Heb je al op F11 gedrukt in Firefox? Niet helemaal perfect, maar wel aardig
.
Verwijderd
Je kunt ook bij beeld -> werkbalken -> navigatiewerkbalk de adresbalk nog weghalen. Dan houd je alleen rechts de scrollbar over.Harm schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:23:
Heb je al op F11 gedrukt in Firefox? Niet helemaal perfect, maar wel aardig.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 16:58 ]
Zijn er hier meer mensen die werken met de 'Switch Proxy' tool? Ik gebruik het namelijk reeds enige tijd succesvol, maar sinds een paar dagen loopt Firefox vast elke keer wanneer ik opstart. Na enige analyse bleek dat het te maken had met 'Switch Proxy'.
Heb allereerst Firefox opnieuw geínstalleerd, profile verwijderd en alles opnieuw geínstalleerd. Hij bleef echter maar hangen op 'Switch Proxy'. Deze extension nu maar gedeïnstalleerd en ik doe het nu weer met de hand. Iemand nog een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Heb allereerst Firefox opnieuw geínstalleerd, profile verwijderd en alles opnieuw geínstalleerd. Hij bleef echter maar hangen op 'Switch Proxy'. Deze extension nu maar gedeïnstalleerd en ik doe het nu weer met de hand. Iemand nog een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Verwijderd
Het is een pesentatie voor 300 mensen die er een hele tijd naar moeten kijken, dus aardig is niet genoeg.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:57:
[...]
Je kunt ook bij beeld -> werkbalken -> navigatiewerkbalk de adresbalk nog weghalen. Dan houd je alleen rechts de scrollbar over.

Als je een presentatie maakt van 1024*768, geeft FF hem niet helemaal weer, itt Opera. Die doet dat wel, aangezien je de hele breedte van je scherm gebruikt.
Flash-presentaties kun je toch ook gewoon los opstarten? Dat hoeft toch niet per se in een browservenster? Of haal ik dan dingen door elkaar?
Kan je niet voor die ene presentatie gewoon Opera gebruiken, dan?Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:39:
[...]
Het is een pesentatie voor 300 mensen die er een hele tijd naar moeten kijken, dus aardig is niet genoeg.![]()
Als je een presentatie maakt van 1024*768, geeft FF hem niet helemaal weer, itt Opera. Die doet dat wel, aangezien je de hele breedte van je scherm gebruikt.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Ik heb die vinkjes weer weg gehaald, dus zoals het eerst was, en mn geschiedenis op 2 dagen gezet. Die rare kleuren komt omdat je die vinkjes bij kleuren en lettertype zetRichard-- schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 02:32:
[...]
Heb je nog meer veranderd??
Want mijn geschiedenis staat op 20 dagen maar ik krijg net zo'n raar beeld als jij hebt ( had ) foto van silverframe
De links veranderen wel van kleurmaar het beeld ziet er dan niet meer uit.
![]()
Hoe krijg ik dat beeld weer normaal en dat de links die je al aangeklikt hebt toch in een andere kleur.
Ja kijk, dan was de oplossing van Gert-Paul niet de oplossing dat je beeld verknald werd met het aanvinken van die kleuren en fonts optie.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:45:
Ik heb die vinkjes weer weg gehaald, dus zoals het eerst was, en mn geschiedenis op 2 dagen gezet. Die rare kleuren komt omdat je die vinkjes bij kleuren en lettertype zet
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Dat zou uiteraard kunnen. Ik dacht alleen dat FF daar ook wel iets voor had. Maar kan het zo 1-2-3 niet vinden. Misschien is bij hun op het forum vragen.anandus schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:23:
[...]
Kan je niet voor die ene presentatie gewoon Opera gebruiken, dan?
Ik zal het wel verkeerd begrijpen maare heb je nu wel dan dat de links van kleur veranderen??Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:45:
[...]
Ik heb die vinkjes weer weg gehaald, dus zoals het eerst was, en mn geschiedenis op 2 dagen gezet. Die rare kleuren komt omdat je die vinkjes bij kleuren en lettertype zet
Dat het rare beeld kwam door die vinkjes bij kleuren en lettertype was ik al achter gekomen,
maar dan veranderd de kleur van de link wel
Nu de vinkjes weer weg zijn is het beeld goed maar veranderd de link niet meer van kleur

Hoe krijg ik nou die linkjes in een andere kleur en toch een normaal beeld??
.
Het lijkt overigens te maken te hebben met de 'check for updates' optie binnen 'Switch Proxy'. Het was namelijk niet zo dat Firefox een crash had o.i.d., maar hij bevroor gewoon voor een x aantal secondes. Nu ik even wilde kijken op de website van de maker van Switch Proxy kreeg ik een timeout. Wellicht heeft het één en ander met elkaar te maken...Woudloper schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:26:
Zijn er hier meer mensen die werken met de 'Switch Proxy' tool? Ik gebruik het namelijk reeds enige tijd succesvol, maar sinds een paar dagen loopt Firefox vast elke keer wanneer ik opstart. Na enige analyse bleek dat het te maken had met 'Switch Proxy'.
Ik heb idd swtich proxy er om deze reden uitgekieperd.
Ik heb de optie in 'Switch Proxy' uitgezet dat deze een update check doet en nu gaat het een stuk beter... Jammer dat je niet kan op welke extensie je aan het wachten bent wanneer Firefox bevriest...apNia schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 01:03:
Ik heb idd swtich proxy er om deze reden uitgekieperd.
Hmm, gisteren heb ik spoofstick geinstalleerd (en wat aangepast zodat ie kleiner is
) vanwege homograph attacks (dwz dat je een unicode-karakter hebt dat visueel niet te onderscheiden is van het een karakter uit het latijnse alfabet waarmee een domein geregd is), maar kan iemand een proof of concept ervan vinden..? Als ik met google zoek krijg ik wel zo'n pagina erover, maar die paypal-links doen het helemaal niet, die hosts bestaan niet
...
* Bananenplant wil graag weten wat spoofstick doet met zo'n url

* Bananenplant wil graag weten wat spoofstick doet met zo'n url
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Ik heb wat probleempje met Firefox. Heb al gezocht maar kon er niks over vinden.
Wanneer ik een bestand wil openen of downloaden schiet m'n CPU gebruik ineens omhoog naar 95-99%, kan ik niks meer doen en duurt het een tijdje(soms tientallen seconden) voordat het download venster geopend is(hij downloadt wel ondertussen). Toen ik Firefox net had was dit probleem er niet.
Een ander probleem is wanneer ik een venster wil afsluiten. Soms schiet m'n CPU gebruik dan weer ineens door naar 95-99% en kan ik weer niks doen. Als ik vervolgens in Taakbeheer ga kijken dan zie ik het geheugen gebruik van Firefox enorm langzaam afnemen. Misschien met 100kb/s en aangezien Firefox vaak boven de 100mb aan geheugengebruik zit is het vrijwel onmogelijk om hierop te wachten en moet ik het dus vanuit de Taakbeheer afsluiten en ben ik dus weer alles kwijt.
Als iemand hier wat op weet, dan zou dat geweldig zijn. Excuses voor als deze vraag toch vaker langsgekomen is.
Wanneer ik een bestand wil openen of downloaden schiet m'n CPU gebruik ineens omhoog naar 95-99%, kan ik niks meer doen en duurt het een tijdje(soms tientallen seconden) voordat het download venster geopend is(hij downloadt wel ondertussen). Toen ik Firefox net had was dit probleem er niet.
Een ander probleem is wanneer ik een venster wil afsluiten. Soms schiet m'n CPU gebruik dan weer ineens door naar 95-99% en kan ik weer niks doen. Als ik vervolgens in Taakbeheer ga kijken dan zie ik het geheugen gebruik van Firefox enorm langzaam afnemen. Misschien met 100kb/s en aangezien Firefox vaak boven de 100mb aan geheugengebruik zit is het vrijwel onmogelijk om hierop te wachten en moet ik het dus vanuit de Taakbeheer afsluiten en ben ik dus weer alles kwijt.
Als iemand hier wat op weet, dan zou dat geweldig zijn. Excuses voor als deze vraag toch vaker langsgekomen is.
ik mis 2 dingetjes
een rmb optie "Open in this tab". Soms heb je links die in een nieuw venster willen openen, maar soms is het juist wel handig om dat in hetzelfde tab te openen. Scheelt weer 2 klikken met een "Open link in new tab" en dan het oude tab wegklikken
en in IE kan je mbv control+alt+enter http://www. voor, en .com/ achter de term zetten. Bijvoorbeeld, je typt google en als je dan control alt enter doet, komt er http://www.google.com/ te staan en opent die site ook. Handig, maar niet echt noodzakelijk
een rmb optie "Open in this tab". Soms heb je links die in een nieuw venster willen openen, maar soms is het juist wel handig om dat in hetzelfde tab te openen. Scheelt weer 2 klikken met een "Open link in new tab" en dan het oude tab wegklikken
en in IE kan je mbv control+alt+enter http://www. voor, en .com/ achter de term zetten. Bijvoorbeeld, je typt google en als je dan control alt enter doet, komt er http://www.google.com/ te staan en opent die site ook. Handig, maar niet echt noodzakelijk
Dit doet FF automatisch. Typ maar eens google in je adresbalk en druk op enter, je wordt verzonden naar google.com
Dat is in Firefox Ctrl+Enter, dus nog makkelijker.418O2 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:13:
Zo werkt het bij mij iig.
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Sinds een tijd heb ik met FF 1.0 een zeer irritant probleem op m'n hotmail account.
Als ik wil navigeren tussen m'n mail-mappen (inbox, junkmail, ...) dan duurt het altijd enorm lang en krijg ik uiteindelijk een box:
ALERT
Redirection limit for this URL exceeded. Unable to load the requested page. This may be cause by cookies that are blocked.
[OK[
Gerelateerde settings staan allemaal op default, er worden geen cookies geblocked.
Als ik wil navigeren tussen m'n mail-mappen (inbox, junkmail, ...) dan duurt het altijd enorm lang en krijg ik uiteindelijk een box:
ALERT
Redirection limit for this URL exceeded. Unable to load the requested page. This may be cause by cookies that are blocked.
[OK[
Gerelateerde settings staan allemaal op default, er worden geen cookies geblocked.
Met IE is het ook CTRL+Enter, die Tab is helemaal niet nodig daar. Nouja boeie, ik gebruik IE toch niet meer.Electronical schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:19:
[...]
Dat is in Firefox Ctrl+Enter, dus nog makkelijker.
Zo werkt het bij mij iig.
Ik heb geen idee, wel weet ik dat in XHTML strict geen target="" meer bestaan zodat je altijd zelf kan kiezen418O2 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:13:
ik mis 2 dingetjes
naja ik doel op linkjes zoals op de FP van t.net naar GoT, normaal opent de link dan in een nieuw venster, maar ik wil hem in hetzelfde venster openen (en in dezelfde tab)
Bekijk eens vraag 6 in de FAQ, die te vinden is in de startpost.418O2 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:06:
naja ik doel op linkjes zoals op de FP van t.net naar GoT, normaal opent de link dan in een nieuw venster, maar ik wil hem in hetzelfde venster openen (en in dezelfde tab)
hij wil hem ook in dezelfde tab, dat lukt niet met jouw oplossing. Imo is het ook niet mogelijk, ligt het aan de site die je browser verplicht om in een nieuw venster te openen (nieuwe tab , als je dat ingesteld hebt). Als het toch mogelijk is, hoor ook ik 't graag.
Misschien dat deze extension helpt: Extensionsmirror.nl - Disable Targets for Downloads
Of de directe link naar de XPI: Klik
Hiermee worden normaal gesproken alle target-atributen gesloopt uit links die op bepaalde extensies (.zip .rar .exe .tar .jar .xpi .gzip .gz .ace .bin) eindigen. Deze kun je wel aanpassen, zodat ook voor html, htm, php etc de targe eruit wordt gesloopt.
Maar ik zou niet weten wat het doet met de snelheid van het renderen, ik zou het gewoon uitproberen.
Of de directe link naar de XPI: Klik
Hiermee worden normaal gesproken alle target-atributen gesloopt uit links die op bepaalde extensies (.zip .rar .exe .tar .jar .xpi .gzip .gz .ace .bin) eindigen. Deze kun je wel aanpassen, zodat ook voor html, htm, php etc de targe eruit wordt gesloopt.
Als de target-attributen weg zijn kun je zelf weten hoe je de link geopend wil hebben.ou can also customise this extension to add or remove extensions by typing about:config into the address bar, finding the "disabletarget.extensions" preference, and changing the value. There must be a space between each extension that you add, but the extensions can be any length needed. Note: dont insert the dot ( . ) before any additions.
Maar ik zou niet weten wat het doet met de snelheid van het renderen, ik zou het gewoon uitproberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Electronical op 24-02-2005 19:42 ]
Ik heb een vervelend dingetje in FireFox, bij het openen van een torrent links heb ik in het download "Open with" venstertje aangevinkt "Do this automatically for files like this from now on." Echter hij blijft toch telkens met dat venster komen, waar deze optie dan ook al in is aangevinkt, ipv gewoon de torrent te openen in de opgegeven aplicatie.
Even uitgeprobeerd en ik heb daar zelf geen problemen mee. Misschien komt het omdat de file die jou download geen .torrent extensie achter de naam heeft staan (wat ik al vaker ben tegengekomen). Zou het voor de rest echt niet weten.DyStiC schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:08:
Ik heb een vervelend dingetje in FireFox, bij het openen van een torrent links heb ik in het download "Open with" venstertje aangevinkt "Do this automatically for files like this from now on." Echter hij blijft toch telkens met dat venster komen, waar deze optie dan ook al in is aangevinkt, ipv gewoon de torrent te openen in de opgegeven aplicatie.
Als je trouwens wel 'Do this automatically for files like this from now on' hebt aangevinkt (wat jij dus zegt) dan zou bij Tools>Options>Downloads bij 'File Types' in dat vakje iets van x-torrent ofzo moeten staan. Hier zou je de actie mee in kunnen stellen, misschien dat het dan wel werkt.
[ Voor 19% gewijzigd door Electronical op 24-02-2005 20:30 ]
Ok thx Elec, zal misschien even kijken alhoewel idealer zou zijn als je per site kan aangeven of je 't wil (ik vind het zelf jammer dat het niet kan in de preferences van tweakers om GoT te openen in dezelfde tab/scherm, terwijl bij GoT het niet eens nodig is want die opent wel tweakers in zelfde tab).
Firefox 1.0.1 is uit. Upgraden allemaal: http://www.mozilla.org/products/firefox/
Wat is er nieuw:
Wat is er nieuw:
- Improved stability
- International Domain Names are now displayed as punycode.
To show International Domain Names in Unicode, set the "network.IDN_show_punycode" preference to false. - Several security fixes.
Kunnen we deze nu ook gewoon over Firefox 1.0 heen installeren of worden we geacht eerst 1.0 te deïnstalleren en vervolgende 1.01 te installeren?
Je kan het altijd proberen 
Werkt ie niet lekker dan gewoon alles uninstallen.
Werkt ie niet lekker dan gewoon alles uninstallen.
NL is nog niet uit. Ergens wel jammer dat 1.01 uit is, kan die teller van spreadFierfox niet meer doortellen, nouja kan wel maar krijg je superveel dubbeltellingen. met mensen die nu 1.01 pakken.
Trouwens wat ik ergens vreemd vind, dit is een release met security updates en bugsfixes. Waarom heb ik afgelopen 1.5 maand dat ik nu FF gebruik nooit die auto-update die in FF zit aan het werk gezien om te patchen, werkt die functie wel (goed)?
Trouwens wat ik ergens vreemd vind, dit is een release met security updates en bugsfixes. Waarom heb ik afgelopen 1.5 maand dat ik nu FF gebruik nooit die auto-update die in FF zit aan het werk gezien om te patchen, werkt die functie wel (goed)?
Sinds vandaag ben ik ook maar overgestapt op Firefox.
Tot nu toe bevalt het me goed
Tot nu toe bevalt het me goed
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Daar zullen ze vast wel wat voor verzinnen. Omdat 1.1 pas in Juni uitkomt konden ze niet zolang wachten met de aantal fouten die gevonden waren.Sjah schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:25:
NL is nog niet uit. Ergens wel jammer dat 1.01 uit is, kan die teller van spreadFierfox niet meer doortellen, nouja kan wel maar krijg je superveel dubbeltellingen. met mensen die nu 1.01 pakken.
NL-versie verwacht ik trouwens wel snel. In de laatste testversies zitten geen fouten oid.
Volgens objectief op de frontpage is hij ook op http://ftp.mozilla.org/pu...leases/1.0.1/win32/nl-NL/ te downloaden voor de mensen die hem in het NL willen.
Deze fouten zijn nooit te patchen geweest. Dan moeten ze namelijk gelijk een nieuwe versie aanbieden. Volgende week zal ook deze update via auto-update aangeboden worden. Anders worden de Mozilla-Servers overspoelt met 27 miljoen mensen die 1.0.1 downloaden/updaten.Trouwens wat ik ergens vreemd vind, dit is een release met security updates en bugsfixes. Waarom heb ik afgelopen 1.5 maand dat ik nu FF gebruik nooit die auto-update die in FF zit aan het werk gezien om te patchen, werkt die functie wel (goed)?
[ Voor 10% gewijzigd door Unverter op 25-02-2005 11:09 ]
Aww, damn, hopelijk komt het debian-team snel met deze versie
.
euhm, waarom kan ik met de autoupdate functie niet ff 1.01 binnenhalen? zo is die functie natuurlijk tamelijk nutteloos
PSN: DutchTrickle PVoutput
Anders lees je het topic (of in ieder geval de laatste reacties) even voordat je een reactie plaatstMaverick schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:02:
euhm, waarom kan ik met de autoupdate functie niet ff 1.01 binnenhalen? zo is die functie natuurlijk tamelijk nutteloos
Ik weet niet of het al gemeld is, maar rabo-internetbankieren werkt bij mij nu ook met firefox.
WOEI
WOEI
Bedoel je met de ge-update versei 1.0.1. van Firefox of gewoon, want als dat laatste het geval is dan heeft de Rabobank een fix doorgevoerd op de website of heb jij gewoon de instructies van die website gevolgd die hier meerdere keren is genoemd??thegeronimo schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:31:
Ik weet niet of het al gemeld is, maar rabo-internetbankieren werkt bij mij nu ook met firefox.
In de nightly van vandaag is het nieuwe prefwindow toegevoegd
. Ziet er wel leuk uit, maar het heeft nog wel wat schoonheidsupdates nodig, voor zover ik zie.
even over die updater; als je extensies hebt kun je die updater daarvoor ook gebruiken.
de updater heeft dus wel een functie en is niet nutteloos. als er geen updates voor FF zelf zijn, dan kun je checken of je extensies ook een update hebben gekregen en die kun je dan daarmee binnenhalen. zo kreeg ik vandaag de melding dat er een update was van de Gmail Notifier extensie. versie 0.4.1 is daar nu van uit.
Ik had overigens zelf eerst wat problemen met het ophalen van versie 1.01 van firefox.
op de ftp verscheen maar niets. ik heb toen de downloadlink maar handmatig veranderd naar de nederlandse versie en dat werkte wel. het vreemde is trouwens dat ik ze nu wel op de ftp zie.
de updater heeft dus wel een functie en is niet nutteloos. als er geen updates voor FF zelf zijn, dan kun je checken of je extensies ook een update hebben gekregen en die kun je dan daarmee binnenhalen. zo kreeg ik vandaag de melding dat er een update was van de Gmail Notifier extensie. versie 0.4.1 is daar nu van uit.
Ik had overigens zelf eerst wat problemen met het ophalen van versie 1.01 van firefox.
op de ftp verscheen maar niets. ik heb toen de downloadlink maar handmatig veranderd naar de nederlandse versie en dat werkte wel. het vreemde is trouwens dat ik ze nu wel op de ftp zie.
* Unverter heeft sinds lange tijd ook maar weer een nightly gedownload en het ziet er idd goed uit. Toen ik de schermafbeeldingen een tijdje geleden zag vond ik het nog niet super, maar het voelt wel goed aan en wordt zeker wat als al die bugs eruit zijn.Harm schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:11:
In de nightly van vandaag is het nieuwe prefwindow toegevoegd. Ziet er wel leuk uit, maar het heeft nog wel wat schoonheidsupdates nodig, voor zover ik zie.
Ik verwacht dat er ook problemen waren met mirroren. Bij mij deed de FTP-server het ook niet iedere keer goed. Een keer vernieuwen toonde dan wel de bestanden.In Search of Sunrise schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:49:
Ik vind het beleid tav extensie's een beetje ondoorzichtig. Kan ik van elke extensie er zeker van zijn dat als er een nieuwe is de maker ze aanmeldt bij update.mozilla.org, zodat ik zie ze, of moet ik bij meer obscure extensies het zelf doen.... Zo heb ik 1 of 2 niet van mozllia.org omdat ik ze daar niet tegenkwam (autohide bijv.).In Search of Sunrise schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:49:
even over die updater; als je extensies hebt kun je die updater daarvoor ook gebruiken.
Ik wacht trouwens met updaten tot 1.0.1 tot FF zelf meldt dat die wil updaten, wil dat weleens aan het werk zien en heb verder geen haast om onmiddellijk 1.0.1 te installen.
Nou, als je een extensie uitelkaar haalt... er zit een verwijzing naar een URL met een RDF-file in waarop te zien is of de maker een nieuwere versie gemaakt heeft. Ik denk dat ik zoiets tzt voor m'n vertalingen ook maar eens ga doen zodat eea wat doorzichtiger wordt, nu krijg je als je updatet namelijk de Engelse versie weer. Moet even uitzoeken hoe je zoiets maakt...
Het zou trouwens ideaal zijn als TEM de door hen gehoste extensies zo zouden aanpassen dat ze ook vanaf TEM geupdate worden
.
Het zou trouwens ideaal zijn als TEM de door hen gehoste extensies zo zouden aanpassen dat ze ook vanaf TEM geupdate worden
Goed idee. Zou ik ook voor mozilla-nl.org eens over moeten denken..ucchan schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:28:
Nou, als je een extensie uitelkaar haalt... er zit een verwijzing naar een URL met een RDF-file in waarop te zien is of de maker een nieuwere versie gemaakt heeft. Ik denk dat ik zoiets tzt voor m'n vertalingen ook maar eens ga doen zodat eea wat doorzichtiger wordt, nu krijg je als je updatet namelijk de Engelse versie weer. Moet even uitzoeken hoe je zoiets maakt...
Hier trouwens wat links:
http://www.mozilla.org/pr...ox/extensions/update.html
http://roachfiend.com/arc...xtension-updates/#more-19
Verder heb ik voor Nvu ook auto-update geïmplementeerd: http://mozillanl.mozdev.org/nvu/update.rdf
Zou lekker wat serverload veroorzaken door iedereen die zijn extensies daar haalt (en dat zijn er volgensmij best wat). Daarnaast moet er dan wel een goed systeem komen, ipv de forumstructuur die ze nu gebruiken.Het zou trouwens ideaal zijn als TEM de door hen gehoste extensies zo zouden aanpassen dat ze ook vanaf TEM geupdate worden.
* nero355 zit FireFox 1.0.1 te seeden via BitTorrent nu 
Effe een vraagje : Kan ik mijn profiel die ik nu gebruik ergens anders opslaan en dan importeren somehow als ik de nieuwe erop knal ?? Of zal ik maar gewoon op hoop van zegen de nieuwe eroverheen gooien ??
Las iets over components die je dan leeg moet gooien ofzo
Effe een vraagje : Kan ik mijn profiel die ik nu gebruik ergens anders opslaan en dan importeren somehow als ik de nieuwe erop knal ?? Of zal ik maar gewoon op hoop van zegen de nieuwe eroverheen gooien ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Backuppen met Mozbackup en dan terug importeren (als hij het al niet automatisch doet)nero355 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:17:
Ik heb de laatste Firefox geinstalleerd maar als ik nu www.telegraaf.nl bezoek crasht hij steevast.
Hebben meer mensen dit of zit er bij mij iets fout??
edit: als ik op de link klik gaat het goed, maar als ik het in de adresbalk intyp crasht hij
edit: als ik op de link klik gaat het goed, maar als ik het in de adresbalk intyp crasht hij
[ Voor 24% gewijzigd door digitalb op 27-02-2005 11:11 ]
Zie ook http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/007626.html. Dat probleem zit dus niet in je profiel, maar in de Firefox-directory en dus kan je je oude profiel blijven gebruiken.nero355 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:17:
[edit]
Nope, geen probleem mee.digitalb schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:08:
Ik heb de laatste Firefox geinstalleerd maar als ik nu www.telegraaf.nl bezoek crasht hij steevast.
[ Voor 27% gewijzigd door Harm op 27-02-2005 11:22 ]
Van de frontpage:digitalb schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:08:
Dat is waarschijnlijk het probleem, had er ook last van. Waarschijnlijk crasht FF niet alleen bij de telegraaf maar bij elk adres wat je intikt?Er schijnt echter nog een vrij vervelende bug aanwezig te zijn in de versie van vandaag. Door problemen met het 'autocomplete.xpt'-bestand in de 'components'-directory van een eerdere versie van het programma, loopt de browser vast na het invoeren van een aantal adressen in de adresbalk. Door Firefox eerst te deïnstalleren en vervolgens de 'components'-directory leeg te maken, kan dit probleem voorkomen worden. De browser in een nieuwe directory installeren helpt ook.
Je hebt gelijk.
Nieuwe installatie heeft het probleem verholpen.
Nieuwe installatie heeft het probleem verholpen.
weet iemand misschien of ik bij firefox in kan stellen hoe hoog de thread priority is voor het renderen van html? als ik nu bijvoorbeeld een pagina open in de achtergrond, heb ik iets van 0.5 seconde dat ik niet op de huidige pagina kan klikken, of op andere bookmarks, ik moet me dan dus ff inhouden totdat de pagina uitgerenderd is. Kan ik die verhouding wat shiften?
Een nieuwe hoax dat Ms Antispyware FF ziet als security risk. Grappig, en mooi gedaan.
Na de update naar versie 1.01 dus.!Woudloper schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:11:
[...]
Bedoel je met de ge-update versei 1.0.1. van Firefox of gewoon, want als dat laatste het geval is dan heeft de Rabobank een fix doorgevoerd op de website of heb jij gewoon de instructies van die website gevolgd die hier meerdere keren is genoemd??
Ik draai hier ook FireFox 1.0
Nu zit ik in een netwerk, en er draait op de server een website. Nu moet ik met een proxy die website bezoeken anders vind m'n routertje dat niet leuk.
Kan ik in FireFox zo instellen dat er _ALLEEN_ een proxy gebruikt moet worden voor <adres> ?
Dat zou wel super zijn. Of als daar een plugin voor is.
Nu zit ik in een netwerk, en er draait op de server een website. Nu moet ik met een proxy die website bezoeken anders vind m'n routertje dat niet leuk.
Kan ik in FireFox zo instellen dat er _ALLEEN_ een proxy gebruikt moet worden voor <adres> ?
Misschien is dit iets:RedHat schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:21:
Ik draai hier ook FireFox 1.0
Extensionsmirror.nl - Proxy Button 0.1.4 / XPI
Dus je moet het wel handmatig blijven doen, als je deze extensions gebruikt.ProxyButton creates a toolbar button to quickly turn proxy on and off.
En zo heb ik bovenstaand opgelost zonder vanalles extra te gaan doen :nero355 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:17:
- Profiles map + profiles.ini effe gebackupt
- FireFox 1.0 uninstalled
- FireFox 1.0.1 installed
- Profiles map + profiles.ini overschreven met eigen map + ini
En dit werkt bug free
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
heel vreemd, als ik naar www.dft.nl ga en ik wil daar bijvoorbeeld naar de KLM standen ( klik) dan zie ik onder koers hierstorie geen tabel....
Java staat wél ingeschakeld
heb net als flash en macromedia geïnstalleerd maar dan nog laat hij ze niet zien.
FireFox vindt zelf ook geen plugin....
Wat moet ik installeren of aanvinken?
heb net als flash en macromedia geïnstalleerd maar dan nog laat hij ze niet zien.
Zie ook geen blauwe vlakken of knoppen aan de zijkant? Werkt de Javatest wel goed?Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:03:
heel vreemd, als ik naar www.dft.nl ga en ik wil daar bijvoorbeeld naar de KLM standen ( klik) dan zie ik onder koers hierstorie geen tabel....
Gebruiken jullie de extensie "Flash Click to View"
Ik had hem gedeïnstalleerd, want ik wilde wat testen, maar nu wil ik m weer zegt ie dat de extensie niet werkt onder FF 1.1. Maar ik had hem geinstalleerd onder FF1.0 en geupdate naar FF1.1 toen deed ie het nog wel.
Ik had hem gedeïnstalleerd, want ik wilde wat testen, maar nu wil ik m weer zegt ie dat de extensie niet werkt onder FF 1.1. Maar ik had hem geinstalleerd onder FF1.0 en geupdate naar FF1.1 toen deed ie het nog wel.
De laatste tijd heb ik wat probleempjes met Mozilla Firefox (zowel 1.0 als 1.0.1).
Bijvoorbeeld de site van UU http://www.masters.uu.nl/ werkt niet helemaal normaal, zodra ik naar een onderliggende pagina ga, komt de banner met die foto dwars door de tekst heen. Als ik dan op F5 druk werkt de pagina weer, maar dit moet bij elke pagina
Daarnaast heb ik na de install van Firefox 1.0.1 een probleempje met opgeslagen wachtwoorden. Ik had een nieuw profiel aangemaakt en heb toen signons.txt en key3.db gekopieërd naar de nieuwe profielmap. Als ik nu kijk bij tools->options->saved passwords->view passwords zie ik daar netjes alle logins en wachtwoorden. Als ik echter op de betreffende sites kom wordt er niks ingevuld
Iemand die nog tips heeft over hoe ik hem de wachtwoorden weer automatisch kan laten invullen, en evt. hoe ik de UU site weer normaal werkend krijg.
Bijvoorbeeld de site van UU http://www.masters.uu.nl/ werkt niet helemaal normaal, zodra ik naar een onderliggende pagina ga, komt de banner met die foto dwars door de tekst heen. Als ik dan op F5 druk werkt de pagina weer, maar dit moet bij elke pagina

Daarnaast heb ik na de install van Firefox 1.0.1 een probleempje met opgeslagen wachtwoorden. Ik had een nieuw profiel aangemaakt en heb toen signons.txt en key3.db gekopieërd naar de nieuwe profielmap. Als ik nu kijk bij tools->options->saved passwords->view passwords zie ik daar netjes alle logins en wachtwoorden. Als ik echter op de betreffende sites kom wordt er niks ingevuld

Iemand die nog tips heeft over hoe ik hem de wachtwoorden weer automatisch kan laten invullen, en evt. hoe ik de UU site weer normaal werkend krijg.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Inmiddels zijn de updates ook binnen te halen via het autoupdate van Firefox zelf. Ik zag vandaag een 'critical update' icoontje verschijnen naast het 'get to firefox homepage' icoontje...
Verwijderd
Ja ik ook!Woudloper schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:13:
Inmiddels zijn de updates ook binnen te halen via het autoupdate van Firefox zelf. Ik zag vandaag een 'critical update' icoontje verschijnen naast het 'get to firefox homepage' icoontje...
Ik zit vooralsnog in debian met 1.0, maar dat boeit verder niet
. Wel weer een paar reclameservers toegevoegd aan m'n adblock.txt, haal 'm op m'n huisje
.
/edit: wat de neuk, 1.0.1 net geapt-get
/edit: wat de neuk, 1.0.1 net geapt-get
[ Voor 18% gewijzigd door Bananenplant op 02-03-2005 15:23 ]
Wat wel enigszins irritant is, is dat dat icoontje blijft staan omdat ik een SSE geoptimaliseerde build van Moox heb, die wel versie 1.0.1 zou moeten zijn maar dat niet aangeeft.Woudloper schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:13:
Weet iemand nog een lekkere site waarop je je brauwser tegen de laatste exploits kunt testen
?
Had geen icoontje, omdat me skin dat niet ondersteunde, dus maar gelijk richting bin. Met default en paar andere skins wel icoontje. Toen installed, ging prima, alleen zegt die nergens dat die liever wil dat je eigenlijk eerst uninstalled, wat ik ook fijn vind, want uninstallen en daarna installen en pref. weer goed zetten is een pain. Dus al met al ben ik wel tevreden over deze manier van updaten.
Hoe is dat trouwens afgelopen... er was toch sprake dat 1.0.1 niet helemaal goed was bij de zip install, en dat er een 1.02 zou komen?
Hoe is dat trouwens afgelopen... er was toch sprake dat 1.0.1 niet helemaal goed was bij de zip install, en dat er een 1.02 zou komen?
[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 02-03-2005 15:33 ]
Verwijderd
Uh, kweenie, maar ik heb al twee keer vandaag een keiharde crash van FF meegemaakt, met de Mozilla Quality Feedback Agent die om de hoek komt kijken. Sinds de update. Beide crashes vonden plaats sinds het klikken op urls in andere applicaties (1 x Thunderbird, 1 x trillian ofzo).Sjah schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:29:
Had geen icoontje, omdat me skin dat niet ondersteunde, dus maar gelijk richting bin. Met default en paar andere skins wel icoontje. Toen installed, ging prima, alleen zegt die nergens dat die liever wil dat je eigenlijk eerst uninstalled, wat ik ook fijn vind, want uninstallen en daarna installen en pref. weer goed zetten is een pain. Dus al met al ben ik wel tevreden over deze manier van updaten.
Bij mij ook, na update-controle verdwijnt die dan weer. Maar na reboot net kwam die weer terug, terwijl er niks is. Knullig, kan het niet anders noemen. [edit] nu doet die het niet meerVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:38:
Firefox wordt nu ook automatich geupdate, maar daarna blijft het pijltje bij mij staan.
@sputnik, hier alles naar behoren zo te zien.
[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 02-03-2005 20:32 ]
Verwijderd
je kan dit doen verdwijnen door in about:config de volgende 2 sleutels te resetten:Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:38:
Firefox wordt nu ook automatich geupdate, maar daarna blijft het pijltje bij mij staan.
code:
dit doe je uiteraard alleen als je update succesvol is verlopen (in tegenstelling tot bij mezelf 1
2
| app.update.updatesAvailable update.severity |
persoonlijk vind ik het een zeer ernstige tekortkoming dat de update niet apart gedownload kan worden met een beperkte account (dus zonder meteen te moeten installeren) & om het daarna offline te installeren als administrator. denken ze nu echt dat ik als een achte...... n00b idio.. in admin mode het internet opga en een update ga installeren??
ik zie me dus verplicht telkens een volledige herinstall te doen bij iedere update
niemand enig idee?Maverick schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:21:
weet iemand misschien of ik bij firefox in kan stellen hoe hoog de thread priority is voor het renderen van html? als ik nu bijvoorbeeld een pagina open in de achtergrond, heb ik iets van 0.5 seconde dat ik niet op de huidige pagina kan klikken, of op andere bookmarks, ik moet me dan dus ff inhouden totdat de pagina uitgerenderd is. Kan ik die verhouding wat shiften?
Ik heb de Tab Mix extensie eens geprobeerd in m'n nieuwe installatie, maar de open new tab for bookmarks instelling doet niets. Ik heb in about config toch handmatig browser.tabs.opentabfor.bookmarks op true moeten zetten (terwijl ik dat in tools>options>advanced al aangevinkt had). 
Verder lijkt alles goed te werken. Ik mis niets van de originele losse extensies die ik gebruikte.
Verder lijkt alles goed te werken. Ik mis niets van de originele losse extensies die ik gebruikte.
[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-03-2005 07:46 ]
En bedankt he, denk dat iedere Windows gebruiker als admin surft, ik doe het al 8 jaar en nog nooit 1 probleem gehad. Te lang bij linuxboys op de sofa gelegen?Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:55:
[...]
denken ze nu echt dat ik als een achte...... n00b idio.. in admin mode het internet opga en een update ga installeren?
Verwijderd
Ik loop nou al een half jaar met de standaard 1.0 theme. Dus ik dacht laat ik eens een theme installeren! Dus ik naar mozilla.org. Daar een leuke theme gedownload. En geinstalleerd. IK klik op use theme. Restart firefox en ik heb nog steeds de oude theme? Ik heb al 2x firefox opnieuw geinstallerd. maar alles blijft het zelfde.. Zelfs mijn extensions ed zijn er nog!
Kan iemand mij helpen
Kan iemand mij helpen
Als ik met FF de onderstaande link open dan sluit hij mijn browservenster direct af 
Met IE laad hij de content wel... wat is daar precies de bedoeling van? Heeft iemand anders dat ook?
http://www.devrolijkeviervoeters.org/
Met IE laad hij de content wel... wat is daar precies de bedoeling van? Heeft iemand anders dat ook?
Hier nergens last van.Silent Thunder schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:47:
Als ik met FF de onderstaande link open dan sluit hij mijn browservenster direct af
Firefox 1.0.1
vreemd want het systeem is opzich spyware vrij
Werkt hier prima.Silent Thunder schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:47:
WinXP prof SP2, Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.6) Gecko/20050226 Firefox/1.0.1
Hier geen probleem (nou ja, op zaken als 'marquee style="font-family: Algerian; font-size: 24 pt; text-decoration: blink' etc na danSilent Thunder schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:47:

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Hier gaat me titelbalk een beetje raar knipperen met die site, maar hij opent wel.Java wel installed?
Ik zie hier gewoon een viervoeter die zwaaitSilent Thunder schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:47:
Ik heb alleen de java (Microsoft VM) die in de WOS FAQ staat:
Windows Operated Systems - FAQ
das opzich ook al voldoende?
mja, ik installeer die van de sun site wel eens voor de zekerheid
Windows Operated Systems - FAQ
mja, ik installeer die van de sun site wel eens voor de zekerheid
[ Voor 19% gewijzigd door Silent Thunder op 05-03-2005 16:30 ]
ik heb voor het eerst GVD een popup!!!! dit moest ik even kwijt...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Doe eens een URL geven naar die site?
En lees http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/007682.html eens, daarin staat nog wat informatie over hoe flash-pop-ups en -unders geblockt kunnen worden door middel van een hidden setting in Firefox.
En lees http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/007682.html eens, daarin staat nog wat informatie over hoe flash-pop-ups en -unders geblockt kunnen worden door middel van een hidden setting in Firefox.
Nee, FF gebruikt die niet. Je moet Sun's installen.Silent Thunder schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:28:
Ik heb alleen de java (Microsoft VM) die in de WOS FAQ staat:
Volgens mij is het van Utopia...
http://games.swirve.com/utopia/login.htm en dan wel inloggen he...
Dit lijkt me meer iets dat door foute software op je PC is gekomen en je default browser voor pop-ups gebruiktLetatcest schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:31:
[afbeelding]
ik vind fire fox leuk en aardig maar hij geeft toch web sites heel anders weer
zoals de code functie in tweakers in internet explorer heb ik een lap tekst in fire fox een kaal stuk.
en in sommige topics grijze vlakken ?
3d display cube (led kubus) bouwen ...?
in de post van pwled met als plaatjes de data sheets
en in Welk album heb je het laatst geluisterd, hoe was het?
ook heb ik dat hij web sites niet altijd laad kan de web site niet vinden bla bla ik ga naar internet explorer die heeft hem meteen dan kan ik in fire fox een half uur f5 in rammen en dan heb ik eindelijk wat
zoals de code functie in tweakers in internet explorer heb ik een lap tekst in fire fox een kaal stuk.
3d display cube (led kubus) bouwen ...?
in de post van pwled met als plaatjes de data sheets
en in Welk album heb je het laatst geluisterd, hoe was het?
ook heb ik dat hij web sites niet altijd laad kan de web site niet vinden bla bla ik ga naar internet explorer die heeft hem meteen dan kan ik in fire fox een half uur f5 in rammen en dan heb ik eindelijk wat
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Gebruik je wellicht nog een verouderde versie van Firefox? Ik heb in geen van die topics problemen met Firefox 1.0 of 1.01enriqueeeee schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:46:
ik vind fire fox leuk en aardig maar hij geeft toch web sites heel anders weer
[...]
Intentionally left blank
1.0 zal ff kijken voor een update
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Verwijderd
zo een popup had ik van de week ook ergens, daarna admuncher opgestart en die blockte hem welLetatcest schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:31:
[afbeelding]
Verschillende alternatieve icoontjesSjah schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:18:
Nou, ook niet bepaald lelijk, of ben jij al zoveel alternative FF iconen tegengekomen? Die Frostyfox is ook mooi, nog niet in .ico vorm tegengekomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Cmdr_Satan op 06-03-2005 19:10 ]
Ik krijg op Tv Tome ook vaak een popup, hier bijvoorbeeld. Verder echt nergens.
Nou heb net na lang twijfelen toch Firefox geinstalleerd en tot nu toe ben ik erg tevreden.
Werkt goed, snel beter als dat ik had verwacht.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Hier nergens last van.Reinier schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:10:
Ik krijg op Tv Tome ook vaak een popup, hier bijvoorbeeld. Verder echt nergens.
Firefox 1.0.1 met deze tweak.
Met dank aan Harm.
Dit topic is gesloten.