Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Seesar schreef op 06 May 2003 @ 17:49:
Ik heb misschien een hele stomme vraag, waarbij jullie waarschijnlijk echt zullen laggen, maar ik kon het nergens terug vinden, ook niet in de manual gegeven aan het begin van deze draad: wat kun je met dat blauwe/rode lampie wat vaak links naar het plateau zit? Ik weet dat het iets met timing te maken heeft, en met de "bobbeltje" op de rand van plateau.....
je hebt dus 4 ringen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
- - - - - - 
. . . . . . 
 - - - - - 
. .  . .  .

er staat vaak bij:
50Hz: - - - - - -  45
      . . . . . .  33
60Hz:  - - - - -   45
      . .  . .  .  33

Bij 50 Hz => 220V netspanning moet dus de 2e ring van boven stilstaan op 33 toeren en de bovenste ring stil op 45 toeren
Icon thnx to l0c4lh0st
Reg. datum: 17 september 2002

Ah zo, dus je gebruikt het niet voor het daadwerkelijk mixen, dwz alleen om te kijken of ie bij ptich=0 ook daadwerkelijk op 0 loopt, maar als je wil mixen luister je toch naar je oren denk ik, en niet een gebruikte berekening, hoeveel je pitch omlaag/omhoog moet, toch?

T60P Widescreen

quote:
Seesar schreef op 06 mei 2003 @ 18:06:
Ah zo, dus je gebruikt het niet voor het daadwerkelijk mixen, dwz alleen om te kijken of ie bij ptich=0 ook daadwerkelijk op 0 loopt, maar als je wil mixen luister je toch naar je oren denk ik, en niet een gebruikte berekening, hoeveel je pitch omlaag/omhoog moet, toch?
Hoe wou jij mixen op die rand dan? Je kunt alleen kijken of je pitch op 0 preces op het juiste aantal toeren staat. Als jij met een berekening een plaat gelijk kan zetten ben je wel heel knap.

Mijn specs Rockford Fosgate Power

Icon thnx to l0c4lh0st

Bedoel er dus mee, dat als je weet dat een plaat bijv 140 bpm heeft, en je moet er een plaat van 145 bpm erbij mixen dan moet je die 2e plaat 140/145 =0.03 = 3 % vertragen, dus de bereking lijkt mij vrij simpel.

Maar zei zelf ook al, dat je die rand dus gebruikt om te weten of de pitch daadwerklijk op 0 staat, of liever gezegd, het plateau daadwerkelijk, op standaard snelheid draait.

T60P Widescreen

Kan je trouwens ook echt zo rekenen? (zou t draaien niet leuker van worden).

04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*

mijn tt's wijken af ten opzichte van elkaar, het 0 punt staat wel goed bij beide.
zal de een net een iets hoger berijk hebben
Die berekening is nietzo lastig, dat is precies waar al die automix-systemen op werken (in samenwerking met een beatcounter that is). Probleem is wel dat beatcounters nog verre van foutloos zijn (moet je voor de grap zo'n coutner loslaten op jouw DnB-platen), en lang niet elke plaat constant. Gewoon op geluid mixen gaat voor mij nog altijd precieser, makkelijker, en snel genoeg...

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

quote:
^JaapvR^ schreef op 06 May 2003 @ 19:37:
[...]

Gewoon op geluid mixen gaat voor mij nog altijd precieser, makkelijker, en snel genoeg...
Juist, en het oefent je meteen in het essentiele gebeuren achter dit alles: die suffige BPM-meters gelijk krijgen kan iedereen wel, en als we een naadloze mix-in willen, dan zetten we de CMX-5000 wel ff op autocue... Willen we beleving en spanning in onze set, dan is er daar gewoonweg een luisterend oor voor nodig.

BPM-meters: stuk zwart tape eroverheen bij mij. Die weerkaatsing van het lampje op je platter: geweldig in het donker, maar als ik weet dat die TT goed werkt, gebruik ik het dus niet.

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

Icon thnx to l0c4lh0st

Is ook allemaal waar, ik ben het met jullie eens, maar mijn vraag was waar het voor diende, das me nu duidelijk :)

T60P Widescreen

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
Remco00 schreef op 06 May 2003 @ 14:17:
[...]

Zijn er nog meer mensen die zelf hun booth cq meubel hebben gebouwd en daar evt pics van hebben?
(Search in het forum leverde weinig op) Ik wil namelijk binnenkort ook een meubel fixen.
Ik heb een eigen meubel geklust voor mijn 2 Gemini PT-2400's en Omintronic PT-524 :o mixer. Ik heb nog wat oude foto's van het meubel met XL-500's erin. Ze geven niet echt een goed overzicht, maar misschien heb je er wat aan.
http://od107a.dyndns.org/decks1.jpeg
http://od107a.dyndns.org/decks2.jpeg
Hij is gemaakt van MDF platen en vurehouten poten. Ik heb er wielen onder geklust, zodat ik hem makkelijk door mijn kamer kan rollen :*) Als je foto's wilt waar die helemaal op staat, kan ik eventueel nog wel wat fixen.

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

quote:
the_Omniscient schreef op 06 mei 2003 @ 19:50:
[...]
Juist, en het oefent je meteen in het essentiele gebeuren achter dit alles: die suffige BPM-meters gelijk krijgen kan iedereen wel, en als we een naadloze mix-in willen, dan zetten we de CMX-5000 wel ff op autocue... Willen we beleving en spanning in onze set, dan is er daar gewoonweg een luisterend oor voor nodig.

BPM-meters: stuk zwart tape eroverheen bij mij. Die weerkaatsing van het lampje op je platter: geweldig in het donker, maar als ik weet dat die TT goed werkt, gebruik ik het dus niet.
Nah die CMX is verre van nauwkeurig met automix. Pak dan gewoon een axis 8/9 of een CDN90 van numark -> Die kunnen pas automixen -> Lekker makkelijk voor als je geen zin hebt :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

quote:
Reind schreef op 06 May 2003 @ 21:49:
[...]

Nah die CMX is verre van nauwkeurig met automix. Pak dan gewoon een axis 8/9 of een CDN90 van numark -> Die kunnen pas automixen -> Lekker makkelijk voor als je geen zin hebt :)
zodat je tijd hebt voor de dingen die het dj zijn zo aangenaam maken ;)

04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*

Hebben jullie toevallig ook een mooi opbergsysteem gemaakt om je platen in op te bergen?
Ik ben van plan om in mijn vakantie maar eens iets moois te gaan maken, iets op wieltjes, waar je net zo lekker door heen kunt bladeren als in een platenzaak. Ik wil er toch wel minimaal 100 platen in kwijt kunnen en al mijn andere platen laat ik dan in koffers en curver kratten zitten.

Mijn specs Rockford Fosgate Power

quote:
the_Omniscient schreef op 06 May 2003 @ 19:50:
[...]
Die weerkaatsing van het lampje op je platter: geweldig in het donker, maar als ik weet dat die TT goed werkt, gebruik ik het dus niet.

ik moet zeggen dat die toch wel erg makkelijk is om in het donken een beetje de breaks op te zoeken! :P
bij mij is dat ding iig niet nutteloos cq ongebruikt! :P

Chill... neem een biertje ofzo

ok zoals beloofd:

http://members.ams.chello.nl/rgesink/djbooth/1.jpg

vooraanzicht.. linksboven schuin opgehangen de monitorspeaker
het 'blad' ligt ongeveer 10 cm onder de voorrand.. dus je kan makkelijk zien wat de dj met z'n handen doet :)

http://members.ams.chello.nl/rgesink/djbooth/2.jpg

nu nog met metalen veiligheidskap erop (handig tegen stof, ongewenste bezoekers e.d.)

http://members.ams.chello.nl/rgesink/djbooth/3.jpg

en met de apparatuur erin...

Chiron wijzigde dit bericht 06-05-2003 22:49 (43%)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

mag weleens gestoft worden

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

Heb ik ook vaak.. moet je ergens draaien, zijn de slipmatten verneukt, dikke laag stof op de apparatuur, arm die helemaal gaar is, en naalden die klinken alsof iemand met schuurpapier er overheen is gegaan... :(

mijn broer heeft een topic geopend, maar ik wilde dat hier ook ff onder de aandacht brengen, en tevens de vraag stellen > dre > kun je mijn broer ff terugmailen ;)

dit is t topic
PA versterker kopen low budget

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

quote:
T3KST3P schreef op 06 May 2003 @ 22:53:
Heb ik ook vaak.. moet je ergens draaien, zijn de slipmatten verneukt, dikke laag stof op de apparatuur, arm die helemaal gaar is, en naalden die klinken alsof iemand met schuurpapier er overheen is gegaan... :(
Daarom ga ik meestal eerst nog ff langs die bepaalde zaak voor ik er begin te draaien (op een vrije middag wanneer ze aan het schoonmaken zijn ofzo) om ff de boel te inspecteren en beslissen of ik nog wat mee moet nemen ja/nee...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

quote:
T3KST3P schreef op 06 May 2003 @ 22:53:

Ik heb het laatst weer een keer mee gemaakt.

Ben zo omgedraaid en linea recta naar huis gegaan. Ik verdom het om op afgeragde apperatuur te draaien. Stond een DJM500 waarvan de eerste rij potmeters kraakte alsof het niets was - 2 faders die pas begonnen te werken als ze op 3/4 waren. Een technics met een wel hele rare S-shaped arm en een 20 eurocent muntje er op en die andere technics die had een beetje kuren met de pitch. Stond er ook nog een CDN34 van Numark die geen cd's wou lezen.

Nou joep doei en de mazzel en zoek het maar uit, no way dat ik daar op ga draaien :)

quote:
MR_WAZOO schreef op 06 May 2003 @ 23:06:
mijn broer heeft een topic geopend, maar ik wilde dat hier ook ff onder de aandacht brengen, en tevens de vraag stellen > dre > kun je mijn broer ff terugmailen ;)

dit is t topic
PA versterker kopen low budget
Dre zegt zovaak dat je zulke vragen over de mail moet stellen :)

quote:
KeeZ schreef op 06 mei 2003 @ 23:09:
[...]

Daarom ga ik meestal eerst nog ff langs die bepaalde zaak voor ik er begin te draaien (op een vrije middag wanneer ze aan het schoonmaken zijn ofzo) om ff de boel te inspecteren en beslissen of ik nog wat mee moet nemen ja/nee...

Ha, ja daaag... daar word ik niet voor betaald. Ze zorgen maar dat het in orde is. :(

Zoals reind zegt, gewoon op je strepen gaan staan en als ze niets doen gewoon wegwezen.

quote:
T3KST3P schreef op 06 mei 2003 @ 23:26:
[...]

Ha, ja daaag... daar word ik niet voor betaald. Ze zorgen maar dat het in orde is. :(

Zoals reind zegt, gewoon op je strepen gaan staan en als ze niets doen gewoon wegwezen.

Inderdaad :)

Als ik voor lul wil staan dan ga ik wel in me blote reet over straat maar draaien op verotte gear voor een volle zaal -> an me never nooit niet :)

quote:
ja klopt, ze zijn gister en vandaag nog bezig geweest met schuren (die zwarte platen zijn vandaag in de verf gezet)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
Ener-G schreef op 06 May 2003 @ 23:31:
[...]

ja klopt, ze zijn gister en vandaag nog bezig geweest met schuren (die zwarte platen zijn vandaag in de verf gezet)
dan is het goed

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws