| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Klein (lees: uitgebreid

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Standby Altimeter blijft altijd op 1013 staanDutchCommando schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:59:
Edit: oops, stby altimeter vergeten goe te zetten ;P
Toestel ziet er goed uit zeg, is 'ie inmiddels al te koop??
Onjuist, die moet gewoon op local QNH staanMycroft schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:56:
[...]
Standby Altimeter blijft altijd op 1013 staan
Alsie altijd op 1013 staat lijkt hij me niet echt standby ....Mycroft schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:56:
Standby Altimeter blijft altijd op 1013 staan
Toestel ziet er goed uit zeg, is 'ie inmiddels al te koop??
Bij KLM niet iig. Ik dacht dat je met die livery vloog. Standby altimeter gebruik je bij normale operatie niet, enkel bij het opschrijven van de RVSM check op je flight plan onderweg.DutchCommando schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 01:03:
[...]
Onjuist, die moet gewoon op local QNH staan.
Bij nood zou je hem evt. kunnen gebruiken en dus instellen, maar dat komt bijna niet voor.
Detail van het toestel is erg goed, maar ik kon hem niet kopen op die site, weet iemand waarom niet?
Verwijderd
iemand anders hieerboven (enkele posts geledes) had daar ook last van
Verwijderd
Wat mij tot nu opvalt is het volgende:
-Systemen zitten goed in elkaar, ook kwa meldingen op de EICAS enzo.
-vinden jullie het geluid ook zo brak?

-mooi dat er een pushback gauge bij inzit
-Virtual cockpit is mooi, FPS blijft ook goed, leuk dat je van alles kan aanklikken.
Zelfs virtual cabin, kan je nog een beetje rondlopen
ik heb wel een paar vliegtechnische vraagjes:
-Er staat wel prachtig mooi uitgelegd in de AOM hoe je de fuel planning doet, maar er staat helemaal niks bij over taxi/apu power, pas vanaf takeoff tot aan alternate wordt alles behandeld. Iemand enig idee hoeveel fuel standaard is voor engine start/taxi ?
-Er staat ook in hoe je V-speeds berekend en over derated thrust enzo, maar waarom niks over de required runway length? Want voordat je derated thrust gaat gebruiken moet je toch eerst weten hoeveel meer runway je dan nodig hebt?
greetz Dust
Verwijderd
Dat is de informatieletter van de op dat moment huidige atis, bij het uitluisteren van de atis hoor je dat namelijk ook. Begint met alfa, wanneer hij vernieuwt wordt is het information bravo, daarna information charlie etc etc. Wanneer je het initial contact maakt met de atc en je zegt dat er bij weet de atc'er dat jij de juiste weerinfo aan boord hebt.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:21:
3de vraag bijna alle vliegtuigen die willn taxi'en zeggen information quebec. wat wilt dat zeggen
Oh nee he !! Ik zou het zooooo verrot vinden als het geluid gaar is !! Ik vond de LD 767 de eerste sim waar het geluid redelijk overtuigend tot vrij goed was zegmaar.. Met name de engine whine ed bij opstarten vond ik goed... Zou erg jammer zijn als het qua geluid wederom drama is.. Ik weet niet, vind goed geluid echt essentieel, maar misschien ben ik de enige.. Ik hoor er nooit iemand over lijkt wel.....Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:39:
ben nu m'n eerste vlucht aan het maken met de 744, kort stukje van Denver naar San Francisco.
Wat mij tot nu opvalt is het volgende:
-vinden jullie het geluid ook zo brak?vooral bij een externe view is het niet echt overtuigend of zo, zoals je zou verwachten
greetz Dust
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Hoi DustVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:39:
ik heb wel een paar vliegtechnische vraagjes:
-Er staat wel prachtig mooi uitgelegd in de AOM hoe je de fuel planning doet, maar er staat helemaal niks bij over taxi/apu power, pas vanaf takeoff tot aan alternate wordt alles behandeld. Iemand enig idee hoeveel fuel standaard is voor engine start/taxi ?
greetz Dust
Variabel:
Reken 45 kg/min fuel voor taxi
+
Vast
100 kg: APU
200kg: engine starting
470 kg voor 99% taxi dekking
Ik vind geluid binnen werkelijk briljant. Met name het fluiten van de motoren op final is super. Exterior sound is erg zacht, en TCAS sound is erg zacht bij mijWilde schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:50:
[...]
Oh nee he !! Ik zou het zooooo verrot vinden als het geluid gaar is !! Ik vond de LD 767 de eerste sim waar het geluid redelijk overtuigend tot vrij goed was zegmaar.. Met name de engine whine ed bij opstarten vond ik goed... Zou erg jammer zijn als het qua geluid wederom drama is.. Ik weet niet, vind goed geluid echt essentieel, maar misschien ben ik de enige.. Ik hoor er nooit iemand over lijkt wel.....
Never mind, ben al aan het sponzen
[ Voor 23% gewijzigd door mekkieboek op 04-08-2005 20:14 ]
Het is inderdaad de kenletter van de huidige ATIS.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:42:
Dat is de informatieletter van de op dat moment huidige atis, bij het uitluisteren van de atis hoor je dat namelijk ook. Begint met alfa, wanneer hij vernieuwt wordt is het information bravo, daarna information charlie etc etc. Wanneer je het initial contact maakt met de atc en je zegt dat er bij weet de atc'er dat jij de juiste weerinfo aan boord hebt.
Er is echter wel een onderscheid tussen een Arrival ATIS (kenletters Alpha t/m Mike) en Departure ATIS (kenletters November t/m Zulu).

Gister ook eens met die 747 zitten spelen, de sound effects vind ik wel mooi (opstijgen zonder flaps WIL je gewoon niet ivm die alarmbelletjes
Geluid van buiten is niet echt indrukwekkend, helaas.

Het duurde wel tot vanmorgen voor mijn installer validatie het eindelijk deed, maar ach...
Overigens, niet verder vertellen, de pmdg download sectie mag dan zijn uitgezet, je kunt nog steeds liveries downloaden via deze link.
[ Voor 3% gewijzigd door mekkieboek op 05-08-2005 18:14 ]
Vertrek VHHH - WSSS

Verwijderd
Om eerlijk te zijn:Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:45:
allemaal mooie screens
is die pmdg 747 echt goed? de moeite waard om te kopen?
Ik zag een paar post geleden dat je vrij nieuw bent met het hele FS gedoe. Althans, dat maakte ik eruit op.
Om dan gelijk 60 dollar uit tegeven aan zo'n kist, kun je doen maar persoonlijk zou ik eerst de basis dingen van FS gaan leren.
Daarna kun je als je het aardig onder de knie hebt beginnen met de PMDG 737, daar is een hele goeie non-officiele manual van te krijgen (zie mijn FTP) van Metzinger.
Daarmee heb ik 't ook geleerd om die 737 te besturen enzo. Daarin word gewoon erg veel uitgelegd, al gaan ze daar er ook vanuit dat je toch de basis dingen al wel weet.
Het manual is op zeker hoogte ook wel toepasbaar op de 747 en de 767 die je hier regelmatig voor bij ziet komen, maar die kisten snap je een stuk makkelijker als je de 737 door hebt, althans dat is wat mijn ervaring is.
Daarnaast vind ik die 744 nog verre van ideaal, zoals al gezegd het geluid van de motoren buiten het vliegtuig stelt gewoon 3x niks voor. Hoop dat daar iemand snel een beetje mooi custom sound pack voor maakt.
En wat mij opgevallen is toen ik een keer in de schemering vloog is dat je gewoon de romp delen kon tellen van die PMDG kist (ook in de PMDG livery), je zag gewoon licht door de naden schijnen. Zonde.
Ik hoop dat ze snel met wat verbeteringen komen.
Desondanks zien de livery's van Boeing & KLM er erg strak uit en 't oogt allemaal erg mooi en strak zoals we van PMDG gewend zijn met de 737 series.
Meer dan dat kan ik er nog niet over zeggen omdat ik er nog niet echt mee heb gevlogen. Te weinig tijd voor gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 21:52 ]
Ik heb in dusk, dawn en night gevlogen en dit heb ik niet gezienVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:52:
[...]
En wat mij opgevallen is toen ik een keer in de schemering vloog is dat je gewoon de romp delen kon tellen van die PMDG kist (ook in de PMDG livery), je zag gewoon licht door de naden schijnen. Zonde.
Verwijderd
ind ik ben vrij nieuw in het hele fs gebeuren, maar ik leer hier alle dagen emens veelVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:52:
[...]
Om eerlijk te zijn:
Ik zag een paar post geleden dat je vrij nieuw bent met het hele FS gedoe. Althans, dat maakte ik eruit op.
Om dan gelijk 60 dollar uit tegeven aan zo'n kist, kun je doen maar persoonlijk zou ik eerst de basis dingen van FS gaan leren.
Daarna kun je als je het aardig onder de knie hebt beginnen met de PMDG 737, daar is een hele goeie non-officiele manual van te krijgen (zie mijn FTP) van Metzinger.
Daarmee heb ik 't ook geleerd om die 737 te besturen enzo. Daarin word gewoon erg veel uitgelegd, al gaan ze daar er ook vanuit dat je toch de basis dingen al wel weet.
Het manual is op zeker hoogte ook wel toepasbaar op de 747 en de 767 die je hier regelmatig voor bij ziet komen, maar die kisten snap je een stuk makkelijker als je de 737 door hebt, althans dat is wat mijn ervaring is.
Daarnaast vind ik die 744 nog verre van ideaal, zoals al gezegd het geluid van de motoren buiten het vliegtuig stelt gewoon 3x niks voor. Hoop dat daar iemand snel een beetje mooi custom sound pack voor maakt.
Desondanks zien de livery's van Boeing & KLM er erg strak uit en 't oogt allemaal erg mooi en strak zoals we van PMDG gewend zijn met de 737 series.
Meer dan dat kan ik er nog niet over zeggen omdat ik er nog niet echt mee heb gevlogen. Te weinig tijd voor gehad.
maar bedankt om ff je mening te zeggen over pmdg 747, kzal dus ff wachten met dat te kopen
ik ben volop aan het oefenen in fs en met die Ai packetten (zeer tof)
alleen ik heb pmdg 737 van een vriend maar die werkt hier niet, ik zal morgen precies uitleggen wat er fout gaat
Moet zeggen dat je voor zo'n geavanceerde kist wel erg oppervlakkig beoordeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:52:
[...]
Om eerlijk te zijn:
Verwijderd
Jullie spelen dus allemaal Microsoft Flight Simulator 2004 met allerlei soorten add-on's?
Als ik alles zo zie .. val ik bijna van mijn stoel .. zo mooi is het gemaakt.
Zelf heb ik dit spelletje nog nooit geprobeerd, en wil het wel eens proberen.
Is het de moeite waard om het te gaan kopen?
Daarnaast heb je imho ook een add-on voor het weer nodig, bijvoorbeeld ActiveSky 5.
Als je serieus aan de slag wilt en realisme nastreeft heb je aan alleen Flight Simulator dus niet genoeg. Wil je echter gewoon af en toe even rondvliegen heb je die add-ons niet nodig en kan je aan de slag met de standaard FS vliegtuigen.
Verwijderd
Laatste regel van m'n post:rellehenk schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:42:
[...]
Moet zeggen dat je voor zo'n geavanceerde kist wel erg oppervlakkig beoordeeld.
Als ik dat wel heb, dan zal ik uiteraard mijn mening herzien!
Als ik weer ff vlieg en ik zie 't dan maak ik wel ff een screenshot.DutchCommando schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:49:
[...]
Ik heb in dusk, dawn en night gevlogen en dit heb ik niet gezien.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 00:07 ]
Volgens mij gebeurd dit vaker bij DXT 3 texturesVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:06:
[...]
Als ik weer ff vlieg en ik zie 't dan maak ik wel ff een screenshot.
FTP? Hoe bedoel je dat? Ik wil heb n.l. veel interesse in die manual. b.v.d.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:52:
[...]
.
Verwijderd
Mooie shots Gil! Die Cathay Pacific livery is om je vingers bij af te likken, schitterend!Gilly schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:28:
Ja 747-400 dan maar weer
Vertrek VHHH - WSSS
[afbeelding]
Mischien nogal noob gedrag maar waar zie ik de ftp server van hem dan?Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:14:
dat je die kunt downen van derice zijn ftp server :p:p
Thanks! @mail is winnetou_det@hotmail.comVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:51:
programmatje downen
was je email, kzal je helpen
Hongkong - Haneda met JAL. Met een mooie VOR DME 16R, ging niet geheel perfect overigens.

en had ik al gezegd dat ie niet zwabbert rond vnav of lnav settings, dat de framerates prima zijn ook in de VC, dat de FMC gewoon goed is (en uiteraard compatible met de 737ng sid/star bestanden).
[ Voor 23% gewijzigd door mekkieboek op 06-08-2005 21:50 ]
Verwijderd
Als je het realistisch wilt, hoeft je natuurlijk niet altijd de airliner kant op te denken (zoals meestal gebeurt). Ik heb zelf ook heel veel plezier gehad met de genoemde vliegtuigen (plus de DF 737 en de PSS Airbus), maar ik ben nu al weer heel lang heel zoet met de Dreamfleet Beech A36! Samen met Active Camera 2, VFR The Netherlands en FSPassengers doe ik nu al wekenlang niets anders dan van het ene naar het andere Nederlandse vliegveld hoppen! ZEER realistisch allemaal imho (dankzij die combinatie van vier genoemde add-ons) en ik VLIEG ook nog eens zelf i.p.v. dat ik het een FMC laat doen...Joni schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:56:
Je hebt dus naast FS nog een realistischer vliegtuig nodig, zoals bijvoorbeeld de PMDG 737NG, PMDG 747-400 of de Level-D Simulations 767-300ER.
Daarnaast heb je imho ook een add-on voor het weer nodig, bijvoorbeeld ActiveSky 5.
Active Sky is overigens mooi en leuk maar absoluut niet nodig imho...
En een programma als ActiveSky voegt imho een extra dimensie toe aan de hele FS ervaring (rekening houden met het weer, verschillende wind op verschillende hoogtes, enz.). Daarom is het imho iets wat iemand die realisme nastreeft moet hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Joni op 07-08-2005 12:36 ]
Verwijderd
Je hebt het over VFR the netherlands. Is die al uit en zoja waar kan ik die vinden want wil weleens iets anders dan de fps vreter nl2000.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:02:
[...]
Als je het realistisch wilt, hoeft je natuurlijk niet altijd de airliner kant op te denken (zoals meestal gebeurt). Ik heb zelf ook heel veel plezier gehad met de genoemde vliegtuigen (plus de DF 737 en de PSS Airbus), maar ik ben nu al weer heel lang heel zoet met de Dreamfleet Beech A36! Samen met Active Camera 2, VFR The Netherlands en FSPassengers doe ik nu al wekenlang niets anders dan van het ene naar het andere Nederlandse vliegveld hoppen! ZEER realistisch allemaal imho (dankzij die combinatie van vier genoemde add-ons) en ik VLIEG ook nog eens zelf i.p.v. dat ik het een FMC laat doen...Het is gewoon een ANDER soort realisme, maar echt niet minder of zo!
Active Sky is overigens mooi en leuk maar absoluut niet nodig imho...
Verwijderd
http://www.horizonsimulat...html/vfr_netherlands.htmlVerwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:58:
[...]
Je hebt het over VFR the netherlands. Is die al uit en zoja waar kan ik die vinden want wil weleens iets anders dan de fps vreter nl2000.
Aanrader voor het vliegen boven Nederland bij dag. Door ontbreken van nacht textures geef ik zelf 's nachts de voorkeur aan de default scenery.
Intussen staat ook FS2004 er (uiteraard) weer op, met FSGlobal, FSUIPC, FSForce en de PMDG 747. Maar zodra ik SB3 installeer, crasht FS2004 elke keer als ik hem afsluit. Ik weet nog dat dit een oud probleem is, maar heeft er iemand al een oplossing voor gevonden ?
(Kan me nog herinneren dat we dachten hier dat t aan de combi FSForce en SB3 lag).
Ja dat is een hele goeie. Het ligt inderdaad aan de combinatie FSforce SB3, maar het probleem is er niet altijd met deze combinatie.Sleepie schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:00:
Ik heb wat nieuwe hardware gekocht, zodat mn framerates weer helemaal up-to-date zijn. Daarbij meteen mijn hele PC opnieuw geinstalleerd.
Intussen staat ook FS2004 er (uiteraard) weer op, met FSGlobal, FSUIPC, FSForce en de PMDG 747. Maar zodra ik SB3 installeer, crasht FS2004 elke keer als ik hem afsluit. Ik weet nog dat dit een oud probleem is, maar heeft er iemand al een oplossing voor gevonden ?
(Kan me nog herinneren dat we dachten hier dat t aan de combi FSForce en SB3 lag).
Ik heb nu RFP installed en vervolgens mijn aircraft dir weer leeg gehaald. Niet echt een schone oplossing, ik weet het
Verwijderd
Ik denk niet dat dit mogelijk is. Verder lijkt de layout van de -400 cockpit ook totaal niet op die van de -200 en -300 serie. Bij de -400 zitten de displays naast elkaar net zoals bij de 777 en 737NG terwijl de -200/300 series de displays onder elkaar hebben en nog gebruik maken van analoge metertjes. Als je een 767-400 wilt vliegen, kan je denk ik gewoon het beste het PMDG 737NG panel gebruiken. Alleen de kleur van de cockpit komt dan totaal weer niet overeen.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:57:
Weet iemand of het mogelijk is om in de Level-D 767 cockpit de EHSI, EADI en EICAS displays te vervangen door de displays van de 737NG, zodat je dus als het ware een 767-400 cockpit krijgt?
Tijd voor een Aziatisch ritje langs het schone Japanse land om uiteindelijk in Hong Kong uit te komen (via de volgens China zeer afvallige provincië. Ik zie er echter niks van
Alles is kalm bij de gate, passagiers stappen in en ik begin aan mijn walk around.

Tijd om te taxiën naar de active runway, helaas stond de wind zo dat de departure die ons over kleine delen van de stad heen voert niet mogelijk was.

Het is ochtend, de zon zit achter de wolken en Japan Airlines is begonnen aan zijn vlucht!

Inmiddels alweer de daling ingezet, de cruise was niet bijster spannend. Hier is het eiland te zien waar het vliegveld van Hong Kong (o.a.) bij ligt.

On approach, pas later kwam ik erachter dat de yoke ook uit het zichtsveld verplaatst kon worden...

Dat "later" zorgde dan ook voor een go around!

Nog maar een keer de approach voorbereiden dan, hier weer in de descent vanaf mijn G/A altitude.

De wind kwam bijna in een hoek van 90 graden op de baan af. Het gevolg was dan ook een opvallend veel op Kai Tak lijkent rudder spectacel, helaas niet echt goed in beeld te brengen d.m.v. een screenshot.

En we remmen af om vervolgens naar de gate te taxiën. Japan Airlines is aangekomen in Hong Kong!

Leuk toestel, nog geen problemen mee gehad
KLAX - KSFO

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Ik twijfel steeds meer of ik deze kist wel zal aanschaffen.
Jammer dat er geen demo van de 744 is, zodat je eerst kunt kijken of het daadwerkelijk wel het geld waard is.
Me dunkt dat er hier genoeg gedemoot wordt.Dennis_k schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:01:Jammer dat er geen demo van de 744 is, zodat je eerst kunt kijken of het daadwerkelijk wel het geld waard is.

Verwijderd
iedereen hier vliegt in azie. Honghong, andere japap, dan maleisie.
Is daar een reden voor dat jullie in het verre oosten vliegen?
747 vliegt veel rond in Azië. Ook een hoop binnen het continent waardoor vluchttijden niet te lang zijn. Dat maakr het vooral erg leuk om binnen Azië te vliegen. Plus dat het mn favoriete continent isVerwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:41:
kivnd het grappig.
iedereen hier vliegt in azie. Honghong, andere japap, dan maleisie.
Is daar een reden voor dat jullie in het verre oosten vliegen?
Hoe bedoel je? Dat ze het van het "grote archief" afhalen??mekkieboek schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:09:
[...]
Me dunkt dat er hier genoeg gedemoot wordt.
Ik bedoel gewoon dat er met alle screenshots voldoende demo materiaal isDennis_k schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:47:
Hoe bedoel je? Dat ze het van het "grote archief" afhalen??
Verwijderd
Misschien een goed idee om hier eens neer te zetten wat goede scenery is want het oog wil wat maar we willen natuurlijk ook lekker de snelheid erin houden. Dus deel je ervaring met wat jij goede scenery vind die en er goed uitziet en toch leuke fps houd vooral als het wat drukker op de velden is.
Verwijderd
Dutchcommando wat voor scenery gebruik jij ? Ziet er wel mooi uit
greetz
http://library.avsim.net/...tID=fs2004scen&DLID=56844Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:02:
Wie heeft er nog tips voor een mooie Hong Kong scenery?
Dutchcommando wat voor scenery gebruik jij ? Ziet er wel mooi uit![]()
greetz

*zucht* Only GE engine indications modelled at this time.mekkieboek schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:49:
De Rolls Royce RB211 is toch een 3 shafted engine? Nou wil ik niet zeuren (of eigenlijk wel) maar waar is de N3 indicatie in PMDG's EICAS?
Hmm, waar heb ik dat eerder gelezenDutchCommando schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:52:
*zucht* Only GE engine indications modelled at this time.

Ik heb een nieuwe install gedaan van Windows en FS2004.
Maar elke keer als ik FS opstart dan gaat hij opnieuw de scenery configs aanmaken.
Verwijderd
Dat is normaal.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:21:
Vraagje, in de PMDG 747-400, als ik m'n speedbrakes niet op ARMED heb staan, en ik trek m'n reversers open, dan klappen ze toch uit? Is dat normaal of een bug?
Verwijderd
De VC pics zijn erg mooi: alles 3D! Elk knopje! Wow! Alleen de FMC niet, volgens mij: het perspectief daarvan klopte niet op diverse screenshots. Die moet je dus schijnbaar vie een popup bedienen?
De PMDG 747-400 fps is dus beter als de PMDG 737NG. Zijn ze vergelijkbaar met de Level-D 767?
Ja compleet vanuit VC, met active camera heb je bewegings vrijheid genoeg. Ook heb je voor dat zelfde progje view presents zodat je eenvoudig en goed voor het gewenste panel gedeelte komt te zitten, mocht je dat nodig vinden. Ook kun je gewoon d.m.v. SHIFT + X een popup omhoog halen en zo zijn er nog wel meer mogenlijkheden.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:11:
Is hier iemand die de PMDG 747-400 compleet vanuit de VC vliegt?
De VC pics zijn erg mooi: alles 3D! Elk knopje! Wow! Alleen de FMC niet, volgens mij: het perspectief daarvan klopte niet op diverse screenshots. Die moet je dus schijnbaar vie een popup bedienen?
De PMDG 747-400 fps is dus beter als de PMDG 737NG. Zijn ze vergelijkbaar met de Level-D 767?
Frame rates zijn minder dan de LDS767 in mijn geval.
Verwijderd
Active Camera 2 is m'n meest favoriete add-on ever eigenlijk (alhoewel ik er verder ook niet zo veel heb), dus daar weet ik alles van! Geen VC zonder AC voor mij! Ik ben eigenlijk pas in VC's gaan vliegen nadat ik AC had gekocht! Super add-on. Met die ongelooflijk realistische vrijheid en die smooth transitions en die view presets en die padlock (van AI en van elk punt op de aardbol wat je maar wilt (Ctrl-F12-klik en klaar!): ik gebruik 'm vaak om de landingsbaan in het oog te houden als ik in een circuit zit: awesome!
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 00:29 ]
Verwijderd
Beter!Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:43:
De FMC kun je ook in VC bedienen.
Ook beter!Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:56:
Mijn fps zijn in de 747 VC beter als in de Level-D 767 VC.
Ik ga binnenkort maar eens even de manuals downloaden! Ik ben een manualfreak, dus daar heb ik dan voorlopig alweer genoeg aan. Hij is wel prijzig, moet ik zeggen...
Verwijderd
Maar ik heb wel een vraagje voor de aanwezige diehards hier op het forum. (en dat zijn er heel wat zo te zien
1 - Is er iemand die dit hier gebruikt: TrackIR
Lijkt mij, voor FS al helemaal, een ideale toevoeging.
Zeker met Virtual Cockpit ben je nu in staat om met je hoofdbewegingen door de cockpit te 'kijken' (weet niet hoe jullie het anders doen? => met het ronde knopje op de joystick waarschijnlijk.)
Voor demo-filmpjes van dit ding (icm FS)
klik
(vroeger stonden er wel meer filmpjes op dacht ik, veel meer van FS ook, misschien ook eens kijken bij community)
Is het de moeite waard?
2 - Ik wil toch even het bestaan meegeven van dit: emagin, 3dvisor. Denk niet dat hier iemand dat gebruikt, maar het lijkt mij simpelweg subliem om dit te gebruiken icm met FS. Dus als iemand ooit zoiets aanschaft, gelieve dan zeker je ervaringen mee te delen. Zoek trouwens niet verder indien je op zoek bent naar een 3d bril, dit is zonder twijfel de beste 3d bril beschikbaar. (zeker met de oled scherpjes, die gegarandeerd flikkervrij zijn)
Alle info staat op de site.
Hier nog hands-on experience van dat ding: klik Met een korte beschrijving van de impressie in een paar populaire games.
Relevant stukje van het fligtplan: ADUTO -> FERDI -> DENUT.
Stel je bent voorbij je T/D en aan het dalen met V/S. LNAV is engaged. Je zit lager dan het descent path dat de FMC berekend heeft (door ATC instructies). Je vliegt van ADUTO naar FERDI en krijgt van ATC een direct DENUT, waarop je naar de LEGS pagina van de FMC gaat en DENUT naar het scratchpad kopieert om DENUT vervolgens helemaal boven aan te zetten en op "EXEC" te drukken. Je vliegt nu inderdaad direct naar DENUT, maar de VNAV DES pagina is leeg en het berekende descent path is gewoon weg. Bij elk waypoint zonder altitude / speed constrains staat je cruise level en speed (FL400 / M0855 in mijn geval).
Dit is met geen mogelijkheid te herstellen, bij een waypoint een nieuwe altitude constrain invullen, alle altitude constrains weghalen en ze opnieuw invoeren. Het helpt allemaal niet.
Ik heb dit al meerdere malen gehad op verschillende plekken. Iedere keer verdwijnt de VNAV DES pagina na een direct. Wie heeft dit probleem nog meer? Op het PMDG support kon ik niks erover vinden. Binnenkort zal ik kijken of ik nog meer informatie kan verzamelen voor een mailtje naar PMDG support, maar ik ben nu even benieuwd of er meer mensen last van hebben. Vandaar deze post.
[ Voor 76% gewijzigd door Joni op 11-08-2005 10:48 ]
Verwijderd
Ik heb een tijdje geleden FS9 weer eens van stal gehaald en ben lekker aan het tweaken... Nu ben ik nog op zoek naar een AFCAD voor de default EHAM met de polderbaan van Marcel Ritzema. Kan iemand mij op weg helpen??? Heb dit draadje al uitgespit en avsim.com en flightsim.com maar kom er zo snel niet uit.
[Het is zoo frustrerend dat FS alleen de Kaagbaan gebruikt voor start en landing]
enne, iemand enig idee wat de laatste versie van de Frank-o's AI is???
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 10:55 ]
Verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 11:07 ]
http://www.supersim.com/projectx/Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:52:
een AFCAD voor de default EHAM met de polderbaan
Ik had wel zoiets met de LDS767, regematig crashen vlak voor de landing, erg frustrerend. Dat was echter opgelost na lezen van deze link.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:06:
Iemand met de PMDG 747 ook al de tcas2v7.dll gehad die op final rond de 1000ft roet in het eten gooit?
Met de 744 nog geen crash gehad dus misschien helpt die nieuwe dll wel...
Verwijderd
Thnx, die had ik ook al gezien, maar ik heb nu de polderbaan van Marcel Ritzema. Is deze compatibel??
Verwijderd

greetz
Volgens mij kan dat en is dat in de oudere topics al eerder voorbij gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:05:
ik heb ook nog een heel ander vraagje, weet iemand of je de airbus 340 panel van PSS kan mergen met de POSKY 340 modellen? Want ik vind de panel van de PSS goed, maar de external models van PSS zien er voor geen meter uit![]()
greetz
Ik snap trouwens niet dat iedereen zich zo druk maakt om de buitenkant van de kisten ... als piloot zie je die alleen tijdens de walk-around (en wie doet die nou in FS
Deze is gewoon een "all-in-one" solution met Polderbaan, Zulu-taxiway e.d. AFCAD installeren en klaar, dan heb je die polderbaan van Ritzema niet meer nodig.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:44:
Thnx, die had ik ook al gezien, maar ik heb nu de polderbaan van Marcel Ritzema. Is deze compatibel??
[ Voor 24% gewijzigd door Sleepie op 11-08-2005 13:56 ]
Verwijderd
Maar ik vroeg me eigenlijk iets af; gebruiken jullie altijd een joystick (en zo ja welke?) en kan je eventueel ook gebruik maken van een racestuurtje (daar zitten pedalen bij voor rudders oid)
Als je het er nu al mooi uit vind zien, wacht dan maar tot je een jaartje verder bent en met de add-on kisten/scenery gaat vliegenVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:11:
Gisteren heb ik FS2004 binnengekregen en meteen even uitgeprobeerd; het ziet er erg mooi uit allemaal, maar ik zal wel flink moeten oefenen want ik hield een 737 nog geen tien minuten in de lucht
Maar ik vroeg me eigenlijk iets af; gebruiken jullie altijd een joystick (en zo ja welke?) en kan je eventueel ook gebruik maken van een racestuurtje (daar zitten pedalen bij voor rudders oid)
Een joystick is onmisbaar, vliegen met toetsenbord is gewoon niet te doen. Saitek levert (nu de MS Sidewinder niet meer leverbaar is) wel goede joysticks voor zover ik weet.
Racestuurtje zelf heb je weinig aan denk ik, maar je kunt de pedals wel in combinatie met een joystick gebruiken. Via FSUIPC moet dat werkend te krijgen zijn.
Verwijderd
ik weet wel dat je naar boven en naar beneden kan maar kan je ook naar voren en achter en links naar rechts.
Of gratis; http://www.flight1software.com/files/F1View.zip. Waarbij ik niet weet hoe uitgebreid dit proggie is.Dennis_k schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:32:
dat kan met active camera. Link staat geloof ik in de startpost. Hiermee kun je door bepaalde toestellen heen lopen. Dan moet het toestel wel een viruele cabine hebben.
Verwijderd
Ik heb onlangs met Track IR van een collega geleend die, welliswaar alleen maar met IL2 vliegt. Het is wel een hele aparte ervaring moet ik zeggen, zo rondkijkend in je VC. In het begin erg lastig omdat het configureren heel precies komt en veel tijd in beslag neemt. Zelf vond ik het 3x niks omdat je niet even b.v. op je horloge kan kijken of een slok koffie kan nemen. Je scherm is meteen van slag en dan moet je dat met een toetsencombi weer allignen. Je moet dus eigenlijk continu naar je beeldscherm staren. Mijn mening: Duur speeltje, leuk voor b.v. een snel spel zoals IL2 maar niet echt van toepassing in FS9. Wat wel lekker gaat is het circuitje met een landing. Je kijkt vanuit de baseleg als het ware naar de runway.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:05:
Ik speel zelf geen FS (meer, toch niet sinds FS 2000 of zo)
Maar ik heb wel een vraagje voor de aanwezige diehards hier op het forum. (en dat zijn er heel wat zo te zien)
1 - Is er iemand die dit hier gebruikt: TrackIR
Lijkt mij, voor FS al helemaal, een ideale toevoeging.
Zeker met Virtual Cockpit ben je nu in staat om met je hoofdbewegingen door de cockpit te 'kijken' (weet niet hoe jullie het anders doen? => met het ronde knopje op de joystick waarschijnlijk.)
Voor demo-filmpjes van dit ding (icm FS)
klik
(vroeger stonden er wel meer filmpjes op dacht ik, veel meer van FS ook, misschien ook eens kijken bij community)
Is het de moeite waard?
2 - Ik wil toch even het bestaan meegeven van dit: emagin, 3dvisor. Denk niet dat hier iemand dat gebruikt, maar het lijkt mij simpelweg subliem om dit te gebruiken icm met FS. Dus als iemand ooit zoiets aanschaft, gelieve dan zeker je ervaringen mee te delen. Zoek trouwens niet verder indien je op zoek bent naar een 3d bril, dit is zonder twijfel de beste 3d bril beschikbaar. (zeker met de oled scherpjes, die gegarandeerd flikkervrij zijn)
Alle info staat op de site.
Hier nog hands-on experience van dat ding: klik Met een korte beschrijving van de impressie in een paar populaire games.
Mijn advies: Voordat je 'm gaat kopen, kijk eerst of je 'm van iemand kan lenen.
Verwijderd
Wat kan ik het beste hier aan doen, als ik veel scenery heb daalt de framerate dramatisch en zit tewijfelen tussen meer geheugen of een video upgrade
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Verwijderd
ram geheugen denk ik videokaart is nog goed genoeg:)Erw schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:35:
3.2gig P4, 9800pro 256mb, 512mb dualchannel.
Wat kan ik het beste hier aan doen, als ik veel scenery heb daalt de framerate dramatisch en zit tewijfelen tussen meer geheugen of een video upgrade
of misschien een snellere hardeschijf ?
Dit topic is gesloten.