smilies/bye.gif
Afbeeldingslocatie: http://pics.composthoop.nl/motorpics/sausopmotor.jpg
Hunk op wielen
;) :) :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Netjes hoor! :)

Dat hunk ga ik niet zeggen, moet je vrouwelijk geslacht laten doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Woensdag om 9:15 mijn eerste les ! :)

Heb er echt al veel zin in, ben ook wel erg benieuwd hoe het zal gaan, doe iig wel gelijk het zware rijbewijs, had echt geen zin in 2 jaar 25kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

PilatuS schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:45:

Heb er echt al veel zin in, ben ook wel erg benieuwd hoe het zal gaan, doe iig wel gelijk het zware rijbewijs, had echt geen zin in 2 jaar 25kw
Succes, eerste paar meters zijn even wennen, daarna is het feest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:45:

Ik had officieel ook mijn licht moeten hebben maar door een foutje heb ik nu zwaar, maar ik had er niet aan moeten denken dat ik nu nog 1 jaar licht had moeten rijden.............

Btw hou je in met roepen hoe hard 80km per uur is, dat stel je na 3 lessen wel weer bij :)
Veel succes, maar eigenlijk viel het allemaal best wel mee (zegt iemand die alleen op een fiets gereden had, en auto dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:29:
Btw hou je in met roepen hoe hard 80km per uur is, dat stel je na 2 lessen wel weer bij :)
Veel succes, maar eigenlijk viel het allemaal best wel mee (zegt iemand die alleen op een fiets gereden had, en auto dan).
Correctie :P Snelheid went HARDSTIKKE snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 12-09 13:35

Martijn02

/* No Comment */

Woei, afgelopen donderdag mijn Theorie A gehaald... nu kan ik de 20e voor verkeersdeelneming... Wat een slagveld zeg, ze roepen op wie er wegmoeten, van de 45 deelnemers (zaaltje zat niet helemaal vol) bleven er niet meer dan een stuk of 15 over.

Naast me zat een man erg te steunen en te zuchten, achteraf hoorde ik dat hij de dag erna zijn verkeersdeelneming zou moeten doen (mits theorie) Helaas zakte hij, echt heel sneu...

Ikzelf had 1 foutje... :D (Alleen nu baal ik dus dat ik niet weet welke vraag het was, ik dacht dat ik alle vragen wel wist, maar 1 ervan wist ik dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Chevy454 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:43:
[...]

Correctie :P Snelheid went HARDSTIKKE snel :)
Probleem is, je wilt alleen harder en harder :X

Mss dat ik over paar jaar ook evt. me motor rijbewijs wil halen maar dat is nog niet zeker, eerst me auto daarna zie ik het wel weer. Ik volg iig dit topic :)

btw @ beginners met lessen: Ga geen wedstrijdje doen, mijn oom is daardoor 6 weken geschorst (kerel rijd altijd wel hard :X ) maar hij stond bij het stoplicht naast een porsche 160 waar je 80 mocht :+

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Meneer aard schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:42:
Probleem is, je wilt alleen harder en harder :X
Dat stopt zelfs op een bepaald moment. Hard rechtdoor kan iedereen, maar hard door de bochten dat is andere koek.
btw @ beginners met lessen: Ga geen wedstrijdje doen, mijn oom is daardoor 6 weken geschorst (kerel rijd altijd wel hard :X ) maar hij stond bij het stoplicht naast een porsche 160 waar je 80 mocht :+
Ik deed het zelfs bij het afrijden. Wel weten tot hoever je kan gaan. Als de leswagen achter je zit dan moet je dat niet maar als je op het kruispunt zit en de leswagen zit ver achter geblokkeeerd dan kan je het gas wel even open trekken richting de 120 maar ook niet harder want dan valt te zeer op. Ik reed stelselmatig te hard.

Vandaag naar www.apex-motorkledij.be geweest en weer een kangaroe pak en handschoenen gehaald :+ Met 10% korting op alles, scheelt weer 100 euro. Pak moet uit italië komen, ze hebben hun jagers al weer aan het werk gezet :+

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 02-07-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer aard schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:42:
[...]

Ligt aan de instructeur denk ik, volgens mij zou mijn instructeur dat juis toejuichen :P Of misschien zo rond de 120 rustig door het oortje zeggen 'Zo is het wel genoeg hicham ;) ' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op mn examen moest ik 3x achter elkaar stoppen omdat de lesauto me kwijt was. Ik haalde echt overal in waar dat veilig was. Kreeg daarvoor een pluimpje na aankomst. Had alleen een trekker een beetje verkeerd ingehaald (te weinig zijdelingse afstand) maar dat was alles.
Was echt de leukste rit van mn lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
tis rustig hier :P nog mensen gereden van't weekend :?
Ik wel een klein stukje (100km).

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Grolsch schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:52:
Ik zaterdag 100km (om te posen in het centrum van Zwolle :X)
En zondag 300km tochtje gereden. Rijndijk, Posbank, Veluwe.

Het was ook gewoon erg lekker weer om te rijden (wel wat warm op zondag. bij langzaam rijden de rits van mijn pak een stuk open gehad om het nog een beetje koel te houden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FragDaddy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:20:
[...]

Ik zaterdag 100km (om te posen in het centrum van Zwolle :X)
En zondag 300km tochtje gereden. Rijndijk, Posbank, Veluwe.

Het was ook gewoon erg lekker weer om te rijden (wel wat warm op zondag. bij langzaam rijden de rits van mijn pak een stuk open gehad om het nog een beetje koel te houden.)
Ik kan mijn pak in een soort van "ventilatie stand" zetten, dan zet ik voor 2 ritsjes los, en achter, en dan waait het daar doorheen!
Zeer ideaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gisteren 545km op de CBR :)
Toen wist ik weer hoe heerlijk een warme douche na het rijden is. Maar verdorie zeg, de route van Ettelbruck naar Echternach is leuk. Veel slingerbochten. Alleen was de toegangsweg naar Vianden gesloten dus zijn we maar naar Clervaux gegaan en daar wat gedronken. Jammer, het rijden in Vianden is best wel leuk.

Warm in het leren pak? Ik heb een geventileerd / geperforeerd pak :P
Maar binnenkort nieuw rubber, BT014 here I come :)

[ Voor 51% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Grolsch schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:52:
Niet echt, nokkenaskettingspanners van mn VF liggen dr uit (is normaal bij die dingen, of iedere honda for that matter :+), dus daar moet ik even op wachten.
Dingen kosten gelukkig nog geen 50 euro per stuk origineel, dus dat is wel prettig.

Nu alleen nog hopen dat ze snel binnen zijn en dat het droog is als ik wil prutsen.
Heb het ding nog verwend met 4 nieuwe knipperlichten, stalen remslang voor en achter en nieuwe remblokken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Ik reed afgelopen zaterdag met m'n vriendin (in de auto) op de A35 richting Almelo en ik werd vlakbij Almelo ingehaald door zo'n Kawasaki ZX-nog wat Ninja. Ik kon zo niet zien welk type het was maar dat ding zag er erg strak uit. Aan het einde van dat stukje autobaan moet je met een scherpe bocht naar rechts Almelo in. Hij bleef in de bocht netjes links naast me rijden en terwijl we 'samen' door de bocht gingen bleef ik gewoon naar die motor kijken. Toen we uit de bocht kwamen trok hij dat ding effe op z'n achterwiel en hij verdween in de horizon _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zegt m'n vriendin ineens tegen mij "Daar zie ik jou ook nog wel een keer op rond rijden". Ik helemaal verbaasd want ik had het er nog nooit met haar over gehad dat motorrijden mij toch eigenlijk wel heel stiekem heel erg leuk lijkt. O-) Dus vertelde ze mij dat haar broer er ook 1 heeft en dat hij er heel erg gek mee is. Haar broer rijd dus Harley. Ik persoonlijk vind Harley best wel hele leuke motoren maar ik ga toch liever voor een sport model. Zoals bijv. een Ninja of een CBR. Tja.. smaken verschillen. Maar goed.. ik vertelde haar dus dat ik liever een sportmodel had en toen zij ze dus tegen me "waarom ga je dan niet je motorrijbewijs halen????" En ja toen had ik ook zoiets van "hmmmmmm....tja...... euh ja... waarom niet eigenlijk???".

Maar nou komt het. Ik ben 28 jaar en ik heb nog nooit van m'n leven op een motor gezeten. Ik heb zelfs nog nooit op een brommer gereden. :o Dus vraag ik mij af... is dat in mijn voor of nadeel als ik lessen zou willen gaan nemen? En is het mogelijk om bij een rij school een soort van 'proefles' te nemen? Want ik vind het wel gaaf om een keer op zo'n ding te rijden maar om nou echt definitief te gaan beginnen wil ik eerst zeker weten of het echt wel iets is voor mij. Laat ik het zo zeggen... ik vind het eigenlijk doodeng maar wel super gaaf. >:)

Oh ja.. ik heb al wel m'n autorijbewijs en die heb ik ondertussen al ruim 8 jaar. Ik zal waarschijnlijk wel weer opnieuw theorie moeten doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Qui-Gon Jinn schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:46:
Ik reed afgelopen zaterdag met m'n vriendin (in de auto) op de A35 richting Almelo en ik werd vlakbij Almelo ingehaald door zo'n Kawasaki ZX-nog wat Ninja. Ik kon zo niet zien welk type het was maar dat ding zag er erg strak uit. Aan het einde van dat stukje autobaan moet je met een scherpe bocht naar rechts Almelo in. Hij bleef in de bocht netjes links naast me rijden en terwijl we 'samen' door de bocht gingen bleef ik gewoon naar die motor kijken. Toen we uit de bocht kwamen trok hij dat ding effe op z'n achterwiel en hij verdween in de horizon _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Als 'ie naast je bleef rijden deed 'ie rustig aan. Nou ken ik die bocht en volgens mij staan er vangrails langs.. dus dan is dat wel veilig ook.
Zegt m'n vriendin ineens tegen mij "Daar zie ik jou ook nog wel een keer op rond rijden". Ik helemaal verbaasd want ik had het er nog nooit met haar over gehad dat motorrijden mij toch eigenlijk wel heel stiekem heel erg leuk lijkt. O-) Dus vertelde ze mij dat haar broer er ook 1 heeft en dat hij er heel erg gek mee is. Haar broer rijd dus Harley. Ik persoonlijk vind Harley best wel hele leuke motoren maar ik ga toch liever voor een sport model. Zoals bijv. een Ninja of een CBR. Tja.. smaken verschillen. Maar goed.. ik vertelde haar dus dat ik liever een sportmodel had en toen zij ze dus tegen me "waarom ga je dan niet je motorrijbewijs halen????" En ja toen had ik ook zoiets van "hmmmmmm....tja...... euh ja... waarom niet eigenlijk???".

Maar nou komt het. Ik ben 28 jaar en ik heb nog nooit van m'n leven op een motor gezeten. Ik heb zelfs nog nooit op een brommer gereden. :o Dus vraag ik mij af... is dat in mijn voor of nadeel als ik lessen zou willen gaan nemen? En is het mogelijk om bij een rij school een soort van 'proefles' te nemen? Want ik vind het wel gaaf om een keer op zo'n ding te rijden maar om nou echt definitief te gaan beginnen wil ik eerst zeker weten of het echt wel iets is voor mij. Laat ik het zo zeggen... ik vind het eigenlijk doodeng maar wel super gaaf. >:)

Oh ja.. ik heb al wel m'n autorijbewijs en die heb ik ondertussen al ruim 8 jaar. Ik zal waarschijnlijk wel weer opnieuw theorie moeten doen of niet?
doodeng.. tja.. is even wennen.. eerst durf je nauwelijks 120km/h te rijden op de snelweg omdat je bang bent dat je eraf waait en denk je dat elke witte streep op het asfalt er gegarandeerd voor zorgt dat je op je bek gaat.. Elke onverwachtse beweging die de motor maakt is hardstikke eng etc.

hoe meer kilometers je maakt hoe meer natuurlijk het allemaal aanvoelt. En als iemand als ik het kan, kun jij het zeker ook leren.

vaak is een proefles wel mogelijk. Dat je geen brommer ervaring hebt maakt niet zoveel uit. je hebt al wel je autorijbewijs dus verkeersinzicht heb je al. dat helpt echt. Dan hoef je dat dus niet meer te leren. Hoef je alleen maar te leren hoe je zo'n motor moet besturen... dat heb je in twee lesjes ook wel onder de knie.. (behalve speciale verrichtingen)

theorie moet je inderdaad wel opnieuw doen. maar dat is grotendeels hetzelfde als met de auto (behalve het hoofdstukje plaats op de weg, van de motor) dus daar had ik na een avondje doorbladeren 0 fouten mee.

[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 11-07-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FragDaddy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:01:
[...]

Als 'ie naast je bleef rijden deed 'ie rustig aan. Nou ken ik die bocht en volgens mij staan er vangrails langs.. dus dan is dat wel veilig ook.

[...]
dan reed hij aardig stroef hoor :P dat is een gigantisch haakse bocht daar! en ik kan het weten want ik weet exact waarom het bordje einde 50 daar scheef staat :( :'(
De binnen bocht wil nog wel, maar de buitenbocht is stukken "haakser"

Je kunt altijd een proefles nemen bij een motor rijschool, had ik zekers geprobeert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Ja dat klopt.. in die bocht staan inderdaad vangrails en hij deed het ook erg rustig aan (omdat hij dus inderdaad in die buitenbocht reed en zijn helm bijna op mijn schoot lag omdat hij zo ver naar rechts moest hangen) totdat we de bocht uitkwamen en hij me het kippenvel gevoel gaf door die Ninja op het achterwiel te zetten om vervolgens te verdwijnen uit mijn gezichtsveld.

Maar ik ben vorig jaar op de motor beurs geweest in Utrecht. En op die beurs was er ook een stand van een of andere organisatie die handtekeningen aan het verzamelen was om het voor elkaar te kunnen krijgen dat die vangrails langs de weg aangepast zouden kunnen gaan worden. Is daar uberhaupt iets mee gedaan vraag ik me af? Want sindsdien ben ik er goed over na gaan denken en zijn die vangrails eigenlijk gewoon een verschrikking voor iedere motorrijder. Ik heb daar trouwens ook lopen kwijlen maar dat is weer een heel ander verhaal. :+

Ik ben nog even aan het rondsnuffelen geweest en ben er achter gekomen dat er 2 soorten examens bestaan. Een lichte categorie (die verplicht is als je jonger dan 21 bent) en een zwaardere categorie. In eerste instantie zou ik natuurlijk direct voor de zwaardere categorie kiezen omdat ik al 28 ben... maar hoe zit dat met lichaams gewicht? Want ik kan me voorstellen dat het voor iemand die amper 70 kilo weegt nogal een behoorlijke klus is om een zware motor te kunnen beheersen cq er van af te waaien. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Qui-Gon Jinn schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:34:
Ja dat klopt.. in die bocht staan inderdaad vangrails en hij deed het ook erg rustig aan (omdat hij dus inderdaad in die buitenbocht reed en zijn helm bijna op mijn schoot lag omdat hij zo ver naar rechts moest hangen) totdat we de bocht uitkwamen en hij me het kippenvel gevoel gaf door die Ninja op het achterwiel te zetten om vervolgens te verdwijnen uit mijn gezichtsveld.

Maar ik ben vorig jaar op de motor beurs geweest in Utrecht. En op die beurs was er ook een stand van een of andere organisatie die handtekeningen aan het verzamelen was om het voor elkaar te kunnen krijgen dat die vangrails langs de weg aangepast zouden kunnen gaan worden. Is daar uberhaupt iets mee gedaan vraag ik me af? Want sindsdien ben ik er goed over na gaan denken en zijn die vangrails eigenlijk gewoon een verschrikking voor iedere motorrijder. Ik heb daar trouwens ook lopen kwijlen maar dat is weer een heel ander verhaal. :+

Ik ben nog even aan het rondsnuffelen geweest en ben er achter gekomen dat er 2 soorten examens bestaan. Een lichte categorie (die verplicht is als je jonger dan 21 bent) en een zwaardere categorie. In eerste instantie zou ik natuurlijk direct voor de zwaardere categorie kiezen omdat ik al 28 ben... maar hoe zit dat met lichaams gewicht? Want ik kan me voorstellen dat het voor iemand die amper 70 kilo weegt nogal een behoorlijke klus is om een zware motor te kunnen beheersen cq er van af te waaien. Of zie ik dit helemaal verkeerd?
dat zie je helemaal verkeerd
Heb je gisteren Rossi nog gezien met z'n 240 PK tellende machine :?
Of tamada, die boys zijn allemaal 1.60~1.70 lang en 60KG ofzo.

It's all in the righ hand.
Je hebt juist het ideale postuur/gewicht voor een racer.

Gewoon lessen nemen, en dan rustig beginnen op een 600'tje (bijv. cbr 600F / Yamaha thundercat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

* eamelink gaat binnenkort ook maar eens met motorrijlessen beginnen :)

Ik ben nu overigens 20, maar ik word in oktober 21, dus dan zou ik op een zware motor examen kunnen doen.

Overigens lees ik op de site van Bruinsma (Utreg) het volgende :
18-, 19- en 20-jarigen moeten examen doen op een lichte motor en krijgen een beperkt rijbewijs, waarbij de beperking na 2 jaar automatisch vervalt of nadat je 21 jaar bent geworden.
Dat laatste is toch helemaal niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
eamelink schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:40:
* eamelink gaat binnenkort ook maar eens met motorrijlessen beginnen :)

Ik ben nu overigens 20, maar ik word in oktober 21, dus dan zou ik op een zware motor examen kunnen doen.

Overigens lees ik op de site van Bruinsma (Utreg) het volgende :

[...]

Dat laatste is toch helemaal niet waar?
nope, reinste lariekoek :P

Je mag pas groot examen doen ALS je 21 bent geweest.

Je MOET 2 jaar met licht rijbewijs rijden.

Dus als je 18 bent, en je doet examen dan mag je met 20 op een grote motor stappen.
Als je examen doet een dag voordat je 21 wordt, moet je wachten tot een dag voor je 23 wordt.

en zo is ut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dan zal ik ze es mailen dat het pino's zijn.

[edit]

Ik neem aan dat ik wel op een zware motor mag lessen als ik nog geen 21 ben? :)

[ Voor 54% gewijzigd door eamelink op 11-07-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Grolsch schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:37:
[...]

dat zie je helemaal verkeerd
Heb je gisteren Rossi nog gezien met z'n 240 PK tellende machine :?
Of tamada, die boys zijn allemaal 1.60~1.70 lang en 60KG ofzo.

It's all in the righ hand.
Je hebt juist het ideale postuur/gewicht voor een racer.

Gewoon lessen nemen, en dan rustig beginnen op een 600'tje (bijv. cbr 600F / Yamaha thundercat)
Euh.. ja nou je het zegt... die jongens blijven ook inderdaad bij zulke snelheden op hun fiets zitten. Oh dan moet ik ook wel kunnen blijven zitten lijkt me dan toch. Ik heb zelfs al een hele leuke motor op het oog. Het is een type die ik zelf echt heel erg mooi vind en als ik begin aan m'n motorrijbewijs en ik haal het examen dan ook nog eens dan ga ik toch echt zo'n type als deze halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.decinternational.com/tmp/zx-6r_ninja.jpg

Deze staat te koop voor iets minder dan 4500 euro en er staat 20.000 kilometer op de teller. Hij is van bouwjaar 1995. Ik zelf vind hem echt super gaaf en zie me hier zelf al op rond rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Qui-Gon Jinn schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:46:
[...]

Euh.. ja nou je het zegt... die jongens blijven ook inderdaad bij zulke snelheden op hun fiets zitten. Oh dan moet ik ook wel kunnen blijven zitten lijkt me dan toch. Ik heb zelfs al een hele leuke motor op het oog. Het is een type die ik zelf echt heel erg mooi vind en als ik begin aan m'n motorrijbewijs en ik haal het examen dan ook nog eens dan ga ik toch echt zo'n type als deze halen.

[afbeelding]

Deze staat te koop voor iets minder dan 4500 euro en er staat 20.000 kilometer op de teller. Hij is van bouwjaar 1995. Ik zelf vind hem echt super gaaf en zie me hier zelf al op rond rijden. :)
persoonlijk wou ik dan een groene hebben ;) kawa hoort groen te zijn :P

Zo'n fiets heeft ook al +- 100PK, maar rijdt verder mooi.
Kun je goed op leren sturen.
Niet te overmoedig zijn in het begin, en dan ga je daar veel plezier aan beleven!

[edit]
4500 € is veelste veel, ze zijn er veeeeel goedkoper

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 11-07-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
eamelink schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:45:
Dan zal ik ze es mailen dat het pino's zijn.

[edit]

Ik neem aan dat ik wel op een zware motor mag lessen als ik nog geen 21 ben? :)
mmhh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik verwacht van niet eigenlijk, maar moet je even een rijschoolhouder vragen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Grolsch schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:50:
[...]
4500 € is veelste veel, ze zijn er veeeeel goedkoper
Nu maak je me wel heel erg nieuwschierig. Ik ken die motorzaak in Hengelo (vroeger heette die Wout Broer Motoren dacht ik) hebben ze daar andere prijzen? Of kan ik beter op andere sites gaan kijken voor zo'n type motor voor weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Qui-Gon Jinn schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:59:
[...]

Nu maak je me wel heel erg nieuwschierig. Ik ken die motorzaak in Hengelo (vroeger heette die Wout Broer Motoren dacht ik) hebben ze daar andere prijzen? Of kan ik beter op andere sites gaan kijken voor zo'n type motor voor weinig?
voor 4500 koop je een type van een paar jaar jonger.

De motor markt is slecht op dit moment, staat veel te koop, daar moet je misgebruik van maken :P

kzal eens zoeken voor je

hier een 95'er voor 3000
http://www.marktplaats.nl...postcode%3D%26distance%3D

[ Voor 23% gewijzigd door Grolsch op 11-07-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Grolsch schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:17:
[...]

voor 4500 koop je een type van een paar jaar jonger.

De motor markt is slecht op dit moment, staat veel te koop, daar moet je misgebruik van maken :P

kzal eens zoeken voor je
Je bent geweldig _/-\o_

Die Thundercat van Saus een paar berichten geleden is trouwens ook erg stoer. Ik vind hem echt gaaf. :9 Ik begin nu echt heel erg veel de kriebels te krijgen. Ik denk dat ik deze week een paar telefoontjes ga plegen naar een aantal motorrijscholen in de buurt van Enschede. Zal er vast wel 1 tussen zitten die zo gek is om mij op z'n motor te laten zitten :)

[ Voor 23% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 11-07-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
deze dus voor 3000:

nog een 97'er voor 3950

gewoon afstruinen op marktplaats!

voor de rest ff aanmelden op www.motor-forum.nl
daar is ook een Nederland Oost topic met allemaal mensen uit de regio.

Let maar eens op de kentekenplaat van motoren
als daar rechtsbovenin MF staat, is dat ook een MF - Oost iemand :P

[ Voor 54% gewijzigd door Grolsch op 11-07-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Deze vind ik zelf erg mooi:

http://www.marktplaats.nl...oudei%253D60%2526js%253D1

Helaas heeft deze al heel wat kilometers op de teller maar dit past mij wel ;)

Trouwens dat MF op een kenteken plaat dat wist ik niet. Dat zal ik eens in de gaten gaan houden.

Maar nu even een andere vraag. Ik heb natuurlijk ook een pak nodig. Nou heeft mijn broer op die motorbeurs van vorig jaar een compleet pak en helm gekocht. Maar ik persoonljik hou er niet van om op een beurs kleren te gaan passen en dergelijke. Dat is me gewoon veel te druk. Heeft iemand enig idee waar je goede motorkleren kan kopen? Money is not an issue want ik wil m'n tere lijf wel goed kunnen beschermen.

[ Voor 37% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 11-07-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Qui-Gon Jinn schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:34:
Deze vind ik zelf erg mooi:

http://www.marktplaats.nl...oudei%253D60%2526js%253D1

Helaas heeft deze al heel wat kilometers op de teller maar dit past mij wel ;)
ik weet je ge-aardheid niet, maar persoonlijk vind ik dat echt een foute kleur :P
Maar smaken verschillen ;)
Trouwens dat MF op een kenteken plaat dat wist ik niet. Dat zal ik eens in de gaten gaan houden.

Maar nu even een andere vraag. Ik heb natuurlijk ook een pak nodig. Nou heeft mijn broer op die motorbeurs van vorig jaar een compleet pak en helm gekocht. Maar ik persoonljik hou er niet van om op een beurs kleren te gaan passen en dergelijke. Dat is me gewoon veel te druk. Heeft iemand enig idee waar je goede motorkleren kan kopen? Money is not an issue want ik wil m'n tere lijf wel goed kunnen beschermen.
je kunt natuurlijk altijd naar safe ofzo toe, maar die is aardig duur.
De grootste winkel welke ik ken is kalsbeek in Zwolle.
Deze heeft echt GIGANTISCH veel kleding.

Persoonlijk zou ik alleen de helm nieuw kopen, en de rest op internet op scharrelen.
Net afgelopen weekend een pak+motorlaarzen+handschoenen voor m'n vriendin gekocht via ebay.de en was totaal voor 135 € klaar! :*)
En echt allemaal zo goed als nieuw!

Maar als je dat wilt doen moet je eerst je maat bepalen, en moet je eerst gaan passen bij safe ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ow mijn actie vorig weekend :
Kom een erg flauwe goed overzichtelijke bocht door over een vrij brede weg, 50 meter na de bocht lag een rechter zijstraat en daaruit komt een vw transporter, met complete opbouw er achter op, uit gereden op snelheid. Hij reed gewoon de weg op terwijl ik er aan kwam met ong. 100km/h (jaja je mag er 80) , heb vol de rem ingeknepen, meteen los gelaten, over zijn weg helft zo aan zijn kant de berm in en uit laten lopen met koppeling in. fiets uit laten rollen tot ik 30/kmh reed en toen langzaam de weg opgestuurd, fiets neer gezet op mijn weghelft, helm af, handschoenen op de tank gepleurd, oordopjes uit..en adem gehaald..

Busje reed weg..

Een motor rijder die van de tegenstelde richting kwam en het in zijn spiegels zag gebeuren (hij was het busje net maar dan ook net voorbij) kwam snel terug gereden om te informeren hoe het was en of ik geen schade had

2 min nadat hij weg was kwam een groep van 6 ofzo voorbij en draaide ook al om

Eind conclusie.. geen schade, ook al had ik 80 gereden dat had niet uitgemaakt, de bermvlucht is een goed onderdeel van VRO cursus (die is dit keer gelukt zonder VRO haha).. en motorrijders onder elkaar blijft toch een volk apart ;)

Heb daarna die straat paar keer gereden en ben gewoon doorgereden hetzij met rustiger tempo maar dat weer wat opgeschroefd om me maar ff door de eerste schrik heen te pushen.

de fiets voelde erg stabiel aan in de berm en dacht met samengeknepen billen : rustig rustig rusitg.. :+

Voor diegene die het kennen, de binnendoor weg van Someren naar Weert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Grolsch schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:42:
[...]

ik weet je ge-aardheid niet, maar persoonlijk vind ik dat echt een foute kleur :P
Maar smaken verschillen ;)

[...]
Euhm...nou je het zegt. Ik ben een mannetje (althans net nog wel) en ja als ik dan naar de kleurstelling kijk van die motor dan ja....nee...dat hoort niet echt bij een man. Ik ga toch verder snuffelen naar een andere. Thanks for the tip by the way ;)

Ik heb me ook even geregistreerd op MF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Qui-Gon Jinn schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:46:
Maar nou komt het. Ik ben 28 jaar en ik heb nog nooit van m'n leven op een motor gezeten.
Nu komt het: je zeikt te veel :+ Gewoon doen, ik ben direct van een fiets op een motor gekropen zonder eerst brommer te rijden :)
En is het mogelijk om bij een rij school een soort van 'proefles' te nemen?
Dat zou normaal geen probleem mogen zijn. Er zijn wel van die proeflessen zover ik weet :)
Voordeel van je 8 jaar rijbewijs is dat je verkeersinzicht heb opgebouwd. Als je op de motor kruipt dan zal je zien dat het helpt maar dat het nog niet toereikend is maar het maakt het motorrijden in het begin wel wat makkelijker.
Qui-Gon Jinn schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:34:
Waarschijnlijk de MAG. Maar gisteren was een andere motorrijder onderuit gegaan ter hoogte van Trois Point. De bocht niet gehaald en onderuit geschoven en in de berm geknald. gelukkig voor hem waren er struiken en toen de rotswand. Gelukkig geen tegenligger maar was dat 15 minuten later geweest dan was ik erbij geweest :| Maar vangrails zijn patattensnijders en daarom dat ik ook altijd rustig door de bocht ga met een bocht met aan de buitenkant lantarenpalen of vangrails.

Maar vergis je niet in het vermogen van een 600cc. Gisteren had ik ook een paar keer mijn hart in de keel. Ga je met zijn 2'en een auto inhalen... Ik die geen koppel heeft en dus wat toeren moet maken schakelt 2 versnellingen terug, geef wat gas (volgas dus :+) ... HOWLA!!!! die eerste motor komt snel dichterbij.

2 wagens welke op de autostrade rijden. Links 100km, rechts 98km/h :| Gewoon er tussen in prikken met 12000 toeren. Normaal doe ik dat nooit maar die kerels ergerde ik me dood aan.

[ Voor 56% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
Capoeirist schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:44:
ow mijn actie vorig weekend :

[...]
Gelukkig is het goed afgelopen :)

[ Voor 70% gewijzigd door PhuSioN op 11-07-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Chevy454 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:08:
[...]

Nu komt het: je zeikt te veel :+ Gewoon doen, ik ben direct van een fiets op een motor gekropen zonder eerst brommer te rijden :)

[...]

Dat zou normaal geen probleem mogen zijn. Er zijn wel van die proeflessen zover ik weet :)

[...]

Voordeel van je 8 jaar rijbewijs is dat je verkeersinzicht heb opgebouwd. Als je op de motor kruipt dan zal je zien dat het helpt maar dat het nog niet toereikend is maar het maakt het motorrijden in het begin wel wat makkelijker.

[...]

Waarschijnlijk de MAG. Maar gisteren was een andere motorrijder onderuit gegaan ter hoogte van Trois Point. De bocht niet gehaald en onderuit geschoven en in de berm geknald. gelukkig voor hem waren er struiken en toen de rotswand. Gelukkig geen tegenligger maar was dat 15 minuten later geweest dan was ik erbij geweest :| Maar vangrails zijn patattensnijders.
punt 1 : Ja ik zeik te veel ik weet het... ;) Geen woorden maar daden zeggen ze toch? Dus ga ik daar ook iets aan doen
punt 2 : Ik ga deze week bellen met een aantal rijscholen. En dan post ik hier meteen mijn verhaal.
punt 3 : Zolang als ik mijn rijbewijs heb rijd ik ook al auto. Heb de hele benelux al door gecrost met verschillende auto's. Dus ja dat mag denk ik ook echt geen probleem zijn.
punt 4 : Vangrails zijn en blijven eng :(
punt 5 : Zoals gezegd heb ik in verschillende auto's gereden. Een oude nissan uit bj '86 heb ik in gereden maar ook de nieuwe bmw 5 serie automaat die vorig jaar is uitgekomen is niet vreemd voor mij. En alles wat daar zo'n beetje tussen in zit heb ik ook al in gereden. Maar heb me in al die auto's wel kunnen beheersen. Als ik een auto (mijn huidige is een honda civic) goed ken dan wil ik dat pedaaltje ook echt wel wat vaker dieper intrappen en wat later remmen enzo. Maar als ik een auto niet ken doe ik dat ook echt niet. En ik denk (ik weet het bijna wel zeker) dat ik dat met motoren net zo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Qui-Gon Jinn schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:21:
Maar als ik een auto niet ken doe ik dat ook echt niet. En ik denk (ik weet het bijna wel zeker) dat ik dat met motoren net zo heb.
Wacht maar totdat je de smaak te pakken hebt van het motorrijden. Wat je vooral moet leren op de motor is TREKKEND door de bocht te gaan. Dat zal ik nu alvast zeggen want anders zijn bochten een ramp om te nemen. Gewoon een klein beetje gas hanteren want dan is de motor stabiel. En het gas erop HOUDEN.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Gas is alles :P

Moet je eens onverhard gaan rijden of in mul zand, als je dan je gas dichtdraait zit je met een probleem.
Of lekker met het NX'je met 100-110 over een zandweggetje langs het kanaal op de wegbandjes.
Ik haat supermotards, doe er veel te eng mee :P.

PS: houd ook rekening met de kosten van het rijden zelf, want die zijn ook niet mals.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dr is maar 1 manier om motor te leren rijden, en dat is km's maken, en vooral niet overmoedig worden.

Op deze manier leer je rijden, en hou je de prut heel.

Er zijn heel weinig mensen die die racemonsters de baas kunnen, dus blijf respect hebben voor je machine.

Ik probeer het zo ook al 3 jaar te doen, en nog steeds alles heel :P

Is trouwens geen garantie dat je niet gaat hoor, vooral met al die variabele factoren (koekblik bestuurders, olie/diesel op de weg).
Over het algemeen valt elke motor rijder wel een keer, dus zorg dat je beschermende kleding hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Donderdagavond een neef van me onderuit gegaan, ligt nu op de ic en word in slaap gehouden vanwege pijn. :( Gelukkig was hij wel bij kennis toen hij opgehaald werd door de ambulance, dat is toch wel vaak een goed teken. Het was slecht weer en hij had zich onderuit geremd ofzo. Zelf heb ik me tijdens het lessen ook eens onderuit geremd, kwam er zelf gelukkig met een paar weken spierpijn vanaf.

Laat weer zien hoe belangrijk het is om altijd super alert te blijven op wat er om je heen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
om het maar ontopic te houden (dus voor beginners ;)):
hoe vier je het beste als je vandaag je motorrijbewijs net hebt gehaald? ;) :D :)

[ Voor 4% gewijzigd door marteltor op 11-07-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
marteltor schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:44:
hoe vier je het beste als je vandaag je motorrijbewijs net hebt gehaald? ;) :D :)
Ik zou zeggen bier maar alcohol en motor gaat niet goed samen :P Sinas dan maar? :P
Maar gefeliciteerd met je RBW Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif
En nu veilig gaan rond touren Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/crossy.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
marteltor schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:44:
om het maar ontopic te houden (dus voor beginners ;)):
ik zou zeggen, zet je motor in het midden van de woonkamer neer
Zet daarom heen allemaal stoelen / banken
nodig al je vrienden uit
zet een pan met afgewerkte olie op het vuur (voor de sfeer / geur :P )

En vervolgens met man en macht een paar kisten Grolsch en flessen Whiskey leegdrinken!

Gefeliciteerd!!!!! en veel veilige km's toegewenst! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Tomcat schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:18:
Donderdagavond een neef van me onderuit gegaan, ligt nu op de ic en word in slaap gehouden vanwege pijn. :( Gelukkig was hij wel bij kennis toen hij opgehaald werd door de ambulance, dat is toch wel vaak een goed teken. Het was slecht weer en hij had zich onderuit geremd ofzo. Zelf heb ik me tijdens het lessen ook eens onderuit geremd, kwam er zelf gelukkig met een paar weken spierpijn vanaf.

Laat weer zien hoe belangrijk het is om altijd super alert te blijven op wat er om je heen gebeurd.
mmhh klinkt niet goed, maar het klinkt vreemd, maar bij dit soort dingen moet je (als vreemdeling) niet te lang stil blijven staan.

Iedereen motor rijder weet dat je meer risico's loopt als een koekblik bestuurder, so be it.

Succes met je neef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Tomcat schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:18:

Nou veel beterschap voor je neef dan. Maar het geeft wel weer eens aan wat de nadelen zijn van het motorrijden. De vraag is enkel hoe beïnvloedbaar je ervoor bent.

Maar ik ga nu even de CBR strippen van haar kuipwerk en ga dan even de passagier voetsteuntjes even poetsen met Commandant 4, zit wat aanslag op. En morgen ga ik de klepspeling meten van de CBR. Denk dat er toch minimaal 8 strak zullen staan de van de 16. Al hoop ik stiekum dat het niet waar is want anders kan ik de nokkenassen gaan losmaken en daar voel ik weinig voor voor op het moment.

* Chevy454 gaat vanavond wel even de P166MMX voor in de kelder fixoren. Kan ik ook in de kelder mp3's beluisteren en digitale handleidingen raadplegen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Vorige week heb ik mijn CBR (600F '92) laten voorzien van een nieuwe set banden (Bridgestone BT-020), zelf even olie + oliefilter vervangen, en morgen even twee setjes remblokken (voor) bestellen en monteren.. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie op 11-07-2005 22:36 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
wimpie schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:35:
Vorige week heb ik mijn CBR (600F '92) laten voorzien van een nieuwe set banden (Bridgestone BT-020), zelf even olie + oliefilter vervangen, en morgen even twee setjes remblokken (voor) bestellen en monteren.. :Y)
PICS!!!!

Olie vervangen weet ik nog niet. Ga em morgen een grote beurt geven.
Kleppen stellen, remvloeistof vervangen al denk ik dat ik even de remklauwen ook uit elkaar ga halen. Als ik rem dan voel ik dat het in 2 stappen gebeurd dus de zuigers blijven waarschijnlijk hangen.

Heb de kuipen al verwijderd, de passagiersvoetsteunen uit elkaar gehaald, schoongemaakt, ingevet (de blokkeergaten waar de blokkeerkogel in hoort te schieten was compleet vervuild en nu blijven de steunen ook goed zitten). En morgen de topkuip, tank, luchtfilterkast en dan vloeken ivm de inlaatbuis van de luchtfilterkast :( En dan kunnen we pas beginnen met meten nadat de bobijnen en de radiator zijn verplaatst.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:38:
Al hoop ik stiekum dat het niet waar is want anders kan ik de nokkenassen gaan losmaken en daar voel ik weinig voor voor op het moment.
Niet te vergeten het halen van de shims bij de motorzaak als je ze niet onderling uit kan wisselen :P.
Dr valt iets te zeggen voor tuimelaars/stelboutjes of shims die je er gewoon uit kan wippen (oude luchtgekoelde Suzuki's hebben dat dacht ik).

Al kun je met shims/stoterbussen wel lekker lange intervallen aanhouden, dat heeft zn voordelen.
Chevy454 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:01:
En morgen de topkuip, tank, luchtfilterkast en dan vloeken ivm de inlaatbuis van de luchtfilterkast :( En dan kunnen we pas beginnen met meten nadat de bobijnen en de radiator zijn verplaatst.
Welke inlaatbuis bedoel je ?
Die 2 bovenop het deksel ?

[ Voor 25% gewijzigd door 4x2 op 12-07-2005 00:08 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:06:
Niet te vergeten het halen van de shims bij de motorzaak als je ze niet onderling uit kan wisselen :P.
Dr valt iets te zeggen voor tuimelaars/stelboutjes of shims die je er gewoon uit kan wippen (oude luchtgekoelde Suzuki's hebben dat dacht ik).
Dat is geen probleem :) Die kan ik wel even halen met de fiets. Even 40km fietsen voor een paar shims maar is ook eens gezond :+ Ik moet als ik de nokkenas wil loshalen eerst de nokkenasspanner loshalen welke al 47k5 km meegaat. Dan de nokkenashouders en dan kan de nokkenstokken zelf los en kunnen we gaan klussen en meten. Handig zo'n schroefmaat :+
Welke inlaatbuis bedoel je ?
Die 2 bovenop het deksel ?
Die inlaatbuis welke onder het T-stuk van de voorvork zit :(

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 12-07-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

4x2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:06:
[...]

Al kun je met shims/stoterbussen wel lekker lange intervallen aanhouden, dat heeft zn voordelen.
Zolang je dus geen kawa hebt, vooral mijn zrx1200r is erg gevoelig op dat punt. Ik dacht ook, ik kan nog wel ff doorrijden. Dus ik bij de 17.000km klepjes bekeken terwijl het bij 12.000moest,
16kleppen stonden op de minimale waarde :(
Terwijl m'n vorige fireblade wsl. niet gedaan was door de vorige eigenaar en dus wsl. iets van 12.000km over de gestelde km-stand was en daar hoefde maar 1 klepje gestelt te worden en die stond nog ruim boven de minimale waarde.
Het lijkt wel of kawa zachtere materialen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Nou ik ben gisteren nog leuk even met m’n vriendin aan het discussieren geweest over een motor. Maar nou kwamen we bij een praktisch probleem. Aangezien wij in een flat wonen zitten we dus met een parkeer probleem. Ik kan een motor niet ergens beneden in de schuur kwijt omdat ik dan 4 hele rare bochten moet maken. Nou die gangen zijn net breed genoeg om er met een gewone fiets er door heen te kunnen dus met een motor kan ik dat wel vergeten. En om een motor nou ‘s nachts op de parkeerplaats voor de flat te laten staan dat zie ik ook niet zitten. :|

Zijn er hier meerdere mensen die in een flat wonen maar ook een motor hebben? Hoe lossen jullie dit op? Want ik wil wel heel graag beginnen met een motorrijbewijs en ik wil ook heel graag een motor. Maar als ik die motor nergens kwijt kan dan schiet dat natuurlijk ook niet echt op. :) En ik zou het heel erg jammer vinden om alleen om die reden het er dan maar bij te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Qui-Gon Jinn schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 08:59:
Nou ik ben gisteren nog leuk even met m’n vriendin aan het discussieren geweest over een motor. Maar nou kwamen we bij een praktisch probleem. Aangezien wij in een flat wonen zitten we dus met een parkeer probleem. Ik kan een motor niet ergens beneden in de schuur kwijt omdat ik dan 4 hele rare bochten moet maken. Nou die gangen zijn net breed genoeg om er met een gewone fiets er door heen te kunnen dus met een motor kan ik dat wel vergeten. En om een motor nou ‘s nachts op de parkeerplaats voor de flat te laten staan dat zie ik ook niet zitten. :|

Zijn er hier meerdere mensen die in een flat wonen maar ook een motor hebben? Hoe lossen jullie dit op? Want ik wil wel heel graag beginnen met een motorrijbewijs en ik wil ook heel graag een motor. Maar als ik die motor nergens kwijt kan dan schiet dat natuurlijk ook niet echt op. :) En ik zou het heel erg jammer vinden om alleen om die reden het er dan maar bij te laten zitten.
Check! Kan die van mij met wat heen en weer steken wel in de schuur kwijt. Maar heb nu toestemming om het ding in de gezamelijke ruimte te stallen. Scheellt een hoop gekloot iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Ja dat is helaas het nadeel als je op een flat woont. Maar mijn vriendin kwam al met een andere oplossing. Goede vrienden van ons wonen bij ons in de straat en die hebben een garage die ze niet of nauwelijks gebruiken.

Dus mischien....heel mischien....is dat een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
of een garagebox huren met een paar andere motor rijders, familie etc.
Je laat je toch niet door een parkeer probleem van slag brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Qui-Gon Jinn schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:52:
Ja dat is helaas het nadeel als je op een flat woont. Maar mijn vriendin kwam al met een andere oplossing. Goede vrienden van ons wonen bij ons in de straat en die hebben een garage die ze niet of nauwelijks gebruiken.

Dus mischien....heel mischien....is dat een optie :)
je hebt ook van die dolly's (winkelwagen onderstelletjes) die je onder je achterband en eventueel je voorband kunt steken.. dan kun je alle kanten op draaien met je motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Ja dat is het hem nou ook juist. Als ik echt iets wil dan wil ik er ook echt voor gaan. Maar dat van die dolly's wist ik niet. Dat is volgens mij hetzelfde principe als wat ze ook gebruiken in bijv. de formule 1. Daar zetten ze dan een auto op en ze kunnen hem alle kanten oprollen. Ik ga eens kijken naar die dolly's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
je moet dan hier aan denken

Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/10003399.jpg

bestelnummer 12003399 bij motozoom.nl
89.95 bij motozoom en 79.95 bij louis.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Ah zo zien ze er dus uit. Dank je wel. Ik was ook al aan het zoeken maar ik kon het niet vinden. Ik vind de prijs nog wel erg meevallen. Want als ik (en ik zeg ALS) een motor heb wil ik hem toch erg graag in m'n eigen schuur kwijt kunnen. Maar voordat ik te hard van stapel loop ga ik eerst eens een rijschool bellen voor meer informatie omtrent een proefles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Qui-Gon Jinn schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:01:
Ah zo zien ze er dus uit. Dank je wel. Ik was ook al aan het zoeken maar ik kon het niet vinden. Ik vind de prijs nog wel erg meevallen. Want als ik (en ik zeg ALS) een motor heb wil ik hem toch erg graag in m'n eigen schuur kwijt kunnen. Maar voordat ik te hard van stapel loop ga ik eerst eens een rijschool bellen voor meer informatie omtrent een proefles.
ik zie dat het ding wat ik gebruik is voor fietsen met een middenbok, ze zijn er ook in andere genres, kijk maar eens op motozoom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Qui-Gon Jinn schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 08:59:

* BreadFan meldt :w

gelukkig heb ik wel een eigen garage onder de flat. :) Er staan hier trouwens ok wel motoren in de algemene fietsenruimte, mag officieel geloof ik niet, maar 't wordt gedoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Ja nou kijk ik wil een ander absoluut niet tot last zijn snap je? Ik bedoel... waar we wonen daar wonen we echt heel erg mooi. En de flat van ons is super groot en heel erg praktisch maar er zit 1 nadeel aan. Er wonen (heel wat oudere) mensen in die flat die om de meest belachelijke dingen al bij de woningbouwvereniging gaan lopen zeuren. :O

M'n vriendin heeft ooit eens uit pure noodzaak 3 dagen achter elkaar haar fiets op de gallerij neer gezet bij haar eigen voor de deur. Elke keer als ze terug kwam van haar werk zette ze haar fiets daar neer. Nou heeft er dus iemand geklaagd die nog 3 etages boven ons woont. Wij wonen op de 4e en zij op de 7e dus die hoeft daar geen last van te hebben. Maar toch heeft die persoon geklaagd met als gevolg dat mijn vriendin van de woningbouwvereniging een waarschuwing kreeg. Want die mensen van de woningbouwvereniging kwamen dus bij haar aan de deur. Dus kan je nagaan dat dat soort mensen meteen tegen het plafond aan zitten als ik een motor in de algemene ruimte beneden neer zet. 8)7

Maar ik heb de oplossing al gevonden. Ik koop me dan wel zo'n rangeerhulp en dan kan ik de motor mooi beneden in m'n eigen schuur kwijt. Het enige wat ik dan nog moet doen is op de schuurdeur een super goed en degelijk slot erop zetten. Dus probleem opgelost. Nu maar eerst zien dat ik een RBW haal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
let ook goed op verzekerings voorwaarden.
Vaak moet je in je schuur een verankerings punt hebben waar je je motor aan vast kunt zetten.
it's all in de kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
hey das wel een hele goeie tip trouwens. Maar als de verzekering dat zo wil dan vind ik dat geen probleem hoor. Ik zal hem onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Qui-Gon Jinn schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:39:
Het enige wat ik dan nog moet doen is op de schuurdeur een super goed en degelijk slot erop zetten.
Of natuurlijk de rangeerhulp mee naar boven nemen, dan kan je motor de schuur niet meer uit :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Grolsch schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:25:
[...]

ik zou zeggen, zet je motor in het midden van de woonkamer neer
Zet daarom heen allemaal stoelen / banken
nodig al je vrienden uit
zet een pan met afgewerkte olie op het vuur (voor de sfeer / geur :P )

En vervolgens met man en macht een paar kisten Grolsch en flessen Whiskey leegdrinken!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Briljante post.

ontopic :

En niet teveel sleutelen jullie allemaal, gewoon gas :+

* Capo die de schaamrandjes van z'n voorbanden aan het rijden is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat het ook met de rangeerhulp gaat lukken om hem in de berging te krijgen? Als zelfs een fiets maar net door de gangen heen gaat dan wordt het alsnog moeilijk denk ik :)

Ik woon ook in een flat en de motor zou denk ik wel de berging in kunnen, maar die staat al vol met brommers en fietsen en zelfs met een rangeerhulp zou het niet lukken. We moeten namelijk ook een klein trappetje af :+ Motor heb ik dus gewoon altijd buiten onderaan de flat staan, is tot nu toe goed gegaan en ik hoop dat het ook zo blijft ;) Schijfremslot voor, en een ketting door het achterwiel. Hij staat nergens aan verankerd omdat dat niet mogelijk is waar ik hem parkeer, het is ook niet verplicht bij m'n verzekering. Staat wel uit de regen / sneeuw / etc. omdat hij onder een uitsteeksel van de flat staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:05:
En niet teveel sleutelen jullie allemaal, gewoon gas :+
Ja lach jij maar :(
Maargoed. Ik zal zometeen eens een foto posten hoe mijn motor er nu bijstaat voor het voorbereidende werk op een grote beurt. (weten jullie ook direct waarom een grote beurt ook zo groot kost :+ ).

Tada: de pics
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/grote_beurt/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/grote_beurt/2.jpg

Moet enkel nog de radiator laten zaken, het inlaatkanaalstuk eruit wringen en dan de bobijnen verplaatsen en dan kan ik aan de kleppendeksel :/ (zit nu al aan 2 uur werk om tot dit punt te komen)
* Chevy454 die de schaamrandjes van z'n voorbanden aan het rijden is :9
Succes met het hard insturen ;)
Ik heb links 4mm en rechts 6mm schaamrand van voor. Niet slecht vind ik zelf :+

[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 12-07-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hmm, is het niet zo dat je een model ala Supersport (Yamaha Rx of wat dan ook) onder je kont vandaan trekt als je net je rijbewijs hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:08:
Weet je zeker dat het ook met de rangeerhulp gaat lukken om hem in de berging te krijgen? Als zelfs een fiets maar net door de gangen heen gaat dan wordt het alsnog moeilijk denk ik :)

Ik woon ook in een flat en de motor zou denk ik wel de berging in kunnen, maar die staat al vol met brommers en fietsen en zelfs met een rangeerhulp zou het niet lukken. We moeten namelijk ook een klein trappetje af :+ Motor heb ik dus gewoon altijd buiten onderaan de flat staan, is tot nu toe goed gegaan en ik hoop dat het ook zo blijft ;) Schijfremslot voor, en een ketting door het achterwiel. Hij staat nergens aan verankerd omdat dat niet mogelijk is waar ik hem parkeer, het is ook niet verplicht bij m'n verzekering. Staat wel uit de regen / sneeuw / etc. omdat hij onder een uitsteeksel van de flat staat :)
Als het niet lukt dan zet ik hem toch buiten neer. Bij mijn flat hebben we onder ook een uitsteeksel van de flat dus hij zou feitelijk uit de regen en de sneeuw kunnen blijven. Ik laat me door een parkeerprobleempje niet uit het veld slaan :)

Ik heb m'n zinnen erop gezet om m'n rijbewijs te gaan halen dus ga ik er ook voor. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:32:
Hmm, is het niet zo dat je een model ala Supersport (Yamaha Rx of wat dan ook) onder je kont vandaan trekt als je net je rijbewijs hebt?
Alleen wanneer jij teveel gas geeft. Zolang je niet teveel toeren maakt valt het allemaal best mee. Echter omdat op een supersport alles zo makkelijk lijkt te gaan is de verleiding erg groot. En dat is dus waar je waakzaam voor moet zijn.

Een R6 of een CBR600 eet uit je hand zolang je niet teveel toeren maakt. Ga je op een Fireblade of R1 zitten, tja, dan voel je haast konstant het surplus aan koppel in je rechterpols. Zijn over het algemeen nog steeds motoren die prima rustig te berijden zijn. Alleen als je gas geeft gaan ze dus wel bruut hard.

Have fun, en doe voorzichtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Maar dat is met auto rijden toch net zo? Als je net je rijbewijs hebt en je hebt poen zat en je trakteert jezelf op een porsche? Hoe groot acht je dan de kans dat je die porsche om een boom vouwt? Je kan heel rustig rijden in een porsche maar als je je rechter voet niet kan beheersen dan veranderd een porsche in een dodelijk wapen. En voor motorrijden lijkt me dat hetzelfde geldt. Maar als ik heel eerlijk moet zijn dan moet ik bekennen dat ik me ook niet altijd (net zoals zovelen) aan de max snelheid houd. Ik mag ook graag lekker doorrijden... en ik denk niet dat het op een motor anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje omstreden misschien, maar ik schat de kans zelfs groot dat je met een Aprilia RSV250 of CBR 400 eerder een ongeluk maakt dan met een CBR600 of GSX750F. De eerste twee nodigen nóg meer uit om te scheuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Daar heb je gelijk in. Maar in beide gevallen is het wel zo dat de bestuurder dan vaak zelf de veroorzaker is van het ongeluk. Kijk als jij weet dat je machine veel paardjes onder de kap heeft die staan te springen om een keertje los te mogen en je laat ze los terwijl je vervolgens op je bek gaat dan moet je niet gaan lopen janken.

Anyway... ik heb een mailtje gestuurd naar een motorrijschool hier in enschede met de vraag of het mogelijk is om een proef les te doen. Nou maar hopen dat ik snel een antwoord terug krijg.

[ Voor 23% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 12-07-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beller is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Yep maar de instructeur was niet aanwezig en zoonlief nam de telefoon op en die wist nergens iets van af. Ik moest maar een mailtje sturen of later terug bellen. Dus maar even een mailtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Lfe starts @ 7000rpm op een 600cc. Bij een 400cc nog veel later. Bij 1000cc al vanaf 2000rpm
En je rijdt 120km/h in de 6de tegen 6000 toeren (bij het inhalen raad ik wel aan om 1 versnelling terug te schakelen, als je idioot gek wilt acceleren wat je toch niet wilt als je pas je rbw hebt moet je 3 terug gaan en het gas volledig open gooien _/-\o_ )

Maar ik zei life starts @ 7000rpm, dat betekent dat je nog niet op het maximum punt bent ;)
Vanaf 7000rpm is em wakker, bij 9000rpm is hij voorbij zijn ochtendhumeur en begint hij te sleuren.

Kortom: dat valt heel goed mee zolang je maar niet te hoog in de toeren gaat en het gas niet te hard open draait.

* Chevy454 zoek de lichtschakelaar van een ZX-9R en een gashendel van HRC :)
Dan reageert de motor wat sneller, de slag is geschikt om te toeren maar ik wil een iets kortere hebben voor een leuke respons >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 12-07-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ok thanks! Ik ben namelijk bezig met mijn motorrijbewijs, en mijn passie ligt eigenlijk bij de (super)sport motoren. Een R6 is imo best te betalen (zeker i.v.m. een beetje auto) dus het liefst begin ik niet op een lichte motor van een paar duizend euro, om deze vervolgens weer na een aantal maanden weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chev : IK heb het onderhoud al gehad, jij nu.. we liggen iets uit elkaar kwa onderhoud maar beide in the same shit.. ;)

Ik heb voor links en rechts denk ik een halve centimeter ofzo, zal es opmeten.

Ow en een RSV Mille rijd toch wel erg gaaf, zo'n dikke twin.. daar moet je dus niet op stappen als je net je rijbewijs hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Chevy de beginnersfase al lang doorheen is, en al lang en breed in de "hooligan"-fase zit van het motorrijden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:11:
Ik denk dat Chevy de beginnersfase al lang doorheen is, en al lang en breed in de "hooligan"-fase zit van het motorrijden. 8)
nou nee :) ik rem nog steeds voor de bocht :+ Je weet maar nooit want er in de bocht of na de bocht ligt. Als je met 160km/h de bocht om gaat en je ziet dan opeens een wagen met caravan de straat oversteken dan zit je hart ook een paar verdiepingen te hoog. Ik rijd altijd met de nodige achterdocht :)

Maar hooligan? bwah, met 7000 toeren door het centrum sjezen kan je wel als hooligan en aso bestempelen (maar ik doe het niet altijd hoor :) ) Wheelies maak ik niet (balhoofdlager vervangen van de CBR is net zoveel werk als de grote beurt wat hij nu krijgt.

Eens rondbellen voor voelermaatjes in inches en niet in mm's

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 12-07-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Chevy454 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:30:
[...]

Ja lach jij maar :(
Maargoed. Ik zal zometeen eens een foto posten hoe mijn motor er nu bijstaat voor het voorbereidende werk op een grote beurt. (weten jullie ook direct waarom een grote beurt ook zo groot kost :+ ).

Tada: de pics
[afbeelding]
[afbeelding]

Moet enkel nog de radiator laten zaken, het inlaatkanaalstuk eruit wringen en dan de bobijnen verplaatsen en dan kan ik aan de kleppendeksel :/ (zit nu al aan 2 uur werk om tot dit punt te komen)

[...]

Succes met het hard insturen ;)
Ik heb links 4mm en rechts 6mm schaamrand van voor. Niet slecht vind ik zelf :+
schaamrandjes zijn voor mietjes :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mcdepiepn.nl/scriptdata/photo-albums/CRTdagAssen26mei2005/Motor_Circuitdag_26_mei_2005_004.jpg

(NOFI en just joking natuurlijk) :P

Op die circuitdag heb ik gewoon m'n uitlaat aan de grond gereden :(
gelukkig de originele, die zit er anders toch nooit op :P

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 12-07-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel het niet negatief hoor Chevy, ben zelf ook niet zo vreselijk braaf. Binnen de bebouwde kom wel (kleine kinderen, omaatjes, je weet het nooit), maar eenmaal op de buitenweg? Mwaa....

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/IMG_0131.jpg

De enige die ik hier pijn kan doen is mezelf. Hier een verslagje van mijn laatste vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Grolsch schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:30:
schaamrandjes zijn voor mietjes :P

[afbeelding]

(NOFI en just joking natuurlijk) :P
Je moet oppassen met wat je zegt. :)
Sommigen zijn zo gefocused op het wegrijden van de schaamranden (omdat iedereen tegen hun zegt dat het voor mietjes zijn) dat die boven hun kunnen gaan rijden. Zo is er laatst nog iemand in Lommel overleden. Probeerde een vriend van Capo en mij te volgen met alle gevolgen vandien. Achterband ging glijden, de jongen schoof onderuit, viel in de betonnen gracht en einde oefening ;(
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:36:
Ik bedoel het niet negatief hoor Chevy, ben zelf ook niet zo vreselijk braaf. Binnen de bebouwde kom wel (kleine kinderen, omaatjes, je weet het nooit), maar eenmaal op de buitenweg? Mwaa....
Weet ik hoor :> Maar die kleine kinderen, omaatjes enzo werden door de KLR opgezogen :+
Damn, wat mis ik die motor toch zo :'( (krukas krom :( )
[afbeelding]

De enige die ik hier pijn kan doen is mezelf. Hier een verslagje van mijn laatste vakantie.
Dat wil ik ook nog wel eens een keer doen. Zo rijden met een enduro op die onverharde slingerwegen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 12-07-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Chevy454 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:37:
[...]

Je moet oppassen met wat je zegt. :)
Sommigen zijn zo gefocused op het wegrijden van de schaamranden (omdat iedereen tegen hun zegt dat het voor mietjes zijn) dat die boven hun kunnen gaan rijden. Zo is er laatst nog iemand in Lommel overleden. Probeerde een vriend van Capo en mij te volgen met alle gevolgen vandien. Achterband ging glijden. De jongen schoof onderuit en viel in de betonnen gracht.
.....
i know, daarom zei ik er ook NOFI bij en een :P

ik citeer mezelf:
Grolsch schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:43:
dr is maar 1 manier om motor te leren rijden, en dat is km's maken, en vooral niet overmoedig worden.

Op deze manier leer je rijden, en hou je de prut heel.

Er zijn heel weinig mensen die die racemonsters de baas kunnen, dus blijf respect hebben voor je machine.

Ik probeer het zo ook al 3 jaar te doen, en nog steeds alles heel :P

Is trouwens geen garantie dat je niet gaat hoor, vooral met al die variabele factoren (koekblik bestuurders, olie/diesel op de weg).
Over het algemeen valt elke motor rijder wel een keer, dus zorg dat je beschermende kleding hebt!
en als je op deze manier opbouwt, gaat het wel goed.

i love vakantie's met de motor, kben begin juni met 4 kameraden naar mugello geweest om de MOTOGP te bekijken!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.