[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.030 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Sjah schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:13:
5.1 werkt ook prima, en start nog eens veel sneller op. Weg met die 6 en 7 versies.
6 was idd een ramp, 7 is alweer een stuk beter. Ik kan alleen wel begrijpen dat 5.1 nog beter werkt, zoveel PDF's zullen er niet zijn die van alle nieuwste snufjes gebruik maken.
Electronical schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:10:
Dankje, is wel handig. Alleen zie ik dus schematisch gezien alleen het volgende:
[steeksleutel]Categorie nieuwsbericht [whitespace][bekijk]
Maar de tekst 'Categorie' en 'nieuwsbericht' veranderen dus niet, dus zie ik ook geen nieuws. Hebben meer mensen dit, of ligt het aan mij?
Nee, dat ligt denk ik aan jou. Hier geen problemen.

Het is wel een grappige extensie, maar mijn beeld wordt er iets te druk van.. Wel mooi gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Gert-Paul schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:39:

Het is wel een grappige extensie, maar mijn beeld wordt er iets te druk van.. Wel mooi gemaakt :)
Het is gewoon een eerste probeersel (het is zelfs mijn eerste extensie :P ), als er nog verzoekjes zijn voor andere t.net dingen hoor ik dat graag zodat ik verder kan oefenen.

/edit:
Ik denk aan een zoektextvak, een paar snelknoppen naar subfora, voor de mods: een sluitknop, een stylesheetswitcher, enz, enz :)

[ Voor 14% gewijzigd door André op 09-02-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Gert-Paul schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:39:

Ja nu doet ie het, zoals ie het moet doen.
Nog bedankt André, het ziet er al goed uit!

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=6033
several experts have predicted that spyware creators will begin targeting Mozilla Firefox this year

Klinkt niet zo leuk, maar ik ga er van uit gat ze weinig kans hebben, en dat hele mozilla groep zich er goed tegen kan verweren

Maar ik denk dat het straks wel beter opletten is dan momenteel.

[ Voor 11% gewijzigd door w3news op 09-02-2005 10:16 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 23:39

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Mag ik mijn trouwe mede firefox gebruikers even op dit wijzen: Firefox Optimized Builds
p.s. Nee dit zijn geen n-builds.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
w3news schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:15:
http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=6033
several experts have predicted that spyware creators will begin targeting Mozilla Firefox this year

Klinkt niet zo leuk, maar ik ga er van uit gat ze weinig kans hebben, en dat hele mozilla groep zich er goed tegen kan verweren

Maar ik denk dat het straks wel beter opletten is dan momenteel.
Lees dan ook direct Spyware Coming To Your Mozilla This Summer (say experts). Daarin wordt het genoemde artikel wel aardig ontkracht en mijns inziens is dat ook terecht. Spyware bestaat nu ook al voor Firefox en volgens mij heeft de Mozilla-software daar voldoende bescherming tegen. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om automatisch een xpi te installeren, daarvoor moet altijd handmatig toestemming gegeven worden. Daar komt bij dat alleen white-listedsites uit zichzelf xpi's mogen downloaden en voor installatie aanbieden. Al met al een stukje veiliger dan spyware in IE ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
Sorry, las niet ver genoeg nee, en inderdaad was het een goed idee dat alleen bepaalde sites xpi mogen installeren van je eigen white list (die je zelf kan onderhouden), en dan merk je nog altijd wat je installeert, en eventueel verkeerde weer verwijderen als je die toch geinstalleerd had.
Ik denk ik dat ze beter bij IE kunnen blijven, aan firefox hebben ze weinig lol.

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Harm schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:45:
[...]

Lees dan ook direct Spyware Coming To Your Mozilla This Summer (say experts). Daarin wordt het genoemde artikel wel aardig ontkracht en mijns inziens is dat ook terecht. Spyware bestaat nu ook al voor Firefox en volgens mij heeft de Mozilla-software daar voldoende bescherming tegen. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om automatisch een xpi te installeren, daarvoor moet altijd handmatig toestemming gegeven worden. Daar komt bij dat alleen white-listedsites uit zichzelf xpi's mogen downloaden en voor installatie aanbieden. Al met al een stukje veiliger dan spyware in IE ;) .
Hoeveel kwaad kan een XPI,en hoeveel kwaad kan een Java applet, want ik contateerde al bij bezoek aan een foute site, dat die nu met ipv een ActiveX applet install dialoog, met een Java-applet install dialoog kwam (erg handig die Java-icoon in je systray die dan opstart, dan ben je gelijk op je hoede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Je kunt er 100 "Weet u het zeker" en dergelijke dialoogjes voorzetten, zodra het mogelijk is dat een extension op 1 of andere manier volledige toegang tot het systeem kan krijgen (zoals XUL apps bijvoorbeeld), zullen er mensen zijn die op alles ja zeggen omdat "die leuke site" het van ze vraagt.

De enige manier om het echt dicht te krijgen by design is om alles te sandboxen en geen mogelijkheid te bieden tot het aanvragen van hogere privileges (zoals Java applets kunnen). Dan zijn veel dingen niet meer mogelijk (veel XUL apps, Java IRC en FTP applets worden beperkter, etc), maar als een gebruiker zelf kan kiezen, zal hij misleid worden, punt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Gerco schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:50:
Je kunt er 100 "Weet u het zeker" en dergelijke dialoogjes voorzetten, zodra het mogelijk is dat een extension op 1 of andere manier volledige toegang tot het systeem kan krijgen (zoals XUL apps bijvoorbeeld), zullen er mensen zijn die op alles ja zeggen omdat "die leuke site" het van ze vraagt.

De enige manier om het echt dicht te krijgen by design is om alles te sandboxen en geen mogelijkheid te bieden tot het aanvragen van hogere privileges (zoals Java applets kunnen). Dan zijn veel dingen niet meer mogelijk (veel XUL apps, Java IRC en FTP applets worden beperkter, etc), maar als een gebruiker zelf kan kiezen, zal hij misleid worden, punt.
En juist dat soort gebruikers gebruiken nog vaak/steeds IE, waarmee ik niet wil zeggen dat iedere IE-gebruiker op alles gaat klikken ofzo. Met het feit dat het voor IE een stuk makkelijker is, zullen spywaremakers denk ik toch liever op hun luie gat wat spyware voor IE maken dan de wat moeilijkere Firefox-spyware. Daarbij komt nog dat het overgrote deel van alle internetters nog steeds IE gebruikt en daardoor is het slachtoffersaantal potentieel hoger aan de kant van IE.

Aan de andere kant staat dat er mensen zijn die niet bij het feit 'spyware' stilstaan en Firefox gebruiken. Zij menen dan (omdat het overal geroepen wordt) dat Firefox veilig is en knopen hieraan meteen verwachtingen dat ze nooit last zullen krijgen van deze rotzooi. Als er dan toch zo'n dialog voor hun neus komt heb je idd kans dat ze er vanuit goed vertrouwen toch op klikken.

Voor mezelf maak ik er geen zorgen om.

[ Voor 17% gewijzigd door Electronical op 09-02-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Op deze link geclickt :

http://http//gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1006273///medion%2C7700

In deze post :

goof. in "Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanb..."

En toen kwam ik op http://www.microsoft.com uit :? Ironisch...... :D

/EDIT :
André schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:03:
Nee, dat komt omdat de url niet klopt, en dan gaat FF naar de link van het eerste zoekresultaat van google. En zoek maar eens met google op "http" ;)
Dat weet ik, maar geef toe : Best grappig dat iemand met een FreeBSD Avatar een link maakt die met FireFox naar MS.com toe leidt :+

[ Voor 44% gewijzigd door nero355 op 09-02-2005 17:40 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Nee, dat komt omdat de url niet klopt, en dan gaat FF naar de link van het eerste zoekresultaat van google. En zoek maar eens met google op "http" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Wat ik ervan vind?

Ik heb het nu wel een beetje gehad met FF, net (Na de zoveelste keer) werden alle windows zonder pardon afgesloten en m'n clipboard zonder genade geflushed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Met een normale offciele versie zonder rare extensies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
André schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:01:
Met een normale offciele versie zonder rare extensies?
Met beide zover ik me kan herinneren, ik heb volgens mij voor 1 extensie een patch o.i.d. gebruikt, en daarna heb ik Mozilla Optimizer toegepast, ik weet het echt niet meer, toen ik MO had toegepast leek alles nog steeds goed te werken.

**EDIT** Dit is eerder gebeurdt bij het openen van een website, in dit geval zat ik al op platenspeler.com en moest een keuze maken tussen Engels of Nederlands...Nederlands...Meeeep Fout :| :/

**EDIT2** Nu heb ik dus niet dat probleem, maar dat zuigt wel aangezien ik een hoop zoek en vaak 20+ raampjes open heb staan, en alle links opslaan zou gekkenwerk worden (Ik doe het al, maar daar wordt je niet vrolijk van :X ).

[ Voor 37% gewijzigd door KILLorBE op 09-02-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje tussendoor. Met firefox kom ik Blackboard (zo'n learning management systeem) niet in. Als ik inlog krijg ik de melding "No authentication credentials were provided with the request" - alsof het wachtwoord niet wordt meeverzonden. Google op de melding levert de tip op dat het aan mijn security settings zou moeten liggen. Wel, ik heb aangevinkt dat gebruik van java en javascript is toegestaan. Wat kan het verder zijn? Met IE (dat ik ergens moest opgraven) lukt het inloggen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
KILLorBE schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:20:
**EDIT** Dit is eerder gebeurdt bij het openen van een website, in dit geval zat ik al op platenspeler.com en moest een keuze maken tussen Engels of Nederlands...Nederlands...Meeeep Fout :| :/

**EDIT2** Nu heb ik dus niet dat probleem, maar dat zuigt wel aangezien ik een hoop zoek en vaak 20+ raampjes open heb staan, en alle links opslaan zou gekkenwerk worden (Ik doe het al, maar daar wordt je niet vrolijk van :X ).
Als ik op platenspeler.com kies voor Nederlands dan doet ie het gewoon. Misschien dat het foutloopt omdat er een java-appletje in zit. Overigens zou ik het eens proberen met een install zonder dat je er ook nog eens de optimizer overheen gooit, misschien scheelt het niet eens zoveel.

Voor het laatste geldt voor mij hetzelfde. Heb ook dikwijls een heleboel tabs in gebruik, maar ik merk meestal alleen dat het allemaal iets langzamer wordt.

Overigens heb ik Firefox 1.0 met een heleboel extensions, zonder de Mozilla Optimizer eroverheen te hebben gegooid. Alles functioneert naar behoren, op een paar kleine dingetjes na die heel af en toe van zich laten horen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:36:
even een vraagje tussendoor. Met firefox kom ik Blackboard (zo'n learning management systeem) niet in. Als ik inlog krijg ik de melding "No authentication credentials were provided with the request" - alsof het wachtwoord niet wordt meeverzonden. Google op de melding levert de tip op dat het aan mijn security settings zou moeten liggen. Wel, ik heb aangevinkt dat gebruik van java en javascript is toegestaan. Wat kan het verder zijn? Met IE (dat ik ergens moest opgraven) lukt het inloggen wel.
Ik lees op verschillende sites dat je voor Blackboard 'Active Scripting' aan moet hebben staan.
Active scripts are programs written in Javascript, or sometimes Microsoft's VBScript and ActiveX
Waarschijnlijk gebruikt Blackboard dus iets wat niet in Firefox gebruikt kan worden, zoals ActiveX. Op een andere pagina lees ik weer dat Blackboard bij een bepaalde school alleen javascript gebruikt. Je hebt trouwens toch wel opnieuw opgestart na het enablen van javascript hè? Of is dat niet nodig? En het wachtwoord en username waren ook correct?

[ Voor 37% gewijzigd door Electronical op 09-02-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Nog steeds geen fatsoenlijke manier om je bookmarks te delen op meerdere computers. Er is een extensie Syncmarks 0.3 die dat zou moeten doen maar ik krijg het niet klaar.

Dit zou er moeten gebeuren:

Dekstop <-> server <-> laptop

Maar alleen dit krijg ik ingesteld:

Desktop -> server <- laptop

De desktop en laptop overschrijven dus telkens het centrale bestand met hun eigen bookmarks; als ik op de laptop een bookmark bewaar wordt die weggeschreven naar de server, maar op het moment dat de desktop gaat syncen overschrijft hij dus weer met ZIJN bestand naar de server, daarbij de nieuwe bookmark van de laptop overschrijvend.

Er is een optie:
- Firefox overwrites target
- Target overwrites Firefox
- Merge Firefox and Target
maar die staat disabled. Ik krijg dat niet anders. Ergens een instelling verkeerd?

Er moet toch onderhand een keer iemand hiervoor iets fatsoenlijks geschreven hebben? Dit probleem is al zo oud als er netwerken en bookmarks bestaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

KILLorBE schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:20:
Probeer de SessionSaver extansie eens, die kan na een crash alle vensters en tabs automatisch terughalen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:11:
Ik lees op verschillende sites dat je voor Blackboard 'Active Scripting' aan moet hebben staan.
[...]
Waarschijnlijk gebruikt Blackboard dus iets wat niet in Firefox gebruikt kan worden, zoals ActiveX.

Op een andere pagina lees ik weer dat Blackboard bij een bepaalde school alleen javascript gebruikt. Je hebt trouwens toch wel opnieuw opgestart na het enablen van javascript hè? Of is dat niet nodig?
Stond al aangevinkt. En hij is volgens deze site wel ondersteund. En hier staat specifiek nog dat je voor ff koekies moet inschakelen, hetgeen ik ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
stefijn schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:20:
Nog steeds geen fatsoenlijke manier om je bookmarks te delen op meerdere computers. Er is een extensie Syncmarks 0.3 die dat zou moeten doen maar ik krijg het niet klaar.

Dit zou er moeten gebeuren:

Dekstop <-> server <-> laptop

Maar alleen dit krijg ik ingesteld:

Desktop -> server <- laptop

De desktop en laptop overschrijven dus telkens het centrale bestand met hun eigen bookmarks; als ik op de laptop een bookmark bewaar wordt die weggeschreven naar de server, maar op het moment dat de desktop gaat syncen overschrijft hij dus weer met ZIJN bestand naar de server, daarbij de nieuwe bookmark van de laptop overschrijvend.
Misschien kun je Bookmarks Synchronizer proberen met de 'merge' optie ingeschakeld. Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:39:
[...]

Stond al aangevinkt. En hij is volgens deze site wel ondersteund. En hier staat specifiek nog dat je voor ff koekies moet inschakelen, hetgeen ik ook heb.
En je weet 100% zeker dat je password en username correct waren? Want dat wordt als eerste oorzaak gegeven als ik op Google zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Boomerang schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:45:
[...]

Misschien kun je Bookmarks Synchronizer proberen met de 'merge' optie ingeschakeld. Anders zou ik het ook niet weten.
Dan kan alleen naar FTP servers volgens de omschrijving, dat kan die andere ook, maar dat wil ik in eerste instantie eignelijk niet gebruiken

[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 09-02-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:50:
[...]

En je weet 100% zeker dat je password en username correct waren? Want dat wordt als eerste oorzaak gegeven als ik op Google zoek.
jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Dan weet ik het ook niet. Misschien kun je contact opnemen met de desbetreffende verantwoordelijken. Ik heb zelf geen ervaring met Blackboard, maar ik lees wel dat Firefox op zich wel ondersteund wordt (na aanpassing van wat instellingen). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:14:
[...]

Dan weet ik het ook niet. Misschien kun je contact opnemen met de desbetreffende verantwoordelijken. Ik heb zelf geen ervaring met Blackboard, maar ik lees wel dat Firefox op zich wel ondersteund wordt (na aanpassing van wat instellingen). Succes!
ja, helpdesk universiteit gemaild, maar die zijn niet erg kundig. Desnoods mail ik blackboard helpdesk...

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Blackboard... dat gebruik ik ook voor school. Eens kijken of ik met FF kan inloggen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:?

Ik heb met standaard-installingen geen probleem met FF?
Hier op de Leidse Universiteit niet, en de Universiteit van Amsterdam niet..
Werkt prima :) ?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 01:37:
:?

Ik heb met standaard-installingen geen probleem met FF?
Hier op de Leidse Universiteit niet, en de Universiteit van Amsterdam niet..
Werkt prima :) ?
Ja... zou ook moeten. Daarom postte ik het hier ook, omdat hij firefox wel ondersteunt, alleen in mijn geval niet.

Verwijderd

ik krijg het menu links niet te zien op de volgende site:
www.almerevandaag.nl

en bij www.radio538.nl (klik eens op iets gemist) op 1 van die luister knoppen dan krijg ik gewoon de site dubbel :(

weet iemand een oplossing voor deze 2 problemen?

btw :) goede browser voor de rest aangezien de meeste addware op explorer werkt :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:02:
Ja, aanmelden op http://www.promozilla.nl :)

• Electronical
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:02:
ik krijg het menu links niet te zien op de volgende site:
www.almerevandaag.nl

en bij www.radio538.nl (klik eens op iets gemist) op 1 van die luister knoppen dan krijg ik gewoon de site dubbel :(

De enige manier om het op te lossen is als de webmaster van die twee sites eens gaan nadenken over compatibiliteit met andere browsers. Het er is iig (behalve het gebruiken van IE) geen oplossing aan jou kant waarschijnlijk.

Edit: Je zou het in Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2) kunnen posten.

[ Voor 13% gewijzigd door Electronical op 10-02-2005 10:19 ]

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Firefox doet raar bij mij. Zie plaatje. Ik laad hier de site http://www.podspeakers.com

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/F731ZVA8R3MX/128/p.jpeg

in IE ziet het eruit zoals het hoort, maar ook op mijn werk in FF ziet het er goed uit.
Bij mij dus niet. Ik heb ookal meerdere versies geprobeerd. Iemand enig idee?

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:41

Copyman

Dode muis

Ik weet niet of het al in dit topic staat, maar ik kreeg een linkje van iemand met een aantal configuratie instellingen om het browsen sneller te maken in FireFox:

http://forevergeek.com/open_source/make_firefox_faster.php

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Electronical
Copyman schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:32:
Ik weet niet of het al in dit topic staat, maar ik kreeg een linkje van iemand met een aantal configuratie instellingen om het browsen sneller te maken in FireFox:

Yup, staat zelfs in de startpost. Maar ik merk daar persoonlijk niet zo heel veel van. Volgens mij schelen het maar een paar milliseconden en die tijd kan ik wel hebben, dus ik zie het voordeel niet echt.

• nero355

nero355

Copyman schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:32:

Al meerdere malen afgeraden omdat je dan een Server overloadt min of meer :)
tatata schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:51:
Firefox doet raar bij mij. Zie plaatje. Ik laad hier de site http://www.podspeakers.com

[afbeelding]

in IE ziet het eruit zoals het hoort, maar ook op mijn werk in FF ziet het er goed uit.
Bij mij dus niet. Ik heb ookal meerdere versies geprobeerd. Iemand enig idee?
Wat is er mis mee ?? Laadt hier 100% OK :)

Ik gok dat je adblock uit moet doen !!!
Harm schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:46:
Is de Flash-animatie in Fx en in IE even groot dan bij jou? Bij mij in ieder geval niet en AdBlock gebruik ik uit principe niet, dus daar ligt het niet aan.
Ehm....... zoiets : http://roodkapje.spymac.net/GoT/podSITEff10.jpg <= Is dat goed ??

* nero355 doet niet aan IE opstarten om te vergelijken, sorry :)

[ Voor 18% gewijzigd door nero355 op 10-02-2005 18:56 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Harm
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:19:
[...]

Wat is er mis mee ?? Laadt hier 100% OK :)

Ik gok dat je adblock uit moet doen !!!
Is de Flash-animatie in Fx en in IE even groot dan bij jou? Bij mij in ieder geval niet en AdBlock gebruik ik uit principe niet, dus daar ligt het niet aan.

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Zag net in de TV-gids dat Firefox zaterdag op TV komt!
Veronica 20:30
;) ;)
[/offtopic]

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• Aham brahmasmi
Electronical schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:37:
[...]

Yup, staat zelfs in de startpost. Maar ik merk daar persoonlijk niet zo heel veel van. Volgens mij schelen het maar een paar milliseconden en die tijd kan ik wel hebben, dus ik zie het voordeel niet echt.
Ik heb toch wel degelijk een verschil bemerkt in de rendersnelheid. Dat overloaden van websites is niet helemaal waar, omdat network.http.pipelining.maxrequests een hardcoded bovengrens van 8 heeft.

• Electronical
Aham brahmasmi schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:29:
[...]
Ik heb toch wel degelijk een verschil bemerkt in de rendersnelheid. Dat overloaden van websites is niet waar, omdat network.http.pipelining.maxrequests een hardcoded bovengrens van 8 heeft.
Natuurlijk merk je verschil, maar zoals ik al zei maakt voor mij die tijd niets uit. Met Life-of-Request-info (extensie) heb ik het even nagemeten en het scheelt op een willekeurige pagina hier op GoT zo'n halve seconde (in dit topic gemeten) om precies te zijn scheelde het 503 milliseconden. Dat is op zich niet eens zo veel en in de tussentijd ben ik al aan het lezen, en merk ik er niet zoveel van de banners enz. nog geladen moeten worden. Dus mij maakt het persoonlijk niets uit, ik merk er persoonlijk vrijwel niets van.
Dat laatste van die hardcoded bovengrens wist ik nog niet. Toch wel grappig dat alle websites waar die tips op staan vertellen dat je dit op een hoger getal (like 24) moest zetten ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Electronical op 10-02-2005 22:06 ]

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Is er een manier om een RSS Feed toe te voegen als feed, niet als bookmark ? Want als een feed niet in de pagina is geïntegreerd (wat je kunt zien aan het oranje icoontje rechtsonder in de statusbalk), dan voegt-ie hem toe als favoriet en niet als feed... Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
ScottB schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:50:
Is er een manier om een RSS Feed toe te voegen als feed, niet als bookmark ? Want als een feed niet in de pagina is geïntegreerd (wat je kunt zien aan het oranje icoontje rechtsonder in de statusbalk), dan voegt-ie hem toe als favoriet en niet als feed... Iemand een idee ?
Je moet niet een nieuwe bookmark, maar een nieuwe live bookmark aanmaken. Bookmark > Manage Bookmarks > File > New Live Bookmark (of Bladwijzers > Bladwijzers beheren > Bestand > Nieuwe live bladwijzer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gerco schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:50:
Dat soort users en dat soort acties zullen mij worst wezen. Ik ben niet bang voor spyware die installeert vanwege een (domme) actie van mij. Geloof me of niet, ik heb met IE ook nooit spyware gehad (behalve de oneven Alexa link of twee).
Ik ben meer bevreesd voor security holes. URL spoofing, jpegjes die een buffer overflow kunnen genereren, unicode URL's die niet zijn wat ze lijken.

Dat is voor mij spyware. Iets wat gebeurt zonder dat ik iets in de gaten heb. Als ik een exe of xul of xpi download en run dan doe ik het zelf en dan ben ik me bewust van de risico's. Die accepteer ik (moet ik accepteren) en dat is voor mij geen spyware maar het risico van het vak.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 11-02-2005 09:05 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Harm schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:46:
[...]

Dus bij jou werkt het ook niet? Heb jij hem net zo klein als bij mij thuis?
Ik snap niet waar het aan ligt. Ik ben nu op mijn werk en hier in FF doet hij het wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Gert-Paul schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 08:23:
[...]

Je moet niet een nieuwe bookmark, maar een nieuwe live bookmark aanmaken. Bookmark > Manage Bookmarks > File > New Live Bookmark (of Bladwijzers > Bladwijzers beheren > Bestand > Nieuwe live bladwijzer)
Weer wat geleerd, bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
ik heb trouwens iets heel raars :o mijn firefox is opeens heel sloom.
Een pagina opbouwen duurt werkelijk 10x zo lang, maar dat is het niet alleen. Als ik bovenin op bookmarks druk en dan met mn muis naar file of edit gaat, duurt het gewoon een paar tellen voordat dat menu geopen wordt. Alles is dus heel sloom. Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd en mn cpu is ook niet zwaar belast. (win98se + firefox 1.0) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
tatata schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:10:
[...]

Dus bij jou werkt het ook niet? Heb jij hem net zo klein als bij mij thuis?
Ik snap niet waar het aan ligt. Ik ben nu op mijn werk en hier in FF doet hij het wel weer!
Nope, het ding werkt bij mij dus ook niet. Ik gok dat het wat te maken heeft met de hoogte en breedte die meegegeven worden aan het Flash-object in die pagina en dat het daar niet helemaal mee goed gaat. Maar daarvoor zou ik wat onderzoek moeten doen en daar heb ik nu geen tijd voor. Het is in ieder geval een probleem dat de website moet oplossen :) .
Maasluip schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:04:
[...]

Dat is voor mij spyware. Iets wat gebeurt zonder dat ik iets in de gaten heb. Als ik een exe of xul of xpi download en run dan doe ik het zelf en dan ben ik me bewust van de risico's. Die accepteer ik (moet ik accepteren) en dat is voor mij geen spyware maar het risico van het vak.
Dat klinkt meer als malware in het algemeen ;) . Spyware heeft de minder fijne eigenschap te spy'en en dat zegt niets over de manier waarop het geïnstalleerd wordt. Wel ben ik het met je eens dat als users (of het nu in IE of in Fx is) zelf toestemming moeten geven voordat iets geïnstalleerd wordt, dat het hun eigen schuld is als ze last krijgen van spyware. Ze hebben tenslotte zelf op OK geklikt toen hen wat werd gevraagd.
marteltor schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:35:
ik heb trouwens iets heel raars :o mijn firefox is opeens heel sloom.
Een pagina opbouwen duurt werkelijk 10x zo lang, maar dat is het niet alleen. Als ik bovenin op bookmarks druk en dan met mn muis naar file of edit gaat, duurt het gewoon een paar tellen voordat dat menu geopen wordt. Alles is dus heel sloom. Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd en mn cpu is ook niet zwaar belast. (win98se + firefox 1.0) :?
Nieuw profiel al geprobeerd? Al zonder extensies geprobeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Harm op 11-02-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
nieuw profiel? wat bedoel je precies? :)
Extensions heb ik uninstalled en opnieuw gestart, maar nog steeds zo sloom.
Ik heb met taskinfo (monitor tooltje) even gekeken, en het blijkt dat firefox op het moment dat ik iets doe gewoon 100% van mn cpu opslurpt. Dit had ik eerst helemaal niet. :? Zou het kunnen komen door die aanpassingen die je kon doen om hem sneller te maken? Die heb ik namelijk wel gedaan...
edit:net even die aanpasssingen ongedaan gemaakt en firefox opnieuw geinstalleerd, nog steeds geen oplossing. Tweakers.net opbouwen duurt wel een halve minuut :o

[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 11-02-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Harm schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:48:
[...]

Dat klinkt meer als malware in het algemeen ;) . Spyware heeft de minder fijne eigenschap te spy'en en dat zegt niets over de manier waarop het geïnstalleerd wordt. Wel ben ik het met je eens dat als users (of het nu in IE of in Fx is) zelf toestemming moeten geven voordat iets geïnstalleerd wordt, dat het hun eigen schuld is als ze last krijgen van spyware. Ze hebben tenslotte zelf op OK geklikt toen hen wat werd gevraagd.
Volgens mij klinkt dat als exploits, het is ook het enige wat mij interesseert: kan ik ervan uitgaan dat er geen spyware/weet-ik-veel-wat-voor-troep Zonder Dat Ik Het Door Kan Hebben installt? Hoef ik ook geen ad-aware meer te draaien, want klikken op iets doe ik al sinds Flash autom. installt niet meer. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 11-02-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
marteltor schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:34:
nieuw profiel? wat bedoel je precies? :)
Extensions heb ik uninstalled en opnieuw gestart, maar nog steeds zo sloom.
Ik heb met taskinfo (monitor tooltje) even gekeken, en het blijkt dat firefox op het moment dat ik iets doe gewoon 100% van mn cpu opslurpt. Dit had ik eerst helemaal niet. :? Zou het kunnen komen door die aanpassingen die je kon doen om hem sneller te maken? Die heb ik namelijk wel gedaan...
edit:net even die aanpasssingen ongedaan gemaakt en firefox opnieuw geinstalleerd, nog steeds geen oplossing. Tweakers.net opbouwen duurt wel een halve minuut :o
Als je Firefox opnieuw installeert blijft het oude profiel bestaan. Misschien biedt het maken van een nieuw profiel toch de oplossing. Je kunt een nieuw profiel maken door in Start > Uitvoeren 'firefox.exe -p' in te voeren. Hiermee start je Firfox' profielmanager op en hierin kun je een nieuw profiel aanmaken en Firefox in dat nieuwe profiel op laten starten.
Als je trouwens je oude bookmarks terug wilt hebben, kun je het bestandje bookmarks.html uit je oude profielmap (zie startpost) halen en in je nieuwe profielmap zetten.

Misschien is het probleem hiermee opgelost. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Electronical, bedankt voor de tip!
Ik weet waardoor het kwam; ik had nog een proxy script draaien! Zodat hij bij bepaalde urls een proxy gebruikte. Na deze uitgeschakeld te hebben is er geen probleem meer! (is voor mn studie; anders kan ik niet bij bepaalde bronnen). Jouw tip had dus ook geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

bartware schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:38:
Zag net in de TV-gids dat Firefox zaterdag op TV komt!
Veronica 20:30
;) ;)
[/offtopic]
:+ Flauw :o

Is wel een goeie film trouwens, kijken als je hem nog niet hebt gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Misschien nog een tip voor degene die niet zo lang willen wachten voordat Firefox de eerste keer is opgestart: de Firefox Preloader (Via Sourceforge.net)

Heb het zelf gisteren geïnstalleerd en ik merk wel degelijk verschil, terwijl ik niet eens zoveel verschil in RAM-gebruik merk (2.5 MB).

Ik heb ondertussen wel al een verhaal gehoord dat het problemen veroorzaakte met de beeldscherminstellingen, maar ik heb dat zelf nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat FF niet heeft en Mathon wel, is de volgende tabbed browsing:

Afbeeldingslocatie: http://img202.exs.cx/img202/1431/maxthontabs3fh.jpg

Weet iemand of er een extension is om zoiets voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:25:
Misschien nog een tip voor degene die niet zo lang willen wachten voordat Firefox de eerste keer is opgestart: de Firefox Preloader (Via Sourceforge.net)

Heb het zelf gisteren geïnstalleerd en ik merk wel degelijk verschil, terwijl ik niet eens zoveel verschil in RAM-gebruik merk (2.5 MB).

Ik heb ondertussen wel al een verhaal gehoord dat het problemen veroorzaakte met de beeldscherminstellingen, maar ik heb dat zelf nog niet gehad.
zoveel sneller gaat het bij mij niet. Wat ik zoek is een manier om 'm écht automatisch op te starten en 'm daarna naar de tray te zenden. Er zijn genoeg 'send to tray' proggels waarmee je alles kunt minimaliseren in je tray, óók eentje waarbij je bepaalde programma's zodra ze worden opgestart naar je tray kunt gooien, maar nu moet ik nog zien dat FF automatisch wordt opgestart.
Want als dat lukt, dan heb ik gewoon na het aanmelden van windows al een FF-window open maar geminimaliseerd verborgen naast mijn klokje rechtsonderin. En dan opent-ie veel sneller dan met de preloader.
Weet iemand hoe ik dit kan bewerkstelligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:00:
Wat FF niet heeft en Mathon wel, is de volgende tabbed browsing:

[afbeelding]

Weet iemand of er een extension is om zoiets voor elkaar te krijgen?
Kijk eens naar TabScroller.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:14:
zoveel sneller gaat het bij mij niet. Wat ik zoek is een manier om 'm écht automatisch op te starten en 'm daarna naar de tray te zenden. Er zijn genoeg 'send to tray' proggels waarmee je alles kunt minimaliseren in je tray, óók eentje waarbij je bepaalde programma's zodra ze worden opgestart naar je tray kunt gooien, maar nu moet ik nog zien dat FF automatisch wordt opgestart.
Want als dat lukt, dan heb ik gewoon na het aanmelden van windows al een FF-window open maar geminimaliseerd verborgen naast mijn klokje rechtsonderin. En dan opent-ie veel sneller dan met de preloader.
Weet iemand hoe ik dit kan bewerkstelligen?
Kijk eens naar minimze to tray. Volgensmij biedt die extensie die mogelijkheid.

Ik weet trouwens niet of mensen zijn die terugwillen naar het oude zoekvenster (ik nooit meer, zoekwerkbalk werkt erg goed), maar er iemand die tijd gestoken heeft in een extensie die dat doet en bij Ctrl + F het zoekvenster opent en niet meer de zoekbalk. Zie Find Retro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 19:36:
Kijk eens naar minimze to tray. Volgensmij biedt die extensie die mogelijkheid.
Volgens mij niet. Je kunt er alleen mee minimizen naar de tray.
Waar ik specifiek op zoek naar ben, is een manier om te zorgen dat firefox automatisch wordt opgestart wanneer windows wordt geladen. Ik weet nl. al een manier, met een standalone minimize progje, om 'm dan automatisch te minimaliseren naar het systeemvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Known issues:
- Do not install if All-In-One is installed! Try Mouse Gestures instead.
Ik had deze optie dus eigenlijk allang kunnen inschakelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, gevonden! Hier een programma waarmee je zelf kunt instellen welke programma's en processen bij het laden van windows worden opgestart. Firefox heb ik hierbij gevoegd. Nu nog zoeken welk 'send to tray'-progje ook alweer de functie had om specifieke programma's, op het moment dat deze worden opgestart, naar het systeemvak te gooien... In dat geval heb ik mijn eigen, véél snellere Firefox Preloader :P
/edit: 4T tray minimizer doet het, maar de instellingen worden alleen onthouden als je de pro-versie van 20 dollar koopt.... :/
/edit2: aargh zelfs dan doet ie het niet, omdat FF blijkbaar eerder opstart dan het programma dat hem bij het opstarten direct moet minimaliseren. Nou ja, ik laat het wel ff zitten. Firefox wordt automatisch opgestart bij het laden van windows, dat is ook prima. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is dit niks voor jou?

[ Voor 9% gewijzigd door Br@m op 11-02-2005 23:07 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar kwam ook al iemand mee. Die "Turbo option" moet ik hebben: "Have a Firefox tray icon and menu always available, even if no browser window is open. Or have Thunderbird launch directly into the tray only to notify you if you receive mail."

Maar ik heb alleen de mogelijkheid om via Extra -> mimaliseren naar systeemvak ze te minimaliseren naar het systeemvak, én via Extra -> Extensies -> rechtermuisklik op naam extensie -> Opties -> "Altijd minimaliseren naar systeemvak" aanvinken.

Die turbo optie kan ik niet vinden. Ook niet bij Extra -> Opties nee. Ik snap er niks van. Ik ben er bijna! :'(
/edit: eerst maar ff googlen dan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Kijk eens goed op de faq. Daar lees je precies hoe je het moet doen. Als je trouwens op de indexpagina naar de tekst en het plaatje gekeken had, was je er misschien ook op gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:16:

Die turbo optie kan ik niet vinden. Ook niet bij Extra -> Opties nee. Ik snap er niks van. Ik ben er bijna! :'(
/edit: eerst maar ff googlen dan :P
Ik heb in de config: browser.turbo.enabled op true gezet. Weet alleen niet of dit de optie is die jullie bedoelen maar het scheelt wel aanmerkelijk.

Je komt in de config door: about:config in de adresbalk te tikken

[ Voor 4% gewijzigd door Br@m op 11-02-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe... gelukt!

Kan iemand me nog uitleggen wat dan het nut van de 'firefox preloader' is? Ik geloof nl. dat dit veel beter werkt.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:24:
hehe... gelukt!

Kan iemand me nog uitleggen wat dan het nut van de 'firefox preloader' is? Ik geloof nl. dat dit veel beter werkt.
Dan denk ik dat de preloader idd niet veel nut heeft, t/o de hierboven gebruikte methode. Zal die ook eens proberen, want het lijkt me dat nog sneller werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Electronical op 12-02-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Dit werkt geweldig, alleen jammer dat je het nog niet met windows mee opgestart krijgt. je kunt het wel in de map opstarten zetten maardan opent FF gelijk gemaximaliseerd. das nog wel ff jammer

Maar er is weer een klein ergernisje uit FF verdwenen, It's getting close to perfect _/-\o_

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:24:
hehe... gelukt!

Ja. Een preloader opent FF niet met alle tabs die je open hebt staan, als je tenminste SessionSaver of een soortgelijke extension gebruikt. FF in de systemtray is dan wel leuk, maar het gebruikt dan wel zo'n 50 meg aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 11:40:
[...]
Ja. Een preloader opent FF niet met alle tabs die je open hebt staan, als je tenminste SessionSaver of een soortgelijke extension gebruikt. FF in de systemtray is dan wel leuk, maar het gebruikt dan wel zo'n 50 meg aan geheugen.
Logisch he, want Firefox blijft nl. wel gewoon als programma meedraaien, dus het RAM-gebruik blijf je houden. Dat is trouwens net zoals bij het alternatief met MinimizeToTray, je blijft het RAM-gebruik houden. Het voordeel van de preloader is dan wel weer dat je met een simpele klik op het itempje 'Reload Firefox' weer aan een minimum RAM-gebruik zit. En bij MinimizeToTray moet je eerst Firefox afsluiten en dan opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zag de PCM van Februari liggen, toch niet het meest moeilijke blad, en die hebben ook een FF artikel op de cover staan, over extensies en skins gaat het. Covercitaat:" extra's voor FireFox, ultieme browser nog completer." _/-\o_ Woow die mag FF in zijn zak steken, en het laat zien dat FF een modeartikel aan het worden is, beter kan bijna niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 13-02-2005 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Interessant zeg!

Dat Opera sneller was, dat wisten we allemaal.
Maar andere opvallende, interessante dingen vind ik bijvoorbeeld:
The Moox Firefox install is actually slower than the standard Firefox versions distributed from Mozilla.org, even though it is supposedly optimised for my particular processor.
en
Surprisingly, Mozilla is now faster at most tasks than Firefox.
En de conclusie:
So overall, Opera seems to be the fastest browser for windows. Firefox is not faster than Internet Explorer, except for scripting, but for standards support, security and features, it is a better choice. However, it is still not as fast as Opera, and Opera also offers a high level of standards support, security and features.
Interessant, in ieder geval :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja een aardige review, maar om nou te zeggen dat FF niet sneller is dan IE, nou nee. Ik heb gister weer eens al mijn favorieten zitten aflopen met IE en FF, en sommige laadt IE sneller, maar het meerendeel wordt door FF gewonnen (65% denk ik). Daarbij, die kerel test op een p3 800, hoe zien de resultaten eruit op een p4 of A64 met meer/sneller geheugen,we mogen niet al te zeker zijn dat daar de verschillen ook nog precies zo zijn. IE wint het met koude en warme opstart, maar dat ontkent ook niemand, en is een oneerlijk behaald voordeel wat imo niet mee moet tellen.

Opera wint het idd, blijft een mooie browser, niet voor mij omdat ik liever wat kalers heb. Hopen dat ze ook nog wat groter marktaandeel pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:14

Magic666

No one's neighbour!

ehhhhhh ik heb geloof ik wat gemist:
Ik heb een windows update gedaan en daarna hitman pro laten draaien.
Start ik FF op en al (maar dan ook AL) mijn bookmarks zijn weg! :( :(
Nergens meer te vinden op mijn HD! GVD....

Kan dat door de windows update gebeurd zijn of door hitman pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Magic666 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:14:
ehhhhhh ik heb geloof ik wat gemist:
Ik heb een windows update gedaan en daarna hitman pro laten draaien.
Start ik FF op en al (maar dan ook AL) mijn bookmarks zijn weg! :( :(
Nergens meer te vinden op mijn HD! GVD....

Kan dat door de windows update gebeurd zijn of door hitman pro?
Zou niet door die twee moeten kunnen. Ik ben ze er nog nooit door kwijtgeraakt in ieder geval.
Maar zit je toevallig niet in een ander profiel te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

nee, ik heb 1 profiel (default genaamd). Gewoon helemaal weg..... bookmarks toolbar weg en de rest ook.
Vreemd, heel vreemd....
Gisteravond deed alles het nog gewoon en na de windows update/hitman pro is alles weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik gebruik zelf MozBackup, maak dan af en toe een backupje van mijn FireFox en Thunderbird. En mocht er toch een keer wat mis gaan kan ik het zaakje zo weer terug zetten. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er eigenlijk een plugin dat auto-resize tegenhoudt? Ik vind het zeer irri als websites over-assertief je instellingen wijzigen voor betere weergave. Als ik een website niet goed kan zien dan pas ik zelf mijn venster wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Jånnis schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:18:
Bestaat er eigenlijk een plugin dat auto-resize tegenhoudt? Ik vind het zeer irri als websites over-assertief je instellingen wijzigen voor betere weergave. Als ik een website niet goed kan zien dan pas ik zelf mijn venster wel aan.
staat er standaard in ;)
Ga effe naar [opties] en dan [web features] kies dan voor [advanced] achter [enable javascript]. Daar kan je het aan/uit vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Br@m schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:03:
Ik gebruik zelf MozBackup, maak dan af en toe een backupje van mijn FireFox en Thunderbird. En mocht er toch een keer wat mis gaan kan ik het zaakje zo weer terug zetten. Werkt perfect.
ik heb die bookmark backup iig geinstaleerd :)

Geen tweede keer meer dit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Magic666 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:18:
[...]

ik heb die bookmark backup iig geinstaleerd :)

Geen tweede keer meer dit! ;)
Jammer dat de maker van MozBackup ermee gestopt is:

MozBackup discontinued

Dear users,

i'm sorry but development of MozBackup was discontinued. I haven't time and motivation to develop this software. Some peoples don't support my work too and I want to do some better projects for me. This decision is final. I want to thank sinceraly all peoples who support this project. Thanks for your hard work!

Regards,
Pavel Cvrcek (MozBackup ex-developer)

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ik gebruik sinds kort ook Firefox, het was even wennen maar werkt nu wel erg prettig.

Twee dingetjes waar ik me een beetje aan stoor, en die hopelijk (met jullie hulp ;) ) zijn op te lossen (wellicht extensies ofzo ?):
  • Ik heb er voor gezorgd dat alles in nieuwe tabs opent, maar als ik nu op een link klik die in IE een nieuw venster zou openen met een aangepast formaat (soort pop-up), dan opent FF wel een nieuwe tab maar wordt het hele venster waar ik dan in werk aanpast in formaat.. dus dat ik het weer moet maximaliseren.
  • Zoals ik nu in deze textbox aan het typen ben (en zolang de cursor hierin staat), kan ik niet scrollen (dan wel met het scrollwieltje van m'n muis), terwijl dit in IE wel kon...
Meer mensen met deze problemen? En hoe los ik het op :?

Alvast bedankt! :)

excuses als ze al eerder zijn langsgekomen, maar ik kon het zo niet 123 vinden...

[ Voor 7% gewijzigd door jelle. op 13-02-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
jelleeee schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:09:
-Ik heb er voor gezorgd dat alles in nieuwe tabs opent, maar als ik nu op een link klik die in IE een nieuw venster zou openen met een aangepast formaat (soort pop-up), dan opent FF wel een nieuwe tab maar wordt het hele venster waar ik dan in werk aanpast in formaat.. dus dat ik het weer moet maximaliseren.
Tools > Options... > Web Features > Advanced en dan vinkje weghalen voor Raise or Lower Windows :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
oeps, foutje..

[ Voor 96% gewijzigd door Br@m op 13-02-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
jelleeee schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:09:
[list]
• Ik heb er voor gezorgd dat alles in nieuwe tabs opent, maar als ik nu op een link klik die in IE een nieuw venster zou openen met een aangepast formaat (soort pop-up), dan opent FF wel een nieuwe tab maar wordt het hele venster waar ik dan in werk aanpast in formaat.. dus dat ik het weer moet maximaliseren.
Oplossing staat 4 reactie's boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Harm schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:12:
Tools > Options... > Web Features > Advanced en dan vinkje weghalen voor Raise or Lower Windows :) .
Thanks! Voortaan toch maar eens wat verder kijken dan m'n neus lang is :9
Br@m schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:17:
Oplossing staat 4 reactie's boven je ;)
Hehe, die had ik inderdaad gezien, maar drong niet tot me de door dat ik hetzelfde probleem had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Locutes schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:46:
[...]

Jammer dat de maker van MozBackup ermee gestopt is:

MozBackup discontinued

Dear users,

i'm sorry but development of MozBackup was discontinued. I haven't time and motivation to develop this software. Some peoples don't support my work too and I want to do some better projects for me. This decision is final. I want to thank sinceraly all peoples who support this project. Thanks for your hard work!

Regards,
Pavel Cvrcek (MozBackup ex-developer)
ik heb de laatste versie gedownload en die werkt nog prima. Maar wat vaker backuppen....
weet btw nog steeds niet wat er nou voor gezorgd heeft dat al mijn bookmarks weg zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Je kan ook eventueel nog deze extentie gebruken. Steeds als FF wordt afgesloten worden de bookmarks en nog wat belangrijke instellingen gebackupt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vragen over Firefox.

1. Met IE kon ik zo lekker Cntr Tab indrukken en dan werd de URL balk geselecteerd. Dit lukt dit met FF en dat vond ik net zo handig.

2.Bij 'Extra - Opties - Privacy' zie ik ergens het volgende.

Buffer, deze zou websites onthouden zodat ze sneller laden.
Zijn er tweakers die deze buffer groter maken dan hij is en is dit zinvol. Hoe groot hebben jullie hem gezet.

ALvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:06:
1. Met IE kon ik zo lekker Cntr Tab indrukken en dan werd de URL balk geselecteerd. Dit lukt dit met FF en dat vond ik net zo handig.
Gebruik daar [CTRL] + L voor
Buffer, deze zou websites onthouden zodat ze sneller laden.
Zijn er tweakers die deze buffer groter maken dan hij is en is dit zinvol. Hoe groot hebben jullie hem gezet.
Zou zeggen gewoon proberen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Br@m op 13-02-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als ik naar http://www.vrijuit.nl ga, krijg ik de onderstaande foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51720/full.jpg

Ik heb echter geen beperkingen ingesteld op cookies. Daarnaast heb ik SpyWare-blaster en AdMuncher uitgezet.

Iemand enig idee waarom dit niet lukt? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Yep, of [Alt]-[D], dat werkt in zowel IE als Fx volgens mij.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ pven: welke extensions heb je allemaal? Als ik namelijk daar kijk, krijg ik alleen een aantal javascript errors, maar verder werkt de website naar behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb de onderstaande extensies:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51724/full.jpg

Hier zit volgens mij niet echt iets tussen dat java of cookies dwars kan zitten. In InternetExplorer werkt deze site overigens wel naar behoren.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:26
Hmm... deze lul heeft nog poen gevangen ook :| ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

ucchan schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:28:
Hmm... deze lul heeft nog poen gevangen ook :| ...
Het verschil is nog wel heel erg groot met het steunfonds voor de advertentie van Firefox in de Telegraaf. Is er overigens een verwachting wanneer er wordt gedacht dat het geld wellicht bij elkaar is gekomen? Als ik zo een kleine prognose maak komt de advertentie er niet in dit voorjaar wat wel beoogd is ivm de nieuwe versie van Firefox die gaat uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

pven schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:25:
Hier zit volgens mij niet echt iets tussen dat java of cookies dwars kan zitten. In InternetExplorer werkt deze site overigens wel naar behoren.
Ja, zeker vreemd... Ik zat met name in die hoek te denken aangezien ik met mijn Firefox nergens last van had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Woudloper schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:33:
[...]

Het verschil is nog wel heel erg groot met het steunfonds voor de advertentie van Firefox in de Telegraaf. Is er overigens een verwachting wanneer er wordt gedacht dat het geld wellicht bij elkaar is gekomen? Als ik zo een kleine prognose maak komt de advertentie er niet in dit voorjaar wat wel beoogd is ivm de nieuwe versie van Firefox die gaat uitkomen...
Modbreak:Knip. Laten we het hier even normaal houden :/

(En nu ik toch bezig ben: mensen, we hebben het hier over (de techniek van) Firefox. Laat zo'n grapje als die IE campagne maar met rust of open er een eigen topic voor ofzo in het juiste subforum ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 14-02-2005 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:26
Excuses, F_J_K :X

Wat ik wel curieus vind... hebben jullie ook wel eens dat het enige wat je op de console te zien krijgt *** loading the extensions datasource is terwijl firefox niet wil starten, ookal heb je heel je profiel weggedaan :?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Hoi

ik gebruik firefox nu een maandje of 3, ben erg tevreden over hoor btw..

alleen ik zou graag willen dat als ik firefox vanaf mn desktop start (bijv) dat firefox dan een nieuw tavvlad in het vorige venster opent, ipv een nieuw venster. Nu gebruik ik al Tabbrowser Preferences v1.2.2, maar daar mis ik deze optie (toch??).

Weet iemand een oplossing? hee en bedankt he ;)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.