[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb firefox een poostje gebruikt tot ik een nieuwe windows install deed ooit eens.
Daarna gewoon weer met explorer gesurft.
Toe nu toe geen last van spyware en/of verwanten dus ik vind het wel goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik had er wel last van, maar nu niet meer. Ik heb de hele dag door de DSP gewandeld en nergens problemen gehad. Zelfs niet bij het toevoegen van notes bij users, iets wat gisteren zeker weten nog problemen gaf. Maar dat kan dus ook opgelost zijn doordat de code van de DSP is aangepast, daar er nogal wat development plaatsvindt at the moment :P .

[edit]
FWIW, de URL die genoemd wordt bij https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=283977 doet het gewoon bij mij. Ik word dus netjes geforward naar de correcte pagina.

[ Voor 16% gewijzigd door Harm op 04-05-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Harm schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:56:
FWIW, de URL die genoemd wordt bij https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=283977 doet het gewoon bij mij. Ik word dus netjes geforward naar de correcte pagina.
Klopt idd, bij mij ook.

Heeft iemand dan een werkend voorbeeld, waarbij het duidelijk is dat het refreshen niet werkt met die meta-tag? Of lijkt het per pagina te verschillen?

[ Voor 22% gewijzigd door Electronical op 05-05-2005 00:12 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:16:
[...]

Deïnstalleer Firefox volledig en installeer het vervolgens opnieuw. Je profiel zal dan niet verwijderd worden, dus na installatie kun je gewoon doorsurfen met je huidige profiel. Echter worden de bestanden met daarin de zoekfuncties voor de zoekbar bovenin je Firefox-venster in je Firefox-directory bewaard en niet in je profiel.

[edit]

[...]

Mjah, nu heb je problemen met de extension en theme manager :P . In die builds is namelijk het een en ander veranderd waardoor allerlei oude extension niet installeren :/ .
hij doet nog steeds hetzelfde elke imdb gebruiken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://img16.imagevenue.com/loc57/th_1eb_firefox.JPG
je ziet ik heb google als engine maar hij zoekt op imdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:28:
ff voor de duidelijkheid:
[afbeelding]
je ziet ik heb google als engine maar hij zoekt op imdb
Maar dat heeft dus niets met elkaar te maken. Dat Google-logo betekent alleen dat je met dat tekstvak kan zoeken in Google, maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook via het rechterklikmenu met Google zoekt.

Dit is in te stellen via about:config door de volgende entry te veranderen:
code:
1
browser.search.defaulturl

Hiervoor kun je de volgende 'value' gebruiken:
code:
1
http://www.google.com/search?lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=

[ Voor 4% gewijzigd door Electronical op 05-05-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:31:
[...]

Maar dat heeft dus niets met elkaar te maken. Dat Google-logo betekent alleen dat je met dat tekstvak kan zoeken in Google, maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook via het rechterklikmenu met Google zoekt.

Dit is in te stellen via about:config door de volgende entry te veranderen:
code:
1
browser.search.defaulturl

Hiervoor kun je de volgende 'value' gebruiken:
code:
1
http://www.google.com/search?lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=
oooh jah dat was een extensie dat dat voor me deed :
http://www.pikey.me.uk/mozilla/#wsp dus die doet het niet meer met 1.0.3 :( is er nog een andere extensie die dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:38:
[...]

oooh jah dat was een extensie dat dat voor me deed :
http://www.pikey.me.uk/mozilla/#wsp dus die doet het niet meer met 1.0.3 :( is er nog een andere extensie die dat kan
Als ik goed uit de beschrijving begrijp is het van die extension dus de bedoeling dat het gaat zoeken met de zoekmachine die in de searchbar is geselecteerd? Waarom dan niet gewoon gelijk met die searchbar zoeken? Is wel een paar klikjes meer, maar ik ken verder geen extensions die dat kunnen. Misschien dat iemand anders het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

The.Force schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:18:
Ik heb al een tijdje een probleem waaraan ik me erger.

Als ik namelijk wil doorklikken op bv. een thumb, die doorlinkt naar een andere site krijg ik steeds de melding "The connection was refused when attempting to contact www.naamsite.com"!

(Een voorbeeld is bv. online ticketten kopen bij www.kinepolis.com)

Wat heb ik geprobeerd?

Verse install, nieuwe profielen, firewall uitgeschakeld, pop-up blocker uit maar niets helpt!

Op m'n laptop daarentegen lukt het wel prima om die site op te geraken...
^^ anyone?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:42:
[...]

Als ik goed uit de beschrijving begrijp is het van die extension dus de bedoeling dat het gaat zoeken met de zoekmachine die in de searchbar is geselecteerd? Waarom dan niet gewoon gelijk met die searchbar zoeken? Is wel een paar klikjes meer, maar ik ken verder geen extensions die dat kunnen. Misschien dat iemand anders het wel weer.
omdat je hiermee gewoon een woord kon selecteren en kon zoeken maar nu moet je de tekst helemaal naar de searchbar verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:28:
[...]

omdat je hiermee gewoon een woord kon selecteren en kon zoeken maar nu moet je de tekst helemaal naar de searchbar verplaatsen
Dat kan zonder die extension ook hoor, maar dan alleen met de zoekmachine die je hebt ingesteld (in about:config met de naam van de entry die in één van mijn vorige posts staat).
Ik persoonlijk gebruik alleen Google en als ik per sé een andere zoekmachine wil gebruiken, dan zoek ik die wel op of ik kopïeer het wel gewoon in de searchbar, maar dit komt zo zelden voor dat me dat niet stoort.

Als je wil dat de extension het weer in Firefox 1.0.3 gaat doen, dan zou je gerust een mailtje kunnen sturen naar de maker ervan. Meestal willen zij dan wel meewerken. Zo heb ik een maand geleden ongeveer de extension 'Save Image in Folder' on-demand gekregen, met die developer heb ik nu nog steeds contact en waar nodig kan ik hem helpen met vertalen, coden enz. Het mes snijdt in dit geval dus wel aan twee kanten. Ik zou gewoon aanraden om contact op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:37:
[...]

Dat kan zonder die extension ook hoor, maar dan alleen met de zoekmachine die je hebt ingesteld (in about:config met de naam van de entry die in één van mijn vorige posts staat).
Ik persoonlijk gebruik alleen Google en als ik per sé een andere zoekmachine wil gebruiken, dan zoek ik die wel op of ik kopïeer het wel gewoon in de searchbar, maar dit komt zo zelden voor dat me dat niet stoort.

Als je wil dat de extension het weer in Firefox 1.0.3 gaat doen, dan zou je gerust een mailtje kunnen sturen naar de maker ervan. Meestal willen zij dan wel meewerken. Zo heb ik een maand geleden ongeveer de extension 'Save Image in Folder' on-demand gekregen, met die developer heb ik nu nog steeds contact en waar nodig kan ik hem helpen met vertalen, coden enz. Het mes snijdt in dit geval dus wel aan twee kanten. Ik zou gewoon aanraden om contact op te nemen.
jah maar soms gebruik ik nogal veel verschillende engines dan is het wel handig om te kunnen kiezen met 1 klik welke ie gebruikt met het rechts kliken
ik ga wel ff mailtje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.1 gaat leuk worden met al die nieuwe features, heb net even zitten spelen met een nightly en dat bevalt me prima.

http://weblogs.mozillazine.org/chase/archives/008085.html

Alleen tweakers.net werkt niet echt lekker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kwam ik toevallig net achter: Als je ergens in een stuk text klikt (gewoon klikken, niet selecteren) dan kun je net als in een text-editor mbv de shift+ [pijltjestoets] text selecteren.

Best handig :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Scipionyx schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:02:
Kwam ik toevallig net achter: Als je ergens in een stuk text klikt (gewoon klikken, niet selecteren) dan kun je net als in een text-editor mbv de shift+ [pijltjestoets] text selecteren.
En als je eerst even op [F7] drukt heb je zelfs een cursor die door de tekst loopt voor je. Is inderdaad handig.

BTW, snel voor-en achteruit (plus uitkomen op zelfde scrollpositie) is erg fijn, mooi dat dat bij FX nu eindelijk ook geimplementeerd wordt! Was toch een van de grootste argumenten voor mensen om weer terug te gaan naar good old IE.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zpottr schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:47:
En als je eerst even op [F7] drukt heb je zelfs een cursor die door de tekst loopt voor je. Is inderdaad handig.
Inderdaad handig :)
BTW, snel voor-en achteruit (plus uitkomen op zelfde scrollpositie) is erg fijn, mooi dat dat bij FX nu eindelijk ook geimplementeerd wordt! Was toch een van de grootste argumenten voor mensen om weer terug te gaan naar good old IE.
Die mensen kennen tabs niet zo goed, ik blijf erbij :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
(jarig!)
Probleem:
Ik heb een FF installatie, de nieuwste, en ik heb zowel de flash als quicktime plug-in
geinstalleerd. De flash van de site van macromedia en quicktime van apple.
Ik heb eerst FF geinstalleerd en daarna de rest met FF gesloten

Toch gaat er iets niet goed. Op sites waar hij de Flash plug-in moet pakken
geeft hij een Quicktime icoontje weer met een barst erin.
Hier een LINK naar de foto.
Ik heb al QT Alt geprobeerd maar dit wilde ook niet werken. In IE werkt het wel
en volgens IE is het een flash docu. Dus ik vind het al raar dat er een QT icoon staat.
Wie weet er meer en kan mij helpen?

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb voor een buurman van Indiase afkomst Firefox geinstalleerd, maar iets wat niet in FF lukt is het weergeven van sites van Indiase kranten met Bengaalse fonts. Het gaat om o.a. http://www.anandabazar.com/. Misschien ligt het aan de site, want deze vraagt in IE automatisch of je de activeX control 'Bitstream's Web Font Player' wilt installeren voor de ondersteuning van dynamische web fonts. In IE worden wel de juiste fonts weergegeven als je dat installeert.

De support voor dit stukje software van Bitstream houdt bij Netscape 4.0+ al op; betekent dat dat je weergave van vreemdtalige fonts zoals Bengaalse wel kunt vergeten met FF?

[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-05-2005 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik vind firefox geweldig werken, maar het gebruikt hier wel veel geheugen :?
op dit moment heb ik 1 venster openstaan met 2 tabs, TweakersFP en dit topic en het gebruikt al 72 MB, is hier niet iets aan te doen. k heb FF nog maar net dus weet niet of er instellingen voor zijn

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Wat is er erg aan dat Firefox veel geheugen gebruikt? Worden andere applicaties er trager door? Merk je het überhaupt? :? Mijn Firefox gebruikt nu 55MB, een tab open, maar ik kan niet zeggen dat ik het langzaam vind. Dus geheugen vrijmaken om maar zoveel mogelijk geheugen vrij te hebben, vind ik enigszins onzinnig. Dat geheugen is er toch voor om gebruikt te worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een nieuw veiligheidslek ontdekt:

http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=1188
Korte omschrijving
In de browser Mozilla Firefox is een ernstige kwetsbaarheid ontdekt waardoor kwaadwillenden op afstand willekeurige programma's automatisch kunnen plaatsen en starten op uw computer.

De kwetsbaarheid kan worden misbruikt met behulp van een speciaal gefabriceerde website waarin een kwaadaardig programma is opgenomen. Op het moment dat u met uw browser de website bezoekt en in de webpagina klikt, wordt het kwaadaardige programma op uw computer geplaatst. Vervolgens wordt het kwaadaardige programma automatisch gestart zonder dat u daar iets van merkt.

Er is een voorbeeld-programma gepubliceerd dat aantoont hoe de kwetsbaarheid kan worden misbruikt. Dit voorbeeld-programma kan mogelijk als basis dienen voor kwaadwillenden die misbruik willen maken het de kwetsbaarheid.

Mozilla heeft nog geen update beschikbaar gesteld waarmee het probleem kan worden verholpen. In dit artikel vindt u tijdelijke oplossingen die het probleem verhelpen totdat er een update van Mozilla beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier directe link naar deze 0day exploit:

http://www.frsirt.com/exploits/20050507.firefox0day.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik heb hem net geprobeerd en nergens last van.

Versie: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8b2) Gecko/20050507 Firefox/1.0+ (Nightly 7 mei dus)

Zowel Javascript als 'Allow web sites to install software' staan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hij schijnt al niet meer te werken, door een update van update.mozilla.org. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de fout bij iedereen uit de browser is, maar hij is niet meer exploitable. Te controleren via de Proof of Concept van FRIST (of hoe heet die club?).

Magnifor, daarom dus :)
Nette response time weer van de MoFo ;) (als het klopt, that is; ik heb geen betrouwbare link maar zie PoC's falen op alle systemen die ik getest heb)

[ Voor 34% gewijzigd door Zpottr op 08-05-2005 18:37 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dit komt van een van de maintainers van UMO (in een /. post als AC, maar hogerop in de draad post iemand als alanjstr, ik vemoed dat het om dezelfde persoon gaat):
The exploit combines cross-site scripting with privilege escalation. It uses a site which is on the install-extensions whitelist to inject the code. It calls a function which is on UMO which then in turn invokes the chrome functions where the code attains elevated privileges. Neither the chrome nor UMO sanitizes the parameters. The workaround obfuscates the UMO function which the exploit calls.

The core of the exploit is that it executes code with elevated privileges before the user has a chance of denying extension installation. If you give a site permission to request installation of themes or extensions, that site can directly exploit this vulnerability, or as was the case with UMO, involuntarily help other sites by providing a way around the whitelist restriction.
Dus als ik het goed begrijp zat er een vuln in Fx (die het toestond zonder gebruikersinteracie spullen te installeren van gewhiteliste sites; om dit te fixen moeten gebuikers updaten), en een functie in UMO die het toestond code van "derden" te laten serveren alsof die van UMO afkomstig was (deze is gefixed). Woei :(

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
Er is een whitelist enabled versie van adblock beschikbaar nu, morgen ga ik 'm wel in het Nederlands vertalen :) .Ook zit er de mogelijkheid in om je te abonneren op een adblock.txt op een locatie zodat je er geen omkijken meer naar hebt 8) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voorbeeld op die site werkt niet omdat er een JS error in zit :P Lekker handig van die sukkels daar om een voorbeeld te posten die niet werkt.

Verder is dit een ernstige bug kan niets anders concluderen.
// Update (08.05.2005) - The Mozilla Foundation patched (partially) this
// issue on the server side by adding random letters and numbers to the
// install function, which will prevent this exploit from working.
Ok kan iemand mij even uitleggen waarom dit beschouwd wordt als een "partial fix" als het deze exploit niet meer laat werken?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:21:
Het voorbeeld op die site werkt niet omdat er een JS error in zit :P Lekker handig van die sukkels daar om een voorbeeld te posten die niet werkt.
Wordt de JS error niet veroorzaakt door de fixes aan UMO?
Ok kan iemand mij even uitleggen waarom dit beschouwd wordt als een "partial fix" als het deze exploit niet meer laat werken?
Ik vermoed omdat de fout in Fx nog gewoon bestaat.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Harm schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:06:
Wat is er erg aan dat Firefox veel geheugen gebruikt? Worden andere applicaties er trager door? Merk je het überhaupt? :? Mijn Firefox gebruikt nu 55MB, een tab open, maar ik kan niet zeggen dat ik het langzaam vind. Dus geheugen vrijmaken om maar zoveel mogelijk geheugen vrij te hebben, vind ik enigszins onzinnig. Dat geheugen is er toch voor om gebruikt te worden? :?
jah, andere aplicaties worden er idd trager door. als ik met 3dsmax bezig ben heb ik al behoorlijk wat geheugen nodig...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://it.slashdot.org/it...l?tid=154&tid=172&tid=218

Firefox Security Flaws Lead to Exploit Potential

Posted by timothy on Monday May 09, @03:23PM
from the live-dangerously dept.
Marthisdil points out a News.com story which reports that "Two vulnerabilities in the popular Firefox browser have been rated "extremely critical" because exploit code is now available to take advantage of them." Security firm Secunia reported the vulnerabilities (and the "extremely critical" rating is theirs), but the News.com story points out that thus far, "no known cases have yet emerged where an attacker took advantage of the public exploit code."

Schijnbaar is er een nog exploit ontdekt :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:15:
[...]

jah, andere aplicaties worden er idd trager door. als ik met 3dsmax bezig ben heb ik al behoorlijk wat geheugen nodig...
Ok, dan is het logisch dat je graag geheugen vrij wil hebben. Ik neem aan dat je de meest recente versie van Firefox al draait? Zo niet, gaan doen. Andere trucjes ken ik niet om meer geheugen vrij te maken. O ja, je kan je browser wat vaker herstarten zodat al het geheugen weer wordt vrijgegeven, maar dat is natuurlijk maar een tijdelijke fix ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Harm schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:02:
[...]

Ok, dan is het logisch dat je graag geheugen vrij wil hebben. Ik neem aan dat je de meest recente versie van Firefox al draait? Zo niet, gaan doen. Andere trucjes ken ik niet om meer geheugen vrij te maken. O ja, je kan je browser wat vaker herstarten zodat al het geheugen weer wordt vrijgegeven, maar dat is natuurlijk maar een tijdelijke fix ;) .
Ik gebruik Memoptimizer van TuneUp Utilities. Dit programmaatje hersorteert constant het geheugen en zorgt dat ongebruikt bezet geheugen naar de swap wordt geschreven, of zo, ik weet het ook niet precies :P . Wat ik wel weet is dat door dit programmaatje FF veel minder geheugen gebruikt (nu met 9 tabs open gebruikt het 43Mb, wat ik behoorlijk redelijk vind). Ik weet niet of bij 3Dmax het programmaatje naar gaat doen, maar het is misschien te proberen, het scheelt behoorlijk :)

PS. Dit is op een 1700+ met 512Mb geheugen

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Alle beveiligingslekken zijn opgelost in de laatste AVIARY build. Geen idee waar je ze kan downloaden
more 1.0.4 candidate builds

We've got another round of 1.0.4 candidate builds that could use testing. These builds contain the security fixes and the fix for a DHTML regression we shipped in 1.0.3. Please let me know if you run into any problems with these builds that don't exist in 1.0.3. Thanks.

Windows
Mac
Linux

We've confirmed that this solves the security issue so if you're looking for ways to help out, testing to make sure all your favorite websites still look and function correctly, plus if you've got time running through the Firefox basic functional tests as described here would be a great place to start.
Ik weet wel dat je hier een custom build kan halen. Ook in het nederlands

[ Voor 59% gewijzigd door PenguinPower op 11-05-2005 14:43 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De laatste firefox builds (de nightlies van vandaag), met de fixes zijn hier te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Firefox 1.04 is vandaag verschenen.... allemaal even updaten dus naar de nieuwste versie

Changelog
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Security fixes in Firefox 1.0.4:

* Fixed: 292691#c5 - XSS security hole involving frames and javascript: URLs. Regression in Firefox 1.0.3.
* Fixed: 292691#c14 - Sites whitelisted for extension installation can execute arbitrary code by abusing a security hole in the extension-installation dialog. Regression in Firefox 1.0.3. Firefox only (not in Mozilla suite).
* Fixed: 290949 - <link> tag still allows to execute arbitrary code without user interaction (variant of 290036, which was fixed in Firefox 1.0.3).
* Fixed: 290908 - (Security hole involving new Script(). Regression in Firefox 1.0.3.)
* Fixed: 290982 - (Security hole involving jar:, view-source: protocols)
* Fixed: 293671 - (Security hole involving nested jar:, view-source: protocols)

All other fixes in Firefox 1.0.4:

* Fixed: 290777 - Regression in defining getters on prototypes in content script. (aka The Firefox 1.0.3 DHTML regression.)
* Fixed: 290476 - js_AllocStack doesn't clear space it returns.
* Fixed: 280137 - [OS/2] Get rid of PMWINX dependency.
* Fixed: 272369 - [S390] firefox -register results in SIGSEGV.
* Fixed: 264324 - [S390] Incorrect defines in s390/s390x.

Er zijn dus nog meer beveiligingslekken gedicht in deze versie, dan de twee die hierboven genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Bbfreak schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 22:59:
Probleem:
Ik heb een FF installatie, de nieuwste, en ik heb zowel de flash als quicktime plug-in
geinstalleerd. De flash van de site van macromedia en quicktime van apple.
Ik heb eerst FF geinstalleerd en daarna de rest met FF gesloten

Toch gaat er iets niet goed. Op sites waar hij de Flash plug-in moet pakken
geeft hij een Quicktime icoontje weer met een barst erin.
Hier een LINK naar de foto.
Ik heb al QT Alt geprobeerd maar dit wilde ook niet werken. In IE werkt het wel
en volgens IE is het een flash docu. Dus ik vind het al raar dat er een QT icoon staat.
Wie weet er meer en kan mij helpen?
Het is een beetje typisch, want het is helemaal geen QT plugin, maar Flash (een *.swf-file)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Tussen haakjes: zijn er al nightly's met CSS 3 support? Was aan het zoeken op
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/
maar kan het er niet tussen vinden.
Tevens de vraag: wat is een Aviary en wat is een Trunk? Binnen devv-language dan he

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
1.04 is inmiddels bij mij verschenen in de auto-update :) Best snel, meestal duurt het even,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Letatcest schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:37:
Tevens de vraag: wat is een Aviary en wat is een Trunk? Binnen devv-language dan he
Lees dit topic: Mozillazine - maybe stupid question- difference between branch and trunk. Er staat ook iets over aviaries.

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-05-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Letatcest schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:37:
Naar welke CSS3-eigenschappen ben je opzoek. Ook in Firefox 1.0 werden volgensmij al enkele dingen ondersteund. Ophttp://www.squarefree.com/burningedge/releases/1.1.html kun je vinden wat er tot 6 maart veranderd was in de trunk. Ondertussen is dat ook SVG, Canvas, Fast back/forward en nog meer leuke dingen..
Switch schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:13:
1.04 is inmiddels bij mij verschenen in de auto-update :) Best snel, meestal duurt het even,
Klopt. De Engelse auto-update is snel live gegaan. Die van vertalingen nog niet, want dat moet ook allemaal goed getest worden voor 4 verschillende mogelijke updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Iets raars bij mij (thuis): update checker staat aan, maar zegt nooit dat er updates van FF zelf zijn.
Hij geeft nu alleen een update aan voor TBP.

Op mijn werk kreeg ik netjes updates van 1.0.3 en nu 1.0.4, maar thuis dus niet. Ook niet als ik nog eens handmatig "check for updates" doe.
Iemand al eens meegemaakt?
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:30
Ik gebruik FF nu ook een tijdje, en het bevalt me goed. Het enige dat me irriteert is dat mijn scrollwheel zo verdomde traag is vergeleken met IE... is hier niks aan te doen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:35
bij advanced options smooth scrolling uitzetten?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Tijdens elke update worden de search engine-plugins die ik eruit gehaald heb er weer bijgegooid. Is het mogelijk om dit uit te zetten? Het betreft de search engine-plugins van Yahoo, Ebay, Creative commons en Amazon. Als er trouwens iemand handig is met het maken van een search engine-plugins; ik zou er een van de telefoongids erg waarderen; "[naam], [locatie]" en hoppakee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
OpifexMaximus schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:30:Als er trouwens iemand handig is met het maken van een search engine-plugins; ik zou er een van de telefoongids erg waarderen; "[naam], [locatie]" en hoppakee.
Voor zover ik weet is het nog niet mogelijk om meer dan één input te hebben. Dus dan zou alleen [naam] wel kunnen, maar niet in combinatie met [locatie]. Ik heb er wel even naar gekeken en het is in principe niet zo heel moeilijk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<search 
   name="Telefoongids"
   description="Telefoongids"
   method="GET"
   action="http://www.telefoongids.nl/tginl.dll"
   queryEncoding="utf-8"
   queryCharset="utf-8"
>

<input name="name2" user>
<inputnext name="start" factor="10">
<inputprev name="start" factor="10">
<input name="ie" value="utf-8">
<input name="oe" value="utf-8">

<interpret 
    browserResultType="result" 
    charset = "UTF-8"
    resultListStart="<!--a-->" 
    resultListEnd="<!--z-->" 
    resultItemStart="<!--m-->" 
    resultItemEnd="<!--n-->"
>
</search>
code:
1
http://www.telefoongids.nl/tginl.dll?action=white&type=search&resultsperpage=25&pagestart=1&name2=koekoek&name=&initials=&city=amsterdam&citycode=&dcity=amsterdam&areacode=&dname=koekoek&dwhere=amsterdam&country=&source=homepage
En dit is de url die je krijgt als je bij de telefoongids op 'koekoek' in 'Amsterdam' zoekt. Helaas kun je dan wel alleen de waarde voor [name2] meegeven, maar in principe zou het ongeveer op de manier hierboven moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik smart keywords werkend krijg icm gathering.tweakers.net, dat zou echt relax zijn. Ik heb even bij imdb.com geprobeerd en daar krijg ik het venstertje van smart keywords, maar wanneer ik bij got "sleutelwoord voor deze toektoch toekennen" doe, krijg ik dat schermpje niet, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:32:
Kan iemand mij vertellen hoe ik smart keywords werkend krijg icm gathering.tweakers.net, dat zou echt relax zijn. Ik heb even bij imdb.com geprobeerd en daar krijg ik het venstertje van smart keywords, maar wanneer ik bij got "sleutelwoord voor deze toektoch toekennen" doe, krijg ik dat schermpje niet, beetje jammer.
Hier werkt het idd ook niet. Aangezien GoT gewoon GET gebruikt voor het zoeken kun ook handmatig zo'n quiaksearch toevoegen.

Maak dan een bladwijzer aan met als URL http://gathering.tweakers...oolean%5D=OR&data%5Bq%5D=%s&where=GoT#hitstart en geef hem als sleutelwoord (keyword) got mee. Dan moet het wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat vind men van 1.0.4 tegen over 1.03 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is weer wat veliger verder merk ik geen verschil. Vroeger moest ik nog wel eens IE starten voor bepaalde sites, maar ik heb dat al lang niet meer hoeven te doen :P Helemaal top die browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Als ik mijn ff probeer te updtaten (1.0.3) krijg ik de melding dat de update servers niet gevonden kunnen worden..
Iemand ook dit probleem ?

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat moz update er ff uitlag.
Nu doet ie het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het lijkt erop dat de cache in 1.0.4 niet 100% meer werkt ofzo..steeds als ik nu op een site op back druk, moet ie alle plaatjes opnieuw laden..en bij heel veel sites dus..met statische plaatjes..
Had ik gisterenochtend (toen ik nog 1.0.3 draaide), geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Glacier schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:15:
Het lijkt erop dat de cache in 1.0.4 niet 100% meer werkt ofzo..steeds als ik nu op een site op back druk, moet ie alle plaatjes opnieuw laden..en bij heel veel sites dus..met statische plaatjes..
Had ik gisterenochtend (toen ik nog 1.0.3 draaide), geen last van..
Gooi je cache eens helemaal leeg en controleerd dan nog eens. Als dat niet werkt, probeer het eens met een nieuw profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 18-09 16:32
als ik onder firefox een site probeer te laden met 300 thumbnails van plaatjes gaat mijn hele pc freaken.... ligt dat gewoon eraan dat mijn site te "vol" zit (12mb aan plaatjes) of ligt het aan firefox, of ligt het aan mijn pc (= Win XP-SP2, 500mhz, 192 RAM, Nieuwste FF versie), of kan het liggeen aan Google Web accelerator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:03:
Ik gebruik FF nu ook een tijdje, en het bevalt me goed. Het enige dat me irriteert is dat mijn scrollwheel zo verdomde traag is vergeleken met IE... is hier niks aan te doen?
Hah dit is bij mij dus ook het probleem. Één van de redenen waarom ik ff niet gebruik is omdat ik dus ook de scrollsnelheid niet lekker kan krijgen. Bij ff moet je 3x zo vaak scrollen om tot hetzelfde punt te komen als IE. Als iemand hier een oplossing voor weet? :D

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower

PenguinPower

_PoTaToX_ schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:44:
[...]

Hah dit is bij mij dus ook het probleem. Één van de redenen waarom ik ff niet gebruik is omdat ik dus ook de scrollsnelheid niet lekker kan krijgen. Bij ff moet je 3x zo vaak scrollen om tot hetzelfde punt te komen als IE. Als iemand hier een oplossing voor weet? :D
Ik klik 1x op het muiswiel en bepaal zo het scrollen. Maar je kan er een extentie voor krijgen. https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:18

crisp

Devver

Pixelated

Problem? schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:45:
als ik onder firefox een site probeer te laden met 300 thumbnails van plaatjes gaat mijn hele pc freaken.... ligt dat gewoon eraan dat mijn site te "vol" zit (12mb aan plaatjes) of ligt het aan firefox, of ligt het aan mijn pc (= Win XP-SP2, 500mhz, 192 RAM, Nieuwste FF versie), of kan het liggeen aan Google Web accelerator?
Je hebt sowieso niet zo'n snelle PC zie ik, dus daar kan al een mogelijkheid liggen.
Verder kan je natuurlijk zelf uittesten of het misschien aan GWA ligt. Bovendien zou ik de recente berichtgeving rond GWA nog maar eens doorlezen: dat product heeft alle kenmerken van spyware ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

PenguinPower schreef op maandag 16 mei 2005 @ 02:58:
[...]

Ik klik 1x op het muiswiel en bepaal zo het scrollen. Maar je kan er een extentie voor krijgen. https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=357
Dat is niet helemaal wat ik bedoel, ik had het er ook best onduidelijk neergezet. Ik bedoel een extensie om het aantal regels dat je scrollt in te stellen. Net als bij de 3e reply op die pagina met de extensie die jij bedoelt.
I prefer to scroll by more lines than normal
Ik wil dus wat meer regels naar beneden scrollen bij 1x scrollen op de muis. Vergeleken met IE moet ik 3x scrollen voordat ik op hetzelfde punt van de pagina sta.

[ Voor 5% gewijzigd door potatox op 16-05-2005 22:41 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower

PenguinPower

_PoTaToX_ schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:40:
[...]

Dat is niet helemaal wat ik bedoel, ik had het er ook best onduidelijk neergezet. Ik bedoel een extensie om het aantal regels dat je scrollt in te stellen. Net als bij de 3e reply op die pagina met de extensie die jij bedoelt.
Zeg dat dan :P

in de adresbalk about:config
filteren op mousewheel

mousewheel.withnokey.numlines op aantal regels dat je wilt scrollen zetten
mousewheel.withnokey.sysnumlines op false zetten, anders werkt bovenstaant niet.

Succes!

[ Voor 26% gewijzigd door PenguinPower op 17-05-2005 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

PenguinPower schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:38:
[...]

Zeg dat dan :P

in de adresbalk about:config
filteren op mousewheel

mousewheel.withnokey.numlines op aantal regels dat je wilt scrollen zetten
mousewheel.withnokey.sysnumlines op false zetten, anders werkt bovenstaant niet.

Succes!
Jaa! gelukt :) numlines op 7 gezet en precies zelfde als IE nu :) thx, ik was trouwens al achter die numlines gekomen, maar wist niet dat die sysnumlines op false moest staan :) Thx _/-\o_

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

RECLAME voor firefox:

http://funnyfox.org/

Grappig is alleen dat ik het op firefox niet kan zien, alleen horen, op IE shit werkt ie prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Zhadum schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:58:
RECLAME voor firefox:

http://funnyfox.org/

Grappig is alleen dat ik het op firefox niet kan zien, alleen horen, op IE shit werkt ie prima!
Een week geleden ongeveer, toen de filmpjes gereleased werden, heb ik ze mooi op Firefox ook kunnen zien.

Eerste filmpje is echt meesterlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
't Is gewoon flash en werkt hier met FF. Het duurde wel even voordat hij door ging naar 100% en het filmpje liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschrikkelijk coole filmpjes, maar eet ze nou dr telefoon op vanwege firefox?! >:)

Btw die scroll tip van hierboven is echt meesterlijk, firefox wordt steeds fijner!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:25:

Btw die scroll tip van hierboven is echt meesterlijk, firefox wordt steeds fijner!
Mee eens :) Ik ben altijd een trouwe IE fan geweest, vooral sinds SP2 nix te klagen gehad over IE (goed werkende popup-blocker, active-x blocker), maar nu dat Firefox redelijk hetzelfde loopt als IE begin ik steeds vaker Firefox te gebruiken. Vooral sommige extensies zijn er handig :) Sommige websites zien er net iets anders uit in Firefox, bij ign.com nog een enkel flash foutje, maar die zien we gewoon door de vingers :D

[ Voor 5% gewijzigd door potatox op 18-05-2005 18:45 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Van Netscape 8.0:
For several years now, many web surfers have had to struggle with the issue of which web browser to use. Netscape 8 Browser neatly solves this problem by including both display engines. You can set Netscape Browser as your default display engine, and then switch to Internet Explorer's display engine for sites that require it.
Bestaat zoiets ook voor Firefox? Een of andere extensie?
Dat je evt. kan switchen naar de IE-engine voor bepaalde sites?
Ik heb natuurlijk IEview, maar dan wordt dat hele IE opgestart, het zou fijner zijn als het voor die enkele site, even de engine van IE aan kan zwengelen , en dan voor de rest vrolijk door gecko'en :)
Tuurlijk minder veilig, etc. Maar sommige sites daar ben je helaas genoodzaakt om IE te grbeuiken :(
Aangezien Netschaap FF 1.0.3 is, lijkt het me evt mogelijk?

Maar dit is zeker niet bestaand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ik hoop dat het niet bestaat.
Als je zulke dingen gaat doen hoeven de designers nog niet te veranderen.

En het is toch uiteindelijk de bedoeling dat men volgens de standaard werkt.
Als dit erin zit gaan mensen de IE engine als standaard zetten en alleen bij uitzondering de FF engine gebruiken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
darkrain schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:28:
Ik hoop dat het niet bestaat.
Als je zulke dingen gaat doen hoeven de designers nog niet te veranderen.

En het is toch uiteindelijk de bedoeling dat men volgens de standaard werkt.
Als dit erin zit gaan mensen de IE engine als standaard zetten en alleen bij uitzondering de FF engine gebruiken.
Nee, tuurlijk, maar ik bedoel ook niet standaard, maar of een extensie ervoor is :)

Maar verder heb je helemaal gelijk, maar zolang een groot deel van het internet niet correct is, heb je de IE-engine her en der nodig, helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Je kunt je ook afvragen of je die sites wel wilt zien. Ik weet trouwens niet of je netscape 8 kent, maar als je die engine daarin laadt werken je firefox key bindings ook niet meer. Serieus, meerdere engines in een browser stoppen wil je niet, kun je net zo goed gecko aan de wilgen hangen als blaadjes à la computer idee het truukje uit de doeken doen en tante sjaan het aan iedereen vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Op dit Mozilla weblog wordt er over gespeculeerd en als ze dus de broncode vrijgeven moet er misschien wel een extensie te maken zijn.

Verder ben ik het helemaal met ucchan eens. Netscape 8 zuigt, want er is zoveel inconsistentie: in contextmenu's, sneltoetsen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Het probleem dat bestaat als je in een browser meerdere engines gebruikt, is dat je dan ook met twee compleet verschillende securitymodellen zit. Zoals bekend zijn er verschillen tussen de Trident- en de Gecko-engine, deze verschillen blijven bestaan als je beide engines integreert in één product. Daarnaast werk je met meerdere settings en werken zoals gezegd bijvoorbeeld keybindings niet goed, zijn foutmeldingen niet hetzelfde et cetera et cetera. Dat is IMHO een onwenselijk iets, hoewel het idee van meerdere engines in één browser me wel aanspreekt.

[edit]
Bij de installatie gaat het al fout :/ . De OK- en de Cancel-knop zitten op de verkeerde plaats volgens Windows-begrippen :( . Partnersoftware... En standaard staat de instelling om anoniem statistieken te verzamelen aan :/ .

[edit 2]
Splashscreen :X , als je software traag opstart, dan moet je dàt oplossen en niet stiekum een splashscreen gebruiken om dat te verbloemen IMHO. De opties dan: de tabbed browsing-opties hebben veel te veel keuzemogelijkheden, daar kan de gewone gebruiker echt niets mee. De Form Fill-opties zijn ook heel erg bloated, tabs in tabs enzo. Verder gebruikt Netscape 8 IMHO teveel ruimte op mijn scherm en zijn er teveel knoppen zichtbaar die verwijzen naar de Opties.

Al met al dus geen geslaagde poging van Netscape wat mij betreft.

[edit 3]
And it's getting even better, or worse...

[ Voor 51% gewijzigd door Harm op 19-05-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
If security is important to you, this demonstration should show that browsers that are redistributions of the official Mozilla releases are never going to give you security updates as quickly as Mozilla will itself for its supported products.
Hey, debian was er na 2 dagen ook al bij hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:33
Ik denk dat m'n Quicktime Plugin verkeerd geinstalleerd is. Maar snap niet wat ik fout doe.

Ik installeer hem normaal. ik ga naar een site waar bijv een *.wav bijv te horen is. en hij zegt dan dat de plugin niet geinstalleerd is. Zou je denken dat hij niet werkt, maar al ga ik naar een site waar een filmpje wordt gedraaid doet ie het gewoon.

Ik heb in de Plugin-map gekeken van Firefox en daar staat ie goed geinstalleerd, nix mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
YoGi_Berra schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:54:
Ik denk dat m'n Quicktime Plugin verkeerd geinstalleerd is. Maar snap niet wat ik fout doe.

Ik installeer hem normaal. ik ga naar een site waar bijv een *.wav bijv te horen is. en hij zegt dan dat de plugin niet geinstalleerd is. Zou je denken dat hij niet werkt, maar al ga ik naar een site waar een filmpje wordt gedraaid doet ie het gewoon.

Ik heb in de Plugin-map gekeken van Firefox en daar staat ie goed geinstalleerd, nix mis mee.
Probeer eens QuickTime Alternative

Waarschijnlijk effe de officeele deinstalleren en anders zal Alternative daar zelf wel over zeuren ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:10

Magic666

No one's neighbour!

hier stond een lang verhaal wat uiteindelijk, na flink zoeken op GoT, toch niks met FF te maken had!

[ Voor 105% gewijzigd door Magic666 op 22-05-2005 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik exe-bestanden download kan ik niet 'openen' kiezen. 'Openen met' is grijs en niet aanklikbaar, 'opslaan als' is de enig mogelijke optie. Dit is stom. Wie heeft dat ook, en wie heeft er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:44
Weet iemand misschien hoe ik een wittebalk weg kan krijgen, tussen mijn internetscherm en de adresbalk :? Zit opeens een balk van 20 pixels :(.

Dat is dus me eerste spyware balk met firefox ;(, 3 maanden zonder problemen kunnen internetten :).

[ Voor 27% gewijzigd door Termi op 22-05-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termi schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:36:
Weet iemand misschien hoe ik een wittebalk weg kan krijgen, tussen mijn internetscherm en de adresbalk :? Zit opeens een balk van 20 pixels :(.

Dat is dus me eerste spyware balk met firefox ;(, 3 maanden zonder problemen kunnen internetten :).
ehm, beeld -> werkbalken -> bladwijzerwerkbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:25:
Als ik exe-bestanden download kan ik niet 'openen' kiezen. 'Openen met' is grijs en niet aanklikbaar, 'opslaan als' is de enig mogelijke optie. Dit is stom. Wie heeft dat ook, en wie heeft er een oplossing?
Geen idee of er een oplossing is, maar het is IMHO niet stom. Als je vanaf het web standaard uitvoerbare bestanden kan laten openen, dan kunnen dus ook kwaadwillenden op die manier software automatisch laten uitvoeren, met alle gevolgen van dien.
Termi schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:36:

Screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, ik heb normaal weinig problemen met Firefox, en als ze er zijn kan ik het meestal wel vinden op Google. Maar nu wordt ik toch een beetje dement ofzo...

Ik heb mijn Nav bar altijd voorzien van kleine icoontjes, en vervolgens sleep ik dat ding naar boven zodat ik maar 1 bar overhoud met daarin de File|Edit|View|etc menu's, de url bar en het zoek dingetje.

Nu kan ik echter de icoontjes wel verkleinen, maar ik krijg mijn navigation bar met geen mogelijkheid meer naar boven ?!? Ik heb al gekeken of ik ergens lock taskbars aan heb staan, maar dat blijkt toch echt meer Windows/IE te zijn. Iemand een idee hoe ik mijn scherm weer zo groot mogelijk krijg (geen F11) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:25:
Probeer eens de Download Manager Tweak extension.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Heb FireFox een paar maanden geleden geprobeerd. Wat me niet bevalt is:

-Sommige GUI elementen zijn lelijk geprogrammeerd.
-Start te traag vergeleken met IE
-Copy paste van links klopt soms niet.
-Selectie binnen een highlighted url-bar kan niet
Er zijn een paar irritaties die ik me niet direct meer kan herinneren.

De irritaties waren bij mij groot genoeg om er niet meer van gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:54:

Er zijn een paar irritaties die ik me niet direct meer kan herinneren.

Hmm, GUI elementen zijn misschien veranderd inmiddels?

Trage opstart is inderdaad een groot euvel vergeleken met IE.. ja, ik weet precies waarom dat zo is maar het kan me niet schelen. Zelfs op een 3 gHz machine start ie te traag op.

Copy Paste links fouten heb ik nog niet gehad.

Verder gebruik ik FF nu al een hele tijd en raad ik het iedere leek aan. Bijn a geen spyware meer, dus ben ik s'avonds ook weer wat meer thuis. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Probeer de recentste versie (1.0.4) van Firefox eens, zou ik zeggen. Er zijn denk ik zat 'overstappers' die dachten dat ze aan de op verschillen tussen IE en FF niet zouden kunnen wennen, maar zodra je een paar weken met FF werkt wil je niet meer terug. Als je nog wat langer met FF werkt en je de snelheidstweaks en superhandige extensies gevonden hebt, is teruggaan naar IE gewoon geen optie meer. Ook shells voor IE (Maxthon/Avantbrowser/etc) bieden niet wat FF+extensies biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Laatst online: 19-09 10:49
Ik vind het een super browser, gebruik een weather.com add-on, een download them-all add-on, en heb nog wat extra zoekdiensten rechtsboven toegevoegt.

Alleen blijft het irritant dat sommige sites niet helemaal goed werken, en dat msn en een paar andere programmas automatisch IE opstarten terwijl FF mijn primaire browser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevie schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:51:
Ik vind het een super browser, gebruik een weather.com add-on, een download them-all add-on, en heb nog wat extra zoekdiensten rechtsboven toegevoegt.

Alleen blijft het irritant dat sommige sites niet helemaal goed werken, en dat msn en een paar andere programmas automatisch IE opstarten terwijl FF mijn primaire browser is.
wat msn betreft: msn plus installeren (sowieso een verrijking!) en de stuffplug plugin daarvoor, dan kun je instellen dat ff wordt opgestart voor hotmail en links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online

Geen idee wat je hiermee bedoelt. Zou je dit willen toelichten?
Klopt.
Hoe loop je tegen deze bug aan en heb je hem gemeld in Bugzilla?
Wat bedoel je hiermee? Ik kan namelijk prima selecteren in de adresbalk, ook als de URL zelf al geselecteerd is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
mssn een repost ofzo, maar ik vraag me iets af

is het mogelijk om een optie "Open link in this tab" in te bakken? of is dat er al en hoe moet ik dat dan bewerkstelligen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

418O2 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:45:is het mogelijk om een optie "Open link in this tab" in te bakken? of is dat er al en hoe moet ik dat dan bewerkstelligen ?
Je kunt dmv control-klik of middelste muisknop links in een nieuwe tab openen.
of
Je schakelt de optie in om alle nieuwe vensters in tabs te openen. (zie start-post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

al mijn instellingen zijn weg nadat de stroom van mijn pc eraf ging en firefox nog open stond.

G:\Documents and Settings\user/Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\yjkou7mp.default/--> bij bookmarks.html staat nix

ook geprobeerd via de profile manager, maar helemaal nix.

iemand een oplossing? dit is namelijk zuur..

___________________________*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:45:
mssn een repost ofzo, maar ik vraag me iets af

is het mogelijk om een optie "Open link in this tab" in te bakken? of is dat er al en hoe moet ik dat dan bewerkstelligen ?
Kijk eens naar de extensie 'Open in this window'. Die voegt die optie toe en dit werkt ook voor tabbladen.
koper137 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:36:
al mijn instellingen zijn weg nadat de stroom van mijn pc eraf ging en firefox nog open stond.

G:\Documents and Settings\user/Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\yjkou7mp.default/--> bij bookmarks.html staat nix

ook geprobeerd via de profile manager, maar helemaal nix.

iemand een oplossing? dit is namelijk zuur..
Je bookmarks zijn dan blijkbaar niet helemaal goed opgeslagen. Er wordt ook altijd nog het bestand bookmarks.bat aangemaakt, maar die zal misschien ook helemaal leeg zijn. Als ze allebei leeg zijn heb je helaas niets meer. Om dit in de toekomst te voorkomen kun je wel de Bookmarkbackup-extensie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:01:
[...]
Trage opstart is inderdaad een groot euvel vergeleken met IE.. ja, ik weet precies waarom dat zo is maar het kan me niet schelen. Zelfs op een 3 gHz machine start ie te traag op.
De eerste keer dat ik em opstart start ie nét iets trager op als IE, elke keer daarna net evensnel hier gewoon als IE.

hardware: Asus m6900ne notebook: p-m 735, 1gb ram,7200rpm, 8mb cache hdd)
:)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Opera start hier binnen 1 sec :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
pEeDy16 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:18:
Opera start hier binnen 1 sec :Y)
Net als Firefox hier :Y) . Ik merk overigens wel dat IE langzamer lijkt op te starten dan voorheen, misschien komt dit omdat ik IE al een hele lange tijd niet meer heb gebruikt, of misschien ligt het aan mij. Firefox start hier ook gewoon ontzettend snel op, zeker zo snel als Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:01
Ik zit nu ook ff firefox te proberen, mijn eerste indruk is opzich goed, ik merk dat het surfen wel wat sneller gaat dan in IE :)

Echter, er zijn een paar dingetje die ik behoorlijk irritant vind, maar nog niet gevonden heb om het op te lossen:

• Als ik een adres in de adresbalk typ vult de browser het niet automatisch aan (als ik die site al eerder heb bezocht) maar komt het alleen in dat menutje eronder zegmaar. Bij IE vulde hij het in de adresbalk zelf aan (autocomplete heette dat geloof ik)
• Soms kan ik niet scrollen met het scrollwieltje van m'n muis, bijvoorbeeld als ik met mijn cursor in dit vak waar ik nu zit te typen sta.
En bij sommige pagina's kan ik alleen scrollen met me scrollwieltje als ik eerst op de pagina heb geklikt.

iemand die weet hoe deze 2 dingen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:18

crisp

Devver

Pixelated

Scrollproblemen op GoT worden over het algemeen veroorzaakt door brakke mouse-drivers.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Dude86 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:05:
• Als ik een adres in de adresbalk typ vult de browser het niet automatisch aan (als ik die site al eerder heb bezocht) maar komt het alleen in dat menutje eronder zegmaar. Bij IE vulde hij het in de adresbalk zelf aan (autocomplete heette dat geloof ik)
Ja dit kan, dat heb ik zelf ook, alleen ben ik er zelf niet zo tevreden over.

- Typ in de urlbar 'about:config' (zonder aanhalingstekens uiteraard) in en daarna op enter.
- Klik dan op de rechtermuisknop in het about:config venster
- Klik daarna op 'New' > 'Boolean'
- Vul daarna als naam 'browser.urlbar.autoFill' (wederom zonder aanhalingstekens) in
- Als waarde moet je 'true' invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:01
Electronical schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:09:
[...]
Ja dit kan, dat heb ik zelf ook, alleen ben ik er zelf niet zo tevreden over.
- Typ in de urlbar 'about:config' (zonder aanhalingstekens uiteraard) in en daarna op enter.
- Klik dan op de rechtermuisknop in het about:config venster
- Klik daarna op 'New' > 'Boolean'
- Vul daarna als naam 'browser.urlbar.autoFill' (wederom zonder aanhalingstekens) in
- Als waarde moet je 'true' invullen.
Thnx :)
crisp schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:08:
Scrollproblemen op GoT worden over het algemeen veroorzaakt door brakke mouse-drivers.
Bij IE had ik nergens last van, en al helemaal niet op GoT :?
Maar bij Firefox heb ik het ook op andere sites, het scrollen werkt wel, maar soms werkt het pas nadat ik met de linkermuisknop ff op de pagina heb geklikt.
En bij álle textvensters (zo'n vak waarin je moet typen) als ik daar in sta met mijn cursor kan ik niet meer scrollen, behalve als ik dus weer naast dat textvak klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb sinds enkele uren geleden, opeens een probleem met firefox,

zie link

http://users.pandora.be/wim123456789/firefox.JPG

ik heb al gezocht, maar kvindt nie echt iets om dit te herstellen, opnieuw instaleren helpt niet...

kan iemand me helpen?

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dude86 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:24:
Maar bij Firefox heb ik het ook op andere sites, het scrollen werkt wel, maar soms werkt het pas nadat ik met de linkermuisknop ff op de pagina heb geklikt.
En bij álle textvensters (zo'n vak waarin je moet typen) als ik daar in sta met mijn cursor kan ik niet meer scrollen, behalve als ik dus weer naast dat textvak klik.
Heb ik ook last van met verschillende muizen/muis driver combinaties. Dit ligt echt aan FF denk ik.

@wim123456789: misschien protesteert FF vanwege de hoeveelheid tray icons die je hebt. :o ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 30-05-2005 23:50 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.