[Motor] Beginnersvragen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.290 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56

4x2

lộn xộn quá

FragDaddy schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:12:
[...]

helpt wel qua inzicht. maar als je alleen met een auto rijdt anticipeer je nog veel te weinig. althands. ik zie dat ik sinds ik mijn motorrijbewijs heb ook in de auto veel verder vooruit kijk en vooral ook vooruit denk..bij elke verkeerssituatie meteen nadenken wat er allemaal kan gebeuren, wat er mis kan gaan en waar je uitwijkmogelijkheden zitten.
*with stoepid*

Scheelt veel hoor, kijk nu met de auto ook de bocht door enzo :).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ja. dan is ie prima te rijden en dan is het echt geen gevaarlijk monster (behalve dat de zithouding en stuureigenschappen de motor voor een beginner misschien een beetje wiebelig doet voorkomen).
ik heb wel op een RS50 gereden, die is op het vermogen na wel het zelfde als een RS125, even groot enzo, dus de zithouding is ook wel ongeveer gelijk aan die van een R6, en ik moet zeggen vond die RS50 ook erg lekker rijden het gaat niet echt hard ofzo (80 zoiets) maar dat ding gaat wel erg lekker door de bochten heen :)

die zithouding is wel ff wennen als je alleen maar een scooter gewent bent maar het went naar een tijdje wel

en toch lijkt het me ook wel erg lekker om zo'n R6 na een tijdje eens lekker hoog in de toeren te jagen, zit er trouwens een toeren begrenzer op of niet en wat is het maximale aantal toeren wat ie aankan, dus waar begint de rode zone bij zo'n ding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:21:
en toch lijkt het me ook wel erg lekker om zo'n R6 na een tijdje eens lekker hoog in de toeren te jagen, zit er trouwens een toeren begrenzer op of niet en wat is het maximale aantal toeren wat ie aankan, dus waar begint de rode zone bij zo'n ding ?
Zit een begrenzer op, dan gaat hij inhouden. Er is maar één ding wat je kost wat kost moet vermijden: de begrenzer in een bocht raken :| Dan heb je de pamper ook wel direct vol zeker wanneer je niet weet wat er gebeurd en heel erg funest onder een hellingshoek :) Hoogtoerig de bocht ingaan is leuk maar om nou met nog slechts 1000 toeren voor de begrenzer de bocht in te gaan noem ik niet echt slim.

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2005 19:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chevy454 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:00:
[...]

Zit een begrenzer op, dan gaat hij inhouden. Er is maar één ding wat je kost wat kost moet vermijden: de begrenzer in een bocht raken :| Dan heb je de pamper ook wel direct vol zeker wanneer je niet weet wat er gebeurd en heel erg funest onder een hellingshoek :|
hehe dat dacht ik al ja, maarja wie rijd er in een bocht dan ook @ 12/14k toeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:02:
hehe dat dacht ik al ja, maarja wie rijd er in een bocht dan ook @ 12/14k toeren :P
Nou als ik de bocht uitkom dan zit ik wel tegen de 12000 aan :) De bocht ga ik tegen 10000 in en dan ga ik trekkend de bocht door en door het kantelen alleen maak je al 500 extra toeren. Enkel is het wel ruk dat je dat niet bij 11000 toeren ingaan, de begrenzer komt er bij 13500 in bij mij :+ Gelukkig raakte ik de begrenzer aan de exit van de bocht want als het ter hoogte van de apex was dan had ik de pamper meer dan vol :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chevy454 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:10:
[...]

Nou als ik de bocht uitkom dan zit ik wel tegen de 12000 aan :) De bocht ga ik tegen 10000 in en dan ga ik trekkend de bocht door en door het kantelen alleen maak je al 500 extra toeren. Enkel is het wel ruk dat je dat niet bij 11000 toeren ingaan, de begrenzer komt er bij 13500 in bij mij :+ Gelukkig raakte ik de begrenzer aan de exit van de bocht want als het ter hoogte van de apex was dan had ik de pamper meer dan vol :+
hahahahahah, mooi man ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
[b]PilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:21:[/en toch lijkt het me ook wel erg lekker om zo'n R6 na een tijdje eens lekker hoog in de toeren te jagen, zit er trouwens een toeren begrenzer op of niet en wat is het maximale aantal toeren wat ie aankan, dus waar begint de rode zone bij zo'n ding ?
de rode zone begint bij 15.500 toeren volgens mij. das bijna Formule 1 gebied. en zo klinkt ie dan ook :)
en hij loopt bij 16.500 ofzo in de toerenbegrenzer. maar bij 15.000 toeren begint ie al vermogen af te bouwen.. dus verder doortrekken is eigenlijk zinloos.

ik heb mijn shiftlight ingesteld om bij 13.000 toeren te gaan knipperen en bij 15.000 toeren continue te branden. vooral in de lage versnellingen moet je bij 13.000 toeren echt gewaarschuwd worden.. want het kost (althands bij mij) even tijd om op dat knipperend licht te reageren en te schakelen.. en die motor klimt zo waanzinnig hard in toeren.

als ik normaal (tourgericht) rij kom ik eigenlijk nooit boven de 10.000 toeren. (wheelies en andere ongein even niet meegerekend). maar als ik in circuit-mode rij dan zit ik ook ongeveer rond chevy's toerenbereik (iets hoger omdat mijn motor nou eenmaal max vermogen bij een iets hoger toerental heeft liggen).. maar dan is het wel echt uitkijken omdat je dan echt bij het uitacceleren van een bocht het gas met fluwelen handschoentjes moet bedienen.. dan moet je echt super-geconcenteerd rond rijden.

en op de openbare weg is het eigenlijk gekkenwerk omdat je
a) vaak geen uitloop hebt in bochten (bomen, vangrails, lantaarnpalen, etc.)
b) je dan ook in 2e versnelling al zulke illegale snelheden neerzet dat je meteen je rijbewijs in mag leveren als ze je pakken.
c) iedereen in een straal van 2km weet dat er een motorrijder flink aan het scheuren is (open uitlaat).
dat laatste komt op zich wel van pas op dijkjes enzo omdat alle andere weggebruikers ruim vantevoren gewaarschuwd worden dat je er aan komt.
de begrenzer komt er bij 13500 in bij mij
vrouwen fiets :P ;)

[ Voor 39% gewijzigd door FragDaddy op 14-06-2005 19:44 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:12:
[...]

helpt wel qua inzicht. maar als je alleen met een auto rijdt anticipeer je nog veel te weinig. althands. ik zie dat ik sinds ik mijn motorrijbewijs heb ook in de auto veel verder vooruit kijk en vooral ook vooruit denk..bij elke verkeerssituatie meteen nadenken wat er allemaal kan gebeuren, wat er mis kan gaan en waar je uitwijkmogelijkheden zitten.
Ik vind het op sommige momenten echt eng als ik in de auto zit nu (rij niet zoveel km meer met de auto, vb 100km auto nu en 8400 motor). Je hebt totaal geen zicht in de auto vind ik. Je kan met geluk 1 auto ver kijken, terwijl je met de motor quasi al het verkeer voor je kan zien. Scheelt hem een hoop met anticiperen.

En inderdaad, ook ik vind dat je van motorrijden ook beter gaat autorijden. Je zit op de motor gewoon constant voor je, opzij, achter je te kijken (spiegels :p ) en te denken wat er zou kunnen gaan gebeuren.
Erg zwaar uitgedrukt misschien, maar je moet rijden met het gedacht dat iedereen je dood wil rijden (lijkt soms ook wel zo :X) :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:40:
Erg zwaar uitgedrukt misschien, maar je moet rijden met het gedacht dat iedereen je dood wil rijden (lijkt soms ook wel zo :X) :p
en das de beste tip die je kunt geven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, rij alsof de rest van het verkeer uit idioten bestaat. (meestal is dat nog waar ook).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:55:
Idd, rij alsof de rest van het verkeer uit idioten bestaat. (En dat is nog waar ook).
Dat is beter :+
Echt, ik zat lekker op de autosnelweg te cruisen op een gemakkelijk tempo van 190km/h linkerbaan.... ZOEF ZOEF :| Werd ik dus links ingehaald door iemand welke net ghostriderachtige aspiraties had want hij had dus HEEL weinig ruimte. En die andere kwam me rechts voorbij op hetzelfde tijdstip maar die had ook bitterweinig ruimte :X Voordeel was wel, er reed iemand voorop dus als die werden geflitst flink remmen :+

Owja, ga zulke snelheden niet rijden met een textielen pak ;) Je staat dan voor schut :+

[ Voor 65% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

tja..

* teacher rijdt eigenlijk nooit 190
(ik denk dat de K dat ook niet haalt in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
teacher schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:29:
tja..

* teacher rijdt eigenlijk nooit 190
(ik denk dat de K dat ook niet haalt in de praktijk.
zo hard heb ik zelfs met een auto nog nooit gereden, en het zal met een auto toch wel een stuk makkelijker zijn, zal ook wel erg lang duren voordat ik dat met een motor durf te doen, ik bedoel als je dan valt.....DAMN dat wil ik niet eens weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Chevy454 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:21:
[...]

Dat is beter :+
Echt, ik zat lekker op de autosnelweg te cruisen op een gemakkelijk tempo van 190km/h linkerbaan.... ZOEF ZOEF :| Werd ik dus links ingehaald door iemand welke net ghostriderachtige aspiraties had want hij had dus HEEL weinig ruimte. En die andere kwam me rechts voorbij op hetzelfde tijdstip maar die had ook bitterweinig ruimte :X Voordeel was wel, er reed iemand voorop dus als die werden geflitst flink remmen :+

Owja, ga zulke snelheden niet rijden met een textielen pak ;) Je staat dan voor schut :+
Moet je maar in je spiegels kijken :>
Is ook handig als er plots een donkere Volvo/Impreza/... met 2 figuren met blauwe hemdjes in je buurt komt :X

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
PilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:37:
[...]

zo hard heb ik zelfs met een auto nog nooit gereden, en het zal met een auto toch wel een stuk makkelijker zijn, zal ook wel erg lang duren voordat ik dat met een motor durf te doen, ik bedoel als je dan valt.....DAMN dat wil ik niet eens weten
ik rij met mijn motor eigenlijk ook bijna nooit dat soort snelheden. Ik wil mijn rijbewijs graag houden. uitzonderingen:
-als ik de snelweg op rij. op de invoegstrook even doortrekken als het rustig is.
-op een afgesloten weg of circuit
-in Duitsland op de autobaan

met durven heeft dat niets te maken. hard rechtdoor kan iedereen. gewoon het gas tegen de stuit draaien en achter je ruitje wegkruipen. (al bied zo'n R6 niet zo heel veel windbescherming)

als je die jongens met motoGP of SBK op hun bek ziet gaan.. en daarna weer op staan om naar de pitsstraat te rennen en weer een andere motor uit het rek te trekken.. en die vallen vaak met veel hogere snelheden. goed leer kan je leven redden. keerzijde van het verhaal is dat die circuitrijders geen dingen tegenkomen in hun glijpartij (vangrail, bomen, auto's, palen).

Ik ga het niet uitproberen maar ik denk dat je wel weer op staat als je maar niets tegenkomt.

Het probleem is dat we hier in Nederland gewoon NIET gewend zijn aan grote snelheidsverschillen. Als men in duitsland in de spiegel een klein stipje ziet verschijnen, dan kijkt men nog wel een keer goed of dat stipje niet heel rap dichterbij komt. Hier in nederland kijkt men niet nog een keer, omdat men het gewoon niet verwacht, en zet men de auto gewoon op de linkerbaan (vaak tegelijkertijd met het gebruik van het knipperlicht)

daarnaast is de snelheid van een achteropkomende auto/motor schatten erg lastig. en met een auto is het nog wel te doen omdat je je dan op de afstand tussen de koplampen kunt richten (die afstand wordt steeds 'groter' naarmate de auto dichterbij komt)

zelfs als je gewoon 130 rijdt en je iemand inhaalt die 120 rijdt kan het nog mis gaan. had ik van de week nog bijna. haal je een auto in.. komt ie opeens naar links. kon nog net mee naar 'buiten' sturen en gas geven om er zo net voor en helemaal op de redreseerstrook te belanden. tijd om te toeteren / remmen had ik niet. En ik had met mijn stomme (slaperige) kop ook niet gezien dat 'ie redelijk dicht op een andere auto reed. Anders had ik geanticipeerd dat ie wilde inhalen en beter opgelet. Zo kon ik dus de fout van een andere weggebruiker bijna niet meer opvangen.

[ Voor 81% gewijzigd door FragDaddy op 15-06-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]

Mwoh, mn nieuwe motortje heb ik ook binnen een dag op de 170/180 gehad (oude kan 130-140 max), kwestie van weg uitzoeken waarvan je weet dat er geen zijstraten liggen en zonder al teveel bomen en het gas open hengsten :p
Remmen is ook niet zo'n probleem opzich, winddruk in het begin wel :+
Vallen moet je niet teveel over nadenken, rijd niet prettig, als je gaat dan ga je en kun je er maar het beste van hopen.

ben btw een keer met 100 ofzo over de snelweg gestuiterd dankzij (vermoedelijk) een dieselspoortje oid, motortje had 2 kapotte spiegels en een kapot knipperlichtglaasje, ik alleen maar wat spierpijn en een beschadigd pak, dus als je niks raakt is er weinig aan de hand, gewoon een beetje rollen enzo zeg maar :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
The Bad Seed schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:29:
Moet je maar in je spiegels kijken :>
Heb ik ook gedaan. Van het éne op het andere moment waren die bij me, die gasten moesten er zeker 240 op hebben zitten.
zal ook wel erg lang duren voordat ik dat met een motor durf te doen,
Een half uur dat ik de CBR had had ik al de naald op 210km/h gehad....
Dat gaat sneller dan je lief is, echt: dat gaat zo smooth.. krijg nou wat? Ik rijd al 180? Misschien toch maar van het gas gaan. Echt, vermogen en snelheid wennen verschrikkelijk snel. Ik had laatst tegen legale snelheden gereden, ik had het gevoel dat de motor als het ware ging omvallen :z

Eerste les: 70km/h dat gaat HARD, beangstigend hard zelfs.
Tweede les: 70km/h.... 120 is pas hard
Derde les: 120km/h :z

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

FragDaddy schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:42:
[...]

zelfs als je gewoon 130 rijdt en je iemand inhaalt die 120 rijdt kan het nog mis gaan. had ik van de week nog bijna. haal je een auto in.. komt ie opeens naar links. kon nog net mee naar 'buiten' sturen en gas geven om er zo net voor en helemaal op de redreseerstrook te belanden. tijd om te toeteren / remmen had ik niet. En ik had met mijn stomme (slaperige) kop ook niet gezien dat 'ie redelijk dicht op een andere auto reed. Anders had ik geanticipeerd dat ie wilde inhalen en beter opgelet. Zo kon ik dus de fout van een andere weggebruiker bijna niet meer opvangen.
Ik zou je nu graag even willen herinneren aan ons meningsverschilletje in het begin van dit topic over het gevaarlijk weinig vermogen van een 125-250cc viertaktje. Niet dat ik per se gelijk moet hebben hoor, maar denk je dat je je met een cb250 of langzamer had kunnen redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Chevy454 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 00:55:
[...]

Eerste les: 70km/h dat gaat HARD, beangstigend hard zelfs.
Tweede les: 70km/h.... 120 is pas hard
Derde les: 120km/h :z
De remedie.. naked bike rijden... dan krijg je van 200km/u toch echt wel stevige armen ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Acid_Burn schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 01:48:
De remedie.. naked bike rijden... dan krijg je van 200km/u toch echt wel stevige armen ;)
Dat werkt ook niet vrees ik. Hey, dat gaat best lekker die Vboost op een Vmax... ja hoor 220km/h :|
Goed, in vergelijk met een gekuipte motor is het inderdaad harder werken en je houd het ook niet echt lang vol maar eens je het doet is het verschrikkelijk want die kick om toch vast te houden bij zo'n hoge snelheid is toch wel lekker ;)

Snelheid went gewoon. De ervaring verschilt wel tov een naked en een gekuipte motor maar je gaat toch stelselmatig naar die begrenzer in de hoogste versnelling hoor ;)

En met zo'n CB500 ofzo ga je ook redelijk snel 160km/h rijden, met een Harley Hardtail 160km/h rijden lijkt me wel eens om nooit mee te maken, mijn arme billen :+

[ Voor 69% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2005 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Acid_Burn schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 01:48:
[...]

Om over je nekspieren maar te zwijgen. 8)
De eerste keren dat je voor een lange stuk sneller rijdt dan je gewend bent voel je die toch vrij goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

Steffie

Opaque

The Bad Seed schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 01:56:
Om over je nekspieren maar te zwijgen. 8)
De eerste keren dat je voor een lange stuk sneller rijdt dan je gewend bent voel je die toch vrij goed :)
Helaas went dat ook vrij snel. De spierpijn in m'n nek en armen die ik de eerste keer had na 50km snelweg voel ik nu al nauwelijks meer na 200km snelweg ;) Een naked bike lijkt me opzich wel gaaf als workout. Ik weeg namelijk maar 50 kilo, dus de wind krijgt nogal snel vat op mij :P

[ Voor 16% gewijzigd door Steffie op 15-06-2005 02:37 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
The Bad Seed schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 01:05:
[...]

Ik zou je nu graag even willen herinneren aan ons meningsverschilletje in het begin van dit topic over het gevaarlijk weinig vermogen van een 125-250cc viertaktje. Niet dat ik per se gelijk moet hebben hoor, maar denk je dat je je met een cb250 of langzamer had kunnen redden?
nou dan was het inderdaad krap geworden. maar ik zat met mijn R6 ook in de hoogste versnelling in cruise-mode.. dus toen ik het gas er op gooide gebeurde er ook vrij weinig. ik heb hem gewoon op de redresseerstrook geplempt. daar was ruimte. dus in dit geval had het met een cb250 ook gelukt.

maar als ik een (opgevoerde) R1, een GSXR1000, en ZX10R of een CBR1000RR gehad had had ik niet eens op de redresserstrook gehoeven.. als ik daarmee het gas erop had gegooid dan had ik er makkelijk voor uit kunnen komen.

en zo kun je wel door blijven gaan. met een motoGP machine had ik me uit nog extremere situaties kunnen redden in dit geval.

(heel) veel vermogen is in deze situaties handig en hoe meer hoe beter.

de andere kant van het verhaal is dat een motor met veel vermogen in bochten een stuk zenuwachtiger is en je daar gewoon (veel) ervaring voor nodig hebt.. zoals ik ergens in een van de eerste topic al aangaf: een highsider is zo gemaakt.. en met een 600 bij 15.000 toeren ook wel. maar als je met 5000 toeren met een 600cc een bocht in stuurt dan gaat dat allemaal heerlijk rustig en weet je teminste zeker dat ook al geef je wat gas bij, de achterband grip genoeg houdt.

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 15-06-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:08:

de andere kant van het verhaal is dat een motor met veel vermogen in bochten een stuk zenuwachtiger is en je daar gewoon (veel) ervaring voor nodig hebt.. zoals ik ergens in een van de eerste topic al aangaf: een highsider is zo gemaakt.. en met een 600 bij 15.000 toeren ook wel. maar als je met 5000 toeren met een 600cc een bocht in stuurt dan gaat dat allemaal heerlijk rustig en weet je teminste zeker dat ook al geef je wat gas bij, de achterband grip genoeg houdt.
Dat is waar.

Ik kom van een GSXR600 van 97 en rijd nu op een GSXR750 van 99.

Exact dezelfde fietsen , gewicht doet niet veel voor elkaar onder (5 a 6kg met volle tank, en die heb ik al bespaard met compleet ander uitlaat systeem)

Maar het vermogen is totaal anders. Ben van 97 a.w. pk naar 126,5 a.w. pk gegaan (ja het a.w vermogen stijgt nog steeds, blijven opvoeren ;) ) en het koppel is van 68nm naar 88nm gegaan.

Stel je voor, ik plat in de bocht, achter een GSXR1000 k5 en een 2004 R1 aan lekker plat, nog wat gas bij geven, en dan je pamper vol hebben (dank chevy voor de uitspraak _/-\o_ ) omdat het achterwiel begint te glijden, vooral beetje gas blijven geven en niet dichtgooien :X Dus het is wel goed gegaan maar het verschil is er wel degelijk.

Nogmaals voorstelling :) Een wel bekende bocht, met de 600 gas geven en er dan met 170km/h op af
komen en wat bij remmen en hem erin gooien... maar dan vergeten dat je op een 750 zit en er met een dikke 200km/h op af komen, nou dan mag je hard bij remmen en snel omgooien..

allemaal leer momentjes.... puur door vermogen

En wat snelheid betrefd..

het verschil tussen een naked en met kuip doet de snelheids ervaring al anders beleven.. en dan nog eens van textiel naar leer.. dan is 240 opeens niet meer zo hard.. en als je dan 120 rijd heb je nog maar 1 arm aan het stuur en zit je wat relaxter want het gaat zo langzaam.... bijwijze van O-)

* Capo heeft al 3000km met zijn MPP gedaan en verwacht er nog wel een 2000km bij.. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 15-06-2005 09:56 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:55:
Stel je voor, ik plat in de bocht, achter een GSXR1000 k5 en een 2004 R1 aan lekker plat, nog wat gas bij geven, en dan je pamper vol hebben (dank chevy voor de uitspraak _/-\o_ ) omdat het achterwiel begint te glijden, vooral beetje gas blijven geven en niet dichtgooien :X Dus het is wel goed gegaan maar het verschil is er wel degelijk.
Martin liet zeker een groot gat destijds? :P Hij klaagde over jouw arrow pijpje :+

Maar inderdaad, juist dan moet je het gas erop houden want anders komt er nog meer druk op de voorkant waardoor het achterwiel nog meer wijd wil gaan. Bij twijfel: gassen :)
FragDaddy schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:08:
(heel) veel vermogen is in deze situaties handig en hoe meer hoe beter.
Juist, meer vermogen is handig voor zulke situaties. En je hoeft niet direct een 1000 te hebben. Maar een 250cc of 400cc viertakt zou je wel degelijk in de stront hebben gezeten mocht je geen uitwijk methode hebben. Daarom dat ik ook zeg: minimaal een 600cc vanwege dat dubbele karakter.
Met een 600cc kan je ook een highsider maken. De oorzaak van een highsider is heel simpel. Je gaat de bocht te traag in, je voorganger zie voor je uitlopen en jij opent het gas vanwege die hormonen veels te snel open. Maar als je de bocht goed hard had ingestuurd dan kon je eerder op het gas gaan en gelijkmatiger omdat je dan veel meer asfalt hebt om te versnellen en je zit nog steeds in een hellingshoek in de bocht waardoor je toch al automatisch het gas langzamer opent.

Aldus de uitleg welke ik van een MV testrijder en een circuit instructeur heb gekregen :+

[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terug naar het "Beginners" gedeelte uit [Motor] Beginnersvragen ;)

Ik zit nu bij me pa achterop, en ik heb gewoon een textielen pak, scheelt een lederen dan echt zoveel ?
En dan vooral in uiterlijk, of in drag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:24:
Ik zit nu bij me pa achterop, en ik heb gewoon een textielen pak, scheelt een lederen dan echt zoveel ?
Hangt veel van het gebruik af :)
Ga je lekker cruisen tegen 120km/h dan is textiel goed genoeg, ga je cruisen tegen een wat hogere snelheid dan is leer toch wel beter want dat wappert minder. Als het E-gekeurd is dan is het wel in orde :)

www.splashdesign.nl verkoopt pakken heb je een beetje idee van modellen en prijzen (al kan het nog goedkoper bij Hein Gericke denk ik :) )
www.fc-moto.de Voor een duitse winkel welke opstuurt naar NL. maar ik raad je aan om eerst te passen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:24:
Even terug naar het "Beginners" gedeelte uit [Motor] Beginnersvragen ;)

een leren pak vind ik persoonlijk veel comfortabeler zitten.
Ook heb ik in het geval van een crash zwaar de voorkeur voor leer.

Met een leren pak kan ik zo hard rijden als ik wil, maar als ik mijn jack erover heb (ivm kou / regen) kan ik niet harder dan 250 km/h dan heb ik gewoon geen zicht meer zo wapperen.

Maar je hebt er al last van bij snelheden van >160 km/h

maar textiel is vaak makkelijker aan te trekken over een normale spijkerbroek etc.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Niks mis met textiel hoor.

Ik heb voor als het kouder is, of als het hard regent oid een textielen (cordura) broek met protectie.
Water en wind dicht, ademend enzo. Is het weer goed genoeg dan pak ik gewoon een leren toerbroek. Jas is sws van textiel:
Afbeeldingslocatie: http://www.dainese-shop-dessau.de/shop/images/bild_175_kl.jpg
dainese atlas. Prima ding, wel een beetje koud voor NL weer. In de winter doe ik er ook een dik windstopper fleece jack onder. Handschoenen zijn van BMW, net als de helm (systeem IV). Laarzen zijn "drive" die bij de emma vandaan komen. Je kent ze wel van de NL motorpolitie.

Ik merk bijvoorbeeld wel dat als ik de binnenvoering uit de jas haal en ik vergeet de klittenband stroken te verstellen, dat mijn hele jas alle kanten opflappert. Aan de andere kant zie ik mezelf nog geen dikke fleece trui onder een "nice and snug" lederen overall proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik denk dat textiel voor toerders ideaal is.
Rijders met een iets wat sportievere rijstijl met buikschuivers zie je eigenlijk alleen maar in leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:04:
ik denk dat textiel voor toerders ideaal is.
Dat is wel zo ja maar ik wil niets anders meer dan leer :)
Maar textiel zit ook super maar leer net iets beter vind ik :)
Alleen is mijn textielen pak na 3 jaar te groot geworden (of ik kleiner :+ ) en is nou niet echt meer waterdicht, eens kijken hoe ik die terug waterdicht kan maken of mss een geheel ander pak erbij (dit keer wel één waarbij je de jas aan de broek kan vast ritsen)

Voor leer heb je overigens van die regenoverals welke wind en waterdicht zijn :)
Die moet ik ook eens gaan kopen en in de buddy gaan steken

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Chevy454 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:17:
[...]

Dat is wel zo ja maar ik wil niets anders meer dan leer :)
Maar textiel zit ook super maar leer net iets beter vind ik :)
Alleen is mijn textielen pak na 3 jaar te groot geworden (of ik kleiner :+ ) en is nou niet echt meer waterdicht, eens kijken hoe ik die terug waterdicht kan maken of mss een geheel ander pak erbij (dit keer wel één waarbij je de jas aan de broek kan vast ritsen)

Voor leer heb je overigens van die regenoverals welke wind en waterdicht zijn :)
Die moet ik ook eens gaan kopen en in de buddy gaan steken
of gewoon niet rijden in de regen ;)

Maar soms (op vakantie bijvoorbeeld) heb je dat niet voor het kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:39:
of gewoon niet rijden in de regen ;)
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/fuckyou2.gif ;)

Ik ben moeten lessen met een hoosbui en dat met mijn textielen pak. Het water liep uit de laarzen en mijn pak... motorrijden is leuk maar nou douchen op de motor, dat liever niet nog een keer :P

[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Chevy454 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:59:
[...]
[afbeelding] ;)
Ik ben moeten lessen met een hoosbui en dat met mijn textielen pak. Het water liep uit de laarzen en mijn pak... motorrijden is leuk maar nou douchen op de motor, dat liever niet nog een keer :P
Als ik zo naar buiten kijk mag ik dat nu gaan doen, lessen in de regen dus.
Gelukkig gaat het niet zo hard... 't Is %^&$ de hele dag droog en zonnig geweest en nu moet het weer gaan regenen.... :/

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32

WouterG

Dit is geen ondertitel

Dit pak heb ik vanmiddag aangeschaft :9~

Helaas krijg ik het pas later want ze hadden het niet in deze kleur, hoop dat ik hem voor het weekend heb. Ben er best blij mee. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.evolutionmotorsport.com/nl/images_proef/supersport/110blue1_smal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
JanPedaal schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:41:
[...]

Als ik zo naar buiten kijk mag ik dat nu gaan doen, lessen in de regen dus.
Gelukkig gaat het niet zo hard... 't Is %^&$ de hele dag droog en zonnig geweest en nu moet het weer gaan regenen.... :/
je moet het maar zo zien: op je examen kan het ook regenen. en als je dan tijdens lessen nooit in de regen gereden hebt dan wordt je examen nog spannender dan het al is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Ik heb ook eens een dubbeluur lessen in de stromende regen gedaan... had alleen geen regenbroek bij me :D

Dan heb je wel een natte zak.. maar dat gaf helemaal niet.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Acid_Burn schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:54:
Ik heb ook eens een dubbeluur lessen in de stromende regen gedaan... had alleen geen regenbroek bij me :D.
Nou ik reed zo goed als blind bij mijn lessen vond ik. ik zat continu met mijn linkerhand mijn vizier extra schoon te maken :X Elk zinnig mens zou dan gewoon aan de kant gaan maar ja, je moet doorgaan :|

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:13
Heey is MF hierheen verhuist :) Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~svalk/over/r1.gif

Tja, lessen in de regen heb ik ik ook regelmatig moeten doen. Hoort erbij vind ik! Zeker in een hoosbui een keer rijden kan geen kwaad, kom je in 'het echt' ook wel eens in terecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vandaag viel het trouwens heel erg mee, qua zicht. Alleen putdeksels waren beetje lastig te zien, maar ja, dat houdt je scherp natuurlijk.
Mijn rijschool heeft verder erg goede waterdichte pakken, en waterdichte laarzen heb ik zelf dus eigenlijk was het gewoon goed te doen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De roots van M-F bevindt zich op GoT mocht je het niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 04:26:
[...]

De roots van M-F bevindt zich op GoT mocht je het niet weten ;)
huh serieus? leg uit...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
de oprichter van MF (duderuud) is op dit forum tot het idee gekomen om een motor-forum op te richten.

Er is zelfs ergens een draadje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier komt ie met de aankondiging: [rml]Duderuud in "[ BC3] Motor kopen"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Chevy454 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:21:
[...]

Pfff :P
Ik heb zowel textiel als leer. Maar WW verkeer doe ik altijd in mijn textiel (goretex) pak. Ook dan haal ik dat soort snelheden wel en het interesseert me helemaal geen f..k wat andere daar van denken.
Ik geef ook de voorkeur aan mijn lerenpak om lekker te knallen maar voor een x aantal ritjes is textiel toch handiger.

Ik rij trouwens R6 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:35

Martijn02

/* No Comment */

Woei.. ben vandaag geslaagd voor mijn bijzondere verrichtingen...

Ging allemaal best goed, alleen mijn 8je heb ik beetje verprutst (2x) (was eerste opdracht, zenuwen enzo) korte slalom ging gelukkig goed :)

De rest ging eigenlijk allemaal prima... Nu het leuke deel van de rijlessen, weg van dat saaie hete parkeerterrein, en lekker de weg op... Als alles goed gaat heef GoT er over een maandje weer een motorrijder bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Martijn02 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:11:

Ging allemaal best goed, alleen mijn 8je heb ik beetje verprutst (2x) (was eerste opdracht, zenuwen enzo) korte slalom ging gelukkig goed :)

De rest ging eigenlijk allemaal prima... Nu het leuke deel van de rijlessen, weg van dat saaie hete parkeerterrein, en lekker de weg op... Als alles goed gaat heef GoT er over een maandje weer een motorrijder bij :)
en ff aanmelden bij www.motor-forum.nl he!
altijd gezellig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Martijn02 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:11:

Kijk da's goed nieuws. Al een motor op het oog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zolang we maar geen nerd talk krijgen daar, en al helemaal geen schuiver topic ;)

Krijgen jullie geen warm gevoel van binnen wanneer jullie topics als deze lezen? Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/crossy.gif
Filebestrijding: hoe en wat?

kleine aanmoediging voor de beginnende motorrijders :+
Capivara's Columns: Wie dit leest is gek
Door Hans van Rijsse (Capivara), geplaatst op 29 juli 2004 om 10:48

Wie dit leest is gek
Gegroet, gekken van Nederland en België. Aangezien je op deze link geklikt hebt ga ik er vanuit dat je niet alleen gek bent, maar het ook niet eens ontkent. En, hoe lang ben jij al gek? Nog niet zo gek lang? Gek genoeg voor een wheelie in een parkeergarage? Of een stoppie naast de BMW van een KLPD'er? Of rijd je liever met een snelheid van meer dan 200 km/uur door de bebouwde kom? Of leg je vanaf je motor crimineeltjes om in Amsterdam? Dat kan een leuk zakcentje opleveren, zo is mij ter ore gekomen, en is nog nuttig bovendien.

Waarom rijd je in vredesnaam op twee wielen als het ook op vier kan? Véél veiliger en je zit nog droog ook. Maar nee hoor, meneer (of mevrouw) moet zonodig kiezen voor een voertuig dat een nogal dubieuze reputatie heeft als het op ongevalstatistieken aankomt. Waarom? Voor een frisse neus (die al na een kilometer volzit met uitlaatgassen) of om één te worden met de natuur? Kom kom, al het dierenleven heb je al de grens overgejaagd met je dragpipes c.q. vervangingsdemper.

Natuurlijk zijn wij niet gek, alleen de buitenwereld kijkt zo tegen ons aan. Dat geeft niet, want ze weten niet beter. In feite zijn wij de crème de la crème van de samenleving. Onvervaard, moedig, mannen van staal. Wij houden van risico's en we durven die te nemen. Huur een ploegje motorrijders in en je kunt het korps mariniers terugsturen naar hun moedertjes. Vergeleken met ons reactievermogen, gescherpt door dagelijks contact met automobilisten, is een F16 piloot maar een trage slak.

Wees trots! Je behoort tot het korps motorrijders! Een lid van de meest elitaire groep mensen op deze aardkloot! Borst vooruit! Recht je rug! Want, zo zal iedereen met mij eens zijn: een goed lid staat stijf.
bron: http://www.motorfreaks.nl/index.php/column/1667

[ Voor 71% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

BreadFan schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:40:
[...]

Kijk da's goed nieuws. Al een motor op het oog? :)
Een motor, tja. Ik ben eigenlijk net een beetje aan het orienteren. Het lijkt niet verstandig om meteen een hele nieuwe motor te kopen, dus ik ga denk ik voor 2ehands. En dan zit vind ik de Suzuki Bandits erg mooi, en de Yamaha Diversion (XJ600S/N) ook... Ben nog een beetje aan het rondneuzen, maar tips en adviezen zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

imho zoek je in de goede richting qua soort en type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Martijn02 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:31:
En dan zit vind ik de Suzuki Bandits erg mooi, en de Yamaha Diversion (XJ600S/N) ook... Ben nog een beetje aan het rondneuzen, maar tips en adviezen zijn van harte welkom!
Tja, hangt een beetje van je ingesteldheid af :)
Soes Bandit is oké maar die DIVI :? :? :?
Ik zie een Divi als een ideale fiets voor woon-werk maar voor fun? Hij is wel ideaal voor te leren, dat betwist ik niet, maar hij wekt zo weinig emotie op bij mij :)

Divi is 60pk met 55Nm, Bandit is 77 pk met 54Nm volgens DinX :)
Ik heb dan toch wel zeker weten die Bandit, voldoende sleurkracht en toch zeker wel genoeg vermogen om heel lang veel plezier aan te hebben

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

De bandit heeft op dit moment ook mijn voorkeur... Zijn er nog meer vergelijkbare merken/modellen? Ik wil wel een beetje mainstream model, dat onderdelen indien nodig goed te krijgen zijn, en niet al te duur zijn. Ik hoop natuurlijk dat dat nooit nodig zal zijn, maar denk dat het een beetje naief is om te denken dat je als beginnende motorrijder nooit iets zal overkomen.

Waar vind je een mooie 2ehand bandit? Marktplaats/Speurders? of heeft een dealer de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Martijn02 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:01:

Waar vind je een mooie 2ehand bandit? Marktplaats/Speurders? of heeft een dealer de voorkeur?
Maakt niet uit imho, bij een dealer kan je even hard genaaid worden als bij een particulier.
Gewoon zorgen dat je iemand meeneemt die er wat van kent.
Op Motor-Forum staat er ook ergens een lange checklist met allemaal punten waar je op kan letten moest je zo niemand kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Martijn02 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:01:
De bandit heeft op dit moment ook mijn voorkeur... Zijn er nog meer vergelijkbare merken/modellen? Ik wil wel een beetje mainstream model, dat onderdelen indien nodig goed te krijgen zijn, en niet al te duur zijn. Ik hoop natuurlijk dat dat nooit nodig zal zijn, maar denk dat het een beetje naief is om te denken dat je als beginnende motorrijder nooit iets zal overkomen.

Checklist:
http://www.motor-forum.nl.../55780/singlepost/1386996 ;)

Bij het balhoofdlager vind je normaal 2 maximum aanslag nokjes van het stuur. Als die beschadigd zijn dan weet je dat de motor ooit gevallen is. En dan niet zomaar omgevallen.
Verder kijken naar de nodige pakkingen op lekkages. En de motor starten als hij KOUD is.

Wat je ZEKER moet testen is het balhoofdlager want dat is meestal een flink gekut om te vervangen.
Voorwiel tegen de muur en dan tegen het stuur duwen. je mag dan geen tikkend geluid horen. Als het mogelijk is de voorkant de motor te lichten en eens aan de poten wiebelen. Als je daar speling voelt dan zit er speling op de geleidebus. Bij mij is die versleten denk ik want ik heb dus een trilling aan de voorpartij :(

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

CBR600 is trouwens ook een erg veilige keuze als je iets met kuip zoekt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

tja. leuke opstap motorfietsen.

die diversion 600 is idd een "saaie" fiets. Maar hij is ook betrouwbaar, goedkoop en 60pk lijkt weinig, maar is echt genoeg om flink vooruit te komen.

Wat zijn er nog meer leuke opstappers...
Denk eens aan een honda ntv> cardan, dus geen gedoe met kettingen smeren enzo.
Andere cardan fiets> suzuki vx800; rank model, smeuig blok. Je moet wel van de looks houden.

bmw f650> wat duurder, maar houdt waarde. Betrouwbaar blokje en lekkere controle ivm breed stuur.

kijk je naar een bandit, kijk dan ook eens naar een fazer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:47:
CBR600 is trouwens ook een erg veilige keuze als je iets met kuip zoekt.
nou, bekend kwaaltje met de nokkenasspanner en de spanningsregelaar. Welke ik ook nog steeds eens gemod moet worden hierzo. Gewoon een fan erop zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Heb je zo'n ouder model waar de regelaar onder de tank zit, bij de bobines, of een wat nieuwere waar ze 'm (ws omdat ie zo vaak vervangen moest worden :P) aan de zijkant hebben gezet ?
Maja, blokken zijn verder erg betrouwbaar.
En Yamaha's hebben ook geen al te beste spanningsregelaar geloof ik.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.hawks.nl/motor

Zie hier pic's van mijn Honda NTV 650 uit 1997 :D

Zelf rijd ik hier al bijna 5 jaar op, het is een super ideale beginners motor. Rijd heel lekker, met cardan haast geen onderhoud. Rijd altijd, ziet er leuk uit, en het setje voor 25Kw te maken heb ik er nog bij (niet meer erop zitten!!).

Topsnelheid van 185KM/uur.

Zelf ben ik aan het zoeken naar een andere motor.... misschien een Honda Blackbird 1100 of een Honda CBR 600 F. Als je dus interesse hebt in mijn motor, kun je altijd contact opnemen -> (zie profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Zelf moet ik nog ff wachten met lessen. Het meisje heeft het harder nodig voor woon-werk, terwijl ik het meer voor de fun wil hebben. Zij moet 20 juli afrijden, dus mijdt het Gooi :p

Zij zit te loeren naar een Fazer 600. Zelf heb ik meer oog voor een (zwarte) VFR 750 (laatste model 1994-1997) of het eerste VFR 800 model. Die zijn helaas nog wat duurder...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Sunder schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:45:
Zij zit te loeren naar een Fazer 600. Zelf heb ik meer oog voor een (zwarte) VFR 750 (laatste model 1994-1997) of het eerste VFR 800 model. Die zijn helaas nog wat duurder...
Die Fazers hebben best een leuk motortje aan boord als ik het een beetje oneerbiedig mag zeggen. Scheelt maar 5pk met mijn Thundercat, je zit alleen wat rechter..... Heb een enkele keer op een gehuurde gereden, maar: hoewel het een van de meest verkochte fietsen blijft, blijf ik het (zoals ook in jou geval) net iets meer een vrouwenfiets vinden dan een fiets die ik zelf zou kopen.

Zelf heb ik ook heel lang gekeken naar een VFR750, mede door de ontiegelijke degelijkheid die ze uitstralen en over de enorme goede recenties die je overal leest. Toch vond ik de Cat mooier en heb ik hier inmiddels (natuurlijk niets van te zeggen na pas 2000km) ook het volste vertrouwen in.

Maargoed, ik heb het textiel en de Schubert-systeem-oude-lullen-helm van mijn vader achter gelaten, want vandaag ben ik met de fijne man naar Hein-Gericke gereden in Monchengladbach.

Daar aangekomen hebben we rustig rond gekeken, maar door wa t speur werk wist ik al welke kleurencombi's ze hadden en welke ik wilde hebben. Enkele modellen gepast en uiteindelijk na een uur of 2 hadden we alles bijelkaar.

Helaas niet de helm die ik in eerste instantie wilde, maar achteraf bleek dat ik een maat te groot zat te zoeken. Toen bleek dat mijn hele lijf XL of XXL had maar mijn hoofd een L'etje was ging er een wereld aan keus voor me open.
We zijn zeer netjes geholpen en als je een beetje duits kent is het zeker een aanrader. De verkoper was zeer meedenkend en ik heb niet om echte korting hoeven zeuren aangezien hij alles aanbood qua acties. Aangezien het redelijk mijn studentenbudget matchte was de keus snel gemaakt.

Leuke constructie: Voor een aankoop boven de 100 euro krijg je 20 euro korting, dat resulteerde in het volgende: een hoop gescheiden betalingen :):

Laarzen (+een zonnebril om de 100 euro te halen): 20 euro korting
Laarzen voor mijn vader + een prul van 1 euro (99,95 :)): 20 euro korting
Helm: 20 euro

Daarnaast hadden ze een actie die volgens mij tot de 26ste loopt: als je een klantenspaarkaart neemt krijg je eenmalig op een artikel naar keuze (excl. helmen) 25% korting. Die kerel raadde mij en mijn vader allebei apart een kaart aan, zodat mijn vader de jas kon afrekenen en ik de broek:

Jas -25%
Broek -25%

De uiteindelijke korting bedroeg over de kleding ongeveer 15%, wat in mijn ogen op 840 euro vrij netjes was.

Gekocht (ik zit momenteel op mijn kamer, mijn vader emailt alle foto's morgen eventjes)
Helm van Shoei
Jas/Broek (2 delig, met een rits aan elkaar te maken) van Hein-Gericke zelf)
Laarzen (Hein-Gericke) en de handschoenen bij mijn pak waren er dus niet in mijn maat :(.

Pics helaas tegen het licht in geknipt, maar duidelijkere en mooiere komen morgen wel ofzo :)

Heel verhaal, maar ik ben bijzonder tevreden over de HG, vooral de behulpzaamheid was echt fijn.
:)

Genoeg geluld, hoe zie ik er dan uit?
Afbeeldingslocatie: http://pics.composthoop.nl/motorpak2.jpg

Maar morgen komen wat andere pics ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Saus op 23-06-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Jij hebt nu een rundslederen pak gekocht bij Hein-Gericke?
Hoe zit het nu daarzo qua aanbod en prijzen in monchengladbach?

Geef es wat meer details over je pak. Is die geventileerd of niet, runds of kangaroo, voering wisselbaar,..
De prijs zelf vind ik totaal wel mooi maar hoeveel heeft het pak zelf nu gekost met de korting inbegrepen? Dit omdat mijn oom ook nog een pak nodig heeft en we zijn nog aan het orienteren :)

Ik was voor mijn kangaroo lederen Arlen Ness pak 899 euro kwijt, Arlen Ness handschoentjes (XXL is iets te klein voor mij maar ze beginnen zich te zetten naar mijn hand) 149 euro, helm 280 euro, laarzen..te lang geleden :P

BTW: wel een mooie cat wat jij hebt :)
Hoe zit het met het olie verbruik want ik meen dat die cat en die aces toch wel wat lusten van die tijd wegens te grote boringen.

Afbeeldingslocatie: http://shop3.webmailer.de/isroot/ePages/Images/34311/34311-2936404.jpg

Dit blijf ik dus een mooi pak vinden alleen is deze ééndelig ;(

[ Voor 64% gewijzigd door Chevy454 op 23-06-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:42:
Hoe zit het met het olie verbruik want ik meen dat die cat en die aces toch wel wat lusten van die tijd wegens te grote boringen.
Dat is voor mij dus een reden om bv geen FZR1000 te kopen (dingen zijn niet duur, maar hebben een behoorlijk vermogen).
Een olieverbruik van 1:1000-1:2000 met olie van 10-20 euro de liter is niet echt prettig, op zn zachtst gezegd.
En goedkopere olie verrek ik, heb het verschil gezien tussen een GSX1100F en 1100R blok, F-blok met 80K op Motul 300V olie, R-blok met 20K op goedkoper spul, F-blok was als nieuw, R-blok 1 grote zwarte drab (en die F is echt niet gespaard, hangt nl aan een zijspan en daar is flink mee doorgebeerd).

Maar goed, volgende motor gaat hopelijk een VFR750 worden, ws het eerste model met enkelzijdige achterbrug, maar de planning is het 94-97 model (met NR750 styling).

Eerst eens zorgen dat ik legaal zwaar mag rijden, maar dat is hopelijk voor eind juli opgelost :).

VF400je staat nu alweer 2300km meer op dan toen ik 'm kocht, in 2 weken tijd :X.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:42:
Jij hebt nu een rundslederen pak gekocht bij Hein-Gericke?
Hoe zit het nu daarzo qua aanbod en prijzen in monchengladbach?
Ja, ik heb niet precies gelet op welk dier mijn nieuwe huidje heeft verzorgd, maar gezien de prijs zal het wel rundsleer zijn. Qua aanbod, ik denk dat er ongeveer 5 verschillende soorten pakken hangen van HG in 3 kleurencombi's. Er hangen ook veel maten van die pakken (dus voorraad is goed). Andere merken pakken heb ik niet speciaal op gelet. Dit is dan wel alleen de leergedeelte want op textiel heb ik niet gelet maar daar hing ook vrij veel van.

Als je een pak zou willen van HG is dit een prima shop (veel voorraad ook), andere merken heb ik niet echt kunnen vinden, dus echt een HGkledings winkel. Laarzen hadden ze wel van Alpine Stars en wat meuk. Helmen zijn er van Shoei/Arai/HJC/Schubert en nog wat minder tot mijn verbeelding sprekende merken. (ik ben vooral groen op het gebied van motorkleding).

[quote]
Geef es wat meer details over je pak. Is die geventileerd of niet, runds of kangaroo, voering wisselbaar,..
De prijs zelf vind ik totaal wel mooi maar hoeveel heeft het pak zelf nu gekost met de korting inbegrepen? Dit omdat mijn oom ook nog een pak nodig heeft en we zijn nog aan het orienteren :)[/quote[

't heeft ventilatiegaatjes voor zover ik kon zien, en ik heb gisteren middag in de brandende zon gereden door de stad en natuurlijk had ik een klein beetje zweet op mijn rug staan maar toen ik stil stond in de winkel was ik een dweil. Dus de rijwind had wel degelijk invloed op de binnenkant (als ik zo duidelijk ben :)).

Prijs:
Jas: 169.95 (en tot de 26ste meen ik 25% (42.50) eraf door die kaart)
Broek: 129.95 (-25%) (32.48)
Laarzen: 99.95 (min 20 euro als je er nog een prulletje bij doet van een euro).

Handschoenen wete ik nog niet: net 300 euro. Maar let wel, je kunt wat dat betreft wel zien dat het wat goedkoper is. Die witte lijn die er over mij loopt sluit niet naadloos aan op de broek, dat komt omdat de rits voor de 2 delen teveel naar rechts zit. Ik zelf weet dat en heb er niet zo'n problemen mee. Ook als je heel secuur gaat kijken zijn mijn 2 laarzen niet identiek, omdat ze snij technisch niet identiek zijn gesneden. Je ziet het met het blote oog niet, en als ik opgevouwen op de Cat zit zie je het van die streep niet: maar daar zit het hem prijs verschil in. De afwerking is gewoon net iets minder.
Vreemd, nu kan ik zelf er nog niets over zeggen omdat ik door die val alle olie heb vervangen recently, alleen de vorige eigenaar die hem 3 jaar had vertelde me dat ik nooit naar het olie venstertje hoefde te kijken inprincipe. Omdat de Cat amper echt olie verbruikte, als dat wel zo zou gaan zijn moest ik hem na gaan laten kijken. De verkoper had nog 2 motoren in zijn schuur staan en zei dat de Cat in verglijking met andere machines niets met de olie deed.

Ik zelf weet het dus nog niet, maar ik hoor (en lees) juist verhalen dat ze zo olie-zuinig zijn.
[afbeelding]

Dit blijf ik dus een mooi pak vinden alleen is deze ééndelig ;(
Mja, eendelig was ook niet mijn favo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:32:
Prijs:
Jas: 169.95 (en tot de 26ste meen ik 25% (42.50) eraf door die kaart)
Broek: 129.95 (-25%) (32.48)
Laarzen: 99.95 (min 20 euro als je er nog een prulletje bij doet van een euro).
Mooie deal :)
De afwerking is gewoon net iets minder.
Voordat geld kun je eigenlijk niet klagen :) En zolang het maar lekker zit is het goed. Ik weet dat ik er een keer was en ik een mooie blauwe jas heb genomen.. MAAR DIE WAS ZWAAR :| Leek wel of die lood verstevigd was 8)7
Mja, eendelig was ook niet mijn favo :)
Mijn ook niet maar ik ga er toch ooit wel één halen want die ééndelige pakken zijn ook erg mooi. En wie mooi wilt zijn moet pijn lijden (zweet, gekloot om erin te geraken, gekloot om eruit te geraken maar wel mooi wezen :+ ) Het ééndelig pak welke een vriend van mij heeft gehaald van Arlen Ness is dus overal voorzien van ventilatiegaten en zit volgens hem heerlijk en is geschikt voor warme dagen wegens ruim aanwezig zijn van de ventilatiegaten. Bij mijn pak ook overigens, was wel koud om in de ochtend met een t-shirt onder het pak bij 15 graden 220km/h te blazen. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 23-06-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 02:32:
Dat is voor mij dus een reden om bv geen FZR1000 te kopen (dingen zijn niet duur, maar hebben een behoorlijk vermogen).
Een olieverbruik van 1:1000-1:2000 met olie van 10-20 euro de liter is niet echt prettig, op zn zachtst gezegd.
Ja dat is inderdaad gekke werk. Maar een big bore kit en een cilinderkop revisie schijnen te helpen maarja, dat telt lekker door. Dan kan je beter olie gaan tanken voor 1500 euro dus kom je uit op 150 000km rijden. Dan liever die olie kopen dan die te reviseren.
En goedkopere olie verrek ik, heb het verschil gezien tussen een GSX1100F en 1100R blok, F-blok met 80K op Motul 300V olie, R-blok met 20K op goedkoper spul, F-blok was als nieuw, R-blok 1 grote zwarte drab (en die F is echt niet gespaard, hangt nl aan een zijspan en daar is flink mee doorgebeerd).
Is dat niet de goedkope olie uit de motul reeks? Ik meen dat de Motul Technosynthese 5100 serie de "goede" olie. De beste olie is die racesyntheet van Motul maar dat is vloeibaar goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

De 300V is de racesyntheet a 20 euro de liter.
De 5100 de half syntheet van 10 euro de liter
En de 3000 (1 nulletje meer :P) de minerale olie van 6-7 euro de liter.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:28:
De 300V is de racesyntheet a 20 euro de liter.
De 5100 de half syntheet van 10 euro de liter
En de 3000 (1 nulletje meer :P) de minerale olie van 6-7 euro de liter.
owja, dat klopt 8)7 8)7 8)7
Foutje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn R1 '98 doet het al 7 jaar op ALDI olie van 8 euro per 5 liter

staat nu 43.760 km op en nog steeds, wheelies through every gear :+

(naja bijna dan :P )

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:10:
Mijn motormeneer adviseerde me omdat een Cat een natte versnellingsbak heeft niet te bezuinigen op de olie, maar gewoon wat betere te kopen aangezien het olieverbruik mee zou vallen.
Ik zou niet weten wat erin zit, want vaders moest het even ophalen maar het koste rond de 35/40 euries geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:10:

staat nu 43.760 km op en nog steeds, wheelies through every gear :+

(naja bijna dan :P )
Rijd je dr niet hard mee, anders was ie al kapot ws :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:37:
Mijn motormeneer adviseerde me omdat een Cat een natte versnellingsbak heeft niet te bezuinigen op de olie, maar gewoon wat betere te kopen aangezien het olieverbruik mee zou vallen.
Ik zou niet weten wat erin zit, want vaders moest het even ophalen maar het koste rond de 35/40 euries geloof ik.
Jouw versnellingsbak is altijd nat :P Jij bedoelt natte koppeling ;)
Auto olie mist enkele dopes welke nu de slijtage zal bevordert. Moet je maar eens naar de tandwielen kijken dan, zeer waarschijnlijk heeft die last van pitting op de tandwielen. En voor de koppeling is het ook niet helemaal zo gezond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Hein Gericke in Monchengladbach is inderdaad heel erg fijn... viel mij ook op toen ik mijn 2e pak daar kocht..

Mijn 3e heb ik trouwens ergens naders gekocht

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/own/capo1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/own/capo2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/richa/images/samourahi_k.jpg (zonder de dame :( en zonder die rot kop van die vent :+ )

[ Voor 49% gewijzigd door Capo op 24-06-2005 11:46 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Pfff, dilemma, Pilot Road of Pilot Power ...

Ja Chevy, ik weet het, MPP :p

Het dilema komt omdat ik 5 dagen per week 110-140km selweg doe, maar in het weekend vaak naar de Eifel ga tegenwoordig. Daar wordt er "een beetje" vlotter doorgereden. Dan wil je wel een plakband.
Toevallig niemand ervaring met de 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:21:
Het dilema komt omdat ik 5 dagen per week 110-140km selweg doe, maar in het weekend vaak naar de Eifel ga tegenwoordig. Daar wordt er "een beetje" vlotter doorgereden. Dan wil je wel een plakband.
Andere optie: setje velgen extra kopen via ebay ofzo :+
Of een nog betere optie :P 2de motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:52:
[...]

Andere optie: setje velgen extra kopen via ebay ofzo :+
Of een nog betere optie :P 2de motor :+
Lastig met cardan hè :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Er zijn genoeg opties hoor. De één wat kostelijker dan de andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 20:09
Zojuist mijn motor voor het eerst in een half jaar weer gewassen :X :P

Helemaal ongeschonden is hij dat halve jaar niet doorgekomen (met name de velgen), maar voor de rest blinkt hij nu weer :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:53:
[...]

Rijd je dr niet hard mee, anders was ie al kapot ws :P
like i said, wheelies through every gear..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:02:
[...]
Jouw versnellingsbak is altijd nat :P Jij bedoelt natte koppeling ;)
;) What-evah :)
Auto olie mist enkele dopes welke nu de slijtage zal bevordert. Moet je maar eens naar de tandwielen kijken dan, zeer waarschijnlijk heeft die last van pitting op de tandwielen. En voor de koppeling is het ook niet helemaal zo gezond :)
Erm was dit stukje ook voor mij bedoeld? Ifso, waar lees jij auto-olie :) Ik heb mijn olie bij een motorzaak gekocht die alleen in motoren doen, lijkt me sterk dat daar olie voor auto's op de plank staat :)

Ik zal mijn pa eens psies vragen wat er nou inzit, maar hij had de Haynens manual aangehouden.
DinX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:21:
Pfff, dilemma, Pilot Road of Pilot Power ...

Ik heb sinds 500km Power's eronder zitten puur op wat ik een beetje gelezen heb. Maar aangezien ik hiervoor altijd op vierkante (Pilot Sports, en dan in de eerste 3 dagen dat je de motor hebt 1100km op de snelweg et viola [en nog niet weten dat je banden dan vierkant worden]) banden heb gereden vind ik ze natuurlijk super.

Ik haal ook nog lang niet alles eruit, dus ik kan wel zeggen: Super, maar ikzelf hecht daar niet eens waarde aan ;)

Hoe snel word zo'n band nu eigenlijk een beetje afgevlakt? Ik moet toch wel redelijk wat over de snelweg rijden en op het laatst met de Sports waren bochten echt geen pretje meer. Ik had al gelezen dat je dan de spanning moest verhogen, maar wat raden jullie dan aan?
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:07:
Zojuist mijn motor voor het eerst in een half jaar weer gewassen :X :P
hehehee ik was hem praktisch 1 keer in de 2 weken, ff snel al de vliegen enzo verwijderen. Zou het zonde vinden als die plekjes achterlaten.........

En Chevy: Even terugkomen op mijn pak :) Ik heb net een goed uur rondgetuft en het werd me toch behoorlijk warm hoor, op de snelweg(/of harder dan 100) was het wel lekker alleen langzamer zweette ik toch wel. Nu was het wel een goede 34 graden en hebben we dat niet altijd, maar de ventilatie was nu niet toerijkend.

Wil niet zeggen dat ik er niet blij mee ben, integendeel, maar warm kan het dus wel worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Capoeirist schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:37:
Hein Gericke in Monchengladbach is inderdaad heel erg fijn... viel mij ook op toen ik mijn 2e pak daar kocht..

Mijn 3e heb ik trouwens ergens naders gekocht

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding] (zonder de dame :( en zonder die rot kop van die vent :+ )
Jammer, anders wilde ik al zeggen: Lekkere arische knul met een flink duits hoofd ben je :)
Overigens moet ik wel bekennen dat ik nu in een strak pak toch al snel een stuk harder rij. Net ff op de snelweg gereden en waar met het textiel van mijn pa ik normaal bij 190 van de motor afklapperde (die man is natuurlijk ook een maatje dikker :D) reed ik nu zonder erbij na te denken al 200 (tellerwise that is) terwijl het toch niet leeg was op de weg.

De Shoei (spreek je het uit als: Shoei of: Shoewie ?!) helm is flink gehoriger dus nu rij ik met mijn oordoppen in, maar hoewel ik de rijwind nu veel minder hoor, hoor ik mijn motor bij 110 ook bijna niet meer. Helemaal prettig voel ik me er niet bij, alleen die rijwind vind ik super irritant.

Ik zit er over te denken om die firma ff op te bellen of ze me een ander setje "dempers" kunnen sturen voor in de dop. Degene die ik nu heb zijn om water geluid te dempen (van mijn vorige werkgever) en rijwind zal vast op een andere frequentie zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Saus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:56:
[...]

Hoe snel word zo'n band nu eigenlijk een beetje afgevlakt? Ik moet toch wel redelijk wat over de snelweg rijden en op het laatst met de Sports waren bochten echt geen pretje meer. Ik had al gelezen dat je dan de spanning moest verhogen, maar wat raden jullie dan aan?
Hangt van je band en rijstijl af. Rji je altijd maar snelweg dan gaat het vrji snel. Zeker met een hele zachte band. Altijd maar stoplichtsprintjes doen lijkt me ook niet echt geweldig om hem rond te houden.

Mijn BT020 is nu na 9800km vrij vierkant aan het worden. Ik begni heto ok te merken ni de bochten, al ben ik het wel gwend. Ik weet wanneer hij begint te vallen, dus dan een beetje minder fel nisturen wanneer je op dat punt begnit te komen

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 24-06-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:56:
Erm was dit stukje ook voor mij bedoeld?
Nee :)
En Chevy: Even terugkomen op mijn pak :) Ik heb net een goed uur rondgetuft en het werd me toch behoorlijk warm hoor, op de snelweg(/of harder dan 100) was het wel lekker alleen langzamer zweette ik toch wel. Nu was het wel een goede 34 graden en hebben we dat niet altijd, maar de ventilatie was nu niet toerijkend.

Wil niet zeggen dat ik er niet blij mee ben, integendeel, maar warm kan het dus wel worden :)
Ja dat had ik gisteren ook al door :X Geventileerd pak maar wat was ik blij dat ik de jas los kon maken :o
Saus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:04:
Overigens moet ik wel bekennen dat ik nu in een strak pak toch al snel een stuk harder rij.
Leer sucks wat dat betreft. Voordat je het weet heb je er 240 op staan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:15:
[...]

Hangt van je band en rijstijl af. Rji je altijd maar snelweg dan gaat het vrji snel.
Vrij snel, mja :) Is dat 500km rechtdoor, of 100km, of 1000?! :) Ik rij nu veel vaker binnendoor, maar als ik erover nadenk zijn die 80km wegen ook meestal recht (met hier en daar een kromming). Of maakt het verschil in snelheid ook veel uit (aantal KM is hetzelfde).
Mijn BT020 is nu na 9800km vrij vierkant aan het worden. Ik begni heto ok te merken ni de bochten, al ben ik het wel gwend. Ik weet wanneer hij begint te vallen, dus dan een beetje minder fel nisturen wanneer je op dat punt begnit te komen
Hypotetisch gesproken zou je dan op een rotonde de banden bij kunnen vlakken? Of ben je dan een week aan het draaien. Ik kan me voorstellen dat ze het loopvlak harder maken dan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:19:
Hypotetisch gesproken zou je dan op een rotonde de banden bij kunnen vlakken? Of ben je dan een week aan het draaien. Ik kan me voorstellen dat ze het loopvlak harder maken dan de zijkanten.
Ja, zou je kunnen doen :)
En banden waarbij het loopvlak harder is dan de zijkant zijn de sport-tour banden. De klevers zoals een BT014 en een MPP zijn gewoon overal zacht.

Over het rond rijden: sommige mensen zijn rechtsdragend, de andere weer linksdragend. Mijn band was na ongeveer 500km snelweg wel wat vierkant. Nu heb ik de rechterkant al een beetje bol gereden maar de linkerkant is nog steeds wat vierkant omdat een bocht naar links voor mij onwennig overkomt.

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

[...]

Hangt ook weer van je rjstijl af :)
Als je rustig bochtjes neemt zal het wel even duren, ga je zitten raggen dan kan het al wat sneller gaan.

Na 2 rondjes Nordschleife had ik al de indruk dat m'n band een tikkeltje minder vierkant was, maar dat kan ook een gedacht zjin. De rullen stonden wel op de randen, dus kan goed zijn dat het ook echt zo was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
[...]
dan ben je een week aan het draaien. je kunt op zo'n rotonden niet echt voldoende snelheid maken om je banden echt hard te laten slijten. daarbij slijten ze alleen aan de linkerkant af.

een klaverblad gaat al iets beter, maarja.. slijten ze weer alleen aan de rechterkant. en gewoon overal hard de bocht nemen werkt nog veel beter (ik heb nooit vlakke banden.. )
Mijn BT020 is nu na 9800km vrij vierkant aan het worden.
hahaha. ik haal nog niet eens de helft met een band (4000km) of heb je het over een voorband (dan moet ik heel rustig rijden.. haal ik het misschien op het canvas)

en met zo'n BT020 over de nordschleife? 2 rondjes? ik denk dat ik bij de 2e bocht al op mijn bek ga op die banden. Ik heb een keer een jaar rondgereden met die banden. kon er geen vrienden mee worden. voorband ging cuppen als een idioot en het voelde aan of ik op ijs reed qua grip. stuur je hem een rotonde op, gooi je hem op 1 knie.. begint je voorband te glijen.. niet grappig. nee. kan er niets mee met die banden.

[ Voor 34% gewijzigd door FragDaddy op 24-06-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:57:
een klaverblad gaat al iets beter, maarja.. slijten ze weer alleen aan de rechterkant. en gewoon overal hard de bocht nemen werkt nog veel beter (ik heb nooit vlakke banden.. )
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/stupid.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ja. dan monteer je sportbanden.. heb je belachelijk veel grip en dan ga je zeuren over vierkante banden.. monteer dan toerbandjes als je geen fan bent van bochten-rijden. dan heb je die grip ook niet nodig. ;)

nee hoor Saus.. rij gewoon zoals jij je er prettig bij voelt en met banden waar je je prettig bij voelt. al leg je er supercorsa's of rennsports onder en rij je alleen maar rechtdoor..

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 24-06-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:04:
ja. dan monteer je sportbanden.. heb je belachelijk veel grip en dan ga je zeuren over vierkante banden.. monteer dan toerbandjes als je geen fan bent van bochten-rijden. dan heb je die grip ook niet nodig. ;)
Hey, ben je vergeten dat ik sport-tour bandjes heb |:( :P Metzeler RoadTec Z6 :P
Ik rijd elk weekend bijna 1000km hoor. En deze week heb ik ookal 1000km door de week gemaakt. (veel snelweg helaas :| )
nee hoor Saus.. rij gewoon zoals jij je er prettig bij voelt en met banden waar je je prettig bij voelt. al leg je er supercorsa's of rennsports onder en rij je alleen maar rechtdoor..
Dat zou ik nou ook weer net niet doen. Alhoewel met dit weer gaan ze wel warm worden :P

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:05:
[...]

Hey, ben je vergeten dat ik sport-tour bandjes heb |:( :P Metzeler RoadTec Z6 :P
ja dat bedoel ik. voor de mensen die niet door de bocht durven :D :P
Ik rijd elk weekend bijna 1000km hoor.
Koop een aanhanger en zet je motor daar op..
Dat zou ik nou ook weer net niet doen. Alhoewel met dit weer gaan ze wel warm worden
als je niet hard door de bocht gaat hoeven je banden ook niet warm te zijn hoor B)

[ Voor 38% gewijzigd door FragDaddy op 24-06-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:06:
ja dat bedoel ik. voor de mensen die niet door de bocht durven :D :P
Als jij mijn rubber betaald: geen probleem hoor. Elke maand een nieuwe MPP van achteren en elke 2 maanden een nieuwe MPP van voor.
Koop een aanhanger en zet je motor daar op..
En moet ik nog een auto kopen ook 8)7 Die 1000km komen van mijn ritjes naar en in de ardennen Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/crossy.gif
als je niet hard door de bocht gaat hoeven je banden ook niet warm te zijn hoor B)
Ze moeten wel voldoende blijven kleven :)

Owja, EDIT NIET ZO VAAK :D

[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:08:
[...]

Elke maand een nieuwe MPP van achteren en elke 2 maanden een nieuwe MPP van voor.
Niemand had ooit gezegd dat motorrijden een goedkope hobby is.. enne. zo'n aanhanger heb je er dan zo uit hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:09:
Niemand had ooit gezegd dat motorrijden een goedkope hobby is.. enne. zo'n aanhanger heb je er dan zo uit hoor :P
Ik heb al een aanhanger 8)7
En ik rijd gewoon lange ritten en geen rondje rond de kerk. Even naar school en terug is voor mij ookal 250km. Naar malmedy en teruig is ookal weer 200km. Met een MPP zou ik beter aandelen in michelin nemen, na het fiasco van michelin in amerika lijken mij die toch wat gezakt te zijn :P , maar ik maak dus gewoon veel kilometers. Als het aan mij lag dan zou ik gewoon elke dag naar school en terug met de motor rijden en kwam ik aan de 2500km per week. Dat is 10 000km per maand, dat zijn 3MPP's ;( En met een jaar abo op de reisbus van 150 euro is de keus wel snel gemaakt.

Enkel tijdens de examens met de motor naar school ;)

Dus zoals ik zeg: betaal jij mijn banden dan zal ik klevers nemen. Nu heb een sport-tourband waarvan ik tevreden ben qua grip en qua levensduur. Alleen moet ik geen burn-outs maken, wordt hij nog sneller vlakker :(

[ Voor 59% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Als je 110/120km per dag op de snelweg zit 5 dagen per week kocht ik een Pilot Road of een BT020NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:57:
Als je 110/120km per dag op de snelweg zit 5 dagen per week kocht ik een Pilot Road of een BT020NT
BT020NT heeft DinX nu al :) Als je dan toch in die groep van banden gaat kijken: metzeler Roadtec Z6 / Pirelli Diablo Strada (zelfde als de Metzeler) :P Kwam beste uit de test :)
en met zo'n BT020 over de nordschleife? 2 rondjes? ik denk dat ik bij de 2e bocht al op mijn bek ga op die banden. Ik heb een keer een jaar rondgereden met die banden. kon er geen vrienden mee worden. voorband ging cuppen als een idioot en het voelde aan of ik op ijs reed qua grip. stuur je hem een rotonde op, gooi je hem op 1 knie.. begint je voorband te glijen.. niet grappig. nee. kan er niets mee met die banden.
Ik zie deze reactie nu pas :)
Een BT020 is dan ook een sport tourband welke de nadruk op het tourgedeelte legt. Je kan er wel een beetje sportief mee rijden maar het is geen BT014 en zal het ook nooit worden. Hij is misschien ongeschikt voor jouw rijstijl maar voor de mijne zou hij wel geschikt zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Heb het in de winkel gevraagd en daar zijden ze ook meteen "BT020". Een MPP zou de kortste keren vierkant zijn. Ook vroegen ze of ik niet tevreden was van de BT020 omdat 85% van de tourbuffels en sport tourers ermee rijdt.
Maar ik wou gewoon eens een keer michelin proberen. Wordt dus waarschijnlijk de pilot road. Dan kan ik ook gaan vergelijken tussen de km die ik ermee kan maken. Best interessant als je zoveel km doet als mij (heb er nu 9900 op net geen 3 maanden)
[...]

Welke band gebruik je nu dan ?

[ Voor 39% gewijzigd door DinX op 24-06-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:13:
[...]

Enkel tijdens de examens met de motor naar school ;)
School?! :) Hoe oud ben je als ik vragen mag? :) Toen ik die ("flateuze") foto van jou in je pak zag schatte ik je eind 20 ofzo............

Ik ben iig 22 (mocht IEMAND er behoefte aan hebben :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Btw, ik dacht altijd: Mensen die omvallen met hun motor (dus letterlijk omvallen) kon ik nooit begrijpen, totdat het me net zelf bijna overkomen is.

Ik kom op mijn werk aan en rijdt de poort/schutting combi door en daar zit een duif op de grond, ik rem en sta direct optijd stil. Alleen had ik nog mijn voet op de steun staan, en toen ik die neer wilde zetten was de fiets al richting schutting aan het gaan :| , gelukkig kon ik hem snel opvangen en heeft de Cat de schutting miniem geraakt (ff poetsen en je zag er niets meer van), maar ook daar heb ik dus inmiddels alweer ervaring mee................wat gaat dat toch allemaal snel he :)

Is der hier iemand die weleens op de A50 richting Arnhem rijdt vanaf de A73 Nijmegen? Die spitsstrook, heeft een semi-doorgetrokken streep, kan ik daar nou wel of niet:
1. Overheen of moet ik dan doorrijden over de brug bij afslag Tiel
2. Rechts inhalen omdat NIEMAND het concept snapt dat je over de vluchtstrook mag (bij een doorgetrokken streep mag ik dat dan toch?!)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.