Arfman schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:19:
[...]
Hoeveel uur zou je nodig hebben om level 100 te worden?
Ik heb er 193 uur inzitten (jezus wat veel) en ik ben level 50, zie ik net. Om level 100 te worden zou ik er dus ~400 uur in moeten steken. Dat is dus elke dag voor een jaar lang minstens een uur spelen. Misschien haalbaar als student, maar voor de mensen die meer hobby's hebben (of claimen een leven te hebben, zoals ik

) is dat niet te doen.
Hoeveel uur je nodig hebt om level 100 te hebben hangt van zo verschrikkelijk veel factoren af, daar valt echt niets algemeens over te zeggen. Om maar wat te noemen:
-Game mode, close quarters domination biedt de hoogste SPM, dubbel xp weekenden daargelaten denk ik dat ik gemiddeld zo rond de 1500 spm zit dankzij de belachelijke KPM die je daar kan halen je hebt immers non-stop encounters, het snelle vlaggen cappen, veel spelers op een klein oppervlakte die gebruik maken van je kistje/tugs, de vele mensen die je als assault kan reviven, de hoeveelheid mensen die je supressed of kill assists op haalt etc. etc. Hoge KPM = veel ribbons en medals.
Daarna denk ik Rush gevolgd door TDM, de potentie van teamplay scores ligt veel hoger in Rush. De overige gamemodes zijn zoveel trager dat je ook automatisch lagere spms haalt.
-Class, de juiste klasse met het juiste wapen op het juiste moment op de juiste map scheelt ook al gigantisch. Snipen (met bolt action) zet niet zo heel veel zoden aan de dijk, idem met shotguns op grote open maps etc. etc.
-Squad, een goed werkend squad met goed gebalanceerde perks en klasses scheelt gigantisch in je 'uptime' dus hoevaak je dood gaat en weer moet wachten op respawn en weer naar de actie moet lopen. Lopen=geen scores. Squad orders harken overigens ook massa's punten binnen als je in een goed squad zit. Als je veel met vrienden speelt waar je goed op ingespeeld bent is BF3 een totaal ander spelletje dan als je alleen speelt.
-Team balance, hoe goed je ook bent in je eentje kan je niet zoveel beginnen als je met alleen maar knuppels in een team zit tegen een sterk, georganiseerd team. Veel deaths = vrijwel geen punten.
l
-Unock/assignment obsessie, als je persé alles wil vrijspelen zit je toch vaak met ineffectieve wapens voor de map/situatie waar je speelt te harken = lage SPM.
-Dubbel XP weken, spreekt voor zich, als je tijd hebt om dan te spelen gaat 't hard.
-Maps, city maps leveren veel meer actie dan grote open conquest maps.
-Kijk op 't spelverloop, de één heeft gewoon net wat meer feeling voor het spelletje dan de ander, dat is met alles in het leven zo. De een past zich goed aan het eigen team aan of kan goed anticiperen op de tegenstander, de ander blijft keer op keer 'fouten' maken of is erg voorspelbaar. Dit is ook datgene waar top ESL spelers zich echt op onderscheiden. Dit is erg goed te merken op AnR waar veel top spelers spelen, die gasten eindigen altijd en consequent met hoge scores, ongeacht de map/teams. Om een voorbeeld te geven: ik heb er zelf bijvoorbeeld rondes waar alles nét lekker valt en je dik wint maar minstens zoveel (zo niet meer) rondes waar ik niets in te brengen heb maar waar gasten van EYE, Epsilon, Rock, Psyc etc. consequent met dikke k/d's eindigen, ronde na ronde. Dat onderscheidt de absolute top in shooters naar mijn mening, niet de aim skills maar het goed anticiperen op de situatie.
Zo is er ongetwijfeld nog een hele hoop te verzinnen. Waar de obsessie van veel mensen (ik zeg niet dat jij dat hebt, meer in het algemeen op fora enz.) met level 100 spelers vandaan komt snap ik niet. Er valt toch niets meer te unlocken na level 45 uit m'n hoofd. Ik ben geweldige spelers met lage levels tegengekomen en minstens zoveel waardeloze teamspelers van level 100.
Gewoon lekker spelen, als je maar plezier hebt toch?