Naalden slijten, mits goed afgesteld, niet zo heel erg snel. Je kan ongeveer (met regelmatig gebruik) een halfjaar uit de voeten met een set naaldjes.
Naalden slijten, mits goed afgesteld, niet zo heel erg snel. Je kan ongeveer (met regelmatig gebruik) een halfjaar uit de voeten met een set naaldjes.
Met juiste naalddruk moeten we dus een heel eind komen, alleen stomme vraag, moet ik dan zo'n hele cartridge kopen, of kun je ook dat hele kleine naaldje in setjes kopen: "set naaldjes". Ik heb zin om wel ff me te laten informeren/langs te rijden, alleen alles is op maandag dicht, de bureaucraten
T60P Widescreen
Bij Gemini-draaitafels krijg je er gratis headshells bij, dus in principe kun je een Ortofon OM-pro nemen (Dré zet deze voor je in de headshell bij het afstellen). Het wordt aangeraden om deze op 4 gram te gebruiken (ik gebruik 3,5 om slijtage tegen te gaan).
ik heb via coditronix online een draaitafeltje besteld nog niet eens een jaar geleden ofzo, zijn ze alweer failliet/weg danquote:Seesar schreef op 05 mei 2003 @ 12:22:
Hmm das jammer, maar die zaak aan 't plein, die vind ik om een of andere reden maar niets, ik denk sowieso dat het (no spam) New-line wordt, omdat je daar ook meteen kunt laten afstellen en speling eruit kunt laten halen, iets wat dus moeilijk schijnt te zijn
.
Tja en betreft de plaatjes, ik heb 2 nr's die ik nieuw wil: Marc et Claude, Loving You 2002 dj Isaac mix, en Lethal Industry, extended mix, mixed by :?; ooit een keer gehoord in de Matrixx, en ooit gehad als mp3, keertje uitzoeken welke dat was.
Rest maakt me niet zoveel uit, als ik maar oefenmateriaal heb, ik heb nml niet zoveel geld over na aanschaf van de DD. Ik zal daar eens de Waaghals binnen lopen, gloof dat ik er wel eens langs ben gekomen. Kroese doet niets meer in platen toch? Over hun ben ik altijd wel tevreden, qua prijs, en qua service, kunnen vaak veel bestellen vanuit buitenland.
In Arnhem hadden ze zaak die viel onder de BV Coditronix (maar heette anders, kan er niet meer op komen), die had ook veel DJ gear, maar is sinds een jaar weg, dichtstbij zijnde is nu Den Bosch. Jammer, had graag wat voorbeelden e.d gehad, en IRL gezien.
Bdw, slijten die naalden snel? Wat voor eisen moet ik daar ingodsnaam aan stellen, dat kan ik hier niet terug vinden, ook niet in die "manual" van "advanced vinyl handling"; gegeven aan openingspost van dit topic, of lees ik er overheen, die overigens een heel goed beeld geeft van hoe het moet, herken veel dingen van het "digitale" mixen met BPM studio.
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Nee alleen die zaak in Arnhem is weg, zal wel niet goed hebben gelopen, was daar ook nooit druk (zegt natuurlijk ook niet alles). Maar ze hebben meerdere filialen, en die zijn er nog steeds hoor, de site is immers ook nog gwoon onlinequote:Ener-G schreef op 05 mei 2003 @ 13:19:
[...]
ik heb via coditronix online een draaitafeltje besteld nog niet eens een jaar geleden ofzo, zijn ze alweer failliet/weg danwas goedkope zaak...
T60P Widescreen
quote:Vash schreef op 05 May 2003 @ 11:38:
[...]
Als we over verhuurstock praten wel. Maar een normale bedroom Technics waar gewoon niet mee gekut wordt maar alleen plaatjes mee wordt gedraaid houdt het wel lang uit. En trouwens Reind, volgens mij heb jij zo'n beetje alles gesloopt wat er te slopen valt als ik jouw topic op IDP bekijk
Ja maar dan houd iedere draaitafel het wel 10 jaar uit
En nee ik heb niet alles gesloopt -> Alleen wat koptelefoons e.d. Sloop alleen spullen die niet van mezelf zijn
Draaitafels e.d blijven altijd wel heel en ja ik heb wat faders versleten maar das niet zo heel bijzonder -> krijgt iedereen wel een keer mee te maken
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Ja hoor, goed spul dat daar vanaf komt. Heb er een stel elementjes + 5 naaldjes vandaan gehaald + een platentas. Kost echt geen ene moer tov NL, de bezorging liet wat lang op zich wachten (en bovendien was het geheel in een leuke lampendoos verpakt: hoe krijg je het verzonnen?) maar in feite was alles in orde!quote:KeeZ schreef op 05 May 2003 @ 15:17:
Ehmm vraagje... iemand ervaring met bestellingen via DJService.com ?? (ik schrik me daar de pleures !! CD spelers zijn daar ¤ 400 goedkoper dan bij Dré !!) Ik ben best bereit ein bisschen meer te betalen aan verzendkosten
En idd: ze zijn ontzettend goedkoop. Ik heb mijn equipment van DJplanet.de (helaas is hun assortiment gehalveerd sinds begin dit jaar), maar DJService.com spant de kroon qua kwantiteit en prijs.
Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig
Vind jij dat of is dat zo. Ik heb anderhalf jaar lang met een setje gedaan, toen begonnen ze pas beduidend minder te klinken! En dat waren gewoon STANTON 500 gevalletjes... En t is echt niet zo dat ik maar 4 uur per week mix ofzo.quote:Vash schreef op 05 mei 2003 @ 12:26:
04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*
Tsjongejonge zeg... en bezorgkosten... nog wat meer of nie ??quote:the_Omniscient schreef op 05 May 2003 @ 15:22:
[...]
Ja hoor, goed spul dat daar vanaf komt. Heb er een stel elementjes + 5 naaldjes vandaan gehaald + een platentas. Kost echt geen ene moer tov NL, de bezorging liet wat lang op zich wachten (en bovendien was het geheel in een leuke lampendoos verpakt: hoe krijg je het verzonnen?) maar in feite was alles in orde!
En idd: ze zijn ontzettend goedkoop. Ik heb mijn equipment van DJplanet.de (helaas is hun assortiment gehalveerd sinds begin dit jaar), maar DJService.com spant de kroon qua kwantiteit en prijs.
Tja, het is jammer dat je dan in NL woont, want dat is dan al snel 20 Euro. Al moet ik zeggen dat dat *nog* meevalt, want je komt bij lange na niet aan het astronomische bedrag dat ze in NL vragen voor exact hetzelfde spul.quote:KeeZ schreef op 05 May 2003 @ 15:28:
[...]
Tsjongejonge zeg... en bezorgkosten... nog wat meer of nie ??
Opvallend is overigens dat het vrij weinig uitmaakt hoe zwaar die zooi allemaal is. Totaan 30 kilo blijft het netjes binnen de 20 Euro; maar zodra het de Nederlandsche grens oversteekt komt er weer een beetje provisie op. Mijn hele set (2 TT + mixer + headphones + elementen + naalden) kostte destijds 786 Euro, incl vervoerskosten. Ik betaalde aan de deur 810 Euro (TNT bezorgdienst).
De laatste keer dat ik iets geregeld heb (dat is de bestelling die nu nog loopt), heb ik afgesproken het spul zelf af te gaan halen bij een grenskantoor van de Deutsche post. Je betaalt dan niet die extra Euro's van het Nederlandse vervoer, ik weet niet of het binnen jouw mogelijkheden ligt (voor mij is dat zeer zeker wel het geval).
Maar goed. Scheelt dus makkelijk 20 % in totaliteit met NL, als het al niet meer is.
he, als het moet rijdt ik zelf nog naar Frankfurtquote:the_Omniscient schreef op 05 May 2003 @ 15:36:
[...]
Tja, het is jammer dat je dan in NL woont, want dat is dan al snel 20 Euro. Al moet ik zeggen dat dat *nog* meevalt, want je komt bij lange na niet aan het astronomische bedrag dat ze in NL vragen voor exact hetzelfde spul.
Opvallend is overigens dat het vrij weinig uitmaakt hoe zwaar die zooi allemaal is. Totaan 30 kilo blijft het netjes binnen de 20 Euro; maar zodra het de Nederlandsche grens oversteekt komt er weer een beetje provisie op. Mijn hele set (2 TT + mixer + headphones + elementen + naalden) kostte destijds 786 Euro, incl vervoerskosten. Ik betaalde aan de deur 810 Euro (TNT bezorgdienst).
De laatste keer dat ik iets geregeld heb (dat is de bestelling die nu nog loopt), heb ik afgesproken het spul zelf af te gaan halen bij een grenskantoor van de Deutsche post. Je betaalt dan niet die extra Euro's van het Nederlandse vervoer, ik weet niet of het binnen jouw mogelijkheden ligt (voor mij is dat zeer zeker wel het geval).
Maar goed. Scheelt dus makkelijk 20 % in totaliteit met NL, als het al niet meer is.
alvast bedankt
GoT Knokploeg-Member
Mengpanelen zijn ongeveer zelfde prijs, das jammer, maar valt mee te leven.
T60P Widescreen
Tja, PT-6000 is idd nogal moeilijk verkrijgbaar in DL. Overigens, als het je weinig uitmaakt of je nu een SL1200 of een SL1210 krijgt (zilver of zwart, who cares), kijk dan ff op deze page.quote:Seesar schreef op 05 May 2003 @ 15:51:
Ik denk dan, als ik dat spul daar zie, dat ik het daar ook ga halen, dat scheelt echt heel veel joh! Die afstanden kun je zelf nog rijden. Maar ik kan me PT-6000 nie vinden, en die heb ik toch echt liever dan de SL-12xx
.
432 Euro is best wel een redelijke aanbieding, dacht ik zo.
Ben ik de enige die hier niets van snapt?quote:computerdude schreef op 05 May 2003 @ 15:48:
Hoe heten die decks waar draaitafels altijd opstaan dat zie je steeds vaker en waar kun je ze halen.
alvast bedankt
04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*
Neequote:
Over zijn vraag van importeren uit Amerika zonder kosten: dat gaat je niet lukken, tenzij je iemand kent die ff al die kilo's uit Amerika wil meeslepen voor je en daarbij overtuigend genoeg acteert - zodat het lijkt alsof het zijn spullen zijn. Of dat nu echt verstandig is, weet ik niet: ze smijten die baggage gewoon hoppa-het vliegtuig in, hoppa-de band op etc etc.
Je zou het dan wel weer apart kunnen laten behandelen, maar dat kost je weer een bom duiten van hier tot Tokio (goed geisloeerd laten verpakken e.d.).
Of je moet het via de reguliere weg doen, en dan kost het je dus $ <bedrag van apparatuur in USA> + 19 % BTW + 8% (oid) invoerrechten.
quote:Seesar schreef op 05 May 2003 @ 15:51:
Ik denk dan, als ik dat spul daar zie, dat ik het daar ook ga halen, dat scheelt echt heel veel joh! Die afstanden kun je zelf nog rijden. Maar ik kan me PT-6000 nie vinden, en die heb ik toch echt liever dan de SL-12xx
.
Yeah nog een PT6000 aanhanger
Krijg je geen spijt van.
Vorige week gelachen -> Komt hier zo'n jongen (ken ik voor de rest helemaal niet) die had gehoord dat ik de klik uit een fader van een sl kon halen en de pitch iets op kon schroeven. Nou doe ik dat normaal gesproken alleen voor bekenden en mensen waarvan ik weet dat ze niet gaan zeiken als de SL daarna raar gaat doen (das namelijk geen uitzondering bij het opschroeven van de pitch) maar ik was in een goede bui dus ik heb die jongen maar even binnen laten komen.
Ik die SL open geschroefd en aan de slag maar ondertussen zit ie naar m'n PT's te kijken. Ik zo'n opmerking van mooi zijn ze hé.
Nou hij wou ze wel ff proberen (doe ik niet zo moeilijk over dus dat mocht) Komt ie tot de verschrikkelijke ontdekking dat de PT geen klikje heeft en 4 ranges aan pitch settings heeft. Kwam ie tot de conclusie dat ie toch liever PT's had gehad. Jammer maar helaas voor hem had ik ondertussen de klik uit de fader al verwijderd en meneer kon dus ook niet terug om ze om te ruilen -> Goh wat zal die zich KUT gevoeld hebben zeg. Hij kwam binnen met een lach omdat ik z'n SL wel ff onder handen wilde nemen en hij ging weg met een pruil lip en zowat de tranen in zijn ogen.
Tsja verder kijken dan een SL doen de meeste nog niet en het is zooooooooooo leuk om ze dan spijt te zien hebben van hun aankoop
quote:
Ik in eerste instantie ook niet maar volgens mij bedoelt ie dit ->

Deck stands heten die dingen. Staan net zo stevig als mijn oma op een skateboard (niet dus).
Kun je beter zelf een meubel in elkaar fixen
Hmmm... Ziet er idd wel interesting uit moek zeggen. Kun je me een indicatie geven van een standaard-nieuwprijs? Ik zag hem net voorbijkomen voor 438 425 Euro... goedkoper dan een SL dus.quote:Reind schreef op 05 May 2003 @ 17:20:
[...]
Yeah nog een PT6000 aanhanger
Krijg je geen spijt van.
Vorige week gelachen -> Komt hier zo'n jongen (ken ik voor de rest helemaal niet) die had gehoord dat ik de klik uit een fader van een sl kon halen en de pitch iets op kon schroeven. Nou doe ik dat normaal gesproken alleen voor bekenden en mensen waarvan ik weet dat ze niet gaan zeiken als de SL daarna raar gaat doen (das namelijk geen uitzondering bij het opschroeven van de pitch) maar ik was in een goede bui dus ik heb die jongen maar even binnen laten komen.
[...]
Tsja verder kijken dan een SL doen de meeste nog niet en het is zooooooooooo leuk om ze dan spijt te zien hebben van hun aankoop(ja sorry het is gemeen en heel erg flauw)
GoT Knokploeg-Member
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
Helaas, niet gelukt
Flake wijzigde dit bericht 05-05-2003 18:04 (30%)
bedankt voor het zoeken maar hebben ze ook een naamquote:Vash schreef op 05 mei 2003 @ 17:51:
Aaaaaaah die dingen. Die zijn er om feedback tegen te gaan (om te voorkomen dat dus de draaitafel en de plateau's enzo gaan trillen). Ik zal kijken of ik een pic kan vinden.
Helaas, niet gelukt. Iemand kijk maar of je een pic kan vinden van de mainstage bij Innercity 2003, daar stonden die dingen ook.
GoT Knokploeg-Member
Dit topic is gesloten. ![]()