[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.031 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/trust.png

[table border="1" bordercolor="#e4ecec"]
[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Het grote Firefox topic ( deel 8 )[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]Dit topic is gebaseerd op posts uit deel I t/m VI en deze startpost is ook samengesteld uit die voorgaande delen. Er is aan bijgedragen door Gert-Paul (deel 3, 4, 5, 6 en 7), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij.

Voorafgaande edities:[/]
[/]
Waarom Firefox gebruiken?
Voor release 1.0.7 van Firefox zijn er een groot aantal wijzigingen doorgevoerd en problemen opgelost uit de pre-releases. Firefox biedt ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Ondersteuning voor navigeren met tabbladen
    In Firefox 1.0 kun je nu ook instellen hoe links uit andere programma's geopend moeten worden. Dus in of links in een nieuw tabblad, het huidige tabblad of in een nieuw venster moeten openen.
    Er zijn verder ook expermentele opties toegevoegd hoe links binnen Firefox geopend moeten worden. Ga naar about:config en verander browser.tabs.showSingleWindowModePrefs in true om deze opties in het Geavanceerd-paneel van je opties te tonen.
  • Privacy en beveiliging
  • Betere zoekfunctie
  • Beschikbaar in 31 talen (waaronder Nederlands)
  • In versie 1.0.1 is verder wat aan de nog betere stabiliteit en veiligheidsfixes gedaan, waaronder de problemen met IDN-domeinen.
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) en hier (Unofficial Firefox 1.0.7 changelog) worden gekeken.

[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Waar kan ik Firefox downloaden?[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien.

Windows:
Installer:Engels | Nederlands

Linux:
GTK2 + XFT installer:Engels | Nederlands
GTK + XFT (no installer):Engels | Nederlands

MacOS X:
Compressed Disk Image:Engels | Nederlands

Zip-versies
Sinds Firefox 1.0.2 worden er geen officiële zip-versies meer aangeboden na de problemen die o.a. met Firefox 1.0.1 boven tafel kwamen. Voor de mensen die ze echt nodig hebben zijn ze ook wel als nightly te downloaden van dezelfde datum. Voor 1.0.4 kan dat vanaf [url=fftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-aviary1.0.1/]deze[/url] twee mappen voor respectievelijk Engels en NL. De Nederlandse is zeker de 1.0.3, van de Engelse is het niet duidelijk of daar ook de laatste veranderen meegenomen zijn (het scheelt twee dagen). Portable Firefox is in dat geval een beter alternatief voor de 1.0.4 versie als zip!

Mirrors:
http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt
  • Op Win9x systemen kan het Windows pictogram te zien zijn. Zie deze tip om dat pictogram te veranderen.
[/]
[/]
[tr]
[td id="links" bgcolor="#e4ecec" align="center"]Wat zijn handige links?[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.[/]
[/]
[tr]
[td id="faq" bgcolor="#e4ecec" align="center"]FAQ (Veel gestelde vragen)[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]
[list]
Vraag: Hoe kun je meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden?
Het antwoord op deze vraag is gegeven door Gert-Paul in Deel II van het Firefox topic.
Vraag: Rabobank internet bankieren werkt niet met Firefox?
Op deze manier wel!?
Vraag: Hoe schakel ik de melding uit dat er nieuwe plugins gevonden zijn?
Volgens deze reactie op het Mozillazine Forum door het volgende te doen:

about:config
plugin.default_plugin_disabled --> False

Vraag: Hoe kun er voor zorgen dat sommige extensies niet uitgeschakeld worden (toch kunt installeren) in nightly builds?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan.[list=1]
• Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in 7zip/winrar (en)
• Open het bestand install.rdf;
• Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox (nightly)

Mocht je meer informatie willen hebben kan je op de link kijken. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies van extensies downloaden.
Vraag: Outlook (of ander programma's), snelkoppelingen of IE favorieten openen of 2 Firefox vensters of geven een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen?
Dit is op te lossen door een nieuwere versie van Firefox te installeren. Op deze pagina vind je meer informatie over het probleem.
Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat er een nieuw tab in plaats van een nieuw window voor externe links geopend wordt?
Installeer een van de tabbrowser extensies zoals die in het volgende kopje staan vermeld of maak gebruik van de experimentele optie zoals deze momenteel in Firefox aanwezig is. Deze is als volgt te activeren:
about:config
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True

Na deze activatie kan je kunt de opties dan vinden onder:
Tools > Options > Advanced > Tabbed Browsing 
of
Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen

Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • [b]Win XP/2000[/]: [norml] %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ [/], waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in [norml]C:\Documents and Settings\\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles[/] en de rest spreekt voor zich.
  • [b]Windows 95/98/ME[/]: [norml] C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ [/]
  • [b]Linux:[/] [norml] ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/ [/]
  • [b]MacOS X[/]: [norml] ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ [/]. [/]
  • Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
    Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GOT kun je het iig oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
    Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten echter wel.

Volgens deze bug zou dit probleem in Firefox 1.1 opgelost moeten zijn. Beta versies hiervan zijn al als nighty te downloaden (zie links sectie)
Voor overige vragen kun je ook de 'officiële' (Nederlandse) FAQ bekijken.
[/]
[/]
[/]
[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Firefox extensies, thema's & plugins[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]Hieronder een aantal handige extensies en plugins. Mist er iets belangrijks. Neem dan contact met me op!
[list]
BBcode of BBCodeExtra, makkelijk op verschillende fora om snel BB Code te gebruiken. Zie [rml][ smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies[/rml] voor BBCode met GoT-smiles! :)
• Tabbrowser Extensies:
[list]
Tabbrowser Preferences - instellen waarvoor een nieuwe tab geopend moet worden
Tab Mix - Extensie die veel instellingen heeft maar niet zo instabiel is als TBE.
Tabbrowser Extensies - Super uitgebreide opties voor tabbed browsing Gebruik op eigen risico, afgeraden door developers. Kijk hier voor losse extensies die voor dezelfde functionaliteit zorgen.

IE View Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel in IE te kunnen bekijken
DownloadStatusbar of Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
Webdeveloper - makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
• Qebpagina's naar je eigen wensen aanpassen:
[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Het installeren van verschillende plugins/handigheidjes in Linux[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]
  • Java: Installeer, als je dat nog niet had, een java runtime environment of een development kit (deze als je ook in java wilt programmeren), zoals J2RE1.4. Vervolgens zoek je de locatie van de file javaplugin_oji.so (dit kan afwijken, het eindigt in ieder geval op oji.so, dus gebruik find/locate hierop). Doe als je het path van deze file gevonden hebt dit als je in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staat: ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so . Herstart firefox en kijk bij about:plugins of het gelukt is.
  • Flash. Gebruik de flash linux installer van macromedia (typ deze 3 woorden in in je adresbalk en je bent er) en maak net zoals bij java in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins symlinks naar de files /usr/lib/flashplugin-nonfree/flashplayer.xpt en /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so .
  • Als je geen rootrechten op het systeem hebt maar deze software wel aanwezig is kun je de symlinks maken in ~/.mozilla/plugins/ . Eventueel moet je deze directory nog zelf aanmaken.
  • Als je graag wilt dat externe applicaties firefox gebruiken om urls in te openen (zoals amsn, xchat) kun je dit als volgt doen:
    mozilla-firefox -remote "openurl(http://www.tweakers.net)"
    Probeer dit eens uit vanaf de shell en kijk ook eens hier naar wat de opties zijn. Uiteraard hangt de representatie van de url af van de applicatie die het commando geeft, bij amsn is het bijvoorbeeld $url.
[/]
[/]

[ Voor 19% gewijzigd door Unverter op 08-11-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nog iets voor in de startpost bij de extensies: R.I.P.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Erasmo schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:53:
Nog iets voor in de startpost bij de extensies: R.I.P.
Toegevoegd. Gelijk ook Greasemonkey, Aardvark en Platypus toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22
http://www.seeraamuun.net/tutorials/regextutorial.html => http://www.tjaard.nl/fire...ies-gebruiken-in-adblock/ in de startpost over regexes :) . (het werkt op zich wel, maar via allemaal redirects :P )

RIP had ik wel eens vertaald, maar die is gedateerd denk ik... is er ook behoefte aan een Nederlandse vertaling van die 3 in Gert-Paul's post? Ik gebruik ze zelf op zich niet, maar het is straks wel vakantie ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Gert-Paul schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:18:
Toegevoegd. Gelijk ook Greasemonkey, Aardvark en Platypus toegevoegd.
Wellicht is het ook nog wel handig om een link te vermelden naar een site waar Greasemonkey e.d. worden uitgelegd en hoe je scripts kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Soms verwijderd ie automatisch m'n favorieten?!
Nu heb ik net m'n collectie weer compleet, en nu is alles weer weg ?!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

Ik vind Firefox niet zo'n prettige browser. Ik heb geen zin om door de eindeloze instellingen en add-ons te gaan om het helemaal te krijgen zoals ik wil. En zoals-ie opgeleverd wordt vind ik het maar niks. Ik gebruik Avant browser. Dat is een soort laag over IE heen die veel functionaliteiten heeft die Firefox ook heeft, zoals o.a. tabbed browsing, skins, uitgebreide zoekmogelijkheden, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 42791 op 22-06-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hmm, ziet er een beetje teletubbie uit, maar goed... ook heel windowsque met dat minimizen naar de tray enzo :) .

Niet om het één of ander, maar is het geen idee er "het grote firefoxtopic" van te maken? FF 1.0 is al meer dan een half jaar uit en nu heb je telkens mensen die IE-skins gaan pluggen :/ ... maar goed, het is niet mijn topic ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24491

ucchan schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:31:
Niet om het één of ander, maar is het geen idee er "het grote firefoxtopic" van te maken? FF 1.0 is al meer dan een half jaar uit en nu heb je telkens mensen die IE-skins gaan pluggen :/ ... maar goed, het is niet mijn topic ;) .
Zijn ondertitel is niet voor niets "webprutser" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ik heb het op zoveel plekken al veranderd, maar blijkbaar hier nog vergeten... done
RIP had ik wel eens vertaald, maar die is gedateerd denk ik... is er ook behoefte aan een Nederlandse vertaling van die 3 in Gert-Paul's post? Ik gebruik ze zelf op zich niet, maar het is straks wel vakantie ;) .
Van Rip is ondertussen v1.0.4 uit, terwijl je 1.0 vertaald hebt. Er zal ongetwijfeld wat gewijzigd zijn, maar ik verwacht niet te veel. Het is wel goed dat bij te werken, maar het is wel fijn om alle extensies waar je eenmaal aan begonnen bent een beetje bij te houden/over te dragen.
Woudloper schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:21:
[...]
Wellicht is het ook nog wel handig om een link te vermelden naar een site waar Greasemonkey e.d. worden uitgelegd en hoe je scripts kan maken...
Zo beter?
ucchan schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:31:
Tja, iedereen weet idd wel dat FF goed is :) Misschien iets van [Firefox] Het grote vragen/problemen topic. Als mensen het daarmee eens zijn ping ik een mod wel eventjes. Als we tot deel 9 wachten ben ik het ondertussen misschien al wel weer vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik heb me na het lezen van een bericht op mozbrowser ook aangemeld bij spreadfirefox.com. Ze schijnen misschien programmeurs nodig te hebben, kan ik misschien wat van leren :) . En... als je je ook wilt aanmelden: als je dat hier doet krijg ik er puntjes voor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb het al meerdere keren gepost maar nog nooit een antwoord gekregen. Ik zoek een banner block extention die kan filteren op basis van banner size. Adblock kan dit namelijk niet en de extentions die ik kan vinden die het zouden moeten doen worden al tijden niet meer ontwikkeld (en zijn dus niet compatible met de laatste versies vuurvos).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Mag ik je vragen wat er mis is met adblock? Als het je gaat om whitelisting: dat zit er al in... Misschien heb je iets aan adblock learner, als je die consequent bepaalde afmetingen voert, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:46:
Ik heb het al meerdere keren gepost maar nog nooit een antwoord gekregen. Ik zoek een banner block extention die kan filteren op basis van banner size.
Misschien heb je wat aan deze tip icm met URIid of de mogelijkheid CSS per site toe te passen uit de nightlies.

Je moet wel steeds naar dat bestand toe om wat aan te passen en wat dat betreft lijkt AdBlock of een andere extensie die de pagina kan aanpassen toch wel fijner werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Werkt iets als

code:
1
2
3
a img[width="120"][height="600"], a img[width="231"][height="1535"], ... {
  display: none !important;
}

eigenlijk wel als je niet specifiek de afmetingen van een plaatje opgeeft? (kan ik wel zelf testen natuurlijk, maar ik heb geen zin :P )

Maar als dit wel werkt heb je uriid niet nodig. Tenminste, ik lees dat ie alle plaatjes met die afmetingen geweerd moeten worden. Bovenstaande weert alle plaatjes die binnen een link zitten met die afmetingen, als je ook plaatjes zonder links weg wilt hebben moet je die a-tjes weghalen.

Uriid doet iets anders: die geeft (ik geloof) het html-element een ID die gebaseerd is op de url van de pagina. Die ID kun je met css-selectors gebruiken om in userContent.css regels te maken voor specifieke sites, maar dat is hier niet aan de orde.

Let wel op: het kan goed zijn dat als het werkt je nog wel tijdelijk wat restjes van die plaatjes ziet totdat de pagina geheel is geladen. Ik had een tijdje dingen in userContent.css staan om GoT paars te maken, en dat werd pas toegepast als de hele pagina geladen was. Dat je het even weet :) .

[ Voor 69% gewijzigd door Bananenplant op 23-06-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Laatst online: 18-11-2020
Gisteravond las ik het bericht dat Nigel McFarlane is overleden. Nigel McFarlane was iemand die via zijn werk voor de verschillende communities, maar vooral via zijn boeken (die ik iedereen aan kan raden, die meer van Mozilla apps wil weten) "Rapid Application Development with Mozilla", het onlangs verschenen "Firefox Hacks" en nog veel meer, ontzettend veel heeft betekend voor veel mensen in de open source wereld.
In de korte tijd dat ik met hem contact heb gehad, moet ik zeggen dat ik hem heb ervaren als iemand die het beste voor heeft met de mensen en ze graag helpt, met allerhande dingen (ook niet-Mozilla related). Dus daarvoor mijn dank nog.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Ik weer niet of het al eerder aan bod is geweest, zoekfunctie bied geen soelaas.

Op het moment dat Firefox met een enquete komt crashed hij altijd. Ik heb dit met alle versies al gehad, vanaf 0.8 tot 1.04 die ik nu draai. Nu kan ik deze natuurlijk uitschakelen, maar dat verhelpt het probleem natuurlijk niet. Iemand een idee wat het kan zijn, of iemand die het ook al is tegengekomen ?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
Ik gebruik onder windows en onder linux altijd firefox. Zelf maak ik ook websites waarvan ik het belangrijk vind dat ze er zowel in firefox als in IE goed uitzien. Die websites maak ik over het algemeen onder windows en als ik dan helemaal tevreden ben (dat wil dus zeggen, ziet er in IE en Firefox goed uit) dan blijkt dat het er in Firefox onder Linux niet goed uitziet! Ik weet niet precies wat het probleem is, maar volgens mij worden de lettertypen onder linux groter gerenderd, of de ruimte tussen de verschillende onderdelen op de website is groter dan onder windows.

Is dit een bekend probleem? (het is niet alleen bij mijn linux installatie, ook bij anderen zien mijn websites er in linux niet goed uit). Waarom worden websites op verschillende OS'en op verschillende manieren gerenderd? Iemand een idee wat ik er het beste tegen kan doen?

edit:

Ik check nog een keer onder Fedora Core 2 met Firefox preview release 1 (ik weet het, moet nodig updaten) en daar ziet het er goed uit. Maar onder verschillende installaties van Fedora Core 3 heb ik gezien dat het er niet goed uitzag... Ik zal nog eens kijken of ik het probleem kan reproduceren zodat ik er een screenshot van kan maken...

[ Voor 18% gewijzigd door The Flying Dutchman op 25-06-2005 13:04 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

crisp

Devver

Pixelated

ucchan schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:57:
[...]
Maar als dit wel werkt heb je uriid niet nodig. Tenminste, ik lees dat ie alle plaatjes met die afmetingen geweerd moeten worden. Bovenstaande weert alle plaatjes die binnen een link zitten met die afmetingen, als je ook plaatjes zonder links weg wilt hebben moet je die a-tjes weghalen.
Je hebt dan alsnog uriid nodig om tweakers.net te 'whitelisten', anders ben je in overtreding van onze algemene voorwaarden ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wom schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:04:
Ik weer niet of het al eerder aan bod is geweest, zoekfunctie bied geen soelaas.

Op het moment dat Firefox met een enquete komt crashed hij altijd. Ik heb dit met alle versies al gehad, vanaf 0.8 tot 1.04 die ik nu draai. Nu kan ik deze natuurlijk uitschakelen, maar dat verhelpt het probleem natuurlijk niet. Iemand een idee wat het kan zijn, of iemand die het ook al is tegengekomen ?
Wat bedoel je met enquete? Bedoel je daarmee de Talkback-applicatie? Die verschijnt namelijk op het moment dat een Mozilla-applicatie crasht en is daarmee een gevolg van de crash, niet de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Harm schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:40:
[...]

Wat bedoel je met enquete? Bedoel je daarmee de Talkback-applicatie? Die verschijnt namelijk op het moment dat een Mozilla-applicatie crasht en is daarmee een gevolg van de crash, niet de oorzaak.
Ja, ik weet dus niet precies hoe die heet, het is wel iets waarmee je informatie naar de ontwikkelaars kan sturen. Maar is toch echt zo dat ik eerst dat scherm krijg en dat daarna Firefox crashed. Als ik daarna Firefox opstart krijg ik overigens geen talkback functie oid te zien dus het zou wel kunnen natuurlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
crisp schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:22:
[...]

Je hebt dan alsnog uriid nodig om tweakers.net te 'whitelisten', anders ben je in overtreding van onze algemene voorwaarden ;)
code:
1
2
3
html#www-tweakers-net a img[width="120"][height="600"], html#www-tweakers-net a img[width="231"][height="1535"], ... {
  display: inline !important;
}

Zoiets dus, goed punt als de bannersizes overeenkomen... :) . Ik vraag me nu trouwens wel af of het met flashbanners gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:34

crisp

Devver

Pixelated

ucchan schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:33:
[...]

code:
1
2
3
html#www-tweakers-net a img[width="120"][height="600"], html#www-tweakers-net a img[width="231"][height="1535"], ... {
  display: inline !important;
}

Zoiets dus, goed punt als de bannersizes overeenkomen... :) . Ik vraag me nu trouwens wel af of het met flashbanners gaat werken.
Flash is een object-element (of wellicht nog het verouderde embed-element), maar voor flashads kan je natuurlijk gewoon flashblock gebruiken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Wom schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:58:
[...]

Ja, ik weet dus niet precies hoe die heet, het is wel iets waarmee je informatie naar de ontwikkelaars kan sturen. Maar is toch echt zo dat ik eerst dat scherm krijg en dat daarna Firefox crashed. Als ik daarna Firefox opstart krijg ik overigens geen talkback functie oid te zien dus het zou wel kunnen natuurlijk.
Dan heb je het inderdaad over Talkback. Maar ik weet 100 procent zeker dat Talkback pas tevoorschijn komt op het moment dat Firefox is gecrasht. Dat de browser pas 'echt' crasht nadat Talkback op je scherm staat, komt doordat je pc niet snel genoeg is om beide bewerkingen op de juiste snelheid te doen of omdat Firefox eerst nog Talkback start en daarna pas de laatste adem uitblaast. In ieder geval is Talkback niet de oorzaak van het crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Al meer dan 1 jaar FF gebruikt met veel plezier maar laatste tijd vage probleem op GoT. Veel topics zien er niet uit. Veel te grote en brede frames, texs op elkaar, plaatses die waarvan de helft ineens groene laag krijgt enz...

Afbeeldingslocatie: http://img217.echo.cx/img217/5416/wtf14zd.th.jpg

Iemand enig idee hoe dit komt ? En of er een oplossing bestaat ?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 29-06-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Anoniem: 128143 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:32:
Al meer dan 1 jaar FF gebruikt met veel plezier maar laatste tijd vage probleem op GoT. Veel topics zien er niet uit. Veel te grote en brede frames, texs op elkaar, plaatses die waarvan de helft ineens groene laag krijgt enz...

[afbeelding]

Iemand enig idee hoe dit komt ? En of er een oplossing bestaat ?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, ook niet hier op GoT. Misschien biedt het gebruiken van een nieuw profiel de uitkomst. Of misschien heb je wat extensies die een beetje aanrommelen met de pagina. In de safe-mode zou je kunnen proberen of het na het uizetten van telkens een andere extension het probleem zich nog voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Electronical schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:22:
[...]

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, ook niet hier op GoT. Misschien biedt het gebruiken van een nieuw profiel de uitkomst. Of misschien heb je wat extensies die een beetje aanrommelen met de pagina. In de safe-mode zou je kunnen proberen of het na het uizetten van telkens een andere extension het probleem zich nog voordoet.
Extensie's een voor een verwijderen in safe mode helpt niet. Nieuwe profiel is geen ideale uitkoms aangeziek ik password manager uitgebreid gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 00:17
FF bevalt goed

wat mij snel te binnen schiet
- zoekbox onderaan
- zoomfunctie die het altijd doet
- media files downloaden is duidelijk (bij IE is het maar de vraag wanneer hij nou meteen een programma opent of wanneer hij om een download lokatie vraagt)
- downloaden zelf is sowieso veel fijner.
- niet zo idioot diep geintegreerd in het OS (IE kan XP laten crashen |:( )
- tabs
- veiliger
- bij fout adres geen vervelende MSN zoekpagina

[ Voor 8% gewijzigd door juanita op 30-06-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 10:07
+ ForcastFox \o/
+ Tabmix
+ Zoekbalk
- Lange opstarttijd, en nee ik vindt die extra start plugin irri, ik wil geen firefox trayicon.
- Werkt niet goed in een w2k3 server omgeving met roming profiles. Als je je aanmeld op een ander werkt stations werkt Firefox niet voor dat je lokaal de FF profielen hebt verwijderd.

Maar FF is nog niet mijn default browser, dat is Slimbrowser, biedt bijna dezelfde opties als FF en gaat nog net even iets verder bij bepaalde dingen. Helaas draait het geval op de IE engine en zijn er niet zoveel plugins voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Als ik op msn zit en me mail wil checken en op dat pictogram druk, opent Internet Explorer nog.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 127468 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:33:
Als ik op msn zit en me mail wil checken en op dat pictogram druk, opent Internet Explorer nog.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Andere IM-programma gebruiken, deze koppeling zit in MSN Messenger gebakken. Wat soms schijnt te werken is de StuffPlugin (naam weet ik niet precies) voor Messenger Plus!, die heeft hier een speciale functie voor geloof ik./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 16-05 06:04

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Door Stuffplug te downloaden, dat is een plugin voor MSN waarin je kan aangeven of je mail ed ook in je standaard browser geopend moet worden.
juanita schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:36:
Dat kun je ook gewoon uitschakelen in Internet Explorer ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Scott op 02-07-2005 14:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fok heeft sinds kort ook moderne flash banners, maar bij mij wil Firefox daar niet echt aan. De flash animatie wordt regelmatig lager geplaatst dan bedoeld.

Zoals je ziet komt die flash animatie op de hoogte van het nieuws, het zou eigenlijk over het plaatje van de Fantstischen Vier moeten komen.
Het lijkt erop dat dit alleen gebeurd als ik een link in een nieuwe tab open, die dus quasi op de achtergrond geladen wordt (ik blijf de pagina bekijken waarvan ik de link opstart).

Ben ik de enige met dit probleem of is dit bekend?

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 23-10-2005 11:27 . Reden: Plaatje verwijderd ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 11:37
Een betere vraag zou zijn 'Is dit een slordige fout van Fok! of deugt Firefox niet?' :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Maasluip schreef op zondag 03 juli 2005 @ 11:02:
Fok heeft sinds kort ook moderne flash banners, maar bij mij wil Firefox daar niet echt aan. De flash animatie wordt regelmatig lager geplaatst dan bedoeld.

[afbeelding]

Zoals je ziet komt die flash animatie op de hoogte van het nieuws, het zou eigenlijk over het plaatje van de Fantstischen Vier moeten komen.
Het lijkt erop dat dit alleen gebeurd als ik een link in een nieuwe tab open, die dus quasi op de achtergrond geladen wordt (ik blijf de pagina bekijken waarvan ik de link opstart).

Geen idee, dankzij FlashBlock zie ik sowieso nooit Flash-ads

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

[afbeelding]

Hier nergens last van. Welke versie van Firefox gebruik je?

Je kan ook voor de zekerheid ctrl + F5 proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Ik heb er geen last van (trouwens flash block hier). De overlay van flashblock komt mooi over de tekening van fantatisc four. Zelfs als dei flash animatie start, loopt hij mooi over die tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Het is geen probleem van Firefox, want bij anderen gaat het goed. Ik zou bij FOK! gaan klagen en vragen of zij het kunnen oplossen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Harm schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:18:
Het is geen probleem van Firefox, want bij anderen gaat het goed. Ik zou bij FOK! gaan klagen en vragen of zij het kunnen oplossen :) .
Waarschijnlijk ligt het ook niet aan Fok:

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/3580/fok5sc.th.jpg

Hier geen problemen dus. :)

Gebruik Firefox 1.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb gedonder met Tabbrowser Extensies... Ik weet dat het een moeilijke plugin is, maar ooit deed ie het zo goed. Standaard wil ik alleen tabs gebruiken.
Maar op een site als gay.nl (als je op een foto klikt, wordt er in IE een popup getoond met de foto) wil ik wel een popup. Dat doet ie ook wel, alleen opent hij de foto óók in het huidige venster.

En een probleem wat er op lijkt... in deel VII van dit topic heb ik op de link naar dit deel geklikt. Dan opent firefox twee nieuwe tabs met dezelfde site! Maar niet in de huidige tab. Overigens doet ie dat met meerdere sites (2 nieuwe openen ipv gewoon 1)

Ik krijg de settings maar niet goed... ooit deed hij het prima. Op gay.nl werden de foto's keurig (en alleen in) een popup getoont en werd een link maar 1 keer geopend in een background tab.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn (welke setting)? Heb de nieuwste versie van de extensie (via update).

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 06-07-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Heb je toevallig naast de instellingen van de extensie ook de instellingen in Firefox voor tabbed browsing ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Dezeprobleem heb ik enkele delen geleden al voorgelegd maar ik heb nog steeds geen oplossing.

In windows maak ik gebruik van de muisfunctie dat de cursor automatisch naar de default knop springt.
Dit werkt helaas niet in FF, iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Ik heb wel eens gehoord dat mensen heel makkelijk naar IE gaan als een site het niet doet in FF.
Standaard zit deze optie er toch niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Puresmoker schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:17:
In windows maak ik gebruik van de muisfunctie dat de cursor automatisch naar de default knop springt.
Dit werkt helaas niet in FF, iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Meld het als een bug in Bugzilla :) .
Anoniem: 127468 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:17:
Ik heb wel eens gehoord dat mensen heel makkelijk naar IE gaan als een site het niet doet in FF.
Standaard zit deze optie er toch niet in?
Nee, maar er zijn meerdere extensies die dit kunnen. Zo is er IE View waarmee je alleen functies krijgt om pagina's in IE te openen. Ikzelf maak gebruik van Launchy, waarmee veel meer links extra opties krijgen om geopend te worden in andere programma's, zoals Opera, Windows Media Player, notepad en nog veel meer programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Harm schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:45:
Heb je toevallig naast de instellingen van de extensie ook de instellingen in Firefox voor tabbed browsing ingesteld?
De instellingen in opties bij tabbed browsing heb ik allemaal uitgevinkt (behalve warn on close browser (ofzo)). En die optie over externe apps heb ik op most recent tab/window...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
oZner schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:14:
[...]

De instellingen in opties bij tabbed browsing heb ik allemaal uitgevinkt (behalve warn on close browser (ofzo)). En die optie over externe apps heb ik op most recent tab/window...
Hmz, dan weet ik het ook niet meer. Dan houd ik het er maar, heeeeel veilig ;) , op dat het inderdaad de extensie is.

Ander nieuws, ik heb daarnet voor het eerst gebruikgemaakt van de nieuwe updatefunctie van Firefox om mijn nightly van gisteren te updaten naar de nightly van vandaag 8) . Weliswaar moet er op dit moment nog steeds een hele update gedownload worden, maar in de nabije toekomst moet het binary patchen ook mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
oZner schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:00:
Ik heb gedonder met Tabbrowser Extensies... Ik weet dat het een moeilijke plugin is, maar ooit deed ie het zo goed. Standaard wil ik alleen tabs gebruiken.
Wat jij wilt is tab mix.

En ook: Adblock 0.5.8 is uit. Nu is hij gegarandeerd GoT-vriendelijk door de mogelijkheid tot site whitelisting :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 21:24

potatox

unz unz unz

Firefox 1.05 Engels is uit: http://download.mozilla.o...x-1.0.5&os=win&lang=en-US
What's New 1.0.5

Firefox 1.0.5 is a security update that is part of our ongoing program to provide a safe Internet experience for our customers. We recommend that all users upgrade to this latest version.

Here's what's new in Firefox 1.0.5:

* Several security fixes.
* Improvements to stability.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Eens even klokken hoelang het duurt voordat ie bij debian zit deze keer B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 20:48

Guldan

Thee-Nerd

IK heb ook een vraagje.. Ik draai firefox 1.04 NL onder windows XP sp2 op een Acer 1457LMI. Nu heb ik nergens problemen mee maar als ik mijn FF venster 4 uur open heb staan dan moet firefox sowieso het top venster zijn. Ik kan dan alleen bijv in een ander venster komen met windowstoets+m en dan op een ander venster te klikken. Alt+tab werkt ook niet. Heeft iemand dit vaker gehad? In vind het niet zo irritant maar wel een beetje ergelijk. Zodra ik dus op een ander venster klikt opent die zich achter het ff venster en die zie ik dus niet dan :) als ik ff afsluit en opnieuw start dan is het weer goed.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Firefox opende geen pagina's meer.
Ik heb dus mijn profiel verwijdert en een nieuwe aangemaakt.
Daarna met mozbackup een backup teruggezet. Alles koek en ei behalve dan dat mijn extensies niet meer werken. de Icoontjes zijn groen en ze doen niks meer.

Wat te doen?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Waarom werkt RIP niet met flashadvertenties :(

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Puresmoker schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:54:
Firefox opende geen pagina's meer.
Ik heb dus mijn profiel verwijdert en een nieuwe aangemaakt.
Daarna met mozbackup een backup teruggezet. Alles koek en ei behalve dan dat mijn extensies niet meer werken. de Icoontjes zijn groen en ze doen niks meer.

Wat te doen?
Alle extensies verwijderen en opnieuw installeren. Waarschijnlijk blijven de instellingen van die extensies onthouden in het prefs.js bestand. Dat is denk ik alles wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Electronical schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:41:
[...]
Alle extensies verwijderen en opnieuw installeren. Waarschijnlijk blijven de instellingen van die extensies onthouden in het prefs.js bestand. Dat is denk ik alles wat je kan doen.
hmm, dat zuigt, verder geen ideeën? pff

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
1.0.5 draait hier zonder problemen.

Wanneer komt 1.1 eigenlijk?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Laatst online: 09-05 18:26
Hacku schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:28:
1.0.5 draait hier zonder problemen.
Niet eerlijk, windows gebruikers hebben een nieuwere versie ;(
Maar Firefox kampt net als meer OS projecten met te weinig mankracht, dus kan nog effe duren.
Open office 2.0 laat daarom ook al heel lang wachten.....(hoewel de beta versie mij al heel goed bevalt)

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 21:24

potatox

unz unz unz

Ik gebruik zelf nog 1.04. Wat ik (erg) irritant vind is bij het downloaden de snelheid die firefox aangeeeft. De snelheids klopt in de eerste 15sec totaal niet. Volgens firefox download ik een bestand met 2000KB/s ook al gaat mijn verbinding niet sneller als 930KB/s. En het kan ook geen cache zijn wat de download start direct van internet. Na ongeveer 15-20 dan loopt ie ongeveer wel gelijk met wat windows zelf aangeeft qua snelheid.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik kan het mis hebben, maar voordat je aangeeft waar je het wilt downloaden begint ff er alvast mee. Dan lijkt het heel snel zodra je die meter ziet. Maar nogmaals, ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
ucchan schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:54:
Ik kan het mis hebben, maar voordat je aangeeft waar je het wilt downloaden begint ff er alvast mee. Dan lijkt het heel snel zodra je die meter ziet. Maar nogmaals, ik kan het mis hebben.
Volgens mij klopt dit wel ja, heb ik iig vaker gehoord.

Ik stoor me er niet aan en IE doet het ook ontzettend verkeerd hier, maar ik vind dat ook geen nuttige informatie en stoor me er dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Buiten dat Firefox erg gelikt is en een erg fijne browser, toch drie dingen die mij erg storen en ik toch weleens werk van wil maken:

Overige info:
Firefox versie 1.0.4 (en 1.0.3 had het ook)
Windows2000 Pro (SP4)
DirectX9.0c

1) Problem solved :-)

2) Sommige pagina's (vooral de erg grote, en dus ook hier op het forum die best wel lang zijn) blijven 'eeuwig' inladen. Dus de animatie (zie hieronder) blijft altijd bezig, en de statusbalk geeft ook niet op. De pagina laadt niet verder in, en het internetverkeer is eigenlijk ook 0,0% als ik het nakijk. Na één of soms twee keer op refresh te klikken, lukt het FF wel om alles te downloaden.
Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.zippyimages.com/files/73938/fout1.gif
http://www.zippyimages.com/files/73938/fout1.gif

3) En ook sommige downloads stoppen na een tijd, ook al is de snelheid (en verbinding tot de server) goed. (Getest ahv pings). Ik sluit de pagina niet ofzo, of ik probeer al eens te pauzeren en resumen, maar dat haalt vaak niets uit.
En sommige downloads starten gewoonweg nooit. :-/
Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.zippyimages.com/files/73940/fout2.gif
http://www.zippyimages.com/files/73940/fout2.gif

[ Voor 42% gewijzigd door Mizitras op 17-07-2005 14:05 . Reden: links geupdate ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 23:39
Mizitras schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:16:
Buiten dat Firefox erg gelikt is en een erg fijne browser, toch drie dingen die mij erg storen en ik toch weleens werk van wil maken:

1) Op T.net zei iemand iets in de aard van:"Als je iets niet met FF kan openen, kan je wel klikken en kiezen voor 'Open as IE'." Dat lijkt me wel wat, om dan toch IE-'only' pagina's zo in m'n browser te zien (ook al wordt er dan wel de IE-engine gebruikt). Maar toch, waar zit deze functie???
Hier zou de extension ieview mee kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 20:39
ucchan schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:54:
Klopt, IE doet dat trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 20:39
magnifor schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:31:
[...]

Waarschijnlijk ligt het ook niet aan Fok:

[afbeelding]

Hier geen problemen dus. :)

Gebruik Firefox 1.0.4
Ook geen problemen mee, Deep Park a2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
1) Op T.net zei iemand iets in de aard van:"Als je iets niet met FF kan openen, kan je wel klikken en kiezen voor 'Open as IE'." Dat lijkt me wel wat, om dan toch IE-'only' pagina's zo in m'n browser te zien (ook al wordt er dan wel de IE-engine gebruikt). Maar toch, waar zit deze functie???
Dat is een extensie genaamd IE View.
2) Sommige pagina's (vooral de erg grote, en dus ook hier op het forum die best wel lang zijn) blijven 'eeuwig' inladen. Dus de animatie (zie hieronder) blijft altijd bezig, en de statusbalk geeft ook niet op. De pagina laadt niet verder in, en het internetverkeer is eigenlijk ook 0,0% als ik het nakijk. Na één of soms twee keer op refresh te klikken, lukt het FF wel om alles te downloaden.
Zie screenshot:
[afbeelding]
Heb ik ook weleens last van, maar ik trek me er niet zoveel van aan en dus irriteert het me niet genoeg om het op te lossen. Dus nee, ik weet niet hoe dit opgelost kan worden.
3) En ook sommige downloads stoppen na een tijd, ook al is de snelheid (en verbinding tot de server) goed. (Getest ahv pings). Ik sluit de pagina niet ofzo, of ik probeer al eens te pauzeren en resumen, maar dat haalt vaak niets uit.
En sommige downloads starten gewoonweg nooit. :-/
Zie screenshot:
[afbeelding]
Heb je hier linkjes bij van downloads die niet goed gaan? Let wel dat het geen linkjes naar sites met illegale content mogen zijn van de policy ;) . Als je zo'n linkje kan posten, dan kunnen wij ook even kijken of het bij ons wel werkt.

Overigens, je plaatjes doen het bij mij niet. Kan je daar nog eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 20:38
waarom staat hier niets vermeld over firetune?

http://www.totalidea.com/freestuff4.htm

[ Voor 32% gewijzigd door Xsion op 17-07-2005 13:04 . Reden: linkje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Omdat dat in de vorige delen ook zeker aan bod is geweest en omdat er verschillende redenen zijn om het af te raden. Volgens mij werkt dit namelijk op dezelfde manier als gewoon handmatig in de config files vanalles te gaan veranderen, zoals maxconnections etc. en dat wordt afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
@harm

De volgende twee downloads beginnen niet, blijven op 'starting' staan, of geven er de brui aan na een tijdje. Het lijkt alsof het nog bezig is, en dat zegt ie ook, maar het internetverkeer is 0,0bytes/sec.

Realtek AC'97 a374 download
http://majorgeeks.com/download4400.html
Ati Catalyst 5.7
http://www2.ati.com/drive..._dd_ccc_wdm_enu_24085.exe

De directe links naar de plaatjes (alhoewel de plaatjes het bij mij in IE en firefox doen):
http://www.zippyimages.com/files/73938/fout1.gif
(En hier heb ik wel regelmatig last van. Ergerlijk om het GOT-topic van Firefox eerst 4x te moeten refreshen. Time-out settings? Of maxconnect settings? Wat kan dit zijn, want buiten een paar basic dingen heb ik niets anders ingesteld in FF.)

http://www.zippyimages.com/files/73940/fout2.gif

En me andere post ook even ge-edit.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hmm, ik heb helemaal geen last van die problemen die je beschrijft... vaag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
De plaatjes doen het bij mij in Firefox niet en in IE wel. Geen idee waarom eigenlijk. Maar goed, voor wat betreft je downloads. Die doen het allebei gewoon hier, dus ik gok dat er iets mis gaat tussen jouw computer en de server aldaar. Draai je bijvoorbeeld proxyachtige software of agressieve mal- en antivirussoftware of een niet correct ingestelde firewall?

[ Voor 6% gewijzigd door Harm op 17-07-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Ik heb gecheckt en volgende gegevens gesprokkeld:
1) De code is toch de code die ik moet gebruiken voor images te tonen, right? En bij twee mensen waar ik het vroeg, zagen zij ze ook. Dus geen idee, misschien block je die foto's die die server/pagina host?
2) De downloads/pagina die blijft 'hangen' zal ik eens uitpluizen of mijn firewall de oorzaak is. Alhoewel er dan wel meer mensen problemen mee moeten hebben lijtk me. Anti-virus software is het zeker niet hoor. Maar ik zoek het verder uit, (bedankt voor de richtlijn, nu kan ik verder zoeken :-) en ik laat zeker wat weten! (Ik vind de GOT-'database' wel erg praktisch, en heeft al veel geholpen in het verleden, ook voor het oplossen van 'vage' probleempjes').

Daarbij mijn dank dus aan mijn mede-posters ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

sinds ik m geupdate heb crashed ie steeds vaker :(

daarnaast doen veel pagina's het niet 100% ondanks ik alle mogelijke plug-ins heb

er is dus nog wat werk aan de winkel voor ze :9

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
7th-Phoenix schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:36:
sinds ik m geupdate heb crashed ie steeds vaker :(

daarnaast doen veel pagina's het niet 100% ondanks ik alle mogelijke plug-ins heb

er is dus nog wat werk aan de winkel voor ze :9
Naar welke versie heb je geüpdatet? Versie 1.0.5? Die versie bevat inderdaad bugs omdat er een aantal grote API-wijzigingen zijn doorgevoerd waardoor extensies niet altijd meer correct werken. Het wachten is op versie 1.0.6 dat deze week uitkomt.

Ik ben overigens wel benieuwd welke pagina's het niet doen en dan met name wàt ze niet doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022
Ik mis eigenlijk maar één ding in FF i.v.m. IE: Als je terugspringt naar een pagina dan kom je met FF weer bovenaan de pagina terecht, waar IE naar de positie scrollt waar je zat.

Maar misschien is dat een FF-instelling die ik over het hoofd zie.

computo ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Op GoT kun je dat aanpassen door 'Gebruik HTTP 304-headers?' aan te vinken in je Voorkeuren. Op andere sites is het helaas niet aan te passen en hoe het op een andere manier is op te lossen, is mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Roboticles schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:01:
Ik mis eigenlijk maar één ding in FF i.v.m. IE: Als je terugspringt naar een pagina dan kom je met FF weer bovenaan de pagina terecht, waar IE naar de positie scrollt waar je zat.

Maar misschien is dat een FF-instelling die ik over het hoofd zie.
Harm heeft volgens mij gelijk. Dit schijnt in Firefox 1.1 dan wel al gefixed te zijn, dus zullen we daarop moeten wachten. Tenzij je bijvoorbeeld een test build wil uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dit is niet in Firefox 1.1 gefixt hoor. Ik draai nu netjes de nightly van vandaag en daarin heb ik het probleem bijvoorbeeld nog steeds op de frontpage van T.net en op nog wel meer sites. Je hebt gelijk dat het op steeds meer plekken wordt opgelost, maar de precieze reden dat het niet altijd goed werkt, is voor zover ik weet niet bekend. Het heeft volgens mij te maken met de (cache)headers die door een site gestuurd worden, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Harm schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:17:
Dit is niet in Firefox 1.1 gefixt hoor. Ik draai nu netjes de nightly van vandaag en daarin heb ik het probleem bijvoorbeeld nog steeds op de frontpage van T.net en op nog wel meer sites. Je hebt gelijk dat het op steeds meer plekken wordt opgelost, maar de precieze reden dat het niet altijd goed werkt, is voor zover ik weet niet bekend. Het heeft volgens mij te maken met de (cache)headers die door een site gestuurd worden, maar dat weet ik niet zeker.
Dit was me idd niet bekend. Ik las dus (in Bugzilla) dat die bug in de nieuwe nightlies opgelost zou zijn, maar dit is dus niet overal het geval. Bedankt voor de nieuwe informatie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Harm schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:48:
[...]

Naar welke versie heb je geüpdatet? Versie 1.0.5? Die versie bevat inderdaad bugs omdat er een aantal grote API-wijzigingen zijn doorgevoerd waardoor extensies niet altijd meer correct werken. Het wachten is op versie 1.0.6 dat deze week uitkomt.

Ik ben overigens wel benieuwd welke pagina's het niet doen en dan met name wàt ze niet doen :) .
nou, op GoT crashed ie vaak bijvoorbeeld. komt door een bepaalde reclame banner

weet niet welke, want hij crashed dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Electronical schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:19:
[...]

Dit was me idd niet bekend. Ik las dus (in Bugzilla) dat die bug in de nieuwe nightlies opgelost zou zijn, maar dit is dus niet overal het geval. Bedankt voor de nieuwe informatie iig.
Was dat een bug in verband met '[Bug 274784] Make back and forward blazingly fast and side-effect free'? Daarvan heb ik inderdaad wel zoiets voorbij zien komen, maar dat fixt het probleem bij mij niet helaas.
7th-Phoenix schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:50:
[...]

nou, op GoT crashed ie vaak bijvoorbeeld. komt door een bepaalde reclame banner

weet niet welke, want hij crashed dan :X
Hmz, dan ben ik wel weer benieuwd of je er ook last van hebt als je Flash verwijdert. Ik heb het probleem in ieder geval nog nooit meegemaakt en ook niet van andere gebruikers gehoord dat zij er problemen mee hebben. Dus ik ben wel erg benieuwd bij welke advertentie je dit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Harm schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:07:
[...]

Was dat een bug in verband met '[Bug 274784] Make back and forward blazingly fast and side-effect free'? Daarvan heb ik inderdaad wel zoiets voorbij zien komen, maar dat fixt het probleem bij mij niet helaas.
Het was volgens mij deze: Bugzilla - Bug 47350, zoals Gert-Paul opmerkte in Deeltje 7 van dit topic, zie: deze post.

Ik heb er zelf geen last van eigenlijk, het stoort me niet echt. Ik ging er tot nu telkens van uit dat dit wel opgelost zou zijn in Firefox 1.1, maar schijnbaar zal dit toch niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 01:44

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Na een tijdje zeer tevreden firefox te hebben gebruikt, moet ik toch weer eens hier posten...

Ik heb vandaag firefox 1.05 geinstalleerd, met de volgende dingen als gevolg:

Flash:
Wilde met geen mogelijkheid geinstalleerd worden. Via de site van de site van macromedia kom ik op een installatie pagina voor ff/opera e.d., maar deze kan ff niet goed weergeven, zodat de gewenste button (download/install) niet beschikbaar is 8)7 Uiteindelijk heb ik toch een (oudere) standalone installer gevonden en deze er even overheen gezet. Flash werkt nu wel, maar niet echt naar behoren. Bijvoorbeeld op http://www.planet.nl wordt helemaal geen flash weergegeven, en sommige weer wel...

edit:

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62635/thumb.png

Iemand enig idee hoe dit komt, of iemand die de nieuwste flashplayer wél heeft?? (misschien zou iemand deze ff kunnen doorsturen ofzo??)

Java:
In de vorige versies van firefox heb ik altijd probleemloos gebruik kunnen maken van mijnpostbank.nl. In deze nieuwe versie heb ik Java geinstalleerd, en nu werkt het op eens voor geen meter meer. Iemand hier ervaring mee?? Ik vind het persoonlijk erg raar dat bij een upgrade naar een nieuwere versie de functionaliteit juist achteruit gaat 8)7... Ligt dit aan de browser, of aan de Java plug-in (ik heb sun java gebruikt. gebruikte ik hiervoor ook altijd: no sweat...)

[ Voor 14% gewijzigd door Spacecowboy op 18-07-2005 15:46 . Reden: pfff, typo's 8)7 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik gebruik sun java ook, maar die heb ik niet opnieuw geïnstalleerd achter 1.0.5, en dat werkt perfect :?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Hacku schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:00:
Ik gebruik sun java ook, maar die heb ik niet opnieuw geïnstalleerd achter 1.0.5, en dat werkt perfect :?
Ik heb m'n hele systeem na een jaartje ofzo even opnieuw geinstalled, en toen gelijk begonnen bij versie 1.05. Java moet dan helaas nog wel apart geinstalleerd worden.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Harm schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:07:
[...]

Dus ik ben wel erg benieuwd bij welke advertentie je dit krijgt.
dat weet ik dus niet, omdat ie crashed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Goed, ik vermoedt dat dit: [rml]Spacecowboy in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII"[/rml] probleem dus werd veroorzaakt door het volgende:
Harm schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:48:
[...]

Ik ben teruggegaan naar 1.0.4, flashplayer opnieuw geïnstalleerd, en alle Flashpagina's doen het weer als een zonnetje. Ik ga nu even stoeien met java :)
[edit]
Java werkt nu dus ook weer als een zonnetje 8) Vaag 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Spacecowboy op 18-07-2005 20:29 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dan ga ik je nu vragen of je het weer kapot wil maken :P . Neej, dat niet. Maar, wel serieus: zou je een testversie van Firefox 1.0.6 willen installeren en dan kijken of het probleem weer opduikt? De testversies kun je hier vinden: http://weblogs.mozillazin...05/07/please_help_us.html. Hierin zouden de bugs uit 1.0.5 weer gefixt moeten zijn en omdat jij er last van lijkt te hebben, lijk je me ook een prima proefkonijn ;) .

[ Voor 19% gewijzigd door Harm op 18-07-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Harm schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:48:
Dan ga ik je nu vragen of je het weer kapot wil maken :P . Neej, dat niet. Maar, wel serieus: zou je een testversie van Firefox 1.0.6 willen installeren en dan kijken of het probleem weer opduikt? De testversies kun je hier vinden: http://weblogs.mozillazin...05/07/please_help_us.html. Hierin zouden de bugs uit 1.0.5 weer gefixt moeten zijn en omdat jij er last van lijkt te hebben, lijk je me ook een prima proefkonijn ;) .
Omdat ik niet de lulligste ben, wil ik mijn laptop wel even om zeep helpen. M'n desktop heb ik vanavond nog even nodig i.v.m. electronisch bankieren, dus als je het niet heel vervelend vind, laat ik die even mooi werkend :P

Ik zal firefox eventje helemaal verwijderen van m'n laptop (profielen, plug-ins e.d.), dan even 1.0.6 installeren en kijken wat er gebeurt. I'll keep you informed :)

offtopic:
Wat ook erg handig is, is dat als je überhaupt die flashplayer wilt downloaden, ze die op macromedia.com achter een button hangen die firefox zonder flash niet ziet :/ 8)7

Rare jongens, die macromediaantjes

Update
Ik heb ff 1.0.6 even compleet opnieuw geinstalleerd.

De flashplayer (7.0) wordt niet door alle sites herkend. sommige zeggen dat je nog een plug-in nodig hebt (die je dus wel hebt), terwijl anderen gewoon flash draaien.

Java werkt voor zover ik kan zien. Ik heb het even uitgetest met mijnpostbank.nl en dat werkte goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Spacecowboy op 18-07-2005 23:20 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Bij mij willen de javascript links (zoals window.open of print instructies) niet meer werken :? iemand een idee? ook een install van 1.0.5 hielp niet. Ook hangt ie regelmatig tijdens opstarten, dan > task manager > firefox > kill en opnieuw en doet ie het weer (hij neemt wel iets van 50/60MB in beslag, is dat normaal?)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:21
Sinds ik Firefox 1.0.4 heb geinstalleerd kan ik niet meer eerst Kazaa Lite++ opstarten en dan Firefox. Firefox start niet op en er volgt ook geen foutmelding. Zelfs een complete uninstall en reinstall van 1.0.4 hielp niet. Ik ben via uninstall en install terug gegaan naar 1.0 en die start dan wel als Kazaa al draait.
Iemand een idee?

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

juanita schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:36:
FF bevalt goed

wat mij snel te binnen schiet
- zoekbox onderaan
- zoomfunctie die het altijd doet
- media files downloaden is duidelijk (bij IE is het maar de vraag wanneer hij nou meteen een programma opent of wanneer hij om een download lokatie vraagt)
- downloaden zelf is sowieso veel fijner.
- niet zo idioot diep geintegreerd in het OS (IE kan XP laten crashen |:( )
- tabs
- veiliger
klinkt als safari :P
die gebruik ik altijd

vind FF niks is me te veel gepruts en soms hele rare dingen die er gebeuren
tekst uit de lijn enzo

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 87260 op 19-07-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144450

GigaDave56 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:31:
Sinds ik Firefox 1.0.4 heb geinstalleerd kan ik niet meer eerst Kazaa Lite++ opstarten en dan Firefox. Firefox start niet op en er volgt ook geen foutmelding. Zelfs een complete uninstall en reinstall van 1.0.4 hielp niet. Ik ben via uninstall en install terug gegaan naar 1.0 en die start dan wel als Kazaa al draait.
Iemand een idee?
Off-Topic:
En dat is een probleem dat Kazaa Lite++ niet meer als eerste opstart ;)
ik zou zeggen wees blij en gooi die Kazaa zooi eraf, zijn genoeg andere/betere programma's

On-Topic:
Ik gebruik zelf 1.0.4 en ga pas updaten zodra ik zeker weet dat alle flash en java goed werkt!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 144450 op 19-07-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Roeligan schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:32:
Bij mij willen de javascript links (zoals window.open of print instructies) niet meer werken :? iemand een idee? ook een install van 1.0.5 hielp niet. Ook hangt ie regelmatig tijdens opstarten, dan > task manager > firefox > kill en opnieuw en doet ie het weer (hij neemt wel iets van 50/60MB in beslag, is dat normaal?)
Welke versie van ff gebruik je?? Zoals ik hier in de laatste posts zie, zijn de versies ná 1.0.4 toch redelijk buggy i.c.m. met java en/of flash. (wat w.s. weer komt door de wijzigingen in de API zoals Harm al zei hierboven :) )

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

aha, ik had 1.0.4 en nu dus 1.0.5, maar wachten op de volgende dan...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 13:48

The.Force

*Bauer Addict

Firefox 1.0.6 staat in de meuktracker...

Bij mij raakt een probleem maar niet opgelost!

Namelijk telkens als ik online een ticket wil kopen (vb. filmticket) zegt firefox : The connection was refused when attempting to contact ... (vb. be.sitestat.com)

Een voorbeeld hiervan is:

javascript:KineticketPopUp('http://be.sitestat.com/kinepolis/kinepolis/s?Ticketing_BE_NL_RightNav&ns_type=clickout|c1%C2%A7Ticketing_BENL_rightNav');

Lukt dit bij jullie wel? (Probeer zelf als je wil op kinepolis.be (aan rechterkant)...)

De laatste java-versie is echter wel netjes geinstalleerd :(

[ Voor 8% gewijzigd door The.Force op 20-07-2005 12:08 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Spacecowboy schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:00:
[...]

Welke versie van ff gebruik je?? Zoals ik hier in de laatste posts zie, zijn de versies ná 1.0.4 toch redelijk buggy i.c.m. met java en/of flash. (wat w.s. weer komt door de wijzigingen in de API zoals Harm al zei hierboven :) )
Dat de genoemde links niets doen heeft niet zoveel met de problemen in 1.0.4, met Flash of met Java te maken hoor. Ik gok eerder op een extensie die roet in het eten gooit.

Iets anders, ik installeer Flash altijd vanuit Firefox zelf. Als ik zonder Flash-plugin op een pagina met Flash kom, dan geeft de browser zelf aan dat er Flash nodig is en dan kan ik dat gewoon installeren. Ik hoef dan niet naar de site van Macromedia ofzo. Verder als ik Java wil installeren, dan vraagt de setup ook altijd netjes voor welke browsers dat moet en dan geef ik gewoon aan dat het voor IE en voor Fx moet en klaar is /me. Werkt dat bij jullie niet ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

The.Force schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:03:Namelijk telkens als ik online een ticket wil kopen (vb. filmticket) zegt firefox : The connection was refused when attempting to contact ... (vb. be.sitestat.com)
lijkt erop dat deze site in je hosts is geblokkeerd.
zoek in het bestand 'hosts' in de map c:\windows\system32\drivers\etc naar be.sitestat.com & desactiveer deze lijn door er een hekje (#) voor te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 13:48

The.Force

*Bauer Addict

Anoniem: 113297 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:05:
[...]

lijkt erop dat deze site in je hosts is geblokkeerd.
zoek in het bestand 'hosts' in de map c:\windows\system32\drivers\etc naar be.sitestat.com & desactiveer deze lijn door er een hekje (#) voor te zetten.
_/-\o_ did the trick!

Wel raar overigens dat het in IE wel gewoon werkte, hosts is toch geen FF only file?

Waarom worden die sites trouwens automatisch geblokkeerd in dat bestand?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Harm schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:46:
[...]

Dat de genoemde links niets doen heeft niet zoveel met de problemen in 1.0.4, met Flash of met Java te maken hoor. Ik gok eerder op een extensie die roet in het eten gooit.
Alle extenties uninstalled... FF start neit meer. Opnieuw installed en hij werkt weer (javascript links) Nu weer ff mijn extenteis installen

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

The.Force schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:24:
[...]Wel raar overigens dat het in IE wel gewoon werkte, hosts is toch geen FF only file?
inderdaad, dit is systemwide. als dit niet in IE voorkomt dan is dit wel zeer bizar. als ik zwaar wil speculeren lijkt het erop alsof IE zelf de locale DNS cache begint te manipuleren...
Waarom worden die sites trouwens automatisch geblokkeerd in dat bestand?
tracking cookies en/of gerelateerd met spyware. als je antispyware gebruikt is het ook mogelijk dat deze lijst automatisch hierdoor beheerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Firefox 1.1 is geannuleerd. In september 2005 zal Firefox 1.5 uitkomen met daarin de features van Firefox 1.1. Firefox 2.0 zal in het eerste kwartaal van 2006 verschijnen en Firefox 3.0 in het derde kwartaal van 2006. Zie ook de Roadmap voor meer informatie.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.