Toon posts:

Firefox 4 ongelofelijk traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-04 11:55
Sinds vandaag heb ik een probleem met firefox 4 terwijl alles voorheen supersnel werkte zonder enig probleem.

Het probleem doet zich vooral voor bij het opstarten en bij sites zoals facebook.
Als ik ff opstart dan gaat dit vlot en laat hij onmiddellijk mijn homepage (google), maar toch ondervind ik hier al wat haperingen terwijl dit voorheen niet was.
Dat opzich vind ik nog niet zo erg. Maar eenmaal ik naar facebook ga dan pas merk ik hoe traag alles gaat. Het gaat gewoon echt in schokken vooruit en soms kan ik zelfs niks meer doen op de site. Geen probleem, ik heb wel even geduld denk ik dan. Maar eenmaal ik een privebericht wil typen dan pas beginnen de echte problemen.
Als ik dus wil typen in het tekstvak lukt dikt aanvankelijk redelijk, maar eenmaal mijn bericht wat langer wordt (3-4 regels) dan gaat het echt niet meer vooruit. Als ik iets type komt het er soms pas 2 of 3 seconden later op en dit is behoorlijk irritant vooral als je dan weet dat je een fout getypt hebt en wil corrigeren maar alles achter blijft. Niet bepaald handig dus.

Wat ik dus merk is dat het processorgebruik enorm stijgt bij het gebruik van fb, mijn processorgebruik ligt rond de 50% soms zelfs meer als ik een bericht aan het typen ben. :(

Ik heb hetzelfde ook al geprobeerd met IE9 maar ook daar werkt het slecht, maar nog niet zo slecht of in ff.

Ik heb al vanalles geprobeerd, van caches verwijderen tot het volledig opnieuw installeren van FF 4 maar het probleem blijft zicht voordoen.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alle hulp is welkom! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En wat zegt je virusscanner?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glennvho
Heb juist een virusscan laten draaien en had 28 infecties die nu dus verwijdert zijn. Ze zaten in mijn java installatie in appdata/locallow/...
Heb nu dus ook volledig mijn java installatie eraf gegooid en alle bestanden die nog aanwezig waren na deinstallatie van java heb ik ook verwijdert. Ik hoopte dat het nu zou opgelost zijn maar jammer genoeg is het nog altijd exact hetzelfde mijn probleem. :s

Edit: Verder werken sites zoals tweakers enzo perfect. Alleen als ik dus op facebook of zelfs google zit dan werkt het heel traag en hapert het ontzettend veel. Facebook maakt toch gebruik van javascript? Dus zou het daar niet kunnen aan liggen?

[Voor 23% gewijzigd door glennvho op 19-06-2011 22:36]

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Dat het aan Javascript ligt lijkt me sterk. Je kan eens een nieuw profiel proberen:
http://support.mozilla.co...%20beheren?s=profiel&as=s.
Firefox heeft soms last van rare bugs en een nieuw profiel wil nog weleens helpen (zo ook bij mij). Dus dat zou ik eerst even proberen.

• glennvho
Heb een nieuw profiel aangemaakt en het oude verwijdert maar het resultaat blijft nog altijd hetzelfde.
Ook bij IE doet het probleem zich voor dus denk niet dat het daar aan ligt, ik snap er echt niks van. Vanaf ik ook maar iets doe in firefox dan stijgt mijn processorverbruik heel snel, anders had ik hier nooit last van...

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Facebook was gisteren ook traag bij mij met inladen, ik gebruik Opera voor FB. Daarmee verdenk ik eerder de FB servers als oorzaak van de traagheid.
Wat betreft FF, update deze eens naar versie 5 (ftp server Mozilla). FF5 werkt bij mij prima.

Leeg ook even je BrowserTemp (cache, cookies), dat wil ook wel eens helpen.
glennvho schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:57:
Vandaag werkt fb bij nog altijd heel traag en ook bij andere sites heb ik het probleem dus denk niet dat het aan fb zelf ligt.
Ik heb vandaag geen traagheid gemerkt met FB in Opera.

[Voor 44% gewijzigd door bitshape op 20-06-2011 12:58]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 21TB HDD - 5.5TB SSD

• glennvho
Vandaag werkt fb bij nog altijd heel traag en ook bij andere sites heb ik het probleem dus denk niet dat het aan fb zelf ligt.

Edit: Heb zojuist de update gedaan naar FF 5 en alles werkt terug super snel zoals voorheen. :)
Ik weet nog altijd niet wat het probleem was maar blijkbaar is het nu toch opgelost door de nieuwe versie te installeren. :)

[Voor 47% gewijzigd door glennvho op 20-06-2011 13:11]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee