|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Lees dit:schnumi schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:28:
Trouwens ik lees ook veel dat je iets kunt doen waardoor de pagina's nog iets sneller laden, of in 1x laden. Hoe moet je dat percies doen?
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=53650
Hmm ziet er ingewikkeld uit maar ik zal het gaan proberen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Lees de startpost eerst eens, dan was je die link ook tegengekomen.schnumi schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:28:
Trouwens ik lees ook veel dat je iets kunt doen waardoor de pagina's nog iets sneller laden, of in 1x laden. Hoe moet je dat percies doen?

De situatie: [win32] ik heb in defaults/profile een standaard profiel gezet wat altijd gekopieerd wordt als een gebruiker zonder profiel firefox voor het eerst opstart. Echter komt altijd de migratiewizard nog naar voren, terwijl deze gewoon niet moet komen en ook niks moet doen. Ik heb al allerlei pref-keys geprobeerd, maar niks is nog gelukt
De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.
FF in zipfile formaat downloaden ipv de installer. Installers zijn ruk.XiQ schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:34:
Weet iemand hoe de migratiewizard is uit te schakkelen?
Overheengekeken denk ik want daar heb ik wel een paar NL extensies vandaan gehaalt.Aham brahmasmi schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:17:
[...]
Lees de startpost eerst eens, dan was je die link ook tegengekomen.
Ik heb helemaal geen migratiewizard of wat gezien, maar ik heb dan ook de Bluefyre (Athlon XP optimized) nightly van afgelopen zaterdag geïnstalleerd. Het settings menu is inderdaad handiger zo met tabjes ipv een tree. Horizontaal werkt het gewoon makkelijker.Harm schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:18:
De migratiewizard krijg je ook in de non-installerversie te zien, dus dat is geen oplossing.
Wel erg trouwens de twee bovenstaande usericons.

@Schnumi: ja, mooi is ie wel maar het onderwerp is niet mijn smaak.
[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-03-2005 18:12 ]
Aham brahmasmi schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:12:
[...]
Ik heb helemaal geen migratiewizard of wat gezien, maar ik heb dan ook de Bluefyre (Athlon XP optimized) nightly van afgelopen zaterdag geïnstalleerd. Het settings menu is inderdaad handiger zo met tabjes ipv een tree. Horizontaal werkt het gewoon makkelijker.
offtopic:
Wel erg trouwens de twee bovenstaande usericons.Godzijdank heeft GoT geen sigpics!
Nou ja zeg ben ik nog wel zo druk mee geweest is mijn 1ste vandaar
In Portable Firefox is die Wizard er volgensmij uitgehaald dus je kunt die ook gaan draaienXiQ schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:34:
Weet iemand hoe de migratiewizard is uit te schakkelen?
De situatie: [win32] ik heb in defaults/profile een standaard profiel gezet wat altijd gekopieerd wordt als een gebruiker zonder profiel firefox voor het eerst opstart. Echter komt altijd de migratiewizard nog naar voren, terwijl deze gewoon niet moet komen en ook niks moet doen. Ik heb al allerlei pref-keys geprobeerd, maar niks is nog gelukt
GoogleDesktopSearch ondersteunt vanaf vandaag trouwens ook FF en TB. Dat moest er wel van komen gezien de banden tussen Mozilla en Google.
maar vroeger zag ik als ik op tweakers kwam niet de reclame en nu wel. welke extensie heb ik nodig om dat te blokeren dan? bedankt...
Ten eerste mag jij waarschijnlijk niet eens de reclame blocken van T.net of GoT. Als je een abbo hebt, dan mag het wel, maar kun je het instellen in je Voorkeuren.DaannO schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:13:
ik heb net een freshinstall van xp gedaan en firefox er opnieuw opgezet.
maar vroeger zag ik als ik op tweakers kwam niet de reclame en nu wel. welke extensie heb ik nodig om dat te blokeren dan? bedankt...
Voor andere websites kun je Adblock / XPI gebruiken. Hiervoor zijn wel leuke filters te vinden die wel T.net- en GoT-proof zijn. Zie bijv.: Tjaard's Firefox- en Thunderbirdmeuk
[ Voor 7% gewijzigd door Electronical op 08-03-2005 18:28 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Je kunt een abonnement nemen. Het blokkeren van advertenties op T.net is niet toegestaan volgens de Algemene Voorwaarden:DaannO schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:13:
ik heb net een freshinstall van xp gedaan en firefox er opnieuw opgezet.
16. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Het op welke manier dan ook weren van deze reclame is verboden. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Gaat prima hier, maar ik heb niet ingelogd of berichten geplaatst. Wanneer gaat het fout? Heb je exotische extensies geïnstalleerd?ImPrEzA schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:42:
http://forum.within-temptation.com zorgt er bij mij constant voor dat Firefox een seconde of 15 a 20 compleet hangt. Is dat bij anderen ook? Het is hoogst irritant..
Verwijderd
Dat komt volgens mij door vadsige, lelijke mensen die hun sites niet volgens het W3C bouwen. Bij mij doet Mycom het trouwens wel goed (met firefox-1.0.1-1.3.2).The One Pizza schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:54:
Ik heb ff een vraagje. Op sommige sites die ik bezoek met Firefox zitten de plaatjes op de verkeerde plaats. Dus plaatje 1 zit op de plaats van plaatje 2 en andersom. Is dit een bekend probleem bij Firefox een voorbeeld van zo'n site is www.mycom.nl
Hier ook geen problemen met de Mycom-site. Kun je ergens een schermafbeelding plaatsen dan kan ik me beter voorstellen wat je zit, hoewel ik verwacht dat het opgelost zal zijn als je de pagina bv met Shift + Reload vernieuwd. Zo wordt hij helemaal opnieuw geladen en sommige delen niet meer uit je cache.The One Pizza schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:54:
Ik heb ff een vraagje. Op sommige sites die ik bezoek met Firefox zitten de plaatjes op de verkeerde plaats. Dus plaatje 1 zit op de plaats van plaatje 2 en andersom. Is dit een bekend probleem bij Firefox een voorbeeld van zo'n site is www.mycom.nl
PSN: DutchTrickle PVoutput
Opzich zou de auto-update aan moeten staan voor Windows.Maverick schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:06:
hm, ik heb nog steeds ff1.0, en zelfs als ik manueel naar updates laat zoeken vindt ie er geen, is dit een bekend probleem?
Zie net dat je gewoon Windows hebt, op Linux en Mac OS X werkt het iig niet. Misschien dat de updateservice er heel eventjes uitlag, heb je het nog steeds als je het opnieuw controleert?
[ Voor 20% gewijzigd door Unverter op 09-03-2005 21:28 ]
Dat kleine plaatje bovenin is dus een videokaart en hoort onderin dus alle plaatjes zijn verwisseld.
plaatje
[ Voor 5% gewijzigd door The One Pizza op 09-03-2005 21:33 ]
ik probeer het al een hele weekGert-Paul schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:24:
[...]
Opzich zou de auto-update aan moeten staan voor Windows.
Zie net dat je gewoon Windows hebt, op Linux en Mac OS X werkt het iig niet. Misschien dat de updateservice er heel eventjes uitlag, heb je het nog steeds als je het opnieuw controleert?

PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
en dan moet het dat f2 zijn. Maar ik heb honderden en honderden adblock-regels... zie die er maar uit te filteren! Iemand een idee?
/edit: heb al die rare regels met code die ik zelf niet snapte er maar uit geflikkerd, nu doet ie het goed
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 21:57 ]
Als je 4 keer naar een artuikel had geklikt, reageerde die niet meer in IE, FF geen last van.
Als je op het adblockknopje rechtsonder klikt en je selecteert een roodcursief geblokkeerd element zie je onderaan welk filter dat deed. En ik hoop dat je nu niet mijn filters afzeiktVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:55:
Ander probleem: ik heb mijn adblock te scherp afgesteld, ik zie uberhaupt geen afbeeldingen bij Mycom. Wel vreemd, het moet liggen aan dit gedeelte van de url: " mycom.nl/f2"
en dan moet het dat f2 zijn. Maar ik heb honderden en honderden adblock-regels... zie die er maar uit te filteren! Iemand een idee?
/edit: heb al die rare regels met code die ik zelf niet snapte er maar uit geflikkerd, nu doet ie het goed
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Verwijderd
XML-ontleedfout: fout tijdens het verwerken van externe entiteitverwijzing
Lokatie: chrome://downloadmgr/content/downloadtab.xul
Regelnummer 15, kolom 1:%downloadMgrDTD;
^
Iemand die weet waardoor dit komt?, heb het pas sinds enkele dagen.
Je zal het wel hebben sinds je Firefox 1.0.1 geïnstalleerd hebt, daar dit een fout in de vertaling is die al wel eerder zou zijn opgemerkt als de fout in 1.0 zatVerwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:04:
Als ik de downloadtab open krijg ik deze melding (in de tab zelf) :
XML-ontleedfout: fout tijdens het verwerken van externe entiteitverwijzing
Lokatie: chrome://downloadmgr/content/downloadtab.xul
Regelnummer 15, kolom 1:%downloadMgrDTD;
^
Iemand die weet waardoor dit komt?, heb het pas sinds enkele dagen.

Ook al met firefox -p gekeken naar profielen, maar er is maar 1 default profiel.
Iemand nog tips om ze terug te vinden??? Erg kloterig dit...
[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 12-03-2005 11:55 ]
Verwijderd
Bij IE kan je bij het downloaden van een bestand kiezen uit openen of opslaan ...
ik heb deze functie nog niet gevonden in fire fox.
bestaat deze optie toch in firefox ?
want ik wil niet alle bestanden downloaden openene is veel makkelijker

heb er al een tijd je last van maar het begint me nu er echt aan te ergeren. soms zitten er hele vakken over het scherm.
heb al geprobeerd zonder extensie door middel van een nieuw profiel, maar wilde niet baten. snap niet wat die nou kan veroorzaken.
iemand die een oplossing weet?
D2 acc: *Mrboomblasterhc
Tools > Options... > Downloads > View & Edit Actions (ervan uitgaande dat dat in eerdere Firefox-versies zonder prefwindow V ook zo is).Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:36:
ik gebruik sins kort ook firefox maar ik heb een snelle vraag.
Bij IE kan je bij het downloaden van een bestand kiezen uit openen of opslaan ...
ik heb deze functie nog niet gevonden in fire fox.
bestaat deze optie toch in firefox ?
want ik wil niet alle bestanden downloaden openene is veel makkelijker
Heb je hier ook last van als je het standaardthema van Firefox gebruikt?mrboomblaster schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:39:
ik heb het vervelende probleem dat er soms een grijsvlak zich voordoet als ik op forums zit. dit is zwaar vervelend. [afbeelding]
heb er al een tijd je last van maar het begint me nu er echt aan te ergeren. soms zitten er hele vakken over het scherm.
heb al geprobeerd zonder extensie door middel van een nieuw profiel, maar wilde niet baten. snap niet wat die nou kan veroorzaken.
Verwijderd
waar danHarm schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:44:
[...]
Tools > Options... > Downloads > View & Edit Actions (ervan uitgaande dat dat in eerdere Firefox-versies zonder prefwindow V ook zo is).
[...]
[img=http://img179.exs.cx/img179/923/firefox0sy.th.jpg]
Harm gebruikt de laatste testversies en daarin zit een nieuw optievenster verwerkt. In het onderste gedeelte van het downloadscherm in het oude scherm van Firefox 1.0.x zijn daar de downloadacties aan te passen. Standaard is dit scherm echter leeg.
Als je een download krijgt kun je vaak instellen of je het moet openen of downloaden. Als je daar aanvinkt dat die actie altijd uitgevoerd moet worden komt er in het Optie-venster een nieuw item bij.
De startpost is trouwens net bijgewerkt voor versie 1.0.1, moest nog ff gebeuren..
[ Voor 6% gewijzigd door Unverter op 13-03-2005 13:30 ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik heb dit ook soms maar alleen als ik /?limit=999 achter een Topic zet ... volgens mij een of andere fout met renderen van de ADS ..... alleen of het aan GoT of Firefox ligt weet ik nietmrboomblaster schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:39:
ik heb het vervelende probleem dat er soms een grijsvlak zich voordoet als ik op forums zit. dit is zwaar vervelend. [afbeelding]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
ik heb 1.0.1 maar die optie staat er niet bij ..Gert-Paul schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:20:
[...]
Harm gebruikt de laatste testversies en daarin zit een nieuw optievenster verwerkt. In het onderste gedeelte van het downloadscherm in het oude scherm van Firefox 1.0.x zijn daar de downloadacties aan te passen. Standaard is dit scherm echter leeg.
Als je een download krijgt kun je vaak instellen of je het moet openen of downloaden. Als je daar aanvinkt dat die actie altijd uitgevoerd moet worden komt er in het Optie-venster een nieuw item bij.
De startpost is trouwens net bijgewerkt voor versie 1.0.1, moest nog ff gebeuren..
Alle downloads resulteren in een grijs scherm (in FireFox) met een DAP init-fout (omdat ik DAP al ge-deinstalleerd heb).
Ik heb de instellingen in FF zelf al helemaal ondersteboven gekeerd maar kan het niet terug vinden. Wellicht kijk ik er overheen... maar ik word er helemaal gek van...
(ik gebruik overigens FF 1.0.1)
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Verwijderd
alleen ik kan niks met torrent files...
als ik die open download die ze klik ik op openen normaal moet shareaza ze dan over nemen.
maar er word niks bij shareaza gedownload.
als ik de link invoer bij shareaza werkt het wel..
edit
toch niet
edit 2
als ik de torrent file eerst lokaal opsla en daarna opened werkt het wel
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 18:59 ]
Ctrl-tab?Devian schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:44:
hmm, is er een sneltoets om te wisselen tussen tabbladen?
Signature
Ctrl-tab / ctrl-shift-tab of Ctrl-pgdn / ctrl-pgup om te bladerenDevian schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:44:
Ctrl-<nummer> om direct naar een tab te gaan
Zie het topic 'keyboard shortcuts' in de help van FF voor nog veel meer handigheden
Waar gehackt wordt vallen spaanders
1. Waarom heb je die überhaupt geinstalledMetalRush schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:38:
Ik weet niet of dit al eerder aan bod is geweest (een search in dit draadje geeft een error) maar heeft iemand een idee hoe ik die %^^$%^$ DAP (Download Accelerator Pro) uit mijn FireFox krijg?
Alle downloads resulteren in een grijs scherm (in FireFox) met een DAP init-fout (omdat ik DAP al ge-deinstalleerd heb).
Ik heb de instellingen in FF zelf al helemaal ondersteboven gekeerd maar kan het niet terug vinden. Wellicht kijk ik er overheen... maar ik word er helemaal gek van...
(ik gebruik overigens FF 1.0.1)
2. Check in je FireFox plugins map of je een bestandje ervan kan vinden ..... zo integreren die programma's zich namelijk !!!
Was er niet een manier om door je TAB's te scrollen ?? Ben het kwijt namelijk.Devian schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:44:
/EDIT : CTRL+PG_UP/DN is ook wel OK
[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 13-03-2005 19:00 ]
Ik was gewend om ctrl+pijltje links/rechts te gebruiken in Maxthon. In FF gebruik ik daarvoor de extensie Swifttabs.Devian schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:44:
Ik gebruik - zoals Gert-Paul al zegt - een nog nieuwere versie, waarin een nieuw Optievenster in is verwerkt. De optie die ik bedoel, heeft bij jou Actie Aanpassen (te zien op je screenie), maar die optie doet niets bij jou zie ik al. Geen idee waarom niet, maar doordat je daarvoor geen instellingen hebt, doet Fx het op de huidige manier.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:33:
[...]
ik heb 1.0.1 maar die optie staat er niet bij ..
Een direct swfje speelt gewoon goed af, maar een embeded flash object doet niks.
Heb al meerdere malen de flash plugin geinstalleerd, zowel 6 als 7 (de exe van macromedia).
Zie ik iets over het hoofd of moet er nog iets gebeuren?
Verwijderd
als ik ga naar me ftp (ftp://home.hccnet.nl) krijg ik de error(504) met IE ging dit altijd goed.. wat kan ik hier aan doen. behalve ftp software.
Ik heb het opgelost door het volgende te doen:CrashOne schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:14:
Heb sinds gister firefox hier draaien (na jaren lang de mozilla sea-monkey suite te hebben gebruikt) echter heb ik een probleem met flash.
Een direct swfje speelt gewoon goed af, maar een embeded flash object doet niks.
Heb al meerdere malen de flash plugin geinstalleerd, zowel 6 als 7 (de exe van macromedia).
Zie ik iets over het hoofd of moet er nog iets gebeuren?
-Flashblock installeren, waarna flash geblokt werd en er een play knop kwam, klikken en flash werkte.
-Flashblock gedeinstalleerd.
Waar ik voorheen lege pagina's kreeg heb ik nu weer een werkende flash pagina
Verwijderd
thnx ga ik proberen zodra ik thuis benGandalfTheGrey schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:37:
Ik denk dat je moet inloggen met ftp://user:pass@jehost.nl
Iemand ervaring met dit probleem?
...Make every cut count, even if it is one frame...
Verwijderd
Je kan ook CTRL + tab gebruikenAham brahmasmi schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:47:
[...]
Ik was gewend om ctrl+pijltje links/rechts te gebruiken in Maxthon. In FF gebruik ik daarvoor de extensie Swifttabs.
Verwijderd
Hoe los ik dit op?
Waar krijg je een downloadfout? Is het die ene extensie of heb je het bij iedere extensie?Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:48:
Ik krijg als ik een nieuwe extension probeer te installeren de hele tijd een "Downlaodfout".
Hoe los ik dit op?
En ik kan niet bij mijn opties komen. als ik op opties klik blijft FF hangen
En als ik Bfme gespeeld heb kan ik FF niet starten, moet eerst firefox.exe via taskmanager killen om het opnieuw te kunnen starten.
Heb het al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar had geen effect..
Zoek in about:config 'browser.xul.error_pages.enabled' op en zet die op 'true'. Dat schijnt in Firefox 1.0.1 en eerdere versies nog wat buggie te zijn, maar het is beter dan het dialoogvenster dat je te zien kreeg.The System schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:02:
Is er een manier om die irritante " cannot connect to .. " popup te killen? eventueel zelfs veranderen in automatisch vernieuwen. want heel vaak kan ik na die melding toch op die site te komen door ff te refreshen.
Heb je een niet-standaardthema?The System schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:02:
En ik kan niet bij mijn opties komen. als ik op opties klik blijft FF hangen.
En als ik Bfme gespeeld heb kan ik FF niet starten, moet eerst firefox.exe via taskmanager killen om het opnieuw te kunnen starten.
Heb het al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar had geen effect..
Ja dat wist ik en dat was ook al genoemd, maar voor een tab naar links moet je al drie toetsen indrukken (probeer ctrl+shift+tab maar eens met alleen je linkerhand in te drukken; da's niet echt gemakkelijk). Met ctrl+links/rechts kun je je linker of rechterhand gebruiken en dus eventueel gewoon je muis blijven vasthouden.
Dan gebruik je [ctrl]-[page up] en [ctrl]-[page down]. Daat gaat toch prima met 1 hand (op een normaal toetsenbord)?Aham brahmasmi schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 05:08:
Met ctrl+links/rechts kun je je linker of rechterhand gebruiken en dus eventueel gewoon je muis blijven vasthouden.
Zoef
Verwijderd
ftp://xxx:AAA@hccnet.nl heeft niet gewerkt.GandalfTheGrey schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:37:
Ik denk dat je moet inloggen met ftp://user:pass@jehost.nl
Wat kunnen jullie me aanraden als FTP software DRAAIEND onder FireFox ?
Ondanks dat ie uitgepakt (de 1.01 beta versie) slechts 8 MB is, zat mijn USB stick steeds vol, alleen hier in de bibliotheek van de RuG moet je elke keer als je opnieuw inlogt door de malle molen heen van Geen wachtwoorden opslaan, Encrypted page, etc. etc. (bij IE) en nu dus gelukkig en blij dat ik eindelijk eens de 'moeite' (hmmm) genomen heb even een kort momentje te unzippen en daardoor gewoon overal zonder problemen met mijn eigen tabjes in mijn eigen volgorde alles te kunnen doen wat je wil (ok, Java staat er niet op en Flash ook niet, maar eh.... wel lekker rustig zonder overal bewegende troep
Anyway, in het straatje van: Firefox: wat vinden we ervan? --> Fijn! (nog steeds)
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Wat dacht je van FireFTP een geweldige FTP-extensie voor FirefoxVerwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:48:
[...]
ftp://xxx:AAA@hccnet.nl heeft niet gewerkt.
Wat kunnen jullie me aanraden als FTP software DRAAIEND onder FireFox ?
Vind hem zo goed werken dat ik FlashFXP de deur uit heb gedaan
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Jah dat lijkt me ook wel zeer riantLetatcest schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:09:
Btw, ik moet het even kwijt: ik ben blij met Portable Firefox
Ondanks dat ie uitgepakt (de 1.01 beta versie) slechts 8 MB is, zat mijn USB stick steeds vol, alleen hier in de bibliotheek van de RuG moet je elke keer als je opnieuw inlogt door de malle molen heen van Geen wachtwoorden opslaan, Encrypted page, etc. etc. (bij IE) en nu dus gelukkig en blij dat ik eindelijk eens de 'moeite' (hmmm) genomen heb even een kort momentje te unzippen en daardoor gewoon overal zonder problemen met mijn eigen tabjes in mijn eigen volgorde alles te kunnen doen wat je wil (ok, Java staat er niet op en Flash ook niet, maar eh.... wel lekker rustig zonder overal bewegende troep)
Anyway, in het straatje van: Firefox: wat vinden we ervan? --> Fijn! (nog steeds)
Klopt, voor de TB-meeneemversie is ook een oplossing (uiteraard gevonden door [rml][ Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel II[/rml] te bekijken)
[/reclamemodus]
Verwijderd
Bij meerdere extensies (ong 4/6 die ik getest heb).Harm schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:58:
[...]
Waar krijg je een downloadfout? Is het die ene extensie of heb je het bij iedere extensie?
En je installeert de extensies van update.mozilla.org? Of van een andere locatie?Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:30:
[...]
Bij meerdere extensies (ong 4/6 die ik getest heb).
Ah dat wist ik niet (meer).Zpottr schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 08:21:
[...]
Dan gebruik je [ctrl]-[page up] en [ctrl]-[page down]. Daat gaat toch prima met 1 hand (op een normaal toetsenbord)?
Over wachtwoorden: ik gebruik Cookieculler, wat perfect werkt voor het bewaren van je cookies met wachtwoorden en session id's van fora enzo. Je kunt per cookie instellen of ze protected moeten zijn of niet. Ik hoef nooit meer opnieuw in te loggen omdat m'n cookies 'opeens' verdwenen zijn zo.
[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-03-2005 18:52 ]
Klopt dit?
1
2
| about:config browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True |
Is me opgevallen sinds ik 1.0.1 heb geinstalleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 15-03-2005 20:27 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nee, showSingleWindowModePrefs wil zeggen "laat de preferences (voorkeuren) van de single window mode (alleen tabs) zien". Je krijgt dus bij Tools>Options de opties te zien voor tab management van FF, wat normaalgesproken (in pre-1.0.1 iig) verborgen was. Misschien dat je daar nog iets moet goed zetten.Gunner schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:26:
Ik heb zoals in de TS staat de volgende wijziging aangebracht om alle links in een nieuwe tab te openen.
Klopt dit?
code:
1 2 about:config browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True
Is me opgevallen sinds ik 1.0.1 heb geinstalleerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-03-2005 00:28 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
De links die in deze folders staan hebben de extensie Ink,deze zie je dus niet terug in firefox ,en kan ze dus niet openen.
De links met de extensie Ink worden wel geopend in IE, en zijn ook zichtbaar
Wat heb ik geprobeerd :
Op dit forum gezocht en google gebruikt
renamen van de Ink naar url werkt niet
de Ink links geopend in IE en dan als de pagina geladen is in firefox geplakt en opnieuw opgeslagen in de juiste map. (werkt wel maar met 100 links is dit geen leuke bezigheid)
Is er iemand die hier een snellere oplossing voor weet
IE doet dit dus wel
Voor de rest ben ik er wel tevreden mee met Firefox en ik hoop dat ze snel komen met deze functie
Is al eerder langsgekomen. Op lang niet alle webpagina's/fora is dit het geval; meestal onthoudt FF wel de positie op de pagina. Bij welke sites heb jij er last van? Ik heb het eigenlijk zeer zelden.alvv schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:16:
Wat ik een grote nadeel vind van Firefox is dat wanneer je ergens midden in de pagina op een topic of link klikt en je wil daarna terug naar de vorige pagina, dan onthoudt firefox niet waar je gebleven was en moet je dus weer scrollen naar de juiste topic of link. Vooral bij forums is dit erg irritant, je moet steeds zoeken naar waar je gebleven was als je terug gaat naar de vorige pagina
IE doet dit dus wel
Voor de rest ben ik er wel tevreden mee met Firefox en ik hoop dat ze snel komen met deze functie
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-03-2005 14:28 ]
Als ik naar onder scroll op deze pagina en op iemands profiel klik en de back knop gebruik, komt ie weer boven aan deze pagina uit.
Trying is the first step towards faillure...
Op GoT heb ik altijd hier last van, ik browse dus liever met IE dan FF op GoT. Andere sites heb ik niet zo veel last van want pagina is toch niet zo groot en als je hier op GoT inlogt dan krijg je een hele lange lijst met topics, dit heb ik zelf ingesteld omdat het fijn is, maar FF houdt hier blijkbaar niet vanAham brahmasmi schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:28:
[...]
Is al eerder langsgekomen. Op lang niet alle webpagina's/fora is dit het geval; meestal onthoudt FF wel de positie op de pagina. Bij welke sites heb jij er last van? Ik heb het eigenlijk zeer zelden.
ik heb firefox 1.0 standaard, zonder themes of andere aanpassingen.
uhuuummm
Lees het FAQ gedeelte van de startpost (nog) eens. Daar staat de oplossing voor GoT.
Dat is nou de kracht van Firefox! Grrrrrr!Bargemanos schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:27:
hoe kan het zijn dat als ik in firefox in een tekstvakje een code invoer, daarna de pagina vernieuw door op F5 te drukken, de code blijft staan?
ik heb firefox 1.0 standaard, zonder themes of andere aanpassingen.
[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-03-2005 15:56 ]
Is al erg_vaak langsgekomen. Wat de precieze reden is weet ik niet meer, maar voor GOT geldt:alvv schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:54:
[...]
Op GoT heb ik altijd hier last van, ik browse dus liever met IE dan FF op GoT. Andere sites heb ik niet zo veel last van want pagina is toch niet zo groot en als je hier op GoT inlogt dan krijg je een hele lange lijst met topics, dit heb ik zelf ingesteld omdat het fijn is, maar FF houdt hier blijkbaar niet van
stel bij je Voorkeuren Gebruik HTTP 304-headers? in en dan heb je nergens last meer van op deze site
maar soms doet FF het wel en soms ook niet, terwijl ik de zelfde pagina blijf vernieuwen, ik heb session manager nu geinstaleerd, maar daar kan ik ook niet veel uit wijs worden, ook als is het maar een klein soort van scriptjeDat is nou de kracht van Firefox! Grrrrrr!Daar was ik ook aangenaam verrast door toen ik FF ging gebruiken. FF cached ook meer dan IE, iig als je Sessionsaver gebruikt -- je kunt dan ook voor elke tab die open blijft staan (na FF gesloten en opnieuw geopend te hebben) ook nog gewoon op back en forward klikken.
Dit kan in Maxthon niet. Ook als je een bericht getyped hebt en je bent niet ingelogd en je moet terug of je krijgt een error (wil nog wel eens gebeuren op fora), blijft de tekst vaker staan dan bij IE.
uhuuummm
Echter denk ik dat ik maar eens de maker ga mailen of er niet een knop "Save this Session" o.i.d. gemaakt kan worden zodat ik op een willekeurig moment mijn FireFox inclusief sessie kan afsluiten
Dat zit er al innero355 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:51:
SessionSaver Rocks !!! Laatst een crash door vers geinstalleerde Extensions en HUP! ik had alles terug
Echter denk ik dat ik maar eens de maker ga mailen of er niet een knop "Save this Session" o.i.d. gemaakt kan worden zodat ik op een willekeurig moment mijn FireFox inclusief sessie kan afsluiten
Je kan zelfs een save-session en een load-session knop aan je werkbalk toevoegen
Of gewoon extra -> session saver -> save session doen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat ligt aan die site. Bekijk ook http://www.promozilla.nl/blacklist/details.y?id=529 maar eens.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:26:
heej tweakers ik heb een nieuw probleem met ff 1.0.1
zodra ik over zo hotlink ga (muis er op en pop up venster)
dan blijft deze staan bij IE ging dat weg zodra je , de muis er vanaf haalt wat kan ik hier aan doen.
foto
best irri zo iets..
[afbeelding]
Misschien helpt het om ze weer eens te mailen en dan ook de oplossing te vermelden die daar vermeld staat mee te sturen.
anandus schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:35:
Dat zit er al in
Je kan zelfs een save-session en een load-session knop aan je werkbalk toevoegen
Of gewoon extra -> session saver -> save session doen

Heb wel alleen :
Preferences
New
En geen knop @custom van balken
In build 0.2 (d1 nightly 27) die al een tijd uit is, zitten er nog wat andere nuttige features zoals de 'snapback tab' functie, waarmee gewoon 'reopen last closed tab' bedoeld wordt. Te vinden in het Tools menu, waarin je een lijst met maximaal 10 tabs die je in je huidige sessie gesloten hebt ziet. Dit wordt trouwens nog niet gecached en in Maxthon wel, wat ook wel handig zou zijn.nero355 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:50:
[...]
Niet gezien
Heb wel alleen :
Preferences
New
En geen knop @custom van balken
Veel plezier ermee
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Ik zoek een extensie waarmee ik full screen plaatjes kan bekijken. Ik hoopte dat dit in de image zoom extensie zou zitten, maar helaas. Ik kon verder niets vinden.
Ik ben namelijk opzoek naar een leuke windowblinds skin, en ik vind dat gescrol zo irritant bij 100% screenshots.
Bij voorbaat dank
[ Voor 6% gewijzigd door jmk op 23-03-2005 09:59 ]
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 13:44 ]
Weer een geval van FIREFOX GEWELDIG!!
[ Voor 4% gewijzigd door Ma_rK op 23-03-2005 16:18 ]
Zoals altijd natuurlijk van www.getfirefox.com te halen en zowel ik het NL, Engels en nog meer talen te downloaden..
[ Voor 39% gewijzigd door Unverter op 23-03-2005 19:24 ]
Dit topic is gesloten.