Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Motor] Beginnersvragen OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.014 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• hicham
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

hicham

hiesjam

Goed topic :)

Heb zelf mijn motorrijbewijs nu 4 maanden en rij rond op een Bandit met 25 KW beperking (Suzuki GSF600N '96) en zie hier interessante lappen tekst en websites langskomen.
Wat ook helpt is samen met anderen rijden, daar leer je veel meer van dan in je eentje te gaan rijden en het is nog leuker ook _O_

• Saus
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
quote:
Heb zelf mijn motorrijbewijs nu 4 maanden en rij rond op een Bandit met 25 KW beperking (Suzuki GSF600N '96) en zie hier interessante lappen tekst en websites langskomen.
Wat ook helpt is samen met anderen rijden, daar leer je veel meer van dan in je eentje te gaan rijden en het is nog leuker ook _O_
Ik doe juist het omgekeerde, door het meerijden met anderen had ik juist dat ik niet mijn eigen lijnen ging rijden. Wat bijvoorbeeld op de snelweg erin resulteerde dat ik in lange snelle knippen naar de buitenkant van de bochten dreef (en als ik niet van mijn gas af zou gaan erin had gehangen). Puur omdat ik nog niet zo ervaren als rijder ben.

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
hicham schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:55:
Zolang je weet dat je niet boven je kunnen moet rijden is het leuk. Als je laat verleiden tot heldhaftige acties waarvoor je nog niet de ervaring in huis hebt kan het verkeerd aflopen.
quote:
Saus schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:02:
Overigens ben ik ook al een keer door het gras gegleden hoor doordat ik als beginner de remkracht niet opbouwde maar direct blokkeerde, door het gras was het een goedkope les (lakstiftje en een oliedekseltje) maar wel een goede ik was weer met 2 benen op de grond gezet.
Ai ai ai. Maar dat was een les welke je niet gaat vergeten.Altijd eerst rustig remmen zodat de vering tijd heeft en dan doorremmen. Niet het wiel laten blokkeren want dan ben je de lul :o

Chevy454 wijzigde deze reactie 26-05-2005 17:06 (41%)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• hicham
  • Niet online

hicham

hiesjam

quote:
Saus schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:59:
[...]

Ik doe juist het omgekeerde, door het meerijden met anderen had ik juist dat ik niet mijn eigen lijnen ging rijden. Wat bijvoorbeeld op de snelweg erin resulteerde dat ik in lange snelle knippen naar de buitenkant van de bochten dreef (en als ik niet van mijn gas af zou gaan erin had gehangen). Puur omdat ik nog niet zo ervaren als rijder ben.
Dat is ook iets wat kan gebeuren, het kan twee kanten op werken. Ik rij regelmatig met mijn broertje (die op dezelfde dag z'n rijbewijs heeft gehaald :*)) en meestal doen we een beetje om en om. Vooral als we een klaverblad pakken, rij ik een tijd achter hem, en hij een tijd achter mij en kunnen we elkaar daarna wat feedback geven :P

Als je trouwens op een klaverblad precies de juist afstand tot elkaar neemt hoeft de achterste rijder alleen maar naar de voorste rijder te kijken. Dan vlieg je automatisch de bocht door :+ Maar het moet uiteraard ook zonder voorrijder kunnen :P
quote:
Chevy454 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:04:
[...]

Zolang je weet dat je niet boven je kunnen moet rijden is het leuk. Als je laat verleiden tot heldhaftige acties waarvoor je nog niet de ervaring in huis hebt kan het verkeerd aflopen.
Dat zeker! :o Grootste fout die iemand kan maken. Zelfs als de anderen hem nog zo duidelijk maken dat ie gewoon z'n eigen tempo moet rijden, gebeurd het meestal onbewust dat je probeert te volgen.

• DinX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-10 15:46

DinX

Motormuis

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik moet Chevy wel gelijk geven ivm de "koop wat je leuk vind".
Mijn eerste fiets (anderhalf jaar geleden gekocht) was een xj600s. 1 van dé beginnersfietsen. Leuk ding was het (2 keer mee op m'n bek gegaan :X :+) MAAR ..... na enkele maanden begint het wel wat saai te worden. Zeker als je er veel kilometers op doet.

Ook het verhaal van het invoegen op de snelweg enzo klopt. Op zo een lichte fiets (61pk had ie maar) gaat het wel vlot van 0-100, maar accelereren boven de 100 (dus in z'n 5-6 naar de 120-140) gaat traag. Het gaat dan niet echt sneller dan de gemiddelde auto. En soms kan het inderdaad handig zijn als je niet even wat sneller kan optrekken.

Ik rij nu sinds 2 maanden op een fjr1300 (143pk, 134Nm) en dat is gewoon een hele verlossing geweest. Het is een enorm verschil qua koppel en pk's (meer dan het dubbel) maar dat gaat gewoon vlotjes die overstap. Dus waarom zou je geen fiets nemen tussen die 2 in ?

Het belangrijkste blijft: het zit voor het grootste deel tussen de oren en in de rechterhand.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mvdejong
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-09-2018

mvdejong

When does the hurting stop ?

quote:
hicham schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:28:
Als je trouwens op een klaverblad precies de juist afstand tot elkaar neemt hoeft de achterste rijder alleen maar naar de voorste rijder te kijken. Dan vlieg je automatisch de bocht door :+ Maar het moet uiteraard ook zonder voorrijder kunnen :P
Onder voorbehoud van een min of meer gelijke motoren, want als de voorrijder een motor met veel meer inherente grip heeft, of een berijder die de subtiele correcties beter beheerst ...
Als (nog) niet-motorrijder heb ik dit meegemaakt in een auto. Een Golfje durfde bij forse regen niet zelf "door" te rijden, en haakte toen bij mijn Focus aan toen ik met 140 km/h langskwam. Bij de eerste de beste knik in de weg volgde ik gewoon de weg en zette hij zijn neus in de vangrail in het midden. Ja, een Focus heeft nu eenmaal een zeer goede reputatie voor weggedrag.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Chevy454
  • Niet online
quote:
DinX schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:40:
een xj600s. 1 van dé beginnersfietsen. Leuk ding was het
offtopic:
En ik kan nog steeds niet geloven dat jij die volledig WP afgeveerde divi hebt ingeruild voor maar 500 euro. Ik wou em wel van je overnemen. Was ideaal geweest voor pendel verkeer naar antwerpen.

Maar voor de rest: eensch ;) Beetje vermogen achter de hand is fijn

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• FragDaddy
  • Laatst online: 20:44
quote:
Onder voorbehoud van een min of meer gelijke motoren, want als de voorrijder een motor met veel meer inherente grip heeft, of een berijder die de subtiele correcties beter beheerst ...
Dat heeft voor hun nog helemaal niets met betere motor ofzo te maken. want ze hebben/hadden nog maar net hun rijbewijs. die gaan echt lang niet zo hard rond dat het spul grip begint te verliezen en dat je tegen de grenzen van de motor begint aan te lopen.

ik denk dat je met zo'n bandit met voor die bandit typische banden je toch wel met > 110km/h rond kunt gaan voordat je iets merkt.

shit. mijn R6 gaat makkelijk over de 120 rond. dan is die nog zo stabiel dat het voelt als je op rail rijdt. kun je gewoon een handje van het stuur halen. en dan komen ze me op vergelijkbare motoren nog buitenom voorbij.

met moderne motoren loop je meer tegen je eigen grenzen aan (hoever durf je zelf te gaan) dan tegen de grenzen van de machine. ok. bij een bandit zal een gevorderde sportieve rijder het op een gegeven moment wel gaan merken.. maar niet als je 4 maanden je rijbewijs hebt.

sterker nog. ik denk dat als je iemand die nog maar net zijn rijbewijs heeft op een bandit zet en een bocht laat nemen hij dat soepeler doet dan op een extreme supersport. zo'n bandit zit je mooi recht op, lekker breed stuur en goede zithouding. dus veel controle. op een supersport zit het stuur ergens ter hoogte van het voorwiel en lig je 'plat op de tank'. dat geeft nou niet echt het gevoel van controle over je motor.

en hier heb ik het bewijs:

een BMW R 1200 GS op the isle of man. even racen met wat supersports.

http://fungusgs-spot.info...e%20Mountain%20Course.wmv (70 meg!)

en dan hebben we het dus over zo'n fiets.
http://www.1000ps.at/magazin/bmw_gs_11.jpg

voor de moraalridders.. je mag daar op dat moment zo hard. na de isle of man TT (waarbij ze dus met racemotoren racen over die wegen.. jah echt insane!) wordt de 'baan' opengesteld voor toeschouwers.. door dorpjes en langs heggetjes.

de echte coureurs gaan er overigens zo overheen: http://www.dm8.com/video/iomtt1350.wmv (insane.. met je race MV agusta volgas over landweggetjes door de mist en dwars door dorpjes rakelings langs stoepranden.)
quote:
Maar voor de rest: eensch Beetje vermogen achter de hand is fijn
jah. ik wil ook graag een beetje heel veel vermogen achter de hand hebben. maar dat heeft weer een hele andere reden dan 'de veiligheid'.

nogsteeds vind ik 'wat extra vermogen' in de zin van veiligheid een onzin argument en denk ik dat er veel meer mensen in de problemen komen door te veel vermogen dan door te weinig vermogen. hetzelfde argument als die scooter boy's die hun scooter opvoeren om 'met het verkeer mee te komen'. het is veiliger... me reet.. je wilt gewoon hard rijden man.

FragDaddy wijzigde deze reactie 26-05-2005 21:21 (49%)

Have a wheelie good weekend!

• Saus
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
quote:
Chevy454 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:04:
[...]
Ai ai ai. Maar dat was een les welke je niet gaat vergeten.Altijd eerst rustig remmen zodat de vering tijd heeft en dan doorremmen. Niet het wiel laten blokkeren want dan ben je de lul :o
Oh nee hoor, dat vergeet ik niet. Net zoals dat ik toen ik hem kocht enkele noodstops had moeten oefenen want toen ik ze ging "oefenen" ging het verkeerd :).

Over het fietsen verhaal: Ik zou ook kopen wat je leuk lijkt, maar met beleid. Persoonlijk vind ik de Blackbird echt een super motor, maarja:
1. Daar stap je niet mee op
2. Daar stap je niet mee op.....

En dan kun je nog zoveel zeggen het ligt aan je rechterhandje, dan denk ik toch: Stap met een 600'je op ofzo. Flink vlot en een 400 is het net niet imho. In mijn ogen is een 600 een volwaardige motor waar je prima mee op kunt leren rijden.

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Saus schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:12:
In mijn ogen is een 600 een volwaardige motor waar je prima mee op kunt leren rijden.
Is het ook maar je meot vooral iets kopen waar je plezier van hebt en je moet het inderdaad met beleid doen. Daar ga ik ook vanuit dat men dat doet en daarom dat ik ook zeg: koop wat je leuk vindt. Ik heb nu een CBR600. Leuk ding en stuurt best wel goed maar toch wil ik meer koppel hebben om meer schakellui te rijden. Ik meot op de autostrade zelfs terugschakelen wanneer ik echt flink wil acceleren. Dus bij 120km/h van 6de naar 3de en 12000rpm, hop (4de), 12000rpm, hop (5de), 10 000rpm, hop (6de) 220km/h :+ En met een ZX-9R ofzo: gewoon wat meer gas en je hebt zo 270km/h op de teller.

Maar je moet beleid hebben met je eerste keuze van motorfiets want koppel straft onmiddelijk af. Een 600cc moet het toch meer van zijn toeren hebben in tegenstelling tot de grotere broertjes welke enorm veel koppel onderin hebben en bovenin lekker veel vermogen. En juist om die reden is een 600cc relatief vergevingsgezind en ideaal om te leren rijden: door het ontbreken van het koppel komt dat vermogen er soepeltjes en word je niet snel verrast.

Chevy454 wijzigde deze reactie 26-05-2005 21:25 (12%)

• axis
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23-05 02:58
Als je je nu eens eerst registreert op www.motor-forum.nl :)

Vorig jaar dit brik gekocht voor 2000 euro, inclusief sloten, bij vd heyden:

http://gallery.hongens.nl/20041024%20Motortocht%20Motorvision/gallery/thumbnails/tnIMG_4536.JPG

600CC supersport.. alhoewel, dat ding is zo antiek (93) dat het al geen super meer te noemen is natuurlijk.. In september gekocht, en een paar maanden later al de eerste schuiver.. Maar da's niet erg, ik leer meteen veel over plamuren en spuiten :D

En daarom heb ik ook expres niet zo'n dure motor gekocht, dan hoef ik me ook niet zo zorgen te maken over een krasje meer of minder.. Rijd nu al een half jaar rond (de hele winter doorgereden) met half kapotte kappen en een gebarsten koplamp, maar het rijdt allemaal prima!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
axis schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:25:

[afbeelding]
FZR600 is leuk. Capoeirist heeft zoiets gehad :) Daarna had hij een _echte_ motor namelijk een ZXR750RR _o_ Maar waar hij nu op rijdt is ook erg leuk, soortgelijks gaat mss mijn volgende worden: GSX-R750

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
LoneGunman schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:32:
[...]

Het was ook zeer zeker niet mijn intentie om na het behalen van mijn A direcht met 160 een klaverblad rond te crossen :P
Ik bookmark deze en schop hem binnen een half jaar / jaar weer omhoog. Eens zien wat je dan zegt :p In het begin was het ook rustig rijden, af en toe een wat doortrekken en voorzichtig in de bochten.

Tegenwoordig zit ik altijd in m'n kop van "die had toch net ff wat harder/platter gekund, damn". Neem maar aan dat je een competitie met je eigen gaat houden later :)
Je wil gezwoon altijd platter en harder de bochten door :)

• FragDaddy
quote:
Saus schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:12:
[...]

Oh nee hoor, dat vergeet ik niet. Net zoals dat ik toen ik hem kocht enkele noodstops had moeten oefenen want toen ik ze ging "oefenen" ging het verkeerd :).

Over het fietsen verhaal: Ik zou ook kopen wat je leuk lijkt, maar met beleid. Persoonlijk vind ik de Blackbird echt een super motor, maarja:
1. Daar stap je niet mee op
2. Daar stap je niet mee op.....

En dan kun je nog zoveel zeggen het ligt aan je rechterhandje, dan denk ik toch: Stap met een 600'je op ofzo. Flink vlot en een 400 is het net niet imho. In mijn ogen is een 600 een volwaardige motor waar je prima mee op kunt leren rijden.
als je op een 600cc supersport kunt leren rijden kun je ook op een sporttour blackbird leren rijden. bij beide moet je rustig blijven. een 600cc supersport kan een ervaren rijder er ook meteen vanaf gooien als ie gek gaat lopen doen en zo'n modern ding vliegt ook in 3 seconde naar de 100. zo'n blackbird zal qua staande start wat sneller zijn. big deal. ga je in 2.5 seconde naar de 100 ipv in 3.

onzin om te zeggen dat je pas bij een 600cc over een volwaardige motor spreekt. een 400cc supersport (kawasaki zxr 400 bijvoorbeeld) of een 250cc tweetakt (RS 250) kunnen vreselijk hard door bochten heen. en voor het overige werk kunnen ze ook prima meekomen.
quote:
Tegenwoordig zit ik altijd in m'n kop van "die had toch net ff wat harder/platter gekund, damn".
..
Je wil gezwoon altijd platter en harder de bochten door.
en het kan ook harder en platter. (blijft een cool plaatje)

http://members.lycos.nl/leonnap/images/fjr/images/left_knee_and_koffers.jpg
en als je de koffers thuis laat kan het nog extremer. al spijt dat je geen kneesliders op je pak heb :D

maar even serieus: ik had dat ook. gelukkig nu niet meer. ik rij met mijn knie aan de grond een bocht door and thats it. natuurlijk kan je nog veel harder en veel platter maar ik wil nog wel wat marge overhouden. ben geen motoGP racer. vind het zo wel lekker.

op een klaverblad zou ik ook nog veel harder rond kunnen maar als er dan iets onverwachts gebeurt hou je er niets meer aan omdat je al op het randje van je kunnen rijdt. op het circuit is dat geen probleem maar op de weg.. nee. toch maar niet.

FragDaddy wijzigde deze reactie 26-05-2005 21:42 (29%)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
FragDaddy schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:34:
onzin om te zeggen dat je pas bij een 600cc over een volwaardige motor spreekt. een 400cc supersport (kawasaki zxr 400 bijvoorbeeld) of een 250cc tweetakt (RS 250) kunnen vreselijk hard door bochten heen. en voor het overige werk kunnen ze ook prima meekomen.
Ik ben het niet geheel met je eens maar ik snap je punt wel :)

Een ZXR400 is erg leuk maar wat het grootste probleem is: dat geschakel. Ik erger me er ook deels aan het gebrek aan koppel bij mijn CBR om eens lekker schakellui te rijden. Maar zo'n ZXR400 is licht, stuurt messcherp en fijn om bochten te nemen omdat het vermogen zo mooi doseerbaar is maar het heeft te weinig koppel (daardoor ook de doseerbaarheid) waarbij je continu moet janken.
Over 2takt wil ik niet lullen, die moet je altijd op toeren houden wil je vooruit komen dus altijd blijven schakelen om hem toch maar in de powerband te houden maar dan nog erger dan bij een 4takt. (en toch wil ik een RD350 :P )

Ergo: sturen doet het allemaal, ze gaan allemaal messcherp de bocht in maar comfort is ook belangrijk. Om nou eerst 2 a 3 versnelling terug te schakelen voordat je echt goed kan acceleren, sommigen vinden dat fijn maar als je veel kilometers maakt dan wil je toch wat meer schakellui rijden. En dan is een 600cc tov een 400cc toch echt veel comfortabeler :) Dat is ook de reden dat ik een Z1000 wil bouwen: die heeft lekker veel koppel waarbij je heerlijk kan cruisen en wanneer het moet toch eens flink hard kunt gaan.

Chevy454 wijzigde deze reactie 26-05-2005 21:45 (16%)

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
FragDaddy schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:34:

en het kan ook harder en platter. (blijft een cool plaatje)
[afbeelding]
en als je de koffers thuis laat kan het nog extremer. al spijt dat je geen kneesliders op je pak heb :D
Damn, ik kan nog ver gaan met die van mij (dezelfde maar in het blauw) :o :p

Maarja, je verhaal klopt voor 100%. Je kan met alle motoren op je bek gaan. Even verschrikken op een 600 of even verschrikken op een 1300 ...
Toen ik van divi -> fjr ging vond ik het dan wel geweldig. Maar ik was niet verrast van hoe zwaar hij wel was. Ik zei zelfs na 2 dagen al "die is nog begrensd" terwijl ik er niet zeker van was of het zo was. Heb zo snel mogelijk een afspraak gemaakt om de begrenzer eraf te halen daarna :p
quote:
Chevy454 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:40:
[...]

Om nou eerst 2 a 3 versnelling terug te schakelen voordat je echt goed kan acceleren, sommigen vinden dat fijn maar als je veel kilometers maakt dan wil je toch wat meer schakellui rijden. En dan is een 600cc tov een 400cc toch echt veel comfortabeler :)
En met een 1300 al helemaal. Wat een verademing was dat, van 600 naar 1300. Of ik nu 50 rij in z'n 5 of 120 in z'n 2, dat ding trekt altijd. Van 100 -> 140 met m'n fjr gaat even snel als van 0-40 met m'n divi

DinX wijzigde deze reactie 26-05-2005 21:45 (26%)

• FragDaddy
quote:
DinX schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:41:
[...]

Damn, ik kan nog ver gaan met die van mij (dezelfde maar in het blauw) :o :p

Maarja, je verhaal klopt voor 100%. Je kan met alle motoren op je bek gaan. Even verschrikken op een 600 of even verschrikken op een 1300 ...
Toen ik van divi -> fjr ging vond ik het dan wel geweldig. Maar ik was niet verrast van hoe zwaar hij wel was. Ik zei zelfs na 2 dagen al "die is nog begrensd" terwijl ik er niet zeker van was of het zo was. Heb zo snel mogelijk een afspraak gemaakt om de begrenzer eraf te halen daarna :p
tja. zo'n FJR is natuurlijk wel een ontzettend fijne motorfiets. ik denk ook wel dat je je daar heel snel op thuis voelt en er snel mee kan lezen en schrijven. vooral als je al motorervaring hebt.

ik 'moet' volgende week een week naar de dolomieten en zie daar best tegenop met de R6. dan ben ik na elke dag helemaal gebroken. met zo'n FJR zou ik dat een stuk liever doen. kan ik ook nog wat bagage meenemen enzo. (tent, slaapzak, luchtbed en kleding meenemen op een R6 is nooit grappig)
quote:
Of ik nu 50 rij in z'n 5 of 120 in z'n 2, dat ding trekt altijd
en dat is het voordeel van meer cylinderinhoud. overal power. 120 in zijn 2 is geen probleem.. maar 50 in zijn 5.. dan kan ik zo'n beetje gaan bij-steppen om er gang in te krijgen.

kijk eens wat voor foto ik nu weer vind van Dinx en zijn FJR.. schandalig.. :D
http://www.fjrijders.be/album/spec/pic1.jpg

stoere foto: http://www.fjrijders.be/album/spec/pic7.jpg

als ik die foto's zo zie krijg ik zelf zin om een toerbuffel aan te schaffen.

FragDaddy wijzigde deze reactie 26-05-2005 22:00 (34%)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
DinX schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:41:
En met een 1300 al helemaal. Wat een verademing was dat, van 600 naar 1300. Of ik nu 50 rij in z'n 5 of 120 in z'n 2, dat ding trekt altijd. Van 100 -> 140 met m'n fjr gaat even snel als van 0-40 met m'n divi
:z :z ouwe lullen fiets :z :z

:+

Maar koppel is hetgene wat je moet kunnen beheersen en dat kan je beter met een 400 leren dan met een 1300 en daarom dat 600cc misschien wel de ideale mix is van beiden en daarom ideaal is voor beginners. Maar een 600cc twin of een 600cc vier in lijn is ook wel een wereld van verschil.

Chevy454 wijzigde deze reactie 26-05-2005 21:48 (17%)

• DinX

DinX

Motormuis

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Ik ben jong, die luxe salon komt later wel.
Waarom ben je niet direct voor de allerbreedste luxe salon aka GL1800 gegaan? :+
[DinX bash]Nog niet dement genoeg :P :+ [/DinX bash]
quote:
MSN log
Chevy454: F5
DinX: :(
:> Ik ben je maar aan het plagen :)
quote:
FragDaddy schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:45:
en dat is het voordeel van meer cylinderinhoud. overal power. 120 in zijn 2 is geen probleem.. maar 50 in zijn 5.. dan kan ik zo'n beetje gaan bij-steppen om er gang in te krijgen.
Dat is nou wat ik bedoel. Met een 400cc kan je beter de takeldienst bellen in dat geval :+
Nee, een beetje koppel is wel fijn maar te veel is ook niet goed om te leren, aan het vermogen ligt het iig niet.

Chevy454 wijzigde deze reactie 26-05-2005 21:56 (64%)

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
FragDaddy schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:45:
[...]

ik 'moet' volgende week een week naar de dolomieten en zie daar best tegenop met de R6. elke dag helemaal gebroken. met zo'n FJR zou ik dat een stuk liever doen. kan ik ook nog wat bagage meenemen enzo. (tent, slaapzak, luchtbed en kleding meenemen op een R6 is nooit grappig)
Ik rij 120-140km per dag (woon-werk) met m'n fiets en ik kom ontspannen aan op m'n werk. Meer ontspannen na de rit dan ervoor, zelfs met het betere "file-werk".
Vorige zondag 450km eifel/oostkantons/hoge venen gedaan, geen last van gehad.
2 weekends ervoor 480km, toen maar een klein beetje last (wat vermoeid, meer niet, geen pijn ofzo).
Zaterdag wordt het waarschijnlijk 500-600km Eifel.

Als je dan ziet dat het meeste wat ik op m'n divi gedaan heb 180km was, en dat ik toen vol spierpijn thuis aankwam (zeker de dag erop)...
quote:
als ik die foto's zo zie krijg ik zelf zin om een toerbuffel aan te schaffen.
Wat houd je tegen :p (buiten €13.000 misschien, + BPM in .nl :+)

• hicham
  • Niet online

hicham

hiesjam

quote:
DinX schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:29:
[...]

Ik bookmark deze en schop hem binnen een half jaar / jaar weer omhoog. Eens zien wat je dan zegt :p In het begin was het ook rustig rijden, af en toe een wat doortrekken en voorzichtig in de bochten.

Tegenwoordig zit ik altijd in m'n kop van "die had toch net ff wat harder/platter gekund, damn". Neem maar aan dat je een competitie met je eigen gaat houden later :)
Je wil gezwoon altijd platter en harder de bochten door :)
Zeker weten! :o

Ben een paar weken geleden met mijn broertje richting klaverblad Hoevelaken geweest en we zijn daar een hele tijd wezen bochten :P Broertje heeft op een gegeven moment een knee-down gemaakt in z'n textielpak zonder kneesliders. Daar zit nu dus een mooi gat in :D :+ We hadden zelf ook nooit verwacht dat het zo snel zou gaan :)

Maar nu merk je dus wel het verschil, hij heeft een 25KW ZX6R, een supersport dus die kan lekker plat. Ik zit al lang en breed aan mijn stepjes dus veel schuiner hoef ik niet meer, het enige wat ik nog kan doen is mijn zwaartepunt verlagen zodat ik rechterop de bocht door kan komen ;)

Andersom beheers ik de motor wel stukken... hmm, beter wil ik niet zeggen ;) Maar zeg maar makkelijker, omdat zo een rechtophouding veel meer vertrouwen geeft voor een beginner, wat Fragdaddy dus al zei :)

hicham wijzigde deze reactie 26-05-2005 23:15 (4%)

• Chevy454
  • Niet online
Weet iemand waar je degelijke stukken koe kunt kopen van eventueel A-merken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
hicham schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:14:
[...]

Zeker weten! :o

Ben een paar weken geleden met mijn broertje richting klaverblad Hoevelaken geweest en we zijn daar een hele tijd wezen bochten :P Broertje heeft op een gegeven moment een knee-down gemaakt in z'n textielpak zonder kneesliders. Daar zit nu dus een mooi gat in :D :+ We hadden zelf ook nooit verwacht dat het zo snel zou gaan :)

Maar nu merk je dus wel het verschil, hij heeft een 25KW ZX6R, een supersport dus die kan lekker plat. Ik zit al lang en breed aan mijn stepjes dus veel schuiner hoef ik niet meer, het enige wat ik nog kan doen is mijn zwaartepunt verlagen zodat ik rechterop de bocht door kan komen ;)
ernaast hangen! komt je motor wat rechter op te staan bij dezelfde bochtensnelheid en kun je dus weer harder totdat je steppies tegen de grond komen.

zo gaat dat dus op een bandit 600:
http://wwwsvc01.ninja.ev1.bikepics.net/pics/suz-gsf600-97-bikepics-07256.jpg
quote:
Andersom beheers ik de motor wel stukken... hmm, beter wil ik niet zeggen ;) Maar zeg maar makkelijker, omdat zo een rechtophouding veel meer vertrouwen geeft voor een beginner, wat Fragdaddy dus al zei :)
let bij hoevelaken wel even op de lus van zwolle naar apeldoorn. halverwege die lus zitten links van de doorgetrokken streep twee of drie kleine hobbeltjes kort achter elkaar. misschien voel jij die niet eens met jou vering, maar ik vind die hobbeltjes niet zo prettig als ik eroverheen ga.

als ik op een klaverblad rij,rij ik vaker op knooppunt beekbergen. asfalt is lekker glad en vaak minder auto's. oh en opletten bij met in- en uitvoegend verkeer. ze verwachten niet dat jij rond gaat maar dat je uitvoegt. zal niet de eerste keer zijn dat iemand zijn auto ervoor zet omdat 'ie dacht dat jij eraf wilde (logisch).

FragDaddy wijzigde deze reactie 27-05-2005 08:26 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Vanmorgen even ge'isled of manned op het woon-werk ritje ;) Jammie.

FZR600 is inderdaad een leuke fiets! was mijn eerste fiets ook. Na deze fiets ga je pas merken wat de nieuwe fietsen aan voordelen hebben..

Kan je insteek wel waarderen, kapotte kappen etc.. boeien rijden ermee.. dat telt.

Maar klaverbladen is wel humor ja om die in je toertochtje op te nemen :D Ik vind die bij een bepaalde afslag bij Heerlen wel leuk, ook daar paar deukjes in het weg dek die minder zijn :(

Ben gek van op/af ritten van snelwegen, maarja ligt regelmatig toch vuil.

No matter how good she looks, someone, somewhere, is tired of her sh!t.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Capoeirist schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:16:
Ben gek van op/af ritten van snelwegen, maarja ligt regelmatig toch vuil.
pfff... slingerwegen zijn pas te gek :P
Daar leer je goed de bocht uitkomen om de volgende goed aan te snijden. Ben al vaker in de remmen moeten gaan omdat ik de bocht verkeerd uitkwam om de volgende aan te snijden. Van 70 naar 20 km/h :+

Maar wat ik nog steeds link vind in mijn rit van Clervaux naar Vianden is het bos door Wiltz. Dat is echt _o_ maar op een bepaald moment wordt de bocht naar rechts steeds scherper en dan moet je ook durfen corrigeren.

Chevy454 wijzigde deze reactie 27-05-2005 11:31 (52%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 11-10 14:28
quote:
FragDaddy schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:54:

een BMW R 1200 GS op the isle of man. even racen met wat supersports.

http://fungusgs-spot.info...e%20Mountain%20Course.wmv (70 meg!)

en dan hebben we het dus over zo'n fiets.
[afbeelding]
*kuch* Im het filmpje is het een 1150GS.
http://www.lewkiw.com/pic/r1150gs.jpg
Voorloper van de 1200 ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
Acid_Burn schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:29:
[...]

*kuch* Im het filmpje is het een 1150GS.
[afbeelding]
Voorloper van de 1200 ;)
sorry. ik dacht een 1200 :X :o

• Chevy454
  • Niet online
Skippy the bushkangaroo heeft zijn leven speciaal voor mij opgeofferd :P
http://www.arlennessitalia.it/PRODUCTS/Leather_suits_2pc.htm
http://www.arlennessitali...TS/Leather_suits_2p1c.htm

Morgen eens kijken naar zo'n motorpak van Arlen Ness gemaakt van kangaroe leer. Lichter en soepeler dan een stuk koe. Hopenlijk valt de prijs mee, wil niet meer dan 1000 euro uitgeven.

Dus je mag zeker wel op 1000 tot 1500 euro tellen aan uitrusting wil je het goed aanpakken.

http://www.arlennessitalia.it/PRODUCTS/Racing_suits.htm
1280 euro ;(

Chevy454 wijzigde deze reactie 28-05-2005 00:59 (29%)

• DieterVDW
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Argh snelheidsfreaks allemaal!!!
Geen cruisers hier dan? :)

Heb in Kreta 3 dagen met een lichte Yamaha Virago rondgetoerd, en ben echt wel verkocht :) .
Grieken doen tenminste niet moeilijk als je geen motorrijbewijs hebt hehe :+ .
Wel zalig om daar te cruisen: allemaal kronkelige boerewegjes door de bergen, en nauwelijks verkeer.
Nu en dan eens pittoresk dorpje, en op een uurtje ga je van de noordkust naar de zuidkust :) .

* DieterVDW gaat wschl ook gauw motortje kopen, maar dan wschl wel chopper.
Die choppertjes van Yamaha vind ik wel erg leuk.
Iets tweedehands dan wel, dat ik 'm al eens kan omversmijten zonder al te veel zorgen.

En nee, ik ben geen 'echte' :P .
Ik voel niet de drang om zo vlug mogelijk door 'n bocht te gaan,
maar gewoon om lekker relaxed te cruisen van A naar B .
Als ik moto ga kopen dan ga ik er als het van mij afhangt ook nooit mee op de snelweg...
'k vind het gewoon niet echt leuk aanvoelen om zo helemaal onbeschermd aan 120+ tussen al dat verkeer te rijden. Maar ik ben dan ook een mietje I guess :> .

Edit: Ok na het zien van dat mountaincoarse filmpje begin ik toch m'n twijfels te hebben over dat cruisen :Y) .

DieterVDW wijzigde deze reactie 28-05-2005 03:15 (8%)

• Acid_Burn
Ik ben geen snelheidsfreak. Ik houd van lekker rijden en dat betekend niet noodzakelijk hard rijden ;)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
DieterVDW schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 03:00:
een lichte Yamaha Virago rondgetoerd, en ben echt wel verkocht :) .
Hoe hard rijdt nou zo'n Virago 125cc }) :+
(je hebt ze volgens mij in 4 maten: 125, 250, 535 en 750?)
quote:
Jawel hoor, ben bezig plannen te smeden om een Z1000 van de jaren 70 gaan bouwen. Eind dit jaar wil ik een frame en blok hebben en dan lekker gaan opbouwen met mooie onderdelen: Upside down poten, bredere achterslof (wil toch zeker een 160 eronderin hebben zitten), 6zuiger remtangen, injectie _o_, Z900 druppel tank en kappen en kontje van het model uit 73,...

Maar een chopper vind ik niet leuk vanwege die balhoofdhoek en de naloop, daar moet je echt bij leunen en bij een supersport is het een combinatie van sturen en leunen. Maar de Yamaha Vmax is wel de ultieme power cruiser. Schijt je 7 kleuren stront wanneer die bij volgas in de V-boost komt _o_

Chevy454 wijzigde deze reactie 28-05-2005 07:58 (11%)

• DieterVDW
quote:
Chevy454 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 07:45:
[...]

Hoe hard rijdt nou zo'n Virago 125cc }) :+
(je hebt ze volgens mij in 4 maten: 125, 250, 535 en 750?)
120 max of zo :p .
'k weet niet meer of't een 125 was of een 250.
Maar da's wel ideaal om het te leren.
'k heb die machine wel behoorlijk mishandeld. :)
Maar 't was toch al een half wrak.

DieterVDW wijzigde deze reactie 28-05-2005 17:19 (6%)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
nou heb ik nog een vraagje, hoe verstandig is het om als je net het rijbewijs hebt iemand achterop te nemen :?

merk altijd wel dat als ik op een scooter rij het toch een stuk anders rijden is als er iemand bij je achterop zit, en vraag me dus af hoelang je ongeveer zou moeten rijden tot het verstandig is om samen erop te gaan

• Waterkippie
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
hahah je kan beter vragen, wil diegene wel bij je achterop als je net je rijbewijs hebt ;)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
Waterkippie schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:23:
hahah je kan beter vragen, wil diegene wel bij je achterop als je net je rijbewijs hebt ;)
denk dat dat geen probleem zou zijn hoor ;) wil alleen ff weten of het wel verstandig is, er zitten hier blijkbaar genoeg mensen die het rijbewijs al een tijdje hebben die kunnen me er vast wel iets over vertellen

PilatuS wijzigde deze reactie 28-05-2005 20:39 (19%)

• FragDaddy
quote:
PilatuS schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:41:
nou heb ik nog een vraagje, hoe verstandig is het om als je net het rijbewijs hebt iemand achterop te nemen :?

merk altijd wel dat als ik op een scooter rij het toch een stuk anders rijden is als er iemand bij je achterop zit, en vraag me dus af hoelang je ongeveer zou moeten rijden tot het verstandig is om samen erop te gaan
tja. het is even wennen met iemand achterop. ligt er ook een beetje aan of die persoon al wat ervaring heeft als bijrijder (meehangen in bochten enzo). probeer het gewoon een stukje. vind je het niets ga je weer naar huis.

maargoed. ik weet hier weinig van. heb al twee jaar niemand meer achterop gehad. niemand mee wilde en daarom heb ik er maar voor gekozen om geen duozitje en steppies te monteren. en de laatste tijd krijg ik vragen van aantrekkelijke vrouwen of ze een rondje meemogen :(

FragDaddy wijzigde deze reactie 28-05-2005 21:25 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DieterVDW
Mijn droommotor!! :9~
Iemand zin om me voor te schieten? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Dat ding gaat niet echt hard ;) Niet dat het moet bij zo'n chopper maar als je net 240km/h heb liggen scheuren zoals mij dan is het wel erg vaak: gas open tot de aanslag :+

* Chevy454 heeft hopenlijk dinsdag een mooi kangaroe leren pak
Skippy heeft het niet gehaald :+

Chevy454 wijzigde deze reactie 29-05-2005 00:18 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:34
quote:
axis schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:25:
Als je je nu eens eerst registreert op www.motor-forum.nl :)

[afbeelding]

600CC supersport.. alhoewel, dat ding is zo antiek (93) dat het al geen super meer te noemen is natuurlijk.. In september gekocht, en een paar maanden later al de eerste schuiver.. Maar da's niet erg, ik leer meteen veel over plamuren en spuiten :D

En daarom heb ik ook expres niet zo'n dure motor gekocht, dan hoef ik me ook niet zo zorgen te maken over een krasje meer of minder.. Rijd nu al een half jaar rond (de hele winter doorgereden) met half kapotte kappen en een gebarsten koplamp, maar het rijdt allemaal prima!
Wil je de FZR aub geen brik noemen :(

http://213.233.230.112/pics/motor/moto.jpg

Normaal rij ik trouwens gewoon in pak en helm, deze foto is alleen voor de show ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DieterVDW
quote:
Chevy454 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 00:17:
[...]

Dat ding gaat niet echt hard ;)
't is wel een 535 op de foto, geen 125/250, dus 'k veronderstel dat die toch wel al béétje vooruit gaat??
Maar voor een chopper hoeft dat idd niet zo hé.
En 240 op 2 wielen, ben er toch niet gek van :/ .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
DieterVDW schreef op zondag 29 mei 2005 @ 00:39:
't is wel een 535 op de foto, geen 125/250, dus 'k veronderstel dat die toch wel al béétje vooruit gaat??
Maar voor een chopper hoeft dat idd niet zo hé.
En 240 op 2 wielen, ben er toch niet gek van :/ .
Ach, dat went zo verschrikkelijk snel. De eerste keer op een motor..wow 70km/h is toch best hard, les erna 70km/h is toch maar zo gewoontjes, 120km/h is pas hard. Les 3: 120km/h :z

snelheid went, vermogen went :) En ik reed niet om de 240km/h te halen. Ik gaf gewoon gas en bij het schakelpunt schakel ik. Ik mis wel een 7de versnelling en tja, op een lang rechtstuk met overzicht kan je wel eens gas geven en als je dan ook nog eens terugschakelt naar 3 en je opent het gas compleet dan wil je wel snel eens tegen de max snelheid zitten.

en toch... en toch..... en toch............. vind ik dat ik snelgas nodig heb :P

Chevy454 wijzigde deze reactie 29-05-2005 00:50 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:06

4x2

lộn xộn quá

Type motor maakt ook veel uit.
Pak een 1-cilinder allroad/SM/enduro dingetje en je gaat op een manier rijden die niet echt gezond is voor uhmm, naja, alles wat in je weg komt....
En dan gaat het meestal niet eens achterlijk hard (mijn motor kan net 130, maar als je met 100+ over een zandpad dendert met wegbandjes is dat toch redelijk hard :X).
En het vallen/oprapen aspect is ook een heel groot voordeel...

Virago 535 is trouwens best een aardige motor, kleppenstellen is een behoorlijk prielwerk (voor je die achterlijke kutdekseltjes dr af hebt ben je wel een half uur verder....), maar verder is er weinig bijzonders aan, vrij onderhoudsarm.
Waar ze wel nog eens last van hebben is dat de electronische benzinekraan op reserve blijft staan, dan kun je dus lopen als je niet ook op een kilometerteller let :P

Niks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
4x2 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:11:
Pak een 1-cilinder allroad/SM/enduro dingetje en je gaat op een manier rijden die niet echt gezond is voor uhmm, naja, alles wat in je weg komt....
Ja dan ben je de aso van het stad welke het vers aangelegd bloemenperkje tegenover het bejaardentehuis hebt omgeploegd omdat je die rotonde aan het afsnijden was / auto aan het inhalen langs de berm,.... :+

Maar een Savage is een fiets waar ik dat niet mee zou proberen. Dat ding moet je helpen duwen om over de 120km/h te geraken. En dat is dan nog wel een 650cc motorblok

Chevy454 wijzigde deze reactie 29-05-2005 01:16 (33%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04-09 13:04
quote:
Chevy454 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 00:46:
[...]

Ach, dat went zo verschrikkelijk snel. De eerste keer op een motor..wow 70km/h is toch best hard, les erna 70km/h is toch maar zo gewoontjes, 120km/h is pas hard. Les 3: 120km/h :z
dat is zo enorm waar! Ik zit nu in m`n 3e a 4e les, nu vind ik 135 hard, eerst vond ik 80 toch wel behoorlijk al :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 22:34
quote:
marteltor schreef op zondag 29 mei 2005 @ 02:02:
[...]

dat is zo enorm waar! Ik zit nu in m`n 3e a 4e les, nu vind ik 135 hard, eerst vond ik 80 toch wel behoorlijk al :P
Klopt ja, eerste keer op de snelweg was echt een ramp. Had toen echt zoiets van "welke idioot vind dit nu leuk". Dat word wel anders ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:41

Steffie

Opaque

quote:
Tomcat schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:45:
Klopt ja, eerste keer op de snelweg was echt een ramp. Had toen echt zoiets van "welke idioot vind dit nu leuk". Dat word wel anders ;)
Ik vind het ook heel erg afhangen van het soort motor waar je mee rijdt. Tijdens het lessen op een ER-5 en CB500 gereden en dan is het boven de 100 al snel spannend. Dit omdat de motor gigantisch begint te trillen en je zelf ook gigantisch veel wind aan het vangen bent. Nu met mijn RS250 kan ik met 180km/h nog met losse handen rijden wanneer ik dat zou willen. Echt een wereld van verschil wat aerodynamica kan doen.

Ik zag eerder in dit topic reacties over 250cc 4-takten, daar heb ik geen ervaring mee, maar daar ben ik het wel aardig mee eens. Wat betreft mijn 250cc 2-takt is het echt een heel ander verhaal. In tegenstelling tot Chevy454 ben ik dol op schakelen en het toerental in de powerband houden. Kwa topsnelheid doet een RS250 zo'n 215km/h en van 0 naar 100 lukt binnen 4,5 seconden. En wat betreft stuureigenschappen en stabiliteit hebben de meeste 600cc supersports echt wel het nakijken. Ik beleef er in ieder geval enorm veel plezier aan en zou niets anders willen :)

Steffie wijzigde deze reactie 29-05-2005 18:58 (5%)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag lekker gereden in de Ardennen, alleen jammer van 1 ding, ben gevallen :|
Lekker bochtjes genomen, 140km/h, 170km/h, harder, sneller, MEER GAS, KUT BEGRENZER!!!!.... kom tis goed geweest, even pauzeren dus aan de kant.... TOK :|

Ik ga dus aan de kant, ik wil mijn rechtervoet op de grond zetten zodat ik de poot (aka jiffy voor motortechnische termen te blijven :+) maar blijkt dat ik mijn voet net in een put neerplant :| Verlies mijn evenwicht en het enige wat ik me herinner was dat ik hard SHIT aan het vloeken was :+

Kuip heeft een paar krasjes maar soit, motor is van 1996 en ging toch voor circuit worden gebruikt op lange termijn dus die krasjes :z

Moraal van het verhaal: je kan zelfs vallen met de motor wanneer je het _nimmer_ zou verwachten.
En je beschermengel moet niet enkel heel snel kunnen vliegen om je bij te houden maar ook goede remmen :+
quote:
Steffie schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:55:
In tegenstelling tot Chevy454 ben ik dol op schakelen en het toerental in de powerband houden.
Misschien leg ik het verkeerd uit. Schakelen ansich is niet erg, is zeer opwindend zelfs maar het blijft continu jagen. Continu toeren maken en schakelen is leuk voor bochtige wegen, dat doe ik namelijk ook. Maar op de autostrade wanneer er weer eens een slak op de linkerstrook zit welke 110km/h rijdt en je zit in de 6de dan wil je gewoon het gas kunnen openplukken zonder hem eerst 1 tot 3 versnellingen terug te schakelen en volgas te geven.

Schakelen vind ik dus niet erg maar ik vind het een hekel punt dat je het _altijd_ moet doen bij een kleine motorinhoud. Als je wilt touren wil je niet blijven schakelen en toeren maken, dan wil je rustig en lui kunnen rijden. (dus in de 3de blijven rijden is niet gewenst ookal kan je er dan 140km/h mee rijden :P )

Vandaag heb ik overigens een netjes onthouden hoe hard de motor nu eigenlijk kan in elke versnelling.
1e: 100km/h
2de: 130km/h
3de: 170km/h
4de: 210km/h
5de: 230km/h ?
6de: te veel slakken op de weg, te veel wind,....

Chevy454 wijzigde deze reactie 29-05-2005 22:35 (52%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
Chevy454 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:00:

Moraal van het verhaal: je kan zelfs vallen met de motor wanneer je het _nimmer_ zou verwachten.
En je beschermengel moet niet enkel heel snel kunnen vliegen om je bij te houden maar ook goede remmen :+
Juist op die momenten moet je oppassen :X
3 weken geleden ook bijna prijs. Stopte even op een parking langst de B258 net buiten Monschau. Natuurlijk m'n fiets een beetje bergop (niet op gelet) en m'n jiffy niet goed uit. Stap ik af, vind ik het ineens toch heel zwaar worden.
Sta je daar naast je fiets je fiets met alle macht van de grond te houden. Voel je wel met 300kg :X Gelukkig kunnen houden :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 23:41

Steffie

Opaque

quote:
Chevy454 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:00:
Misschien leg ik het verkeerd uit. Schakelen ansich is niet erg, is zeer opwindend zelfs maar het blijft continu jagen. Continu toeren maken en schakelen is leuk voor bochtige wegen, dat doe ik namelijk ook. Maar op de autostrade wanneer er weer eens een slak op de linkerstrook zit welke 110km/h rijdt en je zit in de 6de dan wil je gewoon het gas kunnen openplukken zonder hem eerst 1 tot 3 versnellingen terug te schakelen en volgas te geven.

Schakelen vind ik dus niet erg maar ik vind het een hekel punt dat je het _altijd_ moet doen bij een kleine motorinhoud. Als je wilt touren wil je niet blijven schakelen en toeren maken, dan wil je rustig en lui kunnen rijden. (dus in de 3de blijven rijden is niet gewenst ookal kan je er dan 140km/h mee rijden :P )
Oke, dat is duidelijker, maar ook hier ben ik het nog niet mee eens :P Ik ben van mening dat ik prima kan touren op mijn RS250. Wanneer ik 120 rijd op de snelweg in de 5e versnelling, dan maakt de motor iets van 5000rpm. Dat is dus duidelijk buiten de powerband die ongeveer tussen de 8000 en 12k rpm ligt. Toch kan je in deze versnelling nog prima meekomen met het verkeer als het even wat vlotter moet gaan. Je bent nog altijd niet langzamer dan het merendeel van de auto's :P Op bochtige wegen ga je inderdaad niet beneden de powerband rijden, maar op de snelweg vind ik het prima kunnen zonder dat het gevaarlijk wordt.

En ik hoef eigenlijk alleen maar terug naar de vierde versnelling wanneer ik wat aggressiever wil accelereren. Kost erg weinig moeite en de moeite die het kost is het meer dan waard :P Daarnaast kost zo'n actie nog geen halve seconde. En wanneer je meer dan twee seconden aan het anticiperen bent, dan zit je op het moment dat je die actie wilt maken al lang weer op het juiste toerental ;)

Spijtig om te horen dat je de motor hebt laten vallen. Krasjes zijn gelukkig geen onoverkomelijke ramp. Gesteldheid van rijder en rijdbaarheid van de motor komen eerst, in deze volgorde. Op mijn motor zitten ook wat kleine krasjes, maar gelukkig vallen ze nauwelijks op. In ieder geval is de droevenis minder wanneer er nu een beschadiging bijkomt, dan wanneer ik een splinternieuwe had gekocht.

Steffie wijzigde deze reactie 30-05-2005 01:19 (10%)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DieterVDW
Ik ben er nu eigenlijk nog altijd niet uit of ik legaal bezig was toen ik in Kreta met die Virago 125 rondvlamde...
Ik heb enkel een (Belgisch) rijbewijs B voor het moment, dus in België zou ik dat in ieder geval niet mogen... Maar hoe zit dat eigenlijk in't buitenland?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Gelukkig mankeerde zelf niks chev'ke ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Steffie schreef op maandag 30 mei 2005 @ 01:16:
Oke, dat is duidelijker, maar ook hier ben ik het nog niet mee eens :P
Dat mag zeker maar als je eens met een Vmax met 127Nm en 145pk hebt gereden en je zit dan lekker te cruisen op de autsnelweg dan pluk je dat gas gewoon lekker open zonder naar iets te kijken om eens lekker weg te spuiten, heerlijk (Wel zorgen voor nieuwe pampers voor wanneer je de V-boost niet gewoon bent :P). Je kan met een 600cc inderdaad wel inhalen in de 6de maar echt fijn gaat het niet vind ik, dan maakt de motor 5000 toeren bij 100km/h in de 6de en als je eens wilt versnellen is het vol gas geven want hij komt gewoon niet weg :O bij 80km/h per uur kan je mooi horen hoe de motor zich vult met mengsel maar echt vooruit branden doet hij niet.

Van 120 naar 160km/h gaat zeker weten wel vlot genoeg maar ik wil die trap onder mijn kont hebben. En de motor sleurt pas echt bij 9000 toeren. Bij 7000 is hij wakker maar bij 9 a 10k begint hij eens zijn spierballen te tonen.
quote:
Capoeirist schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:16:
Gelukkig mankeerde zelf niks chev'ke ;)
Jawel, mijn ego is onherstelbaar beschadigd ;( :P Daarom dat ik deze week een goede stap zet om het in orde te maken, kost wel wat maar dan heb je wel weer iets. Weet je nog wat PanRider heeft gedaan toen hij gevallen was? Direct erna een nieuwe motorfiets besteld om zijn ego te repareren :D _o_

Chevy454 wijzigde deze reactie 30-05-2005 09:35 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waterkippie
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
ik heb op dit moment een honda xl500s (4takt 1cyl, 32pk..) en bij 120 km/u is het toch echt op met accelereren, daarna loopt hij langzaam door tot +- 150...(waai je er wel vanaf....)

alhoewel, als ik bij 120 terug naar 4 ga dan loopt ie nog redelijk door tot 140.....

1 augustus is de grote dag, eindelijk zwaar rijbewijs, mijn GSXF750 uit 98 staat al klaar :+

Waterkippie wijzigde deze reactie 30-05-2005 13:41 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hicham
  • Niet online

hicham

hiesjam

quote:
FragDaddy schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 08:25:
[...]

ernaast hangen! komt je motor wat rechter op te staan bij dezelfde bochtensnelheid en kun je dus weer harder totdat je steppies tegen de grond komen.

zo gaat dat dus op een bandit 600:
[afbeelding]
Vette pic :7 Ben alleen niet zo een fan van het als-een-aap-naast-je-motor-hangen fenomeen. Alhoewel ik wel steeds meer ga verzitten, heb gewoon geen andere keus :P
quote:
[...]

let bij hoevelaken wel even op de lus van zwolle naar apeldoorn. halverwege die lus zitten links van de doorgetrokken streep twee of drie kleine hobbeltjes kort achter elkaar. misschien voel jij die niet eens met jou vering, maar ik vind die hobbeltjes niet zo prettig als ik eroverheen ga.

als ik op een klaverblad rij,rij ik vaker op knooppunt beekbergen. asfalt is lekker glad en vaak minder auto's. oh en opletten bij met in- en uitvoegend verkeer. ze verwachten niet dat jij rond gaat maar dat je uitvoegt. zal niet de eerste keer zijn dat iemand zijn auto ervoor zet omdat 'ie dacht dat jij eraf wilde (logisch).
Ik kom zelf uit Amsterdam dus Hoevelaken is al best ver (als ik puur voor het klaverbad ga ;)) dus Beekbergen nog verder :+ Hier in Amsterdam heb ik in de buurt wel een klaverblad maar dat asfalt is zo brak... :{

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
hicham schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 07:42:
[...]

Vette pic :7 Ben alleen niet zo een fan van het als-een-aap-naast-je-motor-hangen fenomeen. Alhoewel ik wel steeds meer ga verzitten, heb gewoon geen andere keus :P
ja precies, als je met een bandit zo plat wil dan zul je wel moeten, want de steppies zitten gewoon te laag (er zijn trouwens ook wel adapter-platen die ervoor zorgen dat je steppies iets verder naar achteren en omhoog komen voor een sportievere houding en meer grondspeling)
quote:
Ik kom zelf uit Amsterdam dus Hoevelaken is al best ver (als ik puur voor het klaverbad ga ;)) dus Beekbergen nog verder :+ Hier in Amsterdam heb ik in de buurt wel een klaverblad maar dat asfalt is zo brak... :{
ik woon gelukkig ongeveer tussen de twee klaverbladen in. dus ik kan kiezen :) en ik heb een duidelijke voorkeur voor beekbergen. maar ik moet zeggen dat ik er niet heel vaak te vinden ben. oneindig lang met 120km/h ofzo in een rechterbocht hangen word ook wel een beetje saai. en je verslijt je rechter kneeslider en de rechterwang van je banden er mee. nou heb ik gelukkig keiharde sliders en nog redelijk slijtvaste banden.. maar toch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
redelijk slijtvaste banden.. hebbuh hebbuh hebbuh..

* Capoeirist is blij als hij 3500km met zijn mpp'tje haalt.. zucht..

ow en reagerend op eerdere post ergens... niks went meer als snelheid....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
Capoeirist schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:00:
redelijk slijtvaste banden.. hebbuh hebbuh hebbuh..

* Capoeirist is blij als hij 3500km met zijn mpp'tje haalt.. zucht..

ow en reagerend op eerdere post ergens... niks went meer als snelheid....
ik haal ongeveer 4000-5000km uit mijn achterband en 8000km uit mijn voorband. dat vind ik toch erg netjes voor kleverige bandjes. moet je eens supercorsa's of in jou geval michelin pilot power race monteren. die slijten al af als je er naar kijkt. mag je blij zijn als je 1000km uit een achterband haalt en 2000km uit een voorband. maarja. kleven dat die krengen doen.. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
welke band rijd je ?

Ben laatste met 180/220 naar nijmegen gereden via de a50 etc.. tja dat 40km lang en met 30 graden buiten temperatuur..niet slim.. maar wel leuk :P

Nu de band weer rond rijden :(

Capo wijzigde deze reactie 31-05-2005 10:16 (83%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Capoeirist schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:16:
Ben laatste met 180/220 naar nijmegen gereden via de a50 etc.. tja dat 40km lang en met 30 graden buiten temperatuur..niet slim.. maar wel leuk :P

Welke bandenspanning gebruik je? Ik heb nu 2.5 - 2.5. Ja rare combinatie maar dat kwam omdat ik eerst 2.5 - 2.9 had en ik ga nu naar 2.2 - 2.5 denk ik :) Mijn band moet gewoon snel opwarmen want qua levensduur gaat die toch al lekker lang mee :P En hij kleeft toch best wel goed :)

Owja, dirk heeft voor zijn BT014 190 breed 175 euro bij Jacqmaer betaald (all in, dus ook montage). Just in case mocht je bandje versleten zijn.

Chevy454 wijzigde deze reactie 31-05-2005 11:37 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
Capoeirist schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:16:
welke band rijd je ?

ik heb er dunlop D208's op zitten. ik weet het: geen bekende band, maar bevalt mij erg goed. nog nooit rare dingen mee gehad, slijt mooi gelijkmatig af en gaat nog redelijk lang mee voor de hoeveelheid grip die ik heb. oh en je hoeft hem bijna niet warm te rijden (als het >15 graden is)

bandenspanning bij mij ook 2.5/2.5 (heb wel wat geexperimenteerd, maar blijf dit toch lekker vinden rijden). oh en chevy. 2.2 is weinig hoor. dan gaat je motor gewoon erg zwaar sturen. het kan wel.. maar ik vind het toch niet lekker rijden.

FragDaddy wijzigde deze reactie 31-05-2005 12:55 (10%)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
:P

http://www.chevy454.net/pics/arlen_ness_front.jpg
http://www.chevy454.net/pics/arlen_ness_back.jpg

Mijn eerste leren motorpak. Direct een goede genomen :)
Het is een pak gemaakt van kangaroe leer. Heerlijk licht en zeer soepel. Zo'n rundsleren motorpak was al een hele karwei om in te geraken. Dit pak is 2delig en is van het merk Arlen Ness :)
Prijs: 899 euro en dat voor een kangaroo leren pak = koopje

Dus motorkledij kan heel erg degelijk zijn voor een zacht prijsje, je moet alleen goed kijken :)

Een ééndelig pak van Arlen Ness kost 1099 euro (wederom van kangaroe leer) en een Alpinestar welke ik vast had 1995 euro en dat was rundsleer :| Dus goed rond kijken ;)

• DieterVDW
quote:
Dat pak is wel niet bepaald flatterend :p ...

• bolleh
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11-10 12:05
hier in utrecht rijdt er een gozer op een ducati rond...gele ducati, gele outfit. leren pak + helm... _/-\o_

rijdt heel vaak op de oude gracht naar coffeeshop el torro als je hem eens wilt zien ;)
ziet er imho gewoon supervet uit, motor en kledij in dezelfde kleur

• Aelthar
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Nog even een vraagje he :P

Ik ga over 3 maanden beginnen met mijn motorrijbewijs, en ik heb zelf eens zitten denken over de motor waar ik op wil gaan rijden, nu zit ik met 1 voorwaarde, ik ben 1m93 dus het zal toch wel een redelijke motor moeten zijn.

Nu rijd er bij ons op de motor club zon Yamaha Transalp rond, nu kan ik jullie natuurlijk niet vragen of dat fijn rijd, want dat hangt van mij af, maar is zon motor nu geschikt om op te " leren " rijden (bij mij zal het dan wel een ouder type worden natuurlijk)

En dan nog een vraagje, heeft de ervaring op een scooter ook maar enige toepassing op een motor ?
Kwa verkeersinschatting denk ik zelf wel, maar kwa sturing denk ik zelf niet, omdat ik hoor dat je een motor veeel meer met je gewicht en balans stuurt als met je stuur ...

---edit---
Zon BMW 1200gs type trek mij ook wel aan, scheelt deze veel van een honda ?

Aelthar wijzigde deze reactie 02-06-2005 00:49 (6%)

• B-Man
  • Niet online
Ik ben ook bezig met mijn rijbewijs (ben 23, dus meteen zwaar rijbewijs), en kon voor een vriendenprijsje een Moto Guzzi V75 in zeer goede staat overnemen. 750cc vtwin.

Ik denk al jaren aan (super)sport, maar kon deze voor dit geld niet laten staan. (Heb daarnaast ook nog een leuk tweetje om te rijden, Capoeirist weet waar ik het over heb. Al heeft die vier wielen).

Nog meer guzzi rijders hier? Ik heb er nu een paar keer wat op gereden (zonder rijbewijs natuurlijk geen gekke dingen), en trekt op zich ook flink, zo'n v-twin. Heb al wat lessen gehad op een Kawa ER5. Verder heeft zo'n v-twin i.t.t. (super)sport al veel koppel onderin, of niet?

Verder allemaal behoorlijk 'low-tech', deze fiets. Maar wel leuk spul.
Gaat qua looks langzaam deze kant op: http://www.motalia.de/V75_Bild_2.JPG

Las laatst trouwens ook een leuk artikeltje over een Guzzi waarop een compressor was gemonteerd, 110pk en rond de 120Nm vanaf 3000 toeren. Werd in het artikel een wolf in schaapskleren genoemd :D Toch knap voor een motor uit 1983, vermoedelijk hetzelfde blok als dat op mijn Guzzi.
Verder lijkt bijvoorbeeld een Yamaha MT01 me ook een sensationeel 'fietsje'.

Overigens kan ik alles wat gezegd is over de fjr1300 alleen maar beamen, niet zozeer vwb de fiets, maar wel het vermogen. Mijn vader rijdt honda pan european (ook 1300cc), en daar heb ik toen ik jonger was menig uurtje achertop doorgebracht. Hij heeft een jaartje of twee geleden een nieuwe gekocht, wel erg, erg, duur (met full options, abs, handvatverwarming, enz). Hij zegt alleen dat de motor wat last heeft van pendelen boven de 180 km/h, wat voor die prijs absoluut schandelijk is. Schijnt een bekend probleem te zijn van dat model.

B-Man wijzigde deze reactie 02-06-2005 03:12 (37%)

• Aelthar
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
quote:
B-Man schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 02:59:

Overigens kan ik alles wat gezegd is over de fjr1300 alleen maar beamen, niet zozeer vwb de fiets, maar wel het vermogen. Mijn vader rijdt honda pan european (ook 1300cc), en daar heb ik toen ik jonger was menig uurtje achertop doorgebracht. Hij heeft een jaartje of twee geleden een nieuwe gekocht, wel erg, erg, duur (met full options, abs, handvatverwarming, enz). Hij zegt alleen dat de motor wat last heeft van pendelen boven de 180 km/h, wat voor die prijs absoluut schandelijk is. Schijnt een bekend probleem te zijn van dat model.
Grote fietsen hebben daar wel meer last van, onze K1200LT die shimmyed bv nogal, maar dat schijnt ook weer aan het type band te liggen, want mijn pa zegt dat hij het met de originele metzler eronder een stuk minder doet. Die band is dan speciaal ervoor ontworpen. Duid toch wel aan dat een band veel invloed heeft op je motor.

• JanPedaal
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

quote:
_ElMo_ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 00:47:
Ik ga over 3 maanden beginnen met mijn motorrijbewijs, en ik heb zelf eens zitten denken over de motor waar ik op wil gaan rijden, nu zit ik met 1 voorwaarde, ik ben 1m93 dus het zal toch wel een redelijke motor moeten zijn.
Hey, ik ben ook 1.93m! Ben vanaf september aan het lessen en vorige week mijn speciale verrichtingen gehaald :*) dus binnenkort maar 's theorie inkoppen en afrijden. Anyhew, ik les op een BMW FS650GS, wat erg lekker rijdt met 1.93m (hoewel ik het natuurlijk nergens mee kan vergelijken :X ).
* JanPedaal wil wel iets van vergelijkbare grootte gaan rijden als 'ie eenmaal JanGashendel is.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Chevy454
  • Niet online
quote:
DieterVDW schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:32:
Dat pak is wel niet bepaald flatterend :p ...
Ja, ik weet het.. ik moet afvallen ;) Maar ach, ik zit goed in mijn vel en dat is toch voor mij prio nummer 1 en wat de rest ervan denkt doe ik af met een http://www.chevy454.net/pics/smilies/fuckyou2.gif :)

En op die foto lijkt het erger dan het is... hoop ik :X :P

Chevy454 wijzigde deze reactie 02-06-2005 11:27 (8%)

• Capo
  • Niet online
2.2 voor is echt te laag Chev. Dan zou je gewoon andere banden moeten monteren.

Ik ga mijn achterveer iets soepeler zetten en met 2.4 / 2.6 rijden denk ik.

Wicked had zijn band inderdaad goedkoop ja..

Mooi pak!

Zal van de week es foto posten van ik in pak en met de motor en zo.

Ow en Paul en ik waren het er over eens.. mijn uitlaat maakt echt teveel herrie.:+

Fragdaddy : D208 ken ik vaag wel ergens van ja trouwens.. maar nooit mee gereden.

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Thnx, skippy heeft het dus niet overleeft. Waarschijnlijk zijn vriendjes ook niet :P
Maar het zit zo geweldig lekker. Alleen moet ik kijken voor andere handschoentjes. Die van Arlen Ness zijn erg mooi en nog degelijker maar helaas, het knelt net iets boven de pols. Gaat dus Alpinestar ofzo worden, iig iets wat met carbon bezet is. Morgen ga ik op een rotonde mijn knie aan de grond proberen te rijden :D :P
quote:
Ow en Paul en ik waren het er over eens.. mijn uitlaat maakt echt teveel herrie.:+
Dan rijd ik mooi niet achter jou. Mart1in vond het ook erg luid en dirk vond het weer zo geweldig lekker klinken. Owja, Dam gaat dus een pijp maken voor de ZX-9R dus ik moet nog eens naar paul bellen voor een afspraak op de bank om af te stellen. Hij zal iig wel mooier klinker dan de stock pijp :)
quote:
Fragdaddy : D208 ken ik vaag wel ergens van ja trouwens.. maar nooit mee gereden.
Toon zijn Z900 heeft een D208 slof op zitten ;)

Chevy454 wijzigde deze reactie 02-06-2005 12:10 (13%)

• talin
  • Laatst online: 13-10 15:28

talin

My god is the sun!

* talin zit ook zwaar te denken om zn motorrijbewijs maar eens te gaan halen .

ervaring met rijden heb ik al wel , alleen ben bang dat ik meer moet afleren qua praktijk dan ik moet leren .
heb laatst die theorie boekjes van mn zwager eens doorgebladerd , en dat valt niet mee .

qua rij ervaring met 2 wielers zit het wel snor : zie hieronder

[afbeelding]

[afbeelding]

talin wijzigde deze reactie 02-06-2005 13:39 (9%)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• FragDaddy
quote:
Chevy454 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:08:
[...]

Thnx, skippy heeft het dus niet overleeft. Waarschijnlijk zijn vriendjes ook niet :P
Maar het zit zo geweldig lekker. Alleen moet ik kijken voor andere handschoentjes. Die van Arlen Ness zijn erg mooi en nog degelijker maar helaas, het knelt net iets boven de pols. Gaat dus Alpinestar ofzo worden, iig iets wat met carbon bezet is. Morgen ga ik op een rotonde mijn knie aan de grond proberen te rijden :D :P
Ik heb (natuurlijk) Alpinestars handschoenen en ben er redelijk tevreden over. ze zijn door al dat carbon en plastic verstevigingen een stuk stugger dan mijn vorige handschoenen.. gewoon passen wat een beetje comfortabel zit.

en ja. die kneesliders op je pak glimmen je echt tegemoet. daar moet echt een stuk vanaf geslepen worden. nou maar hopen dat we geen crash topic krijgen zometeen.

FragDaddy wijzigde deze reactie 02-06-2005 14:03 (6%)

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:19

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

www.motor-forum.nl/forum

Ik ken geen dealer die opvallend slecht is, die gaan nml snel falliet

Ik betaal 54 euri per jaar

Ik betaal 20 euri per maand aan benzine (rij weinig)

Koop een brik uit 85 ofzo want je moet het toch op een ouwe fiets leren

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
Capoeirist schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:02:
Fragdaddy : Sorry .. had net ff zin om te tikken :+

Niet zo bang zijn Chev, gewoon gas en beetje opwarmen en plat!

Maaruh met een AT een R1 in de bocht inhalen ? :D Dat moet ik zien! :+ Geloof er geen reet van ;)
kom jij met je R1 maar naar mijn AT

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
_ElMo_ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 00:47:

Nu rijd er bij ons op de motor club zon Yamaha Transalp
HONDA TRANSALP a.u.b.

honda roeleert

ROFLASTC wijzigde deze reactie 02-06-2005 18:35 (9%)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
FragDaddy schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:02:
Ik heb (natuurlijk) Alpinestars handschoenen en ben er redelijk tevreden over. ze zijn door al dat carbon en plastic verstevigingen een stuk stugger dan mijn vorige handschoenen.. gewoon passen wat een beetje comfortabel zit.
Ik heb net met de Arlen Ness handschoentjes gereden van mijn oom welke XXL heeft. Het gaat toch best wel goed. Denk dat ik weer eens naar Apex moet gaan om zulke te gaan halen. En anders alpinestars ja maar ik wil ook weer niet te gek dure handschoenen van 300 euro hebben. Ik denk aan handschoentjes van om en bij de 175 euro. Daar moet je toch wel enigsinds goede Alpinestars voor hebben welliswaar niet de kwaliteit van de Arlen Ness maar toch goed. Ja Arlen Ness is echt supergoed van kwaliteit en prijs _o_
quote:
FragDaddy schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:02:
en ja. die kneesliders op je pak glimmen je echt tegemoet. daar moet echt een stuk vanaf geslepen worden. nou maar hopen dat we geen crash topic krijgen zometeen.
Die knie komt wel aan de grond, ik heb geen haast. Ik wil gewoon goed kunnen sturen en alles op het gemak. het heeft geen zin om dat te overhaasten en te forceren want juist DAN gaat het verkeerd. Ik rijd gewoon op mijn eigen kunnen en ik ga wel langzaam verder
quote:
ROFLASTC schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:10:
Op een bergpas zeker :P Dan is iedere SS een prooi voor zo'n hoge tour enduro, fuck, dan ben je zelfs gewoon een half uur eerder op de aankomst als het een erg lange bergpas is ;) Alleen moet je dan weer op passen voor die Supermotards welke ook enorm hard kunnen rijden op zulke bochtige stukken.
quote:
Nou, honda roeleert... ik vind van niet :) Honda is erg goed omdat het erg neutraal is. De motorfietsen van honda sturen neutraal, geven een rustige indruk,.. het gaat gewoon erg soepel met zo'n honda en daarom is het ook een geliefd merk. Om nu even te zeggen:CBR1000RR en een ZX-10R vergelijken. Die CBR1000RR is smooth, relaxt, heel erg neutraal en zo'n ZX-10R is gewoon een maniak. Vanaf een bepaald toerental begint dat ding te sleuren als een gek en als je dat hebt als je in een hellingshoek ligt dan heb je de pamper vol daar waar de Fireblade erg smooth erin komt.

Ieder merk heeft zijn eigen nukken en eigenschappen en Honda motoren zijn degelijke motoren welke erg neutraal reageert. De Kawasaki is daar een uiterste van. Je kiest gewoon wat je wilt en nu zijn er eigenlijk geen slechte motoren meer (Buiten de ZX-10R model 2004 welke frame problemen heeft)

Nu zal waarschijnlijk FragDaddy zeggen dat Yamaha roelt, Capoeirist Suzuki, Yammie_daffy (was het zo die nick?) BMW en ik zeg Kawasaki heerst :P En dat komt allemaal omdat elk merk hun eigen specifieke kenmerken hebben waar de berijders voor kiezen.

Het enige wat ik nog niet heb gehad is een Suzuki (van de jappen dan toch) en die BMW komt er ooit nog wel eens (als ik eens een ouwe lullen fiets wil hebben >:) :+ ) Niks mis mee met een BMW, erg mooie fietsen die boxers :9, men mag mij zo direct een R1200GS doneren :+ Ik kan het nu niet betalen dus dan maar japans rijden voor nu.

Owja, iemand ervaring met rugprotectoren? Moet er toch ook eens één gaan halen. Toch wel zo fijn denk ik :)

Chevy454 wijzigde deze reactie 02-06-2005 15:56 (83%)

• Capo
  • Niet online
quote:
ROFLASTC schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:10:
[...]

Pffieuw.. kom ik goed weg dat ik geen R1 heb :+

Met zo'n bmw 1250gs ofzo blijf je wel voor op sommige stukken, op sommige stukken niet.

Verder... tja.. circuit wijst het uit dan maar he.

Chevy : Doe maar wel achter me rijden :P Gebraden skippy smaakt beter ;)

voor de mensen die hem nog niet kennen :

De reden waarom ik altijd achteraan moet rijden...

Het raadsel vurig verklaard

Maar ik rook niet.. ;-)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
Capoeirist schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:57:
[...]

Pffieuw.. kom ik goed weg dat ik geen R1 heb :+
Kom je goed mee weg mannetje >:)

:>
quote:
De reden waarom ik altijd achteraan moet rijden...

Maar ik rook niet.. ;-)
o Damn ben jij er zo 1

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Capoeirist schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:57:
Chevy : Doe maar wel achter me rijden :P Gebraden skippy smaakt beter ;)
:o Dat klopt ja, jouw motor wilt nog wel eens heet eten :o Dan komen er letter vlammen :o
quote:

Maar ik rook niet.. ;-)
Het blijft een heftig zicht, wil ik toch eens in de avond meemaken. Volgen de sterren vlammen :+

Maar zoals ik met mijn oom rijd, zo wil ik dus nooit met jouw rijden, dan is mijn kuipwerk zwart en dan heb je inderdaad gebakken skippy :X

BTW, Xavier vind het precies wel erg luid klinken :o En ik maar denken dat zijn megafoon erg luid was :+ (voor de niet zo bekende mensen: dan moeten alle deuren toe om de herrie tot een minimum te beperken want die heeft geen demper, gewoon een grote megafoon als uitlaat voor zijn dragracer :9 )
quote:
Ik snap jouw reactie niet echt? :) Bij hem is het heel normaal dat het gebeurd. Je gaat opeens van volledig gas open naar gas toe en dan wordt het mengsel erg arm en gaat hij ploffen in de uitlaat. Maar bij hem is het niet enkel ploffen maar ontploffen gezien die steekvlammen :o _o_ :9

Wanneer ik een dynojet kit ga steken (bij 48k bij een grote onderhoudsbeurt) dan hoop ik dat de mijne ook gaat ploffen maar niet zo heftig. Dat is me toch net iets te veel en ook niet goed voor mijn carbon pijp want het hars gaat dan naar de kloten. Misschien toch maar eens gaan voor titanium :P

Chevy454 wijzigde deze reactie 02-06-2005 20:36 (49%)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
Chevy454 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:28:
[...]

Ik snap jouw reactie niet echt? :)
Ik nou ook niet meer, moet altijd wat te zeggen hebben.

Het idee van vlammen uit je pijp ken ik nog van mijn brik. In de uitlaat bleef ergens benzine staan als je m wilde starten. Als ie dan daadwerkelijk aansloeg, Bam!, vlam!

Dynojet moest ik ook maar eens doen

ROFLASTC wijzigde deze reactie 02-06-2005 20:49 (5%)

• Yamy_Daffy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:51
quote:
Chevy454 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:23:
[...]

Nu zal waarschijnlijk FragDaddy zeggen dat Yamaha roelt, Capoeirist Suzuki, Yammie_daffy (was het zo die nick?) BMW en ik zeg Kawasaki heerst :P En dat komt allemaal omdat elk merk hun eigen specifieke kenmerken hebben waar de berijders voor kiezen.

Het enige wat ik nog niet heb gehad is een Suzuki (van de jappen dan toch) en die BMW komt er ooit nog wel eens (als ik eens een ouwe lullen fiets wil hebben >:) :+ ) Niks mis mee met een BMW, erg mooie fietsen die boxers :9, men mag mij zo direct een R1200GS doneren :+ Ik kan het nu niet betalen dus dan maar japans rijden voor nu.
Ik ben niet zo heel BMW gericht hoor ;) Ik sleutel er alleen elke dag aan :Y)

En elke keer als ik moet proefrijden op een R1200GS dan houd ik dat voorwiel maar niet op de grond _/-\o_ erg leuke fiets

Ben gisteravond even met de K1200S weg geweest en moet zeggen dat het geen fiets voor mij is.
Teveel pk's voor mijn rijbewijs (die is dan zo in beslag genomen). Maar valt ook zeer goed mee rustig te rijden lekker in z'n 3 en als je ergens voorbij wilt dan heb je genoeg pk's om zonder terug te schakelen er voorbij te gaan.

Ik rijd erg veel km's en daarom heb ik zelf dus ook een R1100GS staat nu op 100.000 km en rijd nog steeds erg goed. Ik heb al GS'en gezien met meer dan 240.000 km zijn dus bijna onverslijtbaar met een beetje mazzel en geluk.

Maar zou ik minder rijden en me vriendin minder achterop dan zou ik toch meer naar de jappen toegaan.

Weet nu een leuke Yamaha Thunderace 1000 te koop staan met 6600 km's op de teller voor 4700 euro.

PSN: Yamy_Daffy

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:08

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Ach... merkenvast....

Ik heb 3 fietsen staan; ze hebben ieder hun charmes en ik zou er geen een willen missen.

Overigens heb ik de TS al even niet meer gezien, op de een of andere manier is dit geen beginnerstopic meer...

Wise enough to play the fool

• FragDaddy
Ik ben ook niet zo merk gericht. ik heb toevallig een R6 omdat ik dat op het moment de mooiste motor vind en omdat ie voor mij het lekkerst rijdt. en ik heb xo'n beetje alle verschillende (super)sport motoren geprobeerd. van fazer 1000 tot VTR 1000 SP1 en RSV mille R tot CBR600RR's, VFR800i en VTEC etc. hebben allemaal nadeeltjes.. bijvoorbeeld:

Fazer 1000: geweldige wheeliefiets maar bij 140km/h waai je eraf en het stuurt toch niet helemaal perfect
VTR 1000 SP1: uiterlijk is super en zoveel koppel dat je op een dijkje (tussen de 50 en 180km/h) gewoon in de 3e versnelling kunt blijven. trilt zo dat mijn handen en voeten na een uurtje in slaap vallen en je moet door het ruitje heenkijken als je de toerenteller wilt aflezen.
RSV mille R: keihard afgeveert (leuk voor op circuit, niet voor straat) en kon er geen vrienden mee worden. trilt niet zo erg als de VTR. voelt ook niet zo bullig aan als een VTR want moest wel veel schakelen hiermee om een beetje te kunnen gassen. vermogen merk je ook niet echt.
CBR600RR en R6 zitten heel dicht bij elkaar. R6 is mooier en heeft een iets prettigere zithouding. remmen van CBR600RR zijn wat beter qua feedback en toch ook brute kracht. (onbedoelde) rolling stoppies in de regen zijn geen probleem _/-\o_
VFR800i. supercomfortabel en je voelt je direct thuis. alleen toch te groot om in korte bochten lekker snel om te gooien. maar verder.. aanrader! (alleen niet voor mij. niet extreem genoeg)
VFR800vtec. wat sportiever rijgedrag als de 800i, maar die VTEC die omschakelt bij 7000 toeren.. dat gaat nooit helemaal soepel. doet af van het soepele motorblok van de VFR. jammer.
1000 cc supersports als de R1 en de fireblade.. erg mooi en rijden perfect.. alleen je rijbewijs al kwijt in de 2e versnelling en extreem duur in de verzekering. leuk als je op de snelweg op je achterwiel wil rijden met 160+.. voor de rest overkill voor op straat.. oh. ook handig als je niet van schakelen houdt (zet hem in zijn 4e of 5e versnelling en laat maar rollen. tussen de 30km/h en de 230km/h zit je goed) maar als je niet wil schakelen dan koop je maar een scooter.

(tja. het blijft leuk om bij een bevriende dealer naar binnen te lopen en eens wat speeltjes uit te proberen he)

ik vind alleen persoonlijk de huidige suzuki GSXR lijn en kawasaki ZX lijn niet echt mooi.

ben wel gek op ouwe suzuki's. met name katana's:
http://www.bigccracing.com/images/newpaintgsx1500.jpg

http://www.bigccracing.com/new_images/sf064-52.jpg
mechanische porno!
quote:
Overigens heb ik de TS al even niet meer gezien, op de een of andere manier is dit geen beginnerstopic meer...
Nee. het is meer het Grote Motor Topic aan het worden zo

FragDaddy wijzigde deze reactie 02-06-2005 21:55 (122%)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
FragDaddy schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:28:
ben wel gek op ouwe suzuki's. met name katana's:
[afbeelding]

[afbeelding]
mechanische porno!
I should have known. Weer naar Drachten dit jaar?
quote:
Nee. het is meer het Grote Motor Topic aan het worden zo
Ze moeten maar posten en we beantwoorden ze wel?

• Acid_Burn
http://www.facethepower.com

nah.. en nu wil ik niks meer horen over 'BMW ouwe lullen fiets'
7:57 op de nordschleife

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Acid_Burn schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:56:
http://www.facethepower.com

nah.. en nu wil ik niks meer horen over 'BMW ouwe lullen fiets'
7:57 op de nordschleife
Iemand is kwaad :+ Die BMW is inderdaad erg gaaf maar het kan sneller, de vraag is of je dat wilt :)

Chevy454 wijzigde deze reactie 02-06-2005 23:31 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
quote:
ROFLASTC schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:33:
[...]

Kom je goed mee weg mannetje >:)

:>

[...]

o Damn ben jij er zo 1
Nou wil wel keer samen sturen hoor .. altijd leuk :)

Maar uhmz.. geen idee wat je bedoeld met zo 1.. maar misschien wel misschien niet :+

David : We gaan binnen kort samen echt keer sturen. Word tijd.

Niet dit weekend maar het weekend erop, mits goed weer gaan we met groepje limburg onveilig maken... .dus..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
I should have known. Weer naar Drachten dit jaar?
volgend weekeinde he. de Dutch Nationals

zaterdag naar het dragracen in drachten en zondag naar de red bull airrace in rotterdam. druk weekeindje.

ik kan alleen nog nergens een programma vinden. als de motoren alleen op zondag komen weet ik niet of ik zaterdag wel ga.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Capoeirist schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:22:
David : We gaan binnen kort samen echt keer sturen. Word tijd.

Niet dit weekend maar het weekend erop, mits goed weer gaan we met groepje limburg onveilig maken... .dus..
Wordt inderdaad es tijd :) Maar ik zit met mijn examens dus dat zal pas het laatste weekend van juni worden vrees ik :(

BTW, tot morgen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-10 10:12
Even niet het hele topic gelezen maar toch even reageren, Als je echt wilt kunnen motorrijden volg dan een rijvaardigheidstraining. Je leert je motor daar echt kennen, En supersport om te beginnen kan met gemak, zolang je je rechterhand maar in bedwang kan houden, Alleen is dat op een motorfiets erg lastig. Zelf heb ik gelest op een Kawasaki ER5, 500cc zware klasse. En ook dat ding heeft geen 5 seconde nodig voor de 0-100, (en dr overheen) en die machine doet ook 140+, niet supersnel. wel enorm lekker rijden. En trek alsjeblieft genoeg uit voor een knap motorpak 1000-1500 want er moet ook nog een helm bij. En stel daarvoor de fiets zelf desnoods nog even uit. en huur een tijdje, kost je geen fortuin en je kan een paar verschillende motoren proberen voordat je een beslissing neemt.

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
RoBBS schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:35:
En trek alsjeblieft genoeg uit voor een knap motorpak 1000-1500 want er moet ook nog een helm bij.
Arlen Ness Rundsleer: 699 euro (kangaroo leer 899)
Arlen Ness Kangaroo leer handschoenen: 150
HJC FG-14 helm 219 euro
Sidi Vertebra laarzen : 159 euro

Kom ik uit op 1227 euro voor een volledig 2delig rundsleren pak, handschoenen, laarzen en helm. En dan heb je ook nog eens supergoeie kwaliteit. Het hoeft niet zo duur te zijn zoals jij het afschildert, kwestie van goed rondkijken en eventueel in het buitenland shoppen. Voor mijn pak ben ik zelf 2x100km (je moet ook nog terug komen :+ ) gaan rijden. Ik heb mijn pak bij www.apex-motorkledij.be Niet veel assortiment maar wel scherpe prijzen en ze kunne het altijd bestellen dus je zal in het slechtste geval er 2 keer naar toe moeten gaan. Dit weekend ga ik eens naar Felix en Jos in Beringen of naar FC-moto in Aken kijken voor een kangaroo pak (bijvoorkeur toch kangaroo) voor mijn oom.

Wat wel zo is: een textiele uitrusting zal je rond de 400 euro kosten, dan zou ik wel toch die 300 / 500 euro EXTRA neerleggen voor een leren pak. Met een textielen pak 240km/h rijden dan lijk je wel op een michelin mannetje en met leer ga je toch ook veel beter rijden omdat je minder wind vangt.

En als je zit te twijfelen tussen rund en kangaroo dan ben je is het een kwestie van kangaroo uit te testen want kangaroo zit super en je bent direct verkocht. Althans, ik was toch direct verkocht. Heb 3 dagen lang met Kangaroo in mijn kop gezeten 8)7

Chevy454 wijzigde deze reactie 03-06-2005 12:56 (74%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoBBS
@chevy454: 1227 valt toch keurig binnen de 1000-1500 :D

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
RoBBS schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:58:
@chevy454: 1227 valt toch keurig binnen de 1000-1500 :D
Het is dan COMPLEET, niet enkel het broek en jas. ;) En met 1500 euro red je het niet wanneer je voor een ééndelig Alpinestar pak gaat kijken. 1995 euro :'( Een Arlen Ness Kangaroo leren ééndelig pak kost 1099 euro en is evengoed. Een 2delig Alpinestar pak kost al 895 euro voor een simpel rundsleren pak, een Arlen Ness kost 699 euro.

of bedoelde je alles voor 1000 a 1500 euro? want ik dacht dat je voor broek en jas 1000 tot 1500 euro bedoelde :)

Chevy454 wijzigde deze reactie 03-06-2005 13:12 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Als je net begint hoef je toch niet meteen een Alpinestars pak te kopen? ik heb gewoon een 2ehands pak (van mijn vader) overgenomen. gebruik ik nogsteeds als winterpak (mijn Alpinestars pak vind ik te koud als de temperatuur beneden de 10 graden komt.. en het voorkomt ook dat ik dan kneedowns ga maken en te extreem ga rijden voor de lage temperatuur.. want dat pak heeft geen sliders)

wat je ook doet.. zorg dat je een degelijk pak en degelijke laarzen en handschoenen hebt (helm is vanzelfsprekend)..

veel mensen kopen een pak en gaan dan met goedkopie schoenen, gympies en handschoenen rijden. je enkels steken uit en die moeten echt goed beschermd worden. anders raken ze zo het asfalt.

ook goede handschoenen is een must. kijk qua bescherming niet alleen naar de rug van de hand, maar ook naar de handpalm.. want als je op je bek gaat heb je de neiging om je handen uit te steken. je handpalmen raken dus het asfalt.

'echte coureurs' die op het circuit rondrijden zorgen ervoor dat ze zo snel mogelijk op hun rug verder glijden. vandaar dat je bij die race-handschoenen ziet dat de rug van de handen heel goed beschermd is. daarmee schuren de coureurs de langste tijd over het asfalt.

maar voor op straat is een goed en dik stuk slijtvast leer op de handpalmen belangrijk.

(vooral omdat wij straatrijders als we eens onderuit gaan echt niet de tegenwoordigheid van geest hebben om de perfecte glij-positie aan te nemen)

een rugprotector (SIDI airback bijvoorbeeld)
http://www.spidi.it/images/products/z35_b.jpg

is wel heel veilig (je wervelkolom beschadigen is zo'n beetje het ergste wat je kan gebeuren) maargoed. voor beginnende rijders misschien een beetje te gek.

kijk ook uit met rugtassen op de motor. als je valt en er zit wat hards in die tas :X ik moet er niet aan denken wat dat met je wervelkolom doet. ook de reden dat ik een tanktas heb.

FragDaddy wijzigde deze reactie 03-06-2005 13:37 (72%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoBBS
quote:
Chevy454 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:09:
[...]

Het is dan COMPLEET, niet enkel het broek en jas. ;) En met 1500 euro red je het niet wanneer je voor een ééndelig Alpinestar pak gaat kijken. 1995 euro :'( Een Arlen Ness Kangaroo leren ééndelig pak kost 1099 euro en is evengoed. Een 2delig Alpinestar pak kost al 895 euro voor een simpel rundsleren pak, een Arlen Ness kost 699 euro.

of bedoelde je alles voor 1000 a 1500 euro? want ik dacht dat je voor broek en jas 1000 tot 1500 euro bedoelde :)
nee joh, bedoelde voor alles, stond toch ook bij "want er moet ook nog een helm bij" 8) en goede laarzen natuurlijk :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
quote:
FragDaddy schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:25:
Als je net begint hoef je toch niet meteen een Alpinestars pak te kopen? ik heb gewoon een 2ehands pak (van mijn vader) overgenomen. gebruik ik nogsteeds als winterpak (mijn Alpinestars pak vind ik te koud als de temperatuur beneden de 10 graden komt.. en het voorkomt ook dat ik dan kneedowns ga maken en te extreem ga rijden voor de lage temperatuur.. want dat pak heeft geen sliders)
Je moet wel die optie hebben ;)

Ik heb voor mijn textiel pak meen ik 500 euro betaald en heb ik maar 2 jaar plezier van gehad. Dat pak kost me dus 250 euro per jaar. Met mijn leren ga ik toch wel hopenlijk minimaal 5 jaar mee doen. En in dat opzicht is het zonde om eerst veel geld in een pak te investeren waar je niet lang plezier van hebt.

En ik zeg ook niet dat je voor Alpinestars moet kijken, ik zeg juist dat er alternatieven zijn voor Alpinestars zijn welke zelfs beter zijn van kwaliteit en geld. Een goed lederen pak kost rond de 700 euro terwijl een Alpinestar of een Dianese pak heel wat meer kunnen kosten.

Een goed en degelijk pak mag wat geld kosten, ik ben namelijk bang voor mijn huid. Het bedekt namelijk mijn lichaam.
quote:
een rugprotector (SIDI airback bijvoorbeeld)
[afbeelding]

is wel heel veilig (je wervelkolom beschadigen is zo'n beetje het ergste wat je kan gebeuren) maargoed. voor beginnende rijders misschien een beetje te gek.
ook voor het comfort van een niergordel is het ook wel goed. Ik meot wel eens dringend gaan kijken voor een rugprotector. Heb er wel één in mijn pak maar zo'n echte protector lijkt me toch fijner.

Chevy454 wijzigde deze reactie 03-06-2005 13:40 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
www.termaat-motoren.nl

heb je complete alpinestars voor 600/800 euro waar 10% afgaat

www.hein-gericke.de

Daar moet je binnen lopen en kijken (monchengladbach is fijne winkel wel) Heb ik een leren pak gekocht met op sommige delen textiel voor 350 euro.. jongen die het van me overkocht ging er mee onderuit (redelijk hard toch wel) en het heeft zich prima gehouden.

Mijn Richa pak was ook 900 euro maar op de beurs gekocht voor 400.

Goed kijken.

En de Sidi airback is als een van de slechtere backprotectors eruit gekomen.. je valt.. de air klapt en vangt zo de eerste klap op.. als je daarna suitert heb je pech.......

Goed kijken en informeren en niet op de blauwe ogen vertrouwen maar op onderzoekjes etc.

Vooral duitse bladen word veel in getest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
quote:
Capoeirist schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:20:

En de Sidi airback is als een van de slechtere backprotectors eruit gekomen.. je valt.. de air klapt en vangt zo de eerste klap op.. als je daarna suitert heb je pech.......

Goed kijken en informeren en niet op de blauwe ogen vertrouwen maar op onderzoekjes etc.

Vooral duitse bladen word veel in getest.
ok. dat wist ik niet. ik hoorde er juist goede verhalen over.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True