Ik heb nu auto updates voor nightlies aanstaan, maar dat is echt nog erger dan Windows als je de computer eens in de week gebruikt. Dan moet je gewoon zeven keer updaten en restarten.
Klopt. Dat is idd vervelend, maar het is ook veel werk om van alle verschillen tussen nightlies ook nog eens de verschillen te bepalen. Voor releases zorgen ze wel dat je aan 1 bestand genoeg hebt, maar bij nightlies is het idd wat anders. Dan kun je gewoon beter even een nieuwe zip downloaden.OlafvdSpek schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:35:
Ik heb nu auto updates voor nightlies aanstaan, maar dat is echt nog erger dan Windows als je de computer eens in de week gebruikt. Dan moet je gewoon zeven keer updaten en restarten.
Anoniem: 45027
De updater zou gewoon alle diffs in een keer moeten downloaden en toepassen.Gert-Paul schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:37:
Klopt. Dat is idd vervelend, maar het is ook veel werk om van alle verschillen tussen nightlies ook nog eens de verschillen te bepalen.
Anoniem: 45027
Niemand? Ik dacht dat ik een vrij simpele vraag steldeAnoniem: 45027 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:59:
Vraagje, dat menu dat je krijgt als je op het pijltje rechts van de adresbalk klikt (hoe heet dat eigenlijk) waar alle website staan die je bezocht hebt, daar staan de meest bezochten onderaan ipv bovenaan zoals in IE. Waarom is dat zo? Zelf vindt ik het namelijk minder handig en zou graag willen weten of dat te veranderen is, desnoods met een plugin.
Dropdownmenu heet dat dacht ik (dus om specifiek te zijn Address Bar Drop down menu). Wist niet eens dat meest gebruikte bovenaan stonden in IE. Kan je dus geen antwoord geven op deze ook weer niet zo supersimpele vraag.Anoniem: 45027 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:59:
Vraagje, dat menu dat je krijgt als je op het pijltje rechts van de adresbalk klikt (hoe heet dat eigenlijk) waar alle website staan die je bezocht hebt, daar staan de meest bezochten onderaan ipv bovenaan zoals in IE. Waarom is dat zo? Zelf vindt ik het namelijk minder handig en zou graag willen weten of dat te veranderen is, desnoods met een plugin.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 30-01-2006 03:41 ]
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Wat boeien je referrers nu? Net als cookies worden die puur gebruikt voor een beetje 'tracken' en is het 0,0 beveiligingsrisico.ronwiel schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:04:
Ik gebruik nu al een hele tijd Firefox en ik ben zeer tevreden, alleen kreeg ik vandaag met iets vreemds te maken.
Ik wilde namelijk op http://dl.qj.net/index.php?pg=12&fid=885 wat homebrew voor mijn psp downloaden alleen lukte dit niet. Ik kreeg namelijk een schermpje met de volgende mededeling:
[...]
Nu is deze download site onderdeel van http://pspupdates.qj.net/, dus op zich redelijk betrouwbaar. Maar als ik deze instelling verander, ben ik dan kwetsbaarder voor hackers, adware, spyware enz.?
Je kan het best uitzetten als je paranoia bent, maar hou er dan rekening mee dat sommige dingen niet meer werken (bijvoorbeeld sites die hun content beveiligen met referrer-checks om externe aanvragen te voorkomen).
Je zou dit eens kunnen proberen:Rev! schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:00:
bij wie is het geheugen gebruik ook zo hoog? heb altijd 4 pagina's open staan en dan is et geheugen gebruik 300mb... is daar een oplossing voor ofzo?
http://forums.mozillazine...cde11224bfbb6ead9#2051107Firefox Memory Cache
By default, Firefox does not use a fixed size memory cache. Setting a fixed size memory cache can reduce memory usage. To set a fixed size memory cache, add the following pref using about:config:
browser.cache.memory.capacity
This is an integer pref, and can be set to the size you want the cache to be (in kilobytes).
To disable the memory cache entirely, set browser.cache.memory.enable to false. Note that this is not advised unless you're extremely short of memory, as it can slow things down severely, as well as causing other odd behaviour.
Hou er ook rekening mee dat het 'in gebruik' hebben van geheugen ook niet zo belangrijk is. Het wil namelijk niet zeggen dat het geheugen niet beschikbaar is voor andere programma's. Als je veel surft en veschillende dingen open hebt gehad, is het geheugengebruik ook vrij hoog, maar dat wordt weer vrij gemaakt zodra het nodig is.Rev! schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:00:
bij wie is het geheugen gebruik ook zo hoog? heb altijd 4 pagina's open staan en dan is et geheugen gebruik 300mb... is daar een oplossing voor ofzo?
Je memory op fixed zetten kan helpen, maar kan ook een performance hit zijn als je vaak veel tabs open hebt.
Snap het probleem vaak ook niet zo. Heb je 1GB geheugen, vindt je het niet leuk als een programma daar gebruik van maakt en wil je eigenlijk je geheugen zo 'leeg' en ongebruikt mogelijk houden..
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 31-01-2006 09:39 ]
Bij mij is het geheugengebruik soms 500 MB na intensief surfenBosmonster schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:38:
[...]Snap het probleem vaak ook niet zo. Heb je 1GB geheugen, vindt je het niet leuk als een programma daar gebruik van maakt en wil je eigenlijk je geheugen zo 'leeg' en ongebruikt mogelijk houden..

Maar afgezien daarvan vind ik een paar honderd MB geheugengebruik als er nog maar een paar tabjes open staan wel erg overdreven hoor. Dat geheugen is er idd om gebruikt te worden, maar dat betekent niet dat er niet spaarzaam mee omgesprongen moet worden, zeker sinds de uitvinding van het multitasken
Zal dat memory.capacity eens proberen.
Als dat niet zo is heeft Firefox een serieus memory leak probleem (waar ikzelf niets van merk, terwijl ik er de hele dag mee werk als developer op een machientje met maar 512MB).
Mijn window is breed genoeg en extra client area is nooit weg.
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Het gaat dus om een "speciale tab" die alle anders tabs als preview laat zien in de vorm van Thumbnails. Op een preview klikken, en die tab wordt actief.
Is er ook een extensie voor firefox die dat ondersteund?
Dan heb ik geen reden om nog langer naar die beta te kijken
Groetjes jmk
edit: Deze komt in de buurt: http://ted.mielczarek.org/code/mozilla/tabpreview/
[ Voor 13% gewijzigd door jmk op 01-02-2006 13:02 ]
Yippie kayak, other buckets!
Of anders kun je foXpose gebruikenjmk schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:00:
Ik heb laatst een Beta van IEXPLORE gezien en daar zat een leuke optie in: "quick tabs"
Het gaat dus om een "speciale tab" die alle anders tabs als preview laat zien in de vorm van Thumbnails. Op een preview klikken, en die tab wordt actief.
Is er ook een extensie voor firefox die dat ondersteund?
Dan heb ik geen reden om nog langer naar die beta te kijken
Groetjes jmk
edit: Deze komt in de buurt: http://ted.mielczarek.org/code/mozilla/tabpreview/
Nederlands is makkelijker als je denkt.
url=http://www.twistermc.com/shake/iPox.php]iPox[/url]
Het enige probleem is dat nu de autofill rolmenuutjes helemaal grijs zijn. Zelfs zo grijs dat je de opties niet kan lezen. Dit ligt niet helemaal aan de skin, want op andere pc's met exact dezelfde firefox configuratie had ik dit probleem totaal niet. De maker van deze skin zegt dan ook:
Weet iemand hier wat je hieraan kan doen?This is quite common on Windows XP. Not sure how to fix it yet though.
[ Voor 5% gewijzigd door LtMarx op 02-02-2006 00:51 ]
Anoniem: 11737
De meerderheid van de (IE) gebruikers begrijpt het woord browser waarschijnlijk niet eens, laat staan alternatieve browsers weten te noemen, vinden, installeren en dan op te starten. Als je IE zou vervangen door FF als standaard browser bij een Windows OS, hoeveel mensen zouden dan terug naar IE gaan? Sowieso geen meest gebruikte browser en waar ligt het dan aan?
Hetzelfde verhaal geldt voor Outlook Express en MSN, er zijn wel alternatieven maar mensen weten dat niet. En als ze het al weten moeten ze zo vaardig zijn om het te installeren en gebruiken.
Om echt uit de 'underground' te komen zal FF toch opgepikt moeten worden door leveranciers van PC's of door de media. (maar dat lijkt me ook betrekkelijk)
[ Voor 10% gewijzigd door Pretorian_ op 02-02-2006 15:46 ]
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat FF nog een serieus memory usage probleem heeft. Het schijnt ook pas in 2.0 opgelost te worden.Bosmonster schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:14:
Als je 500MB geheugen gebruik hebt zou die dus het geheugen weer moeten gaan hergebruiken (het is nog gevuld misschien, maar wordt niet meer gebruikt) en niet gaan swappen.
Als dat niet zo is heeft Firefox een serieus memory leak probleem (waar ikzelf niets van merk, terwijl ik er de hele dag mee werk als developer op een machientje met maar 512MB).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ach, het is zelfs al door de Consumentenbond opgepikt (en daar heb ik toch niet zo'n hoge pet van op als het gaat om IT-gerelateerde zaken).Pretorian_ schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:44:
<knip>
Om echt uit de 'underground' te komen zal FF toch opgepikt moeten worden door leveranciers van PC's of door de media. (maar dat lijkt me ook betrekkelijk)
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ja, het is een eche merknaam geworden, net als iPod, Luxaflex, KaZaa, Bitorrent en nog véél meer van zulke dingen...Pretorian_ schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:44:
[bla]
Hetzelfde verhaal geldt voor Outlook Express en MSN, er zijn wel alternatieven maar mensen weten dat niet. En als ze het al weten moeten ze zo vaardig zijn om het te installeren en gebruiken.
[blabla]
(maar dat lijkt me ook betrekkelijk)
ahh...

http://www.squarefree.com/burningedge/releases/1.5.0.1.html
[ Voor 34% gewijzigd door TheZeroorez op 02-02-2006 18:28 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Hoort dat zo of?
Weet ik, maar ik ga niet voor een 0.1.-je de extensies bumpen, voor 1.5 heb ik dat weleens gedaan ja. FoxyTunes werkt trouwens gewoon, maar hij zegt bij de install van niet, whatget stats niet, maar da's niet zo'n nodige extensie.Mr. Liu schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:01:
Heb je al geprobeerd die extensies te "bumpen"?
Het opstarten lijkt iets langer te duren, voor de rest niets hier..Anoniem: 11737 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:05:
Maar om toch even terug te komen op die memory leaks. Volgens mij heeft 1.5.0.1 er nog steeds last van? Als het op 77 mb zit en ik sluit alle tabs af op 1 na, dan blijft het nog steeds op 77 mb. Start ik het weer opnieuw op zit het op 33 mb.
Hoort dat zo of?Het enigste verschil wat ik nu merk is dat het langzamer oploopt, althans zo voelt het voor mij.
Dat memory leak probleem wordt waarschijnlijk pas volledig opgelost in 2.0
[ Voor 46% gewijzigd door TheZeroorez op 02-02-2006 19:25 ]
Ik loop steeds achter elkaar te reacten ipv dat handige knopje te gebruiken, sorry ik zou niet weten waarom

[ Voor 83% gewijzigd door TheZeroorez op 02-02-2006 19:25 ]
Anoniem: 26235
Anoniem: 31421
edit: heb firefox gedeleted en opnieuw geïnstalleerd, nu werkt alles terug.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 31421 op 03-02-2006 12:41 ]
(Ik ben op zoek naar mijn sessiesv an gisteren en door toeval heb ik de betreffende schijf veilig gesteld, ik weet alleen niet waar ik naar moet zoeken.)
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik zou graag mijn bookmarks bestand op 1 centrale plaats willen zetten. Het liefst ergens op internet op mijn webspace zodat ik er altijd bij kan. Dus als ik op mijn laptop bezig ben dezelfde bookmarks heb als op mijn desktop of op mijn werk.
Zou graag even op weg willen worden geholpen hoe ik dit gedaan krijg.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
En dan gewoon ergens opslaan, je kunt ze ook met IE openen, het is een gewoon HTML-bestand met links..
Ja, dat snap ikTheZeroorez schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:48:
Bladwijzers > Bladwijzers beheren > Bestand > Exporteren...
En dan gewoon ergens opslaan, je kunt ze ook met IE openen, het is een gewoon HTML-bestand met links..
Nee, daarvoor zou ik anders ook geen oplosssing weten. Kan er ook geen Extension voor vinden ofzo, die het mogelijk maakt automatisch on-line bookmarks te laden dus..
Zoiets zou erg handig zijn.Br@m schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:44:
Ik zou graag mijn bookmarks bestand op 1 centrale plaats willen zetten. Het liefst ergens op internet op mijn webspace zodat ik er altijd bij kan. Dus als ik op mijn laptop bezig ben dezelfde bookmarks heb als op mijn desktop of op mijn werk.
En dan niet alleen voor bookmarks, maar ook voor passwords en misschien cookies.
Helaas, werkt nietSjah schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:24:
Maak browser.bookmarks.file in about:config, www.internet.blabla als waarde
Dat lijkt me redelijk read-only.Sjah schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:24:
Maak browser.bookmarks.file in about:config, www.internet.blabla als waarde
Bij mij werkt het goed met een html file op D:, maarja inet zal die wel niet kunnen pakken blijkbaar. String waarde maken btw.
Ik heb een string gemaakt, en op een andere schijf werkt wel. Maar op internet helaas niet.Sjah schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:02:
???
Bij mij werkt het goed met een html file op D:, maarja inet zal die wel niet kunnen pakken blijkbaar. String waarde maken btw.
Ben bang dat het niet gaat lukken wat ik wil, helaas.
Yep, heb er http://www...../bookmarks.html van gemaakt.
[edit]
Ja, het was idd bookmarks.html
Ik heb dat bestand ook al in de root gezet van mijn webspace, maar werkt niet helaas..
[ Voor 23% gewijzigd door Br@m op 05-02-2006 17:14 ]
Oh wacht, je zal wel niet kunnen schrijven naar inet

ik heb btw bookmarks.html, maar dat zal wel niet uitmaken....
[ Voor 76% gewijzigd door Sjah op 05-02-2006 17:12 ]
Bookmarks Synchronizer is a Mozilla Firefox extension that let you connect to an FTP server and synchronize your bookmarks that are stored in an XML file. Setup is easy; just write in your FTP server address, username, password and a name for the XML file (by default called xbel.xml). To start, press Upload to create the file on the server and set if you want to automatically download the file on startup or upload it when you close your browser.
Waar gehackt wordt vallen spaanders
Je bent een engels_de_hoog schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:30:
Je zou eens naar bookmarks synchronizer extensie kunnen kijken. Dit lijkt me redelijk wat jij wilt.
[...]
Heb wel max version moeten verhogen. Maar het werkt perfect!
ps.
Ik heb hem wel bij https://addons.mozilla.org/extensions vandaan gehaald, want de site waar jij naar verwijst stond de extensie niet meer op.
[ Voor 40% gewijzigd door Br@m op 06-02-2006 13:41 ]
Maar bij 1.0x en daarvóór heb ik nooit problemen gehad, volgens mij is dit er bij 1.5 in gekomen...BtM909 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:47:Ik dacht dat het algemeen bekend was dat FF nog een serieus memory usage probleem heeft. Het schijnt ook pas in 2.0 opgelost te worden.
Ik heb al gezocht in about:config, maar ik kan er niks op vinden. Is dit ergens in te stellen?
dot.blaat
Firefox heeft helemaal geen memory usage probleem of lekkage. Ze hebben alleen bepaalde waarden ingesteld in Firefox 1.5 m.b.t. het geheugengebruik die blijkbaar door de users te aggressief worden gevonden. Dat is trouwens ook makkelijk in about:config weer aan te passen. Het heeft allemaal met de vaste waarde van Firefox Memory Cache te maken. Je leest er over in The one and only "Memory usage" thread & FQA topic op het forum van mozillazine.org.Eddey schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:16:
[...]
Maar bij 1.0x en daarvóór heb ik nooit problemen gehad, volgens mij is dit er bij 1.5 in gekomen...
Ten tweede: waarom scrollt FF zo houterig? Of ik "smooth scrolling" nu aan of uit heb; scrollen met het muiswieltje ingedrukt gaat niet echt vloeiend...
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik zit hier zeker niet op een paupermachine ofzo, en het gebeurt al als er maar een tab open is. Het is niet dat het heel sloom gaat ofzo, maar meer snel-heelsnel-snel-snel-heelsnel. In Opera heb ik daar totaal geen last van...
leoaq.fm // Jeune Loop
En als jij een uitgebreid antwoord wil, stel dan ook geen kort-door-de-bochte vraag. Stel dan een uitgebreide vraag waarin je aangeeft wat je zelf al geprobeert hebt, hoe het in IE zit etcetera
[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 06-02-2006 19:11 ]
Beetje vreemd, want dan weet je ook niet echt wanneer je wel gewoon moet opstarten omdat onderdelen die wel leaken niet op die manier gedetecteerd kunnen wordenThings That are Not Leaks
Firefox Memory Usage Doesn't Always Go Down
This is generally not an issue, and does not represent a memory leak. Why?
When Firefox is finished with memory, it releases it to its heap. However, operating system reports this memory as being in use, even though Firefox is not using it for anything.
A common symptom of this is the amount of memory used by Firefox going up, but not coming down - instead staying constant.
Large Images are Not Compressed
When Firefox displays images it decompresses them. When combined with memory cache and Fast Back/Forward (bfcache), this can cause pages with large or many images to make the browser use a lot of memory. This is not a leak, because when the memory is not required it gets released to the heap.
In IE en Opera gaat het smooth as a baby's butt... In Opera zelfs met 20 tabs open waarvan in de actieve tab een video speelt...TheZeroorez schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:10:
Ik heb hier 7 tabs open en zit op een 2.55 GHz Pentium 4 machientje met 512mb geheugen (wat dus niet_echt_heel_erg_supergoed is), en er draaien vrij veel dingen op de achtergrond, en heb nog steeds geen problemen, dus dan kan ik toch wel zeggen dat het geen probleem van Firefox is. Ik zou verder ook niet weten waar het aan ligt.
En als jij een uitgebreid antwoord wil, stel dan ook geen kort-door-de-bochte vraag. Stel dan een uitgebreide vraag waarin je aangeeft wat je zelf al geprobeert hebt, hoe het in IE zit etcetera
leoaq.fm // Jeune Loop
Nee, dat kun je niet. Dat kun je alleen als je weet wat de oorzaak wel is. Dat een issue bij jou toevallig niet optreed betekent niet dat het niet aan Firefox zelf ligt.TheZeroorez schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:10:
dus dan kan ik toch wel zeggen dat het geen probleem van Firefox is. Ik zou verder ook niet weten waar het aan ligt.
Als je systeem te weinig geheugen over heeft voor andere processen natuurlijk.Anoniem: 11737 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:18:
Beetje vreemd, want dan weet je ook niet echt wanneer je wel gewoon moet opstarten omdat onderdelen die wel leaken niet op die manier gedetecteerd kunnen worden
My point exactlyOlafvdSpek schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:16:
[...]
Nee, dat kun je niet. Dat kun je alleen als je weet wat de oorzaak wel is. Dat een issue bij jou toevallig niet optreed betekent niet dat het niet aan Firefox zelf ligt.
Maar ik gok dat er verder niet echt een oplossing voor is...of wel?
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 26235
Zelf inmiddels uitgevonden, die error page kun je wegkrijgen door bij about:config de regel browser.xul.error_pages.enabled op false te zettenAnoniem: 26235 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 01:24:
Ik heb Firefox 1.5.0.1 (oid, iig de laatste), valt me nu pas op dat ik bij een 404 error een IE achtige (in FFstyle) pagina krijg. Voorheen was dit nooit, werd het of leeggelaten of de ruimte werd opgevuld door de rest van een pagina. Hoe krijg ik dit weer terug?

En ja, ik had het wel iets beter kunnen beredeneren dan zo snel conclusies trekken ja.
• Ik tik een url in, druk op enter en er gebeurt niets. (Handmatig op 'Go' klikken)
• CTRL-F > zoekwoord, druk op enter en er gebeurt niets.
• In het rode cirkeltje zou de alt, title of iets dergelijks moeten staan.

• Ik kan mijn opties niet aanpassen. In onderstaand screenshot zie dat er niks in de tabpanels te zien is. Tevens zie je dat ook alle tabs geselecteerd zijn.

Geïnstalleerde extensies:
- Html Validator 0.7.9
- Edit CSS 0.3.5
- Sage 1.3.6
- Web Developer 1.0.2
Wat heb ik al gedaan:
- Compleet opnieuw opgestart
- FireFox zonder bovenstaande extensies opgestart
Dit alles draait op Windows XP.
[ Voor 13% gewijzigd door TeeDee op 15-02-2006 14:59 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Heb je firefox al geherinstalleerd? Als dat niet werkt kun je ook even firefox deinstalleren, de map weggooien en het daarna weer installeren. Ik kan ook nergens op google mensen vinden die hetzelfde probleem hebben, ik zal bugzilla eens voor je checken...
2e Herinstall (was ik in de vorige post vergeten te melden) gaf inderdaad gelukkig de oplossing.TheZeroorez schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:35:
ZO, da's best wel veeel eigenlijk..
Heb je firefox al geherinstalleerd? Als dat niet werkt kun je ook even firefox deinstalleren, de map weggooien en het daarna weer installeren. Ik kan ook nergens op google mensen vinden die hetzelfde probleem hebben, ik zal bugzilla eens voor je checken...
Bedankt in ieder geval dat je dat wilde doenTheZeroorez schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:52:
Ok, gelukkig was ik nog niet echt begonnen bugzilla door te spitten
[ Voor 21% gewijzigd door TeeDee op 15-02-2006 16:04 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Het enige wat er staat is een vergrootglaasje, en 'zoekmachines toevoegen' als ik dit doe werkt het nog steeds niet, ik heb firefox meerdere malen geherinstalleerd, en zelfs een keer alles gedelete en het daarna weer geinstalleerd, niets werkt. Zélfs niet als ik firefox deinstalleer, register opschoon, opnieuw opstart en het weer installeer.
Google en de search weten de oplossing ook niet.
De oplossing zal wel heel simpel zijn, en ik zal te moeilijk denken, daar heb ik vaker last van

Kijk, dit is hem, kom hem net tegen. Heeft iemand een (tijdelijke) oplossing? Natuurlijk was de oplossing te simpel, 'reset toolbars and controls'
[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 15-02-2006 21:51 ]
Even heel in het algemeen: zeker vanaf Fx 1.5 heeft het herinstalleren van Firefox zelf volgens mij niet heel erg veel zin meer als er iets mis gaat. Beter kan je even een nieuw profiel beginnen en daar handmatig je config.js en je bookmarks.htm e.d. weer ingooien en de extensies opnieuw installeren. Volgens mij gebeurt er veel meer borkage in je profile dan in je Firefox-directory.TheZeroorez schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:31:
De oplossing zal wel heel simpel zijn, en ik zal te moeilijk denken, daar heb ik vaker last van
Rustacean
ps. vond de prestaties van FF onder OsX stuk minder soepel dan van Safari, voor Win is FF duidelijk de beste imo, voor Mac weet ik het niet...
[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 17-02-2006 18:47 ]
Het is gebaseerd op Firefox, alleen gebruikt het Open-GL om de pagina weer te geven. Deze kun je dan ook draaien of op een bol projecteren etc. Erg grappig.

Anoniem: 130868
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=Pretorian_ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:19:
heb je een linkje of wat meer uitleg?
http://wiki.mozilla.org/Places
Iemand daar ook last van?
* anandus keek net naar z'n geheugengebruik.Rev! schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 15:08:
voor bij wie ff veel geheugen gebruikt, daar had ik ook last van. Na een tijdje zat het op 400mb ofzo en werd alles megatraag. Ik heb toen FF verwijdert, alle bestanden met de naam Firefox verwijdert en alle sleutels in het register met de naam firefox verwijdert. Toen FF weer opnieuw geinstalleerd... en het geheugen gebruik komt nu niet boven de 100 uit...
FF gebruikt 159Mb geheugen en 151Mb VM.
Met (moest even tellen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Als ik dan IE opstart doet alles het gewoon, elke pagina laadt gewoon snel, maar in firefox komt er niks, niks niks niks

Hoe los ik dit op?
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Krijg je iets van een foutmelding ofzo?Repeat schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:18:
ik wordt hier ffs helemaal gek van dat tyfus firefox. Elke url die ik intik doet ie niet, hij gaat wel laden, maar hij doet gewoon helemaal niks. Pagina blijft gewoon wit.![]()
Als ik dan IE opstart doet alles het gewoon, elke pagina laadt gewoon snel, maar in firefox komt er niks, niks niks niks![]()
Hoe los ik dit op?
Misschien connection-settings?
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Een van de websites waardoor FF vast loopt (not responding melding), meer mensen die dat hebben??
Nope. Bij mij crasht wel altijd FF bij YourFileHost.com. Illegale plugin gevonden zegt ie danMagic666 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:30:
zou iemand hier eens willen kijken: http://games.fok.nl/news.php?newsid=9161 ?
Een van de websites waardoor FF vast loopt (not responding melding), meer mensen die dat hebben??
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
misschien dat een nieuw profiel helpt?
Het viel me op dat Firefox bijna 2 keer zoveel geheugen in beslag neemt, als ik alleen GoT open heb neemt Firefox zo'n 55 mb in beslag, terwijl dit bij Opera 25 mb is, zelfs als ik er ook nog eens IRC aan heb staan naast GoT.
Hier neemt FireFox nog wel meer in beslag. Iets rond de 80 atm. Imho start FireFox nog veels te langzaam op. IE en Opera starten veel sneller op maar ik vind zelf FireFox fijner werken dan Opera. Maar toch hopen dat ze dat nog gaan fixen.TangLeFuzZ schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:03:
Ik ben erg fan van Firefox, maar heb uit nieuwsgierigheid gisteren toch even de laatste versie van Opera geinstalleerd.
Het viel me op dat Firefox bijna 2 keer zoveel geheugen in beslag neemt, als ik alleen GoT open heb neemt Firefox zo'n 55 mb in beslag, terwijl dit bij Opera 25 mb is, zelfs als ik er ook nog eens IRC aan heb staan naast GoT.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
OS X 10.4.5
Firefox 1.5.0.1

Waar kan ik dit probleem zoeken?
20*350ZO45°
Kijk eens bij Beeld > Paginastijl (View > Page Style). Daar moet je gewoon Standaard Style geselecteerd hebben. Ik dacht dat Firefox dat niet onthield, maar de geen stijl optie geeft precies hetzelfde resultaat als bij jou.Richard schreef op maandag 20 februari 2006 @ 07:07:
Nu ik over ben gestapt naar OS X heb ik ook op deze machine Firefox geinstalleerd echter na het aanloggen op GoT (bovenin via snel aanmelden) kan ik niet meer "grafisch" in GoT, alle sites werken naar behoren. Uitloggen maakt niets uit. Met andere browsers geen probleem.
OS X 10.4.5
Firefox 1.5.0.1
[afbeelding]
Waar kan ik dit probleem zoeken?
Weet iemand een manier om mn bladwijzerbalk te verdubbelen?
1 regel is voor mij namelijk niet genoeg.
dmv. extensie of hack-trucje ofzo.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 20-02-2006 16:07 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Anoniem: 141026
Niet genoeg..??!!Rakkerzero schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:03:
Beste firefox users
Weet iemand een manier om mn bladwijzerbalk te verdubbelen?
1 regel is voor mij namelijk niet genoeg.
dmv. extensie of hack-trucje ofzo.
Volgens mij is dat iets psychisch; want aan de linkerkant heb je een aparte folder "Bladwijzerbalkmap" die ook snel bereikbaar is..
Deze folder bevat nl. alle links van de horizontale bladwijzerbalk.
Wat je horizontaal aanmaakt kun je dus desgewenst ook verticaal aanmaken, alleen je kunt er meer op kwijt..
Ja, het kan wel. Ik vindt het alleen persoonlijk ook niet echt prettig werken, ik kan me er iets bij voorstellen, bovendien vreet het enorm veel ruimte van je scherm weg.
[ Voor 77% gewijzigd door TheZeroorez op 20-02-2006 20:51 ]
Ik heb zo'n 100 sites ofzoiets in m'n bookmarks toolbar staan, alles overzichtelijk in mapjes en submapjes.
In mijn geval zijn de hoofdmapjes:
News, Finance, Games, Les Animeaux, Shopping, TV, Torrents, School, Techs en Sites (welke een vergaarbak is
En dan heb ik in Games bijvoorbeeld de submapjes Simcity, Civilization, Rome Total War en News
Bijkomend voordeel is dan ook dat je middelste muisklik op een (sub)map kan doen, en daarmee alle sites in dat (sub)mapje in een keer opent.
Ik heb trouwens ook een vraagje. Is het mogelijk om splitscreen te krijgen? Dus 2 sites in 1 venster?
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 21-02-2006 11:18 ]
Anoniem: 141026
Gewoon tussen je bladwijzermappen aan de linkerkant : daar heb je ook een map genaamd "Bladwijzerwerkbalkmap"....Pretorian_ schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:25:
@Elastigirl: hoe bedoel je dat ?
Deze map bevat in feite niks anders dan de knoppen die je bovenin de werkbalk aanmaakt.....alleen ze staan nu ónder elkaar ipv naast elkaar.
Op deze manier hoef je je werkbalk niet te verdubbelen, wat Rakkerzero dus vroeg......
Ik gebruik IETab hiervoor. Geweldige extensieC00KW4US schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:38:
Heb zojuist firefox geinstalleerd op winxp en wat is het een relaxte browser
Gebruikte em al op het werk om te "testen" en nu ook thuis.
Alles zit waar je het verwacht, tabs zijn lekker makkelijk maar ook het eenvoudig instellen en geen moeilijke settings zoals in IE.
Edit: Heb zojuist webmail van exchange 2003 gebruikt in firefox maar deze wordt niet goed weergegeven en je mist nogal wat opties die je met IE wel ziet. Is dit bekend en/of op te lossen?
Maar als ik geen tabs open heb, 1 pagina dus maar, en ik sluit FF af en start het weer, dan krijg ik een about:blank zegmaar
Hoe kan dit?
Firefox start normaal gesproken ook met 1 tab. Deze geeft about blank. startpagina of.... weer (kan je instellen in ff config)Repeat schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:05:
Ik heb een raar probleempje. Ik heb een nieuwe firefox op mn laptop geinstalleerd met sessionsaver erbij natuurlijk. Als ik meerdere tabs open heb staan en ik sluit FF af en start het weer dan komen ze weer precies zo terug. Mooi dus
Maar als ik geen tabs open heb, 1 pagina dus maar, en ik sluit FF af en start het weer, dan krijg ik een about:blank zegmaar
Hoe kan dit?
Dit topic is gesloten.