Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Motor] Beginnersvragen OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.020 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Zeg, ik ben beetje aan het plannen om binnenkort een motor aan te schaffen, en 1 van de voornaamste onzekerheden momenteel is nog de verzekering:
Ik ben 22, Belg, geen auto.
Op hoeveel moet ik dan ongeveer rekenen voor de verzekering?
En hoeveel verschilt dat per klasse motor? En welke klassen zijn er?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
DieterVDW schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:54:
Ik ben 22, Belg, geen auto.
Op hoeveel moet ik dan ongeveer rekenen voor de verzekering?
En hoeveel verschilt dat per klasse motor? En welke klassen zijn er?
Bellen is mijn advies. Als je vader A rbw heeft dan kan je de motor op zijn naam verzekeren met jouw naam als 2de regelmatige bestuurder in de polis. En dan moet je denken aan 250 euro per jaar

Chevy454 wijzigde deze reactie 03-06-2005 16:20 (8%)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DieterVDW
quote:
Chevy454 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:19:
[...]

Bellen is mijn advies. Als je vader A rbw heeft dan kan je de motor op zijn naam verzekeren met jouw naam als 2de regelmatige bestuurder in de polis. En dan moet je denken aan 250 euro per jaar
M'n vader is al tijdje overleden.
Kan ik de moto ook gewoon verzeker op m'n ma haar naam, icm met haar auto dus,
maar met mij als bestuurder?
M'n ma heeft geen rijbewijs A (hoewel ze dit wel zou kunnen gaan halen zonder examen en zo), en zal zeker nooit op een motor kruipen :) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-10 15:32

The Bad Seed

Chaotic since 1983

quote:
DieterVDW schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:50:
[...]

M'n ma heeft geen rijbewijs A (hoewel ze dit wel zou kunnen gaan halen zonder examen en zo)
Hoe bedoel je dat? Of je hebt het, of je hebt het niet, en als je het niet hebt dan kan je dat niet meer zomaar eventjes gaan halen...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
'Oude' motor verzekeren is trouwens behoorlijk goedkoop vind ik: ik betaal voor mijn guzzi uit '88 zo'n EUR 50 per kwartaal, en de gangbare wegenbelasting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DieterVDW
quote:
The Bad Seed schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:52:
[...]

Hoe bedoel je dat? Of je hebt het, of je hebt het niet, en als je het niet hebt dan kan je dat niet meer zomaar eventjes gaan halen...
Toch wel. Rijbewijs van m'n ma is van voor '89, wat betekent dat ze een rijbewijs A gewoon moet gaan aanvragen in't stadhuis...
Terwijl mensen met rijbewijs van na '89 examen moeten doen etc etc ...
Tja, België ...

(Zie ook hier)

DieterVDW wijzigde deze reactie 03-06-2005 20:27 (11%)

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

quote:
DieterVDW schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:25:
[...]

Toch wel. Rijbewijs van m'n ma is van voor '89, wat betekent dat ze een rijbewijs A gewoon moet gaan aanvragen in't stadhuis...
Terwijl mensen met rijbewijs van na '89 examen moeten doen etc etc ...
Tja, België ...

(Zie ook hier)
Ik ben op de hoogte van die regeling, maar dan heeft ze dus al een rijbewijs geldig voor categorie A. :)
Aanvragen in het stadhuis is nergens voor nodig. Kijk maar eens naar het kopje 2 onder "belangrijke opmerkingen" op het rijbewijs...

The Bad Seed wijzigde deze reactie 04-06-2005 00:02 (12%)

• bolleh
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-10 08:12
rijden jullie trouwens allen gewoon door in de winter?

als ik wordt toegelaten op een nieuwe opleiding haal ik zeker nog dit jaar mijn rijbewijs en in de lente een motor maarja dat hangt voornamelijk af de opleiding af, t zijn namelijk wel een hoop centen en sparen is niet mijn beste punt ;)

doe ons allen geen-motor-hebbende-maar-wel-dromende-van-een-motor-mensen trouwens een plezier en trek die motoren lekker door tot zn max toerental :9
heerlijk om zoiets langs te horen knallen :)

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Nja, de hele winter doorrijden, het kan (heb het zelf een jaar gedaan), maar als het vriest leen ik tegenwoordig 1 van de auto's van mijn ouders.
Zelfs met een textiel motorpak en winterhandschoenen ben je na 10 km al een halve ijslolly. Maar van zodra het niet meer vriest ben ik terug op 2 wielen te vinden :)

• Steffie
  • Laatst online: 01:25

Steffie

Opaque

quote:
bolleh schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:40:

als ik wordt toegelaten op een nieuwe opleiding haal ik zeker nog dit jaar mijn rijbewijs en in de lente een motor maarja dat hangt voornamelijk af de opleiding af, t zijn namelijk wel een hoop centen en sparen is niet mijn beste punt ;)

doe ons allen geen-motor-hebbende-maar-wel-dromende-van-een-motor-mensen trouwens een plezier en trek die motoren lekker door tot zn max toerental :9
In principe wel. Ik heb ook lessen gehad toen het het de ene keer vroor, de andere keer hagelde en weer een andere keer heftig waaide.

Vandaag tegen beter weten in, ik had immers het weerbericht wel gezien vanmorgen, toch op mijn RS250 naar Amsterdam om even een tentamen te maken. Rond 17h00 was ik weer onderweg richting Deventer en toen begon dus de ellende :P Het had daarvoor al even ge-onweerd en geregend, waardoor er al flinke files stonden. Vanaf Duivendrecht tot aan Hilversum was nagenoeg een grote langzaamrijdende file. Alsof dat nog niet genoeg was, kreeg ik ondertussen ook nog een wolkbreuk met hagelstenen over mij heen. Niet erg prettig, zeker niet wanneer je bezig bent met een Super G tussen de file door met om de paar meter een spekgladde kalklijn :P Maar goed, toen ik bijna thuis aangekomen kwam, was het hier in de buurt alweer droog. Dus voordat ik mijn doorweekte handschoenen uit had getrokken, nog maar even de achterband weer wat rond gereden ;)

Goed begin van de vakantie in ieder geval.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• hicham
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

hicham

hiesjam

quote:

Ik rij gewoon door in de winter, maar hoef niet zo een lange afstand (eigenlijk zelfs een te korte afstand maar goed :X) Heb ook in de winter gelest dus voor mij is het niet zo erg ;) Motor doortrekken in een tunnel waar ook een voetpad en fietspad lopen is wel leuk, maar vraag me af of iedereen daar zo blij mee is :+

• Chevy454
  • Niet online
Ik kan het niet in de winter rijden, vind het zo zonde met al dat pekel enzo....
Het kan wel maar ik ben daarvoor iets te zuinig met mijn spullen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• Chevy454
  • Niet online
quote:
hicham schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 07:53:
Motor doortrekken in een tunnel waar ook een voetpad en fietspad lopen is wel leuk, maar vraag me af of iedereen daar zo blij mee is :+
wel ja, kijk dat hangt van de omstandigheden af. Ga je met 50km/h in de 4de versnelling een klein beetje gasgeven dan krijg je een paar boze gezichten. Ga je met 12 000 toeren in de tunnel loeien, ja dan ben je of de dorpsidioot of wel een held ;) En als je Devil SB2 pijpen hebt dan ben je al door die pijpen een held (zolang je er maar niet achter moet rijden)

Chevy454 wijzigde deze reactie 04-06-2005 12:06 (12%)

• DinX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:32

DinX

Motormuis

quote:
Ik heb enkel een motor en geen auto dus ik rij het hele jaar door. Enkel als er echt sneeuw ligt of ijzel overal dan laat ik hem staan en leen ik even de auto van m'n ouders.

Pekel kan je voor een groot deel tegengaan door een dikke laag wd40 te spuiten op alles wat aluminium is en hem 's avonds af te spuiten.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-10 22:19

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
Yep

Ik probeer niet te rijden als er net ijzel, ijs, sneeuw whatever ligt. Pekel ed poets ik er wel weer af. WD40 op de achterbrug enzo helpt wel maar ik zie nu al dat ik mijn keien-plaat evt kan gaan polijsten

roest vind ik erger. Door het rijden in dat klamme weer zie ik over van die bruine vlekken, blegh :r

ROFLASTC wijzigde deze reactie 04-06-2005 13:37 (13%)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
DinX schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:54:
[...]

Pekel kan je voor een groot deel tegengaan door een dikke laag wd40 te spuiten op alles wat aluminium is en hem 's avonds af te spuiten.
nou ja, heb het eens op mijn motorblok gedaan om dat te beschermen tegen pekel. Stukkie rijden en ik waande me in een frituur pan. Voortaan doe ik alleen de koude onderdelen :P

ROFLASTC wijzigde deze reactie 04-06-2005 13:42 (7%)

• motormuus
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10-02 22:30
Kijk eens op motor-forum.nl staat heeeel veeeeel info over alles op wat met motor rijden te maken heeft.

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• Tele
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
ROFLASTC schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:40:nou ja, heb het eens op mijn motorblok gedaan om dat te beschermen tegen pekel. Stukkie rijden en ik waande me in een frituur pan. Voortaan doe ik alleen de koude onderdelen :P
Ik kan je vertellen dat dat na 5km wel over is, wel een beetje vreemde blikken bij het stoplicht :P

• Steffie

Steffie

Opaque

Mijn kilometertellerveer is net in twee stukken gebroken. Er zat al een tijd een snee in dat omhulsel en door de regen van gisteren zal het wel helemaal zijn doorgeroest. Mooi excuus voor snelheidsoverschreidingen :+ Gelukkig zijn dit relatief kleine mankementen. En dus niet erg duur om te verhelpen door iemand die weinig verstand van de techniek heeft ;)

Steffie wijzigde deze reactie 04-06-2005 20:17 (57%)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• FragDaddy
  • Laatst online: 22:12
quote:
Chevy454 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:48:
Ga je met 12 000 toeren in de tunnel loeien, ja dan ben je of de dorpsidioot of wel een held ;) En als je Devil SB2 pijpen hebt dan ben je al door die pijpen een held (zolang je er maar niet achter moet rijden)
ROCK ON! Maar het werkt wel. als ik aan kom rijden horen fietser/skaters/voetgangers me teminste aankomen. wel prettig want niemand ziet je over het hoofd en vaak staan ze dan ook te gebaren van 'rustig aan'.. en/of het middelvingertje.. maar bij sommige gaat de duim omhoog. ik ben wel gewend dat de meeste mensen snelle en luide motoren niet zo prettig vinden..

http://www.moforider.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/pipes.JPG

Ik weet dat het herrie maakt (ik gebruik zelf ook oordopjes.. kan ik iedereen aanraden want de ruis van de rijwind bij 80km/h is al schadelijk voor het gehoor.. en geloof me. doof wil je niet worden kan ik uit ervaring zeggen. ben aan het ene oor 100% doof en het andere ook niet helemaal lekker meer. dolby surround systemen of uberhaupt stereogeluid is niet aan mij besteed)

och. de motor is eigenlijk wel een goede afspiegeling van mijn karakter. ik ben soms ook nogal luidruchtig en opvallend aanwezig.

Zo'n motor is gewoon de perfecte uitlaatklep. voel je je niet lekker, heb je stress... motor starten en binnen 5 minuten heb je weer een smile op je gezicht

FragDaddy wijzigde deze reactie 04-06-2005 23:49 (21%)

Have a wheelie good weekend!

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
ROFLASTC schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:40:
[...]

nou ja, heb het eens op mijn motorblok gedaan om dat te beschermen tegen pekel. Stukkie rijden en ik waande me in een frituur pan. Voortaan doe ik alleen de koude onderdelen :P
Gaat na een tijdje wel weer weg. Als ik aan het eerste verkeerslicht sta (500m verder hier) dan rookt m'n halve motor :p
Zie je de auto's naast en achter je vaag kijken alsof de boel kapot is :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
DinX schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:56:
[...]

Gaat na een tijdje wel weer weg. Als ik aan het eerste verkeerslicht sta (500m verder hier) dan rookt m'n halve motor :p
Zie je de auto's naast en achter je vaag kijken alsof de boel kapot is :p
sja ik herinner me paniekerige gebaren naar mijn motorblok. maar goed, werkt t wel als het eraf lijkt te bakken? lijkt me dat de wd40 eraf smelt en meer niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 20:58

4x2

lộn xộn quá

quote:
Chevy454 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:48:
[...]

wel ja, kijk dat hangt van de omstandigheden af. Ga je met 50km/h in de 4de versnelling een klein beetje gasgeven dan krijg je een paar boze gezichten. Ga je met 12 000 toeren in de tunnel loeien, ja dan ben je of de dorpsidioot of wel een held ;) En als je Devil SB2 pijpen hebt dan ben je al door die pijpen een held (zolang je er maar niet achter moet rijden)
En wat ben je als je en passant ook nog even speelt met dat rode knopje op de rechterschakelaar ? :X :X
keertje een sjonnie de stuipen op het lijf gejaagd in eoa tunnel in amsterdam, ik deed dat grapje net toen ie 10m schuin achter me zat en me in wilde halen, durfde niet meer zeg maar

Heb sinds vanmiddag weer een apparaatje dr bij, een Honda VF400F uit 85 ofzo, met een 23K km.
Kijken hoe lang het duurt voordat ie kapot is (oude Honda V4, kan nooit lang duren :P)

Niks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DieterVDW
quote:
4x2 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 01:58:
[...]

En wat ben je als je en passant ook nog even speelt met dat rode knopje op de rechterschakelaar ? :X :X
Wat geeft dat eigenlijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
DieterVDW schreef op zondag 05 juni 2005 @ 02:01:
[...]

Wat geeft dat eigenlijk?
Als hij diegene die passeert op het rooie knopje tikt dan loopt de dag slecht af voor iedereen.

als het goed is ontploft dan nml de afsluitdijk, alle motoren en motorrijders kunnen dat doen als Friesland zich wil afscheiden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
DieterVDW schreef op zondag 05 juni 2005 @ 02:01:
[...]

Wat geeft dat eigenlijk?
killswitch even omzetten tijdens het rijden. dan houdt je onsteking er even mee op en wordt er dus onverbrande benzine in je (hete) uitlaat gespoten. krijg je mooie vlammen van.

alleen wel slecht voor je uitlaatdemper (je brandt het dempingsmateriaal eruit.. voor de mensen die uberhaupt dempingsmateriaal in hun demper hebben zitten :D) en slecht voor je uitlaatkleppen. die krijgen vaak een klap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
FragDaddy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:05:
[...]

killswitch even omzetten tijdens het rijden. dan houdt je onsteking er even mee op en wordt er dus onverbrande benzine in je (hete) uitlaat gespoten. krijg je mooie vlammen van.

alleen wel slecht voor je uitlaatdemper (je brandt het dempingsmateriaal eruit.. voor de mensen die uberhaupt dempingsmateriaal in hun demper hebben zitten :D) en slecht voor je uitlaatkleppen. die krijgen vaak een klap.
Werkt toch alleen als je een open demper hebt ? Met een normale zie/hoor je er normaal niks van.
quote:
ROFLASTC schreef op zondag 05 juni 2005 @ 01:29:
[...]

sja ik herinner me paniekerige gebaren naar mijn motorblok. maar goed, werkt t wel als het eraf lijkt te bakken? lijkt me dat de wd40 eraf smelt en meer niet
Nee, het bak er zo juist beter op vast :)
Je wil er namelijk een laagje op hebben hè.

DinX wijzigde deze reactie 05-06-2005 11:07 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
DinX schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:06:
[...]
Werkt toch alleen als je een open demper hebt ? Met een normale zie/hoor je er normaal niks van.
Ja. maar ik ga er vanuit dat als je zo sociaal aangepast bent dat je met een standaard demper rondrijdt, je ook geen halve-meter lange vlammen uit je uitlaat wil laten spugen.

voor die FJR zijn ook heerlijke ultra-kleine carbon of titanium Devil pijpjes te krijgen hoor. ik noem ze maar even geen dempers want dat zijn ze niet. dat kun je op de foto ook wel zien. daar kan nooit veel dempingsmateriaal meer tussen.
http://www.devilbikes.com/images/customer_pics/ID_136_1.jpg

leuk voor de buren. weten ze precies hoe laat je weg gaat, hoe laat je thuis komt en hoe veel keer je in de tussentijd geschakeld hebt :D _/-\o_

ik heb die pijp gekocht omdat ik hem er zo mooi uit vond zien (het is echt een klein en dun ding) en ik wist wel dat ie wat luidruchtig was. toen ik de motor op ging halen met de nieuwe pijp starte ik hem in de werkplaats en toen had ik nog zoiets van "goh.. maakt niet zo veel geluid".. maar als je een beetje toeren maakt begint ie toch te brullen.. en tussen de 10.000-16.000! toeren klinkt het net als een formule 1 wagen.

de motor zoals ie uit het krat kwam:
http://www.isd.nu/fotos/bikes/r6/origineel.jpg

de motor zoals ik hem heb aangepast.
http://www.isd.nu/fotos/bikes/r6/side.jpg

lelijke rode stickers eraf, zwart (niet smoke.. maar ondoorzichtig zwart) 'ruitje' en een andere pijp. oh en diabolo's voor de yamaha works paddockstand. zonder middenbok een ketting stellen/smeren of een achterwiel eruit halen is niet handig.

FragDaddy wijzigde deze reactie 05-06-2005 11:30 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
FragDaddy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:23:
[...]

voor die FJR zijn ook heerlijke ultra-kleine carbon of titanium Devil pijpjes te krijgen hoor. ik noem ze maar even geen dempers want dat zijn ze niet.
[afbeelding]
leuk voor de buren. weten ze precies hoe laat je weg gaat, hoe laat je thuis komt en hoe veel keer je in de tussentijd geschakeld hebt :D _/-\o_
Had er ook al aan zitten denken :) Maar ik vind het wat raar op open dempers op een tour(sport) fiets te zetten :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
DinX schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:28:
[...]

Had er ook al aan zitten denken :) Maar ik vind het wat raar op open dempers op een tour(sport) fiets te zetten :p
mijn vader heeft op zijn VFR800i een open titanium Leovinci systeem zitten. mooi hoor die donkere roffel van een V4-blok. iets minder luidruchtig dan mijn Devil.. maar met DB-killer mogelijkheid (ik moet voor op het circuit mijn originele pijp monteren, hij drukt er gewoon de DB-killer in. vanzelfsprekend wordt die DB-killer op straat NOOIT gebruikt. en wij rijden bijvoorbeeld altijd gewoon naar de TT en naar de superbike op Assen. fuck de geluidscontroles)

het kan dus prima op een 'toermotor'.

FragDaddy wijzigde deze reactie 05-06-2005 11:36 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, eigenlijk wel :p
Maar de buren zullen lachen als ik elke morgen om 7:00 vertrek :+
Ze wizten nu zelfs te vertellen dat het altijd exact 7:03 is, maar dat lijkt me sterk. M'n motor maakt stationair hoogstens een 'wiewiewiewie...' geluid.

Maarja, dempers zijn nu ook niet bepaald goedkoop :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
DinX schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:41:
Mja, eigenlijk wel :p
Maar de buren zullen lachen als ik elke morgen om 7:00 vertrek :+
Ze wizten nu zelfs te vertellen dat het altijd exact 7:03 is, maar dat lijkt me sterk. M'n motor maakt stationair hoogstens een 'wiewiewiewie...' geluid.

Maarja, dempers zijn nu ook niet bepaald goedkoop :X
och. de buren wennen er wel aan. hier zijn ze er ook aan gewend. ik krijg nooit klachten. zelfs niet als ik midden in de nacht weg ga of thuis kom (al draai ik dan geen 10.000 toeren natuurlijk. gewoon even geen gas geven tot je de straat uit bent) en ik ben nog zo'n ouderwets iemand die regelmatig met de buren praat.. dus dan had ik het echt wel geweten. de buren hebben veel meer last van mijn andere hobby. (gitaar spelen). maar of dat nu komt omdat die versterker zo hard staat of omdat ik er geen zak van kan.. dat laten we maar even in het midden. ok?

en goedkoop? motorrijden is uberhaupt al niet goedkoop. als je een goedkope hobby had willen hebben had je beter kunnen gaan breien ofzo. twee stokkies en een bol wol. kost hoogstens een paar euro. en dan hebbie hele goeie stokkies :P

FragDaddy wijzigde deze reactie 05-06-2005 11:49 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
FragDaddy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:47:
[...]

en goedkoop? motorrijden is uberhaupt al niet goedkoop. als je een goedkope hobby had willen hebben had je beter kunnen gaan breien ofzo. twee stokkies en een bol wol. kost hoogstens een paar euro. en dan hebbie hele goeie stokkies :P
Gna :p

Mja, standaard is het niet zo enorm duur vind ik. Maar als je er vanalles begint bij te kopen ... sjah :p
Kzat misschien al aan een power commander te denken omdat hij volgens mij vrij arm staat afgesteld (als ie nog niet warm is, optrekken in z'n 1 en 2 en dan gas lossen, geroffel en geplof gegarandeerd) :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Marzochi 50mm poten zijn :9~ kostprijs is :(
Balhoofdplaten voor de 50mm poten :9~ kostprijs :o :(
PVM titanium radial remklauwen zijn :9~ kostprijs :|
PVM remschijven zijn :9 kostprijs :)
Wilbers schokbreker _o_ prijs :|

Ja motor rijden is leuk en je kan het zo duur maken als je wilt maar zolang het rijdt is goed in mijn ogen. Met een beetje geluk heb ik volgend jaar 2500 euro om aan de motor te besteden of om een andere motor te kopen mits ik de CBR verkoop. Dat geld gaat mooi op de spaarrekening, rijden is toch belangrijkste en dat pimpen.. zie je zo weinig van als je tegen 180km/h langs rijdt.

Als het aan mij ligt:
een CBR600F2 of F3 welke voor circuit is kopen en gaan rijden op circuit en anders gewoon lekker sparen voor die GSX-R750 of een goedkope auto (BAH, het verkeerde woord in dit topic :r )

Chevy454 wijzigde deze reactie 05-06-2005 13:34 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
Chevy454 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:32:

Als het aan mij ligt:
een CBR600F2 of F3 welke voor circuit is kopen en gaan rijden op circuit en anders gewoon lekker sparen voor die GSX-R750 of een goedkope auto koekblik (BAH, het verkeerde woord in dit topic :r )
:p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
gelukkig zei je geen sardientjesblik :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

quote:
DinX schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:06:
[...]

Het lukt wel, je moet alleen die hele demper volpompen en dan wil het wel eens boem doen.
Met mn NX is het iig een paar keer gelukt (maar met open pijp gaat het leuker, ook omdat ie dan wat lekt kun je best lachen met gas los, dacht zelfs een keer dat ik geflitst werd in het donker, maar bleek een felblauwe vlam van 2m te zijn :X)

Heb sinds gisteren trouwens een nieuwe motor (dr bij), een Honda VF400F in rood-wit.
23000KM, gekocht voor 350 euro, met een dode accu en her en der wat dingetjes, maar verder in een behoorlijk goede staat voor wat ik nu heb kunnen zien.
Morgen eens op naam zetten en verzekeren, kan ik tenminste een beetje ontspannen 120 rijden :P.

Niks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04-09 13:04
quote:
FragDaddy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:23:
[...]

Ja. maar ik ga er vanuit dat als je zo sociaal aangepast bent dat je met een standaard demper rondrijdt, je ook geen halve-meter lange vlammen uit je uitlaat wil laten spugen.

voor die FJR zijn ook heerlijke ultra-kleine carbon of titanium Devil pijpjes te krijgen hoor. ik noem ze maar even geen dempers want dat zijn ze niet. dat kun je op de foto ook wel zien. daar kan nooit veel dempingsmateriaal meer tussen.
[afbeelding]

ik heb die pijp gekocht omdat ik hem er zo mooi uit vond zien (het is echt een klein en dun ding) en ik wist wel dat ie wat luidruchtig was. toen ik de motor op ging halen met de nieuwe pijp starte ik hem in de werkplaats en toen had ik nog zoiets van "goh.. maakt niet zo veel geluid".. maar als je een beetje toeren maakt begint ie toch te brullen.. en tussen de 10.000-16.000! toeren klinkt het net als een formule 1 wagen.

de motor zoals ie uit het krat kwam:
[afbeelding]

de motor zoals ik hem heb aangepast.
[afbeelding]

lelijke rode stickers eraf, zwart (niet smoke.. maar ondoorzichtig zwart) 'ruitje' en een andere pijp. oh en diabolo's voor de yamaha works paddockstand. zonder middenbok een ketting stellen/smeren of een achterwiel eruit halen is niet handig.
prachtig ding zeg! Echt mooi!

Morgen weer lessen :)
3 weekjes en dan....afrijden :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
open pijpen is gaaf.

Maar toch ga ik de mijne voorzien van nieuw wol en stukje meer wol erin..

pfff

No matter how good she looks, someone, somewhere, is tired of her sh!t.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Capoeirist schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:14:
Maar toch ga ik de mijne voorzien van nieuw wol en stukje meer wol erin..
Alsof dat gaat helpen met jouw motor :z :+
Nogmaals gefeliciteerd ;) Nu kan jij die voorvering in orde maken :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
quote:
Chevy454 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:16:
[...]

Alsof dat gaat helpen met jouw motor :z :+
Nogmaals gefeliciteerd ;) Nu kan jij die voorvering in orde maken :+
Dank dank dank.

Het helpt vast wel paar duizend km :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Capoeirist schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:17:
Het helpt vast wel paar honderd km :+
Dat lijkt me ook wel reëel. Maargoed, ik ga studeren en daarna eens die bundel lezen over hoe je de vering moet instellen welke ik van die MV mede ontwikkelaar en testrijder heb gekregen ;) Ik moet bij hem eens die workshop volgen hoe je de vering moet instellen. (niet dat het dringend nodig is voor mij maar gewoon uit interesse)

Chevy454 wijzigde deze reactie 06-06-2005 10:20 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja dat moet ik ook, Wicked zei al dat ie me keer mee erheen zou nemen. Maar veel kans dat ik er mijn wilbers vering haal, weet nu welke veer ik achter nodig heb dus tja.

ik werk ff verder :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Capoeirist schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:21:
Maar veel kans dat ik er mijn wilbers vering haal, weet nu welke veer ik achter nodig heb dus tja.
Wanneer ik mijn vering ooit zou willen aanpassen dan zou ik het zeker daar bij Steven laten doen. Die kerel weet echt wat hij doet. Hij stelt nu de vering af van mensen welke op circuit rijden en wordt ook regelmatig door mensen gevraagd om met hun te rijden en hij geeft circuit trainingen :)
Dus ik zou ook naar die kerel gaan ;)
quote:
ik werk ff verder :)
Ik ben jaloers, jij werkt en krijgt geld voor diensten waar ik geld moet betalen om kritiek te krijgen :( :P
En dan is het ook nog eens :z wat ik moet leren op school.

Chevy454 wijzigde deze reactie 06-06-2005 11:41 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Jezus, je komt een weekje niet lezen en ineens is het inderdaad van beginnersvragen naar "grote motoren" topic gegaan :)

Over die handschoenen wilde ik inderdaad even aangeven dat toen ik viel (met mijn vaders kleding aan ;)) ik met de binnenkant van mijn hand mezelf heb opgevangen. Hoewel ik niet hard op het fietspad neer smakte (kilometertje of 30 zal het uiteindelijk gegaan zijn) was de binnenkant van de handschoen behoorlijk door. (Ik heb nog geluk gehad dat ik in een reflex mun pa's nieuwe Schubert helm van het asfalt heb kunnen houden).

Inmiddels ben ik ook aan het kijken voor een mooi pak + helm want vaders is niet helemaal blij als zijn kleding weg is omdat ik aan het rijden ben. (Ik heb een motor gekocht en ben toen op mijn dooie gemak op zoek gegaan naar kleren).
quote:
Ik voel (en vind dat ook niet zo netjes) er weinig voor om kleding via het web te kopen dus ga ik naar deze twee shops om te kijken wat ze hebben (Helm/Handschoenen/Laarzen/pak). Ik rij nu met vader's textiel en op de snelweg vind ik dat toch net iets teveel flapperen (jullie snappen me :)).

Grrrrrene wijzigde deze reactie 09-01-2013 10:57 (14%)
Reden: Op verzoek van Saus wat persoonsgegevens verwijderd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
Maar is er nog iets kaduuk of niet? is bv de kuip nog symmetrisch en de onderkant van de stepjes? en het uiteinde van t stuurgewicht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
quote:
ROFLASTC schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:34:
[...]
Maar is er nog iets kaduuk of niet?
Ik reed te vlot in het donker op een bocht net voor mijn woning. Ik had de motor ruim 2 weken en in een enthousiaste remactie trok ik in 0,01sec mijn voorwiel tot blokkeren waardoor ik de bocht niet meer haalde.

Ik kon toen kiezen om mezelf neer te leggen maar ik heb mezelf door de struiken gereden en ben toen op een vluchtheuveltje van een fietspad gebotst wat schuin op mijn rij-richting stond. Daar ben ik op gevallen, maar mijn grote geluk was dat daarna een grote grasstrook lag met daarachter water.

De motor gleed voornamelijk op het gras en mijn stuur _/-\o_ heeft zich ingegraven om tot stilstand te komen.

De schade
(niet mijn fiets)
http://www.gallagher.com/yamaha/yamaha_yzf600r_thundercat.jpg

Dat dekseltje boven de M van Yamaha is de motor samen met de uitlaat op omgegaan.
Dat dekseltje kostte 60 pleuro's (olie deksel)
De voorvelg had een deukje (is ook te zien op de eerder geposte foto) en die heb ik laten herstellen voor 80 euro.
De topkuip heeft ook een klein stukje verloren maar dat heeft mijn pa reeds gelijmd (hulde uberhaupt voor die man ;)) en daar zie je na het polijsten weinig meer van. (kosten nul).
De uitlaat is bekrast, maar dat neem ik voor lief.

Uiteindelijk had ik niet echt meer vertrouwen meer in de banden dus die heb ik ook vervangen, maar dit is echt een goede les voor me geweest (zeggen ook mijn pa/ooms die al tig jaar rijden). Ik was heel enthousiast en was alweer helemaal overtuigd van mijn eigen kunnen en met de auto gaat dat al jaren goed, nu sta ik met mijn 100pk monstertje weer even op de grond.

Verder niets krom, of vreemds. Mijn pa (zelf heb ik 0 technische kennis) heeft alles nagelopen en kon niets vinden (zo hard ging het ook niet om zaken krom te trekken). Inmiddels hebben de nieuwe bandjes alweer 300km gereden en de kat rijdt super strak (mijn oude bandjes bleken ook vierkant gereden te zijn door mij, maar dat soort dingen leerde ik niet op mijn rijles).

In ieder geval weet ik nu veel meer in een korte tijd over motoren en motorrijden, en mja, 3 avondjes minder zuipen en die 150euro heb ik er ook wel uit.

Zonde geld, maar als het niet zo was gelopen was ik wellicht alsmaar harder gaan rijden terwijl ik dat nu (bochtentechnisch) nog even uitstel (wat niet goed voor mijn gezondheid was geweest als ik harder was gaan rijden).

Heel verhaal, maar ik had het alleen uitgetypt toen ik net gevallen was (serieus, 1km lopen met je fiets als je net gevallen is die je net hebt, dan word je echt gek!) en toen was ik tamelijk overstuur.
Maargoed, nu toer ik vrolijk rond op zoek naar ervaring ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
gaaf ding hoor die thundercat. stemmig zwart! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
quote:
FragDaddy schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:46:
hehehehe, was ook eigenlijk de enige kleurencombi die ik wilde. (Yamaha blauw is wel mooi, maar daar zijn er wel veel van). Ik moest er voor naar Stiens (boven Leeuwarden) rijden vanuit Limburg :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
Saus schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:33:

De uitlaat is bekrast, maar dat neem ik voor lief.
Uitlaat polijsten/schuren 3 lagen radiator lak, werkt best goed
quote:
en toen was ik tamelijk overstuur.
Maargoed, nu toer ik vrolijk rond op zoek naar ervaring ;)
ghe, gevoel ken ik wel, helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
FragDaddy schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:46:
mooi groen is niet lelijk O-)

• DieterVDW
Vandaag ff theoretisch examen voor motorijbewijs gedaan: geslaagd! (37/40)
't is een eerste stap :) .
Nu nog wat fondsen losmaken voor 'n machine en dan scheur ik algauw door ons landje!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
DieterVDW schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:08:
Vandaag ff theoretisch examen voor motorijbewijs gedaan: geslaagd! (37/40)
Het is verschrikkelijk geworden dat theoretisch examen in BE :(
Onbeperkt aantal keren herkansen en je mag 8 zware fouten maken en dan ben je nog geslaagd :(

Maar iig gefeliciteerd

• Saus
  • Niet online
quote:
In NL maken ze toch ook geen onderscheid tussen de fouten? Dus als jij zegt dat je tegen het verkeer in mag rijden op de snelweg of dat je 55 mag ipv 50 is eenzelfde fout toch?

Wat bedoel je met onbeperkt herkansen?

Maargoed: Feli zuiderbuurtje danmaar!

• Capo
  • Niet online
quote:
Saus schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:05:

Toevallig woon ik in Nijmegen en mijn ouders in Noord-limburg (Hein-Gericke zit ook in Eindhoven als ik het goed begreep). Ik heb voor het hele handeltje 1000 euro uitgetrokken/in de planning staan.

Ik voel (en vind dat ook niet zo netjes) er weinig voor om kleding via het web te kopen dus ga ik naar deze twee shops om te kijken wat ze hebben (Helm/Handschoenen/Laarzen/pak). Ik rij nu met vader's textiel en op de snelweg vind ik dat toch net iets teveel flapperen (jullie snappen me :)).
Ik zou even naar Hein-Gericke in Monchengladbach rijden, meer keuze in leer en goedkoper.

Termaat is super kwa service..moet ik eerlijk zeggen. Kon mijn sidi laarzen die niet goed bleken inruilen voor slechts klein beetje minder als ik ze gekocht had ivm de gebruikers schade.

Kwa kleding advies is het ook super.

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Capoeirist schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:44:
Ik zou even naar Hein-Gericke in Monchengladbach rijden, meer keuze in leer en goedkoper.
Ik was ook daar bij Hein in Monchengladbach maar ik vond het tegen vallen :?
Maar dat kan ook aan mij liggen want het is ookal weer 2 jaar geleden dat ik daar was.
(zoiets was het toch? toen had jij nog jouw mooie ZXR ;) )

Maar als je in de buurt van eindhoven zit zou ik eens naar apex-motorkledij gaan kijken maar vergis je niet, dat is een ERG klein zaakje met hoogstens 30 pakken welke daar hangen.

• DieterVDW
quote:
Chevy454 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:28:
[...]
Het is verschrikkelijk geworden dat theoretisch examen in BE :(
Onbeperkt aantal keren herkansen en je mag 8 zware fouten maken en dan ben je nog geslaagd :(
Euh, voor zover ik weet mag je maar 3 keer proberen, en als het dan nog niet lukt moet je theorielessen volgen.
Je mag 8 *lichte* fouten maken en slechts 1 zware overtreding
(en ik als je een zware maakt mag je volgens mij direct een stuk minder lichte fouten hebben).
Ik weet niet waar je je info haalt, maar dat klopt toch niet erg hoor...

• Chevy454
  • Niet online
quote:
DieterVDW schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:46:
Euh, voor zover ik weet mag je maar 3 keer proberen, en als het dan nog niet lukt moet je theorielessen volgen.
Je mag 8 *lichte* fouten maken en slechts 1 zware overtreding
(en ik als je een zware maakt mag je volgens mij direct een stuk minder lichte fouten hebben).
Ik weet niet waar je je info haalt, maar dat klopt toch niet erg hoor...
Dat is dus volgens de goca niet zo want ik had laatst gebeld :(
Ik had er dus een weddenschap mee verloren want normaal was het na 2 keer proberen verplicht lessen volgen wat nu dus niet meer zo is. Nu mag je zoveel zware fouten maken als je wilt en onbeperkt terugkomen voordat je verkeerslessen moet volgens :(.

Vroeger toen het nog een examen was, niet zomaar wild gokken zoals nu, mocht je 8 fouten maken waarvan er slechts 1 een zware mocht zijn.

Chevy454 wijzigde deze reactie 08-06-2005 15:55 (4%)

• Capo
  • Niet online
Toen ik op de zxr reed heb ik mijn lederen pak met textiel delen op de armen en rug daar gekocht. Toen hing er genoeg.

maarja toen is nu niet :)

• wimpie
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Gisteren gratis de mogelijk gekregen van een koekblik om de rem capaciteiten van m'n motor te testen.. :(

Binnen de bebouwde kom in een dorp, stoplicht op groen in beide tegenovergestelde richtingen. Vriend van me reed voorop, en was al door groen, daarachter kwam ik.
Auto in tegengestelde richting slaat links af, en vergeet voor het gemak mij voorrang te verlenen! }:O

Uber snel progressief remmen, hij blokkeerde echter helaas wel, op een haar na gemist... Bijna mijn motor stoek!! :X :'( :|

Divide and conquer.

• WouterG
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik ben gisterochtend geflitst op de snelweg. Van voren. Heb de rest van de rit met een enorme smile op mn gezicht gereden. Reed overigens maar een paar kilometer te hard.

• hicham
  • Niet online

hicham

hiesjam

Altijd een rare gewaarwording, van voren geflitst worden. Eerst denk je "shit :( ", waarna je je realiseert dat je op de motor zit :+

• Quarin
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 09:23

Quarin

Ondertitel... wasda?

Tot nu toe een erg interessant topic, en krijg steeds meer zin om ook motor te gaan rijden. Ik ben vooral bezig met het financiele aspect en uitzoeken van een motor. Ik zou graag begin 2006 motor rijden, maar ben aan het kijken hoeveel ik kwijt ben. Ik rijd op dit moment nog schakelbrommer (zr50 choppertje, 25 jaar oud ondertussen), maar krijg een beetje genoeg van 30 moeten rijden tussen druk verkeer, op fietspad rijden soms en constant op politie moeten letten. (ondanks dat ik normaal rij, rij ik tussen verkeer liever 40/45, en dat mag dus niet)
Op zich lijkt me een chopper relaxter dan een racer (en is ook een stuk goedkoper als je 18 bent qua verzekering e.d. een rs250 lijkt me ook leuk, maarja duur he). Iets als een suzuki savage lijkt me wel wat maar ik moet een betrouwbare motor hebben en al teveel onderhoud heb ik liever niet (leuk met een brommer, maar met een motor lijkt me dat wat minder, als ik iets fout doe heb ik ook meteen een groot probleem) en de meeste motoren waar ik meer van weet zijn +25kw en dat mag dus nog even niet.
Ik zal er zon 6000 tot 8000 kilometer per jaar rijden, dus kwam uit op het volgende:
1400 rijbewijs
1000 pak helm e.d.
1500 motor
== 3900
klopt het dat ik dit ongeveer kwijt zal zijn eenmalig en dat daar dan zon 300 wegenbelasting en verzekering bij zal komen.

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Ga dan liever voor een Virago 535 ofzo en laat die knijpen op 25kW dmv inlaat rubbertjes, je doet jezelf een plezier.
quote:
1000 pak helm e.d.
moet net lukken denk ik. Helm 200, handschoenen 70, laarzen 150 blijft een 600 euro over voor een leernicht uitrusting :+ gouden bling bling niet inbegrepen :+

Chevy454 wijzigde deze reactie 11-06-2005 18:28 (29%)

• wimpie
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
quote:
Quarin schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:07:
Tot nu toe een erg interessant topic, en krijg steeds meer zin om ook motor te gaan rijden. Ik ben vooral bezig met het financiele aspect en uitzoeken van een motor. Ik zou graag begin 2006 motor rijden, maar ben aan het kijken hoeveel ik kwijt ben. Ik rijd op dit moment nog schakelbrommer (zr50 choppertje, 25 jaar oud ondertussen), maar krijg een beetje genoeg van 30 moeten rijden tussen druk verkeer, op fietspad rijden soms en constant op politie moeten letten. (ondanks dat ik normaal rij, rij ik tussen verkeer liever 40/45, en dat mag dus niet)
Op zich lijkt me een chopper relaxter dan een racer (en is ook een stuk goedkoper als je 18 bent qua verzekering e.d. een rs250 lijkt me ook leuk, maarja duur he). Iets als een suzuki savage lijkt me wel wat maar ik moet een betrouwbare motor hebben en al teveel onderhoud heb ik liever niet (leuk met een brommer, maar met een motor lijkt me dat wat minder, als ik iets fout doe heb ik ook meteen een groot probleem) en de meeste motoren waar ik meer van weet zijn +25kw en dat mag dus nog even niet.
Ik zal er zon 6000 tot 8000 kilometer per jaar rijden, dus kwam uit op het volgende:
1400 rijbewijs
1000 pak helm e.d.
1500 motor
== 2900
klopt het dat ik dit ongeveer kwijt zal zijn eenmalig en dat daar dan zon 300 wegenbelasting en verzekering bij zal komen.
= E 3900,- :)

Als je een beetje goed zoekt ben je voor minder dan E 1000,- ook wel klaar voor pak, handschoenen, laarzen en helm.
Rijbewijs lukt makkelijk voor E 1000,- en dan nog eens E 2000,- voor een iets mooiere motor, zit je in totaal op iets van E 3700,-.

Wegenbelasting is E 60,- per jaar, een WA verzekering zal zon E 150-250 per jaar zijn.

Divide and conquer.

• FragDaddy
quote:
Tot nu toe een erg interessant topic, en krijg steeds meer zin om ook motor te gaan rijden.
hey! weer een motorrijder erbij _/-\o_
quote:
wimpie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:35:
[...]

= E 3900,- :)

Als je een beetje goed zoekt ben je voor minder dan E 1000,- ook wel klaar voor pak, handschoenen, laarzen en helm.
Rijbewijs lukt makkelijk voor E 1000,- en dan nog eens E 2000,- voor een iets mooiere motor, zit je in totaal op iets van E 3700,-.

Wegenbelasting is E 60,- per jaar, een WA verzekering zal zon E 150-250 per jaar zijn.
ik denk dat je voor je pak inderdaad wel (iets) goedkoper uit kunt. die chopper pakken zijn wat goedkoper dan full-on race-pakken.

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
FragDaddy schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:17:
[...]

hey! weer een motorrijder erbij _/-\o_

[...]

ik denk dat je voor je pak inderdaad wel (iets) goedkoper uit kunt. die chopper pakken zijn wat goedkoper dan full-on race-pakken.
Bij Hein Gericke heb je ook degelijke pakken voor een leuke prijs. Ben inmiddels toe aan m'n 2de gericke pak en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Als je lid bent van de MAG krijg je er ook nog eens 10% korting (lidmaatschap = 25€, heb 250€ kopen en je hebt het terugverdient).

DinX wijzigde deze reactie 11-06-2005 19:19 (14%)

• Steffie

Steffie

Opaque

Een standaard WA verzekering voor een RS250 hoeft nog geen 120 euro per jaar te kosten. Dus dat is echt een schijntje :)

Steffie wijzigde deze reactie 11-06-2005 19:21 (4%)

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
Steffie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:19:
Een standaard WA verzekering voor een RS250 hoeft nog geen 120 euro te kosten. Dus dat is echt een schijntje :)
Niet te hard vertellen, er lezen ook nog Belgen mee (waaronder ik) ;(

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Steffie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:19:
Een standaard WA verzekering voor een RS250 hoeft nog geen 120 euro te kosten. Dus dat is echt een schijntje :)
hoe zit dat eigenlijk met de revisie van een RS250? om de hoeveel 10 000km moet je de zuigers vervangen?
quote:
DinX schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:20:
Niet te hard vertellen, er lezen ook nog Belgen mee (waaronder ik) ;(
zwijgt maar ;( 350 euro voor de KLR en dan heb je nog maar gewone WA :|

Chevy454 wijzigde deze reactie 11-06-2005 19:21 (29%)

• Steffie

Steffie

Opaque

quote:
Chevy454 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:20:
hoe zit dat eigenlijk met de revisie van een RS250? om de hoeveel 10 000km moet je de zuigers vervangen?

Bij 15.000km vervang je over het algemeen de zuigers en spul eromheen. Kwa kosten valt dat allemaal best wel mee. Bij een 4-takt moet je eens in de zoveel (~20.000 geloof ik) kilometer kleppen stellen. Dat is een kostenpost die niet veel onder doet voor het onderhoud van een 2-takt.

Alleen de brandstof en olie zijn echt duurder vergeleken met een 4-takt.

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Steffie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:25:
Bij 15.000km vervang je over het algemeen de zuigers en spul eromheen. Kwa kosten valt dat allemaal best wel mee. Bij een 4-takt moet je eens in de zoveel (~20.000 geloof ik) kilometer kleppen stellen. Dat is een kostenpost die niet veel onder doet voor het onderhoud van een 2-takt.
Valt me niet tegen :) Toch maar eens kijken voor een RS250 voor circuit dan :)
Ik moet de kleppen van de CBR stellen, denk dat ik er een uur of 6 mee bezig ben

Steffie wijzigde deze reactie 11-06-2005 19:27 (10%)

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
[...]

[...]

303,58 Burgerlijke Aansprakelijkheid
42.00 Rechtsbijstand 'Plus'
61,96 Bestuurdersverzekering
62,00 Fiscale Zegel

:{

• Chevy454
  • Niet online
quote:
;) Tis aangepast

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
Toen was het nog 62 :)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
dat is éénmalig voor de inschrijving voor de vergoeding van het werk van de ambetantetenaar

• FragDaddy
quote:
[...]

ik wilde net zeggen. leuk om elk jaar je zuigers te moeten vervangen. ik neem aan dat je dan ook je blok moet laten honen voor overmaats zuigers? hoeveel keer kun je dat doen voordat er nieuwe cylinders op moeten? of werk dat met bussen bij een RS250? dat weet ik eigenlijk helemaal niet. maarja. ik ben dan ook geen 2-takt fan

ben je een weekje in dolomieten aan het rijden en dan: even wachten jongens. ik druk er even twee nieuwe zuigers in. zo gepiept terwijl jullie koffiepauze houden.. nee dank je.

FragDaddy wijzigde deze reactie 11-06-2005 19:33 (15%)

• DinX

DinX

Motormuis

Oja, had het er juist nog over met chevy op msn. Rechtsbijstand en bestuurdersverzekering is echt een aanrader om in te investeren.

Rechtsbijstand zorgt dat je een advocaat naar keuze mag nemen in geval je een rechtzaak krijgt. De verzekering betaalt het dan volledig terug.

Bestuurdersverzekering bij mijn verzekering houdt het volgende in:
quote:
Met uw autoverzekering zijn al uw passagiers goed verzekerd. Nochtans is het niet onwaarschijnlijk dat u, als bestuurder, ook gewond raakt bij een verkeersongeval. Met de Bestuurdersverzekering van Ethias bent u voortaan perfect beschermd, ook als u zelf verantwoordelijk bent voor een ongeval. Want Ethias betaalt de kosten die voortvloeien uit uw medische verzorging en/of arbeidsongeschiktheid. Zo blijft het financiële leed van u en uw gezin beperkt na een ongeval. De Ethias Bestuurdersverzekering is een onmisbare aanvulling op uw autoverzekering.

- Ook beschikbaar voor motorrijders en bromfietsers
- Ook andere bestuurders die met uw toelating uw wagen besturen, zijn verzekerd
- Een vergoeding die gelijk is aan de werkelijk geleden schade (behalve algemene uitsluitingen)
Als je ziet dat het "maar" €62 kost is het eigenlijk onmisbaar. Je zal maar een bocht missen, of een tegenligger raken of wat dan ook, en dan enkele weken arbeidsongeschikt zijn (of langer). Best handig in dat geval.

• Chevy454
  • Niet online
quote:
FragDaddy schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:30:
ik wilde net zeggen. leuk om elk jaar je zuigers te moeten vervangen. ik neem aan dat je dan ook je blok moet laten honen voor overmaats zuigers?
Ik meen dat die nicasil wanden hebben, dus normaal niet honen :)
quote:
ben je een weekje in dolomieten aan het rijden en dan: even wachten jongens. ik druk er even twee nieuwe zuigers in. zo gepiept terwijl jullie koffiepauze houden.. nee dank je.
Tis een oversized brommer ;) (als ik op Steffie's lul heb getrapt dan zullen we het zometeen wel horen :+ ) Moet volgens mij wel redelijk snel kunnen, gok een uurtje of 8 a 12 ? :)
En sleutelen in de winter, beter kan toch niet? Zo'n RS250 lijkt me nu dus wel erg leuk, smering gebeurd door middel van een druppelsysteem zodat je enkel euro 98 moet tanken?

Chevy454 wijzigde deze reactie 11-06-2005 19:45 (24%)

• Steffie

Steffie

Opaque

quote:
Chevy454 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:39:

Tis een oversized brommer ;) moet volgens mij wel redelijk snel kunnen, gok een uurtje of 8 a 12 ? :)
Klopt. In principe hoeft er naast het vervangen van de zuigers en zuigerveren weinig te gebeuren aan het blok. Zolang er niets is afgebroken / vastgelopen, kan er weinig beschadigd zijn. Ik heb er te weinig verstand van om zelf al het onderhoud te doen, dus dat doet een dealer. Ik heb geen idee hoelang die er mee bezig is, maar het zou me zeer verbazen wanneer die er langer dan een werkdag mee bezig is. Het vervangen van de powervalves kan bijvoorbeeld in een uurtje of 4 gebeuren.

Die powervalves hoef je overigens niet om de zoveel kilometer te vervangen. Alleen de olie eruit laten lopen is afdoende. De vorige eigenaar van mijn motor was zo handig om de powervalves te slopen door de kabels verkeerd om aan te sluiten op het motortje :X

Ik kan je trouwens wel vertellen dat je niet voor je lol een vakantie op dit soort motoren zult doen. Na 200km op een dag heb je er wel genoeg van :P En dat het wordt bestempeld als een oversized brommer maakt mij weinig uit. Op sommige circuits (Sachsenring, Le Mans, Donington) is een RS250 zelfs sneller dan de langzaamste motor in het MotoGP veld. De specs zeggen genoeg ;)
quote:
En sleutelen in de winter, beter kan toch niet? Zo'n RS250 lijkt me nu dus wel erg leuk, smering gebeurd door middel van een druppelsysteem zodat je enkel euro 98 moet tanken?
In de winter kan je prima rijden hoor. Met lage temperaturen kan je zelfs hele leuke powerslides maken met zo'n 2-takt :+ De olie stop je inderdaad in een apart reservoir. Ongeveer een liter op zo'n 500 tot 600km. Wat neer komt op 11 euro voor een fles Castrol TTS. Wat betreft benzine werkt euro95 ook prima wanneer je met een standaardafstelling rondt rijdt ;)

Steffie wijzigde deze reactie 11-06-2005 20:09 (34%)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Steffie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:49:
Klopt. In principe hoeft er naast het vervangen van de zuigers en zuigerveren weinig te gebeuren aan het blok.
En zuigerpennen, circlips, pakkingen enzo :+
quote:
Ik kan je trouwens wel vertellen dat je niet voor je lol een vakantie op dit soort motoren zult doen. Na 200km op een dag heb je er wel genoeg van :P
Kwestie van gewenning. In het begin was ik al geradbraakt na 200km op de CBR, nu maak ik er 500 op een dag.

• Quarin
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 09:23

Quarin

Ondertitel... wasda?

Over die 25KW, is het handiger om Chevy454 zegt een wat zwaardere motor te begrenzen op de uitlaat of een echte 25 motor te nemen, (en mag ik vragen wat er mis is met een savage dan).
Dat is ook een reden om een chopper te nemen, lijkt me best leuk om te toeren, en meer dan 200km kunnen rijden lijkt me wel zo leuk. Kan voor het gevoel altijd wel een keertje een racer huren. (en als ik 21 ben er evt eentje kopen)

• FragDaddy
quote:
Chevy454 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:39:
[...]

[...]

Tis een oversized brommer ;) (als ik op Steffie's lul heb getrapt dan zullen we het zometeen wel horen :+ ) Moet volgens mij wel redelijk snel kunnen, gok een uurtje of 8 a 12 ? :)
oeh leuk als dat druppelsysteem niet lekker werkt.
nee. als ik ooit 2takt ga rijden dan mix ik wel bij de pomp. gewoon een flesje olie meenemen.
quote:
Als je ziet dat het "maar" €62 kost is het eigenlijk onmisbaar. Je zal maar een bocht missen, of een tegenligger raken of wat dan ook, en dan enkele weken arbeidsongeschikt zijn (of langer). Best handig in dat geval.
Tja. je kunt je ook dubbel verzekeren he. mijn vader is jurist, ik heb een ziektenkosten verzekering en mijn werkgever betaalt bij ziekte gewoon door. daarnaast heb ik een arbeidsongeschiktheidsverzekering op mijn pensioen waardoor zelfs dat nog gewoon opgebouwd wordt.
quote:
Over die 25KW, is het handiger om Chevy454 zegt een wat zwaardere motor te begrenzen op de uitlaat of een echte 25 motor te nemen, (en mag ik vragen wat er mis is met een savage dan).
ik zou in iedergeval niet een motor zelf laten begrenzen en dan met een vermogens-uitdraai rond gaan rijden. het is nogsteeds niet duidelijk of de verzekering dan moeilijk gaat doen bij een ernstig ongeval. alleen motoren die op 25kw geleverd worden door de fabrikant. (en dat hoeft echt geen 250cc te zijn. er zijn ook zwaardere machines als 25kw geleverd)

FragDaddy wijzigde deze reactie 11-06-2005 20:38 (48%)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Quarin schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:18:
(en mag ik vragen wat er mis is met een savage dan).
Ik heb nog steeds de nodige afkeer aan dat <censuuuuuuuuuuuuuur piep piep piep pieperdePIEP> :(
Echt, doe je een lol en ga er met een grote boog omheen.

Maargoed:
  • Model voor 90 of 92 (weet niet wanneer men die heeft vernieuwd dat ontiegelijk KUT KLERE HOK) heeft maar 4 versnellingen in plaats van 5 waardoor hij ipv 120km/h toch wel zeker 125km/h moet halen.
  • Die riemaandrijving is leuk maar kan zijn dat die kapot vriest en dat kost de nodige knaken, afstellen moet je doen bij de dealer want die moet de nodige spanning hebben want anders slijt hij heel hard.
  • 650cc één cilinder (waar ik nooit meer op wil rijden, bah bah, ongelofelijk schijtding) met 25kW welke NIET vooruit te branden is, bij 120km/h is de koek op en je wilt toch liever wat extra snelheid hebben om op de snelweg in te halen. Eerlijk, achteruit wandelen gaat sneller.
  • laagtoerige motor, ideaal voor de big end te mollen
  • vrouwenfiets
En ik heb me nog ingehouden op dat ranten :( Een zelfrespecterende motorrijder gaat niet op een Savage rijden. Je hebt één cilinders en je hebt .. hoe moet je zo'n verwenselijk hok indelen?
quote:
FragDaddy schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:33:
oeh leuk als dat druppelsysteem niet lekker werkt.
nee. als ik ooit 2takt ga rijden dan mix ik wel bij de pomp. gewoon een flesje olie meenemen.
Dat merk je aan de temperatuur ;) Maar is vacuumgestuurd ala carb met venturi systeem, vergelijkbaar met de scot oiler. Maar zelf mixen kan in feite ook.
quote:
ik zou in iedergeval niet een motor zelf laten begrenzen en dan met een vermogens-uitdraai rond gaan rijden. het is nogsteeds niet duidelijk of de verzekering dan moeilijk gaat doen bij een ernstig ongeval. alleen motoren die op 25kw geleverd worden door de fabrikant. (en dat hoeft echt geen 250cc te zijn. er zijn ook zwaardere machines als 25kw geleverd)
Afknijpen op basis van een vermogensuitdraai zou ik inderdaad ook niet doen. Ik zou dan eerder kijken naar motoren welke bij een RDW keuring heeft op 25kW. Voor een virago 535 weet ik dat het mogelijk is en daarom dat ik het ook zei. Als het aan mij ligt: doorsparen een een sportmotor op 25kW kopen zoals een ZXR400 / ZX-6R of een CBR600. Ga je veel meer plezier aan hebben dan met zo'n Ravage. Dat is toch een verdomde kut klere hok op 2 wielen dat het zelfs een schande is dat het de naam motorfiets draagt :r

* Chevy454 is duidelijk nog niet over dat trauma heen :'(

Chevy454 wijzigde deze reactie 11-06-2005 21:43 (40%)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik mis sowieso een beetje het nut van choppers als gebruiksmotor.
Ik heb trouwens ervaringen met een CB two-fifty als lesmotor.
Reed heerlijk soepel, dat wel.
Het was alleen niet vooruit te scheiten, 120 mocht je blij mee zijn....
Mn NX is tig keer sneller en die heeft maar 5PK extra (oke, dat is 25% tov die CB)...

En nu mn nieuwe apparaatje (NX heb ik nog), een Honda VF400F met 23000 op de klok :).
Bevalt tot nu toe prima, zithouding is wel even wennen, maar verder erg leuk en die maffe ingebouwde schijfremmen vallen me qua remkracht helemaal niet tegen (de achterrem is zowaar nuttig....).

Nu eens kijken wanneer de krukas dan wel nokkenassen aan gort zijn :X.
Inlaatrubbers zijn alvast lek heb ik het idee, maja, kan opzich wel na 20 jaar.

Niks

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.africanqueens.de/html/twindero.html

http://www.africanqueens.de/assets/images/Twindero_freigestellt-200breit.jpg

:9~

Wel mooi die liefhebber sites waar bepaalde motoren helemaal uitgebouwd/uitgewoond worden.
De Africa-Twin ontbreekt het niet aan een trouwe schare fans. Als ik het kan betalen dan verbouw ik ook een varadero tot Twindero

(met een beter benzinepomp die het langer dan 10.000 kilometer volhoudt.)

ROFLASTC wijzigde deze reactie 12-06-2005 09:52 (50%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dit blijft gaaf om te zien :) klik 48mb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:15

Wimo.

Shake and Bake!

quote:
Reveller schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:46:
[...]

In ieder geval niet op internet. Omdat ik zelf geen verstand heb van motoren, vind ik het wat risicovol om van een particulier te kopen. Aan de andere kant is een dealer waarschijnlijk duurder. Hebben hier veel mensen ervaring met particulier kopen of kopen jullie vooral via een (jouw) dealer?

Als ik mijn rijbewijs al gehad zou hebben, zou ik ook zeker naar de jouwe zijn komen kijken...mooi ding hoor!
Mocht je nog interesse hebben .. de vorige koper heeft afgehaakt vanwege financiele problemen .. Best erg, niemand heeft geld tegenwoordig :(

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
zo net ff de rijschool gebelt waar ik ook mijn brommertheorie gedaan heb en mijn autopraktijk, die kerel voelde em al gelijk aankomen :P , ja en nu wil je zeker het motorrijbewijs hebben he

ga er dus zaterdag over een week aan beginnen, gelijk zwaar rijbewijs maar doen omdat ik toch al ouder ben dan 21 en niet echt zin heb om eerst 2 jaar op een 25kw machine te moeten rijden

als ik em dan heb af en toe een keer een weekend 1tje huren en dan volgend jaar een R6 aanschaffen zodra ik er genoeg geld voor heb

* PilatuS heeft er enorm veel zin in

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-10 15:34
quote:
file not found

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Chevy454
  • Niet online
quote:
grmbl :+
Had je niet een paar uur eerder kunnen downen, ik heb em verwijderd omdat ik bijna tegen mijn maximale data transfer van mijn webhosting zat.
quote:
PilatuS schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:28:
als ik em dan heb af en toe een keer een weekend 1tje huren en dan volgend jaar een R6 aanschaffen zodra ik er genoeg geld voor heb
Heb je al medicijnen tegen dat schuim wat uit je mondhoeken gaat komen als jij niet kan motorrijden? :+

Chevy454 wijzigde deze reactie 13-06-2005 20:39 (39%)

• Chevy454
  • Niet online
er bestaat nog zoiets als edit ipv qoute 8)7

Chevy454 wijzigde deze reactie 13-06-2005 20:38 (88%)

• PilatuS
  • Niet online
quote:
Chevy454 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:37:
[...]

grmbl :+
Had je niet een paar uur eerder kunnen downen, ik heb em verwijderd omdat ik bijna tegen mijn maximale data transfer van mijn webhosting zat.

[...]

Heb je al medicijnen tegen dat schuim wat uit je mondhoeken gaat komen als jij niet kan motorrijden? :+
hehe, ik ga het in het begin wel rustig aan doen hoor :P

maar denk dat het wel aardig moet gaan hoor rij al 6 jaar op een brommer dus weet iig wel hoe ik een bocht moet nemen, nou is dat met een motor natuurlijk wel wat anders maar het principe is toch hetzelfde, heb ook op brommers gereden met 70cc die je met volgas al op het achterwiel trekt dus daar leer je opzich ook wel wat van

en ik koop een R6 geen R1 he :D

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-10 15:34
Mja.. qua rijgedrag en vooral vermogen is een brommer totaal niet te vergelijken met een motor. Enige voordeel wat je hebt is dat je weet hoe je moet schakelen (als je een schakelbrommer had). Heb je zo'n plastic plee gereden dan weet je helemaal niks ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• PilatuS
  • Niet online
quote:
Acid_Burn schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:47:
Mja.. qua rijgedrag en vooral vermogen is een brommer totaal niet te vergelijken met een motor. Enige voordeel wat je hebt is dat je weet hoe je moet schakelen (als je een schakelbrommer had). Heb je zo'n plastic plee gereden dan weet je helemaal niks ;)
neej idd daar heb je wel gelijk in, maar toch denk ik dat het wel iets makkelijker is als je al lang brommer rijd dan dat je helemaal zonder ervaring op een motor stapt, heb zelf geen schakelbrommer maar heb er wel vaak op gereden en dat was ook geen probleem, kostte me ongeveer 10 min rijden op die brommer om het ff te leren en dan gaat het echt probleemloos

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
Acid_Burn schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:47:
En laat dat schakelen nu het makkelijkste gedeelte zijn van het leren motorrijden. Vond ik toch. Hebben ze bij het lessen ook totaal niks over gezegd. De eerste les gewoon wat 1, n, 2,3,4,5 is. Op het parkeerterrein alleen maar in 2de geweest voor de remproef.

"Ja, en dan schakel je gewoon door naar 2de". Uitleg was niet echt nodig. En de wegrit die de 2de les volgde ook niet. Gewoon puur op gevoel :)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
DinX schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:58:
"Ja, en dan schakel je gewoon door naar 2de". Uitleg was niet echt nodig. En de wegrit die de 2de les volgde ook niet. Gewoon puur op gevoel :)
krrrrrrrrrr, te weinig druk op het pootje: opnieuw
Druk op het pootje, gas eraf, pootje omhoog trekken, KLOINK, iets sneller volgende keer :+
Druk op het pootje, gas even minderen en direct pootje omhoog trekken, gas en >:)

Chevy454 wijzigde deze reactie 14-06-2005 00:12 (6%)

• FragDaddy
quote:
PilatuS schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:28:
zo net ff de rijschool gebelt waar ik ook mijn brommertheorie gedaan heb en mijn autopraktijk, die kerel voelde em al gelijk aankomen :P , ja en nu wil je zeker het motorrijbewijs hebben he

ga er dus zaterdag over een week aan beginnen, gelijk zwaar rijbewijs maar doen omdat ik toch al ouder ben dan 21 en niet echt zin heb om eerst 2 jaar op een 25kw machine te moeten rijden
zou ik inderdaad ook doen. dan heb je gewoon een stuk meer vrijheid / keuze in motoren met zo'n zwaar rijbewijs.
quote:

* PilatuS heeft er enorm veel zin in
goeie keuze. rijdt als een scheermes zo'n R6 >:) als je er eens eentje wil huren: www.silverline.nl verhuurt ze. heb ik goeie ervaringen mee.. alleen wel een beetje hoog eigen risico.. dus niet op je bek gaan :X
quote:
maar denk dat het wel aardig moet gaan hoor rij al 6 jaar op een brommer dus weet iig wel hoe ik een bocht moet nemen, nou is dat met een motor natuurlijk wel wat anders maar het principe is toch hetzelfde, heb ook op brommers gereden met 70cc die je met volgas al op het achterwiel trekt dus daar leer je opzich ook wel wat van
nou. ik kan je dit wel vertellen.. ik heb ook altijd brommer gereden ('gemodificeerde' kawasaki AR50). en motorrijden is toch wel 'iets' anders. bochtjes maken.. nou kom maar een keer achterop zitten als we een dijkje of een klaverblad op gaan. zul je zien dat de techniek, de snelheid en de stabiliteit van zo'n motor toch wel iets anders zijn dan van een brommer.

een R6 heeft toch 'iets' meer power dan een 70cc brommertje. (gelukkig)

een brommer met een motor vergelijken is net zoiets als een fiets met een snelle brommer vergelijken. hey. ik kan fietsen.. dus ik kan ook met een snelle brommer omgaan. ja je zult er wel mee weg kunnen rijden.. maar of het ook veilig of gecontroleerd gaat.. ik betwijfel het.

het duurde bij mij toch zeker een jaartje voordat ik een beetje bochtjes durfde te maken (zonder constant bang te zijn dat ik onderuit zou schuiven in de bocht. ik was in het begin zelfs nerveus als ik over de middenlijn op de snelweg moest.. omdat ik dan de motor voelde bewegen met 140) en ik ben nu, alweer een paar jaartjes verder, net een beetje op het punt dat ik een beetje fatsoenlijk door de bocht kan. en nogsteeds elke dag aan het bijleren. (als je sommige jongens tijdens de ZAC of ONK, of zelfs tijdens circuitdagen, over Assen of Zandvoort ziet vegen met hun motor.. holy shit wat gaat dat hard. met blokkerende remmen een bocht in schuiven en er in een gecontroleerde powerslide weer uitkomen.. nee.. dat is toch wel ontzettend knap).

nou wil ik niet zeggen dat je niet sneller kunt leren.. maar verwacht niet dat je door brommerervaring een goede motorrijder wordt. het helpt qua techniek wel (je kunt al schakelen).. maar qua verkeersinzicht (Alles komt vele malen sneller op je af.. dus anticiperen als een gek) en qua rijtechniek..

gewoon rustig aan beginnen dus.
quote:
en ik koop een R6 geen R1 he
het enige verschil is dat ik mijn motor met 140 niet meer op puur vermogen op het achterwiel zet en je dat met een R1 wel kan doen. als dat je hobby is (kilometerslange wheelies trekken op de snelweg) dan moet je de R1 hebben.

oh. en een ander verschil is dat ik wel eens een versnelling terug moet schakelen om snel iemand in te halen. onder de 5000 toeren is de motor nog lekker rustig en pas boven de 8000 toeren gaat ie trekken als een dolle. een R1 trekt overal als een idioot. das ook het gevaarlijke aan zo'n fiets. want elke keer als je ook maar aan gasgeven denkt moet je eerst heel goed nadenken hoe veel grip je achterband nog heeft. in bochtjes kan dat voor een beginnende rijder gevaarlijk zijn. terwijl een beginnende rijder op een R6 in bochtjes gewoon onder de 8000 toeren blijft en er niets aan de hand is. ga je daarboven zitten kun je bij het uitaccelereren ook mooie zwarte strepen op het asfalt zetten :X _/-\o_

en als je denkt dat die 150-180 pk's van zo'n R1 ook te weinig is, kun je altijd nog een turbo hayabusa kopen

http://homepage.ntlworld....ES%20WILD%20(248MPH+).MPG

Dit filmpje kent iedereen denk ik wel.. maar blijft ontzettend indrukwekkend. ik had even een excuus nodig om dit filmpje te posten

ik vind het op een nakedbike met 150 al niet leuk meer. laat staan met de dubbele snelheid... op 1 wiel.. _/-\o_

FragDaddy wijzigde deze reactie 14-06-2005 09:51 (86%)

• PilatuS
  • Niet online
quote:
nou wil ik niet zeggen dat je niet sneller kunt leren.. maar verwacht niet dat je door brommerervaring een goede motorrijder wordt. het helpt qua techniek wel (je kunt al schakelen).. maar qua verkeersinzicht (Alles komt vele malen sneller op je af.. dus anticiperen als een gek) en qua rijtechniek..
het zal ook wel iets helpen dat ik al 3 jaar mijn autorijbewijs heb, rij nu ook best veel en daar leer je denk ik ook wel een beetje van anticiperen (tuurlijk is een motor iets heel anders), ben met de auto alleen nog nooit harder gegaan dan 180 want toen ik zo hard reed vond ik het ook wel weer ff genoeg

tis iig wel goed om te weten dat een R6 nog een beetje rustig is in lage toeren en niet overal belachelijk veel vermogen heeft

maarja ga iig lekker rustig aan beginnen en als ik me dan wat meer vertrouwd voel met die fiets zal ik vanzelf wel iets sportiever gaan rijden

en dan komt er heel misschien over een paar jaar wel een R1, als ik zo ervaringen lees van mensen met een R6 is dat toch ook wel een erg leuk ding om op te rijden en is meer vermogen toch niet echt nodig, de R6 heeft toch al (dacht ik gelezen te hebben) 125pk wat evenveel is als de auto waar ik nu in rij

en dingen zoals wheelies en stoppies daar ga ik zeker heel lang niet aan beginnen, met een scooter doe ik het wel maar daar rij ik ook al 6 jaar op en het zal me ook weinig boeien als ik em total loss rij zolang mezelf maar weinig overkomt

denk dat het niet veel maar wel iets makkelijker zal zijn om op een motor te stappen omdat ik met een scooter ook wel regelmatig boven de 100 echte kilometers ben geweest, dat vond ik ook niet echt eng om te doen vond het juist erg leuk :)

• FragDaddy
quote:
PilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:37:
[...]

het zal ook wel iets helpen dat ik al 3 jaar mijn autorijbewijs heb, rij nu ook best veel en daar leer je denk ik ook wel een beetje van anticiperen (tuurlijk is een motor iets heel anders), ben met de auto alleen nog nooit harder gegaan dan 180 want toen ik zo hard reed vond ik het ook wel weer ff genoeg
helpt wel qua inzicht. maar als je alleen met een auto rijdt anticipeer je nog veel te weinig. althands. ik zie dat ik sinds ik mijn motorrijbewijs heb ook in de auto veel verder vooruit kijk en vooral ook vooruit denk..bij elke verkeerssituatie meteen nadenken wat er allemaal kan gebeuren, wat er mis kan gaan en waar je uitwijkmogelijkheden zitten.
quote:
tis iig wel goed om te weten dat een R6 nog een beetje rustig is in lage toeren en niet overal belachelijk veel vermogen heeft
ja. dan is ie prima te rijden en dan is het echt geen gevaarlijk monster (behalve dat de zithouding en stuureigenschappen de motor voor een beginner misschien een beetje wiebelig doet voorkomen).

maarja ga iig lekker rustig aan beginnen en als ik me dan wat meer vertrouwd voel met die fiets zal ik vanzelf wel iets sportiever gaan rijden

en dan komt er heel misschien over een paar jaar wel een R1, als ik zo ervaringen lees van mensen met een R6 is dat toch ook wel een erg leuk ding om op te rijden en is meer vermogen toch niet echt nodig, de R6 heeft toch al (dacht ik gelezen te hebben) 125pk wat evenveel is als de auto waar ik nu in rij
[/quote]
geloof mij maar. als je boven de 8000 toeren komt dan loopt 'ie motor hard zat. en dat tweeslachtige karakter is hardstikke makkelijk, want als je gewoon lekker rustig een toertochtje wil maken dan blijf je lekker onder de 8000 toeren en lijkt het net een lesmotor. en wil je hardstikke illegaal racen.. dan trek je gewoon wat door in de toeren en dan is het echt een racemotor waar je eigenlijk alleen op het circuit maar wat nuttigs mee kan.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True