[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.050 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 18:43
Ik heb op een phpBB forum mijn username en password laten onthouden door Firefox, maar als ik in het adminpanel een user beheer zie ik mijn username daar staan ipv diegene. Is daar misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:28:
[...]

Misschien een idee om Java gewoon vanaf de Sun-site installeert? Dus niet als extension?
al geprobeert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:53:

of misschien geen herrie als Lady Dana draaien ;)
dat zeg je wel maar als ik java instaleer draait winamp altijd ... en die liedjes komen uit mijn documentn mijn muzien.... ga ik proberen omdat uit te zetten :)

//edit sluit winamp af start java run time en hij is nu bezig met de files voor java downloaden is al verder als hiervoor..

HET WERKT...

ons vosje houd niet van winamp muziek :)

hij laad nog niet zo als het hoort van de 179 zie ik maar 3 foto's die ik met IE6 allemaal zie.. we wachten af.. misschien een reboot nodig(nu geen tijd voor)

bedankt voor de opmerking over dana... anders had ik er nooit opgekomen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 18-09 15:09
Hmm, dit is inderdaad een handige extensie, alleen opent hij alle bestanden in een externe player. Bestaat er ook nog een extensie waarmee je alle video bestanden ingebed in de pagina kan bekijken? Bij mij doet hij dat alleen bij .mov's met quicktime :).

Ik heb wel vaker gezeur met FireFox en embedded video. Nu heb ik bijvoorbeeld WMP 10 geïnstalleerd, K-Lite codec pack en Quicktime alternative, maar hij pakt dus alleen .mov's met quicktime, de rest blijft een zwart vlak. En bij .wmv's zegt firefox dat ik een plugin nodig heb.

edit:

En ik moest eerst eens gaan googlen voordat ik dit soort vragen stel .. :X ...

Oke, voor iedereen die problemen heeft met wmv's en andere WMP10 bestandsformaten in FireFox af te spelen: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=206213

Deze werkte bij mij:
http://www.microsoft.com/...edia/download/plugin.aspx

Wel eerst even firefox sluiten, dan downloaden en installeren, en firefox herstarten, veel plezier :).

[ Voor 49% gewijzigd door Hercul3s op 23-04-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb er regelmatig last van dat ik niet de plaatjes, maar alleen de URL te zien krijg. Bv:
<begin plaatje>
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57320/full.png
<einde plaatje>

In IE krijg ik wel het plaatje te zien.

Ik gebruik FF 1.0.3 en heb hier eigenlijk al een tijdje last van.

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 23-04-2005 10:39 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
pven schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:39:
Ik heb er regelmatig last van dat ik niet de plaatjes, maar alleen de URL te zien krijg. Bv:
<begin plaatje>
[afbeelding]
<einde plaatje>

In IE krijg ik wel het plaatje te zien.

Ik gebruik FF 1.0.3 en heb hier eigenlijk al een tijdje last van.

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Je zou kunnen controleren of de volgende settings nog goed staan:
Options > Web Features > Load Images (checked)
Options > Web Features > For the originating web site only (unchecked)

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Electronical schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:43:
[...]

Je zou kunnen controleren of de volgende settings nog goed staan:
Options > Web Features > Load Images (checked)
Options > Web Features > For the originating web site only (unchecked)
Die staan goed.

Gevonden: ik heb de cache leeg gemaakt, en nu gaat het wel goed.

Raar ; is dit verklaarbaar? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nee. Maar je zou eens een zoektocht door Bugzille kunnen proberen of een bug filen als je enig idee hebt waardoor dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:29
het komt wel eens voor dat het plaatje op dat moment net even niet beschikbaar was en hij niet geladen kan worden, dan laat hij alleen de link zien.. heb ik hier ook wel eens... met 404 plaatjes ook.

een refresh op het moment dat het plaatje wel weer werkt (de link niet meer dood is) dan laad hij wel het plaatje.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Bargemanos schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:04:
ik heb gisteravond bij een kamaraad van mij ook FF geinstaleerd, die nieuwst versie gedownload, werkt allemaal prima, maar bij mij laat FF vaak (niet altijd) een gegeven (tekst of invoer) in een tekstveldje of keuze rondjes staan naar het vernieuwen van een pagina, maar bij hem gebreurd dat niet, terwijl dat de hoofdzaak was waarom we het instaleerde, kan iemand mij vertellen of dit een instelling is in about:config, wat ik overgens al wel heb doorgekeken maar niks in kon vinden.
of is het wat anders?
niemand die hier een instelling van weet of waarom het hier niet werkt?

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Is er een extension die achtergrondmuziek op een site uitschakelt ? Kan wel mn geluid uitzetten, maar dan heb ik ook geen muziek meer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Bargemanos schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:34:
[...]

niemand die hier een instelling van weet of waarom het hier niet werkt?
Bij mij verschilt het een beetje per pagina en bijna altijd gebeurd het. Is het precies dezelfde pagina waar het verkeerd gaat en welke is dat?
ScottB schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:38:
Is er een extension die achtergrondmuziek op een site uitschakelt ? Kan wel mn geluid uitzetten, maar dan heb ik ook geen muziek meer :|
Kijk eens naar BGM Conductor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
Gert-Paul schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:16:
[...]

Bij mij verschilt het een beetje per pagina en bijna altijd gebeurd het. Is het precies dezelfde pagina waar het verkeerd gaat en welke is dat?
het is exact de zelfde pagina, ook van de zelfde server, het enige verschil is een .png die veranderd (een bevestigings code. Maar die code moet dus telkens opnieuw ingevoerd worden, als er ik de pagina vernieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door Bargemanos op 24-04-2005 22:32 ]

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat elende met java bleek winamp moeilijk te doen. maar nu werkt java als ik een pagina open met veel plaatjes krijg ik 2 plaatjes van de 178 ofzo te zien.

terwijl ik ze me IE 6 wel allemaal zie.

het gaat trouwens op www.just-4u.nl en dan de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:12:
Na wat elende met java bleek winamp moeilijk te doen. maar nu werkt java als ik een pagina open met veel plaatjes krijg ik 2 plaatjes van de 178 ofzo te zien.

terwijl ik ze me IE 6 wel allemaal zie.

het gaat trouwens op www.just-4u.nl en dan de foto's
Ik heb het ook even getest en ook bij mij zijn er maar een paar plaatjes zichtbaar. De plaatjes die niet zichtbaar zijn zijn op het opgegeven adres ook niet beschikbaar.

Bijvoorbeeld deze URL van een willekeurige foto:
code:
1
http://www.just-4u.nl/4u/foto/50423%5C004.jpg

In het laatste deel staat %5C voor de '\', de backslash dus. Dit vindt Firefox niet goed, omdat in een URL normaal geen backslashes zitten en zal het daarom ook niet tonen. Het werkt wel als je dit verandert in een gewone slash (/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:36:
[...]
Ik heb het ook even getest en ook bij mij zijn er maar een paar plaatjes zichtbaar. De plaatjes die niet zichtbaar zijn zijn op het opgegeven adres ook niet beschikbaar.

Bijvoorbeeld deze URL van een willekeurige foto:
code:
1
http://www.just-4u.nl/4u/foto/50423%5C004.jpg

In het laatste deel staat %5C voor de '\', de backslash dus. Dit vindt Firefox niet goed, omdat in een URL normaal geen backslashes zitten en zal het daarom ook niet tonen. Het werkt wel als je dit verandert in een gewone slash (/).
heb je een oplossing dat FF dit auto doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:51
weet iemand waarom ik in firefox, als ik bijvoorbeeld op mijn bookmarks klik, de bookmarks op men 1e scherm te zien krijg tegen de rand van het scherm in plaats van waar ze horen te zitten (onder de bookmark knop).

ik zit op internet met firefox op men 2e monitor (ben net overgeschakelt op firefox) en ik doe andere dingen op men 1e monitor maar het is gewoon zo vreemd dat alle tabs die opengaan of zelfs de tooltips op men 1e monitor verschijnen, totaal niet waar ze thuishoren dus 8)7

Ik heb al gezocht op google en tweakers maar het is lastig deze error te vinden met een paar simpele woordenciombinaties zo te zien, en anders heb ik een wle heel uniek probleem.

Mijn schermkaart is een nvidia gf6800gt met dualview dus en mijn monitors een IIyama vision master pro 454 en een fujitsu siemens B17.

edit: fullscreen of windowed mode maakt geen verschil, hoe dan ook komt zo ongeveer alles que opties, toolbarsen tooltips dus op men 1e scherm terecht.

[ Voor 9% gewijzigd door DrMacabr3 op 25-04-2005 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nee dat is vreemd, ik heb op beide monitors FF open staan, en geen problemen. Heb je nView wel aangezet in de driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik heb net een verkeerde theme geinstalleerd voor firefox. Nu krijg ik elke keer als ik FF opstart: "Error launcing browser window:no XBL binding for browser". Hoe kan ik de theme weer veranderen zodat firefox wel kan opstarten :)

edit: goed hoor E-Jey, voortaan eerst ff zoeken voordat je een vraag stelt :X

[ Voor 18% gewijzigd door E-jey op 25-04-2005 17:37 . Reden: slap slap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb steeds dat als ik een pagina met een geintergreerd filmpje laad, firefox vastlopt en crashed, het zelfde heb ik ook met internet explorer! kan dit komen door me codecs of ... is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Dan ligt het vrijwel zeker aan de codec. Download eens een nieuewe versie van WMP. Wat voor codecs heb je nog meer geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
ik heb gisteravond bij een kamaraad van mij ook FF geinstaleerd, die nieuwst versie gedownload, werkt allemaal prima, maar bij mij laat FF vaak (niet altijd) een gegeven (tekst of invoer) in een tekstveldje of keuze rondjes staan naar het vernieuwen van een pagina, maar bij hem gebreurd dat niet, terwijl dat de hoofdzaak was waarom we het instaleerde, kan iemand mij vertellen of dit een instelling is in about:config, wat ik overgens al wel heb doorgekeken maar niks in kon vinden.
of is het wat anders?
echt niet? :'(

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:11
M'n vriendin gebruikt al een tijd met volle tevredenheid Firefox, maar sinds kort gaat het typen in tekstvelden zoals dit quick reply veld enorm traag; letters verschijnen telkens een fractie van een seconde later dan dat je ze typt, wat erg irritant is als je een beetje wilt doortypen. Ik heb Firefox al volledig verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.
De computer is een oudje, een PIII 500 met 384 MB RAM en Windows 2000 SP4, maar het probleem deed zich eerder nooit voor.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
hmm vreemd.

net de nieuwe Firefox voor x64 xp machines geinstalleerd; en hij word aangeduid als ''Gecko''... terwijl als ik bij help-> about kijk gewoon firefox staat...

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 26-04-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb 2 probleempjes

Is er een optie of een extensie die er voor zorgt dat je browser grootte niet aangepast word? Want ik open alles in nieuwe tabs, en soms dan klik je op een foto en resized je hele browserd tot net om de foto heen.

En ik heb vaak dat als ik meerdere tabs open heb staan, en FF is geminimaliseerd, dat na maximaliseren alle links niet meer op de linkbar staan, maar onder het dubbele pijltje zitten. Als ik alle tabs dan sluit, zijn ze weer normaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
gladiool schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:36:
Is er een optie of een extensie die er voor zorgt dat je browser grootte niet aangepast word? Want ik open alles in nieuwe tabs, en soms dan klik je op een foto en resized je hele browser tot net om de foto heen.
about:config > browser.enable_automatic_image_resizing op false zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-04-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
Bargemanos schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:35:

quote:
of is het wat anders?

echt niet? :'(
Ondertussen 1.0.3 gedownload en geinstaleerd, maar geen verandering

[ Voor 61% gewijzigd door Bargemanos op 27-04-2005 20:04 ]

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe kun je trouwens met de hand een extention installeren? Ik heb een extention geinstalleerd die het niet doet onder 1.03. Ik kreeg hem eerst niet eens in het extention menu te zien. Na de "show old extentions" extention te installeren zie ik hem wel maar heeft de extention geen opties om te configgen of te uninstallen. Het gaat om bannerblind, geinstalleerd voor een test maar nu wil ik er wel erg graag weer van af.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn pc geformateerd en natuurlijk niet gekeken welke extensions ik had. Ik ben dus op zoek naar de naam van een plug in die je muis pointer verandert als de link in een nieuw venster opent ipv in een nieuwe tab. Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Daar heb je geen extension voor nodig, dat kan door je userContent.css aan te passen:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
:link[target="_blank"], :visited[target="_blank"],
:link[target="_new"],   :visited[target="_new"] {
   cursor:  help;
} 

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
ik heb ineens een heel vreemd probleem in firefox. Alle teksten, maakt niet uit welke site zijn in een of ander fonetisch schrift weergegeven. In internet explorer heb ik er echter helemaal geen last van.
Hier zie je wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.mgvellinga.nl/taal.gif
hoe krijg ik dit weer weg?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
pretorian_nl schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:41:
ik heb ineens een heel vreemd probleem in firefox. Alle teksten, maakt niet uit welke site zijn in een of ander fonetisch schrift weergegeven. In internet explorer heb ik er echter helemaal geen last van.
[afbeelding]
Cool, the swedish chef! :D

Hoe heb je dat gedaan? :)
/edit, ow, dat weet je niet.. hmmz..

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 28-04-2005 11:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heel vaag, check je user.js eens op rare scriptjes.

ben wel benieuwd wat het precies is, maar het ziet er naar uit dat bepaalde karakters (of reeksen) worden vervangen. als je een script vindt, zou je dit willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
laat maar ik heb hem gevonden. Blijkbaar iemand voor de gein dit op mijn computer geinstalleerd...
Het was een extensie, maar het maakte alles wel stuk grappiger moet ik zeggen :D

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
pretorian_nl schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:41:
[afbeelding]
kijk ff in je FF directory in een plugin\extensie-map ofzo; of er geen rare dingen zijn bijgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 12:09
Weet iemand toevallig of er een plug-in is om snel de taal van de browser te wijzigen? En dan bedoel ik niet de UI taal (die zie ik genoeg) maar de string die hij meestuurt naar webpages (bijv. EN-US of RU-RU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aquifer schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:26:
[...]
Ik vind Firefox een prima browser, alleen heb ik nog steeds 1 probleem. Ik laat alle links, dus ook popups openen in dezelfde tab. Dat werkt opzich goed. Ik heb al uitgeschakeld dat javascript het venster mag resizen dus daar heb ik ook geen last meer van.
Alleen gebruiken sommige sites nog van die scriptjes die dan het venster sluiten ofzo waardoor heel Firefox soms afgesloten wordt (als ik 1 tab open heb bijv.). Hoe kan ik het uitschakelen dat sites (javascripts) vensters mogen sluiten (al dan niet na klikken) :?

Zelfs hier op got heb ik er vaak last van met van die automatische thumbnails. Als ik daarop klik opent ie de thumbnail in hetzelfde venster en als ik dan weer op die thumbnail klik wordt mijn venster gesloten :S
Ik vind het echt irritant dat mn vensters en tabs de hele tijd gesloten worden door die javascripts, kan ik ook de functie 'vorige' namelijk niet meer gebruiken. Iemand die hier wat op weet? :/

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:49:
Hoe kun je trouwens met de hand een extention installeren? Ik heb een extention geinstalleerd die het niet doet onder 1.03. Ik kreeg hem eerst niet eens in het extention menu te zien. Na de "show old extentions" extention te installeren zie ik hem wel maar heeft de extention geen opties om te configgen of te uninstallen. Het gaat om bannerblind, geinstalleerd voor een test maar nu wil ik er wel erg graag weer van af.
Dat is dus nog een extensie voor Firefox 0.8 en eerder. Lees dit document eens door hoe je dat met de hand doet.
Dennis schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:47:
Weet iemand toevallig of er een plug-in is om snel de taal van de browser te wijzigen? En dan bedoel ik niet de UI taal (die zie ik genoeg) maar de string die hij meestuurt naar webpages (bijv. EN-US of RU-RU).
Waarschijnlijk bedoel je de instelling die je kunt wijzigen in Extra > Opties > Algemeen > Talen. Als je echter de taal bedoeld die je in je UserAgent-string kunt vinden, dan moet je de instelling general.useragent.locale veranderen. Hou er in dat geval wel rekening mee dat ook extensies met meerdere vertalingen die taal aan zullen nemen (of heel Firefox als je een taalpakket van die taal geïnstalleerd hebt).
Aquifer schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:24:
[...]

Ik vind het echt irritant dat mn vensters en tabs de hele tijd gesloten worden door die javascripts, kan ik ook de functie 'vorige' namelijk niet meer gebruiken. Iemand die hier wat op weet? :/
Misschien dat de instelling dom.disable_window_open_feature.close in about:config helpt. Ik heb het niet getest, maar gezien de naam zou hij wel moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gert-Paul schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:56:
[...]
Misschien dat de instelling dom.disable_window_open_feature.close in about:config helpt. Ik heb het niet getest, maar gezien de naam zou hij wel moeten helpen.
Hm nee, dom.disable_window_open_feature.close = true zorgt ervoor dat een popup altijd een bruikbare "afsluiten" knop heeft. Scripts kunnen gewoon nog de betreffende tab sluiten.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 12:09
Gert-Paul schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:56:
Waarschijnlijk bedoel je de instelling die je kunt wijzigen in Extra > Opties > Algemeen > Talen.
Die bedoel ik inderdaad, maar elke keer naar dat scherm is wel een beetje omslachtig. Ik wil heel gemakkelijk een link in mijn toolbar hebben waarmee ik direct met een dropdownmenuutje bijvoorbeeld een taal kan kiezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
of is het wat anders?
ik weet dat ik het in de richting van opslagan formulier informatie )form information) moet zoeken, maar kan niemand me een idee geven waar ong?
ik heb alles al is gewist, maar dat helpt niet.
ik werk nu met 1.03 NL.

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ik heb de Engelse versie, bedoel je misschien: Extra -> opties -> privacy -> Form Informatie of iets dergelijks -> het vinkje aanklikken?

[ Voor 8% gewijzigd door Vaan Banaan op 29-04-2005 14:14 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
Vaan_Banaan schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:12:
Ik heb de Engelse versie, bedoel je misschien: Extra -> opties -> privacy -> Form Informatie of iets dergelijks -> het vinkje aanklikken?
stond al aangevinkt

[ Voor 6% gewijzigd door Bargemanos op 29-04-2005 14:26 ]

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
En ondertussen is Firefox alweer 50.000.000 (zegge vijftigmiljoen) keer gedownload! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Electronical schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:37:
En ondertussen is Firefox alweer 50.000.000 (zegge vijftigmiljoen) keer gedownload! :D
En toen kwamen er slimmerds die roepen : "Ja maar hoeveel van die mensen blijven het daadwerkelijk gebruiken ??" * nero355 hoopt zo weinig mogelijk .... maar ook veel :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:13

Copyman

Dode muis

Ik irriteer mij op het moment mateloos aan het feit dat window.close() gewoon niet in Firefox werkt, zonder dat je hiervoor iets in de config moet aanpassen. Na een week heel GoT een Google af te hebben gestruind, heb ik nog geen oplossing gevonden voor dit "probleem". :(

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Copyman schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:46:
Ik irriteer mij op het moment mateloos aan het feit dat window.close() gewoon niet in Firefox werkt, zonder dat je hiervoor iets in de config moet aanpassen. Na een week heel GoT een Google af te hebben gestruind, heb ik nog geen oplossing gevonden voor dit "probleem". :(
Heb je rabo telebankieren? Daar werkt het prima. Zal even voor je kijken hoe ze dat doen :)

edit: wtf, dat werkt niet meer 8)7

Maar op mijn website werkt het wel

code:
1
<html><script type="text/javascript">window.close()</script></html>
Lekker ranzig, maar het werkt prima :)

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 30-04-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
We Are Borg schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:37:
[...]

Heb je rabo telebankieren? Daar werkt het prima. Zal even voor je kijken hoe ze dat doen :)

edit: wtf, dat werkt niet meer 8)7
Hmz, bij mij werkt dat wel hoor. Als ik naar Betalen en sparen ga, daar op Annuleren klik en vervolgens op Venster Sluiten, dan gaat dat gewoon goed.

[edit]
Dit is raar :? . Daarnet werkte het wel en als ik het nu probeer werkt het niet...

[edit 2]
Het lijkt wel alsof het venster alleen kan sluiten als je de parent nog open hebt staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Harm op 30-04-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Hier de testpagina die ik gebruik:

http://members.home.nl/copyman/got/closewindow.html

Dit werkt dus niet in Firefox, in IE sluit hij wel gewoon af zonder verificatie.

[edit]
En dat "Venster sluiten" knopje van de Rabobank werkt hier ook niet in Firefox. ;)

Zoiets ervoor helpt helaas ook niet:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<html>
<head>
</style>
</head>
<body>
Bezig met laden...
<script type="text/javascript">
    if(navigator.appName == "Firefox") {
        window.open("closewindow.html", "Test");
    }
    else {
        window.location.href = "closewindow.html";
    }
</script>
</body>
</html>

[ Voor 62% gewijzigd door Copyman op 30-04-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Copyman schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:05:
Hier de testpagina die ik gebruik:

http://members.home.nl/copyman/got/closewindow.html

Dit werkt dus niet in Firefox, in IE sluit hij wel gewoon af zonder verificatie.
Hier werkt hij wel onder Firefox. :)

Misschien is er iets mis met je profiel?

[ Voor 9% gewijzigd door magnifor op 30-04-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

@ magnifor

Maar jij hebt "dom.allow_scripts_to_close_windows" zeker op true staan?

[edit]
Profiel? :?
Jij bent trouwens de eerste die zegt dat het wél in firefox werkt. :P

[ Voor 48% gewijzigd door Copyman op 30-04-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Hier werkt ie in principe ook, maar hiervoor moest ik eerst de volgende about:config-value veranderen:
code:
1
dom.allow_scripts_to_close_windows = true

Deze stond bij mij op 'false'.

edit:
Was dus al bekend

[ Voor 12% gewijzigd door Electronical op 30-04-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Copyman schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:34:
@ magnifor

Maar jij hebt "dom.allow_scripts_to_close_windows" zeker op true staan?

[edit]
Profiel? :?
Jij bent trouwens de eerste die zegt dat het wél in firefox werkt. :P
Nee, hij staat op false.

Met profiel bedoel ik je Firefox profiel. Je zou een nieuw profiel kunnen aanmaken:
Create a new profile by running Firefox with the -P command line argument, choose the "Manage Profiles" button and then choose "Create Profile...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ah, op die fiets. Maargoed, je kan niet van alle bezoekers verwachten dat ze speciaal voor je website een apart profiel gaan aanmaken. :)

Toch bedankt voor de tip. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Copyman op 30-04-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Copyman schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:46:
Ah, op die manier. Maargoed, je kan niet van alle bezoekers verwachten dat ze speciaal voor je website een apart profiel gaan aanmaken. :)
Ik bedoel dat jou profiel misschien niet helemaal meer in orde is. Ik heb helemaal niets aangepast in mijn about:config en hier werkt hij dus wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Ik heb even snel een clean profile gemaakt en bij mij werkt het nog steeds niet.

code:
1
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414 Firefox/1.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Electronical schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:54:
Ik heb even snel een clean profile gemaakt en bij mij werkt het nog steeds niet.

code:
1
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414 Firefox/1.0.3
Hmmm. Raar dat hij bij mij wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
magnifor schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:58:
[...]
Hmmm. Raar dat hij bij mij wel werkt.
Nouja, ik vind het niet erg. Gebruik toch nooit dat soort linkjes. Ik heb met TabMix gewoon een closebutton in elke tab staan en dat werkt erg fijn, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
of is het wat anders?
ik weet dat ik het in de richting van opslagan formulier informatie (form information) moet zoeken, maar kan niemand me een idee geven waar ong? Het vinkje bij "Save Form information" staat aan.
ik werk nu met 1.03 NL.

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Bargemanos schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:10:
[...]
ik weet dat ik het in de richting van opslagan formulier informatie (form information) moet zoeken, maar kan niemand me een idee geven waar ong? Het vinkje bij "Save Form information" staat aan.
ik werk nu met 1.03 NL.
Misschien heeft deze about:config-entry er iets mee te maken:
code:
1
browser.formfill.enable
Die staat bij mij op 'true' en dat is eigenlijk de standaardvalue.
browser.formfill.enable:
True (default): Save information entered in web page forms and the Search Bar
False: Opposite of the above
Note: In Firefox, this can be changed via "Tools → Options → Privacy → Saved Form Information → Save information I enter in web page forms and the Search Bar"
Bron: about:config-entries

[ Voor 37% gewijzigd door Electronical op 30-04-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
Electronical schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:28:
[...]

Misschien heeft deze about:config-entry er iets mee te maken:
code:
1
browser.formfill.enable
Die staat bij mij op 'true' en dat is eigenlijk de standaardvalue.

[...]
Bron: about:config-entries
die entry stond inderdaad op de standaard waarde (treu). Maar als ik het venster open in een nieuwtabblad en de gegevens invoer, vervolgens op F5 druk krijg ik de volgende melding.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/tstroo/postdata.jpg

ik hoop dat het wat meer duidelijkheid schept, want ik zou het heel fijn vinden als het ging werken,

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Bargemanos schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:58:
[...]

die entry stond inderdaad op de standaard waarde (treu). Maar als ik het venster open in een nieuwtabblad en de gegevens invoer, vervolgens op F5 druk krijg ik de volgende melding.

[afbeelding]

ik hoop dat het wat meer duidelijkheid schept, want ik zou het heel fijn vinden als het ging werken,
Die melding is normaal. Als je refresh doet dan wordt niet opnieuw de gecachete pagina getoond maar de pagina opnieuw gedownload en verdwijnt tekstinvoer dus ook. Met back/forward blijft tekst wel staan, wat bij IE niet zo is geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:56:
[...]
Die melding is normaal. Als je refresh doet dan wordt niet opnieuw de gecachete pagina getoond maar de pagina opnieuw gedownload en verdwijnt tekstinvoer dus ook. Met back/forward blijft tekst wel staan, wat bij IE niet zo is geloof ik.
Het opnieuw downloaden van de pagina is goed, maar de tekstinvoer moet daardoor niet verdwijnen, met Back/Forward heb ik in dit geval niet veel aan omdat het om de zelfde pagina gaat en niet om meerdere pagina's achter elkaar

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dat is wel normaal hoor, vziw. Als je de eerste letter van de laatst ingevoerde tekst invult, dan krijg je wel een soort autocomplete dropdown list bij het vakje waar je in typt. FF gaat niet bij voorbaat alles invullen, ook niet als dat al eens eerder gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Laatst online: 11:26

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Ik ben verrast dat Firefox Stipe nog niet is langsgekomen als Third Party Build. Stipe is echt een van de beste geoptimaliseerde builds. En tegenwoordig dankzij mij ook localized in 37 talen. Stipe maakt bovendien gebruik van waar nodig trunk code, mmoy patches, en de nieuwste libs.

http://pryan.org/firefox/stipe/blog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PenguinPower schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:35:
Ik ben verrast dat Firefox Stipe nog niet is langsgekomen als Third Party Build. Stipe is echt een van de beste geoptimaliseerde builds. En tegenwoordig dankzij mij ook localized in 37 talen. Stipe maakt bovendien gebruik van waar nodig trunk code, mmoy patches, en de nieuwste libs.

In hoeverre is dat daadwerkelijk merkbaar, dan? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik had net 2 keer een vage crash :X =>

Open FireFox > T.net openen > 3 nieuwe tabs erbij > VOLLEDIG geblokkerd en ook niet te killen hoe dan ook :|

Dus ik een restart ... XP loopt compleet vast bij het afsluiten ..... dan maar de reset knop.

Alles boot OK maar bij de eerste keer FireFox starten crasht FireFox weer !!! Toen wat berichten van Sessionsaver van "bla bla Sessie crashed, wil je opslaan enz.." dus ik gewoon Nee/Abort en toen werd FireFox volledig afgesloten gewoon zoals het hoort.

Toen nog een keer FireFox opgestart en nu is alles OK en heb ik helemaal geen idee hoe en waardoor dit is gebeurd :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:00:
Ik had net 2 keer een vage crash :X =>

Open FireFox > T.net openen > 3 nieuwe tabs erbij > VOLLEDIG geblokkerd en ook niet te killen hoe dan ook :|

Dus ik een restart ... XP loopt compleet vast bij het afsluiten ..... dan maar de reset knop.

Alles boot OK maar bij de eerste keer FireFox starten crasht FireFox weer !!! Toen wat berichten van Sessionsaver van "bla bla Sessie crashed, wil je opslaan enz.." dus ik gewoon Nee/Abort en toen werd FireFox volledig afgesloten gewoon zoals het hoort.

Toen nog een keer FireFox opgestart en nu is alles OK en heb ik helemaal geen idee hoe en waardoor dit is gebeurd :D
Die crashes heb ik ook de hele tijd als ik FF opstart en bij een nieuw venster openen ook.
Dan reageert die 20 seconden niet, en daarna weer wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower

PenguinPower

anandus schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:13:
[...]

In hoeverre is dat daadwerkelijk merkbaar, dan? :)
Bugs die je niet meer tegenkomt en als je benchmark freak bent, pagina's zoals http://www.24fun.com/downloadcenter/benchjs/benchjs.html

En nee dit is niet phychologisch. Ik merk echt verschil met normale versie van firefox en stipe. Ook het schil tussen moox en stipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je echt een snelle browser wilt (volgens die bechmark) moet je dus aan Opera. Ook leuk, alleen kost die geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
PenguinPower schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:35:

Dan heb je niet opgelet. :P Ik heb al een tijd terug een link naar het complete overzicht van alle belangwekkende unofficial optimized builds van MozillaZine gepost (waar stipe uiteraard ook bij staat).

Ik zie in je t.net profiel dat je vooral op pc's met een AXP werkt; waarom gebruik je dan geen BlueFyre build die volledig Athlon XP optimized is, terwijl stipe [SSE + SSE2, branch + trunk + milestones, MSVC 7.1] geoptimaliseerd is. :?

Misschien weet ik het antwoord zelf wel; stipe is misschien wat stabieler, want de laatste builds van BlueFyre die ik geprobeerd heb crashen bij mij nogal. Ik heb twee builds gehad die perfect stabiel en merkbaar sneller waren, maar daarna minder succes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower

PenguinPower

Aham brahmasmi schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:17:
[...]
Misschien weet ik het antwoord zelf wel; stipe is misschien wat stabieler, want de laatste builds van BlueFyre die ik geprobeerd heb crashen bij mij nogal. Ik heb twee builds gehad die perfect stabiel en merkbaar sneller waren, maar daarna minder succes gehad.
:) idd

Alhoewel dit momenteel een heel groot probleem is met de huidige trunk codebase en dus meer builders daar last van hebben. Stipe builds hebben daar veel minder last van omdat ze een minder recente CVS branche gebruiken. De zelfde branche overigens waar moox ook naar geswitcht is omdat zijn laatste trunk builds ook bagger waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Moox vond ik nix bijzonders trouwens... BlueFyre draait daarentegen wel erg lekker bij mij (nightly van 23 maart :X). Welke release van stipe draai jij momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower

PenguinPower

Aham brahmasmi schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:21:
Moox vond ik nix bijzonders trouwens... BlueFyre draait daarentegen wel erg lekker bij mij (nightly van 23 maart :X). Welke release van stipe draai jij momenteel?
Gewoon de laatste s8v9. Zoals ik al probeerde te zeggen. Stipe maakt geen Trunk Base Code. En test ze eerst goed voordat ie releast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
* Harm heeft een half jaar geleden geoptimaliseerde builds gedraaid. Welke weet ik niet meer :P . Ik ben daar echter vanaf gestapt. Ik gebruik nightly's om te testen of er rare dingen gebeuren. Ik vind dat als ik serieus wil kunnen testen ik ook de builds moet gebruiken die de MoFo uitbrengt en dat op de builds die gebruik niet weer allerlei extra patches zijn toegepast. Anders kan een bug ook door een van die patches zijn getriggerd. Dus ja, ik ken geoptimaliseerde builds, maar nee ik gebruik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ik draai ook nog gewoon de officiële 1.0.3, maar binnenkort misschien ook maar weer eens aan nightlies gaan denken..

Trouwens leuk: http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/008067.html. Upgraden is imo de zwakte functie uit Firefox 1.0 en goed om te horen dat dit voor 1.1 veel beter moet worden. 1.1 wordt steeds beter dan verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Gert-Paul schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:22:
Trouwens leuk: http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/008067.html. Upgraden is imo de zwakte functie uit Firefox 1.0 en goed om te horen dat dit voor 1.1 veel beter moet worden. 1.1 wordt steeds beter dan verwacht...
Binary patching \o/ . Daar zullen mensen blij mee zijn, omdat het hen een grote download gaat besparen :) . Scheelt de MoFo ook weer dataverkeer trouwens :P . Ik vind het wel erg leuk om te horen en te merken dat Firefox 1.1 steeds beter wordt, maar IMHO is het behoorlijk strijdig met het idee van 1.1. Firefox 1.1 was bedoeld om de aviary branch en de trunk in evenwicht te brengen en een groot aantal Mac-zaken te verbeteren. Maar als ik nu zie wat er al veranderd is in de Firefox-code, Gecko dus niet, dan is dat volgens mij behoorlijk meer dan gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb het idee dat sinds de laatste firefox update sommige pagina's die automatisch refreshen (dmv. <meta http-equiv="refresh" content="0;URL=bla">) dit niet meer goed doen. Ik heb het op verschillende pc's gemerkt.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
Ik draai nu 1.0.3 NL die ik over 1.0.2 had geïnstalleerd. restultaat: alle settings behouden, echter bij 70% van de starts krijg ik een lege bookmark toolbar en wordt er geen pagina geladen, het beeld blijft wit ondanks dat ik een URL intik... (ik heb dit op mijn desktop en op mijn laptop...)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:08:
Ik heb het idee dat sinds de laatste firefox update sommige pagina's die automatisch refreshen (dmv. <meta http-equiv="refresh" content="0;URL=bla">) dit niet meer goed doen. Ik heb het op verschillende pc's gemerkt.

Meer mensen hier last van?
Ik zal in de DSP even checken, ik heb hier namelijk volgens mij ook last van inderdaad.
Mr.CeeJay schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:03:
Ik draai nu 1.0.3 NL die ik over 1.0.2 had geïnstalleerd. restultaat: alle settings behouden, echter bij 70% van de starts krijg ik een lege bookmark toolbar en wordt er geen pagina geladen, het beeld blijft wit ondanks dat ik een URL intik... (ik heb dit op mijn desktop en op mijn laptop...)
Was jouw 1.0.2 ook een Nederlandse? En heb je het al eens met een nieuw profiel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
1.0.2 was ook Nederlands.... hoe maak ik een nieuw profiel bij FF aan ?

Kan het eraan liggen dat ik een tijdje terug Firetune heb gebruikt en daardoor de faststart meestal gebruik ???

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Mr.CeeJay schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:18:
1.0.2 was ook Nederlands.... hoe maak ik een nieuw profiel bij FF aan ?
Zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=1292
Kan het eraan liggen dat ik een tijdje terug Firetune heb gebruikt en daardoor de faststart meestal gebruik ???
Dat kunnen, want FireTune verandert natuurlijk wel dingen aan je profiel (iig prefs.js). Misschien dat het een combinaties van factoren is.

Sinds gisteravond zijn trouwens de eerste vertaalde trunkversies beschikbaar, nu nog alleen voor Linux maar binnenkort ook voor Windows en Mac. Voor iedereen die geïnteresseerd is, zie de Mozilla FTP en dit nieuwsbericht op MozBrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Ik heb al een tijdje een probleem waaraan ik me erger.

Als ik namelijk wil doorklikken op bv. een thumb, die doorlinkt naar een andere site krijg ik steeds de melding "The connection was refused when attempting to contact www.naamsite.com"!

(Een voorbeeld is bv. online ticketten kopen bij www.kinepolis.com)

Wat heb ik geprobeerd?

Verse install, nieuwe profielen, firewall uitgeschakeld, pop-up blocker uit maar niets helpt!

Op m'n laptop daarentegen lukt het wel prima om die site op te geraken...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen hoe het kan, dat ik geen xpi bestanden kan installeren?

Hoe fix ik dat? (extenties dus) exstenties van de mozilla site willen wel, maar zodra ik een losse xpi probeer te installeren, doet ie niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:49:

Hoe fix ik dat? (extenties dus) exstenties van de mozilla site willen wel, maar zodra ik een losse xpi probeer te installeren, doet ie niets
En als je die extentie (xpi) naar je Extentie venster sleept??

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht is dit al eerder besproken, maar 7 deeltjes Firefox is nogal wat lastig door te spitten: ik had het probleem dat firefox regelmatig hing. Ineens. Dan opende ik een pagina, maar zodra ik in de pagina klikte bleef hij hangen, minutenlang. En ging dan weer verder. Ik heb dus toen maar FF eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Werkt nu weer goed. :)
Maar nu heb ik een ander probleem: Als ik terug ga naar de vorige pagina's heb ik bij diverse sites dat de pagina weer terug naar boven. FF denkt dus dat de pagina ondertussen veranderd is, terwijl dit niet zo is. Op lange pagina's is dat zeer vervelend, omdat ik dan niet meer weet waar ik gebleven was. Op Google vond ik iets dat je http 304 moet aanzetten ofzo, maar dat kan ik in FF niet vinden. Iemand enig idee wat hier aan in te stellen is in FF?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:49:

Je kan alleen xpi's installeren van sites die op je whitelist staan, om zo te voorkomen dat kwaadwillende sites xpi's kunnen installeren met alle kwalijke gevolgen van dien. In dat geval is het het gemakkelijkst om de xpi te downloaden en vervolgens vanaf je Desktop (of waar je het ding ook opslaat) naar een Firefox-venster te slepen. Installatie volgt dan automatisch :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Microkid schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:06:
Maar nu heb ik een ander probleem: Als ik terug ga naar de vorige pagina's heb ik bij diverse sites dat de pagina weer terug naar boven. FF denkt dus dat de pagina ondertussen veranderd is, terwijl dit niet zo is. Op lange pagina's is dat zeer vervelend, omdat ik dan niet meer weet waar ik gebleven was. Op Google vond ik iets dat je http 304 moet aanzetten ofzo, maar dat kan ik in FF niet vinden. Iemand enig idee wat hier aan in te stellen is in FF?
Dat is een bug in Firefox. Als je een specifieke site hebt waar het misgaat, dan kun je er een bug voor filen. Op GoT is het inderdaad op te lossen door in je Voorkeuren aan te geven dat je HTTP 304-headers wil gebruiken. Op de FP gaat het dan echter nog niet goed. Misschien dat betere cacheheaders daar ook helpen, maar dat zouden we eens met crisp moeten bekijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Harm schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:10:
[...]

Dat is een bug in Firefox. Als je een specifieke site hebt waar het misgaat, dan kun je er een bug voor filen. Op GoT is het inderdaad op te lossen door in je Voorkeuren aan te geven dat je HTTP 304-headers wil gebruiken. Op de FP gaat het dan echter nog niet goed. Misschien dat betere cacheheaders daar ook helpen, maar dat zouden we eens met crisp moeten bekijken :) .
Tja, toevallig heb ik er het meeste last van op ... de dsp van tweakers :'( En die heeft geen HTTP 304 instelling ofzo.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik wil niet lullig doen, maar ik blijf het zeggen : Daar zijn tabs dus voor !!! Zodat je 1 grote lijst van dingen elke link een eigen tab kan geven B)

/EDIT :
Microkid schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:31:
Niet altijd. In het werk als FP admin moet ik heel vaak even naar een linkje op een pagina en weer terug. Dan zijn tabs niet altijd even handig. Makkelijker is dan "klik", even kijken, en weer "backspace". :)
8)7 met tabs doe je hetzelfde alleen dan sluit je de tab en geen backspace ?!?

[ Voor 58% gewijzigd door nero355 op 04-05-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

nero355 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:26:
Ik wil niet lullig doen, maar ik blijf het zeggen : Daar zijn tabs dus voor !!! Zodat je 1 grote lijst van dingen elke link een eigen tab kan geven B)
Niet altijd. In het werk als FP admin moet ik heel vaak even naar een linkje op een pagina en weer terug. Dan zijn tabs niet altijd even handig. Makkelijker is dan "klik", even kijken, en weer "backspace". :)

update: ik heb net de nightly gedownload (firefox-1.0.3.en-GB.win32.zip 02-May-2005 16:21 6.3M ) en met deze is het probleem opgelost. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 04-05-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds ik 1.03 heb geinstalleerd kan ik niet meer de zoekengine selecter hij gebruikt altijd imdb.com terwijl ik hij rechtsboven op google staat
ik bedoel dus met als je tekst selecteerd en dan rechts klikt en search the web for ""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
nero355 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:26:

8)7 met tabs doe je hetzelfde alleen dan sluit je de tab en geen backspace ?!?
Ik open alleen links in een nieuwe tab als ik de pagina waar de link op stond open wil houden. Een topic lijst van een forum bijvoorbeeld. In andere gevallen wil ik de beginpagina helemaal niet openhouden en moet de link dus gewoon in dezelfde pagina geopend worden. Dat scheelt dus gewoon klikwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:11:
sinds ik 1.03 heb geinstalleerd kan ik niet meer de zoekengine selecter hij gebruikt altijd imdb.com terwijl ik hij rechtsboven op google staat
ik bedoel dus met als je tekst selecteerd en dan rechts klikt en search the web for ""
Deïnstalleer Firefox volledig en installeer het vervolgens opnieuw. Je profiel zal dan niet verwijderd worden, dus na installatie kun je gewoon doorsurfen met je huidige profiel. Echter worden de bestanden met daarin de zoekfuncties voor de zoekbar bovenin je Firefox-venster in je Firefox-directory bewaard en niet in je profiel.

[edit]
Microkid schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:31:
update: ik heb net de nightly gedownload (firefox-1.0.3.en-GB.win32.zip 02-May-2005 16:21 6.3M ) en met deze is het probleem opgelost. :)
Mjah, nu heb je problemen met de extension en theme manager :P . In die builds is namelijk het een en ander veranderd waardoor allerlei oude extension niet installeren :/ .

[ Voor 26% gewijzigd door Harm op 04-05-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Dat probleem met die back-button is er gelukkig niet meer in de trunk-builds. Dus te verwachten is dat het er bij Firefox 1.1 uit is. De release hiervan staat volgens mij nog steeds gepland voor 7 juni, maar ik denk dat ze dat niet gaan halen, omdat de beloofde developers prerelease ook nog niet is vrijgegeven.

Voor de Bugzilla-entry over het probleem met de back-button, zie: Bug 47350

[ Voor 3% gewijzigd door Electronical op 04-05-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:16:
[...]

Deïnstalleer Firefox volledig en installeer het vervolgens opnieuw. Je profiel zal dan niet verwijderd worden, dus na installatie kun je gewoon doorsurfen met je huidige profiel. Echter worden de bestanden met daarin de zoekfuncties voor de zoekbar bovenin je Firefox-venster in je Firefox-directory bewaard en niet in je profiel.
maare dan moet ik alle extension opnieuw halen :( toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:16:
[...]

Mjah, nu heb je problemen met de extension en theme manager :P . In die builds is namelijk het een en ander veranderd waardoor allerlei oude extension niet installeren :/ .
Er zijn ook nog nightlies uit de aviarybranch en gezien de naam heeft hij er zoeen te pakken. De trunk heeft idd wel wat probleempjes..
Electronical schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:21:
Dat probleem met die back-button is er gelukkig niet meer in de trunk-builds. Dus te verwachten is dat het er bij Firefox 1.1 uit is. De release hiervan staat volgens mij nog steeds gepland voor 7 juni, maar ik denk dat ze dat niet gaan halen, omdat de beloofde developers prerelease ook nog niet is vrijgegeven.
Ik denk dat we deze pas rond juli/augustus kunnen verwachten. Er zijn nog best wat problemen die opgelost moeten worden als de originele roadmap met 2 maanden vertraagd is komen we op begin augustus uit.
Voor de Bugzilla-entry over het probleem met de back-button, zie: Bugzilla - Bug 217120
Volgensmij gaat het eerder om Bug 47350

Edit:
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:56:
[...]

maare dan moet ik alle extension opnieuw halen :( toch?
Nee, je profiel blijft namelijk bewaard, zoals Harm al zei. Of je moet extensie in je programmamap geïnstalleerd hebben, maar dat gebeurd niet makkelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Unverter op 04-05-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Excuseer, je hebt gelijk. Maar ook deze is al resolved, dus nog eventjes geduld tot de officiele release van Firefox 1.1, of natuurlijk meteen aan de latest-trunk...

Maar bij Bug 217120 stond bijvoorbeeld wel deze uitleg, die ook op dit van toepassing was:
when clicking the back button, if the link you clicked was in the middle of the
page, the browser would normally scroll down to that link. i find that it does
not work on many websites such as ebay.com for 1 example. others it does work on.

you may think this is just an ebay thing however it is not, i have experienced
this on many other pages. even if ebay pages were poorly coded, this feature
should still work.

Reproducible: Always

Steps to Reproduce:
1. goto ebay.com and search for something, or display a page in which you need
to scroll down.
2. click a link that you would need to get to by scrolling.
3. press the back button and you will be brough back to the begining of the
previous page instead of where the link you clicked was.

Actual Results:
you are brough to the top of the previous page.

Expected Results:
should be brought to the part of the page where the link you clicked was.
Maar deze is dus al ontzettend oud (meer dan een jaar).

[ Voor 85% gewijzigd door Electronical op 04-05-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Harm schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:28:
[...]

Ik zal in de DSP even checken, ik heb hier namelijk volgens mij ook last van inderdaad.
en? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Ook hiervoor is volgens mij al in Bugzilla een report gemaakt: Bug 286470
When a web page outputs a refresh meta tag, the page is not reloaded. I can't
find any rule, just it happens.
Usually if I restart the browser, the refresh begins to work.
If I view the source and copy the refresh URL to address bar, the page is opened.
Deze is nog 'unconfirmed', dus of dat nog goed komt weet ik ook niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Electronical op 05-05-2005 00:11 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.