Acties:
  • +8 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IS98GcT.png
Xiaomi heeft op een eigen evenement in China de Redmi Note 2 aangekondigd. Het budgettoestel heeft een Mediatek Helio X10-soc en beschikt over een 13-megapixelcamera met fasedetectie-autofocus. Het toestel komt deze week al uit.

De Redmi Note 2 heeft een 5,5"-ips-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De telefoon meet 15,2x7,6cm en is 8,3mm dik. De Android-smartphone draait op een Helio X10-soc van MediaTek, een 64bit-chip met acht Cortex A53-cores die een maximale kloksnelheid van 2,0GHz hebben, bijgestaan door een PowerVR G6200-gpu van Imagination. Daarmee heeft het dezelfde soc als de onlangs in Nederland verschenen One M9+ van HTC.

Het toestel heeft een f/2.2-camera van Samsung aan de achterkant met een maximale resolutie van dertien megapixels en fasedetectie-autofocus, een technologie die tot nu toe louter in duurdere smartphones zat. De frontcamera heeft een maximale resolutie van vijf megapixels, heeft 1,4 micrometer grote pixels en een f/2.0-diafragma. Het lpddr3-geheugen heeft een grootte van 2GB, terwijl de opslag 16GB bedraagt. De verwisselbare accu heeft een capaciteit van 3060mAh.

De Redmi Note 2 gaat deze week in China in de verkoop voor 799 yuan, omgerekend momenteel 112 euro. De versie met 4g kost omgerekend 126 euro. Er is ook een Prime-versie met dezelfde soc maar dan hoger geklokt op 2,2GHz en met 32GB opslag, die voor omgerekend 140 euro in de digitale winkels zal liggen. Nederlanders die het toestel zouden willen importeren zijn doorgaans fors meer kwijt dan de aanschafprijs in China, door tussenhandelaren en douanekosten. Bovendien ondersteunt het toestel 4g alleen op de 1800- en 2600MHz-frequenties in Nederland en dus niet op de lagere 800- en 900MHz-frequenties.

Xiaomi kondigde ook Miui 7 aan, een nieuwe versie van zijn Android-firmware. Miui 7 bevat onder meer een Gallery met gezichtsherkenning en wijzigingen om de acuuduur te verbeteren. Alle Xiaomi-toestellen behalve de Mi 1 uit 2011 krijgen de update, dus ook de Mi 2 uit 2012. Xiaomi zal de wereldwijde versie van Miui 7 tonen tijdens een evenement volgende week. In China liet het louter de Chinese versie zien.

Inhoud:

Foto's Redmi Note 2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tlb1ZTF.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/deQv92o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GqSIqlt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nkhiu4Q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gbPXsCe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gD6zX2I.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mdRqjAT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SDCIfnL.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zCFMeCQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AIOQBwF.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/01kRk0H.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K5uCmeh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wGO4V3A.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZmAUxGB.jpg

Specificaties:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vweS2L8.png

Redmi Note 2 & Note 2 Prime
Android OSAndroid™ 5.0 Lollipop
SkinMIUI 6/7
Processor*MediaTek Helio X10 (MT6795M) 64-bit Octa Core, 8 x 2.0GHz
MediaTek Helio X10 (MT6795T) 64-bit Octa Core, 8 x 2.2GHz (Prime)
GPUPower VR G6200 550Mhz
Power VR G6200 700Mhz (Prime)
Intern geheugen*16GB eMMC 5.0
32GB eMMC 5.0 (Prime)
RAM geheugen2GB LPDDR3 Dual-channel
Flash geheugenJa, microSD
GPSGPS/A-GPS/Glonass/BDS
Scherm5.5 inch IPS FHD 1920x1080px
Frontcamera5MP OmniVision, F/2.0, 1080p
Backcamera13MP Samsung, F/2.2, 5P, 78°, PDAF 0,1sec, 1080p 60fps
SensorenE-kompas, Gravity, Gyroscoop, Nabijheid, Licht, Infrarood
ConnectiviteitDual-Band WiFi ac, WiFi Direct, Bluetooth 4.0, USB 2.0 OTG
Accu Li-Polymeer 3020-3060 mAh (verwisselbaar)
Lader Meegeleverd, 5V / 1.5A (Chinese-plug)
Afmetingen152 x 76 x 8,25 mm | 160g
KleurWit, Donker grijs, Geel, Blauw, Roze
SimkaartDual Micro SIM Standby (3FF)
Netwerk*2G 900/1800/1900 MHz (GSM B2/B3/B8)
3G 850/900/1900/2100 MHz (WCDMA B1/B2/B5/B8)
4G 1800/2100/2600 MHz(FDD-LTE B1/B3/B7)
Adviesprijs (China)* 112, 127, 140 euro

* Let op: er zijn 3-versies van de Redmi Note 2
TD LTE/TD-SCDMA versie | niet geschikt voor gebruik buiten China | 16GB | (soms Mobile/GSM 16G genoemd).
FDD-LTE/WCDMA versie | geschikt voor gebruik buiten China | 16GB | (soms Unicom/FDD 16G genoemd)
FDD-LTE/WCDMA prime versie | geschikt voor gebruik buiten China | 32GB | (soms Unicom/FDD 32G genoemd)

Reviews & Hands-on

• - komt zodra beschikbaar -
  • -

Prijzen

!LET OP - versie/variant, kleur, leverbaarheid, verzendmethode, verzendkosten en evt. importkosten!

Overig:

Downloads
Let op: je kunt de Redmi Note 2 op 4 verschillende manieren updaten.
1) Via de updater in het toestel zelf (gebruik hiervoor de recovery rom oftewel de update.zip).
2) Via de (custom) recovery van het toestel (gebruik hiervoor de recovery rom oftewel de update.zip).
3) Via de fastboot van het toestel (gebruik hiervoor de fastboot rom oftwel de .tgz image)
4) Via de SP-flashtool van MediaTek (gebruik hiervoor de fastboot rom oftwel de .tgz image)
Q&A
  • Q: Wanneer is het toestel leverbaar?
  • A: Ongeveer tussen eind augustus en begin september. De Prime versie misschien nog iets later.
  • Q: Werkt het toestel ook in Nederland?
  • A: Ja, tenminste als je een van de twee FDD-LTE versies koopt. Koop niet de TD-LTE/GSM versie.
  • Q: Ondersteunt het toestel ook de Nederlandse taal?
  • A: De officiële MIUI rom heeft alleen Engels en Chinees. Op korte termijn kun je op bijvoorbeeld xiaomi.eu een (niet-officiële) meertalige rom downloaden met Nederlands. Als de meertalige rom ontwikkeld is, zullen de meeste resellers de meertalige rom installeren vóór verzending.
  • Q: Heeft het toestel de Google Playstore?
  • A: Standaard niet, althans als het toestel de officiële rom bevat. Gelukkig kun je zelf heel simpel de playstore downloaden, installeren en gebruiken. Als er op korte termijn een aangepaste (niet-officiële) meertalige rom is, zal deze wel de playstore bevatten.
  • Q: Werkt 4G (LTE) in Nederland?
  • A: Ja en anders gedeeltelijk. Simpel gezegd: zit je op het netwerk van T-Mobile dan - voor zover beschikbaar - landelijk. Met de overige providers alleen op selecte gebieden. Dit komt omdat alleen het 4G netwerk van T-Mobile zwaar leunt op de ondersteunde 1800Mhz frequentie; de overige providers leunen op de niet-ondersteunde 800Mhz frequentie. Klik hier voor een makkelijke samenvatting, hier voor alle 4G masten en hier voor algemene info over 4G.
  • Q: Wat is het verschil tussen de standaard FDD-LTE versie en de FDD-LTE Prime versie?
  • A: De prijs, de hoeveelheid opslaggeheugen en de kloksnelheden. De standaard versie is iets goedkoper, heeft 16GB opslagruimte, CPU op 2Ghz en GPU op 550Mhz. De Prime versie is iets duurder, heeft 32GB opslagruimte, CPU op 2,2Ghz en de GPU op 700Mhz.
  • Q: Wat is de device code name (code naam van het toestel)?
  • A: De Redmi Note 2 heeft de volgende naam meegekregen: HERMES.
  • Q: Heeft het toestel een notificatie led?
  • A: Ja, een RGB led net naast de camera aan de voorkant.
Handige links/sites

[ Voor 65% gewijzigd door benbaba op 20-08-2015 18:24 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:46

spartacusNLD

This is Sparta!!

Voor deze prijs een heel interessant apparaat .. 140 euro.. niet normaal.
Het is dat ik en een OnePlus One heb die nog goed bevalt anders had ik deze zeker gekocht. Misschien handig om in de TS te vermelden hoe Nederlanders deze telefoon kunnen kopen?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Gaat zeker een leuk toestel worden, helaas alleen met beperkte 4g ondersteuning ( geen 800).

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 08:45
Mooie OP!

Ik heb de Redmi Note 2 Prime besteld en er zal er 1 voor mij worden gereserveerd. Deze zal ik gaan testen met de resultaten van de Letv Le1 in gedachten.

p.s. de normale Redmi Note 2 met 16GB is met een huidige prijs van $ 197,-, maar $10 goedkoper, daardoor niet echt een interessante optie. Tot en met 18 augustus krijg je een gratis screenprotector bij een bestelling van een Redmi 2 toestel, als het goed is valt daar ook de Note onder.

[ Voor 57% gewijzigd door Kiswum op 14-08-2015 10:05 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:49:
Mooie OP!

Ik heb de Redmi Note 2 Prime besteld en er zal er 1 voor mij worden gereserveerd. Deze zal ik gaan testen met de resultaten van de Letv Le1 in gedachten.

p.s. de normale Redmi Note 2 met 16GB is met een huidige prijs van $ 197,-, maar $10 goedkoper, daardoor niet echt een interessante optie. Tot en met 18 augustus krijg je een gratis screenprotector bij een bestelling van een Redmi 2 toestel, als het goed is valt daar ook de Note onder.
Waar heb jij het toestel besteld als ik vragen mag? Dit toestel is zo goedkoop, dat ik het graag wil proberen. Het is gewoon goedkoper dan een Moto G of Lumia 640, maar met stuk betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
MooDyBLueS schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:52:
[...]

Waar heb jij het toestel besteld als ik vragen mag? Dit toestel is zo goedkoop, dat ik het graag wil proberen. Het is gewoon goedkoper dan een Moto G of Lumia 640, maar met stuk betere specs.
140 euro is volgens mij de bulk prijs de resellers betalen, niet de prijs die wij krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De prijs is (uiteraard) wel hoger dan de normale verkoopprijs in China. Ik heb hem besteld bij www.ibuygou.com. Daar bestel ik al mijn Xiaomi goodies. Deze laat ik voor 15 euro extra via DHL versturen zodat ik hem snel binnen heb.
Je moet echter altijd rekening houden met doaunekosten (het is vaak natte vingerwerk en de prijs varieert tussen de 20 en 40 euro extra), maar voor 10 euro extra kun je die kosten declareren.

Hier is de direct link naar de Prime.

[ Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 14-08-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:54:
De prijs is (uiteraard) wel hoger dan de normale verkoopprijs in China. Ik heb hem besteld bij www.ibuygou.com. Daar bestel ik al mijn Xiaomi goodies. Deze laat ik voor 15 euro extra via DHL versturen zodat ik hem snel binnen heb.
Je moet echter altijd rekening houden met doaunekosten (het is vaak natte vingerwerk en de prijs varieert tussen de 20 en 40 euro extra), maar voor 10 euro extra kun je die kosten declareren.

Hier is de direct link naar de Prime.
Thanks! Het is inderdaad geen € 140. Maar als ik bij iBuyGou.com een pre-order in de winkelwagen gooi, kom ik op het volgende uit:
- Xiaomi Redmi Note 2 white $206.99
- DHL shipping $17
- shipping insurance $2 (voor dit geld...)
- duty insurance $10.35
Totaal: $236.34

Volgens XE.com komt dat neer op € 211,88. Toch duurder dan een Moto G of Lumia 640. :P

Alsnog erg goedkoop zeg, zeker voor wat je krijgt. Wat is jullie ervaring met de bouwkwaliteit van de Redmi lijn? Ik zie dat de Mi 4 volgens de mi.com website zelf minimaal net zo goed in elkaar zit met hoogwaardige materialen en afwerking als een iPhone of HTC One, de Redmi lijkt mij meer op een Lumia (ook goede bouwkwaliteit, met hoogwaardig kunststof) en iPhone 5c (dito).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De bouwkwaliteit van de Redmi 1, 1s en 2 (pro) vond ik steeds beter worden. De basis was eigenlijk al erg goed. Het is gewoon een evolutionaire ontwikkeling waarbij ze de budget reeks gewoon steeds beter maken. Je hoeft uiteraard geen glazen achterkant of metalen frame te verwachten, maar het is allemaal kunststof. Een Redmi Note heb ik nog niet in het wild gespot, maar ik verwacht daarbij dezelfde materialen.

De hardware lijkt me erg goed en de Helio X10 zit net boven het niveau van een Snapdragon 801 (o.a. gebruikt in mijn Z3 compact). Hoe de accuduur is met de Helio-x is weet ik niet. De enige telefoon die ik vast heb gehad, kwam niet goed uit de accutest.
Bij de Redmi's haalde ik vaak "gewoon" 2 dagen met mijn verbruik, hetzelfde geldt ook voor de Z3 Compact die bekend staat als een energiezuinige telefoon.

Qua updates verwacht ik van Xiaomi een vrij lange support. De huidige Redmi serie krijgt al 2 jaar lang updates en het einde is nog niet in zicht. Je zal niet direct de nieuwste Android versie krijgen, maar dat is alleen belangrijk voor de features en patches. Laat Xiaomi daar nu net erg goed in zijn. Stagefright is in ieder geval al 1 maand geleden gepatched, mogelijk vele maanden eerder al.

De prijs is dus wel duurder dan de Moto G of Lumia 640, de garantie is minder goed doordat je een import telefoon hebt. Je krijgt wel de beste specs voor een zacht prijsje ervoor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De prijs zal nog wel heel iets zakken. Het toestel is net uit en de voorraden zijn niet zo uitgebreid als over een paar weken/maanden. Reken meestal zoon 35-50 euro bovenop de 'Chinese' prijs. Alsnog haal je voor rond de 180-200 dollar een uitstekende telefoon binnen, althans prijs technisch, maar Xiaomi kenende zal het qua bouwkwaliteit en software ook wel snor zitten.

Zoals je al aangeeft: Xiaomi beweert dat het toestel een metalen frame heeft en daarnaast thermische film om de warmte van de SoC beter af te voeren. De X10 (Turbo) is ook een uitstekende SoC, geen heethoofd, erg snelle processor kernen, redelijk zuinig en de GPU is voor FHD ook meer dan genoeg. Prima in balans vind ik.

Uit mijn eigen ervaring met Xiaomi toestellen en de verhalen van anderen zou ik me voor nu geen zorgen maken over de kwaliteit. Maar goed, het toestel is zo goedkoop dat je zou denken dat ze wel ergens op bezuinigd moeten hebben; bijvoorbeeld gorilla/dragontrail glas? Voor nu de ervaringen en eerste reviews afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:11:
De bouwkwaliteit van de Redmi 1, 1s en 2 (pro) vond ik steeds beter worden. De basis was eigenlijk al erg goed. Het is gewoon een evolutionaire ontwikkeling waarbij ze de budget reeks gewoon steeds beter maken. Je hoeft uiteraard geen glazen achterkant of metalen frame te verwachten, maar het is allemaal kunststof. Een Redmi Note heb ik nog niet in het wild gespot, maar ik verwacht daarbij dezelfde materialen.

De hardware lijkt me erg goed en de Helio X10 zit net boven het niveau van een Snapdragon 801 (o.a. gebruikt in mijn Z3 compact). Hoe de accuduur is met de Helio-x is weet ik niet. De enige telefoon die ik vast heb gehad, kwam niet goed uit de accutest.
Bij de Redmi's haalde ik vaak "gewoon" 2 dagen met mijn verbruik, hetzelfde geldt ook voor de Z3 Compact die bekend staat als een energiezuinige telefoon.

Qua updates verwacht ik van Xiaomi een vrij lange support. De huidige Redmi serie krijgt al 2 jaar lang updates en het einde is nog niet in zicht. Je zal niet direct de nieuwste Android versie krijgen, maar dat is alleen belangrijk voor de features en patches. Laat Xiaomi daar nu net erg goed in zijn. Stagefright is in ieder geval al 1 maand geleden gepatched, mogelijk vele maanden eerder al.

De prijs is dus wel duurder dan de Moto G of Lumia 640, de garantie is minder goed doordat je een import telefoon hebt. Je krijgt wel de beste specs voor een zacht prijsje ervoor terug.
Buiten een Xiaomi 16.000 mAh powerbank die ik zelf gekocht heb (DX.com) en een Xiaomi Redmi 1s van een oud-collega, heb ik nog geen andere Xiaomi producten vastgehouden. Desondanks kwamen deze twee producten wel erg degelijk op mij over.

Voor mijn gevoel kwam de Redmi 1s wel wat cheaper op mij over dan de gemiddelde Lumia, zelfs een 630 of 640 bijvoorbeeld. Maar weer niet heel anders dan een Moto G 2nd gen (3rd gen nog niet in het wild getroffen). Al vond ik het verder wel degelijk, zeker voor die prijs ook.

Gezien de specs zou ik de Redmi Note 2 makkelijk als vervanger van mijn privé én zakelijke telefoon kunnen gebruiken (dankzij dual-sim). Ik moet alleen nog even uitzoeken of beide sim's dezelfde 3G/4G-banden gebruiken en in hoeverre die overeen komen met KPN en Vodafone. Een tijdje terug heb ik naar een Redmi 2 gekeken en daar bleek het extreem lastig om te achterhalen welke versie je moest hebben omdat er wel 5-10 in omloop waren/zijn. Ik kwam er niet uit en mijn autistische kant liet het afweten om het allemaal in een Google Docs te gaan zetten en vergelijken. :+

Qua updates had ik inderdaad al gehoord dat Xiaomi dat vrij betrouwbaar aanhoudt. Maar op zich hebben ze ook niet zo gigantisch veel toestellen, dat is het voordeel. En dan wel weer een gigantische afzetmarkt, met name in China. Op dit punt lijken ze in mijn ogen nog het meest op Motorola, Google zelf (Nexus) en Apple.

Ik ga er nog eens goed over nadenken, het is wel heel erg interessant.

Laatste vragen voor nu:
Hoe zit het nu eigenlijk met de Play Store en de zogeheten Multi-language ROMs? Kan ik gewoon de Play Store gebruiken of heeft Xiaomi die eruit gesloopt? En waarom zou ik een Multi-language ROM nodig hebben, Engels zit er toch standaard in mag ik hopen?

[ Voor 4% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-08-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MooDyBLueS schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:55:
[...]

Laatste vragen voor nu:
Hoe zit het nu eigenlijk met de Play Store en de zogeheten Multi-language ROMs? Kan ik gewoon de Play Store gebruiken of heeft Xiaomi die eruit gesloopt? En waarom zou ik een Multi-language ROM nodig hebben, Engels zit er toch standaard in mag ik hopen?
Ja die kun je gewoon installeren: zie Google.
Ik raad echter wel direct de Multi Language Rom aan van xiaomi.eu. Waarom?
- Locatie fixes voor telefoons buiten China. GPS werkt daardoor nog beter en weerapps zoals Buienradar werken dan (wel/) beter. Normaal staat de locatie van je GPS op China en dat is de startplek voor dat soort apps.
- Chinese apps zijn uit de rom gehaald, dat komt doordat we ze hier niet/nauwelijks nodig hebben.
- Google Play wordt direct meegeleverd.
- Eventuele fixes voor Europa zijn toegevoegd.
- NL taal, vooral voor de non-Tweakers is dat een belangrijk punt

Je kunt toch ook de Global rom pakken van Xiaomi?

Ja dat kan, ik moet toegeven dat ik die nog nooit heb geprobeerd. Hierin zou Google Play ook inzitten samen met de Chinese Market app.
Echter zit je dan nog wel met de GPS locaties en de goed bijgewerkte talen.

Engels staat trouwens altijd op je telefoon. Soms kan het gebeuren dat je een telefoon besteld waar al een Multi Language ROM op staat. Als ik de overige Xiaomi topics mag geloven, zijn dat niet altijd de meest betrouwbare/stabiele roms. Vaak worden die dan door webshops erop gezet, terwijl deze niet is gemaakt voor een dergelijke telefoon.
Mijn advies: Vraag de reseller om er geen ML rom op te zetten, maar om de originele rom.
Dit voorkomt direct ergernissen en de kans dat je hem makkelijk kunt omzetten naar de rom van xiaomi.eu, is veel aannemelijker. ML roms van internationale webshops kan ik niet supporten, doordat ik daar nu eenmaal geen ervaring mee heb. Soms wordt de bootloader aangepast, waardoor je zelf wat meer stappen moet verzetten om dat recht te zetten.
benbaba schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:13:
Maar goed, het toestel is zo goedkoop dat je zou denken dat ze wel ergens op bezuinigd moeten hebben; bijvoorbeeld gorilla/dragontrail glas? Voor nu de ervaringen en eerste reviews afwachten...
Ik was bang dat de Redmi 2 geen Gorilla glass zou hebben. Het stond niet bij de specificaties op de site en op het Miui forum kon niemand dit met zekerheid zeggen. Enkele weken later kreeg ik het verlossende antwoord. De Redmi 2 heeft ook een beschermde glaslaag. Ik hoop/verwacht dat de Redmi Note 2 dit ook heeft. Ik wacht echter wel op de officiële berichten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 14-08-2015 14:27 . Reden: extra reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Laatst online: 21:28
Naar mijn weten heeft de Note 2 geen metalen frame binnenin, alleen van plastic materiaal. Een Chinese reviewer heeft al gezegd dat de Meizu M2 Note toch wat beter aanvoelt tov de Xiaomi Note 2. Er zit o.a. een magnesium-alloy frame in de Meizu M2 Note.

Andere punten die de reviewer(s) naar voren heeft gehaald
- Maximum brightness van scherm is niet al te hoog
- Camera autofocus snelheid is zoals verwacht snel door PDAF. Kleuren zien er vrij nauwkeurig uit. Camera is prima voor zijn prijsklasse.

[ Voor 34% gewijzigd door Gsus86 op 14-08-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Xiaomi is geen Doogee ofzo, dus als het op de officiële Chinese website staat, dan kan je er van uit gaan dat het toestel een magnesium legering heeft. Dat de Meizu beter aanvoelt, kan wellicht door de algehele vorm van het toestel komen, maar ook doordat de Meizu 'uit een stuk' bestaat en geen verwijderbare back cover heeft. Wat betreft de maximale helderheid: de Note 2 zou ook een ''sun screen display'' hebben, net als de Note en Mi4i - extra helderheid bij veel licht dus. Bron

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LowyzO7l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Frame is hier te zien:
Afbeeldingslocatie: http://c1.mifile.cn/f/i/15/note2/design_list8.jpg

http://www.mi.com/note2/design/

Bij de Redmi zie je een klein beetje metaal zitten als je de backcover verwijderd.

Bedankt Benbada. Great minds think a-like ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 14-08-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
Dan heb ik dat even over het hoofd gezien. Bij die sun screen technologie staat er wel "Sunshine screen Basic Edition" bij. Wat betekent Basic Edition precies? (werkt het minder effectief misschien tov de Mi4i). Volgens een reviewer zit er geen Corning Gorilla Glass op het scherm, maar een ander type glas.

Hieronder wat foto's samples van de 13MP camera van de Note 2:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jZbbopSm.jpg
http://i.imgur.com/9V24hHT.jpg (grotere versie)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lcENpJcm.jpg
http://i.imgur.com/Bl3nSkt.jpg (grotere versie)

[ Voor 69% gewijzigd door Gsus86 op 14-08-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Gsus86 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:58:
Volgens een reviewer zit er geen Corning Gorilla Glass op het scherm, maar een ander type glas.
Vermoedelijk Dragontrail dan, maar die reviewer heeft hem mogelijk alleen op het event kunnen bekijken voor enkele minuten. Dat was dus eerder en preview ;)
De echte specs komen nog wel naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
Chinese reviewers hebben waarschijnlijk de review unit inmiddels al binnen, ik zie enkele uitgebreide reviews al te voorschijnlijk komen namelijk (waaronder dus foto's van de camera).

[ Voor 17% gewijzigd door Gsus86 op 14-08-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Gsus86 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:12:
Naar mijn weten heeft de Note 2 geen metalen frame binnenin, alleen van plastic materiaal. Een Chinese reviewer heeft al gezegd dat de Meizu M2 Note toch wat beter aanvoelt tov de Xiaomi Note 2. Er zit o.a. een magnesium-alloy frame in de Meizu M2 Note.

Andere punten die de reviewer(s) naar voren heeft gehaald
- Maximum brightness van scherm is niet al te hoog
- Camera autofocus snelheid is zoals verwacht snel door PDAF. Kleuren zien er vrij nauwkeurig uit. Camera is prima voor zijn prijsklasse.
Maximum brightness bestaat tegenwoordig uit twee factoren: 1. de te meten waarde; en 2. de waarneembare helderheid. Waarmee ik bedoel dat je nooit meer alleen van de gemeten waarde mag uitgaan, zeker niet als de fabrikant al aangeeft dat er een bepaalde contrastverhogende technologie gebruikt wordt.

Je ziet het ook bij laptops (Dell XPS 13 o.a.), maar ook bij sommige Lumia toestellen. De achterliggende reden is verschillend, zo heeft de Dell laptop een hardwarematige light sensor waardoor de ruwe brightness waardes niet meer 100% nauwkeurig te meten zijn. Bij sommige Lumia's geldt hetzelfde als de Redmi Note 2: een technologie die in direct zonlicht een soort overdrive geeft aan het scherm, waardoor alles beter zichtbaar wordt. Dit gaat gigantisch ten koste van kleurechtheid, maar daar merk je juist in fel zonlicht weinig van en zorgt er in ieder geval voor dat je beter ziet wat je op je scherm doet.

Daarnaast: "Camera is prima voor zijn prijsklasse". Prima? Dit is effectief dezelfde soort camera als in de iPhone 6 en Galaxy S6, met vergelijkbare prestaties en dat vindt de reviewer "prima"? |:(
Ik zou het niet minder dan geweldig willen noemen.
Gsus86 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:58:
Dan heb ik dat even over het hoofd gezien. Bij die sun screen technologie staat er wel "Sunshine screen Basic Edition" bij. Wat betekent Basic Edition precies? (werkt het minder effectief misschien tov de Mi4i). Volgens een reviewer zit er geen Corning Gorilla Glass op het scherm, maar een ander type glas.

Hieronder wat foto's samples van de 13MP camera van de Note 2:
[...]
In de Mi 4i gebruiken ze Corning Concore Glass, even een schaamteloze quote van een website die het verschil met Gorilla Glass 3 uitlegt:
They are basically the same in terms of hardness and resistance to scratches. But they are used in different applications. Concore glass is part of a display and Gorilla glass is used to protect a display from damage. Concore glass combines display and protection glass into one. This reduces the thickness of the display.
Het zou me dan ook niks verbazen als ze weer Concore gebruiken. Als zou het natuurlijk ook het AGC Dragontrail van de Redmi 2 kunnen zijn. Ik heb namelijk geen idee van de kosten van deze verschillende soorten glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zijn de camera's van de S6 en iPhone 6 praktisch hetzelfde en tevens globaal hetzelfde als de Redmi Note 2? Dat zou wel enorm bijzonder zijn. Ik ben benieuwd welke sensor/camera er dan in zit.

De aperture waarde is anders, maar dat kan wellicht te maken de lens die op de camera zit. Ik ben daarin geen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ziet er uit als een interessant toestel ( alleen weer een 5,5 inch scherm, zucht,) maar kunnen we dit nog wel een budgettoestel noemen? Op basis van alles wat ik hier zie zou ik het eerder een midrange toestel vinden.

Wat de camera betreft, dat zou ik met een korrel zout nemen. "Effectief hetzelfde" is nog altijd niet hetzelfde. Plus dat je, denk ik, op dit prijsniveau je toch niet veel kan verwachten van de camera, dat is eigenlijk altijd een ondergeschoven kindje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
Vergelijkbare prestaties met de iphone 6 en Samsung S6 kun je gewoon niet verwachten van een telefoon die normaal minder dan 200 euro kost. Er moet toch ergens op bezuinigd worden. Sensor grootte, lens kwaliteit, software zijn allemaal anders van die telefoons.

Hieronder zie je daglicht en nachtlicht foto's van de Xiaomi Note 2 die een Chinese reviewer heeft gemaakt en daarbij werd ook de Meizu Note 2 meegenomen in de test.

Als ik teveel foto's in 1 post heb gezet, dan hoor ik het graag. Dan zet ik alleen de links van een deel van de foto's.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SDv6l76.jpg
XIaomi Note2 (hierboven)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B3YDBDl.jpg
Meizu Note 2 (hierboven)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5A3b8XA.jpg
Xiaomi Note 2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4q4l3Va.jpg
Meizu Note 2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oyeaOLB.jpg
Xiaomi Note 2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bcrzOs4.jpg
Meizu Note 2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TFUOw3H.jpg
Xiaomi Note 2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BB4IjCM.jpg
Meizu Note 2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IKz7Rq5.jpg
Xiaomi Note 2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fdyJQHL.jpg
Meizu Note 2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yk9GxrE.jpg
Xiaomi Note 2 (met led genomen)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GnB9FY9.jpg
Meizu Note 2 (met dual-led genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Gsus86 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:55:
Vergelijkbare prestaties met de iphone 6 en Samsung S6 kun je gewoon niet verwachten van een telefoon die normaal minder dan 200 euro kost. Er moet toch ergens op bezuinigd worden. Sensor grootte, lens kwaliteit, software zijn allemaal anders van die telefoons.

Hieronder zie je daglicht en nachtlicht foto's van de Xiaomi Note 2 die een Chinese reviewer heeft gemaakt en daarbij werd ook de Meizu Note 2 meegenomen in de test.

Als ik teveel foto's in 1 post heb gezet, dan hoor ik het graag. Dan zet ik alleen de links van een deel van de foto's.

[afbeelding]
XIaomi Note2 (hierboven)

[afbeelding]
Meizu Note 2 (hierboven)

[afbeelding]
Xiaomi Note 2

[afbeelding]
Meizu Note 2

[afbeelding]
Xiaomi Note 2

[afbeelding]
Meizu Note 2

[afbeelding]
Xiaomi Note 2

[afbeelding]
Meizu Note 2

[afbeelding]
Xiaomi Note 2

[afbeelding]
Meizu Note 2

[afbeelding]
Xiaomi Note 2

[afbeelding]
Meizu Note 2
Weet ik ;) Maar omdat er hierboven gesuggereerd werd dat de camera bijna hetzelfde was qua kwaliteit als een GS6 of iPhone 6, geloofde ik dat dus niet helemaal. Overigens zien de foto's van de Note 2 er helemaal niet zo verkeerd uit, als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:36:
Zijn de camera's van de S6 en iPhone 6 praktisch hetzelfde en tevens globaal hetzelfde als de Redmi Note 2? Dat zou wel enorm bijzonder zijn. Ik ben benieuwd welke sensor/camera er dan in zit.

De aperture waarde is anders, maar dat kan wellicht te maken de lens die op de camera zit. Ik ben daarin geen expert.
Ze zijn heel erg vergelijkbaar, natuurlijk zijn ze niet identiek, de iPhone camera is technisch verreweg het beste, maar de Samsung komt dankzij een aantal in-phone calculations (waaronder real-time HDR) op vrijwel hetzelfde niveau.

iPhone 6 = 8 MP, f/2.2, PDAF, dual-LED flash, 1/3.0-inch, Sony BSI CMOS sensor, 1.5µ pixels, 6 sapphire crystal lens elementen, Hybrid IR filter
Galaxy S6 = 16 MP, f/1.9, PDAF, dual-LED flash, 1/2.6-inch, Sony IMX240 BSI CMOS sensor, 1.12µ pixels, 6 plastic lens elementen
Redmi Note 2 = 13 MP, f/2.2, PDAF, single-LED flash, Samsung sensor (onbekend nog welke), 5 plastic lens elementen

Van de Redmi Note 2 is er nog vrij weinig bekend helaas, maar de specs die we kennen, zien er veelbelovend uit.
Gsus86 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:55:

Ik heb ook nooit gezegd dat je dat mag of kan verwachten, ik zeg alleen dat op basis van de specs zoals Xiaomi ze nu heeft uitgegeven, alles nog 95% overeenkomt met de specs van de iPhone 6 en Galaxy S6.
- f/2.2 aperture is gelijk aan de iPhone 6, dit wordt door de lens bepaald en geeft de lichtdoorlatendheid van de lens aan
- 13 MP zit tussen beide andere camera's in, de een is niet beter dan de ander, 8 MP geeft grotere pixels, dus meer dynamisch bereik (niet te verwarren met HDR) en daardoor minder ruis in weinig licht, 16 MP geeft een groter oplossend vermogen waardoor scherpte beter naar voren komt, 8 MP geeft kleinere bestanden (dus meer foto's te maken op dezelfde hoeveelheid opslag), 16 MP houdt meer crop mogelijkheid over
- PDAF hebben ze alle drie en aangezien er maar weinig fabrikanten zijn die PDAF sensors maken op dit formaat, namelijk Sony en Samsung (Samsung gebruikt beide in de Galaxy S6), zal de achterliggende techniek zowel in de sensor als in de PDAF functionaliteit slechts op details en generatieverschillen aankomen, ik durf er dan ook vergif op in te nemen dat het een BSI CMOS sensor is (net zoals ik vergif op in durf te nemen dat de iPhone 6s een Sony IMX230 stacked BSI CMOS sensor krijgt of een afgeleide daarvan)
- de lens elementen zijn er maar 5, dus daar laat de Xiaomi wel aardig wat liggen op beeldkwaliteit, zeker omdat ze ook nog eens plastic zijn. Dat is weliswaar bij Samsung ook het geval, maar Samsung doet heel erg veel met real-time processing, wat ik eigenlijk niet van Xiaomi verwacht

Dat laatste is overigens ook gelijk waarom camera's zoals die in de Nexus toestellen, maar ook vele Motorola's gewoon echt zuigen. Ze nemen namelijk een prima sensor, maar vergeten (of steken er geen tijd en geld in) om de processing op orde te krijgen.

[ Voor 52% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-08-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ziet er goed uit, maar Xiaomi heeft geen Dual-LED voor zover ik kan zien op plaatjes. Het werd overigens wel specifiek bij de Mi4i vermeld. Ik denk dat het gewoon 1 led is, althans geen dual-tone led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Correct, die had ik even gemist, maar dat geldt dus alleen voor wanneer je in low-light close-up opnames maakt. Dat behelst bij de gemiddelde smartphone camera gebruiker hoogstens 10-15% van de foto's en dat is dus typisch iets waarop bespaard wordt.

Op de details zal de camera het ook zeker laten liggen t.o.v. de genoemde high-end toestellen, maar dat mag je inderdaad ook niet verwachten. Zolang Xiaomi niet de basis image processing vergalt zoals Google en Motorola dat elke keer voor elkaar weten te krijgen in minimaal de afgelopen 5 jaar (ook een kunst op zich), zullen de foto's er in de basis gewoon echt goed uitzien.

In andere woorden: de camera zal in ieder geval oudere high-end toestellen zoals de iPhone 5/5s, Galaxy S4/S5 en dergelijke verslaan. Hoe groot het verschil gaat zijn, wordt lastig te zeggen, maar dat ze letterlijk alle andere niet-high-end toestellen (en een aantal high-end's) achter zich zullen laten, is een feit. Moto G, Lumia 640(XL), Nexus 5, Nexus 6, etc. zal een makkie worden aan de specs en de eerste foto's te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-08-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bedankt voor de foto's gsus86.
Het ziet er prima uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
16GB-versie besteld!

Bij Geekbuying.com voor €155, incl TNT shipping (3 - 5 dagen), insurance en mogelijkheid om terug te sturen naar Spanje ipv China.

Coupon -5% 'goodshop.com'.

Dit is echt praktisch gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Phyrro schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:37:
16GB-versie besteld!

Bij Geekbuying.com voor €155, incl TNT shipping (3 - 5 dagen), insurance en mogelijkheid om terug te sturen naar Spanje ipv China.

Coupon -5% 'goodshop.com'.

Dit is echt praktisch gratis.
dat is de "FDD-LTE/WCDMA standaard versie kost omgerekend €127 geschikt voor gebruik buiten China (2GB/16GB)" versie? niet de chinese versie? just to be sure.
Insurance is dat een verzekering tegen schade oid bij verzending of douane kosten verzekering? gegoogled en het is dus voor schade etc tijdens verzenden

[ Voor 5% gewijzigd door groggy op 15-08-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
groggy schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:54:
[...]

dat is de "FDD-LTE/WCDMA standaard versie kost omgerekend €127 geschikt voor gebruik buiten China (2GB/16GB)" versie? niet de chinese versie? just to be sure.
Insurance is dat een verzekering tegen schade oid bij verzending of douane kosten verzekering? gegoogled en het is dus voor schade etc tijdens verzenden
Ja, FDD-LTE/WCDMA standaard versie kun je in Nederland gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Gsus86 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:23:
[...]

Ja, FDD-LTE/WCDMA standaard versie kun je in Nederland gebruiken.
thnx, ik heb de telefoon besteld op geekbuying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:55
Ik ben benieuwd of er een sd slot in zit, sites spreken elkaar nu tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Hij zit erin.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/d9s2dBjlehkMauWINHi6hzAx/full.jpg
Bovenin mijn Redmi 2. Bron: mijn eigen camera
Onderin, de Redmi Note 2. Bron: en.miui.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 00:37
Even voor de zekerheid. Deze is ook te gebruiken in NL toch?

http://www.geekbuying.com...13-0MP---Gray-351511.html

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Het toestel staat dinsdag al in de happy hour bij pandawill ?? Met een mtk 6795.... Raar moet toch een helio zijn...

[ Voor 30% gewijzigd door fvandenreek op 16-08-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
fvandenreek schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:18:
Het toestel staat dinsdag al in de happy hour bij pandawill ?? Met een mtk 6795.... Raar moet toch een helio zijn...
Mtk 6795 (T) = Helio x10
http://www.mediatek.com/e...tions/smartphone1/mt6795/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Kiswum, je hebt hem al binnen?! Ziet er goed uit, als je niet aan bv nfc gehecht bent lijkt me dit wel een concurrent van de gewone note, vooral de prijs in aanmerking genomen.
Ik kan helaas nog geen excuus bedenken om dit speeltje aan te schaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik heb hem zojuist besteld voor mijn zwager bij Geekbuying. In zijn prijsklasse eigenlijk de beste koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Eleni schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:35:
Kiswum, je hebt hem al binnen?! Ziet er goed uit, als je niet aan bv nfc gehecht bent lijkt me dit wel een concurrent van de gewone note, vooral de prijs in aanmerking genomen.
Ik kan helaas nog geen excuus bedenken om dit speeltje aan te schaffen....
Nee ik heb hem nog niet. De onderste foto is niet van mij, maar van en.miui.com.

Als je veel waarde hecht aan NFC, dan is dit niet de juiste telefoon voor je. Als NFC niet belangrijk is en 5,5" niet te groot is, dan is dit op papier 1 van de beste telefoons die je kunt kopen.
4G is vooral interessant voor T-Mobile gebruikers vanwege de 1800MHz frequentie. De lagere frequenties zijn helaas niet beschikbaar en verwacht ik eerlijk gezegd niet in andere releases van de Redmi Note 2.

P.s. de enige telefoon van Xiaomi met NFC zijn toch de Mi2a en de Mi3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De eerste 800,000 stuks zijn vandaag in 12 uur uitverkocht, een nieuw record voor Xiaomi. De verkopen zijn via de site van de fabrikant zelf gegaan. De volgende verkoop ronde/batch is weer op 24 augustus beschikbaar.

Dit geldt alleen voor de standaard ''Mobile'' TD-LTE versie en de ''Unicom'' FDD-LTE versie''. De Prime variant is nog niet in de verkoop gegaan en een verkoopdatum is ook nog niet bekend (''binnenkort te koop'').

Misschien dat een aantal resellers/shop er een paar hebben en hem deze week wellicht mondjes maat kunnen uitleveren. Ik zou rekening houden met het einde van de maand / begin september, althans voor de 16GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Xiaomi weet deze telefoon toch wel erg aantrekkelijk te maken, mede ook door hun gunstige updatebeleid. Zonder de discussie opnieuw te willen starten baart de MediaTek-chip me toch nog wel wat zorgen. Ondanks dat je dus niet bang hoeft te zijn zonder updates te zitten de komende paar jaar, weet ik niet goed wat het betekent voor andere ROMs. Als de telefoon wel op een nieuwe versie van MIUI getrakteerd wordt op basis van een oude versie van Android lijkt het me lastig om bijvoorbeeld een nette Cyanogenmod-ROM te ontwikkelen.

Qua bouwkwaliteit en features is het allemaal heel hoopgevend. Het ontbreken van de backlight achter de knoppen vind ik een minpuntje, maar het is geen dealbreaker als de rest wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Zit er in de note en de note pro niet ook nfc? Heb nu met mijn Zopo 4g, ook op de 20 band, wel lekker met Vodafone, maar buiten de deur zul je het niet erg merken denk ik dat die band er niet op zit.
Heb nu wel nfc maar nog nooit gebruikt.
Kiswum schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:29:
[...]

Nee ik heb hem nog niet. De onderste foto is niet van mij, maar van en.miui.com.

Als je veel waarde hecht aan NFC, dan is dit niet de juiste telefoon voor je. Als NFC niet belangrijk is en 5,5" niet te groot is, dan is dit op papier 1 van de beste telefoons die je kunt kopen.
4G is vooral interessant voor T-Mobile gebruikers vanwege de 1800MHz frequentie. De lagere frequenties zijn helaas niet beschikbaar en verwacht ik eerlijk gezegd niet in andere releases van de Redmi Note 2.

P.s. de enige telefoon van Xiaomi met NFC zijn toch de Mi2a en de Mi3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Benbada, het zou jammer zijn als alleen de 16GB versie vandaag werd verkocht. Ik hoop dat ze ook een aantal Primes de deur uit hebben gedaan. Die is het interessants voor de meeste denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie overal staan dat tenminste de Prime-versie vanaf 31 augustus leverbaar zal zijn. Ik weet niet of dat een inschatting of een feit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Jullie hebben gelijk, alleen de 16GB versie was beschikbaar. Volgende week is er een nieuwe ronde. Het is onbekend of dat de Prime daar bij zal zitten. Een release date van 31 augustus zou kunnen, maar is denk ik ook een inschatting.

Ik heb mijn order omgezet naar een 16GB exemplaar zodat ik daarmee alvast aan de slag kan gaan. Eventuele extra opslag kan worden opgevangen door een SD kaartje. Doordat ik de telefoon niet zelf nodig heb, maar na de review verkocht gaat worden, is het voor mij geen dealbreaker. Het is wel jammer dat het prijsverschil zo klein is, maar dat neem ik dan maar voor lief. Het belangrijkste is dat ik dit toestel in ieder geval zo snel mogelijk kan testen. Eventuele resultaten van de Prime kan ik eventueel in een later stadium alsnog toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik vind het verschil tussen de 16GB en de 32GB echt marginaal. Zeker de huis-, tuin- en keukengebruiker gaat dat verschil niet merken. Om daar dus veel meer voor te betalen, lijkt mij onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Momus schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:24:
Ik vind het verschil tussen de 16GB en de 32GB echt marginaal. Zeker de huis-, tuin- en keukengebruiker gaat dat verschil niet merken. Om daar dus veel meer voor te betalen, lijkt mij onzinnig.
Bij ibuygou is het verschil maar $10,- vandaar dat het verschil van 16 GB en een snellere soc wel interessant was. Mogelijk is de prijs voor de normale variant te hoog en de prijs van de Prime (te) laag, maar bij deze webshop is het maar een klein prijsverschil. Het was een mooie kans om de volledige 2,2GHz te testen, maar nu wordt het dus een review van de 2GHz variant.

Bij andere webshops ligt de prijs van de 16GB Note 2 lager en dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Iemand al echte reviews gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoepbanaan
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-04 02:09
groggy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:33:
Iemand al echte reviews gevonden?
Wel een antutu benchmark, welke uitkomt op 46K, wat naar mijn inziens niet heel bijzonder is.
Ook zie je in het filmpje dat er geen Miui 7 op staat maar 6(6.6.4.0), dus kan zijn dat het geen final versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Niet heel bijzonder? Volgens mij vergeet je de prijs van het toestel.. De X10 is gewoon een hele rappe processor die met de huidige top mee kan komen, de GPU is iets minder, maar ik betwijfel of je dat in de praktijk gaat merken. Daarnaast heeft het toestel ook eMMC 5.0 geheugen wat een stuk sneller is dan het "oude" 4.5 flashgehuegen van de redmi note.

De Redmi uit het filmpje is de standaard versie, de Prime versie heeft hogere kloksnelheden voor zowel de GPU als CPU, dus die komt in de buurt van 50K punten. Vind ik indrukwekkend voor een toestel van ~$199.

De eerste series worden nog uitgeleverd met MIUI 6, omdat 7 nog niet 'uit' is. Waarschijnlijk worden latere batches gewoon met versie 7 uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dat wilde ik zeggen ja. Ik heb de 16GB versie besteld voor 152 euro ongeveer. Voor dat bedrag vind ik een dergelijke Antutu score aardig bijzonder, alhoewel ik daar verder weinig waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoepbanaan
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-04 02:09
benbaba schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:18:
Niet heel bijzonder? Volgens mij vergeet je de prijs van het toestel.. De X10 is gewoon een hele rappe processor die met de huidige top mee kan komen, de GPU is iets minder, maar ik betwijfel of je dat in de praktijk gaat merken. Daarnaast heeft het toestel ook eMMC 5.0 geheugen wat een stuk sneller is dan het "oude" 4.5 flashgehuegen van de redmi note.

De Redmi uit het filmpje is de standaard versie, de Prime versie heeft hogere kloksnelheden voor zowel de GPU als CPU, dus die komt in de buurt van 50K punten. Vind ik indrukwekkend voor een toestel van ~$199.

De eerste series worden nog uitgeleverd met MIUI 6, omdat 7 nog niet 'uit' is. Waarschijnlijk worden latere batches gewoon met versie 7 uitgeleverd.
Ik heb nergens gezegd dat het slecht was, of qua prijs kwaliteit niet best zat, zit er zelf ook aan te denken om deze aan te schaffen ;) .
Maar in vergelijk met een Lenovo K3 Note bijvoorbeeld, welke ook rond de 46K zit, had ik gewoon ietsje hoger verwacht vanwege de nieuwe chipset etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Ik beweer ook niet dat je dat gezegd hebt. Ik vond het alleen opvallend dat je het ''niet heel bijzonder'' noemde. Maar goed, dat doet er verder ook niet toe ;)

Wat betreft het verschil met de MT6752 van de K3 Note bijvoorbeeld: het verschil tussen de MT6752 en de MT6795 (X10) is niet gigantisch. Beide hebben 8 ARM Cortex-A53 kernen, maar de X10 met iets hogere kloksnelheden. Daarnaast loopt het werkgeheugen van de X10 ook iets sneller. Het grootste verschil zit hem in de gebruikte GPU - Mali-T760 vs PowerVR G6200 - de laatste genoemde is een pak sneller. Dit kan je ook terug zien in benchmarks, maar niet in de totaal score van een Antutu bijvoorbeeld.

Op papier is de X10(T) daarom ook geschikt om 2K beeldschermen aan te sturen; de MT6752 niet.Verder biedt de X10 ondersteuning voor wifi-ac, glonass, slowmotion en 4K opname.

Edit: Een Russische gebruiker geeft aan dat het scherm wat gelig is, maar dat de camera wel erg goed is. Daarnaast is in zijn video te zien dat het toestel verlichte capacitieve knoppen heeft en een RGB notificatie led.

Bekijk hier zijn 7 test foto's en 720p video opname. Ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door benbaba op 19-08-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-04 12:59
Ziet er veelbelifend uit, nu maar hopen dat mijn telefoon heel snel valt :-)

Anoniem: 521294

Hoe zit het met de gps als je de fabrieks software heb en geen ML rom? Duurt het dan wat langer voor je verbinding heb of werkt het gewoon helemaal niet?

• Kiswum
Gps werkt binnenshuis, maar apps als buienradar/buitenalarm denken dat je in China zit, waardoor die niet/niet goed werken.
Vandaar dat ik altijd adviseer om gewoon voor de ML rom van Xiaomi.eu te gaan. Ander groot voordeel: Google Play zit er ook direct in (al zit dat vermoedelijk ook in de Global rom die a s. maandag uit zal komen).

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 03:19
Weten we zeker dat er de geheugen uitbreidbaar is? Op IBuyGou kan ik er niks over vinden namelijk.

• Kiswum
Zie foto op deze of vorige pagina.
Zie FB ibuygou met hun unboxing video van vandaag.
Ja, het zit erop en tevens draait de telefoon draait op Android 5.x :)

Kiswum schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:04:
Gps werkt binnenshuis, maar apps als buienradar/buitenalarm denken dat je in China zit, waardoor die niet/niet goed werken.
Vandaar dat ik altijd adviseer om gewoon voor de ML rom van Xiaomi.eu te gaan. Ander groot voordeel: Google Play zit er ook direct in (al zit dat vermoedelijk ook in de Global rom die a s. maandag uit zal komen).
Zijn die wel net zo stabiel als de standaard rom?

• Kiswum
Anoniem: 521294 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Zijn die wel net zo stabiel als de standaard rom?
Even een antwoord op basis van de xiaomi.eu ML rom, ik weet even niet of je vraag over de Global of ML rom gaat:

De rom wordt door de Europese groep gedownload en voorzien van nieuwe talen, de Chinese Market en ander Chinese apps worden verwijderd. De locatie voor de telefoon/rom wordt aangepast naar een Europese locatie. Google play wordt toegevoegd aan de rom. Tevens worden andere verbeteringen toegevoegd voor mensen buiten Azië.
De rom is net zo stabiel en vaak zelfs stabieler. Er kunnen in bepaalde talen af en toe bugs zitten als dat het geval is, dan kun je dat aangeven en vaak wordt er binnen enkele dagen een nieuwe rom uitgerold. De talen worden namelijk ook wekelijks voorzien van updates. Elke taal wordt door andere mensen getest en aangepast. Aanpassingen kun je gewoon aandragen op het forum, zodat dit de week erna wordt doorgevoerd.

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Kiswum schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Even een antwoord op basis van de xiaomi.eu ML rom, ik weet even niet of je vraag over de Global of ML rom gaat:

De rom wordt door de Europese groep gedownload en voorzien van nieuwe talen, de Chinese Market en ander Chinese apps worden verwijderd. De locatie voor de telefoon/rom wordt aangepast naar een Europese locatie. Google play wordt toegevoegd aan de rom. Tevens worden andere verbeteringen toegevoegd voor mensen buiten Azië.
De rom is net zo stabiel en vaak zelfs stabieler. Er kunnen in bepaalde talen af en toe bugs zitten als dat het geval is, dan kun je dat aangeven en vaak wordt er binnen enkele dagen een nieuwe rom uitgerold. De talen worden namelijk ook wekelijks voorzien van updates. Elke taal wordt door andere mensen getest en aangepast. Aanpassingen kun je gewoon aandragen op het forum, zodat dit de week erna wordt doorgevoerd.
Hoeveel werk is zo'n rom installeren trouwens? zit eraan te denken om deze telefoon te kopen

• Momus
dudee schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

Hoeveel werk is zo'n rom installeren trouwens? zit eraan te denken om deze telefoon te kopen
Heel weinig werk, via de Updater app of via de recovery een fluitje van een cent.

• Kiswum
Bij de Mi4i en Redmi Note Pro is het helaas anders dan bij de overige roms. De Redmi Note 2 zal nog naar de ontwikkelaars worden gestuurd, maar ik hoop dat ze het weer net zo eenvoudig maken als bij de overige Xiaomi telefoons:
Ik doe dit even uit mijn hoofd, als bepaalde opties niet bestaan, dan kan het zijn dat de naam, net iets, anders is dan ik dacht.

1. Rom downloaden van xiaomi.eu, via je telefoon
2. Onthouden waar je de rom hebt geplaatst
3. Ga naar de app: "updater" of ga naar je instellingen en kies daarna voor de optie om je romversie te checken.
4. In het menu van de update, klik je rechts bovenin op het menu icoontje
5. Kies voor update rom (via SD of iets dergelijks).
6. Browse naar de locatie waar de rom op je telefoon staat en klik op dat zip-bestand.
7. Rom wordt geladen en kies er daarna ook voor om al je persoonlijke data te laten verwijderen
8. Toestel zal herstarten, het recovery menu zul je voorbij zien komen en na een aantal minuten is de ML rom van xiaomi.eu ingeladen.
9. Als het toestel opnieuw is opgestart, ga dan nog even naar backup and restore en zorg ervoor dat je een factory reset uitvoert (ik weet even niet zeker of je dit tegelijkertijd met de rom update kunt doen, maar het kan geen kwaad om het 2x te doen).
10. Je bent nu ongeveer 15 minuten verder sinds je bent gestart en je telefoon is nu gebruiksklaar voor de ML rom van Xiaomi.

Let op!! Dit werkt vaak alleen als je telefoon met de originele rom is geleverd, niet met een of andere ML rom van de webshop.

• dudee
Kiswum schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:05:
Bij de Mi4i en Redmi Note Pro is het helaas anders dan bij de overige roms. De Redmi Note 2 zal nog naar de ontwikkelaars worden gestuurd, maar ik hoop dat ze het weer net zo eenvoudig maken als bij de overige Xiaomi telefoons:
Ik doe dit even uit mijn hoofd, als bepaalde opties niet bestaan, dan kan het zijn dat de naam, net iets, anders is dan ik dacht.

1. Rom downloaden van xiaomi.eu, via je telefoon
2. Onthouden waar je de rom hebt geplaatst
3. Ga naar de app: "updater" of ga naar je instellingen en kies daarna voor de optie om je romversie te checken.
4. In het menu van de update, klik je rechts bovenin op het menu icoontje
5. Kies voor update rom (via SD of iets dergelijks).
6. Browse naar de locatie waar de rom op je telefoon staat en klik op dat zip-bestand.
7. Rom wordt geladen en kies er daarna ook voor om al je persoonlijke data te laten verwijderen
8. Toestel zal herstarten, het recovery menu zul je voorbij zien komen en na een aantal minuten is de ML rom van xiaomi.eu ingeladen.
9. Als het toestel opnieuw is opgestart, ga dan nog even naar backup and restore en zorg ervoor dat je een factory reset uitvoert (ik weet even niet zeker of je dit tegelijkertijd met de rom update kunt doen, maar het kan geen kwaad om het 2x te doen).
10. Je bent nu ongeveer 15 minuten verder sinds je bent gestart en je telefoon is nu gebruiksklaar voor de ML rom van Xiaomi.

Let op!! Dit werkt vaak alleen als je telefoon met de originele rom is geleverd, niet met een of andere ML rom van de webshop.
Dat klinkt vrij makkelijk inderdaad, bij welke (goedkope) webshop kan ik zeker zijn dat er geen rom van de webshop op staat?

Kiswum schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Global of nl maakt mij niet zo veel uit zo lang de gps maar werkt en de telefoon kan worden ingesteld op Engels is dat goed genoeg voor mij.

Zijn er nog bepaalde dingen waar mee je rekening moet houden met het bestellen? Heb nog nooit een telefoon geïmporteerd.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 03:19
Anoniem: 521294 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Zijn er nog bepaalde dingen waar mee je rekening moet houden met het bestellen? Heb nog nooit een telefoon geïmporteerd.
- Zorg ervoor dat je een telefoon koopt die bruikbaar is in NL (3g, 4g). Voor 4g Moet je op zoek gaan naar de letter FDD oid
- Bestel bij een betrouwbare webshop. Ik heb goede ervaringen met IBuyGou en HonourShop
- Hou rekening met douanekosten. Sommige webshops hebben een EU warenhuis, hierbij heb je geen import kosten. En soms kan je het afkopen. Webshop betaalt boete en kosten terug.
- Hou rekening met goedkope verzend methodes dat dit dan ook lang kan duren.
- Als telefoon stuk is, dan mag je het volgens mij op eigen kosten terugsturen.

Bedankt allemaal voor de snelle hulp. Zal de links door nemen en dan even een review afwachten voor dat ik echt ga bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-03 10:46
Is er al iets bekend over de accuduur? Heb nu nog een Jiayu G4S, maar de camera gaat hard achteruit en er zit volgens mij een bug in het batterijpercentage. Die note 2 klinkt als een aantrekkelijk alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ervaring met maxphone?

http://www.maxphone.nl/pr...zrcC5fHV-AQbh4aAtpJ8P8HAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het lijkt me, buiten de garantie, weinig toevoegend daar te bestellen. Zij bestellen gewoon vanuit China en BTW kan erbij komen. En aangezien het via DHL gaat is die kans levensgroot.

[ Voor 11% gewijzigd door Momus op 21-08-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Russel88 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:07:
- Als telefoon stuk is, dan mag je het volgens mij op eigen kosten terugsturen.
Sommige betaalmethoden bieden aan dat te vergoeden. Ik meen dat Paypal dat inmiddels aanbiedt, maar kijk het even goed na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momus schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:59:
Het lijkt me, buiten de garantie, weinig toevoegend daar te bestellen. Zij bestellen gewoon vanuit China en BTW kan erbij komen. En aangezien het via DHL gaat is die kans levensgroot.
Daar kwam ik later ook achter. Dacht een Nederlandse webshop te hebben gevonden maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Anoniem: 521294 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:50:
[...]

Daar kwam ik later ook achter. Dacht een Nederlandse webshop te hebben gevonden maar helaas.
Dan is die toch als nog goedkoper? vooral omdat je geen hidden douane kosten krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dudee schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:12:
[...]

Dan is die toch als nog goedkoper? vooral omdat je geen hidden douane kosten krijgt
?
Wat bedoel je? Die krijg je dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Momus schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:13:
[...]

?
Wat bedoel je? Die krijg je dus wel.
Nederlands bedrijf dus ik neem aan dat telefoon uit Nederland word verzonden? Heb ze ff gemaild dus we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dudee schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:14:
[...]

Nederlands bedrijf dus ik neem aan dat telefoon uit Nederland word verzonden? Heb ze ff gemaild dus we zullen zien :)
Nee. 3 tot 10 dagen levertijd met DHL. Rechtstreeks vanuit China dus.
En dat mailtje had je je kunnen besparen: http://www.maxphone.nl/faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Momus schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:15:
[...]

Nee. 3 tot 10 dagen levertijd met DHL. Rechtstreeks vanuit China dus.
En dat mailtje had je je kunnen besparen: http://www.maxphone.nl/faq/
Inderdaad shit je hebt gelijk, erg jammer dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

dudee schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:16:
[...]

Inderdaad shit je hebt gelijk, erg jammer dus
Daarnaast staat op hun site:
Indien er BTW geheven wordt dient de koper de BTW heffing zelf te voldoen.

Mooie is dat dit dus wettelijk gezien helemaal niet mag, want webshop fungeert als importeur (invoerder) en is dus verantwoordelijk voor alle inklaringskosten bij levering aan particulier.
Blijkbaar neemt niet iedere verkoper dit zo nauw....

http://www.rijksoverheid....ren-van-buiten-de-eu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Anoniem: 16697 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:02:
[...]

Daarnaast staat op hun site:
Indien er BTW geheven wordt dient de koper de BTW heffing zelf te voldoen.

Mooie is dat dit dus wettelijk gezien helemaal niet mag, want webshop fungeert als importeur (invoerder) en is dus verantwoordelijk voor alle inklaringskosten bij levering aan particulier.
Blijkbaar neemt niet iedere verkoper dit zo nauw....

http://www.rijksoverheid....ren-van-buiten-de-eu.html
Raar, nouja ik krijg maandag wel antwoord en zal het om de oren slingeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dudee schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:05:
[...]

Raar, nouja ik krijg maandag wel antwoord en zal het om de oren slingeren..
Overigens, zie dat ik iets gemist had.

Ze zijn gebaseerd in China dus dat is wat anders:
company name: Red Pear Group
Address: No. 30, Lane 1065, Haiyang Road, Pudong District, Shanghai City, China
License number: 310114002292659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Anoniem: 16697 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:06:
[...]

Overigens, zie dat ik iets gemist had.

Ze zijn gebaseerd in China dus dat is wat anders:
company name: Red Pear Group
Address: No. 30, Lane 1065, Haiyang Road, Pudong District, Shanghai City, China
License number: 310114002292659
Apart, dat je dan wel gewoon een Nederlandse webshop mag hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ja klopt, belachelijk hoge prijzen en ook nog de standaard Chinese garantie. Ik zou daar dus ver van wegblijven. Dat ze direct bij Xiaomi inkopen kan ik haast niet geloven, maar goed dat is dan mijn instinct over dit bedrijf. Ik hoop dat Dualslim dat beter aanpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dudee schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:07:
Apart, dat je dan wel gewoon een Nederlandse webshop mag hebben?
Waarom zou dat niet mogen? Je koopt een Nederlands domein, laat iemand een website vertalen en gaan met die banaan. Niemand die je dat verbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiswum schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:08:
Ik hoop dat Dualslim dat beter aanpakt :)
'Zelfs' wij kopen niet direct bij Xiaomi (of ibuygou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Anoniem: 16697 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:09:
[...]

'Zelfs' wij kopen niet direct bij Xiaomi (of ibuygou).
Nee, maar jullie claimen het ook niet en leveren (als het goed is) NL garantie van 24 maanden. In dat geval mag de prijs dus gerust wat hoger liggen dan in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 20:17
Spemall heeft de 16b versie al sinds 16aug in stock en zegt over de 32gb versie:

"Notice in Aug,2015:16GB white version In stock for immediate shipment ( front black and back side: white), and 32GB version white will be shipped from 26th, Aug.2015"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Rond 26 augustus wordt inderdaad de 2e batch van Xiaomi naar de kopers verstuurd. Ik heb begrepen dat het nog niet duidelijk is of daar de Prime = 32GB versie tussen zal zitten.
Verschepen vanaf 26 augustus kan dus makkelijk 26 september worden. Het is niet "on 26th of August" maar "from 26th of August".

Mooi nieuws, maar het is geen zekerheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Geekbuying is van 31 augustus naar 10 september gegaan. Of dat alleen geldt voor nieuwe en niet voor bestaande bestellingen weet ik niet. Ik hoop het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
Xiaomi heeft vandaag aangekondigd dat de 32GB versie over 2 dagen te pre-orderen is. Waarschijnlijk binnen 1-2 weken dus bij resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al een goede review gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:38:
Xiaomi weet deze telefoon toch wel erg aantrekkelijk te maken, mede ook door hun gunstige updatebeleid. Zonder de discussie opnieuw te willen starten baart de MediaTek-chip me toch nog wel wat zorgen. Ondanks dat je dus niet bang hoeft te zijn zonder updates te zitten de komende paar jaar, weet ik niet goed wat het betekent voor andere ROMs. Als de telefoon wel op een nieuwe versie van MIUI getrakteerd wordt op basis van een oude versie van Android lijkt het me lastig om bijvoorbeeld een nette Cyanogenmod-ROM te ontwikkelen.

Qua bouwkwaliteit en features is het allemaal heel hoopgevend. Het ontbreken van de backlight achter de knoppen vind ik een minpuntje, maar het is geen dealbreaker als de rest wel klopt.
Kijk even naar die Colonel Zap review. Gewoon backlight achter de knoppen, wat ik ook al dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
groggy schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:50:
Geekbuying is van 31 augustus naar 10 september gegaan. Of dat alleen geldt voor nieuwe en niet voor bestaande bestellingen weet ik niet. Ik hoop het niet
Ook voor bestaande bestellingen op geekbuying geldt de 10 september. Dan hebben ze nog wat dagen nodig voor verzending. Dat wordt dus oktober, bummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momus schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 06:40:
[...]

Kijk even naar die Colonel Zap review. Gewoon backlight achter de knoppen, wat ik ook al dacht.
Ik zag dat inderdaad in een filmpje voorbij komen, dat is wel fijn. Mijn ervaring met knoppen zonder backlight is dat het toch wel irritant kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Specs 32 gb voor sd card slot, is eigenlijk niet zoveel.....

als je er 64GB in steekt, krijg je dan problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dirkhimself schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:42:
Specs 32 gb voor sd card slot, is eigenlijk niet zoveel.....

als je er 64GB in steekt, krijg je dan problemen?
Over de Xiaomi Note 2 kan ik niets zeggen, maar mijn ervaring met andere telefoons is dat grotere kaarten doorgaans wel werken, zeker als je gewoon een degelijk kaartje neemt in plaats van goedkope troep. Mijn huidige telefoon zou officieel ook 32 GB moeten slikken, maar pakt 64 GB zonder problemen.

Het heeft mogelijk iets te maken heeft met het verschil tussen MicroSDHC vs microSDXC en hoe dingen gerate worden, maar hoe dat zit weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Vaak werken de 64gb kaartjes wel, maar kun je ze helemaal vol zetten, werkt het nog als je meer als 32 gb erop hebt staan, of werkt het nog als je mappen structuur eens zo groot word, dat is de eigenlijk wat je moet testen, en dan kom je er achter dat het ineens niet werkt, omdat ze dit dan juist niet kunnen garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tak0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11-2020
Hier nog twee reviews die jullie wellicht interessant vinden!

TechTablets.com: YouTube: Xiaomi RedMi Note 2 Unboxing and Hands on
FoneArena: YouTube: Xiaomi Redmi Note 2 Unboxing and First Impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 22:24
Ik kan nergens iets vinden over de zwarte versie en een eventuele release date. Overal hebben ze enkel witte versies in stock. Iemand enig idee wanneer de zwarte versies er zullen zijn of is dat nog gewoon een kwestie van afwachten?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken