Ik reed te vlot in het donker op een bocht net voor mijn woning. Ik had de motor ruim 2 weken en in een enthousiaste remactie trok ik in 0,01sec mijn voorwiel tot blokkeren waardoor ik de bocht niet meer haalde.
Ik kon toen kiezen om mezelf neer te leggen maar ik heb mezelf door de struiken gereden en ben toen op een vluchtheuveltje van een fietspad gebotst wat schuin op mijn rij-richting stond. Daar ben ik op gevallen, maar mijn grote geluk was dat daarna een grote grasstrook lag met daarachter water.
De motor gleed voornamelijk op het gras en mijn stuur

heeft zich ingegraven om tot stilstand te komen.
De schade
(niet mijn fiets)
Dat dekseltje boven de M van Yamaha is de motor samen met de uitlaat op omgegaan.
Dat dekseltje kostte 60 pleuro's (olie deksel)
De voorvelg had een deukje (is ook te zien op de eerder geposte foto) en die heb ik laten herstellen voor 80 euro.
De topkuip heeft ook een klein stukje verloren maar dat heeft mijn pa reeds gelijmd (hulde uberhaupt voor die man

) en daar zie je na het polijsten weinig meer van. (kosten nul).
De uitlaat is bekrast, maar dat neem ik voor lief.
Uiteindelijk had ik niet echt meer vertrouwen meer in de banden dus die heb ik ook vervangen, maar dit is echt een goede les voor me geweest (zeggen ook mijn pa/ooms die al tig jaar rijden). Ik was heel enthousiast en was alweer helemaal overtuigd van mijn eigen kunnen en met de auto gaat dat al jaren goed, nu sta ik met mijn 100pk monstertje weer even op de grond.
Verder niets krom, of vreemds. Mijn pa (zelf heb ik 0 technische kennis) heeft alles nagelopen en kon niets vinden (zo hard ging het ook niet om zaken krom te trekken). Inmiddels hebben de nieuwe bandjes alweer 300km gereden en de kat rijdt super strak (mijn oude bandjes bleken ook vierkant gereden te zijn door mij, maar dat soort dingen leerde ik niet op mijn rijles).
In ieder geval weet ik nu veel meer in een korte tijd over motoren en motorrijden, en mja, 3 avondjes minder zuipen en die 150euro heb ik er ook wel uit.
Zonde geld, maar als het niet zo was gelopen was ik wellicht alsmaar harder gaan rijden terwijl ik dat nu (bochtentechnisch) nog even uitstel (wat niet goed voor mijn gezondheid was geweest als ik harder was gaan rijden).
Heel verhaal, maar ik had het alleen uitgetypt toen ik net gevallen was (serieus, 1km lopen met je fiets als je net gevallen is die je net hebt, dan word je echt gek!) en toen was ik tamelijk overstuur.
Maargoed, nu toer ik vrolijk rond op zoek naar ervaring