[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.043 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ah, de nieuwste BlueFyre maar weer ff downloaden dan. :) Ik vind dat een link naar een overzicht van processor-specifieke geoptimaliseerde builds nog ontbreekt in de startpost: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=203504.

BlueFyre werkt wel merkbaar soepeler dan moox op mijn pc (Athlon XP) trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-03-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Kennen anderen ook het volgende scenario:
je oom komt naar je toe en vertelt dat z'n startpagina in IE altijd verandert. Je vertelt over spyware en verwijst hem naar HitmanPro en geeft hem natuurlijk de raad Firefox te gebruiken. Je vertelt over de popup blocker, tabbed browsing, find-as-you-type, RSS, extensions (mouse gestures! adblock!), ...
Krijg je als antwoord: "Mja, als je veel met internet bezig bent misschien..."
Aaargh! Wat kan je daar dan op zeggen?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TaXaN schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:14:
je oom komt naar je toe en vertelt dat z'n startpagina in IE altijd verandert. Je vertelt over spyware en verwijst hem naar HitmanPro en geeft hem natuurlijk de raad Firefox te gebruiken. Je vertelt over de popup blocker, tabbed browsing, find-as-you-type, RSS, extensions (mouse gestures! adblock!), ...
Krijg je als antwoord: "Mja, als je veel met internet bezig bent misschien..."
Niks.

Ik heb ook nooit iemand FireFox als oplossing aangeboden... ik vind dat mensen die geen moeite willen doen om iets aan hun PC gebruik te veranderen niet teveel van mijn aandacht verdienen !!!
Ooit zullen ze vanzelf wel naar een oplossing zoeken en ik wil dan wel helpen als ze wat meer "openminded" zijn :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
zit zo eens te denken, vind dat update policy van mozilla een beetje vreemd. Als er een nieuwe versie is dan wordt ie eerst op het web aangeboden. en pas een tijdje later aan de gebruikers die autoupdaten. snap dat die niet beiden tegelijk kunnen, maar waarom niet eerst de autoupdate, en het dan pas "webwise" releasen? want nu wachten heel veel mensen met updaten omdat ze toch autoupdate gebruiken, en wat is er nu belangrijker bij een fix als deze, dat veel nieuwe mensen em downloaden, of dat de huidige gebruikers snel updaten?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
nero355 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:32:
[...]

Niks.

Ik heb ook nooit iemand FireFox als oplossing aangeboden... ik vind dat mensen die geen moeite willen doen om iets aan hun PC gebruik te veranderen niet teveel van mijn aandacht verdienen !!!
Ooit zullen ze vanzelf wel naar een oplossing zoeken en ik wil dan wel helpen als ze wat meer "openminded" zijn :)
Het probleem wat je dan krijgt is dat ze verborgen spyware in de vorm van Spyware busters/destroyers/enz. installeren die ze juist in die popups aangeboden krijgen installeren of gewoon hoog in de google resultaten staan. Ik had laatst toen ik IE weer eens gebruikte een popup van de windows security center en een balloontip, maar het was te zien dat het fake was en ik heb die security center sowieso uitgeschakeld. :D Veel mensen zullen het onderscheid echter niet zien en dus bij dat soort dingen op Yes/Install klikken. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
Ik heb een probleem met het extentionscreen. Die komt niet meer te voorschijn nadat ik in 2 versies terug een extentie had geïnstalleerd en wilde deïnstalleren.
Ik kan in principe natuurlijk een nieuwe profile aanmaken, maar dan moet ik weer uitvissen welk bestand nu fout is, en de rest overhevelen.

Herkent iemand dit en heeft iemand een oplossing?

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

TaXaN schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:14:
(...)
He, grappig.. en klein jaar geleden gaf ik mijn tante het volgende hersenspinsel mee nadat ze direct na het aanschaffen van een nieuwe compu met preinstalled XP-Home een virus had (ok offtopic qua firefox, maar toch wel weer van belang voor al die mensen die mensen kennen met zo'n houding van: ach, dat knipperende gele dingetje rechts onderin...)
Verder vind ik uiteraard dat mensen zich veel te makkelijk van van alles afmaken door de buurman/vriend/neef/nicht/systeembeheerder/etc. maar in teschakelen voor elk computerwissewasje. Ik vind het op zich best leuk,maar daardoor blijft een groot gedeelte der natie (de wereld) een computer-leek en dus zeer gevoelig voor allerlei zaken die misschien niet zo prettig zijn (virussen, crashes, trage compu, etc.) terwijl met goed gebruik een virus vrijwel nooit op de computer hoeft te komen, net zoals dat crashes vrijwel nooit hoeven voor te komen met de huidige software,maar bij alles geldt: mits goed gebruikt. Het vervelende van neefjes en zo die 'even snel' uitleggen hoe iets moet is, dat het gewoon niet te volgen is als je niet de basiskennis hebt, terwijl ik dus vind dat als iemand zelf een compu bezit toch een minimale kennis moet hebben. Die kennis hoeft niet veel verder te gaan dan het kunnen installeren van programma's en het weten wat wel en niet te installeren en hoe een computer minimaal te onderhouden. Een huis beheer je toch ook niet zomaar. Eigenlijk is het grootste gedeelte der computergebruikers een stelletje halve daklozen die nooit geleerd heeft de compu te onderhouden: denk aan beelden van mensen die in hun eigen rotzooi leven, zo ziet het cyber-leven van de meesten er helaas uit.
(Verder heb ik tegenwoordig wel de hele familie aan de firefox, maar ja... soms moeten ze even een korte uitleg hebben he ;) )

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gasten, weet iemand of dat het "normaal" is dat (zware) flash reclame bij mij al snel 50-90% cpu kost? Wil ik bijv. op m'n 2e scherm een gameguide erbij houden terwijl ik KoToRII speel, maar dan draait het spel niet goed door de flash reclame :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Nou de autoupdate werkte nou wel prima, binnen 24 uur dat rode pijltje, en geen opnieuw-waarschuwing nadat 1.02 al installed was, beterz, alleen mogen ze van mij vanzelf FF windows afsluiten.
Blijf het overigens een prima update voor mij vinden, maar voor absolute n00bs als me pa is het gewoon niet handig (heeft PC nog geen jaar). Denk dat die dat rode pijltje zal negeren, als er een IE update is hoeft die alleen maar opnieuw op te starten. Kan het hem wel uitleggen, vermoed dat het zal zijn ene oor in, andere oor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Laatst online: 17-09 19:42

Ryceck

Constants and Variables

Die update-functie werkt wel goed enzo maar nou heb ik ff een vaag probleem.
Als ik firefox update staatie ineens 2x in me windows-software-uninstall lijstje.
Een versie 1.0.1 en een versie 1.0.2
Ik kan hier 1.0.1 wegmikken maar dan uninstalled hij de huidige versie (1.0.2 dus) omdattie gewoon de c:\program files\firefox wegmikt. En dan blijft dus de 1.0.2 in me lijstje staan.

Is dit normaal???
Letatcest schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 08:40:

[...]
(Verder heb ik tegenwoordig wel de hele familie aan de firefox, maar ja... soms moeten ze even een korte uitleg hebben he ;) )
Hoe kort wil je die uitleg hebben?
"Pa, ma.. die mooie blauwe E is weg, daar hebben we nu zo'n mooie blauw/oranje ding voor. Doet precies hetzelfde maar is een wat mooier icoontje :+ "

Probleem opgelost, geen dure uitleg hoeven geven :P

[ Voor 42% gewijzigd door Ryceck op 24-03-2005 09:57 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Ryceck schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:55:
Als ik firefox update staatie ineens 2x in me windows-software-uninstall lijstje.
Ik kan hier 1.0.1 wegmikken maar dan uninstalled hij de huidige versie (1.0.2 dus) omdattie gewoon de c:\program files\firefox wegmikt. En dan blijft dus de 1.0.2 in me lijstje staan.

Is dit normaal???
Wat ik heb gedaan is gewoon de hele sleutel voor Firefox 1.0.1 verwijderen uit het register. Te vinden in:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Mozilla Firefox (1.0.1)

Dit is denk ik de veiligste manier, want ik weet niet of die resterende MBs van Firefox 1.0.1 effect hebben op het werken van Firefox 1.0.2. In het vervolg ga ik gewoon eerst deïnstalleren en dan de nieuwe erop gooien, maar gisteren had ik te weinig geduld. ;)

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024

"Pa, ma.. die mooie blauwe E is weg, daar hebben we nu zo'n mooie blauw/oranje ding voor. Doet precies hetzelfde maar is een wat mooier icoontje :+ "

Op mijn moeders pc heb ik de FF snelkoppeling het IE icoontje gegeven, volgens mij weet ze tot op de dag van vandaag nog niet dat ze met FF surft :9

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ik snap er nix van dat de autoupdate versie bij iedereen werkt. ik had eerst 1.0 die wilde niet updaten, kan gebueren dacht ik, maar nu heb ik 1.0.1, en updaten naar 1.0.2 ho maar :? Ook manueel kan ie geen updates vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Maverick op 24-03-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

[...]

Hehe, het was een HELE LANGE mail om een klein beetje te imponeren en nee, mijn vader had zelf al FF geinstalled, maar ja, die is dan ook geen 55+ vrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Maverick schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:49:
ik snap er nix van dat de autoupdate versie bij iedereen werkt. ik had eerst 1.0 die wilde niet updaten, kan gebueren dacht ik, maar nu heb ik 1.0.1, en updaten naar 1.0.2 ho maar :? Ook manueel kan ie geen updates vinden.
Waarschijnlijk staat de app.update.url in about:config niet op de default site.
Even met de rechtermuisknop op klikken en reset kiezen.

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm, dat wetkt idd, vreemd wat ik heb die url niet veranderd
(nu blijft alleen dat rode pijltje staan, en als ik naar updates zoek vindt die 1.02 weer, terwijl ik die net geinstalled heb)

[ Voor 53% gewijzigd door Maverick op 24-03-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Is dit normaal???
Het is op dit moment wel zo als het hoort te gaan, maar het is niet de meest optimale situatie. Zie ook deze bug: #247884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom noemen ze het "firefox updates"? Ik moet telkens die hele app opnieuw installen en bij add/remove software staan iets van acht verschillende versies. Als ze het een nieuwe versie noemen dan wil ik de oude wel uninstallen, maar noem het dan nu geen update.

Verder ben ik al FF verslaafd sinds 0.6 :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 15:58 . Reden: Argh, lekker overbodig nu mijn post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:57:...bij add/remove software staan iets van acht verschillende versies.
Als je die dus weg wilt hebben (want het zijn alleen nog de entries in het register. De oude versies zijn voor de rest weg) kun je zoals hierboven staat uit het register verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Laatst online: 10-09 15:09
Maar heeft iemand nou een idee hoe dat zit met die extentions-screen? Iemand ervaring of herkenning oid?

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op sommige irc sites dan klik je op een link en in IIE copierd hij dan ook een bepaalde tekst naar je clipboard dat doet firefox niet is er een oplossing dat hij dit wel doet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over extenties.

Ik heb de Sage RSS gedownload, maar zover ik heb kunnen zien, update deze niet automatisch op een bepaalde tijd. Weet iemand een RSS extentie die dat wel kan?
En weet iemand een extentie die automatisch (pop) email controleert en een melding geeft als er een nieuwe email is, zoals dat bijvoorbeeld in opera kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Godzilla, mij is dit ook opgevallen, weet geen oplossing, ook niet echt naar gezocht. Misschien wachten op nieuwe mIrc (als je die gebruikt). Zeker op ircspy last van . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Sjah schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:40:
@Godzilla, mij is dit ook opgevallen, weet geen oplossing, ook niet echt naar gezocht. Misschien wachten op nieuwe mIrc (als je die gebruikt). Zeker op ircspy last van . ;)
Volgens mij heeft het niks met IRC te maken, ligt gewoon puur aan firefox.
Het is denk ik een feature die alleen ondersteund wordt in IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:05:
Ik heb de Sage RSS gedownload, maar zover ik heb kunnen zien, update deze niet automatisch op een bepaalde tijd. Weet iemand een RSS extentie die dat wel kan?
En weet iemand een extentie die automatisch (pop) email controleert en een melding geeft als er een nieuwe email is, zoals dat bijvoorbeeld in opera kan?
Voor de POP-mail kun je misschien deze gebruiken: Mail Notifier 0.0.6 / XPI
MailNotifier is Firefox extension which notifies for new emails, and also provides easy way to start your favorite email client in case you have new email.
To keep the extension fast working delete emails from the server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yanik schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:45:
[...]

Volgens mij heeft het niks met IRC te maken, ligt gewoon puur aan firefox.
Het is denk ik een feature die alleen ondersteund wordt in IE.
volgens mij hebje gelijk. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Ik heb nu FF 1.02 draaien, maar ik heb bij GoT nog steeds een probleem:

het wijzigen van een post (in "Het grote oude hardware ruiltopic Deel xx") door met UBB codes een regel ' doorstreept' (zoals dit) te markeren werkt niet goed in FF. Met IE gaat dit wel gewoon goed. De code blijft wel in de post staan, maar in de normale weergave van FF is het gevolg van de nieuwe UBB code niet te zien. Weet iemand hoe dit komt en/of wat ik eraan kan doen?

Hee hier werkt 't wel, kan het komen doordat mijn post in een tabel staat?

Kop 1

in de tabel, gewoon, doorgestreept
nog een kop

in een tabel, vet

Hmmm, gaat nog steeds goed :? ik snap er geen #$% van, in mijn post heb ik nu een regel met UBB codes doorgestreept gezet, en ik zie die regel in FF als normale tekst 8)7 Cache legen helpt ook al niet, ik weet het niet meer...

[ Voor 66% gewijzigd door Eldee op 25-03-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:10:
Gasten, weet iemand of dat het "normaal" is dat (zware) flash reclame bij mij al snel 50-90% cpu kost? Wil ik bijv. op m'n 2e scherm een gameguide erbij houden terwijl ik KoToRII speel, maar dan draait het spel niet goed door de flash reclame :(
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

crisp

Devver

Pixelated

Eldee schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:56:
Ik heb nu FF 1.02 draaien, maar ik heb bij GoT nog steeds een probleem:

[...]
Je gebruikt zeker een custom CSS gebaseerd op een oude versie van de GoT CSS?

[ Voor 70% gewijzigd door crisp op 25-03-2005 18:11 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Laatst online: 31-10-2024
FlashBlock misschien wat je zoekt? Staat ook in de startpost. Het geeft je de mogelijkheid om Flash filmpjes pas af te spelen nadat je op een knopje drukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Help.. Alle extensions werken niet meer sinds ik update 1.02 heb geinstalleerd? In de extensions-lijst zie ik verder niets raars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Aham brahmasmi schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:29:
Ah, de nieuwste BlueFyre maar weer ff downloaden dan. :) Ik vind dat een link naar een overzicht van processor-specifieke geoptimaliseerde builds nog ontbreekt in de startpost: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=203504.

BlueFyre werkt wel merkbaar soepeler dan moox op mijn pc (Athlon XP) trouwens.
Hoe moet je dat bluefyre installeren dan? Als ik erop klik krijg ik een hele waslijst met downloads.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 21:44
Illumination schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:26:
[...]

FlashBlock misschien wat je zoekt? Staat ook in de startpost. Het geeft je de mogelijkheid om Flash filmpjes pas af te spelen nadat je op een knopje drukt. :)
Ik heb maar /\.swf$/ in adblock gezet omdat ik geen flash heb :) (64-bits linux enzo).

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Dutchmega schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:31:
Help.. Alle extensions werken niet meer sinds ik update 1.02 heb geinstalleerd? In de extensions-lijst zie ik verder niets raars...
Heb ik ook gehad :(. Enige manier die hielp was alle extensions te uninstallen en daarna opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Dutchmega schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:31:
Ik heb al vaker op andere fora bijv. gelezen dat bij sommige mensen alle extensions uitgezet werden tijdens de update, waardoor alles het niet meer deed. Als dit bij jou ook het geval is is dat met een simpele rechterklik > enable op de desbetreffende extensions zo verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
crisp schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:11:
[...]

Je gebruikt zeker een custom CSS gebaseerd op een oude versie van de GoT CSS?
Ben ik me niet van bewust. Ik meen dat CSS staat voor Custum Style Sheets, en daar heb ik me nog nooit mee bezig gehouden, heb ik dat via preferences kunnen doen?

Heeft dit te maken van de nieuwe layout van GoT? ( ik ben FF pas gaan gebruiken nadat FF 1.0 uit is gekomen, en toen had GoT al de nieuwe layout).

Edit: Heb net even gekeken bij mijn "Voorkeuren", maar m'n Stylesheet staat op "Beige (standaard)" en ik heb geen url ingevuld bij "Of custom stylesheet (url) *"

[ Voor 15% gewijzigd door Eldee op 25-03-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Electronical schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:16:
[...]

Ik heb al vaker op andere fora bijv. gelezen dat bij sommige mensen alle extensions uitgezet werden tijdens de update, waardoor alles het niet meer deed. Als dit bij jou ook het geval is is dat met een simpele rechterklik > enable op de desbetreffende extensions zo verholpen.
Damn wist ik dit maar eerder, gelukkig ben ik m'n settings niet kwijt geraakt van Adblock en Cookieculler toen ik het had geuninstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Eldee schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:30:
[...]

Ben ik me niet van bewust. Ik meen dat CSS staat voor Custum Style Sheets, en daar heb ik me nog nooit mee bezig gehouden, heb ik dat via preferences kunnen doen?

Heeft dit te maken van de nieuwe layout van GoT? ( ik ben FF pas gaan gebruiken nadat FF 1.0 uit is gekomen, en toen had GoT al de nieuwe layout).
CSS staat voor Cascading Style Sheets, maar als je je daar nog nooit mee bezig hebt gehouden dan ligt het daar vast niet aan.

De nieuwe layout hier heeft bij mij eigenlijk niet voor de problemen gezorgd die jij in je reply verteld, dus ik denk niet dat het helemaal aan de nieuwe layout ligt. Ik krijg dat van jou iig niet gereproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
[...]

Ik meen dat CSS staat voor Custum Style Sheets
LoL, ja hoor. CSS staat voor Cascading Style Sheets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mensen hoe kun je nu instellen dat als je op een link klikt hij die pagina opent in een nieuwtabblad in plaats van een heel nieuw schermpje?

Ik heb het al ingesteld bij de optie's maar hij blijft hetzelfde doen. :?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 10:31

Reinier

\o/

schnumi schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:52:
Mensen hoe kun je nu instellen dat als je op een link klikt hij die pagina opent in een nieuwtabblad in plaats van een heel nieuw schermpje?
Lees de startpost, die is niet voor niets zo uitgebreid (en mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Reinier schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:10:
[...]

Lees de startpost, die is niet voor niets zo uitgebreid (en mooi).
Over de startpost gesproken.. Ik heb hem even geüpdate voor Firefox 1.0.2 en een linkje naar TabMix toegevoegd want dat ontbrak sowieso nog.

Verder een uitleg erbij gezet waarom er geen officiële zipbuilds meer zijn en een oplossing daarvoor aangedragen. Misschien dat het nog wat vragen voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Unofficial (cpu optimized) builds gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 09:51

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Edit: Heb net even gekeken bij mijn "Voorkeuren", maar m'n Stylesheet staat op "Beige (standaard)" en ik heb geen url ingevuld bij "Of custom stylesheet (url) *"
Dan is het vreemd. Feit is dat het doorstrepen geregeld wordt middels CSS, dus daar zit bij jou toch ergens het probleem...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
schnumi schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:56:
[...]

Hoe moet je dat bluefyre installeren dan? Als ik erop klik krijg ik een hele waslijst met downloads.
Oeps, ik had je reply over het hoofd gezien. Het zijn nightlies er komt bijna dagelijks een nieuwe build uit. De laatste die er nu bij staat is van 24 maart; de lijst is aflopend op datum gesorteerd dus de laatste build staat onderaan. Je kunt de zipfile gewoon uitpakken en je oude Firefox map weggooien of hernoemen als je hem nog wilt bewaren. Dat zie je ook gewoon als je de zip opent trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-03-2005 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

WoHoo!!! Ik heb een manier gevonden om die irritante plug-in finder te diablen :

plugin.default_plugin_disabled <= die op true zetten :)

Soms komt dat ding tevoorschijn terwijl het helemaal niet nodig is en plugins installen doe ik zelf wel.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Hallo allemaal, ik heb vandaag firefox geinstalleerd en ik heb 2 vragen die ik tot nu toe niet heb kunnen vinden:

1. Hoe kan je de Google toolbar uitschakelen die rechts naast de adresbalk zit?

2. Zo nu en dan kijk ik wel eens op marktplaats. Met IE was het zo dat de link die ik al eerder geklikt had naar een advertentie toe een ander kleur kreeg. Erg handig, want zo weet je waar je gebleven ben. Tot mijn verbazing gebeurt dit niet onder Firefox. Toch maar weer teruggaan naar IE mischien? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
cc12 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:47:
Hallo allemaal, ik heb vandaag firefox geinstalleerd en ik heb 2 vragen die ik tot nu toe niet heb kunnen vinden:

1. Hoe kan je de Google toolbar uitschakelen die rechts naast de adresbalk zit?
Ga naar View - > Toolbars -> Customize. Sleep dan de google toolbar naar de Customize Toolbar venster. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
2. Zo nu en dan kijk ik wel eens op marktplaats. Met IE was het zo dat de link die ik al eerder geklikt had naar een advertentie toe een ander kleur kreeg. Erg handig, want zo weet je waar je gebleven ben. Tot mijn verbazing gebeurt dit niet onder Firefox. Toch maar weer teruggaan naar IE mischien? :/
Bij mij gebeurt dat nog wel hoor :?

Cookies / TIF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Omdat ik geen zin heb om nieuw topic ervoor te openen knal ik m hier maar ff neer; sinds dat ik firetune gebruikt heb zijn mijn extensions niet meer te zien in het tools menu, iemand idee hoe ik deze weer te voorschijn kan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
r0el schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:50:
Omdat ik geen zin heb om nieuw topic ervoor te openen knal ik m hier maar ff neer; sinds dat ik firetune gebruikt heb zijn mijn extensions niet meer te zien in het tools menu, iemand idee hoe ik deze weer te voorschijn kan toveren?
Backup terugzetten. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
magnifor schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:54:
[...]

Ga naar View - > Toolbars -> Customize. Sleep dan de google toolbar naar de Customize Toolbar venster. :)
Dank je. Nog effe uitzoeken hoe ik punt 2 kan oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Snap er helemaal niets van : ik ga naar extra -> optie-> algemeen-> lettertypen&kleuren-> koppelingskleuren. En tot mijn verbazing hebben bezochte koppelingen en Niet bezochte koppelingen twee VERSCHILLENDE kleuren. :? :? Alleen werkt het totaal niet.

Trouwens Panda Active Scan werkt totaal niet, alleen met IE :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

cc12 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 02:57:
Snap er helemaal niets van : ik ga naar extra -> optie-> algemeen-> lettertypen&kleuren-> koppelingskleuren. En tot mijn verbazing hebben bezochte koppelingen en Niet bezochte koppelingen twee VERSCHILLENDE kleuren. :? :? Alleen werkt het totaal niet.
Vreemd :? Marktplaats laat hier wel verschillende kleuren zien voor links die al bezocht zijn. Marktplaats gebruikt wel een stylesheet voor die koppelingen, misschien ligt het probleem daar aan. :?
Trouwens Panda Active Scan werkt totaal niet, alleen met IE :|
Dat kan ook niet. Daarbij word een ActiveX component geinstalleerd, en firefox heeft daar geen ondersteuning voor.

[ Voor 46% gewijzigd door Locutes op 29-03-2005 07:32 ]

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Heb je je geschiedenis toevallig op 0 dagen staan? Dan werken de kleuren namelijk niet in Firefox omdat er niet bewaard wordt welke pagina's je wel en niet bekeken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Beetje offtopic, maar ik kwam net deze Firefox wallpaper tegen bij Mandolux.

Always use protection

Ik vind hem erg sterk, ik wilde hem jullie Fx fans niet onthouden :P

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 11:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ja erg sterk, vooral nu er meer en meer rottigheid als spyware etc voor Firefox uit komt...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Dat het er is wil niet zeggen dat het meteen niet meer deugt. Die Spyware is er al veel langer. Op een bekende cracksite zweeft al minimaal een jaar een stukje Mozilla specifieke spyware. Het gaat erom dat Fx zich veel moeilijker laat besmetten dan IE.

Dat er rottigheid is 1 ding, het is bovendien logisch maar allerminst de schuld van Fx. Of je er makkelijk mee besmet wordt is een tweede. En ik moet toch echt mijn eerste spyware na mijn overstap naar Fx nog krijgen (en dat is vanaf versie 0.4).

Dus wat mij betreft is het nog prima van toepassing.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
k7of9 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:55:
Dat het er is wil niet zeggen dat het meteen niet meer deugt. Die Spyware is er al veel langer. Op een bekende cracksite zweeft al minimaal een jaar een stukje Mozilla specifieke spyware. Het gaat erom dat Fx zich veel moeilijker laat besmetten dan IE.

Dat er rottigheid is 1 ding, het is bovendien logisch maar allerminst de schuld van Fx. Of je er makkelijk mee besmet wordt is een tweede. En ik moet toch echt mijn eerste spyware na mijn overstap naar Fx nog krijgen (en dat is vanaf versie 0.4).

Dus wat mij betreft is het nog prima van toepassing.
Mijn eerste spyware-besmetting met Firefox moet ik ook nog tegenkomen. Overigens is ook erg belangrijk dat wanneer er lekken gevonden zijn, dat ze dan ook relatief snel (zeker tov MS met IE) opgelost/gedicht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

* nero355 has seen FireFox/Gecko SpyWare : Dan krijg je zo'n netscape.xpi install aangeboden, echter heb ik "Allow sites to install software" uitstaan dus krijg ik een download venster :D

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 29-03-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
nero355 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:34:
* nero355 has seen FireFox/Gecko SpyWare : Dan krijg je zo'n netscape.xpi install aangeboden, echter heb ik "Allow sites to install software" uitstaan dus krijg ik een download venster :D
Het zal idd vrijwel altijd uitlopen op een 'gebruiker-is-er-zelf-bij-en-moet-op-JA-klikken'-situatie als de spyware verspreid gaat worden, daar ben je dus zelf bij. Ik ben daar zelf niet zo bang voor, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde Nederlander daar niet aan denkt, getuige de vele problemen die ik altijd bij anderen tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
ik kwam dit artikel tegen en heb hem gesubmit op tweakers front page:
Google koopt 'Firefox-top' leeg

Gepubliceerd op woensdag 30 maart 2005

(P7) Google trekt een derde topontwikkelaar van internetbrowser Firefox weg bij de Mozilla-stichting.

Na hoofdontwikkelaars Ben Goodger en Darin Fisher gaat nu ook Firefox-ontwikkelaar Brian Ryner voor Google werken. Het trio vormt de drijvende kracht achter de ontwikkeling en publicatie van de open source browser Firefox, die in november 2004 officieel verscheen.

In januari 2005 nam Google Goodger en Fisher reeds in dienst. Zij blijven de internetbrowser Firefox doorontwikkelen bij hun nieuwe werkgever. Welke specifieke belangstelling Google heeft voor de Firefox-ontwikkelaars is niet bekend. Sinds september 2004 doen speculaties de ronde als zou Google een internetbrowser onder eigen merk willen lanceren.

Mogelijk gaat Googles belangstelling meer uit naar programmeertechniek XUL. Dat is een opmaaktaal om interfaces voor gerichte toepassingen te maken, op basis van de techniek die ook in Firefox wordt gebruikt. De kennis van Goodger, Fisher en Ryner ligt op dat gebied, de onderliggende Firefox-technologie.

Google toont met maildienst Gmail en fotodienst Picasa reeds zijn interesse voor dynamische opmaak en toepassingen, met onder meer dHTML.

XUL, dHTML maar ook xHTML, CSS en Javascript zijn gestandardiseerde programmeertechnieken om de inhoud van webpagina's vorm te geven, te bewerken en te laten reageren op instructies van de gebruiker.
Bron

met dit tempo blijft er weinig over bij firefox ontwikkelaars enzo toch :X :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
DaannO schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:52:
ik kwam dit artikel tegen en heb hem gesubmit op tweakers front page:

[...]

Bron

met dit tempo blijft er weinig over bij firefox ontwikkelaars enzo toch :X :|
Ik hoop dat het zo gaat als in het verleden: fulltime doorontwikkelen, maar onder een andere werkgever die je salaris betaald.

Zoals Goodger beloofde en ik neem aan dat Ryner ongeveer hetzelfde zal doen:
"I remain devoted full-time to the advancement of Firefox, the Mozilla platform and web browsing in general," Goodger wrote. "While I will be spending more time at Google, I will work out of the Mozilla Foundation offices regularly as the need arises."

[ Voor 15% gewijzigd door Electronical op 30-03-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 17-09 18:55

Bestla

Kvinne

Update 1.0.2 wil voor geen meter. Ik klik op install en verder(hele nacht) gebeurt er geen r**t.

Verder een prima browser dat firefox, al is het jammer van de namechange van Firebird :) naar firefox :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Bestla schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:34:
Update 1.0.2 wil voor geen meter. Ik klik op install en verder(hele nacht) gebeurt er geen r**t.

Verder een prima browser dat firefox, al is het jammer van de namechange van Firebird :) naar firefox :/
En na het deïnstalleren van de voorgaande versie en het downloaden van de 1.0.2 installer. Werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bestla schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:34:

[nickchange] Firebird72 -> Firefox72? :+

Ontopic:
Over die derde ontwikkelaar: Ze staan onder contract bij Google, en krijgen geld van ze, maar ontwikkelen wel fulltime aan Firefox?
Dat vind ik op zich wel prima klinken, eigenlijk :P
Beter dan dat ze echt moeten werken voor de kost en zo minder tijd aan firefox kunnen besteden... :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 17-09 18:55

Bestla

Kvinne

Electronical schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:37:
[...]

En na het deïnstalleren van de voorgaande versie en het downloaden van de 1.0.2 installer. Werkt het dan wel?
Ik was vergeten het vinkje te plaatsen bij "software downloaden van websites toestaan" . Toen lukte het wel. daarna vinkje weer weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 07:52
Hoe zorg ik ervoor dat Firefox op mijn account de standaard webbrowser wordt en op de account van m'n ouders IE standaardwebbrowser blijft.

Of is dit niet mogelijk?

Ik heb Windows XP.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Rivanov schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:19:
Hoe zorg ik ervoor dat Firefox op mijn account de standaard webbrowser wordt en op de account van m'n ouders IE standaardwebbrowser blijft.

Of is dit niet mogelijk?

Ik heb Windows XP.
Windows biedt niet de mogelijkheid om een default browser per userprofile te maken, echter zijn er ook al mensen geweest die hier een oplossing voor hebben gevonden.

Overigens was dit gewoon de eerste hit in Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Laatst online: 26-07 23:34
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met Firefox:
Bij het opstarten blijft FF hangen.
De menuknoppen bovenin beeld reageren niet en in de statusbalk onderin staan niet alle knoppen van mijn extensions.
Na het deinstalleren van forecastfox leek het even of FF nu wel verder wilde opstarten, maar dan blijft hij een stap verder hangen (nog niet alle knoppen/icoontjes in beeld, en FF reageert nog steeds niet).
In de safe mode wil FF wel gewoon opstarten, alleen zijn dan alle extensions uitgeschakeld en is het niet mogelijk om dan instellingen aan te passen.

Is het mogelijk om op één of andere manier alle default instellingen voor FF en alle extensions in te stellen zonder dat ik mijn opgeslagen wachtwoorden, cookies e.d. kwijtraak?
Misschien dat ik op die manier FF weer aan de praat kan krijgen. Want ik denk dat een aantal instellingen van één of meerdere extensies corrupt zijn en daardoor de boel verzieken.

Ik gebruik FF 1.02 (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.6) Gecko/20050317 Firefox/1.0.2)
En hieronder de extensions die ik gebruik:
Adblock
allow right click
bbcodextra
bugmenot
checkboxer
colorzilla
cutemenus
disable targets for downloads
download manager tweak
fireftp
flst (focus last selected tab)
foxytunes
gcache
gmail notifier
ieview
jump link
linky
sage
show image
tab x
tinyurl creator
undoclosetab
user agent switcher
tabbrowser preferences
text/plain
googlepreview
show failed url
statusbar clock
text link
minit+
next image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb ook drama's.. Sinds de nieuwste firefox crashes ie ineens best vaak =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Dr_Hell schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:00:
Is het mogelijk om op één of andere manier alle default instellingen voor FF en alle extensions in te stellen zonder dat ik mijn opgeslagen wachtwoorden, cookies e.d. kwijtraak?
Misschien dat ik op die manier FF weer aan de praat kan krijgen. Want ik denk dat een aantal instellingen van één of meerdere extensies corrupt zijn en daardoor de boel verzieken.
Het makkelijkste is denk ik om een nieuw profiel aan te maken en dan bookmarks.html,
cert8.db, signons.txt, secmod.db, key3.db en hostperm.1 te kopiëren van je oude naar je nieuwe profiel. Eventueel kopieer je ook nog prefs.js mee, maar dan heb je ook al je instellingen.

Dit kan trouwens makkelijker met MozBackup
apNia schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:12:
Ik heb ook drama's.. Sinds de nieuwste firefox crashes ie ineens best vaak =\
Hier geen last van. Probeer ook eens een nieuw profiel aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag dat Firefox mijn .nzbtjes automatisch opslaat in C:\NZB\ Maar ik krijg dat niet voorelkaar. Firefox vraagt steeds waar ik het wil opslaan. Maar dat moet hij dus automatisch doen. bij options>>downloads zie ik wel die functie staan, maar dat werkt op een of andere manier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Dr_Hell schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:00:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met Firefox:
Bij het opstarten blijft FF hangen.
De menuknoppen bovenin beeld reageren niet en in de statusbalk onderin staan niet alle knoppen van mijn extensions.
Na het deinstalleren van forecastfox leek het even of FF nu wel verder wilde opstarten, maar dan blijft hij een stap verder hangen (nog niet alle knoppen/icoontjes in beeld, en FF reageert nog steeds niet).
In de safe mode wil FF wel gewoon opstarten, alleen zijn dan alle extensions uitgeschakeld en is het niet mogelijk om dan instellingen aan te passen.

Ik gebruik FF 1.02 (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.6) Gecko/20050317 Firefox/1.0.2)
En hieronder de extensions die ik gebruik:

-knip humongous waslijt-
ik heb een idee, anders gebruik je eens minder plugins? zou dat niet werken? ik kan me niet voorstellen dat al die plugins mandatory voor je zijn hoor..

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een zeer tevreden gebruiken van Firefox, maar een paar dingen werken niet goed bij mij. Zoals ING internetbankieren, krijg ik garandeerd foutmeldingen en kan geen opdrachten verzenden.

Dit lukt dan wel bij IE, maar evengoed krijg ik daar ook fouten op de pagina, maar gaat wel beter dan bij Firefox. Is natuurlijk een probleem bij ING en heb ze daar over gemaild en zij geven de schuld aan SP2 en zijn daarmee aan het werk. Maar goed, dat is ondertussen ook al 3 maanden terug...

Ook hotsms werkt niet, maar ja, dit is allemaal niet zo'n ramp. Ik vind Firefox gewoon super voor de rest, heb nooit last van spyware, het is snel en eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gister is teletekst veranderd qua opmaak/layout, en ik vind het om te :r
Dus maar eens naar dat greasemonkey gekeken, waarmee je paginas kan beinvloeden,ook een andere ,simpelere, extensie tegengekomen , remove it permanently, zodat de halve zooi overbodige frames/balkjes weggeript kon worden.
Erg handig, jaja met FireFox kan dat gewoon weer, ben er nu helemaal leip van. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 02-04-2005 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik maak graag gebruik van Download Accalerator Plus maar dit wordt niet door flashgot ondersteund.

Is er een manier/extensie om andere dan de door flashgot ondersteunde download managers te gerbruiken?

EDIT: Laat maar, van de DAP site : How to integrate DAP into the Mozilla browser ?

1. Copy the file 'dapop.dll' from 'DAP' folder (C:\Program Files\DAP) into the 'Plug-Ins' folder (C:\Program Files\Mozilla\Plug-Ins)
2. Rename the copied file from 'dapop.dll' to 'npdap.dll'

Your DAP is now integrated into the Mozilla browser.

works like a charm :p

[ Voor 57% gewijzigd door Bornin op 02-04-2005 09:18 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik Excel webpagina laten weergeven in FireFox? Want ik heb Excel gemaakt en als webpagina opgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Ik gebruik de extensie ieview (Open Link Target in IE) om pagina's die niet goed werken in IE te openen.
Nu zou ik graag een FFview (Open Link Target in FF) extensie voor IE willen, iemand een idee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
staat wel op de extensions site van firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Laatst online: 10:26
Ik vond firefox een top programma, maar sinds enkele dagen is het helemaal mis.

Ik weet niet precies hoe het komt, maar tis vast een van de volgende dingen of een combo daarvan:

- Installatie 1.0.2 (rabo begon toen weer te kutten, dus had die instellingen die die ene site staan veranderd)
- Ai Roboform installatie (was toen volgens mij nog niks aan de hand)
- AI Roboform verwijdering (dat zou het wel eens kunnen zijn geweest)
- Google desktopsearch installatie en verwijdering (deed het namelijk n iet goed omdat netlimiter niet goed compatible is ofzo).

Nu is het zo dat ik bijna geen enkel https site kan bezoeken want steeds zegt ie dat ik onbeveiligde content bekijk. Ik kan het wel bekijken maar lijkt me niet echt veilig.
Ook zijn veel sites heel erg vervormd. Bijvoorbeeld spelpunt.nl en webwereld. Ik zie sommige plaatjes veel te groot, meerdere keren of helemaal verschoven over andere dingen heen.

Het is nu echt niet meer normaal surfen. Ik heb firefox weer verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar da helpt niet. Zou ik een oudere versie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Chielsen, heb je ook je profiel een keer verwijderd? Dat doet meer wonderen dan firefox opnieuw installeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
Welk profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je Firefox profiel. Let op als je dit doet, ben je wel alle extensions enzo kwijt.

Ga naar uitvoeren en voer dit uit:

"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -profilemanager

Daar kun je je profiel verwijderen etc.
Zie ook http://www.mozilla.org/support/firefox/profile

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Puresmoker schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:08:
Ik maak graag gebruik van Download Accalerator Plus maar dit wordt niet door flashgot ondersteund.

Is er een manier/extensie om andere dan de door flashgot ondersteunde download managers te gerbruiken?

EDIT: Laat maar, van de DAP site : How to integrate DAP into the Mozilla browser ?

1. Copy the file 'dapop.dll' from 'DAP' folder (C:\Program Files\DAP) into the 'Plug-Ins' folder (C:\Program Files\Mozilla\Plug-Ins)
2. Rename the copied file from 'dapop.dll' to 'npdap.dll'

Your DAP is now integrated into the Mozilla browser.

works like a charm :p
:X Gebruik jij DAP ?? Was dat niet een SpyWare/AdWare vol programma ??

** TIP ** FreshDownLoad of Download Express gebruiken en ja die zijn te integreren !!! ** TIP **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Eldee schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:33:
Ik gebruik de extensie ieview (Open Link Target in IE) om pagina's die niet goed werken in IE te openen.
Nu zou ik graag een FFview (Open Link Target in FF) extensie voor IE willen, iemand een idee? :+
Zoals te vinden op extensionsmirror.nl: FirefoxView 0.31.1 / XPI.
Open Firefox with the current page or a selected link displayed in Internet Explorer.
Adds "View in Firefox" menu items to the content and link context menus.
Useful when you have started your browsing session in Internet Explorer by mistake ;-)
Intended for the MS Windows platform.
Je kunt gewoon de extensie installeren en dan staat er gewoon in IE als je met je rechtermuisknop klikt in het lijstje 'View This Page in Firefox'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
Room42 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:15:
Je Firefox profiel. Let op als je dit doet, ben je wel alle extensions enzo kwijt.

Ga naar uitvoeren en voer dit uit:

"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -profilemanager

Daar kun je je profiel verwijderen etc.
Zie ook http://www.mozilla.org/support/firefox/profile
Ik heb het verwijderd en dan lijkt alles wel goe dte werken. Alleen nu wil ikniet al mijn gegevens kwijt zijn.. Ik heb mijn oude profiel gebacked up en als ik die volledig terug zet dan heb ik hem ook weer, maar ik wil alleen mijn paswoorden ed... Trouwens de agenda, zit dat daar ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kan plots geen nieuwe vensters meer openen als ik in FF een link aanklik die een nieuw venster zou moeten openen. :/

Volgens mij heb ik hier last van sinds ik gisteren enkele extensies heb geupdate. Ik ga ff op onderzoek!

Hmz, ik heb wat zitten rommelen met de extensies; na het verwijderen van de nieuwste versie van de 'User Agent Switcher' lijkt alles weer goed te werken. :?

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 02-04-2005 17:55 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik firefox nu alweer een tijdje maar wat ik vrij irritant vind is het volgende:

Als ik op een bepaalde link in een stuk text klik, dan opent firefox die link in hetzelfde tabblad (das geen probleem). Wanneer ik terug wil gaan en op vorige klik, opent firefox de vorige pagina weer vanaf bovenaan de pagina en moet ik dus naar beneden scrollen om naar hetgeen te gaan waar is was gebleven. Kan je deze instelling ergens veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:31:
Ik gebruik firefox nu alweer een tijdje maar wat ik vrij irritant vind is het volgende:

Als ik op een bepaalde link in een stuk text klik, dan opent firefox die link in hetzelfde tabblad (das geen probleem). Wanneer ik terug wil gaan en op vorige klik, opent firefox de vorige pagina weer vanaf bovenaan de pagina en moet ik dus naar beneden scrollen om naar hetgeen te gaan waar is was gebleven. Kan je deze instelling ergens veranderen?
Rechtstreeks uit startpost:
Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GOT kun je het iig oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten echter wel.

Volgens deze bug zou dit probleem in Firefox 1.1 opgelost moeten zijn. Beta versies hiervan zijn al als nighty te downloaden (zie links sectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, te snel door gescrolled..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 21:44
Ik zag hier rip staan en ik dacht: "tof!"

Dus deze extensie staat vanaf heden in het Nederlands vertaald op m'n Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/home.gif net als de nieuwste tab mix :) . En updaten van m'n vertalingen gaat ook heel simpel zoals ik al eens vertelde ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Vandaag toch een vreemde ervaring gezien van Firefox en een Sitecom Wireless router.

Mijn vriending klaagde er de laatste tijd over, dat wanneer zij op haar wireless router in probeerde te loggen, de complete verbing verbroken werd.
Ik heb even flink lopen zoeken. Zodra je met firefox inlogd op haar Sitecom WL-018 router is het volledig gebeurd met de router. Alleen een reset brengt hem nog tot leven.
Onder Internet Explorer gaat het wel goed.
Heeft mij enige tijd gekost tot ik hier achter was, en kon het moeilijk geloven.
Maar ik heb geen idee waarom die Router zo over de zeik gaat, wanneer je de web interface opent met Firefox.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
OkselFris schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:56:
Vandaag toch een vreemde ervaring gezien van Firefox en een Sitecom Wireless router.

Mijn vriending klaagde er de laatste tijd over, dat wanneer zij op haar wireless router in probeerde te loggen, de complete verbing verbroken werd.
Ik heb even flink lopen zoeken. Zodra je met firefox inlogd op haar Sitecom WL-018 router is het volledig gebeurd met de router. Alleen een reset brengt hem nog tot leven.
Onder Internet Explorer gaat het wel goed.
Heeft mij enige tijd gekost tot ik hier achter was, en kon het moeilijk geloven.
Maar ik heb geen idee waarom die Router zo over de zeik gaat, wanneer je de web interface opent met Firefox.
Dat verrast mij idd ook eigenlijk. Zou ze kunnen proberen om met de 'User Agent Switcher'-extensie net te doen of ze IE gebruikt, ik ben nl. wel benieuwd naar de uitkomst. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een router gaat kijken welke browser gebruikt wordt, dus daar zal het (als ik logisch beredeneer) niet aan liggen. Zou er een verschil zijn in de manier waarop Firefox en IE een server (want zo treed de router dus op) benadert?

[ Voor 10% gewijzigd door Electronical op 03-04-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Ik probeer firefox 1.0.2 (dutch) te installeren op mijn laptop maar ik krijg steeds de foutmelding:
Er is een fout opgetreden tijdens de installatie - Platformonafhankelijke COM: -322 INIT_STUB_ERROR
... waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Electronical schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:19:
[...]
Zoals te vinden op extensionsmirror.nl: FirefoxView 0.31.1 / XPI.
[...]

Je kunt gewoon de extensie installeren en dan staat er gewoon in IE als je met je rechtermuisknop klikt in het lijstje 'View This Page in Firefox'.
Krijg nou wat, ik maakte eigenlijk een grapje! Bedankt Electronical, het werkt prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Eldee op 05-04-2005 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

The Mozilla Foundation has developed a beta patch for the Firefox browser that it claims improves the blocking of pop-up ads.

The popular open source browser already contains a pop-up blocker by default, but this does not handle pop-ups launched by plug-ins such as Flash and Java. Mozilla employee Asa Dotzler wrote in his blog last week that Mozilla developers are responding to the increasing number of advertisers that are using plug-ins to launch pop-up ads.
[...]
Firefox 1.0 can block pop-ups launched by plug-ins, but this feature is disabled in the default set-up as it would affect Web sites that relied on plug-in triggered pop-ups for legitimate functionality, according to Dotzler. The beta patch resolves this issue by enabling users to whitelist sites where pop-ups are needed.

The beta patch has been packaged as a Firefox extension, called Pop-ups Must Die, and can be downloaded for testing here.
Kijk, ik ben natuurlijk al lui, maar eh.. de meesten zijn nog luier, dus dit is het stukkie van ZDnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

ik heb dat iconen van de ene bookmark in m'n toolbar worden overgenomen door andere.. zoals het GoT sleuteltje zit nu ook bij een andere site... iemand enig idee waar ik deze iconen beheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Silent Thunder schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:34:
Ik probeer firefox 1.0.2 (dutch) te installeren op mijn laptop maar ik krijg steeds de foutmelding:

[...]

... waar kan het aan liggen?
any1?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.