Het Grote Playstation 3 Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.551 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:32

The_DoubleU

Tweaker in München

Misschien toch geen wireless controllers voor de goedkopere versie van de PS3?

Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/smurfenlied - analoge controller versie

"Waar komen jullie toch vandaan?"

Afbeeldingslocatie: http://www.axess.com/twilight/console/detail/saturn_b.jpg

"The new addition of notice is an analog thumb stick, but hidden from view is one of Sega's own innovations - The clicky old shoulder buttons have been replaced with analog triggers."

Afbeeldingslocatie: http://www.sega-portal.de/images/specials/dreamcast/controller_vergleich.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sega-portal.de/images/specials/dreamcast/controller_back.jpg

http://www.axess.com/twilight/console/detail/saturn_b.html
http://www.sega-portal.de/index.php?go=art&no=1&p=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er is ook nooit geclaimed dat het origineel is. Ik had voor mijn PC een Gravis Xterminator, die had ook analoge triggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

En zelfs in het wit met gekleurde knoppen. Schande MS!
Gaan we nu weer leuk praten over de mooie dingen die gaan komen?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-07 20:14
Weet niet of het al voorbij gekomen is in het topic, maar HIER staat een filmpje van de interface van de PS3...

Lijkt verdacht veel op de interface van de PSP, de inspiratie zal wel op geweest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Sepiroth schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:08:
Lijkt verdacht veel op de interface van de PSP, de inspiratie zal wel op geweest zijn ;)
Hahaha, die grap blijft gewoon goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

WOW! Die interface ziet er echt super uit en reageert erg snel. Op de PSP werkt dat ook al prima maar met foto's en mp3's soms wat traag. Dit gaat echt rap.
Zowaar meerdere gebruikers. (Dat moet vooral de xbox-gebruikers onbekend voorkomen.)

Mooie browser erin. Toetsenbord en muis kan er via USB op aangesloten worden. Echt wel een compleet systeem als je zo alles bij elkaar optelt. Ook hoe ze door die meerdere internetpagina's heenklikt ziet er wel fancy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Shiver23 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:34:
WOW! Die interface ziet er echt super uit en reageert erg snel. Op de PSP werkt dat ook al prima maar met foto's en mp3's soms wat traag. Dit gaat echt rap.
Ja volgens mij was de ps3 ook net wat sneller dan psp maar daarin kan ik me vergissen hoor!

Ik persoonlijk kijk uit naar ps3 en dan vooral naar assassins creed lijkt me weer een goede vernieuwende game qua gameplay en graphics..Ik snap ook neit dat iedereen zo zeurt dat hij zo duur is want ik vind het dus echt een koopje.. Op elk front. Get a job people:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, voor jongeren is 600 nog steeds een hele lap geld. Plus dat je dan nog wat games moet aanschaffen. Consoles zijn bij voorbaat geschikt voor jongeren als doelpubliek, die willen dat hele gepruts met dure maar steeds ondermaats presterende game-pc's.

Vele jongeren zijn ontchoogeld door deze prijsstelling. Omdat de eerste batch natuurlijk zal gaan naar verwende rotjongen en mensen die toch zomaar geld genoeg hebben.

Terwijl in het rek ernaast een goedkopere xbox ligt te pronken.

En geloof me, wij weten dat er blu ray inzit en weet ik veel wat nog allemaal, maar de gewone consumenten (die uiteindelijk van dit ding een succes moeten maken) weten helemaal van niets. Die zoeken gewoon een gameconsole om te gamen. De meeste mensen die ik ken wisten zelfs niet dat nintendo met een nieuwe console bezig was, en dat zijn ook gamers.

Zelf als student heb ik natuurlijk ook bijna niets uit te geven. Dus ook een heel dure aankoop! Zelf ben ik altijd al playstation minded geweest, sinds de ps1. Prachtige apparaten. De eerste xbox was een belediging aan console gamers. Daar heb ik nooit enige affiniteit mee vertoond. Een zielige poging om met een lompe zwarte doos in deze sector geld te komen verdienen, geen passie, geen naam, geen soul. Alleen de breezer gamertjes die dachten 'cool te zijn' op de xbox kochten deze. Gamers die te jong waren om te 'heritage' van de playstation te waarderen, en gewoon de console zagen. En nu? Ik kan nauwelijks een slecht punt vinden over de xbox360. (ook al wil ik niets liever doen, als playstation liefhebber :) , ik moet mezelf toch overtuigen om te wachten op een ps3 :) )

Maar in alle eer en geweten moet ik zeggen dat ze bij ms dit keer niets fout hebben gedaan. Ze hebben een ijzersterke console afgeleverd met een goede line-up aan games. Het gebrek aan hd-video zie ik niet als een nadeel, ik wil een game apparaat. Geef ms een voet tussen de deur, en een generatie later staan ze er helemaal. Het enige wat mij tegenhoudt om de xbox360 aan te schaffen is de wrange nasmaak die xbox nagelaten heeft na dat eerste vehikel.

En zowieso wil ik wel de playstation, de playstation is veel meer dan een apparaat alleen. Ik kan het niet uit leggen, maar noem me dan maar gerust een fanboy :) En ik ben dus ook helemaal niet akkoord met de bakken kritiek die ze deze generatie moeten verwerken. En dat merk ik meer en meer, doordat iedereen met een internet aansluiting vanalles buiten proportie moet komen opblazen op de internetfora. Ik kan niet wachten op de motion sensitivity, die mooie zwarte ps3, de interface zoals in dat filmpje hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
@alvi: Ik kan je zeggen de 360, zal je echt niet tegenvallen. Ook ik heb de xbox nooit leuk gevonden, heb hem anderhalf jaar terug zelfs nog gekocht. Bijna nooit op gespeeld en binnen een jaar was hij alweer de deur uit mede omdat de 360 mijn interesse wekte. Misschien dat het kwam, omdat ik al een ps2 had en twee van 'dezelfde soort' consoles gewoon teveel is. Iig is de 360 een totaal nieuwe ervaring en ik ben er helemaal weg van, de line-up die is aangekondigd. En de manier waarop Live is geintegreerd, ik merk daardoor echt dat ik veel langer doe met 1 spel.

Ik denk dat het puur een persoonlijke smaak. Met de ps3 zal je niet verkeerd zitten, maar met de 360 ook niet. Beide hebben nu een sterke line-up, die voor beide consoles ook nog eens vrij groot is. Toendertijd met de ps2 en xbox, deed de xbox gewoon onder voor de ps2. Puur omdat er maar een paar goede exclusieve spellen op uit kwamen, lees Halo en PGR. Nu is die collectie al heel wat uitgebreider, plus dat de console nu mooi is vormgegeven. :9

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:48:
Uhm, voor jongeren is 600 nog steeds een hele lap geld. Plus dat je dan nog wat games moet aanschaffen. Consoles zijn bij voorbaat geschikt voor jongeren als doelpubliek, die willen dat hele gepruts met dure maar steeds ondermaats presterende game-pc's.

Vele jongeren zijn ontchoogeld door deze prijsstelling. Omdat de eerste batch natuurlijk zal gaan naar verwende rotjongen en mensen die toch zomaar geld genoeg hebben.

Terwijl in het rek ernaast een goedkopere xbox ligt te pronken.

En geloof me, wij weten dat er blu ray inzit en weet ik veel wat nog allemaal, maar de gewone consumenten (die uiteindelijk van dit ding een succes moeten maken) weten helemaal van niets. Die zoeken gewoon een gameconsole om te gamen. De meeste mensen die ik ken wisten zelfs niet dat nintendo met een nieuwe console bezig was, en dat zijn ook gamers.
Een console moet het nooit hebben van de eerste paar maanden. De casual gamer koopt een console minimaal een jaar na launch. Dan begint het meestal pas hard te gaan, omdat de goede games voor hun 'oude' console dan ook wegblijven. Ook komt meestal na een jaar een eerste prijsverlaging. Maar wie voorop wilt lopen moet daar voor betalen. En dan is een console in mijn ogen een stuk electronica met geweldig veel waar voor je geld. Zeker omdat je er dan weer een aantal jaartjes tegenkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

@alvi ; Ik vind de games van de 360 nog steeds niet echt iets waarvoor ik een console zou kopen... maar dat is meer mijn smaak.

Ik begin nou overigens erg te twijfelen of ik nou straks een wii zal aanschaffen of een ps3, de wii heeft echt wel toffe bediening en spellen ertussen zitten :D

wii
++ Old school multiplayer met innovatieve nieuwe bediening, na die filmpjes die ik heb gezien ben ik helemaal verkocht!
+ prijs
++ Zelda
- Games vaak ietwat kinderachtig, hoeft niet altijd zo te zijn.
- Grafische power van de console

Ps3
++ Final Fantasy!
++ grafische kracht
++ WipeOut
+ multiplayer met 7 personen
-- Prijs

De 360 is out of the question voor mij. Ik was er in het begin wel even in geïnteresseerd, maar na de line up te zien, een heel aantal spellen gespeeld te hebben kon hij me eigenlijk weinig boeien (beetje net als de oude xbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:35:
[...]

Een console moet het nooit hebben van de eerste paar maanden. De casual gamer koopt een console minimaal een jaar na launch. Dan begint het meestal pas hard te gaan, omdat de goede games voor hun 'oude' console dan ook wegblijven. Ook komt meestal na een jaar een eerste prijsverlaging. Maar wie voorop wilt lopen moet daar voor betalen. En dan is een console in mijn ogen een stuk electronica met geweldig veel waar voor je geld. Zeker omdat je er dan weer een aantal jaartjes tegenkan.
Ik ben het zeker met je eens. Vooral omdat het inderdaad een éénmalige inverstering is voor een lange periode. Daarom ben ik ook gewoon console gamer en boeit het pc gamen mij steeds minder. Wat mij betreft zijn ze daar op hun pc's de industrie om zeep aan het helpen. Maar dat is uiteraard persoonlijk, maar wat mij betreft hoeft pc gamen alvast niet meer. (ik ben ff ontrouw geweest, naar het einde van de huidige console gen, maar nu hoeft dat ook niet meer :) )

@dikki dik, i know. Alles op de xbox spreekt mij aan, het concept, de games, het design (!!) (vergelijk met xbox 1 :? ) Goede line-up, veel exclusives, en games die nu meteen crossplatform gaan. Splinter cell 4 lijkt exclusive, bia en moh zullen cross platform zijn, GTA IV ook (!!). Verder gears of war, forza 2, halo 3, GTR (!!), pgr, ghost recon (ook te vroeg om nog gereleased te worden voor de ps3), rainbow six, en dan nog exclusives als too human, bioshock, darkness, dead rising een hele resem sportgames, battlefield, oblivion, en ik vergeet er nog een hoop... Het worden moeilijke maanden als de ps3 nog zo ver weg lijkt en de xbox zo dicht bij. :) Maar ik heb nooit meerdere consoles gehad, en schrik er een beetje voor terug om twee platformen te bekostigen (games, enz...) Desnoods kan ik een core halen tot november, en dan terug verkopen :)

Plus, zoals ik al zei, dit is overspel ;) . Playstation forever!!!

@Bartjuh: yep, maar vergeet het prijsvoordeel niet. Ik had eerst ook dezelfde reactie bij launch, en die was ondanks het aantal games vrij zwak. En aangezien alles ms is zullen de meeste games crossplatform windows/xbox zijn en kan je later met een gemiddelde pc al die games voor een prikje spelen. Maar ik geef de line-up zeker nog een tweede kans, als ze kunnen waarmaken wat nu nog moet verschijnen, zeker forza 2 ziet er bruut uit. En voor 300€ gamen... En als je beseft dat het grafisch nauwelijks een verschil zal maken.

Maar je hebt inderdaad een punt met Wipe-out, één van m'n favorieten, was het bijna al vergeten. En Formule 1, en ridge racer 7. Aaah, alleen de gedachte, deze games brengen weer het heerlijke ps1/ps2 gevoel naar boven. Doe daar nog een SSX bij, en het is compleet. (edit: en een nieuwe next gen DRIVER!!)

Zucht... Toch maar sterk zijn en wachten :)

Van multiplayer met zeven personen stel ik mij niet veel voor eigenlijk. Zeven is zowieso een raar getal, hoe ga je een rechthoek in zeven delen. (en nee: niet in reepjes :p )
6 lijkt nog logisch, maar ik vind multiplayen met twee op een scherm al lastig, laat staan met 4 (effe gedaan met crash bandicoot kart of zoiets) en echt heel fijn speelt het toch niet. Misschien dat het met de hogere resolutie minder een probleem vormt, zeker met 1080p. Dat is toch 960*540 per persoon als je met vier speelt, dat is al meer dan de huidige PAL normen _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Fanboy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis een umd player op de ps3!!! wil me psp games ook kunnen spelen op de ps3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Waarom? En een UMD-speler? Dat zou pas zinloos zijn (en de prijs opdrijven)
PSP-spellen moet je lekker op je PSP houden.

[ Voor 69% gewijzigd door Shiver23 op 16-05-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zinloos?! nu kan je zowel onderweg van je games genieten en op het grote scherm..
Ik zou het een meerwaarde vinden van me psp games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:19:
Waarom zinloos?! nu kan je zowel onderweg van je games genieten en op het grote scherm..
Ik zou het een meerwaarde vinden van me psp games..
Wel zinloos: hoe denk je dat een game op de resolutie van de psp (480*272) er op een groot hdtv scherm zal uitzien? Gecombineerd met de crappy textures en volledig gebrek aan AA. De screens van een psp zijn alleen fatsoenlijk om af te spelen op je psp. Als je al een psp hebt, dan speel je je psp games op je psp. Logischer dan dat kan toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:37:
[...]

Wel zinloos: hoe denk je dat een game op de resolutie van de psp (480*272) er op een groot hdtv scherm zal uitzien? Gecombineerd met de crappy textures en volledig gebrek aan AA. De screens van een psp zijn alleen fatsoenlijk om af te spelen op je psp. Als je al een psp hebt, dan speel je je psp games op je psp. Logischer dan dat kan toch niet
Je kunt er ook PSX games op spelen, en die hebben ook crappy textures/models/geen AA en lage resoluties.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:37:
[...]

Ten eerste heeft bijna niemand en groot hdtv.. ten 2e mag je er van uitgaan dat zulke spellen uiteraard geschaald op het beeldscherm getoverd zullen worden. Like de gameboy player destijds.
Maar die tijd heb jij waarschijnlijk in een luier doorgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:43:
[...]

Je kunt er ook PSX games op spelen, en die hebben ook crappy textures/models/geen AA en lage resoluties.
Idd maar dat kan men van die nieuwere generatie niet waarderen blijkbaar want het word onmiddelijk als onspeelbaar afgeschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:12

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:10:
[...]

Idd maar dat kan men van die nieuwere generatie niet waarderen blijkbaar want het word onmiddelijk als onspeelbaar afgeschreven..
Voor mij is de PS3 aantrekkelijker dan de XBOX360 omdat ik geen PSX (RIP) en geen PS2 (Verkocht) meer heb en toch weleens GT1 zou willen spelen. Ik kan me voorstellen dat je dat ook met PSP games hebt.
Overigens ben ik nog steeds op zoek naar informatie over het OS dat op de PS3 draait. Veel verder dan dat het Linux is en 1 core van de Cell zou kosten kom ik niet. Iemand meer informatie? Is het een publieke distro? Opensource misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ongeacht of een PSP-spel op de tv leuk is of niet. Een UMD-lezer is natuurlijk niet heel handig om toe te voegen. Misschien dat een koppeling via USB uitkomst kan brengen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:15:
Ongeacht of een PSP-spel op de tv leuk is of niet. Een UMD-lezer is natuurlijk niet heel handig om toe te voegen. Misschien dat een koppeling via USB uitkomst kan brengen in de toekomst.
Ja idd, het hoeft van mij ook niet perse geintergreerd op het spel console te zijn. een losse externe speler zou erg leuk zijn.

Daar zou sony een leuke voorsprong kunnen hebben op de concurentie.. 3 generaties games en een handheld afspeelbaar op een apparaat en dat legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Zou wel passen bij wat op de E3 gezegd was door Sony. Alle consoles achterwaarts compatible met hun voorlopers.
PS2 --> PSX
PSP --> PSX
PS3 --> PS2, PSX
Daar bij die laatste mist er nog wel eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Goed nieuws voor de mensen die van plan waren om de PS3 eventueel als een PC te gaan gebruiken of er eigen games voor te ontwikkelen. Uit een interview met de manager van netwerksysteem ontwikkeling bij SCE, welke tijdens de E3 gehouden werd, kwam namelijk naar voren dat de Playstation 3 standaard geleverd wordt met een functioneel Linux besturingssysteem., evenals compilers en andere tools.

Professionele ontwikkelstudios zullen een licentie aanvragen bij Sony, waarna ze de benodige tools en SDK libraries aangeleverd krijgen om games te ontwikkelen. Als er via Linux ontwikkelt wordt, is er geen licentie nodig en dit is vooral voor homebrew ontwikkelaars erg interessant. Op dit niveau is er niet op de hardware zelf te programmeren, aangezien Linux de werking van CELL en diens SPE's voor z'n rekening neemt, maar daar gaat het bij de homebrew applicaties natuurlijk ook niet zozeer om.

Een ander voordeel van de aanwezigheid van Linux, is dat de PS3 gewoon als een PC gebruikt zal kunnen worden. Media Centers, desktopomgevingen, Internetbrowsers en nog veel meer zaken kunnen gedraaid worden. Het is nog wel steeds te hopen dat Sony de functionaliteit van het Linux OS niet teveel beperkt, anders kunnen we al dat moois alsnog vergeten. Ook is het nog even bekijken hoe Linux ingepast gaat worden, Zal de main OS van de PS3 Linux zijn, of wordt er een dualboot systeem ingepast?
Bron

Als ze het niet te veel gaan beperken gaat het nog leuk worden =)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 26-07 02:03

Gerco

Professional Newbie

Woei!!!

Nu heb ik een extra argument om een PS3 te kopen! En het is ook makkelijker om mijn vrouw van de noodzaak van het apparaat te overtuigen :) Linux gebruiken we toch al fulltime, dus dat is het probleem alvast niet.

Ik vind het alleen wel belangrijk om alles eraan te kunnen aanpassen, dat je er nouwelijks games mee kan ontwikkelen vind ik best. Dat je moet rebooten om te gamen (vanwege cheater beveiliging oid) gaat er ook nog wel in, als je maar gewoon de volledige vrijheid hebt en niet aan Sony-Linux vastzit en er helemaal niets aan mag veranderen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 08:57

SD5k

>4&X

Chester schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:16:
[...]

Bron

Als ze het niet te veel gaan beperken gaat het nog leuk worden =)
Zeker weten, heeeel erg interessant voor de homebrew scene. :)
Maar misschien is de beveiliging daardoor ook wel zwakker (ISO's draaien via linux bv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Heb het idee dat ze met de PSP flink aan het experimenteren geweest zijn om de beveiliging op een gewenst niveau te krijgen. Ook met demo's zijn ze daar nu mee begonnen. Lijkt mij waarschijnlijk dat dit allemaal gedaan wordt in aanloop naar de PS3 en te zorgen dat hiervan de beveiliging ook in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 08:57

SD5k

>4&X

Shiver23 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:28:
Heb het idee dat ze met de PSP flink aan het experimenteren geweest zijn om de beveiliging op een gewenst niveau te krijgen. Ook met demo's zijn ze daar nu mee begonnen. Lijkt mij waarschijnlijk dat dit allemaal gedaan wordt in aanloop naar de PS3 en te zorgen dat hiervan de beveiliging ook in orde is.
Nu je het zegt ja, de PS3 zou ook wel eens een soortgelijk firware systeem als de PSP kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:10:
[...]

Ik de nieuwe generatie? Think again, ik heb een NES kapot gespeeld, SNES overgeslaan, en dan echt veel PS1 gespeeld. Dus ja ik kan die games appreciëren. Maar waarom zou ik bvb GT PSP willen spelen als je op de PS3 GT5 kan spelen. En zo gaat het voor alles (gta PSP=>GTA IV) beetje onzin toch. Mobile games speel je maar op je mobile apparaten.

En van de ps1 heb ik helemaal niets gezegd, ik steek vaak nog eens driver 2 in om split screen multiplayer te kunnen spelen (vlagjes halen met auto's, of pursuit. Uuuuuuuren heb ik dat gespeeld) of crash bandicoot, ik heb ook nog een motorcross game dat ik regelmatig eens speel. Dus backwards compatibel met de ps1 is wel leuk, net zoals dat bij de ps2 was, maar psp games op een ps3 hoeven voor mij echt niet. (het zijn zowieso al meestal ports van de grote consoles. Dus dan ga je die ports spelen op het platform waar ze vandaag komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:34:
[...]

Ik de nieuwe generatie? Think again, ik heb een NES kapot gespeeld, SNES overgeslaan, en dan echt veel PS1 gespeeld. Dus ja ik kan die games appreciëren. Maar waarom zou ik bvb GT PSP willen spelen als je op de PS3 GT5 kan spelen. En zo gaat het voor alles (gta PSP=>GTA IV) beetje onzin toch. Mobile games speel je maar op je mobile apparaten.

En van de ps1 heb ik helemaal niets gezegd, ik steek vaak nog eens driver 2 in om split screen multiplayer te kunnen spelen (vlagjes halen met auto's, of pursuit. Uuuuuuuren heb ik dat gespeeld) of crash bandicoot, ik heb ook nog een motorcross game dat ik regelmatig eens speel. Dus backwards compatibel met de ps1 is wel leuk, net zoals dat bij de ps2 was, maar psp games op een ps3 hoeven voor mij echt niet. (het zijn zowieso al meestal ports van de grote consoles. Dus dan ga je die ports spelen op het platform waar ze vandaag komen?)
Voorbeeld:
Ik heb GTA-LCS op de PSP. Ik koop een PS3. GTA-LCS komt ook uit op de PS3. Dan ga ik echt niet GTA-LCS nog een keer halen, ook al is het een poort. Het zou dan gewoon fijn zijn als ik GTA-LCS dan op mn PS3 zou kunnen spelen. En graphics boeien mij niet zoveel bij GTA, het gaat me bij GTA om de gameplay.

Het zou Sony echt niet veel moeite kosten om een keer een externe UMD speler voor de PS3 op de markt te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk zo zie ik het ook.. en er zullen ook psp only games uitkomen. En dan vind ik het gewoon fijn om zulke games ook op mijn ps3 te kunnen afspelen.

Het zou voor mij een leuke toegevoegde waarde zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hier het stuk over online PS3 van de Sony Press conference:

http://www.youtube.com/watch?v=i8qhMg3NvJ0

Er wordt dus gesproken over het feit dat de opties die je daar ziet gratis zijn.

Het gamen dus niet.

In de prijsvergelijkingen wordt vaak het Xbox Live abo bij de prijs van de 360 opgeteld. Dit kun je dus ook gerust doen voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Er wordt ook niet gezegd dat het wel geld kost. Niemand weet het. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://en.wikipedia.org/wiki/Net_Yaroze
http://en.wikipedia.org/wiki/PS2_Linux

Moet ik er ook bij vertellen dat het niet echt goed aangeslagen is, deze development kits? Daarnaast verwacht ik ook niet dat mensen erg veel gebruik gaan maken van de nieuwe Linux development kitjes die Sony nu beschikbaar gaat stellen voor de PS3. Het échte ontwikkelen gebeurd meestal op een PC. Een machine die ook echt bedoeld is om op te ontwikkelen. De meeste zelfgebrouwen games komen daarnaast ook nog altijd uit op de PC, en niet op een console, waar na verloop van tijd geen hond meer na om kijkt bij wijze van spreken.

Natuurlijk is het leuk om wat zelf gemaakte games te spelen die gemaakt zijn op een PS3. Daar hoor je mij ook niet over. Maar dat over-enthousiaste gedoe van enkele mensen (al dan niet in dit topic) mag wel achterwegen gelaten worden van mij hoor :) Zo speciaal is het allemaal niet, en ik verwacht ook niet dat het hele pakketje echt goed van de grond gaat komen. Gewoon een lekkermakertje naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Shiver23 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:38:
Er wordt ook niet gezegd dat het wel geld kost. Niemand weet het. We zullen zien.
bij zon service kan je er eigenlijk al vanuit gaan dat het dat wel doet en al helemaal omdat sony er zo onduidelijk over doet. Wilde ze de xbox afkraken zouden ze zeggen dat hun service wel volledig gratis zal zijn.
Chester schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:50:
[...]

Voorbeeld:
Ik heb GTA-LCS op de PSP. Ik koop een PS3. GTA-LCS komt ook uit op de PS3. Dan ga ik echt niet GTA-LCS nog een keer halen, ook al is het een poort. Het zou dan gewoon fijn zijn als ik GTA-LCS dan op mn PS3 zou kunnen spelen. En graphics boeien mij niet zoveel bij GTA, het gaat me bij GTA om de gameplay.

Het zou Sony echt niet veel moeite kosten om een keer een externe UMD speler voor de PS3 op de markt te brengen.
als ze dat doen verkoopt de psp veel minder, marketing technisch zou dat een slechte zet zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door dikki dik op 16-05-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Misschien weten ze het zelf nog niet eens.
Op de PS2 is het online gamen ook gratis. Waarom zou het voor de PS3 niet kunnen? Omdat MS het ook niet doet? Niet echt een sluitende redenering.
Wanneer je eigen PS3 een game host, waarvoor moet dan precies betaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:49:
Moet ik er ook bij vertellen dat het niet echt goed aangeslagen is, deze development kits? Daarnaast verwacht ik ook niet dat mensen erg veel gebruik gaan maken van de nieuwe Linux development kitjes die Sony nu beschikbaar gaat stellen voor de PS3.
- Die PS2 kit kostte extra geld
- Software gemaakt met die kit kun je alleen draaien op PS2s met die kit

- De kit bij de PS3 zit er standaard al bij
- Software die je daarmee gemaakt hebt, kun je op alle PS3s draaien

De PS2 linux kit en de PS3 linux kit zijn daarom totaal onvergelijkbaar, dat er het woord Linux in staat maakt het niet opeens hetzelfde en de PS3 linux is dan ook helemaal niet zeker hetzelfde lot beschoren als de PS2 linux. Vooral omdat de software nu opeens wel op alle PS3s te draaien is kan het een hoge vlucht nemen.

De gratis software op je PC heb je omdat software van derden op jouw PC kan draaien zonder dat jij daar extra geld voor hoeft uit te geven, als je naast een PC en Windows nog een "3rd party software kit" van €100,- had moeten kopen, zou je ook alleen maar vendor-supplied crap draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 16-05-2006 17:01 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:00:
[...]

- Die PS2 kit kostte extra geld
- Software gemaakt met die kit kun je alleen draaien op PS2s met die kit

- De kit bij de PS3 zit er standaard al bij
- Software die je daarmee gemaakt hebt, kun je op alle PS3s draaien

De PS2 linux kit en de PS3 linux kit zijn daarom totaal onvergelijkbaar, dat er het woord Linux in staat maakt het niet opeens hetzelfde en de PS3 linux is dan ook helemaal niet zeker hetzelfde lot beschoren als de PS2 linux. Vooral omdat de software nu opeens wel op alle PS3s te draaien is kan het een hoge vlucht nemen.

De gratis software op je PC heb je omdat software van derden op jouw PC kan draaien zonder dat jij daar extra geld voor hoeft uit te geven, als je naast een PC en Windows nog een "3rd party software kit" van €100,- had moeten kopen, zou je ook alleen maar vendor-supplied crap draaien.
Wat betreft dat PS3 Linux gebeuren kan je natuurlijk best wel gelijk hebben. Echter is er nog helemaal niet zo heel veel bekend over wat allemaal wel en niet gaat lukken met het stukje software dat beschikbaar word gesteld om mee te gaan ontwikkelen. Het staat nog allemaal in de kinderschoentjes. We zullen wel zien wat mensen hier in de toekomst mee kunnen maken. Vooralsnog is het allemaal maar wat giswerk eigenlijk. En persoonlijk ben ik nog altijd van mening dat consoles en PC's niet door elkaar gehaald moeten worden. Wat mij betreft hoeft er geen Linux op de PS3 beschikbaar te zijn, en al die flashy extra functies hoeven wat mij betreft ook allemaal niet eigenlijk. Ik zie eigenlijk liever zoiets als een Gamecube zeg maar. Een console zonder van veel te veel poespas en bergen extra functies waar ik voor moet betalen en die ik naderhand toch nooit ga gebruiken.

Een PC is ver uit superieur aan alles wat er op console gebied bestaat. En wanneer ik iets wil programeren, media bestanden wil afspelen, enz, dan gebruik ik daarvoor een PC. Consoles hebben wel als voordeel dat er veel meer games voor worden uitgebracht, en de games veel meer geoptimaliseerd zijn voor de hardware die de console bezit. Bij een PC moet veel meer rekening gehouden worden met het feit dat er letterlijk duizenden verschillende conbinaties beschikbaar zijn qua hardware setup. Maar dat eventjes ter zijde.

Misschien dat die Linux kit best wel goed aanslaat, zou best kunnen. Ik ben er in ieder geval vrij sceptisch over, en zie eigenlijk helemaal geen toekomst in dit soort flauwekul. Een apparaat dat alles kan bestaat op dit moment al, namelijk de "PC". Een machine die geheel naar eigen wens is aan te passen, softwarematig, alsook hardwarematig.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat al die extra functionaliteitjes van de PS3 alsmede de Xbox 360 me eigenlijk gewoon helemaal niet aan staan, en ik het allemaal vrij nutteloos vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:12:
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat al die extra functionaliteitjes van de PS3 alsmede de Xbox 360 me eigenlijk gewoon helemaal niet aan staan, en ik het allemaal vrij nutteloos vind.
Dat is jouw mening en daar heb je natuurlijk recht op. Ik zoek echter een apparaat waar ik vette games op kan spelen en kan gebruiken als vervanger voor mijn huidige, linux draaiende, PC.

Die PC is kwa CPU kracht veruit inferieur aan de PS3 en met een toetsenbord, muis, monitor en Linux kan ik me niets voorstellen wat die PS3 niet zou kunnen wat mijn PC nu wel kan. (Op DVDs branden na dan, maar dat doe ik toch altijd op mijn laptop). Voor mij is het dus de ideale computer, vette games EN een all-purpose computer voor een veel lagere prijs dan ik voor een PC zou betalen die gelijksoortige games aankan

Ik vind het zonde om een monster van een machine als de PS3 alleen voor games te gebruiken. Het ding kan ZOVEEL meer dan alleen dat. Ik vind het bijna misdadig om er nog een PC naast te zetten voor die dingen die die PS3 net zo goed of beter kan, geldverspilling is het.

[ Voor 14% gewijzigd door Gerco op 16-05-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Shiver23 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:55:
Misschien weten ze het zelf nog niet eens.
Op de PS2 is het online gamen ook gratis. Waarom zou het voor de PS3 niet kunnen? Omdat MS het ook niet doet? Niet echt een sluitende redenering.
Wanneer je eigen PS3 een game host, waarvoor moet dan precies betaald worden?
het kan wel, maar meer in de trand van dat ze het nu veel groter gaan aanpakken. En ze er zo mysterieus over doen

Ik vind het zowiezo vaag dat je alles met linux zou kunnen draaien op een ps3. Linux is misschien wel compitable gemaakt, maar al die andere programmas... De structuur van een ps3 is toch heel iets anders als die van een ps3, zal me niks verbazen als dat allemaal conflicten en gaat geven. Ik ben wat dat betreft. Ik ben niet zo heel technisch wat dat betreft, misschien dat iemand hier op heldering over kan geven?

[ Voor 31% gewijzigd door dikki dik op 16-05-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:42:
[...]

Dat is jouw mening en daar heb je natuurlijk recht op. Ik zoek echter een apparaat waar ik vette games op kan spelen en kan gebruiken als vervanger voor mijn huidige, linux draaiende, PC.

Die PC is kwa CPU kracht veruit inferieur aan de PS3 en met een toetsenbord, muis, monitor en Linux kan ik me niets voorstellen wat die PS3 niet zou kunnen wat mijn PC nu wel kan. (Op DVDs branden na dan, maar dat doe ik toch altijd op mijn laptop). Voor mij is het dus de ideale computer, vette games EN een all-purpose computer voor een veel lagere prijs dan ik voor een PC zou betalen die gelijksoortige games aankan

Ik vind het zonde om een monster van een machine als de PS3 alleen voor games te gebruiken. Het ding kan ZOVEEL meer dan alleen dat. Ik vind het bijna misdadig om er nog een PC naast te zetten voor die dingen die die PS3 net zo goed of beter kan, geldverspilling is het.
Dat is jouw mening en daar heb je natuurlijk recht op.
Hoe wil jij dan bvb c&c3 gaan spelen?
Hoe wil jij dan bvb spore gaan spelen?
Hoe wil jij dan bvb Supreme commander gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:39:
[...]

Dat is jouw mening en daar heb je natuurlijk recht op.
Niet? die games intreseren mij geen reet :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:47:
[...]

Niet? die games intreseren mij geen reet :)
Amen brother!!

Wie consoles koopt doet het voor de console games. En dat is smaak. Console games dragen ook mijn voorkeur weg, met grote voorspron. Dus wie heeft dan nog een pc nodig :)

Daarbij, het is vaak ook zo dat een rts grafisch minder belangrijk is, dus ofwel op lage settings kan gespeeld worden, ofwel meestal grafisch niet zo zwaar is, dus op een gewoon pc'tje ook speelbaar is.

Nee, pc gamen heeft helemaal afgedaan bij mij. En dat argument van: 'er is al een apparaat dat alles kan: namelijk de PC' , daar wordt ik lastig van. Ik koop dedicated apparaten. Een console plus een simpele zuinige en stille pc is dan ook nog eens goedkoper dan een full blown game pc.

En ja, ze kunnen alles, maar in vind het geen elegante oplossing voor wat ze moeten doen. Veel hardware, veel gepruts, en ALTIJD frustraties, tenzij je bergen geld uitgeeft. Nu, ik heb die bergen geld niet, en mijn gemoedsrust en gameplezier is gewoon veel groter bij een dedicated game apparaat.

En als de ps wel toetsenbord zou toelaten, dan komen de rts'es vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:39:
Euhm? Op de PS3? Of wil jij beweren dat de PS3 die games niet aankan?

Als mensen de PS3 gaan gebruiken als desktop computer EN console, komen de "pc-achtige" games vanzelf. De enige reden dat RTSen op de PS2 slecht spelen is dat er geen toetsenbord/muis bijzit en dat een extern toetsenbord/muis niet ondersteund is door de meeste spellen.

Wanneer de PS3 die dingen wel ondersteund in de spellen, komen de "pc-games" vanzelf wel. Tot die tijd wil ik graag mijn lawaaistofzuiger van een PC vervangen door een stillere, goedkopere en veel krachtiger PS3.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 16-05-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:18

CerandoX.nl

Vides

De PS3 wordt letterlijk en figuurlijk de grootste flop voor Sony in jaren. Nu de 360 waarschijnlijk HDMI gaat ondersteunen moeten ze al helemaal te vrezen voor de 360, aangezien dat een belangrijke troef was voor Sony en de graphics van de PS3 iets beter maakte dan de 360 . Ook de release lijsten van de PS3 zijn een stukje korter dan de Xbox 360 lijsten. Er zijn niet zo veel exclusive titels als op de 360 en de pers conferentie op de E3 was om te huilen, plus dat de games die daar geshowed zijn niet nieuw zijn maar eindelijk in-game beelden van games die vorig jaar zijn aangekondigd. Ook is de PS3 in graphics gedegradeerd, als je de beelden met verleden jaar vergelijkt.

De prijs is te goedkoop voor de onderdelen die er inzitten, maar weer te duur als verkoop prijs voor een nextgen console in deze tijd. De graphic verschillen de 360 en PS3 zijn volgens veel ontwikkelaars( waaronder Starbreeze en Namco) niet zichtbaar. Waar de 360 een voordeel heeft met de GPU heeft de PS3 dat met opslag en CPU.

Dus heb je 600 euro over voor een nextgen console die eigenlijk minder capaciteit heeft in mijn ogen dan de concurent, of ga je voor de concurent in de vorm van de 360 of de Wii en hou je lekker aardig wat centjes in je zak?

Maar goed tot zo ver mijn kijk op de PS3, en ja ik heb een negatieve kijk op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat doe je hier dan?
Je hele verhaal is namelijk gebaseerd op niets.
HDMI is niet de troef voor 'betere beeldkwaliteit' maar voor HDCP icm HD video.
Aantallen exclusives zeggen verder niet zoveel. Kijk naar de kwaliteit hiervan en beslis voor jezelf.

Te duur in deze tijd? Wat is er veranderd in deze tijd? Een hoop geld, maar je krijgt er ook een hoop voor. Toch weer iets om 5-6 jaar mee vooruit te kunnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 16-05-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Gerco schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:28:
[...]

Euhm? Op de PS3? Of wil jij beweren dat de PS3 die games niet aankan?

Als mensen de PS3 gaan gebruiken als desktop computer EN console, komen de "pc-achtige" games vanzelf. De enige reden dat RTSen op de PS2 slecht spelen is dat er geen toetsenbord/muis bijzit en dat een extern toetsenbord/muis niet ondersteund is door de meeste spellen.

Wanneer de PS3 die dingen wel ondersteund in de spellen, komen de "pc-games" vanzelf wel. Tot die tijd wil ik graag mijn lawaaistofzuiger van een PC vervangen door een stillere, goedkopere en veel krachtiger PS3.
Dat is wel heel erg ver gezocht het is en blijft een console die bij je tv hoort te staan. Ik verwacht echt niet, dat iedereen massaal zijn ps3 naast zijn pc zet. Al zouden die rts/fps zoals jij zegt 'pc-achtig' worden, dan gaan ze toch niet verkopen omdat niemand een console koopt om vervolgens zijn games met een muis achter zijn computerscherm/tv te gaan spelen. Het zullen console games blijven en daar is niks mis mee. Wil je echt van de pc spellen genieten, moet je die erbij kopen. Een ps3 zal hooguit programma's van linux gaan draaien en misschien enkele op linux gebaseerde games, maar die bestaan bijna niet.

@ cerondax de ps3 gaat zeker geen flop worden. Met de volgende reden
1) vanwege zijn grote aanhang, het is en blijft een playstation
2) de games die erop uit komen hebben toch zo zijn charmes.
En tja als geld te veel hebt koop je ze allebij en anders moet je kiezen.

[ Voor 14% gewijzigd door dikki dik op 16-05-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Wat ik hier doe is mijn mening geven over de PS3 in vergelijking met de 360, niks verkeerds aan lijkt mij.... :|

Ja je kan er even mee vooruit idd, maar vind dat hij niet veel schokkend brengt, dus te duur. Maar heb mijn mening gegeven en doe het er maar mee,trek zelf maar conclusies eruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:14:
Wat ik hier doe is mijn mening geven over de PS3 in vergelijking met de 360, niks verkeerds aan lijkt mij.... :|

Ja je kan er even mee vooruit idd, maar vind dat hij niet veel schokkend brengt, dus te duur. Maar heb mijn mening gegeven en doe het er maar mee,trek zelf maar conclusies eruit ;)
Nee, een mening geven is niet verkeerd.
Maar jij brengt je mening met oncorrecte feiten.
-HDMI maakt het beeldkwaliteit van de spellen echt niet beter hoor.
-Natuurlijk is de release lijst groter. Je bent zelf niet echt slim bezig als je release lijsten gaat vergelijken tussen een console die al een paar maanden uit is met een console die pas over 7 maanden uitkomt.
-De graphics valt nog niks over te zeggen. Beide consoles zijn nieuw en developers moeten er nog meer leren omgaan. Dus over een jaartje ofzo kunnen we pas beslissen wie betere graphics heeft, of dat beide consoles gelijk zijn kwa graphics.
-En dan als het 600,- kost? Alsof de PS2 in het begin ook niet zoveel kostte. De mensen die het teveel vonden hebben gewoon gewacht. En dat zal nu ook weer gewoon gebeuren. Sony wil gewoon eerst de PS3 voor de volle prijs verkopen aan de mensen die het er voor over hebben. Als die mensen eenmaal hebben wat ze willen, zullen ze de prijzen heuswel verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

dikki dik schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:14:
Dat is wel heel erg ver gezocht het is en blijft voorlopig een console die bij je tv hoort te staan staat. Ik verwacht echt niet, dat iedereen massaal zijn ps3 naast zijn pc zet. Al zouden die rts/fps zoals jij zegt 'pc-achtig' worden, dan gaan ze toch niet verkopen omdat nog niemand een console koopt om vervolgens zijn games met een muis achter zijn computerscherm/tv te gaan spelen. Het zullen voorlopig console games blijven en daar is niks mis mee. Wil je echt van de pc spellen genieten, moet je die er nog bij kopen.
Een PS3 is niet alleen een console. Een PS3 is veel meer dan alleen een console. Vroeger probeerden consolebouwers anderen zoveel mogelijk buiten te houden. De PS3 is het eerste mainstream apparaat waarbij dat niet zo is. Wat mij betreft zijn "all bets off".

Je zou gelijk kunnen hebben hoor, maar ik denk dat de PS3 lang niet alleen voor de traditionele consoletaken gebruikt zal worden. Kijk eens naar XBMC, je moet hemel en aarde bewegen om die X-Box zover te krijgen om dat te draaien, maar mensen willen het hebben. Bedenk je eens hoeveel mensen XBMC zouden gebruiken als het gewoon zonder gedoe zou draaien op een unmodded X-Box?

Die PS3 is die unmodded X-Box, de mogelijkheden zijn eindeloos. Het zou inderdaad alleen een console machine kunnen blijven ja. Dat is dan, mijns inziens, eeuwig zonde. Ik ben van plan die machine alles te laten doen wat hij kan en dat is veel meer dan alleen games draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Je wil dus geen console maar je wilt een home theater system.....mycom heeft hele leuke op dit moment,mischien daar eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Chester schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:30:
-En dan als het 600,- kost? Alsof de PS2 in het begin ook niet zoveel kostte. De mensen die het teveel vonden hebben gewoon gewacht. En dat zal nu ook weer gewoon gebeuren. Sony wil gewoon eerst de PS3 voor de volle prijs verkopen aan de mensen die het er voor over hebben. Als die mensen eenmaal hebben wat ze willen, zullen ze de prijzen heuswel verlagen.
Precies, standaard marketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japan gaat massaal niet voor de ps3?
Male

Buy on launch date:4.13%(169)
Buy when the games I want come out:16.25%(706)
Not buying PS3:78.62%(3217)

Female

Buy on launch date:5.79%(14)
Buy when the games I want come out:10.74(26)
Not buying PS3:83.47%(202)

10-to-19 year olds:

Buy on launch date:5.99%(24)
Buy when the games I want come out:19.95%(80)
Not buying PS3:74.06(297)

20-to-29 year olds:

Buy on launch date:3.69%(88)
Buy when the games I want come out:17.8%(425)
Not buying PS3 :78.51%(1874)

30-to-39 year olds:

Buy on launch date:4.18%(57)
Buy when the games I want come out:13.99%(191)
Not buying PS3:81.83%(1117)

40-to-49 year olds:

Buy on launch date:7.91%(11)
Buy when the games I want come out:22.3%(31)
Not buying PS3:69.78%(97)

50-to-59 year olds:

Buy on launch date:0%(0)
Buy when the games I want come out:12.5%(2)
Not buying PS3:87.5%(14)

60-to-69 year olds:

Buy on launch date:0%(0)
Buy when the games I want come out:0%(0)
Not buying PS3:100%(4)

70-to-79 year olds:

Buy on launch date:13.64%(3)
Buy when the games I want come out:13.64%(3)
Not buying PS3 :72.74%(16)

Hokkaido:

Buy on launch date:6.51%(11)
Buy when the games I want come out:15.38%(26)
Not buying PS3 :78.11%(132)

Tohoku:

Buy on launch date:4.03%(10)
Buy when the games I want come out:16.53%(41)
Not buying PS3:79.44%(197)

Kanto:

Buy on launch date:3.9%(73)
Buy when the games I want come out:16.28%(305)
Not buying PS3 :79.82%(1495)

Chubu:

Buy on launch date:5.32%(29)
Buy when the games I want come out:16.15%(88)
Not buying PS3:78.53%(428)

Kinki:

Buy on launch date:2.42%(17)
Buy when the games I want come out:17.21%(121)
Not buying PS3:80.37%(565)

China:

Buy on launch date:6.25%(15)
Buy when the games I want come out:16.67%(40)
Not buying PS3 :77.08%(185)

Shikoku:

Buy on launch date:3.26%(3)
Buy when the games I want come out:21.74%(20)
Not buying PS3:75%(69)

Kyushu:

Buy on launch date:4.81%(13)
Buy when the games I want come out:16.67%(45)
Not buying PS3:78.52%(212)

Other places:

Buy on launch date:6.19%(12)
Buy when the games I want come out:23.71(46)
Not buying PS3:70.1%(136)
http://www.yoronchousa.ne...ch=426&type=2&attr_type=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CerandoX.nl schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:49:
Je wil dus geen console maar je wilt een home theater system.....mycom heeft hele leuke op dit moment,mischien daar eens kijken?
En zo is het maar net! Een console is in mijn ogen een apparaat om games op te spelen, en eigenlijk niet meer dan dat. Dat je online kan gamen met én tegen elkaar ben ik op zich wel tevreden over. Maar al die extra toeters en bellen en "Media Center" toestanden mogen wat mij betreft verbannen worden uit console land. Mensen die dat soort spul willen hebben moeten inderdaad eens naar de lokale multimediaboer gaan, en eens gaan kijken of daar niet iets in de aanbieding is naar smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

CerandoX.nl schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:49:
Een home theater systeem kun je geen vette games op spelen, draait Windows Mediacenter (Ja, dat vind ik een nadeel) en kost twee keer zoveel als een PS3. Bovendien heb ik al een harddisk recorder onder de TV staan, dus voor het timeshiften hoef ik het niet te doen (dat kan de PS3 trouwens niet). Leuk dat jij vind dat de PS3 geen console is, maar die mogelijkheden heeft dat ding nu eenmaal.

Of jij nu vind dat die dingen bij een console horen of niet doet niet ter zake. Die opties zitten erop en ik ga ze gebruiken. Als jij dan wilt roepen dat dat niet "hoort" moet je dat helemaal zelf weten, Sony en Microsoft denken daar anders over. Koop anders een Wii, dat is nog een console zoals een console "hoort" te zijn, kun je niets anders mee dan gamen.

Feit blijft dat de PS3 zoals hij gepresenteerd is (met Linux dus!), mij precies geeft wat ik wil hebben. Als je dan gaat zeggen dat ik een media center PC moet gaan kopen, heb je het dus duidelijk niet begrepen. Ik ben blj als de PS3 zo wordt als ze nu geroepen hebben en dan is het voor mij de perfecte machine.

[ Voor 29% gewijzigd door Gerco op 17-05-2006 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Nou dat zie je verkeerde de zaken die jij in de vorige posts opnoemde heeft weinig te maken met vette games spelen, eerder met een vet mediacenter hebben..

En een mediacenter is zelf zo te maken.....niet zo veel werk. Of je wilt zo een platte hebben, dan is hij idd wat duurder ja. Ik zeg niet dat die functies niet zijn zoals het hoort, vind het alleen raar dat je daarom een PS3 koopt. De leessnelheid van Blu-ray in de PS3 zal ook langzamer zijn dan de PC versies die vlak daarna uitkomen, ok wat merk je er nou van. Tja niet veel maar het gaat om het principe. :P

Ik zou de PS3 kopen voor de games en niet voor de leuke mediacenter opties, en het feit dat je vrijuit aanpassingen kan gaan doen op de PS3 maakt het ook virus gevoelig. Maakt niet uit welke beveiligingen ze erop komen, denk dat er virussen gaan uitkomen..........

Denk dat Sony dit beter gecontrolleerd kan doen, door zelf met dit soort updates te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Ik wil graag:

1. Vette games spelen, vooral arcade race (bijv Burnout) en vechtgames (Soul Calibur).
2. Mijn lawaai PC vervangen door iets anders waar ook linux op draait
3. Op dat apparaat divx, dvd en br kunnen afspelen

De PS3 lijkt me voor die dingen prima geschikt, waarom ik daarvoor een Windows Mediacenter PC moet kopen ontgaat me volledig. Als de Linux van de PS3 doet wat ik hoop, is de PS3 het perfecte apparaat voor deze eisen (en ja, Linux is een eis).

Als de PS3 voldoet aan mijn eisen, waarom zou ik dan geen PS3 kopen? Ik zie het apparaat niet als een console of een PC, het is een apparaat waarmee je kunt gamen en "pc-activiteiten" op kunt doen. Hoe je dat wilt noemen moet je zelf weten, maar het is dus geen console "pur sang".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:52:
Nou dat zie je verkeerde de zaken die jij in de vorige posts opnoemde heeft weinig te maken met vette games spelen, eerder met een vet mediacenter hebben..

En een mediacenter is zelf zo te maken.....niet zo veel werk. Of je wilt zo een platte hebben, dan is hij idd wat duurder ja. Ik zeg niet dat die functies niet zijn zoals het hoort, vind het alleen raar dat je daarom een PS3 koopt. De leessnelheid van Blu-ray in de PS3 zal ook langzamer zijn dan de PC versies die vlak daarna uitkomen, ok wat merk je er nou van. Tja niet veel maar het gaat om het principe. :P

Ik zou de PS3 kopen voor de games en niet voor de leuke mediacenter opties, en het feit dat je vrijuit aanpassingen kan gaan doen op de PS3 maakt het ook virus gevoelig. Maakt niet uit welke beveiligingen ze erop komen, denk dat er virussen gaan uitkomen..........

Denk dat Sony dit beter gecontrolleerd kan doen, door zelf met dit soort updates te komen...
Ik denk niet dat Sony toegang geeft om op zo een niveau programma's uit te voeren.

En waarom is iedereen opeens tegen het feit dat Sony een multi-purpose apparaat op de markt brengt :? Zelfde discussie is te voeren over telefoon. Het ding moet bellen, maar je kunt er zoveel mee. Maar mensen kopen ze nog steeds, omdat het gewoon handig is om een multie-purpose apparaat te hebben.
Ik denk er dus ook precies zo over als Gerco. Dat ik em mooi kan gebruiken als MMC en als gameconsole.

En tegen iedereen die zeiken over dat een console bedoelt is om te gamen. Zeik toch niet, ik heb liever alles in 1 apparaat dan 3 losse kasten met elk een ander functie. Je gaat toch ook niet zeiken tegen mensen die nieuwe telefoons kopen; "Een telefoon is bedoelt om te bellen. Koop gewoon een camera als je fotos wilt nemen."

offtopic:
Ik heb niks tegen de huidige generatie telefoons. De telefoons heb ik hier als voorbeeld gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Haha, ja zo kan ik het ook. Als 5% van de Japanse bevolking een PS3 koopt bij de launch dan zijn dat al 6,35 miljoen Japanners die een PS3 kopen. Dus misschien kun je beter je vraag veranderen in: Japan gaat massaal wel voor de ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Chester schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:29:
En waarom is iedereen opeens tegen het feit dat Sony een multi-purpose apparaat op de markt brengt :?
Sterker nog, Microsoft heeft het ook gedaan maar toen was het opeens ge-wel-dig...

Het enige verschil is dat de X-Box 360 alleen kan werken als je ook een Windows Mediacenter PC hebt staan, het is namelijk een Media Center extender. De enige reden hiervoor is overigens winstmaximalisering, aangezien die X-Box waarschijnlijk twee keer zoveel power heeft als die PC.

De PS3 kan het zonder Windows Mediacenter PC erbij, ik zie het verschil niet zo. Behalve dat je bij de PS3 dus meer krijgt voor minder geld (die MCE PCs zijn ook niet bepaald gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:29:
[...]

En tegen iedereen die zeiken over dat een console bedoelt is om te gamen. Zeik toch niet, ik heb liever alles in 1 apparaat dan 3 losse kasten met elk een ander functie. Je gaat toch ook niet zeiken tegen mensen die nieuwe telefoons kopen; "Een telefoon is bedoelt om te bellen. Koop gewoon een camera als je fotos wilt nemen."

offtopic:
Ik heb niks tegen de huidige generatie telefoons. De telefoons heb ik hier als voorbeeld gebruikt :P
Een stuk of tien verschillende "multipurpose" apparaten in huis hebben staan is gewoon onzin. Mensen die al iets "Media Center" achtigs in huis hebben staan zijn gewoon verplicht om wéér zo'n apparaat in huis te halen bij aanschaf van een PS3. Ik zit hier persoonlijk dus echt niet op te wachten, want ik heb al iets in huis staan wat ongeveer alle functies van de PS3 bezit, en tot veel meer in staat is dat dit apparaat.

Toevallig ben ik ook zo iemand die het nut niet in ziet van een telefoon met fotocamera, en de rest van die hele meuk. Een telefoon is om mee te bellen, en niet om op te gamen, mee te fotograferen, en weet ik veel wat allemaal. Het feit is gewoon dat er onnoemelijk veel verschillende apparaten worden uitgebracht die allemaal zogenaamd "multipurpose" zijn, en elkaar eigenlijk allemaal tegenwerken wat dat betreft. Dadelijk heb ik twintig van die dingen in mijn huis rondslingeren, en is het hele idee alsnog verloren. Ik heb ook al eerder aangegeven dat het zeker wel fijn is wanneer er één apparaat bestaat dat werkelijk alles kan. Maar wanneer je dadelijk meerdere van dit soort apparaten moet aanschaffen omdat één apparaat net een functie extra heeft dan de ander... Tja, dat word het wel een beetje erg onoverzichtelijk, en ben je weer terug bij af.

Wanneer iemand nog géén apparaat in huis heeft waarmee men meerdere dingen kan doen, zoals bijvoorbeeld gamen, Internetten, enz, raad ik die persoon ook zeker wel aan om een PS3 te kopen ja. In dat opzicht vind ik er eigenlijk niets mis mee. Maar het feit is dat ik thuis al een machine heb staan die alle functies van een PS3 bezit, in de toekomst uitgebreid kan worden, veel meer ondersteuning te bieden heeft, enz. Ik zit dus helemaal niet te wachten op nóg zo'n apparaat! Eigenlijk ben ik van mening dat er ook een aparte versie van de console op de markt moet worden gebracht, zónder al de extra functionaliteitjes. Ik wil niet betalen voor dingetjes die ik toch niet gebruik. Op deze manier krijgt de consument wéér iets door zijn strot geduwd waar niet iedereen om gevraagd heeft. Dan heb ik het nog neit eens gehad over het feit dat Sony de HDDVD VS. BR probeerd te winnen door middel van een console uit te brengen met hun BR speler.

Hopende dat het eindelijk eens duidelijk is voor sommige mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gerco schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:35:
[...]

Sterker nog, Microsoft heeft het ook gedaan maar toen was het opeens ge-wel-dig...
Sony heeft gezegd dat de Xbox 360 meer een veredelde PC is. Daarom krijgen ze nu hoon over zich heen, niet omdat het een Multi-purpose apparaat op de markt brengen.
Het enige verschil is dat de X-Box 360 alleen kan werken als je ook een Windows Mediacenter PC hebt staan, het is namelijk een Media Center extender.
De PS3 kan het zonder Windows Mediacenter PC erbij, ik zie het verschil niet zo. Behalve dat je bij de PS3 dus meer krijgt voor minder geld (die MCE PCs zijn ook niet bepaald gratis).
Check je info nog eens een keer.

Je kan je 360 prima aan Windows XP hangen, met hulp van het gratis programma Windows Media Connect.

Daarmee kan je ook je foto's en films bekijken.

Een complete Media Center is het inderdaad niet, maar dat zal de PS3 ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

PWM schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:35:
Sony heeft gezegd dat de Xbox 360 meer een veredelde PC is. Daarom krijgen ze nu hoon over zich heen, niet omdat het een Multi-purpose apparaat op de markt brengen.
Dat is gewoon een dom statement inderdaad. Alle consoles zijn een "veredelde" PC met custom software. Het zijn allemaal computers, de software maakt het verschil.

Ik zie alleen geen reden om de PS3 af te branden vanwege een dom statement van een marketing-dweeb. Ik geef Windows XP toch ook niet de schuld als het niet op magische wijze al mijn computerproblemen oplost, zoals de marketing jongens bewe(e)r(d)en?
Je kan je 360 prima aan Windows XP hangen, met hulp van het gratis programma Windows Media Connect.
Ik ben niet zo into Windows en X-Box, dus dat wist ik niet. I stand corrected. Feit blijft dan nog wel dat je met alleen een X-Box 360 niet zoveel kan met media, je zal er altijd een Windows PC bij nodig hebben en dat blijft vies (IMNSHO).

Overigens lijkt het me wel een goed idee om een games-only versie van de PS3 uit te brengen. Zonder BR speler en HD dus. Die kan dan €200,- goedkoper worden. Helaas kan dat niet, want de games staan op BR discs, maar dat vergeten we voor het gemak maar even.

Als je de media-functies en Linux weg zou laten uit het OS levert dat helemaal geen prijsverlaging op, aangezien die software toch al ontwikkeld is en alleen de hardware op een andere manier benut dan een game zou doen. Het enige wat je dus eventueel zou kunnen doen is de games op DVD uitbrengen en een BR-loze PS3 uitbrengen. Ik heb zo het idee dat dat niet gaat gebeuren.

[ Voor 46% gewijzigd door Gerco op 17-05-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Gerco schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:46:
[...]

Een PS3 is niet alleen een console. Een PS3 is veel meer dan alleen een console. Vroeger probeerden consolebouwers anderen zoveel mogelijk buiten te houden. De PS3 is het eerste mainstream apparaat waarbij dat niet zo is. Wat mij betreft zijn "all bets off".

Je zou gelijk kunnen hebben hoor, maar ik denk dat de PS3 lang niet alleen voor de traditionele consoletaken gebruikt zal worden. Kijk eens naar XBMC, je moet hemel en aarde bewegen om die X-Box zover te krijgen om dat te draaien, maar mensen willen het hebben. Bedenk je eens hoeveel mensen XBMC zouden gebruiken als het gewoon zonder gedoe zou draaien op een unmodded X-Box?

Die PS3 is die unmodded X-Box, de mogelijkheden zijn eindeloos. Het zou inderdaad alleen een console machine kunnen blijven ja. Dat is dan, mijns inziens, eeuwig zonde. Ik ben van plan die machine alles te laten doen wat hij kan en dat is veel meer dan alleen games draaien.
heb je grotendeels gelijk in, maar ze willen xbmc op hun console hebben om hun favoriete films/ series op hun tv te kunnen kijken en niet zoals bij een pc op je computerscherm. Ik zie de ps3 dan ook niet zo snel als computer gebruikt worden. Media center functionaliteit heeft eigenlijk weinig te maken met of de ps3 als pc gebruikt gaat worden.

Bovendien is de markt velen malen kleiner voor spellen met een muis en toetsenbord op de ps3. Ik zie producers dan ook geen spellen maken voor muis en toetsenbord en daarnaast nog eens de controller, online zou dit totaal niet eerlijk zijn. Wat gebeurd het grotendeel wil het spel niet meer kopen. De implementatie van muis en toetsenbord kost al geld, maar dat gaat hun nog veel meer kosten. Zoals ik al zei mensen kopen een console om languit op de bank een spelletje te kunnen spelen ipv zittend bij een computerscherm. Waarom zouden mensen anders oblivion kopen voor de 360 terwijl hij goedkoper is op de pc. Hetzelfde geldt voor ghost recon. Ik zie ook mensen niet zo snel constant hun console van tv naar computerscherm te verplaatsen of een speciaal bureau bij de tv plaatsen.

Bovendien de meeste hebben al een pc, het is dan vaak een kleinere moeite om daar naar toe te stappen. Je geeft zelf al aan dat de spellen jou niks uitmaken, dus vrijwel elke pc zou moeten voldoen. En waarom zou je pc achtige games op de ps3 willen zien als je ze oorspronkelijk toch niet speelt? Ik moet er iig niet aan denken om op me 360 een toetsenbord, muis en monitor aan te sluiten (al is dat wel mogelijk).

En nog een punt als die pc achtige games er komen gaan ze echt niet op linux draaien, dat zou alleen maar een omweg voor ze zijn. Mensen moeten dan eerst het linux pakket nog kopen en uiteindelijk draait het toch op hetzelfde systeem. Als je dat linux pakket dan toch al niet nodig heb, waarom zijn die games dan ook niet op de ps2 verschenen. Daar kon je meen ik me te herinneren ook al een muis en toetsenbord op aan sluiten. Maar heb jij daar pc games op gezien? Ik niet.
Gerco schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:46:
[...]

Dat is gewoon een dom statement inderdaad. Alle consoles zijn een "veredelde" PC met custom software. Het zijn allemaal computers, de software maakt het verschil.

Ik zie alleen geen reden om de PS3 af te branden vanwege een dom statement van een marketing-dweeb. Ik geef Windows XP toch ook niet de schuld als het niet op magische wijze al mijn computerproblemen oplost, zoals de marketing jongens bewe(e)r(d)en?

[...]
heb je vind ik gelijk in
Overigens lijkt het me wel een goed idee om een games-only versie van de PS3 uit te brengen. Zonder BR speler en HD dus. Die kan dan €200,- goedkoper worden. Helaas kan dat niet, want de games staan op BR discs, maar dat vergeten we voor het gemak maar even.

Als je de media-functies en Linux weg zou laten uit het OS levert dat helemaal geen prijsverlaging op, aangezien die software toch al ontwikkeld is en alleen de hardware op een andere manier benut dan een game zou doen. Het enige wat je dus eventueel zou kunnen doen is de games op DVD uitbrengen en een BR-loze PS3 uitbrengen. Ik heb zo het idee dat dat niet gaat gebeuren.
En de HD is eigenlijk ook een vereiste, de eerste games waar een hd is vereist zijn voor de 360 al aangekondigd. Het geeft gewoon meer mogelijkheden. Ik vond het een stomme zet van ms om te zeggen dat er een hd loze versie zou komen. Als met de hd nou net die paar extra mogelijkheden mee benut kunnen worden, veel spel ontwikkelaars zullen er iig nu geen gebruik van maken. En tja dat br is niet zozeer benodigd nee, maar twee formaten gaat waarschijnlijk weer voor verwarring bij de consument en extra geld bij de producent kosten. Br heeft wel een paar voordelen zeker als de games straks in grote toenemen. Het kan best dat voor de 360 spellen met 2 a 3 dvd'tjes verschijnen Nou is dat bij een spel waar je de levels doorloopt niet zo belangrijk, maar om telkens je dvd te verwisselen tijdens gta is niet zo fijn. Wie weet nemen de grote van dvd's nog ietsjes toe of wordt de compressie techniek beter of bereiken we nooit die grote. We zullen zien

[ Voor 29% gewijzigd door dikki dik op 17-05-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
dubbel

[ Voor 100% gewijzigd door dikki dik op 17-05-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45

Polycom

Poes van goud

Ik heb het topic even een pagina of 10 terug gebladert, en tot de conclusie gekomen dat er een hoop xbox360 gamers de ps3 zien als een brok in de keel en maar weer moeten hammeren wat er niet goed aan is etc.

Erg vervelend allemaal, je mening geven mag maar heel de tijd blijven mekkeren over de ps3 vind ik rond uitzielig. Misschien komt het wel dat er meer te vertellen is over de ps3 dan de xbox360.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Je geeft zelf al aan dat de spellen jou niks uitmaken, dus vrijwel elke pc zou moeten voldoen.
Dat klopt, maar ik wil wel Burnout en Soul Calibur achtige spellen spelen. Mijn PC kan dat niet tenzij ik er veel meer euros in stop dan de PS3 kost en dan nog komen die spellen er niet voor uit.
En nog een punt als die pc achtige games er komen gaan ze echt niet op linux draaien, dat zou alleen maar een omweg voor ze zijn. Mensen moeten dan eerst het linux pakket nog kopen en uiteindelijk draait het toch op hetzelfde systeem.
Dat Linux pakket zit dus al standaard bij de PS3. Dat is juist 1 van de redenen dat PS2 linux niet werkte. Als er PC-achtige games voor de PS3 uitkomen, zullen die dus voor de PS3 gemaakt worden, als daar Linux voor nodig is, zal er geen developer zijn die het daarom niet doet. Je maakt de game voor de PS3, wat daarop draait is dan niet relevant.
Als je dat linux pakket dan toch al niet nodig heb, waarom zijn die games dan ook niet op de ps2 verschenen. Daar kon je meen ik me te herinneren ook al een muis en toetsenbord op aan sluiten. Maar heb jij daar pc games op gezien? Ik niet.
Games als Unreal Tournament bedoel je? Die is voor de PS2 uitgekomen, alleen speelt het nogal ruk met een controller ipv een muis. De PS2 is al veel meer een pure console dan de PS3. Als mensen de mediafuncties van de PS3 gebruiken, is de kans groter dat ze er een (draadloos) keyboard/muis bij hebben (voor e-mail en webbrowsing bijv). Daar kunnen games dan ook makkelijker gebruik van maken.

Misschien heb ik het mis hoor en gaat niemand die PS3 gebruiken voor iets anders dan games spelen, dat zullen we alleen maar kunnen afwachten. Ik blijf erbij dat de PS3 het eerste mainstream apparaat is waarbij het überhaupt officieel mogelijk is om zinvol iets anders te doen dan gamen. Wat er allemaal mee gaat (kunnen) gebeuren is niet te voorspellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Gerco op 17-05-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PuDy schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:21:
Ik heb het topic even een pagina of 10 terug gebladert, en tot de conclusie gekomen dat er een hoop xbox360 gamers de ps3 zien als een brok in de keel en maar weer moeten hammeren wat er niet goed aan is etc.

Erg vervelend allemaal, je mening geven mag maar heel de tijd blijven mekkeren over de ps3 vind ik rond uitzielig. Misschien komt het wel dat er meer te vertellen is over de ps3 dan de xbox360.

Het onderbouwd weerleggen van een aantal punten die hier stonden, heeft niets met een brok in de keel te maken.

Dan heb ik het over:

- Het niet kunnen gebruiken van de MCE extender zonder MCE (niet waar)
- Het optellen van alle 360 accesoires, en dan tot de conslusie komen dat de 360 duurder is (niet relevant. Het voordeel van modulaire opbouw. Alleen kopen wat je wilt gebruiken. Een heel klein deel zit te wachten op de Next gen DVD speler, welke van de 2 ook. Ik heb geen behoefte aan Wifi, dus koop ik dat niet. Scheelt weer 80,-)
- Tss, bij MS moet je betalen voor Live, bij Sony niet (Niet waar, in ieder geval zeker niet bevestigd. Xbox Live silver is gratis, Sony dashboard ook. Over gamen is niets gezegd)

En zo kan ik er nog wel 20 neerzetten. Ik reageer niet op de PS3 an sich, maar wel als er onwaarheden worden neergezet.

Niemand mekkert over de PS3, maar een beetje discussie kan geen kwaad toch?
Misschien komt het wel dat er meer te vertellen is over de ps3 dan de xbox360.

Jammer van die laatste opmerking. Nu kan ik vervelende opmerkingen maken, dat het 360 topic een paar maanden voor de release al aan Deel 4 bezig was. Of dat het 360 topic zo'n 17.000 posts verder is dan het PS3 topic.

Maar dat is niet echt relevant.

Ik ben console freak, en heb alle merken consoles thuis staan, tot groot ongenoegen van mijn vriendin.

Is het nu zo dat omdat ik ook een 360 heb, ik geen recht van spreken meer heb in een PS3 topic :?

Ik denk persoonlijk dat de PS3 inderdaad niet is, wat men dacht dat het zou worden. Ben ik nu een fanboy?

Ik lever kritiek, geen flames of trollen.

Ik heb ook kritiek op de 360, maar dat is hier nou eenmaal niet op zijn plaats.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 17-05-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mensen zijn bang dat ze hun geld in een inferieure console hebben gestoken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:56

Waarschijnlijk heb je op die 10 pagina's ook gelezen dat het andersom precies zo is.. ;)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:22:
[...]

Mensen zijn bang dat ze hun geld in een inferieure console hebben gestoken ;)
Onzin!

Mensen met een Xbox 360 hebben nú al vette games ter beschikking. De hardware is ook niet mis dacht ik zo, ook in vergelijking met de PS3! En dan te bedenken dat er nog bakken met vette games uit gaan komen de komende tijd voor de Xbox 360.

En consoles die niet de hoogste specs aan boord hebben kunnen ook succesvol zijn. De PS2 was in het 128 bit tijdperk eigenlijk de zwakste schakel. Zelfs de Dreamcast wist sommige functies beter te benutten dan de PS2. Echter was de PS2 het meest succesvol. Mede door de goede marketing, en de sterke games. In het begin was de PS2 ook een machine waar veel mensen behoorlijk in teleurgesteld waren. Later is dit toch nog goed gekomen uiteindelijk.

Eigenlijk ging het bij de PS2 destijds wel een beetje het zelfde als op dit moment.

De bakken met vette titels zijn er nu nog niet, het maakt zijn beloftes en verwachtingen niet helemaal waar op grafisch gebied, enz. Maar Sony kennende komen er straks weer hippe reclames en weet ik veel wat nog allemaal meer, en word het product alsnog een hit. Qua marketing hebben ze het wel goed voor elkaar bij Sony moet ik zeggen. Een flop zal de PS3 ook zeker niet worden. Maar ze gaan wel een stuk inleveren op de markt, dat is bijna zeker volgens velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PLAYSTATION 2!

ik verwacht dat iemand dat schreeuwt na elke games/console reclame. zelfs xbox reclames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:41:
PLAYSTATION 2!

ik verwacht dat iemand dat schreeuwt na elke games/console reclame. zelfs xbox reclames
Dat zou toch zonde zijn van het Marketing budget. als ik Sony was zou ik:

PLAYSTATION 3!

proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:39:
[...]

Onzin!

Mensen met een X ... .... bijna zeker volgens velen.
Met inferieur doel ik eigenlijk niet zozeer op het hardware gedeelte (dat scheelt niet veel), als meer om de games en gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:26:
[...]

Met inferieur doel ik eigenlijk niet zozeer op het hardware gedeelte (dat scheelt niet veel), als meer om de games en gameplay.
Yep, de 360 games, en de daarbij behorende gameplay zijn allemaal ruk. PGR3 speelt als een draak, Oblivion ziet er niet uit, Graw is veel slechter dan op andere consoles en Kameo is een Zelda kloon.

PS3 games daarentegen, hebben nog nooit een slechte review gehad, en de ingame footage op de E3 press conference zag er veel indrukwekkender uit :+

@PuDy

Kijk, dat is dus waar ik op reageer (zie 7 posts hierboven) :). Niet onderbouwde flamerige beweringen.

360 games zijn niet alleen een beetje minder goed dan PS3 games, ze zijn inferieur O-).

[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 17-05-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

PWM schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:35:
...
PS3 games daarentegen, hebben nog nooit een slechte review gehad
...
Nee, inderdaad! :+

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:35:
[...]
Yep, de 360 games, en de daarbij behorende gameplay zijn allemaal ruk. PGR3 speelt als een draak, Oblivion ziet er niet uit, Graw is veel slechter dan op andere consoles en Kameo is een Zelda kloon.

PS3 games daarentegen, hebben nog nooit een slechte review gehad, en de ingame footage op de E3 press conference zag er veel indrukwekkender uit :+

@PuDy

Kijk, dat is dus waar ik op reageer (zie 7 posts hierboven) :). Niet onderbouwde flamerige beweringen.

360 games zijn niet alleen een beetje minder goed dan PS3 games, ze zijn inferieur O-).
Definitie ;
in·fe·ri·eur (bn.)
1 minderwaardig <=> superieur
2 ondergeschikt, lager in rang

Dus al is het maar een klein beetje minder goed, dan is het al inferieur. Wel weten waar je over praat.

Niet elk spel op de xbox360 is ruk, pgr is best leuk om te spelen. Kameo is ook best geinig. Maar echte toppers zijn het niet, terwijl ze het wel zo voordoen (wat moeten ze anders? :P ). Dus ik verwacht wel dat, net als bij de xbox en ps2, de games van de xbox360 inferieur gaan worden aan die van de ps3. Alleen al als ik naar final fantasy kijk.

Japanners zijn de echte game/gameplay-goeroe's! kijk eens naar de verkoopcijfers daar ;
één week, tussen 10 en 16 april ;
1. DS Lite: 140,969
2. DS: 37,204
3. PS2: 27,549
4. PSP: 26,340
5. GBASP: 6,372
6. GBM: 3,676
7. Xbox 360: 1,926
8. GC: 1,080
9. GBA: 46
10. Xbox: 30

De PS2, een console die al jaren op de markt is, verkoopt al ruwweg 14x zo goed als de xbox360 :D Om over de gewone xbox maar te zwijgen ( 30 consoles op 125miljoen mensen :D ).

Edit ;'
Ook wel leuk om te zien, de 360 verkoopt in Amerika slechter dan de ps2 ;
Console Maart Februari
PS2 273000 299000
X360 192000 161000
Xbox 83000 88000
Cube 63000 67000
NDS ? 150000
PSP ? 170000
GBA/Micro ? ?

:D

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjuh op 17-05-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Bartjuh schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:12:
[...]

Japanners zijn de echte game/gameplay-goeroe's! kijk eens naar de verkoopcijfers daar ;
één week, tussen 10 en 16 april ;
1. DS Lite: 140,969
2. DS: 37,204
3. PS2: 27,549
4. PSP: 26,340
5. GBASP: 6,372
6. GBM: 3,676
7. Xbox 360: 1,926
8. GC: 1,080
9. GBA: 46
10. Xbox: 30

De PS2, een console die al jaren op de markt is, verkoopt al ruwweg 14x zo goed als de xbox360 :D Om over de gewone xbox maar te zwijgen ( 30 consoles op 125miljoen mensen :D ).
Gestoorde game goeroes jah :p Mensen die daar dood gaan omdat ze 24/7 een spelletje willen spelen. En laten we maar niet beginnen over de gekke smaak van die jappers. De meest vage games die daar uitkomen en nog goed lopen ook. Op de ps2 weliswaar, want op de 360 zal je ze niet zien puur omdat die jappers alleen hun eigen 'troep' waarderen. (en alleen daardoor zal de ps3 zeker geen flop worden)
Edit ;'
Ook wel leuk om te zien, de 360 verkoopt in Amerika slechter dan de ps2 ;
Console Maart Februari
PS2 273000 299000
X360 192000 161000
Xbox 83000 88000
Cube 63000 67000
NDS ? 150000
PSP ? 170000
GBA/Micro ? ?

:D
Omdat de 360 op dit moment nog vele malen duurder is, ps1 verkocht aan zijn einde ook rapper dan een ps2. De mensen die nu nog een ps2 halen zijn vaak de ouders die het voor hun kinders kopen. Het is nu betaalbaar, die kinderen maakt het voor de rest weinig uit als ze al op de hoogte zijn

[ Voor 12% gewijzigd door dikki dik op 17-05-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nog nooit Economie en Statistiek gehad op school?

Iets met prijzen enzo :?

Dalende prijs, verhoogde afzet, dat soort dingen :?

Of zegt het je helemaal niets?

Wat je b.v. ook zou kunnen concluderen is dat er net zoveel Microsoft consoles worden verkocht als Sony consoles in de States.

He, da's een andere kijk he :+

Sterker, Microsoft uitsells Sony:

PS2 273000

Tegen

X360 192000
Xbox 83000
_________
275000

Kijk, dat jij Final Fantasy als voorbeeld neemt, prima. Ik ben iemand die in slaap valt als ik alleen al de naam hoor. Moest bij het typen van de naam net even een bakkie koffie zetten.

Jij vind FF leuk. Fijn voor jou, en met jou een hoop andere gamers. Ik vind PGR3 en GRAW toppers. Da's dan weer leuk voor mij, en een groot aantal gamers met mij.

Een spel superieur verklaren op basis van screenshots 8)7

En wat doet die rare Smiley bij die verkoopcijfers :? Heb jij Sony aandelen? Heeft Microsoft jouw pijn gedaan?

Of kan je niet zo objectief kijken? Gekke B) enzo?

Op 1 of andere manier, werd ik in dit topic als Fanboy bestempeld, terwijl er volgens mij niemand zo objectief probeerd te zijn als ik.

[ Voor 135% gewijzigd door PWM op 17-05-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Grappig dat sommige mensen helemaal pro PS3 linux zijn, terwijl ze nog nooit met linux in aanraking zijn geweest. Die zien het als een soort Firefox tegen IE, Windows tegen Linux, goed tegen kwaad. Zullen knap verbaasd zijn als het heel anders is dan verwacht, en ze er geen ruk van snappen.

Aha, PWM zit hier de PS3 fans even te dissen :9 Dit is precies wat ik ook denk als ik dit topic lees (zie zijn vorige posten, waarin hij allerlei vage argumenten tegen de 360 ontkracht), alleen niet ga posten, omdat ik dan gelijk een lading posts met PS3 is beter te zien krijg. (verkoopcijfersfreak hierboven bijvoorbeeld)

[ Voor 38% gewijzigd door Muthas op 17-05-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:47:
Nog nooit Economie en Statistiek gehad op school?

Iets met prijzen enzo :?

Dalende prijs, verhoogde afzet, dat soort dingen :?

Of zegt het je helemaal niets?
Euhm, ik heb marketing gehad op HBO... overigens hoeft een dalende prijs helemaal geen hogere afzet tot gevolg te hebben (kijk naar senseo, is zelfs duurder geworden, verkoopt als een gek). Dat het vaak gebeurd, ok, maar dat is een ander verhaal.
Wat je b.v. ook zou kunnen concluderen is dat er net zoveel Microsoft consoles worden verkocht als Sony consoles in de States.

He, da's een andere kijk he :+

Sterker, Microsoft uitsells Sony:

PS2 273000

Tegen

X360 192000
Xbox 83000
_________
275000
Dit is wel een erg kromme vergelijking. Jij telt de verkoopcijfers van een verouderde console (xbox) bij die van de nieuwere console op. Zij zullen echt wel wat voordeel hebben behaald uit de marktsegmentatie die hier is ontstaan.

Maar goed, dan mag ik ook wel even gebruik maken van de marktsegmentatie van sony. Ik tel de cijfers van de psp daar wel even bij op :)

PS2 299000
PSP 170000
--------------- +
469 000

Tegen microsoft ;

xbox360 161 000
xbox 88 000
--------------- +
249 000

Uiteraard is er wel een klein beetje kanibalisatie in het nadeel van microsoft, maar dat scheelt geen ruim 200.000 stuks! ;)
Kijk, dat jij Final Fantasy als voorbeeld neemt, prima. Ik ben iemand die in slaap valt als ik alleen al de naam hoor. Moest bij het typen van de naam net even een bakkie koffie zetten.

Jij vind FF leuk. Fijn voor jou, en met jou een hoop andere gamers. Ik vind PGR3 en GRAW toppers. Da's dan weer leuk voor mij, en een groot aantal gamers met mij.

Een spel superieur verklaren op basis van screenshots 8)7
Een spel als FF superieur verklaren op basis van screenshots :+ FF is een spel dat enorm populair is en bekend staat om z'n gameplay, maar goed. Het is niet voor niets de grondlegger voor alle rpg's :D
En wat doet die rare Smiley bij die verkoopcijfers :? Heb jij Sony aandelen? Heeft Microsoft jouw pijn gedaan?

Of kan je niet zo objectief kijken? Gekke B) enzo?

Op 1 of andere manier, werd ik in dit topic als Fanboy bestempeld, terwijl er volgens mij niemand zo objectief probeerd te zijn als ik.
Euhm... op de cijfers af gaan is subjectief ? :D Nou wordt het helemaal mooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Muthas schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:07:
Grappig dat sommige mensen helemaal pro PS3 linux zijn, terwijl ze nog nooit met linux in aanraking zijn geweest. Die zien het als een soort Firefox tegen IE, Windows tegen Linux, goed tegen kwaad. Zullen knap verbaasd zijn als het heel anders is dan verwacht, en ze er geen ruk van snappen.
Als je het over mij hebt zou ik nog maar even een beetje bijlezen. Mijn signature en post history zijn een goede plaats om te beginnen :) Ik heb nog geen anderen zo enthousiast zien doen over PS3 Linux als ik, dus ik ga er van uit dat je het over mij hebt.

Ik gebruik al een paar jaar exclusief Linux op mijn thuiscomputers (Desktop & Laptop) en heb er nog steeds geen moment spijt van gehad dat ik ben geswitched. Op mijn werk gebruik ik Linux en Windows (50/50 zo'n beetje) en beide systemen hebben wel wat wat me aanstaat. Voor privegebruik ga ik echter helemaal voor Linux (en misschien in de toekomst MacOS X).

[ Voor 22% gewijzigd door Gerco op 17-05-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Gerco schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:25:
[...]

Als je het over mij hebt zou ik nog maar even een beetje bijlezen. Mijn signature en post history zijn een goede plaats om te beginnen :) Ik heb nog geen anderen zo enthousiast zien doen over PS3 Linux als ik, dus ik ga er van uit dat je het over mij hebt.

Ik gebruik al een paar jaar exclusief Linux op mijn thuiscomputers (Desktop & Laptop) en heb er nog steeds geen moment spijt van gehad dat ik ben geswitched. Op mijn werk gebruik ik Linux en Windows (50/50 zo'n beetje) en beide systemen hebben wel wat wat me aanstaat. Voor privegebruik ga ik echter helemaal voor Linux (en misschien in de toekomst MacOS X).
Zet ik sommige nog cursief, snap je het nog niet. En nee, ik bedoelde dus niet jou. Ik bedoel meer de mensen die gewone windows users zijn, en als SUPER argument voor de PS3 linux gaan gebruiken, dit vind ik ook goed (heb ook linux op een oude bak hier staan), terwijl ze zelf amper weten wat het is, behalve een keer gehoord hebben dat een vervanger van windows is/kan zijn. Nu ze het op de PS3 kunnen krijgen, denken ze gelijk een soort Firefox als vervanger van IE te hebben (voorbeeld).

[ Voor 21% gewijzigd door Muthas op 17-05-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:20:
[...]
[...]

Dit is wel een erg kromme vergelijking. Jij telt de verkoopcijfers van een verouderde console (xbox) bij die van de nieuwere console op. Zij zullen echt wel wat voordeel hebben behaald uit de marktsegmentatie die hier is ontstaan.

Maar goed, dan mag ik ook wel even gebruik maken van de marktsegmentatie van sony. Ik tel de cijfers van de psp daar wel even bij op :)

PS2 299000
PSP 170000
--------------- +
469 000

Tegen microsoft ;

xbox360 161 000
xbox 88 000
--------------- +
249 000

Uiteraard is er wel een klein beetje kanibalisatie in het nadeel van microsoft, maar dat scheelt geen ruim 200.000 stuks! ;)
Andere markt. Dan kan ik weer een vergelijking maken tussen de Next gens, dan staat het 6.000.000 tegen 0.

Het gaat mij er niet om om aan te tonen dat de Xbox meer verkoopt. Het gaat mij er om om aan te tonen dat cijfers op 100 verschillende manieren te lezen zijn.

Daarbij heeft Sony ook nog wel ervaring met een betere techniek die niet verkoopt. VHS/Video2000/Betamax. De best verkopende, hoeft niet perse het beste apparaat te zijn.
Een spel als FF superieur verklaren op basis van screenshots :+ FF is een spel dat enorm populair is en bekend staat om z'n gameplay, maar goed. Het is niet voor niets de grondlegger voor alle rpg's :D
De grondlegger? Wat koop ik daarvoor? Dune was 1 van de grondleggers van RTS. Zeker voor de massa. Dune 2 was briljant, zijn opvolger dramatisch
[...]

Euhm... op de cijfers af gaan is subjectief ? :D Nou wordt het helemaal mooi :+
Ja, cijfers kunnen heel subjectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Muthas schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:29:
Nu ze het op de PS3 kunnen krijgen, denken ze gelijk een soort Firefox als vervanger van IE te hebben (voorbeeld).
Als Sony het goed aanpakt (en daar ga ik wel van uit) wordt het een Linux die zo makkelijk te gebruiken is (default) dat je het bijna geen Linux meer mag noemen :)

Er zal ws een eenvoudige browser, mailclient etc opkomen die zelfs een kleuter nog kan bedienen. Als ze dat niet doen is het inderdaad hopeloos, maar ik denk niet dat Sony Linux zou meeleveren zonder dat ze hier heel erg goed over hebben nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:42
Gerco schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:25:
[...]
Ik lees dit hele topic al mee sinds de sony press conference voor de E3, maar wil nu ook wel 1 ding zeggen.

Je zegt hier dat de PS3 niet voor alleen traditionele consoletaken gebruikt zal worden maar ook als mediacenter. Ik vraag me af hoeveel mensen hierop zitten te wachten. Sony heeft eerder een console/mediaapparaat gecombineerd, namelijk de PSX (nee niet de Playstation One). Dat was een Playstation 2 met DVR/video editing/Web browser/DVD fikker.

Meer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/PSX_%28DVR%29

Deze "console" heeft dezelfde media functionaliteit als de PS3 maar dan i.c.m. een PS2. Maar helaas werd deze combinatie een flop. Al moet ik zeggen dat ik het idee geweldig vindt. Mensen zaten er niet op te wachten, niet in Japan maar ook niet in Europa of Noord Amerika. Daar moet ik nu nog zien of mensen wel zo zitten te wachten op een PS3 met deze mogelijkheden.

Ook XBMC voor de XBox... (Hemel en aarde bewegen :? Binnen 5 minuten op een nieuwe xbox...)
Veel mensen weten niet dat dit kan en de meeste mensen die hun Xbox omgebouwd willen hebben doen dit puur omdat ze dan goedkoop spellen kunnen spelen. Voor iedereen waarvan ik de Xbox ombouw gaat het puut om het spelen van back-ups, helemaal niet voor Xbmc.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:29:
[...]

Haha, ja zo kan ik het ook. Als 5% van de Japanse bevolking een PS3 koopt bij de launch dan zijn dat al 6,35 miljoen Japanners die een PS3 kopen. Dus misschien kun je beter je vraag veranderen in: Japan gaat massaal wel voor de ps3?
Nee dat kan niet aangezien er staat dan 75% geen ps3 gaat kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Gerco schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:39:
[...]

Als Sony het goed aanpakt (en daar ga ik wel van uit) wordt het een Linux die zo makkelijk te gebruiken is (default) dat je het bijna geen Linux meer mag noemen :)

Er zal ws een eenvoudige browser, mailclient etc opkomen die zelfs een kleuter nog kan bedienen. Als ze dat niet doen is het inderdaad hopeloos, maar ik denk niet dat Sony Linux zou meeleveren zonder dat ze hier heel erg goed over hebben nagedacht.
jij de hele tijd met je linux :+

Het is een leuke toevoeging, maar verwacht er niet teveel van het blijft immers een gameconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

25%: 32 miljoen PS3's in Japan. Ik geloof niet dat ze deze aantallen al gehaald hebben met de PS2.
Natuurlijk verder een vrij zinloos onderzoek. Zeker omdat er niet echt vergeleken wordt met andere consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Huntor schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:48:

Ook XBMC voor de XBox... (Hemel en aarde bewegen :? Binnen 5 minuten op een nieuwe xbox...)
Veel mensen weten niet dat dit kan en de meeste mensen die hun Xbox omgebouwd willen hebben doen dit puur omdat ze dan goedkoop spellen kunnen spelen. Voor iedereen waarvan ik de Xbox ombouw gaat het puut om het spelen van back-ups, helemaal niet voor Xbmc.
misschien omdat ze niet op de hoogte zijn, maar als je eenmaal weet wat je ermee kan gaat er een wereld voor je open. Gewoon je gedownloade series via een simpele klik op de knop bekijken op je tv. Wie wil dat nou niet, niks geen omzetten meer. Media functionaliteit is wat mij betreft erg belangrijk voor een console met een klein programmatje kan elke console dat aan. Zeker een goede zet van MS en sony om het te benutten. Nooit meer hoeven te converteren naar dvd formaat. Prachtige uitvinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik denk dat men bij sony nog een grote troef van Microsoft onderschat. WINDOWS VISTA. De xbox 360 ondersteund Hd-dvd en Microsoft heeft aangekondigt dat Hd-dvd ook de nieuwe standaard voor Vista gaat worden. Ze zullen dit hard gaan pushen.

Dit zal er voor zorgen dat de prijs van Hd-dvd heel snel zal dalen aangezien er veel drives geproduceert gaan worden. Tevens Hd-dvd het nieuwe opslag media voor pc data zal worden (lees: het kopieeren van films). En daarnaast indien men een film wil bekijken via pc/mediacenter/laptop dit in de toekomst ook via Hd-dvd zal gaan.

Laten we hopen dat Sony gewoon top games gaat maken en niet teveel aan Bleu-ray blijft trekken. Blue-ray is geen rechtvaardiging voor de hoge prijs. Goede games zijn dat wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

fZeroNewbie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 01:23:
Ik denk dat men bij sony nog een grote troef van Microsoft onderschat. WINDOWS VISTA. De xbox 360 ondersteund Hd-dvd en Microsoft heeft aangekondigt dat Hd-dvd ook de nieuwe standaard voor Vista gaat worden.
De X-Box 360 ondersteund (nog) helemaal geen HD-DVD, alleen HD video. Je zult nog steeds een HD-DVD speler nodig hebben (zoals in een Vista-PC zal zitten) om de content op de X-Box 360 te krijgen.
Tevens Hd-dvd het nieuwe opslag media voor pc data zal worden
De meeste PC data wordt nog altijd op CD-ROM opgeslagen, de DVD begint nu een beetje aan een opmars in dat gebied. Voordat HD-DVD dezelfde opmars kan gaan maken zijn we nog wel een paar jaar verder.
Laten we hopen dat Sony gewoon top games gaat maken en niet teveel aan Bleu-ray blijft trekken. Blue-ray is geen rechtvaardiging voor de hoge prijs. Goede games zijn dat wel!!
Blu-ray is wel degelijk een rechtvaardiging voor de hoge prijs, die drive is namelijk nog vreselijk duur om te maken. Dat je er weinig "value for money" voor krijgt ben ik wel met je eens, maar die prijs is niet onrechtvaardig, alleen hoog.

Goede games zijn wel de slechtste rechtvaardiging voor een hoge console prijs, aangezien Sony die games helemaal niet zelf maakt, op een paar uitzonderingen na, maar dan nog gaan de ontwikkelkosten van de games de prijs van de console niet opdrijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Gerco op 18-05-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat is die sterke troef tussen Vista en de 360 (gerelateerd aan HD-DVD)? Een Blu-Ray drive in je PC zal ook gaan werken met Vista. Het is niet dat MS dit gaat/kan/wil tegenhouden.

Blu-ray kan zelfs een stuk interessanter zijn voor heavy-users omdat
a) de opslagruimte groter is
b) de eerste blu-ray branders (met bijbehorende media) al te koop zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Gerco schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:55:Goede games zijn wel de slechtste rechtvaardiging voor een hoge console prijs.
Sorry, maar dit kan ik niet helemaal volgen? Goede games (of content, if u will) zijn de eenige rechtvaardiging voor de hoge prijs. Als je een Ferarri koopt mag je toch verwachten dat deze wat meer kan dan een Twingo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

fZeroNewbie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:47:
Sorry, maar dit kan ik niet helemaal volgen? Goede games (of content, if u will) zijn de eenige rechtvaardiging voor de hoge prijs. Als je een Ferarri koopt mag je toch verwachten dat deze wat meer kan dan een Twingo.
Technische specs en goede games zijn niet hetzelfde. Die hoge prijs kun je rechtvaardigen door met technische specs te gooien. Dat garandeerd echter helemaal niet dat er ook goede games voor uitkomen.

Als er een hele goede game is voor een dure console, zul je eerder die dure console gaan kopen ja, maar daar wordt de prijs van de console niet hoger, lager of rechtvaardiger van. Een goede game kan een katalysator voor aankoop zijn, maar zeker geen factor in de prijs van de console.

Als je grafische prestaties gelijk stelt aan de goedheid van een game heb je een beetje gelijk ja, maar ook alleen dan en dan moet ik je helaas bijzonder kortzichtig noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Shiver23 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:39:
Wat is die sterke troef tussen Vista en de 360 (gerelateerd aan HD-DVD)? Een Blu-Ray drive in je PC zal ook gaan werken met Vista. Het is niet dat MS dit gaat/kan/wil tegenhouden.
Microsoft bouwt standaard geen Bleu-ray ondersteuning in Vista.
bron

Microsoft heeft genoeg macht om Blue-ray het moeilijk te maken. Zo hebben ze aangegeven dat ze de beveiligings eisen van Bleu-ray ook niet gaan ondersteunen met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

fZeroNewbie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:57:
Microsoft heeft genoeg macht om Blue-ray het moeilijk te maken. Zo hebben ze aangegeven dat ze de beveiligings eisen van Bleu-ray ook niet gaan ondersteunen met Vista.
Typisch gevalletje monopoliemisbruik. Ze gebruiken nu hun monopolie op de Desktop markt om het Blu-ray moeilijker te maken. Hierdoor is er minder reden om een PS3 te kopen en zal de X-Box 360 daarvan profiteren.

Duidelijker dan dit zie je ze niet vaak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Gerco schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:52:
Als er een hele goede game is voor een dure console, zul je eerder die dure console gaan kopen ja, maar daar wordt de prijs van de console niet hoger, lager of rechtvaardiger van. Een goede game kan een katalysator voor aankoop zijn, maar zeker geen factor in de prijs van de console.
Ik snap ook wel dat de prijs van een console wordt bepaald door de hardware en ontwikkelkosten.
Het gaat er echter om wat er met de hardware wordt gedaan. Als ik een PS3 koop en ze brengen er alleen maar PS2 spellen voor uit. Wat heb ik dan aan een PS3? er is dan niks wat de meerprijs over de PS2 rechtvaardigt. Als ik een PS3 koop en ik krijg bijv.de nieuwe FF dan rechtvaardigt dat voor mij als consument de prijs.
Typisch gevalletje monopoliemisbruik.
begrijp me niet verkeerd. Het is zwaar ranzig wat er gebeurt. maar wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door fZeroNewbie op 18-05-2006 10:06 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.