Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel VI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last

Nieuw Topic
quote:
PatriXx schreef op 06 May 2003 @ 10:12:
Weten jullie misschien wat de nieuwe Technics mk5 en de mk5g gaan kosten? Heb musikproduktiv al gemaild maar ik hoor niks terug.
link?
AboutDJ

Ik geloof rond de 750¤ -> eerder er boven dan er onder.

Dat vind ik helemaal een mooi verhaal worden dan -> Koop je 1 technics terwijl je er 2 andere draaitafels voor had kunnen kopen die meer kunnen :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Reg. datum: 18 januari 2002

quote:

www.sl-1200.com
www.ultimate-records.com

Hb net ff gebeld met Ultimate records volgens die gasten komt hij over 2 weken officieel uit een gaat de mk5 rond de ¤600 kosten. Dan zullen ze in Duitsland wel een stuk goedkoper zijn. * PatriXx woont niet zover van de grens af

Mochten ze toch een stuk duurder zijn, dan ga ik voor de sl 3deg

Mijn specs Rockford Fosgate Power

AboutDJ

Hmmmmm dan is ie aardig in advies verkoop gedaald :)

Mischien dat de SL1200 nu is een keer een normale prijs gaat krijgen dan :)

Reg. datum: 24 februari 2001

http://www.djservice.com/data/grafix/Produkte/vestax/PCV-180/Vestax_DJT1400_4.jpg

hmm is dit misschien ook wat ?? Misschien niet alles maar lijkt me toch wel praktisch....

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

AboutDJ

Het staat net zo wankel als de pest :)

Ik ken iemand die ook zo'n ding heeft maar ideaal is anders. Iki vind het zelf maar helemaal niets. Zet liever mijn dure gear op een stevig meubel :)

quote:
KeeZ schreef op 06 mei 2003 @ 12:28:
[afbeelding]

hmm is dit misschien ook wat ?? Misschien niet alles maar lijkt me toch wel praktisch....
nee dat lijkt me nou 3x niks.. bovendien.. (monitor)speakers _onder_ het blad :| :?

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Geen oplossing zonder probleem

quote:
PatriXx schreef op 06 May 2003 @ 12:09:
[...]

www.sl-1200.com
www.ultimate-records.com

Hb net ff gebeld met Ultimate records volgens die gasten komt hij over 2 weken officieel uit een gaat de mk5 rond de ¤600 kosten. Dan zullen ze in Duitsland wel een stuk goedkoper zijn. * PatriXx woont niet zover van de grens af

Mochten ze toch een stuk duurder zijn, dan ga ik voor de sl 3deg
Hmm tja. Zoals de Mk3 weinig verschilde van de Mk2, zo verschilt deze Mk5 weinig van de Mk3. De belangrijkste "annoyances" van de Mk2 waren dien sullige on/off switch en die click-"functie" bij 0% pitching, allebei verbeterd in de Mk3.

Wel heel erg goed dat ze nu eindelijk zelf tot inzicht zijn gekomen dat 8% pitch erg weinig is. Dus 16% is mooi!

Ik weet echter niet of ik nu bereid ben om weer 100~200 Euro extra per tafel te gaan lappen, enkel vanwege de opgevoerde pitch en wat leuke lampjes (en niet te vergeten: de mooier uitziende tone-arm, alsof die nog verbeterd diende te worden). De Mk3 is weliswaar een simpele maar toch erg degelijke tafel, net als de Mk2. Het is idd te hopen dat deze twee met de komst van de Mk5 nog wat in rpijs zullen kelderen.

Hier een vergelijking tussen de PDX-2000 en de Mk5.

http://www.djservice.com/data/grafix/Produkte/TECHNICS/SL-1210M5G_3.jpg

DJService.com gaat hem ook verkopen, maar zegt nog nix over releasedata of prijsindicatie

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

AboutDJ

Euhm ik wil niet heel lullig doen hoor maar die arm heeft alleen een ander kleurtje (mischien een andere legering metaal of ze gebruiken net zoals bij Gemini -> aluminium) en er is dus niets aan verbeterd qua arm gedeelte.
En als ik het zo ff bekijk kan de anti skating nog steeds niet verder als 3 :)
En die headshell -> Ze monteren er tegenwoordig bij voorbaat maar alvast een extra gewicht op?

Nog ff over de aan en uit knop -> Zit gewoon een stukje plastic voor en is niets bijznders aan -> Die dingen kun je geloof ik ook wel los kopen bij HTFR :)

Nou verder dat pitch verhaal -> Moet je is aan Dre vragen wat er gebeurd als je de andere pitch range setting kiest :) Daar zit me toch een stukje ouderwetse en simpele techniek achter :)

Achja technics heeft een naam hoog te houden -> Ze moeten tenslotte wel een beetje ouderwets blijven ;)

Zo genoeg gezeken voor vandaag -> Tis al weer wat bij technics zullen we maar zeggen. Mischien dat de volgende ook reverse en een display heeft. ;)
En die blauwe lampjes zijn lelijk :)

AboutDJ

quote:
Ener-G schreef op 06 mei 2003 @ 12:56:
[...]

nee dat lijkt me nou 3x niks.. bovendien.. (monitor)speakers _onder_ het blad :| :?
Ja inderdaad wat gaat er gebeuren zodra je die ff lekker hard zet -> Ik kan wel wat bedenken :)

LOiK
Reg. datum: 13 juli 2000

quote:

HAHAHA sommige dingen veranderen ook nooit he ;)
je zit nog steeds in je anti-Technics campagne (sinds deel 1 _/-\o_ )

maarre weetje, je moet het gewoon zo zien: Technics zijn heel duur. Ze zijn heel basic en toch betaal je je rot aan die dingen, maar het is toch wel de keus van de koper. Tjah dat sommige nix beters weten, dat leren ze dan vanzelf wel toch? En er zijn natuurlijk ook mensen die gewoon klaarkomen als ze technics horen.
dat is met heel veel producten zo. Mensen zijn bereid meer te betalen voor iets dat eigenlijk geen meerwaarde heeft :)

quote:
pokeran schreef op 06 May 2003 @ 14:05:
[...]

maarre weetje, je moet het gewoon zo zien: Technics zijn heel duur. Ze zijn heel basic en toch betaal je je rot aan die dingen, maar het is toch wel de keus van de koper. Tjah dat sommige nix beters weten, dat leren ze dan vanzelf wel toch? En er zijn natuurlijk ook mensen die gewoon klaarkomen als ze technics horen.
dat is met heel veel producten zo. Mensen zijn bereid meer te betalen voor iets dat eigenlijk geen meerwaarde heeft :)

Onderzoek kan je in dat geval veel geld besparen...

* KeeZ is in eerste instantie ook met een el-cheapo gemini DJ setje begonnen 8)7 |:( leek me wel wat leuks (voor 1700 pieken destijds) na een half jaar weer weggedaan voor -bijna- niks 8)7 en nu... voor de prijs van een axis-2 en ¤ 100 een axis-9 halen :D

quote:
JasperT schreef op 05 May 2003 @ 20:34:
Hierbij nog even wat pics van mijn (nieuwe)booth, de gear die erin zit is een cd-400x en cdj20, ps626i mengpanneel en daarbij de em-330 koptelefoon... allemaal gemini.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn er nog meer mensen die zelf hun booth cq meubel hebben gebouwd en daar evt pics van hebben?
(Search in het forum leverde weinig op) Ik wil namelijk binnenkort ook een meubel fixen.

There's no place like 127.0.0.1

ik zal vanavond es ff wat pics maken van de dj booth in ons jongerencentrum, die begint nu aardige profi vormen aan te nemen :)

hier thuis is het nog steeds @ 2e bureau, een meubel past er simpelweg niet in :D

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Ben benieuwd Ener-G :)

There's no place like 127.0.0.1

idd kom maar met die pics :) deze zomer moet ik maar ff met de decupeer aan de ganag :)

AboutDJ

quote:
pokeran schreef op 06 mei 2003 @ 14:05:
[...]

Nah ik ben wel wat minder geworden. Ik ga wat minder moeite doen om mensen te wijzen op andere producten en hen te wijzen op fouten of slechte kwaliteit.
Mensen kunnen er slecht tegen namelijk en ze zijn zo gods snel op hun pik getrapt. Nee laat ze er dan maar lekker zelf achter komen dat de faders binnen een half jaar verrot zijn van een bepaalde mixer of dat mensen teveel betalen voor een draaitafel.

quote:
Reind schreef op 06 May 2003 @ 15:29:
[...]

Nah ik ben wel wat minder geworden. Ik ga wat minder moeite doen om mensen te wijzen op andere producten en hen te wijzen op fouten of slechte kwaliteit.
Mensen kunnen er slecht tegen namelijk en ze zijn zo gods snel op hun pik getrapt. Nee laat ze er dan maar lekker zelf achter komen dat de faders binnen een half jaar verrot zijn van een bepaalde mixer of dat mensen teveel betalen voor een draaitafel.

Als mensen pas om advies vragen nadat ze zoiets gekocht hebben :/ das inderdaad dom... als ik bij iemand thuiskom die ook nieuwe 'gear' heeft gekocht en zie daar dan alsnog (na negatief advies) een CDJ-10/15 van gemini staan... of een B-merk wehkamp CD-spelertje ga ik ze op dat punt niet meer afkraken, ze zijn er zo trots op, maar ik geef ze ook absoluut geen compliment meer !!

En als mensen echt gericht bij je komen om advies te vragen voor aanschaf, zou ik me daardoor vereert voelen (en dat veol ik me ook ;)) en ze ook duidelijk een bepaald advies geven...

We're not alone

Hoe verschillend is het draaien met direct drive tt's tegenover beltdrive ? Ik heb namelijk thuis 2 beltdrive dingetjes staan. En ik heb (nog) niet gedraaid met ddrive. En verschillen ddrives onderling (veel) van elkaar ?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Jij moet eens hoog nodig de techtalk doorspitten van Dr. Dré! >:)

BtM909 wijzigde dit bericht 06-05-2003 16:03 (3%)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

We're not alone

Done, heb net trouwens ook wat rondgevraagd in het stadscentrum (Arnhem).
Bij Ultimate Records gaan de Reloops 3000 en 4000 eruit tegen spotprijsjes

Dus het werkelijke verschil zit eigenlijk gewoon in de kracht van de motor. Dus dat het eigenlijk makkelijker is om te ''beatmatchen'' zoals in de startpost wordt vermeld. Omdat de pitch dus zo constant is.

Virgil wijzigde dit bericht 06-05-2003 16:40 (9%)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Bij spreken van wijzen:
Reg. datum: 27 april 2000

Het werkelijke verschil zit hem in de manier waarop de platter aan de motor vastzit, te weten met een touwtje of direct. En die touwtjes hebben de nare eigenschap dat ze veranderingen van het toerental slecht, en met vertraging doorgeven. Een BD zal dus altijd anders (slechter) reageren dan een DD met een vergelijkbare motor. En laten de meeste BD's tot overmaat van ramp zelfs slechtere motors hebben!

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

AboutDJ

quote:
SeRRveR schreef op 06 May 2003 @ 16:40:
Done, heb net trouwens ook wat rondgevraagd in het stadscentrum (Arnhem).
Bij Ultimate Records gaan de Reloops 3000 en 4000 eruit tegen spotprijsjes

Dus het werkelijke verschil zit eigenlijk gewoon in de kracht van de motor. Dus dat het eigenlijk makkelijker is om te ''beatmatchen'' zoals in de startpost wordt vermeld. Omdat de pitch dus zo constant is.

Ik wil niet heel lullig doen maar Dre zit nog 50¤ onder die spotprijs van Ultimate records :)

Ze kunnen daar trouwens ook niet de speling van je arm af toveren en ze worden voor zover ik weet zonder element geleverd terwijl je er bij Dre een Ortofoon Pro S bij krijgt :)

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11682

Het kutte is alleen dat ze bij reloop ook een Vestax tik hebben -> Ze doen er geen stofkap bij (stelletje eikels)

Icon thnx to l0c4lh0st
Reg. datum: 17 september 2002

Ik heb misschien een hele stomme vraag, waarbij jullie waarschijnlijk echt zullen laggen, maar ik kon het nergens terug vinden, ook niet in de manual gegeven aan het begin van deze draad: wat kun je met dat blauwe/rode lampie wat vaak links naar het plateau zit? Ik weet dat het iets met timing te maken heeft, en met de "bobbeltje" op de rand van plateau.....

T60P Widescreen

Reg. datum: 18 januari 2002

quote:
Seesar schreef op 06 May 2003 @ 17:49:
Ik heb misschien een hele stomme vraag, waarbij jullie waarschijnlijk echt zullen laggen, maar ik kon het nergens terug vinden, ook niet in de manual gegeven aan het begin van deze draad: wat kun je met dat blauwe/rode lampie wat vaak links naar het plateau zit? Ik weet dat het iets met timing te maken heeft, en met de "bobbeltje" op de rand van plateau.....
Je kan door die stroboscooprand kijken of hij precies op het goede aantal toeren loopt. Vraag mij echter niet welk randje je voor welk toerental moet hebben.

Mijn specs Rockford Fosgate Power

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: