You don't need eyes to see, you need vision
You don't need eyes to see, you need vision
duurt de reparatie jaren, dan ben je een klant kwijt
stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl
quote:T3KST3P schreef op 04 May 2003 @ 18:15:
Reind, hoe groot is ie?
Hij is 156MB
Beetje lomp groot wel dus. Maar ik zal hem vanavond ff omzetten naar MP3Pro en een wat acceptabelere grootte.
Ben het wel een beetje verleerd trouwens om die good old 2Step te draaien. Word een beetje te traag bij sommige overgangen.
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Here I am, so what are you 2 other wishes?
Eerste keer spullen uitpakken is trouwens enorm gaaf.
Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig
Mail maar voor logingegevens.quote:Reind schreef op 04 May 2003 @ 22:41:
[...]
Hij is 156MB
Beetje lomp groot wel dus. Maar ik zal hem vanavond ff omzetten naar MP3Pro en een wat acceptabelere grootte.
Ben het wel een beetje verleerd trouwens om die good old 2Step te draaien. Word een beetje te traag bij sommige overgangen.
Nu ben ik al tijden (2 a 3 jaar) aan het kloten met pc, met het programma Bpm Studio. Alles leuk en aardig, maar ik mis de echte mixen, om zo goed te kunnen mixen.
Nu wil ik dus overgaan op vinyl, en moet ik dus totaal opnieuw beginnen (niet dat ik goed was:p).
Ik heb de draden allemaal een beetje doorgescand, maar kan niet echt vinden, wat nou leuk is voor de beginneling (heb nog nooit een naald op een plaat gezet).
Ben erachter dat DD beter is dan BD, dus ik wil DD, maar wat zijn nou onkosten: nieuwe naalden, platen (wat kosten die, kan ik voor oefenen bij een of andere zaak 2e hands platen kopen van 1 à 2 jaar oud) etc.
Misschien zouden jullie me een paar tips kunnen geven voor goeie apparatuur, wat voor mij als beginneling perfect is, dwz niet meteen de duurste Technics, die kwaliteiten heeft, waar ik (nog) niets van merk.
Misschien is dit wel de zoveelste die zich dit afvraagt, misschien ook niet, ik heb het niet trug kunnen vinden, en dit lijkt me de geschikte plaats "How can i become a DJ?"
venyl --> vinyl, ik twijfelde al
Seesar wijzigde dit bericht 04-05-2003 23:44 (4%)
T60P Widescreen
quote:Seesar schreef op 04 mei 2003 @ 23:37:
Dis eerste keer mijn gezicht hier, en voel mezelf geprikkeld als ik zie wat er allemaal met venyl gedaan kan worden, als ik luister naar sets van Pavo, Dana, maar ook in bijv, in de Time-out.
Nu ben ik al tijden (2 a 3 jaar) aan het kloten met pc, met het programma Bpm Studio. Alles leuk en aardig, maar ik mis de echte mixen, om zo goed te kunnen mixen.
Nu wil ik dus overgaan op venyl, en moet ik dus totaal opnieuw beginnen (niet dat ik goed was:p).
Ik heb de draden allemaal een beetje doorgescand, maar kan niet echt vinden, wat nou leuk is voor de beginneling (heb nog nooit een naald op een plaat gezet).
Ben erachter dat DD beter is dan BD, dus ik wil DD, maar wat zijn nou onkosten: nieuwe naalden, platen (wat kosten die, kan ik voor oefenen bij een of andere zaak 2e hands platen kopen van 1 à 2 jaar oud) etc.
Misschien zouden jullie me een paar tips kunnen geven voor goeie apparatuur, wat voor mij als beginneling perfect is, dwz niet meteen de duurste Technics, die kwaliteiten heeft, waar ik (nog) niets van merk.
Misschien is dit wel de zoveelste die zich dit afvraagt, misschien ook niet, ik heb het niet trug kunnen vinden, en dit lijkt me de geschikte plaats "How can i become a DJ?"
Het is vinyl
Platen kosten ongeveer 8 - 11 euro, ligt er aan waar het vandaan komt (Nederland of import). Je kan natuurlijk 2de hands platen halen op beurzen maar kan je niet beter gewoon gelijk nieuwe muziek kopen die je aanspreekt?
Voor gear zou ik, wat ook al in de startpost staat, even op www.new-line.nl kijken. Gewoon even kijken bij de producten waar dre's choice voor staat
/edit
owja begin er alleen aan als je echt van muziek houdt. Je zal niet de eerste zijn die er mee stopt omdat je het alleen doet om een beetje wijs te doen. Dat geldt vooral voor mensen die hardstyle of een andere stijl gaan draaien die nu erg populair is (NOFI tegen hardstyle DJ's die wel van de muziek houden..)
FreakR wijzigde dit bericht 04-05-2003 23:45 (10%)
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Maar ik wil nu proffesioneler, en indd, ik denk dat men goed moet overwegen of je dat echt wil, om daar ja geld in te stoppen, maar als ik kippevel krijg bij een goeie overgang, altijd met de DJ mee probeer te kijken, en de sets van bekende DJ's na te mixen, dan denk ik dat dat wel goed zit, al is het alleen maar voor mezelf op me kamer
Ik heb die New-Line Online shop eens bekeken, maar ik zie toch wel grote prijsverschillen van 200 Euro, allemaal Dré's Choice: Gemini PT-2100 voor 325 en een Technics Sl-1200 voor 599. Kreeg de indruk in dit topic dat Technics beter is, maar is dat wel zo? En is dat voor mij, als groentje belangrijk, of liever op 2 van die Gemini's klooien (en dan duurder paneeltje), en dan als het enigzins in de vingers zit, een duurder setje aanschaffen?
Waar moet ik op letten bij een draaitafel: is 8% pitch genoeg (bpm gebruik ik af en toe 12%)
Moet ik eisen stellen aan de arm, of heeft dat geen prioriteit?
Ik moet toch eens leren dat het "ik loop" is en niet "ik loopt", plak over 't' aan vast'. Verder MR_WAZOO, bedankt voor de andere 2 linkz, ik zal die ook uitgebreid gaan bekijken, maar misschien dat 2e hands ook wel iets is, moet ik dan bij de DD ook speciaal ergens op letten?
Seesar wijzigde dit bericht 05-05-2003 00:01 (13%)
T60P Widescreen
quote:MR_WAZOO schreef op 04 May 2003 @ 19:35:
gaan jullie nog wel ff wachten tot 2 over 8 in verband met de dodenherdenking???
lijkt me wel zo respectvol ookal is t internet...
Tja, daar beginnen we dus niet aan. Het is een internationale zender. Twee minuten stilte = alle luisteraars weg. We hebben een melancholische instrumentale hiphop-plaat gedraaid.. om na de twee minuten te gaan rellen. Dat was onze manier van de dodenherdenking
Reind, 156 Meg heb ik helaas niet vrij
04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*
Ten opzichte van de PT-2100: Ja. De Technics is al 30 jaar lang de "standaard" in draaitafels, aangezien het een aantal perfecties heeft (neem de perfect gelagerde arm) maar hij is wel zeer beperkt ten opzichte van hedendaagse draaitafels. Dus als je een Technics koopt dan gaat hij garant (zelfs onder grof ge/misbruik) meer dan 10 jaar mee. Een PT-2100 is een zeer geschikte instapdraaitafel. De reden waarom mensen voor een Technics gaan dan een PT-2100, is omdat een Technics zichzelf heeft bewezen om retebetrouwbaar te zijn. Daarmee wil ik niet zeggen dat de PT-2100 onbetrouwbaar is (integendeel, de restwaarde van Gemini's schijnen ook goed te zijn). Drés Choice betekent gewoon een goeie prijs/kwaliteit verhouding (duurdere tafels zijn daarom ook beter!)quote:Seesar schreef op 04 mei 2003 @ 23:55:
Ik heb die New-Line Online shop eens bekeken, maar ik zie toch wel grote prijsverschillen van 200 Euro, allemaal Dré's Choice: Gemini PT-2100 voor 325 en een Technics Sl-1200 voor 599. Kreeg de indruk in dit topic dat Technics beter is, maar is dat wel zo?
Ik raad je aan een beginnerssetje te kopen. Dat houdt dus in: 2 draaitafels (minimaal Q-30, PT-2100 zijn leuker mits het budget het toelaat) en minimaal een PS-626i. Ga alsjeblieft niet bezuinigen op de mixer, want daar krijg je heel veel spijt van.quote:En is dat voor mij, als groentje belangrijk, of liever op 2 van die Gemini's klooien (en dan duurder paneeltje), en dan als het enigzins in de vingers zit, een duurder setje aanschaffen?
Mocht de hobby je niet bevallen, dan zijn beginnerssetjes (mits van kwaliteit, Drés Choice dus) met gemak tweedehands te verpatsen.
Alle draaitafels waar Drés Choice bij staat hebben een prima gelagerde arm, dus dat is geen probleem (wel raad ik je aan speling te laten verwijderen. Dit is een procedure die de meeste uit dit draadje niet zelf durven te ondernemen, deze meneer ook niet). Qua pitchbereik moet 8% voldoende staan, maar beide instaptafels genoemd in deze post halen de 10% in de plus en de min.quote:Waar moet ik op letten bij een draaitafel: is 8% pitch genoeg (bpm gebruik ik af en toe 12%)
Moet ik eisen stellen aan de arm, of heeft dat geen prioriteit?
Mijn algemene advies dus: Q-30 draaitafels (PT-2100 als het budget dit toelaat)
PS-626i mixer (maar het liefst kun je doorsparen voor een UMX-7. Het scheelt ¤64 maar het kwaliteitsverschil is minstens een factor 2). Het verstandigste is om voor de PT-2100 en de UMX te gaan omdat deze topproducten uit de productie zijn gehaald. Plus je moet ze zonder problemen tweedehands kwijt kunnen.
Flake wijzigde dit bericht 05-05-2003 01:13 (10%)
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Ik zeg maar niksquote:KeeZ schreef op 05 May 2003 @ 08:32:
...En een hele goeie stap om nu eindelijk die computer eens links te laten liggen wat mixen betreft
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
quote:Vash schreef op 05 May 2003 @ 01:12:
[...]
Ten opzichte van de PT-2100: Ja. De Technics is al 30 jaar lang de "standaard" in draaitafels, aangezien het een aantal perfecties heeft (neem de perfect gelagerde arm) maar hij is wel zeer beperkt ten opzichte van hedendaagse draaitafels. Dus als je een Technics koopt dan gaat hij garant (zelfs onder grof ge/misbruik) meer dan 10 jaar mee.
`
*ZUCHT*
Een technics gaat geen 10 jaar mee als er flink mee geragd word -> gaat ie net zo snel stuk van als iedere andere draaitafel.
En ik had hier zo'n 15 jaar ouide technics staan (heb ik lekker zelf helemaal uit elkaar gesloopt) en toen ie hier kwasm werkte ie nog -> Had speling op de arm - torque van een belt drive en een pitchfader die amper werkte.
Dus dat een technics met gemak 15 jaar mee kan -> Kan ie wel maar vraag niet hoe want zelfs een technics slijt gewoon en dus zal na een jaar of 10 echt niet alles meer zo lekker werken. Waarschijnlijk wel iets minder als de rest omdat de technics wel redelijk solid is maar na 10 jaar ben je echt toe aan een nieuwe hoor.
quote:KeeZ schreef op 05 May 2003 @ 08:32:
Seesar, welkom in dit draadjeSucces alvast met je nieuwe hobby !! En een hele goeie stap om nu eindelijk die computer eens links te laten liggen wat mixen betreft
Wat is er mis met de PC?
Ik gebruik de PC altijd als ik ergens moet draaien -> Eerste 3 nummers doet mixmeister gewoon (staan al voorgeprogrameerd). Kan ik tenminste ff spullen uitpakken - pissen - drinken halen - vrouwen kijken. Niks mis mee toch
Als we over verhuurstock praten wel. Maar een normale bedroom Technics waar gewoon niet mee gekut wordt maar alleen plaatjes mee wordt gedraaid houdt het wel lang uit. En trouwens Reind, volgens mij heb jij zo'n beetje alles gesloopt wat er te slopen valt als ik jouw topic op IDP bekijkquote:Reind schreef op 05 May 2003 @ 11:18:
Dus dat een technics met gemak 15 jaar mee kan -> Kan ie wel maar vraag niet hoe want zelfs een technics slijt gewoon en dus zal na een jaar of 10 echt niet alles meer zo lekker werken. Waarschijnlijk wel iets minder als de rest omdat de technics wel redelijk solid is maar na 10 jaar ben je echt toe aan een nieuwe hoor.
Die technics, die laat ik even voor wat ze zijn, als ik al die reviews heb gelezen over de PT-6000, dan stop ik het verschil in prijs liever in een paar goede vinyltjes
T60P Widescreen
quote:Reind schreef op 05 mei 2003 @ 11:19:
[...]
Wat is er mis met de PC?
Ik gebruik de PC altijd als ik ergens moet draaien -> Eerste 3 nummers doet mixmeister gewoon (staan al voorgeprogrameerd). Kan ik tenminste ff spullen uitpakken - pissen - drinken halen - vrouwen kijken. Niks mis mee toch
dat doet ik ook, heb ik een wabbeltop voor
En met de PC is er nix mis ik zit er tenslotte ook een uurtje of 8/9 per dag achter
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Qua DJ-gear in Nijmegen zul je het moeilijk krijgen (je hebt die muziekzaak op Plein44, maar echt professioneel zijn die lui niet echt... ze hebben nog wel een PT-2400 liggen
Tja en betreft de plaatjes, ik heb 2 nr's die ik nieuw wil: Marc et Claude, Loving You 2002 dj Isaac mix, en Lethal Industry, extended mix, mixed by :?; ooit een keer gehoord in de Matrixx, en ooit gehad als mp3, keertje uitzoeken welke dat was.
Rest maakt me niet zoveel uit, als ik maar oefenmateriaal heb, ik heb nml niet zoveel geld over na aanschaf van de DD. Ik zal daar eens de Waaghals binnen lopen, gloof dat ik er wel eens langs ben gekomen. Kroese doet niets meer in platen toch? Over hun ben ik altijd wel tevreden, qua prijs, en qua service, kunnen vaak veel bestellen vanuit buitenland.
In Arnhem hadden ze zaak die viel onder de BV Coditronix (maar heette anders, kan er niet meer op komen), die had ook veel DJ gear, maar is sinds een jaar weg, dichtstbij zijnde is nu Den Bosch
Bdw, slijten die naalden snel? Wat voor eisen moet ik daar ingodsnaam aan stellen, dat kan ik hier niet terug vinden, ook niet in die "manual" van "advanced vinyl handling"; gegeven aan openingspost van dit topic, of lees ik er overheen
Seesar wijzigde dit bericht 05-05-2003 12:24 (8%)
T60P Widescreen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last
Dit topic is gesloten.