Die Fazers hebben best een leuk motortje aan boord als ik het een beetje oneerbiedig mag zeggen. Scheelt maar 5pk met mijn Thundercat, je zit alleen wat rechter..... Heb een enkele keer op een gehuurde gereden, maar: hoewel het een van de meest verkochte fietsen blijft, blijf ik het (zoals ook in jou geval) net iets meer een vrouwenfiets vinden dan een fiets die ik zelf zou kopen.
Zelf heb ik ook heel lang gekeken naar een VFR750, mede door de ontiegelijke degelijkheid die ze uitstralen en over de enorme goede recenties die je overal leest. Toch vond ik de Cat mooier en heb ik hier inmiddels (natuurlijk niets van te zeggen na pas 2000km) ook het volste vertrouwen in.
Maargoed, ik heb het textiel en de Schubert-systeem-oude-lullen-helm van mijn vader achter gelaten, want vandaag ben ik met de fijne man naar Hein-Gericke gereden in Monchengladbach.
Daar aangekomen hebben we rustig rond gekeken, maar door wa t speur werk wist ik al welke kleurencombi's ze hadden en welke ik wilde hebben. Enkele modellen gepast en uiteindelijk na een uur of 2 hadden we alles bijelkaar.
Helaas niet de helm die ik in eerste instantie wilde, maar achteraf bleek dat ik een maat te groot zat te zoeken. Toen bleek dat mijn hele lijf XL of XXL had maar mijn hoofd een L'etje was ging er een wereld aan keus voor me open.
We zijn zeer netjes geholpen en als je een beetje duits kent is het zeker een aanrader. De verkoper was zeer meedenkend en ik heb niet om echte korting hoeven zeuren aangezien hij alles aanbood qua acties. Aangezien het redelijk mijn studentenbudget matchte was de keus snel gemaakt.
Leuke constructie: Voor een aankoop boven de 100 euro krijg je 20 euro korting, dat resulteerde in het volgende: een hoop gescheiden betalingen :):
Laarzen (+een zonnebril om de 100 euro te halen): 20 euro korting
Laarzen voor mijn vader + een prul van 1 euro (99,95

): 20 euro korting
Helm: 20 euro
Daarnaast hadden ze een actie die volgens mij tot de 26ste loopt: als je een klantenspaarkaart neemt krijg je eenmalig op een artikel naar keuze (excl. helmen) 25% korting. Die kerel raadde mij en mijn vader allebei apart een kaart aan, zodat mijn vader de jas kon afrekenen en ik de broek:
Jas -25%
Broek -25%
De uiteindelijke korting bedroeg over de kleding ongeveer 15%, wat in mijn ogen op 840 euro vrij netjes was.
Gekocht (ik zit momenteel op mijn kamer, mijn vader emailt alle foto's morgen eventjes)
Helm van Shoei
Jas/Broek (2 delig, met een rits aan elkaar te maken) van Hein-Gericke zelf)
Laarzen (Hein-Gericke) en de handschoenen bij mijn pak waren er dus niet in mijn maat

.
Pics helaas tegen het licht in geknipt, maar duidelijkere en mooiere komen morgen wel ofzo
Heel verhaal, maar ik ben bijzonder tevreden over de HG, vooral de behulpzaamheid was echt fijn.
Genoeg geluld, hoe zie ik er dan uit?
Maar morgen komen wat andere pics
[
Voor 6% gewijzigd door
Saus op 23-06-2005 00:40
]