[Motor] Beginnersvragen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.291 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Saus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:49:
Ik kom op mijn werk aan en rijdt de poort/schutting combi door en daar zit een duif op de grond, ik rem en sta direct optijd stil. Alleen had ik nog mijn voet op de steun staan, en toen ik die neer wilde zetten was de fiets al richting schutting aan het gaan :| , gelukkig kon ik hem snel opvangen en heeft de Cat de schutting miniem geraakt (ff poetsen en je zag er niets meer van), maar ook daar heb ik dus inmiddels alweer ervaring mee................wat gaat dat toch allemaal snel he :)
Gebeurt meestal op de meest lullige en stomme manier die je je kan inbeelden.
Mijn fiets lag er bijna toen ik hem een week had. Ik stond bergaf geparkeerd in Monschau op een parking. Jiffy op de grond. Ik stap af en vind het stuur opeens wel heel erg zwaar worden. Had ik daar m'n fjr van 300kg in een hoek van 45° hangen terwijl ik met alle macht het stuur vast hield. Kon hem nog maar net houden.
Ongelofelijk hoe sterk je op zulke momenten kan worden :p KWam nadien ook nog iemand helpen zodat ik de joffy weer goed kon uitduwen :)

Leuke adrenalinestaat geeft dat :p
Hetzelfde na een echte val. Ik heb m'n xj600s na m'n laatste val recht in 1 seconde zonder moeite. En zo'n divi weegt toch ook al 200kg :)
Jammer dat je het de dag erna nogal voelt :X

edit: woei, smiley overload weer :D
edit2: kan de topic title al niet gewijzigd worden naar het grote motortopic, of [motor] post hier al je vragen ofzo :+

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 24-06-2005 18:56 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:54:
[...]

Ongelofelijk hoe sterk je op zulke momenten kan worden :p KWam nadien ook nog iemand helpen zodat ik de joffy weer goed kon uitduwen :)

Leuke adrenalinestaat geeft dat :p
Hetzelfde na een echte val. Ik heb m'n xj600s na m'n laatste val recht in 1 seconde zonder moeite. En zo'n divi weegt toch ook al 200kg :)
Jammer dat je het de dag erna nogal voelt :X
Hehehehehehehe, ik met mijn val was zo gespannen toen ie lag dat ik mijn motor in 1 zwaai op de andere kant heb gelegd................ :+ :+ (gelukkig was het op gras)
edit2: kan de topic title al niet gewijzigd worden naar het grote motortopic, of [motor] post hier al je vragen ofzo :+
Nee joh niet groot :)
Dan komen al die lui hier praten over hoe ze allemaal graag een Hayabusa willen en als je dan vraagt wat ze van een GSX1300r vinden dan kennen ze die niet ;)

//edit: Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je hier je belemmerd moet voelen om te posten, ofzo. Maar iedereen kent ze wel als je zegt dat je motor rijdt dat men dan over de Busa begint. "Ik wil zelf ook nog weleens gaan motorrijden, zo'n Hayabusa vind ik wel mooi. MAar nu nog niet hoor, nu rij ik mezelf alleen maar dood op zo'n ding!"

(Persoonlijk vind ik een Blackbird dan stukken mooier btw) :)

[ Voor 19% gewijzigd door Saus op 24-06-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Saus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:02:
[...]

Hehehehehehehe, ik met mijn val was zo gespannen toen ie lag dat ik mijn motor in 1 zwaai op de andere kant heb gelegd................ :+ :+ (gelukkig was het op gras)
Herkenbaar, je moet je bijna inhouden dan omdat je je eigen kracht niet kent op zulke momenten
[...]

Nee joh niet groot :)
Dan komen al die lui hier praten over hoe ze allemaal graag een Hayabusa willen en als je dan vraagt wat ze van een GSX1300r vinden dan kennen ze die niet ;)
Gna, ook weer waar, lekker incognito zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
en BT020 , NT (new technology) is een erg fijne band die goed tot het randje kan worden gereden, maar je moet hem wel op temperatuur brengen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Saus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:45:
School?! :) Hoe oud ben je als ik vragen mag? :)
Te jong voor pensioen, te oud voor school :P
22 jaar :)
Capoeirist schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:28:
en BT020 , NT (new technology) is een erg fijne band die goed tot het randje kan worden gereden, maar je moet hem wel op temperatuur brengen.
JA tot de rand maar met een minder hoge bochtensnelheid als een BT014. Als je dat tussen de oren hebt dan heb je heel veel plezier aan die band :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capoeirist schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:28:
Net niet tot de rand hier :(

http://www.tweakers.net/e...1045&format=full&ext=.jpg

* DinX is ook onwennig in linkerbochten zoals je ziet :p

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 24-06-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 21:44:
Net niet tot de rand hier :(

http://www.tweakers.net/e...1045&format=full&ext=.jpg

Net niet, jij zit nog een meter van je velgrand af hoor :P
Paul Nieuwkamp gaat verder met zijn BT020 :)
* Chevy454 roept Paul: kom es posen met jouw doov :P

Mijn achterbandje :P
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/schaamrand.jpg

Op mijn voorband zit ook nog een schaamrand maar die is moeilijk om weg te werken: hard de bocht insturen. Laat mij maar eerst normaal insturen :D

Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/schaamrand_voor.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2005 22:04 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 21:44:
[...]
Ik zie helemaal niets, mag dat ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Saus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:08:
[...]

Ach, als ze je er toch maar mee uitlachen kan ie evengoed weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:10:
Ach, als ze je er toch maar mee uitlachen kan ie evengoed weg
ach, schaamrand zegt niets. Als je een andere stuurtechniek hanteert kan je schaamranden hebben.
Als je er naast gaat hangen dan blijft de motor meer overeind maar ga je toch wel harder door de bocht. Als je erop blijft zitten gaat de motor wat platter. Vergeet niet, ik had ook schaamranden tot een maand of 2 geleden :)
Saus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:08:
Even aangeduid voor jou:
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/BT020_DinX.jpg

Je ziet in het rode gedeelte dat er nog een blinkend deel van de band is, dat is nog over van de band ergo DinX kan nog platter (dus harder) door de bocht dan dat hij nu doet. De band heeft nog meer als genoeg contactoppervlak.

Wat me nu wel opvalt, die band is nog redelijk rond. Je ziet wel dat die een vlak middenstuk heeft maar met wat bochten te maken is dat weg gewerkt.

[ Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ik heb geen foto's, ook geen schaamrandjes.. en vind dat ook totaal niet belangrijk... :S

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:36:
ik heb geen foto's, ook geen schaamrandjes.. en vind dat ook totaal niet belangrijk... :S
Om te posen is het niet belangrijk maar het is wel fijn om te weten hoe ver je kan gaan met de motor. De motor kan verder gaan dan de berijder maar als je weet hoe ver je kan gaan kan je dat helpen in noodsituaties :)

Zoals ik vorige keer in de Ardennen had meegemaakt :X lalalalala, over 2km is die scherpe bocht pas.... of toch niet :o |:( plat gooien dat hok en van die fucking rem aflblijven! Mijn hart stond bij mijn keel maar omdat ik wist dat de motor platter kon dan dat ik kan heb ik gewoon hersens op nul gezet en hard ingestuurd. En toen ik de motor kon oprichten flink geremd (doh, kwam een hairpin naar rechts).

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:38:
[...]

Om te posen is het niet belangrijk maar het is wel fijn om te weten hoe ver je kan gaan met de motor. De motor kan verder gaan dan de berijder maar als je weet hoe ver je kan gaan kan je dat helpen in noodsituaties :)
Goei vis weer, hapt goed :+

Schaamrandejs is leuk om weg te rijden *D lekker met flink peut gas uit de bocht, hopelijk een achterwiel wat niet beetje begint te driften en je met zweet op het voorhoofd de bocht uit komt vol gas en nog beetje langs hangt wat zorgt voor goede gewichts verdeling zodat je voorwiel los komt zonder dat je dat wil

jammie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15

4x2

lộn xộn quá

Gewoon motor onder je uit duwen en hopen dat die schaamrand weg is voor iets anders de grond raakt (supermotard style :P).
Geen schaamrandjes meer, mooi om op te scheppen en niemand die dr achter komt zolang je niet samen gaat rijden :X.

VF'je heeft trouwens ook geen/bijna geen schaamrand meer achter, 110 bandje powaaahhh (hoewel ie net zo bol loopt als de gemiddelde 180'er, dus volgens mij kun je er net zo plat mee, je hebt alleen minder oppervlak om het vermogen kwijt te kunnen).
Niet dat ik met die VF echt hard rond ga, wil 'm graag heel houden :P.

Malmedy eo is trouwens erg leuk rijden, ben er zondag en woensdag daarvoor ook geweest.
Ook lekker rustig daar en als er al iets rijd is het of makkelijk in te halen, of zet het best aardig het gas dr op (rijd daar in rechte lijn niet harder dan 110-120, gaat ie zoveel zuipen :+).
En je hebt tenminste bocht, na bocht, na bocht, dus je moet nog werken ook.
Nederlandse gedoe met "bocht, recht, recht, recht, bocht, recht, recht, enz" is ook niks dan :P.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:13:
[...]
Even aangeduid voor jou:
Ik doelde meer op het feit dat Dinx zijn pic weg had gehaald :+

Maar het zal vast dikke oefening baart kunst zijn, en een drempel tussen je oren. Ik durf nu btw helemaal nog niet hard de bocht in te gaan.
Dus meestal (lijkt me ook het handigst) doe ik het rustig, "val" naar het binnenkantje van de bocht, geeft meer gas om me daar uit te halen en tegen de tijd dat ik voor mijn gevoel een beetje hang is de bocht afgelopen :)

Net nog, klaverbladje wat vrij scherp was, ik reed tamelijk langzaam aangezien auto's dichterbij kwamen. Ik kan veel en veel dieper alleen moet ik het nog maar doen...........Afijn, ik ben net bezig, of legden jullie je fiets meteen plat? (heb nooit gebrommerd/scooterd/oid, dus de ervaring is er nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
DinX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:35:
Welke band gebruik je nu dan ?
Dunlop D208. relatief onbekende band, maar bevalt mij prima. Ik heb laatst nog erover zitten denken om naar Michelin Pilot Power (of race) of de Pirelli (super) Corsa's of diablo's over te stappen.. gewoon omdat je daar hele goeie verhalen over hoort.

maar ik heb met de D208's nog nooit een raar momentje gehad, altijd grip, zeer stabiel, lekker licht insturen en over het hele bereik van de band hetzelfde gevoel. of je nu een klaverblad met 80 of met >120 over gaat.. het voelt gewoon exact hetzelfde aan en banden en motor vragen alleen maar om meer, ze warmen zeer snel op.. wat zeg ik.. als ik hier wegrij en na 500mtr een rotonde tegenkom kan ik zo de knie aan de grond leggen.. nou heb je daar ook geen supergrip voor nodig (lage snelheid en je hoeft geen gas bij te geven) maar qua gevoel is het super. ze slijten mooi af en ze gaan relatief lang mee (3000-5000km voor een achterband en 6000-9000km voor een voorband. afhankelijk van hoe ik me voel)

ben er dus zeer over te spreken. snap ook wel dat een supersport band niet grappig is als je 9000km in 3 maanden rijdt.. maar aan de andere kant.. geef mij een BT020 en die is ook snel op. zoieso de laatste keer dat ik een setje BT020's erop had liggen heb ik ze finaal naar de klote gereden. achterband kwam het canvas doorheen en voorband was zo aan het cuppen dat ik het stuur niet meer los kon laten boven de 80km/h.. daarnaast vertrouw ik ze qua grip ongeveer net zo ver als ik ze kan gooien. nee. is niet mijn rubber. maar begrijp me niet verkeerd.. andere mensen hebben wel goeie ervaringen met die banden. mijn vader gebruikt ze onder zijn VFR's al zo lang als ze op de markt zijn, en daarvoor de voorloper (BT045 geloof ik.. maar pin me er niet op vast) en mijn vader kan flink sturen met die motor.
Btw, ik dacht altijd: Mensen die omvallen met hun motor (dus letterlijk omvallen) kon ik nooit begrijpen, totdat het me net zelf bijna overkomen is.
Dat soort domme fouten bij lage snelheid gebeurt iedereen wel een keer. En soms hou je hem, en soms moet je hem neerleggen. Iedereen overkomt het en iedereen schaamt zich er altijd helemaal kapot voor. Even niet opletten bij lage snelheden en als die motor dan scheef gaat.. ja dan is ie toch wel heel erg zwaar opeens :X
Maar het zal vast dikke oefening baart kunst zijn, en een drempel tussen je oren. Ik durf nu btw helemaal nog niet hard de bocht in te gaan.
Dus meestal (lijkt me ook het handigst) doe ik het rustig, "val" naar het binnenkantje van de bocht, geeft meer gas om me daar uit te halen en tegen de tijd dat ik voor mijn gevoel een beetje hang is de bocht afgelopen

Net nog, klaverbladje wat vrij scherp was, ik reed tamelijk langzaam aangezien auto's dichterbij kwamen. Ik kan veel en veel dieper alleen moet ik het nog maar doen...........Afijn, ik ben net bezig, of legden jullie je fiets meteen plat? (heb nooit gebrommerd/scooterd/oid, dus de ervaring is er nog niet).
Nope. ik ging ook niet meteen plat. je bouwt het steeds verder op. op een gegeven moment voel je je op je gemak bij een bepaalde hellingshoek en dan denk je.. nou eens een stapje verder.. en zo ga je steeds verder. je moet je in iedergeval niet laten opnaaien om dingen te proberen waar je eigenlijk nog niet aan toe bent. dan gaat het namelijk wel fout. en niet omdat je motor het niet aan kan (want je kunt zo'n thundercat zo met 120-130 over dat klaverblad heen sturen zonder dat ie ook maar eventjes onstabiel aanvoelt ofzo. geen probleem). nee, het gaat fout omdat je zelf schrikt van het nieuwe gevoel van zo plat gaan. dat voelt gewoon heel anders (en zeker als je er flink naast hangt) en als je dan nerveus bent en het voelt vreemd, dan ga je heel snel domme fouten maken. en dan ga je op je plaat.

wanneer gaat het mis.. bij mensen die bijvoorbeeld 'kneedowns gaan oefenen'.. als je normaal altijd kaarsrecht op je fiets blijft zitten in een bocht en je gaat opeens als een aap naast je fiets gaat hangen en je stuurt hem met grof geweld en veel te hard een bocht in om je slider even tegen de grond aan te tikken zodat je kunt zeggen dat je een kneedown kunt maken.. dan loop je gewoon de kans dat het fout gaat. A) je zitpositie is radicaal anders.. dat voelt vreemd, B) je stuurt je motor extreem hard een bocht in. das niet lekker, want dan moet je in de bocht corrigeren.. :"langzaam erin, hard eruit is niet voor niets een gevleugeld spreekwoord" en C) op het moment dat die slider dan het asfalt raakt schrik je je helemaal gek, ben je afgeleid en zet je je fiets midden in de bocht rechtop.

dus gewoon rustig opbouwen.. en het is echt oefening baart kunst. en niet in de zin van rijtechniek, maar puur gewenning.. wennen aan hoe zo'n motorfiets in een bocht aanvoelt en wat je dan wel/niet allemaal nog met zo'n fiets kunt doen.

en al je een paar keer over dat klaverblad bent geweest (en dan hoef je echt geen half-uur rondjes te blijven draaien) dan zul je merken dat het gewoon minder spannend aanvoelt en dat je minder met samengenepen billen op je motor zit.. Jij zegt nu dat de auto's dichterbij komen.. dat had ik ook toen ik net begon.. ging ik met 60 over het klaverblad.. kwamen de auto's met 80 achterop.. tegenwoordig rij ik met 80 achter die auto's, tot ze weer aan de kant gaan.. en dan zit ik half-achterstevoren op de motor om te kijken wie er nog meer achter me aankomt of ik zit met mijn klokje/dagteller/helm/pak/kneesliders te spelen tot de auto's zijn uitgevoegd en ik weer een lus klaverblad vrij heb. het is gewoon een kwestie van wennen.. en als ik het kan, kan elke jan lul het, wees daar maar niet bang voor..

blijf alleen wel altijd alert voor zooi in de bocht. en vooral op dieselsporen op zo'n klaverblad of op/afrit.. vrachtwagens of te vol getankte auto's willen nog wel eens een litertje verliezen in zo'n bocht.. daar wil je niet overheenrijden. dus altijd eerst een keertje rustig rond om te kijken of alles schoon is en ook in je snelle rondjes goed ver voor je uit blijven kijken of er niets ligt. en als je wel wat ziet NIET NAAR KIJKEN!!! want je stuurt automatisch in de richting waar je naar kijkt...

P.S. gaan verzitten in de bocht kun je ook in kleine stapjes oefenen. als je je gewicht een beetje verplaatst voelt zo'n bocht al heel anders. gewoon met je kont wat glijden over het zadel. je hoeft er echt niet als een aap naast te gaan hangen (das wel leuk trouwens. en het voelt altijd veel extremer als het eruit ziet)

[ Voor 76% gewijzigd door FragDaddy op 25-06-2005 01:20 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:42:
ben er dus zeer over te spreken. snap ook wel dat een supersport band niet grappig is als je 9000km in 3 maanden rijdt.. maar aan de andere kant.. geef mij een BT020 en die is ook snel op. zoieso de laatste keer dat ik een setje BT020's erop had liggen heb ik ze finaal naar de klote gereden. achterband kwam het canvas doorheen en voorband was zo aan het cuppen dat ik het stuur niet meer los kon laten boven de 80km/h.. daarnaast vertrouw ik ze qua grip ongeveer net zo ver als ik ze kan gooien. nee. is niet mijn rubber. maar begrijp me niet verkeerd.. andere mensen hebben wel goeie ervaringen met die banden. mijn vader gebruikt ze onder zijn VFR's al zo lang als ze op de markt zijn, en daarvoor de voorloper (BT045 geloof ik.. maar pin me er niet op vast) en mijn vader kan flink sturen met die motor.
Stond jouw vering wel goed voor die band?
wanneer gaat het mis.. bij mensen die bijvoorbeeld 'kneedowns gaan oefenen'.. als je normaal altijd kaarsrecht op je fiets blijft zitten in een bocht en je gaat opeens als een aap naast je fiets gaat hangen en je stuurt hem met grof geweld en veel te hard een bocht in om je slider even tegen de grond aan te tikken zodat je kunt zeggen dat je een kneedown kunt maken.. dan loop je gewoon de kans dat het fout gaat. A) je zitpositie is radicaal anders.. dat voelt vreemd, B) je stuurt je motor extreem hard een bocht in. das niet lekker, want dan moet je in de bocht corrigeren.. :"langzaam erin, hard eruit is niet voor niets een gevleugeld spreekwoord" en C) op het moment dat die slider dan het asfalt raakt schrik je je helemaal gek, ben je afgeleid en zet je je fiets midden in de bocht rechtop.
Je moet het inderdaad opbouwen. Maar er zijn verscheidene manieren om door de bocht te gaan. Dus verzitten zoals jij doet zodat de motor meer grondspeling krijgt of gewoon neit verzetten. Ik ga me dus 99% van de gevallen niet verzetten en blijf gewoon op de motor zitten zoals je op een rechtdoor positie zit :)

Maargoed, ik was net wezen rijden met mijn textielen pak (leer + regen = zonde) en ik gaf gas...wow, dat pak werkt flink tegen, ik zal er wel 180km/h op hebben zitten..... 140km/hop de teller :| Ik moest echt werken met mijn textielen pak op de motor, doe mij maar mijn lederen pak :)

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 25-06-2005 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:20:
[...]

Stond jouw vering wel goed voor die band?
nou.. voorvorkvering was op een gegeven moment niet helemaal goed. dat zou deels het cuppen kunnen verklaren hoor... maar ik heb er nooit een lekker gevoel bij gehad en heb toch wel een paar setjes van die dingen versleten..
Maargoed, ik was net wezen rijden met mijn textielen pak (leer + regen = zonde) en ik gaf gas...wow, dat pak werkt flink tegen, ik zal er wel 180km/h op hebben zitten..... 140km/hop de teller :| Ik moest echt werken met mijn textielen pak op de motor, doe mij maar mijn lederen pak :)
Ik zal je heel eerlijk vertellen.. ik rij alleen nog maar volledig in het leer. zelfs als ik om de hoek ga tanken.. ik vertrouw textiel gewoon niet genoeg.. als je eens een keer onderuit gaat dan ben je dankbaar voor je leren pak. geloof mij maar. ik heb laatst nog een ongeluk met een motorrijder van heel dichtbij meegemaakt... als die geen leren pak aan had gehad, dan was het echt veel minder prettig afgelopen :X

en dan heb je dat ongeval nog voor de geest en dan zie je allemaal mensen rijden met spijkerbroekjes en dunne jasjes of zelfs T-shirts |:( als die mensen ooit onderuit gaan.. ik hoop dat het nooit gebeurt, want de gevolgen zijn eerlijk waar niet te overzien.. :X van mij mogen ze naast de helmplicht ook een plicht op deugdelijke kleding invoeren..

P.S. een leren pak is ook niet zaligmakend hoor. zolang je glijdt gaat alles goed, maar als je iets raakt ben je altijd zuur, wat je ook aan hebt. er zitten nou eenmaal geen airbags in een pak. Dus niet overmoedig worden als je een motoGP coureur morgen met 200km/h onderuit ziet gaan en meteen weer ziet opstaan om naar een reservemotor te rennen.. glijden is het probleem niet.. ook niet met die snelheden (wordt wel warm aan je kont dan..) maar op de openbare weg heb je altijd kans dat je iets raakt (auto, paaltje, boompje, etc.)... let daar ook op in bochten.. wat kun je raken als het mis gaat?
Je moet het inderdaad opbouwen. Maar er zijn verscheidene manieren om door de bocht te gaan. Dus verzitten zoals jij doet zodat de motor meer grondspeling krijgt of gewoon neit verzetten. Ik ga me dus 99% van de gevallen niet verzetten en blijf gewoon op de motor zitten zoals je op een rechtdoor positie zit
Grappig is dat he. Gewoon een hele andere rijtechniek. Zo deed ik het 'vroeger' ook altijd. Tegenwoordig voelt het gewoon raar als ik in een snelle bocht niet ga verzitten, maar er gewoon recht op blijf zitten. Het is maar net waar je je prettig bij voelt.

[ Voor 31% gewijzigd door FragDaddy op 25-06-2005 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:27:
nou.. voorvorkvering was op een gegeven moment niet helemaal goed. dat zou deels het cuppen kunnen verklaren hoor... maar ik heb er nooit een lekker gevoel bij gehad en heb toch wel een paar setjes van die dingen versleten..
Dat kan goed zijn dat jij gewoon niet genoeg feedback van die banden kreeg. Je moet je goed bij een band voelen :) Maar mogelijkerwijze werd het veroorzaakt door een verkeerde instelling van de voorkant maar dat is gissen :)
Ik zal je heel eerlijk vertellen.. ik rij alleen nog maar volledig in het leer. zelfs als ik om de hoek ga tanken.. ik vertrouw textiel gewoon niet genoeg..
Nou, toen ik de eerste bocht nam voelde ik me naakt in dat pak. Ik voelde de veiligheid welke het leer bied niet en dat gaf een raar gevoel. Maar inderdaad, geef mij maar mijn lederen pak maar het is alweer een maand geleden dat ik mijn textielen pak had aangetrokken maar dat het zo'n wereld van verschil ging zijn had ik nooit kunnen denken.

BTW: voeg mij eens toe op msn ;) chevy454 bij skynet in belgië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:33:
[...]

Dat kan goed zijn dat jij gewoon niet genoeg feedback van die banden kreeg. Je moet je goed bij een band voelen :) Maar mogelijkerwijze werd het veroorzaakt door een verkeerde instelling van de voorkant maar dat is gissen :)
Dat zou best kunnen. maarja, tegenwoordig een andere motor en een andere rijstijl.. dus die banden zou ik nu toch niet meer gebruiken.. maar dat maakt ook verder niet uit. ik heb er gewoon wat minder goede ervaringen mee, er zijn ook mensen die die banden naar volle tevredenheid gebruiken.
BTW: voeg mij eens toe op msn ;) chevy454 bij skynet in belgië
Gedaan, maar ik gebruik Trillian en ik hoop dat dat allemaal werkt met MSN.. ik zie je nog niet online iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:38:
Gedaan, maar ik gebruik Trillian en ik hoop dat dat allemaal werkt met MSN.. ik zie je nog niet online iig
Ik was even weg ;)
Ik ga even een rondje rijden nu denk ik :D Beetje afkoelen :w

@2.20: En terug, het begon te donderen in de verte :|

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 25-06-2005 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59

charrel

Cortisol4life..

bt020/bt010 zijn banden die er om bekend staan te cuppen. Maakt je vering verder weinig voor uit, het is en blijft gewoon wsl. een kwaaltje.
Ken weinig mensen bij wie die 2 banden niet cuppen.
Sinds kort heb ik diablo voor, deze voelt echt stukken "zekerder" aan dan de bt020/010.
Alleen slijt ie natuurlijk wel wat harder, verder is ie wat instabieler op hoge snelheid.
Maar dat komt natuurlijk alleen maar de handelbaarheid ten goede.
Ik heb alleen wel het idee dat mijn zrx1200r wat te zwaar is voor de voorband, heb het gevoel dat hij wel heel erg hard slijt, weet alleen niet meer precies wanneer hij eromging.
Achter heb ik nu nog een bt020, redelijke grip + erg veel km's. De eerste ging iets van 9300km mee, de 2 nu iets van 9500km en die doet het wsl. nog wel een km. of 500/700.
Daarbij gebruik ik dat rechterhendeltje toch wel erg regelmatig en ben niet vies van een stoplichtsprintje/wheelietje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
klopt.. de vertegenwoordiger vertelde zelfs dat een bt010 voorband na (ik meen) 6000kmtoch wel vervangen mag worden ivm het irritante cuppen van de band.

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 25-06-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

FragDaddy schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:27:
als die mensen ooit onderuit gaan.. ik hoop dat het nooit gebeurt, want de gevolgen zijn eerlijk waar niet te overzien.. :X van mij mogen ze naast de helmplicht ook een plicht op deugdelijke kleding invoeren..
Hoeft van mij niet zonodig, ik rijd ook wel eens korte kutstukjes (binnen het dorp) zonder pak en dan fijn in t-shirt/gewone broek.
Dan maar rustiger aan en hopen dat jezelf niks ramt (en anderen jou niet :X).

Vind dat mensen het gewoon zelf moeten weten, zijn al teveel regeltjes :).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:26:
[...]

Vind dat mensen het gewoon zelf moeten weten, zijn al teveel regeltjes :).
idd

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:19

WouterG

Dit is geen ondertitel

En ook textiel voldoet bij niet illigale snelheden. ben zelf wel eens op mn snuffert gegaan en ben netjes uitgegleden zonder verdere schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
nou net nog even een stuk meegereden met de jongens die terugkwamen van de TT. Even bij een 'snel groepje' aangehaakt.. leuk met al die mensen langs de weg en op de viaducten. elke keer als er mensen stonden te kijken werd 'mijn' groepje gek. een R1 en een ZX10R op de linkerbaan gingen naast elkaar op het achterwiel en een fireblade over de vluchtstrook ook op het achterwiel. de automobilisten die op de rechterbaan reden en dus van beide kanten door motoren op het achterwiel ingehaald werden wisten van gekheid niet wat ze moesten doen (remmen? naar links en naar rechts kon niet).. die vent op de fireblade hield hem op de vluchtstrook wel heel lang omhoog. elke keer een rookpluimpje van het voorwiel toen ie hem weer neerzette (wiel staat stil en moet opeens weer 160km/h gaan draaien)..

en dat was de vaste routine van dat groepje (afgesproken werk)

insane.. (zelfs naar mijn maatstaven).. maar wel weer een sfeer hoor.. met als die mensen die naar je zwaaien.. _/-\o_

Jammer dat ik niet naar de TT kon ivm een verjaardag.. ik heb nu alweer zin in de SBK.

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 25-06-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fragdaddy: lekker handig om heen of terug van de TT te gaan stunten. Ze controleren nogal heftig daaro!

Ohja... post ik ook eens mijn speeltje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/Fireblade%20007.jpg

Rijd nog steeds met standaard demper, moet er nog eens een andere opzetten... puur voor de sound. Meer power hek nie nodig.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:40:
@Fragdaddy: lekker handig om heen of terug van de TT te gaan stunten. Ze controleren nogal heftig daaro!

Ohja... post ik ook eens mijn speeltje:
[afbeelding]

Rijd nog steeds met standaard demper, moet er nog eens een andere opzetten... puur voor de sound. Meer power hek nie nodig.
mooie blade :9 zijn dat de standaard knipperlichtjes die je daar voorop hebt zitten. ik dacht dat die meer uitstaken bij jou model..

ja. ik zou ook geen lange wheelies trekken vandaag.. ik moet maandag weer gewoon naar mijn werk en heb geen zin om dan met het openbaar vervoer te moeten.

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 25-06-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard zijn die oranje wratten er vanaf... Dit zijn little dukes. Zit nu ook een safetylights kit op, lollig hoor met pacelights door de file... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/zrx1200r.JPG

Dit was het kawaatje zrx1200r paar maandjes geleden, eerst standaard pijpje vervangen door een full race Akra + K&N filtertje + dynojetje > Hoppa 22pk erbij en iets van 25nm :7
Veertjes zijn nu vervangen voor hyperpro's rondom, staalomvlochten goodridge remleidingen + achter toch ook nog maar een waveschijfje.
Volgende projectje is een renthal stuurtje erop.....
Ach ja, hobbies moeten geld kosten :+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/zrx+akra+vervroeger.jpg
Dit is nog een grafiekje waar dus alleen nog maar de akra eronder zat, ging toen al van 111pk naar 129pk en van 108nm naar 122nm.
Na het k&n filtertje + dynojetje werd het apparaat alleen maar zieker om mee te rijden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
charrel schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:50:
[afbeelding]

Dit was het kawaatje zrx1200r paar maandjes geleden, eerst standaard pijpje vervangen door een full race Akra + K&N filtertje + dynojetje > Hoppa 22pk erbij en iets van 25nm :7
Veertjes zijn nu vervangen voor hyperpro's rondom, staalomvlochten goodridge remleidingen + achter toch ook nog maar een waveschijfje.
Volgende projectje is een renthal stuurtje erop.....
Ach ja, hobbies moeten geld kosten :+
[afbeelding]
Dit is nog een grafiekje waar dus alleen nog maar de akra eronder zat, ging toen al van 111pk naar 129pk en van 108nm naar 122nm.
Na het k&n filtertje + dynojetje werd het apparaat alleen maar zieker om mee te rijden })
Verdorie, nu vraag ik mij af wat de ZRX1200R van Bullfrog op de wielen neerzet :)
Hij heeft een full muzzy meen ik en een dynojet kit :)
Ik zat ook eraan te denken om de CBR te verkopen en een ZRX1100 te gaan halen maar de CBR is toch ook wel leuk en als ik een Zed zou gaan halen dan ging het toch wel een Z1000 van de jaren 70 worden :)

Maar ik was daarnet even wezen rijden, ik krijg de CBR niet verder dan 240km/h :(
Te veel verkeer enzo :X

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 26-06-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Die van bulfrog die zet nog iets meer neer, 135pk en iets van 132nm tegen 132pk en 129nm van die van mij. Dit is wsl vooral te wijten aan zijn aangepaste luchtfilterhuis terwijl die van mij nog standaard is.
Er kan natuurlijk ook altijd een verschilletje hebben gezeten tussen de testbanken, iig zijn ze erg snel >:)

Een zrx1100 is wel een stukje trager dan een 1200, het frame + vering van de 1200 liggen toch ook op een iets hoger nivo dan de 1100.

[ Voor 19% gewijzigd door charrel op 26-06-2005 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
charrel schreef op zondag 26 juni 2005 @ 08:19:
Die van bulfrog die zet nog iets meer neer, 135pk en iets van 132nm tegen 132pk en 129nm van die van mij. Dit is wsl vooral te wijten aan zijn aangepaste luchtfilterhuis terwijl die van mij nog standaard is.
Ik weet wel dat het uitlaatsysteem van hem 500 euro goedkoper is :P Muzzy kost een pak minder dan de Akra. Voor een ZX-9R: een titanium muzzy full system kost 1100 euro en een Akra full titanium 1900 euro :(

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 26-06-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit vind ik nou mooie fietsen :)

dikke naked... hmmmmmm :9~

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Chevy454 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 08:36:
[...]
Ik weet wel dat het uitlaatsysteem van hem 500 euro goedkoper is :P Muzzy kost een pak minder dan de Akra. Voor een ZX-9R: een titanium muzzy full system kost 1100 euro en een Akra full titanium 1900 euro :(
Een titanium ovale demper en rvs bochten van muzzy kosten voor mijn motor toen iets van dik 1100 euro. Terwijl ik een akra ovale titanium demper + rvs bochten nieuw voor 780euro kon krijgen.
Voor dat geld had ik van muzzy alleen maar een ronde (lelijke) rvs demper + rvs bochten.
Tevens kwamen op het zroa forum de meeste mensen hoger met akra's dan met muzzy, alhoewel de verschillen minimaal zijn.
Dus ik heb echt geen 500euro meer betaald, dan heb jij een wel erg duur adresje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
leuk topic.. maarruh, dat 'beginnerstopic' is niet meer echt gelukt he? :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
charrel schreef op zondag 26 juni 2005 @ 09:02:
Dus ik heb echt geen 500euro meer betaald, dan heb jij een wel erg duur adresje 8)
Ik ging uit van de prijs voor een full system van een ZX-9R :)
De prijs van een akra voor een ZRX1200 ken ik niet.
axis schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:36:
leuk topic.. maarruh, dat 'beginnerstopic' is niet meer echt gelukt he? :)
Vragen kunnen altijd gesteld worden hoor :)
Wij bijten niet, we zijn te druk bezig te blaffen met onze motoren :+

Maar wat een weer vandaag 8)7
In Vlaanderen mooi zonnig weer, in de Ardennen regen :| Geen motregen maar echte regen :(
Heel leuk voor een leren pak dus direct mijn pak ingevet toen ik thuis kwam want ik ging direct huiswaarts, ik ga naar de ardennen voor bochten te maken, niet voor rustig door de bochten te gaan.

Normaal haal ik 270km op een tank maar vandaag stopte hij ermee op 255km.... 1km voor het tankstation |:( :( Lekker duwen met zon in de nek met je zware lederen pak aan :( .

Weer een les geleerd: zodra je em op reserve moet zetten niet gaan rekenen hoever je geraakt 8)7 Maar alle nadelen hebben ook wel een voordeel: dit is alternatieve conditie training 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 26-06-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:23:
[...]
Normaal haal ik 270km op een tank
hehehe, nice, ik ben gisteren bijna met 210 de vangrail ingedrukt.
Gsterennacht op de A73 van Wanroij naar Nijmegen, ik had haast en ik reed op de linkerbaan met mijn knippers uit naar links. (Lijkt mij persoonlijk duidelijk genoeg toch?)

Nou in het donker moet dat dan toch opvallen, maar een idioot in een Avensis die vond het nodig om ruim 300 meter voor een bijna net zo hard rijdende auto als hemzelf al van baan te gaan wisselen. Mij blokkerend (of over het hoofd gezien) kwam ie mijn baan op, waar ik dus over de redresseerstrook moest gaan rijden aangezien remmen/van het gas geen optie was. Gelukkig hoefde ik maar tot de witte lijn want toen knalde ie terug naar zijn eigen baan, maar jezus, wat was ik opgefokt toen (hartslag miljoen :))

Vandaag lekker getourd!

Eerst een klein stukje door de stad alvorens de snelweg op te draaien richting Horst (A73, heerlijk vlakke snelweg met enkele mooie draaiers).

Ik trok de Cat eens goed door en schakelde semi-laat om een lekker een sprintje te trekken, toen ik goed 190 op het klokkie had staan en ongeveer 10000 (kan een halfje meer of minder zijn) toeren draaide (krijsen dus) zag ik ineens een V70 met zwaailichten voor me opdoemen op de vluchtstrook aan de andere kant, met daarachter een Rode Yamaha R1. Ik reed er tamelijk hard voorbij maar ik kon nog wel zien dat de motor rijder zijn helm afhad en in gesprek moest met oom agent...... en dat het gesprek onderbroken werd omdat beide heren mijn kant op keken naar die aso-voorbij-rijdende-Cat aan de andere kant :D

Natuurlijk van schrik meteen van het gas af, en achteraf ook de juiste keuze want het wemelde van de politie en laterna werd het tussen Cuijck en Boxmeer ook file omdat al het verkeer er in Boxmeer vanaf moest (waarom weet ik niet....) de file had ik lak aan natuurlijk, alleen de olie schoot in temperatuur omhoog, tot net niet in het rood (In zo'n geval, die ie in het rood gaat kan ik toch niets anders doen dan de vluchtstrook op en hem laten afkoelen? Of stopt de motor vanzelf alsin tot hier en niet verder als de olie te warm is?).

Bij Boxmeer een Macshake gedronken en weer omgedraaid om netjes met 120 de andere kant op te rijden, niet echt gek gedaan vooral veel bochtjes gedraaid (geleerd dat als ik mijn tenen op de stepjes zet ik al meteen een stuk beter/dieper/harder door de bocht kan, in plaats het midden van mijn laars) op het industrieterrein bij Wychen. Enkele stoplicht sprintjes met een Calibrahahaahahahaha, de laatste was het mooiste. In de een er langs, even zwaaien, schakelen en Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smilies/bye.gif

Natuurlijk veel geleerd, de belangrijkste is om eerst je dagteller te controleren voordat je gaat rijden, nu kon ik weer omdraaien om mijn portemonnee te gaan halen aangezien ik niet meer dan 20KM kon rijden voordat het lampje ging branden.......... :)

Wat rijden jullie btw gemiddeld? Ik rij ongeveer 250/260 kilometer op 15 liter. Minst zuinige setje staat op 1 op 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

hmm dus je reed veel te hard... in het donker.. dus de kans dat ie jouw knippertje gezien had is klein (naast die koplamp die waarschijnlijk net ff te hoog staat afgesteld). Snelheid is niet in te schatten..

eigen schuld denk ik dan.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Acid_Burn schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:25:
Snelheid is niet in te schatten..
Vreemd dat ik daar zelf toch altijd minder last van heb......
eigen schuld denk ik dan.
Mja, zondermeer mijn eigen schuld. Ik noem hem alleen idioot, geef hem niet de schuld ;)
Of mijn knipper slecht te zien is in het donker betwijfel ik, ze zijn vrij groot maargoed kan altijd. Ik stel me er sowieso al op in dat degene voor me gaat invoegen, maar hier betwijfel ik toch of de bestuurder me niet wilde pesten/laten schrikken.

Hij reed amper harder dan de auto die ver voor hem reed (voor zover ik met die snelheid kon inschatten), ik ben zelf een vroege wisselaar van baan maar zelfs ik was nog lang niet gegaan.
Nogmaals, eigen schuld, maar ik wil benadrukken dat als ik twee auto's dicht bij elkaar rijden/een vrachtwagen zie of langzaam verkeer wel van mijn gas afga om dat ik verwacht dat mensen gaan wisselen van baan en mij over het hoofd zien (tuurlijk reken ik daarop), alleen dit specifieke geval............

Ik heb er een hard hoofd in.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

In het donker minstens 90km te hard rijden.. dat IS gewoon niet in te schatten. Dan vind ik jou gewoon een idioot als je dan klaagt dat je bijna van de baan afgedrukt wordt door iemand die jouw snelheid niet in kan schatten. Iemand daarvoor een idioot noemen is hem gewoon de schuld geven.

Hij ziet in zijn spiegeltje een lampje waarvan hij denkt dat het nog redelijk ver weg is. Dat jij 90km/u te hard rijdt kan hij niet zien dus denkt ie nog ruim voldoende tijd te hebben om in te halen.

Sorry, maar ik zie in dit geval geen enkele fout van de koekblikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

[...]

Maar wat een weer vandaag 8)7
In Vlaanderen mooi zonnig weer, in de Ardennen regen :| Geen motregen maar echte regen :(
Heel leuk voor een leren pak dus direct mijn pak ingevet toen ik thuis kwam want ik ging direct huiswaarts, ik ga naar de ardennen voor bochten te maken, niet voor rustig door de bochten te gaan.
Whehe, had je maar Eifel moeten gaan, daar was het alleen maar bewolkt en lekker warm. 's Morgens wel veel mist ,maar die klaarde al snel op :)
Normaal haal ik 270km op een tank maar vandaag stopte hij ermee op 255km.... 1km voor het tankstation |:( :( Lekker duwen met zon in de nek met je zware lederen pak aan :( .

Weer een les geleerd: zodra je em op reserve moet zetten niet gaan rekenen hoever je geraakt 8)7 Maar alle nadelen hebben ook wel een voordeel: dit is alternatieve conditie training 8)7
*grinnik* Ik ga niks zeggen :+

* DinX geeft Chevy

Afbeeldingslocatie: http://www.climbandbike.ch/image/content/touren_pedalen.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 26-06-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Saus schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:56:
[...]
alleen de olie schoot in temperatuur omhoog, tot net niet in het rood (In zo'n geval, die ie in het rood gaat kan ik toch niets anders doen dan de vluchtstrook op en hem laten afkoelen? Of stopt de motor vanzelf alsin tot hier en niet verder als de olie te warm is?).
Koelvloeistof zal het eerder zijn :P
Maar gewoon rustig doorrijden, ventilator moet vanzelf aanslaan, ook nooit uitzetten als die nog draait, dan doet de waterpomp het niet meer en krijg je dus warmteophoping.
Maar dat kan met filerijden en een warme omgevingstemperatuur best voorkomen, dan gaat ie richting de 110-120 graden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Acid_Burn schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:53:
In het donker minstens 90km te hard rijden.. dat IS gewoon niet in te schatten. Dan vind ik jou gewoon een idioot als je dan klaagt dat je bijna van de baan afgedrukt wordt door iemand die jouw snelheid niet in kan schatten. Iemand daarvoor een idioot noemen is hem gewoon de schuld geven.

Hij ziet in zijn spiegeltje een lampje waarvan hij denkt dat het nog redelijk ver weg is. Dat jij 90km/u te hard rijdt kan hij niet zien dus denkt ie nog ruim voldoende tijd te hebben om in te halen.

Sorry, maar ik zie in dit geval geen enkele fout van de koekblikker.
Verschillen we hier van mening, is niet erg kan gebeuren ;) Laat ik zo afsluiten, ik vond de situatie tamelijk dubieus omdat een wisseling van baan op dat moment voor die meneer/mevrouw helemaal niet aan de orde was in mijn ogen.

Maargoed, ik had nog enkele vragen .............ik zie dat 4*2 die reeds beantwoord had :) Ik was helemaal niet van op de hoogte dat ik ook een fan had.

Hoe bedoel je precies dat uitschakelen? Als de fan nog draait de motor in zijn vrij stilzetten als ik op de plaats van bestemming ben terwijl de fan nog aan het koelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
[...]
hehehe nu zie ik het pas, ik las dit als: 270km/per uur met je Kin op de tank ;) en nu haalde ie maar 255 omdat de benzine op was

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:02:
Whehe, had je maar Eifel moeten gaan, daar was het alleen maar bewolkt en lekker warm. 's Morgens wel veel mist ,maar die klaarde al snel op :)
Tot 11.00 was het droog, toen gingen de sluizen open :|
*grinnik* Ik ga niks zeggen :+

* DinX geeft Chevy

[afbeelding]
Ach, weet ik toch ook meteen hoever ik het haal met een tank ;)
Weet dat hij nu 2liter aan reserve heeft (al was de manier waarop ik er achter kwam niet echt denderend leuk 8)7
Saus schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:09:
hehehe nu zie ik het pas, ik las dit als: 270km/per uur met je Kin op de tank ;) en nu haalde ie maar 255 omdat de benzine op was

:D
8)7 :P
hehehe, nice, ik ben gisteren bijna met 210 de vangrail ingedrukt.
Gisteren had ik er 240km/h op zitten in de 6de. Kwam er vandaag achter dat ik 240km/h ook in de 5de haal vlak voordat hij de begrenzer ingaat. Maarja, te veel verkeer op de weg om het verantwoord te gaan om de max in de 6de te bepalen. Tijd om eens naar Duitsland te gaan :P
Wat rijden jullie btw gemiddeld? Ik rij ongeveer 250/260 kilometer op 15 liter. Minst zuinige setje staat op 1 op 11.
254.45km met 16.74 liter. + 1km op suikers, vetten, koolhydraten :P

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 26-06-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

Troost je, ik heb rond mijn 20e levensjaar eens 2,3 kilometer moeten lopen met een Opel Manta aan mijn arm |:(

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vraagje voor de mensen met leer. Ik heb mijn pak nu ingevet maar hij is nog steeds erg vettig. Hoe lang duurt het voordat het er goed is ingetrokken en wanneer die blinkende schijn eraf is.

* Chevy454 is nu tijdelijk een leerlicht ipv een leernicht :+

Ik heb wel spijt dat ik mijn zitvlak heb ingevet :X
Een keer hard remmen en de klokken gaan weer eens luiden tegen de tank :X

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 26-06-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:40:
Thanks voor de tip :)
Om de hoeveel tijd vet je het eigenlijk in om het in goede conditie te houden?

Raar eigenlijk dat je sommige dingen niet leert op je rijbewijs, bijvoorbeeld het invetten van de ketting heb ik van internet moeten halen en niet van het CBR..........

Nu moet ik hem dringend invetten maar mijn bokje is er nog niet, en nu gaat het zo lastig...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:04:
Thanks voor de tip :)
Om de hoeveel tijd vet je het eigenlijk in om het in goede conditie te houden?
Na elke rit even met een licht vochtige doek alle bewijzen van de gepleegde genocide weg vegen en dan met een doek droog maken. En minimaal 2 keer per jaar het pak invetten (ik zou het op het einde van het seizoen zeker eens compleet invetten en laten drogen)

http://www.motorkleding.nl/toppage1.htm

Maar hoelang duurt het voordat het vet is ingetrokken vraag ik mij af :)
Owja, je pak gaat dan serieus blinken van die lederwas.

[edit]
Heb gehoord van een andere motorrijder dat het toch wel enkele dagen kan duren dat het geabsorbeerd is :( Dat betekent dus met het textielenpak rijden of gewoon niet. Denk dat het het laatste gaat worden, leer is zo fijn :)

[ Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 26-06-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ok, aangezien dit topic nog steeds beginnersvragen betreft:

wtf is cuppen? :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
iets met de banden ofzo volgens mij

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
BreadFan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:15:

cuppen: opstuiken van het rubber ter hoogte van het profiel. Soort noppenvorming waarbij je een golfpatroon krijgt aan de omtrek van de band :P

http://users.pandora.be/djjacobs/scans/bandenslijtage01.jpg Dit helpt ook :+

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 27-06-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik ben ook opzoek naar een leuke motorfiets, iets wendbaars, relatief vlot, handig voor stadsverkeer, ruig uiterlijk, enz. Dus ik zat een beetje te denken aan een Buell :) Iemand nog andere merken in de aanbieding die ik zou moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Z1000? wat is je budget?

En relatief vlot is een motor al snel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ConZito schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:28:
Ik ben ook opzoek naar een leuke motorfiets, iets wendbaars, relatief vlot, handig voor stadsverkeer, ruig uiterlijk, enz. Dus ik zat een beetje te denken aan een Buell :) Iemand nog andere merken in de aanbieding die ik zou moeten bekijken.
Oke, voor stadsverkeer neem je dus geen >1000cc buell apparaat :P
Voor stadsverkeer moet je een licht allroadje/supermotardje hebben.
Als het nieuw mag bv een Suzuki DRZ400SM.
Vlot is dat wel, alleen niet op top (snelweg moet je gewoon 120 gaan rijden, kan harder, maar dan gaat het kapot).
Maar ow wat kan zo'n 1-cilindertje op 17 inch bandjes godsgruwelijk hard door een stad geramd worden :P.
En het is zuinig en wat goedkoper om te rijden dan zo'n PK bakbeest.
Afbeeldingslocatie: http://www.motoboxseki.co.jp/%82g%82o%81E%82o%82g%82n%82s/05suzuki/drz400sm.blk.03.JPG

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Daarom ook relatief ;) Budget zo rond de 8000 euro maximaal.
Ik zat dus te denken aan een Buell Lightning XB9S in het zwart het liefst ;)

Die Kawa Z1000 ziet er ook aantrekkelijk uit, maar dat is wel ongeveer de richting die ik zoek.
Ik moet er ook een hoop fun op kunnen beleven :)

@ 4x2 ik moet er ook mee naar me werk kunnen en ik vind het uiterlijk van zo'n fiets gewoon helemaal nix.

Mijn defenitie van stadsverkeer is ook redelijk rechttoe rechtaan door Rotterdam kachelen en over de ring crossen ;) Eigenlijk wat ik met me auto ook elke dag doe, maar dan leuk :)

[ Voor 36% gewijzigd door ConZito op 27-06-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ZRX1200R omgebouwd met plastiek delen van een Z1000J en een druppeltank van een Z900 _o_
Of een echt Z900 (al dan niet lichtelijk omgebouwd) _o_
Zeds O+
wat is je budget?
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/stupid.gif
ConZito schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:39:
Daarom ook relatief ;) Budget zo rond de 8000 euro maximaal.
Ik zat dus te denken aan een Buell Lightning XB9S in het zwart het liefst ;)

Die Kawa Z1000 ziet er ook aantrekkelijk uit, maar dat is wel ongeveer de richting die ik zoek.
Ik moet er ook een hoop fun op kunnen beleven :)
Koppel vreet banden, een stampende 2 cilinder nog meer dan een 4 cilinder vanwege de klappen welke er hard in komen op het achterwiel. Maar ik weet niet hoeveel km's jij gaat maken maar een tour fiets kan ook best leuk zijn. Uiteraard pakken we dan geen sofa op wielen maar iets in de richting van hangtieten :+

BMW R11x0GS/RT, Honda Varadero (eventueel een AfricaTwin), Suzuki V-strom, SV650,...
Spring (of loop :+ ) je lokale Safe of motoport binnen en ga een proefrit maken. Dat is het beste :)
@ 4x2 ik moet er ook mee naar me werk kunnen en ik vind het uiterlijk van zo'n fiets gewoon helemaal nix.
Ik zou het wel weten hoor :P KTM LC4 660 SMC of een 525 EXC in SM trim als het echt alleen voor stadsverkeer is. Dan ben je de stadshooligan. Rotonde? Waar is een rotonde? Hup, erop en erover. Echt, de stad is met zo'n machine gewoon één groot speelveld.

[ Voor 80% gewijzigd door Chevy454 op 27-06-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik ga dat ook zeker doen :) Maar ik werd gewoon intens gelukkig bij het zien van die Buell, ruige aggressieve naked bike :) Die Kawasaki Z1000 is een mooi alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als je 'm voor woon-werk/stadsverkeer wilt gebruiken, neem dan iets met niet teveel vermogen, anders word dat gewoon te duur om te rijden (banden, onderhoud, blablablabla).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ConZito schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:53:
Ik ga dat ook zeker doen :) Maar ik werd gewoon intens gelukkig bij het zien van die Buell, ruige aggressieve naked bike :) Die Kawasaki Z1000 is een mooi alternatief.
Zo'n buell kun je zeker een hoop lol mee beleven.. Maar maak wel eerst even een proefrit. Het is niet voor niets dat je ze niet zo veel ziet rijden. Ze zijn niet voor iedereen!

En met een buell in de stad kom je niet uit de 1e versnelling. Met die dingen moet je gewoon hard over dijkjes rammen en flinke powerwheelies trekken bij de stoplichten.

[ Voor 17% gewijzigd door FragDaddy op 27-06-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

BreadFan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:15:

Misschien leuk om voor de n00bs een lijstje van veelgebruikte termen met uitleg neer te plempen? :)

Wat is bijvoorbeeld een highsider nou precies? Dat je in een bocht de controle kwijtraakt en opeens rechtop knalt, of iets anders?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
het is moeilijk uit te liggen, maar je verliest in 1 x je grip waardoor je gaat glijden, spontaan krijg je wel weer grip waardoor je gelanceert wordt over de motor heen.

highsiders zijn altijd vervelend :P

nog meer termen uit motor wereld =

jiffy = standaard
burnout = achterband laten spinnen/roken
wheely = op het achterwiel rijden
stoppy = op het voorwiel rijden door heel hard te remmen met je voorrem

[ Voor 34% gewijzigd door Grolsch op 27-06-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Highsider is dat je achterband in een bocht eerst grip verliest, en daarna opeens weer grip krijgt. Meestal resulterende in een vliegende berijder :+ Misschien dat iemand anders het duidelijker kan uitleggen, maar het is eigenlijk heel logisch :P Had eerst ook moeite met die termen :)

Lowsider is volgens mij als je achterband grip verliest en die niet meer hervat waardoor je onderuit glijdt.

Grolsch is me voor ;)

En omdat Grolsch er ook wat moeite mee heeft zie ik ga ik het alsnog proberen uit te leggen. De berijder krijgt een klap van z'n motor omdat de achterband dus eerst wegglijdt waardoor de achterkant van de motor diagonaal op de rijrichting komt te staan (van bovenaf gezien) en krijgt vervolgens weer grip. De achterband krijgt dus grip in die diagonale richting terwijl de voorkant nog in de rijrichting wil. De achterband wordt vervolgens keihard richting rijrichting getrokken waardoor de motor in 1 klap weer richting de rijrichting komt te staan. Dit gaat natuurlijk niet vloeiend en daardoor zal de berijder moeite hebben met op de motor te blijven zitten :+

Althans, das mijn theorie die ik heb verzonnen na al die filmpjes, correct me if i'm wrong :+

Verder is stoppie volgens mij tot stilstand komen door voorrem hard in te knijpen waardoor de achterkant de lucht ingaat, en een endo is dat je dat al rijdende al doet en dus ook een tijdje alleen op je voorband rijdt :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
FragDaddy schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:39:
[...]

Zo'n buell kun je zeker een hoop lol mee beleven.. Maar maak wel eerst even een proefrit. Het is niet voor niets dat je ze niet zo veel ziet rijden. Ze zijn niet voor iedereen!

En met een buell in de stad kom je niet uit de 1e versnelling. Met die dingen moet je gewoon hard over dijkjes rammen en flinke powerwheelies trekken bij de stoplichten.
Dat vermoeden had ik al, ik zag er laatst toevallig een rijden op de ring van Rotterdam. En ben er voor de gein een beetje achter en om blijven rijden. Het model spreekt me aan en ook de uitstraling. Verder is dat eigenlijk van ondergeschikt belang, rijeigenschappen moeten je natuurlijk ook aanspreken. Proefritje maken dan maar bij Safe. De stukken die ik van plan ben te rijden met dat apparaat zijn deels stedelijke doorgaande wegen, stukjes snelweg, binnendoorsluipwegen over dijkjes en polderwegen. Ik verwacht ook een enorme plezierige speelse ride te hebben hiermee, maar dat moet de proefrit dus uitwijzen :D

Op het moment rij ik op de Kawasaki ZX10R van mijn pa en dat ervaar ik eerder als vermoeiend dan leuk.

[ Voor 5% gewijzigd door ConZito op 27-06-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
En hoe krijg je dat aan de hand?

Ik moet m'n moto rijbewijs nog gaan halen dus volg dit topic een beetje.. Een beetje info op voorhand is altijd handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Die wobble ziet er niet echt fijn uit :) gewoon dat je WEET dat je onderuit gaat.. bah.. Ik glijd gewoon onder een auto :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoshi schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:02:
[...]
En hoe krijg je dat aan de hand?

Ik moet m'n moto rijbewijs nog gaan halen dus volg dit topic een beetje.. Een beetje info op voorhand is altijd handig...
Die wobble komt volgens mij voort uit een tankslapper. Dat betekent dat je stuur ongecontroleerd heen en weer begint te slaan. Gebeurd omdat je voorwiel even de lucht in is geweest (door te snel accelereren of een hobbel in het wegdek) en vervolgens niet volledig recht neerkomt maar (ietsjes) schuin. Is deels te voorkomen door een stuurdemper te monteren. Daardoor gaat het sturen zwaarder en kunnen dergelijke dingen deels voorkomen worden. Demping uiteraard instellen op gebruik. Als je door de stad moet manouvreren wil je niet met een zware demping van je stuurdemper zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:40:
Vraagje voor de mensen met leer. Ik heb mijn pak nu ingevet maar hij is nog steeds erg vettig. Hoe lang duurt het voordat het er goed is ingetrokken en wanneer die blinkende schijn eraf is.

* Chevy454 is nu tijdelijk een leerlicht ipv een leernicht :+

Wat heb je gebruikt op wat voor soort leer?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 12-09 20:09
Beetje jammer dat het ding "Comedy - Motorcycle Crash.mpg" heet :/

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ConZito schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:39:
[...]

Op het moment rij ik op de Kawasaki ZX10R van mijn pa en dat ervaar ik eerder als vermoeiend dan leuk.
hoe bedoel je dat? vermoeiend als in zithouding? of vermoeiend als in 'een wilde fiets' ? Zo'n Buell zal in iedergeval qua motorblok en qua trillingen wel een heel stuk minder mooi lopen dan een ZX10R. Maarja.. zijn ook onvergelijkbare fietsen. zo'n Buell is naast een supermotard wel de ultieme hooligans tool. een open pijp erop en de stad en landweggetjes onveilig maken.. kijken wat de buurt ervan vindt..
Die wobble komt volgens mij voort uit een tankslapper. Dat betekent dat je stuur ongecontroleerd heen en weer begint te slaan. Gebeurd omdat je voorwiel even de lucht in is geweest (door te snel accelereren of een hobbel in het wegdek) en vervolgens niet volledig recht neerkomt maar (ietsjes) schuin. Is deels te voorkomen door een stuurdemper te monteren. Daardoor gaat het sturen zwaarder en kunnen dergelijke dingen deels voorkomen worden. Demping uiteraard instellen op gebruik. Als je door de stad moet manouvreren wil je niet met een zware demping van je stuurdemper zitten
Dit filmpje is geen voorbeeld van een wobble, maar van een full-on tankslapper waar 'ie hem echt niet meer uit krijgt. beide gebeuren bij hard accelereren over slecht wegdek of bij het neerzetten van een wheelie als je wiel recht staat, maar een wobble blijft bescheiden: je voelt je stuur een paar keer slaan, maar verder niets ernstigs. je motor blijft ook gewoon rechtdoor gaan. (ik heb dit zelf een paar keer gehad op mijn R6 zonder stuurdemper. geen prettig gevoel.)..

bij een tankslapper slaat je stuur echt van aanslag tot aanslag en dat gebeurt eigenlijk alleen in heel uitzonderlijke gevallen waarin de oneffenheden in de weg, de snelheid van de motor, je vering en het bewegen van het stuur ervoor zorgen dat die beweging nog weer versterkt wordt. maar je moet echt wel flink belachelijk hard accelereren en echt pech hebben wil je zoiets op de weg voor elkaar krijgen. ik heb in iedergeval nog nooit gehoord dat er iemand door zo'n tankslapper als hier op het filmpje onderuit is gegaan.

wil je safe zijn en rij je op een supersportmotor met een hele korte naloop (je vork staat dus bijna haaks op het asfalt) dan kun je een stuurdemper monteren. maar: dat is ook geen oplossing, want hij voorkomt wobbles en tankslappers niet, hij dempt ze alleen maar. of de stuurdemper genoeg dempt, daar kom je pas achter als je het een keer meemaakt. het instellen van een stuurdemper is dus ook erg lastig, want te zwaar en je merkt het met sturen te veel en te licht en hij dempt niet.
het is een klote-filmpje om te zien, maar je kunt wel heel goed zien wat er gebeurt. de coureur acceleert de bocht uit en geeft teveel gas, waardoor ie in een powerslide komt (een soort rijdende burnout. je ziet hem ook een mooie zwarte streep trekken over het asfalt). de coureur schrikt (hij voelt zijn achterwiel 'wegglijden') en draait abrupt zijn gas dicht. daardoor krijgt het wiel opeens weer vol grip en omdat het wiel niet in de juiste rijrichting wijst, slaat de hele motor de andere kant op. tja. en blijf er dan nog maar eens opzitten..

mannen als Rossi doen dit soms om sneller een bocht door te gaan, want ondanks dat de band slipt over het asfalt wordt er wel kracht overgebracht en gaat de motor dus wel naar voren terwijl ze al heel vroeg in de bocht op het gas gaan. tja. dat is dus echt iets wat je moet kunnen en ook echt iets wat bijna niemand kan. hoe oefen je dat ook he? de meeste mensen die dit ooit meemaken gaan niet bewust een situatie opzoeken waarin het weer gebeurt en dan denken van: hoe voelt dit, hoe kan ik hem langer in een slip houden en hoe kan ik er mijn rondetijden mee verbeteren?

dit is ook meteen het gevaar van motorfietsen met veel vermogen. je hebt hier namelijk veel power voor nodig en dit gebeurt je dus veel sneller op een motorfiets met veel vermogen. als ik op mijn R6 met 6000 toeren een bocht uitacceleer kan ik gewoon vol-gas geven. (op droog wegdek) dat is dus voor een beginnende motorrijder erg prettig.. je kunt er niets aan fout doen.

als je dat op een R1 bij 6000 toeren doet... grote kans dat je dan zo'n effect krijgt als in het filmpje. misschien iets minder extreem, maar als je de achterkant voelt bewegen dan is je eerste instinct: gas dicht... en dan ben je gezien.. oh. en als je dat op een R6 bij 12.000 toeren doet ook. maar de meeste beginners gaan niet met 12.000 toeren een bocht in..

ik reed een keer vlak achter iemand een rotonde over toen dit (met lage snelheid) gebeurde.. zijn achterwiel zette ook een flinke stap opzij en kreeg daarna weer grip.. gelukkig niet zo extreem en hij bleef er ook wel op zitten.. maar je schrikt er wel van. was ook een beer van een motorfiets en de rijder gaf gewoon wat gas om de rotonde af te rijden. banden waren nog wat koud en dat gecombineerd met belachelijk veel vermogen... tja.

[ Voor 128% gewijzigd door FragDaddy op 27-06-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Bah, jammer dat open uitlaten zo duur zijn :(

Klinkt heel wat beter dan m'n standaard uitlaten :p

http://www.holeshot.com/videos/fjr_driveby.mpg
http://www.holeshot.com/videos/fjr_startup.mpg

En in die filmpjes geeft ie nog niet echt gas imho
axis schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:17:
Die wobble ziet er niet echt fijn uit :) gewoon dat je WEET dat je onderuit gaat.. bah.. Ik glijd gewoon onder een auto :)
Naar het schijnt zou het moeten ophouden als je je stuur loslaat. Maar je moet er maar aan denken en durven wanneer je in zo'n situatie zit...
Lukt dus niemand :p

[ Voor 47% gewijzigd door DinX op 27-06-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik heb wel eens een wobble gehad op mn pimpfiets (met zo lange voorvork) :+

morgen trouwens afrijden :P

[ Voor 18% gewijzigd door marteltor op 27-06-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:43:
Bah, jammer dat open uitlaten zo duur zijn :(

Klinkt heel wat beter dan m'n standaard uitlaten :p

http://www.holeshot.com/videos/fjr_driveby.mpg
http://www.holeshot.com/videos/fjr_startup.mpg

En in die filmpjes geeft ie nog niet echt gas imho
ja. hij mag wel eens wat toeren maken met dat ding. maar toch hoor je al dat er een lekkere donkere roffel in zit.

dat wordt nog even sparen joh!

oh. en als ik jou was zou ik wel DB-killers erin zetten. ikzelf kan dat niet met mijn pijp, maar dat is ook niet zo erg.. ik rij toch niet zulke lange afstanden.. maar je zou maar elke dag van die lange afstanden moeten rijden met zoveel herrie aan je kop.. daar helpen oordoppen ook niet tegen hoor.

dan is het wel handig om door de weeks met DB-killers te rijden en als je dan op zondagmiddag even een rondje doet, de DB-killers eruit te halen en even flink herrie te maken.. leuk om mensen zo snel mogelijk van de dijk af te jagen als je eraan komt _/-\o_ (works for me)
Naar het schijnt zou het moeten ophouden als je je stuur loslaat. Maar je moet er maar aan denken en durven wanneer je in zo'n situatie zit...
Lukt dus niemand
In sommige gevallen ja. je kunt namelijk zelf ook nog eens (door aan je stuur te gaan lopen trekken) het spul verergeren. maar dat is niet altijd zo.

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 27-06-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:51:
[...]

ja. hij mag wel eens wat toeren maken met dat ding. maar toch hoor je al dat er een lekkere donkere roffel in zit.

dat wordt nog even sparen joh!

oh. en als ik jou was zou ik wel DB-killers erin zetten. ikzelf kan dat niet met mijn pijp, maar dat is ook niet zo erg.. ik rij toch niet zulke lange afstanden.. maar je zou maar elke dag van die lange afstanden moeten rijden met zoveel herrie aan je kop.. daar helpen oordoppen ook niet tegen hoor.

dan is het wel handig om door de weeks met DB-killers te rijden en als je dan op zondagmiddag even een rondje doet, de DB-killers eruit te halen en even flink herrie te maken.. leuk om mensen zo snel mogelijk van de dijk af te jagen als je eraan komt _/-\o_ (works for me)

[...]

In sommige gevallen ja. je kunt namelijk zelf ook nog eens (door aan je stuur te gaan lopen trekken) het spul verergeren. maar dat is niet altijd zo.
Natuurlij keen dB-killer erop. Al kan het handig zijn bij het filerijden :p
Doe het nu zelfs soms al, zit er zo'n muts half slapend in de auto, heeft je in de verste verten niet gezien, ff ernaast hangen en ff aan het gas hengsten. Zie je ze ineens aan de kant gaan :+

2 broertjes hebben er om de 1 of andere reden enorm veel voor de fjr

http://www.twobros.com/cg...imple-Yam-FJR1300-SO.html

Of een devil :9

Afbeeldingslocatie: http://www.devilbikes.com/images/exhaust/Y-FJR1300-OC.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 27-06-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:54:
[...]

Natuurlij keen dB-killer erop. Al kan het handig zijn bij het filerijden :p
Doe het nu zelfs soms al, zit er zo'n muts half slapend in de auto, heeft je in de verste verten niet gezien, ff ernaast hangen en ff aan het gas hengsten. Zie je ze ineens aan de kant gaan :+

2 broertjes hebben er om de 1 of andere reden enorm veel voor de fjr

http://www.twobros.com/cg...imple-Yam-FJR1300-SO.html

Of een devil :9

[afbeelding]
Ik heb er een devil onder hangen en je weet hoe ik over die pijpen denk. jammer dat je zo'n end uit de buurt woont anders zou je eens kunnen luisteren. ik heb natuurlijk maar de helft van de cylinderinhoud van jou fiets.. maar dan weet je in iedergeval hoe het ongeveer klinkt en vooral ook of je zo rond durft te rijden :) (ik heb die pijp puur op het uiterlijk gekocht.. wist wel dat ie herrie maakte.. maar niet dat het zo extreem was)

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 27-06-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hij moet vooral kijken dat hij een E-keurmerk op zijn pijpen heeft staan. Dan komt hij automagisch al uit op nieuwere pijpen zoals BOS welke hun pijpen met een E-keur kunnen voorzien icm een DB-killer.

Ow en waarschijnlijk naar een PCIII of een Rapid bike module voor de injectie bij te stellen.
ROFLASTC schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:09:
Wat heb je gebruikt op wat voor soort leer?
Richa lederwas voor skippy en vriendjes leder :P, gehaald bij een echte motorzaak. Bij motorport kreeg ik Tana schoensmeer mee :? Heb ik met mijn duffe kop niet goed gekeken :z |:( 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 27-06-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
[...]
Laten we anders even opsommen wat verondersteld wordt de beste methode is (wordt geacht te zijn..) om je fiets van een <insert rare move hier> te redden.

Ik heb nergens ervaring mee maar dit is wat ik gelezen heb:

Highsider: Gas blijven geven/houden, iig niet je gas dicht kwakken
Tankslapper: met veel gewicht op stuur hangen

't zijn niet de meest uitgebreide omschrijvingen, en ik hoop eigenlijk dat iedereen me aanvult/verbeterd. Mocht ik ooit in een dergelijke situatie komen dan hoop ik dat mijn onderbewuste zich ermee gaat bemoeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
FragDaddy schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:13:
[...]

hoe bedoel je dat? vermoeiend als in zithouding? of vermoeiend als in 'een wilde fiets' ? Zo'n Buell zal in iedergeval qua motorblok en qua trillingen wel een heel stuk minder mooi lopen dan een ZX10R. Maarja.. zijn ook onvergelijkbare fietsen. zo'n Buell is naast een supermotard wel de ultieme hooligans tool. een open pijp erop en de stad en landweggetjes onveilig maken.. kijken wat de buurt ervan vindt..

[...]
Dat bedoel ik idd in de zin van zithouding, comfort. Maar ook dat het apparaat hoog in de toeren wil rijden wil er "echt" iets gebeuren en als het dan gebeurd, gebeurd het niet zachtzinnig. Je blijft ook schakelen, in de spits is eigenlijk elke versnelling kut, alleen als het 120 rijdt niet ;)
Ik verwacht van die Buell dat ik wat lager in de toeren kan rijden met toch nog genoeg pit. Dat het een beetje een hooligan onder de motors is boeit me eigenlijk niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ConZito schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:25:
Dat het een beetje een hooligan onder de motors is boeit me eigenlijk niets ;)
Dat zou alleen al een reden zijn om die te kopen :P Een motorfiets met karakter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Saus schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:20:
[...]

Laten we anders even opsommen wat verondersteld wordt de beste methode is (wordt geacht te zijn..) om je fiets van een <insert rare move hier> te redden.

Ik heb nergens ervaring mee maar dit is wat ik gelezen heb:

Highsider: Gas blijven geven/houden, iig niet je gas dicht kwakken
Tankslapper: met veel gewicht op stuur hangen

't zijn niet de meest uitgebreide omschrijvingen, en ik hoop eigenlijk dat iedereen me aanvult/verbeterd. Mocht ik ooit in een dergelijke situatie komen dan hoop ik dat mijn onderbewuste zich ermee gaat bemoeien ;)
ik denk dat je je in dat soort extreme situaties toch terug laat vallen op je instinct.. of je moet een geharde coureur zijn voor wie het dagelijkse kost is..

maar: bij een driftend achterwiel.. in iedergeval niet plotseling gas dicht. dan heb je kans op een highsider.. gas blijven geven of rustig dichtdraaien kun je de boel mee redden of als je pech hebt onderuit schuiven (lowsider).. in iedergeval beter dan gaan vliegen.

bij een tankslapper.. tja..ik zou in iedergeval niet dat tempo blijven rijden.. dus gas erbij! en niet aan het stuur gaan lopen trekken, want dan maak je het alleen erger. je kunt namelijk niet zo snel reageren als het stuur slaat en dus stop je alleen maar meer energie in de tankslapper.
Dat bedoel ik idd in de zin van zithouding, comfort. Maar ook dat het apparaat hoog in de toeren wil rijden wil er "echt" iets gebeuren en als het dan gebeurd, gebeurd het niet zachtzinnig. Je blijft ook schakelen, in de spits is eigenlijk elke versnelling kut, alleen als het 120 rijdt niet
Ik verwacht van die Buell dat ik wat lager in de toeren kan rijden met toch nog genoeg pit. Dat het een beetje een hooligan onder de motors is boeit me eigenlijk niets
tja. het blijft een extreme racer he.. zithouding is daar ook naar. maar het went wel (een beetje)..
ik snap alleen niet dat je met een ZX10R hem hoog in toeren moet houden.. plemp hem in zijn 3e versnelling en je kunt van 40-190km/h volgens mij wel aardig uit de voeten.. je moet eens kijken hoeveel koppel een buell heeft en hoeveel koppel een ZX10R heeft. en dan liefst bij de buell bij 4000 toeren en de ZX10R bij 6000 toeren (omstreeks die toerentallen rij je toch het meest..)
Dat zou alleen al een reden zijn om die te kopen Een motorfiets met karakter
rammel rammel rammel rammel...

nee geintje. ik zou er best eentje in de schuur willen hebben (naast mijn R6, een suzuki katana turbo en een KTM 520 supermotard.. oh en een FJR voor vakanties..)

[ Voor 34% gewijzigd door FragDaddy op 27-06-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:33:
ik denk dat je je in dat soort extreme situaties toch terug laat vallen op je instinct.. of je moet een geharde coureur zijn voor wie het dagelijkse kost is..
Overlevingsreacties zijn dodelijker dan het evenement waarop ze reageren.
bij een tankslapper.. tja..ik zou in iedergeval niet dat tempo blijven rijden.. dus gas erbij! en niet aan het stuur gaan lopen trekken, want dan maak je het alleen erger. je kunt namelijk niet zo snel reageren als het stuur slaat en dus stop je alleen maar meer energie in de tankslapper.
Gas geven, dat stuur lichter maken.

BTW, kom es online :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik denk dat voor de normale rijder het beste wat gedaan kan worden bij een tankslapper bidden is :+

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 27-06-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:39:
Ik denk dat voor de normale rijder het beste wat gedaan kan worden bij een tankslapper bidden is :+
Of dit enorm geil spul kopen :9~

Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/matris.JPG

Is van een vriend van mij welke zijn GSX-R1000K5 gaat pimpen. PVM wielen, Marzochi 50mm poten, matris stuurdemper, wilbers achtervering, goodridge remleidingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 27-06-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:42:
[...]

Of dit enorm geil spul kopen :9~

[afbeelding]
Altijd het laatste woor willen hebben hè ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:45:
Altijd het laatste woord willen hebben hè ;) :p
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/fuckyou2.gif :+

Deze veerpoot is een beauty 8) :9~
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/wilbers1.JPG

Maar dat lekkers komt op een Gixxer 750. Ik ga niets aan mijn CBR doen qua vering denk ik.
Tenzij ik hem 100% zeker nog wil houden voor circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Hey verrek, een topic dat over motors gaat :D

Dit is mijn brommert, een XS400 uit 1980 met een XS360 blok.
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/xs400a.jpg
Nog niet helemaal af maar dat komt wel goed.
Verders heb ik nog een boel onderdelen in de schuur liggen, dat moet ooit een XS360 caferacer en XJ650 caferacer worden.

Ben alleen nog bezig met mijn rijbewijs, nu vijf lessen vb gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Clithopias op 28-06-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

FragDaddy schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:33:
[...]
tja. het blijft een extreme racer he.. zithouding is daar ook naar. maar het went wel (een beetje)..
ik snap alleen niet dat je met een ZX10R hem hoog in toeren moet houden.. plemp hem in zijn 3e versnelling en je kunt van 40-190km/h volgens mij wel aardig uit de voeten.. je moet eens kijken hoeveel koppel een buell heeft en hoeveel koppel een ZX10R heeft. en dan liefst bij de buell bij 4000 toeren en de ZX10R bij 6000 toeren (omstreeks die toerentallen rij je toch het meest..)
Niet als het een ouwe zx10 is, de voorloper van de zzr1100 :P
Buell heeft volgens de opgave iets van 116nm bij 5600 toeren kawa zx10r iets van 115nm bij 9500 toeren.
Daarbij zijn het natuurlijk 2 mega verschillende fietsen, buell heeft in principe alleen maar koppel, en bij 7000 toeren houdt het feest allang weer op. ZX10R(de nieuwe) begint wsl. pas echt te leven bij de 7000 toeren. En dan komt ie ook echt tot leven.
Vriend van me heeft een zx9r en die voelt toch echt wel soepeltjes vanaf 3/4000 toeren. Niet uber sterk, maar loopt dan wel soepel door.
Heb jaren diverse fireblades gehad die allemaal pas echt begonnen bij 7000 toeren, heb nu een zrx1200. Elke x als ik weer gasgeef bij 3000 toeren heb ik weer een >:) onder m'n helm.
Dus het maakt wsl. niet zoveel wat je koopt zolang het maar een dikke naked wordt als je veel koppel onderin wilt hebben. Bandit1200/gsx1400/zrx1200/buell1200/cb1000.
Buell is idd een fiets met karakter, vriend van me had er eentje van de eerste lichting. Die stond vaker bij de dealer met stuk getrilde spullen/ terugroepacties. Tevens was de inruilprijs ook bagger dat ie hem weer inleverde. Hoefde hij zich niet erg zorgen over te maken, maar ben je niet zo rijkelijk bedeeld dan is het toch wel een puntje!
Op het motorforum zie je ze eigenlijk ook weinig voorbij komen, laat staan op straat dat ik ze heb zien rijden.
Maar daar moet je zelf maar je conclusie uittrekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Chevy454 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:09:
[...]

[afbeelding] :+

Deze veerpoot is een beauty 8) :9~
[afbeelding]

Maar dat lekkers komt op een Gixxer 750. Ik ga niets aan mijn CBR doen qua vering denk ik.
Tenzij ik hem 100% zeker nog wil houden voor circuit.
mmhh, deze achter-veer is dus op mijn motor kapot.
De rebound demping werkt niet meer, en dat rijdt niet prettig kan ik je vertellen.

vooral op het circuit niet :X

Afbeeldingslocatie: http://www.mcdepiepn.nl/scriptdata/photo-albums/CRTdagAssen26mei2005/Motor_Circuitdag_26_mei_2005_004.sized.jpg

maar, een nieuwe is al onderweg 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 28-06-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik heb afgelopen week de WP achterveer en de Wilbers achterveer en voor vering gemonteerd

Gisteren afspraak bij het vroegere wp, nu HK suspension en hun hebben hem basis afgesteld op mijn gewicht.

Mijn achterschokdemper stond wat te strak en daardoor als ik uit accelereerde bij bijv. een klaverblad duwde het voorwiel naar buiten (nerveus ook)

Dat is nu alelmaal opgelost..

nu weer proberen knietjes aan de grond te rijden met stabiele fiets..

shit wat een scheermes is het!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:44:
Ik heb afgelopen week de WP achterveer en de Wilbers achterveer en voor vering gemonteerd

Gisteren afspraak bij het vroegere wp, nu HK suspension en hun hebben hem basis afgesteld op mijn gewicht.

Mijn achterschokdemper stond wat te strak en daardoor als ik uit accelereerde bij bijv. een klaverblad duwde het voorwiel naar buiten (nerveus ook)

Dat is nu alelmaal opgelost..

nu weer proberen knietjes aan de grond te rijden met stabiele fiets..

shit wat een scheermes is het!!
Mooi :)
Ik ga morgen mijn CBR eens poetsen. Kuipen zijn zo gedaan maar die velgen :o
Zijn klote velgen om te poetsen. Beste manier om die schoon te maken is om die gewoon eruit te halen want dan kan je er goed bij met een spons.

Owja, ik ben geslaagd en ga nu naar mijn laatste jaar van mechanica optie automechanica specialisatie in motortechnieken Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif Overigens wel een grote groep volgend jaar. We missen net één persoon om te kunnen kaarten :+

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 28-06-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:33:
[...]

Mooi :)
Ik ga morgen mijn CBR eens poetsen. Kuipen zijn zo gedaan maar die velgen :o
Zijn klote velgen om te poetsen. Beste manier om die schoon te maken is om die gewoon eruit te halen want dan kan je er goed bij met een spons.
Die 6-spaaks dingen ?
Die zijn idd een hel om schoon te maken, de randen lukken goed, maar de spaken, zeker in de uithollingen zijn gewoon onmogelijk.
(heb zelf vergelijkbare velgen op mn NX zitten, maar dan wat smaller :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:40:
Die 6-spaaks dingen ?
Die zijn idd een hel om schoon te maken, de randen lukken goed, maar de spaken, zeker in de uithollingen zijn gewoon onmogelijk.
(heb zelf vergelijkbare velgen op mn NX zitten, maar dan wat smaller :P)
Juist die ja :( En mijn velgen zijn wit, momenteel gebroken wit :+
Morgen eerst de motor afspuiten, kuipen wassen, ketting invetten en wiel eruit.
Voorwiel moet ik nog iets voor gaan verzinnen om hem op te tillen. Tijd voor een bok :|

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 28-06-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Jullie hebben klagen over velgen poetsen..Ik heb nog echte spaken..
voor de mensen die zich afvragen waarom: spaakwielen zijn veel sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Acid_Burn schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:56:
Dat gaat eigenlijk beter. Althans, mijn ervaring met de KLR en met de CBR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Acid_Burn schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:56:
Ja en nee :P
Ze zijn flexibeler waardoor ze klappen beter op kunnen vangen zonder definitief te beschadigen.

["I'm blinded by the obvious moment"]
Dus ze zijn sterk doordat ze slap zijn
[/"I'm blinded by the obvious moment"]

En nu ga ik maar slapen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Grrr, vandaag geen motor wassen. Heb een telefoontje van DAM gekregen. Uitlaatdemper is klaar voor de ZX-9R 8) Ben benieuwd naar het geluidje en eens naar Paul Ritzen bellen voor een afstelling.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.