[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.036 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ben sinds gisteren overgestapt op FireFox, alhoewel, poging tot :D

Als ik in firefox ben, kan ik wel pagina's opvragen, maar als ik bv www.tweakers.net intyp, dan doet hij gewoon niets, en blijft hij met een leeg tab staan wachten.

verder kan ik sommige links in google na een search wel aanklikken, maar sommige ook weer niet.

als ik dan in google naar tweakers zoek, en dan zo probeer via de link te gaan, gaat deze ook jamme genoeg niet.

iemand die hier een oplossing voor heeft? ik hoor het graag.

(broadcasting live via IE :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Waar ik bijvoorbeeld verschrikkelijk van baal met Firefox is dat veel forum pagina's
oa. GOT vaak maar voor de helft geladen worden.
Ik moet dan meestal meerdere keren een refresh forceren voordat de pagina dan uiteindelijk wordt weergegeven. Een clean install van Windows/browser e.d. heeft helaas geen oplossing geboden. Het probleem blijft bestaan. m.i. kan dit maar 2 dingen betekenen.
1. iedereen heeft er last van want de default instellingen van firefox kennen ook dit probleem.
2. Niet iedereen heeft er last van, want ik heb een raar systeem. Het enige uitzonderlijke in mijn systeemkast is de hoeveelheid RAM. (2GB) Al is dit tegenwoordig, en al zeker niet hier op tweakers geen uitzondering meer.

Schijnbaar hebben niet veel mensen last van dit probleem aangezien ik er maar weinig over kan vinden.
Ik heb al hier en daar gezocht maar ben nog niets zinnigs tegen gekomen. Op het Mozilla Forum zelf zijn er maar weinig met hetzelfde probleem.. alleen een zinnige oplossing heb ik daar nog niet gezien.

Aangezien de storing meestal op GoT optreedt, dacht ik dat er wel meerdere mensen last van zouden kunnen hebben. Graag jullie reacties.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

GeRtOn schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:48:
[...]
Aangezien de storing meestal op GoT optreedt, dacht ik dat er wel meerdere mensen last van zouden kunnen hebben. Graag jullie reacties.
Dergelijke problemen hebben meestal als oorzaak brakke 3rd party software of plugins. Ik wil met name de Norton range van producten hier noemen, maar losse adblockers, software proxies, web accelerators e.d. kunnen ook voor problemen zorgen.

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 02-06-2005 23:54 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn enkele sites waar ik met firefox gewoon niet op kan inloggen, zoals er zijn onze teergeliefde tweakers.net en got.

er is geen verklaring voor, ook niet omdat ik andere websites als google ofzo wel kan bezoeken.
nee, ik heb de cache enzo al leeg gemaakt.

wil graag overstappen naar FireFox, maar dan moet het wel effe meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
Tsja wat vinden we er van. 1.04 begint volwassen te worden. Trage opstarttijd dat went en de tweede keer dat je het opstart staat hij er wel binnen een seconde (disk cache..). Bookmark backup extension erbij zodat je na een crash je bookmarks nog hebt. Tabbed browsing werkt gewoon lekker!

Maarrrrr .. die back button scroll-bug bij browsen van t.net ... :( :X :( ... dat blijft mateloos irritant. Ik gebruik mouse gestures en wil met een muisbeweging weer terug naar de vorige pagina op exact de positie waar ik de link aangeklikt had! Niet dus. Dit is wel bekend zowel bij de dev's van t.net als firefox maar er schijnt geen vordering te zijn. Ik vond deze thread op bugzilla:

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=215405

Dit gaat over de mozilla engine. www.tweakers.net wordt ook twee keer genoemd. Maar wat opmerkelijk is, ebay had vroeger ook problemen maar heeft de http headers zodanig aangepast dat de site nu wel goed werkt. Opmerkelijk of toeval?

In ieder geval, een bescheiden vraag van mijn kant, zou een t.net dev (crisp?) eens willen kijken of met aangepaste cache-control headers de testomgeving van t.net wel goed werkt met firefox?

Deze bug bestaat al heel lang en er is niemand die zijn vingers er aan wil branden omdat een oplossing blijkbaar nogal ingrijpende wijzigingen in de architectuur met zich meebrengt.

De gebruikers snappen dit in ieder geval niet - je leest op fora dat er een hoop zijn afgehaakt vanwege deze bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf vindt firefox prachtig, maar er zijn natuurlijk nog enkele sites die niet goed werken. Vraagje: er zijn scriptjes zodat er een tekststring op je klembord wordt geplaatst als je op een link klikt zoals packetnews. Is er een mogelijkheid om dit ook te laten doen in firefox? Extension oid?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RwinG schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:33:
In ieder geval, een bescheiden vraag van mijn kant, zou een t.net dev (crisp?) eens willen kijken of met aangepaste cache-control headers de testomgeving van t.net wel goed werkt met firefox?
De vraag is hoe dit precies op te lossen is met de headers. Ik vermoed dat je het moet zoeken in de 304 headers (Not Modified) en Cache-Control:public, Last-Modified en ETag. Punt is echter dat een zekere ander veelgebruikte browser daar dan weer niet mee overweg kan. Op Bugzilla heb ik nog niets gelezen over hoe sitebeheerders hier het beste mee om kunnen gaan, dus word dat experimenteren :/
Daarnaast is het vaak erg lastig om dergelijke logica achteraf in te bouwen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51
Hmmm, ik ben gisteravond ook maar eens overgestapt op FireFox 1.0.4 en heb nu gewoon de kale versie geïnstalleerd. Ik had hiervoor Opera en ben voornamelijk overgestapt op FireFox omdat dit gewoon sneller browsed (Opera bouwt pagina's vrij traag op). Er is alleen wat functionaliteit in Opera die ik graag in FF over zou willen nemen en daarbij zo weinig mogelijk extensies installeren.

Ik zoek iets (extension, of pref die ik gemist heb) dat formulieren cached. Het mooie aan Opera was dat als je een formulier invoerde, en je per ongeluk Back klikte oid, dat je dan weer gewoon op Forward kon drukken, en je formulier weer ingevuld verschijnt (zoals een reply-venster zoals hier op GoT). Bij IE en FF verschijnt het formulier dan weer leeg (hoe vaak ik dat al meegemaakt heb :X)

Edit:
Vergeten te vermelden, ik heb de extensions op addons.mozilla.org gekeken, maar ik kon er geen vinden die hier op leek :)

[ Voor 9% gewijzigd door Morax op 04-06-2005 10:40 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
crisp schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 09:15:
[...]
Op Bugzilla heb ik nog niets gelezen over hoe sitebeheerders hier het beste mee om kunnen gaan, dus word dat experimenteren :/
Was deze bug op GoT toch ook eerst aanwezig en daarna niet meer? Maar dat kan ook door een nieuwe versie van firefox komen er schijnen meerdere oorzaken van de scroll-bug te zijn.
Daarnaast is het vaak erg lastig om dergelijke logica achteraf in te bouwen...
Heb je nog aansporing nodig om toch eens wat te proberen? Kratje bier als het je lukt ?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RwinG schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:11:
[...]

Was deze bug op GoT toch ook eerst aanwezig en daarna niet meer? Maar dat kan ook door een nieuwe versie van firefox komen er schijnen meerdere oorzaken van de scroll-bug te zijn.
In latere Firefox versies zijn wel zaken gewijzigd hieromtrent, maar dat fixed het niet 100%. Heel af en toe gaat het goed hier op GoT, maar vaak ook niet. Ik weet dat React 1.9.4 verbeteringen bevat omtrent last-modified headers; ik heb echter nog niet gekeken of dat veel soelaas biedt (plus dat de last-modified topic-based is, en niet gegenereerd wordt nav de laatste message op de pagina).
[...]

Heb je nog aansporing nodig om toch eens wat te proberen? Kratje bier als het je lukt ?? >:)
Bier sla ik nooit af ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Morax schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 09:45:
Ik zoek iets (extension, of pref die ik gemist heb) dat formulieren cached. Het mooie aan Opera was dat als je een formulier invoerde, en je per ongeluk Back klikte oid, dat je dan weer gewoon op Forward kon drukken, en je formulier weer ingevuld verschijnt (zoals een reply-venster zoals hier op GoT). Bij IE en FF verschijnt het formulier dan weer leeg (hoe vaak ik dat al meegemaakt heb :X)

Edit:
Vergeten te vermelden, ik heb de extensions op addons.mozilla.org gekeken, maar ik kon er geen vinden die hier op leek :)
Deze misschien? Autoform :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 20:51
Hmmm, welke versie moet ik pakken dan? 0.6 onthoud mijn preferences niet :X

Iig al bedankt, ik had hem echt niet zien staan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Morax op 04-06-2005 12:52 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik heb de extensie niet geprobeerd, dus ik weet niet hoe het kan. Ik weet wel dat die extensie niet meer ontwikkeld wordt en dat gewerkt wordt aan een opvolger.

Heb je http://www.extensionsmirror.nl/ al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wie heeft FF 1.1 al geprobeerd?
Hier is de alpha

(Ik kan het hier niet proberen :( )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:59:
Ik browse er op dit moment fulltime mee, wat een verschil met 1.0 ... snelheid, meer leuke dingen voor de webdevvers, zoals SVG, css3 column support. En tot zover ook stabiel. Mijn belangrijkste extensies zijn ook geschikt voor 1.1 dus daar heb ik ook weinig over te klagen.

Heb ook 1.04 er nog op staan voor het geval 1.1 er mee kapt of zo, gebruik alleen een ander profiel voor 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
* Harm gebruikt al maanden nightly's van wat Firefox 1.1 moet worden en ik ben er zeer over te spreken. Sneller, hoewel ik dat eigenlijk alleen gemerkt heb toen ik van de Aviary-branch overstapte naar de Trunk-nightly's toen er weer ontwikkeld werd in de trunk. Daarna ben ik eraan gewend geraakt :P . De nieuwe features daarentegen vind ik erg cool en ik hoop dat er in de toekomst meer coole dingen mogen volgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou voor de coole features e.d. vooral deze blog goed in de gaten: http://weblogs.mozillazine.org/roc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

zooo hey.. dus net even die alpha geinstalled... (kom dus van 1.04) WAT een snelheidsverschil zeg! (ok harm, ik kan me voorstellen dat je er snel aan gewend bent, maar nu is het nog even heel cool). Nou ja, zal es gaan checken wat er allemaal anders is (mis wel m'n lelijke Noia theme, adblocker en autocopy)
edit:
fwew adblock is al wel geupdate, kon het web al bijna niet meer zien ;)

[ Voor 14% gewijzigd door letatcest op 04-06-2005 17:43 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
anandus schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:59:
Deer Park Alpha 1 is snel en start ook sneller op! Maar de t.net scroll bug zit er nog steeds in .. :'(

Edit: vanmorgen na koud opstarten bleek dat deze alpha net zo traag is met opstarten als 1.04.. 1.04 had zeker al dll's geladen die 1.1 ook gebruikt. Dus daar niet veel verbetering.

[ Voor 31% gewijzigd door RwinG op 05-06-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over FF. Alleen het enigste wat ik mis is een resume in de download manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
die zit er toch gewoon in :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Mja, maar dan moet je Fx wel open laten staan.
Fx sluiten = downloads weg tot nu toe.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4nder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05-2023

S4nder

Say Hello

Ik weet niet of hier al een oplossing voor is, of dat het al eens in dit forum heeft gestaan.

Het gaat om het volgende probleem:

Als ik een pagina bezoek en vervolgens op die pagina een link aanklik, dan verschijnt die nieuwe pagina in beeld. Maar als ik dan weer terug wil naar de vorige pagina ben ik zeg maar de positie kwijt waar ik mij bevond op die webpagina voordat ik die link aanklikte...
Is soms vervelend als je bijvoorbeeld een hele lange webpagina bezoekt, dan moet je weer helemaal na beneden scrollen.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Letatcest schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 17:39:
zooo hey.. dus net even die alpha geinstalled... (kom dus van 1.04) WAT een snelheidsverschil zeg! (ok harm, ik kan me voorstellen dat je er snel aan gewend bent, maar nu is het nog even heel cool). Nou ja, zal es gaan checken wat er allemaal anders is (mis wel m'n lelijke Noia theme, adblocker en autocopy)
edit:
fwew adblock is al wel geupdate, kon het web al bijna niet meer zien ;)
wat is er sneller geworden dan?
ik heb juist het idee dat het langzamer is,zeker plaatjes lijken langzamer te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Kaap schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:20:
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over FF. Alleen het enigste wat ik mis is een resume in de download manager.
Komt in 1.5 of 2.0 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51
Ik heb hier nu ook Deer park draaien, alleen klein probleempje. Als ik in op een item in sharpreader dubbelklik opende deze voorheen (in FF 1.0.4) in een nieuwe tab, echter opent hij nu in een nieuw leeg window. Er wordt dus een nieuw window geopend en deze blijft nog leeg ook, terwijl ik heb aangegeven dat er een nieuwe tab moet worden geopend. Heb ik nu een bug te pakken of is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even 2 vraagjes over ctrl + f in Firefox:

1. Firefox wordt bij mij ineens supertraag als je letters aan het woord toevoegd en hij rood aangeeft en 't dus niet kan vinden. Als ik dan met backspace die letters wil weghalen, duurt 't wel een seconde per letter.
2. Ik krijg ook bij elke (extra) letter die ik intype als ie rood aangeeft een ontzettend irritant geluid. Ik wil dat uit, pronto! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:27:
Even 2 vraagjes over ctrl + f in Firefox:

1. Firefox wordt bij mij ineens supertraag als je letters aan het woord toevoegd en hij rood aangeeft en 't dus niet kan vinden. Als ik dan met backspace die letters wil weghalen, duurt 't wel een seconde per letter.
2. Ik krijg ook bij elke (extra) letter die ik intype als ie rood aangeeft een ontzettend irritant geluid. Ik wil dat uit, pronto! :P
1. heb ik niet zoveel last van?
2. wil ik ook wel uithebben ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Cyphax

Moderator LNX
gwystyl schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:14:
[...]

1. heb ik niet zoveel last van?
2. wil ik ook wel uithebben ja :)
probeer eens accessibility.typeaheadfind.enablesound uit te zetten?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Cyphax schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:15:
[...]

probeer eens accessibility.typeaheadfind.enablesound uit te zetten?
Je moet er maar op komen ;)
Thx, ik heb er nl niet de hele about:config op nageslagen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh.. ik ben een beetje een firefox noob. hoe kom ik bij accessibility.typeaheadfind.enablesound ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

gwystyl schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:23:
[...]

Je moet er maar op komen ;)
Thx, ik heb er nl niet de hele about:config op nageslagen.....
Het heeft een filter hoor. Ik wilde de oplossing al posten maar zag dat Cyphax het antwoord al had gepost.
Tik logischer wijs gewoon 'sound' in als filter en het staat voor je neus..
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:35:
uh.. ik ben een beetje een firefox noob. hoe kom ik bij accessibility.typeaheadfind.enablesound ?
Gewoon about:config in je adresbalk en filteren op sound

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is er nu trouwens al eens een werkende banner filter die op banner size kan filteren?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-08 16:50

dailyleaf

...

S4nder schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:38:
Ik weet niet of hier al een oplossing voor is, of dat het al eens in dit forum heeft gestaan.

Het gaat om het volgende probleem:

Als ik een pagina bezoek en vervolgens op die pagina een link aanklik, dan verschijnt die nieuwe pagina in beeld. Maar als ik dan weer terug wil naar de vorige pagina ben ik zeg maar de positie kwijt waar ik mij bevond op die webpagina voordat ik die link aanklikte...
Is soms vervelend als je bijvoorbeeld een hele lange webpagina bezoekt, dan moet je weer helemaal na beneden scrollen.

Is hier een oplossing voor?
Lees de startpost eens door.
En wat zie je dan?
Gert-Paul schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:25:
  • Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
    Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GOT kun je het iig oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
    Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten echter wel.

Volgens deze bug zou dit probleem in Firefox 1.1 opgelost moeten zijn. Beta versies hiervan zijn al als nighty te downloaden (zie links sectie)

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ik weet niet helemaal zeker of dit in de FF thread thuishoort, ergens vermoed ik dat Hotmail de boosdoener is en niet FF.

de laatste paar dagen heb ik, als ik in mn hotmail probeer in te loggen met FireFox, telkens het probleem dat bij de eerste inlog mijn un/pw combinatie niet geaccepteerd wordt. tik ik het nog een keer in, dan lukt de login wel.
Ik weet zeker dat ik in alle gevallen de goede un/pw combinatie intik.
Met IE heb ik dit probleem niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem? (ik moet toegeven dat ik niet de moeite heb genomen de voorgaande 6000 posts uit alle FF topics door te lezen, en een search op 'firefox hotmail twee keer inloggen') leverde niet het gewenste resultaat.

Het maakt overigens ook niet uit of ik op het moment van inloggen al dan niet ingesigned ben op MSN messenger.

ben benieuwd of er meer mensen met dit fenomeen zijn en of iemand weet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het nergens vinden maar wat is de snelkoppeling om FF te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:14:
Ik kan het nergens vinden maar wat is de snelkoppeling om FF te starten?
Het pad? C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PFF sorry lig te slapen, bedoel gewoon sneltoets.
Net als cntr T een nieuw tabblad open is ;)

Maar ik zoek dus dat als ik me desktop zie en als snelkoppeling FF wil starten :)

Overigens, de mensen die FF te langzaam vinden starten, download de pre loader, ik start binnen een halve seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb meteen maar even gezocht maar ik neem aan dat het om deze gaat:

Firefox Preloader

Wel zo handig om er een linkje bij te vermelden :)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 15-09 11:06
Logica zegt mij dat die preloader de bestanden meteen in het geheugen laadt als je de pc opstart, zodat wanneer je daadwerkelijk firefox opent, dit tijd scheelt. Correct me if i'm wrong, maar of ik nu 3 sec. wacht met opstarten van firefox of die tijd al kwijt ben met opstarten van mijn OS maakt niet veel uit. Ik zie het voordeel er niet van in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 20:32

Puck

W32.Deadcode.A

Het voordeel is natuurlijk dat je dan maar 1x ietsjes langer wacht bij het opstarten, maar iedere keer sneller start bij het openen van Firefox. Aangezien je meestal meerdere malen je browser op zult ztarten. En ja, of je dat een voordeel vindt is natuurlijk aan jezelf. Het is in feite hetzelfde als het ingebakken Internet Explorer die (helaas) ook gewoon in het geheugen laadt.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb die preloader getest maar zie weinig snelheidswinst eigenlijk.Wat is jullie ervaring?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
PuCK schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:04:
Het voordeel is natuurlijk dat je dan maar 1x ietsjes langer wacht bij het opstarten, maar iedere keer sneller start bij het openen van Firefox. Aangezien je meestal meerdere malen je browser op zult ztarten. En ja, of je dat een voordeel vindt is natuurlijk aan jezelf. Het is in feite hetzelfde als het ingebakken Internet Explorer die (helaas) ook gewoon in het geheugen laadt.
start jij je browser meerdere malen op? met IE kun je dat wel doen, mara firefox staat hier gewoon altijd op-en hoor. lijkt me gebruikelijk bij een multi-tab browser.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 15-09 11:06
Als ik firefox sluit en weer opnieuw open staan al die bestanden toch ook in het geheugen. De 2e keer firefox openen gaat dan ook letterlijk in een oogwenk. Mijn inziens is die preloader dus overbodig, want de snelheidswinst moet uit de lengte of uit de breedte komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 15-09 19:58
Wordt die alpha versie ook nog ergens door ontwikkelt?
Dan kan ik namelijk steeds de nieuwste downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohost! schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:25:
Wordt die alpha versie ook nog ergens door ontwikkelt?
Dan kan ik namelijk steeds de nieuwste downloaden.
Tuurlijk wordt FF doorontwikkelt zie http://ftp.mozilla.org/pu...fox/nightly/latest-trunk/ voor dagelijkse builds (onthou wel; er kan van alles stuk zijn, verschilt per dag.)

Hou deze site in de gaten wat veranderingen betreft:
http://www.squarefree.com/burningedge/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
OhhOh...
ik heb nu Firefox 1.04 (overgestapt van 1.0, die eerst netjes verwijderd).

Nu heb ik een bug die ik nog nooit eerder heb gehad met Firefox:
als ik ergens op een pagina klik om te scrollen met mn scrollmuis, verschijnt daar gewoon het verticale knipperstreepje, je weetwel, de cursor, waar je kan typen!
Zelfs aan de zijkan van afbeeldingen verschijnt deze reuzegroot.

Als ik nu met de pijltjes door een pagina wil bladeren, werkt dit niet meer. In plaats daarvan beweegt het streepje (cursor) omlaag, per zin... per frame ook, dus als hij op het eind van een frame is begint hij weer bovenaan het volgende frame.
SUPERIRRITANT!

ik hoop dat het beetje duidelijk is wat ik bedoel...
scrollen met de muiswiel lukt wel gewoon... maar waarom het knipperbalkje? het werkt ontzettend irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:21:
Nu heb ik een bug die ik nog nooit eerder heb gehad met Firefox:
als ik ergens op een pagina klik om te scrollen met mn scrollmuis, verschijnt daar gewoon het verticale knipperstreepje, je weetwel, de cursor, waar je kan typen!
Zelfs aan de zijkan van afbeeldingen verschijnt deze reuzegroot.
Dan denk ik dat je een vinkje weg moet halen onder [advanced], zie plaatje..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60318/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Br@m op 09-06-2005 12:27 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Ik heb wat rondgezocht maar niet gevonden waarnaar ik op zoek ben.
Ik heb nogal veel bookmarks in mn bookmarks toolbar staan, en deze passen dus niet op een regel.
Is er een mogelijkheid, misschien plug-in waarmee ik deze toolbar meerdere regels groot kan maken?

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Larixk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:14:
Ik heb wat rondgezocht maar niet gevonden waarnaar ik op zoek ben.
Ik heb nogal veel bookmarks in mn bookmarks toolbar staan, en deze passen dus niet op een regel.
Is er een mogelijkheid, misschien plug-in waarmee ik deze toolbar meerdere regels groot kan maken?
Voeg de volgende code aan UserChrome.css toe en dan wordt de werkbalk hoger als er 1 rij vol is..

code:
1
2
3
/* Multi-row bookmarks toolbar */
#bookmarks-ptf {display:block}
#bookmarks-ptf toolbarseparator {display:inline}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

hartstikke bedankt, werkt prima.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Zijn hier nog MAC OSX 10.4 gebruikers waar Firefox 1.04 soms heel traag is en niks meer doet, maar na een tijd een strandbal hij weer wel aanspreekbaar is? Als dat bij mij gebeurt zit er niks anders op dan Firefox te killen en opnieuw te starten, omdat het eigenlijk te traag is geworden. Het gebeurt ook bijna alleen op sommige sites (voorheen prima) of op sites met veel foto's. Zelfs in de foto draadjes in Fotografie heb ik soms problemen.

Deerpark biedt helaas ook niet echt een oplossing voor dit probleem.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:24:
Zijn hier nog MAC OSX 10.4 gebruikers waar Firefox 1.04 soms heel traag is en niks meer doet
Zit hier zelf ook te werken met FF op tiger, maar ik kan je probleem niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hmm, ik heb die extensie van FireFTP geinstalleerd, maar hoe krijg ik um aan de praat :? O-)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:42:
[...]

Zit hier zelf ook te werken met FF op tiger, maar ik kan je probleem niet reproduceren.
Probeer eens deze site: http://www.japantoday.com Hij laad hem goed, maar daarna komt de strandbal in zicht. Ook op de pagina van http://www.thinksecret.com had ik het probleem. Misschien is het wel die irritante 'ringtone' add.

[ Voor 17% gewijzigd door kiddyl op 13-06-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan het zo snel niet vinden (ook omdat ik niet weet waar ik op moet zoeken) maar is er ook iets van een firefox quickstart (net zoals acrobat heeft tegenwoordig). dus dat je niet 5 sec hoeft te wachten als je op firefox klikt. maar dat hij al laadt bij het opstarten van windows, zodat het opstarten van firefox sneller gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
GGS_106 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:44:
Hmm, ik heb die extensie van FireFTP geinstalleerd, maar hoe krijg ik um aan de praat :? O-)
Euhm...
Tools => FireFTP

Dan je ftp-adres, username en password invoeren.
Eventueel in je prefs (rechts) rommelen, bijv. welkom message uitzetten.

Wat doet-ie niet goed, dan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:55:

Probeer eens deze site: http://www.japantoday.com Hij laad hem goed, maar daarna komt de strandbal in zicht. Ook op de pagina van http://www.thinksecret.com had ik het probleem. Misschien is het wel die irritante 'ringtone' add.
Ik zie bij allebei de sites geen strandbal verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Thinksecret nu ook niet bij mij, maar op de eerste site wel. Na een tijdje rondcirkelen hoor ik een irritant deuntje van een advertentie, misschien heb ik niet alle plugins geinstalleerd.

Het eerste dat ik heb geprobeerd is een nieuw profiel aanmaken, daarna DeerPark en nu surf ik met Safari. Ik vind Firefox over het algemeen fijner dan Safari, en anders wil ik dit probleem gewoon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Sinds ik 512 mb geheugen bij de oude 512 mb heb geprikt scrollt FireFox veel vloeiender op alle pagina's en dus ook GoT, terwijl ik met alleen een beetje surfen nooit boven de 512 mb uitkwam. Raarrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:40
Ik ben op zoek naar een Extension die mijn bookmarks netjes op alfabetische volgorde kan zetten zoals SortBookmarks dat deed (en niet meer doet, hij werkt niet onder 1.0.4). Kan iemand me daaraan helpen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer ik FF gebruik hoe meer ik het een slechte browser vind... Ik ben overgestapt voornamelijk omwille van de tabbed browsing maar... het crasht regelmatig, soms typ ik in een box, net als deze, en dan springt het iedere keer naar de search box, waardoor ik het in notepad moet typen en dan plakken waar ik het wou typen... Misschien doe ik iets fout, maar het lijkt volledig willekeurig te gebeuren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:35:
Ik ben op zoek naar een Extension die mijn bookmarks netjes op alfabetische volgorde kan zetten zoals SortBookmarks dat deed (en niet meer doet, hij werkt niet onder 1.0.4). Kan iemand me daaraan helpen?
Contextmenu in een map met bookmarks en vervolgens Sort by Name?
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 08:45:
Hoe meer ik FF gebruik hoe meer ik het een slechte browser vind... Ik ben overgestapt voornamelijk omwille van de tabbed browsing maar... het crasht regelmatig, soms typ ik in een box, net als deze, en dan springt het iedere keer naar de search box, waardoor ik het in notepad moet typen en dan plakken waar ik het wou typen... Misschien doe ik iets fout, maar het lijkt volledig willekeurig te gebeuren :s
Probeer het eens met een nieuw profiel. Ik gebruik nu meer dan anderhalf jaar Firefox, maar de problemen die jij beschrijft ben ik nog nooit tegengekomen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 15-09 19:42
Ik gebruik op mn werk (met w2k domein) ook al enige tijd Firefox maar heb een probleempje. Firefox kan niet automatisch de temporaryzooi (cache) verwijderen zoals IE dat kan (map tijdelijke internet bestanden legen bij afsluiten). De temp rommel blijft in de profielen staan en die groeien nu tot rond de 80 mb en het inloggen wordt hierdoor niet bepaald bevorderd... Ik heb nu de buffer op 0 gezet, eens kijken of dit werkt. Weet iemand of ik dit toch automatisch kan laten verwijderen zoals in IE?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
marccom schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:22:
Ik gebruik op mn werk (met w2k domein) ook al enige tijd Firefox maar heb een probleempje. Firefox kan niet automatisch de temporaryzooi (cache) verwijderen zoals IE dat kan (map tijdelijke internet bestanden legen bij afsluiten). De temp rommel blijft in de profielen staan en die groeien nu tot rond de 80 mb en het inloggen wordt hierdoor niet bepaald bevorderd... Ik heb nu de buffer op 0 gezet, eens kijken of dit werkt. Weet iemand of ik dit toch automatisch kan laten verwijderen zoals in IE?
Probeer de X extensie eens. Daarmee kun je instellen dat dat automatisch weggegooid moet worden. Door je cache op 0 te zetten werkt het ook wel, maar wordt als je een site opnieuw bezoekt deze helemaal opnieuw geladen, wat misschien wat langzamer gaat.

Verder biedt FF 1.1 die mogelijkheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:40
Harm schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:15:
[...]
Contextmenu in een map met bookmarks en vervolgens Sort by Name?
Sorteert ie dan alles of moet ik het dan per map doen? Dat laatste was altijd het geval namelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 15-06-2005 11:17 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Jammer dat firefox 1.04 en rabo telebankieren niet meer goed samen gaat. JS errors komen helaas vaak voor. Maar goed, dat is de schuld van de rabo en niet van firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:17:
[...]

Sorteert ie dan alles of moet ik het dan per map doen? Dat laatste was altijd het geval namelijk...
De functie die ik noem, sorteert per map. Als je alles in één keer wil, wat ik persoonlijk niet zou willen omdat dan ook de volgorde op je Bookmarks Toolbar in de war gegooid wordt, zal je een extensie moeten gebruiken. Geen idee of die extensie van jou dit kan.
We Are Borg schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:07:
Jammer dat firefox 1.04 en rabo telebankieren niet meer goed samen gaat. JS errors komen helaas vaak voor. Maar goed, dat is de schuld van de rabo en niet van firefox :)
Hmz, dat vind ik raar. Ik draai al maanden de trunkversie van Firefox en zolang ik maar niet treuzel, werkt alles perfect en heb ik geen Javascript-errors of vage time-outs; of ze moeten het de laatste paar dagen gewijzigd hebben O-) . Dus ik ben erg benieuwd naar waar je precies foutmeldingen krijgt en welke actie je dan uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

hmm, misschien komt het omdat het wat traag gaat bij de rabobank (hier dan tenminste). Als ik op een rekening klik (om dus overzicht van transacties op te roepen), komt de pagina maar half binnen + hoop errors:

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/rabo.JPG

Moest zelfs IE erbij pakken om even een betaling te doen :P

Edit: [censuur] :( Zit net met IE te kijken, ondanks al de JS erros is de betaling m.b.v. firefox toch doorgekomen. Kreeg scherm tezien van rabo dat de betaling niet was voldaan (logisch gegeven al de JS errors) en nu blijkt het toch wel te zijn doorgekomen. Kortom, nu is het dubbel overgemaakt.

Ik ben dus de enige die problemen heeft met rabo telebankieren en firefox 1.04 :) ?

[ Voor 73% gewijzigd door We Are Borg op 15-06-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
Voor Rabo internetbankieren gebruik ik IE... krijg tevaak dat als ik net een betaling wil doen... ik een site krijg met bericht dat de dienst niet beschikbaar is ofzo...

Sowieso vind ik het al irri om een bericht te krijgen dat "Deze site niet goed werkt met Mozilla 1.7 blabla"

Rabobank moet echt eens wat gaan doen aan hun site...
Sowieso vond ik het 1e layout (veeeeeel minder oranje en drukte) rustiger...

Ik heb laatst Fortis bankieren gezien... zag er stuk sjieker en rustiger uit... beetje zoals Rabobank was (is al meer dan jaar geleden inmiddels hoor).

Van de Fortis heb ik begrepen dat ze inmiddels wel Firefox ondersteunen.. dat is erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
We Are Borg schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:49:
Ik ben dus de enige die problemen heeft met rabo telebankieren en firefox 1.04 :) ?
Ik heb het een minuut geleden nog even geprobeerd en naast de constatering dat mijn saldo alweer is toegenomen, kon ik ook constateren dat alles goed werkt en ik geen last heb van Javascript-errors. Wel komen er tig css-errors in de JavaScript Console, maar die hebben verder geen invloed op de werking en compleetheid van de pagina. Ik ben benieuwd of je hier ook last van hebt als je het met een nieuw profiel probeert, zou je dat eens willen testen?

Verder, ben jij en Jazco2nd op de hoogte van http://vanmelick.com/rabo/firefox/ ?

[edit]
Net ook geld overmaken maar even getest en ook dat werkt echt perfect. Ik heb dus echt het idee dat dit iets is in jouw profiel, want anders waren er vast al wel meer mensen geweest die klaagden ;) .

[edit 2]
Probeer http://vanmelick.com/rabo/firefox/#i7 eens. Het zou zomaar kunnen dat dat jouw probleem oplost.

[ Voor 19% gewijzigd door Harm op 15-06-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 11:47
Ik heb het een minuut geleden nog even geprobeerd en naast de constatering dat mijn saldo alweer is toegenomen.
Dan werkt hij bij mij niet goed want bij mij neemt het steeds maar af :( ;) .

Ik ben wel blij dat ze bij de rabobank die enorm irritante melding hebben weggehaald dat je een 'inferieure browser' gebruikt en dat je IE moet installeren. Die melding krijg ik namelijk niet meer Ik heb overigens totaal geen problemen met internetbankieren. Rabo en CVB bank niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Skerekrow op 15-06-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Skerekrow schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:26:
Ik ben wel blij dat ze bij de rabobank die enorm irritante melding hebben weggehaald dat je een 'inferieure browser' gebruikt en dat je IE moet installeren. Ik heb overigens totaal geen problemen met internetbankieren. Rabo en CVB bank niet.
Je krijgt die melding meestal maar één keer en vervolgens een hele tijd niet, waar het mee samenhangt weet ik nog steeds niet :P . In ieder geval vind ik het best een nette melding. Ze melden dat mogelijk niet alle functies werken en dat je browser niet ondersteund wordt. Tegelijk laten ze je echter wel de keus om toch gebruik te maken van de site. Dàt is een optie die ik vaak mis bij sites die gebruikmaken van een dergelijke melding :) . IMHO is het een nette melding en waarschuwen ze alleen voor problemen die mogelijk kunnen ontstaan, zodat jij - als iets niet werkt - niet zal gaan denken 'wat een stomme site, hadden ze dat niet kunnen melden?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Harm schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:21:
[...]

Ik heb het een minuut geleden nog even geprobeerd en naast de constatering dat mijn saldo alweer is toegenomen, kon ik ook constateren dat alles goed werkt en ik geen last heb van Javascript-errors. Wel komen er tig css-errors in de JavaScript Console, maar die hebben verder geen invloed op de werking en compleetheid van de pagina. Ik ben benieuwd of je hier ook last van hebt als je het met een nieuw profiel probeert, zou je dat eens willen testen?
Even nieuw profiel aangemaakt en helaas geen verschil :)
Verder, ben jij en Jazco2nd op de hoogte van http://vanmelick.com/rabo/firefox/ ?
Jep, al getest, had ik erbij moeten vertellen ;)

Ah well, dan maar IE voor rabobank. Wel raar dat het bij mij niet werkt en bij jou bijv weer wel :)

zelfs even opnieuw geinstalleerd, no effect

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 15-06-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:57
Een tip voor als je veel GoT:

Afbeeldingslocatie: http://www.tjaard.nl/meuk/targetsuit.png

Een optie van tab mix die ervoor zorgt dat ik zelf wel uitmaak of er per se een nieuw tab/window moet komen voor een link ;) . Weg met dat target-attribuut :D !

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Voordat dit topic de 1000 replies voorbij gaat nog even het heugelijke feit melden dat op basis van hits van ingelogde gebruikers op onze frontpage Firefox al een tijdje de leiding heeft overgenomen van Internet Explorer: http://tweakers.net/stats/?Action=Browserstats&type=hits
Als je dit vergelijkt met de cijfers op basis van aantal sessies dan doet dat vermoeden dat het toch over het algemeen de thuisgebruikers zijn die Firefox gebruiken, of dat Firefox gebruikers gewoon actiever zijn op Tnet.

Als ik overigens echt ga kijken naar cijfers op basis van de laatste paar dagen dan komt IE er nog bekaaider vanaf; zelfs op basis van sessies is het aandeel dan ongeveer even groot.

Gezien het feit dat tweakers over het algemeen trendsetters zijn op ICT gebied en de rest nog zo'n 2 jaar achterloopt geeft dit wellicht goede hoop voor de toekomst :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:57
crisp schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:32:
Als je dit vergelijkt met de cijfers op basis van aantal sessies dan doet dat vermoeden dat het toch over het algemeen de thuisgebruikers zijn die Firefox gebruiken, of dat Firefox gebruikers gewoon actiever zijn op Tnet.
...als die sessies ingelogd zijn, hoe haal je daar dat van die thuisgebruikers daar dan uit? Of ben ik nou dom :) ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ucchan schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 01:18:
[...]

...als die sessies ingelogd zijn, hoe haal je daar dat van die thuisgebruikers daar dan uit? Of ben ik nou dom :) ?
Over het algemeen ben je thuis actiever op sites als Tnet dan tijdens het werk, tenzij het je werk zelf is ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Sinds enige tijd ook overgestapt op firefox, bevalt erg goed, had alleen 2 problemen:
1) hotmail via msn opent in IE, is inmiddels via msn+ plugin opgelost
2) wanneer ik een pagina terug ga met de "back-button" dan kom ik altijd boven aan die pagina uit, ook wanneer ik naar beneden gescrollt was
Probleem nummer 2 is dus nog niet opgelost, na het zoeken op GOT en op internet heb ik ook geen oplossing kunnen vinden, daar kwam ik het probleem wel vaak tegen maar dat was ergens in 2003 en zou met versie 1.00 helemaal uit de wereld moeten zijn. Ik maak echter gebruik van 1.0.4. OS is winXP met SP1+2 trouwens.
Iemand die mij nog tevredener over firefox kan maken?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
argro schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:49:
Sinds enige tijd ook overgestapt op firefox, bevalt erg goed, had alleen 2 problemen:
1) hotmail via msn opent in IE, is inmiddels via msn+ plugin opgelost
Welke extensie gebruik je dan als ik vragen mag ?
2) wanneer ik een pagina terug ga met de "back-button" dan kom ik altijd boven aan die pagina uit, ook wanneer ik naar beneden gescrollt was
Probleem nummer 2 is dus nog niet opgelost, na het zoeken op GOT en op internet heb ik ook geen oplossing kunnen vinden, daar kwam ik het probleem wel vaak tegen maar dat was ergens in 2003 en zou met versie 1.00 helemaal uit de wereld moeten zijn. Ik maak echter gebruik van 1.0.4. OS is winXP met SP1+2 trouwens.
Iemand die mij nog tevredener over firefox kan maken?
Dit kun je oplossen met het gebruik van HTTP 304-headers bij je Voorkeuren van GoT, hoewel ik zelf merk dat het niet altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

jelleeee schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:38:
[...]
Waarschijnlijk Stuffplug, te vinden op stuffplug.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ucchan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:50:
Een tip voor als je veel GoT:

[afbeelding]

Een optie van tab mix die ervoor zorgt dat ik zelf wel uitmaak of er per se een nieuw tab/window moet komen voor een link ;) . Weg met dat target-attribuut :D !
uhm, wel eens in je voorkeuren gekeken? Waar denk je dat de optie 'Open externe links in nieuw venster?' voor is? ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
[...]
StuffPlug-NG, te vinden op www.stuffplug.com
[...]
Dit kun je oplossen met het gebruik van HTTP 304-headers bij je Voorkeuren van GoT, hoewel ik zelf merk dat het niet altijd werkt.
Bij GoT is het nu opgelost inderdaad, bij andere sites heb ik echter hetzelfde "probleem", bij www.inkoopacties.net staat de pagina ook weer helemaal bovenaan nadat je met de "back-button" terug bent gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 17-06-2005 19:16 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
argro schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:16:
Bij GoT is het nu opgelost inderdaad, bij andere sites heb ik echter hetzelfde "probleem", bij www.inkoopacties.net staat de pagina ook weer helemaal bovenaan nadat je met de "back-button" terug bent gegaan.
Ja, ik ken het. Volgens mij is dit ook wel een bekende Firefox-bug dus die zal wel eens gefixed worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
[...]

Bedankt voor die laatste tip. Had hier telkens last van. :) wist niet dat de oplossing in de site zelf zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Omdat ik t geen topic waardig vind plaats ik m maar even hier; allereerst natuurlijk een top-browser!
Enige probleem wat ik ermee heb is dat als ik G-mail open, inlogscherm is prima, ik log in en dan krijg ik gewoon een blank scherm met adres wel http://gmail.google.com/gmail/?auth=blablablablablaonzin en in de statusbalk de text 'done'. Cookies al verwijderd, cache al geleegd, what else to do wat het kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

r0el schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:57:
Omdat ik t geen topic waardig vind plaats ik m maar even hier; allereerst natuurlijk een top-browser!
Enige probleem wat ik ermee heb is dat als ik G-mail open, inlogscherm is prima, ik log in en dan krijg ik gewoon een blank scherm met adres wel http://gmail.google.com/gmail/?auth=blablablablablaonzin en in de statusbalk de text 'done'. Cookies al verwijderd, cache al geleegd, what else to do wat het kan verhelpen?
Same problem here :(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 20:46
Ik zit sinds een paar dagen op een geheel nieuwe install van windows 2000. Maar FF blijft continu crashen, voor mijn gevoel best wel random. Maar binnen een kwartier klapt ie er wel uit. Meestal is het bij het opvragen van een pagina. Ik krijg dan de melding:
Programmafout

firefox.exe heeft fouten gegenereerd en wordt afgesloten door Windows. U dient dit programma opnieuw op te starten.

Er wordt een foutenlogboek gemaakt.
Als ik dan in het Toepassingslogboek kijk zie ik allerlei DrWatson meldingen voorkomen. Zoals:
De toepassing , , heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 20-06-2005 om 16.12.06.484 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 78001CF7 (strlen)

---

De toepassing , , heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 20-06-2005 om 16.11.51.390 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 795BC8E1 (RtlFreeHeap)

---

De toepassing , , heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 20-06-2005 om 12.19.55.343 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 6007D8AB (JS_GetFrameFunctionObject)
Ik begin dit momenteel bijzonder irritant te vinden. Zijn er meer mensen bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Heb je er ook last van met een nieuw profiel of als je al je extensies uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 22:25
Sybr_E-N schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:17:
Ik zit sinds een paar dagen op een geheel nieuwe install van windows 2000. Maar FF blijft continu crashen, voor mijn gevoel best wel random. Maar binnen een kwartier klapt ie er wel uit.
Ik heb ongeveer dezelfde problemen gehad, bleek te liggen aan het overklokken van m'n systeem. Heb nooit begrepen waarom alleen Firefox daar last van had maar het lager instellen van de bus en het geheugen verhielp mijn probleem. Misschien dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Foxytunes wil bij mij niet werken, als ik op een van de knoppen druk loopt FF vast(ik gebruik het icm winamp)
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Erasmo schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:11:
Foxytunes wil bij mij niet werken, als ik op een van de knoppen druk loopt FF vast(ik gebruik het icm winamp)
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Contact opnemen met de maker van de extensie. Dat is gewoon een bug die door de maker opgelost moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zal vanmiddag ff een een mailtje schrijven

Eggon rules btw :P

Edit: Heb het probleem al gevonden, had winamp nog niet als player geselecteerd |:(

[ Voor 42% gewijzigd door Erasmo op 21-06-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Voor de mensen die sinds vandaag problemen hebben met de gmail notifier, de link naar gmail is aangepast waardoor de extensie niet meer inlogt.

open het bestand: nsGMNotifierService.js in C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\qliz75w6.default\extensions\lang getal\components en doe een search & replace op gmail en vervang dit woord door mail. Even firefox herstarten en het werkt weer.

Wat achtergrondinfo: http://www.heise.de/newsticker/meldung/60884

/edit,inmiddels heeft de author zijn extensie al aangepast en volstaat het om te updaten naar de nieuwste versie

[ Voor 12% gewijzigd door Lars op 21-06-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:18
tja, dan krijg je een blauw pijltje, update je gmail noitifier, heropen je firefox en klaar :Y) ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nog steeds tevreden met firefox, alles draait lekker, ook wel met iexplorer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Maverick schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:02:
tja, dan krijg je een blauw pijltje, update je gmail noitifier, heropen je firefox en klaar :Y) ;)
Ja,maar dat is niet eerlijk, toen ik vanmiddag dit probleem heb opgelost , was die update er nog niet, 8)7 |:( :)

Heb mijn vorige posting al aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

1000 reacties alweer :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Erasmo op 21-06-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat een hoop vossen weer :P

--->>> [rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII[/rml] <<<---

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.