Het Grote Playstation 3 Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.575 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:14:
Dan hadden ze de ps3 er toch ook gewoon uit kunnen laten zien als de ps2? of gaat het toch ook om uiterlijke vernieuwing
Hadden ze dat maar gedaan, dan zou 'ie een stuk beter in een stereomeubel passen met een versterker eronder en een digitale tv-tuner erboven oid. Nu dwingen ze je eigenlijk om dat ding bovenop te zetten en dat is helemaal niet zo handig.

Natuurlijk is het uiterlijk veranderd, omdat anders de massa er niet voor warmloopt. Dat wil niet zeggen dat dat in alle gevallen beter is. De massa denkt "nieuw == beter" en "meer polys == beter" en dat is waar ze zich op richten. Als ze dat niet doen verkopen ze te weinig.

Of geloof jij ook nog steeds in de Mhz mythe?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik werk zelf in de mhz wereld maar dat is een hele andere wereld.

maar een uiterlijk verandering heeft denkik ook meer te maken met dat alles in je (woon)kamer verandert en ik op een gegeven moment er echt op uitgekeken raak.

ik bedoel mijn spul staat centraal en kijk er dagelijks op.. maar met een uiterlijk verandering hebben we het niet over een innerlijke verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Shiver23 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:16:
En de firewire poort was goed voor de link-up, wat niet echt een succes was. Behalve GT3 nog meer spellen die er ooit iets mee gedaan hebben? Volgens mij niet.
iLink ondersteuning: Time Crisis 2, Battle Gear 2, Silent Scope 2 en alle zes Armored Core delen. Wel allemaal Japanse versies.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

johnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:35:
[...]

Och, de x-box controller is ook nauwelijks veranderd en tot nu zijn de nintendo controllers ook altijd voortbrouwsels op hetzelfde concept geweest.
Dat de xbox en ps controllers nauwlijks veranderen, oké. Maar dat nintendo zijn controllers voortborduurt op hetzelfde concept :X Ben je blind?! Met de n64 hadden ze een revolutionair nieuwe bediening met de analoge stick. Echt in de verre verte niet te vergelijken met de snes controller.

Voor je gemak nog wat plaatjes toegevoegd;
NES;
Afbeeldingslocatie: http://www.sealiecomputing.com/retrozone/images/retropad1_large.jpg

SNES;
Afbeeldingslocatie: http://news-hs.com/images/news/upload/02.snes_controller.jpg

N64
Afbeeldingslocatie: http://www.the-gamefactory.nl/gebruikt/img/N64-controller-blue.jpg

GameCube;
Afbeeldingslocatie: http://www.spelkontroll.se/images/gc-controller.jpg

Wii ;
Afbeeldingslocatie: http://games.blogo.nl/image.asp?file=rev.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:20:
Hadden ze dat maar gedaan, dan zou 'ie een stuk beter in een stereomeubel passen met een versterker eronder en een digitale tv-tuner erboven oid. Nu dwingen ze je eigenlijk om dat ding bovenop te zetten en dat is helemaal niet zo handig.
Dat is bij de PS2 ook al, omdat je daar de toegang tot de cd speler on top hebt zitten. Ik kan me ook voorstellen dat je zo afdwingt dat het ding in ieder geval zijn warmte kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Mijn PS2 heeft een tray loader hoor? Er zit helemaal niets aan de bovenkant. Mis ik iets?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze moeten constant met iets nieuws komen anders vind niemand het meer interessant.. dat de ps2 een goeie console was weet iedereen . .er komen nu nog steeds hele goeie games op uit en de ps2 wordt ook nog steeds veel gebruikt.

Maar dat de ps3 dezelfde successen zal behalen is nog maar de vraag.. mede door zijn erg hoge prijs.. de die-hards zullen de ps3 zeker kopen maar de die-hards zijn maar een fractie van de totale markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:40:
ze moeten constant met iets nieuws komen anders vind niemand het meer interessant.. dat de ps2 een goeie console was weet iedereen . .er komen nu nog steeds hele goeie games op uit en de ps2 wordt ook nog steeds veel gebruikt.

Maar dat de ps3 dezelfde successen zal behalen is nog maar de vraag.. mede door zijn erg hoge prijs.. de die-hards zullen de ps3 zeker kopen maar de die-hards zijn maar een fractie van de totale markt.
De die hards zullen de eerste lading van 2 miljoen units kopen, dan gaat de prijs omlaag en zodra er weer wat zijn koopt de rest hem. Ging met de ps2 precies zo. En ja, die had ook concurrentie (n64, dreamcast, misschien nog wat stuiptrekkingen van atari)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk ineens aan iets, die motion sensor is ideaal voor race games. Kan je gemakkelijk rond kijken zonder al te veel andere knoppen te moeten gebruiken. Een beetje 'de bocht inkijken' bvb

Zoals dat ander ding dat voor de pc ook bestaat, wat je op je hoofd moet zetten, maar dan met minder clutter (hier alleen controller) en je kan recht voor je uit blijven kijken.

Draaien van de camera en omhoog/omlaag door te tilten in een rts.

De camera vlot rondbewegen bij platformers als tomb raider en andere (waar die nu wel eens rare standpunten durven innemen)

Zo spaar je ook buttons uit die je voor iets anders kan gebruiken. Misschien kan je het ding wel gewoon als een klein stuurtje vasthouden om te racen :)

Ik denk wel dat er creatieve en mooie dingen mee gedaan kunnen worden. Zeker in flightgames bvb, (yaw bvb)

Ik zie wel potentieel. Toch beweging-sensor, maar waarschijnlijk minder duur dan die van de Wii, en toch wel nuttig te gebruiken lijkt mij. Ik hoef niet zoveel bewegingsvrijheid en detectie als bij de Wii, maar een beetje om ook 'the feel' ervan te hebben is wel prettig denk ik.

Spaar ik weer een Wii uit :p

Edit: en trouwens, men hoeft het niet te gebruiken. Zet het gewoon af en dan heb je een normale controller over. Maar het is altijd fijn om de optie te hebben.
De enige echte uber controller to rule them all, ben alvast toch al tevreden dat ze aan het ontwerp niets hebben veranderd. Never change a winning combination

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sony heeft denk ik wel "mazzel" dat de economie in de belangrijke landen aan het opleven is. Vooral Japan is de laatste tijd booming. Daar past het denk ik ook wel bij om weer makkelijker (te) dure aankopen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:49:
ik denk ineens aan iets, die motion sensor is ideaal voor race games. Kan je gemakkelijk rond kijken zonder al te veel andere knoppen te moeten gebruiken. Een beetje 'de bocht inkijken' bvb
Wat dacht je van motorgames, hangen aan je motor, sturen met de stick.

Maar daar was de sidewinder freestyle destijds ook voor bedoeld, je kreeg hem bij motocross madness.

Het minder duur dan de Wii kan ik niet zo zeggen, hangt van de techniek van beiden af. Chyroscoopjes (digitale dan he) met een beetje precisie zijn niet echt goedkoop.

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vanochtend had ik naar Replay gemaild of ik daar al een PS3 kon reserveren. Kreeg snel een reactie terug dat ze al reserveringen aannemen :D
Net even bij Replay Eindhoven geweest om de 60GB versie te reserveren :)
Met mij erbij hadden ze al 27 reserveringen binnen, en ze wisten me te vertellen dat je tot ongeveer 50 reserveringen er van uit kon gaan dat je em op de releasedag hebt.
Zo, dat wilde ik even kwijt :D

Nu nog wachten op een bericht over de prijs van de Wii :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Chester schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:24:
Vanochtend had ik naar Replay gemaild of ik daar al een PS3 kon reserveren. Kreeg snel een reactie terug dat ze al reserveringen aannemen :D
Net even bij Replay Eindhoven geweest om de 60GB versie te reserveren :)
Met mij erbij hadden ze al 27 reserveringen binnen, en ze wisten me te vertellen dat je tot ongeveer 50 reserveringen er van uit kon gaan dat je em op de releasedag hebt.
Zo, dat wilde ik even kwijt :D

Nu nog wachten op een bericht over de prijs van de Wii :P
Ik moet nog even wachten op bevestiging van stagevergoeding voor reserveren :P Anders had ik het ook al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Goed idee dat reserveren.

Weet iemand waar je dat het best kunt doen?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekken 6 haalt niet beloofde kwaliteit.
http://www.gamer.nl/doc/32340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

ari3 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:49:
[...]
Geef het twee jaar en het is onder de 1000 euro. Nu al zijn 1200p schermen voor PC betaalbaar. Laat je niet voorliegen door de Amerikaanse media die continu het nut van 1080p in twijfel trekken. In Europa, waar HDTV nog lang niet ingeburgerd is het veel beter om voor 1080p te gaan. 720p is een legacy resolutie die voornamelijk in Amerika veel gebruikt wordt omdat ze daar HDTV eerder geadopteerd hebben waardoor de media lijkt te denken dat toch niemand een 1080p scherm heeft. In Europa zie je nu dat alle HD kanalen in 1080i worden uitgezonden. Bovendien zijn 1080p schermen binnen twee jaar betaalbaar (< 1000 euro). Er is dus geen enkele reden om voor Europa 720p te willen.
Kuch kuch, ruim 2 keer zoveel data, voor veel minder kwaliteit verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Muthas schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:10:
[...]

Kuch kuch, ruim 2 keer zoveel data, voor veel minder kwaliteit verbetering?
nvm :P

[ Voor 14% gewijzigd door Chester op 09-05-2006 18:16 . Reden: verkeerd gelezen ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:36:
Mijn PS2 heeft een tray loader hoor? Er zit helemaal niets aan de bovenkant. Mis ik iets?
Mijn PS2, en dat is de 'nieuwe' kleine editie die zo groot is als een boek, moet je van bovenaf voorzien van een cd. Klepje klapt aan de bovenkant open, en dan druk je de cd erin :)

Jij hebt dan waarschijnlijk nog de eerste editie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch een beetje een vreemde opsplitsing van uw product.

Ze proberen duidelijk de xbox strategie na te doen door een lite en een full op de markt te brengen (core en premium)

Maar hier is het toch enigzinds anders. Waar je bij ms van de core nog een premium kan maken na verloop van tijd, door gewoon de extra accesoires erbij te kopen, lukt dit met de ps3 NIET. Bij de xbox kan je dus je dure aankopen iets spreiden, wat opgeteld wel duurder zal zijn, maar misschien relaxter is voor je budget door beetje bij beetje bij te kopen.

de hdmi poort die er niet is kan je niet zomaar toevoegen, en dat zal met die kaartlezer ook wel niet lukken. (kaartlezer vind ik persoonlijk minder belangrijk, tenzij je die kaartjes ook kan gebruiken als mem card en we eindelijk af zijn van de peperdure proprietary mem cards)

Ik weet niet of de drive verwisselbaar is, maar dat zou eventueel wel nog lukken dan.
Toch een beetje vreemde toestand. Microsoft diferentieert op accesoires, en laat je modulair van een core naar premium gaan indien gewenst, en de ps3 diferentieert op de essential components

Andere opmerking is dat de ps3 tenminste standaard met een HDD geleverd wordt en je daar ook als dev van kan uitgaan dat elke ps3'er de beschikking heeft over een HDD (cachen, levels opslaan, load times optimaliseren enz...) En later niet met de situatie zal komen dat bepaalde games een drive vereisen en jij dan zonder zit.

Al bij al krijg je voor die 100 dollar extra redelijk waar voor je geld. (hdmi en +40 Gig en cardlezer)

Zowieso ga ik zo snel mogelijk een ps3 halen denk ik. Ik kan alvast beginnen sparen. Het wordt zeker en vast de moeite volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe, zoomed in FFXlll screens

Afbeeldingslocatie: http://jay-t.com/public/gaf/ffxiii/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jay-t.com/public/gaf/ffxiii/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jay-t.com/public/gaf/ffxiii/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jay-t.com/public/gaf/ffxiii/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jay-t.com/public/gaf/ffxiii/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jay-t.com/public/gaf/ffxiii/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jay-t.com/public/gaf/ffxiii/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en nu nog iets wat daadwerkelijk ingame gespeeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zeggen dat deze realtime zijn, in het filmpje lijkt het ook wel of iemand daadwerkelijk speelt op sommige momenten. Maarja, niemand weet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:19:
Al bij al krijg je voor die 100 dollar extra redelijk waar voor je geld. (hdmi en +40 Gig en cardlezer)
Je vergeet de ingebouwde WiFi adapter die je voor die 100 euro er ook nog bijkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
88 days(of hoe het ook het) van sony london zag er toch ook goed uit en het was in realtime.

[ Voor 13% gewijzigd door Cabo op 09-05-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gerco schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:44:
[...]

Die linux kit voor de PS2 is ook totaal nutteloos. Je kon wel software schrijven, maar alleen anderen met die Linux kit konden dat vervolgens gebruiken. Als het OS van de PS3 linux based zou zijn (of iig Homebrew standaard zou toelaten), kunnen veel meer mensen die software draaien en heeft het een kans om van de grond te komen, niet eerder.
Los van of iedereen PS3-linux binaries kan runnen is het maar de vraag of je echt iets kunt bouwen. Ik heb met de PS2 linux kit geëxperimenteerd en was teleurgesteld dat de boel geheel dichtgetimmerd was. Je kon geen eigen kernel booten. Je had op geen enkele manier low-level toegang tot de hardware omdat de kernel het alleenrecht heeft op het IO-privilege om de chipset te benaderen. Je kon alleen hardware benaderen waarvoor Sony een bibliotheek had meegeleverd. De kwaliteit van de bibliotheken was ook nog eens beduidend minder dan die geleverd worden met de professionele devkit. Bovendien kun je sommige hardware onderdelen geheel niet benaderen. Firewire poort gebruiken? Nee, dat wil Sony niet. Hardware MPEG2 decoder gebruiken? Nee, dat wil Sony niet (stel je voor dat je een mediaplayer bouwt die regiovrij is of RGB output aanzet).

En inderdaad was er ook geen tool meegeleverd om zelfgemaakte programma's te signeren. Jammer, want een gesigneerd programma is vanaf de memorycard opstarten. Dat was dus de manier geweest om je zelfgemaakte spellen te distribueren.

Ik kan me indenken dat Sony een soortgelijke Linux voor PS3 zal maken. Sony wil helemaal niet dat gebruikers homebrew gaan uitwisselen. In de tijd van de Game Boy Color was homebrew leuk. Mensen maakte zelf spellen. Homebrew op PSP is echter behoorlijk triest: 99% van de homebrew zijn ports van emulators die 99% van de gebruikers met gekopieerde ROM bestanden gebruikt. Daarmee vervreemd Sony zich van de bedrijven die het auteursrecht hebben om die ROM bestanden. Die zelfde bedrijven zijn immers ook de bedrijven die een licentie bij Sony nemen voor het produceren van PS3 spellen. Om deze reden zal Sony homebrew niet snel vrijgeven.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En dit screenshot dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.johndiesattheend.com/ff8screen.jpg

_/-\o_

spoiler:
DIt is dus een screenshot van FF8, om maar even aan te geven hoe serieus je die screenshots moet nemen. Uit een Gamers Manifesto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dat vond ik wel goed in de presentatie van Sony trouwens. Een stukje gericht voor developers. Dat je als developer gegarandeerd bent van jarenlange ondersteuning door Sony. Niet alleen tijdens de 'topjaren' van het console maar ook daarna. En via andere manieren proberen ze extra inkomsten te genereren met oude games bijv. door complete backwards compatibility van alle consoles. Inclusief PSX --> PSP.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
ik kan met niet voorstellen dat er nu nog gamers zijn die Sony serieus nemen?

ik heb zelf alle consoles van microsoft, nintendo EN sony staan, maar dit slaat werkelijk alles

de ps3 is een goedkoop samenraapsel van andermans ideeën met een aantal grove minpunten toegevoegd

- motion-sensor? aka gba style kwaliteit? dit schreeuwt: WIJ ZIJN BANG VOOR NINTENDO
- geen rumble? kom op zeg
- eerst zeggen dat Microsoft slecht bezig is een core en deluxe versie en dan zelf hetzelfde doen...
- graphics zijn bij lange na niet wat men ons deed geloven
- waar zijn de vernieuwende dingen? (dingen die nog geen ander bedrijf gedaan heeft?)

ok, de persconferentie van Nintendo was ook niet mind-blowing, maar wel eerlijk en oprecht. De Wii is een leuke console voor casual gaming

De xbox360 persconferentie voor zover ik het gezien heb is ook niet super, maar wel beter dan wat sony doet. Zeker nu iedereen de teleurstelling heeft gezien die PS3 heet. Microsoft wint hier een grote slag op deze E3, en zelfs Nintendo zal in Japan een groot marktaandeel terugkopen

mark my words: binenn 5 jaar gaat Playstation ten onder

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de 360 daadwerkelijk gaat zakken naar 300, dan kan de ps3 nog een probleem krijgen. De mensen met weinig verstand zullen voor de 360 gaan, simpelweg vanwege de goedkopere prijs. Alleen de echte kenners zullen de ps3 nemen voor zijn spellen. De filmliefhebber zie ik niet zo snel een ps3 kopen vanwege zijn bluray functionaliteit, een stand alone speler blijft dan altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vet ! :9~ :9~

Dat lijken me geen demo's/filmpjes... dan zou het iets mooier zijn. Dus dit is wel in-game denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:43:
Als de 360 daadwerkelijk gaat zakken naar 300, dan kan de ps3 nog een probleem krijgen. De mensen met weinig verstand zullen voor de 360 gaan, simpelweg vanwege de goedkopere prijs. Alleen de echte kenners zullen de ps3 nemen voor zijn spellen. De filmliefhebber zie ik niet zo snel een ps3 kopen vanwege zijn bluray functionaliteit, een stand alone speler blijft dan altijd beter.
de echte kenners nemen een ps3 voor zijn spellen zoals?
noem eens iets echt vernieuwends? en kom niet aan met Gran Turismo en Final Fantasy alsjeblieft; been there, done that

sony heeft geen ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Phusebox schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:41:

ik heb zelf alle consoles van microsoft, nintendo EN sony staan, maar dit slaat werkelijk alles

de ps3 is een goedkoop samenraapsel van andermans ideeën met een aantal grove minpunten toegevoegd

- motion-sensor? aka gba style kwaliteit? dit schreeuwt: WIJ ZIJN BANG VOOR NINTENDO
- eerst zeggen dat Microsoft slecht bezig is een core en deluxe versie en dan zelf hetzelfde doen...
- waar zijn de vernieuwende dingen? (dingen die nog geen ander bedrijf gedaan heeft?)

ok, de persconferentie van Nintendo was ook niet mind-blowing, maar wel eerlijk en oprecht. De Wii is een leuke console voor casual gaming

De xbox360 persconferentie voor zover ik het gezien heb is ook niet super, maar wel beter dan wat sony doet. Zeker nu iedereen de teleurstelling heeft gezien die PS3 heet. Microsoft wint hier een grote slag op deze E3, en zelfs Nintendo zal in Japan een groot marktaandeel terugkopen

Waar was de xbox 360 vernieuwend in dan?

Bij de PS2 zijn al een hoop dingen bedacht die bij de PS3 nog beter uitgewerkt worden. Eyetoy en Singstar bijvoorbeeld. Ik weet waar mijn geld naartoe gaat :)

(Waarom reageer ik hier nog op?)

Ik betaal liever in één keer het volle pond voor een mooi pakketje in plaats van dat ik later nog een berg accesoires moet kopen die voor belachelijke prijzen te koop zijn. Tel je Live! abonnementje erbij op en je xbox is op de lange termijn veeeeeeeeel duurder dan de PS3.

Playstation is zo'n sterk merk. Dat verdwijnt niet binnen 5 jaar. Tenzij er een of ander kinderpornoschandaal naar boven komt wat de hele wereld schokt. maar dat zie ik ook niet gebueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Phusebox schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:49:
[...]

noem eens iets echt vernieuwends? en kom niet aan met Gran Turismo en Final Fantasy alsjeblieft; been there, done that

sony heeft geen ballen
GAST!
Als er een bedrijf GEEN ballen heeft is dit Microsoft. Een bedrijf dat niets anders doet dan volgen. Volgen, volgen, volgen. Groeimarkten zoeken en die uitbuiten en vervolgens monopoliseren. Je gelooft zeker ook dat Sony pas sinds vorige week dinsdag bedacht heeft dat het misschien wel leuk was om gyro-controls toe te voegen aan de controller 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
Tja kan wel zijn, ik was een grote voorstander van Sony met playstation, heb ook altijd meer plezier gehad met mijn PS2 dan met mijn xbox. Maar als ik ga kijken wat ze nu van hun press converence hebben gebakken in vergelijking met Nintendo en MS, is het 3x kut.

Ik weet dat ik er toch 1 zal halen omdat ik gewoon MGS4 zal en moet spelen.
Maar als ik nu naar games enz kijk, dan denk ik dat mijn favo console deze generatie de xbox360 wordt.
En daarnaast zijn qua gameplay, Sony noch MS revolutionair.
Het is gewoon veel betere hardware en laat de ontwikkelaars maar uitzoeken wat ze er mee doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Albinoraptor op 09-05-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Phusebox schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:49:
[...]

sony heeft geen ballen
Waarom met wat anders dan FF aankomen, als FF gewoon een reden is om een console te kopen...

De xbox360 heeft geen enkel spel dat mij een reden geeft om de xbox360 te kopen... niets nakes nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:28
Tekken, Virtua Fighter, Gran Turismo, God of War ( wss ookHeavenly Sword), Final Fantasy en het mooiste van alles Metal Gear Solid.
Dit IS Playstation en deze games zijn eenzame klasse. IMO de beste games die er zijn.
Niet te vergeten de goede over the top japanse games (vooral RPG's)

De PS3 en (nu al) de 360 komen hier beide te staan maar ik weet zeker dat ik meer ga gamen op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ja

Ja, beter goed gejat dan slecht bedacht. Verder is nintendo imo goed bezig en hoort de rest er bang voor te zijn. Heb atm erg veel respect voor Nintendo dat ze met iets compleet vernieuwends komen.
Betekend dit dat de PS3 slecht gaat worden? Imo, nee. Sony heeft nu eenmaal een erg grote fanbasis.
Tsjah, dat krijg je als een bedrijf je aanklaagt
Groot gelijk
Je wilt toch niet serieus zeggen dat je al die grafisch gepresenteerde zut geloofde? Dit gaat overal en altijd zo, niet alleen bij Sony. Erg veel game publishers doen dit...
-Die zijn er inderdaad niet zoveel, maar dat hoeft ook niet. Next-gen hoeft niet perse vernieuwend te zijn. Ik vind dit toch wel een behoorlijke upgrade tegenover de PS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiver23 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:50:
[...]

Waar was de xbox 360 vernieuwend in dan?

Bij de PS2 zijn al een hoop dingen bedacht die bij de PS3 nog beter uitgewerkt worden. Eyetoy en Singstar bijvoorbeeld. Ik weet waar mijn geld naartoe gaat :)

(Waarom reageer ik hier nog op?)

Ik betaal liever in één keer het volle pond voor een mooi pakketje in plaats van dat ik later nog een berg accesoires moet kopen die voor belachelijke prijzen te koop zijn. Tel je Live! abonnementje erbij op en je xbox is op de lange termijn veeeeeeeeel duurder dan de PS3.

Playstation is zo'n sterk merk. Dat verdwijnt niet binnen 5 jaar. Tenzij er een of ander kinderpornoschandaal naar boven komt wat de hele wereld schokt. maar dat zie ik ook niet gebueren.
xbox live, en de integratie daarvan zijn de grootste vernieuwing van de 360
er is gewoon geen enkele console geweest die dat ooit zo goed uitgewerkt heeft

mijn 360 kostte 400 euro, als ik 3 jaar ermee game op live ben ik 580 euro kwijt, evenveel als een PS3 ongeveer (afgezien van het feit dat de xbox tegen het eind van het jaar vast goedkoper is)

ok, de ps3 heeft dan wel wifi ingebouwd, maar als ik ga gamen e.d. heb ik toch liever een vaste verbinding. En blueray, leuk en aardig, maar dat zal t toch net niet worden, sowieso de komende 2 jaar veel te dure discs.

singstar is gewoon veredelde karaoke; maar op zich wel "nieuw" op een console
eyetoy was wel degelijk vernieuwend, maar er is nooit iets fatsoenlijks mee gedaan, alleen maar van die gimmick-spelletjes... leuk voor 1 keer

playstation is zeker een sterk merk, daarmee zullen ze vast die 2 miljoen exemplaren in no time verkopen, maar op een gegeven moment als de harde kern gamers een ps3 hebben, vraag ik me af hoeveel mensen er niet overstappen op een andere console

ik zal vast ook een ps3 kopen, omdat ik console freak ben, en eigenlijk alleen een PS3 koop vanwege de F1 license die Sony heeft (nare streek overigens)
maar ik ben gewoon van mening dat dit wel eens een keerpunt zou kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Chester schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:55:
[...]

Ja

[...]

Ja, beter goed gejat dan slecht bedacht. Verder is nintendo imo goed bezig en hoort de rest er bang voor te zijn. Heb atm erg veel respect voor Nintendo dat ze met iets compleet vernieuwends komen.
Betekend dit dat de PS3 slecht gaat worden? Imo, nee. Sony heeft nu eenmaal een erg grote fanbasis.

[...]

Tsjah, dat krijg je als een bedrijf je aanklaagt

[...]

Groot gelijk

[...]

Je wilt toch niet serieus zeggen dat je al die grafisch gepresenteerde zut geloofde? Dit gaat overal en altijd zo, niet alleen bij Sony. Erg veel game publishers doen dit...

[...]

-Die zijn er inderdaad niet zoveel, maar dat hoeft ook niet. Next-gen hoeft niet perse vernieuwend te zijn. Ik vind dit toch wel een behoorlijke upgrade tegenover de PS2
en ze konden zelf geen rumble-achtig ding uitvinden?

en je zegt het zelf: leuke upgrade van een ps2, zo zie ik het idd ook. Next-gen hoort juist wel vernieuwend te zijn, want betere graphics en HD kwaliteit is niet meer dan een logische stap
Shiver23 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:52:
[...]

GAST!
Als er een bedrijf GEEN ballen heeft is dit Microsoft. Een bedrijf dat niets anders doet dan volgen. Volgen, volgen, volgen. Groeimarkten zoeken en die uitbuiten en vervolgens monopoliseren. Je gelooft zeker ook dat Sony pas sinds vorige week dinsdag bedacht heeft dat het misschien wel leuk was om gyro-controls toe te voegen aan de controller 8)7
begrijp me niet verkeerd: ik ben geen fanboy van een of ander merk of console
Microsoft heeft ook zeer foute dingen gedaan, maar heeft nu wel een goede console op de markt gezet, en ik zeg ook niet dat zij WEL ballen hebben

De enigen met ballen zijn/waren Nintendo en Sega, de core console fabrikanten

wat de gyro functie betreft: Nintendo heeft dit toch al een hele tijd geleden bekend gemaakt, en zeker tijd genoeg voor Sony om dit simpel dingetje te implementeren
als ze er echt al zo lang mee bezig waren lieten ze wel iets fatsoenlijks zien wat ze ermee bedacht hadden
de hele wereld weet dat dit gewoon slecht gejat is, meer niet

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 09-05-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik ben zelf een PS fanboy, en heb natuurlijk een PS en een PStwo. Speel af en toe nog eens als ik tijd heb, maar wacht toch wel met smart op de PS3. Ik ben van mening dat de PS3 de Xdoos360 gaat verpletteren. Niet alleen grafisch, maar op een blu-ray schijfje kan toch al gouw zo'n 25GB. Genoeg voor een nieuwe (nog grotere) GTA? Ben erg benieuwd maar ga eerst wachten tot hij wat in prijs is gedaald voordat ik er een aanschaf.

Ik las dit op ownage: Uit een officiele nieuwsbrief van Rockstar Games blijkt dat GTA 4 gelijktijdig op zowel de X360 als op PS3 zal verschijnen.

PS3 controller geen Dual Shock meer

Sterker nog, er zit geen enkele 'Shock' meer in. Sony heeft namelijk bekend gemaakt dat de nieuwe PS3 controller helemaal geen enkele vorm van vibratie/rumble meer bevat. Dat zou namelijk de nieuwe motion sensor beïnvloeden.

De motion sensor zal overigens 6 kanten op werken, over de X, Y en Z assen dus. Er zijn meer dingen vernieuwd aan de controller. Zo zijn de L2 en R2 knoppen groter en kunnen dieper worden ingedrukt. De analoge pookjes zijn 25% gevoeliger dan de Dual Shock 2 controller.

De controller is draadloos via Bluetooth technologie, en kan via de USB poort door middel van een draad opgeladen worden. Doordat Sony alles in één keer inbouwt in de controller, hopen ze de speler nog sneller in de next-gen wereld te lanceren.

Afbeeldingslocatie: http://www.ownage.nl/images/content/38527.jpg

Dus toch geen rare boomerang controller?

Afbeeldingslocatie: http://www.ownage.nl/images/content/38475.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ownage.nl/images/content/38468.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Phusebox schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:57:
[...]

xbox live, en de integratie daarvan zijn de grootste vernieuwing van de 360
er is gewoon geen enkele console geweest die dat ooit zo goed uitgewerkt heeft

mijn 360 kostte 400 euro, als ik 3 jaar ermee game op live ben ik 580 euro kwijt, evenveel als een PS3 ongeveer (afgezien van het feit dat de xbox tegen het eind van het jaar vast goedkoper is)

ok, de ps3 heeft dan wel wifi ingebouwd, maar als ik ga gamen e.d. heb ik toch liever een vaste verbinding. En blueray, leuk en aardig, maar dat zal t toch net niet worden, sowieso de komende 2 jaar veel te dure discs.

singstar is gewoon veredelde karaoke; maar op zich wel "nieuw" op een console
eyetoy was wel degelijk vernieuwend, maar er is nooit iets fatsoenlijks mee gedaan, alleen maar van die gimmick-spelletjes... leuk voor 1 keer

playstation is zeker een sterk merk, daarmee zullen ze vast die 2 miljoen exemplaren in no time verkopen, maar op een gegeven moment als de harde kern gamers een ps3 hebben, vraag ik me af hoeveel mensen er niet overstappen op een andere console

ik zal vast ook een ps3 kopen, omdat ik console freak ben, en eigenlijk alleen een PS3 koop vanwege de F1 license die Sony heeft (nare streek overigens)
maar ik ben gewoon van mening dat dit wel eens een keerpunt zou kunnen zijn

[...]

wat de gyro functie betreft: Nintendo heeft dit toch al een hele tijd geleden bekend gemaakt, en zeker tijd genoeg voor Sony om dit simpel dingetje te implementeren
als ze er echt al zo lang mee bezig waren lieten ze wel iets fatsoenlijks zien wat ze ermee bedacht hadden
de hele wereld weet dat dit gewoon slecht gejat is, meer niet
Wat je dus zegt is dat de PS3 niet vernieuwend is omdat JIJ het geen leuke toevoegingen vind?
Singstar is de meest briljante karaoke want ik heb nog nooit zo mijn best gedaan om zuiver te zingen :) (Of vals maar toch punten pakken)
Die eyetoy wat een leuke gimmick is voor één keer is gejat door MS en ook de meeste spellen van de Wii lijken erg op eyetoy spellen.
Blu-ray is een hardstikke mooie aanvulling om je dure HD-TV te kunnen gebruiken waarvoor die bedoeld is.

Enige die echt een nieuw concept heeft neergezet is Nintendo. En die richten zich dan ook op een eigen markt.

€ 580 euro. Dat is een stuk meer dan de vergelijkbare 499 versie van Sony. (Geen wifi, 20gb, geen play&charge kit want de controller heeft al een accu) Tel er 100 bij op voor de HD-DVD speler en het verschil wordt helemaal groot. Ow maar je wilt wel wifi bij je xbox. Kost ook nog eens 80 euro. Krijg je bij de PS3 voor 20 euro meer er ook nog eens 40gb extra bij.

De PS3 kost een hoop geld. Inderdaad
De PS3 is duur? Nee, nog steeds een hele hoop value-4-money

ALs je naar de vorige controller voor de PS3 kijkt (de boomerang) en je daar een en ander bij voorsteld ben ik zo goed al overtuigd dat hier ook al gyro in zat. Te gebruiken als stuurtje, of als iets om mee te zwaaien of te schieten.

En 1986 was er al een dergelijke controller op de markt. Dus zo nieuw is het allemaal niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 09-05-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 14:22
Shiver23 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:06:
[...]

Wat je dus zegt is dat de PS3 niet vernieuwend is omdat JIJ het geen leuke toevoegingen vind?
Singstar is de meest briljante karaoke want ik heb nog nooit zo mijn best gedaan om zuiver te zingen :) (Of vals maar toch punten pakken)
Die eyetoy wat een leuke gimmick is voor één keer is gejat door MS en ook de meeste spellen van de Wii lijken erg op eyetoy spellen.
Blu-ray is een hardstikke mooie aanvulling om je dure HD-TV te kunnen gebruiken waarvoor die bedoeld is.
maar singstar en eyetoy zitten ook al op de ps2. Is het dan ook vernieuwend om 4 controllers te hebben? is toch leuk? Nee, dat kan al jaren.
ALs je naar de vorige controller voor de PS3 kijkt (de boomerang) en je daar een en ander bij voorsteld ben ik zo goed al overtuigd dat hier ook al gyro in zat. Te gebruiken als stuurtje, of als iets om mee te zwaaien of te schieten.

En 1986 was er al een dergelijke controller op de markt. Dus zo nieuw is het allemaal niet.
idd, het is idd OOK al niet nieuw. Zo blijft er weinig vernieuwds over

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zeg maar iets, en dan ren ik snel weg, want als je kritiek hebt ben je een fanboy :X

Maar, ik heb nog maar eens de Sony press conference gekeken.

Nergens, maar dan ook nergens wordt gezegd dat online gaming gratis wordt.

Friendslist, messaging, downloads, die service, wordt net als op Live, gratis aangeboden.

Over games werd niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Haha niets is nieuw. Alles is oud. Oude wijn in nieuwe zakken. Is het ooit anders geweest?
Een atari 2600 met padles is al net zo revolutionair als een Nintendo Wii.

Noem eens één reden waarom het slecht is voor de PS3 dat hij al deze dingen kan?

En over singstar en eyetoy gaat ook over de ps2. Aantal reacties erboven. Dat Sony niet nieuws zou kunnen bedenken.

En ik ben geen fanboy. Ik kijk kritisch naar alle consoles en maak voor mijzelf de keuze wat ik wil halen. Ik heb al bijna bij de kassa gestaan met een 360, maar het gebrek aan leuke exclusieve games heeft mij altijd tegengehouden. De gameplay van de Wii spreekt mij niet aan. Ik denk dat je een heleboel fun kunt beleven als je af en toe een spelletje speelt, maar dat het op de lange termijn toch wat tegenvalt.
En een PS3 is voor mij een heel mooi compleet pakket met een speler voor HD-content, online en offline gamen met (exclusieve) toptitels, integratie met mijn PSP en de mogelijkheid om mijn PS2 games te spelen.

Ik heb dit ook al gezegd in het E3 topic:
Wat een mooie tijden toch.
Binnen 24 uur een overload aan console-informatie zoals dat nog nooit vertoond is! Ik vind het echt briljant en volgens maar is er maar één winnaar van de console-war: DE GAMER!!
Wat je ook koopt, PS3 360 of Wii, je hebt altijd garantie voor een hoop fun en een mooi stukje hardware. Waar je de meeste fun mee hebt moet je lekker voor jezelf uitmaken! B)

[ Voor 80% gewijzigd door Shiver23 op 09-05-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
Is niet slecht, alleen is het jammer dat er op dit moment al een console op de markt is die hetzelfde allemaal kan en dan voor een lagere prijs.

Oh en hier verder met modder gooien. :+
Het grote console flame topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:47:
[...]

Vet ! :9~ :9~

Dat lijken me geen demo's/filmpjes... dan zou het iets mooier zijn. Dus dit is wel in-game denk ik :)
Trailer van FF XIII :

http://media.ps3.ign.com/media/826/826843/vids_1.html

Ik denk ook dat het in-game beelden zijn. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Albinoraptor schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:27:
Is niet slecht, alleen is het jammer dat er op dit moment al een console op de markt is die hetzelfde allemaal kan en dan voor een lagere prijs.

Oh en hier verder met modder gooien. :+
Het grote console flame topic.
Reken mij die lagere prijs maar eens voor in gelijkwaardige uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:34:
[...]

Reken mij die lagere prijs maar eens voor in gelijkwaardige uitrusting.
Da's nou het mooie van modulaire opbouw he :)

Wil je geen Wireless (zoals ik), dan betaal je er niet voor. Hoef je geen HD content, neem je geen HD-DVD speler.

En zoals gezegd, nergens heeft Sony aangegeven dat je gratis Live kan gamen, reken die er dus ook maar bij.

Is de PS3 schandalig duur? Nee, absoluut niet. Niet voor de hardcore gamers. Ik vind de prijs zeker niet overdreven.

Helaas voor Sony, bestaat het gros van de gamers niet uit Hardcore.

30% van de 360 owners spelen Live.

70% dus niet. En die zijn voor 299,- klaar.

Zouden ze er spijt van krijgen, dan kan je achteraf, voor de dan geldende prijs, toevoegen wat je wilt.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 09-05-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ach ja dit soort discussies zijn zinloos, de meeste mensen hebben een persoonlijke voorkeur of een andere mening
en zo hoort het ook te zijn, time will tell wat betreft de console markt

kort gezegd ben ik gewoon teleurgesteld in de PS3 en had ik gehoopt dat ik een reden kon vinden naast F1 2006 om er toch een te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:42:
ach ja dit soort discussies zijn zinloos, de meeste mensen hebben een persoonlijke voorkeur of een andere mening

kort gezegd ben ik gewoon teleurgesteld in de PS3 en had ik gehoopt dat ik een reden kon vinden naast F1 2006 om er toch een te kopen
Er zullen heus nog wel vette redenen zijn om een ps3 te kopen maar ik vind zoals jij dat het eigenlijk allemaal een beetje tegenvalt en dat ik denk dat er een nintendo WII naast mijn 360 komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Laatst online: 05-05 16:02
Weet iemand of mijn oude trouwe Driving Force Pro stuurtje gaat werken op de ps3?
zou wel mooi zijn.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:49:
trouwens over al dat gezeur over of iets wel of niet gejat is.

Wat maakt het uit? Als het echt gejat is dan mag de rechter het oplossen.
En als het dus allemaal gewoon mag dan is het toch een kwestie van wie werkt het het beste uit?
De conceptuele vraag is natuurlijk of Sony innovatieve producten naar de markt zou brengen, zonder dat Nintendo als aangever zou fungeren. Het jatten an sich is niet zo erg, maar het doodbloeden van innovativiteit doordat de bedenker niet beloond wordt voor zijn denkwerk wel.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Ik heb tot nu toe niks gehoord over een afstandsbediening voor de Blu-Ray-speler in de PS3. Gezien mijn slechte ervaringen met de DVD-speler in de PS2 die bijna onbruikbaar was met de gewone controller, lijkt me dit een absolute vereiste. Ik denk dat je dan wel weer 30 euro of zoiets extra kwijt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Extera schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:11:
Weet iemand of mijn oude trouwe Driving Force Pro stuurtje gaat werken op de ps3?
zou wel mooi zijn.
Hehe, niet té ver vooruit lopen op de feiten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Iedereen hier te roepen dat de Xbox360 zoveel beter is dan de PS3.. ben ik dan de enige hier die het huidige gamesaanbod van de 360 gruwelijk tegen vindt vallen? Ik bedoel PGR3 was ik na 2 maanden wel beu (speel nu gewoon weer GT4 en TOCA 3 op m'n PS2) en de rest van het aanbod is op een paar uitzonderingen (Elder Scrolls IV bv.) kleurloos FPS werk of titels als Tomb Raider: Legend welke ook gewoon voor current-gen consoles verkrijgbaar zijn.

De XBox360 is een geweldige machine in heel veel opzichten, maar ik vind dat hij toch niet echt levert wat je na de hele hype rond de launch verwachtte.. puur en alleen vanwege het gebrek aan goede software.
[/off-topic]

Dan kijk ik toch echt wel uit naar een PS3.. alleen GT:5 is eigenlijk al reden genoeg voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv

...

Ik denk ook dat Sony een levensgroot probleem heeft. In Japan zal de Wii waarschijnlijk de PS3 opvreten, net zoals de DS dat gedaan heeft met de PSP. Bij de PSP ging iedereen er vanuit dat die de wedstrijd wel zou gaan winnen vanwege de veel betere technische specs, maar dat liep nogal anders af. Japanners zijn op dit moment dol op de originele concepten van Nintendo vergeleken met de belegen sequels die Sony maar blijft uitbrengen. De strijd tussen Wii en PS3 zal hetzelfde verhaal worden en ik denk dat Nintendo ook hier de overhand zal krijgen.

In Europa en Amerika is de gemiddelde smaak van de consument toch anders en zal Nintendo het wel beter kunnen doen, maar de strijd waarschijnlijk niet winnen. Het zal daar vooraal tussen de PS3 en de Xbox 360 gaan, maar hier heeft Sony het probleem dat de twee consoles volledig aan elkaar gewaagd zijn. De PS3 heeft een licht technisch voordeel en met Blu-Ray meer data-opslag en een next-gen DVD-systeem. Het probleem is dat de PS3 dusdanig veel duurder is (zeker als de Xbox 360 de prijzen omlaag kan schroeven) dat voor de gemiddelde consument de voordelen niet tegen het hoge prijskaartje opwegen. Een dure Blu-Ray-speler in de PS3 klinkt maar voor 99% van de huidige PS2-bezitters is het een nutteloze toevoeging zonder gloednieuwe bijbehorende HD-ready tv. Verder is het ook nog maar de vraag of Blu-Ray het zal redden als next-gen DVD-standaard. Voor hetzelfde geldt wint HD-DVD het pleit bij de consument, of floppen zowel HD-DVD als Blu-Ray op een verschrikkelijke manier.

Blu-Ray is een bijzonder grote gok van Sony. Zonder die peperdure drive hadden ze veel beter kunnen concureren met Microsoft en hadden ze de PS3 nu al kunnen uitbrengen ipv aan het eind van het jaar. Nu zitten ze met een permanent prijsnadeel tov de Xbox 360 opgescheept en kan de Xbox 360 misschien permanent een voorsprong opbouwen qua verkochte aandelen. Als daarbij ook nog de exclusieve games niet meer tot de verbeelding spreken zoals bij deze E3-presentatie het geval was, en Sony heeft een groot, heel groot probleem. Er is tenslotte honderden miljoenen, zo niet miljarden geinvesteerd in de PS3/Blu-Ray en die investering verdienen ze alleen terug door vele tientallen miljoenen consoles, Blu-Ray-spelers en schijfjes te verkopen. Een half jaar geleden was ik er zelf behoorlijk overtuigd van dat de PS3 ook deze keer de console-oorlog zou winnen en dat Blu-Ray met gemak HD-DVD zou omverblazen. Op dit moment zijn die zekerheden een heel stuk minder zeker geworden en zit de kans er echt wel in dat bijv MS in de VS en Europe markleider wordt ipv Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is 'ie toch mooi in het zwart!!

Ik wou dat het al november was, het lijkt nog zo lang.

En ik zal mezelf nog heel hard moeten inhouden om toch geen xbox core mee te nemen in tussentijd. Eerlijk is eerlijk, daar komen ook een paar goede games op uit. Maar ik denk niet dat ik er genoeg voor over heb om twee consoles te bekostigen. Dus hopelijk kan ik mij bedwingen. Maar met wat ik op de conference gezien heb moet het wel lukken, dat was weer een extra stimulans om te wachten.

Tegen dan ook maar eens beginnen sparen voor een degelijk scherm. Want alle tekst in bvb Gran turismo was geoptimaliseerd voor 1080p displays, met hele kleine lettertjes dus, daar zie je helemaal niets meer van op een gewone tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:44:
[...]

Ik denk ook dat Sony een levensgroot probleem heeft. In Japan zal de Wii waarschijnlijk de PS3 opvreten, net zoals de DS dat gedaan heeft met de PSP. Bij de PSP ging iedereen er vanuit dat die de wedstrijd wel zou gaan winnen vanwege de veel betere technische specs, maar dat liep nogal anders af. Japanners zijn op dit moment dol op de originele concepten van Nintendo vergeleken met de belegen sequels die Sony maar blijft uitbrengen. De strijd tussen Wii en PS3 zal hetzelfde verhaal worden en ik denk dat Nintendo ook hier de overhand zal krijgen.

In Europa en Amerika is de gemiddelde smaak van de consument toch anders en zal Nintendo het wel beter kunnen doen, maar de strijd waarschijnlijk niet winnen. Het zal daar vooraal tussen de PS3 en de Xbox 360 gaan, maar hier heeft Sony het probleem dat de twee consoles volledig aan elkaar gewaagd zijn. De PS3 heeft een licht technisch voordeel en met Blu-Ray meer data-opslag en een next-gen DVD-systeem. Het probleem is dat de PS3 dusdanig veel duurder is (zeker als de Xbox 360 de prijzen omlaag kan schroeven) dat voor de gemiddelde consument de voordelen niet tegen het hoge prijskaartje opwegen. Een dure Blu-Ray-speler in de PS3 klinkt maar voor 99% van de huidige PS2-bezitters is het een nutteloze toevoeging zonder gloednieuwe bijbehorende HD-ready tv. Verder is het ook nog maar de vraag of Blu-Ray het zal redden als next-gen DVD-standaard. Voor hetzelfde geldt wint HD-DVD het pleit bij de consument, of floppen zowel HD-DVD als Blu-Ray op een verschrikkelijke manier.

Blu-Ray is een bijzonder grote gok van Sony. Zonder die peperdure drive hadden ze veel beter kunnen concureren met Microsoft en hadden ze de PS3 nu al kunnen uitbrengen ipv aan het eind van het jaar. Nu zitten ze met een permanent prijsnadeel tov de Xbox 360 opgescheept en kan de Xbox 360 misschien permanent een voorsprong opbouwen qua verkochte aandelen. Als daarbij ook nog de exclusieve games niet meer tot de verbeelding spreken zoals bij deze E3-presentatie het geval was, en Sony heeft een groot, heel groot probleem. Er is tenslotte honderden miljoenen, zo niet miljarden geinvesteerd in de PS3/Blu-Ray en die investering verdienen ze alleen terug door vele tientallen miljoenen consoles, Blu-Ray-spelers en schijfjes te verkopen. Een half jaar geleden was ik er zelf behoorlijk overtuigd van dat de PS3 ook deze keer de console-oorlog zou winnen en dat Blu-Ray met gemak HD-DVD zou omverblazen. Op dit moment zijn die zekerheden een heel stuk minder zeker geworden en zit de kans er echt wel in dat bijv MS in de VS en Europe markleider wordt ipv Sony.
ik ben het eens met dit verhaal :)

Ben erg benieuwd naar het verloop van deze strijd. Er kan nog van alles gebeuren ^_^ alleen de 360 gaat het niet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Ik denk alsnog, dat alleen al vanwege FFXIII en FF versus XIII (zoiets toch? :P ) er een heel wat PS3's verkocht worden.. Naja ik koop er sowieso 1tje.. Alleen al vanwege wat je er allemaal bij krijgt (volgend jaar staat er een HD tv op de planning hier ;) ). Er komen ook vast tonnen goede rpg's uit, zoals op de PS2 en ja ik ben iemand die valt voor eye candy :P .. Ik denk eerlijk gezegd dat dat ding van de wii erg leuk is, maar meer een soort "gadget" is.. Het is even leuk, maar ik denk na een paar weken gamen dat je er genoeg van hebt.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
inXs schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:09:
Ik denk alsnog, dat alleen al vanwege FFXIII en FF versus XIII (zoiets toch? :P ) er een heel wat PS3's verkocht worden.. Naja ik koop er sowieso 1tje.. Alleen al vanwege wat je er allemaal bij krijgt (volgend jaar staat er een HD tv op de planning hier ;) ). Er komen ook vast tonnen goede rpg's uit, zoals op de PS2 en ja ik ben iemand die valt voor eye candy :P .. Ik denk eerlijk gezegd dat dat ding van de wii erg leuk is, maar meer een soort "gadget" is.. Het is even leuk, maar ik denk na een paar weken gamen dat je er genoeg van hebt.
Let er wel op dat er nu nog geen échte 1080p tv's verkocht worden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:42:
[...]

i know, volgend jaar hopelijk wel, daar wacht ik dus op.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
inXs schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:50:
[...]

i know, volgend jaar hopelijk wel, daar wacht ik dus op.
Ik ook (én een vaste baan bij Philips (ivm inkomen én bedrijfskorting :P))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:42:
[...]
Gisteren bij de Mediamarkt nog eentje zien hangen van Philips. Kost wel € 4500 maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:51:
[...]

Gisteren bij de Mediamarkt nog eentje zien hangen van Philips. Kost wel € 4500 maar dan heb je ook wat.
Wel gek, op de philips site staat nog geeneen 1080p tv. (dat is 1920 x 1080 he)

Toch een gevonden:klik

3845 euro in de pricewatch.

[ Voor 53% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

94 cm
107 cm

Erg mooie schermpjes voor een dikke portemonnee met 8ms en extreem hoog contrast.
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:52:
[...]

Wel gek, op de philips site staat nog geeneen 1080p tv. (dat is 1920 x 1080 he)

Toch een gevonden:

3845 euro in de pricewatch.
Kijk aub uit jongens.

Dat een tv 1920x1080 heeft zegt niets over 1080P.

1920x1080 is een vereiste om 1080P te draaien, maar er is dan dat.

Op dit moment is er geen 1080P tv te koop in NL (of het moet in de afgelopen week op de markt zijn gekomen). In Amerika, beginnen ze nu mondjesmaat te komen. Ik zal er zo even een paar posten.

EDIT

Gevonden. Dit zijn DLP tv's, dus geen LCD:

http://www.samsung.com/Products/TV/DLPTV/HLR5688WXXAA.asp

http://www.samsung.com/Products/TV/DLPTV/HLR5678WXXAA.asp

http://www.samsung.com/Products/TV/DLPTV/HLS6187WXXAA.asp

http://www.mitsubishi-tv.com/televisions/details.asp?id=190

Wil je 1080P, wacht dan. Anders ga je heel veel geld uit geven, aan iets wat er gewoon nog niet is.

IGN stukje van 3 weken terug:
There are already a large number of 1080p HDTV sets on the market, which upconvert all incoming signals, including standard-definition TVs, DVDs, HDTVs and PCs, to their panels’ native resolution of 1920x1080 pixels. Ironically, these 1080p televisions can not accept a 1080p signal. Yes, you read that correctly.

If you already own a 1080p HDTV, it is highly probable that you won’t be able to provide it with a 1080p signal from a PlayStation 3 or a Blu-ray Disc or an HD-DVD player. The good news is that the first 1080p input capable televisions are on the way and if you are planning to get a big screen HDTV, this is the perfect time to invest in a future-proof television.

[ Voor 54% gewijzigd door PWM op 10-05-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:03:
[...]

Kijk aub uit jongens.

Dat een tv 1920x1080 heeft zegt niets over 1080P.

1920x1080 is een vereiste om 1080P te draaien, maar er is dan dat.

Op dit moment is er geen 1080P tv te koop in NL (of het moet in de afgelopen week op de markt zijn gekomen). In Amerika, beginnen ze nu mondjesmaat te komen. Ik zal er zo even een paar posten.

EDIT

Gevonden. Dit zijn DLP tv's, dus geen LCD:

http://www.samsung.com/Products/TV/DLPTV/HLR5688WXXAA.asp

http://www.samsung.com/Products/TV/DLPTV/HLR5678WXXAA.asp

http://www.samsung.com/Products/TV/DLPTV/HLS6187WXXAA.asp

http://www.mitsubishi-tv.com/televisions/details.asp?id=190

Wil je 1080P, wacht dan. Anders ga je heel veel geld uit geven, aan iets wat er gewoon nog niet is.

IGN stukje van 3 weken terug:

[...]
Voor beide bovenstaande tv's
Schermresolutie : 1920 x 1080p
Maar:
Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh
Je hebt dus mogelijk gelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

U heeft gelijk
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh
Maar heeft dat niet met de nieuwste HDMI-versie te maken?

lekker offtopic gelul en ik ben ook niet op zoek naar een nieuwe TV, aangezien ik net een paar maanden een nieuwe heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:41:
U heeft gelijk

[...]

Maar heeft dat niet met de nieuwste HDMI-versie te maken?

lekker offtopic gelul en ik ben ook niet op zoek naar een nieuwe TV, aangezien ik net een paar maanden een nieuwe heb :)
Wel off-topic, maar iedereen die nu op de ps3 wacht en denkt van "ik koop nu een hdtv" komt mooi bedrogen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou http://www.g4tv.com in de gaten.
E3 Feeds stromen daar binnen.

Ook PS3. Nieuwe controller ziet er goed uit (zelfde als oude controller) met WII achtige functies.
We shall see....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:53:
Hou http://www.g4tv.com in de gaten.
E3 Feeds stromen daar binnen.

Ook PS3. Nieuwe controller ziet er goed uit (zelfde als oude controller) met WII achtige functies.
We shall see....
De controller kenden we gister ook al ;) En Wii-achtig is ook echt alleen "achtig", de ps3 heeft geen positiebepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
Die Final fantasy ziet er wel vet uit, ben benieuwd wat het gaat worden. alleen om ff 600€ neer te leggen zie ik niet zo zitten.

ik denk dat ik toch een prijdaling wacht en mischien wel 2.

ik vermaak me de laatste tijd toch minder met men ps2.(die heb ik overigens gekocht voor 350€ als pack met FFx )
Extera schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:11:
zou wel mooi zijn.
ik denk het wel in ider geval wel met ps2 gfames denk ik zo(ps1 extra's doen het toch ook op de ps2 bij ps1 spellen)

[ Voor 35% gewijzigd door Mdekoning op 10-05-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:42:

Na een aantal van je postings gelezen te hebben snap ik werkelijk niet wat je in dit topic doet. Als je meer gecharmeerd bent van de Wii of de 360, so what, dan koop je die toch, veel plezier, niemand die je dwingt om een ps3 te kopen.

Verder begrijp ik werkelijk niet dat men 'teleurgesteld' kan zijn in de PS3, tenzij ze 10x de specs van de xbox360 hadden verwacht, iets wat irrelealistisch is en ook niet gebaseerd op de E3 van vorig jaar.

De PS3 is een goede stap voorwaards voor de PS2 en heeft voldoende features aan boord om wat we al zo gaaf vonden op de PS2 naar een hoger level te tillen met online gameplay voor iedereen en meer tegenstanders/betere AI, kortere laadtijden etc. Goh wat een narigheid allemaal zeg! wat een vervelende troep!.... :/

Ik word verder zo moe van dat gezeik over die controller. Stoppen ze een motion detector erin, gaat men wel liggen miepen dat dat ruk is. Wat had je dan gewilt? GEEN motion detector? Dan zet je hem toch uit? Oh, een identieke controller als de Wii heeft? Koop je toch een Wii? Ik ben ERG BLIJ juist met die motion detector, want zoals al eerder aangegeven in dit topic kan deze mega gaaf zijn bij racegames bv, iets wat nu niet mogelijk is want je hebt 2 pookjes nodig om te sturen en te gassen/remmen.
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:36:
[...]

De controller kenden we gister ook al ;) En Wii-achtig is ook echt alleen "achtig", de ps3 heeft geen positiebepaling.
Maar
newPosition = currentPosition + motion;

en currentPosition is de startposition van de character in de game. Motion wordt opgehaald uit de controller movement.

Wat je nog nodig hebt is snelheids detectie, dus niet zozeer tilting maar ook hoe snel de controller beweegt. Ik heb me nog niet goed ingelezen of dat er ook in zit, maar indien ja, dan kun je hetzelfde als met de nintendo controller, maar ik denk dat dat niet het geval is.

[ Voor 22% gewijzigd door EfBe op 10-05-2006 13:22 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje hoe stil zijn de xbox'en en ps2/3's

Het zijn allemaal dvd spelers/blu-ray spelers.

Maar zijn ze wel stil genoeg om ongestoord een rustige film te kijken?
Lijkt me dat al die hardware die er in zit flink gekoeld moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:22:
Vraagje hoe stil zijn de xbox'en en ps2/3's

Het zijn allemaal dvd spelers/blu-ray spelers.

Maar zijn ze wel stil genoeg om ongestoord een rustige film te kijken?
Lijkt me dat al die hardware die er in zit flink gekoeld moet worden
Xbox 360 maakt behoorlijk wat geluid als ik af en toe de reacties lees in het 360 topic, maar dat kun je het beste daar vragen. Van de PS3 is het nog onbekend, aangezien niemand het apparaat nog heeft en Sony er ook niks over gezegd heeft. Nintendo heeft wel aangegeven dat ze het belangrijk vinden dat de console stil is, dus die zal waarschijnlijk wel aardig stil zijn, maar het blijft natuurlijk afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
EfBe schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:16:
[...]

Maar
newPosition = currentPosition + motion;

en currentPosition is de startposition van de character in de game. Motion wordt opgehaald uit de controller movement.

Wat je nog nodig hebt is snelheids detectie, dus niet zozeer tilting maar ook hoe snel de controller beweegt. Ik heb me nog niet goed ingelezen of dat er ook in zit, maar indien ja, dan kun je hetzelfde als met de nintendo controller, maar ik denk dat dat niet het geval is.
Snelheid kun je afleiden uit de versnelling, uitgaande van 0 beginsnelheid. Maar alles wat je nu hebt gepost kan niet omdat het onprecies is én er veel data verloren gaat in de digitale wereld (voor exacte bepaling heb je wel wat meer nodig dan alleen floating point getallen) Het zal iig niet bij de ps3 gebeuren, tenzij ze iets vinden op de positiebepaling.

Mogelijk dat met behulp van de eyetoy het enigzins benaderd kan worden, maar dat wordt allemaal veel te traag. Dan zou je de positiebepaling aan de hand van herkenning van de controller moeten doen, dat is zeg maar sloooooooooooooooooom :P

Aanwijzen zal op deze manier iig nooit kunnen. Dan zouden ze er eerst iets aan toe moeten voegen.

Over het geluid: ps3 heeft zelfde geluidsniveau als pstwo.
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:28:
[...]

Xbox 360 maakt behoorlijk wat geluid als ik af en toe de reacties lees in het 360 topic, maar dat kun je het beste daar vragen. Van de PS3 is het nog onbekend, aangezien niemand het apparaat nog heeft en Sony er ook niks over gezegd heeft. Nintendo heeft wel aangegeven dat ze het belangrijk vinden dat de console stil is, dus die zal waarschijnlijk wel aardig stil zijn, maar het blijft natuurlijk afwachten.
Persbericht van Sony staat gewoon de geluidsproductie in hoor :>
For use in living rooms, maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2.

[ Voor 43% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:36:
[...]

De Wii-mote ook niet.

Wat betreft de controller, ik begrijp de commotie niet goed. Zoals iemand hierboven al zei, wil je de gyro functie niet, zet hem af, en je hebt er geen last van. Ik heb liever de functie, die ik dan misschien in een game op een goede manier kan gebruiken, dan helemaal de mogelijkheid niet te hebben. Zoals gezegd, voor racers en flightsims zijn er zeker mogelijkheden. Net als cameraposities in platformers.

Ik zie alleen maar verbeteringen. Dezelfde vorm!!! Beste controller ooit. Ik word zot van die linker analoge stick op de xbox, ik wil die symmetrisch onder m'n duimen hebben, end of story :)

De R2 en L2 buttons zijn een stuk groter en lijken triggers geworden te zijn als ik de foto's bekijk. (dieper naar binnen indrukken). Lijkt mij ook wel heel fijn voor bvb racers, ik moet zeggen dat het me toch wel meevalt om op de xbox zo gas te geven. Lekker proportioneel.

Standaard draadloos, met accu. Geen problemen om op te laden of wat dan ook (charge kit of zo), en zullen niet veel duurder mogen zijn dan de standaard controllers met draad nu.

En uiteindelijk valt de prijs van de console ook wel mee. Ga idd maar eens een stadalone blu ray speler halen. (die andere fabrikanten zullen ook wel pissed zijn over de prijs van de PS3) En over twee jaar zal je gewoon blij zijn dat dit next gen optisch medium er gewoon standaard in zit. Alles netjes in hetzelfde apparaat, bij de 360 moet je weer zitten klooien met een extra kastje naast je tv op usb. En zonder hdmi zal de xbox alle HD DVD media downscalen, heel fijn.
Nee, nu zal je effe wat meer moeten betalen, maar het is de enige goede oplossing. De technieken en zo zijn heel nieuw, daar betaal je ook voor.

En wat iedereen hier loopt te miepen over vernieuwing snap ik ook niet. Dat lijkt het nieuwe buzz woord te zijn. Wat is er mis met gewoon beter? Ik wil beter. En dat krijg ik ook: hoge resolutie (daar kan ik me op een gewone tv soms aan ergeren) Meer power voor meer draw distance (minder pop up). Met die twee dingen ben ik eigenlijk al meer dan tevreden. Dat is het enige wat nodig was om van de ps2 een volwaardig game apparaat te maken dat kan concurreren met een pc qua res.

Verder ook nog regio vrij, draadloze controller, blu ray speler, veel extra functies. Verbeterde online play. Oog voor laadtijden, enz...

Was de snes zo vernieuwend tov de Nes, ps2 tov ps1? (ok cd => dvd, dat is niet vernieuwend, dat is een evolutie) en verkoopt de ps2 slecht? Totaal niet... Dus de ps3 zal zeker ook niet in de problemen komen. Al die doemdenkers hier, daar is echt geen gegronde reden voor. Playstation is een naam die staat, een naam die iedereen kent. Ze zullen hun console zeker wel aan de man kunnen brengen, maak je geen zorgen. In japan alleen al zal die massaal verkopen.

Iedereen in mijn omgeving weet wat playstation is en waar het voor staat, NIEMAND op één of twee uitzonderingen na weet da nintendo zelfs nog maar bezig is met een nieuwe console. En dat zijn dan mensen die alle nieuws op de voet volgen zoals ik. Alle andere weten van niets en vallen compleet uit de lucht. Dus nintendo zal zeker nog werk hebben om hun concept bekend te maken bij de massa. De ps3 verkoopt zichzelf wel net omdat er playstation op staat

EDIT: en ik lees hierboven net dat die zo stil word als de slimline PS2, en die is echt wel stil, zeker vergeleken met de grote PS2, en daar stoorde ik me zelfs niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wii-mote wel ;)

@johnnyv.nl: Mon excuse, kan ook niet alles bijhouden in alle hectiek :>

Overigens vraag ik me ook altijd af waarom mensen de andere console moeten bashen. Alle apparaten zijn gewoon mooie consoles geworden, het enige wat ik jammer vind is dat Sony zich overduidelijk heeft laten "inspireren" door Nintendo. Daardoor krijgt Nintendo het moeilijker om zich te profileren, terwijl het toch behoorlijk anders is wat Sony heeft gedaan. Normaal juich in concurrentie natuurlijk toe en ook het overnemen van goede ideeen moet kunnen (tenzij er octrooi op zit natuurlijk), alleen Nintendo is de underdog en door deze stap krijg je eerder minder concurrentie, omdat Nintendo het dus moeilijker krijgt.

Verder vind ik het jammer dat Sony kennelijk uitspraken heeft gedaan waar ze nu op terug moeten komen, namelijk dat van die twee HDMI uitgangen. Je moet natuurlijk geen dingen beloven die niet waargemaakt kunnen worden. Beetje overdrijven met hoe gaaf je console is, is niks mis mee, maar dit was gewoon glashard liegen. Niet dat ik denk dat er veel mensen op zaten te wachten, dus qua speelervaring boeit het niet zoveel.

[ Voor 71% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-05-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mening hebben is goed, hem op deze manier verkondigen niet.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bigs schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:40:
Iedereen hier te roepen dat de Xbox360 zoveel beter is dan de PS3.. ben ik dan de enige hier die het huidige gamesaanbod van de 360 gruwelijk tegen vindt vallen? Ik bedoel PGR3 was ik na 2 maanden wel beu (speel nu gewoon weer GT4 en TOCA 3 op m'n PS2) en de rest van het aanbod is op een paar uitzonderingen (Elder Scrolls IV bv.) kleurloos FPS werk of titels als Tomb Raider: Legend welke ook gewoon voor current-gen consoles verkrijgbaar zijn.

De XBox360 is een geweldige machine in heel veel opzichten, maar ik vind dat hij toch niet echt levert wat je na de hele hype rond de launch verwachtte.. puur en alleen vanwege het gebrek aan goede software.
[/off-topic]

Dan kijk ik toch echt wel uit naar een PS3.. alleen GT:5 is eigenlijk al reden genoeg voor mij :)
VInd het wel meevallen :) alleen phusebox zit z'n xbox180 (ik vind het maar half werk die console) in de hemel te prijzen.

Verder kon ik het wel geschreven hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:47:
[...]
Niet dat ik denk dat er veel mensen op zaten te wachten, dus qua speelervaring boeit het niet zoveel.
Gezien het feit dat twee 1080p tv's je ongeveer 10.000 euro armer gaan maken niet nee ;)

Och, ik speel nog op een 4:3 72 cm tv'tje van vijftien jaar oud, dus ben volgend jaar met één hd tv en de ps3 al erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bartjuh schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:56:
[...]

VInd het wel meevallen :) alleen phusebox zit z'n xbox180 (ik vind het maar half werk die console) in de hemel te prijzen.

Verder kon ik het wel geschreven hebben ;)
ik prijs mijn xbox360 niet de hemel in, maar vooralsnog is mijn mening dat ie niet tegenvalt (in tegenstelling tot andere consoles die ik in t verleden heb gekocht)

ik heb ooit een ps2 aangeschaft voor de F1 200x spellen, omdat die alleen nog maar bij Sony uitkwamen (ivm rechten); die heb ik cheap kunnen kopen en heb er naast de F1 spellen alleen PES4 en GT4 bijgekocht, omdat ik simpelweg wel eens in de winkel na de rekken ps2 games sta te kijken en me verbaas over het feit dat er zo ontzettend veel spellen uit zijn op dat ding, maar ik er amper 5 kan noemen die ik zou willen kopen

voor de xbox360 heb ik nu na een half jaar al 6 spellen, waarvan 4 aan mijn volwachtingen voldeden (en ik ben best kritisch);
nu is het zo dat deze spellen mijn aandacht kunnen vasthouden vanwege LIVE, zonder LIVE zou ik deze ook al in een hoek hebben gegooid
zonder LIVE had ik ook geen 360, dus wat dat betreft heeft Microsoft dat goed gedaan

de hemel in prijzen is dus lichtelijk overdreven, ook ik stoor me aan de herrie die de machine soms maakt of de korte levensduur van de controller-accu's

bij de PS3 heb ik nog niks gezien wat mij over de streep gaat trekken, iets speciaals is er niet

xbox360 heeft LIVE
wii heeft de wiimote

wat heeft Sony? een beetje van beiden, maar niet genoeg imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:16:
[...]

ik prijs mijn xbox360 niet de hemel in, maar vooralsnog is mijn mening dat ie niet tegenvalt (in tegenstelling tot andere consoles die ik in t verleden heb gekocht)

ik heb ooit een ps2 aangeschaft voor de F1 200x spellen, omdat die alleen nog maar bij Sony uitkwamen (ivm rechten); die heb ik cheap kunnen kopen en heb er naast de F1 spellen alleen PES4 en GT4 bijgekocht, omdat ik simpelweg wel eens in de winkel na de rekken ps2 games sta te kijken en me verbaas over het feit dat er zo ontzettend veel spellen uit zijn op dat ding, maar ik er amper 5 kan noemen die ik zou willen kopen

voor de xbox360 heb ik nu na een half jaar al 6 spellen, waarvan 4 aan mijn volwachtingen voldeden (en ik ben best kritisch);
nu is het zo dat deze spellen mijn aandacht kunnen vasthouden vanwege LIVE, zonder LIVE zou ik deze ook al in een hoek hebben gegooid
zonder LIVE had ik ook geen 360, dus wat dat betreft heeft Microsoft dat goed gedaan

de hemel in prijzen is dus lichtelijk overdreven, ook ik stoor me aan de herrie die de machine soms maakt of de korte levensduur van de controller-accu's

bij de PS3 heb ik nog niks gezien wat mij over de streep gaat trekken, iets speciaals is er niet

xbox360 heeft LIVE
wii heeft de wiimote

wat heeft Sony? een beetje van beiden, maar niet genoeg imo
Tja, als je alleen racegames online wil spelen dan wordt je keuze wel erg beperkt ja. Ik zou alleen voor een Jak & Dakster vervolg al bijna de ps3 kopen :P

En aangezien ik aan één racegame wel genoeg heb is voor mij de ps3 dan dus zeker een optie.

Als je níet voor racegames of shooters gaat is de huidige set games voor de x-box 360 gewoon wat mager. So be it.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:41:
[...]

Ik zie alleen maar verbeteringen. Dezelfde vorm!!! Beste controller ooit. Ik word zot van die linker analoge stick op de xbox, ik wil die symmetrisch onder m'n duimen hebben, end of story :)
Standaard draadloos, met accu. Geen problemen om op te laden of wat dan ook (charge kit of zo), en zullen niet veel duurder mogen zijn dan de standaard controllers met draad nu.
En uiteindelijk valt de prijs van de console ook wel mee. Ga idd maar eens een stadalone blu ray speler halen. (die andere fabrikanten zullen ook wel pissed zijn over de prijs van de PS3) En over twee jaar zal je gewoon blij zijn dat dit next gen optisch medium er gewoon standaard in zit.
Het grootste probleem van Sony op dit moment is gewoon de prijs. Als die net zo veel had gekost als de Xbox 360 was iedereen enthousiast geweest, maar voor 600 euro is het gewoon te duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Die 600 euro kun je nog wel goedpraten door te wijzen naar de prijs van een stand-alone Blu-Ra-speler, maar hoe veel consumenten zitten nou echt op een Blu-Ray te wachten. Ik ben gek op nieuwe techniek en heb bijv ook de PS2 nog gekocht voor de intro-prijs van 1150 gulden. Ik heb ook verder nog een Xbox plus Xbox 360 thuis staan, en was ook absoluut van plan om een PS3 te kopen. Ik twijfel nu. Ik zag eerlijk gezegd geen games waarvoor ik een PS3 zou willen kopen. Heavenly Swords was het enige wat me aansprak, de trailer voor MGS4 maake me nog niet bijster enthousiast. De aanwezigheid van een Blu-Ray vind ik zelf geen reden om toch maar een PS3 te kopen. Er zullen in november maar een handjevol titels te koop zijn en het is maar de vraag of ze op mijn 720p-LCD-tv er echt veel beter uit zullen zien dan een geupscalede gewone DVD. Ik zal waarschijnlijk eerst een (nog te verschijnen) 1080P-tv moeten kopen om echt profijt van Blu-Ray te kunnen hebben.

Ik wil denk ik eerst maar 'ns wachten op een paar substantiele prijsverlagingen voor ik het de moeite waard vind om naast de Xbox 360 nog een tweede next-gen console erbij te kopen. Ik zie me eerlijk gezegd nog iets eerder een Wii erbij kopen en dat terwijl ik nog nooit in mijn leven een Nintendo-machine gekocht heb.

[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 10-05-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:28:
[...]

Het lijkt me dat het wel een belangrijk/ondergewaardeerd punt is.
Ik ga geen films afspelen op een stofzuiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:32:
[...]

Het lijkt me dat het wel een belangrijk/ondergewaardeerd punt is.
Ik ga geen films afspelen op een stofzuiger
Zoals al door mij meermalen gezegd vandaag is de geluidproductie van de ps3 gelijk aan die van de pstwo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Ben eigenlijk wel benieuwd wat andere vonden van de E3 presentatie van Sony.
Vond 'm zelf eigenlijk wat tegenvallen.
Ik wil nog steeds meteen in november een PS3 hebben, maar ik vond 't nu wel iets tegenvallen.

Poll: Sony E3 2006 teleurstelling t.o.v. E3 2005?
Ja, vorig jaar had ik een beter gevoel.
Nee, nu moet ik zéker een PS3 hebben.
Zelfde gevoel, ik wacht ff af tot november.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=129948&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik mis "Zelfde gevoel, ik móet een ps3 hebben"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:04:
Ik mis "Zelfde gevoel, ik móet een ps3 hebben"
Ik neem aan dat de drang om een PS3 te hebben in 'n jaar tijd dan toch wel toegenomen is? :+
Dan kun je voor optie 2 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Flint schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:08:
[...]

Ik neem aan dat de drang om een PS3 te hebben in 'n jaar tijd dan toch wel toegenomen is? :+
Dan kun je voor optie 2 gaan :)
Mja, die heb ik dan ook maar gekozen. Maar het gevoel is echt niet minder. Ok, het is dichterbij, true :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.ukresistance.co.uk/pics3/ps3liebackend.jpg

haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
er is in ieder geval 1 ding waarin ze uitblinken bij Sony :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Och de eerste spellen voor de 360 waarbij een harde schijf VERPLICHT is komen er ook al aan. Lekker voor de mensen met een Core package.
Microsoft heeft ook gezegd dat dit niet zou gebeuren.

Sony had die aansluitingen best kunnen laten zitten. Was die weer 50 euro duurder geworden en dan was het helemaal huilen geweest. Ga vooral door met piepen en op alle slakken zou te leggen, want ik geloof niet dat jullie ooit die dubbele HDMI gebruikt zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De powerknop zit er iig nog op. En dat is toch het belangrijkste ;)

edit: hoewel die bij de ene tegenovergesteld geplaatst is aan de ander

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiver23 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:24:
Och de eerste spellen voor de 360 waarbij een harde schijf VERPLICHT is komen er ook al aan. Lekker voor de mensen met een Core package.
Microsoft heeft ook gezegd dat dit niet zou gebeuren.

Sony had die aansluitingen best kunnen laten zitten. Was die weer 50 euro duurder geworden en dan was het helemaal huilen geweest. Ga vooral door met piepen en op alle slakken zou te leggen, want ik geloof niet dat jullie ooit die dubbele HDMI gebruikt zouden hebben.
ow, welke dan? dat is inderdaad erg bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Phusebox schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:56:
[...]

Een Voetbal Manager spel, had een logo op zijn doosje: HD required

De game is nog niet uit, en ik vraag me of, of MS het plan niet getackled heeft.
Clint Hocking, creative director van Ubisoft Montreal, heeft zich vandaag kritisch uitgelaten over de strategie van Sony met de PS3. Volgens hem begint de console teveel op een 'me too' product te lijken, ofwel een product wat alle ideeën van de concurrentie overneemt en zelf niets unieks heeft. Zijn eerste voorbeeld is Sony's kopie van de Xbox Live online-service. Qua mogelijkheden en structuur lijkt de service van Sony bijna als twee druppels water op die van Microsoft. Het tweede voorbeeld is de tilt-sensor in de Dual Shock 3, wat duidelijk een poging is om de controller van de Nintendo Wii te imiteren. Ondanks dat de mogelijkheden van de tilt-sensor in het niet vallen vergeleken met de Wii-controller, blijft het idee van een kopie wel intact bij veel mensen.

Hocking is evenmin blij met de huidige trend van de gamesindustrie waar Sony in voorop loopt. Het huidige streven naar steeds significant mooiere graphics per consolegeneratie is niet goed volgens hem. Het is fundamenteel fout dat er zoveel focus gelegd wordt op graphics. Het vergt steeds meer tijd, werk, geld en inspanning wat ontwikkelaars in fabrieksmedewerkers veranderd zonder creativiteit en motivatie. Wel positief was Hocking over de Nintendo Wii. De controller kan volgens hem voor een wind aan inspiratie zorgen bij ontwikkelaars, wat tot veel creatieve ideeën zal leiden.

Gamer.nl op E3

[ Voor 70% gewijzigd door PWM op 11-05-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:56:
[...]

FF:XI, toch zo'n beetje dé titel van dit moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
BIj Football manager heb je inderdaad een harde schijf nodig, maar dit komt volgens mij omdat er zo'n enorme database achter hangt dat het zonder harde schijf onspeelbaar wordt. Verder is dat natuurlijk geen kaskraker omdat het een specifieke game is, MS krijgt een probleem als er een Harddisk nodig is voor een kaskraken, maar dat zal denk ik niet gebeuren.

Ik vind de PS3 best een mooi apparaat, maar te duur in vergelijking met de Xbox 360. Het verschil van 200 euro zal bij een hoop casual gamers reden zijn om toch maar eens een Xbox te overwegen.

Wat ik vaak lees als argument is de Blue-ray speler, die los veel duurder is. Dat vindt ik eigenlijk geen sterk argument. Als ze Blue-ray echt een succes willen maken, zullen ze de prijzen straks wel naar normaal niveau moeten laten zakken (rond de 200 euro), want anders koopt geen hond Blue-ray en is het snel over. Bij DVD ging het precies hetzelfde.
En hoeveel mensen zullen hun PS2 nou als DVD speler gebruiken?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Jongens, wordt dit nu echt een 'XBox 360 is beter en Sony liegt en ik grijp elke aangelegenheid aan om dat te bewijzen' topic?

Gezellig wordt het er zo absoluut niet op. Als je niks beters te melden hebt, blijf dan lekker in het Xbox 360 topic.

Kritiek is goed, maar niet elke keer weer door dezelfde personen.

offtopic:
Oja, jullie zijn natuurlijk geen fanboys maar jullie mening is juist hartstikke objectief. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Arx op 11-05-2006 10:12 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Macer schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:10:
En hoeveel mensen zullen hun PS2 nou als DVD speler gebruiken?
Veel, onder andere ik. Volstaat prima voor de keren dat ik een dvd kijk. (meestal kijk ik xvid e.d., maar sommige films moet ik gewoon hebben :P )

En een Blu-Ray speler moet er bij mij in huis toch komen, dus kan ik net zo goed voor 200 euro minder de ps3 kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 11-05-2006 10:13 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.