Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Allround prutser

quote:
Marzman schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:56:
FF 7, wat een onzin met die versienummers zeg. Lijkt wel of ze een sprintje trekken om IE 9 in te halen, maar vind het een beetje belachelijk klinken die versienummers zo.
Tja, het is de trend. Chrome is in krap drie jaar van 1 naar 12 (met 13 in dev) gebracht. Aan de ene kant hipdoenerij, aan de andere kant ... Nee, er is geen andere kant, haha :P

Evanescent wijzigde deze reactie 01-01-1970 00:00 (0%)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16:56
quote:
FF 7, wat een onzin met die versienummers zeg. Lijkt wel of ze een sprintje trekken om IE 9 in te halen, maar vind het een beetje belachelijk klinken die versienummers zo.
Yup, ik had ook liver 4.1, 4.5 en voor Fx7 4.9 gehad. Dan weer in Maart 2012 5.0, maarja ik bepaal dat niet.

Specs

• el Rey
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01-09-2011
quote:
van.der.schulting schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:19:
Ik heb problemen met Sync in Firefox 4.01. De oude add-on heb ik verwijderd en ik heb Sync ook al een keer opnieuw ingesteld en dat lukte gewoon... Helaas biedt de help van Firefox ook geen soelaas: http://support.mozilla.co...ijdens-het-synchroniseren

De melding is: 'Sync ondervond een fout tijdens het synchroniseren. Onbekende fout. Sync zal deze actie automatisch opnieuw uitvoeren'
K heb ook problemen gehad met Sync; geen enkel probleem in het begin maar na een tijdje gaf FF dezelfde error als hierboven. Heropstarten, opnieuw instellen maakte geen verschil. Uiteindelijk heb ik dan maar een nieuwe Sync account aangemaakt waarop Sync terug zonder fouten werkt.

Opstelling: Firefox 4.01 op windows 7 en laptop met ubuntu en FF 4.01 Probleem deed zich op beide voor.

De oorzaak van het probleem heb ik alsnog niet achterhaald. Iemand enig idee?

• Chris7
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
quote:
Ja, ik vind de release-cycle van Opera het beste, die doen het wel redelijk snel, maar brengen wel minor versies uit, zoals Opera 11.50 die nu in bèta is. Het wordt inderdaad heel raar, want over 2 jaar zitten we dus aan Firefox 20.
Er zijn veel mensen die dan zeggen dat het voor de gewone consument anders lijkt alsof er geen vooruitgang is, maar er kan ook teveel vooruitgang zijn.
Maar goed, op zich maakt het versienummer niet uit, maar Firefox 50 klinkt zo raar ;) .

• desalniettemin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:40
Al is het versie 315. Als het maar doet wat het doen moet 8)

• HeSitated
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:45
Sinds afgelopen woensdag in het bezit van een nieuwe pc (Medion MD 8361) met W7 (64) Home Premium.

Nu heb ik het zeer irritante probleem met FF dat ik als ik probeer om de zoekopdracht bij Google te verfijnen, FF de originele zoekopdracht doorgeeft aan Google.... :?

Iemand een idee?

• Bee.nl
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Sinds ik de beta van Firefox 5 draai loopt het geheugengebruik weer de spuigaten uit. Na een paar uur zit ik op 500+MB. Momenteel hikt het zelfs tegen de 700 750MB aan. Zelfs een verse start zit gauw op de 200MB :/

http://i56.tinypic.com/2n7gsjb.jpg
Dat wordt weer uitzoeken waar het aan ligt: toch weer een addon die dwars ligt of zit er een leak in FF5 verstopt? Dat laatste lijkt me sterk, want FF5 wordt de 21e al gereleased. Morgen maar eens een dagje draaien zonder addons.

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:00
quote:
Bee.nl schreef op maandag 13 juni 2011 @ 01:03:
Sinds ik de beta van Firefox 5 draai loopt het geheugengebruik weer de spuigaten uit. Na een paar uur zit ik op 500+MB. Momenteel hikt het zelfs tegen de 700 750MB aan. Zelfs een verse start zit gauw op de 200MB :/

[afbeelding]
Dat wordt weer uitzoeken waar het aan ligt: toch weer een addon die dwars ligt of zit er een leak in FF5 verstopt? Dat laatste lijkt me sterk, want FF5 wordt de 21e al gereleased. Morgen maar eens een dagje draaien zonder addons.
Firefox en geheugen gaan niet goed samen, hier heb ik 12 tabs open:
http://i56.tinypic.com/2mfxfdc.jpg

Wel met Addblock Plus en NoScript (twee bekende grootgebruikers wat geheugen betreft...).

• desalniettemin
Wel vreemd dan dat ik met 14 tabs open veel minder verbruik :?

http://www.dumpyourphoto.com/files2/62886/u10CW74z.png

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04 01:01

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Laat je browser nog 10 uur openstaan en neem nog eens zo'n screenshot ;)

Memory leak in firefox 3.6+

Dan krijg je dit soort mooie grafieken:
http://tweakers.net/ext/f/HwVKh4Xtrg7RXs45Xgf9k4UC/full.png

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Cubic X
quote:
Darkstone schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:43:
Laat je browser nog 10 uur openstaan en neem nog eens zo'n screenshot ;)

Memory leak in firefox 3.6+

Dan krijg je dit soort mooie grafieken:
[afbeelding]
Valt mee hoor, in mijn screenshot van hierboven stond de browser net twee uur open...heb verder ook geen zware sites open met flash of zo. Heel vreemd, het geheugengebruik is altijd enorm hoog, als ik hem tien uur open laat haal ik rustig 1.2GB...

Overigens ook problemen met Flash. Flash video's stotteren als een gek, echt om de 5 seconden een hick-up. Heb al de laatste Flash en nVdia driver, overigens heb ik dit ook in Chrome. Enorm CPU gebruik ook bij het afspelen van Flash content, heb wel hardware acceleration aan staan :X .

• Darkstone
  • Laatst online: 26-04 01:01

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Daar had ik vroeger ook altijd last van. Totdat ik upgrade naar een SSD. Er word nu tig GB per dag geschreven door firefox alleen, en ik heb zat RAM...

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:16

Ircghost

FP ProMod

Honeybadger doesn't care!

Ik zit nu na 1.5 uur met 8 tabs op 219MB RAM, valt nu wel mee eigenlijk :) (V4.01)

GameRig Specs || Steam Profiel

• desalniettemin
@Darkstone: Browser staat nu 3 dagen open zonder herstart. En geheugengebruik is stabiel. Chrome 12 gebruikt met dezelfde aantal tabs open bijna 2 keer zoveel :)

• Winkey
  • Laatst online: 14:09

Winkey

quote:
MemShrink is a project that aims to reduce Firefox's memory consumption. There are three potential benefits:
1. Speed: less cache pressure, and less paging. The latter is crucial, as it can destroy performance.
2. Stability: fewer OOMs, whether due to address space exhaustion or otherwise. This results in fewer crashes (due to mishandling of OOM) or aborts.
3. Perception: fewer people will complain about Firefox being a memory hog.
https://wiki.mozilla.org/Performance/MemShrink

Blijkbaar wil Mozilla het dus uiteindelijk toch aanpakken...

• Cubic X
quote:
Winkey schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:49:
[...]

https://wiki.mozilla.org/Performance/MemShrink

Blijkbaar wil Mozilla het dus uiteindelijk toch aanpakken...
Werd tijd ook.

• Sjah
Gebruik nu al 6 jaar Fx, en kwam op het laatst geen sites meer tegen die niet in Fx4 werken, maar afgelopen maand 3x. www.gva.be http://www.geforce.com/#/...duke-nukem-forever-pc-mod , en nog 1 een bestelssite die ik moeilijk kan linken omdat het een annuleringssite was.

In Ie8 wel goed, what's new... :|

Specs

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

quote:
Sjah schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:29:
Gebruik nu al 6 jaar Fx, en kwam op het laatst geen sites meer tegen die niet in Fx4 werken, maar afgelopen maand 3x. www.gva.be http://www.geforce.com/#/...duke-nukem-forever-pc-mod , en nog 1 een bestelssite die ik moeilijk kan linken omdat het een annuleringssite was.

In Ie8 wel goed, what's new... :|
Wat 'werkt' het niet dan? Bij mij lijken ze op het eerste gezicht gewoon normaal te renderen. Die van geforce.com is gewoon ransig omdat ie 100% flash is.

• Sjah
Bij mij doen ze het niet, die flashssite valt weg, en die gazette ook helemaal raar gerenderd.

edit: je hebt gelijk het lag bij mij, een extensie was de boosdoener, namelijk NoSquint, weet ik dat voor de volgende keer. Stomme extensies (ergens), ABP doet ook soms moeilijk.

Jammer dat ik die link van mijn 3e geval niet kan geven, die is echt vanwege lui programmeren denk ik, daar is het handig als je IE bij de hand hebt. Dus ja het komt nog voor, nog steeds.

Sjah wijzigde deze reactie 15-06-2011 00:29 (66%)

Specs

• desalniettemin
Of je gebruikt ietab voor het geval dat ;)

desalniettemin wijzigde deze reactie 15-06-2011 15:16 (29%)

• Chris7
  • Niet online
quote:
desalniettemin schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:15:
Precies, ik vind dat een best handige add-on, want voor je IE hebt opgestart en de site hebt opgezocht ben je toch weer heel wat minuten verder... ;)

• Sjah
quote:
desalniettemin schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:15:
Gebruik al 6 jaar Ieview....

Specs

• desalniettemin
Beta 6 alweer 8)

• Cubic X
quote:
Net een update gedaan en nu is er echt stront aan de knikker wat betreft geheugen-verbruik, hier slechts DRIE tabs open (Tweakers, Nu en Engadget. Niet de zwaarste sites lijkt mij.) met NoScript, AddBlock Plus en FireBug 1.8 Beta 2:

http://i55.tinypic.com/142eow6.png

Ongelooflijk trage bende. Het is dat ik niet kan wennen aan de interface van Chrome, maar Chrome is echt supersnel vergeleken met "FireSnail".

• gertvdijk
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-08 21:17

gertvdijk

live cam hieronder

quote:
Cubic X schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:53:
Net een update gedaan en nu is er echt stront aan de knikker wat betreft geheugen-verbruik
Hier met Firefox 7a1 onder Linux (Ubuntu) met de hele avond surfen, paar addons incl. adblock plus en zes tabs open.
http://tweakers.net/ext/f/vZDLFpQgaCFZsaTxjC9Dr4vV/full.png
Ben wel tevreden over snelheid en geheugengebruik. Chromium (12) heeft meer last van geheugen blijven claimen na sluiten tabs hier.

You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
GnuPG/OpenPGP key ID: A08C9903

• Winkey
  • Laatst online: 14:09

Winkey

Het lijkt er op dat Firefox een ingebouwde PDF reader krijgt:
http://andreasgal.com/2011/06/15/pdf-js/

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

quote:
Winkey schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:52:
Het lijkt er op dat Firefox een ingebouwde PDF reader krijgt:
http://andreasgal.com/2011/06/15/pdf-js/
Oh, gaaf! Tenminste, ik zie het wel zitten er geen plugin meer voor nodig te hebben :)

• Chris7
  • Niet online
quote:
sjaakduhuuhl schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:32:
[...]

Oh, gaaf! Tenminste, ik zie het wel zitten er geen plugin meer voor nodig te hebben :)
Ik vind Adobe Reader als add-on ook prima. Alleen voor Ubuntu heb ik geen Reader, dus voor Linux zou het erg handig zijn, lijkt me.
Als Firefox er maar niet trager van wordt, vind ik alles goed.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Ik vind de standaard gnome Document Viewer onder Ubuntu anders prima werken. Van Adobe Reader vind ik het super irritant dat ie zich in het opstarten blijft zetten. Alsof je elke dag zoveel met de reader werkt :S Ik heb tenminste slechts incidenteel de reader nodig. En dan wacht ik maar een paar seconden extra voor het openen. Dara zou de pdf.js dus uitkomst bieden.

Evanescent wijzigde deze reactie 17-06-2011 19:10 (65%)

• gertvdijk

gertvdijk

live cam hieronder

quote:
sjaakduhuuhl schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:08:
Ik vind de standaard gnome Document Viewer onder Ubuntu anders prima werken. Van Adobe Reader vind ik het super irritant dat ie zich in het opstarten blijft zetten. Alsof je elke dag zoveel met de reader werkt :S Ik heb tenminste slechts incidenteel de reader nodig. En dan wacht ik maar een paar seconden extra voor het openen. Dara zou de pdf.js dus uitkomst bieden.
Evince heet die reader en die werkt voor 99,5% van de PDF'jes inderdaad prima. Heb Adobe reader er altijd naast staan voor als ik zelf een PDF bak en wil kijken of ie er ook voor iedereen goed uitziet. Had ooit eens dat de kleuren scheef waren door een foutje en door een ontbrekende feature van Evince zag ik juist niet dat ik die fout had gemaakt.

Anyway, die Adobe reader op Natty vraagt volgens mij niet meer of hij de nieuwe default PDF reader moet worden en heeft dat gewoon systeembreed erin geknald als default. Ben daar behoorlijk pissig over, nou kan ik alles weer gaan fixen. Alleen voor Firefox heb ik het nog niet voor elkaar - hoe fix ik die terug naar Evince zonder daar een lompe add-on tegenaan te moeten gooien?

You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Preferences -> Applications -> PDF, gok ik :)

Oh en anders about:addons -> Plugins -> Adobe Reader (of zo) => Disable

Evanescent wijzigde deze reactie 17-06-2011 19:17 (45%)

• gertvdijk

gertvdijk

live cam hieronder

quote:
sjaakduhuuhl schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:16:
Preferences -> Applications -> PDF, gok ik :)

Oh en anders about:addons -> Plugins -> Adobe Reader (of zo) => Disable
Ah thanks!
Bij Applications stond hij al op Document viewer / evince voor beide PDF entries van wat ik eerder had gezet. Ik wist niet dat Adobe Reader zich ook als extension (niet add-on) nestelde in Firefox. Blijkbaar is die niet zo lief en override hij gewoon mijn preferences... Nu disabled.

• Zonekill
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 11:34
In firefox krijg ik sinds kort steeds de melding 'Sync ondervond een fout tijdens het synchroniseren: Onbekende fout. Sync zal deze actie automatisch opnieuw uitvoeren.'
Ik heb de add-on Sync al verwijderd en Foxmarks uitgeschakeld maar de melding blijft steeds komen. Iemand een idee wat ik kan doen?
Heb firefox 4.0.1

• Sjah
Wachten tot het ophoudt...heb het ook wel ns gehad.. Of hebje het al 5 dagen?

Specs

• Zonekill
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 11:34
quote:
Sjah schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:32:
Wachten tot het ophoudt...heb het ook wel ns gehad.. Of hebje het al 5 dagen?
Ja zeker al 5 dagen, is f*****g irritant.

• Sjah
Hen Chrome op mijn laptop gezet, en moet zeggen, het is niet meer die iets-te-basic browser, volwassen nu. Op mijn pc blijft uiteraard Fx heersen. Moet wel zeggen ,dat Fx en Chrome mekaar met een vergrootglas lijken te bestuderen en na te doen. Vooralsnog vind ik dat Fx toch het mooiere design heeft(in W7, in Xp prefereer ik Chrome), en vooral de betere en meer keus heeft vwb Extensie's .

Sjah wijzigde deze reactie 18-06-2011 17:05 (4%)

Specs

• Jeroentj386
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 05-08-2011
De final van versie 5 schijnt al uit te zijn:
http://download.mozilla.org/?product=firefox-5.0&os=win&lang=nl
Heb het geïnstalleerd maar merk helaas nog niet zoveel van het verbeterde geheugenverbruik.

• desalniettemin
Geheugengebruik aanpakken zijn ze mee bezig :) Maar ik vind het wel meevallen sinds Adblockplus 1.3.9a.3062.

Komt toch pas volgende week de stabiele versie van Fx 5? :?

• Chris7
  • Niet online
quote:
Jeroentj386 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:37:
De final van versie 5 schijnt al uit te zijn:
http://download.mozilla.org/?product=firefox-5.0&os=win&lang=nl
Heb het geïnstalleerd maar merk helaas nog niet zoveel van het verbeterde geheugenverbruik.
Ja, maar volgens de MozillaWiki komt 'ie pas overmorgen: https://wiki.mozilla.org/Releases, maar volgens Tweakers.net is hij ook al uit: http://tweakers.net/nieuw...brengt-firefox-5-uit.html.
Draai al een tijdje de bèta, hij is in ieder geval weer een stukje sneller. Al denk ik dat Firefox 6 en 7 meer veranderingen gaan brengen. Aurora heeft iig een aantal heel handige developersfeatures erbij gekregen.

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

quote:
Cubic X schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:53:
[...]

Net een update gedaan en nu is er echt stront aan de knikker wat betreft geheugen-verbruik, hier slechts DRIE tabs open (Tweakers, Nu en Engadget. Niet de zwaarste sites lijkt mij.) met NoScript, AddBlock Plus en FireBug 1.8 Beta 2:

[afbeelding]

Ongelooflijk trage bende. Het is dat ik niet kan wennen aan de interface van Chrome, maar Chrome is echt supersnel vergeleken met "FireSnail".
Daar had ik dus ook last van. Bij mij hielp het om Firebug (1.8b2 toentertijd, inmiddels beta 3) helemaal uit te schakelen. Het stond weliswaar niet aan, maar blijkbaar vrat het toch stiekem wat geheugen :? Het geheugengebruik is na een dag surfen van 600-700MB naar 300-350MB gegaan :)

• Chris7
  • Niet online
quote:
Bee.nl schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:16:
[...]

Daar had ik dus ook last van. Bij mij hielp het om Firebug (1.8b2 toentertijd, inmiddels beta 3) helemaal uit te schakelen. Het stond weliswaar niet aan, maar blijkbaar vrat het toch stiekem wat geheugen :? Het geheugengebruik is na een dag surfen van 600-700MB naar 300-350MB gegaan :)
Firebug staat dan ook bovenaan de lijst Slow Performing Add-ons. Ik vind het een heel handige add-on, maar het is wel heel vervelend dat Firefox er zoveel trager van wordt (ik merkte ook wel verschil toen ik 'm uitschakelde).

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:43

DerOllie

Master of Science

nieuws: Mozilla brengt Firefox 5 uit

blijkbaar is ie nu al uit zegt de FP.

Mijn automatische updater zegt dat er nog niets aan de hand is...

Download pagina van firefox zegt ook nog steeds 4.0.1. Tweakers FP ietsje te snel?

PSN = DerOllie | "GOTP" GTA Online Crew Member | www.youtube.com/DerOllie

• Sjah
Yup, lijkt er sterk op. Ook staat op mozillawiki dat die de 21e uitkomt: https://wiki.mozilla.org/Releases

Specs

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Wow: JSMad – a JavaScript MP3 decoder @ hacks.mozilla.org
quote:
The latest thing that make me go “wow” is jsmad (source on GitHub) by Amos Wenger, Jens Nockert and Matthias Georgi. JSMad is an MP3 decoder in JavaScript!
Demo: http://jsmad.org/play/65443 Vet gaaf :9~
Nu nog even volume controls en de mogelijkheid om binnen de nummers te skippen en het is puur goud!

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 11:16
quote:
Lijkt me niet in dit topic passen.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Het maakt Firefox weer een stukje leuker omdat je geen plugins meer nodig hebt (zoals Flash) voor het spelen van MP3. En ik moest het gewoon even kwijt ;)

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

quote:
Chris7 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:48:
[...]

Firebug staat dan ook bovenaan de lijst Slow Performing Add-ons. Ik vind het een heel handige add-on, maar het is wel heel vervelend dat Firefox er zoveel trager van wordt (ik merkte ook wel verschil toen ik 'm uitschakelde).
Inderdaad ja. Ik was die lijst weer allang vergeten. Hoe vaak zouden ze zie pagina bijwerken, want er komen geregeld nieuwe versies uit.
Het detectiesysteem in IE9 vind ik ook wel wat hebben. Die geeft gewoon precies aan hoelang een bepaalde invoegtoepassing erover doet om ingeladen te worden. Van mij mogen ze zoiets ook wel in Firefox bouwen :)

• Chris7
  • Niet online
quote:
Bee.nl schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:38:
[...]

Inderdaad ja. Ik was die lijst weer allang vergeten. Hoe vaak zouden ze zie pagina bijwerken, want er komen geregeld nieuwe versies uit.
Het detectiesysteem in IE9 vind ik ook wel wat hebben. Die geeft gewoon precies aan hoelang een bepaalde invoegtoepassing erover doet om ingeladen te worden. Van mij mogen ze zoiets ook wel in Firefox bouwen :)
Ja, wat betreft add-ons en downloadvenster hebben ze in IE9 een aantal dingen verbeterd die ik ook in Firefox zou willen zien. Maar de support voor webstandaarden is nog steeds niet super, dus Firefox blijft de komende jaren nog een veel betere browser.
quote:
Cybpraetorian schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:29:
nieuws: Mozilla brengt Firefox 5 uit

blijkbaar is ie nu al uit zegt de FP.

Mijn automatische updater zegt dat er nog niets aan de hand is...

Download pagina van firefox zegt ook nog steeds 4.0.1. Tweakers FP ietsje te snel?
Ja, bij mij ook, volgens mij waren ze met Firefox 4 ook al iets te snel. Maar goed, nu weten mensen wel dat 'ie er aan komt. :)

Chris7 wijzigde deze reactie 19-06-2011 18:44 (27%)

• glennvho
  • Laatst online: 29-08 18:58
Heb sinds vandaag een probleem met FF4. Het werkt gewoon echt traag op sites zoals facebook, als ik een privebericht wil typen dan komen de letter maar 2 of 3 seconden later op het scherm en alles hapert gewoon echt enorm. Het processor gebruik ligt op die momenten dan ook soms rond de 50% en dat is met enkel firefox open. Ik begrijp er echt niks van, voorheen werkte alles echt heel goed en lekker snel.

Ik heb er ook mijn eigen topic over geopend trouwens met nog wat verdere uitleg. ;)
Firefox 4 ongelofelijk traag

Game-pc | Gamertag: Lanceke

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:50
Heb je dit probleem ook wanneer je alle addons uitgeschakeld?

Nanos gigantium humeris insidentes.

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Over problemen gesproken....... What the shit. Avira ging net af:

In Nightly/firefox.exe is the TR/Kazy.26354 Trojan.

:X :X :X

Edit: even ignoren. Updaten en herscannen.

Edit 2: het probleem blijft. Tenzij het een niet-gefixte false positive is, heb ik m'n twijfels :o

Jejking wijzigde deze reactie 20-06-2011 11:04 (36%)

| World Community Grid: 1 systeem, 10 speldjes, 1894 dagen rekentijd, 10.738e van de wereld! ]

• -Edwin-
  • Laatst online: 29-08 18:21
Ik heb sinds Firefox 4 het volgende probleem. Als ik Firefox lang aanhoud, als in 1 uur oid. Dan begint Firefox heel irritant te scrollen. Niet meer vloeiend maar echt hakkerig zeg maar. Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Nieuw profiel blijft hetzelfde geven.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Wat doet je systeem verder op dat moment? Gebruikt Firefox op dat moment veel CPU en/of geheugen? Is je geheugengebruik groter dan je fysieke geheugen (moet ie dus swappen)?

• glennvho
  • Laatst online: 29-08 18:58
Ook als ik al mijn addons uitschakel blijft het probleem bij mij. En het cpu gebruik ligt erg hoog van FF (rond de 50%) maar het geheugen is vrij normaal, net zoals voordat het probleem zich voordeed. Het probleem doet zich bij mij vooral voor op fb en andere sites met veel javascript, en ook met IE heb ik het probleem.

Edit: tweakers werkt overigens wel vlot. ;)

glennvho wijzigde deze reactie 20-06-2011 12:55 (6%)

Game-pc | Gamertag: Lanceke

• -Edwin-
quote:
sjaakduhuuhl schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:36:
Wat doet je systeem verder op dat moment? Gebruikt Firefox op dat moment veel CPU en/of geheugen? Is je geheugengebruik groter dan je fysieke geheugen (moet ie dus swappen)?
De volgende keer dat ik het "probleem" weer heb zal ik daar eens naar kijken. Het komt niet zo heel vaak voor, dus kan wel even duren totdat ik weer reageer ;)

-Edwin- wijzigde deze reactie 20-06-2011 13:46 (10%)

• Renissi
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-02-2012
quote:
Renissi schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:51:
Ja, die heb ik vorige week uitgezet, zonder resultaat. Maar zoals gezegd... Ik heb er niet altijd last van. Zoals ik al eerder schreef vandaag staat de laptop al sinds gisteren aan, en heb nog geen melding gehad. Loopt nog steeds probleemloos. Heb er van alles mee gedaan vandaag.. Msn, mp3 converteren, youtube links geopend...

Daarom vind ik het vreemd.... Maar goed, het is nu 23:51 en ik ga naar moeders de vrouw in bed...

Tot laters. _/-\o_
Maandag 13 juni heb ik de laptop terug naar de fabrieks instelling gebracht met mijn recovery dvds.
Na 1 week vol gebruik kan ik mede delen dat ik niet meer de beeldscherm melding heb gehad. :)
Heb bijna ALLES weer zoals voor de recovery, behalve Firefox.. Ik draai nu FF 3.6.17

Nu heb ik angst dat als ik weer FF4 erop ga zetten weer het probleem krijg waarmee ik hiervoor ook mee te kampen had nadat ik FF4 erop gezet had in januari.

Ik laat het dan maar zo... 3.6.17 kan ik ook mee leven.

Lost forever in a happy crowd

• DerOllie

DerOllie

Master of Science

FF5 komt morgen natuurlijk, is misschien ook de oplossing...

• Jejking
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Jongens... Firefox.exe + Avira-melding.... Iemand? Lijkt me een vrij triviaal iets namelijk :/

| World Community Grid: 1 systeem, 10 speldjes, 1894 dagen rekentijd, 10.738e van de wereld! ]

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je bent iig niet de enige: https://www.geckozone.org...topic.php?f=5&t=94825
Idee: Stuur de exe met de melding van de virusscanner naar support@avira.com voor analyse met een cc naar support van Mozilla?

En anders http://www.kaspersky.com/virusscanner , Free online virus scan?

Raven wijzigde deze reactie 20-06-2011 20:46 (58%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Renissi
quote:
Cybpraetorian schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:09:
FF5 komt morgen natuurlijk, is misschien ook de oplossing...
Tja, maar ik laat hem lopen. FF5 is op 4 gebaseerd, dus mocht het flash probleem werkelijk in FF4 zitten dan denk ik dat het ook in FF5 zit. Jammer genoeg kom ik het niet te weten, want ik blijf bij de FF3 serie. Tenzij ik een backup kan maken van mijn laptop zoals ie nu is? Dan is het te overwegen om op FF5 over te stappen... :/

• Jejking
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

quote:
Raven schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:41:
Je bent iig niet de enige: https://www.geckozone.org...topic.php?f=5&t=94825
Idee: Stuur de exe met de melding van de virusscanner naar support@avira.com voor analyse met een cc naar support van Mozilla?

En anders http://www.kaspersky.com/virusscanner , Free online virus scan?
Analyse @ cc Mozilla? Moeten ze wel een adres hebben :')

Wel goed idee overigens!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

O jah, hebben ze niet :P

Wat geeft die online scan van Kaspersky trouwens aan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Jejking
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Clean! Die file tenminste. Ik ben al jaren niet schoon meer :+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:) , dat laatste kun je op verschillende manieren opvatten, ik vraag me af welke manier de goede is.... :P

Je zou info@kaspersky.com (ook, 2nd opinion) kunnen mailen met de vraag firefox.exe te analyseren, geef daarbij aan wat jouw AV aangaf als infectie, misschien kunnen ze dat uitsluiten? Dan is het misschien toch een false positive.

Raven wijzigde deze reactie 20-06-2011 21:56 (51%)

Oscar Wilde

• Jejking
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Maandagavondmeligheid moet je maar denken :P

• Jejking
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

quote:
Dear Sir or Madam,

Thank you for your email to Avira's virus lab.
Tracking number: INC00767099.

We received the following archive files:

File ID Filename Size (Byte) Result
26191801 4dff9eb5b0032.zip 293.59 KB OK
A listing of files contained inside archives alongside their results can be found below:

File ID Filename Size (Byte) Result
26190946 4896a9c5.vir 760 KB FALSE POSITIVE

Please find a detailed report concerning each individual sample below:

Filename Result
4896a9c5.vir FALSE POSITIVE

The file '4896a9c5.vir' has been determined to be 'FALSE POSITIVE'.In particular this means that this file is not malicious but a false alarm.Our analysts named the threat .Detection will be added to our virus definition file (VDF) with one of the next updates.Detection will be removed from our virus definition file (VDF) with one of the next updates.
Alternatively you can see the analysis result here:
/samples/details.php?uniqueid=2j4v4DRvAOm9E8LfwPMTn5ckLgg2DGOR&incidentid=767099

An overview of all your submissions can be found here:
/samples/details.php?uniqueid=2j4v4DRvAOm9E8LfwPMTn5ckLgg2DGOR

Please note: If you have specific questions please address them to support@avira.com

Kind regards
Avira Virus Lab

• - J.W. -
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:38
Ik had me weinig voorgesteld van FF5, ik dacht dat vooral FF6 een versnelling onder de motorkap zou krijgen, maar het tegendeel is waar eigenlijk:
- veeeel beter geheugengebruik
- laad pagina's veel sneller in*

* Ik heb even opgezocht waar dat nu door komt en het is (oa) het volgende:

FF4:
http://2.bp.blogspot.com/_wPMwI2SStyw/TSx6Lfsz9CI/AAAAAAAACTI/7Bgo6jMrKiU/s1600/vanilla-xfer.png

FF5:
http://2.bp.blogspot.com/_wPMwI2SStyw/TSx6XeouiFI/AAAAAAAACTM/XLUeEENLvbo/s1600/sortbycwnd.png

• kicknoize
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
-Edwin- schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:24:
Ik heb sinds Firefox 4 het volgende probleem. Als ik Firefox lang aanhoud, als in 1 uur oid. Dan begint Firefox heel irritant te scrollen. Niet meer vloeiend maar echt hakkerig zeg maar. Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Nieuw profiel blijft hetzelfde geven.
Ik heb hetzelfde (ADM Phenom II X4 955, 3.2 Ghz, 4 GB DDR3 SDRAM + Windows 7 64 bit).

Het enige dat bij mij helpt is het FF venster te minimaliseren en weer te maximaliseren, dan is het weg en loopt het weer soepel.

• Queros
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:45
Plaatje op imageshack (popups!)

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb een probleempje met mozilla.. Pas als ik CTRL-F5 doe na het laden van een pagina, komt het volledige script zichtbaar... Hyves wordt HTML zonder layout en na f 5 is ie pas zoals het hoort..zie hier ook het voorbeeld van een andere website..

Ik heb mozilla opnieuw geinstalleerd, maar dit mocht niet baten.. Snapt iemand dit?

• Sjah
Ik zie Fx 5 nog niet verschijnen in mijn aboutscherm.

Specs

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

• desalniettemin
quote:
Sjah schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:16:
Ik zie Fx 5 nog niet verschijnen in mijn aboutscherm.
Ik ook niet :)

• DerOllie

DerOllie

Master of Science

quote:
We zullen wel weer moeten wachten tot het amerikaanse tijd overal 21 juni is, op een bepaalde tijd zullen ze het wel vrijgeven. Was het de vorige keer niet 19.00 NL tijd savonds...?

(ik zit ook al steeds het About screen te openen met goeie hoop, maar nee)

DerOllie wijzigde deze reactie 21-06-2011 15:47 (10%)

• DerOllie

DerOllie

Master of Science

Correctie: hier is ie net binnen via de Over pagina van FF4. Net na 16.00 dus blijkbaar. Toen ik het bericht plaatste was dat nog niet zo, maar nu wel.

Nu nog Firefox 4.0.1.....

DerOllie wijzigde deze reactie 21-06-2011 16:07 (8%)

• DerOllie

DerOllie

Master of Science

...en nu in Firefox 5 mode.

• Sjah
Here the same, duurde "lang", die update dl'en.

Specs

• DerOllie

DerOllie

Master of Science

quote:
Sjah schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:08:
Here the same, duurde "lang", die update dl'en.
Hier geen probleem 8.5MB zo binnen, maar zit ook op een netwerk binnen een bedrijf...

• Sjah
8.5mb ja, was zo binnen, maar daarna begon die aan een 16.5mb leech. Apart.

Specs

• -Edwin-
Wel goed dat Firefox geen reclame meer maakt met de versienummers nu ze snel updaten en dus minder veranderingen per keer doorvoeren. Wat mij betreft doen ze het goed zo!

• DerOllie

DerOllie

Master of Science

Ik had het ook geen probleem gevonden wanneer ze dit Firefox 4.1. hadden gemaakt. Niet gigantische wijzigingen natuurlijk, maar het lijkt zo "dom" voor de leek:

Internet Explorer 9
Chrome 12
Firefox 4.1....... :S

Marketing :w

• -Edwin-
Het gaat niet perse daarom hoor. Zo is ontwikkelen ook gewoon wat makkelijker met die duidelijke channels. Anders heb je de ene keer een channel 4.1 en 4.2. Terwijl je daarna weer naar 5.0 moet. Nu is het gewoon altijd hetzelfde. Zie het gewoon als een programma die constant geupdate wordt. Ze hadden net zo goed de nummers helemaal weg kunnen laten bij wijze van spreke.

• Sjah
Ik ben het er aardig mee oneens, had veel liever 4.1 gehad, en had nog liever over een 5 mnd pas die 4.1 gehad (dat wat nu Fx 7 wordt). Vind het een beetje moeilijk publiciteit zoeken dit. Voor wie het zich afvroeg, ik ga niet een nieuw topic maken voor Fx 5, 6, etc. Wie dat wel wil, mag de nieuwe TS'er worden, be my guest.

Specs

• Acheron
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-07 16:31

Acheron

updatepack.nl

Ik ben inmiddels ook over naar Firefox 5.0. Nadat ik de browser opnieuw had opgestart kreeg ik een extra "Nieuw tabblad" welke niet weg te klikken was.
De oplossing was om alle addons uit te schakelen en vervolgens weer alle addons in te schakelen.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• DerOllie

DerOllie

Master of Science

ghe hier thuis ook eerst de melding dat er 8.5 mb wordt gedownload om binnen 1 seconde snel over te switchen naar 16.9 MB. Waar zit 'm dat verschil?

• JanDM
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

JanDM

Python!

Ik maak me eigenlijk steeds minder druk om het versienummer. Dan hebben we straks Firefox 9, Firefox 23, Firefox 48, prima toch? Het release-trein idee wordt er een stuk overzichtelijker op zo. De "gewone gebruiker" maakt zich er sowieso niet druk om.

Men had deze release Firefox 4.1 kunnen noemen, maar wanneer waren we dan naar Firefox 5 gegaan? Alles is time-based nu dus major releases zijn er niet meer.

• desalniettemin
Hij is er :)

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/new/

Maar nog niet via Over firefox :?

• DerOllie

DerOllie

Master of Science

quote:
Lees even het topic...
Cybpraetorian in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel ve..."

DerOllie wijzigde deze reactie 21-06-2011 19:14 (16%)

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:53

Phydomir

Dennis

Ik heb met FF5 vaak dat hij een seconde of 10 hangt en daarna weer verder gaat. Ik heb add-ons en extensies uitgeschakeld op Flash na. Daar kan ik eigenlijk niet zonder. Ook al de session save interval aangepast maar dat lijkt niet te helpen.

Iemand enig idee?

Twitch | Youtube | iRacing

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niet specifiek voor v5, maar met v3.* was dit het meestal: http://kb.mozillazine.org...ple_sessionstore.js_files

Oscar Wilde

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:53

Phydomir

Dennis

quote:
Stond er maar één. Die verwijderd maar dat helpt niet. Het is ook volledig willekeurig. Net tijdens het invoeren van een tekst veld maar het gebeurd het vaakst bij het openen van een nieuwe tabblad en dan een favoriet selecteren.

Twitch | Youtube | iRacing

• Renissi
Ik heb het toch maar gegokt en het schijnt goed met FF5 te gaan op mijn laptop. Helaas kan ik bij meerdere tabbladen niet meer afsluiten zonder ze te verliezen.. Bij FF3 kreeg ik een vraag of ik de tabs wilde opslaan zodat als ik FF3 weer opstartte die tabs ook weer daar waren. Nu kan ik bij FF5 alleen maar meerdere tabs op tabbladeen sluiten klikken en is alles weg.. :(

• Nightspirit
  • Laatst online: 28-06 11:16
quote:
Renissi schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:14:
Ik heb het toch maar gegokt en het schijnt goed met FF5 te gaan op mijn laptop. Helaas kan ik bij meerdere tabbladen niet meer afsluiten zonder ze te verliezen.. Bij FF3 kreeg ik een vraag of ik de tabs wilde opslaan zodat als ik FF3 weer opstartte die tabs ook weer daar waren. Nu kan ik bij FF5 alleen maar meerdere tabs op tabbladeen sluiten klikken en is alles weg.. :(
  1. type: "about:config" in the address bar
  2. acknowledge the warning
  3. type: "browser.showQuitWarning" in the search bar
  4. change the value from "false" to "true"
Had Google je ook kunnen vertellen, jij luilak!

• desalniettemin
@Renissi: Kies bij opties voor Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen en het start op met je laatste tabs toen je afsloot: http://www.dumpyourphoto.com/files2/64046/dD92Sk.png

Maar als je kiest voor alles wissen als je afsluit dan werkt het niet. Weet niet of het inmiddels is aangepast :)

desalniettemin wijzigde deze reactie 21-06-2011 21:36 (6%)

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:22

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Hier nog mensen met problemen met Firefox Sync?

Python-dudes gezocht voor een cleane ZFS web interface!

• Renissi
quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:20:
[...]
  1. type: "about:config" in the address bar
  2. acknowledge the warning
  3. type: "browser.showQuitWarning" in the search bar
  4. change the value from "false" to "true"
Had Google je ook kunnen vertellen, jij luilak!
Luilak kan zijn ja.. Heb vandaag erg veel aan mijn kop gehad ivm mijn dochter van 2,5 jaar in het ziekenhuis..
Maar evengoed bedankt.. het is gelukt.
quote:
desalniettemin schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:20:
@Renissi: Kies bij opties voor Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen en het start op met je laatste tabs toen je afsloot: http://www.dumpyourphoto.com/files2/64046/dD92Sk.png

Maar als je kiest voor alles wissen als je afsluit dan werkt het niet. Weet niet of het inmiddels is aangepast :)
Mijn versie 5 heeft het volgende:

Extra-Opties:
- Nieuwe vensters openen in een nieuw tabblad
- Mij waarschuwen bij het sluiten van meerdere tabbladen
- Mij waarschuwen als het openen van meerdere tabbladen ff zou kunnen vertragen
- De tabbladenbalk altijd tonen
- Als ik een koppeling open in een nieuw tabblad, er meteen naartoe gaan
- Tabbladvoorbeelden in de Windows-taakbalk tonen

Maar het is gelukt met de about:config oplossing..

Beiden dank voor de hulp.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hopelijk niks ernstigs?

Oscar Wilde

• Chris7
  • Niet online
quote:
Sjah schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:28:
Ik ben het er aardig mee oneens, had veel liever 4.1 gehad, en had nog liever over een 5 mnd pas die 4.1 gehad (dat wat nu Fx 7 wordt). Vind het een beetje moeilijk publiciteit zoeken dit. Voor wie het zich afvroeg, ik ga niet een nieuw topic maken voor Fx 5, 6, etc. Wie dat wel wil, mag de nieuwe TS'er worden, be my guest.
Zou ik niet doen, idd, want over 6 weken komt Firefox 6 alweer. Je zou wel de TS een beetje aan kunnen passen, met de nieuwe release-cycle.
Ik vond het trouwens ook eerst onzin, telkens major-releases uitbrengen, maar eigenlijk maakt het helemaal niet uit: Daardoor is het idd duidelijker welke versie in welke channel zit, en je kan veel sneller belangrijke features verspreiden. Zoals "Maurits van Baerle" in de Meuktracker zegt:
quote:
Stel, jij hebt net met een paar developers keihard gewerkt hebt aan een forse verbetering of nieuwe feature maar je mist nét de cut-off van de 'feature freeze' voor Firefox 3.6 in November 2009. Dan kon het dus tot Maart 2011(!) duren voordat eind-gebruikers er van konden profiteren in Firefox 4 terwijl de code dus misschien wel klaar was in December 2009.
.
Eigenlijk maakt het niet uit, alleen klinkt Firefox 32 wat raar, maar goed, dat went vanzelf :) .

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:42
Over de versienummering denk ik: iedere developer moet zelf weten hoe ze het inrichten, maar doe het volgens je eigen principes en laat je niet opjagen door concurrenten. Houd ook altijd in de gaten dat mensen die er iets van (denken te) weten dit over het algemeen interpreteren volgens de richtlijnen op http://semver.org/. Een afwijking hiervan is dan ook het beste te communiceren zodat er geen eindeloze discussies ontstaan.
Wil je een hele duidelijke communicatie erover naar gebruikers toe, doe dan iets met jaartallen (a la ms office) of namen (a la ubuntu).
Bij mozilla lijkt het erop dat ze zich laten opjagen, maar hebben ze ook een reden met hun channels.

Nou ja, mijn vraag:
Weet iemand een userscript, add-on (of nog liever iets wat met user.js werkt) die het volgende doet:
Als je naar een site navigeert (bijv. GoT) dat de search bar* meewijzigt naar die site search. (hierzo dus de GoT search).

*dit is volgens mij de search bar:
http://salesforcecollective.files.wordpress.com/2007/09/firefox-search.jpg

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Ik heb geupdate naar firefox 5, maar heb gedonder met mijn betaalde plugin van outertech (linkman pro). Nu zit in het .xpi bestand deze gegevens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?xml version="1.0"?>
<RDF:RDF xmlns:em="http://www.mozilla.org/2004/em-rdf#"
         xmlns:NC="http://home.netscape.com/NC-rdf#"
         xmlns:RDF="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#">
  <RDF:Description RDF:about="rdf:#$F6VpQ3"
                   em:id="{ec8030f7-c20a-464f-9b0e-13a3a9e97384}"
                   em:minVersion="3.5"
                   em:maxVersion="4.*" />
  <RDF:Description RDF:about="urn:mozilla:install-manifest"
                   em:id="{A81031F3-6CEE-4A19-809F-4E26C1D9C1D1}"
                   em:name="LinkmanFox"
                   em:version="8.0"
                   em:creator="Outertech"
                   em:contributor="Oscar Angress"
                   em:description="Linkman Firefox Extension"
                   em:homepageURL="http://linkman.outertech.com"
                   em:optionsURL="chrome://linkmanfox/content/options.xul"
                   em:iconURL="chrome://linkmanfox/content/linkman_show24.png">
    <em:targetApplication RDF:resource="rdf:#$F6VpQ3"/>
  </RDF:Description>
</RDF:RDF>

Ik maak van het .xpi bestand een .zip, pak het uit, pas het aan (4.* maak ik 5.* van) en maak er weer een .zip van en daarna een .xpi, dan krijg ik de melding dat de plugin beschadigd is bij het importeren in firefox.

Ik heb de plugin op een usb stick staan, hij werkt ook pas nadat ik elke dag als ik ermee werk eerst de linkman .exe aanklik.

Nu heb ik deze plugin geinstalleerd:
http://www.makeuseof.com/...atible-with-all-versions/

Maar hierin krijg ik hem ook niet werkende (krijg in het menu niet de optie om te overriden, volgens mij werkt die plugin zelf ook niet goed met firefox 5 :X )

Ik heb het nu wel prima aan de praat door dit in about:config te zetten (nieuwe boolean op false):
extensions.checkCompatibility.5.0

Dit vind ik een wat halfbakken oplossing, ik moet nu elke versiewijziging handmatig gaan ingeven. Iemand een idee om dit wat handiger aan te pakken. Eigenlijk wil ik gewoon instellen dat firefox nooit meer controleert op de versie, maar dat kan met deze mogelijkheid volgens mij niet (op sites staat dat dat nummer gelijk moet zijn aan je huidige versie nummer om het goed te laten werken).

(ik begrijp natuurlijk dat outertech, de leverancier dit voor mij moet oplossen, maar ik knutsel er ook graag zelf mee, ik heb niet zoveel zin om dagen (of langer...) te wachten op een oplossing).

Nu even specifiek mijn vraag, hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen. Ik heb dit geprobeerd, maar dat werkt niet:

extensions.checkCompatibility.999.0

Ik wil gewoon die hele in mijn ogen onzinnige controle eruit. Ik test zelf wel of iets werkt, maar is er nu echt alleen maar de mogelijkheid om dit specifiek voor je huidige versie te doen? Dat moet toch anders kunnen?

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 22-06-2011 16:41 (147%)

Pagina: 1 ... 11 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair: Samsung Gamecontrollers Smartphones Processors Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013