[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50 MB is niks, Firefox gebruikt altijd meer dan 80 MB bij mij.
Op het moment zelfs 260 MB!!

Het is niet eens te merken dat er zoveel geheugen wordt ingenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
57mb nu hier, maar ik merk er inderdaad weinig van, volgens mij staat er bij mij altijd 16kb bij niet actieve systeemprocessen en de rest bij firefox. Als ik iets meer nodig heb, dan gaat het er bij firefox af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gebruikt het zo'n 30 mb, meestal. Ik weet niet of dat met FasterFox plugin is alleen (een aanrader overigens, klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Weet ook iemand of het mogelijk is om losse plaatjes te centreren in het venster? (à la Opera)
Dus niet een pagina in een html-document maar een los plaatje. Misschien 'iets' in userChrome.css aanpassen?

Ik heb wat gezocht, maar kom alleen iemand tegen met de zelfde vraag op mozilla-zine.

Idd eXistenZ_NL's suggestie werkt. Maar is een beetje overkill. (en heeft erg lelijke icoontjes :P ). Eens kijken of het is aan te passen.

[ Voor 25% gewijzigd door A_L op 18-12-2005 22:56 . Reden: browse images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Browse Images kan dit.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:17:
Hmm, elke versie van Firefox crasht constant hier.
Ik had eerst 1.0.7 goed werken met mijn favoriete extensies; toen wou ik updaten naar 1.5 en toen begon de ellende.

Eerst alles backuppen, versie 1.5 erop en de backup terugzetten, maar toen crashte het constant.
Vervolgens verwijder ik alles, ook de profielen, toen opnieuw erop gezet, maar zelfs zonder extensies bleef hij keer op keer crashen.
Toen ik versie 1.0.7 er terug op wou zetten bleek dat ook deze versie constant blijft crashen terwijl hij daarvoor goed werkte.

Ik kom er niet meer uit, nu FF het niet doet en Opera ook niet werkt hier (alle websites zijn onleesbaar sinds ik nieuwe lettertypes heb geinstalleerd), ben ik genoodzaakt om IE te gebruiken. :(

Ook de nieuwste nightly's geven de random crashes (vooral bij google zoeken en de adresbalk).

Tijdens het schrijven van deze post is FF ook al 3 keer gecrasht.

Met crashen bedoel ik dat de browser niet meer reageert en ik het proces moet killen.
Ik heb precies hetzelfde euvel, en ik wordt er helemaal gestoord van!
Vaak nadat ik een venstertje heb uitgeklikt loopt Firefox helemaal vast. Meestal moet ik het proces killen, soms kan ik hem gewoon weer starten.
Tot nu toe ook nergens een oplossing gevonden en alles wat jij gedaan hebt heb ik ook al gedaan.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

Reinier

\o/

Gisteren kreeg ik een stop error (bluescreen) toen ik met m'n netwerkdrivers bezig was. Na een reboot startte ik Firefox op en waren bijna al m'n instellingen weg :( Dat zuigt echt loeihard. Ik ben eigenljk een enorme FF fan, ik vind het gewoon een erg fijne, sympatieke browser, maar dit is zwaar vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

Zoefff

❤ 

Ja, maar wat moet je daar de schuld van geven, Firefox, of je netwerkdrivers? Mijn gok is dat het bluescreen veroorzaakt werd door de drivers, en dat Firefox precies op dat moment iets aan het wegschrijven was naar een config-file, die nu corrupt is.

Je zou eventueel nog kunnen verlangen dat Firefox daar standaard een backup van maakt bij het afsluiten ofzo, maar dan nog...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
en dan zou men weer gaan klagen dat het afsluiten langer duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dan kun je ze beter zelf opslaan, dan duurt het afsluiten niet langer, en sla je het toch op wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Kan er mij iemand helpen met het volgende; als ik grote jpg's wil bewaren op de HD (save as...), dan lijkt firefox die dubbel af te halen. Bij IE moest dit niet (haalde het bestand gewoon uit de cache?). Dit is _enorm_ vervelend, vooral bij foto's van bv 4MB: het bestand is binnen, je wil het bewaren en de download start opnieuw? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BizonKid schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:58:
Kan er mij iemand helpen met het volgende; als ik grote jpg's wil bewaren op de HD (save as...), dan lijkt firefox die dubbel af te halen. Bij IE moest dit niet (haalde het bestand gewoon uit de cache?). Dit is _enorm_ vervelend, vooral bij foto's van bv 4MB: het bestand is binnen, je wil het bewaren en de download start opnieuw? 8)7
Mja, andere aanpak dan blijkbaar. Wellicht kan je het omzeilen door Copy Image te doen in firefox en dan te plakken in je favoriete beeldbewerkings prog.?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03 00:40
Dat zou wel gaan, maar als je nu veel met fotografie bezig bent en je kijkt in iemands portfolio en wil wat bewaren. Doe dat dan maar eens bij 30 foto's ofzo achter elkaar. Erg omslachtig, al zou elke foto maar 100KB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je kan ook op de plaatjes klikken en in een map slepen. Dan downloadt hij 'm ook niet opnieuw.

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Ik gebruik heel veel de search in firefox, dus google daar rechtsbovenaan. Nu is sinds de upgrade vaan 1.5 die vaerandert naar google.nl idpv google.be . En dat iw wel irritant, aangezien ik belg ben, ook als je dan op de hele wereld zoekt neemt hij .nl domeinen voor, iets wat ik niet wil.
Weet iemand hoe dit terug in orde te krijgen???

• gwystyl
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SIMPY.be schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:09:
Ik gebruik heel veel de search in firefox, dus google daar rechtsbovenaan. Nu is sinds de upgrade vaan 1.5 die vaerandert naar google.nl idpv google.be . En dat iw wel irritant, aangezien ik belg ben, ook als je dan op de hele wereld zoekt neemt hij .nl domeinen voor, iets wat ik niet wil.
Weet iemand hoe dit terug in orde te krijgen???
Als je op het icoontje klikt zie je een uitklapmenuutje welke search engines je kan gebruiken. Helemaal onderaan staat dan "Add engines". Als je daarop klikt ga je naar de Addon pagina van mozilla, waar je onderaan verder kan gaan naar meer zoekmachines. Als je daar Google invult, krijg je een hele lading Google sites die je toe kan voegen, waaronder Google BE-FR en Google BE-NL (eindje naar beneden scrollen).
Als je de nederlandse Google weg wilt halen moet je de bijbehorende .png en .src bestanden uit de <firefoxmap>\searchplugins of <profielmap>\searchplugins verwijderen.

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
Zelf ben ik al een Firefox gebruiken vanaf de 0.5 releases (toen hete het nog Phoenix). Maar eigenlijk valt de snelheid van de ontwikkeling van het project mij een beetje tegen. Natuurlijk is de 1.5 release goed, maar het hele jaar werk valt er niet vanaf te zien. Voor mij persoonlijk vindt ik het vanaf 0.8 een beetje bergafwaarts gegaan.

Ik gebruik echter nog wel altijd Firefox, maar een Opera met Gecko engine zou wel helemaal geweldig zijn. Of ze moeten bij Opera nu wel eens flink opschieten met hun Merlin engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:52
kwhuisman schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:45:
[...]

Ik heb precies hetzelfde euvel, en ik wordt er helemaal gestoord van!
Vaak nadat ik een venstertje heb uitgeklikt loopt Firefox helemaal vast. Meestal moet ik het proces killen, soms kan ik hem gewoon weer starten.
Tot nu toe ook nergens een oplossing gevonden en alles wat jij gedaan hebt heb ik ook al gedaan.
Iemand hier al een oplossing voor?
Ik heb dit probleem al een half jaar, een verse Windows XP maakte ook geen verschil!!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:39:
Heb gezocht maar geen oplossing kunnen vinden voor het volgende:

1) Heb het probleem dat de onderkant van mn venster niet goed weergegeven wordt. Aangegeven met blauw in de screenshot ;)

Zie image (klik voor fullsize): [afbeelding]

De rode ^ staat er van zichzelf al. Re-install hielp niet.

2) En rechtermuisklik boven (naast Help e.d.) -> Customize doet niks. De woorden "File, Edit" e.d. blijven grijs en ik kan er ook geen gebruik meer van maken.
Dit probleem had ik ook op mijn MAC. later kwam ik er achter dat ik de versie 1,5 in het NL over de UK versie had geinstald. Misschien is dat bij jou ook het probleem?

Moet je even op de website naar de goede versie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ik weet niet hoeveel mensen actief Mozilla-blogs lezen, maar recent kwam ik twee erg interessante extensies tegen:
- Pearl Cresxcent Page Saver. Hiermee kun je met 1 druk op de knop een afbeelding van een hele webpagina, of het deel van de webpagina dat jij ziet maken. Via Daniel.
- Performancing for Firefox - Snel en makkelijk bloggen vanuit je browser. Een beetje zoals Flock doet, maar dan gewoon vanuit Firefox. Via Asa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een tijdje wordt opeens torrent files standaard gelijk geopent door flashget terwijl als ik bij download opties kijk die actie er niet bij staat...
ik wil dus dat ie me gewoon vraagt waar te saven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

.torrent verwijderen uit de lijst. extra->opties->Downloads

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ff een suggestie voor de ts:

In de nieuwe versie van firefox geeft 'ie automatisch het ff-symbool weer in de taskmanager(win 98).
de tweak is dus niet meer nodig :D .

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Audi_S2 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:39:
Helaas niet. Ik heb alleen de optie ja: script uitvoeren of nee: script stopzetten.
Dit probleem heb ik bij uploads via forms. Of het nou het MyT.net fotoalbum is, of andere uploads: op het moment dát de upload gedaan is, krijg ik de waarschuwing:
Warning: Unresponsive script

A script on this page may be busy, or it may have stopped responding. You can stop the script right now, or you can continue to see if the script will complete.

[stop script] [continue]
Het rare is dat de upload alleen afgemaakt wordt als ik *stop script* kies. 8)7
Het gaat hier overigens helemaal niet om grote uploads hoor; bij 100kB doet-ie 't al. Zojuist even met iets van 2kB getest, daar gebeurde het dan niet. Het liefst zet ik gewoon deze hele l33te nieuwe optie uit, en dat Firefox zich dan weer gewoon gedraagt als vroeger... :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Hm kan al een tijdje via FireFox geen mail meer versturen. Heb geen Outlook en gebruik de GMail Notifier + extensie maar als ik op een e-mail adres klik dan gebeurt er gewoon niks. Heb al geprobeerd om zowel GMail Notifier als de extensie opnieuw te installeren maar dit mag niet baten. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ben altijd standaard ingelogd bij GMail.

FireFox versie 1.5
Gmail notifier FireFox extensie 0.5.3
GMail notifier 1.0.25.0

B.v.d

// Edit: Ook even met Internet Explorer geprobeerd en deze zegt: Er is geen standaard mail client geinstalleerd (of iets dergelijks). Erg vreemd.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TommyGun schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:52:
Hm kan al een tijdje via FireFox geen mail meer versturen. Heb geen Outlook en gebruik de GMail Notifier + extensie maar als ik op een e-mail adres klik dan gebeurt er gewoon niks. Heb al geprobeerd om zowel GMail Notifier als de extensie opnieuw te installeren maar dit mag niet baten. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ben altijd standaard ingelogd bij GMail.

FireFox versie 1.5
Gmail notifier FireFox extensie 0.5.3
GMail notifier 1.0.25.0

B.v.d

// Edit: Ook even met Internet Explorer geprobeerd en deze zegt: Er is geen standaard mail client geinstalleerd (of iets dergelijks). Erg vreemd.
ik gebruik GMail Manager, en die werkt prima met FF 1.5. Hij opent de mailpagina in een nieuwe tab en je kan meerdere accounts gebruiken. Misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

gwystyl schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:08:
[...]

ik gebruik GMail Manager, en die werkt prima met FF 1.5. Hij opent de mailpagina in een nieuwe tab en je kan meerdere accounts gebruiken. Misschien een optie?
Geinstalleerd en ingesteld maar zonder resultaat. Zal Gmail notifier nog eens opnieuw installeren. Bedankt. Edit // Joepie het werkt weer :D Heel erg bedankt. Reinstall van Gmail notifier deed dus wonderen.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 30-12-2005 18:14 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 15:46

MBV

Waar ik persoonlijk nogal gek van wordt is de hoeveelheid freezes van Firefox sinds 1.5. Het lijkt aan de plugins te liggen die niet doen wat ze moeten doen, maar het is mega irritant. Zit je lekker naar uitzendinggemist.nl te kijken ofzo, reageert WMP ineens niet meer. Lekker boeiend, vind ik dan en klik het scherm weg. Op dat moment hangt hij, en mag ik gaan killen :(

Wat ik ook irritant vind: sommige sites bieden WMV's als download aan. Is er een truc om die URL rechtstreeks aan WMP/winamp/... door te geven? Als die er niet is ga ik eens kijken of ik tijd over heb om zelf een plugin te schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

'k heb nu iets raars met Firefox (al een keer eerder gehad en daardoor gedwongen te formateren).
Elke link wat ik in windows EN Internet Explorer open gaat naar firefox heen. Op zich geen probleem zul je denken. Wat nu het rare is dat ook zelfs bij het invoeren van een URL in IE en op enter druk, Firefox tevoorschijn komt en de pagina toont en er een leeg IE venster achterblijft :/
Primaire browser instellen naar IE en dan terug naar FF zetten ook geen nut. FF uninstalleren doe ik liever nog niet, want vorige keer kreeg ik het ook niet meer werkend. Bij elke link die er dan geopend word verschijnd er een windows error dat de applicatie niet gevonden is, ook al staat IE erop en als primaire browser... ;(
Na het typen proberen FF te herinstalleren, kijken wat ie dan doet..
Heb ook alles al gescanned op virussen/spyware.

edit:

hmm, had vanochtend ook de beta van IE7 (standalone) geprobeerd, misschien dat die alles naar de knoppen heeft geholpen. Probeer eerst wel in die richting verder te zoeken.

ff 1.5 trouwens

Probleem opgelost :) Lag toch aan IE 7, meerdere personen last van gehad zo te zien
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/12/16/504864.aspx

[ Voor 20% gewijzigd door potatox op 02-01-2006 23:26 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Thx, had ik ook last van. Was wel al half jaar terug dat ik ie7 beta had installed, maar die key was erbij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Zijn er hier mensen die firefox gebruiken icm Casema webmail?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Superdeboer schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:31:
[...]

Dit probleem heb ik bij uploads via forms. Of het nou het MyT.net fotoalbum is, of andere uploads: op het moment dát de upload gedaan is, krijg ik de waarschuwing:

[...]

Het rare is dat de upload alleen afgemaakt wordt als ik *stop script* kies. 8)7
Het gaat hier overigens helemaal niet om grote uploads hoor; bij 100kB doet-ie 't al. Zojuist even met iets van 2kB getest, daar gebeurde het dan niet. Het liefst zet ik gewoon deze hele l33te nieuwe optie uit, en dat Firefox zich dan weer gewoon gedraagt als vroeger... :)
hier en hier staan een aantal suggesties zoals het aanpassen van dom.max_script_run_time in about:config of het een voor een verwijderen van je extensions totdat je die waarschuwing niet meer krijgt :Y)
Ook Adblock plus schijnt er iets mee te maken hebben volgens een aantal posters daar, maar ik heb er zelf nog nooit last van gehad.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik zag net een interessant bericht op Nu.nl:
Firefox integreert p2p-mogelijkheid

Uitgegeven: 3 januari 2006 14:19
Laatst gewijzigd: 3 januari 2006 15:44
AMSTERDAM - Mozilla gaat waarschijnlijk binnenkort in zijn populaire browser Firefox een p2p-functionaliteit inbouwen. De nieuwe toevoeging gaat wordt gemaakt door Allpeers en is in volle ontwikkeling. Allpeers zou dezelfde techniek gaan gebruikten als Bittorrent.

Met de vernieuwde extensie kunnen gebruikers gemakkelijk bestanden via de browser naar elkaar toezenden. Via thumbnails is het mogelijk om de bestanden te 'zien'. De bestanden worden eerst gecodeerd voordat deze verzonden worden. 'Allpeers' komt in de zijbalk van de browser.

Wanneer de nieuwe functionaliteit beschikbaar komt, is nog onbekend.
Bron: Nu.nl

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jozz schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:21:
Ik zag net een interessant bericht op Nu.nl:

[...]

Bron: Nu.nl
Is al een tijdje bekend, zie Tweakers.net:
Bedrijf werkt aan 'veelbelovende' P2P-extensie voor Firefox

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

nu.nl laat het overkomen alsof de extensie door Mozilla zelf ontwikkeld wordt. Daarbij kan je bij een extensie ook niet van 'inbouwen' spreken imo...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
Had ik niet gezien.
crisp schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:28:
nu.nl laat het overkomen alsof de extensie door Mozilla zelf ontwikkeld wordt. Daarbij kan je bij een extensie ook niet van 'inbouwen' spreken imo...
Ik dacht eerst ook al dat het door Mozilla werd ontwikkeld, maar het lijkt me erg vreemd. Veel extensies worden volgens mij niet door Mozilla zelf ontwikkeld, maar door anderen om er extra functionaliteit aan toe te voegen.

Ik denk dat het ook niet slim zou zijn als Mozilla dat zelf zou doen ivm mogelijke rechtzaken ed.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er wordt in de Gecko-core wel gewerkt aan support torrents AFAIK. Dat is geloof ik zelfs een Summer of Code-project geweest. Dus in theorie zou het best kunnen dat dit project daar een uitbreiding op is, maar voor zover ik weet doet de torrentsupport (als die al af is) helemaal niets op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zou t goed vinden als er een p2p programma komt dat goed is voor mp3 uitwisseling, nu WinMx en Kazaa op hun gat liggen, er vallen er steeds meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

oh shareaza werkt nog wel redelijk. Maar laten we eerlijk wezen: er komt ooit een einde aan. Ik vraag me ook een beetje af waarom de makers (toekomstige) van deze p2p extensie dit mozilla aan willen doen. Het lijkt me niet echt fijn als mozilla om geassocieerd te worden met illegale downloads. Want laten we eerlijk wezen...dat is toch wat al die programma's stimuleren.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ach ik loop nu al 6 jaar rond op usenet, en daar was het ook: over 2 jaar is het toch wel gedaan, floreert meer dan ooit. Dus..... Maar niet te ontkennen valt dat p2p wel degelijk onder druk staat.
* Sjah blijft het jammer vinden dat napster destijds is verdwenen, vond je alles op, omdat iedereen daar zat

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 04-01-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

_PoTaToX_ schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:15:
*knip*

edit:

hmm, had vanochtend ook de beta van IE7 (standalone) geprobeerd, misschien dat die alles naar de knoppen heeft geholpen. Probeer eerst wel in die richting verder te zoeken.

ff 1.5 trouwens

Probleem opgelost :) Lag toch aan IE 7, meerdere personen last van gehad zo te zien
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/12/16/504864.aspx
en voor dit probleem heb ik vorige week mijn windowsXP dus maar opnieuw geinstalleerd omdat ik geen oplossing kon vinden na ruim een halve dag zoeken :\ 8)7

//edit mijn install was toch eigenlijk wel brakjes na ruim een halfjaar dus opzich niet heel erg dat ik een reinstall moest doen, wel jammer van de verspilde tijd aan het zoeken...

[ Voor 13% gewijzigd door woest85 op 04-01-2006 17:06 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Nu.nl doet het inderdaad voorkomen alsof het in firefox zelf wordt ingebouwd. Nou had ik al niet zo'n hoge pet op van nu.nl maar goed. Extensions zijn natuurlijk altijd welkom :)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

J-P

Syntax erro....

Weet iemand van jullie ofdat er een extensie is die bij het inklikken van de hoofduitknop van firefox, niet firefox sluit maar alleen de actieve tab????

Dit omdat ik mijn muis zo heb ingesteld dat die iedervenster sluit. Maar dus ook meteen heel Firefox, met of zonder meerdere tabs.

Tanx

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bogey Dope schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:29:
Weet iemand van jullie ofdat er een extensie is die bij het inklikken van de hoofduitknop van firefox, niet firefox sluit maar alleen de actieve tab????

Dit omdat ik mijn muis zo heb ingesteld dat die iedervenster sluit. Maar dus ook meteen heel Firefox, met of zonder meerdere tabs.

Tanx
Heb je een muis waar je keystrokes (sneltoetsen) aan kunt hangen (bv. een Microsoft Intellimouse)?
Als dat zo is, kun je gewoon de keystroke "CTRL + W" aan de muisknop koppelen (die de actieve tab zal sluiten). Doe dit wel alleen voor Firefox, dus niet voor alle programma's instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:39:
[...]

Heb je een muis waar je keystrokes (sneltoetsen) aan kunt hangen (bv. een Microsoft Intellimouse)?
Als dat zo is, kun je gewoon de keystroke "CTRL + W" aan de muisknop koppelen (die de actieve tab zal sluiten). Doe dit wel alleen voor Firefox, dus niet voor alle programma's instellen.
Zo heb ik het nu inderdaad opgelost met een intellimouse.
Maar het irritantie hiervan vind ik dat ik dan de andere programma's niet meer met dezelfde knop kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bogey Dope schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:45:
[...]

Zo heb ik het nu inderdaad opgelost met een intellimouse.
Maar het irritantie hiervan vind ik dat ik dan de andere programma's niet meer met dezelfde knop kan sluiten.
Dat kan wel hoor met een Intellimouse :)
In het eerste tabblad (Buttons) van het venster Eigenschappen voor Muis vind je een knop Settings, waarmee je de functie van de muisknoppen specifiek voor elk programma kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:49:
[...]

Dat kan wel hoor met een Intellimouse :)
In het eerste tabblad (Buttons) van het venster Eigenschappen voor Muis vind je een knop Settings, waarmee je de functie van de muisknoppen specifiek voor elk programma kan instellen.
Settings vind ik niet hoor? Misschien oude versie???

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bogey/images/ScreenShot005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Yes!!!!! Je had helemaal gelijk, en ik ook trouwens ;)

Heb net intellimouse 5.3 geinstalleerd en daar staat idd die optie bij.

Tanx man!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Bogey Dope schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:06:

Tanx man!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Had dan meteen de nieuwste 5.5 genomen, scheelt je weer een update :P
Het is wel een verrekte handige feature, ook als je alleen even wat in een programma wil testen.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 06-01-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bogey Dope schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:06:

Hmm wist ik niet, hier stond die knop er meteen bij, en ik heb een oudere versie (4.x) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Memory usage van firefox begint hier toch wel een beetje een probleem te vormen
Vanmiddag:
http://bbox.homelinux.net:4000/~blacky/firefox-mem-leak.jpg
Daarnet:
http://bbox.homelinux.net:4000/~blacky/firefox-memleak.jpg

Tussen die 2 zat dus een volledige herstart van firefox ...
Web developer extension & adblock, dat is het wat extensions betreft.

K'neem aan dat hier zelf niet veel aan te doen valt, maar k'hoop wel dat ze dit zo snel mogelijk oplossen, deze problemen had ik helemaal niet met de mozilla suite.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56
Ik heb precies dezelfde extensies en ik draai Firefox 1.5, bij mij gebruikt firefox maar 50 mb geheugen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:08:
[...]

Hmm wist ik niet, hier stond die knop er meteen bij, en ik heb een oudere versie (4.x) ;)
Erg vreemd, want mijn vorige was dus 5.0 (gewoon de software bijgeleverd met de muis) en daar stond het niet bij.

Ach, eind goed al goed _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hebben jullie ook met 1.5 dat de links naar de trailers op http://www.imdb.com/title/tt0348333/trailers niet werken en in IE wel? Het lijkt erop dat Firefox de URL op de een of andere manier verkeerd zet. Het wordt dan http://www.imdb.com/ad/6f...tainment.net/trailers.htm ipv gewoon http://www.ez-entertainment.net/trailers.htm bijvoorbeeld. Als ik de link in een tab of new window open, werkt het wel.

Extensie die ik heb:
-Adblockplus met blocklist van pierceive.com, maar ook met adblock uitgeschakeld, werkt het niet.

Is dit een Firefox probleem, of doet de site gewoon iets naars?

Edit: Vreemd?! Ik test het nu nog eens en nu werkt het gewoon wel...

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 09-01-2006 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

bij mij doet hij het ook niet. Ik zie alleen niks geks: gewoon een <a href="http://"> dus dat zou moeten werken...

Bij trailers etc is de functie van IE erg handig dat hij, wanneer hij de URL van een filmpje krijgt, hem direct kan afspelen in WMP ofzo. Is er een plugin (behalve IE-Tab :P) die daar ook voor kan zorgen? Of moet ik zelf gaan proggen?

edit:
en bij mij doet hij het nu ook... :/

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 09-01-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mensen, even een stom vraagje... Hoe kan het zijn dat ik niet via poort 79 kan browsen? Was dat niet een instelling? Ik kan het niet vinden :/

Waar zat dat ook alweer? |:(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Room42 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:50:
Mensen, even een stom vraagje... Hoe kan het zijn dat ik niet via poort 79 kan browsen? Was dat niet een instelling? Ik kan het niet vinden :/

Waar zat dat ook alweer? |:(
hoe bedoel je?

probeer is: protocol://host:port/
e.g. http://tux:8080/

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, bijvoorbeeld (namelijk de link die niet wil): Linkje

Is geen spam, want ik heb verder niets met dat bedrijf te maken :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

@MBV, vaag he, dat hij het soms niet doet en soms wel. Trouwens, In de Klite codecpack ( http://www.codecguide.com ) zitten ook plugins, zodat je alle videos ook in Firefox kan bekijken.

@sjaakduhuuhl, ik krijg inderdaad ook een melding van Firefox dat hij niet naar dat adres wil, uit veiligheid voor mezelf... Is vast een waarde voor in about:config om het uit te zetten, ik weet alleen niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb het gevonden: http://www.mozilla.org/re....12/known-issues.html#psm
For security reasons, Mozilla does not allow connections to certain ports. To override this on a per-port basis, add a comma separated list of ports to defaults/all.js (in your Mozilla installation directory). Note that this pref only works in the all.js file in the Mozilla installation directory and it affects all users of the installation. It does not work if you add it to the prefs.js or user.js files in your personal profile directory. For example, to unblock ports 1, 3, and 7, use the following line: pref("network.security.ports.banned.override", "1,3,7");
En nog wat uitgebreider: Mozilla Port Blocking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Aarsbuds0r schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:26:
@MBV, vaag he, dat hij het soms niet doet en soms wel. Trouwens, In de Klite codecpack ( http://www.codecguide.com ) zitten ook plugins, zodat je alle videos ook in Firefox kan bekijken.
Die heb ik ook geïnstalleerd, maar om de één of andere reden negeert windows die vrij regelmatig en zie ik een halve Windows Media Player 10 in mijn tabje verschijnen :'(
Weet je toevallig ook een manier om binnen de FF instellingen de streams die Media Player Classic afspeelt met die plugin te laten spelen? Ik kon het niet veranderen bij de extensie-handler-instellingen bij 'downloads' (FF 1.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt. Als de website zo gemaakt is dat een .wmv embedded in de pagina speelt, krijg dat hij speelt in een plugin in Firefox en zit er inderdaad een WMP skinnetje omheen. Net als dat er bij quicktime files, een quicktime raampje omheen zit. Als je een downloadschermpjekiest om de .wmv te open, dan opent je player die je aan .wmv hebt gekoppeld in Windows.

Vooral de zin "Weet je toevallig ook een manier om binnen de FF instellingen de streams die Media Player Classic afspeelt met die plugin te laten spelen?" begrijp ik niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Aarsbuds0r schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:45:
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt. Als de website zo gemaakt is dat een .wmv embedded in de pagina speelt, krijg dat hij speelt in een plugin in Firefox en zit er inderdaad een WMP skinnetje omheen. Net als dat er bij quicktime files, een quicktime raampje omheen zit. Als je een downloadschermpjekiest om de .wmv te open, dan opent je player die je aan .wmv hebt gekoppeld in Windows.

Vooral de zin "Weet je toevallig ook een manier om binnen de FF instellingen de streams die Media Player Classic afspeelt met die plugin te laten spelen?" begrijp ik niet goed.
Ik bedoelde inderdaad het WMP skinnetje. Eerder opende hij een wmv zonder rand eromheen (zoals media player classic). Nu krijg ik er een WMP skin omheen, zodat ik het idee heb dat media player volledig wordt opgestart. Ik wil dus weten hoe ik terug kan gaan van die WMP skin naar de MPC skin/player (met alleen een voortgangsbalk onderin met een play en stop knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 15:22
Laatst zag ik ergens een extensie o.i.d. waarmee de back button groter gemaakt kon worden, a la iexplorer. Ben 'm echter kwijt... weet iemand toevallig waar ik 'm kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Rechtermuisknop op Navigation Toolbar > Customize > Icons and text en Use small Icons aanzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 15:22
Nee, ik bedoel zoiets
Afbeeldingslocatie: http://hublog.hubmed.org/images/050612_big_back-tm.jpg
Hier staat overigens wel een hack-methode om een grotere back button te krijgen: http://hublog.hubmed.org/archives/001144.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Aarsbuds0r schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:45:[knip]Als je een downloadschermpjekiest om de .wmv te open, dan opent je player die je aan .wmv hebt gekoppeld in Windows.
[knip]
Dát wil ik dus voorkomen. Als je zo'n link in IE (of IE-tab) opent, dan krijg je dus geen download van een uur, maar wordt hij direct in WMP geopend. En dáár zoek ik een plugin voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij kan dat alleen met streaming bestanden? Gewone bestanden kan je niet spelen voordat ze helemaal binnen zijn op je PC geloof ik. Bij sommige bestandsformaten/codecs trouwens wel, maar sommige ook niet. Ik weet niet of het met .wmv kan.

Misschien iets om te vragen op het forum van codecguide.com , daar zitten wel mensen die er echt alles van weten geloof ik.

[ Voor 21% gewijzigd door woekele op 10-01-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Misschien is mediaplayerconnectivity de extensie die je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@aarsbuds0r: start WMP eens, druk op crtl+u, en voer daar een URL in die gewoon het bestand serveert. Na een poosje bufferen gaat hij spelen, zonder het hele bestand te hebben gedownload :) Alle AVI-achtige bestanden gaan van begin naar eind, en komen ook niet in willekeurige volgorde binnen.

@Sjah: die zorgt er alleen voor dat je kan kiezen bij zo'n venstertje wat je wilt doen. Erg irritant, omdat hij niet bij alle sites werkt, en als hij wel werkt ook irritant werkt :). Ik ga dus maar eens proggen, ná de toetsweek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Okeej, laat ons even weten wat er precies uitkomt, vind het wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Uit de TS:
Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GOT kun je het iig oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten. Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten echter wel. Volgens deze bug zou dit probleem in Firefox 1.1 opgelost moeten zijn. Beta versies hiervan zijn al als nighty te downloaden (zie links sectie)
Dit werkt helaas niet bij mij. Ik heb firefox 1.5. Daarbij, zijn er geen andere oplossingen onderhand?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Laatst online: 26-12-2024
Is er ook een setting die ervoor zorgt dat je .exe files rechtstreeks kan openen zonder ze eerst te downloaden? Dit vind ik nogal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraQ schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:07:
Is er ook een setting die ervoor zorgt dat je .exe files rechtstreeks kan openen zonder ze eerst te downloaden? Dit vind ik nogal lastig.
Strikt genomen? Nee :+ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vandaag mooie dag, precies 1 jaar geleden dat ik naar FF overstapte. Hier het bewijs

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.zwart16/FF.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 14-01-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben begonnen in jan. 2004 ongeveer met mozilla, daarna Firefox:
Type: Bestandsmap
Grootte: 46,1 MB (48.360.119 bytes)
Grootte op schijf: 49,1 MB (51.494.912 bytes)
Bevat: 592 bestanden, 73 mappen
Gemaakt: dinsdag 11 mei 2004, 0:24:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb in 2004 of 2005 een tijdje firefox gebruikt. Maar omdat IE toch nog altijd compatibeler is, gebruik ik deze weer. Ook mede dankzij het feit dat er een bescheiden pop-up-blocker ingebouwd is. Ik ben nog geen IE-oncompatibele pagina's tegengekomen, tot gisteren. Vandaar dat ik weer firefox heb geïnstalleerd.

Maar ik blijf verder IE gebruiken, vanwege de goede compatibiliteit.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Er zijn genoeg extensies voor Firefox zodat je geen last hoeft te hebben van incompatibele sites. Verder vind ik vooral tabbed-browsen een grote verbetering ten opzichte van de mogelijkheden die IE geeft.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:28

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:19:
Ben begonnen in jan. 2004 ongeveer met mozilla, daarna Firefox:
Type: Bestandsmap
Grootte: 46,1 MB (48.360.119 bytes)
Grootte op schijf: 49,1 MB (51.494.912 bytes)
Bevat: 592 bestanden, 73 mappen
Gemaakt: dinsdag 11 mei 2004, 0:24:56
Mijn FF mapje heet nog Phoenix.. :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Met mijn Firefox 1.5 zie ik op http://www.beneluxrail.net/modules.php?name=Forums niet de inhoud van de forums, terwijl ze er -volgens de HTML- wel degelijk zijn. Ook in IE zie ik ze wel. Iemand anders met dit probleem? Cache heb ik al een keer geleegd.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

bigchristiaan schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:29:
Ik heb in 2004 of 2005 een tijdje firefox gebruikt. Maar omdat IE toch nog altijd compatibeler is, gebruik ik deze weer. Ook mede dankzij het feit dat er een bescheiden pop-up-blocker ingebouwd is. Ik ben nog geen IE-oncompatibele pagina's tegengekomen, tot gisteren. Vandaar dat ik weer firefox heb geïnstalleerd.

Maar ik blijf verder IE gebruiken, vanwege de goede compatibiliteit.
Ik gebruik daarom de IEView extensie. Zo kan ik normaal met FF surfen (wat met name voor spyware prettig is) en als ik iets incompatible tegen komen open ik hem met 2 kliks in IE.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
bigchristiaan schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:29:
Ik heb in 2004 of 2005 een tijdje firefox gebruikt. Maar omdat IE toch nog altijd compatibeler is, gebruik ik deze weer. Ik ben nog geen IE-oncompatibele pagina's tegengekomen, tot gisteren. Vandaar dat ik weer firefox heb geïnstalleerd.
kicken site zeg, gewoon zeggen we maken een site die gebruik maakt van de nieuwe snufjes, laat IE maar de klere krijgen, kunnen we niet op wachten,hehehe. Zouden meer sites moeten doen. Zodra ie7 uit is , verwacht ik dat een hoop sites ie6 gaan verbannen, en terecht, oude browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sjah schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:02:
[...]

kicken site zeg, gewoon zeggen we maken een site die gebruik maakt van de nieuwe snufjes, laat IE maar de klere krijgen, kunnen we niet op wachten,hehehe. Zouden meer sites moeten doen. Zodra ie7 uit is , verwacht ik dat een hoop sites ie6 gaan verbannen, en terecht, oude browser.
Wel jammer dat ik ook een "get firefox" melding krijg bij FF 1.5 NL.... als ik verder over de pagina navigeer werkt de inhoud verder wel. Als ik hem open in IE krijg ik bij elk stukje content die "u heeft geen firefox" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat komt omdat bigchristiaan naar die FF foutmeldingspage heeft gelinkt, ligt niet aan FF 1.5 ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 15-01-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:37:
[...]

Wel jammer dat ik ook een "get firefox" melding krijg bij FF 1.5 NL.... als ik verder over de pagina navigeer werkt de inhoud verder wel. Als ik hem open in IE krijg ik bij elk stukje content die "u heeft geen firefox" melding.
Ik kijk net bij de teller van mijn site en zie allemaal bezoekers hiervandaan komen :). Ik ben de webmaster van de bovengenoemde site (zal hem niet nogmaals noemen, anders is het waarschijnlijk spam...). Je ziet die melding omdat de link verwijst naar .com/firefox.php en niet naar de standaard pagina (index.php), Je ziet dan dus altijd de firefox melding.

En trouwnes, je vraagt je misschien af waarom ik geen moeite doe hem in IE goed te laten werken: Microsoft heeft mij gewoon een keer IE laten gebruiken omdat Live Mail en een Live Messenger invite niet te openen is imn FF! Ik vind het dan redelijk rechtvaardig om IE te bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Weet iemand of er een quicksearch engine is die zoekt op google.nl, maar dan niet direct in "pagina's in het Nederlands" ?

Dus gewoon normaal zoeken maar dan wel bij google.nl en niet google.com

De google NL engine zoekt namelijk direct in pagina's in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Is het bij iedereen zo dat het "Go" menu-item zo traag laadt? Dat is echt ontzettend vervelend, maar zat laatst ergens anders met een andere FF install, maar daar was het niet rtaag.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hier geen last van.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:38
Vraagje:
Kan alle instelling van firefox overzetten naar een andere computer/verse instal?
Zo ja, hoe doe ik dat dan?

The Mindkiller moet zichzelf aanleren eerst de topicstart zorgvuldig door te lezen of ff een search te doen :) :+ :z

[ Voor 38% gewijzigd door The mindkiller op 15-01-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Maverick schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:03:
Is het bij iedereen zo dat het "Go" menu-item zo traag laadt? Dat is echt ontzettend vervelend, maar zat laatst ergens anders met een andere FF install, maar daar was het niet rtaag.
Bij mij duurt het ook een seconde of 2, dus kan kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
enig idee waaraan het kan liggen?
Ah, kijk, ik heb mijn history verminderd van 50 naar 10 dagen, en nu laadt de "Go" knop gewoon vrijwel onmiddelijk.

[ Voor 64% gewijzigd door Maverick op 15-01-2006 23:27 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een extension om behalve bookmarks ook passwords en misschien zelfs cookies te syncen met meerdere systemen (via een server op internet)?
Er zijn wel een paar niet up-to-date bookmark syncers, maar ik wil liefst meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Wokschotel schreef op zondag 15 januari 2006 @ 10:04:
Met mijn Firefox 1.5 zie ik op http://www.beneluxrail.net/modules.php?name=Forums niet de inhoud van de forums, terwijl ze er -volgens de HTML- wel degelijk zijn. Ook in IE zie ik ze wel. Iemand anders met dit probleem? Cache heb ik al een keer geleegd.
Kan iemand dit even testen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik zie ze wel allemaal.... FF 1.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Nu dit topic al bijna op de 1000 posts zit, lijkt het me zinvol om de volgende informatie in de nieuwe startpost op te nemen.

Heel vaak wordt er iets gevraagd waarbij het handig is om te weten waar de profielen van Firefox zich bevinden. Hieronder even een overzichtje van de meestgebruikte locaties:
OSLocatie
Windows 95/98/me (single user)C:\Windows\Application Data\Mozilla\Firefox
Windows 95/98/me (multi-user)C:\Windows\Profiles\%username%\Application Data\Mozilla\Firefox
Windows NT 4.xC:\Winnt\Profiles\%username%\Application Data\Mozilla\Firefox
Windows 2000/XPC:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Mozilla\Firefox
Unix/Linux~/.mozilla/firefox
Mac OS X~/Library/Application Support/Firefox
Bron: Firefox Hacks - Nigel McFarlane - O'Reilly
En misschiens is het ook handig om de command-line options ook even te vermelden. Deze is voor normale gebruikers veel minder van belang, maar misschien evengoed toch handig.
Commando
Resultaat
Voorbeeld
profile "<path>"
Starts Firefox with profile located at the given path.
firefox.exe -profile "E:\myprofile"

P "<profile name>"
Starts Firefox with a given profile name (profile name is case sensitive).
firefox.exe -P "Joel User"
<url>
Launches Firefox and opens the given URL(s).

firefox.exe "www.mozilla.org|www.mozillazine.org"
safe-mode
Launches Firefox without loading extensions or themes.
firefox.exe -safe-mode
height <value>
Sets height of the startup window to <value>.

firefox.exe -height 600
width <value>
Sets width of the startup window to <value>.
firefox.exe -width 800
ProfileManager

Starts with Profile Manager.
firefox.exe -ProfileManager
UILocale <locale>
Starts with <locale> resources as UI Locale.
firefox.exe -UILocale th-TH

contentLocale <locale>
Starts with <locale> resources as content Locale.
firefox.exe -contentLocale TH
console

Starts Firefox with a debugging console.
firefox.exe -console
jsconsole
Starts with Javascript Console.
firefox.exe -jsconsole
inspector <url>

Starts with the DOM Inspector.
firefox.exe -inspector [a href="http://www.google.com/" class="external free" title="http://www.google.com/" rel="nofollow"]http://www.google.com/[/a]
chrome <url>
Loads the specified chrome.
firefox.exe -chrome chrome://inspector/content/inspector.xul
new
Loads a new browser window.
firefox.exe -new
install-global-extension "<path>"
Installs an extension globally.
firefox.exe -install-global-extension "C:\Temp\extension-file.xpi"
Bron: MozillaZine

[ Voor 19% gewijzigd door Electronical op 16-01-2006 10:54 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als je dan toch bezig bent, zet dan even de meest nuttige extentions erbij:

IE-Tab: verandert de render-engine van álleen de huidige pagina naar IE, mbv een klein icoontje rechtsonderin FF (verkapte reactie op bigchristiaan en deddiekoel
Web Developer: allerlei handige informatie over de pagina die je aan het bekijken bent, mogelijkheden om boxes een outline te geven, formatting uit te zetten, enz. Sinds de laatste versie ook alle informatie over het element onder je muiswijzer op te vragen. Echt ideaal :)
IExif: voegt rechtsklik info toe voor plaatjes, met o.a. Exif enz. Zijn waarschijnlijk betere alternatieven voor die ik niet kon vinden.

@FraQ: daar is ook een extentie voor. Ben alleen de naam vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

MBV schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:28:
IExif: voegt rechtsklik info toe voor plaatjes, met o.a. Exif enz. Zijn waarschijnlijk betere alternatieven voor die ik niet kon vinden.
Voor Exif info gebruik ik altijd FxIF. Een betrekkelijk simpele extension die de belangrijkste Exif info uitleest en beschikbaar maakt in het propertiesvenster van je images. :)
Works like a charm. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik noem dit topic hierbij vol :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.