[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.912 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rwoudsma/GoT/ts_ff.gif

[table border="1" bordercolor="#e4ecec"]
[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Het grote Firefox topic (deel 7)[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]Dit topic is gebaseerd op posts uit deel I t/m VI en deze startpost is ook samengesteld uit die voorgaande delen. Er is aan bijgedragen door Gert-Paul (deel 3, 4, 5 en 6), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij.

Voorafgaande edities:[/]
[/]
Waarom Firefox gebruiken?
Voor release 1.0.3 van Firefox zijn er een groot aantal wijzigingen doorgevoerd en problemen opgelost uit de pre-releases. Firefox biedt ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Ondersteuning voor navigeren met tabbladen
    In Firefox 1.0 kun je nu ook instellen hoe links uit andere programma's geopend moeten worden. Dus in of links in een nieuw tabblad, het huidige tabblad of in een nieuw venster moeten openen.
    Er zijn verder ook expermentele opties toegevoegd hoe links binnen Firefox geopend moeten worden. Ga naar about:config en verander browser.tabs.showSingleWindowModePrefs in true om deze opties in het Geavanceerd-paneel van je opties te tonen.
  • Privacy en beveiliging
  • Betere zoekfunctie
  • Beschikbaar in 31 talen (waaronder Nederlands)
  • In versie 1.0.1 is verder wat aan de nog betere stabiliteit en veiligheidsfixes gedaan, waaronder de problemen met IDN-domeinen.
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) en hier (Unofficial Firefox 1.0.3 changelog) worden gekeken.

[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Waar kan ik Firefox downloaden?[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien.

Windows:
Installer:Engels | Nederlands

Linux:
GTK2 + XFT installer:Engels | Nederlands
GTK + XFT (no installer):Engels | Nederlands

MacOS X:
Compressed Disk Image:Engels | Nederlands

Zip-versies
Sinds Firefox 1.0.2 worden er geen officiële zip-versies meer aangeboden na de problemen die o.a. met Firefox 1.0.1 boven tafel kwamen. Voor de mensen die ze echt nodig hebben zijn ze ook wel als nightly te downloaden van dezelfde datum. Voor 1.0.3 kan dat vanaf [url=fftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-aviary1.0.1/]deze[/url] twee mappen voor respectievelijk Engels en NL. De Nederlandse is zeker de 1.0.3, van de Engelse is het niet duidelijk of daar ook de laatste veranderen meegenomen zijn (het scheelt twee dagen). Portable Firefox is in dat geval een beter alternatief voor de 1.0.2 versie als zip!

Mirrors:
http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt
  • Op Win9x systemen kan het Windows pictogram te zien zijn. Zie deze tip om dat pictogram te veranderen.
[/]
[/]
[tr]
[td id="links" bgcolor="#e4ecec" align="center"]Wat zijn handige links?[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.[/]
[/]
[tr]
[td id="faq" bgcolor="#e4ecec" align="center"]FAQ (Veel gestelde vragen)[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]
[list]
Vraag: Hoe kun je meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden?
Het antwoord op deze vraag is gegeven door Gert-Paul in Deel II van het Firefox topic.
Vraag: Rabobank internet bankieren werkt niet met Firefox?
Op deze manier wel!?
Vraag: Hoe schakel ik de melding uit dat er nieuwe plugins gevonden zijn?
Volgens deze reactie op het Mozillazine Forum door het volgende te doen:

about:config
plugin.default_plugin_disabled --> False

Vraag: Hoe kun er voor zorgen dat sommige extensies niet uitgeschakeld worden (toch kunt installeren) in nightly builds?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan.[list=1]
• Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in 7zip/winrar (en)
• Open het bestand install.rdf;
• Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox (nightly)

Mocht je meer informatie willen hebben kan je op de link kijken. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies van extensies downloaden.
Vraag: Outlook (of ander programma's), snelkoppelingen of IE favorieten openen of 2 Firefox vensters of geven een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen?
Dit is op te lossen door een nieuwere versie van Firefox te installeren. Op deze pagina vind je meer informatie over het probleem.
Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat er een nieuw tab in plaats van een nieuw window voor externe links geopend wordt?
Installeer een van de tabbrowser extensies zoals die in het volgende kopje staan vermeld of maak gebruik van de experimentele optie zoals deze momenteel in Firefox aanwezig is. Deze is als volgt te activeren:
about:config
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True

Na deze activatie kan je kunt de opties dan vinden onder:
Tools > Options > Advanced > Tabbed Browsing 
of
Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen

Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • [b]Win XP/2000[/]: [norml] %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ [/], waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in [norml]C:\Documents and Settings\\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles[/] en de rest spreekt voor zich.
  • [b]Windows 95/98/ME[/]: [norml] C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ [/]
  • [b]Linux:[/] [norml] ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/ [/]
  • [b]MacOS X[/]: [norml] ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ [/]. [/]
  • Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
    Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GOT kun je het iig oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
    Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten echter wel.

Volgens deze bug zou dit probleem in Firefox 1.1 opgelost moeten zijn. Beta versies hiervan zijn al als nighty te downloaden (zie links sectie)
Voor overige vragen kun je ook de 'officiële' (Nederlandse) FAQ bekijken.
[/]
[/]
[/]
[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Firefox extensies, thema's & plugins[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]Hieronder een aantal handige extensies en plugins. Mist er iets belangrijks. Neem dan contact met me op!
[list]
BBcode of BBCodeExtra, makkelijk op verschillende fora om snel BB Code te gebruiken. Zie [rml][ smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies[/rml] voor BBCode met GoT-smiles! :)
• Tabbrowser Extensies:
  • Tabbrowser Preferences - instellen waarvoor een nieuwe tab geopend moet worden
  • Tab Mix - Extensie die veel instellingen heeft maar niet zo instabiel is als TBE.
  • Tabbrowser Extensies - Super uitgebreide opties voor tabbed browsing Gebruik op eigen risico, afgeraden door developers. Kijk hier voor losse extensies die voor dezelfde functionaliteit zorgen.
  • Disable target for Downloads - Om te zorgen dat voor .exe en andere bestandformaten die door externe programma's afgehandeld worden geen lege tabbladen geopend worden
  • IE View Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel in IE te kunnen bekijken
  • DownloadStatusbar of Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
  • Webdeveloper - makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
  • URIid - Een extensie om via usercontent.css via #sitenaam (en een . vervangen door een - ) het uiterlijk van websites aan te passen.
  • Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
  • Stop vervelende ads/flash filmpjes:

[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Het installeren van verschillende plugins/handigheidjes in Linux[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]
  • Java: Installeer, als je dat nog niet had, een java runtime environment of een development kit (deze als je ook in java wilt programmeren), zoals J2RE1.4. Vervolgens zoek je de locatie van de file javaplugin_oji.so (dit kan afwijken, het eindigt in ieder geval op oji.so, dus gebruik find/locate hierop). Doe als je het path van deze file gevonden hebt dit als je in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staat: ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so . Herstart firefox en kijk bij about:plugins of het gelukt is.
  • Flash. Gebruik de flash linux installer van macromedia (typ deze 3 woorden in in je adresbalk en je bent er) en maak net zoals bij java in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins symlinks naar de files /usr/lib/flashplugin-nonfree/flashplayer.xpt en /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so .
  • Als je geen rootrechten op het systeem hebt maar deze software wel aanwezig is kun je de symlinks maken in ~/.mozilla/plugins/ . Eventueel moet je deze directory nog zelf aanmaken.
  • Als je graag wilt dat externe applicaties firefox gebruiken om urls in te openen (zoals amsn, xchat) kun je dit als volgt doen:
    mozilla-firefox -remote "openurl(http://www.tweakers.net)"
    Probeer dit eens uit vanaf de shell en kijk ook eens hier naar wat de opties zijn. Uiteraard hangt de representatie van de url af van de applicatie die het commando geeft, bij amsn is het bijvoorbeeld $url.
[/]
[/]

[ Voor 35% gewijzigd door Unverter op 17-06-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 09:50
Hoi, ik wou even weten hoe ik ervoor zorg dat als ik een link intyp in de adresbalk, hoe die dan in een nieuw tab opent, ik heb de hidden settings nou, maar daar kan ik het niet in vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Weet iemand hoe ik een pagina kan opslaan inclusief de gebruikte css-bestanden en background-image's die daarin gedefinieerd worden?

Als ik een pagina opsla, dan wordt het html-bestand + images die in de html staan + daar gedefinieerde css-files opgeslagen. Maar css-files die doormiddel van @import weer worden geladen (vanuit bv. een ander css-bestand) worden niet meegenomen. Ook geen background-images ed. uit de css-bestanden. Dit is erg jammer aangezien er steends meer pagina's css-gebruiken voor dit soort zaken. (en terecht overigens)

Iemand enig idee of dit is op te lossen? Of dat dit in de pipe-line zit?

(sla als voorbeeld maar eens een pagina uit dit forum op, en bekijk het dan van je hd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106012

DJChristiaan schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:49:
Hoi, ik wou even weten hoe ik ervoor zorg dat als ik een link intyp in de adresbalk, hoe die dan in een nieuw tab opent, ik heb de hidden settings nou, maar daar kan ik het niet in vinden...
door alt in te houden terwijl je op enter drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 09:50
Anoniem: 106012 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:53:
[...]

door alt in te houden terwijl je op enter drukt.
Mja, maar kan het niet zonder alt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
(jarig!)
DJChristiaan schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:49:
Gebruik de extension TabBrowser Preferences.

Click2Tab en Tab Clicking options zijn ook erg handig.

[ Voor 16% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-02-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Weten jullie welke spyware progamma ook FF cookies scant? Want Ad aware doet het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
S&D spybot schijnt het te doen, maar ik heb er niks mee gevonden, dus vraag het me af. Ms AntiSpyware scant helemaal niet op cookies trouwens, dus die hoef je niet te proberen.
Trouwens als je paranoia bent voor cookies moet je indirect cookies allow afzetten in FF, ben je al een heel stuk verder(mij persoonlijk interesseren cookies nada, het is het enige wat Ad-Aware vindt , en het is nooit boeiend imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zhadum schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:21:
Weten jullie welke spyware progamma ook FF cookies scant? Want Ad aware doet het in ieder geval niet.
Je kan met een extensie heeeel erg uitgebreid je cookies beheren ;) Standaard is het al redelijk OK maar met die extensie (weet niet welke sorry...) schijnt het echt relax te zijn !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik ben dus net over naar firefox.... Al een aantal jaar ben ik een trouwe opera gebruiker, en nu moest ik dit gewoon even proberen gewoon omdat ik een tweakert ben... :) maar het is ongeveer drie keer zo langzaam als opera. Ik heb van alles al geprobeerd maar het is gewoon langzamer. En daar baal ik van want ik vind die extensies geweldig...

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Lt. Marx schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:35:
Ik ben dus net over naar firefox.... Al een aantal jaar ben ik een trouwe opera gebruiker, en nu moest ik dit gewoon even proberen gewoon omdat ik een tweakert ben... :) maar het is ongeveer drie keer zo langzaam als opera. Ik heb van alles al geprobeerd maar het is gewoon langzamer. En daar baal ik van want ik vind die extensies geweldig...

Hebben meer mensen dit?
Yep, ik heb dat ook. Ik ben al een maand of 6 echt over, gave extensions (no more zwevende reclame) en no more spyware! Ik raad het iedereen aan. Maar.....

hij is traag, niet alleen met opstarten (eerste keer) maar zeker met het laden van een site of Flash objects. Dat is jammer. Maar wie weet komt versie 2.0 er eerdaags aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93647

Heb lang Firefox gebruikt en ben toen overgestapt op Opera. Nu zit ik weer bij Firefox en merk je echt dat Fx een sruk langzamer rendert dan Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Anoniem: 82429 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:44:
[...]

Yep, ik heb dat ook. Ik ben al een maand of 6 echt over, gave extensions (no more zwevende reclame) en no more spyware! Ik raad het iedereen aan. Maar.....

hij is traag, niet alleen met opstarten (eerste keer) maar zeker met het laden van een site of Flash objects. Dat is jammer. Maar wie weet komt versie 2.0 er eerdaags aan.....
Ik merk zelf ook dat het door de grote hoeveelheid zware extensions het hele gebeuren wat trager wordt. Ik hoop dat dat bij de nieuwe versie wat minder kan worden, doordat er misschien al weer een heleboel standaard is ingebouwd.

De nieuwe versie wordt btw 1.1 ;)

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:56

Smoonshine

Feyenoord!!

Misschien een leuke voor in de extensions sectie in de startpost:
FireFTP. Een FTP client geïntegreerd in Firefox. Ik ben er sinds eergisteren mee aan het knutselen en moet zeggen dat het redelijk goed werkt. De layout is dik in orde en het werkt erg handig wanneer je even snel een bestandje op je webruimte wilt zetten. Toen ik gisteren een flink aantal bestanden wou wegzetten, begon hij wel een beetje te flippen, maar ja het is natuurlijk nog wel een beta.

url: http://fireftp.mozdev.org/

Ik heb trouwens op dit moment een probleem met de werkbalken in Firefox. Hij bewaart mijn instellingen namelijk niet meer. Ik stel in dat ik kleine pictogrammen wil, zonder text. Alleen wanneer ik een nieuwe tab open, heb ik grote pictogrammen met text. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en weet iemand hoe dit te verhelpen is?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik gebruik het nu sinds vandaag. Werkt opzich erg fijn, sommige pagina's lijken iets langzamer te laden (vooral wanneer er veel plaatjes staan) maar verder werkt het perfect. Vind het alleen raar dat wanneer ik nu iets download hij begint met een snelheid van soms wel 15 Mb per seconde. Hij loopt dan wel terug maar het duurt meer dan een halve minuut voordat hij onder de 1Mb zakt.. tegen die tijd heb ik mijn bestanden al binnan en dat terwijl ik toch gewoon @home Breedband heb.,

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LaZZ, Ik ben het met je eens dat dat er raar uit ziet en eigenlijk vind ik het ook niet zo chique. Het komt doordat Firefox het bestand al begint te downloaden terwijl jij de doellocatie nog aan het selecteren bent. Echter houdt hij niet bij hoe lang dat al bezig is. Hierdoor lijkt het alsof hij, zodra de download manager geopent wordt, in 1 seconde de tot dan toe gedownloadde data binnen krijgt wat inderdaad op megabytes/sec lijkt.

Het is maar cosmetisch, maar toch jammer.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
hmmz.. maar dan toch raar dat ik in 3 seconden iets van 23 Mb binnenhaalde? Zo land duurde dat nu ook weer niet voor die download manager verscheen... Maar ik stond wel even versteld.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Laatst online: 16-11-2024

ExploWare

BoingBoing

btw: IE doet dat ook hoor...

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

ok, hoe krijg ik de quicktime plugin in firefox? Op mozilla.org verwijzen ze me naar de Apple homepage maar ik vertrouw die quicktime meuk niet. Ik ben een tevreden gebruiker van quicktime alternative en dat wil ik zo houden. Dus, is het mogelijk om de plugin te installeren zonder dat andere instellingen verandert worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zoek in de meuktracker op de frontpage naar Quicktime Alternative (en ook Real Alternative). Die installeerd gewoon een codec, de (Windows) Media Player Classic en een Firefox plugin! Lekker light!

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 03-02-2005 01:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

Het werkt! *Yay* 8) :) Kennelijk was mijn quicktime alternative alweer gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

en nog iets na het installeren van de forecast weather plugin is de functie ineens verdwenen dat doormiddel van het command "g gndjsb" Er in google gezocht wordt naar "gndjsb" in plaats daarvan krijg ik nu allerlei rare pagina's....

Hoe kan ik dit weer restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Volgens mij hoeft dat allemaal zelfs niet eens. Ik gebruik zelf VLAN player en als het goed is kan je die ook installeren als zijnde een plugin voor firefox en daarmee kan je OOK quizktime filmpies afspelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jånnis schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:35:
Het werkt! *Yay* 8) :) Kennelijk was mijn quicktime alternative alweer gedateerd.
Of je had bij je vorige install de FF install optie uitgevinkt omdat je nog alleen IE had destijds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Je mag van mij de bbcode.jar van mij erbij zetten. Zie [rml][ smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies[/rml] Deze heeft de strike functie en GoT smillies erin verwerkt.
http://www.roeligan.nl/got/files/bbcode.jar
Te plaatsen in
code:
1
%systemroot%\Documents and settings\%naam%\Application data\Mozilla\Firefox\Profiles\%profiel%\Extensions\{AE37D527-6604-461c-8102-975CF8053A2F}\chrome\

Werkt alleen als je BBCode van Jed Brown (lees TS) hebt installed!

[ Voor 74% gewijzigd door Roeligan op 03-02-2005 13:26 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41078

Ik gebruik sindskort Portable Firefox en die heb ik op m'n USB flash drive geïnstalleerd. Nou wil ik alleen graag op m'n eigen computer dat Firefox dus m'n standaard browser is. Het probleem is echter dat als ik in Windows Firefox opstart via Start -> Internet hij dus firefox.exe opstart, in plaats van PortableFirefox.exe. Dat betekent dus dat m'n profiel en zo niet klopt. Iemand enig idee of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Portable firefox :?

* Roeligan zoekt gelijk..... en is blij met zn 1024mb stickje :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
(jarig!)
Om de eoa reden kan ik BBCode niet van die site van Jed Brown downloaden/installeren (javascript linkje werkt niet). Ik heb geloof ik een iets te nieuwe versie van FF geïnstalleerd (Gecko/20050131 Firefox/1.0+)... 8)7 Maar goed, ik heb inmiddels wel een werkende link van extensionsmirror.

Kan dat lijstje van smilies trouwens niet in een menutje met meerdere kolommen (zal wel wat extra code vergen)? Dat zou even wat makkelijker zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62502

Gebruik nu al een paar maanden Firefox en het bevalt me goed. Alleen vreet het soms geheugen. Als ik een paar tabs open heb staan zit ik meteen aan 50-100 MB ram in gebruik. Iets meer als 10 Mb per tab die ik open heb staan. Hebben andere mensen daar ook last van of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41078

Roeligan schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:42:
Portable firefox :?

* Roeligan zoekt gelijk..... en is blij met zn 1024mb stickje :P
Yup, Portable Firefox, altijd en overal je browser bij je hebben. Erg praktisch dus. Er is ook een Portable Thunderbird, Portable Sunbird en Portable Nvu. Nu moet ik er alleen dus nog voor zorgen dat hij automatisch de PortableFirefox.exe opstart in plaats van de ander. Misschien eens even de code bekijken voor PortableFirefox :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:43:
Om de eoa reden kan ik BBCode niet van die site van Jed Brown downloaden/installeren (javascript linkje werkt niet). Ik heb geloof ik een iets te nieuwe versie van FF geïnstalleerd (Gecko/20050131 Firefox/1.0+)... 8)7 Maar goed, ik heb inmiddels wel een werkende link van extensionsmirror.

Kan dat lijstje van smilies trouwens niet in een menutje met meerdere kolommen (zal wel wat extra code vergen)? Dat zou even wat makkelijker zijn...
Ik was eigenlijk niet van plan om die code nog aan te passen... heb ook alleen de smilies gepakt die in het reply window staan en niet de rest (bruidspaar etc.). Je kan hem uiteraard zelf aanpassen :)
Anoniem: 41078 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:50:
[...]

Yup, Portable Firefox, altijd en overal je browser bij je hebben. Erg praktisch dus. Er is ook een Portable Thunderbird, Portable Sunbird en Portable Nvu. Nu moet ik er alleen dus nog voor zorgen dat hij automatisch de PortableFirefox.exe opstart in plaats van de ander. Misschien eens even de code bekijken voor PortableFirefox :).
Waar kan ik hem downen :? zit nu op mozilla te zoeken maar kan zo snel nix vinden.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Roeligan schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:54:
Waar kan ik hem downen :? zit nu op mozilla te zoeken maar kan zo snel nix vinden.
Hier :)

Edit: gaaf trouwens die Fireftp, zeker niet af maar wel veelbelovend!

[ Voor 13% gewijzigd door Reinier op 03-02-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

_/-\o_ thx

[edit]
hmmmm als ik port..fx.exe draai start ie wel, maar zodra ik connect naar een site komt ie met een time-out :?

laat maar... hier op de zaak proxy |:(

hmmmm waarom werkt de strike tag neit meer :?

[ Voor 113% gewijzigd door Roeligan op 03-02-2005 15:04 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Door een of ander iets krijf ik tijdens opstart van Firefox het volgende melding: Firefox can't use the profil "deflaut" beacuse it's in the use. Please choose another profil of create new one.

Ellende:

Ik heb nu een nieuwe gemaakt om op firefox te komen maar hoe krijg ik mijn oude terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
(jarig!)
Anoniem: 62502 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:46:
Gebruik nu al een paar maanden Firefox en het bevalt me goed. Alleen vreet het soms geheugen. Als ik een paar tabs open heb staan zit ik meteen aan 50-100 MB ram in gebruik. Iets meer als 10 Mb per tab die ik open heb staan. Hebben andere mensen daar ook last van of niet ?
7 tabs open nu; 38 meg in gebruik door FF. Bijna 50 meg met 10 tabs open (fora en reactievensters, t.net etc.)...

Edit: ik heb het even vergeleken met Maxthon; als ik daar een aantal tabs open dan springt het geheugengebruik bij 0>1>2 tabs van 14>17>27 MB. Als ik er nog meer open springt het opeens terug naar 22. Een minuutje later nog maar 18 MB. Ik heb het niet geprobeerd met losse IE vensters (8)7) maar bij Maxthon wordt de inhoud van de tabs duidelijk erg snel gecached naar de hdd (binnen zo'n 30 seconden al). Bij FF blijft het geheugengebruik gewoon continu op 50 MB staan als ik die 10 tabs open houdt.

[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-02-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Zhadum schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:04:
Door een of ander iets krijf ik tijdens opstart van Firefox het volgende melding: Firefox can't use the profil "deflaut" beacuse it's in the use. Please choose another profil of create new one.

Ellende:

Ik heb nu een nieuwe gemaakt om op firefox te komen maar hoe krijg ik mijn oude terug?
Moet je misschien even in je taskmanager firefox beeindigen als proces. Het gebeurde mij ook eens. Firefox in crash (jaja :( ) en opnieuw opstarten gaf die error.
Gewoon afsluiten, proces beeindigen en dan weer starten. Dan krijg je je profile terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

_/-\o_ voor de portable versie

Ik had pas via IA.net een gb stick gekocht... dus komt goed uit,.... nu altijd mn bookmarks etc bij me. nu nog ff portable thunderbird configgen

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Nou ga ik veeleisende dingen vragen denk ik: Kan je FireFox net als Internet Explorer beheren op een of andere manier binnen een bedrijfsnetwerk? Dus net als ik binnen een policy kan zeggen wat de instellingen zijn, maar dan iets voor firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

tvp

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik gebruik nu ruim 6 maanden Firefox thuis en op het werk, en ook nog af en toe Internet Explorer. Ik heb vrij recent de bekende about:config tweaks toegepast. Ik twijfel nog of ik permanent Firefox zal blijven gebruiken.

Mijn grootste bevinding is dat tabbed browsing handig is, maar kwa geheugen gebruik niet superieur is aan een zelfde aantal windows. Ik vind het makkelijk omdat ik vaak één window open heb met een aantal tabs van hardware sites, terwijl ik een tweede window gebruik voor schoolwerk en een derde window voor mail enzo. Lekker overzichtelijk dus.

Wat betreft veiligheid zie ik het verschil niet tussen Internet Explorer en Firefox. Ik gebruik Norton's popup blocker, en heb een virusscanner en firewall (hardware en software), en had tot zes maanden geleden nooit last van problemen mbt veiligheid. De overstap naar Firefox heeft hier voor zover ik kan zien geen verandering in aangebracht.

Een belangrijk minpunt vind ik de snelheid van Firefox. Internet Explorer is minstens zo snel in het laden van pagina's, en zeker als het een grotere pagina betreft. De verschillende tweakers hebben hier geen verandering in aangebracht.

Vraagje: het Firefox icoon dat je normaal gesproken helemaal in de linkerboven hoek van de browser ziet, dat is bij mij een ordinair Windows icoon. Hoe verander ik dat? (het OS is Windows 98SE)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Anoniem: 37691 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 02:32:
Nou ga ik veeleisende dingen vragen denk ik: Kan je FireFox net als Internet Explorer beheren op een of andere manier binnen een bedrijfsnetwerk? Dus net als ik binnen een policy kan zeggen wat de instellingen zijn, maar dan iets voor firefox.
Misschien staat hier iets bruikbaars tussen.
FirefoxADM is a way of allowing centrally managed settings in Firefox via Group Policy and Administrative Templates in Active Directory
Of misschien is dit iets.
Useful for installing Firefox on a single computer for the home user or across thousands of computers automatically with Microsoft's Active Directory.

[ Voor 18% gewijzigd door Electronical op 05-02-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

silentsnow schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 07:53:... Vraagje: het Firefox icoon dat je normaal gesproken helemaal in de linkerboven hoek van de browser ziet, dat is bij mij een ordinair Windows icoon. Hoe verander ik dat? (het OS is Windows 98SE)
Op de site van John Haller staat in de "windows-95-firefox-howto" een methode die voor mij onder windows 98se werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door A_L op 05-02-2005 16:45 . Reden: oeps, knipperdeknip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 21:45

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb de laatste tijd steeds meer last van probleempjes met FireFox... hij crashed vaak (gewoon bij 't laden van iets ineens een application error) of hangt verschrikkelijk lang als ik een pagina laad op een nieuw-geopend scherm... iemand die dit probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
apNia schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:57:
Ik heb de laatste tijd steeds meer last van probleempjes met FireFox... hij crashed vaak (gewoon bij 't laden van iets ineens een application error) of hangt verschrikkelijk lang als ik een pagina laad op een nieuw-geopend scherm... iemand die dit probleem herkent?
nee, bij mij is Firefox erg stabiel. Heb je veel extensies geïnstalleerd, probeer dan Safe Mode eens. Anders is een nieuw profiel denk ik de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
apNia schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:57:
... iemand die dit probleem herkent?
Bij mij moet de 1e crash nog komen, na 3 weken gebruik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
(jarig!)
Sjah schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:19:
[...]

Bij mij moet de 1e crash nog komen
Je wil dat FF crasht? :P Ik heb in iets meer dan een maand tijd 2 à 3 keer een crash gehad. Het was telkens xpcom.dll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bij mij willie nog wel es compleet afsluiten/crashen als Java (sun) nog aan het laden is en ik het venster alweer sluit. Dan vliegt het firefox.exe proces er compleet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:18:
[...]
Je wil dat FF crasht? :P Ik heb in iets meer dan een maand tijd 2 à 3 keer een crash gehad. Het was telkens xpcom.dll.
sheesh laat ik for a change ook eens opletten volgende keer waar de crash vandaan komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik gebruik voor mijn muis de functie " Aanwijzer in dialoogvensters automatisch op standaardknop plaatsen" Dit werkt voor mij perfect en hier ben ik ook al jaren aan gewend, alleen werkt dit dus niet in FF. Je moet nog steeds met je cursor naar de juiste knop als je bijv. je venster afsluit en FF vraagt of je alle tabs wil sluiten.

Is dit op te lossen?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 23:02

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

edit:
@ Puresmoker: Extra -> Opties -> Geavanceerd -> Toegankelijkheid -> Systeemcursor verplaatsen [...] etc

Een beetje raar probleem:
Onlangs heb ik FF 1.0 volledig opnieuw geinstalleerd (alle folders en prefs weg; helemaal opnieuw) :Y).
Voorheen had ik de mogelijkheid om met:

een linkermuisklik op een koppeling
--> link wordt geopend in hetzelfde tabblad

een middelste muisklik (in muisprefs is middelste toets dubbelklikken)
--> link wordt geopend in een nieuw tabblad

Ik had gehoopt dat met installeren van Tabbrowser Preferences 1.2.2. dit probleem opgelost kon worden, maar helaas... :/

Iemand een suggestie?

@ Br@m: Nope, zeker weten Tabbrowser Preferences 1.2.2. (zo staat het ook in me extensions overzicht)

[ Voor 20% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 06-02-2005 11:28 ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:13:

Ik had gehoopt dat met installeren van Tabbrowser Preferences 1.2.2. dit probleem opgelost kon worden, maar helaas... :/

Iemand een suggestie?
Had je toen toevallig niet TBE geinstalleerd ipv Tabbrowser Preferences?

Ik zit je verhaal een beetje verkeerd te lezen, maar wat jij wilt, werkt hier idd met Tabbrowser Prefferences.. Dus ik heb geen idee waarom bij jou niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Br@m op 06-02-2005 11:33 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Buzz_Lightyear schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:13:
edit:
@ Puresmoker: Extra -> Opties -> Geavanceerd -> Toegankelijkheid -> Systeemcursor verplaatsen [...] etc

Een beetje raar probleem:
Onlangs heb ik FF 1.0 volledig opnieuw geinstalleerd (alle folders en prefs weg; helemaal opnieuw) :Y).
Voorheen had ik de mogelijkheid om met:

Iemand een suggestie?

@ Br@m: Nope, zeker weten Tabbrowser Preferences 1.2.2. (zo staat het ook in me extensions overzicht)
:? Wat is hier zo bijzonder aan ?? Kan gewoon standaard in FireFox :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Kun je niet gewoon instellingen in TBP dat externe links in hetzelfde tabblad geopend moeten worden (of in de standaard verborgen Firefox instellingen). Links geopend met de middelste muisknop openen dat gewoon in een nieuw tabblad, op de voor of achtergrond afhankelijk van je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

silentsnow schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 07:53:
Vraagje: het Firefox icoon dat je normaal gesproken helemaal in de linkerboven hoek van de browser ziet, dat is bij mij een ordinair Windows icoon. Hoe verander ik dat? (het OS is Windows 98SE)
Van http://johnhaller.com/jh/mozilla/windows_95/ :
By default, Firefox in Windows 95, 98 and Me will use a standard Microsoft Windows icon for its window icon when running. To fix this, do the following:

1. (Optional) Set icons to use 256 colors:
1. Right-click on your desktop and select Properties
2. Select the Plus! tab (Effects tab in Windows 98/Me)
* If you don't have a plus tab in Windows 95, download the Windows 95 Font Smoother patch from Microsoft (explained here)
3. Check off "Show icons using all possible colors" (and "Smooth edges of screen fonts" if you'd like) and click OK
4. If they weren't already checked, you'll probably have to reboot Windows
2. Head to C:\Program Files\Mozilla Firefox\Chrome and create a subdirectory called icons
3. Within this new icons directory, create a directory called default
4. Download this main-window.ico file and save it to the default directory you just created
5. (Optional) Download this same icon as bookmark-window.ico and jsconsoleWindow.ico to use this as your icon for these Firefox windows as well.
6. Restart Firefox for these changes to take effect.
Edit: Dagje te laat moet kunnen :/

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 06-02-2005 13:35 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Lt. Marx schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:35:

Hebben meer mensen dit?
Voor iedereen die de standaard builds te langzaam vindt; op de Mozillazine.org forums worden optimized builds aangeboden, gecompileerd voor specifieke processoren. Dat schijnt te helpen (geen persoonlijke ervaringen mee, want ik vind Fx snel zat).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
(jarig!)
Wat betreft snelheids-optimalisaties: ik mis in de startpost een link naar een pagina waarop via about:config of user.js de beste instellingen van keys zoals http pipelining genoemd worden. Hiermee is een aardige en dus merkbare snelheidsverbetering te realiseren. Hier staat nuttige info:
MandrakeUsers.org > Speed up Firefox en Firefox Tuning.

[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-02-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:29

Metro2002

Memento mori

ik vraag me af wat er mis is met mozilla.
bijna dezelfde browser alleen is mozilla wel al aardig geovolueerd tot volwaardige webbrowser.
firefox vind ik niet alleen trager maar ook vaker fouten geven in websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:04:
Wat betreft snelheids-optimalisaties: ik mis in de startpost een link naar een pagina waarop via about:config of user.js de beste instellingen van keys zoals http pipelining genoemd worden. Hiermee is een aardige en dus merkbare snelheidsverbetering te realiseren. Hier staat nuttige info:
MandrakeUsers.org > Speed up Firefox en Firefox Tuning.
Ik heb die laatste link toegevoegd, omdat die volgensmij de meeste informatie geeft. Bedankt voor de suggestie, want op een Tweakers site mag dat idd niet ontbreken ;)
Metro2002 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:16:
ik vraag me af wat er mis is met mozilla.
bijna dezelfde browser alleen is mozilla wel al aardig geovolueerd tot volwaardige webbrowser.
firefox vind ik niet alleen trager maar ook vaker fouten geven in websites.
Ik vraag me af wat het met jouw Mozilla is.. ;)
Firefox heeft namelijk precies dezelfde code als de laatste versie van de Mozilal Suite. De website's moeten er dus hetzelfde uitzien is de versie 1.0 van FF en 1.7.5 van de Mozilla Suite. Misschien dat er tussendoor ook in de code van de hele onderliggende code een fout ingeslopen is. Kun je een voorbeeld geven van een site die het niet meer goed doet?

Verder is mijn Firefox zeker sneller dan de Mozilla Suite bij mij (en volgensmij bij eigenlijk iedereen). Gebruik je bv veel extensies, dan kan Firefox wel wat slomer worden. Je zou ook wat optimalisatieinstellingen kunnen gebruiken (zie de nieuwe link in de startpost, of de reactie hierboven) of een hele geoptimaliseerde versie van Firefox kunnen proberen. Een nieuw profiel kan ook wel wonderen doen als dat erg corrupt is geraakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Unverter op 06-02-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet of dit gemeld is, maar in de Consumentengids van februari 2005 staat een zeer positieve recensie van Firefox.
Kan hem niet inscannen (copyright enzo), maar zal even de kop meegeven:
Slim surfen: Firefox
De webbrowser Firefox is aan een snelle opmars bezig ten koste van Internet Explorer. Aan de positieve reacties voegen we de onze toe.
Er wordt kort ingegaan op veiligheid, de extra functies en voordelen van FF t.o.v. IE (veiligheid, ingebouwde zoekmachine, tabbed browsing, downloads hervatten de popup-blocker). Verder wordt er gezegd dat de overstap niet te moeilijk is, vanwege het 'bekende uiterlijk' (ze doelen daarmee op bijv. de plek van de back- en home-knop) en wordt er verteld over extensions en themes.
Uiteindelijk wordt ook nog vermeld dat men IE niet van de computer kan verwijderen en dat voor sommige sites IE nog nodig is, maar ze vermelden er wel expliciet bij dat dit de fout is van de website-maker en niet van Firefox.

Al met al een informatieve, zeer positieve en imho terechte recensie :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het is overigens wel interessant voor de mensen die een inlogaccount hebben om bij de inhoudsopgave van het februari nummer te kijken of gewoon direct naar het artikel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 11:39
Ik heb een vraag over de bladwijzerwerkbalkmap (mooi woord). Is het mogelijk om de icoontjes die sommige sites meegeven hier uit te schakelen? Wil namelijk een rustige browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
relonky schreef op maandag 07 februari 2005 @ 09:08:
Ik heb een vraag over de bladwijzerwerkbalkmap (mooi woord). Is het mogelijk om de icoontjes die sommige sites meegeven hier uit te schakelen? Wil namelijk een rustige browser.
Zie http://help.mozbrowser.nl/firefox/tips-gedrag.html#beh_icons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Portable firefox is echt geweldig... alleen zit ik op de zaak achter een proxy, en die moet ik telkens uitzetten als ik thuis ben. Voor de rest werkt het geweldig.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Kan iemand mij uitleggen hoe ik Opera favorites importeer naar firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Roeligan schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:59:
Portable firefox is echt geweldig... alleen zit ik op de zaak achter een proxy, en die moet ik telkens uitzetten als ik thuis ben. Voor de rest werkt het geweldig.
Misschien is deze extension dan iets: Extensionsmirror.nl - Proxy Button
ProxyButton creates a toolbar button to quickly turn proxy on and off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
xXPLAPXx schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:46:
Kies in Firefox voor File > Import... > Opera en gaan met die banaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
(jarig!)
Zpottr schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:37:
[...]

Voor iedereen die de standaard builds te langzaam vindt; op de Mozillazine.org forums worden optimized builds aangeboden, gecompileerd voor specifieke processoren. Dat schijnt te helpen (geen persoonlijke ervaringen mee, want ik vind Fx snel zat).
Linkje: Choosing a build - MozillaZine Forums. Misschien kan dit ook in de startpost in een gedeelte met uitleg als je nieuwe versies wilt gaan proberen. Wat hierbij ook van belang is: ik kwam nog een nuttige link tegen voor degenen die niet (zeker) weten wat nou het verschil tussen TRUNK, BRANCH en RELEASE/STABLE builds is: maybe stupid question: difference between branch and trunk?.

Het valt me trouwens op dat het in FF niet altijd mogelijk is om het pagina-pictogram (favicon als je die aan hebt staan) in de adresbalk naar de desktop/een map te slepen om een link te maken. Bij de bovenstaande pagina werkt het bijvoorbeeld niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-02-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
xXPLAPXx schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:46:
Ik zou File > Import / Bestand > Importeren gebruiken. Dan kun je ook meer gegevens selecteren om uit Opera te importeren.

Of je moet ze via Opera als HTML exporteren (via File knop in de BookmarkManager) en in Firefox via de bookmarkmanager weer importeren (ook file > import/bestand>importeren).

edit:
Je was me net voor, Harm..

[ Voor 7% gewijzigd door Unverter op 07-02-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb de laatste tijd last van foutieve downloads met FF. Corrupte .zip files en .exe die niet willen starten. Als ik hetzelfde dan nog een keer download met IE (na al meerdere keren FF te hebben geprobeerd) dan werkt het wel.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Ik heb het bijvoorbeeld bij de trial versie van RoboHelp Office X5 van de Macromedia site.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Deddiekoel schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:29:
Ik heb de laatste tijd last van foutieve downloads met FF. Corrupte .zip files en .exe die niet willen starten. Als ik hetzelfde dan nog een keer download met IE (na al meerdere keren FF te hebben geprobeerd) dan werkt het wel.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Ik heb het bijvoorbeeld bij de trial versie van RoboHelp Office X5 van de Macromedia site.
Ik heb de laatste tijd ook zoiets dergelijks. Heel af en toe maak ik mee dat ik een wat grotere file wil downloaden. Als ik ondertussen veel losse downloads nog in het download-venster heb staan, dan begint de grote file wel mooi met downloaden, maar dan is de film na een seconde al binnen. Als ik de file dan bekijk is het meestal maar een paar KB groot, terwijl de file dan zeg maar 5MB hoort te zijn ofzo. Meestal probeer ik het dan gewoon opnieuw te downloaden en dan werkt het wel allemaal weer.
Maar zoals ik zeg heb ik dit vrijwel nooit (nog maar 3x meegemaakt ofzo).

[ Voor 8% gewijzigd door Electronical op 07-02-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86904

Ik gebruik firefox nu een weekje en ik vind het een prettige browser. Nu wou ik hem net opstarten en vroeg ie allemaal dingen over gebruikers profielen, hier had ik dus helemaal geen zin in en heb ik allemaal snel weg geclicked |:( . Nu ben ik dus al mn bladwijzers etc kwijt, echt zwaar kut. Waarom doet ie dit zo plotseling na een week???? En weet iemand mischien hoe ik dit weer kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Anoniem: 86904 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:36:
Ik gebruik firefox nu een weekje en ik vind het een prettige browser. Nu wou ik hem net opstarten en vroeg ie allemaal dingen over gebruikers profielen, hier had ik dus helemaal geen zin in en heb ik allemaal snel weg geclicked |:( . Nu ben ik dus al mn bladwijzers etc kwijt, echt zwaar kut. Waarom doet ie dit zo plotseling na een week???? En weet iemand mischien hoe ik dit weer kan fixen?
Je kan kijken of je oude profiel het nog wel gewoon doet, misschien heb je nl. een nieuw profiel aangemaakt. Dit kun je doen door Start > Uitvoeren > firefox.exe -p
Zo kom in een venster en kun je Firefox misschien nog opstarten met je oude profiel. En anders kan je kijken of je oude profiel gegevens nog op je hdd staat, want misschien staan daar je oude bookmarks enzo ook nog in.
Die kun je dan vinden in:
code:
1
%systemroot%\Documents and Settings\Mozilla\Firefox\Profiles\%profielnaam%\

Hierin kun je dan bijvoorbeeld het bestand bookmarks.html nog vinden, die je opnieuw kan importeren in je nieuwe profiel.

Waar kan het aan liggen? Nou misschien heeft Firefox een fout veroorzaakt en heeft zichzelf afgesloten. Het proces firefox.exe draait dan bijvoorbeeld nog en als je dan probeert om Firefox opnieuw op te starten, dan krijg je in je beeld dat je profiel al in gebruik is. Misschien dat je dan een nieuw profiel hebt gemaakt, zonder er bij na te denken. Anders zou ik het zo niet weten, want normaal gebeurt dat dus niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Electronical op 07-02-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86904

Electronical schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:40:
[...]

Je kan kijken of je oude profiel het nog wel gewoon doet, misschien heb je nl. een nieuw profiel aangemaakt. Dit kun je doen door Start > Uitvoeren > firefox.exe -p
Zo kom in een venster en kun je Firefox misschien nog opstarten met je oude profiel. En anders kan je kijken of je oude profiel gegevens nog op je hdd staat, want misschien staan daar je oude bookmarks enzo ook nog in.
Die kun je dan vinden in:
code:
1
%systemroot%\Documents and Settings\Mozilla\Firefox\Profiles\%profielnaam%\

Hierin kun je dan bijvoorbeeld het bestand bookmarks.html nog vinden, die je opnieuw kan importeren in je nieuwe profiel.

Waar kan het aan liggen? Nou misschien heeft Firefox een fout veroorzaakt en heeft zichzelf afgesloten. Het proces firefox.exe draait dan bijvoorbeeld nog en als je dan probeert om Firefox opnieuw op te starten, dan krijg je in je beeld dat je profiel al in gebruik is. Misschien dat je dan een nieuw profiel hebt gemaakt, zonder er bij na te denken. Anders zou ik het zo niet weten, want normaal gebeurt dat dus niet.
Haha thnx t werkt ik zat namelijk in flash te werken en wou mn nieuwe filmpie checken door op f12 te rammen ( om hem te testen in je browser ) omdat hij maar niet wou opstarten tot dat ik dat bericht kreeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Voor mensen die IE fullscreen gemak missen, ik heb deze extensie ontdekt, en het werkt weer prima.Alleen fullscreen button mist, maar je kan nu fullscreen aanzetten met rechtsklikken contextmenu. Ik zelf vind sinds FF browsen in niet fullscreen weer fijn, aangezien de FF GUI die van IE voor lul zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb dus een plugin in FF die m'n browser na een tijdje elke keer bij een nieuw window iets van 5 a 10 seconden laat hangen. Nou wil ik uitvinden welke plugin dat is ZONDER ze te hoeven uninstallen.. iemand die weet hoe je plugins disabled zonder de-installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Sjah schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:56:
Voor mensen die IE fullscreen gemak missen, ik heb deze extensie ontdekt, en het werkt weer prima.Alleen fullscreen button mist, maar je kan nu fullscreen aanzetten met rechtsklikken contextmenu. Ik zelf vind sinds FF browsen in niet fullscreen weer fijn, aangezien de FF GUI die van IE voor lul zet.
Tipje: [F11] doet ook full-screen, en volgens mij werkt dat in de meeste browsers.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

apNia schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:17:
Ik heb dus een plugin in FF die m'n browser na een tijdje elke keer bij een nieuw window iets van 5 a 10 seconden laat hangen. Nou wil ik uitvinden welke plugin dat is ZONDER ze te hoeven uninstallen.. iemand die weet hoe je plugins disabled zonder de-installatie?
Tools -> Extensions -> rechtermuis op extensie -> Disable. Dus.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zpottr schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:46:
[...]

Tipje: [F11] doet ook full-screen, en volgens mij werkt dat in de meeste browsers.
Klopt en dat was allang bekend, maar voor F11 moet je naar je toetsenbord, onhandig als je achterovergeleund zit, al dan niet met glas fris of biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Sjah schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:00:
[...]

Klopt en dat was allang bekend, maar voor F11 moet je naar je toetsenbord, onhandig als je achterovergeleund zit, al dan niet met glas fris of biertje.
offtopic:
Of iets anders in de hand zeker ;)

Die proxy button werkt perfect hier... Ik zie dat mn uitbreiding op de bbcode nog niet in de SP staat... blijkbaar neit intresant genoeg.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Roeligan schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:09:
[...]

Ik zie dat mn uitbreiding op de bbcode nog niet in de SP staat... blijkbaar neit intresant genoeg.
Hij is toch wel leuk Gaaf _/-\o_

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
[...]

offtopic:
Of iets anders in de hand zeker ;)
_/-\o_

Ontopic:
Kan het zijn dat FF de downloadspeed capped? Ik heb paar keer meegemaakt dat die precies op 200k binnenhaalt, kan natuurlijk zijn dat dat de site is, maar ik wil het toch even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Sjah schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:13:
Ontopic:
Kan het zijn dat FF de downloadspeed capped?
Nee.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok duidelijk en kort antwoord, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Vraagje aan de expert's :)

Waarom heet de nightly van Firefox en Thunderbird tegenwoordig latest-aviary? Heb al zitten zoeken op mozilla.org, maar kan het niet vinden waarom precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Die proxy button werkt perfect hier... Ik zie dat mn uitbreiding op de bbcode nog niet in de SP staat... blijkbaar neit intresant genoeg.
Laten we het maar op gemist houden.. Je vindt de link zometeen in de SP :)
Br@m schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:48:
Vraagje aan de expert's :)

Waarom heet de nightly van Firefox en Thunderbird tegenwoordig latest-aviary? Heb al zitten zoeken op mozilla.org, maar kan het niet vinden waarom precies.
Waar kijk jij dan? Als ik op de Mozilla FTP kijk zie ik daar latest-trunk staan voor de laatste builds. Daarnaast is er ook aviary-1.0.1, maar die is voor een komende bugfix release op de 1.0 code. Vooral wat beveiliginsproblemen waarvoor juni te lang wachten is (1.1 staat gepland voor 1 juni)

[ Voor 3% gewijzigd door Unverter op 07-02-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Gert-Paul schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:55:
Waar kijk jij dan? Als ik op de Mozilla FTP kijk zie ik daar latest-trunk staan voor de laatste builds. Daarnaast is er ook aviary-1.0.1, maar die is voor een komende bugfix release op de 1.0 code. Vooral wat beveiliginsproblemen waarvoor juni te lang wachten is (1.1 staat gepland voor 1 juni)
`

Hier kijk ik: ftp://ftp.mozilla.org/pub...ghtly/latest-aviary1.0.1/

Kan ik beter van de latest-trunk downloaden dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Br@m op 07-02-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 10-06 15:07

André

Analytics dude

Sjonge jonge jonge, wat heb ik lopen klooien met die FF extensies :r bepaalde dingen moeten precies zo en niet anders, en dan had ik ook nog een cruciale typefout over het hoofd gezien |:(

Maar nu ben ik er uit en heb dankzij Gert-Paul die me 2 linkjes gaf binnen 5 uur de basisbeginselen van het maken van mijn eigen FF extensie onder de knie :P

Ik moet zeggen dat ik FF nu helemaal geweldig vind nu ik weet wat de mogelijkheden zijn. Ook XUL (spreek uit: zoel) spreekt me heel erg aan, werkt leuk. Er is alleen 1 nadeel, elke wijziging die je wil testen kost tijd omdat je constant de extensie moet herladen. Er zijn een paar trucjes voor om het sneller te laten gaan maar het blijft onhandig.

* André heeft al een paar leuke ideeën voor bepaalde extensies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136461

Room42 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:12:
Bij mij willie nog wel es compleet afsluiten/crashen als Java (sun) nog aan het laden is en ik het venster alweer sluit. Dan vliegt het firefox.exe proces er compleet uit :)
ik heb het probleem als ik een pdf open? iemand anders nog hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ligt eraan wat je wilt. Opzich heeft 1.0.1 (bijna) geen verbeternigen tov Firefox 1.0, omdat het een doorontwikkeling daarvan is en ze aan de branch na 1.0 eigenlijk niets gedaan hebben. De laatste trunkbuilds bevatten iedere dag weer nieuwe dingen en zullen uiteindelijk FF 1.1 worden. Deze trunkbuilds bevatten natuurlijk ook wel wat bugs, maar dat moet je op de koop toenemen als je nightlies gebruikt ;)
André schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:30:
Ik moet zeggen dat ik FF nu helemaal geweldig vind nu ik weet wat de mogelijkheden zijn. Ook XUL (spreek uit: zoel) spreekt me heel erg aan, werkt leuk. Er is alleen 1 nadeel, elke wijziging die je wil testen kost tijd omdat je constant de extensie moet herladen. Er zijn een paar trucjes voor om het sneller te laten gaan maar het blijft onhandig.
Kun je niet zoals hier staat de XUL Cache uitschakelen en de bestanden niet in een jar verpakken? Dan moet je volgensmij direct wijzigen kunnen doorvoeren.
Anoniem: 136461 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 01:55:
Welke versie van Adobe Reader heb je? Versie 6.00 gaf iig problemen die in 6.01 en 6.02 opgelost waren. Versie 7 draait hier ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Gert-Paul schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:55:
[...]
Laten we het maar op gemist houden.. Je vindt de link zometeen in de SP :)
[...]
Thx... Misschien ook leuk om PortableFirefox in de SP op te nemen... Ik werk daar alleen nog maar mee... is echt een ge-wel-dig idee geweest :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Roeligan schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 08:27:
Thx... Misschien ook leuk om PortableFirefox in de SP op te nemen... Ik werk daar alleen nog maar mee... is echt een ge-wel-dig idee geweest :)
PortableFirefox is idd erg handig, zeker voor op school. Kan ik daar ook mn favo browser gebruiken lekker met al mijn persoonlijke info. Het staat er alleen al een tijdje in:
Gert-Paul schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:25:
...
Portable Firefox - Neem je favoriete browser overal mee naar toe op je USB stick
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

|:( beter lezen dus ;)

Moet nog ff met thunderbird testen... best makkelijk een gb stick :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 136461 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 01:55:
[...]

Ik gerbuik sinds kort Foxit PDFreader, en ik moet zeggen, werkt perfect en heerlijk snel. Acrobat Reader is er bij af in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Br@m schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:20:
[...]

Ik gerbuik sinds kort Foxit PDFreader, en ik moet zeggen, werkt perfect en heerlijk snel. Acrobat Reader is er bij af in ieder geval.
Bij mij staat Acrobat Reader er nog op, aangezien de zoekfunctie nog ontbreekt in Foxit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gert-Paul schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 07:42:
[...]
Welke versie van Adobe Reader heb je? Versie 6.00 gaf iig problemen die in 6.01 en 6.02 opgelost waren. Versie 7 draait hier ook zonder problemen.
5.1 werkt ook prima, en start nog eens veel sneller op. Weg met die 6 en 7 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 10-06 15:07

André

Analytics dude

Hebben mensen nog belang bij een Tweakers.net headline tracker?

http://www.nobellaan.nl/extensions/astnet.xpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
André schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:58:
Hebben mensen nog belang bij een Tweakers.net headline tracker?
http://www.nobellaan.nl/extensions/astnet.xpi
Dankje, is wel handig. Alleen zie ik dus schematisch gezien alleen het volgende:
[steeksleutel]Categorie nieuwsbericht [whitespace][bekijk]
Maar de tekst 'Categorie' en 'nieuwsbericht' veranderen dus niet, dus zie ik ook geen nieuws. Hebben meer mensen dit, of ligt het aan mij?

[ Voor 6% gewijzigd door Electronical op 08-02-2005 21:12 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.