Het Grote Playstation 3 Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.578 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:10:
[...]

er is in ieder geval 1 ding waarin ze uitblinken bij Sony :7
Er is nooit gezegd dat de getoonde versie ook op de markt zou komen, overal stond ook duidelijk bij "concept". Het is gewoon het gebrek aan verstand en een overschot aan assumptions bij de community die dit soort afbeeldingen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:12:
[...]

Er is nooit gezegd dat de getoonde versie ook op de markt zou komen, overal stond ook duidelijk bij "concept". Het is gewoon het gebrek aan verstand en een overschot aan assumptions bij de community die dit soort afbeeldingen opleveren.
jah maar doe dan niet alsof het ingame gaat worden, wat ze wel beweerden. En trouwens het is nergens officieel gemeld tijdens de e3 vorig jaar, het is pure misleiding. Of laat duidelijk zien dat het om een trailer gaat of laat zien dat het om ingame gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
johnnyv.nl schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:12:
[...]

Veel, onder andere ik. Volstaat prima voor de keren dat ik een dvd kijk. (meestal kijk ik xvid e.d., maar sommige films moet ik gewoon hebben :P )

En een Blu-Ray speler moet er bij mij in huis toch komen, dus kan ik net zo goed voor 200 euro minder de ps3 kopen.
Eerst nog even 1 post terug.. FFXI is helemaal niet "het" spel op de 360, op dit moment is het zelfs nog alleen maar een beta en daarom had je harde schijf nodig. Straks bij de uiteindelijke versie niet. Maar ook dan wordt het geen topper aangezien het een doodnormale port is van de PS2

Ik zal, mocht blue-ray de standaard worden, ook een blue-ray speler kopen. Maar als het een succes moet worden zullen de spelers eerst moeten zakken naar normale prijzen van rond de 200 euro. Tot die tijd koopt geen enkele normale consument een blue-ray speler.

Ik denk dat het meerendeel van de mensen gewoon een aparte DVD speler heeft staan naast zijn PS2/Xbox/Xbox360. Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar mijn losse DVD speler geeft beter beled dan eerder genoemde consoles.

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 11-05-2006 10:25 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Macer schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:23:
[...]

Eerst nog even 1 post terug.. FFXI is helemaal niet "het" spel op de 360, op dit moment is het zelfs nog alleen maar een beta en daarom had je harde schijf nodig. Straks bij de uiteindelijke versie niet.
Jawel hoor, check de FF:XI site maar, en in Amerika is het spel toch al gewoon uit :>
http://www.playonline.com...inners/xbox360/index.html

(volgens mij heb je zelfs bij de ps2 versie een harde schijf nodig, even zoeken, moment)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 11-05-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Hier ligt FF:XI ook gewoon in de winkel, inclusief uitbreidingen.
De beta suckte trouwens wel erg zwaar, na 2 uur installeren binnen 20 minuten eraf gegooid.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Is toch ook gewoon een PS2 port?? Ze gebruiken zelf niet het Live gedeelte van Xbox..
Maar het is zeker niet "de" game op de Xbox360, want zeker in Europa speelt bijna niemand het.

[ Voor 38% gewijzigd door M@cer op 11-05-2006 10:31 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:30:
Hier ligt FF:XI ook gewoon in de winkel, inclusief uitbreidingen.
De beta suckte trouwens wel erg zwaar, na 2 uur installeren binnen 20 minuten eraf gegooid.
Ik hoop zelf op een mooie fantasy mmorpg voor de ps3 om maar even on-topic te gaan. En dan liefst met genoeg PvE content, aangezien ik dat het leukst vind (en dan wel met PvP tijdens het PvE-en zoals in WoW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Macer schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:10:
BIj Football manager heb je inderdaad een harde schijf nodig, maar dit komt volgens mij omdat er zo'n enorme database achter hangt dat het zonder harde schijf onspeelbaar wordt. Verder is dat natuurlijk geen kaskraker omdat het een specifieke game is, MS krijgt een probleem als er een Harddisk nodig is voor een kaskraken, maar dat zal denk ik niet gebeuren.

Ik vind de PS3 best een mooi apparaat, maar te duur in vergelijking met de Xbox 360. Het verschil van 200 euro zal bij een hoop casual gamers reden zijn om toch maar eens een Xbox te overwegen.

Wat ik vaak lees als argument is de Blue-ray speler, die los veel duurder is. Dat vindt ik eigenlijk geen sterk argument. Als ze Blue-ray echt een succes willen maken, zullen ze de prijzen straks wel naar normaal niveau moeten laten zakken (rond de 200 euro), want anders koopt geen hond Blue-ray en is het snel over. Bij DVD ging het precies hetzelfde.
En hoeveel mensen zullen hun PS2 nou als DVD speler gebruiken?
ZWAKTEBOD!
Sorry, maar ik word er nu een beetje moe van. MS zegt dat een harde schijf nooit verplicht zal worden bij games. Nu komt er een game waarbij het wel verplicht is en is het een stom spel (dus is het niet erg?). Keihard bedrog! Dus je hebt iets gekocht waarvan je denkt dat het werkt. Blijkt dat je achteraf alsnog iets erbij moet kopen (van € 100,-). Sony vertelt je gewoon wat je koopt. En dat dat niet helemaal gelijk is aan het concept had iedereen van 10km aan kunnen zien komen. Het was immers een concept.
con·cept (het ~, ~en)
1 ontwerp, voorlopige formulering van een wet, een brief enz. => kladje, praatstuk
2 wijsgerig begrip
3 ter aanduiding dat het door het tweede lid genoemde voorlopig geformuleerd is
Een boterham met kaas is niet per definitie duur omdat een droge boterham minder kost. Je betaalt meer voor een PS3 maar je krijgt ook meer voor.

En ik heb heel lang mijn PS2 als DVD-speler gebruikt. Net als heel veel andere mensen. Bij DVD ging het inderdaad precies hetzelfde dat DVD-spelers op een gegeven moment onder het prijsniveau van de PS2 kwamen. Maar reken er maar op dat dit nog een aantal jaren zal duren. Zeker omdat de PS3 ook niet van nu tot in de eeuwigheid deze prijs zal houden.
Als de PS3 je totaal niets interesseert zal je denk ik weinig leuks vinden in dit topic.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
johnnyv.nl schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:24:
[...]

Jawel hoor, check de FF:XI site maar, en in Amerika is het spel toch al gewoon uit :>
http://www.playonline.com...inners/xbox360/index.html

(volgens mij heb je zelfs bij de ps2 versie een harde schijf nodig, even zoeken, moment)
Je hebt inderdaad gelijk.. Sorry, had gezocht maar kon niks vinden.

Het klopt ook dat het een slecht punt is dat er games zijn die toch een harddisk nodig hebben.. Als MS had ik dat nooit toegelaten, maar er zullen wel andere belangen hebben meegespeeld. Ze hadden ook nooit de core moeten uitbrengen naar mijn mening, maar deze is nog wel te upgraden naar de premium versie.

[ Voor 28% gewijzigd door M@cer op 11-05-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Feit is dat je met de goedkoopste ps3 álle spellen zal kunnen spelen, met de goedkoopste 360 niet. That's it, nothing more, nothing less.

Stiekem kon iedereen dit rond de 360 launch al weten aangezien toen al was aangekondigd dat FF:XI een HD nodig zou hebben.

Maar weer terug naar de ps3 :)

[ Voor 42% gewijzigd door pagani op 11-05-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Hopelijk komen er dan geen problemen op de PS3 met het verschil in harddisc. Waarom heb je bij de ene PS3 een 60GB en bij de andere 20GB?

Het is gewoon, in alle gevallen, stom om een goedkopere versie uit te brengen waar bepaalde dingen niet opzitten. Het is gewoon vragen om problemen in de toekomst.

[ Voor 38% gewijzigd door M@cer op 11-05-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Macer schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:38:
Hopelijk komen er dan geen problemen op de PS3 met het verschil in harddisc. Waarom heb je bij de ene PS3 een 60GB en bij de andere 20GB?

Het is gewoon, in alle gevallen, stom om een goedkopere versie uit te brengen waar bepaalde dingen niet opzitten. Het is gewoon vragen om problemen in de toekomst.
Omdat een 20GB goedkoper is dan een 60GB, maar omdat je op een 60GB meer op kunt slaan.....
De HD van de PS3 is wel gewoon upgradebaar mocht je 20gb vol zitten.
Spellen die meer dan 20gb vrije ruimte vereisen? Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk :D
Het is inderdaad niet zo handig om de goedkope PS3 zo te maken dat je deze niet kunt upgraden naar een duurdere. Nu zijn er voor Wifi nu al standaard oplossingen. Een kastje dat je op de UTP-aansluiting zet van je PS3 en dat je toch via wifi verbinding kunt krijgen. Alleen de cardreader mis je dan nog. Het is mij ook een raadsel waarom ze die niet op de goedkopere hebben. Bij de 'goedkope' PS3 kun je wel meteen beginnen zonder Memorycard btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Macer schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:38:

Als er games komen die niet op een 20GB harddisc passen kunnen ze op geeneen van de x-boxen draaien, dus denk dat het niet zo snel zal gebeuren ;)

Sowieso, dan moet bijna je hele hd-dvd of blu ray disc naar de harde schijf overgeschreven worden 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 11-05-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Shiver23 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:33:
Sony vertelt je gewoon wat je koopt. En dat dat niet helemaal gelijk is aan het concept had iedereen van 10km aan kunnen zien komen. Het was immers een concept.
Dus die sheet die ze vorig jaar lieten zien over 32:9 beeld of links 'n spel en rechts 'n film hoorde bij 't concept?! 8)7
Hadden ze daar dan niet op z'n minst bij kunnen zeggen dat 't nog helemaal niet zeker is?
Door de hele presentatie noemde ze vorige jaar de dual HDMI uitput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Flint schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:52:
[...]

Dus die sheet die ze vorig jaar lieten zien over 32:9 beeld of links 'n spel en rechts 'n film hoorde bij 't concept?! 8)7
Hadden ze daar dan niet op z'n minst bij kunnen zeggen dat 't nog helemaal niet zeker is?
Door de hele presentatie noemde ze vorige jaar de dual HDMI uitput.
Ik vind het niet hebben van dual screen uiteindelijk minder erg dan het niet kunnen spelen van m'n spellen zonder een veel te dure losse harde schijf te kopen B)

Anyways, laten we deze rant afsluiten en gewoon over de ps3 kletsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang zou het duren voor de slim-line editie van de PS3 voor 139 euro te koop is? :+
Die wil ik dan wel hebben, maar voor nu wacht ik denk ik rustig af tot er een groot software aanbod is en in de tussentijd vermaak ik me met de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:55:
Hoe lang zou het duren voor de slim-line editie van de PS3 voor 139 euro te koop is? :+
Die wil ik dan wel hebben, maar voor nu wacht ik denk ik rustig af tot er een groot software aanbod is en in de tussentijd vermaak ik me met de Wii.
Hoe lang duurde het met de PSX? 5 jaar geloof ik
Met de PS2 kwam na 3.5 / 4 jaar kwam de slimline uit. Dus je hebt nog even. Eerder dan 2009 wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind twee consoles maken idd nogal een spijtige ontwikkeling. Hetis een subtiele marketing truuk, en zo geconstrueerd dat je uiteindelijk toch de volledige console 'uitbouwt'.

Anderzijds is het ook positief voor mensen die echt met een heel klein budget willen gamen. uiteindelijk komen ze duurder uit, maar ze kunnen hun aankopen beter spreiden. Vroeger was er één console, één apparaat. Je haalt een ps2, xbox, doos open en gaan. Nu zit je nog met die versies. Alhoewel ik wel vermoed dat dat na verloop van tijd, als de prijzen dalen, slechts 1 versie nog zal verkocht worden.

Maar.... Bij xbox360 kan je tenminte van een core een premium maken en mis je niets van de functionaliteit of features. Daar diferentieren ze op accessoires en toebehoren, en niet op de essenties.

Bij de ps3 zal je bij de goedkope versie een hdmi uitgang moeten missen :s , hoe bizar is dat niet. En achteraf kan je dus geen hdmi toevoegen. Je console aansluiten via dvi (compatibel met hdmi) op een widescreen pc tft scherm kan je dus wel vergeten. En ook films bekijken op hdtv zal niet lukken, want je kan geen hdcp encryptie zetten op analoge signalen.

De cardreader kan ik nog inkomen (alhoewel dat zeker niet duur is) en de wifi zou ik niet missen, en kan achteraf toegevoegd worden.

Zowieso ben je hier veel meer 'verplicht' om voor de dure versie te gaan itt de xbox360. Spijtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:18:
Ik vind twee consoles maken idd nogal een spijtige ontwikkeling. Hetis een subtiele marketing truuk, en zo geconstrueerd dat je uiteindelijk toch de volledige console 'uitbouwt'.

Anderzijds is het ook positief voor mensen die echt met een heel klein budget willen gamen. uiteindelijk komen ze duurder uit, maar ze kunnen hun aankopen beter spreiden. Vroeger was er één console, één apparaat. Je haalt een ps2, xbox, doos open en gaan. Nu zit je nog met die versies. Alhoewel ik wel vermoed dat dat na verloop van tijd, als de prijzen dalen, slechts 1 versie nog zal verkocht worden.

Maar.... Bij xbox360 kan je tenminte van een core een premium maken en mis je niets van de functionaliteit of features. Daar diferentieren ze op accessoires en toebehoren, en niet op de essenties.

Bij de ps3 zal je bij de goedkope versie een hdmi uitgang moeten missen :s , hoe bizar is dat niet. En achteraf kan je dus geen hdmi toevoegen. Je console aansluiten via dvi (compatibel met hdmi) op een widescreen pc tft scherm kan je dus wel vergeten. En ook films bekijken op hdtv zal niet lukken, want je kan geen hdcp encryptie zetten op analoge signalen.

De cardreader kan ik nog inkomen (alhoewel dat zeker niet duur is) en de wifi zou ik niet missen, en kan achteraf toegevoegd worden.

Zowieso ben je hier veel meer 'verplicht' om voor de dure versie te gaan itt de xbox360. Spijtig
Vriend Phil Harrison heeft gesproken. Hij zei dat beide consoles hetzelfde zijn. Die AV-multi out is gewoon HDCP compatible. Hoef je daarover ook niet meer te janken.

Hij vertelde ook dat aan het einde van het jaar tegen de release aan, de verschillen duidelijker worden gemaakt.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online

Bij de 360 ben je net zo verplicht de premium te kopen aangezien games de harde schijf nodig gaan hebben. Of je moet zo dom zijn om voor hetzelfde geld alleen de core en de harde schijf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Blijft de vraag in hoeverre de standaard av-multi out HDMI aankan. Dat is ook nog een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Arx schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:26:
[...]

Vriend Phil Harrison heeft gesproken. Hij zei dat beide consoles hetzelfde zijn. Die AV-multi out is gewoon HDCP compatible. Hoef je daarover ook niet meer te janken.

Hij vertelde ook dat aan het einde van het jaar tegen de release aan, de verschillen duidelijker worden gemaakt.
Zie http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4760553.stm

Overigens wel een vreemd verhaal. Als je ook op van de AV-aansluiting van de goedkopere versie een HDMI-signaal met HDCP kunt maken, waarom dan niet gewoon die ene AV-aansluiting op alle modellen leveren en dan enkel een HDMI-kabel meeleveren bij de duurdere versie, net zoals MS dat gedaan heeft met de component-kabel bij de Xbox 360 premium?

MS heeft het toch slimmer aangepakt door de hardware van de Core en Premium zo goed als identiek te maken. De PS3 zal toch echt twee verschillende modellen zijn, niet alleen door de meegeleverde HD maar ook qua moederbord. Dat maakt het ding alweer duurder om te maken dan een 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Vergeet niet dat Sony al heeeeeeeel wat meertjes meer meedraait dan MS als het gaat om produceren van high-tech electronica. Reken maar dat het weinig zal uitmaken voor ze om twee versies te produceren. Het zal in ieder geval ecomisch interessanter zijn om het zo te doen.

Lijkt me trouwens zeer waarschijnlijk dat de 'goedkope' ook HDMI (en/of DVI) doet uit de av-out. Maar voor mensen die graag hun eigen (high-end) HDMI-kabel gebruiken kun je ook de dedicated HDMI-port gebruiken met de duurdere versie.

[ Voor 31% gewijzigd door Shiver23 op 11-05-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
@johnny.v Niet zo door blijven hameren dat games de harddisk nodig gaan hebben want dat is echt niet zo. Het zal eerder een uitzondering worden dan dat straks alle games gebruik gaan maken van de harddisk.

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 11-05-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Macer schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:54:
Niet zo door blijven hameren dat games de harddisk nodig gaan hebben want dat is echt niet zo. Het zal eerder een uitzondering worden dan dat straks alle games gebruik gaan maken van de harddisk.
Huh? Gaat al niet meer over de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

ymmv schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:15:
[...]

Zie http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4760553.stm

Overigens wel een vreemd verhaal. Als je ook op van de AV-aansluiting van de goedkopere versie een HDMI-signaal met HDCP kunt maken, waarom dan niet gewoon die ene AV-aansluiting op alle modellen leveren en dan enkel een HDMI-kabel meeleveren bij de duurdere versie, net zoals MS dat gedaan heeft met de component-kabel bij de Xbox 360 premium?
Ik wist niet dat Sony al bekend had gemaakt wat ze gaan leveren met de PS3. Speculatie dus. Misschien geven ze ook wel een AV-out naar HDMI kabel mee. Onduidelijk dus op dit moment.
MS heeft het toch slimmer aangepakt door de hardware van de Core en Premium zo goed als identiek te maken. De PS3 zal toch echt twee verschillende modellen zijn, niet alleen door de meegeleverde HD maar ook qua moederbord. Dat maakt het ding alweer duurder om te maken dan een 360.
Nou, sorry, maar daar geloof ik 3x niets van dat het verschillende moederborden zijn. Het zijn puur de aansluitingen die missen. En thrust me: ik heb verstand van material management ;).

En ik denk inderdaad dat Sony even wat meer verstand heeft in het produceren van hardware (dit jaar 60 jaar) dan Microsoft, dus als iets goedkoper kan zullen ze dat ook wel doen (ze hebben niets voor niets dingen ervan 'afgestript'.). En dat begint inderdaad door elke PS3 met dezelfde moederbord uit te rusten.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:18

Poekie McPurrr

Mreoww~

Macer schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:23:
[...]

Eerst nog even 1 post terug.. FFXI is helemaal niet "het" spel op de 360, op dit moment is het zelfs nog alleen maar een beta en daarom had je harde schijf nodig. Straks bij de uiteindelijke versie niet. Maar ook dan wordt het geen topper aangezien het een doodnormale port is van de PS2
als je niks weet over FFxi dan hoef je ook niks te typen hoor :>

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
hoe zit het eigenlijk met het verhaal wat ik in een ver grijs verleden heb gelezen dat de PS3 ook als HDD recorder geschikt was?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Mja, je vergeet wel even dat het kopen van een HDMI tv niet echt goedkoop is, m.a.w.: als je geld hebt voor zo'n bakbeest dan heb je ook ZEKER geld voor de duurdere ps3. Dat snap ik nl. ook niet aan dat ge-emmer over die hdmi uitgang die mist op de el-cheapo version: mensen die die versie (moeten) kopen, hebben geen geld voor een dure tv. En ik moet het nog zien of heel NL overgaat naar een duurdere TV als de huidige het gewoon nog goed doet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:02:
[...]

Mja, je vergeet wel even dat het kopen van een HDMI tv niet echt goedkoop is, m.a.w.: als je geld hebt voor zo'n bakbeest dan heb je ook ZEKER geld voor de duurdere ps3. Dat snap ik nl. ook niet aan dat ge-emmer over die hdmi uitgang die mist op de el-cheapo version: mensen die die versie (moeten) kopen, hebben geen geld voor een dure tv. En ik moet het nog zien of heel NL overgaat naar een duurdere TV als de huidige het gewoon nog goed doet.
Ik weet wel degelijk waarover ik praat. En wie heeft het hier over een tv? Heb ik nergens gezegd. Zowieso zou elke console die ik koop moeten aangesloten worden op mijn pc scherm (nu nog crt, later hopelijk een lcd) en daarvoor heb ik dvi nodig.

Dus uw opmerking is onterecht, en zijn zeker wel redenen om dvi (hdmi) te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 18:15
EfBe schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:02:
[...]

Omdat HDTV's steeds goedkoper worden. En dus in toekomst steeds meer mensen zo'n tv zullen hebben. En dus ook meer mensen HDMI op hun tv zullen hebben. Ik vind dat consoles ook voor de toekomst bereid moeten zijn.

Ik speel nu nog op een gewone CRT tv, maar ik ga dus echt geen PS3 kopen die over 1 jaar geen HDMI ondersteunt omdat ik dan vast wel ergens een leuke HDTV heb kunnen vinden met HDMI. Je console moet 5 jaar mee, en ik kijk lavast wat in de toekomst gebeurt en wil dan ook op hoogste kwaliteit kunnen genieten van mijn PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ik mis alleen paar dingen..
  • TIVO functies
  • Linux OS
  • Je eigen spellen maken en verkopen
  • PS3 HUB (online)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Phusebox schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:36:
hoe zit het eigenlijk met het verhaal wat ik in een ver grijs verleden heb gelezen dat de PS3 ook als HDD recorder geschikt was?
dat lijkt me heel sterk, zie ook niets van een tv aansluiting, zou wel te gek zijn, dan heb ik mijn keuze snel gemaakt en wacht ik nog even met het aanschafffen van een hdd recorder.

zou iemand me heel kort en bondig kunnen uitleggen hoe dat nou toch werkt met 1080i en 1080p. het zijn toch beide 1920 bij 1080? en hoe zit het precies met component of vga? ik heb begrepen dat signalen beide ongeveer hetzelfde zijn qua kwaliteit, maar hoeveel minder is dat dan?
ik heb namelijk een dell 2405, maar mijn dvi port is al bezet door mijn desktop en om nou de hele tijd te switchen.. hoe zit dat dan met mindere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
sjobiscity schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:22:
[...]

dat lijkt me heel sterk, zie ook niets van een tv aansluiting, zou wel te gek zijn, dan heb ik mijn keuze snel gemaakt en wacht ik nog even met het aanschafffen van een hdd recorder.

zou iemand me heel kort en bondig kunnen uitleggen hoe dat nou toch werkt met 1080i en 1080p. het zijn toch beide 1920 bij 1080? en hoe zit het precies met component of vga? ik heb begrepen dat signalen beide ongeveer hetzelfde zijn qua kwaliteit, maar hoeveel minder is dat dan?
ik heb namelijk een dell 2405, maar mijn dvi port is al bezet door mijn desktop en om nou de hele tijd te switchen.. hoe zit dat dan met mindere kwaliteit?
Zie [HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doet mij trouwens wel erg denken aan de tijd dat de PS2 werd gelanceerd. Iedereen zei dat die niet goed zal verkopen door de extreem hoge prijs, maarja ze hadden het fout en Sony heeft 3x zoveel consoles verkocht als de competitie.

Microsoft heeft het deze E3 zeer slim gespeeld, door games te showen die nog (lang) niet klaar zijn voor release, maar waar wel zeer veel gamers intresse in hebben. Vervolgens maken ze hier een CG clip van ( Fable, Forza etc ) en doen ze eigenlijk precies hetzelfde als Sony 1 jaar geleden. Ze hadden ook speelbare games uiteraard, maar dit waren games die er grafisch goed uit zagen.

Sony kwam nu een beetje met matige spellen, die grafisch gezien niet indrukwekkend waren en helemaal niet in de buurt kwamen van hun E3 2005 filmpje. Eigenlijk hebben ze het gewoon verprutst en konden ze beter CG laten zien en pas wanneer de games bijna af zijn, screenshots laten ( leaken / showen etc ). Ook raar dat ze Unreal niet showde trouwens, volgens mij was er geen 1 Unreal Engine 3 based game bij de conference gezien. Terwijl dit toch een spel is dat er grafisch zeer goed uitziet en weliswaar een grote fanbase achter zich heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Filmpje van Heavy Rain (The Casting) HIER te downloaden. Behalve de lipsync (rare bovenlip) ziet het er echt GEWELDIG uit. Filmpje is ook in hoge resolutie.
Link komt HIER vandaan. 2e link is ook leuk. Een aantal foto's waar uitgelegd wordt hoe de omgeving opgebouwd wordt. Begin is beetje suf maar als ze loos gaat is het echt heel gaaf! Zoiets heb ik nog nooit gezien qua facial animation (in real time).

Ik heb wel het idee dat Sony heel hard bezig is met standaard library's en tools om het de ontwikkelaars stukken makkelijker te maken. Denk dat ze hiermee erg goed bezig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 12-05-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Brrr... Niks voor mij! Veels te eng! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:00:
...
Sony kwam nu een beetje met matige spellen, die grafisch gezien niet indrukwekkend waren en helemaal niet in de buurt kwamen van hun E3 2005 filmpje. Eigenlijk hebben ze het gewoon verprutst en konden ze beter CG laten zien en pas wanneer de games bijna af zijn, screenshots laten ( leaken / showen etc ). Ook raar dat ze Unreal niet showde trouwens, volgens mij was er geen 1 Unreal Engine 3 based game bij de conference gezien. Terwijl dit toch een spel is dat er grafisch zeer goed uitziet en weliswaar een grote fanbase achter zich heeft.
Ik mis eigenlijk een hele hoop spellen.
  • MotoStorm
  • Killzone
  • RE5
  • Niet Jak & Daxter maar die andere
  • DMC 5
  • etc.
Kortom er wordt denk ik de zelfde strategie als de PSP gebruikt. Dus misschien een echt showtje tijdens TGS in augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Killzone zou dé launchgame worden dus die zal vast nog getoond worden ergens. Ratchet & Clank vind ik minder interessant, vind de gameplay van de Jak serie leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Shiver23 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:15:
Filmpje van Heavy Rain (The Casting) HIER te downloaden. Behalve de lipsync (rare bovenlip) ziet het er echt GEWELDIG uit. Filmpje is ook in hoge resolutie.
Link komt HIER vandaan. 2e link is ook leuk. Een aantal foto's waar uitgelegd wordt hoe de omgeving opgebouwd wordt. Begin is beetje suf maar als ze loos gaat is het echt heel gaaf! Zoiets heb ik nog nooit gezien qua facial animation (in real time).

Ik heb wel het idee dat Sony heel hard bezig is met standaard library's en tools om het de ontwikkelaars stukken makkelijker te maken. Denk dat ze hiermee erg goed bezig zijn.
Heel mooi, door die graphics wordt je ook echt "gepakt" zeg maar...

Ik vind dat ze heel mooi "depth of field" gebruiken, mooi te zien als ze haar gun op je richt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:58:
Killzone zou dé launchgame worden dus die zal vast nog getoond worden ergens. Ratchet & Clank vind ik minder interessant, vind de gameplay van de Jak serie leuker.
Ik verwacht heel veel van Killzone 2, de voorganger was echt de game voor mij op de PS2 :) Geweldige sfeer en je werd er lekker in meegezogen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het eigenlijk zo gekomen dat final fantasy op de ps zoveel spellen heeft uitgebracht?

Volgens mij wel een briljante zet. Aangezien dat zeker een must have is voor veel gamers.

Heeft nintendo (daar zaten ze toch eerst op) een fout gemaakt en iets verkocht. of bood sony gewoon veeel meer geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:36:
[...]

Ik verwacht heel veel van Killzone 2, de voorganger was echt de game voor mij op de PS2 :) Geweldige sfeer en je werd er lekker in meegezogen. :)
Persoonlijk vond ik killzone niet super, maar dat kwam ook omdat ik destijds nog niet bepaald veel console shooters had gespeeld. Maar wel een beetje trots op "onze" game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Laatst online: 06-05 16:26
is er ook al een lijstje met launchtitels?
ben bijvoorbeeld erg benieuwd of Assassin's creed een launchtitel wordt.
De screenies zijn gewoon te bruut.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:41:
Hoe is het eigenlijk zo gekomen dat final fantasy op de ps zoveel spellen heeft uitgebracht?

Volgens mij wel een briljante zet. Aangezien dat zeker een must have is voor veel gamers.

Heeft nintendo (daar zaten ze toch eerst op) een fout gemaakt en iets verkocht. of bood sony gewoon veeel meer geld?
square ontwikkelde aanvankelijk voor nintendo tot de snes. De 3D consoles kwamen er echter aan, en terwijl nintendo met cardridges wou blijven werken kwam sony met een cd based systeem uit, waarop veel meer opslagruimte was dan op zo'n cardridge. Die opslagruimte was op dat moment een essentiele reden voor square om voor sony te gaan ontwikkelen. Voor hun nieuwe game (final fantasy 7) hadden ze namelijk nogal bijzonder veel ruimte nodig :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeb0e schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:13:
[...]

square ontwikkelde aanvankelijk voor nintendo tot de snes. De 3D consoles kwamen er echter aan, en terwijl nintendo met cardridges wou blijven werken kwam sony met een cd based systeem uit, waarop veel meer opslagruimte was dan op zo'n cardridge. Die opslagruimte was op dat moment een essentiele reden voor square om voor sony te gaan ontwikkelen. Voor hun nieuwe game (final fantasy 7) hadden ze namelijk nogal bijzonder veel ruimte nodig :Y)
^O^ tof bedankt voor je antwoord.
Wat een "geluk" voor sony dan zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

E3: Phil Harrison on PS3 - software and hardware
We want every consumer to be able to download and install content on their hard disc drive. If you want to put all your music on your hard disc drive, you'll probably go for the 60GB version. If you're a complete music fan and video fan, and you want to have huge amounts of digital content, then you can upgrade to whatever size of drive you like. You can put any in that you like - it is a computer, after all.

So that hard drive is a standard PC drive?

ATA, bog standard, yeah.

You're not going to be selling Sony drive upgrades?

We've got no plan to. We may offer something, but we have no plan to at the moment.
Staat nog wel meer interessante informatie in het hele artikel.
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=16969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leuk dat je kunt upgraden, maareh, leveren ze dit keer wel extra brackets voor de HD? Mijn Japanse PS2 kwam met 40GB HD ingebouwd, maar je kunt geen losse brackets kopen zodat je makelijk je HDs kunt swappen. Ook worden de brackets niet meegeleverd met de HD/netwerkadapter voor PS2 waardoor je HD er gewoon los aanhangt. Hopelijk gaan ze met de PS3 wel brackets leveren want anders wordt het net zo k*t als met de PS2.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Waar heb je het over? In mijn PS2 hangt zonder problemen een HD. Het lijkt mij wel waarschijnlijk dat het bij de PS3 om een 2,5" HD gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 12-05-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag... Is die Wifi nog ergens anders voor nodig dan gewoon online gamen?

Zowieso sluit ik dergelijke apparaten gewoon liever bekabeld aan met ethernet. Geen problemen met signaalsterkte dus of wat dan ook.

Of zal de Wifi gebruikt worde voor eventuele communicatie met de PSP?

Want waarschijnlijk kan je bij het goedkopere model wel wifi toevoegen door aan de ethernet poort een wifi adapter te hangen, maar om te communiceren met de PSP zal waarschijnlijk de wifi adapter nodig zijn die in het apparaat zelf geïntegreerd is.

(ik probeer te overwegen of ik eventueel met de 500dollar versie niet genoeg heb. ;) Ik download bijna nooit content, en zal het apparaat ook niet gebruiken om vol te zetten met mp3 of andere bulk data, gewoon gamen en mijn savegames/gamecontent. Dan is 20Gb wel voldoende, en op het moment dat dit niet meer voldoende is ook je toch gewoon ergens goedkoop een tweedehands 100GB ATA schijfje: zie hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als er nog geen kabels liggen is Wifi verdomd makkelijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:25:
Als er nog geen kabels liggen is Wifi verdomd makkelijk.. :)
Maar voor een stabiele en zorgeloze bekabelde verbinding wil ik wel wat moeite doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:26:
[...]

Maar voor een stabiele en zorgeloze bekabelde verbinding wil ik wel wat moeite doen ;)
Mijn wifi thuis is anders aardig stabiel en zorgeloos ;) Ligt er maar aan wat voor apparatuur je hebt staan natuurlijk... En een kabel onder je vloer gooien, of door de muur trekken is niet erg zorgeloos zeg maar.. Bij ons zou het niet zomaar kunnen, tenzij we graag een kabel los in de kamer willen hebben.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Er gaat zowieso een erg hardnekkig gerucht dat de $500 versie wel WiFi zal hebben, dan weet ik wel welke ik ga nemen, aangezien je ook USB sticks kunt gebruiken ipv geheugenkaartjes. En via USB2.0 kun je toch makkelijk een externe harde schijf aansluiten zonder dat het heel erg langzaam werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

beetje off topic maar ik vondt deze wel leuk
Click

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:20:
Waar heb je het over? In mijn PS2 hangt zonder problemen een HD. Het lijkt mij wel waarschijnlijk dat het bij de PS2 om een 2,5" HD gaat.
De Amerikaanse en Europese netwerkadapter wordt geleverd zonder slede voor de harddisk. Er kan wel een harddisk aan, maar deze hangt gewoon los in de PS2. Wanneer je de netwerkadapter los haalt valt de HD er (half) af. Bij de Japanse versie is de HD ingebouwd in een bracket met een slede. Je kan hem dus er in/uit "sliden".

Ik wil dus die slee die de Japanse versie van de netwerkadapter heeft los kunnen kopen om meerdere HDs te kunnen wisselen. Aangezien Sony al niet nagedacht had over de bruikbaarheid bij de PS2, maak ik me zorgen over de PS3. Zal je net zien dat ze de PS3 HD gewoon intern vastschroeven om 2 euro productiekosten te besparen... :(

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
-Sander schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:42:
Er gaat zowieso een erg hardnekkig gerucht dat de $500 versie wel WiFi zal hebben, dan weet ik wel welke ik ga nemen, aangezien je ook USB sticks kunt gebruiken ipv geheugenkaartjes. En via USB2.0 kun je toch makkelijk een externe harde schijf aansluiten zonder dat het heel erg langzaam werkt.
Het is volgens mij nog helemaal niet bevestigd dat dit geïmplementeerd gaat worden. Op de PS2 had dit ook al gekund, maar Sony heeft niet de moeite genomen om savegames opslaan mogelijk te maken via USB of Firewire. Eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou eerst voor de ps3 gaan ivm ik de vorige consoles gehad hebt en de psp.

Maar zit nu toch behoorlijk hard te twijfelen om hem gewoon overteslaan en voor de xbox360 te kiezen.

- controller opladen via mini usb (zal hij tijdens het opladen nog wel als controller te gebruiken zijn?)

- geen rumble, mocht het wel komen, deze generatie spellen zulen nu nog geen rumble ondersteunen... Dus mocht je games van (nu) gekocht hebben heb je geen rumble..
Terwijl dit wel een meerwaarde aan een console game geeft tegenwoordig.

- De prijs die dermate hoog ligt, dat ik me afvraag of ik dan niet liever een xbox360 met game wilt hebben voor minder geld dan de ps3 console enkel. (en een jaar wachten tot ie goedkoper is, is natuurlijk ook niet echt een optie :S ) En met het oog op de voorspelde verlaging van de prijzen bij Microsoft

- Redelijk wat titels die voor de ps3 uitkomen komen ook op de xbox360. (men beweerd zelfs dat de grafische pracht niet tot nihil zal verschillen van zijn concurrent.)

Voor mij is het belangrijk dat de console kan gamen en dvdtjes afspelen.
Dat hele blue ray gebeuren interessert mij vrij weinig eigenlijk :( en eventuele inovaties kunnen mij geen kontje schelen.

Ik wil gewoon een console met nog mooiere graphics dan zijn voortganger... zodat ik nog meer plezier aan me duur betaalde spelletje kan beleven.

Een wii geef ik mijn dinnetje kadoo zodra die te koop is, dus ik hoef voor mezelf geen kantel systeem voor mijn console...

Jammer dat de ps3 niet gewoon een getunede ps 1 is.... die "inovatieve"extra`s maken mij helaas huiverig ;(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik denk dat je met de Xbox 360 geen verkeerde keuze maakt. Zeker de komende 2 jaar zullen de games er nog beter uitzien om de 360 omdat de ontwikkelaars een jaar voorsprong hebben. Daarna is het afwachten wat het gaat worden, dat weet niemand.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je straks elke USB stick kan gebruiken om je savegames op te slaan. Het is voor de consolebouwer veel intressanter om alleen de sticks van je eigen merk toe te staan, want dat betekend geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dat ze bij sony zeggen dat de hd een standaard is vind ik op zich wel een goede indicatie dat ze niet van plan zijn om net als bij MS accesoires min of meer verplicht te maken. Saves zullen wel op de hd gaan. Misschien wel online :) Dat zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de line up van sony vind ik steeds zwakker worden. De enige titels waar ik nu nog naar uitkijk zijn

Devil May Cry en MGS. Eerst ook nog naar GTA 4, aangezien het me niet aanstaat om een half jaar te moeten wachten. Maar op de 360 wordt die nu tegelijk gereleased.

Gran turismo 5 zit ik ook al niet meer op te wachten als je kijkt naar hoeveel mogelijkheden forza biedt en forza 2 op de 360 gaat bieden.

Spellen als motorstorm en warhawk stellen gewoon niks voor, wat ik er tot nu toe van gezien heb tenminste. Het zijn standaard vlieg en racespellen.

Voor die 2 spellen ga ik geen console kopen plus dat hij 200 euro duurder is. Bovendien heeft de 360 het voordeel dat je nu, al dat moois al kan spelen. Spellen als PGR, ghost recon, kameo, doa 4 had ik niet willen missen en nog vele andere (far cry instincts, oblivion enz) waar ik het geld nu niet voor heb. Zolang de ps3 nog niet uit is zullen de multi platorm spellen alleen op hogere kwaliteit voor de 360 uitkomen. En de 360 exclusives (de belangrijkste factor bij de keuze van een console) die nog moeten uitkomen, Halo 3, ninety nine nights, forza 2, gears of war, dead rising, lost planet, chromehounds enz. Sony is de laatste tijd erg afgezwakt. Het gevoel dat ik een paar jaar terug nog bij MS had, heb ik nu bij sony. Misschien dat ik er voor het eerst een nintendo console bij haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Macer schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:13:
Ik denk dat je met de Xbox 360 geen verkeerde keuze maakt. Zeker de komende 2 jaar zullen de games er nog beter uitzien om de 360 omdat de ontwikkelaars een jaar voorsprong hebben. Daarna is het afwachten wat het gaat worden, dat weet niemand.
...
Hoezo? Ik dacht dat die ontwikkeltools zo goed waren dat gelijk alle Xbox power eruit getrokken kon worden. Kan me enigsinds nog voorstellen dat dit niet geldt voor de eerste generatie games (ook Microsoft moet je met een korreltje zout nemen), maar de tweede 'wave' moet toch echt wel laten zien waar de Xbox in staat in is en die games komen dit jaar uit. Over twee jaar zijn we bij de 4de generatie, als je dan nog op wonderen wacht dan heb je echt te hoge verwachtingen van de Xbox...

Ondanks de wat matige presentatie was de PS3 dit jaar niet de minst populaire console van de drie onder een enquete van 72552 respondenten.

http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:11:
Gran turismo 5 zit ik ook al niet meer op te wachten als je kijkt naar hoeveel mogelijkheden forza biedt en forza 2 op de 360 gaat bieden.
Van GT5 hebben we nog niks gezien natuurlijk. Zowel Vision Gran Turismo als Gran Turismo HD zijn uitgebreidde versies van GT4 om de mogelijkheden van de PS3 te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation 2 had ook een zwakke launch en was ook omgerekend 600 euro bij launch. Nu 5 jaar later hebben ze 3x zoveel verkocht als de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dat toont ook de nieuwe poll voor vandaag:

http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2375 Wederom weer is te zien de Wii hele mooie dingen gedaan heeft met de mensen, want iedereen is verkocht :P.

Toch gaan volgens de 10000+ respondenten (damn, poll is net een uur geleden gestart bij het posten
van dit bericht) mensen eerder een PS3 kopen dan een Xbox 360. Interresant ook is te zien de combinatie Wii & PS3.

Hoe je het wend of keert, de PS3 verkoopt toch wel door de gigantische userbase die het al heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 13-05-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ook een beetje moeilijk te vergelijken met de X360 aangezien die al een tijdje op de markt is. Mensen die er al eens hebben willen er niet nog een natuurlijk. ;)

Maar toch niet verkeerd dat de Wii aan kop gaat met de PS3 op een mooie tweede plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

-Sander schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:40:
Ook een beetje moeilijk te vergelijken met de X360 aangezien die al een tijdje op de markt is. Mensen die er al eens hebben willen er niet nog een natuurlijk. ;)

...
Klopt, maar statistisch gezien kunnen dit net zo goed mensen zijn die nog geen Xbox 360 hebben. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:22:
PlayStation 2 had ook een zwakke launch en was ook omgerekend 600 euro bij launch. Nu 5 jaar later hebben ze 3x zoveel verkocht als de competitie.
Om even te relativeren; bij die launch had de PS3 geen (noemenswaardige) concurrentie en een ruime voorsprong op de launch van de eerste Xbox. Nu is dat andersom, dus je kunt niet zo makkelijk stellen dat ze opnieuw de marktleider zullen worden omdat de vorige een succes was.

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 13-05-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Roamor schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:19:
[...]

Om even te relativeren; bij die launch had de PS3 geen (noemenswaardige) concurrentie en een ruime voorsprong op de launch van de eerste Xbox. Nu is dat andersom, dus je kunt niet zo makkelijk stellen dat ze opnieuw de marktleider zullen worden omdat de vorige een succes was.
Ze hadden wel degelijk concurrentie. De Dreamcast en die was zeker in het begin noemenswaardig. Het jaar daarop hadden ze het vooruitzicht van Nintendo en Microsoft. Dus om te stellen dat ze het in de schoot geworpen is? Misschien tussen de 10 en 20 miljoen consoles aan gebrek aan beter. Maar die eerste 10 miljoen was toch echt vechten met Sega. Maar bij die laatste 80+ miljoen consoles komt het toch echt aan op software waar het uiteindelijk toch allemaal om draaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
De Dreamcast was geen concurrentie op marketinggebied though. :) En de PS2 had heus ook dit succes niet bereikt als het een brakke console was, maar die initiele voorsprong is toch erg belangrijk geweest voor het succes. Ook ontwikkelaars kun je makkelijker voor je laten werken als je al een stevig fundament hebt en daarmee bijna garant staat voor goede verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
-Sander schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:40:

Maar toch niet verkeerd dat de Wii aan kop gaat met de PS3 op een mooie tweede plaats.
Which of the three next-gen consoles do you think you'll own by this time next year?

Wat is 't probleem al je dr dan al een hebt? Je hoeft 'm idd niet opnieuw te kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

600 euro voor ons :/
Saturday 13 May 2006
Sony won't be releasing the 20GB version of its PS3 when the console launches in the UK on 17 November, according to one high street retailer.

Sony announced at its E3 conference on Monday that it would be launching its PS2 successor in two different versions - a premium, 60GB hard drive package and a less expensive 20GB version that, in addition to the smaller storage device, would also lack some key features.

However, while UK games store gamestation is already offering pre-orders for Sony's new machine, its customers are only able to put a holding deposit down on the more expensive 60GB model, which it has marked up at a price of £425.

When we contacted gamestation to ask why it wasn't taking pre-orders for the 20GB deal, we were told in no uncertain terms that it was because Sony wouldn't be releasing the slightly more wallet-friendly bundle in the UK.

We weren't offered any explanation as to why the 20GB would be unavailable, so we'll just have to wait for Monday morning when Sony will hopefully throw some light on the matter.
http://prev.gamesradar.co...seId=20060314132311609002

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laryx schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:44:
is er ook al een lijstje met launchtitels?
ben bijvoorbeeld erg benieuwd of Assassin's creed een launchtitel wordt.
De screenies zijn gewoon te bruut.
Idd, voor mij was Assassin's creed één van de meest indrukwekkende games op de E3. Hopelijk is de gameplay evengoed als de trailer doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ik zou zo ie zo voor de 600 dollar versie gaan bij een price cut. Wist trouwens niet dat jij in Engeland woont. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Lijkt me onzin eigenlijk, lijkt me echt heel sterk dat een winkelier nu al iets over de prijs en verschillende versies via de officiele weg heeft gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:22:
1149 Gulden. Ik werkte destijds bij de lokale Toys 'R' Us, dus ik kan het weten. De PS3 is iets duurder dus in vergelijking met de PS2. Het word vast en zeker een heel mooi apparaat die PS3, maar ik heb er niet zo veel geld voor over eigenlijk. De PS2 kocht ik ook niet tijdens de launch destijds.

Ik kocht eerst een Dreamcast, daarna een Gamecube en een PS2, en later ook nog een Xbox. Misschien dat ik deze keer weer alle consoles koop als mijn budget dat toelaat, maar ik denk het niet. Nu ben ik maar een arme student, die alleen geld over heeft voor een Nintendo DS, en later dit jaar een Wii. Voor de rest heb ik eigenlijk nog helemaal geen plannen wat betreft de aanschaf van nieuwe consoles eigenlijk. Maar dat neemt niet weg dat ik zowel de Xbox 360 alsmede de PS3 zeker hele mooie apparaten vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS2 had ook geen concurrentie voor meer dan een jaar. Ja van de DC maar die is kapot gemaakt door de marketing van sony waardoor sony eigelijk een jaar lang vrij spel had. En ja dan kan je het wel maken om met hoge prijzen en slechte launchgames te komen. Nu is de x360 al uit en de Wii komt rond de ps3 uit. Beide zijn (veel) goedkoper en zoals het er nu naar uitziet zijn op zowel de wii als x360 rond de ps3 launch ook betere games te krijgen.

Kortom: waar de ps2 alles mee had, heeft de ps3 dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mja ik denk ook dat je met de x360 geen slechte keuze maakt. Hij is nu al uit.. kost minder.. en in princiepe krijg je hetzelfde. Later met Windows Vista word deze console ook nog eens mooi geintegreerd.. zo kan je in windows al je gegevens zien en alles van een spel aanpassen en dan later weer in de x360 importeren enz.
Je koopt zo'n ding uiteindelijk toch om mee te gamen en af en toe eens een filmpje op af te spelen.

Ik denk dat de PS3 opzich een hele mooie console wordt alleen heeft hij gewoon niet echt iets speciaals om hem beter dan zijn concurrenten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Je koopt dat ding inderdaad om mee te gamen. En op de PS3 komen meer titels uit met een grote fanbase. Sony heeft in de loop der jaren een aantal hele sterke franchises verzameld die nog altijd exclusief voor PS uitkomen. De reden voor mij om geen xbox te halen.
Tweede belangrijke reden overigens de digitale controller van de xbox. Met een paar analoge knoppen kan ik echt niet uit de voeten (Met bijv. een racegame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:57:

Tweede belangrijke reden overigens de digitale controller van de xbox. Met een paar analoge knoppen kan ik echt niet uit de voeten (Met bijv. een racegame).
De nieuwe PS3 controller heeft volgens mij exact dezelfde knoppen als de 360 :?

Dat was ook de reden van de grappen:

Het bewegen van de Wii
De knoppen (inclusief onderliggende techniek) van de 360

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 15-05-2006 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

PWM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:36:
[...]

De nieuwe PS3 controller heeft volgens mij exact dezelfde knoppen als de 360 :?

Dat was ook de reden van de grappen:

Het bewegen van de Wii
De knoppen (inclusief onderliggende techniek) van de 360
Welke onderliggende techniek? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Arx schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:53:
[...]

Welke onderliggende techniek? :?
Ik bedoel meer dat de knoppen op de PS3 controller op de achterkant, precies hetzelfde werken als op de 360 controller.

Het argument dat de 360 controller niet fijn is omdat hij te weinig/veel Analoge knoppen heeft, gaat dus niet op.

De L2 en R2 knoppen van deze controller zijn dus ook analoog, net zoals de 360 controller.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 15-05-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
PWM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:05:
[...]

Ik bedoel meer dat de knoppen op de PS3 controller op de achterkant, precies hetzelfde werken als op de 360 controller.

Het argument dat de 360 controller niet fijn is omdat hij te weinig/veel Analoge knoppen heeft, gaat dus niet op.

De L2 en R2 knoppen van deze controller zijn dus ook analoog, net zoals de 360 controller.
De X,O,Vierkant en Driehoek knoppen zijn volgens mij nog steeds analoog op de PS3 controller. Op de Xbox zijn deze digitaal. Een voordeel van de analoge is dus dat je de knoppen een klein beetje in kan drukken, en dat je racewagen ingame dus langzamer gaat dan dat je em volledig zou indrukken. Bij de XBox kan dit dus niet, het is altijd of volledig gas of geen gas.
Dat is denk ik Shiver23 bedoelde.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

PWM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:05:
De L en R knoppen van de PS2 zijn ook analoog hoor, iig pressure-sensitive. Het enige spel wat ik hiervan gebruik heb zien maken is Psy-Ops (geweldig leuk spel overigens), maar ze zijn het wel degelijk.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Gerco schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:32:
[...]

De L en R knoppen van de PS2 zijn ook analoog hoor, iig pressure-sensitive. Het enige spel wat ik hiervan gebruik heb zien maken is Psy-Ops (geweldig leuk spel overigens), maar ze zijn het wel degelijk.
Inderdaad. Ik zou dus zeggen dat Microsoft dit gejat heeft van Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Chester schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:21:
[...]

De X,O,Vierkant en Driehoek knoppen zijn volgens mij nog steeds analoog op de PS3 controller. Op de Xbox zijn deze digitaal. Een voordeel van de analoge is dus dat je de knoppen een klein beetje in kan drukken, en dat je racewagen ingame dus langzamer gaat dan dat je em volledig zou indrukken. Bij de XBox kan dit dus niet, het is altijd of volledig gas of geen gas.
Dat is inderdaad wat ik bedoel. (bijna) Iedere knop op de PS2 is drukgevoelig (analoog). D-pad, X, O, Vierkant en driehoek, 4 shoulderbuttons. Dit heeft erg veel voordelen voor de controle in een spel.
(En er zijn talloze spellen die gebruik maken van de analoge shoulderbuttuns. Bijv voor de throttle in Ace Combat, bij Driver: PL kun je hiermee de camera rustig om je auto draaien om maar wat voorbeelden te noemen.)

Ik heb een tijdje terug een 360 controller gehaald voor de PC in de veronderstelling dat dit hier niet anders zou zijn. Helaas heeft het spelen met deze controller (bijna) geen voordelen t.o.v. spelen met het toetsenbord. En bijv. racen (gas/remmen) met die triggers of de andere analoge stick kan ik niet aan wennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 15-05-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:58:
1149 Gulden. Ik werkte destijds bij de lokale Toys 'R' Us, dus ik kan het weten. De PS3 is iets duurder dus in vergelijking met de PS2.
Je vergeet de inflatie, als je die bij de prijs van de PS2 optelt dan kom je op een prijs van meer dan 600,- uit. De PS3 wordt dus heel ietsjes goedkoper dan de PS2 en voor de uitgeklede versie vn de PS3 geldt dus helemaal dat hij goedkoper is.

En over de controller. Hoe komt iedereen erbij dat het hebben van analoge schouderknoppen een idee van MS zou zijn? De Gamecube Dreamcast controller heeft dit ook en was er eerder.

[ Voor 20% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 15-05-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Chester schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:21:
[...]

De knoppen wel inderdaad, maar in de racegames op de Xbox gebruik je deze daarom ook niet hiervoor. De schouderknoppen zijn dan gas en remmen, zodat je wel degelijk analoge besturing hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Roamor schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:28:
[...]
De knoppen wel inderdaad, maar in de racegames op de Xbox gebruik je deze daarom ook niet hiervoor. De schouderknoppen zijn dan gas en remmen, zodat je wel degelijk analoge besturing hebt. :)
....wat dus een enorme beperking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Shiver23 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:10:
[...]

....wat dus een enorme beperking is.
Nou, ik ken het niet anders, en ik vind het prima werken. Hoe zie jij dit als een beperking dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Roamor schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:24:
[...]

Nou, ik ken het niet anders, en ik vind het prima werken. Hoe zie jij dit als een beperking dan?
Wat hij hier boven dus uit legt. Dat je maar 2 knoppen hebt die weten hoever je hebt indrukt, dus dat (in tegenstelling tot de xbox (360)) naast de triggers die dat weten, ook de normale knoppen dit hebben. Ik vind het echter zeer _niet fijn_ , die anologe normale knoppen. Met triggers, weet je echt hoe ver je hem indrukt. Zat ooit een keer een racegame tegen iemand anders te doen op de ps2, wist niks van analoge knoppen af. Huh? Waarom rij jij veel harder? Blijkt dat je die knoppen keihard moet indrukken om op z'n hardst te gaan. En ik had hem gewoon relaxt een ingedrukt, zoals ik gewend ben, en reed daar als een bejaarde. Dan maar je duim keihard op die X knop uitknijpen. En dat speelt echt niet fijn. Nee, gewoon 2 analoge triggers, de knoppen digitaal, dat is perfect _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Muthas op 15-05-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Het mooiste is dat je kunt kiezen en dat je zelf de fijnste controls kunt kiezen. Niet dat je verplicht wordt de triggers te gebruiken. Losstaand van het feit dat je niet overweg kunt met analoge controls of de triggers fijner vind om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
lol

kijk en huiver:
Zijn die Kl(&#@ken van Sony van de pot gerukt?

info en dingen op got vooor de ps2 release

en dan nu 6 jaar later is hert precies hetzelfde wat hier gebeurd. B) 8)7 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Het zou overigens voor het eerst zijn dat drie opeenvolgende consoles van dezelfde fabrikant 'winnaar' worden in hun generatie. Dus meeste marktaandeel behalen. Dus wat dat betreft heeft Sony de statistieken niet mee :) De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik ECHT een grote misser vind is het ontbreken van een umd speler in de ps3... het zou echt enorm vet zijn als je ps1 ps2 ps3 en al je psp games kon afspelen...

Lekker je psp games op een televisie spelen en tijdens het reizen je game hervatten...

Zou hier nog een extern apparaatje voor komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waren de foto's trouwens al voorbij gekomen over dat het nieuwe ontwerp van de PS3 toch behoorlijk afwijkt van het ontwerp uit 2005? Hij is een stuk dikker geworden en hij heeft ineens gigantisch veel ventilatiegaten:

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/53/146797916_f7a185f55b.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/49/146799873_53fda7635c.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/50/146799874_e198ec46c3.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caboman schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:10:
[...]

Ik zou zo ie zo voor de 600 dollar versie gaan bij een price cut. Wist trouwens niet dat jij in Engeland woont. :D
Als ze UK zeggen bedoelen ze meestal Europe, PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Aangezien Sony hier bij mijn weten nog helemaal niets over heeft losgelaten (waarschijnlijk omdat deze zelf met zoveel zekerheid dit soort zaken kunnen vrijgeven) denk ik dat het een broodje aap verhaal is van de winkel zelf. Mogelijk om mensen nu te laten reserveren voor de duurdere versie. (en dus meer omzet te genereren)

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 15-05-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

SonyEricsson schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:39:
lol

kijk en huiver:
Zijn die Kl(&#@ken van Sony van de pot gerukt?

info en dingen op got vooor de ps2 release

en dan nu 6 jaar later is hert precies hetzelfde wat hier gebeurd. B) 8)7 ;(
nah, toen heeft sony LANGE tijd vrij spel gehad op de consolemarkt, wat nu wel anders is. (gamecube was nog steeds gekend als de dolphin en sommige mensen in dat topic kennen zelfs de dreamcast niet.)

wel leuk om te zien hoe hard in die tijd er neergekeken werd op consolegames (vs pc gaming). Tijden veranderen... :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.