Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:42

Boullie

Da Bulster

fjskmdl2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:27:
Er zit standaard een rol van 1kg bij idd
PLA Silver idd

Boullie

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:12
Mag ik aan jullie voorstellen: Voron V2.1058

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tXmLMRk.png

[ Voor 5% gewijzigd door citruspers op 02-03-2021 16:44 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:23
citruspers schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:41:
Mag ik aan jullie voorstellen: Voron V2.1058

[Afbeelding]
Mooi ding, ben benieuwd naar de resultaten !

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Pixelmagic schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:27:
[...]

Mooi ding, ben benieuwd naar de resultaten !
Ik zou eigenlijk nog een boel tuning moeten doen (E-steps verder finetunen -> flow finetunen -> pressure advance finetunen -> resonantie finetunen), maar het ding is nu al prima aan het printen, zelfs met cool white ABS. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:57
@citruspers Gaaf ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:04
Hopelijk kan mij iemand helpen wat hier is mis gegaan. Bij de aansluiting lijken een aantal lagen verplaatst te zijn. Dit is de tweede keer dat dit op dit punt voor komt. Ik had reeds een nieuwe g code aangemaakt, maar met hetzelfde probleem.

Omdat ik een grote rol filament heb gebruikt, hangt deze naast ipv boven de printer. Maar het vreemde is dat de lagen erboven wel goed zijn gegaan. Ook het plaatje was niet verschoven. Bij de tweede keer had ik zelfs brim aangezet.

Had nog geprobeerd om via de timelapse op the spaghetti device te kijken maar daar kon ik helaas ook niet veel herkennen.

Kortom, heeft iemand nog een idee? En hoe ik dit voor de volgende keer kan voorkomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBsbh2FRaR_lVyYOgxpsxBcxTN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPUYajXQ3XUpK9RqahocHJhq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Thoit op 04-03-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 19:22
Thoit schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:58:
Hopelijk kan mij iemand helpen wat hier is mis gegaan. Bij de aansluiting lijken een aantal lagen verplaatst te zijn. Dit is de tweede keer dat dit op dit punt voor komt. Ik had reeds een nieuwe g code aangemaakt, maar met hetzelfde probleem.

Omdat ik een grote rol filament heb gebruikt, hangt deze naast ipv boven de printer. Maar het vreemde is dat de lagen erboven wel goed zijn gegaan. Ook het plaatje was niet verschoven. Bij de tweede keer had ik zelfs brim aangezet.

Had nog geprobeerd om via de timelapse op the spaghetti device te kijken maar daar kon ik helaas ook niet veel herkennen.

Kortom, heeft iemand nog een idee? En hoe ik dit voor de volgende keer kan voorkomen?

[Afbeelding]
Kan het niet zo goed zien, maar lijkt op een verzakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Thoit Gebeurt dit bij alle prints op die hoogte, of alleen bij dit model?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
rinkel schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:06:
[...]

Kan het niet zo goed zien, maar lijkt op een verzakking?
Links zie je een aansluiting die dus geheel rond moet zijn. Daar zijn een aantal lagen naar links verschoven. Wat nu de bovenkant is, was met printen trouwens de onderkant.
ocf81 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:24:
@Thoit Gebeurt dit bij alle prints op die hoogte, of alleen bij dit model?
Alleen bij dit model

[ Voor 45% gewijzigd door Thoit op 03-03-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Ik blijf toch met prusament PETG "problemen" houden met de eerste laag en het hechten op de textured sheet :(

Nouja problemen :+ , de printjes zijn van erg goede kwaliteit en ze springen niet spontaan los, maar ze trekken wel wat krom (vooral de hoekjes en losse randjes). Ik ben wat reserve onderdelen voor mijn net nieuwe MKS3+ aan het printen en bij de x-carrage-backplate kom ik bv dit tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiq_iAq_KuFuHFXMBKnDVsMHlx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MILohKKD4rGiWwHJ54v02Ngg.jpg?f=fotoalbum_large

Dit randje hoort helemaal paralel met de rest te lopen (bovenkant is kant waar object op het bed heeft gezeten). Ook is het object iets kromgetrokken. Objecten met een kleiner oppervlak (zoals de eindjes van de X gantry) hebben hier minder / geen last van. Printer is verder helemaal stock (nieuw, kit van vorige week) en keurig recht volgens de self-calibration.

Dit was wel een extreem geval, bij de andere onderdelen (MKS3+ parts) die ik heb geprint is het gebleven bij minimaal kromtrekken in de hoekjes. 8)

Je ziet bij het patroon van het textured sheet op het model nog wel heel licht de printlijnen en dat in combinatie van het kromtrekken zou je denken dat de nozzel nog iets lager mag.
Maar met first-layer-calibration heb ik nog minimale ribbels tussen de lijnen (iets te dicht bij het bed, maar heel minimaal), maar als ik hem hoger zet, plakken de dunne lijnen niet lekker.

Ik print met de default slicer instellingen en maak de textured sheet voor elke print schoon met 99% IPA.

Ik heb 0.0 problemen met PLA en de smooth pei sheet. De printer staat in een hoekje onder een schuine wand. Omdat ik nu niet duidelijk heb of nu te laag of te hoog zit met het bed, weet ik ff niet meer wat nu het probleem is. Zou het toch iets van tocht zijn? Zou een behuizing hier toch wat verbetering inbrengen?

Hebben jullie nog ideeën? Of is minimale warping gewoon normaal bij PETG en moet ik met een brim oid gaan printen? |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 03-03-2021 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:32
Beetje warping met PETG op zulke smalle richeltjes is niet heel gek nee. Ik geef PETG prints standaard een brim eigenlijk

Behuizing kan iets helpen maar ook met je temperaturen spelen.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Jampot007 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:47:
Beetje warping met PETG op zulke smalle richeltjes is niet heel gek nee. Ik geef PETG prints standaard een brim eigenlijk

Behuizing kan iets helpen maar ook met je temperaturen spelen.
Fijn eigenlijk om hier bevestiging van te krijgen; had namelijk niet het idee dat ik nog veel aan de z-hoogte kon aanpassen. Zal er eens eentje printen met brim en als dat makkelijk en netjes te verwijderen is dan gaat we dat lekker doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Brims komen normaal gezien redelijk gemakkelijk los. Eventueel kun je kleine rafelingen met een hoogkorrelig stukje schuurpapier bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Thoit schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:58:

[Afbeelding]
Het ziet er uit als een layer shift (bijvoorbeeld als je nozzle ergens achter blijft haken en de stepper vervolgens stallt). Het gekke is alleen dat de layer daarna weer terug is geshift...

Zou het kunnen dat de belt van een van je assen een iets ander pad heeft genomen (dus ipv over de binnenkant van een pulley over de buitenkant is gerold? Dat zou ook verklaren waarom de positie weer netjes "terug" verandert ne een paar lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
citruspers schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:34:
[...]

Het ziet er uit als een layer shift (bijvoorbeeld als je nozzle ergens achter blijft haken en de stepper vervolgens stallt). Het gekke is alleen dat de layer daarna weer terug is geshift...

Zou het kunnen dat de belt van een van je assen een iets ander pad heeft genomen (dus ipv over de binnenkant van een pulley over de buitenkant is gerold? Dat zou ook verklaren waarom de positie weer netjes "terug" verandert ne een paar lagen.
Precies, het vreemde vind ik ook dat het daarna wel goed gaat. En dat het twee keer op ongeveer hetzelfde punt fout gaat. Heb nog een foto van de andere kant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVKLf0bOO6BwYIL8SAaQCChAr1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eA6Jcyf0412NIatBW2qfZSpd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Thoit op 04-03-2021 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Thoit Heb je niet een losse pulley (tandwiel van motor naar riem)?
Misschien dat je op die eerste paar lagen een andere versnelling hebt waardoor het effect voorkomt, en toevallig dat ie zichzelf weer op de goede plek zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Thoit Wat voor een printer hebben we het eigenlijk over? Heb je TMC drivers met step loss detection?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Anoniem: 674295 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:11:
Ik blijf toch met prusament PETG "problemen" houden met de eerste laag en het hechten op de textured sheet :([...]
Ik print met de default slicer instellingen en maak de textured sheet voor elke print schoon met 99% IPA.
[...]
Hebben jullie nog ideeën? Of is minimale warping gewoon normaal bij PETG en moet ik met een brim oid gaan printen? |:(
Als eerste zou ik kijken naar tocht en de plek op het bed: de paar prints die bij mij met PETG zijn losgekomen was toen het hier heel koud was, en het waren prints die meer aan de zijkant van het bed zaten, die in het midden bleven wel goed zitten.

Verder heb ik de temperatuur en flow 5C/5% hoger staan dan in het standaard profiel.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Laatst online: 27-04 11:59

BiLo

PSN: toiletcleaner

Toiletman schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:07:
[...]

Als eerste zou ik kijken naar tocht en de plek op het bed: de paar prints die bij mij met PETG zijn losgekomen was toen het hier heel koud was, en het waren prints die meer aan de zijkant van het bed zaten, die in het midden bleven wel goed zitten.
Precies dat - warping moet eigenlijk nooit acceptabel zijn en is altijd het gevolg van een externe factor.

Als je 10 keer je kamer in komt (om je print te checken) en de deur open zwaait creëer je al onwenselijke tocht.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
ManIkWeet schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:26:
@Thoit Heb je niet een losse pulley (tandwiel van motor naar riem)?
Misschien dat je op die eerste paar lagen een andere versnelling hebt waardoor het effect voorkomt, en toevallig dat ie zichzelf weer op de goede plek zet.
Zal het eens controleren. Vreemde blijft dat het een hele dag erna gewoon goed blijft gaan.
ocf81 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:43:
@Thoit Wat voor een printer hebben we het eigenlijk over? Heb je TMC drivers met step loss detection?
Gaat om een Prusa i3 MK3S+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Als er nog iemand op de VORON trein wilt stappen zonder deze zelf te bouwen, ik kwam er 1 tegen in V&A:

V&A aangeboden: Voron V2.4 300X300 3d Printer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@BiLo en die is verkocht :+

Anyway ik heb een kleine aankondiging: ik ben terug aan printen in PETG en PLA *O* *O* alleen ik heb SSSSS in mijn lijnen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

Heb m'n SKR1.3 / TMC2209 setje ingebouwd. :)

Ging niet helemaal soepel.. Compileren moet met een ander software pakket (MS Visual Studio Code + Platformio) en dat was behoorlijk onoverzichtelijk, wat een chaotische user interface. :/

Had in eerste instantie problemen met m'n LCD paneeltje (reprap full graphics controller) waarvan de encoder niet goed werkte? reageerde alsof de knop constant ingedrukt was. Heb de oorzaak niet kunnen achterhalen, maar m'n printer had al een 20x4 display paneeltje en dat werkt wel naar behoren.

Vervolgens pasten de brackets die ik geprint had niet icm (het gebrek aan) lengte van de kabels, dus het bordje ligt nu ff los onder de printer.

En toen nog wat gekloot met endstop, home richting, etc. Maar ondertussen loopt de auto-calibratie.

Nu nog ff de hotend/bed PID autotune draaien en dan een testprintje. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iDaniel
Het zijn mooie dingen, die Vorons.

Ik ben bezig met de bouw van de Zero, misschien daarna ook de 2.4 bouwen. Even kijken hoe dit afloopt. Het sourcen van alle onderdelen is tot nu het lastigst. 8)7 Nu alleen nog alle electrique zoeken.

De Mgn7 rails en de Nema14 motors zijn zo schattig <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6g1MwIhUvYJO19g9I6vGacAjeww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T75SGU4PeHGa6iRprF3oVcZ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door iDaniel op 07-03-2021 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wat kost zo’n Voron 0 alles bij elkaar? Het is een schattig printertje om te zien.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

pwillemske schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:09:
Wat kost zo’n Voron 0 alles bij elkaar? Het is een schattig printertje om te zien.
Een kit op aliexpress kost je zon € 400

https://nl.aliexpress.com...8148356.25.75a78054WpjMFf

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@pwillemske @BiLo
Weet wel dat zo'n kit afgeraden wordt door de Voron community.
Die Chinezen pakken het eerste wat ze kunnen vinden in Shenzhen wat een beetje op het item in de sourcing guide lijkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

ManIkWeet schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:36:
@pwillemske @BiLo
Weet wel dat zo'n kit afgeraden wordt door de Voron community.
Die Chinezen pakken het eerste wat ze kunnen vinden in Shenzhen wat een beetje op het item in de sourcing guide lijkt...
Dat ligt er maar net aan wie je het vraagt. In het Discord channel zijn er zat die een kit van Aliexpress hebben gekocht en daar zeer tevreden mee zijn. Mijn kit van Alie valt ook weinig op aan te merken.

Maar ik ontken niet dat er zeker een verschil qua kwaliteit zal zijn tussen alle aanbieders.

Onderstaand een review van een Funssor Voron kit:

https://3dprintbeginner.c...oron-kit-a-detailed-look/

[ Voor 8% gewijzigd door BiLo op 08-03-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ook hiervoor hebben we V&A, niet op het forum aub

[ Voor 89% gewijzigd door _ferry_ op 08-03-2021 11:28 ]

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
DM'd!
iDaniel schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:34:
Het zijn mooie dingen, die Vorons.

Ik ben bezig met de bouw van de Zero, misschien daarna ook de 2.4 bouwen. Even kijken hoe dit afloopt. Het sourcen van alle onderdelen is tot nu het lastigst. 8)7 Nu alleen nog alle electrique zoeken.

De Mgn7 rails en de Nema14 motors zijn zo schattig <3

[Afbeelding]
Ik weet niet of je het NL kanaal in de Voron discord al hebt ontdekt, maar dat is een goudmijn aan informatie (niet alleen voor sourcing). En anders kun je me ook een berichtje sturen, er zit best wel wat overlap tussen de V2 en de V0.

[ Voor 98% gewijzigd door citruspers op 08-03-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Bezulba

Formerly known as Eendje

Bezulba schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:58:
[mbr]Ook hiervoor hebben we V&A, niet op het forum aub[/]
Ik begrijp de edit, maar ik wil hem kwijt aan iemand die er zelf wat van kan maken. Als ik hem op de V&A zet dan kan elke jan met de pet er mee aan de haal en krijg ik 20 mails van hoe en wat. Hier zitten de mensen die niet vies zijn van een beetje zelf prutsen, maar ik heb al een reactie, so it's all good.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
Klopt, ik ben ook actief op het Nederlandse kanaal. Het sourcen leek me zelf ook leerzaam, plus dat je zelf alles in de hand hebt, ik wil sowieso een andere hotend, de dragon.

Let wel dat Vorons 230V bedden hebben en dat je op deze onderdelen dus zeker niet moet gaan besparen. In beide van de bovengeposte kits zijn die niet volgens de BOM. Die dure 2.4 kit heeft geen thermische zekering. 8)7 Natuurlijk kun je zelf los kopen en installeren, maar het geeft wel aan dat die vendors dus niet altijd betrouwbaar spul leveren. Van die Zero moet je sowieso de SSR (~15 euro) en het bed (~25 euro) vervangen, en afhankelijk van de kwaliteit ook de bmg extruder en het hotend. Hier wordt vaak op bespaard in kits, en ik durf te wedden dat beide 10 euro kostende clones zijn. Dan nog 50 euro verzendkosten en eventuele importkosten. En dan moet je nog alle onderdelen zelf in ABS printen. Die 400 euro is dan al lang geen 400 euro meer.

Ik heb alles uit de EU besteld en verwacht ik incl. verzendkosten rond de 650-700 euro uit zal komen.

[ Voor 24% gewijzigd door iDaniel op 08-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

iDaniel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:10:
Ik heb alles uit de EU besteld
Op Amazon bestellen betekent niet automatisch in EU he.... :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48

BM

Moderator Spielerij
Heeft iemand een idee hoe dit fenomeen heet, en hoe ik het eventueel kan oplossen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAam4jVT51xIoc1FknW5dpN22b4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VZnTP5KYdnvKbqSuKv4MpSBd.png?f=fotoalbum_large
Niet de beste foto, maar je ziet daar waar de bodem van het object stopt (object is kwartslag gedraaid) een aantal lines die wat naar buiten komen, dat gebeurd rondom, en echt alleen daar waar de bodem (of whatever vlak stuk) stopt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 19:21
Een elephant foot? Z iets omhoog draaien met live adjust z?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
haarbal schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:59:
Een elephant foot? Z iets omhoog draaien met live adjust z?
Nee, het stuk bij de bodem is goed, waar de bodem ophoud word ie ff te breed, en daarna word het weer goed.

Elephants foot zou toch juist de eerste layers zijn?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
BM schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:52:
Heeft iemand een idee hoe dit fenomeen heet, en hoe ik het eventueel kan oplossen?[Afbeelding]
Niet de beste foto, maar je ziet daar waar de bodem van het object stopt (object is kwartslag gedraaid) een aantal lines die wat naar buiten komen, dat gebeurd rondom, en echt alleen daar waar de bodem (of whatever vlak stuk) stopt.
Dat soort ribbels kunnen 2 dingen zijn: een probleem met je as of een probleem met je extrusie. Als het je extrusie is kom je met Pressure Advance een heel eind, dan houd je in ieder geval de druk in je extruder over de hele print (ongeveer) hetzelfde.

Is dat trouwens een LCD behuizing voor een specifieke 3D printer? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 19:21
misschien ook minder massief printen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvWillegen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:04
BM schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:52:
Heeft iemand een idee hoe dit fenomeen heet, en hoe ik het eventueel kan oplossen?[Afbeelding]
Is het toevallig de eerste laag waar je infill begint (na de solide onderlagen)? Kan je dat in de slicer checken? Dat is namelijk een vrij bekent 'probleem' bij Prusa/PrusaSlicer

| 3D printing | Prusa | Formlabs | Modix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoostvWillegen schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:02:
[...]

Is het toevallig de eerste laag waar je infill begint (na de solide onderlagen)? Kan je dat in de slicer checken? Dat is namelijk een vrij bekent 'probleem' bij Prusa/PrusaSlicer
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Ga ik morgen eens verder naar kijken.
citruspers schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:46:
[...]

Dat soort ribbels kunnen 2 dingen zijn: een probleem met je as of een probleem met je extrusie. Als het je extrusie is kom je met Pressure Advance een heel eind, dan houd je in ieder geval de druk in je extruder over de hele print (ongeveer) hetzelfde.
ga ik morgen ook naar kijken.
Is dat trouwens een LCD behuizing voor een specifieke 3D printer? :+
Geen commentaar :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 20:42
Een aantal vragen.

Momenteel heb ik een windows laptop aan mijn ender 3 v2 die ik gebruik voor octoprint (omdat ik niets anders had) en heb ik prusaslicer daar weer aan gehangen zo dat ik vanaf prusaslicer rechtstreeks kan printen.

Nu wil ik naar een RPI gaan, en heb ik dus een PI, adapter, SD kaart en camera (meet extension cable denk ik) nodig.

Case en zo wil ik zelf printen. Alleen vind ik alleen kits waar een hoop inzit wat ik allemaal niet moet hebben, of alles los. Geen idee wat economischer is uiteindelijk, maar is het handiger om alles los te kopen en een PI camera er aan te hangen of gewoon een losse PI en een USB cam?

En weet iemand of het mogelijk is om de layer view in prusaslicer te syncen met de huidige layer in octoprint? Ik vind dat een betere view dan de gcode viewer qua progress en wat hij aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:35
LOTG schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:32:
Een aantal vragen.

Momenteel heb ik een windows laptop aan mijn ender 3 v2 die ik gebruik voor octoprint (omdat ik niets anders had) en heb ik prusaslicer daar weer aan gehangen zo dat ik vanaf prusaslicer rechtstreeks kan printen.

Nu wil ik naar een RPI gaan, en heb ik dus een PI, adapter, SD kaart en camera (meet extension cable denk ik) nodig.

Case en zo wil ik zelf printen. Alleen vind ik alleen kits waar een hoop inzit wat ik allemaal niet moet hebben, of alles los. Geen idee wat economischer is uiteindelijk, maar is het handiger om alles los te kopen en een PI camera er aan te hangen of gewoon een losse PI en een USB cam?

En weet iemand of het mogelijk is om de layer view in prusaslicer te syncen met de huidige layer in octoprint? Ik vind dat een betere view dan de gcode viewer qua progress en wat hij aan het doen is.
Ik heb een rpi met 7 inch touchscreen eraan hangen met daarop octodash, vind dat persoonlijk erg fijn werken.
Met de plugin van spaghetti detective, start ik vanaf afstand printopdrachten.
Ik heb de 5v voeding van de printer constant aan een telefoon adapter maar schakel de 220v voor de voeding van het hotend en het bed met de rpi via een Arduino compatibel relais.
Zo gaat de spanning er ook weer af als het hotend onder de 45 graden komt wanneer de print klaar is.

Heb nu de pi cam v2 na 3 webcams geprobeerd te hebben die niet compatibel bleken.
Een langere flatcable voor de camera is wel aan te raden. Heb zelf een kabel van een meter, en dat is nieteens erg lang.

Ik heb alles bij sos-solutions gekocht, ze hebben alles los op de site, maar je kan ook een kit kiezen en die dan zelf verder configureren.

[ Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 12-03-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:42

Boullie

Da Bulster

FRANQ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Ik heb de 5v voeding van de printer constant aan een telefoon adapter maar schakel de 220v voor de voeding van het hotend en het bed met de rpi via een Arduino compatibel relais.
Zo gaat de spanning er ook weer af als het hotend onder de 45 graden komt wanneer de print klaar is.
Heb je daar meer info over? Lijkt me wel een leuk project om aan mijn MK3s+ te hangen.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:52
Iemand ervaring met Mat pla filament van Devildesign?

Na het printen van de Landy van 3dsets nu begonnen met de nieuwste telg en dat is een 'vw kever' buggy.
Nou wilde ik een pre-staande koplampen kleur, dus kwam uit op mat felgroen

Maar het print echt voor geen ene moer, lijkt over te extruden maar als ik een extrusion test doe kom ik netjes op 0.42 uit(instelling van de pretty bmg pla profile van chris warcocki).
Standaard zwart van devildesign print nu zonder problemen.
Printer is een Bear mk3S met een bmg extruder, staat er los van wat mij betreft. maar wel handig om te vermelden.

Ik had het gewoon besteld zonder erbij stil te staan dat het specifiek mat was, nu begrijp ik dat online dat het lastiger te printen is omdat er extra toevoegingen in zitten(beetje hetzelfde als met wit filament)
Ik denk voor ik uren ga tinkeren, misschien heeft iemand hier er ervaring mee en heeft wat tips? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunderfield
  • Laatst online: 09:24
LOTG schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:32:
Geen idee wat economischer is uiteindelijk, maar is het handiger om alles los te kopen en een PI camera er aan te hangen of gewoon een losse PI en een USB cam?
Gebruik een pi cam.

Ik heb totaal 3 USB camera's geprobeerd met Octopi, nummer 3 draait redelijk stabiel. Toch raad ik aan om een Raspi camera te gaan gebruiken omdat het grootste deel van de octopi community die ook gebruikt (in ieder geval op hun fora). Hierdoor hoef je niet veel aan vreemde camera instellingen te zitten die per model webcam anders zijn en kun je een beetje bouwen op hun expertise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 20:42
@Sunderfield dat is natuurlijk ook zo. Gaan we er een zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@lennertvdkort Ik heb zelf nooit met Devil Design geprint, maar anderen in dit topic wel. @jbhc en @Pixelmagic gebruiken het geloof ik wel vaak.

Meer algemeen: Heb je al met de temperatuur lopen spelen om te zien of dat iets uitmaakt? Donkere kleuren hebben toch vaak een paar °C minder nodig dan lichtere kleuren van hetzelfde materiaal. Ik print zwart PETG op 240 en blauw PETG op 245 voor het beste resultaat. (Ja, dat maakt uit)

Verder kan je gewoon pech hebben met deze rol.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:57
@lennertvdkort Als het lijkt te over extruden kun je gewoon je extrusie multiplier wat verlagen. Kijk eens wat er gebeurt als je die op 0.95 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Boullie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Heb je daar meer info over? Lijkt me wel een leuk project om aan mijn MK3s+ te hangen.
Zal het van het morgen even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 17:23
lennertvdkort schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:28:
Iemand ervaring met Mat pla filament van Devildesign?

Na het printen van de Landy van 3dsets nu begonnen met de nieuwste telg en dat is een 'vw kever' buggy.
Nou wilde ik een pre-staande koplampen kleur, dus kwam uit op mat felgroen

Maar het print echt voor geen ene moer, lijkt over te extruden maar als ik een extrusion test doe kom ik netjes op 0.42 uit(instelling van de pretty bmg pla profile van chris warcocki).
Standaard zwart van devildesign print nu zonder problemen.
Printer is een Bear mk3S met een bmg extruder, staat er los van wat mij betreft. maar wel handig om te vermelden.

Ik had het gewoon besteld zonder erbij stil te staan dat het specifiek mat was, nu begrijp ik dat online dat het lastiger te printen is omdat er extra toevoegingen in zitten(beetje hetzelfde als met wit filament)
Ik denk voor ik uren ga tinkeren, misschien heeft iemand hier er ervaring mee en heeft wat tips? ;)
Deze staat op et verlanglijstje van de vrouw des huises, heb hem nog niet besteld dus. Ik ben tot op heden over alls filamenten van DevilDesign erg tevreden, we hebben ook de Galaxy purple en koper, beide ook anders dan de normale pla en printen zonder enige problemen. Ik ben benieuwd hoe het print, ik gebruik overigens Prusaslicer met de standaard Devildesign settings voor alle soorten.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
Check met een schuifmaat eens of de diameter netjes 1.75+-0.05 mm is. Anders even een temperatuurtoren en dan op de ideale temperatuur een retraction distance/speed testen doen.

[ Voor 43% gewijzigd door iDaniel op 12-03-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

AlexanderB schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:02:
Heb m'n SKR1.3 / TMC2209 setje ingebouwd. :)
En hij print! Wat een stilte :D nou zijn de ventilators het luidste onderdeel, dat is wel op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:52
ocf81 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:08:
Heb je al met de temperatuur lopen spelen om te zien of dat iets uitmaakt?
Verder kan je gewoon pech hebben met deze rol.
Ja, wel tijdens het printen gespeeld(misschien moet ik nog lager gaan qua temp, vroeger op mijn anet a8 zat ik met pla zo rond de 190, nu 210). toch eens een toren printen, is eigenlijk het enige wat het in mijn ogen nog kan zijn.. anders een slechte rol idd.
jbhc schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:14:
@lennertvdkort Als het lijkt te over extruden kun je gewoon je extrusie multiplier wat verlagen. Kijk eens wat er gebeurt als je die op 0.95 zet.
Standaard staat hij in dat profile al op 0.95, heb de flow aangepast tijdens het printen maar merkte weinig verschil. ook is de multiplier cube goed qua maat, maar dat is natuurlijk ook recht toe recht aan.
iDaniel schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:07:
Check met een schuifmaat eens of de diameter netjes 1.75+-0.05 mm is. Anders even een temperatuurtoren en dan op de ideale temperatuur een retraction distance/speed testen doen.
Dat is het eerste wat ik gecontroleerd heb. temptoren ga ik eens proberen, mijn mk3s is echt een beest in de goede zin van het woord. meeste dingen zijn gewoon op te lossen met minimale veranderingen, zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt :P

Bedankt voor de reactie's in ieder geval, mocht ik wat meer weten laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Bezulba schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:52:
[...]

Ik begrijp de edit, maar ik wil hem kwijt aan iemand die er zelf wat van kan maken. Als ik hem op de V&A zet dan kan elke jan met de pet er mee aan de haal en krijg ik 20 mails van hoe en wat. Hier zitten de mensen die niet vies zijn van een beetje zelf prutsen, maar ik heb al een reactie, so it's all good.
Hij is inmiddels gemaakt en heeft zijn eerste calibratiekubusje geprint 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jaSUoaY.png

[ Voor 5% gewijzigd door citruspers op 13-03-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Boullie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Ik heb zo goed als deze handleiding gevolgd.
https://www.google.com/am...ctoprint/%3famp_page=true

Enkel heb ik een dubbel relais toegepast om zowel de N als de L te schakelen.

Je weet anders nooit zeker of je de L afschakelt.

Ik heb dit relais
https://www.otronic.nl/a-...RJCVx5ukYuBhoCPCsQAvD_BwE

Ik heb de 5v voedingsspanning van een telefoon adapter gepakt (heb een 4 poorts telefoon oplader, hier heb ik ook andere dingen aan)

En de schakel spanning van de rpi 3.3v pin en een gpio pin.

Je moet alleen even kijken in welke stand de gpio pin staat bij het opstarten, want daar kan de plugin de pin nog niet inverteren waardoor het mogelijk is dat de relais tijdens het opstarten de printer van stroom voorzien.
Maar de NO van de relais zouden in principe ten alle tijden open moeten zijn tenzij je de opdracht geeft om te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 13-03-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoostvWillegen schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:02:
[...]

Ben daar nu naar aan het kijken, maar heb je enige idee hoe dat fenomeen heet? Ik zie in de settings niet zo 1-2-3 iets staan wat ik hieraan zo kunnen relateren :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een eitje gelegd

(Deel 3 is gepost *O* )

[ Voor 12% gewijzigd door ocf81 op 13-03-2021 13:44 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Hebben jullie een idee hoe ik de brim eraf krijg?
Krijg het met mn nagels in hele kleine brokjes los, maar met een mesje of afsteker beschadig ik de getextureerde laag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRQ4HsEH6u_ZpffA6umKBNn9G14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlKRpnJtC7WLg8g5IOZ8Qypi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 19:31
Misschien proberen om met IPA los te weken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

We kunnen verder in Open Source 3D Printing - Deel 3
Zie jullie daar :)
Pagina: 1 ... 195 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.