franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bedankt voor je reply.
Ik wil met voipbuster uitbellen en cheapconnect inbellen. Kunnen de modems van Online & Telfort dit ook aan?
jadonoog schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:24:
@SolarOrbiter
Bedankt voor je reply.
Ik wil met voipbuster uitbellen en cheapconnect inbellen. Kunnen de modems van Online & Telfort dit ook aan?
http://www.voipbuster.com/en/rates.html#letter-N
http://www.freevoipdeal.com/en/rates.html#letter-N
Vroegahh toen het beter was. Kon ik bij xs4all alle inkomende (onbekende/geheime) nummers blokkeren. Hierdoor ging mijn tel toestel nooit over. Het inkomende onbekende/geheime nummer werd geblokkeerd. Dit beviel prima. Maar laatste tijd heb ik steeds meer inkomende gesprekken zonder geluid (computers/sales) die nabellen of nummer actief is etc.
Vraag is of je dit bij CC kunt instellen. Ik wil namelijk mijn nummer laten porteren. Ik maak er bijna geen gebruik van. Alleen als ik een keer naar een 0900 nummer wil bellen. Maar een vaste lijn is altijd handig als mensen je goedkoop vanuit een vakantieland willen bellen.
//edit:// even gekeken en ik kan het niet vinden hoe je anonieme calls can doorsturen naar je voicemail bij CC. Mijn voip ata/dect kan het dacht ik wel maar daar heb jij niets aan. Die kanhet ook niet, toch maar weer eens spelen met asterisk als thuis centrale.
[ Voor 49% gewijzigd door franssie op 11-02-2014 21:34 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zeer dank voor je idee. In mijn pap2 gedoken en instellingen opgezocht. Blijkt dat er een instelling bestaat die onbekende geheime nummers kan blokkeren.franssie schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:14:
Dat lijkt mij meer iets van de voice adapter dan van de VOIP provider, al zijn er wel die die dienst aanbieden (CC dacht ik niet, zal even kijken).
//edit:// even gekeken en ik kan het niet vinden hoe je anonieme calls can doorsturen naar je voicemail bij CC. Mijn voip ata/dect kan het dacht ik wel maar daar heb jij niets aan. Die kanhet ook niet, toch maar weer eens spelen met asterisk als thuis centrale.
Block ANC Serv — Block Anonymous Call Service. It screens out calls from callers who have blocked their Caller ID information and blocks there calls.
Ideaal voor mijn situatie.
Nu nummer beëindigen bij huidige provider en porteren of nieuwe regionaal nummer nemen bij CC.
[ Voor 12% gewijzigd door teksetter op 11-02-2014 23:51 ]
Dat is goed nieuws! Ik heb een kwartier geleden een account aangemaakt bij CC en ben het zelfde van plan. Nu alleen nog een activatie email ontvangen, want die heb ik nog steeds niet. Begint lekker!nooberke schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:19:
Van Alles in 1 Plus naar Z2 ging automatisch hier met de portering van cheapconnect, de portering was zelfs nog iets goedkoper dan op de site van cheapconnect aangegeven stond!
Bij Ziggo zelf hebben we geen stappen hoeven ondernemen
/Edit: Wachtwoord vergeten geklikt, nu wel email ontvangen. Nu afwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door Napsju op 12-02-2014 14:06 ]
Lekker!
De losse toestellen C610H zijn relatief duur in de pricewatch.
9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.
Ik dacht dat Siemens A gebruikt voor met antwoord apparaat, H voor handset en dat de rest gewoon gelijk is.
Maar aangezien het geen N300A topic is, en er in meerdere topics wel over deze mooie VOIP2DECT adaptor gesproken wordt, topic (voor deze heb ik geen tijd en te weinig ervaring met expert instellingen).
Nee, niet 5060 forwarden. Dat is weer een gaatje in je firewall. Zonder werkt het ook.raven22 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:33:
ja dat werkt ook prima, alleen even poort 5060 forwarden naar je n300a en qos zo instellen dat verkeer naar je n300a en/of poort 5060 voorrang heeft.
Lekker!
Bij stapels hebben ze ze weer. Quad set C610 voor € 131,89. http://www.staples.nl/search?keywords=c610&x=0&y=0motormuis schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:08:
Vraagje, werkt die quad set C610 hetzelfde als de C60H op de N300a?
De losse toestellen C610H zijn relatief duur in de pricewatch.
Wat je dan krijgt is 2x een C610A duo set.
Deze combi gebruik ik ook met de N300a.
Lekker!
Lekker!
Vraagje: hoe kan ik me laten registreren in de telefoongids? Ze zeggen dat dit alleen kan via je provider, maar ik kan er niets over vinden bij CheapConnect. Is het uberhaubt wel mogelijk?
Jammer hoor.Helaas,
Momenteel bieden wij geen gidsvermeldingen aan.
Dit staat nog steeds op onze roadmap, maar ik heb hier geen release datum voor staan.
E.dentifier om over te boeken -> Gereed
Laptop en internetbrowser -> Gereed
Inloggegevens -> Gereed
Inloggen op cheapconnect -> Resource Limit Is Reached
Edit: Uurtje later deed ie het weer
[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 23-02-2014 08:23 ]
Dus ik hoef geen poorten open te zetten om inkomende VOIP gesprekken (met een Cisco 3102) mogelijk te maken?geerten schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 02:23:
[...]
Nee, niet 5060 forwarden. Dat is weer een gaatje in je firewall. Zonder werkt het ook.
nee dat hoeft inderdaad niet, tenminste bij mij niet (telfort router naar panasonic voip dect telefoon).jongetje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:48:
[...]
Dus ik hoef geen poorten open te zetten om inkomende VOIP gesprekken (met een Cisco 3102) mogelijk te maken?
je kunt het natuurlijk heel makkelijk zelf even proberen
Hier ook geen poorten geforward, met een Cisco E4200 en een Cisco SPA
12/02/14 CheapConnect account aangemaakt
12/02/14 CheapConnect nummerbehoud aangevraagd vanuit Ziggo Alles-in-1 Extra
12/02/14 Laatste factuur Ziggo naar CheapConnect gestuurd tbv nummerbehoud
14/02/14 Nummerbehoud goedgekeurd door Ziggo en CheapConnect
14/02/14 SIP gegevens CheapConnect ontvangen
28/02/14 Nummer succesvol geporteerd naar CheapConnect
01/03/14 Ziggo heeft het Alles-in-1 Extra pakket automatisch omgezet naar TV Standaard en Internet Z3
01/03/14 -->Gelijk maar twee andere Ziggo nummers van familie geporteerd.
Lekker!
Makkelijk he?Napsju schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:20:
Geweldig!
12/02/14 CheapConnect account aangemaakt
12/02/14 CheapConnect nummerbehoud aangevraagd vanuit Ziggo Alles-in-1 Extra
12/02/14 Laatste factuur Ziggo naar CheapConnect gestuurd tbv nummerbehoud
14/02/14 Nummerbehoud goedgekeurd door Ziggo en CheapConnect
14/02/14 SIP gegevens CheapConnect ontvangen
28/02/14 Nummer succesvol geporteerd naar CheapConnect
01/03/14 Ziggo heeft het Alles-in-1 Extra pakket automatisch omgezet naar TV Standaard en Internet Z3
01/03/14 -->Gelijk maar twee andere Ziggo nummers van familie geporteerd.
Hier ook bezig om familie te porteren (van zowel ziggo als kpn), als ik provisie zou vragen had ik nog een leuk zakcentje
Misschien kun je dit in bij de telefoongids zelf aangeven: http://www.detelefoongids.nl/personen/6-1/ en dan "Uw vermelding wijzigen".TheovdS schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:06:
Ik heb sinds kort ook een CheapConnect-accountje gekoppeld aan mijn Fritzbox, werkt uitstekend!
Vraagje: hoe kan ik me laten registreren in de telefoongids? Ze zeggen dat dit alleen kan via je provider, maar ik kan er niets over vinden bij CheapConnect. Is het uberhaubt wel mogelijk?
Ik heb hier geen ervaring mee, dus op eigen risico
Probeer het is met een app op je smartphone of tablet? Dan kom je er snel achter of de gegevens werkenJoosie200 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:08:
Ik ben inmiddels een week verder sinds portering. Van cheapconnect de VoIP gegevens gekregen, die ik heb ingevoerd bij mijn Siemens C470. Toch kan ik nog niet gebeld worden op mijn geporteerde Ziggo nummerDe C470 geeft zelf als melding 'server temporarely unavailable' ipv zoals met voipstunt zo vaak 'registration failed' Heeft CC verkeerde gegevens gestuurd per mail of waar zit de fout? Ik had het idee dat die C470 wel 8 servers tegelijk aan kan, maar een voor VoIP out en in werkt hier dus niet zoals gehoopt.
Klopt, maar als dat moet is de VOIP op je modem nog actief, dus even in het menu kijken of dat nog aan staat.Napsju schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:45:
Poort 5060 forwarden naar je SIP telefoon wil wel eens helpen.
SIP client (voip) belt in op de server, de server belt niet de client (vziw nodig om meerdere clients op 1 nummer te ondersteunen)
Helaas:HvanderT schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:52:
[...]
Misschien kun je dit in bij de telefoongids zelf aangeven: http://www.detelefoongids.nl/personen/6-1/ en dan "Uw vermelding wijzigen".
Ik heb hier geen ervaring mee, dus op eigen risico
Ik ga ze even mailen, maar ik heb weinig hoop.Uw gegevens kunnen niet worden aangepast.
Het nummer 0853010287 is niet bij ons bekend.
Dit kan verschillende oorzaken hebben:
a) Het nummer bestaat niet of u heeft een typfout gemaakt. Klik hier om het nogmaals te proberen.
b) Het nummer bestaat wel, maar uw telecomaanbieder heeft uw gegevens niet bij ons aangemeld.
Neem contact op met uw telecomaanbieder met het verzoek om uw nummer met uw naam, adres en woonplaats aan te melden bij de centrale Nederlandse nummerinformatie-databank.
toch aan ATA er tussen?franssie schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:19:
[...]
Klopt, maar als dat moet is de VOIP op je modem nog actief, dus even in het menu kijken of dat nog aan staat.
SIP client (voip) belt in op de server, de server belt niet de client (vziw nodig om meerdere clients op 1 nummer te ondersteunen)
Thuis gaat de telefoon over als ik bel, alleen Ziggo heeft me blijkbaar naar Z1 omgezet wat qua snelheid ook wel logisch is omdat ik alles in 1 basis had.
Mijn Ziggo loopt wat achter, kan ik het nog niet checken.
Krijg zelfs als ik in gesprek ben (op mijn analoge DECT set van siemens) een melding als iemand probeert te bellen (met het nummer!). Ben tot nu toe erg tevreden!
Denk dat ik me maar eens moet verdiepen in het dial-plan van een PAP2T, althans ik denk dat je daar in moet stellen dat hij sneller belt. Het duurt zolang tussen de laatste toon van het nummer dat je belt en het bellen van het nummer. Vast een pauze die ergens ingesteld staan dat de ata wacht voordat hij weet dat je klaar bent met nr invoeren.
Dit is het standaard dial-plan
(*xx|[3469]11|0|00|[2-9]xxxxxx|1xxx[2-9]xxxxxxS0|xxxxxxxxxxxx.)
[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 08-03-2014 09:19 ]
(112S0<:@gw2> | <:003170>[2-8]xxxxxxS0<:@gw1> | 0800xxxx.<:@gw2>| <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0<:@gw1> | <0:0031>8[1-9]xxxxxxxS0<:@gw1> | 090[069]xxxx.<:@gw2> | 00xxx.<:@gw1> |
GW1 is bij mij freevoideal en GW2 cheapconnect.
112S0<:@gw2> | Als je 112 belt wacht hij niet (daar is die S0 voor) en gaat over GW2 |
<:003170>[2-8]xxxxxxS0<:@gw1> | ik woon in Den Haag dus als ik een 7 cijferig nummer bel dat begint met 2, 3, 4, 5, 6, 7 of 8 dan zet hij er 003170 voor en belt direct(dus het eerste cijfer 2,3,4,5,6,7,of 8 en dan 6 x'en voor willekeurige cijfers) |
0800xxxx.<:@gw2> | Alle gratis nummers. Omdat deze nummers verschillende lengtes hebben moet je hier op een time-out wachten (dus geen S0) |
<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0<:@gw1> | Dit zijn alle vaste en mobiele nummers in nl. Je kunt eventueel een uitzondering maken voor die met een 6, maar bij mij gaat dat allemaal toch via freevoipdeal. Dus eerste 0 wordt hier vervangen door 0031 (dus 0612345678 wordt vervangen door 0031612345678 |
090[069]xxxx.<:@gw2> | Alle servicenummers. Omdat deze nummers verschillende lengtes hebben moet je hier op een time-out wachten (dus geen S0) |
00xxx.<:@gw1> | Alle buitenlandsenummers |
<0:0031>8[1-9]xxxxxxxS0<:@gw1> | Deze is voor de 08X nummers (maar niet 0800) |
Hier overigens nog nooit problemen gehad met zowel inkomende als uitgaande gesprekken
dat staat voor gateway, maar is dat nu hetzelde als Line 1 en Line 2 of
Moet nog uitvogelen hoe ik nu uitbel met freevoipdeal en waar ik dat instel in de overvloed aan instellingen op de PAP2T
ik laat service nummers ook via freevoipdeal lopen, ben je sneller door je tegoed heen en heb je weer freedaysjongetje schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:11:
Mijn dialplan is:
(112S0<:@gw2> | <:003170>[2-8]xxxxxxS0<:@gw1> | 0800xxxx.<:@gw2>| <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0<:@gw1> | <0:0031>\[8][1-9]xxxxxxxS0<:@gw1> | 090\[069]xxxx.<:@gw2> | 00xxx.<:@gw1> |
GW1 is bij mij freevoideal en GW2 cheapconnect.
112S0<:@gw2> Als je 112 belt wacht hij niet (daar is die S0 voor) en gaat over GW2 <:003170>[2-8]xxxxxxS0<:@gw1> ik woon in Den Haag dus als ik een 7 cijferig nummer bel dat begint met 2, 3, 4, 5, 6, 7 of 8 dan zet hij er 003170 voor en belt direct(dus het eerste cijfer 2,3,4,5,6,7,of 8 en dan 6 x'en voor willekeurige cijfers) 0800xxxx.<:@gw2> Alle gratis nummers. Omdat deze nummers verschillende lengtes hebben moet je hier op een time-out wachten (dus geen S0)
<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0<:@gw1>Dit zijn alle vaste en mobiele nummers in nl. Je kunt eventueel een uitzondering maken voor die met een 6, maar bij mij gaat dat allemaal toch via freevoipdeal. Dus eerste 0 wordt hier vervangen door 0031 (dus 0612345678 wordt vervangen door 0031612345678
090\[069]xxxx.<:@gw2>Alle servicenummers. Omdat deze nummers verschillende lengtes hebben moet je hier op een time-out wachten (dus geen S0) 00xxx.<:@gw1> Alle buitenlandsenummers
volgens mij ondersteund de pap2t maar 1 lijn, voor meerdere lijnen heb je de spa3000 serie nodighjs schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:26:
Wat ik nu nog niet snap is dat GW1 & GW2.
Moet nog uitvogelen hoe ik nu uitbel met freevoipdeal en waar ik dat instel in de overvloed aan instellingen op de PAP2T(en alleen Line 1 in gebruik)
Een gateway is anders dan een line. Die van mij (Cisco 3102) heeft maar 1 line. De gateway moet je zien als provider (die je onder GW1 t/m GW4 kan instellen). Op de Cisco 3102 is GW0 de analoge lijn die je erop aan kunt sluiten.hjs schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:26:
Moet nog uitvogelen hoe ik nu uitbel met freevoipdeal en waar ik dat instel in de overvloed aan instellingen op de PAP2T(en alleen Line 1 in gebruik)
SPA ATA’s: instellingen bij gebruik in Nederland.
Dial Tone: 425@-19;30(*/0/1)
Second Dial Tone*: 425@-19;30(*/0/1)
Outside Dial Tone: 425@-16;30(*/0/1)
Busy Tone: 425@-19;30(.5/.5/1)
Reorder Tone: 425@-19;30(.25/.25/1)
Off Hook Warning Tone**: 425@-19;*(.25/.25/1)
Ring Back Tone: 425@-19;*(1/4/1)
Confirm Tone: 425@-19;2(1/1/1)
SIT1 Tone: 950@-19,1400@-19,1800@-9;30(.333/0/1,.333/0/2,.333/1/3)
MWI Dial Tone***: 425@-19;3(.25/.25/1);27(*/0/1) Cfwd Dial Tone: 425@-19;30(.5/.05/1)
Secure Call Indication Tone****: 1250@-19,900@-19,800@-19,1000@- 19;4(.2/0/1,.2/0/2,.2/0/3,.2/0/4,0/1.2/0)
Ring1 Cadence: 90(1/4)
Ring2 Cadence: 90(.3/.4,.3/4)
CWT1 Cadence: 60(.5/9.5)
CWT Frequency: 425@-16
Ben sinds vandaag ook geporteerd van Ziggo naar Cheapconnect. Heb een SPA112 gekocht en werkt prima. Met bovenstaande instellingen en onderstaand dialplan werkt het goed.
( 00xxx. | <:0031594>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )
[ Voor 15% gewijzigd door Turbodesk617 op 14-03-2014 21:48 ]
Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.
Om ongeveer half zes werd een telefoongesprek twee keer afgebroken, hoorde ik van haar.
Rond zes uur probeerde ik haar te bellen en kreeg te horen dat het "mobiele" mummer niet bereikbaar was. (Mijn moeder heeft een VoIP-nummer als vervanging van haar vaste lijn, niet mobiel dus).
Ik ben rond half zeven langsgeweest. De kiestoon werd steeds onderbroken op de lijn van CheapConnect. Bellen en gebeld worden was onmogelijk. Jammer genoeg had ik mijn notebook niet bij me en kon ik het modem niet controleren op foutmeldingen
Ik heb het modem uit- en aangezet. Alles leek het weer te doen na testgesprekken van en naar mijn mobiel.
Om kwart voor negen was het weer zover: testgesprekken van en naar mijn mobiel deden het niet. De kiestoon werd ook steeds onderbroken op de lijn van CheapConnect.
Ik heb maar nog een keer het modem uit- en aangezet. Daarna deed alles het als vanouds. Hoe lang het nu goed blijft gaan weet ik niet....
Thuis aangekomen heb ik gecontroleerd of ik mailtjes van CheapConnect heb ontvangen i.v.m. een storing: Niets. Er was ook geen internetstoring bij Telfort bij mijn weten. Edit: Ik heb dit o.a. gecontroleerd op het Telfortforum, storingpagina van Telfort en op GoT in het Telforttopic. Geheel tegen mijn verwachting in vind ik ook niets over storingen op het forum van CC en in dit topic op GoT. Vreemd...
Net om 6:53 ingelogd bij CC
SIP status
SIP status:
Geen SIP aanmelding
SIP user agent:
SIP contact:
[ Voor 11% gewijzigd door Shmoopy op 15-03-2014 06:55 ]
edit: heb mail contact gehad met CC, ze zijn zich niet bewust van een storing maar zijn het aan het uitzoeken.
[ Voor 29% gewijzigd door raven22 op 15-03-2014 10:14 ]
Werkt sinds 1 minuut weer.
Dat is wel een goede opmerking, nu zie ik mijn status ook (weer).Mr Magic schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:22:
@Shmoopy: je weet dat je om de SIP-status te zien bij CheapConnect altijd op "Update Status" moet klikken? Als je alleen inlogt zonder dit te doen zie je nooit de actuele status op de website.
Kan me niet herinneren of dat altijd al zo was.
Ik heb het idee dat er de laatste tijd veel nieuwe klanten zijn bijgekomen bij CheapConnect o.a. i.v.m. de nieuwe hoge tarieven bij Ziggo en KPN (analoge telefonie). Misschien dat deze toename door voormalige Ziggo- en KPN-klanten voor capaciteitsproblemen zorgt bij CheapConnect. Ik weet het niet hoor...
Wat wel duidelijk is, is dat meer CheapConnect-klanten een slechte verbinding hebben ervaren (i.i.g. zaterdagochtend).
Anoniem: 319232
Kan CC dat gedaan hebben?
Heb je zelf gedaan om te testen, weddenhjs schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:26:
[ Voor 53% gewijzigd door franssie op 17-03-2014 21:23 ]
Nu ga ik binnenkort verhuizen en kom ik in Ziggo gebied terecht. Daar ben ik sowieso al niet zo blij mee en had ik ook niet verwacht, aangezien ik hemelsbreed maar een kilometer of 5 verderop ga wonen. Anyways, dat is offtopic.
Ik ga dus een Ziggo abbo nemen daar, en ik zie op de Ziggo site dat het verschil tussen 2-in-1 en 3-in-1 redelijk groot is, dus dan kan ik beter 2-in-1 nemen en een nummer bij Cheapconnect. Maar als ik nu mijn (UPC) nummer wil porteren, wat is dan verstandig? Nu al doen, of eerst UPC opzeggen en dan het nummer porteren?
3e mogelijkheid is nummer laten vervallen en een nieuwe aanvragen...
porteren is automatisch opzeggen bij upc (alleen telefonie), duurt afhankelijk van latende partij zo'n 2-3 weken (telfort 1 week, ziggo 2)FreakNL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:20:
Ik maak momenteel gebruik van een UPC alles-in-1 pakket, waarbij ik de inkomende telefonie aangesloten heb op mijn Fritz!Box, uitgaand bel ik via Freevoipdeals. Ik had eigenlijk alleen nog 3-in-1 voor het telefoonnummer. Het verschil bij UPC tussen 3-in-1 en 2-in-1 is ook niet zo groot, dus een los nummer (bijv via Cheapconnect) was niet nodig...
Nu ga ik binnenkort verhuizen en kom ik in Ziggo gebied terecht. Daar ben ik sowieso al niet zo blij mee en had ik ook niet verwacht, aangezien ik hemelsbreed maar een kilometer of 5 verderop ga wonen. Anyways, dat is offtopic.
Ik ga dus een Ziggo abbo nemen daar, en ik zie op de Ziggo site dat het verschil tussen 2-in-1 en 3-in-1 redelijk groot is, dus dan kan ik beter 2-in-1 nemen en een nummer bij Cheapconnect. Maar als ik nu mijn (UPC) nummer wil porteren, wat is dan verstandig? Nu al doen, of eerst UPC opzeggen en dan het nummer porteren?
3e mogelijkheid is nummer laten vervallen en een nieuwe aanvragen...
ik zou al nummer laten porteren voor overstap naar ziggo, hoef je bij ziggo alleen een internet en tv af te sluiten
Ervaart iemand hier problemen met de nummerweergave van FreeVoipDeal? Het heeft bij mij gewoon gewerkt maar het werkt hier nu al zeker een aantal dagen niet. Wanneer ik met mijn Gigaset C470IP naar mijn gsm bel krijg ik "onbekend". Heb de basis al gereset en nummer opnieuw ingevoerd maar het heeft niet geholpen.
Zie de laatste pagina reacties hier:Bandicoot schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:20:
Niet zozeer een CheapConnect vraag, maar aangezien hier veel mensen net als ik CheapConnect combineren met FreeVoipDeal lijkt me dit de beste plek.
Ervaart iemand hier problemen met de nummerweergave van FreeVoipDeal? Het heeft bij mij gewoon gewerkt maar het werkt hier nu al zeker een aantal dagen niet. Wanneer ik met mijn Gigaset C470IP naar mijn gsm bel krijg ik "onbekend". Heb de basis al gereset en nummer opnieuw ingevoerd maar het heeft niet geholpen.
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]
Hier staan ook een aantal oplossingen.
Er schijnt een probleem geweest te zijn, wat inmiddels al opgelost is. Maar nog steeds ervaren mensen dit probleem.
davasch schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:05:
Naar aanleiding van de problemen met het meezenden van een caller-ID en het uitblijven van een reactie van FVD heb ik er toch nog eens zelf naar gekeken, met resultaat![]()
In mijn Siemens Gigaset heb ik de volgende instellingen ingevoerd:
Authentication Name: <gebruikersnaam>
Authentication password: <wachtwoord>
Username: <geverifeerd tel. nr, +31....>
Display name: <geverifeerd tel. nr, +31....>
Als iemand naar de vaste telefoon belt (Panasonic dect set aan Cisco SPA112) dan hoort de beller de persoon aan de vaste telefoon heel erg haperend. Diegene die gebeld word op de vaste lijn heeft nergens last van.
Bellen naar tablet welke gebruik maakt van hetzelfde netwerk (internetverbinding & cheapconnect) geeft geen problemen
Van vaste telefoon naar buiten geeft ook geen problemen
Modem/router/SPA112 zijn reeds herstart. Internetverbinding heeft geen packetloss naar de SIP server en ongeveer 22MS ping
Iemand enig idee in welke richting ik het probleem moet zoeken?
Heb je het modem wel eens een Hard reset gegeven , en of het ipadres van cheapconnect gebruikt alleen dus niet sip.cheapconnect.net?
een hardreset heeft bij mij een tijd geleden het probleem opgelost van het modem
Sip.cheapconnect.nl geeft hier 78.40.244.252 als IP, zal dat zo is proberen
EDIT: IP gebruiken helpt in ieder geval niet
[ Voor 13% gewijzigd door nooberke op 05-04-2014 16:49 ]
Klinkt bekend. Ik heb mijn moeder de afgelopen week ook horen klagen over gesprekken bij uitbellen waarbij alleen degene die gebeld wordt niets hoort. Als mijn moeder direct daarna teruggebeld wordt, gaat het wel goed. Ik dacht dat de DECT-telefoon of modem/router stuk aan het gaan was. Zelf kan ik de storing niet reproduceren.nooberke schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:14:
Sinds van de week hier een raar probleem
Als iemand naar de vaste telefoon belt (Panasonic dect set aan Cisco SPA112) dan hoort de beller de persoon aan de vaste telefoon heel erg haperend. Diegene die gebeld word op de vaste lijn heeft nergens last van.
Ik ga mijn moeder maar een simpele mobiele telefoon met HEMA-prepaid geven als fallback, denk ik. VoIP via CheapConnect ging maandenlang goed maar de laatste weken blijkt het "te vaak" onbetrouwbaar.
(Een Panasonic DECT-telefoon via een Zyxel P2812HNU-F1 op een Telfortverbinding).
Het is hier echt alleen maar als gebeld word naar de huistelefoon, bij zelf uitbellen geen probleemShmoopy schreef op zondag 06 april 2014 @ 05:53:
[...]
Klinkt bekend. Ik heb mijn moeder de afgelopen week ook horen klagen over gesprekken bij uitbellen waarbij alleen degene die gebeld wordt niets hoort. Als mijn moeder direct daarna teruggebeld wordt, gaat het wel goed. Ik dacht dat de DECT-telefoon of modem/router stuk aan het gaan was. Zelf kan ik de storing niet reproduceren.
Ik ga mijn moeder maar een simpele mobiele telefoon met HEMA-prepaid geven als fallback, denk ik. VoIP via CheapConnect ging maandenlang goed maar de laatste weken blijkt het "te vaak" onbetrouwbaar.![]()
(Een Panasonic DECT-telefoon via een Zyxel P2812HNU-F1 op een Telfortverbinding).
Het is dan net alsof je de helft van het gesprek mist... Soort van haperend... Rare is dat als ik er op de tablet opgenomen word er niks aan de hand is
Ok, dus dan vervang ik dat Cisco ATA en het Panasonic basis station door deze Siemens en kan als het goed is mijn twee losse panasonic handsets die ik ook nog heb aanmelden op de Siemens.franssie schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:52:
In theorie moet dat werken als de Panasonics GAP compliant zijn. Dingen als telefoonboeken etc werken dan niet noodzakelijk, maar bellen, gebeld worden en nummerherkenning zou via die standaard moeten werken.
In theorie dan.
Aangezien je dan waarschijnlijk niet veel kan met speciale fabrikant functies denk ik dat je snel tot de conclusie komt dat een extra Siemens handset voor een appel en een ei prettiger ishjs schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:12:
[...]
Ok, dus dan vervang ik dat Cisco ATA en het Panasonic basis station door deze Siemens en kan als het goed is mijn twee losse panasonic handsets die ik ook nog heb aanmelden op de Siemens.
In theorie dan.
De Cisco ATA verbruikt zo'n 4 a 5 watt
ik heb een panasonic voip ip toestel (vergelijkbaar met de siemens) en die verbruikt minder dan 1 watthjs schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:28:
Kan alleen niet terug vinden wat zo'n Siemens nu verbruikt als hij aangesloten op het netwerk staat te wachten totdat er iemand belt. (wat hij bij mijn die 99,9% van de tijd doet)
De Cisco ATA verbruikt zo'n 4 a 5 watt
Het gaat om een kx-tpg500, die komen regelmatig op marktplaats langs voor onder de 50 euro incl 1, 2 of 3 handsets. Ik weet niet of ik mag linken http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
[ Voor 27% gewijzigd door raven22 op 17-04-2014 12:27 ]
Met die Siemens en Panasonic kun je wel instellen dat je wordt gebeld via Cheapconnect en dat je uitgaand belt via <vulgoedkopenaamin> (dat kan nl ook niet op mijn huidige ata)
ik geloof 8 accounts op de panasonic, dus ruim voldoende.hjs schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:50:
Ook mooie optie, eens in de gaten houden.
Met die Siemens en Panasonic kun je wel instellen dat je wordt gebeld via Cheapconnect en dat je uitgaand belt via <vulgoedkopenaamin> (dat kan nl ook niet op mijn huidige ata)
Ik heb nu ook een gratis sip account bij linphone.org en kan gratis gebeld worden op mijn thuistelefoon.
Wat een ellende... Maandag was er een flinke storing bij CheapConnect. Uitbellen ging niet en inkomende gesprekken werden afgebroken. Ook de kiestoon werd steeds onderbroken. Ik dacht eerst weer aan een falende internetverbinding of falende hardware. Modem uit- en aanzetten hielp niet. Ik heb net thuis mijn mail doorgelezen en zag bovenstaande bericht staan. Helaas was het een verstoring bij CC. Het tijdelijk registreren van sip.cheapconnect.nl i.p.v. sip.cheapconnect.net (via remote management) hielp niet. "SIP unregister" en "SIP register" ook niet. Via remote management rebooten van het Zyxel P-2812HNU-F1 hielp ook niet.Geachte relatie,
Het spoedonderhoud van afgelopen 25 april 2014 is succesvol uitgevoerd. Capaciteit is verhoogd op onze registratie servers, waardoor bij een zelfde aanval de aanval gemakkelijk kan worden afgewend.
Doordat we de core niet off-line hebben gehaald, zijn de bestaande registratie en her-registaties behouden gebleven. Sommige devices, onder andere Asterisk gebaseerde systemen (Elastix, FPBX etc..) en diverse modellen van FritzBox kunnen hier niet optimaal mee om gaan en ondervinden hiervan last.
==> Hoe herkent u dit probleem?
Als uw apparaat geregistreerd is, is er niets aan de hand en hoeft u geen stappen te ondernemen.
Heeft u een toestel dat niet registreert en/of meldingen van 403 (omschrijving: forbidden) in uw logfile voer dan één de volgende methodes uit:
- Forceer een volledige her-registratie van uw apparaat op ons platform. Dat kan betekenen het SIP account tijdelijk uit te schakelen en vervolgens weer opnieuw in te schakelen. Bij Asterisk is een 'sip reload' _niet_ voldoende.
- of: herstart het apparaat of service, zodat een volledige her-registatie plaatsvindt.
- of: registreer tijdelijk op van sip.cheapconnect.net naar sip.cheapconnect.nl (of visa versa, afhankelijk van uw huidige instelling).
==> Aangeraden setting
Opgevallen is dat veel SIP accounts niet de aanbevolen instelling hanteren, wij verzoeken u dit na te kijken:
Register expiration/
Registation timeout/
Registration interval
---------------------
Minimaal 300 seconden
Maximaal 3600 seconden
Met vriendelijke groet,
CheapConnect.net
Ik zag steeds in het modem VoIP-log: SIP Registration: SIP:3130*******: Register Fail, error_cause 83 (response code: 200)
Mijn laatste poging: Via 78.40.244.252 geregisteerd. Gek genoeg ging dat wel goed! Ik heb net een inkomend en uitgaand gesprek gevoerd met mijn moeder. Hoe lang het nu goed blijft gaan weet ik niet....
Topic bij CheapConnect:
http://forum.cheapconnect...09456b4a488c06416#msg1295
Ik hoop dat die verhuizing van de sip servers naar Nederland geslaagd is en er geen storingen meer zijn.
Wanneer het weer veilig is om via load balancer sip.cheapconnect.net te registeren weet ik ook niet.
[ Voor 0% gewijzigd door Shmoopy op 29-04-2014 03:25 . Reden: aanvulling en spatie vergeten ]
Dat 78. ipadres is volgens mij oud. Ik kom nu met een tracert van sip.cheapconnect.nl uit bij 185.29.xxx.xxShmoopy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:32:
[...]
Mijn laatste poging: Via 78.40.244.252 geregisteerd. Gek genoeg ging dat wel goed! Ik heb net een inkomend en uitgaand gesprek gevoerd met mijn moeder. Hoe lang het nu goed blijft gaan weet ik niet....
Ik heb vanmiddag wel meerdere keren achtereenvolgend deze melding gehad in het modem:
SIP:3130*******: Register Fail, error_cause 83 (response code: 200)
Aan de kant van CC zijn alleen succesvolle registraties zichtbaar sinds vannacht.
Ik ben sinds vannacht maar weer via sip.cheapconnect.net verbonden omdat het vroeg of laat fout zou gaan via dat 78. ipadres.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Alternatieven?
Lijken mij er maar twee te zijn?
1) Andere SIP provider, de servers van budgetphone zijn waarschijnlijk wat rustiger nu
2) Andere hardware die wel om kan gaan met een storing, zoals de panasonic of de siemens dect/voip access points?
hier ook niet met een panasonic ip phone en bij mijn familie ook niet (telfort modem)nooberke schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:38:
Hier nergens last van gehad afgelopen dagen
heb een vraag met betrekking tot CheapConnect. Is dit vergelijkbaar met het telefonie gebeuren wat Tweak aanbied voor 2.50 euro per maand? Dit is ook VOIP, dus volgens mij is het hetzelfde principe?
Momenteel zit ik nog bij Tweak, maar door de wijzigingen bij Tweak ben ik me opnieuw aan het orienteren.
Waar het me eigenlijk om gaat is het volgende: begrijp ik het goed dat je niet altijd een extra kastje of IP telefoon nodig hebt om te kunnen bellen met CheapConnect? Kan ik de instellingen niet gewoon doen in de modem die ik krijg van mijn nieuwe ISP? Bijvoorbeeld een Ziggo of Telfort? Ze bieden namelijk zelf ook telefonie aan, volgens mij is dat allemaal VOIP?
Of kan ik simpelweg niet bij die instellingen en zijn ze gelockt?
Hoor het graag,
Mvg,
R.
maar moet zeggen dat de storingen van de afgelopen tijd wel irritant zijn. Mijn telfort modem kon er iig niet mee om, moet handmatig wat doen om het weer werkend te krijgen, heb de afgelopen dagen hier geen tijd voor gehad. mijn ouders hebben een online modem, en gelukkig registreerde die van hun wel na de storing. dus hoef ik niet naar ze tioe om dat op te lossen :-D
Zelfde problemen hier met een FB7170. Gebruik mijn nummer ook zakelijk en de afgelopen dagen diverse klachten gekregen dat ik wederom niet bereikbaar ben. Heb dezelfde FB voorheen met diverse andere providers probleemloos gebruikt. En bij CC werkte het tot voor kort ook goed.vliegnerd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:36:
En nu weer een storing. Ditmaal oplosbaar door een reset van de fritzbox. Helaas wel totaal onacceptabel; even offline geen probleem, zeker gezien de transparante storingsmelding van CC. Maar 2x in een week langdurig niet bereikbaar omdat ik handmatig iets moet doen: onacceptabel.
Alternatieven?
Ik gebruik nu sip.cheapconnect.nl. Hopelijk lost dat het probleem op. Zo niet, dan ben ik weg bij CC.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.
Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie