:)
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Nieuw TopicHe, eindelijk weer wat mooie foto's van Boekster....ik wist niet eens dat je de CDX2 al had. Ziet er goed uit! Over een sub ff.....de Quake is natuurlijk ook ver onder net niveau van de Sigs 805, dus dat geeft je sowieso geen goed beeld over wat een sub kan betekenen. De quake is echt een budget-subje in de hifi-wereld en de sigs 805 zijn gewoon zeer serieuze monitore. Dus als je zou willen horen wat een sub kan doen met die dingen moet je ook een serieuze sub nemen. Een bedrag van richting de 2.000 euro voor een sub is in dat geval veel meer in de richting.quote:Boekster schreef op 15 april 2004 @ 12:01:
Ik heb er ook een Quake bij gehoord, maar ik vond het niets. Het wordt meer een irritante monotone brom. De Sigs verdienen beter dan dat in ieder geval. Vooralsnog mis ik niets. Ik blijf me juist verbazen over het laag dat ze geven! Met de 250 wordt dat nog beter
.
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
quote:zimbab schreef op 15 april 2004 @ 13:17:
[...]
He, eindelijk weer wat mooie foto's van Boekster....ik wist niet eens dat je de CDX2 al had. Ziet er goed uit! Over een sub ff.....de Quake is natuurlijk ook ver onder net niveau van de Sigs 805, dus dat geeft je sowieso geen goed beeld over wat een sub kan betekenen. De quake is echt een budget-subje in de hifi-wereld en de sigs 805 zijn gewoon zeer serieuze monitore. Dus als je zou willen horen wat een sub kan doen met die dingen moet je ook een serieuze sub nemen. Een bedrag van richting de 2.000 euro voor een sub is in dat geval veel meer in de richting.
Weet ik
Overigens had ik ook in mijn topic ook niet gepost dat de CDX2 er al was
Boekster wijzigde dit bericht 15-04-2004 13:45 (10%)
Music Addicted
Of kijk gewoon even op http://www.hzeeland.nl/~gfilius voor wat meer foto's en specs.

gerwinf wijzigde dit bericht 15-04-2004 13:38 (13%)
www.hzeeland.nl/~gfilius
of heb je ze iets voorover getipt staan (al staan ze dan nog hoog)
doneer nu in mijn wintersport fonds !!!!
Reg. datum: 02 december 2001
Flex82 wijzigde dit bericht 06-05-2004 00:20 (182%)
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo VP, 1989
Reg. datum: 02 december 2001
Flex82 wijzigde dit bericht 06-05-2004 00:21 (189%)
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo VP, 1989
www.hzeeland.nl/~gfilius
Reg. datum: 17 december 2003
tis btw duidelijk de zien dat je lotr fan bent
yash wijzigde dit bericht 15-04-2004 16:27 (22%)
[ help me (A) ]
Bestaande uit:
-NAD C320 BEE
-NAD C521 BEE
-Quad 11L
Overzicht van de positionering:

De electronica:

Close up van de Quad 11L

Nog een:

En mijn charmante assistente:

Op de overzichtsfoto kun je ook een NAD T512 zien, maar aangezien ik nog geen tv heb, staat die niet altijd opgesteld.
Ik ben overigens zeer tevreden over het geluid! De Quad - NAD combinatie is erg goed vind ik, een heerlijke engelse sound
Ik ook verder dat ik heel veel meer geld uit zou moeten geven voordat er echt veel verbetering is.
@Boekster: Misschien is het slim om je amp en cd-speler om te draaien? Ik neem aan dat de versterker meer warmte produceert dan de cd-speler, die kan hij beter kwijt als er niks boven op staat.
Great minds think alike!
[ help me (A) ]
Maar nu nog een tv...
Reg. datum: 17 november 2003
2 Mclaren Speakers 18" 200W 8Ohm
Logitech Z 680

En een hele hoop lampen

quote:Verbal Kint schreef op 15 april 2004 @ 17:09:
Leuke set met NAD en Quad. Zelf ben ik niet zo'n monitor man (vriend van mij wel), maar ben toch wel benieuwd hoe ze klinken, je hoort er veel positive berichten over. Vanavond ga ik een SR4300 inregelen. Gister is hij gekocht maar het lijkt er op dat de instellingen nog behoorlijk aangepast moeten worden (ivm de pre-outs voor de fronts die gebruikt worden). Als er nog tijd over is zal ik wat foto's maken.
@Boekster: Misschien is het slim om je amp en cd-speler om te draaien? Ik neem aan dat de versterker meer warmte produceert dan de cd-speler, die kan hij beter kwijt als er niks boven op staat.
Het zou kunnen, maar met het oog op CD's in de lade leggen vind ik het niet practisch. Overigens wordt de Nait5 niet zo heel warm. De onderplaat en zijplaat rechts zijn overigens het belangrijkste deel van de kast. Die fungeert namelijk als heatsink
De CDX2 zelf is trouwens ook altijd handwarm. Het ontloopt de Nait5 niet zo veel.
De speler is zelf overigens een kilo of 12. De voeding is echt massive! Ook de frontplaat weegt aardig wat. Kijk naar de lade en zie hoe dik hij is. Massief Al/Zn
Hier staat overigens ook het binnewerk een keer bij. Kun je de opbouw zien. Is ook redelijk ongebruikelijk, waar de trafo zit. http://www.naim-audio.de/download/CDX2_image.pdf
Boekster wijzigde dit bericht 15-04-2004 19:26 (20%)
Music Addicted
Reg. datum: 17 november 2003
quote:@Boekster: Misschien is het slim om je amp en cd-speler om te draaien? Ik neem aan dat de versterker meer warmte produceert dan de cd-speler, die kan hij beter kwijt als er niks boven op staat.
Tja, volgens sommigen is het sowieso een no-no om apparatuur te stapelen. Maar dat zijn vaak dezelfde mensen die vinden dat een hifi-rack van 500 euro beter klinkt dan een IKEA meubel van 200 euro (overigens gaat mijn meuk ook nog wel eens in een rack maar dat heeft logistieke en aesthetische redenen).
Dus wat boeit het allemaal
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7
Music Addicted
* Spaceknarf is best wel trots op zijn set
De plaatjes zijn geript van Google, daar gaat z.s.m. verandering in komen (zodra ik de beschikking heb over een digicam, ik denk dit weekend). T.z.t. edit ik deze post.
Receiver: Kenwood KRF-V5050D-S

5x 100W @ 6 ohm (speakers zijn allemaal 4 ohm), voor de rest standaard zut
Front speakers: Jamo Classic 6

100W RMS, 40-20.000Hz. Allround speakers met een lichte focus voor detail zoals klassiek, jazz, of filmmuziek
Dit is een tweeweg speaker met een 5.5" twin woofers, net zoals de center speaker.
Center speaker: MB Quart QL-C304CTR

ik heb een zwarte versie tho
130W RMS, 48-20.000Hz. Deze speaker heeft van zichzelf al een flinke *oenf*. Dat is vooral mooi bij diepe mannenstemmen: deze komen echt van de center ipv van de subwoofer
Rear speakers: Audio Pro Black Pearl

100W RMS, 30-22.000Hz. Mooie surround speakers (stofvangers
De rear speakers worden op de goede luisterhoogte gebracht door (bijpassende!) Audio Pro SS-531 MDF speaker stands.

En last but zéker not least (
Subwoofer: Pioneer S-W80S-K

110W RMS, 30-200Hz. Deze subwoofer (met een 9" woofer) is geschikt voor zowel muziek als film. Vooral voor muziek prachtig door de strakke bas. Het enige nadeel is de hoge laagste frequentie: bij films als Volcano en Deep Impact moet ik em zachter zetten anders gaat-ie rammelen
Een TV heb ik zelf niet, maar de Sony Trinitron 28" 4:3 wordt geregeld naar boven gesleept...
Het beeld en geluid komt van een HTPC, te weten een Celeron 850 met een Matrox G450 videokaart en een Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1.
Muziek luister ik met alleen de fronts icm de subwoofer (fronts doen dan niets <80Hz). Bij film krijgt de subwoofer alleen het LFE channel voor zijn kiezen, omdat ik van mening ben dat alle 5 de main speakers uitstekend in staat zijn om zelf bas weer te geven.
Het is vooral wat uiterlijk betreft en kleurrijk boeltje, maar het klinkt mieters
Tot slot: mijn volgende aankoop (eind zomervakantie) wordt een projector, ik denk de Sanyo PLV-Z1
Spaceknarf wijzigde dit bericht 15-04-2004 23:38 (5%)
* Humanity has left IRC (Excess Flood)
zo duur zijn die toch nietquote:StarTAC schreef op 15 april 2004 @ 18:07:
Yash: Ik had eerst alleen de NAD C320 BEE (Versterker) en de NAD T512 (DVD speler). Maar nu heb ik ook de NAD C521 BEE (cd speler) erbij gekocht. Mijn cd's klinken nu nog beter
Maar nu nog een tv...
[ help me (A) ]
Reg. datum: 14 februari 2003
Vond dat het nu wel eens tijd werd op mijn eigen specs te laten zien.
Gisteren heb ik mijn nieuwe tv binnen gekregen de Sony 32FX68, als alles is aangesloten maak er foto's van en edit ik deze post.
Verder heb ik als receiver de Pioneer VSX-839 THX
Als dvd speler de Pioneer DV-535
De frontspeakers zijn de Mordaunt-Short 904 en de rears zijn de Mordaunt-Short 902, centerspeaker is van sony (overblijfsel van een vorige set)
Nu nog ff de boel goed neerzetten en dan komen de pics ook meteen.
quote:yash schreef op 16 april 2004 @ 06:55:
[...]
zo duur zijn die toch niet? Vast niet veel duurder dan de cd speler (naja ligt aan de grote
). En waarom ben je eingelijks eerst gegaan voor stereo en niet eerst een tv oid ?
Ik woon nog bij mijn ouders, en die hebben beneden een mooie breedbeeld TV, dus als ik tv wil kijken doe ik het beneden.
Maar ik vind muziek eigenlijk belangrijker dan tv/video. Verder ga ik over een paar maanden op kamers en ik wil dan pas een tv aanschaffen, zodat ik er een koop die goed past op de kamer die ik dan heb.
Maar over de prijs gesproken, ik wil graag een platte tv (lcd of plasma) en die zijn wel erg duur
(die dvd speler van NAD heb ik ook alvast voor op kamers gekocht, nu heb ik er nog geen zak aan, maar het was een goede aanbieding)
edit:
Ik ben eigenlijk nog aan het overwegen of ik radio luisteren belangrijk genoeg vind om er een NAD C422 voor te kopen. Ik vind 279 euro om constant commercials te horen nogal veel...
StarTAC wijzigde dit bericht 16-04-2004 10:20 (11%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.