[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/trust.png

Het grote Firefox topic (deel 9)
Deze topicstart is gebaseerd op de topicstarts en berichten uit de vorige delen van dit topic. Speciale bedankjes gaan naar DaannO voor het deels opnieuw coden van de TS, The_Zeroorez (deel 9), Gert-Paul (deel 3, 4, 5, 6, 7 en 8 ), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij.

Voorafgaande topics:
  1. [rml][Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was Firebird)[/rml]
  2. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II[/rml]
  3. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III[/rml]
  4. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV[/rml]
  5. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V[/rml]
  6. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI[/rml]
  7. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII[/rml]
  8. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII[/rml]

Waarom Firefox gebruiken?
Voor release 1.5 van Firefox zijn er een groot aantal wijzigingen doorgevoerd en problemen opgelost uit de pre-releases. Firefox biedt onder andere ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Tabbed-browsing
    In Firefox kun je ook instellen hoe links uit andere programma's geopend moeten worden. Dus in of links in een nieuw tabblad, het huidige tabblad of in een nieuw venster moeten openen.
    Er zijn verder ook expermentele opties toegevoegd hoe links binnen Firefox geopend moeten worden. Ga naar about:config en verander browser.tabs.showSingleWindowModePrefs in true om deze opties in het Geavanceerd-paneel van je opties te tonen.
  • Privacy en beveiliging
  • Zoekfunctie
  • Versie 1.5 is beschikbaar in 37 talen (waaronder Nederlands)
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) en hier (Unofficial Firefox 1.5.0.5 changelog) worden gekeken.

Waar kan ik Firefox downloaden?
Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien.

Windows:
Installer:Engels | Nederlands

Linux:
GTK2 + XFT installer:Engels | Nederlands
GTK + XFT (zonder installer):Engels | Nederlands

MacOS X:
Compressed Disk Image:Engels | Nederlands

Zip-versies
Sinds Firefox 1.0.2 worden er geen officiële zip-versies meer aangeboden na de problemen die o.a. met Firefox 1.0.1 boven tafel kwamen. Voor de mensen die ze echt nodig hebben zijn ze ook wel als nightly te downloaden van dezelfde datum. Voor 1.0.8 kan dat vanaf [url=fftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-aviary1.0.1/]deze[/url] twee mappen voor respectievelijk Engels en NL. De Nederlandse is zeker de 1.0.7, van de Engelse is het niet duidelijk of daar ook de laatste veranderen meegenomen zijn. Portable Firefox is in dat geval een beter alternatief dan de zip.

Mirrors:
http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt.
  • Op Win9x systemen kan het Windows pictogram te zien zijn. Zie deze tip om dat pictogram te veranderen.
  • 304-HTTP headers probleem, als je met de 'terug' knop terug gaat naar een pagina waar je halverwege was, begint hij gewoon bovenaan, meer hierover verder in de TS.
  • Memory-leak, Firefox gebruikt soms enorm veel geheugen, wat in versie 1.2 (1.5) opgelost zou worden. Dit is niet gebeurt, wel is er gezegd dat dit probleem in versie 2 van Firefox opgelost zal zijn.

Heb je nog wat handige links voor mij?
In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.

FAQ

Vraag: Hoe kun je meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden?
Het antwoord op deze vraag is gegeven door Gert-Paul in Deel II van het Firefox topic.
Vraag: Rabobank internet bankieren werkt niet met Firefox?
Op deze manier wel!
Vraag: Hoe schakel ik de melding dat er nieuwe plugins gevonden zijn uit?
Volgens deze reactie op het Mozillazine Forum door het volgende te doen:

about:config
plugin.default_plugin_disabled --> False

Vraag: Hoe kun je extensies, die eigenlijk voor oudere versies van Firefox gemaakt zijn, toch gebruiken?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan:
  1. Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in een archive-editor, 7-Zip of WinRar bijvoorbeeld
  2. Open het bestand install.rdf;
  3. Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox
Mocht je ]meer informatie willen, kijk dan hier. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies van extensies downloaden.
Vraag: Outlook (of ander programma's), snelkoppelingen of IE favorieten openen of 2 Firefox vensters of geven een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen?
Dit is op te lossen door een nieuwere versie van Firefox te installeren. Op deze pagina vind je meer informatie over het probleem.
Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat er een nieuw tab in plaats van een nieuw window voor externe links geopend wordt?
Installeer een van de tabbrowser extensies zoals die in het volgende kopje staan vermeld of maak gebruik van de experimentele optie zoals deze momenteel in Firefox aanwezig is. Deze is als volgt te activeren:
about:config
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True

Na deze activatie kan je kunt de opties dan vinden onder:
Tools > Options > Advanced > Tabbed Browsing 
of
Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen

Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
  • Windows 95/98/ME: C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\
  • Linux: ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/
  • MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GoT kun je het in ieder geval oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten echter wel.

Waarschijnlijk zal dit probleem in Firefox 2.0 pas opgelost worden, in tegenstelling tot Firefox 1.1 (1.5) wat gezegd werd.

Voor meer vragen kun je de officiële (Nederlandse) FAQ bekijken.

Firefox extensies, thema's & plugins

BBCodeExtra, makkelijk op verschillende fora om snel BBCode te gebruiken. Zie [smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies voor BBCode met GoT-smiles :)
• Tabbrowser Extensies:
  • Tabbrowser Preferences - instellen waarvoor een nieuwe tab geopend moet worden
  • Tab Mix - Extensie die veel instellingen heeft maar niet zo instabiel is als TBE.
  • Tabbrowser Extensies - Super uitgebreide opties voor tabbed browsing Gebruik op eigen risico, afgeraden door developers. Kijk hier voor losse extensies die voor dezelfde functionaliteit zorgen.
IE Tab Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel 'in IE' te kunnen bekijken
DownloadStatusbar of Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
Webdeveloper - Makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
MinimizeToTray - Handig voor mensen die Firefox in de systemtray handiger vinden, in plaats van op de taakbalk.
• Webpagina's naar je eigen wensen aanpassen:• Stop vervelende ads/flash filmpjes:
  • Adblock, makkelijk om ads te blocken. Zet GoT en T.net wel op de whitelist, als je dit niet doet riskeer je een [u][b]ban[/b][/u]! Bovendien is het wel zo netjes om ons mooie forum een beetje steun te geven.
  • ucchan heeft een tutorial geschreven hoe je deze filters goed op kunt zetten.
  • FlashBlock zorgt ervoor dat Flash filmpjes niet automatisch gestart worden maar dat je eerst moet klikken om ze te starten.
  • TweakNetworkSettings zorgt voor het makkelijk instellen van het maximale aantal verbindingen, of pipelining aanstaat etc.
[/td]

Het installeren van verschillende plugins/handigheidjes in Linux

Java: Installeer, als je dat nog niet had, een java runtime environment of een development kit (deze als je ook in java wilt programmeren), zoals J2RE1.4. Vervolgens zoek je de locatie van de file javaplugin_oji.so (dit kan afwijken, het eindigt in ieder geval op oji.so, dus gebruik find/locate hierop). Doe als je het path van deze file gevonden hebt dit als je in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staat: ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so . Herstart firefox en kijk bij about:plugins of het gelukt is.
Flash. Gebruik de flash linux installer van macromedia (typ deze 3 woorden in in je adresbalk en je bent er) en maak net zoals bij java in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins symlinks naar de files /usr/lib/flashplugin-nonfree/flashplayer.xpt en /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so .
• Als je geen rootrechten op het systeem hebt maar deze software wel aanwezig is kun je de symlinks maken in ~/.mozilla/plugins/ . Eventueel moet je deze directory nog zelf aanmaken.
• Als je graag wilt dat externe applicaties firefox gebruiken om urls in te openen (zoals amsn, xchat) kun je dit als volgt doen:
mozilla-firefox -remote "openurl(http://www.tweakers.net)"
Probeer dit eens uit vanaf de shell en kijk ook eens hier naar wat de opties zijn. Uiteraard hangt de representatie van de url af van de applicatie die het commando geeft, bij amsn is het bijvoorbeeld $url.

[ Voor 73% gewijzigd door TheZeroorez op 08-08-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
*Ik heb Gert-Paul gemaild, hij had het druk en ik heb zijn toestemming dit topic te openen.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

zorg dan ook ff dat er in het oude topic een link komt....was lastig te vinden zo...

iemand trouwens al de automatische update naar 1.5.01 gehad? ik niet nl. link: meuktracker: Mozilla Firefox 1.5.0.1 RC1

[ Voor 42% gewijzigd door Pretorian_ op 18-01-2006 20:02 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik heb meteen wel een aardige vraag, ik maak veelvuldig gebruik van de web developer toolbar, en de ietab functie is op zich handig om sites in IE te bekijken (als je css's aan het editen bent vooral).

Echter ik vroeg me af of er ook een plugin/extension oid is om ín firefox een site/css als IE te renderen.

Dus niet apart IE opstarten maar in firefox zelf het resultaat bekijken.
Het lijkt me dat dit om copyright technische redenen wellicht niet bestaat, maar misschien heb ik het fout :P

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

dat doet ietab toch al?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar zoals je aangeeft gebruik je IEtab, wat is daar mis mee dan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Trouwens, een vraag van mijnerzijde:

Wie hier heeft al een build van Minimo geprobeerd op z'n Smartphone-telefoon?
Minimo hoort ook in dit topic thuis lijkt mij?

edit:
:( dubbelpost :(

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 18-01-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zal even aan de mod die de oude heeft dichtgegooid vragen of hij er een berichtje in wil plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basbarbrbarbr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 16:10
weet iemand hoe ik webpagina's (met name plaatjes) sneller kan laten weergeven? gaan namelijk vergleken met Internet Explorer zeeeer traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

anandus schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:08:
Trouwens, een vraag van mijnerzijde:

Wie hier heeft al een build van Minimo geprobeerd op z'n Smartphone-telefoon?
Minimo hoort ook in dit topic thuis lijkt mij?

edit:
:( dubbelpost :(
Is dit een soort FF op je smartphone of zie ik dit nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 00:40
Ik vind FireFox opzich 'prima' werken, alleen een paar dingen die ik irritant vind:

- Als ik een filmpje kijk, dus via een MediaPlayer venstertje op een website, en ik kom bijv. aan het geluid dan is het beeld van het filmpje weg !?
- Soms als ik een filmpje niet afkijk, krijg ik een of andere Dynamic-Library error, dan moet ik alle FireFox vensters sluiten, en dan nog via Taakbeheer firefox.exe afsluiten. Doe ik dit niet, krijg ik gezeik met een nieuw profiel moeten aanmaken e.d.

Verder werkt het wel lekker, ben nu opzoek naar een fatsoenlijke Ad-blocker... ik gebruikte Adblock, maar door dat programma werkte op een of andere manier flash-sites ook niet meer 8)7.

Grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Good Fella schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:05:
[...]

Is dit een soort FF op je smartphone of zie ik dit nou verkeerd?
Ja, klopt :)

Minimo staat voor Mini-Mozilla, een soort Firefoxje voor je telefoon :)
http://www.mozilla.org/projects/minimo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

De_Bastaard schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:39:
Ik vind FireFox opzich 'prima' werken, alleen een paar dingen die ik irritant vind:

- Als ik een filmpje kijk, dus via een MediaPlayer venstertje op een website, en ik kom bijv. aan het geluid dan is het beeld van het filmpje weg !?
Grtz,
Heb ik ook, dan moet je ff scrollen ofzo en dan is het er weer. Maar volgens mij heeft IE dat ook hoor.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
En als het te klein is om te scrollen moet je even verkleinen en vergroten.. IE heeft dit bij mij idd ook, alleen soms iets minder heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Deze extensie staat bij mij in de top 3.

MinimizeToTray

Het zorgt ervoor dat je bij het minimaliseren, handig naar de tray gaat i.p.v. de taakbalk.
Zoals op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://minimizetotray.mozdev.org/images/earlyFirefoxmenuSmall.png

Erg handig!

ps. Ik kan me niet voorstellen dat deze hier nooit voorbij is gekomen, maar ik vind het wel een vermelding in de TS waard :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pretorian_ schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:58:
zorg dan ook ff dat er in het oude topic een link komt....was lastig te vinden zo...

iemand trouwens al de automatische update naar 1.5.01 gehad? ik niet nl. link: meuktracker: Mozilla Firefox 1.5.0.1 RC1
Dat is een release candidate, geen stable release. En er is (helaas) geen optie om de auto updater beta s of release candididates te laten installeren.

Waar kun je trouwens instellen wat er gebeurd als je 'google tweakers' intypt in de adresbar?
Normaal krijg ik dan altijd de zoekresultaten maar bij een installatie krijg ik gelijk de eerste hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

ik niet hoor. ga wel meteen naar google.com en niet .nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:39:
[...]

Dat is een release candidate, geen stable release. En er is (helaas) geen optie om de auto updater beta s of release candididates te laten installeren.

Waar kun je trouwens instellen wat er gebeurd als je 'google tweakers' intypt in de adresbar?
Normaal krijg ik dan altijd de zoekresultaten maar bij een installatie krijg ik gelijk de eerste hit.
er is een extensie waarmee je je update-channel kan aanpassen:
http://users.blueprintit..../updatechannel/index.html

hiermee kan je ook naar nightlies overstappen of alleen beta's of alleen releases

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Anoniem: 45135 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:26:

MinimizeToTray

Het zorgt ervoor dat je bij het minimaliseren, handig naar de tray gaat i.p.v. de taakbalk.
Zoals op dit plaatje:

[afbeelding]

Erg handig!

ps. Ik kan me niet voorstellen dat deze hier nooit voorbij is gekomen, maar ik vind het wel een vermelding in de TS waard :) .
Is idd erg handig alleen nadeel is dat FireFox steeds meer geheugen gaat gebruiken, ik hou er wel van om hem af en toe opnieuw te starten

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Evil M@V schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:57:
[...]

Is idd erg handig alleen nadeel is dat FireFox steeds meer geheugen gaat gebruiken, ik hou er wel van om hem af en toe opnieuw te starten
idd firefox vreet soms echt geheugen, mja ik heb dan ook gemiddeld meer dan 10 pagina`s open staan, en met alle plugins wordt het wel een resource vreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Pretorian_ schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:45:
ik niet hoor. ga wel meteen naar google.com en niet .nl.
Ik ook op andere computers. Het lijkt erop dat die google niet meer als zoek prefix ziet. Waar kun je die zoek prefixes instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 45135 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:26:

MinimizeToTray

Zoals op dit plaatje:

[afbeelding]

Erg handig!

At Your Service, ik hoorde van meer mensen dat het handig is (voor mij totaal niet, maar dat daarbuiten) dus heb het er maar voor je ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
oops, my bad, ik dacht dat die tab hetzelfde was als de IE view extension :P

kheb m net geïnstalleerd en hijs fijn >:)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8158

Hoi,

MSN biedt zoals jullie weten de mogelijkheid dmv het mail-icoon meteen naar je Hotmail inbox te gaan,
Nu heb ik Firefox ingesteld als standaard browser en IE de toegang via de firewall tot Internet ontzegt.
Ik zou graag willen dat dit venster gewoon wordt geopend in Firefox maar dit is me tot nu toe niet gelukt.
Heb ik dan een plugin nodig oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 07:32
Nee, is waarschijnlijk hardcoded in msn. Merkte zelf net weer zoeits met 3Dmark06, opent details-knop ook in IE. Nou moet ik wel toegeven dat Ff die pagina ook niet goed genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 17:05
Het is wel mogelijk middels de stuffplug NG extentie voor Messenger Plus! Het is misschien wat omslachtig maar op deze manier is het mogelijk de inbox in de standaardbrowser te laten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 07:36
Ff een vraagje, hoe haal je ook alweer dat close knopje van je tabbar af? Ik heb het namelijk eens gedaan, maar wil em eigenlijk terug hebben :+

edit: gevonden: http://www.mozilla.org/support/firefox/tips#app_tabclose

[ Voor 21% gewijzigd door Maverick op 21-01-2006 14:07 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is er een optie om de download dialog over te slaan?
Ik wil dat die direct begint met downloaden naar de folder die ik heb geselecteerd en niet eerst wacht totdat ik op OK druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_de_hoog
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:15:
Is er een optie om de download dialog over te slaan?
Ik wil dat die direct begint met downloaden naar de folder die ik heb geselecteerd en niet eerst wacht totdat ik op OK druk.
Downloads beginnen al meteen, dus voordat je op ok drukt. Daarom zal de progress bar bijna nooit op 0 beginnen.
Als je wilt dat altijd naar dezelfde directory wordt gedownload (dus zonder te vragen waar downloads opgeslagen moeten worden), dan kan je dit in de downloadopties aangeven.

Waar gehackt wordt vallen spaanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
s_de_hoog schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:28:
[...]

Downloads beginnen al meteen, dus voordat je op ok drukt. Daarom zal de progress bar bijna nooit op 0 beginnen.
Als je wilt dat altijd naar dezelfde directory wordt gedownload (dus zonder te vragen waar downloads opgeslagen moeten worden), dan kan je dit in de downloadopties aangeven.
Maar ik wil gewoon helemaal geen dialogs zien. Dat lijkt helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Mijn vraag: Is het mogelijk om het download window (control+j) (altijd) onder je bookmarks 'window' te zetten in je main firefox window, bvd? Dus dat ik geen 'popup' window meer krijg, maar mijn download window 'altijd' zie. Ik gebruik portable Firefox 1.5.

Ik heb ondertussen deze plugin gevonden (http://downloadstatusbar.mozdev.org/) maar dit is niet echt wat ik zoek. Ik wil gewoon het download window onder mijn bookmarks hebben. Iemand een idee?

[ Voor 33% gewijzigd door tHe_BiNk op 21-01-2006 23:49 ]

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

OlafvdSpek schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:37:
[...]

Maar ik wil gewoon helemaal geen dialogs zien. Dat lijkt helaas niet mogelijk.
Je zult altijd aan moeten geven dat je iets wil downloaden, maar je kunt de rest aan dialogs wel wegkrijgen. Als je er voor kiest om alles naar een bepaalde map te downloaden krijg je niet meer de dialog waar de download opgeslagen moet worden. Als je in de opties uitzet dat hij bij downloads het downloadscherm weer moet geven heb je weer een dialog minder. Uiteindelijk houdt je dan alleen het save/open dialog over. Wel handig als het bijv. een link is die je mediaplayer wel af kan handelen of wanneer je de verkeerde link aanklikt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:18:
Je zult altijd aan moeten geven dat je iets wil downloaden, maar je kunt de rest aan dialogs wel wegkrijgen.
Dat heb ik al gedaan door de link aan te klikken.
Als je er voor kiest om alles naar een bepaalde map te downloaden krijg je niet meer de dialog waar de download opgeslagen moet worden. Als je in de opties uitzet dat hij bij downloads het downloadscherm weer moet geven heb je weer een dialog minder. Uiteindelijk houdt je dan alleen het save/open dialog over. Wel handig als het bijv. een link is die je mediaplayer wel af kan handelen of wanneer je de verkeerde link aanklikt, etc.
Bij een verkeerde link kan ik altijd de download annuleren.
En Firefox weet al of media player het af kan handelen, alleen moet ik ook dat nog eens extra bevestigen.

Ik wil bijvoorbeeld voor .torrent bestanden kunnen zeggen dat die zonder een extra dialog het bestand gelijk opent in mijn client.

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-01-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakernoob
  • Laatst online: 01-04 22:01

tweakernoob

Vragen mag

Het verschil tussen IE en FF wordt ook steeds kleiner vooral met die nieuwe versie 7.0 van IE dus ik blijf een stugge IE fan.

Euhm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik heb het gevoel alsof 1.5 echt ontzettend instabiel is. Voornamelijk reflow bugs, table render bugs, concurrency bugs, bizarre berekening voor clientwidth die geheel willekeurig optreden, en welke persoon was zo bezopen om elke css of markup anomaliteit in de Javascript console te plaatsen zonder enige mogelijkheid om te filteren op error type. De bugs in bugzilla groeien ook razendsnel sinds 1.5.

Te vaak kom ik tegen dat zaken onder Opera 8 en 9, en zelfs IE zonder problemen wel werken maar FireFox weer tegen een bug aanloopt.

Ik hoop op een goede volgende release van FF, maar nu wel goed getest.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 21-01-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Anoniem: 14124 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:27:
Ik heb het gevoel alsof 1.5 echt ontzettend instabiel is. Voornamelijk reflow bugs, table render bugs, concurrency bugs, bizarre berekening voor clientwidth die geheel willekeurig optreden, en welke persoon was zo bezopen om elke css of markup anomaliteit in de Javascript console te plaatsen zonder enige mogelijkheid om te filteren op error type. De bugs in bugzilla groeien ook razendsnel sinds 1.5.

Te vaak kom ik tegen dat zaken onder Opera 8 en 9, en zelfs IE zonder problemen wel werken maar FireFox weer tegen een bug aanloopt.

Ik hoop op een goede volgende release van FF, maar nu wel goed getest.
Ik heb precies hetzelfde gevoel. Mozilla had 1.5 makkelijker een stukje stabieler kunnen maken maar koos ervoor om het eerder te releasen terwijl er nog een hoop bugs waren gemeld. Hopelijk zijn de ergste in 1.5.0.1 verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

crisp

Devver

Pixelated

tweakernoob schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:20:
Het verschil tussen IE en FF wordt ook steeds kleiner vooral met die nieuwe versie 7.0 van IE dus ik blijf een stugge IE fan.
IE7 zal op het gebied van implementaties van webstandaarden nog steeds ver achterlopen op de concurrentie...

Echter kan ik hetgeen Gordijnstok hierboven meldt wel onderschrijven. Af en toe heb ik het idee dat ze bij Mozilla iets te hard van stapel lopen met het implementeren van nieuwe zaken met veel regressie-bugs in huidige functionaliteit tot gevolg...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 14124 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:27:
Heb je die bugs niet gerapporteerd toen je de betas testte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 08:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

tHe_BiNk schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:09:
Mijn vraag: Is het mogelijk om het download window (control+j) (altijd) onder je bookmarks 'window' te zetten in je main firefox window, bvd? Dus dat ik geen 'popup' window meer krijg, maar mijn download window 'altijd' zie. Ik gebruik portable Firefox 1.5.

Ik heb ondertussen deze plugin gevonden (http://downloadstatusbar.mozdev.org/) maar dit is niet echt wat ik zoek. Ik wil gewoon het download window onder mijn bookmarks hebben. Iemand een idee?
Is ook niet wat jij zoekt, maar je kan met de extensie Download manager tweak het popup scherm als tabblad of sidebar krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-01-2006 00:19 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:08:
[...]

Een bug die wordt gerapporteerd betekend niet direct dat hij ook in de release wordt meegenomen. Er kunnen bugs zijn met meer prioriteit die dan voorrang krijgen. Check bugzilla maar eens, er staan vermeldingen open uit 2001 bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 22-01-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5127

tweakernoob schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:20:
En ik doe met je mee! Al wil ik best geloven dat dat FF (ook) een prima browser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

OlafvdSpek schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:08:
[...]

vziw zijn de meeste bugs die ik in 1.5 heb ondervonden al bekent (voor zover je er redelijk op kan zoeken in bugzilla - die search mag wel eens verbeterd worden). 1.5 RC1 was pas echt een ramp na Deer Park alfa 2; wat dat betreft hebben ze gelukkig in de final release al aardig wat bugs gefixed.
1.0.x was overigens ook niet zaligmakend; daar zaten toch ook wat nasty CSS-bugs in...

Wat dat betreft hou ik mijn hart vast mbt IE7 - bijna alle browsers hebben wel te kampen met bijvoorbeeld CSS implementatie-bugs, en ik geloof nooit dat Microsoft het wel in 1 keer goed zal doen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 14124 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:21:
Een bug die wordt gerapporteerd betekend niet direct dat hij ook in de release wordt meegenomen. Er kunnen bugs zijn met meer prioriteit die dan voorrang krijgen. Check bugzilla maar eens, er staan vermeldingen open uit 2001 bijvoorbeeld.
Dan zou het (iets) later releasen toch ook geen nut hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:23:
Wat dat betreft hou ik mijn hart vast mbt IE7 - bijna alle browsers hebben wel te kampen met bijvoorbeeld CSS implementatie-bugs, en ik geloof nooit dat Microsoft het wel in 1 keer goed zal doen...
Ik heb daar wel veel vertrouwen in, al zal het natuurlijk ook niet perfect zijn.

Op de één of andere manier levert MS vaak kwalitatief betere producten af dan haar concurrenten af, in dezelfde tijd. Dat komt misschien omdat ze vaak ook wat later zijn met de implementatie van nieuwe zaken, daardoor leren ze wellicht van de fouten van hun pionierende voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Anoniem: 5127 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:20:
[...]

Ik heb daar wel veel vertrouwen in, al zal het natuurlijk ook niet perfect zijn.

Op de één of andere manier levert MS vaak kwalitatief betere producten af dan haar concurrenten af, in dezelfde tijd. Dat komt misschien omdat ze vaak ook wat later zijn met de implementatie van nieuwe zaken, daardoor leren ze wellicht van de fouten van hun pionierende voorgangers.
Wat later :? 8)7

Ik ben absoluut geen MS-basher ofzo hoor, maar ik moet het hier toch echt zwaar mee oneens zijn. Internet Explorer is qua rendering engine sinds 4.0 nauwelijks aangepast, en MS heeft vantevoren al aangegeven dat er geen volledige ondersteuning zal zijn voor CSS 2 bijvoorbeeld. Nu weet ik wel dat andere browsers ook nog wel tekortkomingen hebben op dit gebied, maar die hebben in ieder geval het streven om dat te verbeteren. MS neemt op voorhand al genoegen met minder. En dat is imo een slechte zaak.

En verbetering gedurende de komende jaren zie ik ook niet gebeuren aangezien MS al heeft verklaard dat er alleen nieuwe versies van IE zullen verschijnen bij nieuwe Windows releases. Kortom, we zitten weer een aantal jaren met de nukken van IE totdat er (mogelijk) pas bij een volgende Windows release verbeteringen te verwachten zijn. Dit alles is misschien voor de IE gebruiker niet zo'n probleem zolang de sites die zij bezoeken maar werken. Maar voor gebruikers van andere browsers en voor website bouwers die standards compliant websites willen maken is het een ander verhaal.

Zeker als je naar de toekomst gaat kijken zal IE nog steeds remmend werken m.b.t. nieuwe ontwikkelingen op web design/dev gebied.
CSS3 biedt immers nieuwe specificaties die een aantal zaken een stuk makkelijker en efficienter maken. Maar IE is veruit de meest gebruikte browser, en dit zal nog lang zo blijven, dus moeten webdevs hier nog steeds rekening mee houden en de nieuwe features veelal links laten liggen of weer IE hacks toepassen.

Ik ben toch echt benieuwd waarom IE7 beter zou zijn dan concurrerende browsers. Want qua engine is dat het zeker niet. En qua features is IE eigenlijk alleen maar catch-up aan het spelen t.o.v. de andere belangrijke browsers.

[ Voor 15% gewijzigd door k7of9 op 22-01-2006 14:31 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen exacte tijdspanne gespecificeerd. ;)
Ik ben absoluut geen MS-basher ofzo hoor, maar ik moet het hier toch echt zwaar mee oneens zijn.
Volgens mij zijn wij het toch echt gewoon eens, alleen formuleer ik eea op een wat positievere manier en jij op een negatievere.
Internet Explorer is qua rendering engine sinds 4.0 nauwelijks aangepast, en MS heeft vantevoren al aangegeven dat er geen volledige ondersteuning zal zijn voor CSS 2 bijvoorbeeld. Nu weet ik wel dat andere browsers ook nog wel tekortkomingen hebben op dit gebied, maar die hebben in ieder geval het streven om dat te verbeteren. MS neemt op voorhand al genoegen met minder. En dat is imo een slechte zaak.
Dat hangt maar net van je doelstelling af. Het is blijkbaar niet MS' doelstelling een browser te ontwikkelen die aan de leading edge staat van de webontwikkeling. Dat zal een bewuste keuze zijn, denk ik.
Zeker als je naar de toekomst gaat kijken zal IE nog steeds remmend werken m.b.t. nieuwe ontwikkelingen op web design/dev gebied.
Dat komt dan alleen maar omdat zoveel mensen nog steeds IE gebruiken, maar dat kun je MS niet kwalijk nemen. Blijkbaar is dat IE toch zo slecht nog niet als sommigen beweren.

Op het moment dat al die geweldige fantastische wereldschokkende nieuwe ontwikkelingen op web design/dev gebied werkelijk zo onmisbaar zouden zijn en meteen door het hele web gebruikt zouden worden, zou men massal overstappen op een andere browser die dat wel goed ondersteunt.
CSS3 biedt immers nieuwe specificaties die een aantal zaken een stuk makkelijker en efficienter maken. Maar IE is veruit de meest gebruikte browser, en dit zal nog lang zo blijven, dus moeten webdevs hier nog steeds rekening mee houden en de nieuwe features veelal links laten liggen of weer IE hacks toepassen.
Misschien moeten webdevs samen afspreken zelf eens wat vaker aan de standaarden te voldoen, en op die manier MS dwingen hun software aan te passen aan de moderne, gestandaardiseerde tijd.
Ik ben toch echt benieuwd waarom IE7 beter zou zijn dan concurrerende browsers. Want qua engine is dat het zeker niet. En qua features is IE eigenlijk alleen maar catch-up aan het spelen t.o.v. de andere belangrijke browsers.
Ik weet alleen dat ik als gebruiker nog nooit problemen heb gehad met IE, ik vind het een heerlijke browser, die vrijwel nooit crasht of problemen geeft met pagina's. Mijn korte ervaring als gebruiker met de concurrenten is toch een stuk minder onverdeeld positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 5127 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:20:
[...]

Als ik kijk naar het aantal bugs en tekortkomingen in IE6 dan zou ik toch niet echt van een kwaliteitsprodukt willen spreken ;) En buiten security-fixes is daar in de jaren niet echt verbetering in gekomen. Op CSS-gebied (specificatie uit 1998) is de laatste IE6 built nog net zo buggy als de eerste release-versie uit 2001.
Anoniem: 5127 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:41:
Ik weet alleen dat ik als gebruiker nog nooit problemen heb gehad met IE, ik vind het een heerlijke browser, die vrijwel nooit crasht of problemen geeft met pagina's. Mijn korte ervaring als gebruiker met de concurrenten is toch een stuk minder onverdeeld positief.
Tijdens devwerkzaamheden krijg ik het toch regelmatig voor elkaar om IE keihard op z'n bek te laten gaan. Uiteraard zal het eindprodukt altijd wel stabiel zijn omdat je er niet onderuit komt om IE te ondersteunen, en dus met veel workarounds en houtje-touwtje werk (extra werk, dus extra kosten) maak je het dan compatible. Het is dan logisch dat jij als gebruiker daar niet zoveel van merkt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 22-01-2006 14:56 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat komt dan alleen maar omdat zoveel mensen nog steeds IE gebruiken, maar dat kun je MS niet kwalijk nemen. Blijkbaar is dat IE toch zo slecht nog niet als sommigen beweren.
Sinds wanneer is iets dat veel gebruikt wordt automatisch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:14:
[...]

Sinds wanneer is iets dat veel gebruikt wordt automatisch goed?
Laat ik me anders uitdrukken: blijkbaar voldoet IE voldoende aan de eisen van de consument, van de gebruiker. In die zin is het een deugdelijk produkt, anders zou het namelijk allang niet meer gebruikt worden. De consument heeft immers de vrije keuze uit alternatieven.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het werkelijk fantastisch dat er concurrenten als FireFox bestaan die MS het leven zuur proberen te maken. Leve de concurrentie! Maar het feit dat ik (en velen met mij) als grootgebruiker van het internet in al die jaren nog nooit de behoefte heb gevoeld over te stappen op een 'betere' browser, zegt toch al genoeg. Ik mis gewoon geen functionaliteit, of vind de toegevoegde functionaliteit van andere browsers de moeite niet waard.

Vandaar ook mijn eerdere opmerking: misschien wordt het tijd dat webdevelopers de hand eens in eigen boezem steken, of zich er simpelweg bij neerleggen dat ze een ondergeschikte rol spelen in het hele webdevelopment-wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:53:
[...]

Als ik kijk naar het aantal bugs en tekortkomingen in IE6 dan zou ik toch niet echt van een kwaliteitsprodukt willen spreken ;) En buiten security-fixes is daar in de jaren niet echt verbetering in gekomen. Op CSS-gebied (specificatie uit 1998) is de laatste IE6 built nog net zo buggy als de eerste release-versie uit 2001.
Daar heb ik als gebruiker nog nooit wat van gemerkt, van al die bugs. :+

Rara hoe zou dat toch komen? Misschien omdat webdevelopers veel te veel naar de pijpen van MS dansen? Of misschien toch omdat IE zo'n hoogwaardig kwaliteitsprodukt is? De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Tijdens devwerkzaamheden krijg ik het toch regelmatig voor elkaar om IE keihard op z'n bek te laten gaan. Uiteraard zal het eindprodukt altijd wel stabiel zijn omdat je er niet onderuit komt om IE te ondersteunen, en dus met veel workarounds en houtje-touwtje werk (extra werk, dus extra kosten) maak je het dan compatible. Het is dan logisch dat jij als gebruiker daar niet zoveel van merkt ;)
Daar ben ik me van bewust. Maar is dat dan de schuld van IE, of van al die webdevelopers die angstvallig bezig zijn de nukken van IE te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 5127 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:35:
[...]

Daar heb ik als gebruiker nog nooit wat van gemerkt, van al die bugs. :+

Rara hoe zou dat toch komen? Misschien omdat webdevelopers veel te veel naar de pijpen van MS dansen? Of misschien toch omdat IE zo'n hoogwaardig kwaliteitsprodukt is? De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Omdat developers zich bewust zijn van het feit dat internet een openbaar medium is waar toegankelijkheid een grote rol speelt. Als devver moet je dus wel rekening houden met IE - of je nou wilt of niet.

Persoonlijk maakt het mij ook niet zoveel uit; ik krijg er immers gewoon voor betaald en de eindgebruiker draait wel op voor de extra ontwikkelingskosten :P
[...]

Daar ben ik me van bewust. Maar is dat dan de schuld van IE, of van al die webdevelopers die angstvallig bezig zijn de nukken van IE te omzeilen?
Microsoft heeft gewoon de laatste jaren teveel naar de eindgebruiker (die alles wel best vind) gekeken en te weinig naar de ontwikkelaars geluisterd. Hierdoor is de technologische vooruitgang op webdesign-gebied praktisch tot een stilstand gekomen, en dat is iets wat op de lange termijn voor niemand voordelig is (hoewel dat besef bij het grote publiek nauwelijks zal spelen).

Keerzijde is ook (hoewel dat de laatste jaren - dankzij o.a. de opkomst van alternatieve browsers - aan het veranderen is) dat nog te veel websites alleen met Internet Explorer bekeken kunnen worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah

Op het moment dat al die geweldige fantastische wereldschokkende nieuwe ontwikkelingen op web design/dev gebied werkelijk zo onmisbaar zouden zijn en meteen door het hele web gebruikt zouden worden, zou men massal overstappen op een andere browser die dat wel goed ondersteunt.
Kip en het ei ? :Z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:19:
[...]

Dan zou het (iets) later releasen toch ook geen nut hebben?
Iets later niet nee, maar -persoonlijk- vind ik zowiezo de releasecycle van de FF browsers veel te gehaast. Met veel versies raak je op een bepaald moment het overzicht als ontwikkelaar kwijt, en voor het testen is het uit kostenoogpunt al helemaal niet wenselijk dat je voor een hele range je produkt moet gaan testen. Ik vind dat Mozilla gezien de verantwoordelijkheden die ze met het stijgen van het marktaandeel op zich nemen, daar zeker aandacht aan zou moeten besteden. Het resulteerd er ook in, dat er gewoon meer tijd beschikbaar komt om goed te testen en die bugs met beide handen aan te pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 14124 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:05:
[...]

Iets later niet nee, maar -persoonlijk- vind ik zowiezo de releasecycle van de FF browsers veel te gehaast. Met veel versies raak je op een bepaald moment het overzicht als ontwikkelaar kwijt, en voor het testen is het uit kostenoogpunt al helemaal niet wenselijk dat je voor een hele range je produkt moet gaan testen. Ik vind dat Mozilla gezien de verantwoordelijkheden die ze met het stijgen van het marktaandeel op zich nemen, daar zeker aandacht aan zou moeten besteden. Het resulteerd er ook in, dat er gewoon meer tijd beschikbaar komt om goed te testen en die bugs met beide handen aan te pakken. :)
Per hoeveel tijd zou jij dan een nieuwe versie zien verschijnen? Tussen 1.0 en 1.5 zat toch meer dan een jaar en dat vind ik wel een goede tijd. Anders duurt het ook lang voordat nieuwe functies geïntegreerd kunnen worden.
Wat betreft 1.0.x en 1.5.0.x versies: Als het goed is, hoef je als ontwikkelaar daarbij niet zoveel te testen, omdat het gewoon beveiligings of stabiliteitsoplossingen zijn.

Verder komt er komende zomer dan al wel Firefox 2.0 uit, maar de bedoeling is dat het vooral veranderingen in de userinterface zullen zijn. Grote veranderingen wat betreft rendering zullen pas in 3.0 te vinden zijn (begin 2007). Dan komt er bijv. een nieuw systeem om afbeeldingen te renderen (cairo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-06 20:19
Gebruik al een hele tijd Firefox maar heb heb de laatste tijd nogal laast van pagina's die niet goed laden. Heb ooit wat in de config aangepast dat hij wat sneller ging, maar geen last van gehad totdat ik een paar weken terug afgesloten werd door chello (fout van hun). Sindsdien laat hij bepaalde pagina's half en stopt dan met laden.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersonly.nl/forum/images/firefox.JPG

Heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door pasta op 27-01-2006 00:53 . Reden: Even plaatje verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 27-06 07:04

Bosmonster

*zucht*

De WoW site is momenteel drama, ze zijn er ook veel mee aan het klussen. Ook in IE geeft ie veel problemen (met name menu's).

Vraag die ik nog heb:

Ik wil een nieuwe tab kunnen openen met dezelfde locatie. Een tab kopieren dus eigenlijk. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:34:
Ik wil een nieuwe tab kunnen openen met dezelfde locatie. Een tab kopieren dus eigenlijk. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
De Clone Tab optie zijn ze vergeten. :(
Er is wel een extensie die het kan, maar ik copy/paste het adres meestal maar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121096

FreeShooter schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:28:
Gebruik al een hele tijd Firefox maar heb heb de laatste tijd nogal laast van pagina's die niet goed laden. Heb ooit wat in de config aangepast dat hij wat sneller ging, maar geen last van gehad totdat ik een paar weken terug afgesloten werd door chello (fout van hun). Sindsdien laat hij bepaalde pagina's half en stopt dan met laden.

[afbeelding]

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik had ook het probleem dat ie plaatjes niet wilde laden, na wat extenties en de theme the hebben verwijderd was dat probleem opgelost. Momenteel gebruik ik onder 1.5 adblock, autocopy en roboform, mouse gestures en flashgot als extentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

De WoW site is momenteel drama, ze zijn er ook veel mee aan het klussen. Ook in IE geeft ie veel problemen (met name menu's).

Vraag die ik nog heb:

tab clicking options -> http://twanno.mozdev.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dank je, had de Duplicate tab inmiddels ook gevonden :)

Moest wel even de shortcut aanpassen, standaard pikt de developer toolbar ctrl-shift-t

Die tab clicking options ziet er ook wel erg interessant uit, eens installeren

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 23-01-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:24
Wat ik jammer blijf vinden aan het hele firefox gebeuren ook al kunnen zij er helemaal niks aan doen is de ondersteuning van websites. Het komt me nu nog steeds voor dat bepaalde sites niet goed of zelfs verkeerd worden weergegeven. Opzich niet erg, alleen je bent nog steeds afhankelijk van die blauwe IE knop. Een voorbeeld is bijvoorbeeld independer.nl, de site werkt wel maar in IE ziet het er anders uit en kun je bij verschillende opties extra info opvragen. Ik vindt firefox een prachtige browser, zeer mooie en handige extensions maar soms moet je terug vallen op IE en dat maakt de total experience toch ff wat minder.
Het vervelende aan dit is alles, de sites die mijn ouders bezoeken (50+) zijn vaak IE only geschreven. Ik krijg het dus niet voor elkaar om het hele huishouden om te laten schakelen naar firefox.... sad but true!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat is een totaal ander probleem en daar zijn oplossingen voor. Zie ook Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Mr. Liu schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:38:
Dat is een totaal ander probleem en daar zijn oplossingen voor. Zie ook Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2).
Ik denk niet dat je begrijpt waar ik op doel, topic titel gaat over wat wij gebruikers van firefox vinden. Ik geef duidelijk aan dat ik firefox een zeer prettige en mooie browser vindt. Enige waarmee ik zit is, is dat ik het niet breed in huiselijke kring kan door voeren. De meeste populaire sites die wij als tweakers bezoeken zijn al firefox compatibile, maar juist de sites waar het ouder publiek op komt (mijn ouders als voorbeeld) werken de sites half bakken of gewoon niet. Dit is dus wat ik van firefox vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

maar geef je nou firefox daar de schuld van? het zijn toch echt de webdevvers die die sites maken die hier 'schuldig' zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Pretorian_ schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:53:
maar geef je nou firefox daar de schuld van? het zijn toch echt de webdevvers die die sites maken die hier 'schuldig' zijn...
AUB lees alsjeblieft wat er gepost wordt:
Miki schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:27:
Wat ik jammer blijf vinden aan het hele firefox gebeuren ook al kunnen zij er helemaal niks aan doen is de ondersteuning van websites. Het komt me nu nog steeds voor dat bepaalde sites niet goed of zelfs verkeerd worden weergegeven. Opzich niet erg, alleen je bent nog steeds afhankelijk van die blauwe IE knop....
Het ligt dus helemaal niet aan firefox, maar juist aan de dev'ers en zoals mr. Liu dat aanduidt is dat ook een ander topic. Waar het omgaat is dat het gebruik van firefox in een standaard gezin met vader+moeder en de kids firefox nog niet te gebruiken valt. Firefox is voor mijn ouders niet geschikt als vervanger en dat vindt ik jammer aangezien IE niet zo heel veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Miki schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:59:
[...]
Waar het omgaat is dat het gebruik van firefox in een standaard gezin met vader+moeder en de kids firefox nog niet te gebruiken valt. Firefox is voor mijn ouders niet geschikt als vervanger en dat vindt ik jammer aangezien IE niet zo heel veilig is.
Ik denk dat het hoog tijd wordt dat die sites dus hun bezoekersaantallen fors terug zien lopen. Lekker overschakelen op Firefox en als bepaalde sites het niet goed doen een vriendelijke e-mail naar de eigenaar sturen met de vraag waarom hij zijn goede geld verspild heeft aan een site die het niet doet onder een andere browser dan IE, waardoor hij marktaandeel kwijtraakt. Zeker voor commerciële sites is dat geen leuk nieuws >:) Verder is het op deze manier forceren ongeveer de enige manier om het kip-ei probleem te beëindigen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

sorry miki, had het niet goed gelezen. de oplossing van Mr Liu lijkt me idd een goed idee. Maar aan de andere kant weet ik ook dat veel bedrijven (bedrijfjes) het echt niet zal boeien. Velen hebben geen echte webmaster (maar een bedrijf die het voor ze regelt) of iemand die over de website gaat waardoor het toch niet zal gebeuren. En als ze al gaan nadenken over zoiets gaan ze aan de bel trekken bij hun webdesign-bedrijf of webdevver en dat gaat geld kosten. Velen haken hier dan af, dat is het ze niet waard. Bovendien ligt het ook aan het antwoord dat ze van hun webdesign-bedrijf krijgen.
Met andere woorden: het aandeel van FF zal nog wel wat moeten stijgen, of FF moet tenminste echt goed inburgeren wil het een trend in gang zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Pretorian_ op 24-01-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Pretorian_ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:46:
Met andere woorden: het aandeel van FF zal nog wel wat moeten stijgen, of FF moet tenminste echt goed inburgeren wil het een trend in gang zetten.
Volgens mij is die trend al gaande, maar gaat het gewoon nog niet zo snel als sommigen graag zouden willen zien. Met een marktaandeel tussen de 10 en 20% van alternatieve browsers (vlak Safari en Opera ook niet uit!) zullen steeds meer bedrijven toch wel overstag moeten gaan, en naar mijn mening gebeurd dat ook wel...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

crisp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:58:

Volgens mij is die trend al gaande, maar gaat het gewoon nog niet zo snel als sommigen graag zouden willen zien. Met een marktaandeel tussen de 10 en 20% van alternatieve browsers (vlak Safari en Opera ook niet uit!) zullen steeds meer bedrijven toch wel overstag moeten gaan, en naar mijn mening gebeurd dat ook wel...
Dat zit hem ook deels in het feit dat met Firefox veel beter te developen is dan met Internet Explorer. Firefox is onder de die-hard developers al zo populair dat websites eerst voor Fx wordt gemaakt, en dan aangepast voor IE waar dat nodig is. En ik durf best te beweren dat dat tegenwoordig wel the way to go is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mijn oplossing werkt zeker voor IT bedrijven. Ik heb het een keer meegemaakt dat ik een e-mail kreeg met een uitnodiging om mij in te schrijven bij een wervings- en selectiebureau naar aanleiding van mijn CV ergens op het internet. Mooi dat die website een browsercheck uitvoerde en zowel Firefox als Opera niet wilde accepteren terwijl die allebei een stuk nieuwer zijn dan de Internet Explorer versie die als minimum werd aangeraden. Dat resulteerde dus in een reply-mailtje van mij dat ik de website niet kon benaderen met een moderne, veilige browser en dat dat me toch echt wel tegen viel van een IT bedrijf. Ook meteen vermeld dat ik er nog wel eens over zou denken om me in te schrijven als de website een beetje aan de eisen van de moderne tijd voldeed. Dat is ondertussen gebeurd, maar ze hebben nog niks voor me kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8158

Ik heb de nieuwste versie van Realplayer (10.5) geinstalleerd in combinatie met Firefox omdat ik Real over het algemeen beter vind streamen. Minder bijladen ed..
Als ik op IMDB een trailer wil zien dan zegt Firefox dat er plugins ontbreken, terwijl ik de nieuwste versie wel heb geinstalleerd. tv programma's als NOVA of cabaret streamt daarentegen wel goed zonder verdere meldingen.
Overigens druk ik wel op cancel in de laatste fase van de installatie (waar me om emailgegevens wordt gevraagd).

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-06 20:19
Ik heb het probleem met meerdere sites, niet alleen met de wow site. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

(Zie post op het bovenste gedeelte van de pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 14:11
Heb zojuist firefox geinstalleerd op winxp en wat is het een relaxte browser :)
Gebruikte em al op het werk om te "testen" en nu ook thuis.
Alles zit waar je het verwacht, tabs zijn lekker makkelijk maar ook het eenvoudig instellen en geen moeilijke settings zoals in IE. :)

Edit: Heb zojuist webmail van exchange 2003 gebruikt in firefox maar deze wordt niet goed weergegeven en je mist nogal wat opties die je met IE wel ziet. Is dit bekend en/of op te lossen?

[ Voor 28% gewijzigd door C00KW4US op 24-01-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Laatst online: 26-06 10:44

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik zit met een onhandigheidje in Firefox en ik zoek hiervoor eigenlijk een plugin. Ik heb al de user agent switcher om me bij bepaalde sites anders te kunnen identificeren (IE 6). Standaard staat deze natuurlijk op default Firefox instellingen, ik wil zoveel mogelijk webservers laten weten dat ik deze gebruik! Maar voor sommige sites gaat het compleet fout als ik me als IE 6 identificeer (Outlook Web Access) en voor andere sites gaat het fout als ik me als Firefox identificeer (Maconomy in dit geval).

Weet iemand of er een plugin is, die een user agent alleen switched voor een bepaalde tab of bookmark?

[ Voor 17% gewijzigd door Nick_S op 25-01-2006 11:03 ]

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Weet iemand of er een extension bestaat om net als in IE standaard de scrollbar ruimte te reserveren aan de rechterkant? Met gecentreerde ontwerpen verspringen sites namelijk vaak nu zodra er gescrolld moet worden, omdat die ruimte pas achteraf ingeruimd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nick_S schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:02:
Ik zit met een onhandigheidje in Firefox en ik zoek hiervoor eigenlijk een plugin. Ik heb al de user agent switcher om me bij bepaalde sites anders te kunnen identificeren (IE 6). Standaard staat deze natuurlijk op default Firefox instellingen, ik wil zoveel mogelijk webservers laten weten dat ik deze gebruik! Maar voor sommige sites gaat het compleet fout als ik me als IE 6 identificeer (Outlook Web Access) en voor andere sites gaat het fout als ik me als Firefox identificeer (Maconomy in dit geval).

Weet iemand of er een plugin is, die een user agent alleen switched voor een bepaalde tab of bookmark?
Ik zou gewoon IE tab gebruiken, dan kan je per tab switchen naar IE, dit draait gewoon vrolijk in Firefox, en je andere tabjes Firefoxen vrolijk door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

C00KW4US schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:38:
Edit: Heb zojuist webmail van exchange 2003 gebruikt in firefox maar deze wordt niet goed weergegeven en je mist nogal wat opties die je met IE wel ziet. Is dit bekend en/of op te lossen?
ik ken het, de indeling is heel anders en zo. Dat dat zo is lijkt me al je antwoord. Er is dus blijkbaar rekening mee gehouden.(jaja ik was ook verbaasd) Als je ietab gebruikt werkt het wel aardig trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Bosmonster schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:12:
Weet iemand of er een extension bestaat om net als in IE standaard de scrollbar ruimte te reserveren aan de rechterkant? Met gecentreerde ontwerpen verspringen sites namelijk vaak nu zodra er gescrolld moet worden, omdat die ruimte pas achteraf ingeruimd wordt...
Wijzigen of aanmaken:
C:\Documents and Settings\Username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\default.###\chrome\userContent.css
Cascading Stylesheet:
1
2
3
html {
   overflow: -moz-scrollbars-vertical;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-06 14:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb de laatste tijd regelmatig dat firefox popup of popunder vensters opent. Dit terwijl de popup blokker wel aanstaat en er geen enkele site in het lijstje van toegestane sites staat. Het vreemde is ook dat niet alle sites popup vensters kunnen openen. De Telektest van l1.nl bijvoorbeeld, dan krijg ik altijd de mededeling dat firefox een popup venster wil openen (die wordt dus netjes geblokkeerd) terwijl andere sites (meestal van die fishy sites bijvoorbeeld voor eMule links te zoeken) zonder problemen popups geopend krijgen.
Wat is daar aan te doen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 26306 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:12:
[...]

Wijzigen of aanmaken:
C:\Documents and Settings\Username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\default.###\chrome\userContent.css
Cascading Stylesheet:
1
2
3
html {
   overflow: -moz-scrollbars-vertical;
}
Mijn dank is groot!

Mogen ze van mij wel standaard maken trouwens..

edit: hmm... ieTab is er alleen niet zo blij mee.. die geeft nu 2 scrollbalken :(

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 26-01-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 20:52

Copyman

Dode muis

Is er ook een alternatief voor FireFox Preloader?

Gisteren heb ik even op Google gezocht, maar ik kan geen concreet antwoord vinden. Wél heb ik iets gelezen over DLL's, door deze standaard in het geheugen van Windows XP te laden, zou FireFox sneller opstarten. Alleen heb ik geen idee hoe dit moet (ook niet na zoeken op got). :)

[edit]
Misschien een key toevoegen aan HKLM/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run?
Met als waarde: RUNDLL32.EXE C:\Path\Naar\de.dll ofzo?

[edit2]
Als ik met WinTasks kijk welke DLL's er allemaal geladen zijn als FireFox opstart, zijn dit alle DLL's uit de Firefox directory zelf, plus een hele rits van het systeem zelf; SHELL32, WSICK32, etc. Het is vast niet de bedoeling om die allemaal standaard in het geheugen te zetten natuurlijk. :P

[ Voor 48% gewijzigd door Copyman op 26-01-2006 13:38 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 08:07
Heb net op digg een leuke firefox extension gevonden: Firefox Reveal, een alternatief voor Foxpose, maar dan ook daadwerkelijk bruikbaar!

Als je op F2 drukt dan krijg je een overzicht van je opstaande tabs die je dan met je cursor of met je muis kan aanklikken om ernaartoe te gaan.

Je kan ook in al je tabs tegelijk zoeken, ook superhandig!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Weet iemand hoe het komt dat als je een lettertype instelt in Opties->Inhoud deze niet geaccepteerd wordt als een komma in de naam van het lettertype staat? Ik heb de naam van dat lettertype daarna gewijzigd in een naam zonder komma (zonder enige andere wijzigingen er in door te voeren) en nu werkt deze wel. Ik vond het zo vreemd dat ik het opnieuw ging testen, en toen bleek weer dat een ander lettertype gewoon niet werkt als deze een komma in de naam heeft, en zonder de komma weer wel. Het is voor mij geen groot probleem: ik ben vaardig genoeg om gewoon te hernoemen, maar veel anderen niet en dan is het jammer dat een lettertype als "braille, condensed" niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Maasluip schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:19:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat firefox popup of popunder vensters opent. Dit terwijl de popup blokker wel aanstaat en er geen enkele site in het lijstje van toegestane sites staat. Het vreemde is ook dat niet alle sites popup vensters kunnen openen. De Telektest van l1.nl bijvoorbeeld, dan krijg ik altijd de mededeling dat firefox een popup venster wil openen (die wordt dus netjes geblokkeerd) terwijl andere sites (meestal van die fishy sites bijvoorbeeld voor eMule links te zoeken) zonder problemen popups geopend krijgen.
Wat is daar aan te doen?
Weet ik niet. Ik wil alleen ff opmerken dat ik Firefox popupblokker te rigoreus vind afgesteld, houdt best wel wat pop-ups tegen die die moet doorlaten, IE handelt die vensters wel goed af. Waar jij last van hebt, dat er teveel doorkomt, merk ik absoluut niks van dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is misschien simpel. Maar ik kan het dus niet vinden. Heb op het woord Quicksearch en zoekbalk gezocht. Maar dan kom ik er niet.
Hoe haal ik searchengine's uit de quicksearch balk?
Staat nu Google, Yahoo, Amazone etc. Maar wil er niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 01:04:
[...]

Dat zit hem ook deels in het feit dat met Firefox veel beter te developen is dan met Internet Explorer. Firefox is onder de die-hard developers al zo populair dat websites eerst voor Fx wordt gemaakt, en dan aangepast voor IE waar dat nodig is. En ik durf best te beweren dat dat tegenwoordig wel the way to go is.
Ik denk we echter wel weer een flinke stagnering van dat marktaandeel zien op het moment dat IE7 uit is. Ik heb er op zich ook geen probleem mee, mits IE vanaf nu wel actief wordt onderhouden via Windows Update of iets derg. ik houd mijn hart vast. Ik heb wel het vieze vermoeden dat Microsoft het IE team flink wat nieuw leven aan het inblazen is, en dit keer met een lange termijns strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Laatst online: 28-06 10:15
Xavier schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:44:
Het is misschien simpel. Maar ik kan het dus niet vinden. Heb op het woord Quicksearch en zoekbalk gezocht. Maar dan kom ik er niet.
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=1563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 23:22

vooghel

Cunning linguist

Xavier schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:44:
[rml]gwystyl in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII"[/rml]:
Als je een search engine weg wilt halen moet je de bijbehorende .png en .src bestanden uit de <firefoxmap>\searchplugins of <profielmap>\searchplugins verwijderen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Laatst online: 26-06 10:44

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Pretorian_ schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:51:
[...]

ik ken het, de indeling is heel anders en zo. Dat dat zo is lijkt me al je antwoord. Er is dus blijkbaar rekening mee gehouden.(jaja ik was ook verbaasd) Als je ietab gebruikt werkt het wel aardig trouwens.
Als je inderdaad je user-agent instelt op IE, krijg je een bunch non-standaard HTML toegeschoven, welke dus deze extra functionaliteit bevat. OWA kijkt dus naar je user-agent, om te bepalen welke applicatie (website) je te zien krijgt. Met IETab werkt het inderdaad wel als een zonnetje.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Sjah schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 02:45:
[...]
Weet ik niet. Ik wil alleen ff opmerken dat ik Firefox popupblokker te rigoreus vind afgesteld, houdt best wel wat pop-ups tegen die die moet doorlaten, IE handelt die vensters wel goed af. Waar jij last van hebt, dat er teveel doorkomt, merk ik absoluut niks van dus.
wellicht bedoel jij kleine venstertjes die omhoog komen (zoals soms bij comments posten op blogs)
dan moet je ff deze key: 'browser.link.open_newwindow.restriction' in about:config op '2' zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok ik zal 't eens bekijken daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik gebruik nu al een hele tijd Firefox en ik ben zeer tevreden, alleen kreeg ik vandaag met iets vreemds te maken.

Ik wilde namelijk op http://dl.qj.net/index.php?pg=12&fid=885 wat homebrew voor mijn psp downloaden alleen lukte dit niet. Ik kreeg namelijk een schermpje met de volgende mededeling:
If you use Firefox 1.0+ (Mozilla)

Type about:config in the URL address bar.

A large collection of alphabetically listed information will appear in the browser window.

Search for network.http.sendRefererHeader.

By default, this should be set at 2.

If it is set to 0 - which disables sending referrers - right click it, select Modify and enter 2 as the value.
If that doesn\'t work, try a value of 1
Nu is deze download site onderdeel van http://pspupdates.qj.net/, dus op zich redelijk betrouwbaar. Maar als ik deze instelling verander, ben ik dan kwetsbaarder voor hackers, adware, spyware enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Volgens mij niet, maar anders zoek je dat toch even op. Een alternatief is het terug aanpassen direct nadat je klaar bent met waar je het voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is er een optie om voor View Source een externe editor te gebruiken (net als in IE mogelijk is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-06 23:12
OlafvdSpek schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:51:
Is er een optie om voor View Source een externe editor te gebruiken (net als in IE mogelijk is)?
Zoeken en gij zult vinden...

[google=firefox view source in notepad] en dan vindt je dit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Graham schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:59:
[...]

Zoeken en gij zult vinden...

[google=firefox view source in notepad] en dan vindt je dit.
Die extensie had ik inmiddels gevonden, maar op welke plaats staat die link bij jou in de google resultaten? Ik zie hem niet eens op de eerste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik weet niet of dit genoemd is ofniet maar wat ik persoonlijk een handige extensie vind is FireFTP. http://fireftp.mozdev.org/

FireFTP zorgt voor een fatsoenlijk benadering van FTP transfer in een webbrowser. Hiermee kan je up- en downloaden met Firefox met FTP severs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-06 23:12
OlafvdSpek schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:35:
[...]

Die extensie had ik inmiddels gevonden, maar op welke plaats staat die link bij jou in de google resultaten? Ik zie hem niet eens op de eerste pagina.
De eerste hit ;)

grahamofthewheels.com

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.